Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Fuck yeah Nico, dat wordt hartstikke mooi :)
Ik heb vertrouwen in een sick eindresultaat <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

handige_harrie schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:56:
Het detail is inderdaad eigenlijk te klein voor dit printproces. Maar je hebt nog kans dat er flink wat los poeder in de 'appelmoes' zit en als je dat eruit borstelt dan wordt het iets 'crisper'.

[...]

Wat je bij een modelbouwzaak kunt krijgen is prima (Acryl). Autolak ook in mijn ervaring. Met een spuitbus grijze primer kom je al een heel eind. Je zult het niet snel 'overspuiten' en detail verliezen omdat het spul hartstikke poreus is. Je zult minimaal 2 lagen moeten doen om het een beetje egaal dekkend te krijgen vermoed ik.

Het materiaal is polyamide (aka nylon) dus kun je kijken wat je daar niet op kunt gebruiken.

Hier meer ervaringen: http://www.shapeways.com/...hp?t=msg&th=6859&start=0&
Bedankt voor die link, ik ga verder met mijn model na dit weekend. (Sinterklaas op zaterdag en Zelda spelen op zondag.) En ik zal even in de hobby winkel kijken voor verf.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

#SQUEE!! :D

Ik heb daarnet mijn eerste geprinte model opgehaald :D

Even snel een bagger telefoon foto want ik moet zo de deur uit, ik zal morgen wat betere foto's maken :)

Lara Croft TRII
Het Lara Croft (Tomb Raider 2 Versie) model dat ik voor een stel contests geleden gemaakt heb (wel een andere pose).
Ze is 10 cm hoog en ik ben echt super tevreden :D

Ik heb er ook twee detail tests bij gedaan, balletje en letters, die komen morgen wel.

Volgende keer een high poly model en eentje voor een damage test, en een stel verschillende kleuren :P

[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 02-12-2011 19:02 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Is er ook een manier om 3ds Max gratis te krijgen? Ik had een studenten account aangemaakt maar dan verwacht ik eigenlijk dat mijn school dan een rekening krijgt :P Ik denk niet dat ze dat op prijs zouden stellen, of is het echt gewoon gratis?
Ik wil graag mijn eigen vliegtuig ontwerpen voor FSX en dit leek me wel een fijn werkend programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Via je school zal je het vast iets goedkoper kunnen krijgen, maar je hebt het nu wel doodleuk over een pakket van €3000-4000. Dat krijg je niet zomaar gratis natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Dat dacht ik ook!
Maar op de site wordt echt geadverteerd dat je een free license krijgt van 36 maanden! Dus proberen ze je dan echt zo'n foute verwachting te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het kan wel gratis hoor. Max is gratis voor studenten, evenals alle andere producten van Autodesk (meen ik). Gewoon ff op googelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik kan bevestigen dat het gratis is, mits je een email adres van school gebruikt. De school krijgt ook geen rekening oid. Het is gewoon een stukje reclame en marketing voor Autodesk. je leert ermee werken waardoor later waarschijnlijk je voorkeur naar een Autodesk product gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Jup bij http://students.autodesk.com/.
Dit soort dingen is heel gebruikelijk bij dure software. Als je als student namelijk op school hebt leren werken met deze software is de kans groter dat je dit ook bij het bedrijf waar je gaat werken wil. Van een kale kip kan je niet plukken, maar van bedrivjen natuurlijk wel :P
Zo bied ook microsoft veel van de software gratis aan aan studenten. Adobe doet dit met sommige pakketten ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR

MiliaanR

Just for fans.

Dat is hardstikke mooi! Kan ik lekker gaan werken aan mijn vliegtuig dit weekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
apNia schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:31:
Fuck yeah Nico, dat wordt hartstikke mooi :)
Ik heb vertrouwen in een sick eindresultaat <3
Thanks ap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zoals belooft nog een paar detail pics:

3D Lara Closeup 3D Lara Closeup

3D Lara Closeup 3D Test Models

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 23:04
Mockup gemaakt voor een project erbij, naast de indiegame waar ik aan meewerk :)

Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/2281/mockupc.jpg

Wordt weer ouderwets highpoly, zal er maar eens per week aan werken ofzo, als het maar rond Maart af is, vind ik het best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
Wow, dat karakter is echt heel gaaf! Vooral omdat ie niet gesmoothed is. Zichtbare, tastbare poly's in echt 3d! :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Menesis schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:46:
[...]

Wow, dat karakter is echt heel gaaf! Vooral omdat ie niet gesmoothed is. Zichtbare, tastbare poly's in echt 3d! :D
Je wil niet weten hoe ik me voelde toen ik hem/haar de eerste keer vast pakte :D
Ik heb vroeger zo ontzettend veel uren met dat model (maar dan de echte, niet de gene die ik zelf zo precies mogelijk na gemaakt heb :P) rond gerend heb :D En om dat nu fysiek vast te kunnen houden is echt super gaaf :D

Ik heb ook expres dit model genomen zodat ik goed kon zien hoe glad rechte vlakken die schuin geprint worden er uit komen, maar dat is heel netjes :)
En de nostalgie die aan het model hangt speelde ook een hele grote rol natuurlijk :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Geweldige print! :D

Offtopic: wil je misschien vertellen welke lens je hier op de foto hebt staan? :)
http://Spike-NL.deviantart.com/art/ID-170273280
Mooie foto galerij btw!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dat is de Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L iS USM.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 21:20
Vandaag begonnen met 3D modelleren, althans, voor mijn studie al wel vaker met zowel Solidworks als Inventor moeten werken, maar dat is toch even een slag anders. Na toch een hoop gezeur met 3ds max (zelfde problemen als met Inventor, ik wil blijkbaar dingen doen die niet mogen/kunnen waardoor 3ds max iets heeft van, zoek het uit :+)

Hier mijn allereerste 3d model (wat niet van technische aard is)
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/o7m03m.jpg

Alleen moet ik echt eens achter het renderen aan, want dit kan natuurlijk niet! Zat voor mij wel eventjes wat werk aan, vooral uitzoeken waar alles zat (gezien het ook een oudere tutorial betrof en ik zelf 3ds max 2012 heb), maar ben zeker niet ontevreden over het resultaat. Er volgt zeker meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 10:42

Multensor

wtf

Ik ben gisteren ook weer even bezig geweest met het modellen van een schroevendraaier (rustig de draad weer oppakken =]). Nu vroeg ik me alleen af of iemand weet hou ik met vray luchtbellen kan creëren in mijn plastic material. Op zich ziet die er namelijk wel goed uit, maar hij is doorzichtig en ik wil er dan van die luchtbellen in hebben. Zou iemand mij de goede richting op duwen? Online kon ik er geen info over vinden.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:36

SomerenV

It's something!

Multensor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:17:
Ik ben gisteren ook weer even bezig geweest met het modellen van een schroevendraaier (rustig de draad weer oppakken =]). Nu vroeg ik me alleen af of iemand weet hou ik met vray luchtbellen kan creëren in mijn plastic material. Op zich ziet die er namelijk wel goed uit, maar hij is doorzichtig en ik wil er dan van die luchtbellen in hebben. Zou iemand mij de goede richting op duwen? Online kon ik er geen info over vinden.
Gewoon een sphere in het heft plaatsen? Die maak je ook helemaal doorzichtig, je laat de IOR zoals ie is en dan heb je je luchtbelletje :) Zou geen andere manier weten (in ieder geval niet iets dat met het materiaal zelf te maken heeft). Succes!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

hmmm dat is nog helemaal geen dom idee ;). Ik zou alelen denken dat het bijna wel met vraymt te doen moet zijn met behulp van een map ofzo. Maar ik zal de manier van de spheres eens proberen. thanks

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:36

SomerenV

It's something!

Multensor schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:49:
hmmm dat is nog helemaal geen dom idee ;). Ik zou alelen denken dat het bijna wel met vraymt te doen moet zijn met behulp van een map ofzo. Maar ik zal de manier van de spheres eens proberen. thanks
Een random bubbel ín het object doormiddel van een material? Aan de buitenkant is het wel mogelijk, maar aan de binnenkant heb ik nog nooit gezien :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Gevalletje niet ingewikkelder maken dan strikt noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
SomerenV schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:53:
[...]

Een random bubbel ín het object doormiddel van een material? Aan de buitenkant is het wel mogelijk, maar aan de binnenkant heb ik nog nooit gezien :X
Het kan, dan heb je een volumetric texture. Hoe het moet? Geen flauw idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Heb een klein test videootje gemaakt van een boom in de wind. Ook even gespeeld met de nieuwe Vray lens effects en vray fog. Ik was geinteresseerd in hoe GI en fog samengaan.
Helaas ging de zonsopgang wat sneller dan gedacht, die frames zijn juist het mooist. Wel op HD bekijken!

-edit; hmm, zelfs op HD geeft youtube vrij brakke kwaliteit. Zal wel met de ruis te maken hebben die ik express heb laten zitten..

[ Voor 35% gewijzigd door Menesis op 06-12-2011 23:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

het is me gisteren nog niet gelukt om luchtbellen te krijgen (had ook maar 30 mins). Ik ga het maar eens testen met een glazen sphere ofzo. Zodra het is gelukt laat ik het resultaat wel zien ;)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Netjes Menesis. Inderdaad Youtube fokt je grain een beetje op. Maar het oogt (voor dat wat je wou iig) wel realistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Een kameel, gaat deeluitmaken van een kerstkaartje. Hopelijk komt het allemaal op tijd af. Wil het gaan afdrukken en dan rondsturen :-)
Ik had geen zin in een sneeuwlandschap, dus het wordt iets met 3 koningen, woestijn en palmbomen!

Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/2011/CG_wip_kameel_071211_thumb.jpg

edit; nog wat info: aan de bovenkant zit wat displacement mapping om de indruk van een vacht te geven. De hangende haren zijn planes met een opacitymap.

[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 07-12-2011 17:10 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Uiteindelijk is het toch gelukt door spheres in mn handvat te zetten en deze hetzelfde materiaal mee te geven als het handvat. :)
Resultaat(nog niet helemaal final, maar we komen ergens)

Afbeeldingslocatie: http://forums.3dtotal.com/picture.php?albumid=2134&pictureid=14827

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ziet er goed uit Menesis. Heb je misschien nog pro-tips voor het gebruik van VRay in animaties? Sla je je irridiance maps op, of bereken je alles per frame? En duurt dat niet erg lang?

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik moet bekennen dat ik niet heeel veel ervaring met animaties heb. Dit zijn mijn '2 cents':
het ligt ten eerste aan het soort animatie:
-flythrough waar behalve de camera vrijwel niets beweegt: lightcache met mode: flythrough (Vray berekent het eerste frame alle GI) of de manier die hierna komt:
-een beetje animatie: daar heb ik zelf een keer irradience map met mode: multiframe incremental voor gebruikt. Een voorbeeld daarvan is deze. Het was een beetje een faal project, maar er was geen tijd meer om het overnieuw te renderen: het eerste stuk van het filmpje is multiframe incremental. Maar het tweede stuk is singel frame op lage kwaliteit GI, daardoor krijg je dat geflikker.
-veel animatie: Voor zover ik weet: je ontkomt haast niet aan zeer hoge GI settings om te zorgen dat je geen flikkering krijgt. Wat ook nog kan is wat lagere settings met overmatig veel interpolatie. Dan wordt alles 'glad gesmeerd' en zul je de flikkeringen ook niet zo zien. Dat had ik met dat filmpje van die boom gedaan... (lightcache)
Ik heb nog geen ervaring met de nieuwe modes animation (prepass) en animation (rendering). Misschien is dat de oplossing :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Bedankt voor je reply. Dat geeft me wel een beter beeld waar ik naar moet kijken dan :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Vandaag eindelijk mijn nieuwe portfolio in de lucht :)

www.elmarnieser.nl

Misschien kan dit in de starttopic nog even worden aangepast? aangezien daar www.3dleren.nl staat, en dat is niet echt mijn portfolio...

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog even naar de tekst kijken. In het Engels schrijven is gezien het vakgebied zeker niet verkeerd en de tekst is ook zeker niet verkeerd, maar er staan wel nog wat onvolkomenheden in die je punten kunnen kosten bij serieuze interesse (al telt het werk waarschijnlijk veel sterker).

O.a.:
In my spare time I have writtingen two tutorials for people wanting to learn Autodesk 3ds Max and who have no expierience at all with 3D graphics software.
Die who maakt duidelijker dat anderen geen ervaring hebben in plaats van jijzelf niet, ondanks dat dat al eerder in de tekst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:21:
Ik zou nog even naar de tekst kijken. In het Engels schrijven is gezien het vakgebied zeker niet verkeerd en de tekst is ook zeker niet verkeerd, maar er staan wel nog wat onvolkomenheden in die je punten kunnen kosten bij serieuze interesse (al telt het werk waarschijnlijk veel sterker).

O.a.:

[...]

Die who maakt duidelijker dat anderen geen ervaring hebben in plaats van jijzelf niet, ondanks dat dat al eerder in de tekst staat.
Thanks, mijn engels is niet helemaal top idd :F Gelijk even aanpassen :P

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Weet iemand of er procedural textures bestaan voor een muur zoals deze?
Afbeeldingslocatie: http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/63048/63048,1214127878,1/stock-photo-stone-masonry-wall-made-with-large-rounded-stones-14042929.jpg
Ik vind het altijd lastig om van een foto een goeie texture te maken die herhalend is zonder dat het opvalt... Zou het graag procedural doen..

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 09-12-2011 16:31 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
Yoooo...Ik ben met driectx11 aan 't klooien. Dit is wat mijn 'render engine' real-time kan renderen:
(model is door Eugene Fokin gemaakt btw):
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rashmatash/scrshot1.jpg
Hij kan al texturen (color, specular en normal maps).
volgende stap: schaduw toevoegen.

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Vraagje over Distributed Rendering: de render slave kan de missing maps niet vinden, omdat de paths niet hezetlfde zijn als op de 'master' PC. De maps staan dus wel in een map op de slave waar ik altijd textures in zet.

Als ik de scene op de render slave open rendert hij wel gewoon, ondanks dat de absolute paths van de maps naar een plek wijzen die niet bestaat. Hij pakt dan dus wel de maps uit die algemene texture map.... Blijkbaar is 3ds niet zo slim in slave mode?

Wat is een goede oplossing voor het probleem met maps?

laat maar: user paths stonden als relatief ingesteld. Nu als absolute paths werkt het :)
Multi PC rendering over internet werkt nu! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 10-12-2011 14:03 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Merk nu echt weer hoe tijdrovend high poly modelling kan zijn :X
Ben nog steeds bezig met een velg van een band.. Pas de 2e zaterdag dat ik eraan werk, schiet niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Er loopt hier vast wel een Mayaer rond die weet welke knop ik per ongeluk heb ingedrukt :+
In een van m'n scenes is een viewort uitgeschakeld, ik kan er geen nieuwe objecten meer in maken.
Ik kan de (ortho) camera wel gewoon bewegen, ik kan objecten verplaatsen en aanpassen, alleen niet maken :?
Scene opslaan en Maya opnieuw openen heeft geen effect, nieuwe scene's hebben er geen last van dus het zal een optie in de camera zijn ofzo, ik kan hem alleen niet vinden :P
Suggesties?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Geen idee om eerlijk te zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

;(
Hmmz, ik had gehoopt dat het zo'n lompe sneltoets was die niemand ooit gebruikt, maar die je één keer per ongeluk indrukt, 6 uur naar opzoek bent en vervolgens nooit meer vergeet :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Kan je geen nieuwe, lege scene maken en dan je oude file importeren? Dat is wat ik altijd doe in max als ik weer eens op zo'n magic-hotkey heb gedrukt.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:21:

O.a.:

"In my spare time I have written two tutorials for people wanting to learn Autodesk 3ds Max and who have no experience at all with 3D graphics software"

Die hele zin loopt eigenlijk niet echt lekker...

Wanneer je zo'n officiele tekst moet schrijven kan je de tekst beter eerst in je moedertaal neerpennen en deze vervolgens zelf of via Google Translate vertalen. Bij die laatste moet je uiteraard wel even checken of de zinsconstructies enigszins kloppen.

NL:
"In het verleden heb ik een aantal tutorials geschreven voor mensen die geen voorgaande ervaring hebben met grafische software."

EN:
"In the past I have written several tutorials for people with no previous experience in using 3D graphics software.

Dan hoef je je teksten ook niet aan te passen wanneer je besluit om meer tutorials te gaan maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 10-12-2011 20:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:28:
Die hele zin loopt eigenlijk niet echt lekker...

Wanneer je zo'n officiele tekst moet schrijven kan je de tekst beter eerst in je moedertaal neerpennen en deze vervolgens zelf of via Google Translate vertalen. Bij die laatste moet je uiteraard wel even checken of de zinsconstructies enigszins kloppen.
Ik ben het vaak met je eens, maar hier toch niet. Hoe vaak kom ik toch geen teksten tegen die alleen maar Nederlandse volzinnen bevatten, maar toch overduidelijk ooit in een andere taal geschreven zijn. Zelfs boeken, meestal vertaald door niet de minste vertalers, hebben hier erg onder te lijden. Het is dan ook dé reden voor mij om alles zoveel mogelijk in de oorspronkelijke taal te lezen, naast dat veel nuances veel beter bewaard blijven. Van Google Translate zou ik helemaal afblijven. Misschien aardig voor enkele woordjes, maar als je zinnen gaat vertalen komt er vaak iets uit dat je op school weinig punten oplevert.

Het valt natuurlijk te verdedigen dat de methode om in het Nederlands te beginnen een stok achter de deur is voor mensen die wat minder vaardig zijn in een andere taal, maar in opzet zie ik het al op zoveel manieren fout gaan dat ik dan meer heil zie in het gewoon even vragen aan iemand die een taal wat beter beheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Voor officiële teksten Google Translate gebruiken? :D _O-
Lekker van af blijven, leuk om bij websites die in een onbekende taal geschreven zijn toch het idee op te vangen, maar een tekst echt vertalen kan google translate niet ;)

Ik heb genoeg teksten vertaald, en her vertaald, en ik krijg van opdrachtgevers ook zo nu en dan een opdracht om een tekst opnieuw te vertalen omdat de tekst die ze van een ander gekregen hebben niet blijkt te kloppen, als ze die andere vertaling dan mee sturen is na twee zinnen al duidelijk dat hij uit GT komt, en daar klopt bij grotere teksten (zelfs een paar zinnen) al niet veel meer van.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jongens, jullie lezen niet goed en rollen te snel over jullie eigen tenen heen van het lachen ;)

Ten eerste: je moet leren omgaan met Google Translate. Het is inderdaad niet verstandig om standaard gegenereerde vertalingen over te nemen en het is *altijd* aan te raden om even te spelen met de opties. Opties? Ja, opties. Klik bijvoorbeeld eens op de woorden...

Ten tweede: ik heb het over vertalingen vanuit het Nederlands naar het Engels. Niet andersom en zeker niet heen en weer. Groot verschil!

En als laatste: we hebben het hier niet over de vertaling van complete epistels.

Groentjes van een stukje fruit die ook wel eens iets moet vertalen en GT een goede *hulp* ( <-- let op de duidelijk hoorbare intonatie :> ) vindt voor non-natives. Als je eigen Engels niet zo goed is, dan kan GT je enorm helpen om de juiste woorden en zinsdelen te vinden (GT vertaalt niet alleen losse woorden) en er geen raar Nengels van te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 10-12-2011 21:05 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

M'n tenen doen nu wel pijn idd :(

Ik raadpleeg GT ook wel eens een keer als ik niet op een bepaalde uitdrukking kan komen ofzo, dan spelen met de verschillende mogelijkheden (woorden klikken idd) die GT geeft wil m'n geheugen nog wel eens een handje helpen :)
Maar hele stukken (zoals ik hiervoor ook zeg, enkele zinnen is al veel te veel!) is echt af te raden, helemaal als je geen ster bent in de andere taal want dat vallen de fouten je niet op ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hele stukken moet je sowieso niet doen omdat GT de harde enters eruit haalt ;( Dat ben ik dus zeker met je eens :)

Maar als vertaalhulp (en niet meer dan dat) is het gewoon een geweldige tool.
Vergeet trouwens ook niet dat GT dagelijks wordt verbeterd en het hier niet gaat om teksten die vanuit het Nigeriaans vertaald moeten worden naar het Nederlands :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

True, en ze zijn al veel verder dan ze aan het begin waren, maar het zal denk ik nog wel tientallen jaren duren voordat er vertaalsoftware is die daadwerkelijk betrouwbaar is :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ben er best te vreden mee, maar ergens klopt er iets niet.
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2028.jpg
klikken voor groot

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je hebt flinke duimen nodig om die "mode set"- en "ok/select"-knopjes te gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
.Sjoerd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:49:
Ben er best te vreden mee, maar ergens klopt er iets niet.
[afbeelding]
klikken voor groot
Klein detail, maar er ontbreekt een auto die aan dit prachtige stuur bevestigd hoort te zijn. Misschien is dat wat je denkt dat niet klopt.

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Ook maar weer eens een tutje gevolgd. Kijken of ik de bubbels ook nog kan maken in de cola. Maar daar is het nu ECHT te laat voor ;).

Afbeeldingslocatie: http://forums.3dtotal.com/picture.php?albumid=2134&pictureid=14839

Iemand trouwens een idee hoe ik die noise op het flesje weg kan krijgen of iig minder duidelijk kan maken?

[ Voor 19% gewijzigd door Multensor op 11-12-2011 03:47 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
ziet er netjes uit!
Noise vind ik allerminst storend (al kijk ik wel vanaf m'n netbook), zou 't zelf met photoshop aanpakken.

@aloys:
M'n vader heeft een achtste generatie honda civic gehad, die had op die plekken knoppen zitten. Was prima te doen.

@rashmatash:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2025.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Multensor schreef op zondag 11 december 2011 @ 03:45:
Ook maar weer eens een tutje gevolgd. Kijken of ik de bubbels ook nog kan maken in de cola. Maar daar is het nu ECHT te laat voor ;).

[afbeelding]

Iemand trouwens een idee hoe ik die noise op het flesje weg kan krijgen of iig minder duidelijk kan maken?
Hè ik ben ook met die tutorial bezig :P Ik heb alleen het probleem dat ik geen Vray heb. Ik ga het dus proberen in mental ray

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sPmh0fwUAcF1qkCsBmUkAcG1/medium.png

klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Ben benieuwd hoe je hem er in mental ray uit gaat krijgen dan ;). Model ziet er iig goed uit :)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Had je ook al de vliegtuig tutorial van Autodesk gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Poos geleden al ja :). Zit je ergens vast?

Hier kan je ongeveer zien wat ik allemaal gemaakt heb: http://forums.3dtotal.com/album.php?u=11077

[ Voor 54% gewijzigd door Multensor op 11-12-2011 13:56 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nee zit nergensvast, die tut heb ik ook al af :)

Je werk ziet er mooi uit :) Die smarties zijn mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Eindelijk geleerd hoe ik fatsoenlijk kan UV mappen.
Viking longhouse voor een game die we aan het maken zijn.
Afbeeldingslocatie: http://art.ngfiles.com/images/155/wolfos_viking-longhouse.png

Rendered in Unity3D, die tegels op dat onderste dak zijn Parallax.

[ Voor 15% gewijzigd door Wolfos op 14-12-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De texture ziet er netjes gemapt uit idd, maar hij is echt fatsoenlijk ge mapt? Dan wil ik je UV map wel eens bekijken >:)
:P

En als ik zo naar je wire kijk lijken er aan de bovenkant van het dak veel meer poly's te zitten dan nodig is. :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Het dak heeft een curve, en quads kun je niet renderen in een game engine. Hij is niet helemaal geweldig UV mapped, maar goed genoeg.

[ Voor 35% gewijzigd door Wolfos op 14-12-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ja de bocht in het dak is te zien inderdaad, maar er zitten zo ontzettend veel lijnen in die dakpunt dat ik het idee heb dat daar meer detail zit dan nodig is, maar dat kan ook door het perspectief komen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ik heb er gewoon een andere mesh opgeplakt. Hele ding bestaat uit 28 meshes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ah, kijk, zoiets dacht ik al. Dat kan (en zou eigenlijk moeten) natuurlijk veel simpeler, dat is voor de game engine ook een stuk prettiger, helemaal als je veel meer van zulke objecten neer gaat zetten :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Tja, maar dit rendert beter. Maar 1 van de meshes heeft een Parallax nodig, en maar enkele normal maps. Parallax is vrij 'duur' om te renderen, en alleen Diffuse is natuurlijk ook sneller dan bumped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Voor iemand die net ontdekt heeft hoe je kunt uv-mappen hoef je niet zo betweterig te doen hoor, zeg het maar even.
[advocaat van de duivel]

Overigens ben ik nog steeds bezig met die verrekte velg, zit nog een foutje in ook die ik voorlopig net ga fixen.. Wil zo snel mogelijk met het bodywork beginnen! Hopelijk dit weekend een magere update :) (vorig weekend niks aan gedaan...)

Kan niet wachten met het ding te gaan rondrijden in rFactor :D Gaat echter wel behoorlijk traag als je alleen in de weekenden aan iets kan werken, de dagen zijn te kort! /frustratie

[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 14-12-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:13
Wolfos schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:42:
Tja, maar dit rendert beter. Maar 1 van de meshes heeft een Parallax nodig, en maar enkele normal maps. Parallax is vrij 'duur' om te renderen, en alleen Diffuse is natuurlijk ook sneller dan bumped.
Voor iemand die zo reageert op een post laat jij een screenshot zien waarop ik niet meer dan een colormap ontdek...
en hoewel een render engine altijd tri's gebruikt zijn er tegenwoordig eigenlijk geen engine meer bestaat die quads niet accepteert en zelf omzet dus snap niet waarom je zo reageert..

Verwijderd

Jongens, lief spelen!

Verwijderd

Maar weer eens verder gegaan met mijn gitaar.
Klik voor groot.
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/hellingga/images/3d/guitar/guitar02thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/hellingga/images/3d/guitar/guitar03thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/hellingga/images/3d/guitar/guitar04thumb.jpg

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Menesis schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:30:
Weet iemand of er procedural textures bestaan voor een muur zoals deze?
[afbeelding]
Ik vind het altijd lastig om van een foto een goeie texture te maken die herhalend is zonder dat het opvalt... Zou het graag procedural doen..
misschien wat laat, maar misschien heb je hier wat aan.
http://www.allegorithmic.com/products_pages/bitmap2material

• Menesis
^^ Zeker niet te laat! Het ziet er interessant uit en ik ga het uitproberen!
Ondertussen heb ik wel een muur gemaakt gebasseerd op een bitmap. Zelf heb ik een displacement map getekent (zwart wit en in 2d landscape displacement mode).
Voorbeeldje -iets te enthousiaste displace though..:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/2011/CG_wip_townhouse1_smll.jpg
groot

verder was ik nog bezig met een kerstkaart. In het lege stuk rechtsboven moet vuurwerk komen. Het zijn dus de 3 wijzen uit het oosten... Dat ze geen vuurwerk in die tijd hadden maakt me even niets uit :D
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/2011/CG_wip_kameel2.jpg

Mixed Reality dev

• Wolfos
darkpluisje schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:53:
[...]

Voor iemand die zo reageert op een post laat jij een screenshot zien waarop ik niet meer dan een colormap ontdek...
en hoewel een render engine altijd tri's gebruikt zijn er tegenwoordig eigenlijk geen engine meer bestaat die quads niet accepteert en zelf omzet dus snap niet waarom je zo reageert..
Tja, had hem inderdaad beter uit 1 mesh kunnen opbouwen voor het gemak. Alleen denk ik dat dat performance wise iets minder is. Unity3D accepteert quads ook wel, maar hij zet ze zelf om dus heb ik dat maar even van te voren al gedaan zodat ik een realistische polycount krijg. Maar goed, laten we de discussie maar stoppen, ik ben ook geen top modeller. Volgende keer doe ik het uit 1 mesh, wat ook wel moet lukken.

Dat Substance ziet er wel uit als mooie software, maar er hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan vast. Zelf vind ik CrazyBump wel nice, en je hebt ook nog XNormal wat volgens mij gratis is.

[ Voor 19% gewijzigd door Wolfos op 15-12-2011 14:36 ]

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Je kunt gewoon de polycount in je viewport aanzetten als je aan het modellen bent. :) Als je in maya werkt doe je dat via: Display>Heads-up-display->Polycount. In max kan je gewoon op 7 drukken. Hoef je niet moeilijk te doen om van alles tri's te maken. ;)

Performance wise zul je er echt niets van merken wat betreft wel of niet 1 mesh gebruikt. Niet bij zo'n huisje in iedergeval.

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/ribcage-render.jpg

Gister even in elkaar gezet in een tussenuur op school. Weet nog niet zeker of ik hier mee verder ga, al vind ik het wel een vet concept. Zitten 3,5k poly's in. :) Kan nog wat vanaf als ik de spline om me portal wat optimize.

• Multensor

Multensor

wtf

niet oneerbiedig bedoeld hoor maarrreehh... wat is het? :) Lijkt op een borstkas, maar ik kan het paarse niet plaatsen :?

erhmm.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Een borstkas met een portaal naar een andere dimensie er in. :) Het paarse is dus het soort gordijn waar je doorheen moet stappen ala stargate. Die planes die er aan hangen moeten een plant texture moeten hebben. Misschien is hij zo iets duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/ribcage-render2.jpg

• .Sjoerd
Ik weet niks van biologie, wel weet ik dat mijn borstkas een stuk breder is en veel minder taps toelopend. (als het een honden borstkas is dan heb ik niks gezegd.)

@Wobbl: heel vet. Details zijn echt prachtig!

Zelf ook weer wat verder:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2041.jpg
(jaren 70 kleurstelling, ga ik niet meer doen...)
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2039.jpg
Het idee van de deuren (even een grove uitwerking):
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2043.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2044.jpg

Zo. En nu weer verder met tentamens leren...

[ Voor 25% gewijzigd door .Sjoerd op 15-12-2011 15:48 ]

specs

• Wolfos
Ander huisje, dit keer durf ik mijn texture wel te tonen:
Afbeeldingslocatie: http://wolfos.org/resources/images/unitled.png
Afbeeldingslocatie: http://wolfos.org/resources/images/House2.png

Vind alleen dat dak niet zo mooi, kon ik niet echt een goede texture vinden daarvoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Wolfos op 15-12-2011 16:14 ]

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

.Sjoerd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:43:
Ik weet niks van biologie, wel weet ik dat mijn borstkas een stuk breder is en veel minder taps toelopend. (als het een honden borstkas is dan heb ik niks gezegd.)

[...]

Zo. En nu weer verder met tentamens leren...
Ik weet dat hij een rare verhouding heeft, ondanks dat ik ook niets van biologie weet. :P Het "excuus" achter de rare verhouding is dat het van een mythisch wezen uit die andere dimensie is. Misschien eens als ik ooit tijd heb de rest van het skelet erbij verzinnen.

Je auto ziet er netjes uit. Moest alleen wel 3x kijken voor ik door had dat bij het onderste plaatje de motorkap mist. (ik dacht van wat is dat toch voor een rare reflectie)
Wolfos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:13:
Ander huisje, dit keer durf ik mijn texture wel te tonen:
[..]
Vind alleen dat dak niet zo mooi, kon ik niet echt een goede texture vinden daarvoor.
Gewoon posten. :) Iedereen moet het leren en niemand doet het de eerste keer perfect. :) (als je naar mijn werk gaat kijken zal er vast ook wel wat fouts te vinden zijn)

Je unwrap ziet er niet verkeerd uit. Hij kan nog een stukje groter, je hebt aan alle zijde nog een hoop pixels vrij. (is weer gratis detail die je er in kwijt kan) Alleen vind ik dat horizontale stukje ineens wat vreemd, maar ik gok dat dat je deur is?

edit:
Wat voor materiaal moet je dak zijn? Het ziet er nu uit als zandsteen. (en dat zal het wel niet moeten wezen)
Op www.cgtextures.com zijn een hoop verschillende materialen te vinden, misschien zit er ook tussen wat je zoekt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Borgoth op 15-12-2011 16:56 ]

• .Sjoerd
Ah, dan heb ik alsnog niks gezegd

specs

• Wolfos
Ja, ik heb uiteindelijk een goede gevonden op CGTextures (haal ik sowieso alles vandaan), was zelfs een categorie "tatched roofs". Dat horizontale stuk is inderdaad de deur, vikingen hadden geen deurknoppen maar deuren gingen gewoon aan twee kanten open. Hij is te klein omdat Blender ze automatisch altijd te groot maakt, dus heb ik hem een beetje gekrompen, maar het klopt dat dat nog wat beter kan.

Dankjewel voor de kritiek, ik blijf gewoon oefenen.

Verwijderd

@Sjoerd: dank je! Die auto is ook heel gaaf, vooral het hout aan de binnenkant ziet er strak uit.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Wolfos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:32:
[...]
Dat Substance ziet er wel uit als mooie software, maar er hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan vast. Zelf vind ik CrazyBump wel nice, en je hebt ook nog XNormal wat volgens mij gratis is.
substance player is graties hoor, en daar kun je ook bitmaps mee maken.
http://www.allegorithmic.com/products_pages/products

de BITMAP2MATERIAL is eigenlijk een soort material binnen player waar je je eigen materialen mee
kan maken.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Wolfos schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:54:
Ja, ik heb uiteindelijk een goede gevonden op CGTextures (haal ik sowieso alles vandaan), was zelfs een categorie "tatched roofs". Dat horizontale stuk is inderdaad de deur, vikingen hadden geen deurknoppen maar deuren gingen gewoon aan twee kanten open. Hij is te klein omdat Blender ze automatisch altijd te groot maakt, dus heb ik hem een beetje gekrompen, maar het klopt dat dat nog wat beter kan.

Dankjewel voor de kritiek, ik blijf gewoon oefenen.
Over die deur, je kan hem herkenbaarder maken door hem iets donkerder te maken. Daarnaast, heb je er bewust voor gekozen om geen deurpost te maken? Kan zo snel niet vinden dat vikingen specefiek geen deurposten hadden. (sommige plaatjes hebben er idd geen, maar n hoop ook wel) Dat maakt vaak ook dat het echt een deur wordt.

• Wolfos
Met schaduwen en ambient occlusion (baked overigens, dus beschikbaar op alle graphics settings) zie je de deur een stuk duidelijker. Hij is ook 3D, dus dat je hem zo slecht ziet ligt gewoon aan de hoek.

Maar goed, ik vind het model toch niet zo mooi, dus ik denk dat ik deze niet ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:56
@sjoerd, die auto begint al heel wat te worden.
Gebaseerd op de rover sd1? Leuk om vanuit zo'n type verder te gaan.
Deuren zien er goed uit, denk alleen wel dat je raam stijlen iets te dun zijn.
Verder lijkt het erop dat bij die deuren nu wel een extra raam stijlen nodig zijn, dat zou ik nog even uitvogelen.

Zelf vooral wat aan het tweaken geweest om diverse kleine foutjes eruit te halen.
Was elders gevraagd een wireframe te posten, misschien hier ook leuk om te zien :)

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs71/f/2011/349/4/4/wireframe_neytiri_and_jake_by_fierox-d4j8699.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

O+ Prachtig fierf0x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Modbreak:Gemerged van los topic naar dit 3D-topic

Beste,

Hier vind je een 3D model van een woning. Ik wou deze gebruiken in 3D visualisatie van een woning.

Het model ziet er echter vrij technisch uit. Er zou een soort overlay moeten komen dat alles grafisch een beetje aantrekkelijker maakt. Zoals je bijvoorbeeld kan zien in deze tekening. Ook deze tekening is gemaakt met Google Sketchup, ik heb er echter enkel een screenshot van, dus ik kan niet achterhalen hoe die overlay gegenereerd is.

Heeft iemand een idee? Ik vermoed dat je hiervoor een plug-in nodig hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 18-12-2011 00:23 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Da's zeker wel nice, maar ik geloof dat de normals op die lendendoek niet helemaal kloppen.
EDIT: lijkt maar zo, als je de afbeelding vergroot is het ineens weg :?

[ Voor 28% gewijzigd door Wolfos op 16-12-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

fier0x schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:34:
Verder lijkt het erop dat bij die deuren nu wel een extra raam stijlen nodig zijn, dat zou ik nog even uitvogelen.

Zelf vooral wat aan het tweaken geweest om diverse kleine foutjes eruit te halen.
Was elders gevraagd een wireframe te posten, misschien hier ook leuk om te zien :)

[afbeelding]
Erg mooi, maar zij mist twee tenen, bij beide voeten mist ze er één. :9

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wolfos schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:04:
Da's zeker wel nice, maar ik geloof dat de normals op die lendendoek niet helemaal kloppen.
EDIT: lijkt maar zo, als je de afbeelding vergroot is het ineens weg :?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:13
HardCoreGamer schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:10:
[...]

Erg mooi, maar zij mist twee tenen, bij beide voeten mist ze er één. :9
Als je de film kijkt zie je dat de navi maar 4 tenen hebben ;) Omdat Jake menselijk dna heeft heeft hij wel 5 vingers/tenen (zodra het je opvalt ga je je er echt aan ergeren in die film)

Maar moet wel zeggen dat de voet er uit ziet alsof je alleen een teen weggehaald hebt, ik zou de rest even plaatsen zodat het wat natuurlijker lijkt met 4 tenen...

Het wireframe maakt het wat lastiger om te zien maar wat ik zo kan beoordelen zou ik ook nog iets aan haar borsten doen. Op het moment ziet het er uit alsof ze echt opgeplakt zijn en naar mijn idee lijken ze ook iets te hoog te zitten (of is haar borstkas iets te lang). Vind het 2 erg mooie characters maar dat verstoord mijn beeld bij haar echt, weet dat een vrouwelijk figuur erg lastig is om te sculpten zeker om borsten er natuurlijk uit te laten zien maar ze voegen wel veel toe voor het ''gewicht'' van het character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:59
Volgens mij moet je eens kijken naar Window > Styles (als ik het mij goed herinner, nu niet in windows dus kan niet controleren). Kun je veel verschillene weergave stijlen kiezen (waaronder volgens mij die je geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lijkt me eerder een klusje voor nabewerking in een willekeurige (video)editor.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:59
Nog even snel gekeken in Sketchup, de stijl van je screenshot is volgens mij 'PSO Vignette'. Te vinden onder Window > Styles > Assorted Styles. Echt veel grafisch aantrekkelijker wordt het niet, vind ik zelf. Het blijft allemaal vrij technisch, hoekig etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
fier0x schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:34:

Ziet er erg goed uit! Hoewel ik niet weet hoe het heurt (zoals bijv. die vier tenen) lijken die tieten mij niet zo horen. Zeker voor het formaat staan ze behoorlijk fier omhoog en ze zijn te rond. (en te ver uit elkaar). Alsof ze helemaal niks had en er maar wat siliconen in had laten stoppen zodat er nog íets is. Maja, misschien horen ze zo op een navi.
edit: spuit elf. staat ook al in de post hierboven.

Klopt. Heb de SD1 altijd een hele gave bak gevonden en vind een retro model/moderne reïncarnatie daarvan dan ook leuk om te maken. Zou veel liever dit op de weg zien dan al die kleine retro koekblikjes (mini, beetle, 500).
En dat van die stijlen klopt. Nog afgezien van dat glas niet sterk genoeg is om de deur te tillen moet het raam (zij het beperkt vanwege het scharnieren van de deur).
Had ook een zeer slechte (zoniet de slechste ooit)fotoshop even gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2037.jpg
Degenen die zondag avond aan de BBC gekluisd zijn die hadden natuurlijk al gezien dat dit de rover SD1 van jeremy clarkson was in de topgear British Leyland challenge. Was helaas bij gebrek aan beter beeldmateriaal het beste shot wat ik van deze kon krijgen. Shot was overigens van 1 seconden voordat de linker achterdeur er af vloog...

Ook even een kleine update:
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/7563/rsd2060bw.th.jpg

Was alleen een beetje een haastige render. De deuren waren niet gesmoothed en ik ben twee materialen vergeten (binnenkant van koplampbehuizing en het glas voor de ledjes, mistlampen en groot en dimlicht.) Die nu glanzend wit (default) zijn...
dat van de niet gesmoothde deuren kun je zien aan de ruiten en de bekleding. De lak van de rechterdeur heb ik met photoshop gesmoothed/blurred. En die stijlen moeten er nog komen. Ook ben ik niet helemaal tevreden over het schanier mechanisme, in mijn ogen niet heel erg sterk. Dus wss dat even overnieuw doen. Heb gelukkig nog wat oudere versies van de deur zodat ik het niet overnieuw hoef te modelleren.

Edit 2: nee, ik ga geen wireframe posten. 't is best een teringzooi wat dat betreft. :X

[ Voor 9% gewijzigd door .Sjoerd op 17-12-2011 18:33 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:56
Haha ja ik herinner me die aflevering nog wel.
Ben vooral benieuwd hoe je design af loopt, wel een leuk idee trouwens om een moderne versie van een bestaande auto te modelleren. Moet ik ook maar eens een keer voor mijn Pontiac gaan doen :)

edit: dat maakt toch niet uit sjoerd goede critique kan je weer een stapje verder helpen, en de rest gewoon negeren 8)

Wat mijn model Neytiri model betreft, de borstkas is inderdaad een stuk langer.
Tijdens het verzamelen van referentie plaatjes kom je inderdaad de verschillen zoals 4 vingers en tenen tegen. De grote ruimte tussen de grote teen en de andere tenen klopt ook, beetje zoals bij apen denk ik, zodat de grote teen als duim gebruikt kan worden bij klimmen etc.
Wat de borsten betreft, mja ben er zelf eigenlijk wel tevreden over, er zit dynamics op dus zo kunnen dat ze in dat plaatje wat meer omhoog staan (hieronder een testje wat ik eerder gemaakt heb.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-6MAPG_HQURo/Tbyy5ERE1qI/AAAAAAAAAKk/zMhGrp2z6_c/s792/prntscrn46.jpg
Nou is m'n model ook zeker niet perfect hoor. Toen ik het maakte was er nog niet zoveel referentie materiaal als wat er nu beschikbaar is wat het best lastig maakte. Maar ja, kan wel bezig blijven en ik in plaats daarvan ga ik lekker beginnen met animeren, nieuwe uitdaging!

hieronder de verschillen (pijnlijk) duidelijk :P

Afbeeldingslocatie: http://th09.deviantart.net/fs71/PRE/f/2011/351/d/a/neytiri_reference_pic_by_fierox-d4jcwaw.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door fier0x op 17-12-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Deze renders zijn al een stuk beter dan wat het wireframe doet vermoeden. De boven kant van de borsten lopen gewoon netjes over op de borstkas, en ze steken minder ver uit. Wireframe deed mij anders vemoeden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wow ziet er netjes uit! Het enige grote verschil dat ik zie is dat de echte een gat in haar oor heeft (naar het schijnt) :P

Mixed Reality dev

Pagina: 1 ... 16 ... 58 Laatste