Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artistje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01-2022
Was ik weer ff, iemand die mij de verschillen qua prestaties kan vertellen tussen deze 3 laptops. Gebruik voor gamen/foto/videobewerking.

pricewatch: Asus K53SC-SX075V
pricewatch: Asus K53SV-SX146V
http://www.bcc.nl/product/asus-k53svsx380

Beter 100 euro meer voor de k53svx380 neertellen of voldoet de k53sv146v wel voor games zoals Counterstrike:Source en foto/videobewerking?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notebookcheck heeft het vorige model gereviewd, de msi GE620, niet de GE620dx. De batterij gaat vier en een half uur mee. Niet slecht voor een gaming notebook, voor mij althans genoeg. Throttling issues heb ik niets van gemerkt tot nu toe.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen oud model, de GE620 is identiek behalve de grafische kaart. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een veel betere koeling in de GT555m versie zit. Alhoewel, alles is mogelijk.

msi heeft trouwens een mindere reputatie op het gebied van schermen. Zou je voor mij de instructies in [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops kunnen volgen? Voorheen gebruikte msi altijd de B156HW01 v5, en dat is het goedkoopste 1080p scherm wat er bestaat. Gegevens over de huidige lijn ontbreekt vooralsnog.

Ik vind het wel raar. In de notebookcheck review wordt hij enorm heet, volgens jou valt dat mee.. De accuduur in de notebookcheck review is knudde, volgens jou veel langer. Ik heb noot veel vertrouwen in notebookcheck gehad, maar dit is een ander uiterste :X
artistje schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:44:
Was ik weer ff, iemand die mij de verschillen qua prestaties kan vertellen tussen deze 3 laptops. Gebruik voor gamen/foto/videobewerking.

pricewatch: Asus K53SC-SX075V
http://www.bcc.nl/product/asus-k53svsx380

Beter 100 euro meer voor de k53svx380 neertellen of voldoet de k53sv146v wel voor games zoals Counterstrike:Source en foto/videobewerking?

Bvd
De i5 versie is zat. Ga je toch voor de i7, neem dan de xps 15. Het betere scherm is een oneindig veel groter voordeel dan die processor ooit zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een LG Display LP156WF1-T in. Het ziet er puik uit!

De batterij gaat natuurlijk alleen vier en een half uur mee als je er niet mee gamed. De fan maakt wel behoorlijk veel lawaai under load maar dat heeft volgens mij elke notebook.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn helaas meerdere versies van dat scherm. Het is iig geen B156HW01 v5. Dus dat is sowieso al een vooruitgang voor msi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledig dan :-)

LG Display
Plug and Play ID......... LGD01E9
Data string.............. LP156WF1-TLC1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Toevallig' heb ik daar een datasheet van. 220Nits, 64.383% NTSC. Dat is vrij mager.

Even googlen, en jawel:
http://www.notebookcheck....PRO-Notebook.56654.0.html een review.
Een prima scherm. alleen de maximale helderheid valt vies tegen. Mijn scherm doet 300cd/m, maar alsnog 100x beter dan wat er in de vorige generatie MSI's was te vinden.

Reminder: voeg dit scherm toe aan het bovengenoemde topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:55:
Geen oud model, de GE620 is identiek behalve de grafische kaart. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er een veel betere koeling in de GT555m versie zit. Alhoewel, alles is mogelijk.

msi heeft trouwens een mindere reputatie op het gebied van schermen. Zou je voor mij de instructies in [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops kunnen volgen? Voorheen gebruikte msi altijd de B156HW01 v5, en dat is het goedkoopste 1080p scherm wat er bestaat. Gegevens over de huidige lijn ontbreekt vooralsnog.

Ik vind het wel raar. In de notebookcheck review wordt hij enorm heet, volgens jou valt dat mee.. De accuduur in de notebookcheck review is knudde, volgens jou veel langer. Ik heb noot veel vertrouwen in notebookcheck gehad, maar dit is een ander uiterste :X
Klopt niet, ook de hd is geen 500/5200, maar 750/7200 en het scherm van de GE620DX is dus duidelijk niet te vergelijken met de GE620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de msi site zijn ze identiek behalve de GPU. Bij de HDD en scherm en RAM is ingevuld '4GB or 6GB or 8GB...' je snapt het punt.

De body van beide versies is identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en de inhoud van deze dunne en lichte body is dus bij de 620dx nu voorzien van zeer behoorlijke hardware gezien de prijs die ze er voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal
ik ben opzoek naar een laptop want ik ga binnenkort werken aan mn afstuderen dus ik ga veel moven :)
zelf speel ik veel game dus t moet een laptop worden die ook wat games kan draaien.
games die ik vooral speel zijn sc2, wow en binnenkort d3. af en toe ook wel eem mw2 of een black ops is ook niet verkeerd, maybe mw3 in de toekomst
nu heb ik een paar apparaatjes op het oog.
- eerst vond ik de Asus X5QSF-S1123V een hele leuke optie vooral met de studenten aktie. maar na al die reacties over campusshop in the asus topic begon ik echt te twijfelen als ik wel iets bij hun moest kopen.

- toen kwam ik de bto 15P35-GT555 tegen. deze heeft betere specs zoals meer geheugen, een snellere proc en harde schijf kan een momentus xt worden. en dat allemaal voor +- dezelfde prijs als de asus.

omdat ik veel game, wil ik dus best een laptop die games kan draaien. de 15CL38-GTX560 is daarom ook heel interessant. is het t waard, voor de games die ik speel, om te gaan voor de duurdere, 15CL38-GTX560?
hebben jullie misshien een aanrader voor een andere laptop?

mijn budget is zo klein als mogelijk :), ik ben alsnog student.
en graag een 15inch scherm, zoals ik eerder heb aangegeven ga ik veel shouwen met dat ding dus een grote 17inch laptop gaat niet handig worden.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:21:
hallo allemaal
ik ben opzoek naar een laptop want ik ga binnenkort werken aan mn afstuderen dus ik ga veel moven :)
zelf speel ik veel game dus t moet een laptop worden die ook wat games kan draaien.
games die ik vooral speel zijn sc2, wow en binnenkort d3. af en toe ook wel eem mw2 of een black ops is ook niet verkeerd, maybe mw3 in de toekomst
nu heb ik een paar apparaatjes op het oog.
- eerst vond ik de Asus X5QSF-S1123V een hele leuke optie vooral met de studenten aktie. maar na al die reacties over campusshop in the asus topic begon ik echt te twijfelen als ik wel iets bij hun moest kopen.

- toen kwam ik de bto 15P35-GT555 tegen. deze heeft betere specs zoals meer geheugen, een snellere proc en harde schijf kan een momentus xt worden. en dat allemaal voor +- dezelfde prijs als de asus.

omdat ik veel game, wil ik dus best een laptop die games kan draaien. de 15CL38-GTX560 is daarom ook heel interessant. is het t waard, voor de games die ik speel, om te gaan voor de duurdere, 15CL38-GTX560?
hebben jullie misshien een aanrader voor een andere laptop?

mijn budget is zo klein als mogelijk :), ik ben alsnog student.
en graag een 15inch scherm, zoals ik eerder heb aangegeven ga ik veel shouwen met dat ding dus een grote 17inch laptop gaat niet handig worden.

alvast bedankt
Het is moeilijk (zeg maar niet te doen) om te zeggen of het voor jou de meerprijs waard is.
De GTX560 is een behoorlijke stap vooruit en als je veel games speelt het minimum als je native 1080p op je scherm wilt zien. Heb je er geen bezwaar tegen om de settings terug te schroeven dan is de 555 niet verkeerd. Daarnaast is het ook moeilijk om te zeggen aangezien je het budget niet vermeld.
Wil je met een SSD gaan draaien en je budget is X kun je zelf al snel een keuze maken.
Is dat niet belangrijk voor je dan kun jevwellicht die aanbieding nog meepakken:

http://www.notebooktotaal...715e4fe35df265b9ded8d8a78

1000,- met GTX560 in een P150HM met goede koeling en 95% gamut schermen 8GB RAM.
Wil je meer power dan zit je aan 1380,- met een 6990m en 1475,- met een GTX580m.
Beide zijn +-2x zo snel als een 560m.

De vraag word daarmee of jij bereid bent om 400,- meer te betalen voor 2x zoveel vga power, een gamut scherm en prima koeling? Of is je budget gericht op een GT555 model dan is dat ook een goede keuze.

GT555 voor 799,-
GTX560 voor 999,-
GTX58- voor 1475
HD6990m voor 1375,-

Voor de rest zijn ASUS en MSI de enige met GT555 en hoger in 15" formaat maar let wel op dat je dan vaak voor hetzelfde geld aan een dual core 2410 zit met 6GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat posts verplaatst. Al twijfel je tussen 3 BTO notebooks, een ervaringentopic is niet bedoeld voor aanschafadvies.

Verder, wat in de post hierboven staat. Ik raad altijd de xps 15 aan maar omdat jij perse een goede grafische kaart wil is dat geen optie.
Double-X-L schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:48:
GT555 voor 799,-
GTX560 voor 999,-
GTX58- voor 1475
HD6990m voor 1375,-

Voor de rest zijn ASUS en MSI de enige met GT555 en hoger in 15" formaat maar let wel op dat je dan vaak voor hetzelfde geld aan een dual core 2410 zit met 6GB RAM.
Prijzen zonder OS, en:

M14x
apple
samsung.

Maar ik vind dat geen van die 3 merken een fatsoenlijke gamingnotebook heeft neergezet. Dan kom je dus inderdaad aan bij clevo of de N55. Ik zou overigens wel snel bestellen want de koers van de euro daalt hard op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:57:
Ik heb even wat posts verplaatst. Al twijfel je tussen 3 BTO notebooks, een ervaringentopic is niet bedoeld voor aanschafadvies.

Verder, wat in de post hierboven staat. Ik raad altijd de xps 15 aan maar omdat jij perse een goede grafische kaart wil is dat geen optie.

[...]

Prijzen zonder OS, en:

M14x
apple
samsung.

Maar ik vind dat geen van die 3 merken een fatsoenlijke gamingnotebook heeft neergezet. Dan kom je dus inderdaad aan bij clevo of de N55. Ik zou overigens wel snel bestellen want de koers van de euro daalt hard op dit moment.
Ik denk al joh waar was mijn post gebleven.
Maar inderdaad logische verplaatsing.
Apple had ik niet meegenomen aangezien hij veel games speelt.
Ben ff niet bekend wat de gamesupport op apples IOS is vandaag de dag.

M14x is in mijn beleving wel de mooiste maar helaas te duur tenzij je echt portable wilt gamen, en de koeling is behoorlijk luidruchtig. En met afstudeer activiteiten is een hogere reso wel prettig lijkt me.
De 555 die dell gebruikt is dan wel de best performance variant.
Samsung ken ik als laptop merk niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Double-X-L op 07-10-2011 14:29 . Reden: comments op suggesties/opties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artistje
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01-2022
http://www.expert.nl/daga...hCatalog=nl_dagaanbieding
AMD A6 3400m Quad Core

vs

Intel Core i5 2410M

welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan niet eens specs bij die eerste. ik zou ver weg blijven van die 'aanbieding'. Voor de rest kan je dat zelf ook wel uitzoeken.
Double-X-L schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:24:
M14x is in mijn beleving wel de mooiste maar helaas te duur tenzij je echt portable wilt gamen, en de koeling is behoorlijk luidruchtig. En met afstudeer activiteiten is een hogere reso wel prettig lijkt me.
De 555 die dell gebruikt is dan wel de best performance variant.
€ 1,108 met 900p 6GB, 750GB hdd, en 3GB videokaart.

Maar ik vind de M14x geen goede laptop. Of eigenlijk wel, alleen vind ik het gemis van een 1080p scherm bij lange na niet opwegen tegen de voordelen van daze laptop (in het bijzonder, de uitstekende accuduur)

Zowel de 15CL.. -GT555 reeks als de M14x maken verschillende compromissen, naar mijn mening de verkeerde.De X5Q/N55 doet de meeste van die dingen wel goed. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken. Ik vind het persoonlijk een betere optie dan het clevo aanbod in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:19:
Zowel de 15CL.. -GT555 reeks als de M14x maken verschillende compromissen, naar mijn mening de verkeerde.De X5Q/N55 doet de meeste van die dingen wel goed. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken. Ik vind het persoonlijk een betere optie dan het clevo aanbod in die prijsklasse.
wat doet de n55 dan beter dan de clevo's? een beter scherm? want zo ver ik zelf kan zien hebben beide de 15P35 en de x5qsf dezelfde specs. + de clevos kan je customizen.
Double-X-L schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:48:
[...]
Het is moeilijk (zeg maar niet te doen) om te zeggen of het voor jou de meerprijs waard is.
misschien moet ik mijn vraag inderdaan beter formuleren. ik hoef mijn games niet op maximale settings te kunnen spelen. medium/high settings is ook prima als dat maar gebeurd op desktop resolutie. dus 1920x1080 in dit geval. maar misschien is 1920x1080 misschien wel heel onhandig op een 15inch scherm. moet je dan niet bijna met een vergrootglas achter je pc zitten om dan nog tekst te kunnen lezen? low/medium settings is al een no go voor mij. dan moet ik een betere gpu.
dus daarom was de vraag een laptop met gt555 of gtx560?
budget is het liefst onder de 900 maar als het moet geef ik die extra 200-300 euro wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral het toetsenbord, de accuduur, de speakers. 3 dingen waar clevo bijzonder weinig aandacht aan besteed. De eerste 2 punten defineren samen met het scherm voor mij of het een goede laptop is.

Overigens vind ik het N55 toetsenbord alhoewel de layout beter is dan dat van clevo nog steeds een ramp... iig is de accuduur een heel stuk beter met zo'n 4 uur tegen 3 uur. Al geef ik meteen toe dat het schem in de bto beter is. Dat zou voor mij een moeilijke keuze zijn.
Of beter gezegd, ik vind ze allebei totaal niet aan mijn eisen voldoen.

En als je toch al genoegen neemt met de GT555m, dan zou ik ook eens kijken naar de xps 15 met GT525m. Dat is een stuk minder, maar hij kost €662. En dat is een hele hoop minder voor iets wat, buiten de grafische kaart, een laptop is die een stuk minder fout doet.

Je kan op http://www.anandtech.com/...00-clevos-w150hr-tested/4 kijken wat het verschil is.

Ik zou overigens niet de GTX560m nemen. In de schaal van prestaties/accuduur staat deze kaart helemaal onderaan. je krijgt dezelfde brakke accuduur als je met een top-gpu krijgt, maar mist de prestaties. Dat is gewoon een slecht compromis.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

accuduur is niet echt een probleem. 3 uren vind ik prima. ik ga trouwens toch werken op de uni of kantoor of thuis.
tobo is ook niet een ramp. als ik echt hard text ga invoeren of ga gamen dan gebruik ik mn eigen tobo. vooral tijdens het gamen. anders ga ik de hele tijd meppen tegen die laptop. gaat het niet lang overleven. mn razer tobo overleed na een jaar hard werken :(.
geluid moet wel met een headset gebeuren. altijd beter dan any laptop built in speakers.
dus mijn keus hang nu meer in favor voor de bto's
the search continues. bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Dan heb je de speakers van de xps 15 nog niet gehoord. Ik denk dat dat ding beter is dan menig headset. Er zit in totaal 22w aan speakers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens kijken naar de MSI GE620DX-296NL. Uitstekend scherm 1920/1080p , Intel Core i7 2630QM, GeForce GT555M, 8GB geheugen en een 750/7200 HD. Verder erg licht en dun. Accuduur is 4 en een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die accuduur ook echt getest? Dat is namelijk een best net resultaat voor een msi-laptop. Die scoren op dat gebied vaak minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als je hem in spaar modus zet dan haal je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spaar modus met een word documentje tikken, of flash web surfing? Die cijfers gebruik ik namelijk. In word zou je met de xps 15 rond de 6 a 7 uur halen met helderheid op z'n laagst en wifi aan volgens de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps 15 is toch in alles het beste dus waar hebben we het over. ;-) Maar serieus denk ik dat je met normaal internet gebruik wel vier uur haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan best zijn dat de accuduur beter is hoor. Door de optimus technologie maakt het niet meer uit welke grafische kaart erin zit. Het gaat er dan om welk moederbord het beste geoptimaliseerd is voor een lange accuduur, en welke de grootste accu bevat. Daar steekt MSI vaak minder moeite in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MSI-GE620dx heeft inderdaad niet zo'n grote accu maar daarom is ie ook licht en dun en heeft toch ruim 4 uur werktijd dankzij optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel grappig hoe je alles wat ik zeg in twijfel trekt. Alsof ik er enig belang bij heb om maar wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Ik wil gewoon zeker weten dat het klopt. Mensen houden er vaak andere opvattingen over over 'lange accuduur' en dergelijke. Zeker door de slechte review van notebookcheck ben ik redelijk sceptisch over de msi. Het gebeurt niet vaak dat ze er zo ver naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde is dat ik helemaal geen reviews kan vinden over de MSI-GE620DX, alleen over de MSI-GE620 heb ik er een paar gevonden (oa. notebookcheck) Maar die heeft dus heel andere specs en een release tijd van een jaar ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik gisteren nog naar gezocht, en ik kon inderdaad -helemaal niets- vinden. Alleen de review van de msi zonder DX erachter. http://www.notebookcheck....W7P-Notebook.58843.0.html De review daarvan is redelijk rampzalig. Zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja ik heb de 620dx hier op mijn schoot liggen en dat is toch meestal de beste review.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een review voor de 18CL36?

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen en zit te twijfelen tussen een aantal type's.

De Asus G74SX (NVIDIA GeForce GTX560M - 3GB )
BTO 18CL36 (2x NVIDIA® GeForce® GTX560M 1.5GB GDDR5 (totaal 3GB GDDR5), Enhanced SLi )
17CL37-ATI6990 (ATI HD Mobility Radeon™ 6990, totaal 2GB DDR5 (NIEUW!!)

De laptop is bedoeld om te gamen denk aan spellen zoals Battlefield3, Diablo3 en wil dat dit echt soepel gaat lopen op hoge instellingen.

Wat zou beter in mij straatje passen SLi of een single video kaart? evt tips voor andere soortgelijke type's laptop zijn ook welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 09:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet de G74 nemen. Waarom niet? De Aleinware M17x is goedkoper, en bevat de veel snellere HD6990m
Dan de 18CL36. De grafische kaart is ongeveer even snel als de HD6990m. Waarom dan deze (als ik het goed heb, duurdere) notebook? Een 18" klinkt leuk, maar wat doe jij ermee wat niet met een desktop kan en met deze logge stoeptegel wel?

Er zijn 3 laptops welke ik je kan aanraden voor de echter gamer, de 15" en 17" modellen van BTO met HD6990m, en de M17x met HD6990m. Lees daarvoor ook eens Laptops met de 6990m door.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het is alweer een poos geleden maar ik wil bij deze toch Darkstone bedanken voor zijn advies. Na lang wikken en wegen was het voor mij toch de alienware m17x geworden en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik zit er aan te denken om de XPS17 te kopen a 998.99 en dan via mastercard zodat er nog 20% extra van af gaat (haalmeeruitjekaart)

Het enige waar ik zo nog niet zeker van ben is wat ik er dan aan spellen precies op kan draaien. Momenteel speel ik veel World of Tanks, ik hoef niet alles op maximaal te kunnen draaien, maar het moet wel speelbaar zijn allemaal.
Zijn er verder nog aanraders die veel waard voor hun geld geven (extra geheugen, snellere proc oid) of een compleet ander merk (ik kon zo niets vergelijkbaars voor deze prijs vinden)

De specs die ik nu heb gekozen zijn :

i7-2670QM processor 2.20 GHz
44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
4GB intern

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook nog 2 kortingsbonnen waarmee je op € 715 uitkomt. Voor deze prijs (of zelfs €999, zonder al die bonnen) bestaat er niets wat ook maar in de buurt komt. De eerstvolgende performanceklasse hoger waar je nog enigzins waar voor je geld krijgt is een hele stap omhoog: de M17x €1700 met een schamele hoeveelheid RAM & hdd.

Ja kan €200 besparen door de bto te nemen in plaats van de M17x.. maar dat vind ik het niet echt waard. Als je bereid bent zoveel uit te geven is Laptops met de 6990m een aanrader om eens door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Die kortingsbonnen is een goede aangezien ik er nog niet bij stil had gestaan dat die natuurlijk onafhankelijk van die Mastercard aktie is.

Verder was ik eigenlijk iets aan het zoeken van max. 1000 euro. Als ik nu voor iets meer echt wat beters had kunnen krigen zou dat nog wel mogelijk zijn, maar als dat pas vanaf 1500 euro is vind ik dat te veel worden. Ik speel meestal toch spellen die niet state of the art zijn en als ik die wel speel is het ook geen probleem om de grafische instellingen wat lager te zetten. Iig bedankt voor de info en ik denk dat het dan die XPS 17 gaat worden :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Ik heb te horen gekregen dat ik een nieuwe laptop uit kan zoeken voor thuis.
Het maximale budget is ongeveer rond de 1000 euro.

Een aantal eisen die naar voren komen zijn dat het hier bij een lokale toko aangeschaft dient te worden (dus dan vallen Dell laptops enzo al gelijk af). Het scherm moet 17 inch zijn, degelijke bouwkwaliteit en het lijkt me dat ik best een laptop met 8GB intern kan aanschaffen voor dit bedrag. Gamen zal er wel op gebeuren, maar is niet iets wat echt het belangrijkst is (ik dacht alleen dat dit topic er beter geschikt voor was dan de Basisnotebook NBBG vanwege de prijsklasse).

Dan blijft er dit lijstje over:
http://tweakers.net/price...nr9BWFZ6o_K_LeiLOiG26U8gc

Welke zou de beste koop zijn. Ik zie dat die N75SF-V2G-TZ1000V precies binnen het budget valt, maar ik heb geen idee of bijvoorbeeld het scherm veel beter is dan de K93SV-YZ179V (beide 1920*1080).

Kan iemand me hier mee helpen?

Is het misschien raadzamer zelfs om naar een scherm met een mindere resolutie te gaan of bijv één met 6GB intern, waarvan de bouwkwaliteit aanzienlijk beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTD87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik ben op zoek naar een 15" notebook met Blu-ray lezer (schrijver is niet nodig) en een zo lang mogelijke batterijduur. Dat laatste is enkel belangrijk bij gebruik op school, dus enkel bij niet-intensieve toepassingen. Ik zou graag de beste componenten hebben voor de laagste prijs maar weet niet bij welk merk te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:23:
Welke zou de beste koop zijn. Ik zie dat die N75SF-V2G-TZ1000V precies binnen het budget valt, maar ik heb geen idee of bijvoorbeeld het scherm veel beter is dan de K93SV-YZ179V (beide 1920*1080).
Een 18" laptop stoeptegel? Really?

Kan je mij een goede reden geven om zo'n ding te kiezen in plaats van een desktop? Die reden zie ik namelijk niet. Een 18" is geen laptop meer.

Ik ben overigens van mening dat dell er als enige in is geslaagd een fatsoenlijke notebook te maken in deze prijsklasse, gevolgd door BTO en asus op ruime afstand. Dus ik zou er nog eens over nadenken of je niet via het internet kan bestellen. Dell doet het gewoon heel erg goed in dit segment.
LordTD87 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:36:
Ik ben op zoek naar een 15" notebook met Blu-ray lezer (schrijver is niet nodig) en een zo lang mogelijke batterijduur. Dat laatste is enkel belangrijk bij gebruik op school, dus enkel bij niet-intensieve toepassingen. Ik zou graag de beste componenten hebben voor de laagste prijs maar weet niet bij welk merk te gaan kijken.
Dell en asus leveren notebooks met een lange accuduur en een blu-ray lezer < €1000. Sony misschien ook (in de S serie. Niet de E serie nemen!). Volgens mij kom je al snel uit bij dell met deze eisen. Om precies te zijn de xps 15. Vergeet het full-hd scherm nieet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuckfou157
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:40
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:33:
De Asus G74SX (NVIDIA GeForce GTX560M - 3GB )
Alhoewel ik er niet op game heb ik de G74 nu een paar maanden thuis staan en ben er nog elke dag gelukkig mee, het scherm is geweldig, hij is stil snel en het toetsenbord is geniaal.
Volgens een aantal reviews draait ie vrijwel alle games met gemak op de hoogste instelling, alleen het type wat ik thuis heb staan (US versie) is nergens gerevied terug te vinden, koop alleen niet het 3D model, notebookcheck was niet blij met de prestaties als games in 3D werden gedraaid.
productreview: Asus G74SX-TZ019V review door Yuckfou157
http://www.hardwarecanuck...ming-notebook-review.html :
ASUS has equipped the G74SX-A1 with a high definition 1920 x 1080 MVA panel made by AUO and truth be told, it is one of the better notebook screens we have seen in recent years. Its high gloss finish may prove to be a royal pain the ass when used in highly illuminated environments but this shouldn’t be an issue since most gaming notebooks will be used in lower light conditions anyways.

Gamers will be especially appreciative of this screen’s distinct lack of ghosting and reasonably quick response times. Its viewing angles are absolutely stellar as well.

For screen connoisseurs, things could be a bit better though. At its default settings, we noticed the panel exhibited a low contrast ratio to the point where the black level in movies and games suffered. However, this can easily be corrected through NVIDIA’s control panel. Colour saturation and accuracy was also a bit lacking but once again; this can be easily resolved with a few software tweaks.

One thing that can’t be overlooked is a tendency for the screen to exhibit a slight low level flicker whenever a full-screen, predominantly “white” application was minimized. This was especially evident when minimizing programs like Word and Photoshop. We’ve noticed this on the vast majority of desktop and notebook screens sporting certain MVA panels so this definitely isn’t anything new. However, it likely won’t be seen unless you’re actually looking for it and it never, ever occurred in games.
http://www.notebookcheck....earch.8223.0.html#results
En t blijft jammer dat T.net deze laptop nog niet op hun pijnbank heeft gelegd, geen idee waarom, het blijft een bruut ding :*)

[ Voor 41% gewijzigd door Yuckfou157 op 24-10-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:12:
[...]

Een 18" laptop stoeptegel? Really?

Kan je mij een goede reden geven om zo'n ding te kiezen in plaats van een desktop? Die reden zie ik namelijk niet. Een 18" is geen laptop meer.

Ik ben overigens van mening dat dell er als enige in is geslaagd een fatsoenlijke notebook te maken in deze prijsklasse, gevolgd door BTO en asus op ruime afstand. Dus ik zou er nog eens over nadenken of je niet via het internet kan bestellen. Dell doet het gewoon heel erg goed in dit segment.
Hehe ik weet dat het niet ideaal is, maar de baas besteld gewoon bij de lokale toko ivm kortingen enzo volgens mij. Ik had zelf in mn hoofd ook een Dell xps17 idd voor deze prijs ofzo.
Maar 18" had ik niet eens gezien hehe. Nee 17" is wel de max, dan wordt het denk ik toch die N75SF-V2G-TZ1000V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTD87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:12:
[...]

Dell en asus leveren notebooks met een lange accuduur en een blu-ray lezer < €1000. Sony misschien ook (in de S serie. Niet de E serie nemen!). Volgens mij kom je al snel uit bij dell met deze eisen. Om precies te zijn de xps 15. Vergeet het full-hd scherm nieet.
Soms wat tips qua processor en gpu? Mijn huidige vaste pc is al vier jaar oud en ik ben dus al een tijdje uit het wereldje ;)
Ik zie ook dat ik verschillende standaardconfiguraties kan kiezen maar dat er niet altijd de mogelijkheid is een 9-cells batterij te kiezen, enig idee hoe dit komt? Is dit trouwens ook belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordTD87 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:53:
[...]

Soms wat tips qua processor en gpu? Mijn huidige vaste pc is al vier jaar oud en ik ben dus al een tijdje uit het wereldje ;)
De goedkoopsten voldoen.Ik zou zelf wel de i7 nemen omdat dat bij dell relatief weinig scheelt, en bij asus is dat de enige mogelijkheid. Niet dat een i3 traag is hoor. Ik merk het verschil sowieso nauwelijks als ik mijn processor op 800mhz zet in plaats van 2.4Ghz..
Ik zie ook dat ik verschillende standaardconfiguraties kan kiezen maar dat er niet altijd de mogelijkheid is een 9-cells batterij te kiezen, enig idee hoe dit komt? Is dit trouwens ook belangrijk?
Trek je eisen conclusie:
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5

De asus gaat iets minder lang mee dan de dell-6-cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuckfou157
Ah! wat goed :)
Lees je even mee?
We’ll cut straight to the chase and point out the biggest change, at least from an external perspective: the keyboard layout fixes one of the few (minor) complaints we had with the G73 series, giving us full-size cursor keys and a larger numerical keypad. In fact, the palm rest and keyboard have been tweaked, with aluminum around the keys now instead of plastic, the removal of a few quick-access keys, and a slight change in some of the angles. The result is nearly notebook keyboard perfection as far as I’m concerned—at least if you have a 17.3”-screen chassis to work with.
De man is een keyboard fetisjist, wat ie zelf een endje verderop ook toegeeft.
Looking at our eight titles (with a couple more in Mobile Bench), the G74SX can handle 1080p and our Medium settings in every single title while breaking 30FPS, and eight of the ten games break 60FPS. Move to 1080p and our High settings and nearly all of the games still remain above 30FPS, Metro 2033 being the one exception, but only one title (DiRT 2) can actually break 60FPS. When we turn on antialiasing, we clearly hit the limits of what the GTX 560M can handle. In our Ultra charts, half of the games still break 30FPS, but Mafia II, Metro, STALKER, and StarCraft II fall well short of the mark. You’ll want to monitor your use of antialiasing, and personally I find it too much for the G74SX at 1080p in the majority of titles; average frame rates may be reasonable, but 4xAA often introduces periodic stalls where you drop into the teens or even single digit frame rates, and I’d much rather sacrifice visual fidelity than deal with periodic choppiness.
Alles loopt vlot op 1080i behalve met 4xAA aan dan begint het wel vast te lopen, en die kaart volgens jou: "de schaal van prestaties/accuduur staat deze kaart helemaal onderaan. je krijgt dezelfde brakke accuduur als je met een top-gpu krijgt, maar mist de prestaties."
Lees je nog even verder mee?
Contrast is excellent at nearly 1000:1, and the maximum white level of 289 nits is a big step up from the ~150 nits of the G73 series. Given the change in characteristics, it’s no surprise that the LCD panel used in the G74SX is different this round, coming from Chimei Innolux (instead of HannStar). The model is N173HGE-L21, and it appears that our contrast ratio result is better than the advertised 500:1. Backlight intensity is up, and we also note that color gamut is up, with a slight (not generally noticeable) improvement in color accuracy as well. Without calibration, the panel has a decidedly bluish cast, but that’s common among LED backlit panels. Overall, I definitely appreciate the changes made to the LCD panel; the previous version was good, but the new version matches or improves on it in virtually every way.
Jij, met een voorliefde voor -vreselijk goede laptopschermen- zou hier even in moeten duiken, want op een aantal vlakken schiet hij het door jouw zo geliefde XPS15 scherm flink voorbij...
http://www.anandtech.com/...dates-to-asus-g7-series/5
Right now, if you were to ask us for the best gaming notebook, there’s really no clear winner. Price is always a major consideration, but you’ll want at least a GTX 560M for graphics duties if you actually intend to play recent games. Delivering the best overall build quality and features, there are really two contenders for your money: the ASUS G74SX, and the Alienware M17x R3—I rule out the M18x because if the G74SX is too big, the M18x is downright enormous (and expensive). The base model M17x will set you back $1500, but it comes with slightly slower graphics, 4GB RAM, a 1600x900 LCD of questionable quality, a single 500GB 7200RPM hard drive, a DVDRW, and a 1-year warranty. For $1950, the G74SX-A2 provides a lot of upgrades, and configuring the M17x R3 to a similar level of features will set you back about $2350. If you like the added lighting features of the M17x, it’s still a worthy contender, but if you’re trying to cut costs the ASUS G74SX is definitely a great alternative—call it a tie if you will.

The design and appearance of the G74SX won’t please everyone—nothing ever could—but anyone looking for a mobile gaming notebook for under $2000 will be hard pressed to do better than this. The base model trims the specs down on the RAM, storage, and display and can be had for $1200, or there’s the 1080p-equipped G74SX-XR1 for $1320—add a 240GB SF-2200 SSD and you’re still looking at $1600 or so for a potent setup. Or if you just want the maximum configuration, the G74SX-A2 gives you an SSD+HDD, 16GB RAM, a great display, and even tosses in a backpack and mouse for good measure, all for $1950. As long as you grab one of the 1080p equipped models, you really can’t go wrong with the G74, and like the Alienware M17x we’re also awarding ASUS our Bronze Editors’ Choice award. Both are great gaming notebooks, and right now they’re our top two picks—grab whichever better suits your needs. Why no gold? We'd like to see the ability for the fan speed (and cooling capacity) to ramp up higher under load--just in case--and after two prior versions with NVIDIA GPUs we feel it's time for the G7 series to add Optimus support.
Bronze medal en Editors choice en had ie regelbare fannetjes en optimus gehad Goud, dus doe me een lol en als er weer iemand over de G74 begint roep dan niet gelijk " die zou ik niet nemen" want ik heb al eerder hier gezegd dat je t.o.v. de Dell XPS serie wel heel erg bevooroordeeld bent en soms nogal eenzijdig ten faveure van datzelfde Dell uit de hoek komt...

*met een klein excuses voor de lange quotes om e.e.a. te verduidelijken*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuckfou157 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:51:
Alles loopt vlot op 1080i behalve met 4xAA aan dan begint het wel vast te lopen, en die kaart volgens jou: "de schaal van prestaties/accuduur staat deze kaart helemaal onderaan. je krijgt dezelfde brakke accuduur als je met een top-gpu krijgt, maar mist de prestaties."
Lees je nog even verder mee?
Die uitspraak klopt niet. http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/5 heeft een betere accuduur. Relatief is het precies hetzelfde als de GTX560m, maar die is een stuk trager qua grafische prestaties. Ik blijf dus bij mijn mening dat de GTX560m een bar slechte prestaties/accuduur verhouding heeft ;)
[...]

Jij, met een voorliefde voor -vreselijk goede laptopschermen- zou hier even in moeten duiken, want op een aantal vlakken schiet hij het door jouw zo geliefde XPS15 scherm flink voorbij...
http://www.anandtech.com/...dates-to-asus-g7-series/5
Ook dat klopt niet. Een contrastverschil tussen 700:1 en 1000:1 is minimaal. Een helderheidsverschil tussen 289cd/m en 250cd/m ook. Vooral als je bedenkt dat het andere exemplaar van de xps 15 die hij had 270cd/m had. die 2 punten zijn echt minimaal, en dat zeg ik niet omdat dat mij goed uitkomt.
Aan de andere kant is 67% gamut vs 95% wel een heel erg groot verschil. Maar volgens mij is de xps 15 geen concurrent van de G74. Dus ik snap niet wat je hiermee wilt..

Het scherm is overigens wel beter dan de M17x, als je de blauwe tint corrigeert. Heb jij dat al gedaan? Bekijk anders eens http://www.lagom.nl/lcd-test/ Dat is bij vrijwel elk LED scherm nodig.
http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/6
Bronze medal en Editors choice en had ie regelbare fannetjes en optimus gehad Goud, dus doe me een lol en als er weer iemand over de G74 begint roep dan niet gelijk " die zou ik niet nemen" want ik heb al eerder hier gezegd dat je t.o.v. de Dell XPS serie wel heel erg bevooroordeeld bent en soms nogal eenzijdig ten faveure van datzelfde Dell uit de hoek komt...
Dat is het punt niet. Ik vind gewoon dat de prijs/prestatieverhouding slecht ligt. In de pricewatch kost hij €1440. Er bestaan imo 2 alternatieven:
De XPS 17, die kost € 715 en levert 66% qua prestaties. Met het geld wat je overhoud koop je een SSD.
In het midden: de G74SX: voor €1440 (of €1600 met blu-ray) en levert 100% grafische prestaties.
De M17x, die kost richting de €1800 als je zelf een SSD erbij zet, en bied 180% grafische prestaties. Je krijgt dan bovendien een i7-2760QM.

Als je nu even helemaal langs de merken 'asus' en 'dell' heenkijkt, dan zou je al snel de conclusie trekken dat de G74 niet bepaald in de sweet spot zit. Dat heeft niets met mijn 'dell voorkeur' te maken. Als je mij deze vraag een jaar geleden had gesteld had ik gezegd dat je de veel te dure alienware en studio 17 met slecht scherm niet moest nemen (B+RG scherm was wel een optie, maar enkel na lange gevechten via de telefoon), maar in plaats daarvan een msi of asus G-series moest nemen. En ja, er zijn mensen die mij een asus fanboy vinden... raar maar waar.

Overigens noemt anandtech in de review van de M17x zo goed als dezelfde pluspunten die jij nu quote...

Je mag het best met mij oneens zijn hoor :P anders wordt het een saaie boel hier. Ik zie ook wel eens dingen over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuckfou157
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:25:
Je mag het best met mij oneens zijn hoor :P anders wordt het een saaie boel hier. Ik zie ook wel eens dingen over het hoofd.
Ik begin bij t laatste en imo het belangrijkste, ik heb al eerder stevig geageerd tegen het feit dat je hier doorlopend de XPS serie van Dell naar voren loopt te schuiven op basis van prijs/kwaliteit verhouding en daarbij uit het oog verliest dat procentuele verschillen niet de enige redenen zijn om een computer aan te schaffen.
Er speelt vaak ook een stuk emotie mee en dat is niet in grafieken of benchmarks uit te drukken, kijk naar Apple die met relatief dure hardware een enorme schare fans heeft veroverd, en op mezelf gericht de Asus G serie vanwege het ultiem lompe en brute uiterlijk.
Die factor zie jij nogal vaak over het hoofd en dan begin je soms net zolang met benchmarks en artikelen te gooien tot je je gelijk hebt gehaald, dat mag, maar doordat e hier haast een Guru-like status hebt komt het op mij in ieder geval soms wat gesponsord over als je weer met je Dellsheet loopt te schermen of mensen naar het XPS topic verwijst, nogmaals je bent vrij in alles wat je hier doet, maar soms lijk je daar zelf geen oog voor te hebben.\Overigens meen ik het dat ik het jammer vind dat T.net de G74 niet zelf in een review heeft gezet en die lelijke plastic doos van een Lambo laptop wel, lijkt mij dat de G74 meer aansprekend zal zijn dan de Lambo laptop, en ik vraag me daarnaast keihard af welke van alle door jou aangeraden of afgeraden laptops daadwerkelijk op je buro hebben staan zoemen en je niet je oordeel puur op basis van cijfers, grafieken en Anandtech artikelen baseert, want het scherm van de G74 m'n beste Darkstone is WAANZINNIG goed 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Op dit moment ben ik op zoek naar vervanging van mijn oude laptop. Ik ben nu op zoek naar een laptop waarop ik de laatste games soepel kan spelen en waar ik de komende jaren mee vooruit kan. Het budget is max. € 1600,--. Een beeldscherm van minimaal 17 inch heeft ook mijn absolute voorkeur. Uiteraard wil ik uit het budget het maximaal haalbare halen. Zelf had ik na het nodige zoekwerk de MSI GT780DXR-433NL in gedachten. (Nog niet te koop, verschijnt binnenkort.)

Na zoeken in de pricewatch en o.a. naar de alienware laptops bij Dell kan ik niet echt een laptop vinden met vergelijkbare specificaties. Om echter te voorkomen dat ik me ga blindstaren op specificaties en door de bomen het bos niet meer zie, zou ik graag advies willen. Is dit een van de beste opties voor het budget, of heb ik een absolute topper over het hoofd gezien.

Ja, voor minder geld kan ik een veel betere desktop-pc samenstellen, maar vanwege diverse redenen (geen vaste plaats voor de pc, vaak van huis) wil ik een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Yuckfou157 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:07:
[...]
Er speelt vaak ook een stuk emotie mee en dat is niet in grafieken of benchmarks uit te drukken, kijk naar Apple die met relatief dure hardware een enorme schare fans heeft veroverd, en op mezelf gericht de Asus G serie vanwege het ultiem lompe en brute uiterlijk.
Die factor zie jij nogal vaak over het hoofd en dan begin je soms net zolang met benchmarks en artikelen te gooien tot je je gelijk hebt gehaald,
Mensen komen hier om te vragen wat de beste laptop is en daar geeft ie antwoord op. Hoe verwacht je dat hij daar emotie bij moet halen ? Het is toch juist de bedoeling dat er objectief naar gekeken wordt. En als jij dan zegt dat je een ander mooier vind moet je dat helemaal zelf weten.
want het scherm van de G74 m'n beste Darkstone is WAANZINNIG goed 8) :+
Zo goed dat ie de minimaal 800 euro meer dan dat de XPS17 kost waard is ? Ik snap eigenlijk niet helemaal wat nu je probleem is. De G74 is een leuke laptop, maar als je ze in het rijtje van de XPS17 en de m17x zet is ie gewoon aan de dure kant. Dan kan het nog wel een hele goede laptop zijn, maar wat ik zo aan reviews heb gelezen kloppen de conclusies van dark gewoon. Ik zie hem iig nergens zeggen dat de G74 slecht is, alleen wel dat de prijs en wat je er voor krijgt niet in lijn liggen met de XPS17/m17x. Als je budget echter rond die koers ligt is het gewoon een goede laptop (zoals voor b.v. Darkfly ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door redwing op 25-10-2011 22:45 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het xps 17 scherm is overigens beter dan het G74 scherm... het M17x scherm iets minder.

Ik geloof er trouwens geen zak van als iemand, ikzelf incluusief, zegt dat het scherm 'waanzinnig' of 'slecht' is. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen het scherm van bijvoorbeeld de sony SB goed vinden, waar dat scherm in de reviews toch onderaan de ladder terecht komt. Een gebruiker zonder verregaande kennis van panelen kan daar gewoon niets zinnigs over zeggen.
DarkFly schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:48:
Op dit moment ben ik op zoek naar vervanging van mijn oude laptop. Ik ben nu op zoek naar een laptop waarop ik de laatste games soepel kan spelen en waar ik de komende jaren mee vooruit kan. Het budget is max. € 1600,--. Een beeldscherm van minimaal 17 inch heeft ook mijn absolute voorkeur. Uiteraard wil ik uit het budget het maximaal haalbare halen. Zelf had ik na het nodige zoekwerk de MSI GT780DXR-433NL in gedachten. (Nog niet te koop, verschijnt binnenkort.)

Na zoeken in de pricewatch en o.a. naar de alienware laptops bij Dell kan ik niet echt een laptop vinden met vergelijkbare specificaties. Om echter te voorkomen dat ik me ga blindstaren op specificaties en door de bomen het bos niet meer zie, zou ik graag advies willen. Is dit een van de beste opties voor het budget, of heb ik een absolute topper over het hoofd gezien.

Ja, voor minder geld kan ik een veel betere desktop-pc samenstellen, maar vanwege diverse redenen (geen vaste plaats voor de pc, vaak van huis) wil ik een laptop.
Ik zit me altijd af te vragen wat in dit segment goed is.. daar gaan we weet.

Je kan in principe 3 dingen doen:
De pricewatch: MSI GT683DXR-471NL of 17"equivalent, en daarmee veel prestaties voor je geld krijgen. Overigens geen idee welk scherm erin zit... ik zou dat eerst controleren voordat je overgaat tot aanschaf. Voor deze prijs wil je geen 200:1 contrast met brakke helderheid. Dat heeft msi in het verleden wel eens geprobeerd...
edit: http://www.notebookcheck....80R-Notebook.56040.0.html uitstekend scherm.

De bekende bto notebooks met HD6990m. Meer prestaites, maar weinig luxe (toetsenbordlayout is imo een reden op zich om hem niet te nemen, en je weet nooit welk paneel je krijgtj)

Je budget verhogen naar de veelgenoemde M17x.. €1700 krijg je dan zonder SSD.

Een laptop met GTX560m nemen zou ik niet doen aangezien je dan beter de xps 17 kan nemen in mijn ogen. 30% minder prestaties voor de helft van de prijs. Soort van. Zie ook de discussie een paar posts terug.

Reviews zie http://www.anandtech.com/...clevo-p170hm-geforce-485m en eventueel http://www.anandtech.com/...-msi-gt680r-mobile-gaming en nog eventueler http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo en http://www.anandtech.com/...updates-to-asus-g7-series

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:50:

Er zijn ook nog 2 kortingsbonnen waarmee je op € 715 uitkomt.
Welke 2 kortingsbonnen bedoel je hiermee, ik kan degene vinden van 40/60/90 euro korting afhankelijk van de prijs van je bestelling maar geen andere die van toepassing is op de XPS17. Is die andere misschien alweer verlopen en heeft het dan nut om te wachten op een volgende aktie (belangrijkste dan is of het bekend is tot wanneer de Mastercard aktie loopt of is dat ook zo'n doorlopende aktie ?) Ik kom nu trouwens uit op een bestelling van 1100 euro (inclusief office + andere wireless kaart + nog wat kleine dingen) waar dan die kortingen nog van af gaan (totaal wordt dan +/- 815 euro)

Werkt Dell trouwens met wereldwijde garantie ? Ik ga volgende jaar voor een jaartje richting Korea en dan is het wel handig dat als er iets mis met die bak is dat ik daar ook mijn garantie kan claimen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt nog een 10% kortingsbon, en er loopt een haalmeeruitjekaart mastercard actie waarmee je 20% terugkrijgt. tot eind deze maand, al is de actie al 2 maal verlengd.

En dell werkt inderdaad met internationale garantie. Op de xps 17 zit standaard next business day als ik me het goed herinner, ik raad wel aan even de voorwaarden door te lezen over wat dat precies inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:15:
Je hebt nog een 10% kortingsbon, en er loopt een haalmeeruitjekaart mastercard actie waarmee je 20% terugkrijgt. tot eind deze maand, al is de actie al 2 maal verlengd.
En waar kun je die 10% code vinden ? Ik ben al wat van die kortings sites afgeweest maar ik ben die nog niet tegen gekomen.
En dell werkt inderdaad met internationale garantie. Op de xps 17 zit standaard next business day als ik me het goed herinner, ik raad wel aan even de voorwaarden door te lezen over wat dat precies inhoud.
Ik kon de eind datum niet vinden, maar als dat eind van de maand is ga ik hem denk ik straks bestellen aangezien de 90 euro korting en gratis bezorgen lopen tot vandaag/morgen (al maakt dat weinig uit aangezien er dan wel weer een soortgelijke korting komt).

Ik zal inderdaad straks eens de voorwaarden lezen, maar hij is voor thuis gebruik dus als ik hem 1 of 2 weken kwijt ben is dat ook niet zo'n probleem. Zolang ik hem daar ook maar weg kan brengen is het mij al goed :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstok
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2019
Is deze aanbieding nieuw?

m17x r3

Intel® Core™ i7 Processor 2760QM (2.40Ghz, 6MB, 4C) [Inbegrepen in prijs]
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M [Inbegrepen in prijs]
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] [Inbegrepen in prijs]

etc..

Totaal € 1.748,99

plus...Tijdelijk 5% extra korting op Alienware laptops en desktops!

ps. Geldt de 'haalmeeruitjekaart' actie ook voor de dell alienware computers?

[ Voor 9% gewijzigd door manstok op 26-10-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
manstok schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:13:
De akties die ik zo zien staan zijn :
3.0% Cashback korting op AANKOPEN
4.0% VERHOOGDE CASHBACK KORTING
20.0% WEGENS SUCCES VERLENGD! XPS DESKTOP
20.0% WEGENS SUCCES VERLENGD! XPS LAPTOP
Dus ik neem aan van niet. Ik heb geen flauw idee of die 3/4% wel gelden. Als ik daar op klik kom ik iig bij de Inspiron/XPS15 laptops uit, maar uit de beschrijving zou je verwachten dat het voor alle aankopen geldt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:28:
[...]

En waar kun je die 10% code vinden ? Ik ben al wat van die kortings sites afgeweest maar ik ben die nog niet tegen gekomen.
In het dell waardebonnen topic. Ik heb er zelf ook nog precies een...
manstok schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:13:
Is deze aanbieding nieuw?

m17x r3

Intel® Core™ i7 Processor 2760QM (2.40Ghz, 6MB, 4C) [Inbegrepen in prijs]
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M [Inbegrepen in prijs]
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048] [Inbegrepen in prijs]

etc..

Totaal € 1.748,99

plus...Tijdelijk 5% extra korting op Alienware laptops en desktops!

Zie de bekende sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7" voor het uitrekenen van het model wat het goedkoopst is voor jouw wensen.
redwing schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:06:
[...]

De akties die ik zo zien staan zijn :

[...]

Dus ik neem aan van niet. Ik heb geen flauw idee of die 3/4% wel gelden. Als ik daar op klik kom ik iig bij de Inspiron/XPS15 laptops uit, maar uit de beschrijving zou je verwachten dat het voor alle aankopen geldt.
Dat werkt volgens mij inderdaad, de sheet gaat daar iig vanuit. Maar ik ben nog niemand tegengekomen die de moeite heeft gedaan die 4% binnen te slepen.

Saillant detail: in de sheet zat een bug waardoor de M17x prijzen €115 te hoog werden berekend. Je kan dus nog €100 aftrekken van de prijzen op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn ICT-studie waarvoor je niet echt een hoogeisend laptop voor nodig hebt maar wil er graag ook op gamen. Mijn budget is tussen de 750-850 euro en na wat zoeken zag ik de Asus N73SV-V1G-TZ462V wat me wel beviel maar ik weet niet of dit een goeie keuze is en of er misschien een betere laptop is onder mijn budget?

Want ik zag namelijk een video van crysis 2 dat denk ik wel hoogeisend is? die op deze laptop werd gespeeld op youtube en zag er wel goed uit maar het is zo dat ik graag games als FIFA, Starcraft of Battlefield 3 op wat hoge kwaliteit kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:24:
[...]
In het dell waardebonnen topic. Ik heb er zelf ook nog precies een...
Ik heb daar mijn vraag gepost. Mocht je degene van jou kwijt willen hoor ik dat ook graag :)
Al opgelost !

Iig al bedankt voor de tips/hulp !

[ Voor 3% gewijzigd door redwing op 26-10-2011 19:29 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:09:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn ICT-studie waarvoor je niet echt een hoogeisend laptop voor nodig hebt maar wil er graag ook op gamen. Mijn budget is tussen de 750-850 euro en na wat zoeken zag ik de Asus N73SV-V1G-TZ462V wat me wel beviel maar ik weet niet of dit een goeie keuze is en of er misschien een betere laptop is onder mijn budget?

Want ik zag namelijk een video van crysis 2 dat denk ik wel hoogeisend is? die op deze laptop werd gespeeld op youtube en zag er wel goed uit maar het is zo dat ik graag games als FIFA, Starcraft of Battlefield 3 op wat hoge kwaliteit kan spelen.
Wellicht ten overvloede: maar in dit segment kan je moeilijk om de xps 17 heen.
Je krijgt en meer features, en een beter scherm, en een snellere grafische kaart, voor minder geld dan de asus.. Zie de dell kortingsbonnen waarnaar immers 100x is verwezen :)

Maar aan de andere kant.. ik zou eerder de xps 15 nemen oid.. een 17" is NIET handig voor school. 15.6 is echt het maximum wat je nog makkelijk mee kan nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuuv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 10:23
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop om battlefield 3 op te spelen. budget 800~1000 euro.

reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2011

Deze eventueel of kunnen jullie een andere aanrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
fuuv schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:57:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop om battlefield 3 op te spelen. budget 800~1000 euro.

reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2011

Deze eventueel of kunnen jullie een andere aanrade?
Zoals hier boven staat kom je dan al snel uit op de XPS (15/17). Wat specs en prijs betreft ziet die er gewoon echt goed uit en over 2 weken kan ik je vertellen of de XPS 17 in de praktijk ook zo mooi is ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
http://www.1dayfly.com/nl-nl/

Misschien is deze tijdelijke aanbieding iets voor jou. Mooi prijsje voor een redelijke gamelaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuckfou157
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:02:
Het xps 17 scherm is overigens beter dan het G74 scherm... het M17x scherm iets minder.
Dus als ik het goed begrijp heb je alle drie de laptops naast elkaar gezien en gebenched en bent uiteindelijk tot deze conclusie gekomen?
Catch my drift? Je claimt de wijsheid in pacht te hebben maar baseert je op cijfers...overigens hou ik er verder mee op, ik heb genoeg tijd aan dit welles-nietus besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Yuckfou157 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:15:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je alle drie de laptops naast elkaar gezien en gebenched en bent uiteindelijk tot deze conclusie gekomen?
Catch my drift? Je claimt de wijsheid in pacht te hebben maar baseert je op cijfers...overigens hou ik er verder mee op, ik heb genoeg tijd aan dit welles-nietus besteed.
Doe jij niet precies hetzelfde ?

Je kunt toch moeilijk verwachten dat hier alle laptops ter wereld fysiek langs elkaar worden gezet om te kijken of de specs wel echt overeen komen met de werkelijkheid ?? Ik vind dit echt een zinloze discussie, je kunt de specs vergelijken + reviews bekijken en dat komt overeen met wat er hier wordt gezegd. Veel meer kun je toch moeilijk verwachten ?

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een andere laptop aan te schaffen. Ik ben op zoek naar iets dat onder de €1000 blijft, goed bruikbaar is in de trein (dus kleinder dan 15") en evt ook gebruikt kan worden voor gaming.

Vooralsnog heeft de XPS15 mijn interesse. Is de 14z een goed alternatief?

Tenslotte, is het de moeite waard om €200 extra te betalen voor het 1080p scherm - bij de XPS15 (hogere res voor een externe monitor - een 21" oid kost namelijk niks meer vandaag de dag)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat bij aanbevelingen niet één melding staat voor de Medion Erazer series. Puur uit oogpunt van "value for money "is er geen enkel ander merk dat die laptops zelfs maar benadert . Als je het equivalent wilt bij Dell,Asus, HP ,Acer etc. ben je meerdere 100 euri duurder uit .

Nou snap ik wel dat mensen misschien uiterlijk van die laptops niet speciaal vinden ,maar daar spendeer je geen €1000 euro aan , je wilt gewoon goeie hardware . Mensen wijzen op een MSI ( die dus ook basis vormen voor de Erazer laptops ) die ca. 300-400 euro duurder is ,laat staan de Asus G-series en niet op de zgn B-merken ( BTO ,Medion etc. ) is gewoon niet best .Temeer daar die laptops net zo vaak heel goed uit tests komen ( notebookcheck en vele,vele anderen ) .Ik zie zeer zelden een negatieve test over Medion of BTO ( of Deviltech ) en hier doet men net alsof het bagger is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:01:
Vind het eerlijk gezegd onbegrijpelijk dat bij aanbevelingen niet één melding staat voor de Medion Erazer series. Puur uit oogpunt van "value for money "is er geen enkel ander merk dat die laptops zelfs maar benadert . Als je het equivalent wilt bij Dell,Asus, HP ,Acer etc. ben je meerdere 100 euri duurder uit .

Nou snap ik wel dat mensen misschien uiterlijk van die laptops niet speciaal vinden ,maar daar spendeer je geen €1000 euro aan , je wilt gewoon goeie hardware . Mensen wijzen op een MSI ( die dus ook basis vormen voor de Erazer laptops ) die ca. 300-400 euro duurder is ,laat staan de Asus G-series en niet op de zgn B-merken ( BTO ,Medion etc. ) is gewoon niet best .Temeer daar die laptops net zo vaak heel goed uit tests komen ( notebookcheck en vele,vele anderen ) .Ik zie zeer zelden een negatieve test over Medion of BTO ( of Deviltech ) en hier doet men net alsof het bagger is ...
Effe een eye opener :) , ben zelf op zoek naar een game laptop maar erazer serie is veel waar voor je geld.

Maak me alleen een beetje zorgen over de bouwkwaliteit, zijn er toevallig tweakers die een medion erazer hebben ?

zelf interesse in deze config eur 1299,-:

MEDION® ERAZER® X7813 laptop
Intel® Core™ i7-2670QM processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 43,9 cm. (17,3") Breedbeeld Full HD TFT (LED backlight), 12 GB intern geheugen, 640 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce GTX560M videokaart met 1,5 GB GDDR5 videogeheugen, USB 3.0 aansluitingen, HDMi-out, 80 GB Solid State Drive (SSD), Blu-ray lezer, Bluetooth, WLAN

GTX 560 + 80 GB SSD, too good to be true ?

Voor dergelijke configs bij andere merken betaal je flink meer.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ruim een jaar geleden was ik naar het zelfde op zoek. Alleen ben ik toen voor de MSI variant gegaan. Op papier was het een mooi ding voor weinig geld alleen ik was toch een beetje teleurgesteld. Alles werkte als een speer (behalve mijn gebrekkige vertex 2 SSD, maar het was voor mij geen laptop. Hoewel de bouw kwaliteit prima was, kreeg ik niet dat gevoel. Teveel slap plastic naar mijn mening.

Na een paar andere computers ben ik nu uitgekomen bij een asus G73J en dat is voor mij de ideale computer. Robuust snel en een prachtig scherm! Laatst zag ik op marktplaats de G74 variant voor een zacht prijsje.

Kijk anders ook even bij BTO deze hebben een betere koeling naar mijn mening. Volgens mij zijn de BTO laptops soms ook nog goedkoper ;)

Veel plezier en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag enig advies ontvangen voor de aanschaf van een notebook.

Ik ben op zoek naar een notebook van 700-900 euro waarmee spellen zoals BF3, MW3 en WoW gespeeld kunnen worden op medium tot high instellingen. Oftewel: de notebook moet nog wat jaren meekunnen qua gaming. Nu gaat de voorkeur uit naar een 17 inch laptop omdat hiermee films en games beter uit de verf komen. Ik zie in dit topic dat ik doorgenomen heb mensen kiezen voor een xps15, maar ik denk dan dat een game toch beter tot haar recht komt met een 17" laptop: of vinden jullie van niet?
Waar ik verder aan twijfel is de keuze voor de videokaart. Qua overige spcs namelijk denk ik dat i3-i7 allemaal wel geschikt zijn voor het spelen van spellen en verder wat films kijken en studiewerkzaamheden verrichten. Een geheugen van 4-6 gb lijkt me genoeg en een hd van 500g-1tb ook. Dit hebben bijna alle laptops in deze prijsklasse. De hier veel aangeraden xps17 wordt echter altijd uitgerust met een 1GB GT550M of eventueel een GT555M. Ik las hier en in de BBG van oktober dat deze videokaart moeite heeft met nieuwere games. Dus waarom wordt deze dan aangeraden, valt het dus wel mee hoe deze kaart presteert? Of kan ik dan beter een Asus of BTO uitzoeken met een betere videokaart? En welke kaart is dan echt een aanrader in de genoemde prijsklasse?

Samenvattend:

1. 17" of 15" voor gamen (en verder thuisgebruik - pas over 2 jaar ga ik weer een studie volgen)?
2. Is de xps17 met de GT550M nou wel of niet goed genoeg voor de nieuwere games op medium/high?
3. Is er een alternatief voor deze prijsklasse waarmee de games goed gespeeld kunnen worden?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een 17" wilt, zonder enige twijfel de xps 17. Met 3D scherm is hij nog binnen je budget. Nadeel is wel dat hij erg zwaar is, zeker niet geschikt voor school.

Een 15" is een stuk lastiger, je kan kiezen tussen de medion, xps 15, BTO 15CL35, N55, en de nieuwe HP dv6. Daarvan zijn eigenlijk alleen de eerste 2 binnen het budget: je mist dan respectievelijk een goed scherm, en een goede grafische kaart (scheelt pakweg 30%).

Overigens is de dell-GT550m gelijk aan de GT555m die andere merken gebruiken, de dell-GT555m is sneller dan die van andere merken: dat scheelt 5 tot 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:07:
Als je een 17" wilt, zonder enige twijfel de xps 17. Met 3D scherm is hij nog binnen je budget. Nadeel is wel dat hij erg zwaar is, zeker niet geschikt voor school.

Een 15" is een stuk lastiger, je kan kiezen tussen de medion, xps 15, BTO 15CL35, N55, en de nieuwe HP dv6. Daarvan zijn eigenlijk alleen de eerste 2 binnen het budget: je mist dan respectievelijk een goed scherm, en een goede grafische kaart (scheelt pakweg 30%).

Overigens is de dell-GT550m gelijk aan de GT555m die andere merken gebruiken, de dell-GT555m is sneller dan die van andere merken: dat scheelt 5 tot 10%.
Bedankt voor je reactie! De XPS17 is volgens jou met de g550 (of g555) goed genoeg om de nieuwste games te spelen?

en wat zouden jullie zeggen voor gaming: een 15" of een 17"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatever laptop de beste configuratie heeft, imo. Als je een groot scherm wilt, neem dan een desktop. Zowel het scherm van de 15" als 17" laptops die ik opneoemde zijn erg goed (met uitzondering van de medion en de N55)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:11:
Whatever laptop de beste configuratie heeft, imo. Als je een groot scherm wilt, neem dan een desktop. Zowel het scherm van de 15" als 17" laptops die ik opneoemde zijn erg goed (met uitzondering van de medion en de N55)
waar blijkt dat dan uit ?
hoe kijk jij aan tegen bv, MEDION® ERAZER® X7813 laptop ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is heel wat buiten je budget. Bovendien betaal je in principe €250* voor een 30% betere videokaart, ongetwijfeld slechter scherm, en een heel stuk minder features. Als je veel waarde hecht aan de grafische kaart.. leuk, anders niet.

*Nee, ik vergeet de SSD niet. Zonder die zou je op €350 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuseu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-08 21:08
Mijn tweede GOT forum topic :) (mijn eerste was ook dit topic alleen verkeerd gepost, oeps)

Na jaren op een desktop gegamed te hebben stap ik over op een laptop.

mijn focus is op een GTX videokaart, omdat mijn beeld is dat deze toch even wat koeler blijven dan de ati tegenhangers. Ik wil graag de temps zo goed mogelijk houden, een loeiende fan trek ik niet! ;) En een 17 inch is een must, na jaren een 24 inch gaat een 15 inch laptop schermpje niet lukken.

Ik heb de volgende vier laptops gevonden; zie vergelijking

En heb daarbij de volgende gedachte:

Medion Erazer X7813 (999 euro)
+ goedkoop
+ blueray
+ i7 en gtx560m!
- 1600x900 reso (weet niet of dit slecht is, lager maar niet storend staat gelijk aan hogere FPS :P
- scherm en bouwkwaliteit onduidelijk
- warmte produktie onduidelijk

MSI GT780-235NL (1095 euro)
+ 1920x1080! (gaat deze reso echt opwegen tegen lagere FPS?)
+ bouwkwaliteit, schermkwaliteit, oke (?)
- rode laptop met kerstboom verlichting, omg wat is hij lelijk
- i5, ipv i7

Asus G73SW-TZ259V (1357 euro)
+ 1920x1080!
+ bouwkwaliteit, schermkwaliteit oke !
- gtx460 ipv gtx560
- begint prijzig te worden

Asus G74SX-TZ177V (1444 euro)
+ 1920x1080!
+ i7 & gtx560
+bouwkwaliteit, scherm oke!
- duur!

Hiernaast zie ik bij BTO mooie laptops staan, maar ook een stuk duurder als snel rond de 1350 euro.

BTO 17CL36 (1350ish)
+1920x1080, mooi scherm
+i7 & gtx560
+ goede koeling
- vage wifi, 150mbit?
- duur met toevoeging van 300mbit wifi en mat scherm, blueray

Ik neig naar de medion laptop, ook omdat ik al een 1600x900 reso op 17 inch van asus gewend ben (niet gaming laptop) en dit eigenlijk gewoon goed vind. Wat zijn de ervaringen met medion laptops, bouwkwaliteit, hitteproduktie, schermkwaliteit? Kan ik nog besparen op bv een cpu (i5 voldoende?), zonder veel 'gaming pijn'?

Ik heb nog en m4 128 gb ssd liggen. Deze wil ik graag als boot hd toevoegen. Bij de medion en de BTO kan dit gewoon, bij de rest weet ik dit niet zeker.

Ik hoop op ervaringen/adviezen van jullie! Mis ik nog een goeie optie? Graag tot horens en bij voorbaat dank! :)

gr Tienuseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:11:
Het gaat mij ook om de grote van de games op de hogere resolutie. Vindt je niet dat games op een 15" erg klein worden, zeker voor shooters zoals mw3 en battlefield?

Ook zoek ik nog naar de bevestiging dat de g550 videokaart afdoende is om de nieuwe spellen zoals mw3 op medium/high specs af te spelen. Kun je dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:58:
Die is heel wat buiten je budget. Bovendien betaal je in principe €250* voor een 30% betere videokaart, ongetwijfeld slechter scherm, en een heel stuk minder features. Als je veel waarde hecht aan de grafische kaart.. leuk, anders niet.

*Nee, ik vergeet de SSD niet. Zonder die zou je op €350 uitkomen.
waar blijkt uit dat de medion erazer een slechter scherm heeft ?
En vergeet de blue ray niet :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De erazer reeks heeft nooit een goed scherm gehad, ik zal vanavond even kijken of ik een fatsoenlijke bron kan vinden van het meest recente model.

En ik had inderdaad niet gezien dat hij blu-ray heeft, dat verandert de zaak als je daar waarde aan hecht zeker. Als er ook nog een goed scherm in zit is het best een nette deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige ( voor de prijs die je betaalt ) waar je enigszins kanttekeningen kan bijplaatsen wat betreft BTO en Medion is de afwerking en het uiterlijk van die systemen . De Erazers hebben ook hun beeldschermen fel verbeterd en ik heb nooit gehoord dat scherm bij een BTO slechter was dan bij A-merken . Het hangt allemaal af van waar je belang aan hecht : als je een onwaarschijnlijk gaaf scherm wil om op te games zal waarschijnlijk geen enkel laptopscherm voldoen ( ook niet dat van Dell of welke andere laptop dan ook) en wordt je sowieso teruggeworpen op aansluiten extern scherm .

maar kijk hier eens , en probeer equivalent systeem bij welk A-merk dan ook :
http://www.pcgameshardwar...-Anzeige/E-Commerce/News/

Let op: dat is dus een full HD mat scherm met een 1920x1080 resolutie

Helaas tot dusver is dit model alleen in Duitsland verkrijgbaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
Ik heb Medion een mail gestuurd met de vraag of deze GTX570m laptop ook met een QWERTY toetsenbord geleverd kan worden (of een separaat QWERTY tb kopen en zelf inbouwen) in plaats van het Duitse QWERZU. Verder is het wachten tot notebookcheck deze laptop door de mangel haalt en de kwaliteit van het scherm bekend wordt. Qua geheugen prik je er gewoon 4 of 8GB bij. Dan heb je voor EUR1200 een mooi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En gevonden:
http://www.notebookcheck....813-Notebook.65414.0.html

Scherm lijkt een http://www.anandtech.com/...w-third-times-the-charm/5 te zijn, goed contrast, redelijke gamut, maar slechte helderheid. Nog steeds een goed scherm, maar geen xps 17 niveau. (al was dat ook niet wat ik verwachtte..)

Edit: Dat is de 17 versie he. De 15 versie wist ik al zeker: die bevat een B156HW01 v5 rukpaneel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:11:
En gevonden:
http://www.notebookcheck....813-Notebook.65414.0.html

Scherm lijkt een http://www.anandtech.com/...w-third-times-the-charm/5 te zijn, goed contrast, redelijke gamut, maar slechte helderheid. Nog steeds een goed scherm, maar geen xps 17 niveau. (al was dat ook niet wat ik verwachtte..)
nee maar jouw voorkeur voor Dell is duidelijk :)
Als je prijs bewust bent, zijn die medion erazer laptops niet te verslaan.
De game laptops van MSI zijn dezelfde als ik me niet vergis

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik vind dat je beter kan investeren in features dan in de grafische kaart. Als je iets beters weet hoor ik het graag, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet levert Medion Duitsland niet buiten Duitsland ( maar kan me vergissen ),dus ook geen QWERTY toetsenbord .

Overigens is de hele barebone een MSI bij Erazer .Het scherm is inderdaad het zwakste punt aan het systeem ,maar je moet echt puur prijs/prestatie kijken bij die dingen. Je kan zelfs goedkoop een extern scherm kopen en het ding inpluggen . De Dell heeft gewoon een veel beter scherm ( daar moet je niet moeilijk over doen,dat ís gewoon zo) . Vraag is waar je meer belang aan hecht .Alle andere componenten in die Medion zijn top en kosten bij Dell 100-en euro's meer ( zit je gelijk bij die Alienware dingen)

Denk dat ik zelf eerder naar BTO zou neigen ,maar dat heeft meer met service en aanspreekbaarheid te maken dan met kwaliteit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een extern scherm kost ook weer 2 a 300 euro, en dan kom je wel erg dicht bij de concurrentie met HD6990m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
chario2 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:35:
[...]

nee maar jouw voorkeur voor Dell is duidelijk :)
Als je prijs bewust bent, zijn die medion erazer laptops niet te verslaan.
De game laptops van MSI zijn dezelfde als ik me niet vergis
Ik heb ze beide gezien (ik heb zelf sinds een weekje de XPS17 en op het werk heeft iemand die medion) en ik kan zeggen dat de conclusie van Darkstone toch echt goed is. De medion is een zeer leuk systeem alleen vooral in het scherm zie je veel verschil. De Medion lijkt daarnaast wel wat sneller alleen ik heb die niet lang genoeg gezien om daar echt iets zinnigs over te zeggen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Medion gaat altijd sneller zijn ,gewoon omdat de hardware beter is ( afgezien van het scherm dan ) .Tenzij ze hem natuurlijk vol hebben gezet met bloatware . Ik betwist ook niet dat het scherm van de Dell beter is , ik betwist echter dat scherm voor iedereen doorslaggevend argument moet zijn .Als je scherm een dikke voldoende heeft gekregen in tests,of zelfs gewoon voldoende , is dat voor gemiddelde kopers al meer dan genoeg .

In die Medion zit een GTX570M ,da's geen prutskaartje ,zeker niet vergeleken met de GT555 ( en die kaart is alleen in topmodel van de dell,niet in startconfiguratie ) .Zou niet verkeerd zijn om de 3 eens te vergelijken in een staatje ( Medion,BTO en Dell) en een echt +/- verhaal van te maken . Je moet dan wel een Dell nemen met vergelijkbare kaart ( niet de 555M) zodat je een overzicht hebt van de drie . Eventueel kan je het nog aanvullen met MSI en Asus G series .Weet niet of MSI en Asus een model met de 570M en een I7 hebben

Denk dat je qua prijs sowieso met Medion een winnaar hebt .En als scherm het enige minpunt is ,hangt het af van je persoonlijke voorkeur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij ik echt blind ben zit in de nederlandse medion van €1199 met SSD een een GTX560m.

Verwijderd

Gaat over dat Duitse model ,

http://www.pcgameshardwar...-Anzeige/E-Commerce/News/

die dus

Verwijderd

tienuseu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:10:
Mijn tweede GOT forum topic :) (mijn eerste was ook dit topic alleen verkeerd gepost, oeps)

Na jaren op een desktop gegamed te hebben stap ik over op een laptop.

mijn focus is op een GTX videokaart, omdat mijn beeld is dat deze toch even wat koeler blijven dan de ati tegenhangers. Ik wil graag de temps zo goed mogelijk houden, een loeiende fan trek ik niet! ;) En een 17 inch is een must, na jaren een 24 inch gaat een 15 inch laptop schermpje niet lukken.

Ik heb de volgende vier laptops gevonden; zie vergelijking

En heb daarbij de volgende gedachte:

Medion Erazer X7813 (999 euro)
+ goedkoop
+ blueray
+ i7 en gtx560m!
- 1600x900 reso (weet niet of dit slecht is, lager maar niet storend staat gelijk aan hogere FPS :P
- scherm en bouwkwaliteit onduidelijk
- warmte produktie onduidelijk

MSI GT780-235NL (1095 euro)
+ 1920x1080! (gaat deze reso echt opwegen tegen lagere FPS?)
+ bouwkwaliteit, schermkwaliteit, oke (?)
- rode laptop met kerstboom verlichting, omg wat is hij lelijk
- i5, ipv i7

Asus G73SW-TZ259V (1357 euro)
+ 1920x1080!
+ bouwkwaliteit, schermkwaliteit oke !
- gtx460 ipv gtx560
- begint prijzig te worden

Asus G74SX-TZ177V (1444 euro)
+ 1920x1080!
+ i7 & gtx560
+bouwkwaliteit, scherm oke!
- duur!

Hiernaast zie ik bij BTO mooie laptops staan, maar ook een stuk duurder als snel rond de 1350 euro.

BTO 17CL36 (1350ish)
+1920x1080, mooi scherm
+i7 & gtx560
+ goede koeling
- vage wifi, 150mbit?
- duur met toevoeging van 300mbit wifi en mat scherm, blueray

Ik neig naar de medion laptop, ook omdat ik al een 1600x900 reso op 17 inch van asus gewend ben (niet gaming laptop) en dit eigenlijk gewoon goed vind. Wat zijn de ervaringen met medion laptops, bouwkwaliteit, hitteproduktie, schermkwaliteit? Kan ik nog besparen op bv een cpu (i5 voldoende?), zonder veel 'gaming pijn'?

Ik heb nog en m4 128 gb ssd liggen. Deze wil ik graag als boot hd toevoegen. Bij de medion en de BTO kan dit gewoon, bij de rest weet ik dit niet zeker.

Ik hoop op ervaringen/adviezen van jullie! Mis ik nog een goeie optie? Graag tot horens en bij voorbaat dank! :)

gr Tienuseu
Better late than never:

Ik kan moeilijk kiezen tussen deze allemaal eigenlijk. Ik hecht veel waarde aan schermkwaliteit, dan valt de medion sowieso af. Dat maakt jou misschien minder uit.. ik vind het echt een groot verschil.

Dan de MSI GT780, het scherm schijnt goed te zijn volgen notebookcheck, een i5 is geen groot nadeel voor gamen.. maar de meerprijs is niet groot, msi bied echter geen vergelijkbaar model met i7 aan.. Dan heb je ook nog de vergelijkbare pricewatch: MSI GT780DX-268NL. Plus de in dit topic veelbesproken medion, niet diegene die jij linkt, maar een met SSD, blu-ray, GTX560m, i7, voor €1199, ik ben de link even kwijt.. in dit segment een goede keuze.

De G74 en BTO zijn in dit voorbeeld een mindere keuze: als je toch al van plan bent €1450 uit te geven, dan is het een kleine stap naar de alienware M17x: die kost €1365 met GTX560m (of € 1,544 met HD6990m, wat ik je echt aanraad: €200 voor 80% snellere grafische kaart is een schijntje), nadeel van deze laptop is dat je min of meer verplicht zelf RAM en een SSD toe moet voegen. Daar zit namelijk enorm veel marge op. Je kan hier zien hoe je aan een kortingsbon komt, en hier staat een sheet met prijzen van alle dell systemen met kortingsbonnen erbij gerekend.
Oh en bestel hem alsjeblieft niet zonder het full-hd scherm. Het standaardscherm is een regelrechte afgang voor zelfs een laptop van €500 imo... wat overigens geldt voor bijna elke laptop.

Je zit eigenlijk net in een segment waar je weinig totaalproducten krijgt: voor €850 heb je een xps 17 die alles wel goed doet, en voor richting de prijs van de M17x krijg je hetzelfde: maar dan met een veel betere grafische kaart. Daartussen in zitten eigenlijk alleen maar laptops die of veel te duur zijn ivm de M17x, of besparen op punten die juist heel belangrijk zijn, zoals het scherm. De pricewatch: MSI GT780-235NL lijkt zo ongeveer de enige uitzondering te zijn in die regel.. behalve dat hij een i5 heeft.

Edit: ik die laatste alinea hoort ook nog de medion erazer X7813, met i7, SSD, blu-ray, en 4 jaar garantie. Een erazer is gewoon een MSI laptop: maar dan met ander kleurtje.

Verwijderd

als je € 1400 wil gaan uitgeven aan een Alienware ,heb je voor € 100 meer een X-book van BTO ( 2 GTX 560M's in een SLI opstelling )

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=540

ziet er misschien minder flashy uit dan een alienware maar hardware is niks mis mee :)

Verwijderd

Die is 1599?

Ik geloof ook niet dat GTX560m SLI sneller is dan HD6990m. Het zal hoogstens even snel zijn gemiddeld. En mijn mening over 18" notebooks kan je vast al raden :P Ik vind 17" eigenlijk al te log om mee te nemen.

Verwijderd

Da's waar ,maar in de prijsrange van een Alienware heeft BTO best wel goeie opties . Weet overigens niet of de schermpjes van Deviltech wat voorstellen ( maar vermoed dat die zelfde zijn als bij een BTO)

• redwing
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:04:
En mijn mening over 18" notebooks kan je vast al raden :P Ik vind 17" eigenlijk al te log om mee te nemen.
Ik heb zoals eerder gezegd de Dell XPS17 gekocht en inderdaad is dat geen laptop om overal mee naar toe te nemen omdat hij gewoon te groot/zwaar is. Ik heb van het werk een 14" laptop (Lenovo T410), en dat is toch echt degene die overal mee naar toe gaat. Als je je laptop echt mobiel wil gebruiken is het slimmer om maximaal een 15" te nemen.

Aangezien ik mijn laptop vooral gebruik om in de woonkamer op de bank mee te kunnen werken/spelen maakt de grootte niet zoveel uit.

[removed]

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:52:
Nee, ik vind dat je beter kan investeren in features dan in de grafische kaart. Als je iets beters weet hoor ik het graag, hoor :)
In features ? ik heb je tot nu toe alleen gehoord over de kwaliteit van het scherm.
Erazer heeft features zat, meer als jouw dell ;)

Chario2 (818126)

Verwijderd

Ben zelf op zoek naar een desktopvervanger die toch nog "draagbaar " is ( dan is 17"het maximale qua grootte en is zelfs al tamelijk fors ) waar je ook goed spellletjes op kan spelen . Dat moet van mij echt niet alles op vol ultra te zijn maar je moet vooral- da's criterium - tijdje vooruit kunnen en niet na 3 jaar vaststellen dat niks wat uitkomt er nog op loopt :)

Dan kom je echt al snel uit bij de genoemde opties ( Dell, BTO,Medion ) omdat MSI en Asus gewoon prijzig zijn .

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:24:
Ben zelf op zoek naar een desktopvervanger die toch nog "draagbaar " is ( dan is 17"het maximale qua grootte en is zelfs al tamelijk fors ) waar je ook goed spellletjes op kan spelen . Dat moet van mij echt niet alles op vol ultra te zijn maar je moet vooral- da's criterium - tijdje vooruit kunnen en niet na 3 jaar vaststellen dat niks wat uitkomt er nog op loopt :)

Dan kom je echt al snel uit bij de genoemde opties ( Dell, BTO,Medion ) omdat MSI en Asus gewoon prijzig zijn .
Dell is ook prijzig hoor !
Als je een een goed spel wilt spelen en een aantal voorruit wil is naar mijn mening de GT 555 video kaart niet voldoende, wat de Dell heeft.
Dell Alienware heeft prachtige game laptops, prijzig maar een goede bouwkwaliteit.
MSI heeft ook betaalbare game laptops, kijk maar eens op alternate bv.

Chario2 (818126)

Verwijderd

Naar mijn mening zit de "bottleneck" in kwaliteit scherm ( bij bijna alle merken ,hoewel ik moet zeggen dat ik te weinig van BTO en Deviltech weet om daar terdege oordeel over te hebben) . Je kan voor ca. €1000 echt wel een goeie desktopvervanger kopen ,maar dan zit je misschien wel met een tamelijk slecht scherm en ben je aangewezen op externe HDMI aansluiting .

Ik zit zelf te denken aan een GTX460M of beter met minimaal een i5 CPU ( idealiter een i7 natuurlijk) .Dan zit je al gelijk bij BTO of Medion want Dell met die specs is Alienware . Ben niet overtuigd dat de 560M zoveel beter is dan de 460 ( meerprijs in aanmerking genomen) .Volgens Notebookcheck levert het een winst van 16% in benchmarks op ,twijfel of dat % de meerprijs rechtvaardigt - dan kan je beter gelijk voor de Radeon 6990M gaan .

Ook geloof ik niet dat je je overdreven zorgen moet maken dat die 460M plots "ouderwets " zal worden in komende 3-5 jaar . Maar enige merk dat de GTX460M nog voert is Medion, zitten we weer bij kwaliteit scherm....wel lekker goedkoop:)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste