Het ligt er ook een beetje aan wat de vorm is die je wilt bereiken uiteraard. Als je dezelfde hoek wilt hebben van binnen en buiten, zou ik het ook lekker met diagonalen doen, lekker makkelijk
Soms is echter de andere methode veel handiger. Wat ik me zo snel even voor de geest kan halen is bijvoorbeeld de randen van een paneel voor een auto strak krijgen
Je weet dat er nog een paar centimeter bijkomt voor het magazijn?
Je bedoelt dat hij dieper in het wapen gaat dan dat ik hem nu heb gemaakt? Op het moment is het even wat modelling practice en heb ik niet de ambitie om de clips te kunnen switchen
Dus heb ik de hele clip niet nodig

Had het ook al in het 2D topic gemaakt, maar er zit toch ook wel wat 3D werk in en daar is het helaas wat inactief.. Dus bij deze ook maar even hier:

3D werk is gedaan in Cinema 4D. Ben totaal geen modeller (schrijf je dat zo?), maar ben toch wel tevreden over het eind resultaat..

3D werk is gedaan in Cinema 4D. Ben totaal geen modeller (schrijf je dat zo?), maar ben toch wel tevreden over het eind resultaat..
Volgende keer even bepalen of je het in het 2d of 3d topic wilt stoppen? Crossposten is niet gewenst namelijk
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Je kunt hier toch lekker praten over de 3d aspecten en in het 2d topic over de 2d aspecten
flauwe regeltjes allemaal 
btw... postertje sieht gut aus!

btw... postertje sieht gut aus!
[ Voor 12% gewijzigd door Nico op 31-10-2011 16:34 ]
Mooi Eswip! 
offtopic:
Vind het ook een beetje onzinnig gemoderate BtM909, alle normale bijdragen zijn hier wat mij betreft welkom.
Vind het ook een beetje onzinnig gemoderate BtM909, alle normale bijdragen zijn hier wat mij betreft welkom.
Ik vind van niet. Het is en blijft een crosspost. Crosspost is crosspost. Bovendien is het niet meer dan plaatje dumpen en verder gaan (in beide topics).
offtopic:
En voor degenen die niet in het 2D topic komen? De image is relevant voor zowel het 2D als het 3D topic.
En voor degenen die niet in het 2D topic komen? De image is relevant voor zowel het 2D als het 3D topic.
Opzich kun je volgens mij prima in beide topics posten en om kritiek vragen, maar iets meer onderbouwen mag dan wel. Op dit punt is het meer even showen en meer niet, en dat komt wat spammerig over in twee topics natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 31-10-2011 16:47 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Wat een klotesmoesNico schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:25:
Je bedoelt dat hij dieper in het wapen gaat dan dat ik hem nu heb gemaakt? Op het moment is het even wat modelling practice en heb ik niet de ambitie om de clips te kunnen switchenDus heb ik de hele clip niet nodig
Perfect model om lekker op te kunnen oefenen
Tip die je vast niet meer nodig hebt nu je al begonnen bent, maar zorg voor een bak aan referentie materiaal. Dit maakt dat je niks zelf hoeft 'uit te vinden' en kan je beter helpen bij het zoeken naar waar je je lijnen plaatst
(zo mag bijvoorbeeld de handgreep boller, en zoals het nu is, is hij te dik)
De topic titel nodigt wel een beetje uit tot neerplempen van werkSpike_wolf schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:46:
Opzich kun je volgens mij prima in beide topics posten en om kritiek vragen, maar iets meer onderbouwen mag dan wel. Op dit punt is het meer even showen en meer niet, en dat komt wat spammerig over in twee topics natuurlijk
[ Voor 49% gewijzigd door Schuey op 31-10-2011 18:36 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik weet dus niet of mijn verzoek uberhaupt mag worden geplaatst, anders hoor ik het graag.
Ik heb aanstaande dinsdag een afspraak bij een 3D bedrijf, waar ik een demo ga krijgen van de mogelijkheden van 3D printen. Zij vroegen mij of ik een SDL file mee kon nemen, zodat ik een voorbeeld kon laten printen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ik ben nieuw hier en ik weet dus niet of mijn verzoek uberhaupt mag worden geplaatst, anders hoor ik het graag.
Ik heb aanstaande dinsdag een afspraak bij een 3D bedrijf, waar ik een demo ga krijgen van de mogelijkheden van 3D printen. Zij vroegen mij of ik een SDL file mee kon nemen, zodat ik een voorbeeld kon laten printen.
Moet dat geen STL zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:36:
Hallo,
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Als je met google zoekt op "free stl models" krijg je de wereld aan hits. Ik denk dat je daar eens in moet duiken, wij kunnen niet voor je beoordelen of een model te groot/klein/simpel/complex enzo is. Geen idee ook wat de wensen zijn rond het model: moet het een technisch onderdeel zijn of maakt dat niet uit, etc. Hoe dan ook is er genoeg te vinden denk ik. Succes!
Verwijderd
Ah kijk, ik ga eens googelen! Thanks!
Ik zou het liefst een zo gedetailleerd model hebben, om de techniek van het printen tot het uiterste te pushen. Mag van alles zijn, een gebouw, een stad, noem maar op...
EDIT:
Google levert niet echt iets bruikbaars op. Ik hoop dat iemand me hier aan een STL bestand kan helpen...?
Ik zou het liefst een zo gedetailleerd model hebben, om de techniek van het printen tot het uiterste te pushen. Mag van alles zijn, een gebouw, een stad, noem maar op...
EDIT:
Google levert niet echt iets bruikbaars op. Ik hoop dat iemand me hier aan een STL bestand kan helpen...?
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 12:00 ]
Verwijderd
Of het werkt weet ik niet, maar bij deze:Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:13:
...
http://dl.dropbox.com/u/41970173/serenity.rar
Ik wil uiteraard wel het resultaat zien
Ik denk niet dat ze blij gaan zijn met dat als demo
Humankind… be both.
Verwijderd
Thanks, ik zit op m'n werk en kan geen rar bestanden openen. Even kijken of het op m'n telefoon lukt...
(Resultaat laat ik dinsdagavond meteen zien!)
(Resultaat laat ik dinsdagavond meteen zien!)
Verwijderd
Als de machine het aankan ik welSpike_wolf schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:45:
Ik denk niet dat ze blij gaan zijn met dat als demo
De STL is voor zover ik kan zien wel in orde.
Kun je er niet eentje extra vragen om aan je businesspartner te geven? (ik zou het niet erg vinden om een 3D Serenity te hebben
)

Humankind… be both.
Verwijderd
Haha nee, ik denk niet dat ze er 1 extra gaan printen. Maar ik ga erheen om te kijken of de aanschaf/lease van zo'n printer voor ons rendabel is (we denken eigenlijk al wel dat we het antwoord weten, willen het alleen nog in real life zien). Zodra we een machine hebben, laat ik het weten en kunnen we kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen
Het lijkt me stug dat de leverancier van die machine niet wat kan laten zien zonder dat je zelf een STL-model aanlevert?
Verwijderd
Kan wel, maar dan krijg je de standaard voorbeelden. Ze vroegen of ik zelf ook iets mee wilde nemen...
Verwijderd
Een screenshot van wat?Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:56:
Ik krijg hem hier niet geopend, zou je een screenshot kunnen posten?
Ik kan de STL ook zo in dropbox duwen zonder rar...
Btw, als ze er zo uit komt rollen kun je een aardig handeltje opstarten

De stl file zelf:
http://dl.dropbox.com/u/41970173/serenity.STL
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 14:06 ]
Verwijderd
Zie de link boven jeVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:15:
Zou je dat willen doen? Dan kan ik hem meteen doorsturen naar ze!
Dat ziet er goed uit!
Ik ben heel benieuwd
Humankind… be both.
Verwijderd
Zou geweldig zijn als het werktVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:17:
Fantastisch, duizendmaal dank! Als ik het model heb, post ik hier de pics!
/me houdt dit topic nog meer in de gaten

Verwijderd
In principe zou het moeten werken
ik weet dat er geen beperkingen qua complexiteit bestaan bij 3D printen. Ik vraag me alleen af hoe groot ze maximaal kunnen printen. Wat ik tot nu toe gevonden heb, is 30 cm in lengte het grootst...
Verwijderd
Groot zatVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:23:
...Wat ik tot nu toe gevonden heb, is 30 cm in lengte het grootst...

Verwijderd
Deal sluiten? Als het een goed model is geworden en we krijgen hem mee (weet ik niet eens, want zo'n model laten maken kost rond de € 1000,-), mag jij hem hebben, in ruil voor nog een STL opdracht?
Ik zou nl deze stad ook in STL willen:
http://2.bp.blogspot.com/...gspot.com_CG_Art_0001.jpg
(weet echt niets van 3D, misschien is dit wel wat te veel gevraagd?)
Ik zou nl deze stad ook in STL willen:
http://2.bp.blogspot.com/...gspot.com_CG_Art_0001.jpg
Te veel gevraagd? Dat hangt helemaal van het detailniveau dat je wil hebben af natuurlijk, maar wil je dat er een beetje net uit hebben zien dan is het best wat werk, wel een leuke uitdaging though 
En zeker wel een net 3D model van Serenity van 30cm lang waard
En zeker wel een net 3D model van Serenity van 30cm lang waard
Humankind… be both.
Verwijderd
Lijkt me een goede deal dan
Detailniveau wil ik zo hoog mogelijk hebben natuurlijk, want elk detail komt ook zo in het 3D model uit. Die stad zou ik erg graag in 3D willen hebben...
Verwijderd
Dat gaat mijn pet te boven vrees ikVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:32:
...
Bovendien, het aantal uren dat daar in zou gaan zitten is dermate veel dat ik dat niet eens zou kunnen combineren met mijn huidige werkzaamheden.
(Dat Serenity model is niet van mijn hand overigens, mocht je dat denken!)
Verwijderd
Ah ok, jammer! Ik vond het wel een mooie deal 
Voor wie zich geroepen voelt, na dinsdag kan ik meer zeggen over het Serenity model...
Voor wie zich geroepen voelt, na dinsdag kan ik meer zeggen over het Serenity model...
Verwijderd
Ik wil gewoon zien waar de huidige 3D printtechniek staat op dit momentVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:43:
Ah ok, jammer! Ik vond het wel een mooie deal
En zou het echt €1000 kosten?? Dan spaar ik liever door voor het "echte" model van Serenity...

Is nog groter, is voorzien van lampjes en verf
Verwijderd
Ja, € 1000,- is een geverfde versie. Wij gaan kijken of we het op een of andere manier goedkoper kunnen aanbieden straks. Misschien kunnen we de kosten drukken door hier met (aspirerende) ontwerpers samen te werken 
(Wij gaan overigens ook lampjes inbouwen)
Hier een item over 3D printen bij DWDD
(Wij gaan overigens ook lampjes inbouwen)
Hier een item over 3D printen bij DWDD
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 14:53 ]
Hm ik vind dit een beetje vage ontwikkeling worden, eerst ben je op zoek naar een STL-model om een demo te krijgen van een verkopende partij en nu heb je ineens commerciële plannen met het model dat iemand aanbiedt? Kijk uit dat je geen inbreuk maakt op model- en auteursrecht he.
Verwijderd
Ik snap de verwarring: wij gaan binnenkort bij een 3D bedrijf naar een demo en ik zocht daarvoor een voorbeeld STL bestand. Wij gaan uiteraard niet voor niets naar dat bedrijf, wij hebben zelf ook plannen.
Ik ben net gebeld door het bedrijf. Het STL bestand van Serenity is 2 meter, dat is te groot voor een demo.
Dus nu gaan zij zelf iets ontwerpen voor ons. Toch bedankt voor de moeite @ Krusher!
Ik ben net gebeld door het bedrijf. Het STL bestand van Serenity is 2 meter, dat is te groot voor een demo.
Dus nu gaan zij zelf iets ontwerpen voor ons. Toch bedankt voor de moeite @ Krusher!
Verwijderd
lolVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:01:
...

Verwijderd
Kunnen ze vast, maar ik vermoed dat ze niet al te veel kosten willen maken voor een demo. Ik ben al blij dat ik een model mee krijg, dat zei ze net nl
Ze willen niet teveel kosten maken, dus ipv het even te schalen gaan ze zelf iets maken?
Het moet niet gekker worden
Het moet niet gekker worden
Verwijderd
Ja, ik vermoed dat ze een bestaand ontwerp uitprinten waar we bij zijn. Ik vind het prima, ik wil gewoon zien wat die machine echt kan...
Gezien het model gaan ze vermoedelijk de detailgraad echt niet redden.. Wel als je 'm op ware grootte van het model (2m), maar dat is een beetje duur voor een demo enzo 
De laatste keer dat ik sprak met een vertegenwoordiger van een 3D-print company (zo'n anderhalf jaar geleden, wellicht is de techniek ondertussen iets verbeterd), was de minimale dikte in een stukje model zo'n 1 mm. Daaronder wordt het gewoon te dun en instabiel.
De laatste keer dat ik sprak met een vertegenwoordiger van een 3D-print company (zo'n anderhalf jaar geleden, wellicht is de techniek ondertussen iets verbeterd), was de minimale dikte in een stukje model zo'n 1 mm. Daaronder wordt het gewoon te dun en instabiel.
[ Voor 43% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-11-2011 15:20 ]
Hier staat tekst
Verwijderd
Ja, dat gaat hem al niet meer worden. Misschien maken wij wel een Serenity van 2m als we de machine eenmaal zelf hebben
Verwijderd
0,5 mm inmiddels.Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:18:
...
Ach, dan schaal ik Serenity zelf wel (heb haar toch in een .max file), en vraag ik wel een offerte aan.
Verwijderd
Kun je hem niet naar 30 cm schalen voor me? Ga ik ze alsnog een mail sturen met de geschaalde versie
Een 2 meter lange Serenity?
Glasplaat er bovenop en je hebt een briljante koffietafel 
* Spike_wolf keeps dreaming
Humankind… be both.
Verwijderd
Het is theoretisch mogelijk, maar kost je een vermogen als je haar in 2m wil laten uitprinten. Daarbij kan ze het gewicht van de glasplaat niet zelf dragen en zul je dus iets moeten bedenken als ondersteuning, zonder dat je het design schaadt...
Er gaat altijd detail verloren bij 3D printen. Ten minste, in elk geval, bij de voorbeelden die ik heb gezien. Dus het detail niveau van bijvoorbeeld die stad gaat je niet lukken verwacht ik. En inderdaad kan het allemaal niet te dun worden want dan breekt het af.
Neemt niet weg dat het laten printen van een toffe sculpt of ander model altijd erg vet is.
Neemt niet weg dat het laten printen van een toffe sculpt of ander model altijd erg vet is.
Het hangt wel erg van de kwaliteit af.
Als je kijkt naar al die homebrew dingen dan zie je ook dat ze nergens gladde oppervlaktes hebben, ze zijn altijd gebibberd omdat er als het waren lijntjes plastic neer gelegd worden.
Maar ik heb ook 'professionele' modellen gezien die wel glad waren, maar daarbij was het niet duidelijk of die opgeschuurd waren ofzo. Dus ik ben wel heel benieuwd wat BenVrijman straks kan laten zien
en wat de prijzen daarvoor ongeveer zijn.
Een Serenity koffietafel was meer een grap natuurlijk
De kosten zouden idd belachelijk zijn, maar ondenkelijk is het ook niet, je kunt natuurlijk makkelijk een simpel potenstelsel maken waar het gewicht op rust zodat het prima een tafel zou kunnen zijn
Als je kijkt naar al die homebrew dingen dan zie je ook dat ze nergens gladde oppervlaktes hebben, ze zijn altijd gebibberd omdat er als het waren lijntjes plastic neer gelegd worden.
Maar ik heb ook 'professionele' modellen gezien die wel glad waren, maar daarbij was het niet duidelijk of die opgeschuurd waren ofzo. Dus ik ben wel heel benieuwd wat BenVrijman straks kan laten zien
Een Serenity koffietafel was meer een grap natuurlijk
Humankind… be both.
Verwijderd
Ik ben ook erg benieuwd wat een professionele machine kan! Hangt denk ik ook heel erg van het ontwerp af. Ik heb op Youtube al behoorlijk wat gedetailleerde modellen gezien.
Een koffietafel zou best kunnen hoor, ik houd het zeker in m'n achterhoofd voor in de toekomst
Een koffietafel zou best kunnen hoor, ik houd het zeker in m'n achterhoofd voor in de toekomst
Verwijderd
http://dl.dropbox.com/u/41970173/serenity3.STLVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:43:
Kun je hem niet naar 30 cm schalen voor me? Ga ik ze alsnog een mail sturen met de geschaalde versie
~25cm nu.
Spike_wolf schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:46:
Een 2 meter lange Serenity?Glasplaat er bovenop en je hebt een briljante koffietafel
Ik zou heel graag zijn kop willen zien op het moment dat hij op z'n iPhone een foto opent van mijn woonkamer met een meter lange Serenity koffietafel in het middenVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:04:
[...]
http://dl.dropbox.com/u/41970173/serenity3.STL
~25cm nu.
[...]
Kun je Nathan lekker zieken
Humankind… be both.
Verwijderd
Hangt totaal van de printtechniek afSjaak_Afhaak schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:18:
Ik zou als ik jullie was gewoon eens bij Shapeways gaan kijken. Dat White, Strong & Flexible was volgens mij waar ze die trein mee geprint hadden en is één van de goedkoopste materialen. Wil je nog meer resolutie moet je voor White Detail gaan, maar dat is wel duurder en wat zwakker.
Edit: ik had het over resolutie, minimale wanddiktes zijn weer net even een ander verhaal en hangt samen met materiaalsterkte en resolutie.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 18:36 ]
ik ben sinds 2 weken wat in de avonduren aan het prutsen met 3Ds Max, ik kan dat nu gratis via school krijgen, dus ik gebruik de 2012 versie. Om het onder de knie te krijgen gebruik ik de downloadbare tutorials van autocad. Ik heb nu mijn eerste modeling tutorial doorlopen en dit is het resultaat:

Ik ben er stiekem een beetje trots op, nu nog kijken hoe ik er textures op krijg.
Ik had enkel een probleempje met het raam van de cockpit, dit is een apart object welke je moest detachen en dan later aanpassen. Na het toepassen van NURM en met de in de tutorial aangeven NURMS smoothing groups zweeft het raam boven de romp. Ik heb dit opgelost door het object quick and dirty naar beneden te moven. Is hier een betere oplossing voor ?

Ik ben er stiekem een beetje trots op, nu nog kijken hoe ik er textures op krijg.
Ik had enkel een probleempje met het raam van de cockpit, dit is een apart object welke je moest detachen en dan later aanpassen. Na het toepassen van NURM en met de in de tutorial aangeven NURMS smoothing groups zweeft het raam boven de romp. Ik heb dit opgelost door het object quick and dirty naar beneden te moven. Is hier een betere oplossing voor ?
Ik heb de afgelopen paar jaar wat ervaring vergaard als het gaat om 3D printen. Leuk dat het hier ook eindelijk begint door te dringen
.
Helaas kun je de stl file van Krusher (awesome model btw) niet zomaar printen. Was het maar zo simpel. Een stl file moet 1 mesh zijn zonder gaten, overlappende polys etc. Shapeways heeft hier uitstekende guidelines voor.
De Serenity bestaat nu uit >6700 shells. Daar valt met een fix programma een hoop aan te doen maar helemaal foutloos ga je em niet krijgen zonder een paar uur handwerk.
Daarnaast zitten er details op die te klein zijn om te printen. Dat ga je waarschijnlijk ook niet door de Shapeways checker krijgen. Nog meer handwerk.
Ik heb een hele tijd geleden wel de Executor Super-Star Destroyer uit Star Wars gefixed voor 3D printen.
Deze (voorbeeldplaatje, niet de mijne):
Download de file hier voor wie wil:
http://dl.dropbox.com/u/3335739/SSDfixed299mm.rar
Note: niet mijn model; komt ergens anders vandaan!
Je kunt hem bij Shapeways printen in WSF (=SLS polyamide) met redelijk detail (0.1mm laagdikte) voor 38.29euro. Het zou wel kunnen dat sommige details verloren gaan omdat ze te klein zijn.
Ik heb hem op Shapeways staan en zou hem te koop kunnen aanbieden, maar voglens de policy mag dat geloof ik niet. Het origineel zal vast Lucasart copyright op zetten en daarnaast heb ik het model niet zelf gemodelleerd. Het hele IP gedoe is nog een groot vraagstuk als het gaat om 3D printen.
Ik heb wel laatst het volgende zelf gemodelleerd (een moderne reïncarnatie van een Lincoln Continental) en laten printen in schaal 1:10 (52cm lang):

Het zijn in totaal 99 onderdelen in verschillende materialen:
Wit = SLS polyamide (goedkoopste kunststof proces).
Grijs = SLA 'primegray' (fijner detail; goed schuurbaar)
Transparant = SLA transparant (mooi spul, heel veel schuur en polijstwerk om goed transparant te krijgen en gruwelijk duur).
Blauw = Objet veroblue (heel fijn detail maar het supportmateriaal is enorme troep die er lastig vanaf te krijgen is).
Alles is via i.materialise geprint muv het blauwe, dat ik bij de TUDelft heb geprint (maar Materialise en Shapeways bieden het ook aan).
Totale kosten: rond de 850 euro (en dat is inclusief korting omdat ik stage liep bij i.materialise).
Is grotendeels geschuurd en staat gedeeltelijk in de verf. Maar gaat nog wel ff duren eer ie af is.
Helaas kun je de stl file van Krusher (awesome model btw) niet zomaar printen. Was het maar zo simpel. Een stl file moet 1 mesh zijn zonder gaten, overlappende polys etc. Shapeways heeft hier uitstekende guidelines voor.
De Serenity bestaat nu uit >6700 shells. Daar valt met een fix programma een hoop aan te doen maar helemaal foutloos ga je em niet krijgen zonder een paar uur handwerk.
Daarnaast zitten er details op die te klein zijn om te printen. Dat ga je waarschijnlijk ook niet door de Shapeways checker krijgen. Nog meer handwerk.
Ik heb een hele tijd geleden wel de Executor Super-Star Destroyer uit Star Wars gefixed voor 3D printen.
Deze (voorbeeldplaatje, niet de mijne):

Je kunt hem bij Shapeways printen in WSF (=SLS polyamide) met redelijk detail (0.1mm laagdikte) voor 38.29euro. Het zou wel kunnen dat sommige details verloren gaan omdat ze te klein zijn.
Ik heb hem op Shapeways staan en zou hem te koop kunnen aanbieden, maar voglens de policy mag dat geloof ik niet. Het origineel zal vast Lucasart copyright op zetten en daarnaast heb ik het model niet zelf gemodelleerd. Het hele IP gedoe is nog een groot vraagstuk als het gaat om 3D printen.
Ik heb wel laatst het volgende zelf gemodelleerd (een moderne reïncarnatie van een Lincoln Continental) en laten printen in schaal 1:10 (52cm lang):

Het zijn in totaal 99 onderdelen in verschillende materialen:
Wit = SLS polyamide (goedkoopste kunststof proces).
Grijs = SLA 'primegray' (fijner detail; goed schuurbaar)
Transparant = SLA transparant (mooi spul, heel veel schuur en polijstwerk om goed transparant te krijgen en gruwelijk duur).
Blauw = Objet veroblue (heel fijn detail maar het supportmateriaal is enorme troep die er lastig vanaf te krijgen is).
Alles is via i.materialise geprint muv het blauwe, dat ik bij de TUDelft heb geprint (maar Materialise en Shapeways bieden het ook aan).
Totale kosten: rond de 850 euro (en dat is inclusief korting omdat ik stage liep bij i.materialise).
Is grotendeels geschuurd en staat gedeeltelijk in de verf. Maar gaat nog wel ff duren eer ie af is.
Verwijderd
Daar was ik inmiddels zelf ook achter gekomen. Maar met een fix-programma (Magics van Materialise) kom je ook niet heel ver vrees ik, los je het ene probleem op, krijg je een ander er voor terughandige_harrie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:41:
....
De Serenity bestaat nu uit >6700 shells. Daar valt met een fix programma een hoop aan te doen maar helemaal foutloos ga je em niet krijgen zonder een paar uur handwerk....

Kan ik het beter aan de bron aanpakken, en rechtstreeks het .max model aanpassen.
Kortom, 3D printen is leuk, maar niet zaligmakend, helemaal niet gezien de kosten.
Gaaf die Licoln btw, die wil ik wel weer zien als je er klaar mee bent
Is het geen idee om het model in zbrush te importeren en te retopologizen naar 1 enkele mesh met behulp van projection master? Zou denk ik de simpelste oplossing zijn om 1 gesloten mesh te krijgen.
@Krusher:
Bij dit soort fix projecten is mijn workflow om in je fix programma te kijken waar te kleine details zitten met de measuring tools. Dat dan in Max te fixen (met de Push modifier kom je een heel eind). En single-faced geometry te shellen naar de minimum dikte. Vervolgens vanuit Max een aantal groepen met meshes te exporteren als .stl die los makkelijker te fixen zijn in Magics of wat je ook gebruikt. En als laatst de hele bende aan elkaar te boolean unionen. En daarna nog een keer checken en fixen. Als laatste hollow maken (hangt een beetje van het 3D print proces af).
Vergeet niet dat het over het algemeen (voor SLS iig) niet heel mooi hoeft te worden; het meeste aan lelijke triangles zie je toch niet.
Je kunt ook de shrinkwrap functie gebruiken (dat klinkt vergelijkbaar aan waar De Hupie het over heeft; ik ken Zbrush alleen niet) alleen die is erg zwaar en crasht of je pc of het detailniveau is te laag.
Bij dit soort fix projecten is mijn workflow om in je fix programma te kijken waar te kleine details zitten met de measuring tools. Dat dan in Max te fixen (met de Push modifier kom je een heel eind). En single-faced geometry te shellen naar de minimum dikte. Vervolgens vanuit Max een aantal groepen met meshes te exporteren als .stl die los makkelijker te fixen zijn in Magics of wat je ook gebruikt. En als laatst de hele bende aan elkaar te boolean unionen. En daarna nog een keer checken en fixen. Als laatste hollow maken (hangt een beetje van het 3D print proces af).
Vergeet niet dat het over het algemeen (voor SLS iig) niet heel mooi hoeft te worden; het meeste aan lelijke triangles zie je toch niet.
Je kunt ook de shrinkwrap functie gebruiken (dat klinkt vergelijkbaar aan waar De Hupie het over heeft; ik ken Zbrush alleen niet) alleen die is erg zwaar en crasht of je pc of het detailniveau is te laag.
Verwijderd
Dat het te fixen is, is mij duidelijk, alleen ik ga mij er niet aan wagen (beroepsmatig doe ik er niets mee- en als hobby is het leuk maar ik vind wel meer dingen leuk
)
Werkt ook niet mee dat het orgineel nogal rommelig is.
Die is daar te downloaden (wel registreren!):
http://www.foundation3d.c...ionid=375&p13_fileid=1445
Werkt ook niet mee dat het orgineel nogal rommelig is.
Die is daar te downloaden (wel registreren!):
http://www.foundation3d.c...ionid=375&p13_fileid=1445
Verwijderd
Sweaty sockets, Batman, dat is een project! Wel een beetje duur, maar als je het kan missen is het wel erg gaaf om zo te doenhandige_harrie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:41:

Is het trouwens jouw eigen bewerking van een bestaande auto of is het een bestaande auto?
Ja het was wel een rib uit m'n lijf, maar ja als je al zoveel tijd erin gestoken hebt... Daarnaast was het voor een Mastervak bij IO en was mijn alternatief klei-modelleren. Dat zou zoveel tijd kosten en zoveel minder detail opleveren (als het al lukt; want er zitten lastige overhangende delen in); dat ging hem niet worden.
Het is een geheel nieuw ontwerp; sterk geïnspireerd door de Lincoln Continental uit 1961. Alles is zelf gemodelleerd in Cinema4D.
Het is een geheel nieuw ontwerp; sterk geïnspireerd door de Lincoln Continental uit 1961. Alles is zelf gemodelleerd in Cinema4D.
Zoiets zou ik willen maken!
Maar hoe? Je moet een hele cast hebben... Iets wat je in je eentje niet zou kunnen doen
[ Voor 10% gewijzigd door iApp op 05-11-2011 18:24 ]
An a day keeps the doctor away.
Hoe? Gewoon beginnenHardCoreGamer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:13:
[video]
Zoiets zou ik willen maken!
Maar hoe? Je moet een hele cast hebben... Iets wat je in je eentje niet zou kunnen doen
Verhaal bedenken, storyboards maken, hele filmpje opzetten en monteren met mockup materiaal
Ben je wel even zoet mee als je daar mee klaar bent. Kan je daarna lekker gaan modellen, of mensen zoeken die dat voor je willen doen. Gewoon met het begin beginnen, je moet je toch nu al niet druk gaan maken over een 'cast' zeker
Altijd goed
[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 05-11-2011 21:41 ]
F*ck Adobe After Effects en Red Giant Particular!
Crash....
''Voordat het programma crasht krijg je de mogelijkheid om je project te saven''
Doe je dat, start je hem daarna op, zegt hij weer hetzelfde! CRASH!
Echt, wat een troep, zelfs Adobe... Kan ik opnieuw beginnen, paar uur verspild vandaag.
+1 Om mijn pc de deur uit te smijten, tijd verdoeming.
Dan nu maar een potje BF3 waar we frustratie uit kunnen gooien?
Crash....
''Voordat het programma crasht krijg je de mogelijkheid om je project te saven''
Echt, wat een troep, zelfs Adobe... Kan ik opnieuw beginnen, paar uur verspild vandaag.

An a day keeps the doctor away.
Misschien moet je iets meer geduld hebben...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Hoezo?
Een groot project als zo'n filmpje zet je in je eentje toch gewoon in een middagje in elkaar?
Een groot project als zo'n filmpje zet je in je eentje toch gewoon in een middagje in elkaar?
Humankind… be both.
Hij had mijn 'gewoon beginnen' wel heel letterlijk genomen dan

Beste mensen, ik zou graag wat kritiek willen op mijn portfolio website
*knip
Als je je wat in had gelezen op ons lieve subforumpje, had je geweten dat we geen machine voor sitechecks zijn, ook niet als het gaat om afzonderlijke stukken in je portfolio.
Het Graphics Beleid kun je alsnog even lezen natuurlijk
Ik kan je aanraden om eens 2 of 3 van je beste werken te posten en daar feedback op te vragen. Geef er zoveel mogelijk informatie en wireframes bij, en maak duidelijk waarop je nog wil verbeteren.
*knip
Als je je wat in had gelezen op ons lieve subforumpje, had je geweten dat we geen machine voor sitechecks zijn, ook niet als het gaat om afzonderlijke stukken in je portfolio.
Het Graphics Beleid kun je alsnog even lezen natuurlijk
Ik kan je aanraden om eens 2 of 3 van je beste werken te posten en daar feedback op te vragen. Geef er zoveel mogelijk informatie en wireframes bij, en maak duidelijk waarop je nog wil verbeteren.
[ Voor 74% gewijzigd door Dark Blue op 07-11-2011 21:38 ]
Alhoewel het hier geen portfolio dump is 
- Minder bewegend opschmuk
- geen wips plaatsen liefst
- geen blurry platen
- toon wireframes
- toon textures
- geen zwarte achtergronden als het even kan!
- meerdere aanzichten phonebooth?
- majoor Roos (als die er nog zit in Amersfoort) lief aankijken en screenshots van de tank en wapens uit de simulatie plaatsen
- Geen updates/news pagina. Niemand gaat elke dag naar jouw website kijken, hopende dat er spetterende updates zijn. Eerste indruk moet gelijk art zijn
Overigens zou ik wel zorgen dat je modellen technisch in orde zijn als je een close up maakt. Een klein model van een pakje boter wat een minimaal 2 keer zo scherpe texture heeft als de veel grotere zijkant van de koelkast is een voorbeeldje bijvoorbeeld. Pak dat soort dingen dus ook aan.
Vooral lekker doorgaan met wat je doet, en gewoon zo veel mogelijk dingen maken
- Minder bewegend opschmuk
- geen wips plaatsen liefst
- geen blurry platen
- toon wireframes
- toon textures
- geen zwarte achtergronden als het even kan!
- meerdere aanzichten phonebooth?
- majoor Roos (als die er nog zit in Amersfoort) lief aankijken en screenshots van de tank en wapens uit de simulatie plaatsen
- Geen updates/news pagina. Niemand gaat elke dag naar jouw website kijken, hopende dat er spetterende updates zijn. Eerste indruk moet gelijk art zijn
Overigens zou ik wel zorgen dat je modellen technisch in orde zijn als je een close up maakt. Een klein model van een pakje boter wat een minimaal 2 keer zo scherpe texture heeft als de veel grotere zijkant van de koelkast is een voorbeeldje bijvoorbeeld. Pak dat soort dingen dus ook aan.
Vooral lekker doorgaan met wat je doet, en gewoon zo veel mogelijk dingen maken
[ Voor 68% gewijzigd door Schuey op 06-11-2011 20:24 ]
Ik ben het eigenlijk compleet met Schuey eens.
Verder is het lettertype op je homepagina erg vervelend leesbaar, en het geheel komt erg saai en somber over, iets meer kleur mag wel
Verder is het lettertype op je homepagina erg vervelend leesbaar, en het geheel komt erg saai en somber over, iets meer kleur mag wel
Humankind… be both.
KIJK !
hier ben ik heel erg blij mee, wat gezonde kritiek !, hoe render ik een wireframe erin btw ?
verder heel erg bedankt
P.S
Schuey ook stage gelopen daar ?
hier ben ik heel erg blij mee, wat gezonde kritiek !, hoe render ik een wireframe erin btw ?
verder heel erg bedankt
P.S
Keertje op gesprek geweest, maar geen stageMischa204 schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:37:
KIJK !
verder heel erg bedankt
P.S
Beetje info zou leuk zijn ipv alleen maar je plaatjes dumpenFrankdenuijl schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:06:
Ik ga ook eens me 3D-stuff posten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een leuke wireframe.
[afbeelding]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ziet er allemaal leuk uit mensen, zijn er hier ook mensen bekent met Lumion 3D?
Eindelijk weer eens tijd en motivatie gevonden om verder te gaan met mn cinematic 
Dus hier een update van de protoss character, nog een WIP maar gaat de goede kant op.
Nu nog even goed nadenken/proberen hoe ik rook om z'n 'zwaard' en uit zijn ogen kan toveren.
Dus hier een update van de protoss character, nog een WIP maar gaat de goede kant op.
Nu nog even goed nadenken/proberen hoe ik rook om z'n 'zwaard' en uit zijn ogen kan toveren.

wb hymn.
We zijn nog allemaal benieuwd naar het eindresultaat en de weg die je er naar toe maakt.
We zijn nog allemaal benieuwd naar het eindresultaat en de weg die je er naar toe maakt.
Ik snap echt niet dat al die Adobe programma's nog steeds niet een autosave functie a la 3ds hebben.HardCoreGamer schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:59:
F*ck Adobe After Effects en Red Giant Particular!
Crash....
Echt, wat een troep, zelfs Adobe... Kan ik opnieuw beginnen, paar uur verspild vandaag.![]()
Mixed Reality dev
Ik heb bij shapeways die Executor class star destroyer proberen te laten printen (WSF) maar er blijkt toch een fout in te zitten.handige_harrie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:41:
Deze (voorbeeldplaatje, niet de mijne): [afbeelding]

wel jammer
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Een steampunk sniper rifle die ik aan het maken ben 
More soon!
More soon!

[ Voor 4% gewijzigd door Nico op 09-11-2011 17:15 ]
Het steampunk gedeelte had ik er niet uitgehaald als ik eerlijk ben, zou wat meer daarmee proberen te doen, zelfs als het de cliché kant op gaat, maakt in dit geval niet zo uit denk ik 
voorbeeld:
voorbeeld:

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 09-11-2011 18:55 ]
Haha nee I know.. ik ben helaas niet zo'n tekenaar. Heb hier al lang genoeg over gedaan 
Het moet een beetje een samenspel worden van wat ontwerpen, modellen, ontwerpen, modellen. Dus er ontbreekt nog veel detail in, wat ik er hoop in te krijgen. Is voor mij ook een stuk experimenteren natuurlijk

Edit: Ja ik heb wel research gedaan
ff uploaden;
Het moet een beetje een samenspel worden van wat ontwerpen, modellen, ontwerpen, modellen. Dus er ontbreekt nog veel detail in, wat ik er hoop in te krijgen. Is voor mij ook een stuk experimenteren natuurlijk

Edit: Ja ik heb wel research gedaan

[ Voor 13% gewijzigd door Nico op 09-11-2011 18:57 ]
Geen expert op het onderwerp, maar als ik je moodboard zo zie lijkt het stijltje een soort samensmelting van hypermoderne en hele oude pistolen/geweren. Denk dat je concept misschien nog wat tierelantijntjes mist, alhoewel het ook grotendeels gemaakt lijkt te worden door het smerige chroom effect en/of mix van oude en nieuwe materialen. Misschien juist zoeken naar oude en nieuwe geweren/pistolen en daar wat details van pikken en niet zozeer naar bestaande steampunk guns?
Mijn concept mist nog heeel veel
Maar zoals in mijn vorige post, ik ben op het moment lekker aan het experimenteren. Mijn moodboard is om bepaalde ideeën op te doen, en verder heb ik ook nog een aantal ideeën die ik gewoon niet op papier krijg zo 1,2,3 en mijn conceptschets is dus ook nog extreem ruw
Maar thanks voor de tips!
Maar thanks voor de tips!
Ik heb die fout gefixed. http://dl.dropbox.com/u/3335739/SSDfixed299mm-refixed.rarAlien B.O.B. schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:20:
Ik heb bij shapeways die Executor class star destroyer proberen te laten printen (WSF) maar er blijkt toch een fout in te zitten.
[afbeelding]
wel jammer(ik zelf ben niet erg handig in de 3d en heb ook geen 3d software )
Het is alleen te hopen dat de Shapeways checker er niet nog meer vindt (want er zijn wel fouten; het is alleen de vraag of die binnen Shapeways' toleranties vallen). En er zit teveel detail in het model om een complete visual check te doen.
Er is overigens wel een kleine kans dat het model er een beetje krom uitkomt; dat is een nadeel van het SLS proces bij grote platte modellen (WSF). Het hangt af van de print-oriëntatie die Shapeways kiest (rechtop minste kans) maar daar heb je bij hen helaas niks over te zeggen. En het zou ook kunnen dat je het zelf wel weer recht krijgt gebogen met een föhn (geen ervaring mee, maar lijkt me te doen).
Als het lukt om hem te printen wil ik wel foto's zien natuurlijk
Maya crasht en in je rage/haast lees je niet goed waar de crashfile is opgeslagen? Weet je de crashfile zo uit je hoofd niet te vinden? Wordt er een crashfile gemaakt?!!!!!!!!!!!! Regelmatig wel ja
En zo vindt je je crashfile van maya terug!
Nu in extra lekkere post met pica zodat mensen dit in de toekomst hopelijk ook nog vinden en niet de haren minder uit de kop hoeven te trekken.

Er kan trouwens wel wat van je file naar de k*** zijn. Maar het is ooit beter om wat te fixen, dan bepaalde dingen helemaal opnieuw moeten maken. Bij een recovery van mij op deze avond, was bijvoorbeeld een bridge op een mesh heeeeeelemaal overhoop gehaald.
Maar niets wat niet te fixen was in no time 
In ander nieuws.. even wat progressie.

En zo vindt je je crashfile van maya terug!
Nu in extra lekkere post met pica zodat mensen dit in de toekomst hopelijk ook nog vinden en niet de haren minder uit de kop hoeven te trekken.

Er kan trouwens wel wat van je file naar de k*** zijn. Maar het is ooit beter om wat te fixen, dan bepaalde dingen helemaal opnieuw moeten maken. Bij een recovery van mij op deze avond, was bijvoorbeeld een bridge op een mesh heeeeeelemaal overhoop gehaald.
In ander nieuws.. even wat progressie.

[ Voor 37% gewijzigd door Nico op 10-11-2011 02:27 ]
Thanks zal het gaan proberen. (mijn geld is alleen op dit moment nog niet terug gestort, wordt dat wel gedaan?handige_harrie schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:13:
[...]
Ik heb die fout gefixed. http://dl.dropbox.com/u/3335739/SSDfixed299mm-refixed.rar
Het is alleen te hopen dat de Shapeways checker er niet nog meer vindt (want er zijn wel fouten; het is alleen de vraag of die binnen Shapeways' toleranties vallen). En er zit teveel detail in het model om een complete visual check te doen.
Er is overigens wel een kleine kans dat het model er een beetje krom uitkomt; dat is een nadeel van het SLS proces bij grote platte modellen (WSF). Het hangt af van de print-oriëntatie die Shapeways kiest (rechtop minste kans) maar daar heb je bij hen helaas niks over te zeggen. En het zou ook kunnen dat je het zelf wel weer recht krijgt gebogen met een föhn (geen ervaring mee, maar lijkt me te doen).
Als het lukt om hem te printen wil ik wel foto's zien natuurlijk.
En ik zal natuurlijk foto's posten als het gelukt is.
Nou nu is er blijkbaar weer een fout. Namelijk thin walls :

Ik weet niet of het hier duidelijk genoeg is aangegeven en of je wel zin hebt om dat te fixen.
[ Voor 9% gewijzigd door Alien B.O.B. op 10-11-2011 13:23 . Reden: thin walls ]
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Haha heel herkenbaarNico schreef op donderdag 10 november 2011 @ 01:48:
Maya crasht en in je rage/haast lees je niet goed waar de crashfile is opgeslagen?
....

* SnoeiKoei vermaakt zich zo met Max...