Fuck yeah Nico, dat wordt hartstikke mooi 
Ik heb vertrouwen in een sick eindresultaat

Bedankt voor die link, ik ga verder met mijn model na dit weekend. (Sinterklaas op zaterdag en Zelda spelen op zondag.) En ik zal even in de hobby winkel kijken voor verf.handige_harrie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:56:
Het detail is inderdaad eigenlijk te klein voor dit printproces. Maar je hebt nog kans dat er flink wat los poeder in de 'appelmoes' zit en als je dat eruit borstelt dan wordt het iets 'crisper'.
[...]
Wat je bij een modelbouwzaak kunt krijgen is prima (Acryl). Autolak ook in mijn ervaring. Met een spuitbus grijze primer kom je al een heel eind. Je zult het niet snel 'overspuiten' en detail verliezen omdat het spul hartstikke poreus is. Je zult minimaal 2 lagen moeten doen om het een beetje egaal dekkend te krijgen vermoed ik.
Het materiaal is polyamide (aka nylon) dus kun je kijken wat je daar niet op kunt gebruiken.
Hier meer ervaringen: http://www.shapeways.com/...hp?t=msg&th=6859&start=0&
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 02-12-2011 19:02 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
The devil is in the details.
Thanks ap!apNia schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:31:
Fuck yeah Nico, dat wordt hartstikke mooi
Humankind… be both.
Wow, dat karakter is echt heel gaaf! Vooral omdat ie niet gesmoothed is. Zichtbare, tastbare poly's in echt 3d!Spike_wolf schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:54:
Zoals belooft nog een paar detail pics:
[afbeelding] [afbeelding]
Mixed Reality dev
Je wil niet weten hoe ik me voelde toen ik hem/haar de eerste keer vast pakteMenesis schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:46:
[...]
Wow, dat karakter is echt heel gaaf! Vooral omdat ie niet gesmoothed is. Zichtbare, tastbare poly's in echt 3d!
Humankind… be both.
Geweldige print!Spike_wolf schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:54:
Zoals belooft nog een paar detail pics:
An a day keeps the doctor away.
Humankind… be both.
erhmm.
Gewoon een sphere in het heft plaatsen? Die maak je ook helemaal doorzichtig, je laat de IOR zoals ie is en dan heb je je luchtbelletjeMultensor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:17:
Ik ben gisteren ook weer even bezig geweest met het modellen van een schroevendraaier (rustig de draad weer oppakken =]). Nu vroeg ik me alleen af of iemand weet hou ik met vray luchtbellen kan creëren in mijn plastic material. Op zich ziet die er namelijk wel goed uit, maar hij is doorzichtig en ik wil er dan van die luchtbellen in hebben. Zou iemand mij de goede richting op duwen? Online kon ik er geen info over vinden.
erhmm.
Een random bubbel ín het object doormiddel van een material? Aan de buitenkant is het wel mogelijk, maar aan de binnenkant heb ik nog nooit gezienMultensor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:49:
hmmm dat is nog helemaal geen dom idee. Ik zou alelen denken dat het bijna wel met vraymt te doen moet zijn met behulp van een map ofzo. Maar ik zal de manier van de spheres eens proberen. thanks
Het kan, dan heb je een volumetric texture. Hoe het moet? Geen flauw ideeSomerenV schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:53:
[...]
Een random bubbel ín het object doormiddel van een material? Aan de buitenkant is het wel mogelijk, maar aan de binnenkant heb ik nog nooit gezien
[ Voor 35% gewijzigd door Menesis op 06-12-2011 23:52 ]
Mixed Reality dev
erhmm.
[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 07-12-2011 17:10 ]
Mixed Reality dev
erhmm.
Mixed Reality dev
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Verwijderd
Die who maakt duidelijker dat anderen geen ervaring hebben in plaats van jijzelf niet, ondanks dat dat al eerder in de tekst staat.In my spare time I have writtingen two tutorials for people wanting to learn Autodesk 3ds Max and who have no expierience at all with 3D graphics software.
Thanks, mijn engels is niet helemaal top iddVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:21:
Ik zou nog even naar de tekst kijken. In het Engels schrijven is gezien het vakgebied zeker niet verkeerd en de tekst is ook zeker niet verkeerd, maar er staan wel nog wat onvolkomenheden in die je punten kunnen kosten bij serieuze interesse (al telt het werk waarschijnlijk veel sterker).
O.a.:
[...]
Die who maakt duidelijker dat anderen geen ervaring hebben in plaats van jijzelf niet, ondanks dat dat al eerder in de tekst staat.
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 09-12-2011 16:31 ]
Mixed Reality dev
[RashMatash]
[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 10-12-2011 14:03 ]
Mixed Reality dev
Humankind… be both.
Humankind… be both.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Die hele zin loopt eigenlijk niet echt lekker...Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:21:
Ik zou nog even naar de tekst kijken. In het Engels schrijven is gezien het vakgebied zeker niet verkeerd en de tekst is ook zeker niet verkeerd, maar er staan wel nog wat onvolkomenheden in die je punten kunnen kosten bij serieuze interesse (al telt het werk waarschijnlijk veel sterker).
O.a.:
"In my spare time I have written two tutorials for people wanting to learn Autodesk 3ds Max and who have no experience at all with 3D graphics software"
Die who maakt duidelijker dat anderen geen ervaring hebben in plaats van jijzelf niet, ondanks dat dat al eerder in de tekst staat.
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 10-12-2011 20:30 ]
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Ik ben het vaak met je eens, maar hier toch niet. Hoe vaak kom ik toch geen teksten tegen die alleen maar Nederlandse volzinnen bevatten, maar toch overduidelijk ooit in een andere taal geschreven zijn. Zelfs boeken, meestal vertaald door niet de minste vertalers, hebben hier erg onder te lijden. Het is dan ook dé reden voor mij om alles zoveel mogelijk in de oorspronkelijke taal te lezen, naast dat veel nuances veel beter bewaard blijven. Van Google Translate zou ik helemaal afblijven. Misschien aardig voor enkele woordjes, maar als je zinnen gaat vertalen komt er vaak iets uit dat je op school weinig punten oplevert.Stukfruit schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:28:
Die hele zin loopt eigenlijk niet echt lekker...
Wanneer je zo'n officiele tekst moet schrijven kan je de tekst beter eerst in je moedertaal neerpennen en deze vervolgens zelf of via Google Translate vertalen. Bij die laatste moet je uiteraard wel even checken of de zinsconstructies enigszins kloppen.
Humankind… be both.
[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 10-12-2011 21:05 ]
Dat zit wel Schnorr.
Humankind… be both.
Dat zit wel Schnorr.
Humankind… be both.
Klein detail, maar er ontbreekt een auto die aan dit prachtige stuur bevestigd hoort te zijn. Misschien is dat wat je denkt dat niet klopt..Sjoerd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:49:
Ben er best te vreden mee, maar ergens klopt er iets niet.
[afbeelding]
klikken voor groot
[RashMatash]
[ Voor 19% gewijzigd door Multensor op 11-12-2011 03:47 ]
erhmm.
Hè ik ben ook met die tutorial bezigMultensor schreef op zondag 11 december 2011 @ 03:45:
Ook maar weer eens een tutje gevolgd. Kijken of ik de bubbels ook nog kan maken in de cola. Maar daar is het nu ECHT te laat voor.
[afbeelding]
Iemand trouwens een idee hoe ik die noise op het flesje weg kan krijgen of iig minder duidelijk kan maken?
erhmm.
[ Voor 54% gewijzigd door Multensor op 11-12-2011 13:56 ]
erhmm.
[ Voor 15% gewijzigd door Wolfos op 14-12-2011 21:23 ]
Humankind… be both.
[ Voor 35% gewijzigd door Wolfos op 14-12-2011 21:31 ]
Humankind… be both.
Humankind… be both.
[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 14-12-2011 22:59 ]
Voor iemand die zo reageert op een post laat jij een screenshot zien waarop ik niet meer dan een colormap ontdek...Wolfos schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:42:
Tja, maar dit rendert beter. Maar 1 van de meshes heeft een Parallax nodig, en maar enkele normal maps. Parallax is vrij 'duur' om te renderen, en alleen Diffuse is natuurlijk ook sneller dan bumped.
misschien wat laat, maar misschien heb je hier wat aan.Menesis schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:30:
Weet iemand of er procedural textures bestaan voor een muur zoals deze?
[afbeelding]
Ik vind het altijd lastig om van een foto een goeie texture te maken die herhalend is zonder dat het opvalt... Zou het graag procedural doen..
Mixed Reality dev
Tja, had hem inderdaad beter uit 1 mesh kunnen opbouwen voor het gemak. Alleen denk ik dat dat performance wise iets minder is. Unity3D accepteert quads ook wel, maar hij zet ze zelf om dus heb ik dat maar even van te voren al gedaan zodat ik een realistische polycount krijg. Maar goed, laten we de discussie maar stoppen, ik ben ook geen top modeller. Volgende keer doe ik het uit 1 mesh, wat ook wel moet lukken.darkpluisje schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:53:
[...]
Voor iemand die zo reageert op een post laat jij een screenshot zien waarop ik niet meer dan een colormap ontdek...
en hoewel een render engine altijd tri's gebruikt zijn er tegenwoordig eigenlijk geen engine meer bestaat die quads niet accepteert en zelf omzet dus snap niet waarom je zo reageert..
[ Voor 19% gewijzigd door Wolfos op 15-12-2011 14:36 ]
erhmm.
[ Voor 25% gewijzigd door .Sjoerd op 15-12-2011 15:48 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Wolfos op 15-12-2011 16:14 ]
Ik weet dat hij een rare verhouding heeft, ondanks dat ik ook niets van biologie weet..Sjoerd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:43:
Ik weet niks van biologie, wel weet ik dat mijn borstkas een stuk breder is en veel minder taps toelopend. (als het een honden borstkas is dan heb ik niks gezegd.)
[...]
Zo. En nu weer verder met tentamens leren...
Gewoon posten.Wolfos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:13:
Ander huisje, dit keer durf ik mijn texture wel te tonen:
[..]
Vind alleen dat dak niet zo mooi, kon ik niet echt een goede texture vinden daarvoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Borgoth op 15-12-2011 16:56 ]
Verwijderd
substance player is graties hoor, en daar kun je ook bitmaps mee maken.Wolfos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:32:
[...]
Dat Substance ziet er wel uit als mooie software, maar er hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan vast. Zelf vind ik CrazyBump wel nice, en je hebt ook nog XNormal wat volgens mij gratis is.
Over die deur, je kan hem herkenbaarder maken door hem iets donkerder te maken. Daarnaast, heb je er bewust voor gekozen om geen deurpost te maken? Kan zo snel niet vinden dat vikingen specefiek geen deurposten hadden. (sommige plaatjes hebben er idd geen, maar n hoop ook wel) Dat maakt vaak ook dat het echt een deur wordt.Wolfos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:54:
Ja, ik heb uiteindelijk een goede gevonden op CGTextures (haal ik sowieso alles vandaan), was zelfs een categorie "tatched roofs". Dat horizontale stuk is inderdaad de deur, vikingen hadden geen deurknoppen maar deuren gingen gewoon aan twee kanten open. Hij is te klein omdat Blender ze automatisch altijd te groot maakt, dus heb ik hem een beetje gekrompen, maar het klopt dat dat nog wat beter kan.
Dankjewel voor de kritiek, ik blijf gewoon oefenen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 18-12-2011 00:23 ]
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
[ Voor 28% gewijzigd door Wolfos op 16-12-2011 21:04 ]
Erg mooi, maar zij mist twee tenen, bij beide voeten mist ze er één.fier0x schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:34:
@sjoerd, die auto begint al heel wat te worden.
Gebaseerd op de rover sd1? Leuk om vanuit zo'n type verder te gaan.
Deuren zien er goed uit, denk alleen wel dat je raam stijlen iets te dun zijn.
Verder lijkt het erop dat bij die deuren nu wel een extra raam stijlen nodig zijn, dat zou ik nog even uitvogelen.
Zelf vooral wat aan het tweaken geweest om diverse kleine foutjes eruit te halen.
Was elders gevraagd een wireframe te posten, misschien hier ook leuk om te zien
[afbeelding]
An a day keeps the doctor away.
Wolfos schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:04:
Da's zeker wel nice, maar ik geloof dat de normals op die lendendoek niet helemaal kloppen.
EDIT: lijkt maar zo, als je de afbeelding vergroot is het ineens weg
Als je de film kijkt zie je dat de navi maar 4 tenen hebbenHardCoreGamer schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:10:
[...]
Erg mooi, maar zij mist twee tenen, bij beide voeten mist ze er één.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ziet er erg goed uit! Hoewel ik niet weet hoe het heurt (zoals bijv. die vier tenen) lijken die tieten mij niet zo horen. Zeker voor het formaat staan ze behoorlijk fier omhoog en ze zijn te rond. (en te ver uit elkaar). Alsof ze helemaal niks had en er maar wat siliconen in had laten stoppen zodat er nog íets is. Maja, misschien horen ze zo op een navi.fier0x schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:34:
@sjoerd, die auto begint al heel wat te worden.
Gebaseerd op de rover sd1? Leuk om vanuit zo'n type verder te gaan.
Deuren zien er goed uit, denk alleen wel dat je raam stijlen iets te dun zijn.
Verder lijkt het erop dat bij die deuren nu wel een extra raam stijlen nodig zijn, dat zou ik nog even uitvogelen.
Zelf vooral wat aan het tweaken geweest om diverse kleine foutjes eruit te halen.
Was elders gevraagd een wireframe te posten, misschien hier ook leuk om te zien
[ Voor 9% gewijzigd door .Sjoerd op 17-12-2011 18:33 ]
[ Voor 16% gewijzigd door fier0x op 17-12-2011 19:20 ]
Mixed Reality dev
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq