Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MSI van een paar posts hierboven is zeer geschikt voor games. Van diens uiterlijk is alleen niet iedereen gecharmeerd ;) Hetzelfde geldt voor de G53, deze heeft alleen wel een lagere resolutie (alhoewel ik 1600x900 nog acceptabel vind). In games heeft een lagere resolutie weer als voordeel dat je fps wat hoger wordt.

Misschien nog een optie met een groter scherm (maar volgens mij net zo zwaar als de Asus :P): de XPS 17 met i5. Deze is via Dell te configureren met GT555M en 1080p scherm voor 1094, daar kun je met diverse kortingsbonnen nog bijna 200 euro vanaf krijgen (heel simpel, gewoon kortingscode invoeren op de site, codes staan in het Dell Waardebonnen Topic. Hou je nog geld over voor een iets snellere i5 of een 9-cell accu.

Bovengenoemde laptops zijn behoorlijk fors en zwaar, als je dat vervelend vind kun je beter voor de N53 gaan. Maar die is in games een behoorlijk stuk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die msi is ook leuk, maar ik ben geen fan van überzware laptops met brakke behuizing en ditto accuduur.
Als mobiel apparaat zou ik niet twijfelen en de N53 nemen. Maarja, ik game niet meer echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De behuizing van de G53 is juist één van de betere onder de laptops (of doelde je alleen op de MSI?), maar ik snap je punt. De mobiliteit is het eerste wat bij laptops waarop gegamed moet worden in het geding komt. Als je een laptop mee naar school neemt zijn zulke dingen niet echt handig.
Echter, toen ik vorig jaar een half jaar zonder studie zat en nog wel veel gamede (ziet er niet uit, ik weet het) was mijn G51 best handig aangezien ik ook vaak bij vrienden ging gamen.

En dit is dan ook het gamingnotebooktopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mobiliteit?

* DaMarcus heeft twee jaar lang met een 17"er van 4kg gesleept, niks aan het handje hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ allen hierboven, bedankt voor de supertips, met name de dell configurator mét korting code's bleek uiteindeljik de beste keus.

Heb besloten mijn budget met 100 euro te verhogen en kom op hetvolgende uit:

Dell XPS 17

Core i7-2630QM
6GB RAM
1x 640GB 7200 RPM (heb nog een SSD liggen zelf welke het OS gaat draaien)
Centrino 1030 (wifi) met bluetooth
3GB NVIDIA GeForce GT 555M

dit kwam incl kortingen op 1040 uit. (dus eigenlijk maar 40 hoger dan budget, maar naar mijn mening een stuk beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die 2GB ram en 140 GB inruilen voor het full-hd scherm. Dat heeft behalve een hogere resolutie ook hogere colorgamut, beter contrast, hogere helderheid en betere kijkhoeken.

Standaard kosten: 1224,- -> min 10% = 1102 -> min 90,- (M59SK368WRCVT8) = 1012,- , plus 15 euro voor de betere netwerkkaart. Dan kun je alsnog een grotere hdd erbij doen..

EDIT: reden: van een goed scherm krijg je nooit spijt! En meer ram of opslag kun je altijd nog heel makkelijk toevoegen. Later een ander/beter scherm toevoegen is wel mogelijk maar toch een beetje veel gedoe (via ebay, moet allemaal passen, goeie kabel).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen is idd crimineel duur duur bij dell, niet doen.

Neem de duurste config en gooi daar de kortingsbonnen overheen, dan kom je op € 1.068,11, iets duurder maar dan heb je imo een veel beter systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Done! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij deviltech voor een engels toetsenbord gekozen, deze is exact gelijk aan die van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig wat voor modules Dell standaard gebruikt in hun configuratie? Dan kan ik alvast wat RAM bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb net geheugen bij dell besteld voor de xps 17

het is hynix geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoooper schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:06:
ik heb net geheugen bij dell besteld voor de xps 17

het is hynix geheugen
Merk maakt mij niet zo zeer uit, gaat me meer om de snelheid van het geheugen, welk type zit er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDR3 1333MHZ ram. Het merk maakt niet uit, neem de goedkoopste,

De xps 17 is de enige laptop onder de pak-m-beet €2000 met 4 DIMM sloten, dus je kan gewoon RAM bijsteken in plaats van vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:07:

De xps 17 is de enige laptop onder de pak-m-beet €2000 met 4 DIMM sloten, dus je kan gewoon RAM bijsteken in plaats van vervangen.
Perfect, bedankt!

Wist niet zeker of er nou DDR2 of DDR3 in zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:07:

Ik weet inmiddels dat je Dell-fan bent, maar de Asus G73SW heeft dit ook en de JH en JW versies ook. Zelfs de G53.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wist ik niet.

En ik ben geen dell fan, maar fan van het goedkoopste op de markt met een fatsoenlijk scherm, dat is helaas al jaren dell. Al doet asus het ook niet slecht met hun N53 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchetype
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 14:38
Bonjour! ;)

Ik zit er zelf ook al een tijdje aan te denken om een MSI GX660 te halen (met SSD van 80GB + 2 GB extra RAM)... Goeie specs, Full-HD vind ik idd ook een sterk pluspunt, krachtige GPU... en zelfs qua uiterlijk vind ik 'm juist wel cool (op die discolichtjes na dan, maar die kun je gelukkig uitzetten).

Ik wil 'm als Desktopvervanger gaan gebruiken... en die gebruik ik hoofdzakelijk voor gamen (games als Assassin's Creed, GTA IV etc), grafisch design en muziekproductie.

Ik kan alleen niet kiezen tussen 2 versies:
* MSI GX660-619NL (i5-480M)
* MSI GX660-651NL (i7-740QM)

Voor design en muziek maakt het weinig uit, dat zit wel goed... maar het zit me meer in het gamen. De een zegt namelijk dat ik juist voor de i7 moet gaan omdat de i5 en i7 beide op 2,93 GHz komen in Turbo Mode... de ander zegt dat ze qua prestaties redelijk gelijk aan elkaar zitten... En weer een ander zegt dat die i7 met moeite full settings gaat trekken vanwege de default lagere kloksnelheid, ondanks dat het een Quad is (want ja, Quad maakt weinig uit bij de meeste games).

Wat zouden jullie adviseren? Indien die 2 dichtbij elkaar komen qua prestaties, kan ik namelijk net zo goed die i7 versie nemen omdat 'ie een stuk cheaper is. Maar m'n intuïtie zegt dat ik voor de i5-480M moet gaan... Of zou ik voor de 3e optie moeten gaan en wachten tot er een versie komt met een Sandy Bridge (tenminste, als het niet gek veel in prijs gaat schelen)? Ik heb namelijk waarschijnlijk pas eind mei het geld bij elkaar om 'm aan te schaffen...

Thanks in advance!

[ Voor 5% gewijzigd door Warchetype op 09-04-2011 05:56 . Reden: Klein detail toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptopmarkt verandert snel, als nog een maand moet wachten kun je dat beter doen. Het aanbod op dit moment aan gamenotebooks is niet echt denderend als je het mij vraagt.
Op dit moment zou ik de pricewatch: Asus G53SW-SX105V aanraden, maar die is niet leverbaar.

Edit: wacht, geen 1080p, dan kom je inderdaad bij de MSI uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchetype
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 14:38
Nah, ik ben eigenlijk inmiddels aardig vastberaden op die GX660 (of evt. 680)... het is alleen even de versie/CPU waar ik nog niet over uit ben.

Oh ja... en gelijk nog even een n00b-vraag aangezien het SSD-verhaal nog relatief nieuw voor me is: Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een SSD voor die laptop? Ivm compatibility... op het 2,5 inch formaat na dan, want dat is obvious :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:45

koelebobes

Wen BTC €100K

Jongens ik ben opzoek naar een goede game laptop. En toen zag ik dus de G73SW wie kent hem niet... Maar nu komt asus ook met de VX7 de lamborghini laptop. welke laptop is er nou beter want ik zie door de bomen het bos niet meer. De VX7 is trouwens alleen verkrijgbaar als 15" en de G73 is een 17,6 waar mijn voorkeur naar uit gaat. maar de VX7 heeft volgens mij een betere videokaart. Of heeft er iemand anders een laptop in mijn budget 2000,- die de g73 en de Vx7 voorbij streeft kwa video preformance ??

koelebobes

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik ga doorsparen voor die VX7 :P eindelijk een laptop die aan mijn eisen voldoet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

ETzPliskin schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:45:
Ik ga doorsparen voor die VX7 :P eindelijk een laptop die aan mijn eisen voldoet! ;)
Maar waarom ? is ie beter dan de g73sw? is er ergens al een review?

Wat is er trouwens beter ? een XPS17 of een G73SW ? want ik hoor dat het scherm van de G73 slechter is dan die van dell. Maar iedereen raadt mij dell af.

Ik zit nu dus erg te twijfelen maar dat zien jullie zelf ook wel :P het is dus :

Asus VX7
Asus G73SW
Dell XPS 17
Alienware R17

Wat is nou de beste laptop in dit rijtje.... Kwaliteit , Garantie alles bij elkaar.

[ Voor 21% gewijzigd door koelebobes op 10-04-2011 14:00 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De alienware natuurlijk. Maar die is ook het duurste. De asus VX7 is hetzelfde als de G73, maar dan met een iets aangepaste body als ik het zo bekijk.

Ik snap niet waarom mensen de xps afraden, wat is er mis mee? Enkel de GPU is iets trager, maar het scherm is beter (maar alleen als je het full-hd scherm pakt).
En de comments over het slechte scherm in de G73 zijn gericht op het 3d scherm, deze presteert flink slechter dan het scherm in de xps 17 volgens de stand op de CEBIT, de helderheid van de xps 17 is 2x zo hoog, met name met een 3d bril is dat belangrijk omdat maar de helft van het licht je ogen bereikt.

Dus: alienware als je daar het geld voor over hebt.
xps 17 of G73 afhankelijk van of je hardcore gaat gamen of niet. Voor gamen is de G73 beter geschrikt vanwege de snellere grafische kaart. -tenzij je weer veel waarde hecht aan een beter scherm-

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:22:
De alienware natuurlijk. Maar die is ook het duurste. De asus VX7 is hetzelfde als de G73, maar dan met een iets aangepaste body als ik het zo bekijk.

Ik snap niet waarom mensen de xps afraden, wat is er mis mee? Enkel de GPU is iets trager, maar het scherm is beter (maar alleen als je het full-hd scherm pakt).
En de comments over het slechte scherm in de G73 zijn gericht op het 3d scherm, deze presteert flink slechter dan het scherm in de xps 17 volgens de stand op de CEBIT, de helderheid van de xps 17 is 2x zo hoog, met name met een 3d bril is dat belangrijk omdat maar de helft van het licht je ogen bereikt.

Dus: alienware als je daar het geld voor over hebt.
xps 17 of G73 afhankelijk van of je hardcore gaat gamen of niet. Voor gamen is de G73 beter geschrikt vanwege de snellere grafische kaart. -tenzij je weer veel waarde hecht aan een beter scherm-
Alleen zie ik bij de VX7 en de G73 dat de VX7 3gb geheugen op de kaart heeft zitten.

En zit er nou veel verschil tussen de nieuwe G74 en de G73.. want wat zijn nou precies de verschillen ik kan nog wel even wachten dat is het probleem niet, Maar wat is nou precies het verschil tussen de G73 en de G74 als ik het vragen mag.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G74 ken ik niet, de G73 is ook al geüpdatet voor sandy bridge, dus ik denk niet dat er grote veranderingen plaatsvinden.

De hoeveelheid geheugen op een kaart maakt trouwens geen bal uit. Pure marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Drake
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05-2011
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:40:

De hoeveelheid geheugen op een kaart maakt trouwens geen bal uit. Pure marketing.
[Mierenneukermodus]
Bij een resolutie van 1920x1080 heb je helemaak gelijk. Maar op het moment dat je eyfinity gaat gebruiken of meer pixels gaat renderen dan kan het zeker van nut zijn. Alleen dat moet je niet doen op een videokaart van een laptop natuurlijk.
[/Mierenneukermodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

koelebobes schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:38:
[...]

Maar waarom ? is ie beter dan de g73sw? is er ergens al een review?
Ik wil een 15inch. En met die specs bestaan er niet veel jammer genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is wel 3.83KG, een hele kilo zwaarder dan de gemiddelde 15incher. Voor mobiel gebruik zou ik een dergelijk apparaat niet aanraden. Maar dat wist je vast al.

Hij heeft overigens dezelfde specs als de G53 als ik het zo bekijk, alleen de 4 DIMM sloten weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:52:
Hij is wel 3.83KG, een hele kilo zwaarder dan de gemiddelde 15incher. Voor mobiel gebruik zou ik een dergelijk apparaat niet aanraden. Maar dat wist je vast al.

Hij heeft overigens dezelfde specs als de G53 als ik het zo bekijk, alleen de 4 DIMM sloten weet ik niet zeker.
Nu je het zegt ja. Ik heb nochtans al heel wat G53's bekeken, maar ik vond steeds geen met FHD, SB en de GTX 460. :o

Edit: Ze staan gewoon niet op de Belgische website van Asus :+

[ Voor 6% gewijzigd door ETzPliskin op 10-04-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de site van asus is dat mogelijk:
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=G6mnE1WGzWUBqosT

edit: pricewatch: Asus G53SW-SZ141V dus. Alleen het scherm staat er niet bij. Onduidelijk.

Sowieso, er zijn meer kandidaten: http://tweakers.net/price...iWeM6PUA3OVaa__uNO9Eq71AA

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees tegenstrijdige berichten over de XPS 17 (L702x) dat hij 2 HD slots zou hebben, en op andere sites weer dat hij 1 HD slot zou hebben, op de DELL site word ik niet echt wijzer, iemand die een L702x heeft en hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
ETzPliskin schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:02:
[...]

Nu je het zegt ja. Ik heb nochtans al heel wat G53's bekeken, maar ik vond steeds geen met FHD, SB en de GTX 460. :o

Edit: Ze staan gewoon niet op de Belgische website van Asus :+
waarom kijk je niet naar een BTO notebook?
Ikzelf heb een clevo p170hm met gtx 485m aangekocht voor de prijs van een asus g73sw en ben er zeer tevreden over kan alle games lekker smooth spelen :)

De clevo p150hm is vrij compact en kan je voorzien van een 3dkaart, hd, scherm, naar keuze http://www.bytesatwork.be...ld-to-order-notebook.html hier een overzicht.

Ik ben zelf bij een BTO terecht gekomen, omdat ik wegens de SB bug 2 maand langer moest wachten op mij asus g73sw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Wat is echt maar dan ook echt de beste gaming laptop voor onder - rond de 2000,- euro ?

mvg koelebobes

denk aan Asus , Dell , Alienware , MSI ik weet het niet meer ik zie door de bomen het bos niet meer.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

J rock schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:55:
[...]

waarom kijk je niet naar een BTO notebook?
Ikzelf heb een clevo p170hm met gtx 485m aangekocht voor de prijs van een asus g73sw en ben er zeer tevreden over kan alle games lekker smooth spelen :)

De clevo p150hm is vrij compact en kan je voorzien van een 3dkaart, hd, scherm, naar keuze http://www.bytesatwork.be...ld-to-order-notebook.html hier een overzicht.

Ik ben zelf bij een BTO terecht gekomen, omdat ik wegens de SB bug 2 maand langer moest wachten op mij asus g73sw.
Hoe verhoudt het scherm van de BTO zich tegenover dat van de G53?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
Het basic glanzend scherm van de clevo p170hm heeft een goede kleurenweergave maar de kijkhoek zou wel beter kunnen. het 15'4" model zou dit probleem niet "minder" hebben.
nu is het zo dat je de clevo's kan uitrusten met een scherm naar keuze, dus is het moeilijk een vergelijk te maken met de asus G53.
Groot nadeel van de asus laptops is dat je de grafischekaart niet, of moeilijk kan upgraden ook de fans uitkuisen is niet zo simpel als bij de clevo modellen.

Mijn laptop config is:
i7 2630qm
GTX 485 M 2GB
8GB corsair ddr 1333
1x 500 GB WD bekt
1X 500 GB momentus XT 4GB SSD
Intel wifi 6230n BT combo
Full HD 17'3" scherm
8x DVD-R
2Jaar garantie
dit voor minder dan 2000€

En ik ben zeer blij dat ik toch wat extra heb betaald voor de GTX 485m, deze kaart is echt een MONSTER!
ik heb enkele filmpjes gemaakt en op youtube gezet.
YouTube: Unigine Heaven benchmark@ Clevo P170HM, GTX 485 m, i7 2630qm
YouTube: Crysis 2 'time square' @ EXTREME 1080P, GTX 485 m, clevo p170hm
YouTube: JustCause2 @ Clevo p170hm, GTX 485m, i7 2630qm
ok je betaald snel 400€ extra voor deze kaart maar je krijgt de prestatie van een 2 X GTX 460m SLI setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

J rock schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:38:
Het basic glanzend scherm van de clevo p170hm heeft een goede kleurenweergave maar de kijkhoek zou wel beter kunnen. het 15'4" model zou dit probleem niet "minder" hebben.
nu is het zo dat je de clevo's kan uitrusten met een scherm naar keuze, dus is het moeilijk een vergelijk te maken met de asus G53.
Groot nadeel van de asus laptops is dat je de grafischekaart niet, of moeilijk kan upgraden ook de fans uitkuisen is niet zo simpel als bij de clevo modellen.

Mijn laptop config is:
i7 2630qm
GTX 485 M 2GB
8GB corsair ddr 1333
1x 500 GB WD bekt
1X 500 GB momentus XT 4GB SSD
Intel wifi 6230n BT combo
Full HD 17'3" scherm
8x DVD-R
2Jaar garantie
dit voor minder dan 2000€

En ik ben zeer blij dat ik toch wat extra heb betaald voor de GTX 485m, deze kaart is echt een MONSTER!
ik heb enkele filmpjes gemaakt en op youtube gezet.
YouTube: Unigine Heaven benchmark@ Clevo P170HM, GTX 485 m, i7 2630qm
YouTube: Crysis 2 'time square' @ EXTREME 1080P, GTX 485 m, clevo p170hm
YouTube: JustCause2 @ Clevo p170hm, GTX 485m, i7 2630qm
ok je betaald snel 400€ extra voor deze kaart maar je krijgt de prestatie van een 2 X GTX 460m SLI setup!
Wat is de accu duur. ? en de bouw kwaliteit ? ik heb hier nog nooit over gehoort dus ik vertrouw het niet helemaal maar als het geen bekend merk is.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
ETzPliskin schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:13:
[...]

Hoe verhoudt het scherm van de BTO zich tegenover dat van de G53?
Het standaard LG scherm van de Clevo P170HM is niet heel geweldig en wordt in de Verenigde Staten vaak vervangen voor een betere van een andere fabrikant (zie notebookreview forum). In NL heb je blijkbaar alleen de keuze tussen een glanzend en mat standaardscherm of je moet zelf gaan sleutelen. Ik heb daarom uiteindelijk niet voor een Clevo gekozen maar een Alienware M17X R3, juist omdat een goed scherm zo belangrijk is voor een gaminglaptop. Ook vind ik het toetsenbord van de Clevo te klein: formaat 15 inch laptop. Daar had ik mee kunnen leven, maar niet met een matig scherm.
De G53 ken ik niet. Ik heb al mijn info gehaald van het notebookreview forum, dus daar zou jij ook eens kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, ik ben momenteel op zoek naar een desktop vervanger maar met een redelijk beperkt budget voorhanden tussen 800 en 100 euro. Ik zal deze gebruiken voor te gamen en wat websitedevelopment en ik verwacht wat minimale mobiliteit dus mijn keuze ging voor een 15 inch screen.
Ik heb momenteel al wat rond gekeken en ben op de Dell XPS 15 terechtgekomen en deze week ook deze van asus tegengekomen.

http://www.laptopshop.be/...77/asus-n53sv-sz404v.html

Vooral de asus spreekt mij wel aan. Want als ik dezelfde specificaties invul voor de Dell dan kom ik uit op 1164 euro (1080p, 6GB Ram, 640GB, Bleutooth). Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze review is interessant voor info over het scherm van de G53.

Niet heel best dus. Ik kwam de laptop een tijdje terug tegen in saturn, daar vond ik ook al dat het scherm er erg matig uitzag (matig in de zin van 'niet beter dan de gemiddelde acer/hp/asus van 600 euro'), op de resolutie na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:31:
Hallo iedereen, ik ben momenteel op zoek naar een desktop vervanger maar met een redelijk beperkt budget voorhanden tussen 800 en 1000 euro. Ik zal deze gebruiken voor te gamen en wat websitedevelopment en ik verwacht wat minimale mobiliteit dus mijn keuze ging voor een 15 inch screen.
Ik heb momenteel al wat rond gekeken en ben op de Dell XPS 15 terechtgekomen en deze week ook deze van asus tegengekomen.

http://www.laptopshop.be/...77/asus-n53sv-sz404v.html

Vooral de asus spreekt mij wel aan. Want als ik dezelfde specificaties invul voor de Dell dan kom ik uit op 1164 euro (1080p, 6GB Ram, 640GB, Bleutooth). Wat raden jullie aan?
De verschillen tussen beide laptops komen in dit topic vrij uitgebreid aan bod: [NBBG] Multimedianotebook april 2011.

Ik kom, als ik de standaard config van 799 pak met die specs op 1134 euro uit, gooien we daar een 10% kortingsbon (4323K1QRGMSWVG) overheen dan wordt het al 1020 ;) Verder kun je later bij de kassa nog een bon toevoegen waarmee volgens mij nog weer 70 euro van de prijs wordt afgetrokken (zie het Dell Waardebonnen Topic). Inclusief verzendkosten zit je dan op 980 euro.
Dan is de Dell een veel betere koop.

EDIT: morgen veranderen de aanbiedingen overigens weer. Ik zou nu kopen, aangezien de gratis upgrade naar 6GB volgens mij niet zo vaak voorkomt. Dit is normaal zo'n 80 euro bij dell.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:52:
Deze review is interessant voor info over het scherm van de G53.

Niet heel best dus. Ik kwam de laptop een tijdje terug tegen in saturn, daar vond ik ook al dat het scherm er erg matig uitzag (matig in de zin van 'niet beter dan de gemiddelde acer/hp/asus van 600 euro'), op de resolutie na dan.
Dat is hetzelfde scherm als in de N53, het slechtste 1080p scherm wat ik ben tegengekomen (nou ja, als ik de F niet meereken). Ik zal hem even toevoegen aan de bekende database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Het zal wel aan mij liggen, maar kan iemand het verschil van zo'n 300,- uitleggen op een pricewatch: Asus G53SW-SZ141V en een pricewatch: Asus G73SW-TZ207V?

Ik zie dat er een grotere HDD en 2GB meer geheugen in zit, maar dat kan toch niet die 300,- rechtvaardigen???
Edit: Daarnaast is hij nog kleiner ook :+
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:21:
Ik vermoed dat de G53 bluray heeft. De ene webshop zegt van wel, de andere niet. Maar de de duurste modellen hebben eigenlijk altijd bluray. De de G53 heeft twee hybrid harde schijven (momentus XT), die zijn ook wat duurder dan de normale hdd's.
Ah, dat scheelt inderdaad al een hoop die HDD's, die zijn best duur.
Jammer dat ze niet gewoon een 15,6" model hebben met de zelfde specs als die G73 van 1250,-.

[ Voor 40% gewijzigd door Capa op 13-04-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat de G53 bluray heeft. De ene webshop zegt van wel, de andere niet. Maar de de duurste modellen hebben eigenlijk altijd bluray. De de G53 heeft twee hybrid harde schijven (momentus XT), die zijn ook wat duurder dan de normale hdd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
koelebobes schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:40:
[...]

Wat is de accu duur. ? en de bouw kwaliteit ? ik heb hier nog nooit over gehoort dus ik vertrouw het niet helemaal maar als het geen bekend merk is.
Ik vind de bouw kwaliteit best ok, het toetsenbord is wel wennen maar heb de notebook nu bijna een maand en mag er niet over klagen "normaal game ik met extern toetsenbord als ik thuis ben maar het is zo goed dat ik nu niet eens de moeite doe om het aan te sluiten"

Clevo is zever niet onbekend, ik ken het al jaren maar moet toegeven het was zeker niet het eerste merk waaraan ik dacht bij de aankoop van mijn nieuwe notebook.
Clevo leverde vroeger zelfs bareboons aan alienware, in duitsland vind je clevo terug onder de naam XMG en deviltech, in de US wordt het merk meestal verkocht onder de naam Sager.

Zoek maar eens op het internet, een goed begin is notebookreview.com je zal mij daar zeker terug vinden :)
ik kan je bevestigen dat de koeling zeer goede werkt en het gevreesde lawaai is niks in vergelijking met mn oudere easynote!

Deze week ben ik voor het eerst op de accu aan het gamen geweest, 1u40 min CS source op 1080p.
Crysis en andere zware games speel jet beter op netstroom of je moet de res flink verlagen.
dit is trouwens bij alle high end notebooks zo, met de komst van de nieuwe sadybridge cpu's is de accu duur er flink op vooruit gegaan maar momenteel is de combo high-end gaming en accu duur nog niet gerealiseerd.

Alienware was voor mij al geen optie een echte high end oplossing hadden ze toen nog niet " enkel gtx 460m nu hebben ze wel de ati 6970", ben nu eens terug op hun site gaan kijken en ik kom op 2700+ uit als ik 2 jaar garantie wil en een full hd scherm. het trieste hier aan is dat het nog niet eens zo performant is als mijn systeem dat bijna 1000€ minder kost.

Indien je naar uw budget kijkt en je wil een "merk" dan zou ik voor asus gaan prijs kwaliteit is dit een topper.
wil je high end ga voor een BTO, of betaald je blauw aan een alienware :)

ps voor degene die zeggen dat het scherm op de clevo s*ckt het matte scherm is zeker ok, en voor 150€ koop je een 78% kleurengamme scherm via internet dat je op 15 min in je clevo kan plaatsen..
als je wil stuur ik je de instructies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

J rock schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:19:
[...]

Ik vind de bouw kwaliteit best ok, het toetsenbord is wel wennen maar heb de notebook nu bijna een maand en mag er niet over klagen "normaal game ik met extern toetsenbord als ik thuis ben maar het is zo goed dat ik nu niet eens de moeite doe om het aan te sluiten"

Clevo is zever niet onbekend, ik ken het al jaren maar moet toegeven het was zeker niet het eerste merk waaraan ik dacht bij de aankoop van mijn nieuwe notebook.
Clevo leverde vroeger zelfs bareboons aan alienware, in duitsland vind je clevo terug onder de naam XMG en deviltech, in de US wordt het merk meestal verkocht onder de naam Sager.

Zoek maar eens op het internet, een goed begin is notebookreview.com je zal mij daar zeker terug vinden :)
ik kan je bevestigen dat de koeling zeer goede werkt en het gevreesde lawaai is niks in vergelijking met mn oudere easynote!

Deze week ben ik voor het eerst op de accu aan het gamen geweest, 1u40 min CS source op 1080p.
Crysis en andere zware games speel jet beter op netstroom of je moet de res flink verlagen.
dit is trouwens bij alle high end notebooks zo, met de komst van de nieuwe sadybridge cpu's is de accu duur er flink op vooruit gegaan maar momenteel is de combo high-end gaming en accu duur nog niet gerealiseerd.

Alienware was voor mij al geen optie een echte high end oplossing hadden ze toen nog niet " enkel gtx 460m nu hebben ze wel de ati 6970", ben nu eens terug op hun site gaan kijken en ik kom op 2700+ uit als ik 2 jaar garantie wil en een full hd scherm. het trieste hier aan is dat het nog niet eens zo performant is als mijn systeem dat bijna 1000€ minder kost.

Indien je naar uw budget kijkt en je wil een "merk" dan zou ik voor asus gaan prijs kwaliteit is dit een topper.
wil je high end ga voor een BTO, of betaald je blauw aan een alienware :)

ps voor degene die zeggen dat het scherm op de clevo s*ckt het matte scherm is zeker ok, en voor 150€ koop je een 78% kleurengamme scherm via internet dat je op 15 min in je clevo kan plaatsen..
als je wil stuur ik je de instructies!
Dus als ik dit wel vertrouw ... is dit dan een betere keuze dan de g73sw ? of maakt het niet uit.. zit er veel verschil in de graphic cards van deze laptops anders ga ik na tuurlijk voor bto. maar als jij zegt op de Asus g73 kun je ook prima gamen. dan ga ik denk ik voor de asus. hebben ze ook backlit en goede speakers ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of de XPS 17 (l702x) nou wel of niet 2 hdd slots heeft?

Kan alleen tegenstrijdige informatie vinden, en op de officiele spec feed staat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in ieder geval wel mogelijk, als je deze config bekijkt: http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x

Het is dus mogelijk om twee harde schijven te configureren. Ik weet alleen niet of dell de laptop ook standaard levert met een tweede aansluiting (dus als je geen tweede hdd bestelt).

@ koelebobes. Beide; je kunt op de G73 prima gamen, maar de BTO is wel een stuk sneller. De harde cijfers kun je zien op notebookcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
@ koelebobes
Ja wat is vertrouwen, er zijn veel merken die ik vertrouwde tot je er eens slecht mee uitspeelt en zo hoppen mensen van merk A naar B.
Ik ben zelf mijn notebook gaan afhalen en heb de persoon die mijn notebook heeft gebouwd zelf gesproken, hij had op aanvraag de stock koelpasta vervangen door kwalitatief betere pasta, door zulke dingen krijg ik meer vertrouwen. "ik kan ook lekker enkel mijn hd opsturen indien defect ipv heel de notebook zoals bij een ander merk"
Asus is een TOPmerk maar bij de eerste reeks g73 notebooks zijn er ook veel gebruikers die problemen hadden met oververhitting en moesten repasten.

Op de asus G73SW kan je goed gamen, maar als je weet dat een GTX 485m tot 2x sneller is dan een GTX 460m dan is meer uitleg niet meer nodig.

Speakers zijn van goede kwaliteit, wel moet je de True THX software installeren wil je 5.1 bij het afspelen van mp3'tjes.
de clevo's hebben geen backlit toetsenbord, ook geen felle leds " voor mij enkel + punten lekker eenvoudig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat J rock zegt. De Asus had in het begin problemen, die zijn inmiddels verholpen. Wat overblijft is gewoon een topproduct! Alleen hadden ze met de overgang naar SB eigenlijk ook een snellere videokaart in moeten bouwen. In zo'n laptop hoort toch minimaal een GTX470M te zitten.
De 460M is een snelle kaart, maar loopt met full-hd icm hoogste instellingen toch wel op zijn tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:36:
Wat J rock zegt. De Asus had in het begin problemen, die zijn inmiddels verholpen. Wat overblijft is gewoon een topproduct! Alleen hadden ze met de overgang naar SB eigenlijk ook een snellere videokaart in moeten bouwen. In zo'n laptop hoort toch minimaal een GTX470M te zitten.
De 460M is een snelle kaart, maar loopt met full-hd icm hoogste instellingen toch wel op zijn tenen.
Denk jij dat ik beter kan wachten op de G74 ? bekijk die specs maar eens ik weet niet of het. het wachten waard is. Is die laptop grafisch veel beter ?

Processor: Intel Core i7 2630QM
GPU: nVidia Geforce 560GTX
RAM: 4 slots , Max 16 GB, 1333 MHz DDR III
Display: 17.3" FHD LED , /3D
Expansion : USB 3.0/2.0 , HDMI out, Vga out, headphone, mic, SD card Reader
Storage: Dual hard drives supported.

ik weet het niet is dit veel beter ? als dit niet genoeg info is kijk dan even op internet plz :P

dit is van een andere site alleen ik weet niet of dit allemaal klopt. Dit gaat over de problemen met de G73. Maar omdat ik geen G73 heb weet ik niet of ik dit kan geloven.

Touchpad problems ( Acts crazy, no solution)
Keyboard problems ( Laaaaaag , don't type fast)
Bios update/ flashing problems (don't flash or you'll brick your system)
Audio / Creative Audigy support problems
GSOD/ BSOD/ VBios
SSDs installation (not a big problem, but it should have been plug and play rather than activate first)

mvg koelebobes

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:51:
Het is in ieder geval wel mogelijk, als je deze config bekijkt: http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x

Het is dus mogelijk om twee harde schijven te configureren. Ik weet alleen niet of dell de laptop ook standaard levert met een tweede aansluiting (dus als je geen tweede hdd bestelt).

@ koelebobes. Beide; je kunt op de G73 prima gamen, maar de BTO is wel een stuk sneller. De harde cijfers kun je zien op notebookcheck.
Ik ging van de duurste configuratie uit van de XPS17, maar kreeg geen optie tot configureren van een 2e schijf, vandaar de vraag.

Nog maar even afwachten dus tot hij er is alvorens ik een nieuwe SSD bestel.

Edit: Blijkbaar toch wel, beetje vreemd dat de maximale capaciteit, ook met 2 schijven, die Dell aanbied 640gb is, en niet bijvoorbeeld 2x500gb 2x640gb etc.. Nu vraag ik me echter wel af of de "houder" voor de 2e HDD wel meegeleverd word met de laptop als je hem maar in enkele schjif configureert.

Maar dat zien we dan wel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ koelebobes. Volgens mij is het niet de moeite van het wachten waard, want de GTX560 is dezelfde chip als de GTX460. Daar schiet je dus niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:28:
@ koelebobes. Volgens mij is het niet de moeite van het wachten waard, want de GTX560 is dezelfde chip als de GTX460. Daar schiet je dus niks mee op.
Der zal toch wel wat verschil in zitten ? waarom zouden ze anders een nieuwe versie uitbrengen ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marketing, nvidia is koning rebranden.

De helft van hun kaarten, nee, 2/3e van hun kaarten zijn rebrands. Bijvoorbeeld de GT4xx serie bevat precies dezelfde hardware als de 5xx serie en waarschijnlijk ook de 6xx serie. Voorspelbaar als altijd word elke keer de naamgeving weer helemaal omgegooid zodat zelfs de tweakers niet meer weten welke kaart nu waarnaartoe is ge-rebrand :F

Zo is ge GT445m sneller als de GT550m en hetzelfde geld voor de GT420m en 520m. Kortom, niet op letten en gewoon nu kopen. AMD past dat soort praktijken gelukkig niet toe (nu ja, bijna niet)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:01:
Marketing, nvidia is koning rebranden.

De helft van hun kaarten, nee, 2/3e van hun kaarten zijn rebrands. Bijvoorbeeld de GT4xx serie bevat precies dezelfde hardware als de 5xx serie en waarschijnlijk ook de 6xx serie. Voorspelbaar als altijd word elke keer de naamgeving weer helemaal omgegooid zodat zelfs de tweakers niet meer weten welke kaart nu waarnaartoe is ge-rebrand :F

Zo is ge GT445m sneller als de GT550m en hetzelfde geld voor de GT420m en 520m. Kortom, niet op letten en gewoon nu kopen. AMD past dat soort praktijken gelukkig niet toe (nu ja, bijna niet)
Kom op er is toch wel wat veranderd ? xD

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de kloksnelheid is iets omhoog gegooid, de 560 zal misschien 5 tot 10 % sneller zijn. Maar het is imho nonsens om daarop te gaan wachten, je kunt de 460 zelf ook nog wat overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geschatte leverdatum: 10-5-2011
Status: Werk in uitvoering.

zojuist pas de bevestiging ivm problemen bij citibank (de bank van dell)

Hopelijk komt ie zoals veel mensen al aangaven toch een stuk eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Doordat de G73SW zo koel is en blijft is het potentieel om te overklokken (zeker voor notebook begrippen) aanzienlijk. Moet wel zeggen dat ik daar vooralsnog geen behoefte aan heb. Belangrijkste is om de laatste drivers aan te houden en bijv. op de NVIDIA site goed te kijken naar de geoptimaliseerde instellingen voor de desbetreffende game.

Jammer dat het ROG forum er telkens uit ligt, maar op het Notebookreview forum zijn hele fraaie benchmarks terug te vinden met wat overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medion heeft het gebruikelijke specsmonster naar buiten gebracht:
pricewatch: Medion Erazer X6813 laptop

De levertijd is nog onbekend, maat met een GTX460m, i7-2630QM, 8GB RAM en een full-hd scherm ziet dit eruit als een bijzonder leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:48:
Medion heeft het gebruikelijke specsmonster naar buiten gebracht:
pricewatch: Medion Erazer X6813 laptop

De levertijd is nog onbekend, maat met een GTX460m, i7-2630QM, 8GB RAM en een full-hd scherm ziet dit eruit als een bijzonder leuk ding.
Het FHD scherm zal niet veel voorstellen naar jouw normen zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vorige model bevatte een B156HW01 v5, wat het brakste full-hd scherm op de markt is.. Dus ik heb niet veel hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek:
17" gamelaptop
GPU: GTX485m, GTX470m of HD6970 (of vergelijkbaar)
i7
1TB hardeschijf
6gb geheugen

Ik zag bij Dell de Alienware M17x die 1700,- euro kost.
Maar vindt niet echt veel vergelijkbare systemen (leverbaar in NL)

Blueray is niet nodig, HD zou mooi zijn.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Na het lezen van de posts hierboven ben ik op de genoemde GPU's uitgekomen. Maar om nu bij BTO of ander voor mij onbekend merk te bestellen voelt niet echt lekker...
Hoop dat jullie mij een tip kunnen geven ;) Waardoor ik weer op het juiste spoor kom.

Budget: ik heb maar 1000,- ongeveer.

Misschien is wat ik zoek niet mogelijk voor dit budget en is dat de reden dat ik 't niet kan vinden.. help me dan maar van mijn wolk af :):) Dan moet ik op zoek naar 2nd best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt te veel. iets beters dan een GT460 is simpelweg niet te krijgen voor dat budget, en zelfs dat al amper. Kijk maar eens in de pricewatch:
http://tweakers.net/price...Q6X2qzXo2rD-3WQ6JVRWGutXw

Oke, je hebt de deviltech met GTX485m voor weinig, maar daarvoor moet je hem wel uit duitsland halen. Zie hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er al bang voor....

Ik denk dat ik me maar eens ga verdiepen in de Asus G73SW-TZ207V of de MSI GX740-236NL en verder sparen.
Of toch de MSI GX740-420NL, met de minder grote opslagcapaciteit.

Sony staat er helemaal niet tussen? Ik had wel een VAIO F verwacht, of is die verouderd?
Blijft moeilijk om de ontwikkelingen bij te houden.

Hoe zit het trouwens met de nieuwe generatie i7, is die echt beter? Of is de "oude" i7 ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De F kost nu €1999 met slechtere specs in elk opzicht dan de XPS 17 van <€1000, met uitzondering van het scherm. Bovendien is het nieuwe design van de F echt afschuwelijk.

http://www.notebookcheck....-3D-Notebook.51940.0.html
(ja, design is persoonlijk, maar dit keer weet ik het echt zeker :X )

Daarnaast, de F is gaan gamingnotebook, maar een naar mijn mening te dure multimedianotebook. Altijd al geweest.

De nieuwe i7 is overigens stukken beter, grofweg een factor 1.6-1.8 sneller in goed multithreaded taken:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4274/36862.png

Of je dat merkt in games is de vraag, voor een budget gamebak is de combinatie i5+zo bruut mogelijke GPU nog altijd de beste keus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de DELL met i7 2630QM zie ik de optie voor de GT540m niet staan. Wel de G550m met 1GB of tegen meerprijs van 150,- de G555m met 3GB

Als ik de 1eoptie kies wordt het iets duurder (1324,99) als de ASAsus G73SW-TZ207V die hier op de site staat.
Wat is raadzaam? Welke heeft de betere specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De asus is trouwens niet leverbaar. Al heeft deze wel de betere grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o, dat had ik nog niet eens gezien..
Komt er een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Dit is de nieuwe, maar hij is nog niet leverbaar.

Je zou evt. bij asus of een willekeurige shop kunnen informeren wanneer hij word verwacht.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geeft me ook de kans om het budget wat op te schroeven ;)
Doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij de specs op paradiget staan "NVIDIA GeForce GTX460M - 1,5GB" is 1,5 GB voldoende? of is dat standaard bij deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je beter voor iets gaan met een HD6970. Dat ding is even snel als de monsterlijke GTX485m (of was het nu 585m?), welke weer gelijk is aan GTX460m SLI. Helaas is de enige leverbare laptop met die kaart op dit moment de http://www.dell.com/nl/p/alienware-m18x/pd en http://www.dell.com/nl/p/alienware-m17x-r3/pd, maar die zijn ver boven je budget.

Ik verwacht de eerste betaalbare laptops met die kaart binnenkort, de prijs zou ongeveer gelijk zijn aan de (overgewaardeerde) GTX460m
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:41:
Ik zie bij de specs op paradiget staan "NVIDIA GeForce GTX460M - 1,5GB" is 1,5 GB voldoende? of is dat standaard bij deze kaart?
Het geheugen maakt niet uit, pas bij een 3 monitor opstelling begin je verschil te merken tussen 1.5 en 2GB. Maar dat kan een "simpele" GTX460m toch niet aan met alles op high.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Dan kan je beter voor iets gaan met een HD6970. Dat ding is even snel als de monsterlijke GTX485m (of was het nu 585m?), welke weer gelijk is aan GTX460m SLI. Helaas is de enige leverbare laptop met die kaart op dit moment de http://www.dell.com/nl/p/alienware-m18x/pd en http://www.dell.com/nl/p/alienware-m17x-r3/pd, maar die zijn ver boven je budget.

Ik verwacht de eerste betaalbare laptops met die kaart binnenkort, de prijs zou ongeveer gelijk zijn aan de (overgewaardeerde) 460
Op BTO.eu en Deviltech heb je ook voor een relatief goedkope prijs een laptop met een 6970 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf :)

Helaas lijken nieuwe technologen altijd eerder beschikbaar bij onze oosterburen. Dell is hierop een uitzondering, maar vervolgens moet je alsnog 2 weken wachten voordat hij binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:22:
Gaaf :)

Helaas lijken nieuwe technologen altijd eerder beschikbaar bij onze oosterburen. Dell is hierop een uitzondering, maar vervolgens moet je alsnog 2 weken wachten voordat hij binnenkomt...
Klopt, daarom zit ik heel erg te twijfelen tussen XPS 15, 17, Alienware 14 of BTO 15C37. En ook of ik zal importeren uit Amerika. Bij Dell is dat meestal wel goedkoper na configuratie. Darkstone, weet jij of de schermen die BTO gebruikt van vergelijkbare kwaliteit zijn als de Truelife schermen van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt ervan af over welke dell of BTO je het hebt ;)

Ook dell levert in het grootste gedeelte van zijn laptops schermen die om te huilen zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:27:
Dat hangt ervan af over welke dell of BTO je het hebt ;)
De BTO 15C37 en de Dell de XPS 15 1080P of de Alienware M14X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 15C37 vind ik overigens niet terug in een search querry. De kwaliteit van het xps 15 scherm is reeds bekend.
De M14x bevat, als ik de specs van dell moet geloven, een scherm wat redelijke braque is. 45% gamut is meer iets wat ik associeer met een netbook van €400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
O, dat is raar. Misschien kan je betreffende informatie vinden op de BTO-site? De Alienware is trouwens wel de upgrade, dus de 1600 x 900 i.p.v. 768p. Is die wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zie je dus staan in mijn link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:51:
Dat zie je dus staan in mijn link ;)
O, zie het. Dat is wel beetje een domper .. Die van de BTO weet je toevallig uit eigen ervaring niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht de eerste betaalbare laptops met die kaart binnenkort, de prijs zou ongeveer gelijk zijn aan de (overgewaardeerde) GTX460m

Het geheugen maakt niet uit, pas bij een 3 monitor opstelling begin je verschil te merken tussen 1.5 en 2GB. Maar dat kan een "simpele" GTX460m toch niet aan met alles op high.
Als ik dan toch ff moet wachten kan ik dus beter kiezen voor een laptop met die kaart, Enig idee welk merk als eerst verwacht wordt betaalbaarder te worden met die kaart?

Duidelijk, het geheugen hoef ik dus niet echt op te letten. Ik speel altijd met 1 scherm, doe hooguit wat office werk op 2 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarabeast
  • Laatst online: 09-09 21:56
Hallo mensen

m'n examen zit er nu aan te komen en mijn ouders hebben laten weten dat ze wel mee zouden willen betalen dus ik ben gaan kijken en ik vind de GX660-619 (http://tweakers.net/pricewatch/277427/msi-gx660-619nl.html) en de GX740-274 (http://tweakers.net/pricewatch/265944/msi-gx740-274nl.html) wel leuk.
Ik kwam bij deze twee uit omdat ik van plan ben af en toe games te spelen en ik dit wel met goede graphics wil doen. Naast gamen zal ik de laptop voornamelijk gebruiken voor internet, msn en af en toe een film.
De GX740 heeft een andere lagere resolutie waardoor de FPS waarschijnlijk hoger zullen zijn dan bij de GX660 maar die hogere resolutie is juist weer beter om films mee te kijken...
Welke zouden jullie me aanraden?

Deze twee keuzes heb ik ook al laten zien aan mijn ouders, en hun eerste vraag was: hoe zit het met de service van MSI, stel dat er iets stuk gaat? Hoe is de service over het algemeen eigenlijk? Opzich wel terechte vragen...
Heeft iemand hier ook ervaring mee toevallig?

Thanks in advance,

~Scarabeast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
MSI bied standaard 2 jaar garantie wat heden ten dage erg netjes is..
Sony, Apple of andere merken bieden vaak maar 1 jaar garantie wat minder is (duhuh)

Zelf zou ik gaan voor een 15,6" of 15,4" laptop en ik zou de GX740 links laten liggen.. Heb hem zelf gehad, prachtig apparaat (toen zaten er nog betere schermen in met 1680x1050 resolutie) maar wel erg groot / zwaar.

Momenteel heb ik nog een GX640 die ik elke dag gebruik, beste van twee werelden..
Klein, compact maar toch snel, licht van gewicht en meer dan krachtig genoeg voor gaming / andere zut.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je hem ooit meeslepen naar school?

In dat geval wil je absoluut iets kleiners van 17". Iets meeslepen wat zo groot en zwaar is gewoon... kut. Maar als je dat niet gaat doen is een desktop gewoon een veel betere keus.

offtopic:
Ik verplaats dit topic even, zoals je in *LET OP* - Wat moet ik kopen kunt lezen zijn losse aankoopadviestopics niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarabeast
offtopic:
Ik verplaats dit topic even, zoals je in *LET OP* - Wat moet ik kopen kunt lezen zijn losse aankoopadviestopics niet toegestaan.

[/quote]

Ok, dankje en sorry :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarabeast
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:01:
Ga je hem ooit meeslepen naar school?
Dat zal waarschijnlijk niet gaan gebeuren, houd t wel op schriften :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan raad ik nog steeds een desktop aan. Ik sleep mijn laptop elke dag mee naar school, maar dat is dan ook de enige reden dat ik zo'n traag ding heb.

Een desktop bied gewoon 2 keer betere prestaties voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
Ik heb binnenkort voor mijn studie een laptop nodig. Mijn desktop pc waar ik normaal gesproken op game is ondertussen aan vervanging toe en vraag me af of het wel zo slim is om en een laptop en een desktop te kopen. Het meeslepen van een zware laptop vind ik niet echt een probleem, dat moet dan maar.
Ik zoek dus een goede gaming laptop van max 2200 euro (minder is ook prima). ik had zelf al de ASUS G53 op het oog, tevens vanwege het 3D scherm. Zijn er betere alternatieven of is dit een prima laptop?

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 3D scherm op de asus G53 schijnt redelijk knudde te zijn. Het 3D scherm heeft toch een resolutie van 768 pixels? Zo ja: niet doen.

Als je toch iets wilt wat mobiel is maar toch op valt te gamen kan ik je de alienware M14x. Deze is maar een paar gram zwaarder dan een gemiddelde notebook. Neem dan wel het 900p schem. In combinatie met een desktopscherm moet dat denk ik geen nadelen opleveren tov. een G53 van bijna 5Kg incl power supply...

Als alternatief zijn er ook nog een aantal notebooks van medion en msi. Ik raad wel ten zeerste een full-hd scherm aan, zeker met dit budget moet dat makkelijk kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is wel een 1080p scherm, dus daar ligt het probleem niet. Ik vroeg me meer af of het scherm veel invloed heeft op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt op zich wel mee. Een brak scherm kost €40-50, voor ongeveer het dubbele kan er worden ge-upgrade naar een full-hd exemplaar met uitstekende specificaties, zoals ik nu bezit. Voor iets met 3D of high gamut betaal je dan nog eens €50-100 meer. Wat ik daar overigens wel voor over heb.
De prijzen zijn overigens een gok. Maar ik kan er niet ver naastzitten.

Een scherm is (imo) het belangrijkste onderdeel van een notebook. Bespaar daar niet op. Niet voor niets raad ik altijd de xps 15 aan, de goedkoopste laptop met een duur scherm :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Waarom neem je geen Dell XPS 17 met het 3d scherm? Die heeft goede specificaties en na de kortingscoupon etc. heb je voor relatief weinig geld een dikke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is ook nog eens lichter dan de G53 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Wat vinden jullie van de laptop van de iBood van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem wel meevallen.

Je kan beter pricewatch: MSI FX600-077NL kopen of een K53 van asus voor iets minder met een iets zwakkere CPU, maar wel 4GB RAM en 500GB.

Maar ik heb eigenlijk wel meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van HP. De kwaliteit van de MSI valt erg tegen vind ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
Waarom? Die HP heeft een aluminiumbody met een 7200 rpm HDD, wat stukken beter is dan 5400 rpm. Overigens heeft ie ook twee jaar pick-up-and-return. Vooral aluminiumbody is mooi meegenomen voor die prijs. De processor is volgens mij ook prima te doen. Maar toch wacht ik nog even op de nieuwe BTO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alu is eigenlijk een vrij kut materiaal. Het vervormt snel en buigt het onmogelijk terug, het geleid stroom, en is duurder dan plastic en heeft last van metaalmoeiheid met haarscheurtjes tot gevolg.

Niet voor niets zijn de high end thinkpads altijd van plastic gemaakt, met een binnenwerk van magnesium en stalen scharnieren.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste