Moet je wel even het geweer weghalen, een kwartier compilen, etc... In Unity plaats je gewoon de first person prefab in de scene en je bent klaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 07-01-2012 16:37 ]
Moet je wel even het geweer weghalen, een kwartier compilen, etc... In Unity plaats je gewoon de first person prefab in de scene en je bent klaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 07-01-2012 16:37 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Wolfos op 07-01-2012 22:58 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 23:20 ]
[ Voor 37% gewijzigd door De Tovenaar op 07-01-2012 23:39 ]
Bedankt voor de tip. Tot nu toe is het allemaal zelfstudie geweest en af en toe een filmpje kijken op YouTube mocht ik er niet uitkomen.[b][message=37459561,noline]
Een onmisbaar boek voor beginners met inventor is dit boek:
http://www.bol.com/nl/p/n...01004011582557/index.html
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Ik ben geen student dus zal hem zelf moeten aanschaffen. Engels is geen probleem dus zeker de moeite waard.brilsmurfffje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:41:
Dan zou ik je het echte boek aanraden en niet de beknopte versie:
http://www.bol.com/nl/p/n...01004011688844/index.html
Als je student bent kan je misschien via je school op safari books online, daar staan ook veel boeken over inventor zo te lezen, dan wel in het Engels
[ Voor 22% gewijzigd door Wolfos op 09-01-2012 19:21 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Haas_nl op 09-01-2012 21:21 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Wolfos op 09-01-2012 21:22 ]
Ik kan je afbeelding helaas niet zien.Haas_nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:20:
Ik heb ook keer blender opgestart.
Iets wat ik al lang wilde doen en dit is resultaat van avondje prutsen
[afbeelding]
Moet eigenlijk nog de nacht lichtjes toevoegen en de achtergrond wat minder saaaai maken.
En de zon wat tweaken..nou jah morgen avond nog maar even door gaan
I
[ Voor 3% gewijzigd door Haas_nl op 10-01-2012 20:00 ]
portfolio : www.breeed.com
[ Voor 7% gewijzigd door Haas_nl op 11-01-2012 23:21 ]
Yep dat zou ik nog doen.Maarten_Br schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:18:
@schuey: zou je een screenshot kunnen maken van het probleem met wireframe aan? tenzij het NURBS is want dan haak ik sowieso af
Verwijderd
snap niet helemaal wat je bedoelt? je topology ziet er ingeval netjes uit.Schuey schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:30:
[...]
Yep dat zou ik nog doen.
[afbeelding]
Zoals je kan zien gaan de lijnen van het paneel zoals ze moeten zijn tegen de toplogy van hoe ik het liefst dat stuk zou maken in. Met wat hang en vliegwerk zou het aan elkaar te knopen zijn, maar vraag me af of het wel mooi wordt...
Om alles zo netjes en smooth mogelijk te krijgen, zou het fijn zijn als alles opgebouwd is met dezelfde topology, maar die vorm is zo afwijkend, dat ik niet zo goed weet hoe dit toe te passen. Het liefst hou ik de 'nette' toplogy, en pas ik de 'vorm correcte' daarop toe, maar dat gaat hem dus niet wordenVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:17:
[...]
snap niet helemaal wat je bedoelt? je topology ziet er ingeval netjes uit.
Weet niet of dit iets met je probleem te maken heeft, maar je hoeft niet perse alles uit 1 mesh te maken natuurlijk, dus als er objecten bij moeten die moeilijk in de huidige topology passen kan je ze natuurlijk ook gewoon los er doorheen laten steken(tenzij het deel van een organische vorm is). Iets waar ik mezelf vaak op verkijk ingeval, aangezien ik als modeller ook het liefste alles in 1 mesh wil hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 12-01-2012 21:56 ]
Verwijderd
kan je anders eens een plaatje posten met hoe het nu is en wat je wilt, want ik snap niet helemaal wat je bedoelt.Schuey schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:48:
[...]
Om alles zo netjes en smooth mogelijk te krijgen, zou het fijn zijn als alles opgebouwd is met dezelfde topology, maar die vorm is zo afwijkend, dat ik niet zo goed weet hoe dit toe te passen. Het liefst hou ik de 'nette' toplogy, en pas ik de 'vorm correcte' daarop toe, maar dat gaat hem dus niet worden
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 13-01-2012 10:01 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Haas_nl op 13-01-2012 22:20 ]
Verwijderd
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Thanks, ik heb het gefixed zoals ik in gedachten had, en het is er op verbeterd. Zit nog wel een deukje in maar dat is een kwestie van paar vertexen verslepen vermoed ik.Maarten_Br schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:14:
@ schuey,
De topology die er onder zit ziet er naar mijn mening prima uit hoor! is het niet gewoon een optie om de mesh the easyway te knippen en dan later de randjes er in te chamferen/ connecten? (ben alles behalve een pro in modelling)
[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 16-01-2012 14:48 ]
Volgens mij is de hoofdmoot van die Unity documentatie dat drawcalls over het algemeen meer performance kosten dan meer polygonen. Dus je zou meer verschillende shaders/textures/materials moeten testen t.o.v. minder. Je zal dan waarschijnlijk zien dat dat relatief meer uitmaaktWolfos schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:17:
Staat zo'n rare theorie in de Unity documentation dat 10 en 1500 triangles geen verschil zouden maken:
http://unity3d.com/suppor...aphics%20Performance.html
Hadden we laatst nog een discussie over in deze thread.
Dat heb ik dus gebenchmarkt, en het is onzin:
http://forum.unity3d.com/...usted?p=802302#post802302
mwoh, het wordt zelfs min of meer uitgelegd:Wolfos schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:17:
Staat zo'n rare theorie in de Unity documentation dat 10 en 1500 triangles geen verschil zouden maken:
http://unity3d.com/suppor...aphics%20Performance.html
Hadden we laatst nog een discussie over in deze thread.
Dat heb ik dus gebenchmarkt, en het is onzin:
http://forum.unity3d.com/...usted?p=802302#post802302
Mixed Reality dev
Ging dus gewoon over materials, maar het is nog steeds vrij onduidelijk in de documentatie.So if you have a 100-triangle object it is going to be just as expensive to render as a 1500-triangle object.
[ Voor 36% gewijzigd door Wolfos op 16-01-2012 19:23 ]
As of now all my Mudbox DVD's free.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Om betrouwbaarder over te komen heb je een website nodig...Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:20:
mocht iemand het iets interesseren, mijn game (shape-match) is nu ook op de iphone verkrijgbaar.
nou wachten tot het geld meej bakkeh binnenstroomd
http://itunes.apple.com/u...eed/id494569025?ls=1&mt=8
An a day keeps the doctor away.
cool, heb alleen geen iphone dus kan het niet spelenVerwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:20:
mocht iemand het iets interesseren, mijn game (shape-match) is nu ook op de iphone verkrijgbaar.
nou wachten tot het geld meej bakkeh binnenstroomd
http://itunes.apple.com/u...eed/id494569025?ls=1&mt=8
Mixed Reality dev
Groot?Menesis schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:24:
[...]
cool, heb alleen geen iphone dus kan het niet spelen
Op wat voor 3d engine loopt dit? En is 25Mb niet groot?
Verwijderd
Verwijderd
thnx dude, als ik ooit iets voor jou kan betekenen just let me know.Wolfos schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:47:
Probeer anders eens contact op te nemen met Chillingo.
http://www.chillingo.com/
Ik heb de game in ieder geval gekocht.
jup jup, mijn websites zijn momenteel offline omdat ik idd een website aan het maken ben.HardCoreGamer schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:55:
[...]
Om betrouwbaarder over te komen heb je een website nodig...
Een YouTube account met avatar... Pak het groots aan!
Nu kan ik je wel een website van 5000 euro verkopen (Je verdiend hopelijk toch bakken met geld)
Maar dat is niet mijn opzet.
Begin een leuk HTML of Wordpress website, zet deze link in je AppStore profiel, vertel wat meer over de game. Incl een review optie (?), feedback formulier, screens en filmpjes van jouw game op je website.
Maak wat reclame, en je zal vast en zeker nog meer verdienen!
Verwijderd
hij is er ook voor de android(zelfde naam).Menesis schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:24:
[...]
cool, heb alleen geen iphone dus kan het niet spelen
Op wat voor 3d engine loopt dit? En is 25Mb niet groot?
[ Voor 24% gewijzigd door Wolfos op 22-01-2012 20:31 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_Br op 22-01-2012 20:51 ]
Verwijderd
Ik heb een tijdje terug even met de Nederlandse representatie van Solidworks gesproken en die vertelden dat er voor Solidworks een hele lading plugins/add-ons is voor allerlei simulaties en berekeningen. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ik weet dat er bijvoorbeeld een simulatiemogelijkheid is voor aerodynamica. Volgens mij heb je er aanzienlijk meer. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat de één zoiets wel zou hebben en de ander niet, gezien het stevige concurrenten zijn. Die technische tekeningen zijn inderdaad met Solidworks ook met gemak te produceren, bematen, customizen en wat je maar wilt.De Tovenaar schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:30:
Ik weet wel dat met Inventor ook simulaties kan worden uitgevoerd om te kijken of dergelijke ontwerpen wel tegen de opgegeven krachten bestand zijn, en waar en hoe er aanpassingen aan het ontwerp moeten worden gemaakt.
Ook ik kijk uit naar mijn nieuwe hardware. Ik moet alleen nog de i7 3930K binnen krijgen.
Edit: Daarbij heeft Inventor2012 een fantastisch simpele manier om een ontwerp naar een technische tekening te vertalen die in de praktijk dagelijks wordt gebruik om deze ontwerpen te realiseren.
Hier onder een linkje met een dergelijk voorbeeld.
http://www.youtube.com/wa...5m-EqIy5o4&feature=relmfu
Ik weet niet of Solidworks ook een dergelijke optie heeft ingebouwd, het is namelijk echt enorm handig.
Ik heb nu al een aantal producten op die manier met heel weinig werk om gezet naar een technische tekening en daar kwam vanuit de productie niets meer dan lof.
Kan je ook aangeven waarom precies? Voor mij maakt het op zich niet veel uit gezien de sector waar ik in zit vrijwel uitsluitend met Solidworks werkt (industrieel ontwerp à la Dutch design). Het is echter wel interessant om de opties te kennen en te weten wat de verschillen nu zijn.brilsmurfffje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:23:
Ik heb zelf ook even met Solidworks gewerkt, maar vindt Inventor vele malen simpeler en handiger in gebruik.
[ Voor 34% gewijzigd door Schuey op 24-01-2012 11:44 ]
Problem, apNia?
[...]offtopic:
gozer wat ben jij verschrikkelijk irritant... de enige waarvan ik irritante opmerkingen lees met een smiley als disclaimer ben jij.. kan je het niet hebben als andere mensen lovend zijn ofzo? Bloed-irritant.
[mbr]André: Leer er mee om te gaan, zijn kritiek is terecht. Als je dat niet aan staat negeer je het maar gewoon.[/mbr]
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 25-01-2012 19:11 ]
[ Voor 24% gewijzigd door apNia op 25-01-2012 19:56 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 25-01-2012 20:15 ]
Verwijderd
Ik doe ook nog steeds =) Ben ik nu ook niet mainstream?apNia schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:38:
Ik deed daar nog de =) smiley. Omdat de klassieke : ) te mainstream was natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door karsie op 26-01-2012 00:26 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Kvasirdor op 26-01-2012 01:24 ]
Hoi Karsten. Voor iemand van 17 jaar is het erg netjes dat je al de basis onder de knie hebt!karsie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:25:
Hallo,
Ik ben karsten 17 jaar oud en ik model nu ongeveer een klein half jaar.
En al die tijd heb ik met Lightwave gewerkt maar nu is mijn vraag zal ik daarmee verder gaan of zouden jullie Autodesk aanraden (maya of 3DS Max)
Ik ben vooral bezig geweest met het maken van high-poly mods voor een game die ik vroeger veel speelde.
En heb ook een aantal tuturials gevolgt voor Lightwave. En wat random dingen gemaakt.
Bijv. een glas spraycan tank rupsbanden van een andere tank etc.
Later zou ik dan ook graag een 3D artist willen worden en daarom zou ik graag wat tips of suggesties willen van mensen die al ervaring hebben in deze branche.
Hieronder een paar screenshots van dingen die ik heb gemaakt.
De LEGO renders zijn gemaakt voor het spel zelf dus niet met alle details.
[...]
(ik heb nog mooiere en meer screenshots maar nog geen tijd gehad om ze te uploaden)
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door karsie op 26-01-2012 10:11 ]
SolidWorks heeft ook gewoon een simulatiemodule er in zitten, zowel mechanisch als thermisch en aerodynamisch. Ik meende dat SW deze ook al eerder had dan Inventor (hij zat iig in SW 2004 al). Let wel, deze modules zijn niet zo krachtig en nauwkeurig zoals bijvoorbeeld ANSYS.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 02:43:
[...]
Ik heb een tijdje terug even met de Nederlandse representatie van Solidworks gesproken en die vertelden dat er voor Solidworks een hele lading plugins/add-ons is voor allerlei simulaties en berekeningen. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ik weet dat er bijvoorbeeld een simulatiemogelijkheid is voor aerodynamica. Volgens mij heb je er aanzienlijk meer. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat de één zoiets wel zou hebben en de ander niet, gezien het stevige concurrenten zijn. Die technische tekeningen zijn inderdaad met Solidworks ook met gemak te produceren, bematen, customizen en wat je maar wilt.
Ja klopt, ik werk regelmatig met Inventor, SolidWorks, CATIA en Pro/E.[...]
Kan je ook aangeven waarom precies? Voor mij maakt het op zich niet veel uit gezien de sector waar ik in zit vrijwel uitsluitend met Solidworks werkt (industrieel ontwerp à la Dutch design). Het is echter wel interessant om de opties te kennen en te weten wat de verschillen nu zijn.
Als ik mij het goed herinner vond Dropjeslover, die met beiden regelmatig werkt, het afhankelijk van de specifieke taak. Ik meen dat Inventor beter was voor het creëeren van onderdelen en Solidworks prettiger voor assemblies, maar ik zal 'm even een DM schieten of hij hier nog wat gedetailleerder commentaar kan leveren en of ik mij dat goed herinner.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 26-01-2012 12:00 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq