O dat wist ik niet. Hoe kan dit ondanks dat toch zo goed lopen op de MacBook Pro's dan?
Verwijderd
Voornamelijk omdat de constructie gewoon heel slim in elkaar zit. Doordat aluminium zo makkelijk buigt is het heel makkelijk om het een vorm te geven die, ondanks de zwakte van het materiaal zelf, toch stevig is.
Ik ben overigens geen werktuigbourkundige, dus feel free om mij te corrigeren.
Ik ben overigens geen werktuigbourkundige, dus feel free om mij te corrigeren.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 01:04 ]
Ach, moet je eens zoeken naar verbogen/bent macbook pro of air. Het ziet er superstrak uit maar het krast relatief snel en als het valt is het krom. Een laptop met een magnesium chassis heeft misschien wat barstjes in z'n uiterlijke behuizing maar de hardware blijft heel. Uiteraard zijn ook daar uitzonderingen op, als iets verkeerd valt kan alles stuk.
Toch denk ik dat als je er wat extra RAM bijplaatst en een SSD plaatst, je een erg snelle en mooi uitziende machine hebt. De batterij gaat ook wel een tijdje mee op die onboard gpu lijkt me
Verwijderd
Sick Nick schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 01:06:
Ach, moet je eens zoeken naar verbogen/bent macbook pro of air.

Inderdaad

Koop dan meteen iets beters in plaats van veel geld te steken in iets wat ik beschrijf als budgetmodel.RTB93 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 01:08:
Toch denk ik dat als je er wat extra RAM bijplaatst en een SSD plaatst, je een erg snelle en mooi uitziende machine hebt. De batterij gaat ook wel een tijdje mee op die onboard gpu lijkt me
Ik zeg ook niet dat ik dat ga doen of van plan ben. Just saying ..Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 01:11:
[...]
[afbeelding]
Inderdaad
[...]
Koop dan meteen iets beters in plaats van veel geld te steken in iets wat ik beschrijf als budgetmodel.
Verwijderd
ik heb dit samengesteld bij dell:RTB93 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:04:
Waarom neem je geen Dell XPS 17 met het 3d scherm? Die heeft goede specificaties en na de kortingscoupon etc. heb je voor relatief weinig geld een dikke laptop.
PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,30 GHz
LCD-SCHERM 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
3D GLASSES NVIDIA ® 3D Vision Active Shutter Glasses
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
HARDE SCHIJF 640 GB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 320 GB - 7.200 rpm)
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Totaal € 1.633,00
ik vraag me alleen af of ik hier te maken heb met de GDDR5 of SDDR3 grafische kaart. Weet iemand hier meer van af?
het is nog niet zeker dat ik hier voor ga, maar de kans is wel groot vanwege de enorme korting die je nu krijgt bij dell (504+90=594 euro, gratis verzenden en 15maanden mcafee)
Verwijderd
Je kan beter niet het geheugen upgraden bij dell.
Als ik even snel reken heb je voor €950 de basisconfig met i7 en 3D scherm en GT555m. Daar voeg je zelf 8GB toe: http://tweakers.net/price...4qVAFtuHDMiTXqYVlkJKZa6w8 en je hebt een hele mooie laptop voor een heel scherpe prijs.
De korting bij dell is trouwens elke week hetzelfde.
Als ik even snel reken heb je voor €950 de basisconfig met i7 en 3D scherm en GT555m. Daar voeg je zelf 8GB toe: http://tweakers.net/price...4qVAFtuHDMiTXqYVlkJKZa6w8 en je hebt een hele mooie laptop voor een heel scherpe prijs.
De korting bij dell is trouwens elke week hetzelfde.
Verwijderd
heb je enig idee welk geheugen ik het beste kan kopen? ik heb namelijk een dell xps desktop en ik weet nog wel dat et een heel gedoe was om het geschikte geheugen te vinden.
Of het de GDDR5 versie van de GT555m is weet je zeker niet? Ik twijfel ook nog of ik misschien moet kiezen voor de enkele HDD (de goedkoopste) en dan zelf een SSD er bij koop voor windows en de wat zwaardere games. Ik zie Dell er alleen wel voor aan om dan ook meteen je extra SATA slot weg te halen, doen ze dat ook?
Of het de GDDR5 versie van de GT555m is weet je zeker niet? Ik twijfel ook nog of ik misschien moet kiezen voor de enkele HDD (de goedkoopste) en dan zelf een SSD er bij koop voor windows en de wat zwaardere games. Ik zie Dell er alleen wel voor aan om dan ook meteen je extra SATA slot weg te halen, doen ze dat ook?
Verwijderd
Het is GDDR3. GDDR5 zou concurreren met de alienware lijn.
Geheugen is tegenwoordig geen issue meer, je kan min of meer willekeurig RAM uitkiezen. Op de site van dell staat ook los geheugen 5 euro duurder dan in de pricewatch. Dan weet je zeker dat het werkt.
Geheugen is tegenwoordig geen issue meer, je kan min of meer willekeurig RAM uitkiezen. Op de site van dell staat ook los geheugen 5 euro duurder dan in de pricewatch. Dan weet je zeker dat het werkt.
Verwijderd
zouden ze mijn extra SATA slot weg halen als ik kies voor 1 500GB HDD? Een SSD maakt namelijk een vrij groot verschil, zeker voor windows (en de warmteproductie).
de service van dell is trouwens belachelijk slecht, ik zit nu in chat met een medewerker die zich af vraagt wat een SATA slot is -.-'
Nu wordt het helemaal te gek, ik heb maar even opnieuw de chat gestart in de hoop dat ik een slimmere medewerker kreeg. Nu schijnt werkgeheugen opeens hetzelfde te zijn als een HDD...
Ik denk dat ik voor deze Dell XPS 17 ga:

prijs: 1408 euro
ik vervang het 4 GB (2x 2GB) geheugen door 8GB (2x 4GB)
prijs: 110 euro
en dan voeg ik er nog een SSD aan toe van ongeveer 150 euro, kan iemand me helpen bij het zoeken van een goede SSD? Het zou erg handig zijn als schroefjes e.d. megeleverd worden.
totaal prijs: 1668 euro
de service van dell is trouwens belachelijk slecht, ik zit nu in chat met een medewerker die zich af vraagt wat een SATA slot is -.-'
Nu wordt het helemaal te gek, ik heb maar even opnieuw de chat gestart in de hoop dat ik een slimmere medewerker kreeg. Nu schijnt werkgeheugen opeens hetzelfde te zijn als een HDD...
Ik denk dat ik voor deze Dell XPS 17 ga:

prijs: 1408 euro
ik vervang het 4 GB (2x 2GB) geheugen door 8GB (2x 4GB)
prijs: 110 euro
en dan voeg ik er nog een SSD aan toe van ongeveer 150 euro, kan iemand me helpen bij het zoeken van een goede SSD? Het zou erg handig zijn als schroefjes e.d. megeleverd worden.
totaal prijs: 1668 euro
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 12:53 ]
Verwijderd
oke, ik heb de Dell XPS 17 besteld zoals hierboven weergegeven. Ik heb al een paar uur op google lopen zoeken naar en drive bay en connector voor de dell xps 17 2e hdd, maar kan het nergens vinden. Of zal de 2e drive bay + connector al in het systeem gebouwd zijn/meegeleverd worden?
Verwijderd
Er is standaard ruimte aanwezig voor een 2e hdd. Vroeger was het inderdaad zo dat je een aparte connector nodig had om die ruimte daadwerkelijk te benutten, maar alleen sony doet nog mee aan deze smerige tactiek.
Verwijderd
dat de ruimte er is, is me duidelijk. Maar het lijkt me echt iets voor dell om dan je drive bay weg te halen. Ik weet van de studio lijn dat je daar een soor mini sata (data en voeding) kabeltje nodig hebt. Maar bij de XPS 17 kun je de schijf er dus gewoon in het slot schuiven?
Verwijderd
Oke bedankt.
Ik weet niet of het jullie nog intereseert maar ik heb contact gehad met Dell en die hebben me verteld dat de snelheden die SATA-600 met zich mee brengen NIET worden ondersteunt.
Ik weet niet of het jullie nog intereseert maar ik heb contact gehad met Dell en die hebben me verteld dat de snelheden die SATA-600 met zich mee brengen NIET worden ondersteunt.
Verwijderd
Er bestaat geen "SATA3" poort, de poorten zijn voor alle SATA versies hetzelfde. Het is de controller die de snelheid bepaald.
Verwijderd
vreemd... Ik doe wel een paar benchmarks als ik de laptop binnen heb, ik ben echt benieuwd waarom de klantenservice beweert dat het niet ondersteund wordt. Misschien dat ze het gewoon niet begrijpen en dus gewoon nee zeggen. Zoals ik eerder ook al heb vermeld is het niveau van de medewerkers van Dell niet erg hoog...
...
[ Voor 99% gewijzigd door Yuckfou157 op 11-07-2011 19:05 ]
Verwijderd
pricewatch: Asus G73SW-TZ083V is overigens gewoon leverbaar voor zover de pricewatch ons weet te vertellen.
VJ?Yuckfou157 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:51:
Nou ben ik in dit topic niet helemaal op m'n plek, ik ga er niet op gamen maar hem gebruiken als VJ machine...
De gebruikelijke rebranding actie, enkel iets hoger geclockt.Om het verder even kort te houden, is er hier iemand die enig idee heeft wanneer de G74 geintroduceerd gaat worden en kan iemand me vertellen wat de GTX560 beter zou zijn dan de GTX460?
Of is het echt alleen maar een rebranding actie zoals hier een stuk boven beschreven werd?
...
Verwijderd
50mhz hoger geclockt. Dat is in het beste geval... 7% sneller, niet op wachten dus.
Waarschijnlijk is er gekozen voor 1 schijf van 750GB, dat betekent dat je er nog een naast kunt steken, pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD7500BPVT, 750GB SATA-300, 8MB, 5400rpm bijvoorbeeld. Zoek wel eerst even uit of dat inderdaad het geval is.
Waarschijnlijk is er gekozen voor 1 schijf van 750GB, dat betekent dat je er nog een naast kunt steken, pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD7500BPVT, 750GB SATA-300, 8MB, 5400rpm bijvoorbeeld. Zoek wel eerst even uit of dat inderdaad het geval is.
Ik heb gisteren de Asus N73SV-V1G-TZ466V besteld met o.a. 2 x 1 TB HD, 6 GB RAM, Full HD scherm en Blu-Ray.
Ik vond het tijd voor een wezelijke upgrade. Werkte tot nu met een HP Elitebook 6930w maar vind het scherm te klein. Aangezien ik zelf geen PC heb, wil ik als laptop een wat groter model. Dat daar gelijk een 2 TB aan opslagcapaciteit in zit, is bonus.
De reden dat ik gekozen heb voor Asus is omdat ik er goede ervaringen mee heb en ook het design gewoon mooier vind dan HP en Dell
Ik vond het tijd voor een wezelijke upgrade. Werkte tot nu met een HP Elitebook 6930w maar vind het scherm te klein. Aangezien ik zelf geen PC heb, wil ik als laptop een wat groter model. Dat daar gelijk een 2 TB aan opslagcapaciteit in zit, is bonus.
De reden dat ik gekozen heb voor Asus is omdat ik er goede ervaringen mee heb en ook het design gewoon mooier vind dan HP en Dell
Verwijderd
Ik denk dat ik voor de volgende laptopga:
:Asus G53SW-SZ141V
pricewatch:
pricewatch: Asus G53SW-SZ141V
Denk dat dit de beste optie is voor een hybride game / werklaptop.
1TB schijf. GTX 460 , full HD en een SSD 8 gb voor je OS.
Die bto / cevo laptop's hebben misschien een betere videokaart maar ik ga liever niet voor een onbekend merk en een 3D scherm hoef ik nog niet.. Wat jullie?
pricewatch:
Die bto / cevo laptop's hebben misschien een betere videokaart maar ik ga liever niet voor een onbekend merk en een 3D scherm hoef ik nog niet.. Wat jullie?
BTO heeft betere prijs / kwaliteit verhouding en staat erg goed bekend! Overigens krijg je gewoon 2 jaar garantie, wat overigens uit te breiden is naar 3. Notebooktotaal.nl is een site waar je ze kunt bestellen en dat bedrijf staat bekend om z'n hele goede service, dus mocht er wat mis zijn, dan weet je zeker dat het opgelost wordt. Tevens zijn de schermen van BTO van veel betere kwaliteit in vergelijking met de Asus, wat niet onbelangrijk is als je games speelt.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:06:
Ik denk dat ik voor de volgende laptopga:
pricewatch:
Verwijderd
asus ook..RTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:13:
[...]
BTO heeft betere prijs / kwaliteit verhouding en staat erg goed bekend! Overigens krijg je gewoon 2 jaar garantie,
idemwat overigens uit te breiden is naar 3. Notebooktotaal.nl is een site waar je ze kunt bestellen en dat bedrijf staat bekend om z'n hele goede service,
bron?dus mocht er wat mis zijn, dan weet je zeker dat het opgelost wordt. Tevens zijn de schermen van BTO van veel betere kwaliteit in vergelijking met de Asus
Ik denk, maar weet niet zeker, dat er hetzelfde scherm in zit als de xps 17 en envy 3D, dat is het beste niet-wide gamut scherm wat je kan krijgen.
Dat hadden we vorige week al gecheckt in het BTO-topic Darkstone ..Ik denk, maar weet niet zeker, dat er hetzelfde scherm in zit als de xps 17 en envy 3D, dat is het beste niet-wide gamut scherm wat je kan krijgen.
Jij had toen diegene gevraagd om een of ander typenummer op te zoeken, wat overeen kwam met een bijna net zo goed scherm als de XPS 15. Gamut was uit m'n hoofd geloof ik 92%.
Verwijderd
Dat kwam toen overeen met een AUO10ED, het scherm wat ik ook heb.
Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Dat scherm heeft 60% gamut en is voor de rest identiek.
Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Dat scherm heeft 60% gamut en is voor de rest identiek.
Bovendien heeft de BTO 15CL37 een ATI 6970 die stukken beter is dan de GTX460 uit de Asus ROG. Om nog maar een pluspunt te noemen 
@Darkstone
Dat is het scherm van de 15CL35, weet niet of die identiek is aan die van de 15CL37.
@Darkstone
Dat is het scherm van de 15CL35, weet niet of die identiek is aan die van de 15CL37.
[ Voor 33% gewijzigd door RTB93 op 18-05-2011 18:24 ]
Verwijderd
Misschien niet. Maar ik geloof er geen woord van dat ze een heel duur scherm erin stoppen zonder te melden welke het is. Elke andere fabrikant doet dat.RTB93 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:22:
Ik heb nu een dagje mijn Asus N73SV-V1G-TZ463V en 1 van de redenen was dat ik goede ervaringen heb met Asus uit het verleden en, belangrijker, ik de Asus er stukken mooier uit vind zien dan bijv. de Dell notebooks of die van HP
...
Verwijderd
Hey Tweakers,
Ik ben al enkele weken op het internet aan het speuren voor een nieuwe notebook.
Nou ben ik tot nu toe alleen maar uitgekomen bij de BTO notebooks, omdat die tot nu toe de beste performance/prijsverhouding hebben.
Toch wil ik vragen of jullie mij misschien kunnen helpen om een geschikte laptop te vinden voor mij.
De eisen die ik aan de laptop stel zijn:
17.3/18.4'' scherm
2nd Generation Sandy Bridge
2x Nvidia GTX470m of hoger
Geen Alienware (Beiden 17-inch modellen zijn overleden na enkele weken, en de Dell support is waardeloos)
De batterijduur maakt me niet zoveel uit en een optische drive is ook niet super belangrijk.
De notebook zal pas over 2-4 maanden gekocht worden, maar ik wil me al vast orienteren op wat er beschikbaar is.
De reden dat ik voor een notebook ga, is vanwege LAN-parties en redelijk wat reizen tussen locaties in.
Indien er nog geen notebooks mogelijk zijn met de bovenstaande configuratie, is er dan misschien een notebook die in de nabije toekomst uitkomt die vergelijkbare specificaties heeft?
Zou het nog niet mogelijk zijn om deze configuratie in een notebook te krijgen. Kunnen jullie mij dan misschien in de richting wijzen van een gelijke configuratie in een Desktop, met scherm voor ongeveer dezelfde prijs? Ik ben namelijk een leek in het samenstellen, en zelfs na vele pogingen lukt het mij niet om een goede configuratie samen te stellen die vergelijkbaar is met de BTO notebooks zonder dramatisch over de prijs te gaan.
Tot nu toe heb ik de adviezen gekregen om een BTO/xNotebook/Deviltech laptop te halen. Maar alleen de Alienware 18.4 heeft de optie tot dual 6970m/485m.
Is er een laptop die in de nabije toekomst gereleased gaat worden met een 18.4 scherm en de optie tot 2x 470m of hoger tegelijk met een sandy bridge processor? (2630m of hoger) dat geen Alienware is?
Alvast bedankt,
Irving
Ik ben al enkele weken op het internet aan het speuren voor een nieuwe notebook.
Nou ben ik tot nu toe alleen maar uitgekomen bij de BTO notebooks, omdat die tot nu toe de beste performance/prijsverhouding hebben.
Toch wil ik vragen of jullie mij misschien kunnen helpen om een geschikte laptop te vinden voor mij.
De eisen die ik aan de laptop stel zijn:
17.3/18.4'' scherm
2nd Generation Sandy Bridge
2x Nvidia GTX470m of hoger
Geen Alienware (Beiden 17-inch modellen zijn overleden na enkele weken, en de Dell support is waardeloos)
De batterijduur maakt me niet zoveel uit en een optische drive is ook niet super belangrijk.
De notebook zal pas over 2-4 maanden gekocht worden, maar ik wil me al vast orienteren op wat er beschikbaar is.
De reden dat ik voor een notebook ga, is vanwege LAN-parties en redelijk wat reizen tussen locaties in.
Indien er nog geen notebooks mogelijk zijn met de bovenstaande configuratie, is er dan misschien een notebook die in de nabije toekomst uitkomt die vergelijkbare specificaties heeft?
Zou het nog niet mogelijk zijn om deze configuratie in een notebook te krijgen. Kunnen jullie mij dan misschien in de richting wijzen van een gelijke configuratie in een Desktop, met scherm voor ongeveer dezelfde prijs? Ik ben namelijk een leek in het samenstellen, en zelfs na vele pogingen lukt het mij niet om een goede configuratie samen te stellen die vergelijkbaar is met de BTO notebooks zonder dramatisch over de prijs te gaan.
Tot nu toe heb ik de adviezen gekregen om een BTO/xNotebook/Deviltech laptop te halen. Maar alleen de Alienware 18.4 heeft de optie tot dual 6970m/485m.
Is er een laptop die in de nabije toekomst gereleased gaat worden met een 18.4 scherm en de optie tot 2x 470m of hoger tegelijk met een sandy bridge processor? (2630m of hoger) dat geen Alienware is?
Alvast bedankt,
Irving
Verwijderd
vraagje aan Vexation: Heeft u een karretje voor uw laptop? Ik snap niet helemaal wat je met zo'n beest van een laptop wil doen. Als het gamen is zou ik toch de helft uitgeven voor een (betere) desktop en dan desnoods een goedkoop licht laptopje er bij kopen. Maar goed dat is mijn mening...
Staat erbij; Lan partyVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:53:
vraagje aan Vexation: Heeft u een karretje voor uw laptop? Ik snap niet helemaal wat je met zo'n beest van een laptop wil doen. Als het gamen is zou ik toch de helft uitgeven voor een (betere) desktop en dan desnoods een goedkoop licht laptopje er bij kopen. Maar goed dat is mijn mening...
Persoonlijk zou ik dan inderdaad gaan voor een Laptop/netbook in combinatie met een compact Shuttle systeem inclusief TFT, maak daar een fatsoenlijke koffer voor en je krijgt veel meer waar voor je geld.
Hier staat wat
Verwijderd
oke, dit is de score van mijn SSD (crucial C300 128GB) in mijn XPS 17. Veel verstand van harde schijven heb ik niet, dus aan jullie om na te gaan of deze pc SATA III ondersteunt 

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 21:47 ]
Verwijderd
Zijn er inmiddels meer laptops te koop met de 6970? of 460?
Ik ben nog steeds aan het "mutsen" (yep, vrouw en nog blond ook
)over welke nu het beste is.
Ik wil de game Railworks goed kunnen spelen op een 17" met i7 en een ruim voldoende presterende videokaart. Maar mijn budget laat de BTO van 1400,- nog niet toe..
Ik ben nog steeds aan het "mutsen" (yep, vrouw en nog blond ook
Ik wil de game Railworks goed kunnen spelen op een 17" met i7 en een ruim voldoende presterende videokaart. Maar mijn budget laat de BTO van 1400,- nog niet toe..
Verwijderd
weten jullie misschien nog een goede gamelaptop voor max 900?
games: MW2 GTA 4 Just cause 2
Verwijderd
Niet dat ik weet, saturn heeft wel een week met 16% korting nu, misschien dat daar iets tussen zit.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:56:
Zijn er inmiddels meer laptops te koop met de 6970? of 460?
Ik ben nog steeds aan het "mutsen" (yep, vrouw en nog blond ook)over welke nu het beste is.
En wat heb je zelf al gezocht? Ik zou niet weten wat de beste gemingnotebook uit de pricewatch is, duik erin en zoek wat benchmarks.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:10:
Voor 50 euro meer heb ik gisteren een pricewatch: Asus G53SW-SX105V gekocht.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:10:
Of als 900 echt de absolute max is, dan is deze MSI ook nog een optie: pricewatch: MSI GT663-436NL
Heb je ook gelijk een 1080p scherm, maar wel een mindere proc. En persoonlijk vind ik de behuizing van die laptop afschuwelijk, maar dat vinden sommige mensen ook van de G53
Verwijderd
Ik zie nu een aanbieding voor de volgende laptop:
ASUS N73SV V1G TZ416V
17,3" Full HDLED TFT
i7-2630
6GB geheugen
1TB harde schijf
GT540M 1GB
kost: 888,-
Is dat wat? De videokaart zegt mij niet veel, wel zie ik deze kaart soms met 2GB staan. Is 1GB wel genoeg?
Saturn? Ben ik nog nooit geweest, maar klinkt goed. Ga ik ook ff kijken.
Vandaag heeft de laptop-jacht wat meer prio gekregen.. kreeg net op mijn oude beesie een blue screen of death
ASUS N73SV V1G TZ416V
17,3" Full HDLED TFT
i7-2630
6GB geheugen
1TB harde schijf
GT540M 1GB
kost: 888,-
Is dat wat? De videokaart zegt mij niet veel, wel zie ik deze kaart soms met 2GB staan. Is 1GB wel genoeg?
Saturn? Ben ik nog nooit geweest, maar klinkt goed. Ga ik ook ff kijken.
Vandaag heeft de laptop-jacht wat meer prio gekregen.. kreeg net op mijn oude beesie een blue screen of death
Verwijderd
dat vindt ik ook. Inderdaad geen high end gamelaptop maar wel krachtig genoeg denk ik zo voor wat ik er mee wil. Het is een prima prijs kwaliteit.. moet nog ff een week wachten dan is hij leverbaar. Ik moet hem nog wel voelen, kijken of hij 'n lekker toetsenbord heeft.
Persoonlijk vindt ik de ASUS modellen er gelikt uitzien, ik hoop dat deze net zo mooi gaat worden.
ASUS heeft de levering al 2x uitgesteld, hoorde ik in de winkel.
Wat wel jammer is is dat er geen bleuray in zit, maar de rest wat ik belangrijk vindt wel.
Wat vinden jullie van het scherm wat ASUS gebruikt? Ik heb z'n broertje gezien die volgens de verkoper hetzelfde scherm heeft, die was mooi helder. Schijnt ook een bijzonder geluid in te zitten, maar ook dat meot ik nog ff horen
Persoonlijk vindt ik de ASUS modellen er gelikt uitzien, ik hoop dat deze net zo mooi gaat worden.
ASUS heeft de levering al 2x uitgesteld, hoorde ik in de winkel.
Wat wel jammer is is dat er geen bleuray in zit, maar de rest wat ik belangrijk vindt wel.
Wat vinden jullie van het scherm wat ASUS gebruikt? Ik heb z'n broertje gezien die volgens de verkoper hetzelfde scherm heeft, die was mooi helder. Schijnt ook een bijzonder geluid in te zitten, maar ook dat meot ik nog ff horen
Verwijderd
Een matig scherm:
http://www.notebookcheck....3JQ-Notebook.40939.0.html
een van de mist heldere schermen die ik heb gezien, maar ten minste geen ruk contrastniveau zoals de meeste laptops. Kijkhoeken zijn ook redelijk. Maa trek het je niet teveel aan. Het is bizar moelijk om een goed scherm te pakken te krijgen binnen een redelijk budget. Je hebt alleen deze en de xps 17 met 3D scherm (@ €150...)
Die prijs is het overigens wel waard vind ik, omdat de xps 17 op de een of andere manier een stuk goedkoper is. maar dat geld niet voor iedereen.
Ik zou ook nog de xps 17 overwegen. Voor € 769 na kortingsbonnen krijg je een flink krachtigere GPU en grotere accu, en nog beter geluid dan het toch al indrukkwekkende wat de N73 voorbrengt. Maar je levert in op het scherm, opslag, en RAM. Maar dat kleine beetje koop je er wel bij met het geld wat je bespaart
http://www.notebookcheck....3JQ-Notebook.40939.0.html
een van de mist heldere schermen die ik heb gezien, maar ten minste geen ruk contrastniveau zoals de meeste laptops. Kijkhoeken zijn ook redelijk. Maa trek het je niet teveel aan. Het is bizar moelijk om een goed scherm te pakken te krijgen binnen een redelijk budget. Je hebt alleen deze en de xps 17 met 3D scherm (@ €150...)
Die prijs is het overigens wel waard vind ik, omdat de xps 17 op de een of andere manier een stuk goedkoper is. maar dat geld niet voor iedereen.
Ik zou ook nog de xps 17 overwegen. Voor € 769 na kortingsbonnen krijg je een flink krachtigere GPU en grotere accu, en nog beter geluid dan het toch al indrukkwekkende wat de N73 voorbrengt. Maar je levert in op het scherm, opslag, en RAM. Maar dat kleine beetje koop je er wel bij met het geld wat je bespaart
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 00:11 ]
Verwijderd
Nvidia komt binnenkort Kan nog wel even duren hoor met de GTX560m, de gebruikelijke rebrand:
http://www.anandtech.com/...ile-graphics-with-optimus
Met optimus support. Helaas zitten de fabrikanten daar blijkbaar niet op te wachten, alleen de:
Toshiba quosimo
Alienware M17x
Alienware M18x
Hebben support voor optimus....
http://www.anandtech.com/...ile-graphics-with-optimus
Met optimus support. Helaas zitten de fabrikanten daar blijkbaar niet op te wachten, alleen de:
Toshiba quosimo
Alienware M17x
Alienware M18x
Hebben support voor optimus....

omdat ik mijn desktop pc wil verkopen, om daarvoor een goeie laptop aan te schaffen. zet ik hier een berichtje omdat ik niet weet in welke andere laptop topic moet plaatsen.
ik weet ook niet super v eel van laptops. ik heb wel een beetje zitten rond kijken maar in laptops weet ik nou niet wat super goed is.
moet ik nou wel of geen quad core voor mijn budget? etc.
ik zoek namelijk een redelijk laptopje van rond 600 700 euro. waar je nog redelijk op kan gamen (niet max maar kijk zoals gamen world of warcraft / andere mmorpq leage of legends etc. niet super zware spellen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
ik weet ook niet super v eel van laptops. ik heb wel een beetje zitten rond kijken maar in laptops weet ik nou niet wat super goed is.
moet ik nou wel of geen quad core voor mijn budget? etc.
ik zoek namelijk een redelijk laptopje van rond 600 700 euro. waar je nog redelijk op kan gamen (niet max maar kijk zoals gamen world of warcraft / andere mmorpq leage of legends etc. niet super zware spellen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik ga binnenkort de opleiding "International Game and Architecture and Design" volgen op het NHTV in Breda.
Hiervoor wil ik een high-end laptop aanschaffen voor max ~2.000,-
Ik zit te twijfelen tussen de:
HP Envy 2080ED
*De HP kost ongeveer 300,- minder dan op de website aangegeven*

en
Lenovo Thinkpad W520

en misschien:
Asus G53SW-SZ141V

Ik moet er dus zware 3D programma's op kunnen draaien en gamen.
Het zou ook fijn zijn als het 4 jaar meegaat.
De Lenovo is de duurste maar heeft een Nvidia Quadro, is lichter en heeft een nieuwere Core i7.
De HP heeft een Blu-ray rom, is wat goedkoper en heeft een 3D beeldscherm (inclusief bril)
De Asus heb ik er pas bijgedaan, het is de goedkoopste van de drie.
Help mij a.u.b.!
Hiervoor wil ik een high-end laptop aanschaffen voor max ~2.000,-
Ik zit te twijfelen tussen de:
HP Envy 2080ED
*De HP kost ongeveer 300,- minder dan op de website aangegeven*

en
Lenovo Thinkpad W520

en misschien:
Asus G53SW-SZ141V

Ik moet er dus zware 3D programma's op kunnen draaien en gamen.
Het zou ook fijn zijn als het 4 jaar meegaat.
De Lenovo is de duurste maar heeft een Nvidia Quadro, is lichter en heeft een nieuwere Core i7.
De HP heeft een Blu-ray rom, is wat goedkoper en heeft een 3D beeldscherm (inclusief bril)
De Asus heb ik er pas bijgedaan, het is de goedkoopste van de drie.
Help mij a.u.b.!
Verwijderd
Je bent, imo, ik de verkeerde hoek aan het kijken. De envy is leuk, maar is zwaar en gaat 80 minuten mee met surfen... De G53 valt in dezelfde categorie.
Dan blijft de lenovo over, een heel goed apparaat. met een heel goed scherm en ditto accuduur, maar.. wil je echt €1300 betalen voor een snellere GPU en CPU? Dat zou ik zelf nooit doen. Al is het precies de laptop die ik zou kopen als budget geen rol speelde. (nu ja, of de T serie, maar die mist het goed scherm...)
Dan blijft de lenovo over, een heel goed apparaat. met een heel goed scherm en ditto accuduur, maar.. wil je echt €1300 betalen voor een snellere GPU en CPU? Dat zou ik zelf nooit doen. Al is het precies de laptop die ik zou kopen als budget geen rol speelde. (nu ja, of de T serie, maar die mist het goed scherm...)
Ik heb even wat meer research gedaan over de Envy, en inderdaad... het valt tegen.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:55:
Je bent, imo, ik de verkeerde hoek aan het kijken. De envy is leuk, maar is zwaar en gaat 80 minuten mee met surfen... De G53 valt in dezelfde categorie.
Short battery life, overheating issues, zwaar en niet zo stevig.
de Lenovo is wel beter in meer opzichten, vooral de GPU, stevigheid van de body en het scherm.
De HP en Asus vallen voor mij nu weg, als iemand een laptop kent die de Lenovo aankan (voor ongeveer het zelfde prijs) hoor ik het graag!
Verwijderd
Eigenlijk alleen de http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge voor €850 met quadcore en de hele mikmak. Ik ben niet echt overtuigd van het high end aanbod van andere fabrikanten dan lenovo omdat de schermen gewoon zonder enige uitzondering gigantisch onderdoen voor het lenovo scherm. Hetzelfde als in de xps 15, maar dan mat.
Het kutte van de Lenovo is het materiaal waarmee het gemaakt is (vangt heel veel stof), de keyboard en de speakers (heel slecht)...Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:28:
Eigenlijk alleen de http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge voor €850 met quadcore en de hele mikmak. Ik ben niet echt overtuigd van het high end aanbod van andere fabrikanten dan lenovo omdat de schermen gewoon zonder enige uitzondering gigantisch onderdoen voor het lenovo scherm. Hetzelfde als in de xps 15, maar dan mat.
Maar inderdaad, het scherm en de ingebouwde color calibrator is een grote plus. Battery life valt ook mee, niet heel bijzonder. Dus als iemand iets beters kent...
Verwijderd
Je hebt ook nog de bekende concurrenten a-la dell precision en elitebook, maar om een enigzins vergelijkbaar scherm te krijgen moet je het ips scherm nemen, en dat is ver buiten je budget.
Of zelf een B156HW01 v4 van internet afhalen en inbouwen in een laptop naar keuze. Kosten ongeveer 150 tot 180 euro.
Of zelf een B156HW01 v4 van internet afhalen en inbouwen in een laptop naar keuze. Kosten ongeveer 150 tot 180 euro.
Ik heb wel hele pc's in elkaar gezet, maar nooit wat in een laptop gebouwd. Dus dat word heel lastig.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:48:
Je hebt ook nog de bekende concurrenten a-la dell precision en elitebook, maar om een enigzins vergelijkbaar scherm te krijgen moet je het ips scherm nemen, en dat is ver buiten je budget.
overigens heb ik net een nieuwe concurrent gevonden (niet op het gebied van display, maar puur specs)
Fujitsu H910
Kan er weinig info over vinden (reviews enzo). Hoe weet ik hoe goed het scherm is ?
Verwijderd
Dat weet je niet.
enee...
De site beweert ook dat de accu 3 uur meegaat...
Overigens kunnen er ook een aantal verschillende schermen in de W520, alleen het duurste scherm is goed.
enee...
Gewicht 4250 g

Overigens kunnen er ook een aantal verschillende schermen in de W520, alleen het duurste scherm is goed.
Dan wacht ik nog ff, tot eind Augustus ofzo. Hopelijk weet ik het dan wel zeker...Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:02:
Dat weet je niet.
enee...
[...]
bedankt voor je hulp.
oi oi,
drie keer raden wat ik doe in dit topic, ook ik ben op zoek naar een gaming notebook. ik zal maar starten met te zeggen dat ik niet een enorme held ben als het op hardware aan komt. meestal verdiep ik me er alleen even in bij het kopen van nieuwe onderdelen.
mijn huidige laptop (fujitsu amilo xa2528) begin voor een 4e keer kuren te vertonen (is al 3 keer onder garantie gerepareerd) en is erg sloom aan het doen. als ik heel eerlijk ben is het gewoon een miskoop geweest en had ik me eerst beter moeten informeren, hetgeen ik hier dan bij mijn 2e laptop doe.
mijn wensen:
15.6" Full HD (1920x1080)
intel i7 2nd gen 2630QM
GForce GTX460m
8GB RAM
7200RPM HDD (500Gb+)
prijs ~ €1100
na heb ik na het nodige zoekwerk tot nu toe 2 keuzes gevonden
- one.de, XMX D90 (met bovengenoemde configuratie) - €1143,97
- DevilTech Devil 9800 DTX (met bovengenoemde configuratie) - €1266.00
het verschil tussen deze 2 is dat bij one.de ik geen mogelijkheid krijg tot het kiezen van een keyboard configuratie en ik er dus vanuit ga dat het een duitse is (niet wenselijk). deze keuze heb ik bij DevilTech wel
via de pricewatch hier kom ik uit op een
Asus G53SW-SZ141V - €1581 (beetje boven mijn budget)
of
MSI GT680R-084NL - € 1.489 (zelfde probleem als de asus)
nu ben ik met One en DevilTech niet bekend (goede, betrouwbare bedrijven?) en weet ik ook niet hoe het gaat met de garantie mocht er wat mis gaan. je snapt dat ik na deze labiele laptop een klein trauma heb.
tevens heb ik een tijdje aan de Eurocom Racer gedacht, maar die viel af toen een kennis er eentje kocht en er niet heel blij mee was. verder houd ik het liever een beetje in de buurt.
verder zouden jullie me misschien nog wat pointers kunnen geven op dit gebied, ik hoop het.
alvast bedankt,
yos
drie keer raden wat ik doe in dit topic, ook ik ben op zoek naar een gaming notebook. ik zal maar starten met te zeggen dat ik niet een enorme held ben als het op hardware aan komt. meestal verdiep ik me er alleen even in bij het kopen van nieuwe onderdelen.
mijn huidige laptop (fujitsu amilo xa2528) begin voor een 4e keer kuren te vertonen (is al 3 keer onder garantie gerepareerd) en is erg sloom aan het doen. als ik heel eerlijk ben is het gewoon een miskoop geweest en had ik me eerst beter moeten informeren, hetgeen ik hier dan bij mijn 2e laptop doe.
mijn wensen:
15.6" Full HD (1920x1080)
intel i7 2nd gen 2630QM
GForce GTX460m
8GB RAM
7200RPM HDD (500Gb+)
prijs ~ €1100
na heb ik na het nodige zoekwerk tot nu toe 2 keuzes gevonden
- one.de, XMX D90 (met bovengenoemde configuratie) - €1143,97
- DevilTech Devil 9800 DTX (met bovengenoemde configuratie) - €1266.00
het verschil tussen deze 2 is dat bij one.de ik geen mogelijkheid krijg tot het kiezen van een keyboard configuratie en ik er dus vanuit ga dat het een duitse is (niet wenselijk). deze keuze heb ik bij DevilTech wel
via de pricewatch hier kom ik uit op een
Asus G53SW-SZ141V - €1581 (beetje boven mijn budget)
of
MSI GT680R-084NL - € 1.489 (zelfde probleem als de asus)
nu ben ik met One en DevilTech niet bekend (goede, betrouwbare bedrijven?) en weet ik ook niet hoe het gaat met de garantie mocht er wat mis gaan. je snapt dat ik na deze labiele laptop een klein trauma heb.
tevens heb ik een tijdje aan de Eurocom Racer gedacht, maar die viel af toen een kennis er eentje kocht en er niet heel blij mee was. verder houd ik het liever een beetje in de buurt.
verder zouden jullie me misschien nog wat pointers kunnen geven op dit gebied, ik hoop het.
alvast bedankt,
yos
Verwijderd
Hallo,
Ik ben al tijdje heel internet af aan het speuren voor aanschaf van een nieuw laptop.
Voor school heb men laptop hard nodig, voor programma's zoals autocad architecture 3D, photoshop enz.
Soms speel ik ook zware games op de laptop.
Ik had eerst een xps m1330 maar sinds kort niet meer, dus wou ik eigenlijk weer een nieuwe xps gaan kopen.
Nu vind ik de nieuwe dell xps laptops te duur vergeleken de andere laptops, als ik alles selecteerde wat ik wilden.
Na veel research gedaan te hebben op internet, kwam ik op deze asus laptops uit:
Asus N53SV-SZ404V €889,-
Beknopte specificaties
Schermdiagonaal 15,6 inch
Processor Intel Core i7 (2e generatie)
Intern RAM-geheugen 6 GB
Opslagcapaciteit 750 GB 7200rpm
Type videokaart NVIDIA GeForce GT 540M + Intel HD Graphics 3000 (1gb)
Asus N53SN-SZ129V €999,-
Beknopte specificaties
Intern RAM-geheugen 6 GB
Opslagcapaciteit 640 GB 5400rpm
Type videokaart NVIDIA GeForce GT 550M + Intel HD Graphics 3000 (2gb)
Asus N53SN-SZ139V €899,-
Nu ben ik nog twijfelen welke laptop ik wil gaan kopen.
Bij de SZ404V zit een 7200 rpm schijf in en bij SZ129 een 5400 rpm, maakt dit veel verschil uit voor de prestatie van de laptop?
Het verschil tussen NVIDIA GeForce GT 540M + Intel HD Graphics 3000 (1gb) en NVIDIA GeForce GT 550M + Intel HD Graphics 3000 (2gb) is het de moeite waard om daar €110,- meer te betalen?
Ik kan ook nergens de verschillen tussen een N53SN-SZ129V & N53SN-SZ139V maar de 139 is wel €100,- goedkoper.
Kan iemand mij misschien helpen met een keuze te maken, of misschien mij een andere laptop aanraden.
alvast bedankt
Ik ben al tijdje heel internet af aan het speuren voor aanschaf van een nieuw laptop.
Voor school heb men laptop hard nodig, voor programma's zoals autocad architecture 3D, photoshop enz.
Ik had eerst een xps m1330 maar sinds kort niet meer, dus wou ik eigenlijk weer een nieuwe xps gaan kopen.
Nu vind ik de nieuwe dell xps laptops te duur vergeleken de andere laptops, als ik alles selecteerde wat ik wilden.
Na veel research gedaan te hebben op internet, kwam ik op deze asus laptops uit:
Asus N53SV-SZ404V €889,-
Beknopte specificaties
Intern RAM-geheugen 6 GB
Opslagcapaciteit 750 GB 7200rpm
Type videokaart NVIDIA GeForce GT 540M + Intel HD Graphics 3000 (1gb)
Asus N53SN-SZ129V €999,-
Beknopte specificaties
Intern RAM-geheugen 6 GB
Opslagcapaciteit 640 GB 5400rpm
Type videokaart NVIDIA GeForce GT 550M + Intel HD Graphics 3000 (2gb)
Asus N53SN-SZ139V €899,-
Nu ben ik nog twijfelen welke laptop ik wil gaan kopen.
Bij de SZ404V zit een 7200 rpm schijf in en bij SZ129 een 5400 rpm, maakt dit veel verschil uit voor de prestatie van de laptop?
Het verschil tussen NVIDIA GeForce GT 540M + Intel HD Graphics 3000 (1gb) en NVIDIA GeForce GT 550M + Intel HD Graphics 3000 (2gb) is het de moeite waard om daar €110,- meer te betalen?
Ik kan ook nergens de verschillen tussen een N53SN-SZ129V & N53SN-SZ139V maar de 139 is wel €100,- goedkoper.
Kan iemand mij misschien helpen met een keuze te maken, of misschien mij een andere laptop aanraden.
alvast bedankt
Verwijderd
Moeilijk. Er is nog net veel op de markt op dit moment. Zowel de msi als de G53 zijn imo veel te duur voor wat je ervoor krijgt.Yos1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:42:
oi oi,
Je mist nog wel de pricewatch: Medion Erazer X6813 laptop met kortingsbon LENTEVOORDEEL (€50)
Daarbij moet ik wel vermelden dat de meeste "15.6" notebooks tamelijk log zijn. Geschikt om mee te nemen zijn ze niet echt, ik raad eigenlijk een desktop aan.
Je bent werkelijk gestoord als je de upgrade naar HD6970m niet neemt. Die is letterlijk 2x zo snel (van hetzelfde niveau als de GTX585m)- one.de, XMX D90 (met bovengenoemde configuratie) - €1143,97
Dat valt heel erg mee. Tegenwoordig heeft dell gewoon massa's kortingsbonnen. Een xps 15 met 1080p scherm, 6GB, en een 50GB hdd (of 4GB + 750GB hdd) kost op dit moment € 859. Een veel betere keus dan de asus als je het mij vraagt. Met name omdat ik fan ben van goede schermen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:23:
Hallo,
http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge o.a.
Als je van plan bent veel te gamen wel, maar ik ben er nog altijd niet achter wat de exacte specs van de GT550m is.. Notebookcheck en de site van nvidia spreekt van een hoger geclockte GT525m, maar owners met een xps 17 zien in gpu-z dat het in feite een GT555m is met een kleinere busbreedte...Het verschil tussen NVIDIA GeForce GT 540M + Intel HD Graphics 3000 (1gb) en NVIDIA GeForce GT 550M + Intel HD Graphics 3000 (2gb) is het de moeite waard om daar €110,- meer te betalen?
Verwijderd
Ja ben niet voorn plan veel te game, ja ze hebben veel kortingen. Maar als bij dell een laptop samen stel moet ik de optie full hd nog kiezen en kost 170 euro. En als dan precies hetzelfde selecteer als bij de asus laptop kom ik 150 euro duurder uit bijvoorbeeld. Natuurlijk zal dell op sommige dingen beter kwaliteit hardware erin stoppen. Ben nog erg aan het twijfelen, wat ik ga kopen. Het meeste game doe ik op men xbox360, maar de tekenprogramma's die ik gebruik voor school en render programma's zijn wel best zwaar.
Verwijderd
Lees deze zin nog eensVerwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:34:
Een xps 15 met 1080p scherm, 6GB, en een 50GB hdd (of 4GB + 750GB hdd) kost op dit moment € 859.
Maar goed, je gaat niet veel gamen, dan is de GT550m gewoon weggegooid geld. Bovendien is er slechts een handjevol programma's wat gebruik maakt van de GPU buiten gaming, daar hoef je het dus niet voor te doen.
Verwijderd
Ik kom toch niet op die prijs uit:
Xps 15
i7-2630QM Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
750 GB (7.200 rpm)
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
totaal €1139
Maar merk je het verschil erg op laptop met full hd 1080p en een met hd 720p
Xps 15
i7-2630QM Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
750 GB (7.200 rpm)
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
totaal €1139
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 21:46 ]
Verwijderd
De GT525m is feitelijk dezelfde GPU als de GT540m, en geheugen upgraden moet je niet bij dell doen. (gebruik ook http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 als je geheugen belangrijker vind dan een grotere HDD). Als je alleen het scherm upgrade kom je op de prijs uit mijn quote. Je vegeet ook voor het gemak dat het scherm in de xps 15 3x zo duur is als het budgetding in de N53 (maar ik klaag niet, het is tenminste 1080p)
Maar nog eens op een rijtje:
1080p
GT525m
500GB hdd
6G RAM (of 4GB in combinatie met de config met 750GB hdd)
i7
€ 859
Edit: maar ga alsjeblieft niet alles uitproberen met de kortingsbonnen uit Dell Waardebonnen Topic, ze zijn maar 5x bruikbaar, zelfs als je niet doorzet met bestellen.
Als je niet veel waarde hecht aan schermkwaliteit zou ik de N53 nemen (de goedkoopste van de 2, op dit moment in de aanbieding bij de mediamarkt). Anders is de xps 15 de betere keus. De afweging kun je zelf wel maken denk ik
Maar nog eens op een rijtje:
1080p
GT525m
500GB hdd
6G RAM (of 4GB in combinatie met de config met 750GB hdd)
i7
€ 859
Edit: maar ga alsjeblieft niet alles uitproberen met de kortingsbonnen uit Dell Waardebonnen Topic, ze zijn maar 5x bruikbaar, zelfs als je niet doorzet met bestellen.
Jazeker, een 1080p scherm is een harde eis vind ik. zeker voor hetgeen wat jij doet met de notebook. In [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen staan een aantal plaatjes die het verschil laten zien.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:37:
Als je niet veel waarde hecht aan schermkwaliteit zou ik de N53 nemen (de goedkoopste van de 2, op dit moment in de aanbieding bij de mediamarkt). Anders is de xps 15 de betere keus. De afweging kun je zelf wel maken denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 21:57 ]
Verwijderd
oke harstikke bedankt, de site van dell is soms nogal onverzichtelijk vind ik.
Ik heb nu:
full hd 1080p
GT525m
500GB hdd
6G RAM
i7-2630QM
€ 999,-
Waar zit nu alweer het verschil
bedankt voor je hulp
Ik heb nu:
full hd 1080p
GT525m
500GB hdd
6G RAM
i7-2630QM
€ 999,-
Waar zit nu alweer het verschil

Verwijderd
Je vergeet de kortingsbonnen. Er slingert er een van 10% rond en http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561 staan er nog een paar.
De site van dell is inderdaad overzichtelijk, maar niet wat wat scripting skillz niet kunnen oplossen
De site van dell is inderdaad overzichtelijk, maar niet wat wat scripting skillz niet kunnen oplossen
Verwijderd
oke ik ga hem nu bestellen, ik heb jouw link gebruikt en kortingsbon ingevuld van - €90,-
Ik heb nu deze samenstelling:
full hd 1080p
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
500 GB (7.200 rpm)
6G RAM
i7-2630QM
targus rugzak
€1038,-
harstikke bedankt, ik heb nu toch geen kortingen meer over het hoofd gezien he?
Ik heb nu deze samenstelling:
full hd 1080p
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M
500 GB (7.200 rpm)
6G RAM
i7-2630QM
targus rugzak
€1038,-
harstikke bedankt, ik heb nu toch geen kortingen meer over het hoofd gezien he?
Verwijderd
De meerprijs naar de GT540m is het niet waard, het is precies dezelfde kaart maar dan zoveel procent hoger geclockt, iets wat je zelf ook kan doen.
Verder vergeet je de 10% bon (maar die zou ik pas invullen als je er uit bent, hij is beperkt houdbaar) en zou ik persoonlijk geen tas kopen die ik nog nooit heb gezien en bovendien is bedoeld voor 17" laptops. Maar dat is jouw keuze
Verder vergeet je de 10% bon (maar die zou ik pas invullen als je er uit bent, hij is beperkt houdbaar) en zou ik persoonlijk geen tas kopen die ik nog nooit heb gezien en bovendien is bedoeld voor 17" laptops. Maar dat is jouw keuze
kijk daar hebben we wel wat aan, hierdoor opent een nieuwe wereld zich, ben niet bekend in de ATI wereld. maar dan zou een systeempje van BTO ook kunnen. zoietsVerwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:34:
[...]
Moeilijk. Er is nog net veel op de markt op dit moment. Zowel de msi als de G53 zijn imo veel te duur voor wat je ervoor krijgt.
Je mist nog wel de pricewatch: Medion Erazer X6813 laptop met kortingsbon LENTEVOORDEEL (€50)
Daarbij moet ik wel vermelden dat de meeste "15.6" notebooks tamelijk log zijn. Geschikt om mee te nemen zijn ze niet echt, ik raad eigenlijk een desktop aan.
[...]
Je bent werkelijk gestoord als je de upgrade naar HD6970m niet neemt. Die is letterlijk 2x zo snel (van hetzelfde niveau als de GTX585m)
.
Verwijderd
Oke dan selecteer ik de GT 525M, hoe kan ik dat dan zelf clocken?Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:38:
De meerprijs naar de GT540m is het niet waard, het is precies dezelfde kaart maar dan zoveel procent hoger geclockt, iets wat je zelf ook kan doen.
Is dat gevaarlijk voor de kaart?
10% bon is die link wat je stuurde http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
De tas is 15,6" en ziet er mooi uit, lijkt me goed.
Verwijderd
Dat is inderdaad de beste notebook die je in dit land kan bestellen, alleen het toetsenbord valt tegen. Maar ik ben geen fan van numpads met non-standaard layout:Yos1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:41:
[...]
kijk daar hebben we wel wat aan, hierdoor opent een nieuwe wereld zich, ben niet bekend in de ATI wereld. maar dan zou een systeempje van BTO ook kunnen. zoiets

(andere notebook, zelfde toetsenbord)
Als je daarmee kan leven: Doen.
Deviltech bied dezelfde notebook aan voor een iets lagere prijs (uit het hoofd), maar dan moet je in het buitenland bestellen. Hoe kundig ze ook zijn, ik heb liever een Nederlander aan de lijn.
Met een willekeurige tool, en nee, dat is niet gevaarlijk voor de kaartVerwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:47:
[...]
Oke dan selecteer ik de GT 525M, hoe kan ik dat dan zelf clocken?
Niet helemaal: Dell Waardebonnen TopicIs dat gevaarlijk voor de kaart?![]()
10% bon is die link wat je stuurde http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
Dan ben ik gewoon blindDe tas is 15,6" en ziet er mooi uit, lijkt me goed.
Verwijderd
Oh dus die waardenbonnen op topic, kan ik waarinvullen? Ik heb de kortingsbon van 90 euro ingevuld.
Heeft veel zin om ipv 6cell batterij een 9cell te pakken?
Echt Heel erg bedankt voor je hulp!
Heeft veel zin om ipv 6cell batterij een 9cell te pakken?
Echt Heel erg bedankt voor je hulp!
Verwijderd
Voor dergelijke vragen lees je gewoon de reviews door: http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge
bij BTO heb ik de keuze bij een harde schijf om te kiezen voor een 4GB SSD + 500GB 72k rpm, zit die SSD hier intern waardoor het lezen/schrijven sneller gaat, of neemt dit een extra slot in beslag (die ik beter zelf kan vullen met een grotere SSD)?
en is het het waard om de processor voor 144 up te graden naar een 2720QM ip 2630QM?
cheers,
yos
en is het het waard om de processor voor 144 up te graden naar een 2720QM ip 2630QM?
cheers,
yos
Verwijderd
Darkstone voor die kortingboncode, moet ik nu wachten tot iemand een nieuwe post of ergens zoeken.
Want die andere bonnen zijn gebruikt.
Want die andere bonnen zijn gebruikt.
Verwijderd
Dat klopt, joost mag weten welke idioot dit systeem heeft verzonnen...
Een SSD heeft een veel grotere inlvoed op de ervaring dan een snellere processor dat ooit zal doen.
Dat is een [Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf., voor die 25 euro meerprijs vind ik dat het zeker waard, maar imo kan je het geld beter houden voor een echte SSD welke je vervolgens in de dvd drive schroeft, zoals ik heb gedaan. The real thing voelt toch een stuk sneller aan.Yos1 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:10:
bij BTO heb ik de keuze bij een harde schijf om te kiezen voor een 4GB SSD + 500GB 72k rpm, zit die SSD hier intern waardoor het lezen/schrijven sneller gaat, of neemt dit een extra slot in beslag (die ik beter zelf kan vullen met een grotere SSD)?
Imo, nee. Dat is 2.6Ghz vs 3.0. Tegen de tijd dat een quadcore van 2.6Ghz niet meer genoeg is gaat een 10% snellere processor ook geen zoden aan de dijk zetten, tenzij je hem wilt gebruiken als renderbak.en is het het waard om de processor voor 144 up te graden naar een 2720QM ip 2630QM?
Een SSD heeft een veel grotere inlvoed op de ervaring dan een snellere processor dat ooit zal doen.
haha, dan word het wss gewoon een 2630.
dan kan ik er toch voor die 25 euro dat 'hybrid' schijfje in knallen en later nog een caddy kopen en een grotere SSD kopen. zeker met het oog op de centjes
, dan verspreid ik de 'schade' over een langere termijn. dan is het 2 keer leuk 1 keer bij kopen en 1 keer bij upgraden.
dan kan ik er toch voor die 25 euro dat 'hybrid' schijfje in knallen en later nog een caddy kopen en een grotere SSD kopen. zeker met het oog op de centjes
Ik heb momenteel een MSI GX640-263NL, hartstikke mooi, helemaal top, maar mag altijd beter..
Specificaties daarvan zijn:
Scherm: 15,4" glare met 1680x1050 pixels
Videokaart: ATI Radeon 5850 1GB GDDR5
Processor: Intel Core i5 450M 2,66GHz 3MB cache
Geheugen: 4096MB DDR3 1066MHz
Harde schijf: 500GB @ 7200 rpm HDD
Optical: DVD+-RW
Verbinding: BlueTooth / Wi-Fi N
Video-uitgangen: VGA & HDMI
Extra's: eSata / FireWire / Cardreader / Webcam
Accu: 9 cells accu
Garantie: 2 jaar garantie via MSI
Nu heb ik de xnotebooks Destiny SA15 op het oog met volgende configuratie:
Scherm: 15,6" mat met 1920x1080 pixels
Videokaart: ATI Radeon 6970 2GB GDDR5
Processor: Intel Core i7 - 2630QM Quad Core 2.9GHz 6MB cache
Geheugen: 8192MB DDR3 1333MHz
Harde schijf: 500GB Momentus XT
Verbinding: Intel WiFi 300Mbps + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS
Video-uitgangen: DVI & HDMI
Extra's: USB 3.0 / eSata / FireWire / Cardreader / Webcam
Garantie: 2 jaar garantie via xnotebooks
Kosten van dit beest zijn een kleine 1750,00
Er kan ook nog gekozen worden voor andere GPU's en CPU's...
GPU die standaard wordt geleverd is de nVidia GTX460, de upgrade naar deze ATI kost 70,00
CPU die standaard wordt geleverd is de door mij gekozen 2630QM..
Een upgrade naar een 2620M Duo Core kost 90,00 en de2720QM Quad Core kost 190,00
Wat vinden jullie van de gekozen config? Het geld waard? Te duur, andere CPU - GPU keuze? Waarom?
GPU die standaard wordt geleverd is de nVidia GTX460, de upgrade naar deze ATI kost 70,00
Een upgrade naar een 2620M Duo Core kost 90,00 en de2720QM Quad Core kost 190,00
Wat vinden jullie van de gekozen config? Het geld waard? Te duur, andere CPU - GPU keuze? Waarom?
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 01-06-2011 20:54 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Is de hierboven genoemde BTO niet hetzelfde, maar iets goedkoper?
Verder zou ik me even goed afvragen of dat het geld wel waard is, in welk opzicht voldoet je huidige bak niet?
Verder zou ik me even goed afvragen of dat het geld wel waard is, in welk opzicht voldoet je huidige bak niet?
Het geld waard?CLB schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:47:
Ik heb momenteel een MSI GX640-263NL, hartstikke mooi, helemaal top, maar mag altijd beter..
Dat kan alleen jij beslissen.
CPU, gewoon de goedkoopste quadcore nemen, kan je voorlopig vooruit, ik neem aan dat je bij BTO
zowel de CPU als de GPU in de toekomst kan upgraden, als dat niet zo is zou ik meteen naar een ander merk kijken.
GPU, die ATI is voor dat geld het beste wat je kunt krijgen, wil je meer, ga je richting de duals maar dan praat je over een ander prijskaartje....
Maar volgens mij wist jij dit allemaal al....
Bericht verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door desalniettemin op 05-06-2011 17:19 ]
Beste Mede Tweakers,
Ik ben aan het kijken voor een laptop voor ongeveer 1500 euro, Ken iemand mij advies geven?
Ik koop hem voornamelijk voor het game, Meer eigenlijk niet dus ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien =)
Groet Steven,
Ik ben aan het kijken voor een laptop voor ongeveer 1500 euro, Ken iemand mij advies geven?
Ik koop hem voornamelijk voor het game, Meer eigenlijk niet dus ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien =)
Groet Steven,
Verwijderd
Advies: zet je eisen meer op papier (schermgroote, resolutie, accuduur? GPU('s)) en voer deze in de http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html in. Grote kans dat je dan nog maar 4-5 modellen over hebt.
Schermgroote, 17,3
Resolutie, 1600x900 of hoger
accuduur, Hoe langer hoe beter!
GPU, Geen idee als het maar voor het game is
Resolutie, 1600x900 of hoger
accuduur, Hoe langer hoe beter!
GPU, Geen idee als het maar voor het game is
Wat Darkstone bedoelt te zeggen is dat je met een aantal modellen moet komen in dit die jou aanspreken. En het liefst hebben we dat je ook vertelt waarom deze modellen jou aanspreken. En dan hoef je niet te vertellen dat je ze alleen hebt gekozen omdat je ze zo mooi vindt, dat is een persoonlijke keuze.
Ik heb alvast een en ander voor je uitgezocht, het is aan jou om iets te vinden wat je aanspreekt. Bedenk wel dat een gamenotebook niet is bedoeld om het lang uit te houden met een accu
Ik heb alvast een en ander voor je uitgezocht, het is aan jou om iets te vinden wat je aanspreekt. Bedenk wel dat een gamenotebook niet is bedoeld om het lang uit te houden met een accu
Verwijderd
Ik oriënteer me al een tijdje op een nieuwe laptop en nu ben ik op het punt beland waar ik door de bomen 't bos niet meer zie 
Ik ga de laptop voor een aantal verschillende dingen gebruiken naast het standaard e-mailen en surfen zoals Sonar Cakewalk (geluidsbewerking e.d.) en het spelen van games. Momenteel speel ik simpelere games zoals WoW en Sims 3 maar ik wil graag dat als er een nieuwe game uitkomt die ik wil spelen dan ook kan spelen
Verder zal ik op de laptop nog een aantal zakelijke programma's gaan draaien zoals boekhoudpakketten e.d.
Ik ben geen geduldige meid dus de laptop moet zeker snel zijn, het minimale schermformaat is 15.6" en als de laptop een apart numpad heeft zou dat fijn zijn maar geen harde eis. Ik zal de laptop maar af en toe meenemen en staat in principe altijd op mijn bureau dus gewicht is voor mij niet belangrijk. Ik vindt de kwaliteit van het beeldscherm wel belangrijk.
Ik zit zelf te denken aan een i7 2630QM processor (na veel topics te hebben gelezen en denkend aan mijn budget) en een videokaart zoals bijvoorbeeld de GTX 460m, maar zoals ik al aangaf heb ik er zelf niet al te veel verstand van. Wel moet de processor tweede generatie Intel zijn of vergelijkbaar.
Ik wil er ongeveer €1000,- aan uitgeven en ik heb zelf de volgende laptops gevonden ;
http://tweakers.net/price...6813-laptop.html#tab:info
http://tweakers.net/price...-dv7-6070ed.html#tab:info
http://tweakers.net/price...g-2638g76bn.html#tab:info
De Dell XPS15 of XPS17 zou ook nog een optie kunnen zijn en ik heb hier al wat gelezen over BTO en ook op die website gekeken maar dat is me net te ingewikkeld
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en wellicht heb ik een aantal laptops die aan mijn eisen voldoen over het hoofd gezien.
Alvast bedankt!
Ik ga de laptop voor een aantal verschillende dingen gebruiken naast het standaard e-mailen en surfen zoals Sonar Cakewalk (geluidsbewerking e.d.) en het spelen van games. Momenteel speel ik simpelere games zoals WoW en Sims 3 maar ik wil graag dat als er een nieuwe game uitkomt die ik wil spelen dan ook kan spelen
Verder zal ik op de laptop nog een aantal zakelijke programma's gaan draaien zoals boekhoudpakketten e.d.
Ik ben geen geduldige meid dus de laptop moet zeker snel zijn, het minimale schermformaat is 15.6" en als de laptop een apart numpad heeft zou dat fijn zijn maar geen harde eis. Ik zal de laptop maar af en toe meenemen en staat in principe altijd op mijn bureau dus gewicht is voor mij niet belangrijk. Ik vindt de kwaliteit van het beeldscherm wel belangrijk.
Ik zit zelf te denken aan een i7 2630QM processor (na veel topics te hebben gelezen en denkend aan mijn budget) en een videokaart zoals bijvoorbeeld de GTX 460m, maar zoals ik al aangaf heb ik er zelf niet al te veel verstand van. Wel moet de processor tweede generatie Intel zijn of vergelijkbaar.
Ik wil er ongeveer €1000,- aan uitgeven en ik heb zelf de volgende laptops gevonden ;
http://tweakers.net/price...6813-laptop.html#tab:info
http://tweakers.net/price...-dv7-6070ed.html#tab:info
http://tweakers.net/price...g-2638g76bn.html#tab:info
De Dell XPS15 of XPS17 zou ook nog een optie kunnen zijn en ik heb hier al wat gelezen over BTO en ook op die website gekeken maar dat is me net te ingewikkeld
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en wellicht heb ik een aantal laptops die aan mijn eisen voldoen over het hoofd gezien.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Neem dan geen i7 + brute GPU, maar lichtere hardware (lees: xps 15) met een SSD. Dat maakt je computer snel, niet een nog snellere processor die 99% van de tijd uit zijn neus zit te vretenVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:01:
Ik ben geen geduldige meid dus de laptop moet zeker snel zijn,
Dat is een lastige. De gekozen modellen blinken niet bepaald uit in beeldkwaliteit. Sterker nog: zijn met dit budget maar 2 keuzes: een xps 15 met GT525m voor €859, of een xps 17 met het 3d scherm, i7, en GT555m voor € 949. Ik zou de laatste nemen als desktop replacement. Dat is het. Meer keus is er niet.het minimale schermformaat is 15.6" en als de laptop een apart numpad heeft zou dat fijn zijn maar geen harde eis. Ik zal de laptop maar af en toe meenemen en staat in principe altijd op mijn bureau dus gewicht is voor mij niet belangrijk. Ik vindt de kwaliteit van het beeldscherm wel belangrijk.
Leuk ding. Scherm is helaas wel relatief brak
Waarom deze? Ik kan maar een reden bedeken waarom je deze zou kiezen in plaats van de xps 17, en dat is de 2 jaar garantie, terwijl de dell met deze specs ~€200 goedkoper is.
Zelfde als hierboven, en tsja, acer...
Ik stel voor dat je de keuze maakt tussen de xps 15, xps 17. Er zijn niet echt goede gamingnotebooks op dit moment. (ja, de medio, maar €150 betalen voor een brakker scherm en 20%-30% snellere GPU? dat is niet echt een weloverwogen keuze imo...).De Dell XPS15 of XPS17 zou ook nog een optie kunnen zijn en ik heb hier al wat gelezen over BTO en ook op die website gekeken maar dat is me net te ingewikkeld
Je hebt ook nog de pricewatch: MSI GT663-436NL, maar alles rond de prijs van de xps 17 is best wel DOA vanwege de uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding van dat ding.
Via de handige excel sheet kun je je snel een weg vinden door het extreem onduidelijke kortingsbonnensysteem wat deel gebruikt... In het geval van de xps 15 moet je wel even €200 invullen in het upgradevakje voor het 1080p scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 21:28 ]
Verwijderd
Ontzettend bedankt voor je snelle reactie!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de eerste instantie wel naar de DELL laptops heb gekeken alleen toen ik de tweede keer dezelfde (tenminste dat dacht ik) xps 17 link aanklikte was de prijs e.d. weer heel anders en daardoor was ik erg in de war! Ik vind dan de keus tussen de xps 15 en xps 17 met een vrij minimaal prijsverschil (en voor zover ik kon zien wel dezelfde specs muv van de videokaart) wel makkelijk dus het zal de xps 17 worden
Ik heb alleen 1 vraag, je typt dat je bij de xps 17 hebt gekozen voor het 3d scherm? Ik neem aan dat je deze bedoeld : 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Hier is alleen de meerprijs € 235,- en moet ik voor een andere grafische kaart kiezen die kost € 40 meer en brengt dus het totaal op € 1384,- (daar gaat dus nog 10% en 90 euro vanaf dus ; € 1164,-
Ik kom op ietsjes meer uit dan jij omdat ik 105 euro dingen extra erbij heb genomen (tv tuner en 6gb ram) maar dan toch nog weer 100,- verschil
Pfff, misschien heb ik weer op een ander xps17 linkje geklikt
Haha, dell maakt t er niet makkelijker op zo!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de eerste instantie wel naar de DELL laptops heb gekeken alleen toen ik de tweede keer dezelfde (tenminste dat dacht ik) xps 17 link aanklikte was de prijs e.d. weer heel anders en daardoor was ik erg in de war! Ik vind dan de keus tussen de xps 15 en xps 17 met een vrij minimaal prijsverschil (en voor zover ik kon zien wel dezelfde specs muv van de videokaart) wel makkelijk dus het zal de xps 17 worden
Ik heb alleen 1 vraag, je typt dat je bij de xps 17 hebt gekozen voor het 3d scherm? Ik neem aan dat je deze bedoeld : 17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Hier is alleen de meerprijs € 235,- en moet ik voor een andere grafische kaart kiezen die kost € 40 meer en brengt dus het totaal op € 1384,- (daar gaat dus nog 10% en 90 euro vanaf dus ; € 1164,-
Ik kom op ietsjes meer uit dan jij omdat ik 105 euro dingen extra erbij heb genomen (tv tuner en 6gb ram) maar dan toch nog weer 100,- verschil
Pfff, misschien heb ik weer op een ander xps17 linkje geklikt
Verwijderd
Ik gebruik deze link: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Met de bekende kortingsbonnen kom je -zonder iets te veranderen aan de config- op het bedrag van €949,xx uit. Het 3D scherm is van stuk hogere kwaliteit dan het standaard of anti-glare scherm wat je kan kiezen, zelfs als je geen gebruik gaat maken van 3D content. Buiten het xps 15 scherm is dit het beste scherm wat je binnen een redelijke prijs kan krijgen.
Met de bekende kortingsbonnen kom je -zonder iets te veranderen aan de config- op het bedrag van €949,xx uit. Het 3D scherm is van stuk hogere kwaliteit dan het standaard of anti-glare scherm wat je kan kiezen, zelfs als je geen gebruik gaat maken van 3D content. Buiten het xps 15 scherm is dit het beste scherm wat je binnen een redelijke prijs kan krijgen.
Verwijderd
Nogmaals ontzettend bedankt
Ik heb vandaag op 3 links van Dell geklikt, precies dezelfde specs etc gekozen en jouw link is ruim 200 euro goedkoper dan de duurste link!
Ik wacht nog even totdat ik een 10% kortingsbon kan vinden en dan bestel ik hem (via deze link)
Bedankt!
Ik heb vandaag op 3 links van Dell geklikt, precies dezelfde specs etc gekozen en jouw link is ruim 200 euro goedkoper dan de duurste link!
Ik wacht nog even totdat ik een 10% kortingsbon kan vinden en dan bestel ik hem (via deze link)
Bedankt!
Ik zat eerst te denken aan een MSI GX/GT660 (of inmiddels GX/GT680), maar de aankomende GT780 lijkt me eigenlijk ook erg interessant... oogt wat strakker, heeft een backlighted keyboard én is ook nog eens 17 inch.
Maar weet iemand eigenlijk wanneer 'ie in Nederland op de markt komt? In Amerika hebben ze 'm inmiddels al een maandje geloof ik, maar ik kan echt nergens iets vinden over hoe het met Nederland zit.
Maar weet iemand eigenlijk wanneer 'ie in Nederland op de markt komt? In Amerika hebben ze 'm inmiddels al een maandje geloof ik, maar ik kan echt nergens iets vinden over hoe het met Nederland zit.
Verwijderd
@ Darkstone
Bedankt voor je advies in mijn vorige topic, ik had jammer genoeg niet de kans om dit te posten in het gesloten topic.
Door middel van je advies heb ik in plaats van 17 inch een 15 inch laptop gekozen van BTO.
Bedankt voor je advies in mijn vorige topic, ik had jammer genoeg niet de kans om dit te posten in het gesloten topic.
Door middel van je advies heb ik in plaats van 17 inch een 15 inch laptop gekozen van BTO.
Verwijderd
Een 17" is toch niet-je-van-het voor onderweg. Persoonlijk vind ik een 15" al te log als je er geen 1080p scherm op configureert.
Misschien kan je hier ook even kijken voor wat meer informatie en ervaringen van anderen over BTO laptops/notebooks. Ik zit er zelf ook al lekker doorheen te ploegen vandaag en gisteren en ben daardoor ook al een flink stuk opgeschoten met mijn keuze (waarschijnlijk de 15CL35).Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:00:
...
Verwijderd
Hey allemaal,
Ik ben van plan om deze laptop te bestellen:
CPU: Intel Core i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
RAM: 3x 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz
GPU: ATI HD Mobility Radeon 6970, totaal 2GB DDR5
Volgens GPUbranchmark is die videokaart een van de beste, maar als ik op google rondkijk zie ik dat bijvoorbeeld Crysis 2 op alles max, zo'n 50 FPS heeft. Dat zou betekenen dat BF3 niet op max gespeeld zou kunnen worden.
Ik wil een laptop kopen die de komende jaren games op max/extreme (of net tegen max aan) settings kan spelen. Is het waard om deze laptop voor 1191 euro te nemen?
Ik ben al dagen en nachten aan het nadenken, googlen, met vrienden aan redeneren, maar ik kom er niet uit.
groetjes
Ik ben van plan om deze laptop te bestellen:
CPU: Intel Core i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
RAM: 3x 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz
GPU: ATI HD Mobility Radeon 6970, totaal 2GB DDR5
Volgens GPUbranchmark is die videokaart een van de beste, maar als ik op google rondkijk zie ik dat bijvoorbeeld Crysis 2 op alles max, zo'n 50 FPS heeft. Dat zou betekenen dat BF3 niet op max gespeeld zou kunnen worden.
Ik wil een laptop kopen die de komende jaren games op max/extreme (of net tegen max aan) settings kan spelen. Is het waard om deze laptop voor 1191 euro te nemen?
Ik ben al dagen en nachten aan het nadenken, googlen, met vrienden aan redeneren, maar ik kom er niet uit.
groetjes
De laptop waar jij het nu over hebt is een van de beste die op de markt te krijgen is. Veel beter dan dit gaat het niet worden. Het ligt er aan wat jij verstaat onder huidige generaties, maar ik verwacht dat ie BF3 prima kan draaien. Je computer heeft toch niks aan meer fps dan 60, omdat de schermen 60Hz zijn, wat inhoudt dat het beeld 60 keer per seconde ververst oftewel 60 fps. Als je voor hetzelfde geld meer bang for buck wil hebben, zal je een desktop aan moeten schaffen, maar als je persee laptop wil, is dit een van de beste die er zijn.
Tevens vraag ik me af waar je deze config voor 1200,00 haalt?
Wat is je schermgrootte en je resolutie bijvoorbeeld? Zit er al een OS bij of niet...
Wat is je schermgrootte en je resolutie bijvoorbeeld? Zit er al een OS bij of niet...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Volgens mij is aankoopadvies hier ook niet de bedoeling. Zie regels helemaal bovenaan dit subforum, bijvoorbeeld hier: *LET OP* - Wat moet ik kopen