Ik heb Medion een mail gestuurd met de vraag of deze GTX570m laptop ook met een QWERTY toetsenbord geleverd kan worden (of een separaat QWERTY tb kopen en zelf inbouwen) in plaats van het Duitse QWERZU. Verder is het wachten tot notebookcheck deze laptop door de mangel haalt en de kwaliteit van het scherm bekend wordt. Qua geheugen prik je er gewoon 4 of 8GB bij. Dan heb je voor EUR1200 een mooi systeem.
Anoniem: 303530
En gevonden:
http://www.notebookcheck....813-Notebook.65414.0.html
Scherm lijkt een http://www.anandtech.com/...w-third-times-the-charm/5 te zijn, goed contrast, redelijke gamut, maar slechte helderheid. Nog steeds een goed scherm, maar geen xps 17 niveau. (al was dat ook niet wat ik verwachtte..)
Edit: Dat is de 17 versie he. De 15 versie wist ik al zeker: die bevat een B156HW01 v5 rukpaneel.
Scherm lijkt een http://www.anandtech.com/...w-third-times-the-charm/5 te zijn, goed contrast, redelijke gamut, maar slechte helderheid. Nog steeds een goed scherm, maar geen xps 17 niveau. (al was dat ook niet wat ik verwachtte..)
Edit: Dat is de 17 versie he. De 15 versie wist ik al zeker: die bevat een B156HW01 v5 rukpaneel.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-11-2011 20:33 ]
nee maar jouw voorkeur voor Dell is duidelijkAnoniem: 303530 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:11:
En gevonden:
Als je prijs bewust bent, zijn die medion erazer laptops niet te verslaan.
De game laptops van MSI zijn dezelfde als ik me niet vergis
Chario2 (818126)
Nee, ik vind dat je beter kan investeren in features dan in de grafische kaart. Als je iets beters weet hoor ik het graag, hoor
Anoniem: 429157
zover ik weet levert Medion Duitsland niet buiten Duitsland ( maar kan me vergissen ),dus ook geen QWERTY toetsenbord .
Overigens is de hele barebone een MSI bij Erazer .Het scherm is inderdaad het zwakste punt aan het systeem ,maar je moet echt puur prijs/prestatie kijken bij die dingen. Je kan zelfs goedkoop een extern scherm kopen en het ding inpluggen . De Dell heeft gewoon een veel beter scherm ( daar moet je niet moeilijk over doen,dat ís gewoon zo) . Vraag is waar je meer belang aan hecht .Alle andere componenten in die Medion zijn top en kosten bij Dell 100-en euro's meer ( zit je gelijk bij die Alienware dingen)
Denk dat ik zelf eerder naar BTO zou neigen ,maar dat heeft meer met service en aanspreekbaarheid te maken dan met kwaliteit .
Overigens is de hele barebone een MSI bij Erazer .Het scherm is inderdaad het zwakste punt aan het systeem ,maar je moet echt puur prijs/prestatie kijken bij die dingen. Je kan zelfs goedkoop een extern scherm kopen en het ding inpluggen . De Dell heeft gewoon een veel beter scherm ( daar moet je niet moeilijk over doen,dat ís gewoon zo) . Vraag is waar je meer belang aan hecht .Alle andere componenten in die Medion zijn top en kosten bij Dell 100-en euro's meer ( zit je gelijk bij die Alienware dingen)
Denk dat ik zelf eerder naar BTO zou neigen ,maar dat heeft meer met service en aanspreekbaarheid te maken dan met kwaliteit .
Een extern scherm kost ook weer 2 a 300 euro, en dan kom je wel erg dicht bij de concurrentie met HD6990m...
Ik heb ze beide gezien (ik heb zelf sinds een weekje de XPS17 en op het werk heeft iemand die medion) en ik kan zeggen dat de conclusie van Darkstone toch echt goed is. De medion is een zeer leuk systeem alleen vooral in het scherm zie je veel verschil. De Medion lijkt daarnaast wel wat sneller alleen ik heb die niet lang genoeg gezien om daar echt iets zinnigs over te zeggen.chario2 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:35:
[...]
nee maar jouw voorkeur voor Dell is duidelijk![]()
Als je prijs bewust bent, zijn die medion erazer laptops niet te verslaan.
De game laptops van MSI zijn dezelfde als ik me niet vergis
[removed]
Die Medion gaat altijd sneller zijn ,gewoon omdat de hardware beter is ( afgezien van het scherm dan ) .Tenzij ze hem natuurlijk vol hebben gezet met bloatware . Ik betwist ook niet dat het scherm van de Dell beter is , ik betwist echter dat scherm voor iedereen doorslaggevend argument moet zijn .Als je scherm een dikke voldoende heeft gekregen in tests,of zelfs gewoon voldoende , is dat voor gemiddelde kopers al meer dan genoeg .
In die Medion zit een GTX570M ,da's geen prutskaartje ,zeker niet vergeleken met de GT555 ( en die kaart is alleen in topmodel van de dell,niet in startconfiguratie ) .Zou niet verkeerd zijn om de 3 eens te vergelijken in een staatje ( Medion,BTO en Dell) en een echt +/- verhaal van te maken . Je moet dan wel een Dell nemen met vergelijkbare kaart ( niet de 555M) zodat je een overzicht hebt van de drie . Eventueel kan je het nog aanvullen met MSI en Asus G series .Weet niet of MSI en Asus een model met de 570M en een I7 hebben
Denk dat je qua prijs sowieso met Medion een winnaar hebt .En als scherm het enige minpunt is ,hangt het af van je persoonlijke voorkeur .
In die Medion zit een GTX570M ,da's geen prutskaartje ,zeker niet vergeleken met de GT555 ( en die kaart is alleen in topmodel van de dell,niet in startconfiguratie ) .Zou niet verkeerd zijn om de 3 eens te vergelijken in een staatje ( Medion,BTO en Dell) en een echt +/- verhaal van te maken . Je moet dan wel een Dell nemen met vergelijkbare kaart ( niet de 555M) zodat je een overzicht hebt van de drie . Eventueel kan je het nog aanvullen met MSI en Asus G series .Weet niet of MSI en Asus een model met de 570M en een I7 hebben
Denk dat je qua prijs sowieso met Medion een winnaar hebt .En als scherm het enige minpunt is ,hangt het af van je persoonlijke voorkeur .
Tenzij ik echt blind ben zit in de nederlandse medion van €1199 met SSD een een GTX560m.
Better late than never:tienuseu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:10:
Mijn tweede GOT forum topic(mijn eerste was ook dit topic alleen verkeerd gepost, oeps)
Na jaren op een desktop gegamed te hebben stap ik over op een laptop.
mijn focus is op een GTX videokaart, omdat mijn beeld is dat deze toch even wat koeler blijven dan de ati tegenhangers. Ik wil graag de temps zo goed mogelijk houden, een loeiende fan trek ik niet!En een 17 inch is een must, na jaren een 24 inch gaat een 15 inch laptop schermpje niet lukken.
Ik heb de volgende vier laptops gevonden; zie vergelijking
En heb daarbij de volgende gedachte:
Medion Erazer X7813 (999 euro)
+ goedkoop
+ blueray
+ i7 en gtx560m!
- 1600x900 reso (weet niet of dit slecht is, lager maar niet storend staat gelijk aan hogere FPS
- scherm en bouwkwaliteit onduidelijk
- warmte produktie onduidelijk
MSI GT780-235NL (1095 euro)
+ 1920x1080! (gaat deze reso echt opwegen tegen lagere FPS?)
+ bouwkwaliteit, schermkwaliteit, oke (?)
- rode laptop met kerstboom verlichting, omg wat is hij lelijk
- i5, ipv i7
Asus G73SW-TZ259V (1357 euro)
+ 1920x1080!
+ bouwkwaliteit, schermkwaliteit oke !
- gtx460 ipv gtx560
- begint prijzig te worden
Asus G74SX-TZ177V (1444 euro)
+ 1920x1080!
+ i7 & gtx560
+bouwkwaliteit, scherm oke!
- duur!
Hiernaast zie ik bij BTO mooie laptops staan, maar ook een stuk duurder als snel rond de 1350 euro.
BTO 17CL36 (1350ish)
+1920x1080, mooi scherm
+i7 & gtx560
+ goede koeling
- vage wifi, 150mbit?
- duur met toevoeging van 300mbit wifi en mat scherm, blueray
Ik neig naar de medion laptop, ook omdat ik al een 1600x900 reso op 17 inch van asus gewend ben (niet gaming laptop) en dit eigenlijk gewoon goed vind. Wat zijn de ervaringen met medion laptops, bouwkwaliteit, hitteproduktie, schermkwaliteit? Kan ik nog besparen op bv een cpu (i5 voldoende?), zonder veel 'gaming pijn'?
Ik heb nog en m4 128 gb ssd liggen. Deze wil ik graag als boot hd toevoegen. Bij de medion en de BTO kan dit gewoon, bij de rest weet ik dit niet zeker.
Ik hoop op ervaringen/adviezen van jullie! Mis ik nog een goeie optie? Graag tot horens en bij voorbaat dank!![]()
gr Tienuseu
Ik kan moeilijk kiezen tussen deze allemaal eigenlijk. Ik hecht veel waarde aan schermkwaliteit, dan valt de medion sowieso af. Dat maakt jou misschien minder uit.. ik vind het echt een groot verschil.
Dan de MSI GT780, het scherm schijnt goed te zijn volgen notebookcheck, een i5 is geen groot nadeel voor gamen.. maar de meerprijs is niet groot, msi bied echter geen vergelijkbaar model met i7 aan.. Dan heb je ook nog de vergelijkbare pricewatch: MSI GT780DX-268NL. Plus de in dit topic veelbesproken medion, niet diegene die jij linkt, maar een met SSD, blu-ray, GTX560m, i7, voor €1199, ik ben de link even kwijt.. in dit segment een goede keuze.
De G74 en BTO zijn in dit voorbeeld een mindere keuze: als je toch al van plan bent €1450 uit te geven, dan is het een kleine stap naar de alienware M17x: die kost €1365 met GTX560m (of € 1,544 met HD6990m, wat ik je echt aanraad: €200 voor 80% snellere grafische kaart is een schijntje), nadeel van deze laptop is dat je min of meer verplicht zelf RAM en een SSD toe moet voegen. Daar zit namelijk enorm veel marge op. Je kan hier zien hoe je aan een kortingsbon komt, en hier staat een sheet met prijzen van alle dell systemen met kortingsbonnen erbij gerekend.
Oh en bestel hem alsjeblieft niet zonder het full-hd scherm. Het standaardscherm is een regelrechte afgang voor zelfs een laptop van €500 imo... wat overigens geldt voor bijna elke laptop.
Je zit eigenlijk net in een segment waar je weinig totaalproducten krijgt: voor €850 heb je een xps 17 die alles wel goed doet, en voor richting de prijs van de M17x krijg je hetzelfde: maar dan met een veel betere grafische kaart. Daartussen in zitten eigenlijk alleen maar laptops die of veel te duur zijn ivm de M17x, of besparen op punten die juist heel belangrijk zijn, zoals het scherm. De pricewatch: MSI GT780-235NL lijkt zo ongeveer de enige uitzondering te zijn in die regel.. behalve dat hij een i5 heeft.
Edit: ik die laatste alinea hoort ook nog de medion erazer X7813, met i7, SSD, blu-ray, en 4 jaar garantie. Een erazer is gewoon een MSI laptop: maar dan met ander kleurtje.
als je € 1400 wil gaan uitgeven aan een Alienware ,heb je voor € 100 meer een X-book van BTO ( 2 GTX 560M's in een SLI opstelling )
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=540
ziet er misschien minder flashy uit dan een alienware maar hardware is niks mis mee
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=540
ziet er misschien minder flashy uit dan een alienware maar hardware is niks mis mee
Die is 1599?
Ik geloof ook niet dat GTX560m SLI sneller is dan HD6990m. Het zal hoogstens even snel zijn gemiddeld. En mijn mening over 18" notebooks kan je vast al raden
Ik vind 17" eigenlijk al te log om mee te nemen.
Ik geloof ook niet dat GTX560m SLI sneller is dan HD6990m. Het zal hoogstens even snel zijn gemiddeld. En mijn mening over 18" notebooks kan je vast al raden
Da's waar ,maar in de prijsrange van een Alienware heeft BTO best wel goeie opties . Weet overigens niet of de schermpjes van Deviltech wat voorstellen ( maar vermoed dat die zelfde zijn als bij een BTO)
Ik heb zoals eerder gezegd de Dell XPS17 gekocht en inderdaad is dat geen laptop om overal mee naar toe te nemen omdat hij gewoon te groot/zwaar is. Ik heb van het werk een 14" laptop (Lenovo T410), en dat is toch echt degene die overal mee naar toe gaat. Als je je laptop echt mobiel wil gebruiken is het slimmer om maximaal een 15" te nemen.Anoniem: 303530 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:04:
En mijn mening over 18" notebooks kan je vast al radenIk vind 17" eigenlijk al te log om mee te nemen.
Aangezien ik mijn laptop vooral gebruik om in de woonkamer op de bank mee te kunnen werken/spelen maakt de grootte niet zoveel uit.
[removed]
In features ? ik heb je tot nu toe alleen gehoord over de kwaliteit van het scherm.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:52:
Nee, ik vind dat je beter kan investeren in features dan in de grafische kaart. Als je iets beters weet hoor ik het graag, hoor
Erazer heeft features zat, meer als jouw dell
Chario2 (818126)
Ben zelf op zoek naar een desktopvervanger die toch nog "draagbaar " is ( dan is 17"het maximale qua grootte en is zelfs al tamelijk fors ) waar je ook goed spellletjes op kan spelen . Dat moet van mij echt niet alles op vol ultra te zijn maar je moet vooral- da's criterium - tijdje vooruit kunnen en niet na 3 jaar vaststellen dat niks wat uitkomt er nog op loopt
Dan kom je echt al snel uit bij de genoemde opties ( Dell, BTO,Medion ) omdat MSI en Asus gewoon prijzig zijn .
Dan kom je echt al snel uit bij de genoemde opties ( Dell, BTO,Medion ) omdat MSI en Asus gewoon prijzig zijn .
Dell is ook prijzig hoor !Anoniem: 429157 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:24:
Ben zelf op zoek naar een desktopvervanger die toch nog "draagbaar " is ( dan is 17"het maximale qua grootte en is zelfs al tamelijk fors ) waar je ook goed spellletjes op kan spelen . Dat moet van mij echt niet alles op vol ultra te zijn maar je moet vooral- da's criterium - tijdje vooruit kunnen en niet na 3 jaar vaststellen dat niks wat uitkomt er nog op loopt![]()
Als je een een goed spel wilt spelen en een aantal voorruit wil is naar mijn mening de GT 555 video kaart niet voldoende, wat de Dell heeft.
Dell Alienware heeft prachtige game laptops, prijzig maar een goede bouwkwaliteit.
MSI heeft ook betaalbare game laptops, kijk maar eens op alternate bv.
Chario2 (818126)
Naar mijn mening zit de "bottleneck" in kwaliteit scherm ( bij bijna alle merken ,hoewel ik moet zeggen dat ik te weinig van BTO en Deviltech weet om daar terdege oordeel over te hebben) . Je kan voor ca. €1000 echt wel een goeie desktopvervanger kopen ,maar dan zit je misschien wel met een tamelijk slecht scherm en ben je aangewezen op externe HDMI aansluiting .
Ik zit zelf te denken aan een GTX460M of beter met minimaal een i5 CPU ( idealiter een i7 natuurlijk) .Dan zit je al gelijk bij BTO of Medion want Dell met die specs is Alienware . Ben niet overtuigd dat de 560M zoveel beter is dan de 460 ( meerprijs in aanmerking genomen) .Volgens Notebookcheck levert het een winst van 16% in benchmarks op ,twijfel of dat % de meerprijs rechtvaardigt - dan kan je beter gelijk voor de Radeon 6990M gaan .
Ook geloof ik niet dat je je overdreven zorgen moet maken dat die 460M plots "ouderwets " zal worden in komende 3-5 jaar . Maar enige merk dat de GTX460M nog voert is Medion, zitten we weer bij kwaliteit scherm....wel lekker goedkoop:)
Ik zit zelf te denken aan een GTX460M of beter met minimaal een i5 CPU ( idealiter een i7 natuurlijk) .Dan zit je al gelijk bij BTO of Medion want Dell met die specs is Alienware . Ben niet overtuigd dat de 560M zoveel beter is dan de 460 ( meerprijs in aanmerking genomen) .Volgens Notebookcheck levert het een winst van 16% in benchmarks op ,twijfel of dat % de meerprijs rechtvaardigt - dan kan je beter gelijk voor de Radeon 6990M gaan .
Ook geloof ik niet dat je je overdreven zorgen moet maken dat die 460M plots "ouderwets " zal worden in komende 3-5 jaar . Maar enige merk dat de GTX460M nog voert is Medion, zitten we weer bij kwaliteit scherm....wel lekker goedkoop:)
Noem er een.chario2 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:15:
[...]
In features ? ik heb je tot nu toe alleen gehoord over de kwaliteit van het scherm.
Erazer heeft features zat, meer als jouw dell
Nu is de medion een relatief luxe laptop, voor goede speakers aantal aansluitingen (VGA, sterf!), en vermoeddelijk ook de bouwkwaliteit en toetsenbord gok ik dat de xps het beter doet. Maar dat is eigenlijk een vrij nutteloze duscussie tenzij de medion opeens 200 euro goedkoper wordt (wat niet gaat gebeuren).
Je kent mijn mening ongetwijfeld al.. maar ik vind de goedkoopste laptops met GTX460/560m geen goede keus puur vanwege het scherm. Als je echt niet meer te besteden hebt, lever dan 30% van de performance in en ga voor de xps 17, het resterende geld steek je dan in een SSD.Anoniem: 429157 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:43:
Ik geloof overigens niet dat de BTO's een goed scherm hebben, alleen van de variant met HD6990m weet ik dat er een goede in zit. Er is al diverse malen gezegd dat de low-end modellen een minder scherm hebben, ik ben alleen even kwijt wat het goedkoopste model van hun is met een goed scherm.
Ik kan er meer noemenAnoniem: 303530 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:55:
[...]
Noem er een.![]()
Nu is de medion een relatief luxe laptop, voor goede speakers aantal aansluitingen (VGA, sterf!), en vermoeddelijk ook de bouwkwaliteit en toetsenbord gok ik dat de xps het beter doet. Maar dat is eigenlijk een vrij nutteloze duscussie tenzij de medion opeens 200 euro goedkoper wordt (wat niet gaat gebeuren).
[...]
SSD
Meer schijfruimte
Blue Ray
Veel snellere Video kaart
Dus wat nu Features
Je hebt het maar over de kwaliteit van het scherm, maar waar bazeer je op dat de Medion geen goed scherm zal hebben ?
Je hebt het over speakers ? Wel eens de medion gehoord dan ?
Chario2 (818126)
Nee, uit alle tests blijkt dat Medion's zwakste punt het scherm is ( weet niet of dat voor BTO ook geldt,moet ik uitgezocht hebben ) .Ook is resolutie bij die Medions heel vaak 1366 x 768 en zoals Remco ( van BTO
) mij in een email ook zei : het is tamelijk idioot om een GT555M of beter te hebben en dan schermpje met zo'n resolutie . Probleem dat ik heb met die GT555M is of ik niet zeker weet of ie redelijk "future-proof " is . Ik heb het niet over 10 jaar of zo,maar 3-5 jaar .
Maar voor mij persoonlijk is zelfs een 540M al een forse verbetering t.o.v. wat ik nu heb : m'n ouwe desktop herbergt een Geforce 7600GT ( wel 512MB model
) sinds m'n 8800GT er de brui aan gegeven heeft en mijn laptop is een ouwe Vaio uit de PCG-series . Ik wil dus echter in één keer beiden vervangen met de aankoop van fatsoenlijke laptop .Ik heb al wel gezien dat élke optie je op ca. €1000 totaal komt . Als je goeie desktop en bv. een netbook koopt - om maar wat te zeggen- zit je aan dat bedrag en ook als je dus alleen laptop koopt met fatsoenlijke specs .
Overigens zou het niet verkeerd zijn als Tweakers eens samen met Medion ( of BTO , of ander bedrijf ) eens een game-notebook zou samenstellen ,zoals de collega's in Duitsland hebben gedaan , of zoals ze al gedaan hebben met desktopvarianten .
http://www.medion.com/de/...+%28MD97908%29/30013110A1
Maar voor mij persoonlijk is zelfs een 540M al een forse verbetering t.o.v. wat ik nu heb : m'n ouwe desktop herbergt een Geforce 7600GT ( wel 512MB model
Overigens zou het niet verkeerd zijn als Tweakers eens samen met Medion ( of BTO , of ander bedrijf ) eens een game-notebook zou samenstellen ,zoals de collega's in Duitsland hebben gedaan , of zoals ze al gedaan hebben met desktopvarianten .
De Medion erazer x7813 heeft een resolutie Resolutie: 1920x1080 pixels, zegt niets over de kwaliteit van het scherm, maar is het vermelden waard.Anoniem: 429157 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:35:
Nee, uit alle tests blijkt dat Medion's zwakste punt het scherm is ( weet niet of dat voor BTO ook geldt,moet ik uitgezocht hebben ) .Ook is resolutie bij die Medions heel vaak 1366 x 768 en zoals Remco ( van BTO) mij in een email ook zei : het is tamelijk idioot om een GT555M of beter te hebben en dan schermpje met zo'n resolutie . Probleem dat ik heb met die GT555M is of ik niet zeker weet of ie redelijk "future-proof " is . Ik heb het niet over 10 jaar of zo,maar 3-5 jaar .
Maar voor mij persoonlijk is zelfs een 540M al een forse verbetering t.o.v. wat ik nu heb : m'n ouwe desktop herbergt een Geforce 7600GT ( wel 512MB model) sinds m'n 8800GT er de brui aan gegeven heeft en mijn laptop is een ouwe Vaio uit de PCG-series . Ik wil dus echter in één keer beiden vervangen met de aankoop van fatsoenlijke laptop .Ik heb al wel gezien dat élke optie je op ca. €1000 totaal komt . Als je goeie desktop en bv. een netbook koopt - om maar wat te zeggen- zit je aan dat bedrag en ook als je dus alleen laptop koopt met fatsoenlijke specs .
Chario2 (818126)
Alle tests die ik gezien hebben geven aan dat bij de Medions de helderheid en kijkhoek gemiddeld niet best zijn ( sommige modellen geven ook slecht zwart weer, blijkt aan de "grijze "kant) . Heb intussen wel ontdekt dat dit model van BTO allicht zelfde scherm gebruikt als Asus
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=544
Uiteraard zet je die er zelf in. Een ingebouwde SSD zou je zelfs als nadeel kunnen beschouwen omdat je dan vast zit aan de keuze die medion heeft gemaakt (al hebben ze een prima keuze gemaakt, al zeg ik het zelf). Als je schijnbaar niet in staat bent zelf een schijf te upgraden die echter 1 schroefje zit, vraag ik me hardop af waarom je de medion nog niet hebt gekocht.
Toevallig zit er ook 750GB in de huidige 'aanbieding'.Meer schijfruimte
Dan configueer je dat op de dell-site, of je zet er zelf een in.Blue Ray
Is dat een feautre? Nee.Veel snellere Video kaart
De 17" medion bevat dit prima scherm:Je hebt het maar over de kwaliteit van het scherm, maar waar bazeer je op dat de Medion geen goed scherm zal hebben ?
Een prima scherm. Behalve dat de helderheid steken laat vallen. De 15" variant bevat een of ander rukscherm, een B156HW01 v5
Nee. Maar als elke reviewsite meldt dat de xps 17 de beste speakers heeft die ze ooit hebben gehoord is het veilig om aan te nemen dat dat ook zo is. En verhip:Je hebt het over speakers ? Wel eens de medion gehoord dan ?
(c) google translate. Van de review hierboven.Zonder de steun Dolby-functie en zijn drie scenario's (zie foto) verloor een groot deel van het volume en de dynamiek en heeft een veel doffer en modderiger. De verrassend hoge maximale volume is een ander kenmerk. In het kort: externe speakers zijn niet vereist wanneer Erazer X7813. Wie heeft er inmiddels uit elkaar voor maximale geluidskwaliteit: De Dell XPS 17, de Asus en de Toshiba Qosmio X770 N75SF levert een nog beter geluid.
Geen idee wat ze daar zeggen overigens..
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de goede speakers geen heel groot punt, maar veel mensen vinden dat wel. En ik vind displayport weer een groot voordeel, de gemiddelde persoon ongetwijfeld niet. Dat is prima, je moet kiezen wat jou het beste lijkt.
Stel dat ik twijfel tussen de bekende medion en de xps 17, even negerend dat die allebei niet voldoen aan mijn eisen. Ik vind de betere grafische kaart niet interessant, het scherm is minder, evenals de speakers (niet boeiend voor mij), hij lijkt mij een stuk zwaarder, en displayport ontbreekt. En oh, dat de GPU sneller is zal mij een worst wezen. Bovendien betaal ik voor blu-ray terwijl ik rondloop met de mening dat optische media dood is (en zo niet: dat dat zo snel mogelijk moet gebeuren, maar ik betaal er wel aan mee...). Argumenten voor de bekende medion kan ik niet zo snel vinden, behalve de grafische kaart.
Ik raad geen laptop aan omdat-ie een 30% grafische kaart bevat. Maar omdat die laptop simpelweg beter is is een betere prijs/kwaliteitsverhouding bevat. Dat is in mijn ogen een goed argument om iets te kopen. De mogelijkheid om op ultra te spelen in plaats van high is dat niet.
geen enkele laptop heeft een goede kijkhoek, tenzij je €3000 wilt uitgeven aan een elitebook of precision workstation, een F22 wilt kopen voor bijbehorende prijs, of genoegen neemt met een 12.5" scherm.Anoniem: 429157 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:08:
Alle tests die ik gezien hebben geven aan dat bij de Medions de helderheid en kijkhoek gemiddeld niet best zijn ( sommige modellen geven ook slecht zwart weer, blijkt aan de "grijze "kant) . Heb intussen wel ontdekt dat dit model van BTO allicht zelfde scherm gebruikt als Asus
En ja, dat is helemaal belachelijk. Zelfs reviews: Archos 101 G9: voor een dubbeltje op de eerste rang? heeft betere kijkhoeken dan elke laptop in jouw budget, met uitzondering van een X220 (maar die is weer niet in europa te krijgen...).
En over die bto, Ik heb -geen idee- wat voor scherm er in de BTO's in dit segment zitten. Ik weet dat de high end variant een http://www.anandtech.com/...fordable-xlsized-gaming/9 zit, een prima scherm al valt de helderheid wederom tegen.. als je het matte scherm neemt krijg je de matte variant van http://www.anandtech.com/...dates-to-asus-g7-series/5, wat een veel beter scherm lijkt, maar pas op: de matte variant is kut, zoals Anoniem: 416631 in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2", Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2", en http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087 weten te melden. Geloof me maar als ik zeg dat ik zelfs over de allergoedkoopste schermen in budgetnotebooks nog minder klachten heb gehoord als over dit exemplaar... goed opletten welke je neemt dus.
Lachwekkend zeg, je koopt een dure laptop om er vervolgens nog zelf een ssd in te moeten schroeven ?Anoniem: 303530 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:55:
[...]
Uiteraard zet je die er zelf in. Een ingebouwde SSD zou je zelfs als nadeel kunnen beschouwen omdat je dan vast zit aan de keuze die medion heeft gemaakt (al hebben ze een prima keuze gemaakt, al zeg ik het zelf). Als je schijnbaar niet in staat bent zelf een schijf te upgraden die echter 1 schroefje zit, vraag ik me hardop af waarom je de medion nog niet hebt gekocht.
[...]
Toevallig zit er ook 750GB in de huidige 'aanbieding'.
[...]
Dan configueer je dat op de dell-site, of je zet er zelf een in.
[...]
Is dat een feautre? Nee.
[...]
De 17" medion bevat dit prima scherm:
Een prima scherm. Behalve dat de helderheid steken laat vallen. De 15" variant bevat een of ander rukscherm, een B156HW01 v5
[...]
Nee. Maar als elke reviewsite meldt dat de xps 17 de beste speakers heeft die ze ooit hebben gehoord is het veilig om aan te nemen dat dat ook zo is. En verhip:
[...]
(c) google translate. Van de review hierboven.
Geen idee wat ze daar zeggen overigens..
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de goede speakers geen heel groot punt, maar veel mensen vinden dat wel. En ik vind displayport weer een groot voordeel, de gemiddelde persoon ongetwijfeld niet. Dat is prima, je moet kiezen wat jou het beste lijkt.
Stel dat ik twijfel tussen de bekende medion en de xps 17, even negerend dat die allebei niet voldoen aan mijn eisen. Ik vind de betere grafische kaart niet interessant, het scherm is minder, evenals de speakers (niet boeiend voor mij), hij lijkt mij een stuk zwaarder, en displayport ontbreekt. En oh, dat de GPU sneller is zal mij een worst wezen. Bovendien betaal ik voor blu-ray terwijl ik rondloop met de mening dat optische media dood is (en zo niet: dat dat zo snel mogelijk moet gebeuren, maar ik betaal er wel aan mee...). Argumenten voor de bekende medion kan ik niet zo snel vinden, behalve de grafische kaart.
Ik raad geen laptop aan omdat-ie een 30% grafische kaart bevat. Maar omdat die laptop simpelweg beter is is een betere prijs/kwaliteitsverhouding bevat. Dat is in mijn ogen een goed argument om iets te kopen. De mogelijkheid om op ultra te spelen in plaats van high is dat niet.
[...]
En die SSD kost niets ? komt ook nog bij de prijs.
Tuurlijk kan ik een ssd erin schroeven, wie zegt dat ik daar niet toe in staat ben ?
Zelfde als de blue ray.
Je maakt het nogal persoonlijk
Dat jij Dell geweldig vind prima, maar je kan best kijken naar andere alternatieven.
Jij vind bv de helderheid van het scherm ontzettend belangrijk, anderen iets minder.
Veel mensen zien het verschil in schermen niet.
Maar goed, jouw voorkeur voor dell is duidelijk.
Chario2 (818126)
Ben niet zo geïnteresseerd in een welles-nietes verhaal ( denk velen met mij ) en geloof ook niet dat dit bij Darkstone het geval is . Gaat erom wat je krijgt voor je geld . Intereseert mij geen moer wie het maakt ( ga er niet mee trouwen
) .
Als het scherm niet best is bij zowel medion als BTO dient dat te worden meegewogen in de beoordeling van systeem . Maar net zo goed moeten extra features die de medion in basismodel wel heeft - en Dell niet -worden meegewogen omdat voor een ieder prioriteiten kunnen verschillen.Als je extra features optelt bij een basismodel van Dell wordt het immers ook een prijzige grap , om maar te zwijgen over Alienware .
Het is een puur prijs/prestatie verhaal wat mij betreft . En in dat opzicht ontlopen de drie ( even Asus en MSI buiten beschouwing latend ,wat ook al fout is ) mekaar gewoon niet veel .Maar van de medions is waarschijnlijk alleen de 17"een serieuze optie .
Als het scherm niet best is bij zowel medion als BTO dient dat te worden meegewogen in de beoordeling van systeem . Maar net zo goed moeten extra features die de medion in basismodel wel heeft - en Dell niet -worden meegewogen omdat voor een ieder prioriteiten kunnen verschillen.Als je extra features optelt bij een basismodel van Dell wordt het immers ook een prijzige grap , om maar te zwijgen over Alienware .
Het is een puur prijs/prestatie verhaal wat mij betreft . En in dat opzicht ontlopen de drie ( even Asus en MSI buiten beschouwing latend ,wat ook al fout is ) mekaar gewoon niet veel .Maar van de medions is waarschijnlijk alleen de 17"een serieuze optie .
Beste mensen,
ik zit te denken aan een nieuwe laptop. Kosten rond 1.200 max.
Ik wil hem gebruiken voor de basic dingen (internet, office, muziek, films downloaden), daarnaast fotoshoppen (hobby, niet professioneel) en gamen (ik heb daarbij voornamelijk Diablo 3 in gedachten). Hij is bedoeld als desktopreplacement dus veel sjouwen is niet nodig en ook de accuduur interesseert mij neit veel want hij zal vaak aan netsnoer liggen. Derhalve kom ik tot de volgende eisen:
- minimaal 6 GB geheugen (ivm photoshop)
- videokaart moet nieuwe games aankunnen
- 500 gb HD
Heb al e.e.a. gelezen in deze discussie. Toch heb ik de nog volgende vragen:
1. is een SSD de moeite waard/meerwaarde voor deze laptop? Ik heb echt geen flauw benul wat een SSD is?
2. De videokaart in de XPS17 (3gb GT555M), is dat een bruikbare videokaart voor games? En kan de kaart jaren mee (3jr+)? Zijn er tav photoshop nog tips voor een videokaart, of heeft photoshop niets met videokaart te maken?
3. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Hoor graag jullie tips enzo!
Ik ben een relatieve leek op dit gebied, dus ik hoop dat jullie me hierbij een beetje op weg kunnen helpen!
ik zit te denken aan een nieuwe laptop. Kosten rond 1.200 max.
Ik wil hem gebruiken voor de basic dingen (internet, office, muziek, films downloaden), daarnaast fotoshoppen (hobby, niet professioneel) en gamen (ik heb daarbij voornamelijk Diablo 3 in gedachten). Hij is bedoeld als desktopreplacement dus veel sjouwen is niet nodig en ook de accuduur interesseert mij neit veel want hij zal vaak aan netsnoer liggen. Derhalve kom ik tot de volgende eisen:
- minimaal 6 GB geheugen (ivm photoshop)
- videokaart moet nieuwe games aankunnen
- 500 gb HD
Heb al e.e.a. gelezen in deze discussie. Toch heb ik de nog volgende vragen:
1. is een SSD de moeite waard/meerwaarde voor deze laptop? Ik heb echt geen flauw benul wat een SSD is?
2. De videokaart in de XPS17 (3gb GT555M), is dat een bruikbare videokaart voor games? En kan de kaart jaren mee (3jr+)? Zijn er tav photoshop nog tips voor een videokaart, of heeft photoshop niets met videokaart te maken?
3. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Hoor graag jullie tips enzo!
Ik ben een relatieve leek op dit gebied, dus ik hoop dat jullie me hierbij een beetje op weg kunnen helpen!
Dan scheelt het nog steeds, zoals ik al zei, €250.chario2 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:49:
[...]
Lachwekkend zeg, je koopt een dure laptop om er vervolgens nog zelf een ssd in te moeten schroeven ?
En die SSD kost niets ? komt ook nog bij de prijs.
In dat geval moet je inderdaad geen dell nemenTuurlijk kan ik een ssd erin schroeven, wie zegt dat ik daar niet toe in staat ben ?
Zelfde als de blue ray.
Als je dat zegt het je duidelijk geen woord begrepen van mijn posts.Maar goed, jouw voorkeur voor dell is duidelijk.
Het is geen wellis nietis duscussie, maar een discussie met argumenten die jij kan gebruiiken om te bepalen welke voor jou het meest geschikt isAnoniem: 429157 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:00:
Ben niet zo geïnteresseerd in een welles-nietes verhaal ( denk velen met mij ) en geloof ook niet dat dit bij Darkstone het geval is . Gaat erom wat je krijgt voor je geld . Intereseert mij geen moer wie het maakt ( ga er niet mee trouwen) .
JA!Piet Paaltjens schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:40:
Een SSD is een snelle harde schijf, Het grote SSD topic ~ Deel 9 helpt je wel verder denk ik.. een SSD is een echte must in dit segment, maar bijna geen enkele laptop heeft er een, daarom raad ik aan er zelf een in te zetten.
ja/nee/nee.2. De videokaart in de XPS17 (3gb GT555M), is dat een bruikbare videokaart voor games? En kan de kaart jaren mee (3jr+)? Zijn er tav photoshop nog tips voor een videokaart, of heeft photoshop niets met videokaart te maken?
Als je een kaart wil die 3 jaar nog steeds recente games goed kan spelen moet je geen laptop kopen... Bijvoorbeeld, als je 2.5 jaar geleden een HD3870 mobility had gekocht stelt die kaart nu geen reet meer voor. Dat was destijds een high-end ding.
Hangt er vanaf wat je wilt .Als je alles op ultra wil kunnen blijven spelen in de hoogste resolutie ,moet je inderdaad geen laptop kopen. Voor dat geld heb je een ehle goeie desktop én een goeie laptop
Over de GT555M ( omdat ik steeds meer neig naar de Dell oplossing ) :
de kaart die in de XPS 17 zit is de best mogelijke variant van die kaart en heb discussie gezien waarbij dat ding ook nog eens probleemloos kon worden overgeklokt . Zodanig zelfs dat de benchmarks die van de -theoretisch betere - GTX460M benaderde
http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html
enige andere laptop die zelfde type kaart heeft (op NBC) is de Alienware M14X .Kijk maar eens in de games benchmarks voor de XPS 17 .Hij eindigt steevast in top 3 van laptops met die GPU en heel vaak zelfs als eerste . Daarbij moet je er rekening mee houden dat ze die dingen testen op de best mogelijke settings .Dus hoogste resolutie met alles op full detail ,daarna verlagen ze resolutie maar laten vaak AA aanstaan e.d. .De kaart heeft een 3d Mark 06 score van 11110 pnt.Met wat kleine tweaks qua resolutie e.d. draait die kaart álles in de benchmarks moeiteloos
om je een idee te geven : ik heb recent eens gevraagd of je de MMO Rift met die kaart kan spelen en kreeg als antwoord dat alles boven 10k in 3d mark 06 high + settings kan gebruiken .Een MMO van type Rift is zwaarste belasting van zo'n kaart ( buiten spellen die heel slecht geoptimaliseerd zijn zoals metro 2033) omdat je alles tegelijk gebruikt : internet,geluid , zware CPU belasting en zware GPU belasting .Als je de resolutie beetje naar beneden schroeft draaien die dingen op high of ultra .
Als ik naar die staatjes kijk en zie dat de XPS17 zowat alles op high kan lopen ben ik niet bang dat je heel snel andere laptop moet kopen . Nogmaals : tenzij je persé alles op ultra en hoogste resoluties wil kunnen spelen.
Met alle kortingen kom je uit op 1000 euro voor die laptop en dan heb je dus beste GT555M ,heel goed scherm ,goed geluid,goeie CPU etc. eigenlijk gewoon compleet
) .Ik denk dat spellen die nu uitkomen en die je nu op high kan spelen en degene die 3-4 jaar na nu hoogstens op medium goed speelbaar krijgt .Zoiets ...
Over de GT555M ( omdat ik steeds meer neig naar de Dell oplossing ) :
de kaart die in de XPS 17 zit is de best mogelijke variant van die kaart en heb discussie gezien waarbij dat ding ook nog eens probleemloos kon worden overgeklokt . Zodanig zelfs dat de benchmarks die van de -theoretisch betere - GTX460M benaderde
enige andere laptop die zelfde type kaart heeft (op NBC) is de Alienware M14X .Kijk maar eens in de games benchmarks voor de XPS 17 .Hij eindigt steevast in top 3 van laptops met die GPU en heel vaak zelfs als eerste . Daarbij moet je er rekening mee houden dat ze die dingen testen op de best mogelijke settings .Dus hoogste resolutie met alles op full detail ,daarna verlagen ze resolutie maar laten vaak AA aanstaan e.d. .De kaart heeft een 3d Mark 06 score van 11110 pnt.Met wat kleine tweaks qua resolutie e.d. draait die kaart álles in de benchmarks moeiteloos
om je een idee te geven : ik heb recent eens gevraagd of je de MMO Rift met die kaart kan spelen en kreeg als antwoord dat alles boven 10k in 3d mark 06 high + settings kan gebruiken .Een MMO van type Rift is zwaarste belasting van zo'n kaart ( buiten spellen die heel slecht geoptimaliseerd zijn zoals metro 2033) omdat je alles tegelijk gebruikt : internet,geluid , zware CPU belasting en zware GPU belasting .Als je de resolutie beetje naar beneden schroeft draaien die dingen op high of ultra .
Als ik naar die staatjes kijk en zie dat de XPS17 zowat alles op high kan lopen ben ik niet bang dat je heel snel andere laptop moet kopen . Nogmaals : tenzij je persé alles op ultra en hoogste resoluties wil kunnen spelen.
Met alle kortingen kom je uit op 1000 euro voor die laptop en dan heb je dus beste GT555M ,heel goed scherm ,goed geluid,goeie CPU etc. eigenlijk gewoon compleet
opmerking was meer in algemene zinHet is geen wellis nietis duscussie, maar een discussie met argumenten die jij kan gebruiiken om te bepalen welke voor jou het meest geschikt is
dat geldt natuurlijk ook voor desktop GPU's ,alleen kan je die makkelijker vervangen .Maar da's iets waar je als koper laptop gewoon rekening mee moet houden. Het is niet zo dat alles na 3 jaar onspeelbaar wordt ,maar je moet nodige settings naar beneden zetten ( Skyrim loopt volgens tests op echt hele ouwe kaartjes ,vraag niet hoe maar het werkt wél , die kaartjes zijn in ieder geval stuk ouder dan de GT555M en dat wordt al beschouwd als een "oud"kaartje - geloof dat ze nog gingen proberen het spelend te krijgen op een X 800Als je een kaart wil die 3 jaar nog steeds recente games goed kan spelen moet je geen laptop kopen... Bijvoorbeeld, als je 2.5 jaar geleden een HD3870 mobility had gekocht stelt die kaart nu geen reet meer voor. Dat was destijds een high-end ding.
oops, hier kan je trouwens "geteste "GPU's zien voor Skyrim ( dit als een terzijde )
http://forums.bethsoft.co...read-46-w-hardware-guide/
en hier kan je je CPU + GPU invullen en zien op wat voor settings je zowat elk spel kan spelen ( bij benadering ), niet vergeten bij laptop: yes/no eventjes YES aan te vinken :
http://www.game-debate.com/games/
http://forums.bethsoft.co...read-46-w-hardware-guide/
en hier kan je je CPU + GPU invullen en zien op wat voor settings je zowat elk spel kan spelen ( bij benadering ), niet vergeten bij laptop: yes/no eventjes YES aan te vinken :
http://www.game-debate.com/games/
M14x review overigens: http://www.anandtech.com/...are-m14x-too-much-by-half
Maar ik ben van mening dat de M14x 2 hele grote steken laat vallen die hem eigenlijk meteen onbruikbaar maken voor iemand als ik: het scherm, en het scherm.
Ten eerste omdat je 900p krijgt in plaats van 1080p. Maar hij is toch ook kleiner? Het gewicht is echter vele malen belangrijker voor de mobiliteit, en daar laat hij steken vallen tov de xps 15 bijvoorbeeld: die is 3cm breder, iets lichter, en voor de rest dezelfde dimensies. Daar krijg je pak-m-beet 25% meer pixels voor terug.
Het 2e punt is de kwaliteit van het scherm. 500:1 contrast is niet slecht, en 320cd/m is ook zeker meer dan je zou verwachten. Maar de color gamut is gewoon crap, tegen de 42%. maar goed.. ik sla door geloof ik
Maar ik ben van mening dat de M14x 2 hele grote steken laat vallen die hem eigenlijk meteen onbruikbaar maken voor iemand als ik: het scherm, en het scherm.
Ten eerste omdat je 900p krijgt in plaats van 1080p. Maar hij is toch ook kleiner? Het gewicht is echter vele malen belangrijker voor de mobiliteit, en daar laat hij steken vallen tov de xps 15 bijvoorbeeld: die is 3cm breder, iets lichter, en voor de rest dezelfde dimensies. Daar krijg je pak-m-beet 25% meer pixels voor terug.
Het 2e punt is de kwaliteit van het scherm. 500:1 contrast is niet slecht, en 320cd/m is ook zeker meer dan je zou verwachten. Maar de color gamut is gewoon crap, tegen de 42%. maar goed.. ik sla door geloof ik
Dat klopt, maar persoonlijk vind ik dat een redelijk kul-argument. De GTX460m/560m valt immers ook te overklocken.Anoniem: 429157 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:06:
Sowieso, ik raad deze laptop redelijk vaak aan aan mensen die niet eens een GPU willen. Waarom? Omdat het de enige laptop is in deze priijsklasse met een beetje kwaliteit. De GPU mag over 3 jaar wel verouderd zijn, de kwaliteit en features blijven behouden.Als ik naar die staatjes kijk en zie dat de XPS17 zowat alles op high kan lopen ben ik niet bang dat je heel snel andere laptop moet kopen . Nogmaals : tenzij je persé alles op ultra en hoogste resoluties wil kunnen spelen.
Ook een reden dat ik persoonlijk grote verwachtingen heb van lightpeak ofwel thunderbolt. Dat is praktisch gezien pci-e 4x. Daar kan je een erg goede GPU op aansluiten zonder meteen verbonden te zijn een een laptop die dik en zwaar wordt vanwege de GPU. Ik zou op dit moment bijvoorbeeld makkelijk €100 over hebben als ik een pricewatch: Sapphire HD6770 VAPOR-X 1GB kon aansluiten op mijn laptop. Niet de beste kaart, maar genoeg om alles goed te kunnen spelen, al game ik nauwelijks meer.dat geldt natuurlijk ook voor desktop GPU's ,alleen kan je die makkelijker vervangen .Maar da's iets waar je als koper laptop gewoon rekening mee moet houden. Het is niet zo dat alles na 3 jaar onspeelbaar wordt ,maar je moet nodige settings naar beneden zetten ( Skyrim loopt volgens tests op echt hele ouwe kaartjes ,vraag niet hoe maar het werkt wél , die kaartjes zijn in ieder geval stuk ouder dan de GT555M en dat wordt al beschouwd als een "oud"kaartje - geloof dat ze nog gingen proberen het spelend te krijgen op een X 800) .Ik denk dat spellen die nu uitkomen en die je nu op high kan spelen en degene die 3-4 jaar na nu hoogstens op medium goed speelbaar krijgt .Zoiets ...
Anoniem: 368825
Ik zeg echt, kijk deviltech.de even. heb nu al een jaar een dtx 9700 en ben er nog steeds meer dan blij mee! zeker voor deze prijzen!!
of doe eens gek en blijf nog binnen het budget van de m17x
Fragbook DTX
ArtNr.: 45
1.681,00 € 19% 1.681,00 €
Konfiguration:
Bildschirm: 17,3" 1920 x 1080 Full-HD LED Backlight-Widescreen mit Glare-Technologie
Betriebssystem: kein
Sprache Betriebssystem: Deutsch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2760QM / 6MB L3 Cache, 2.40GHz - 3.50GHz Turbo Modus [+179€]
Speicher: 6 GB - 1 x 4096 MB 1x 2048 Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+79€]
Grafikkarte: ATI Mobility Radeon HD 6990 mit 2GB GDDR5 Speicher und DirectX 11 [+199€]
Festplatte: 750 GB 7.200 U/Min SATA [+75€]
Festplatte 2: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Integrierte DevilTech Wireless-Karte + Bluetooth
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Deutsch
Maus: keine
Headset: kein
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
USB-Stick: kein
Notebook-Tasche: kein
Ersatz-Akku: kein
Summe Produkte (netto): 1.412,61 €
zzgl. MwSt.19% Betrag: 268,39 €
Summe Produkte (brutto): 1.681,00 €
beide goedkoper en beter, bovendien erg mooie style volle ontwerpen zonder flipperkast effectDevil 9800 DTX
ArtNr.: 400
1.436,00 € 19% 1.436,00 €
Konfiguration:
Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Glare-Technologie
Sprache Betriebssystem: Deutsch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2670QM / 6MB L3 Cache, 2.20GHz - 3.10GHz Turbo Modus [+79€]
Speicher: 8 GB - 2 x 4096 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+119€]
Grafikkarte: ATI Mobility Radeon HD 6970 mit 2GB GDDR5 Speicher und DirectX 11 [+99€]
Festplatte: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min. [+80€]
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
Keyboard: Notebook-Tastatur - Deutsch
Summe Produkte (netto): 1.206,72 €
zzgl. MwSt.19% Betrag: 229,28 €
Summe Produkte (brutto): 1.436,00 €
Versandkosten: 0,00 €
Gesamtsumme: 1.436,00 €
Fragbook DTX
ArtNr.: 45
1.984,00 € 19% 1.984,00 €
Konfiguration:
Bildschirm: 17,3" 1920 x 1080 Full-HD LED Backlight-Widescreen mit Glare-Technologie
Sprache Betriebssystem: Englisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2820QM / 8MB L3 Cache, 2.30GHz - 3.40GHz Turbo Modus [+289€]
Speicher: 8 GB - 2 x 4096 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+119€]
Grafikkarte: ATI Mobility Radeon HD 6990 mit 2GB GDDR5 Speicher und DirectX 11 [+199€]
Festplatte: 120 GB SATA Solid State Drive [+159€]
Festplatte 2: 500 GB 7.200 U/Min SATA [+69€]
Keyboard: Notebook-Tastatur - Englisch
Notebook-Tasche: kein
Summe Produkte (netto): 1.667,23 €
zzgl. MwSt.19% Betrag: 316,77 €
Summe Produkte (brutto): 1.984,00 €
Versandkosten: 0,00 €
Gesamtsumme: 1.984,00 €
[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 368825 op 12-11-2011 01:08 ]
Dan is de BTO 17CL37 ATI 6990 goedkoper dan deviltech ,welk schermpje gebruikt Deviltech trouwens?
http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=514&lang=nl
http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=514&lang=nl
Ik kom op 1687 eu uit dan dus dat is vrijwel gelijk. geloof ook dat de behuizing de zelfde cevo is.
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 368825 op 12-11-2011 01:42 ]
Hoe is de service? Zijn ze goed bereikbaar? En hoe zit het met de taal, alleen duits of kom je met engels ook weg?Anoniem: 368825 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 00:29:
Ik zeg echt, kijk deviltech.de even. heb nu al een jaar een dtx 9700 en ben er nog steeds meer dan blij mee! zeker voor deze prijzen!!
beide goedkoper en beter, bovendien erg mooie style volle ontwerpen zonder flipperkast effect
[...]
Service is goed, ze zijn altijd bereid om te bellen en met engels gaat dat prima. als je vragen hebt zoeken ze het meteen uit. bij mij was de levering toen vertraagd en als ik belde kreeg ik direct antwoord. heb nog geen enkel probleem gehad met de laptop verder.
Je vergist je in de prijs van de M17x, die kost € 1,544 met HD6990m. en een kleine hoeveelheid RAM.Anoniem: 368825 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 00:29:
beide goedkoper en beter, bovendien erg mooie style volle ontwerpen zonder flipperkast effect
Bieden beter en goedkoper klopt ook niet: de eerste is duurder, de 2e is minder (HD6970m, vooruit). ik kan zonder moeite 5 punten bedenken waar de m17x het beter doet. Vraag je mij het omgekeerde, dan weet ik er niet eens een, tenzij je de overdreven styling van de m17x wilt aanvoeren als argument.
Bovendien krijg je bij clevo doet toetsenbord:

Wat ik op zich al een reden vind om €100 extra neer te leggen voor een notebook waar wel aandacht in de details zit.
Begrijp me niet verkeerd, het zijn geen slechte systemen als je budget beperkt is, en ik het er aardig wat aangeraden... een paar maanden terug toen de m17x €1800 was Het prijsverschil is nu zo klein dat je imo gek bent om iets anders te nemen dan de M17x in deze markt.
Dat is ook zo'n punt. Bij clevo's weet je nooit welk scherm je krijgt tenzij dat er expliciet bij staat. Wil je een goed scherm en er is niet iemand beschikbaar met dezelfde (recent bestelde) notebook om te verifieren welke er in zit, neem dan geen clevo. Je kan er gewoon niet zeker van zijn wat je krijgt.Anoniem: 429157 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 01:23:
Dan is de BTO 17CL37 ATI 6990 goedkoper dan deviltech ,welk schermpje gebruikt Deviltech trouwens?
Ik heb de prijzen van de augustus best buy aangehouden. wat is er mis met het toetsenbord, super fijn en degelijk, bovendien is er geen vuil tussen te krijgen en zijn het niet van die losse toetsen als bijv. acer etc
De layout. Het numpad is totaal nutteloos en eet alleen maar kostbare ruimte op. Alle knoppen behalve 1-9 zitten op non-standaard locaties.
als ik bij alienware een zelfde 17,3inch samen stel zoals ik die eerste deviltech heb samen gestelt kom ik op 2153euro uit, dat scheelt nogal een hoop met de 1680 van de deviltech. En het gewicht scheelt ook nogal wat.
Nadeel van dell is idd dat je moet weten waar je moet zijn.. Je kan de sheet gebruiken (Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7") om het uit te zoeken, of gewoon de prijs van mij overnemen.
Dat vind ik redelijk een non-issue waar de accuduur van de M17x op zijn minst 2x zo lang is...Anoniem: 368825 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:53:
En het gewicht scheelt ook nogal wat.
Ik vind persoonlijk dat als je 1500+ euro uitgeeft aan zo'n systeem dat je mag verwachten dat álles eraan gewoon goed/zeer goed is ( ook het scherm en toetsenbord ). Da's een hoop geld ...vandaar dat ik vroeg welk scherm Deviltech gebruikt . Je hebt voor 1500 euro of meer een heel behoorlijke desktop én een goeie netbook/laptop bv.
Als je de excel sheet van Darkstone gebruikt heb je alle kortingen die maar mogelijk zijn al in de berekeningen zitten.Echt een aanrader want dat scheelt ettelijke 100-en euro's met de "kaalprijs" op de Dell site
Als je de excel sheet van Darkstone gebruikt heb je alle kortingen die maar mogelijk zijn al in de berekeningen zitten.Echt een aanrader want dat scheelt ettelijke 100-en euro's met de "kaalprijs" op de Dell site
Ja je hoeft mij niet te overtuigen, ik heb al geruime tijd een deviltech en mijn volgende zal er weer 1 worden. Ik zie geen enkel nadeel van het toetsenbord en hoe het scherm is tegenover andere kan ik niet zeggen.
Ik ben het eens dat de kwaliteit van het scherm niet de beste is, maar ik ben het niet eens met je eerste punt. Ik heb genoeg 15" schermen gezien met 1080p, maar dit vind ik zelf een te hoge resolutie om prettig mee te kunnen werken op 15". Laat staan 1080p op een 14" scherm. Voor mij is 900p echt prima. Daar komt ook nog eens bij dat 900p voor de gt555m een beter te behapbare resolutie is dan 1080p voor spellen als bf3, the witcher 2 en skyrim (alhoewel je de resolutie natuurlijk omlaag kan zetten in gamesAnoniem: 303530 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:30:
M14x review overigens: http://www.anandtech.com/...are-m14x-too-much-by-half
Alexandre nog twee vragen: schermkwaliteit en fan lawaai hoe zit het daarmee?
Het geeft geen zin om te vragen naar schermkwaliteit, en ook de kwaliteit van de speakers en dat soort onderdelen. Als ik een ding heb geleerd in mijn jaren op tweakers is dat dat vrijwel iedereen daar een andere mening over heeft. Wil je objectief weten hoe goed een laptop is, zoek dan een review.
Afaik is het deze barebone: http://www.anandtech.com/...clevo-p170hm-geforce-485m. Als je hem vergelijkt met de http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo zie je duidelijk dat de reviewer de alienware overwegend een betere notebook vind.
Het scherm moet je overigens niet op letten, elke clevo-dealer schijnt een andere te gebruiken..
Afaik is het deze barebone: http://www.anandtech.com/...clevo-p170hm-geforce-485m. Als je hem vergelijkt met de http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo zie je duidelijk dat de reviewer de alienware overwegend een betere notebook vind.
Het scherm moet je overigens niet op letten, elke clevo-dealer schijnt een andere te gebruiken..
Jij bent wel erg kort door de bocht he, moet je reclame maken voor dell? het is geen aanval ofzo hoor!
voordat ik koos voor de deviltech heb ik zowel de alienware, als de msi, als de bto en de toen nog bestaande xxodd afgewogen. persoonlijk vond ik de deviltech gewoon het fijnst, het stylevolst en het mooist. de fan maakt bij intensief gebruik wel geluid, maar dit merk je pas als je de laptop na afloop uitzet. ik geloof dat dit ook een punt van verbetering is geweest op het nieuwe model, ik heb nog de clevo w860cu en die leveren ze niet meer. full hd op 15.6 inch was even een paar dagen wennen maar ik zou niet anders meer willen en het scherm kwaliteit vind ik gewoon ruim goed genoeg. ik kan het niet vergelijken met de andere uit dit segment en ik kan je geen gegevens en getallen geven, maar ikheb niks te klagen!
Btw, heel leuk die ene review, maar op bijv. notebook check zijn ze weer erg te spreken over de devils...
http://www.notebookcheck....earch.8223.0.html#results
En darkstone, een stukje uit de review van de fragbook: The *high quality display* is the biggest unique selling point. Brightness, black value and contrast are beyond any doubt. Since it is an anti-glare screen, the Fragbook can even be used outdoors.Â
voordat ik koos voor de deviltech heb ik zowel de alienware, als de msi, als de bto en de toen nog bestaande xxodd afgewogen. persoonlijk vond ik de deviltech gewoon het fijnst, het stylevolst en het mooist. de fan maakt bij intensief gebruik wel geluid, maar dit merk je pas als je de laptop na afloop uitzet. ik geloof dat dit ook een punt van verbetering is geweest op het nieuwe model, ik heb nog de clevo w860cu en die leveren ze niet meer. full hd op 15.6 inch was even een paar dagen wennen maar ik zou niet anders meer willen en het scherm kwaliteit vind ik gewoon ruim goed genoeg. ik kan het niet vergelijken met de andere uit dit segment en ik kan je geen gegevens en getallen geven, maar ikheb niks te klagen!
Btw, heel leuk die ene review, maar op bijv. notebook check zijn ze weer erg te spreken over de devils...
http://www.notebookcheck....earch.8223.0.html#results
En darkstone, een stukje uit de review van de fragbook: The *high quality display* is the biggest unique selling point. Brightness, black value and contrast are beyond any doubt. Since it is an anti-glare screen, the Fragbook can even be used outdoors.Â
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 368825 op 13-11-2011 01:33 ]
Je link doet het niet. Maar als ik neem aan dat je het over deze review hebt:
http://www.notebookcheck....ook-Notebook.62060.0.html
Dat notebookcheck dit niet oppakt is typisch notebookcheck. Die vergeten vaak zulke details. Vergelijk bijvoorbeeld eens de metingen van het scherm van http://www.notebookcheck....1E-Ultrabook.65506.0.html met http://www.anandtech.com/...sus-zenbook-ux21-review/4 en je snapt wat ik bedoel.
http://www.notebookcheck....0HM-Notebook.45594.0.html heeft daartegen wel weer een prima display.
Het is niet dat ik reclame aan het maken ben hoor.. Als je http://www.deviltech.de/d...8cc5.59351058/Devil-5700/ of http://www.deviltech.de/d...b727e8.32070889/Fragbook/ had gepakt van deviltech zou ik zeggen dat je daar met geen ander merk tegenop kan. De behuizing lijkt het zelfde te zijn als de bekende duitse medion, waren er nog mensen die zo'n model zochten?
Bij nadere inspectie van de deviltech site blijkt de prijs tussen de M17x en de deviltech met HD6990m overigens maar €30 te schelen, geen €100 (windows vergeten?) en dat is als ik enkel windows, cpu, en GPU toevoeg. Niet het RAM met hoge marge, dat zou ik er zelf inzetten voor +- 1/3e van de prijs.
http://www.notebookcheck....ook-Notebook.62060.0.html
Dat is voor mij een grotere reden om hem af te raden. Dat is het scherm waar Anoniem: 416631 in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2", Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2" en http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087 het over hebben. Ik heb werkelijk nog nooit zoveel negatieve reacties gezien over een scherm, ooit.Chi Mei N173HGE-L11
Dat notebookcheck dit niet oppakt is typisch notebookcheck. Die vergeten vaak zulke details. Vergelijk bijvoorbeeld eens de metingen van het scherm van http://www.notebookcheck....1E-Ultrabook.65506.0.html met http://www.anandtech.com/...sus-zenbook-ux21-review/4 en je snapt wat ik bedoel.
http://www.notebookcheck....0HM-Notebook.45594.0.html heeft daartegen wel weer een prima display.
Het is niet dat ik reclame aan het maken ben hoor.. Als je http://www.deviltech.de/d...8cc5.59351058/Devil-5700/ of http://www.deviltech.de/d...b727e8.32070889/Fragbook/ had gepakt van deviltech zou ik zeggen dat je daar met geen ander merk tegenop kan. De behuizing lijkt het zelfde te zijn als de bekende duitse medion, waren er nog mensen die zo'n model zochten?
Bij nadere inspectie van de deviltech site blijkt de prijs tussen de M17x en de deviltech met HD6990m overigens maar €30 te schelen, geen €100 (windows vergeten?) en dat is als ik enkel windows, cpu, en GPU toevoeg. Niet het RAM met hoge marge, dat zou ik er zelf inzetten voor +- 1/3e van de prijs.
Nee de link was een lijstje met verschillende reviews van deviltech. Ik draag een optie voor die misschien ook overwegen kan worden en jij probeerd elk punt onderuit te halen.
en ja windows was ik vergeten, in zo verre dat ik het zelf er nooit bij bestel omdat ik zelf wil weten wat ik op mijn pc installeer en niet al die voorgeprogrameerde rotzooi er op wil hebben.
Bovendien begrijp ik nog steeds niet waar jij die prijzen van die m17x vandaan haalt, ook met die kortingen, dus daar zou ik dan wel graag een lijstje van zien als je daar zo van overtuigd bent.
Maargoed, buiten dat en buiten Darkstone, voor de rest van de mensen zou ik deviltech erg aanraden, vind het erg fijne laptops en zeker niet prijzig, dus het overwegen waard.
en ja windows was ik vergeten, in zo verre dat ik het zelf er nooit bij bestel omdat ik zelf wil weten wat ik op mijn pc installeer en niet al die voorgeprogrameerde rotzooi er op wil hebben.
Bovendien begrijp ik nog steeds niet waar jij die prijzen van die m17x vandaan haalt, ook met die kortingen, dus daar zou ik dan wel graag een lijstje van zien als je daar zo van overtuigd bent.
Maargoed, buiten dat en buiten Darkstone, voor de rest van de mensen zou ik deviltech erg aanraden, vind het erg fijne laptops en zeker niet prijzig, dus het overwegen waard.
Via de sheet kan je dat uitrekenen, zoals ik al zei. Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7". Het vereist wel enige oefening.Anoniem: 368825 schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:35:
Heeft degene die ging vragen of je de Duitse Medion ( de ERAZER X6819 PCGH-Edition ) met een qwerty TB kon bestellen ooit antwoord gehad ? Kan je überhaupt een medion in Duitsland bestellen , want volgens de algemene voorwaarden is dat niet zo ?
da's dus dit model, voor de goede orde :
http://www.medion.com/de/...tion+(MD97908)/30013110A1
of
http://www.pcgameshardwar...-Anzeige/E-Commerce/News/
1199 Euro
of
http://www.pcgameshardwar...-Anzeige/E-Commerce/News/
1199 Euro
Heb je al gekeken naar de http://www.deviltech.de/d...8cc5.59351058/Devil-5700/? Die lijkt identiek aan de medion, behalve dat hij zonder SSD komt.
ziet er inderdaad heel goed uit ,die deviltech. Is dat ook dat Samsungscherm dat in die "duitse "Medion zit ?
In de recentie voor die Medion zijn ze zeer te spreken over het scherm ( moet voor alles eerste keer zijn ),of althans ze vinden het zeer zeker niet slecht :
http://www.notebookjourna...r-x6819-md97908-nkmj-1611
In de recentie voor die Medion zijn ze zeer te spreken over het scherm ( moet voor alles eerste keer zijn ),of althans ze vinden het zeer zeker niet slecht :
http://www.notebookjourna...r-x6819-md97908-nkmj-1611
Ik zou het niet weten. Een paar posts geleden uitte ik al mijn twijfel over de schermen die clevo dealers gebruiken.
Het scherm is niet slecht nee, maar ook niet heel goed. Hij moet zeker niet slechter worden dan hij nu is.
Het scherm is niet slecht nee, maar ook niet heel goed. Hij moet zeker niet slechter worden dan hij nu is.
Het wordt overigens zeer zeker géén Deviltech voor mij ( blijkbaar gaat het niet top met bedrijf en ik vind service héél belangrijk ) :
http://www.deviltech-foru...?page=Thread&threadID=180
Forum staat tamelijk vol met dat soort berichtjes
http://www.deviltech-foru...?page=Thread&threadID=180
Forum staat tamelijk vol met dat soort berichtjes
De service is blijkbaar niet veel soeps.. maar ik vind het al een heel punt dat ze het lef hebben om een forum op te zetten. Dat doe je niet als de service echt crap is. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Kan me best voorstellen dat je als bedrijf geen vat hebt op leveringen van onderdelen door bedrijven in Taiwan en dat daardoor vertragingen optreden . Maar als je ook niet je emails beantwoord en helemaal níets laat weten over eventuele vertragingen- en zelfs gecancelde orders niet honoreert of eenzijdig orders annuleert - is dat zeker niet best . Er gaan dus mensen klacht neerlegen bij ECC ,zo erg is het blijkbaar .Heb zoiets nog nooit gehoord over BTO ( om maar eens ander custombuilder te noemen)Anoniem: 303530 schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:52:
De service is blijkbaar niet veel soeps.. maar ik vind het al een heel punt dat ze het lef hebben om een forum op te zetten. Dat doe je niet als de service echt crap is. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Waarschijnlijk omdat BTO dat of duidelijk op hun site meldt, of pas systemen gaat aanbieden op hun site als je bij hun op kantoor staat. BTO is iig bijna altijd de laatste met het aanbieden van nieuwe platformen.
Van die lange levertijd had ik inderdaad ook last, toen was het een probleem met de schermen icm de videokaart. Ik kon wel de 460m krijgen, maar niet de 5870, en juist die laatste wou ik hebben. Ik heb elke keer gebeld ipv te mailen en dit ging wel elke keer gewoon goed. Uiteindelijk is hij een paar weken later gewoon geleverd.
Ik heb inderdaad antwoord terug gekregen van Medion:Anoniem: 429157 schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:40:
Heeft degene die ging vragen of je de Duitse Medion ( de ERAZER X6819 PCGH-Edition ) met een qwerty TB kon bestellen ooit antwoord gehad ? Kan je überhaupt een medion in Duitsland bestellen , want volgens de algemene voorwaarden is dat niet zo ?
of
http://www.pcgameshardwar...Anzeige/E- Commerce/News/
1199 Euro
Quote: Wir liefern unsere Geräte nur so aus, wie Sie im Internet beschrieben sind. Gerne können Sie diese unter www.medion.nl bestellen.
Leider ist ein Einbauen einer eigenen Tastatur nicht möglich.
Unquote:
Helaas verkopen ze de laptop alleen met de duitse QWERTZU indeling. Losse QWERTY toetsenborden worden ook niet geleverd. Erg jammer. De X6819 is een laptop met hoog bang-for-your-buck gehalte
Eigenlijk moet tweakers in samenspraak met medion ( of BTO) gewoon een "tweakers " gaming notebook samenstellen . Precies zoals Duitse collega's dat gedaan hebben ( en tweakers zelf met desktops,hoewel die erg prijzig zijn
)
Het is inderdaad jammer , want die X6819 was verreweg beste ding in hun assortiment ,ook gezien goeie scherm .
Het is inderdaad jammer , want die X6819 was verreweg beste ding in hun assortiment ,ook gezien goeie scherm .
Mss een domme opmerking, maar kan je de toetsen niet los trekken en er weer anders op drukken? Vervolgens je taal instellingen wijzigen en klaar?
Helaas staan er meer tekens op een andere plek dan de z en u: http://en.wikipedia.org/wiki/File:KB_Germany.svgYour Grandma schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:17:
Mss een domme opmerking, maar kan je de toetsen niet los trekken en er weer anders op drukken? Vervolgens je taal instellingen wijzigen en klaar?
(en je krijgt er de ö ä en ü bij!)
je zou eventueel wel toestenbord kunnen veranderen ( in z'n geheel) maar dan vervalt de garantie waarschijnlijk . Los daarvan heeft medion Duitsland in bovenstaand mailtje duidelijk te kennen gegegeven dat ze niet leveren buiten Duitsland,punt...Your Grandma schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:17:
Voor zover ik begrepen heb zijn ook alle drivers e.d. gewoon Duitstalig ( heb eens even gekeken of anderen geprobeerd hebben aldaar systemen te kopen ) , dus de gehele support loopt via Medion Duitsland.Stel dat je dan wat hebt: moet je in de auto springen en naar Oosterburen rijden
Het is zeer spijtig want dat model is - ook volgens recensies in Duitse pers - verreweg beste dat Medion op game-laptop ooit heeft gemaakt . Dat komt ook omdat de lui van http://www.pcgameshardware.de/ er waarschijnlijk op gestaan hebben dat er fatsoenlijk scherm bij geleverd zou worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 429157 op 15-11-2011 20:41 ]
ik zie dat de oude asus G53 in de lijst staat, maar de nieuwe met SB en de 560m gtx niet
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=111728
ik ben op zoek naar een sterke notebook,voor zowel games als ook 3D tekenen in solidworks en inventor.
en belangrijk punt voor mij is wel dat de koeling redelijk stil blijft, want ik heb hier nu eentje staan die pressies opstijgt bij een spelletje WoW of GRID :-p
en ik heb gelezen dat de koeling bij de asus wel in orde is door de gescheiden koeling van gpu en cpu.
is de asus een goed idee of zijn er nog andere "stille" oplossingen die jullie voorstellen ?
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=111728
ik ben op zoek naar een sterke notebook,voor zowel games als ook 3D tekenen in solidworks en inventor.
en belangrijk punt voor mij is wel dat de koeling redelijk stil blijft, want ik heb hier nu eentje staan die pressies opstijgt bij een spelletje WoW of GRID :-p
en ik heb gelezen dat de koeling bij de asus wel in orde is door de gescheiden koeling van gpu en cpu.
is de asus een goed idee of zijn er nog andere "stille" oplossingen die jullie voorstellen ?
PSN : runeviking
De prija/kwaliteit van de asus G serie is echt helemaal niets. In nederland heb je voor minder geld een M17x met HD6990m. Die kaart is 2x zo snel. Ook msi en medion hebben spul ver onder de prijs van de G53.
Of die stil zijn weet ik niet, maar dat is makkelijk uit te zoeken in een review:
http://www.notebookcheck....k-FullHD-TFT.41563.0.html
http://www.notebookcheck....0QM-Notebook.58812.0.html
De G53 lijkt inderdaad stiller dan de concurrentie. Of dat zoveel geld waar is..
Of die stil zijn weet ik niet, maar dat is makkelijk uit te zoeken in een review:
De G53 lijkt inderdaad stiller dan de concurrentie. Of dat zoveel geld waar is..
als ik voor dell belgie een alienware m17x samenstel met HD6990m en ook 2 750gig harde schijven in raid 0 en full hd scherm kom ik al dicht bij de 2200 euro uit, en dat is wel een heel stuk meer als de asusAnoniem: 303530 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:06:
De prija/kwaliteit van de asus G serie is echt helemaal niets. In nederland heb je voor minder geld een M17x met HD6990m. Die kaart is 2x zo snel. Ook msi en medion hebben spul ver onder de prijs van de G53.
Dat zou best kunnen. Als je zelf harde schijven besteld kom je in nederland rond de €1600 met een HD6990m en 1080p. Dat is wel zonder blu-ray.
Niet dat je 2 harde schijven wilt. Je wilt natuurlijk een HDD + een SSD.
ja, maar dat is het probleem een beetje, ik woon niet in nederland, en ik weet ook niet waarom hier in belgië diezelfde configuratie zoveel duurder isAnoniem: 303530 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:25:
Dat zou best kunnen. Als je zelf harde schijven besteld kom je in nederland rond de €1600 met een HD6990m en 1080p. Dat is wel zonder blu-ray.
wat belet je om in Nederland te bestellen ( of zelfs in Duitsland ) ? Heel veel webshops leveren gewoon in de gehele EU.Je kan zelfs een systeem in VSA bestellen en laten overkomen - weet niet hoeveel je dan betaalt voor invoer echtervikingjunior schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:31:
[...]
ja, maar dat is het probleem een beetje, ik woon niet in nederland, en ik weet ook niet waarom hier in belgië diezelfde configuratie zoveel duurder iswant moest het hier ook lukken voor een HD6990m met full hd scherm voor €1600 dan nam ik de alienware wel, ik heb goede ervaringen met dell,maar spijtig genoeg zit ik dan boven mijn budget van 1600euro
Kijk maar eens op een aantal sites buiten België . Ik weet van zowel BTO als Deviltech dat ze gewoon laptops leveren inclusief een Belgisch Azerty keyboard .Ook Schenker- die tamelijk goed te boek staan - levert in gehele EU :
http://www.mysn.de/shop_a...72-4594-9A02-69BAE426E2F3
Dat doet dell dus niet. Het afleveradres moet verplicht in nederland zijn. Als je famillie hebt is dat een goed idee, er is echt niets wat ook maar in de buurt komt qwa specs en features.
De BTO's hebben vergelijkbare specs voor een vergelijkbare prijs, maar zijn een stuk minder luxe. Dat is juist een punt waar de G53 (of G73, maar buiten het budget) het goed doet.
De BTO's hebben vergelijkbare specs voor een vergelijkbare prijs, maar zijn een stuk minder luxe. Dat is juist een punt waar de G53 (of G73, maar buiten het budget) het goed doet.
Ik moet zeggen dat ik redelijk fan ben van de Asus G lijn. Snelle stille laptops. Alleen kom je twee nadelen tegen: GPU kan sneller en te duur voor de specs.
Weet iemand of het mogelijk is om de gpu te vervangen? stel ik heb hier een g73 en ik wil de 5870m vervangen door een 6990m?
Weet iemand of het mogelijk is om de gpu te vervangen? stel ik heb hier een g73 en ik wil de 5870m vervangen door een 6990m?
Dat kan als er een mxm slot in zit (schroef hem open). Maar dat kost alsnog €400+, en ik heb geen idee of het gaat werken.
Ideaal zou zijn als Intel werk zou maken van Lightpeak ( specs vrijgeven) en laptop-producenten dat ook écht zouden omarmen , zover ik weet heeft alleen de Sony Vaio Z en de Apple dit . Heb wel uitgezocht dat 3rd party bedrijven wel degelijk in de weer zijn met externe GPU-oplossingen voor laptops en ultrabooks
http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock
of ,nog goedkoper
http://forum.notebookrevi...diy-egpu-experiences.html
Vraag me wel af of iemand zo'n oplossing al eens geprobeerd heeft met een echt hele goeie GPU en of je dan prestaties van een desktop kan benaderen. Waar je eigenlijk naar toe wil is dat je een heel mobiel ding hebt waar je thuis gewoon een peripheral aanhangt om er - qua prestaties- een desktop van te maken.
http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock
of ,nog goedkoper
http://forum.notebookrevi...diy-egpu-experiences.html
Vraag me wel af of iemand zo'n oplossing al eens geprobeerd heeft met een echt hele goeie GPU en of je dan prestaties van een desktop kan benaderen. Waar je eigenlijk naar toe wil is dat je een heel mobiel ding hebt waar je thuis gewoon een peripheral aanhangt om er - qua prestaties- een desktop van te maken.
Als je lightpeak wilt moet je wachten tot maart. Ivy bridge heeft lightpeak (of beter gezegd, thunderbolt) geïntrigeerd als ik me het goed herinner.
Het is overigens 'maar' pci-e x2 bandwith als ik goed reken, dus een 'echt hele goede gpu' zou ik er niet aanhangen. Een HD6770 of iets dergelijks lijkt mij wel interessant.
Het is overigens 'maar' pci-e x2 bandwith als ik goed reken, dus een 'echt hele goede gpu' zou ik er niet aanhangen. Een HD6770 of iets dergelijks lijkt mij wel interessant.
zover ik kan zien is men echter wel degelijk bezig te kijken of de gegevensoverdracht niet sneller kan ( in het geval van de eGPU oplossing is men ook aan het bestuderen of men niet de USB 3.0 poort kan gebruiken omdat niet alle laptops mPCIE of minidisplay poort hebben ) . Zag in dat forum dat zelfs degene die de kabels fabriceert eraan meewerkt .
zou wat zijn: ultradun ding hebben,thuiskomen , aansluiten en je hebt een "desktop"
zou wat zijn: ultradun ding hebben,thuiskomen , aansluiten en je hebt een "desktop"
grr, pech gehad vandaag, ik kreeg een 10% kortingscode van alienware in mijn mailbox, blijkt deze alleen op de US site te werken
op de belgische geeft hij aan dat hij verlopen is.anders had er een alienware m17x op mijn bureau gestaan. maar nu blijft hij duurder uitkomen als de asus als ik voor dezelfde spec's ga
Ik zoek wat advies in keuze van een laptop bij BTO.
Ik zou graag een laptop willen waarmee het mogelijk is om Battlefield 3 en de huidige FPS in de hoogste settings te kunnen draaien. Welke notebooks komen hiervoor in aanmerking en gaan het langste mee met de nieuwste games? Ik wordt er niet echt wijs uit op de site.
Ik zou graag een laptop willen waarmee het mogelijk is om Battlefield 3 en de huidige FPS in de hoogste settings te kunnen draaien. Welke notebooks komen hiervoor in aanmerking en gaan het langste mee met de nieuwste games? Ik wordt er niet echt wijs uit op de site.
Een Radeon 6990 kan Battlefield 3/Modern Warfare 3 op high/ultra spelen met 1920x1080 (uit eigen ervaring). Deze GPU zit bijv. in de 15CL37 (en 17CL37).stefanf20 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:10:
Ik zoek wat advies in keuze van een laptop bij BTO.
@stefanf20: Dat is dan een laptop met de HD6990 als je een laptop met een goede prijs/prestatie verhouding zoekt. De snelste is simpelweg de GTX580m, maar voor het extra geld eigenlijk te duur.
Bericht verplaatst. Een ervaringentopic is geen generiek aankoopadviestopic...
Ik zou beginnen bij het vermelden van je budget
Ik zou beginnen bij het vermelden van je budget
@Darkstone - Sorry had niet gezien dat hij daar niet geplaatst mocht worden. In iedergeval bedankt voor het doorverwijzen!
Budget is redelijk groot:
1500-1700 euro. Ik heb begrepen dat je voor een leuke laptop ook wel zo'n prijs uitgeeft. Klopt dit?
@BrentNL - Jij hebt ook deze laptop? Hoe ervaar je hem en heb je ook een SSD erin?
Budget is redelijk groot:
1500-1700 euro. Ik heb begrepen dat je voor een leuke laptop ook wel zo'n prijs uitgeeft. Klopt dit?
@BrentNL - Jij hebt ook deze laptop? Hoe ervaar je hem en heb je ook een SSD erin?
In dat geval kom je automatisch uit bij de BTO 15cl37 (15" variant) of M17x (17" variant). Het vereist alleen enige routine om de juiste prijs voor die laatste voor elkaar te krijgen.
Edit: verduidelijking aangezien je vast niet weet wat ik met 'M17x' bedoel: dat is de 17" Alienware. Niet lachen, dat ding is ongelofelijk goed geprijsd.
Edit: verduidelijking aangezien je vast niet weet wat ik met 'M17x' bedoel: dat is de 17" Alienware. Niet lachen, dat ding is ongelofelijk goed geprijsd.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-11-2011 22:09 ]
ik heb op dit moment een M17x in m'n mandje staan met in totaal 465 euro korting, waardoor ik incl verzendkosten en btw op 1870 euro uitkom;
ik heb de 10% korting, een 90 euro bon en de 160 euro korting op geselecteerde laptops; Zijn er nu nog kortingen die ik over 't hoofd zie?
En eigenlijk wil ik er een SSD in, maar die kost via Dell 450 euro extra; dat is volgens mij nogal veel.
Ik zet weinig tot geen films/muziek op m'n laptop, heb alleen windows 7, office studentenversie en 3 a 4 spellen erop staan, dus echt veel ruimte heb ik niet nodig; Als ik zo op internet rond kijk lees ik vooral verhalen dat er geen 2e harde schijf in kan; is dat waar? want ik was naar bijvoorbeeld de crucial m4 128GB aan 't kijken, maar dat is als enige schijf niet ontzettend ruim.
Edit: Ik heb nog wat meer rondgekeken, ik had m'n geheugen van 4 GB naar 8 GB verhoogd, voor 140 euro; Als ik dat terugdraai en gewoon los die geheugendingen koop kan ik bijvoorbeeld met deze pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 voor 70 euro naar 16 GB toe, toch?
ik heb de 10% korting, een 90 euro bon en de 160 euro korting op geselecteerde laptops; Zijn er nu nog kortingen die ik over 't hoofd zie?
En eigenlijk wil ik er een SSD in, maar die kost via Dell 450 euro extra; dat is volgens mij nogal veel.
Ik zet weinig tot geen films/muziek op m'n laptop, heb alleen windows 7, office studentenversie en 3 a 4 spellen erop staan, dus echt veel ruimte heb ik niet nodig; Als ik zo op internet rond kijk lees ik vooral verhalen dat er geen 2e harde schijf in kan; is dat waar? want ik was naar bijvoorbeeld de crucial m4 128GB aan 't kijken, maar dat is als enige schijf niet ontzettend ruim.
Edit: Ik heb nog wat meer rondgekeken, ik had m'n geheugen van 4 GB naar 8 GB verhoogd, voor 140 euro; Als ik dat terugdraai en gewoon los die geheugendingen koop kan ik bijvoorbeeld met deze pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 voor 70 euro naar 16 GB toe, toch?
[ Voor 18% gewijzigd door rik86 op 30-11-2011 10:02 ]
@Rik86 - Ik heb ook een M17x besteld. Je kan hem het beste zo kaal mogelijk instellen dus zonder SSD en zonder extra geheugen. Dit is namelijk goedkoper om dit zelf erin te zetten.
Even goed kijken welke Videocard en Processor je wilt bestellen.
Even goed kijken welke Videocard en Processor je wilt bestellen.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
upgrade naar 1080p scherm
upgrade naar HD6990m
+ €90 kortingsbon, + 10% kortingsbon
=€ 1,544
Zelf RAM en SSD bestellen (belachelijke marges..)
Er kunnen 2 HDD's en 4 DIMM's in. Ik raad pricewatch: Intel 320 120GB + pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 aan. Of iets in die richting.
upgrade naar HD6990m
=€ 1,544
Er kunnen 2 HDD's en 4 DIMM's in. Ik raad pricewatch: Intel 320 120GB + pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 aan. Of iets in die richting.
Door al deze berichten ben ik nu ook een alienware 17x aan het overwegen. Heb nu een fijne configuratie in m'n dell winkelmandje liggen, maar de €90 kortingscodes kan ik nergens meer vinden. Is dell hiermee gestopt? De enige coupon die ik kan invoeren is de 10%. Die €90 zou ik wel graag willen toepassen...Anoniem: 303530 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:57:
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
upgrade naar HD6990m
=€ 1,544
Dat klopt. De €90 kortingsbon is weg. In plaats daarvan is de 10% bon nu wat makkelijker bereikbaar geworden. Ik geloof dat je een paar tientjes duurder uit bent.
Pak de sheet (Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7") en ga alle configs langs. Ik geloof dat de versie met 3D scherm en GTX580m het meest interessant is op dit moment, zeker weten doe ik dat echter niet.
Pak de sheet (Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7") en ga alle configs langs. Ik geloof dat de versie met 3D scherm en GTX580m het meest interessant is op dit moment, zeker weten doe ik dat echter niet.
In mijn config is de v04 de beste deal: €1792 (GTX580m, Momentus XT en 3D scherm)
De v01 (+ GTX580 en Momentus XT) moet €1779 kosten maar dan heb ik geen 3D scherm.
Ik ga geen 3D games spelen, is het dan de 13 euro extra waard? Zou ik bijvoorbeeld telefonisch de 3D nvidia bril á €100 eraf kunnen praten aangezien de €90 euro kortingsbon niet meer komt?
De v01 (+ GTX580 en Momentus XT) moet €1779 kosten maar dan heb ik geen 3D scherm.
Ik ga geen 3D games spelen, is het dan de 13 euro extra waard? Zou ik bijvoorbeeld telefonisch de 3D nvidia bril á €100 eraf kunnen praten aangezien de €90 euro kortingsbon niet meer komt?
Eh. Hallo, een momentus XT is geen €160 waard
Daarvoor kan je ook een 120GB SSD kopen.
Als ik goed reken betaal je dan zijn er 2 keuzes:
€ 1,647 voor i7-2670QM, 3D scherm en GTX580m
€ 1,680 voor i7-2760QM, 1080p en HD6990m
Welke je kiest is puur persoonlijke voorkeur. De prijzen zijn overigens wel wat gestegen lijkt het. Je kan nog wel wat extra korting pakken met de haalmeeruitjekaart actie.

Als ik goed reken betaal je dan zijn er 2 keuzes:
€ 1,647 voor i7-2670QM, 3D scherm en GTX580m
€ 1,680 voor i7-2760QM, 1080p en HD6990m
Welke je kiest is puur persoonlijke voorkeur. De prijzen zijn overigens wel wat gestegen lijkt het. Je kan nog wel wat extra korting pakken met de haalmeeruitjekaart actie.
Jij stelt dus voor de standaard HD te kiezen en dan zelf een upgrade te doen met een SSD?
(Ik wou zowiezo een SSD plaatsen maar i.c.m. met een 500GB of 750GB momentus XT.)
(Ik wou zowiezo een SSD plaatsen maar i.c.m. met een 500GB of 750GB momentus XT.)
Zelf een upgrade uitvoeren inderdaad. Er kunnen toch 2 HDD's in, het nut van een XT ontgaat mij een beetje in zo'n geval.
Misschien een rare vraag: als ik de v04 configuratie in m'n mandje bekijk staat er alienware M17x. Bij de v01 configuratie staat daar R3 achter. De configuratie in de V04 heeft ook een sandybridge i7 2670qm processor dus dat moet toch ook de laatste R3 versie zijn?
Dat is een fout op de website. Welke je ook bestelt, het uiterlijk is hetzelfde.lavalamp schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:40:
Misschien een rare vraag: als ik de v04 configuratie in m'n mandje bekijk staat er alienware M17x. Bij de v01 configuratie staat daar R3 achter. De configuratie in de V04 heeft ook een sandybridge i7 2670qm processor dus dat moet toch ook de laatste R3 versie zijn?
Beiden zijn glossy schermen.lavalamp schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:56:
Darkstone, heb jij ook beeld bij het verschil tussen het 3D scherm en het 1080p scherm?
Zijn ze kwalitatief vergelijkbaar? Volgens de Dell site is de helderheid hoger (400cd/m2 vs 300cd/m2) maar heeft hij geen antiglare maar wel truelife.
Er zijn uit het hoofd 3 verschillen: Het feit dat het ene scherm 3D heeft, en het andere niet. 2ms responsetime vs ??? responsetijd, en het verschil in helderheid.
Het eerste punt vind ik niet heel erg belangrijk, en de 2 andere punten ook niet heel erg. Het verschil is vooral 3D en niet 3D. 300cd/m is zat als je niet buiten gaat zitten, al is meer altijd leuk.
Bedankt voor je reactie!
In de volgende review http://www.digitalversus....-m17x-r3-p12080/test.html staat te lezen dat het 3D scherm een 5ms refresh rate heeft en een nogal matige kleurverdeling. Wel zijn de contrast ratio en helderheid goed.
In de volgende review http://www.digitalversus....-m17x-r3-p12080/test.html staat te lezen dat het 3D scherm een 5ms refresh rate heeft en een nogal matige kleurverdeling. Wel zijn de contrast ratio en helderheid goed.
Ik lees hier 2ms
http://forum.notebookrevi...splay-panel-assembly.html
En echt. Er is welgeteld 1 site welke je kan vertouwen als het om schermen gaat. En dat is anandtech. Die hebben wel het 1080p scherm getest, maar niet de 3D variant.
http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo
Het 3D scherm heeft ook iets meer contrast, maar dat ga je nooit merken. Persoonlijk vind ik dat je het verschil in responsetijd ook nooit kan merken, tenzij je een IPS paneel vergelijkt.
http://forum.notebookrevi...splay-panel-assembly.html
En echt. Er is welgeteld 1 site welke je kan vertouwen als het om schermen gaat. En dat is anandtech. Die hebben wel het 1080p scherm getest, maar niet de 3D variant.
http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo
Het 3D scherm heeft ook iets meer contrast, maar dat ga je nooit merken. Persoonlijk vind ik dat je het verschil in responsetijd ook nooit kan merken, tenzij je een IPS paneel vergelijkt.
Ik heb begrepen dat Nvidia Optimus ook niet werkt als je een 3d scherm hebt. klopt dat?
Dat weet ik niet zeker. Volgens mij werkt het niet, maar bij gebrek aan reviews kan ik dat niet bevestigen Als je waarde hecht aan de accuduur zou ik op safe spelen en het 3D scherm niet nemen.