Laptops met de 6990m

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-08 19:10
Ik ben toe aan een upgrade, dus ik ben op zoek naar een desktopvervanger (ik ga er niet mee rondsjouwen).
Taken: programmeren, gamen (de nieuwste games, nieuwste BF3, MW2), photoshop, misschien dat ik in de komenede 4 jaar weer mijn 3d modelling oppak.
Budget: 1500-2000,- (ik zoek dan ook een laptop die 3-4 jaar meegaat en nog alles op high kan spelen)

Volgens wat reviews is de ATI 6990m één van de beste gpu voor de laptop en heeft het de beste prijs/kwaliteits verhouding.

Daarnaast wil ik een (goed) full hd scherm en minstens 17" Ik heb met programmeren/photoshoppen gewoon veel beeld nodig.

Dus ala Moscow model:
Must Have: 6990m, 17" Full Hd, Quadcore
Should have: SSD, 8GB ram, 3yr onlocation verzekering
Would have: backlight toetsenbord

Na wat zoeken kwam ik deze tegen

Alienware m17x R3 (en de 18" versie)
Voordeel:
-dell bied on location garantie aan.
-dell is respectabel en de kans is klein dat het failliet gaat in die 4 jaar (dus ik kan mijn garantie altijd innen)
-de case is stevig. Geen crap plastic of wiebelende onderdelen
-alienware laptops zijn meer waardevast omdat je voor de looks betaald
Nadeel:
- Je betaald makkelijk 500euro meer voor dezelfde settings als bij BTO/Xnotebook
- de 6990m is 200,- duurder terwijl hij bijv bij BTO juist goedkoper is dan een 560 sli of 580.

17" Zonder SSD en 4Gb ram + kortingsbon (80,-): 1700,-
Met SSD en 8Gb ram + kortingsbon: 2300,-
Dit is beide nog zonder verzekering. De 3yr onlocation kost 400,- Dus dat zou alleen mogelijk zijn als ik geen SSD neem en 4gb. Geheugen durf ik zelf nog wel in te zetten (mits het de warranty niet void) maar een SSD is mij iets te ver gegrepen in een laptop.

BTO clevo barebone (bto.eu en notebooktotaal)

Voordeel:
- Vergeleken met alle grote merken, bieden ze de meeste bang for buck
- bto biedt een 18" versie. Jammer genoeg is dit met een SLI configuratie van gtx560m (6990m en goedkoper is beter volgens notebookcheck).
Nadeel:
- Ik ken het bedrijf verder niet. Ze zitten op 2 locaties, relatief ver van waar ik woon, en bieden alleen pickup en return + carry in. Dus als iets stuk gaat ben ik de laptop voor onbepaalde tijd kwijt.
- Het is kleinschalliger dan bv Dell, kans is groter op faillesement (denk aan xodd...)
- de cases zijn plastic (lijkt het)
- ik lees negatieve verhalen over de schermen, maar dit kan ook pixeln**ken zijn van mensen die 100% perfectie zoeken. Zolang het maar geen zichtbare matheid is of keiharde weerspiegeling.
Mijn configuratie met SSD (120gb intel 510) en 8gb kost 1566,-

XNB clevo barebone (xnotebooks.nl)
In principe wat hier boven staat, maar ze bieden net wat andere configuraties aan
configuratie met SSD (120gb Corsair force 3) en 8gb kost 1590,-

Verder heb ik gekeken naar de lamborghini, de MSI GT780DX, asus g73, toshibi qosmio en hp envy. Maar ze waren of 15" of de gpu was verouderd (460m) of ze waren te duur vergeleken met bijv BTO. Ik dacht dat zelf configureren altijd duurder was dan een samengesteld apparaat die ze on bulk verkopen.

Dus ik vroeg me af,
-hebben jullie nog tips/webshops waar je de 6990m hebt.
-Focus ik mij teveel op de 6990m en zal een 560GTX (single/sli) 580GTX dezelfde prestaties leveren. 5 fps meer of minder doen het mij niet.
- Kan ik beter wachten tot de grote merken ook de 6990m gaan aanbieden in hun serie of zullen ze nog steeds duurder zijn vergeleken met de clevo barebones?
-Waar leveren ze nog meer clevo barebones? Ik woonachtig in Hengelo, dus hoe dichterbij hoe mooier. Liefst niet uit Duitsland of het moet een mega deal zijn. Meinen Deutch is nicht so gut :P
- Is het scherm van de clevo barebone echt zo slecht als ik hier en daar op tweakers lees?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een m17xr3 besteld met de hd6990m.
Voor de rest standaard config met 3 jaar nbd garantie.
Ga er zelf een 256gb ssd + 500gb hdd in zetten en ram upgraden naar 16gb.
Was dan met zelf upgraden met ssd goedkoper dan 2x 750 en 16gb via dell.
Daarnaast als je voor alienware gaat altijd even bellen.
Ik hen ruim 225 eu koring gekregen. Geen verzendkosten en prio 1 op de bouw waardoor hij nu in 7 dagen van order tot thuis levering is geregeld.
Maar ja bto heeft ook goed spul en uit eindelijk moet je toch zelf kiezen. Heb ook getwijveld tussen bto en dell maar toch de alien gekozen.

580gtx is dure upgrade. Net zo snel als de ati.
En de 580 heeft hitte issues. Zie notebookreview forum.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ja klopt, maar op dit moment zijn de meeste "gamelaptops" uitgerust met de 560 of 580m. Terwijl de 6990m hetzelfde kan (of beter) en goedkoper is. Daarom ben ik op zoek naar laptops met de 6990m. Ik weet niet hoelang de 6990m al uit is, maar ik had inmiddels wel meer keuze verwacht.

Mijn vriendin heeft de R2 van Alienware en had laatst een kapot mobo. Dell was er rap bij. Ze had eerst 1 jaar garantie genomen, en toen werd ze na 10 maanden gebeld (rond kerst) of ze haar garantie wou verlengen, ze hadden een dikke deal: 3 jaar onlocation extra voor 180,- Ik ben dus bekend met de kwaliteit van Alienware (die case van hun is echt sollide, en dan kun je hem mooi vinden of niet, snel stuk/krassen/vlekken doet het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de keuze toch echt zelf maken, de bto is goedkoper, zo'n €500 als ik het goed heb. De volgende verschillen zijn het meest belangrijk:

De M17x heeft een beter scherm, al weet ik nog niet welke er in de BTO zit.
backlit toetsenbord op de M17x
betere toetsenbordlayout op de M17x
Betere bouwkwaliet op de M17x
De M17x blijft volgens mij koeler: http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/5
De i7-2720QM is standaard op de M17x, bij BTO betaal je daar €150? voor. Maar ik raad af om die te nemen omdat de koeling het waarschijnlijk toch niet aankan.
De M17x heeft een stuk langere accuduur, maar nog steeds matig.

Of dat €500 waard is, vind ik van wel (met name vanwege het scherm en het toetsenbord). Maar dat moet je toch echt zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:14:
Je moet de keuze toch echt zelf maken, de bto is goedkoper, zo'n €500 als ik het goed heb. De volgende verschillen zijn het meest belangrijk:

De M17x heeft een beter scherm, al weet ik nog niet welke er in de BTO zit.
backlit toetsenbord op de M17x
betere toetsenbordlayout op de M17x
Betere bouwkwaliet op de M17x
De M17x blijft volgens mij koeler: http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/5
De i7-2720QM is standaard op de M17x, bij BTO betaal je daar €150? voor. Maar ik raad af om die te nemen omdat de koeling het waarschijnlijk toch niet aankan.
De M17x heeft een stuk langere accuduur, maar nog steeds matig.

Of dat €500 waard is, vind ik van wel (met name vanwege het scherm en het toetsenbord). Maar dat moet je toch echt zelf beslissen.
precies een van de zoveel redenen waarom ik alienware koos boven bto.
vind wel jammer dat de R3 niet meer volledig metaal is zoals de R2 die ik hiervoor had.
maar maakt hem wel lichter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik vooral naar zou kijken is hoe warm de laptops worden, dat is imo dé bottleneck als het om games gaat, en eigenlijk ook bij modellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ik neem aan dat als BTO de game laptops wel test? Waarom zouden ze een i7 2720 aanbieden als de koeling het niet aankan?

Ik had het processor verschil van Alienware en de BTO over het hoofd gezien. Als je dat naar elkaar toe trekt, dan betaal je voor de BTO 1500 en de alienware 1680,- (BTO heeft dan wel 8gb versus 4gb alientware en een grotere hdd). Of ik nu 320 of 500gb heb, maakt me niet uit. En geheugen zou ik zelf wel bij kunnen drukken voor een paar tientjes.

Is de R3 dan helemaal van plastic btw? Dat zou wel heel jammer zijn.

Hoezo is warmte de bottleneck? Klokt het zichzelf terug? Warmte is niet iets wat ik kan testen (vooral met custombuilds van BTO). Dus daar kan ik eigenlijk alleen met goed vertrouwen vanuit gaan dat men verstand heeft van het in elkaar zetten van laptops en misschien betere coolingpaste bestellen.

Het blijft uiteindelijk inderdaad mijn keuze, maar ik was benieuwd naar ervaringen.

Los van de tweestrijd tussen de BTO en Alienware, zijn er andere bedrijven die de 6990m aanbieden. Zo was het duitse deviltech ook geroepen in 1 van de topics. Misscien weten jullie nog een paar hier in nederland? Of misschien weet iemand of er binnenkort van Asus/Msi/HP, etc een laptop komt met de 6990m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn persoonlijke ervaring is dat je nog zo'n goede laptop kan hebben, maar als de koeling niet oké is je er maar bar weinig aan hebt. Geen idee of dat bij de genoemde laptops een probleem is. Maar het is wellicht wel handig om dit te lezen in reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jareish schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:41:
Ik neem aan dat als BTO de game laptops wel test? Waarom zouden ze een i7 2720 aanbieden als de koeling het niet aankan?

Ik had het processor verschil van Alienware en de BTO over het hoofd gezien. Als je dat naar elkaar toe trekt, dan betaal je voor de BTO 1500 en de alienware 1680,- (BTO heeft dan wel 8gb versus 4gb alientware en een grotere hdd). Of ik nu 320 of 500gb heb, maakt me niet uit. En geheugen zou ik zelf wel bij kunnen drukken voor een paar tientjes.

Is de R3 dan helemaal van plastic btw? Dat zou wel heel jammer zijn.

Hoezo is warmte de bottleneck? Klokt het zichzelf terug? Warmte is niet iets wat ik kan testen (vooral met custombuilds van BTO). Dus daar kan ik eigenlijk alleen met goed vertrouwen vanuit gaan dat men verstand heeft van het in elkaar zetten van laptops en misschien betere coolingpaste bestellen.

Het blijft uiteindelijk inderdaad mijn keuze, maar ik was benieuwd naar ervaringen.

Los van de tweestrijd tussen de BTO en Alienware, zijn er andere bedrijven die de 6990m aanbieden. Zo was het duitse deviltech ook geroepen in 1 van de topics. Misscien weten jullie nog een paar hier in nederland? Of misschien weet iemand of er binnenkort van Asus/Msi/HP, etc een laptop komt met de 6990m
De R3 is deels metaal en bovenkant bij tobo is soort rubber kunstof. wel goed gemaakt opzich.
de 580M kaart heeft een hitte issue in de R3 waarbij de kaart word terug geklokt als hij te heet word.
is op te lossen door A04 bios te installeren en de A08 of er tussen in.

de combo van M17Xr3 en 6990M kaart heeft geen problemen.
enige bij de dell waar je moet opletten is als je er een ssd in stopt dat je slot1 gebruikt i.p.v 0 omdat 1 true sata 6gbs is en port 0 geeft intermittend bsod.
zal wel in nieuwe firmware worden opgelost.

maar goed je zult toch zelf moeten bepalen welke je gaat kopen, dat kan niemand voor je doen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Als je meer performance wil zoals 16GB ram, meer ssd's, dan wordt BTO alleen maar goedkoper tov Dell, ben zeker niet tegen hun, heb ook systemen gehad (nu nog) waar ik zeer tevreden van was.

Als je bij Dell te weten kan komen wat de uitbreidingsmogelijkheden zijn bij een basic Alienware 17" R3 ... en daar zelf ssd en extra geheugen induwen, ik zou zelfs proberen om zonder ram en OS en HDD/SSD systeem te bestellen, dunno of het gaat.

Zelf al een hele tijd aan het zien voor een supersnelle laptop, blijf op BTO uitkomen wat betreft prijs, dat Dell er beter uitziet maakt me niet uit, hij dient voor te werken (en gamen ;) ) niet voor te showen.

Edit:
Ben net gaan zien bij Dell, 2720QM is helemaal niet de standaard op 17x R3, zoals iedere fabrikant bieden ze de 2630QM aan, en Dell zijnde ... 180euro upgrade kost ipv BTO 144 ...
Bij BTO bv is een Seagate XT te krijgen voor 94 euro, bij Dell vragen ze zo maar even 160 euro, hun inbouwers zijn 70% duurder aan werk kosten of zo :X 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Graviton12 op 04-09-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jareish schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:41:
Er zijn maar heel weinig laptops die een i7-2720QM aankunnen'. daarmee bedoel ik dat hij met zware load, zeg prima95+rthdrdbl En nu niet zeuren dat dit onreallistisch is: dat is niet zo. Starcraft 2 lever bij mij hogere temperaturen op og steeds op max. clocks draait.

Als dat niet zo is is de upgrade naar i7-2720QM weggegooid geld. Om dit te bevestigen zul je iemand moeten vinden die dat kan uittesten. Met de m17x zat dat volgens mij wel goed als ik anandtech lees: http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/5 Ruim onder de 95° waar dat gebeurt. Maar dat is in een game.
Edit: de clevo doet het ook prima volgens http://www.anandtech.com/...evo-p170hm-geforce-485m/5
Graviton12 schreef op zondag 04 september 2011 @ 08:03:
Als je meer performance wil zoals 16GB ram, meer ssd's, dan wordt BTO alleen maar goedkoper tov Dell, ben zeker niet tegen hun, heb ook systemen gehad (nu nog) waar ik zeer tevreden van was.
Nee. Je bestelt gewoon zelf RAM.
Zelf al een hele tijd aan het zien voor een supersnelle laptop, blijf op BTO uitkomen wat betreft prijs, dat Dell er beter uitziet maakt me niet uit, hij dient voor te werken (en gamen ;) ) niet voor te showen.
Dus? Dat wil niet zeggen dat de m17x een of ander showmonster is. De kwaliteit ligt gewoon een stuk hoger.. Je krijgt bijvoorbeeld een heel goed toetsenbord met tobo verlichting. In het clevo kamp staat daar tegenover:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4197/s-keyboard.jpg
Dezelfde layout als op hun 15" notebooks word gebruikt....
Voor jou misschien geen issue. De hele clevo lineup valt voor mij al af puur vanwege de toetsenbordlayout. De zekerheid dat je een goed scherm krijgt telt voor mij ook mee. Volgens BTO zelf zit er in de high-end 17"tegenwoordig een beter scherm, maar daar geloof ik eigenlijk niets van totdat iemand dat voor mij kan bevestigen. Zie ook de reviews in het hitte-stukje hierboven waar ook de schermkwaliteit word getest.
Edit:
Ben net gaan zien bij Dell, 2720QM is helemaal niet de standaard op 17x R3, zoals iedere fabrikant bieden ze de 2630QM aan, en Dell zijnde ... 180euro upgrade kost ipv BTO 144 ...
Bij BTO bv is een Seagate XT te krijgen voor 94 euro, bij Dell vragen ze zo maar even 160 euro, hun inbouwers zijn 70% duurder aan werk kosten of zo :X 8)7
Ik zal even rekenen:

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
M17x: € 1,763 met: i7-2720QM, HD6990m, 4GB RAM, 320GB hdd. Vorige week had je trouwens 10% korting waarmee je op € 1,581 uitkwam.
17CL37: € 1.457 met i7-2630QM, HD6990m, 8GB RAM, 500GB hdd, en windows. Voor de i7-2720QM kan je er €144 bijtellen. Dat is €300, of €150 minder dan de alienware.

Upgrades kun je bij beiden beter zelf kopen (RAM kost bij bto €41 voor 4GB. In de winkel €39 voor 8GB..). Idem voor de SSD. Dus dat is geen voordeel voor de clevo lineup. Tenzij je per se niets open wil schroeven, Maar dan moet je sowieso geen alienware kiezen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
Waarom moet het eigenlijk een laptop zijn? Je bent niet van plan om er mee rond te sjouwen en je hebt veel beeld nodig zeg je. Het lijkt mij dan praktischer om gewoon een desktop te kopen met een flinke monitor. Dan heb je ook geen last van evt. koelingsproblemen en het werkt een stuk ergonomischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Euhm, lees je berichten maar half om dan ergens op te gaan hakken?

Ik zeg duidelijk

"Als je bij Dell te weten kan komen wat de uitbreidingsmogelijkheden zijn bij een basic Alienware 17" R3 ... en daar zelf ssd en extra geheugen induwen, ik zou zelfs proberen om zonder ram en OS en HDD/SSD systeem te bestellen, dunno of het gaat."

Je hele dell bto is trouwens ....
Dell maak je vergelijking tussen Dell met 4GB en 320GB HDD, scherm van 1600x900 of zoiets, wifi noem maar op terwijl de BTO al standaard 8GB heeft met 500GB HDD en 1920x1080, upgrade die dingen eens bij Dell, eens kijken of je onder de 2000 euro blijft.

BTO met XT 500GB dezelfde als ik bij Dell neem, zet wifi kaarten ongeveer gelijk en upgrade scherm bij Dell
1549
Dell 2169 euro en daar is dan al 190 euro korting vanaf.

Meer dan 600 euro verschil, haal desnoods een ander keyboard voor 50 euro als de lay out je niet aanstaat (en die te vinden zijn natuurlijk)

[ Voor 48% gewijzigd door Graviton12 op 04-09-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ik heb vorige week zondag de Alienware m17x R3, 750gb, 8gb RAM, 6990M met de 2720QM processor, besteld voor 1796,-

Een vergelijkbaar systeem van BTO, xnotebooks, notebooktotaal koste 1580-1600,- Ik vond die extra 200,- het wel waard omdat:

- garantie van een goed scherm. Mijn vriendin heeft een Alienware, en dat scherm is goed, mooi, scherp, goede kleuren.
- toetsenbord layout. Wat darkstone zegt, de toetsen zitten bij elkaar gepropt, wat niet nodig is voor een 17"
- Solide aluminum case. Alienware is misschien wel zwaar, maar wel solide
- Garantie + Kans op faillisement. Dell heeft on location fixen als er iets mis is. Daarnaast zal Dell er altijd nog wel wezen na 3-4 jaar.
- Dell heeft minder keuze dan bijv BTO, maar het is wel een lijn die ze al jaren verkopen, als ze dus iets aanbieden, dan weet je vrijwel zeker dat het compatibel is, dat de voeding het aankan, dat er niet teveel warmte gegenereerd word, etc

Die 10% korting die ik vorige week kreeg, was de doorslag. 500euro verschil vond ik te veel (en dan had ik waarsschijnlijk een bto genomen, of even gewacht tot andere grote merken zoals hp met een 6990m kwamen). Maar voor 200 euro verschil kon ik hem niet laten liggen.

De reden dat ik voor 8gb heb gekozen is ipv 4 of 6, is omdat ik dan 2 strookjes van 4gb had ipv combinatie met 2. Als ik er geheugen bijkoop, hoef ik dus niets weg te doen. Ook was de combinatie van 6gb + 6990m + 750gb wat gunstig geprijst met extra korting (of het daadwerkelijk veel uitmaakt, heb ik niet uitgerekend, zal waarschijnlijk tientjes korting zijn geweest).

Ik wil graag een SSD maar die opties die Dell aanbood waren te duur. Ik zelf heb nooit SSD geinstalleerd (of ooit een laptop opengemaakt, altijd bij pc's gebleven). Dus ik denk dat ik ook niet verder ga dan ram installeren of ik moet echt een step voor step guide hebben met plaatjes. Ik weet ook niet hoe dell erover denkt als je de laptop openmaakt met betrekking tot de garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jareish schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:58:
Ik wil graag een SSD maar die opties die Dell aanbood waren te duur. Ik zelf heb nooit SSD geinstalleerd (of ooit een laptop opengemaakt, altijd bij pc's gebleven). Dus ik denk dat ik ook niet verder ga dan ram installeren of ik moet echt een step voor step guide hebben met plaatjes. Ik weet ook niet hoe dell erover denkt als je de laptop openmaakt met betrekking tot de garantie...
Maar dat bestaat: http://support.euro.dell....lw_M17xR3/en/SM/index.htm :P Met behoud van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Snippo schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:38:
Waarom moet het eigenlijk een laptop zijn? Je bent niet van plan om er mee rond te sjouwen en je hebt veel beeld nodig zeg je. Het lijkt mij dan praktischer om gewoon een desktop te kopen met een flinke monitor. Dan heb je ook geen last van evt. koelingsproblemen en het werkt een stuk ergonomischer.
Omdat ik niet een pc in de woonkamer wil hebben met allerlei draden toestand, er verder geen plek is voor een hoek/computerkast. Een laptop berg je snel op. Daarnaast is er ook nog het "sociale" factor, van het lekker op de bank zitten met laptop op schoot versus in een aparte kamer achter een pc en elkaar uren niet zien :P En we hebben af en toe een gamenight, dan is een laptop meenemen net iets makkelijker.

Ik heb op zich een prima game pc, met 2x 24" beeldschermen, maar ik zit er nooit meer achter, het is altijd de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ow relaxed! Zou ik dus een SSD ernaast kunnen doen of is hij volgebouwd? Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar just to be sure. Ik denk dat ik dan voor de Corsair M4 ga, als de prijs een beetje goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kunnen 2 HDD slots in, als je even doorklikt zie je het: http://support.euro.dell....3/en/SM/hdd.htm#wp1192085

Ik dacht wel ergens gehoord te hebben dat de SATA-600 SSD in slot 0 moest, anders doet hij het niet. De HDD kun je dan verplaatsen naar slot 1.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:07:
Er kunnen 2 HDD slots in, als je even doorklikt zie je het: http://support.euro.dell....3/en/SM/hdd.htm#wp1192085

Ik dacht wel ergens gehoord te hebben dat de SATA-600 SSD in slot 0 moest, anders doet hij het niet. De HDD kun je dan verplaatsen naar slot 1.
Slot 0 is dan de primary hard drive assembly? Op zich wel logisch, aangezien de SSD dan de primary wordt waar windows op gaat staan. Doet me beetje denken aan het oude IDE master/slave gebeuren, hield ik ook altijd de volgorde van de kabel aan (windows hdd boven, gevolgd door data hdd). Kon ik het makkelijker onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10
Jareish schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:03:
[...]

Omdat ik niet een pc in de woonkamer wil hebben met allerlei draden toestand, er verder geen plek is voor een hoek/computerkast. Een laptop berg je snel op. Daarnaast is er ook nog het "sociale" factor, van het lekker op de bank zitten met laptop op schoot versus in een aparte kamer achter een pc en elkaar uren niet zien :P En we hebben af en toe een gamenight, dan is een laptop meenemen net iets makkelijker.

Ik heb op zich een prima game pc, met 2x 24" beeldschermen, maar ik zit er nooit meer achter, het is altijd de laptop.
Ah zo, ik kreeg het idee dat je van plan was die laptop op je bureau te zetten en hem daar niet meer weg te halen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:07:

Het is andersom. De SSD moet in slot 1 (het lege slot als je 1 HDD erbij bestelt) dus verplaatsen is niet nodig.

De prijzen van de M17x R3 zijn wel flink gedaald zeg. In april kostte die nog 2300 euro met een 6970HD :X

O, en de redenen dat ik de Clevo links heb laten liggen zijn inderdaad het toetsenbord en het scherm. Misschien dat het nu beter is, maar in april werd die laptop geleverd met een scherm dat echt om te janken is qua inkijkhoek. Bij leveranciers van de Clevo barebone in de UK en USA werd/wordt de mogelijkheid geboden om het standaard scherm uit te ruilen tegen een beter scherm.

[ Voor 23% gewijzigd door biobak op 04-09-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
biobak schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:55:
[...]

Het is andersom. De SSD moet in slot 1 (het lege slot als je 1 HDD erbij bestelt) dus verplaatsen is niet nodig.

De prijzen van de M17x R3 zijn wel flink gedaald zeg. In april kostte die nog 2300 euro met een 6970HD :X

O, en de redenen dat ik de Clevo links heb laten liggen zijn inderdaad het toetsenbord en het scherm. Misschien dat het nu beter is, maar in april werd die laptop geleverd met een scherm dat echt om te janken is qua inkijkhoek. Bij leveranciers van de Clevo barebone in de UK en USA werd/wordt de mogelijkheid geboden om het standaard scherm uit te ruilen tegen een beter scherm.
Thanks :)! Is die Corsair wat aan te raden? Moet ik ook nog een aparte bay of temperatuur kabeltje kopen? (ik heriner dat de macs dat wel moesten omdat alles zo dicht op elkaar zat)

Zonder de 10% + 90 euro + 200ish euro, was mijn laptop ook 2300 geweest. Dus heb geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Alienware 18" is mogelijk met SLI 580 of Crossfire 6990!!! pffff dringend stoppen met opzoeken, kost veel te veel geld.

back ontopic
Corsair scoort helemaal niet slecht, je bedoelt toch de Performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corsair series 3 120GB is een drama schijf: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820233181 Als je slim bent begin je er niet aan ;). Eigenlijk zijn gewoon de Sandforce controllers momenteel te onbetrouwbaar, ik zou gaan voor de Crucial M4 128GB welke een andere controller heeft: reviews: Crucial m4: koning onder de ssd's

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De corsair P3 is daartegen een marvel rebrand.

Maar sowieso, wat ik gehoord heb over de service van corsair.... Ik zou mij SSD's bij intel, crucial, kingston, of OCZ halen qua RMA-snelheid. Die laatste verkoopt echter louter onbetrouwbare SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
Ik heb net de Corsair M4 128gb sata 3 besteld :) Interessante prijs, en volgens tweakers scoort hij wel goed.

Maar indd die 18" zat ik ook over te twijfelen (was 2200 met die korting toen). Maargoed, 6990m SLI is denk het wat overkill. Tegen de tijd dat ik dat nodig heb, ben ik alweer aan een andere laptop toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Je bedoelt de Crucial M4 :p
Heb er vorige week nog 1tje gehaald, te lui om in te bouwen, goeie buy van wat ik kon vinden tot nu toe.

Edit:
Zit ook te azen op 6990 laptop maar wordt gestoord van alle dingen, zit in Belgie, verschillen met NL qua prijs en wat je er dan kan inzetten is te gek voor woorden.
Ben zelfs aan het zien voor een XPS 17" waar nu 420 euro korting op zit (en met beetje geluk nog een 10% bon ergens oppikken en bellen) en zelf SSD en RAM induwen wat neerkomt op 1300 euro ongeveer.

Of Alienware 17"
of 18" Alienware
of BTO 17CL37
of
of
of

zucht

[ Voor 66% gewijzigd door Graviton12 op 04-09-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09
Iemand toevallig ergens een 18" met een single 6990m tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Ik ben zelf netals Darkstone wel een dell aanhanger en voor dat kleine verschil zou ik ook voor een alienwarelaptop gaan als het om notebooks met dit soort kaarten gaat (dell uitstekende service in mijn ogen) al moet ik zeggen Xnotebooks (c;evo) is wel lekker aan het prijsvechten ;-)

15,6inch met 6990m, http://www.xnotebooks.nl/...JS1grvbhasCFYKIDgodcz2Y2A voor 1285euro

17,3inch met een 6990m, http://www.xnotebooks.nl/...hd6970-hd6990-fx2800.html voor 1335 euro

18,4 inch met 2x gtx560 SLI , http://www.xnotebooks.nl/17-18-notebooks/mediator-cni18.html voor 1499 euro

[ Voor 39% gewijzigd door ninoxps op 05-09-2011 10:56 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt bij alle 3 de laptops geen OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
cubuz schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:29:
Iemand toevallig ergens een 18" met een single 6990m tegengekomen?
Ik vond het ook raar dat de 18" versie (zowel Alienware als Clevo) niet de single 6990m aanbood. Ik had BTO destijds gemaild en ze zeiden dat een single 6990m niet mogelijk was (Ik heb verder niet gevraagd waarom niet).
ninoxps schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:50:
Ik ben zelf netals Darkstone wel een dell aanhanger en voor dat kleine verschil zou ik ook voor een alienwarelaptop gaan als het om notebooks met dit soort kaarten gaat (dell uitstekende service in mijn ogen) al moet ik zeggen Xnotebooks (c;evo) is wel lekker aan het prijsvechten ;-)

15,6inch met 6990m, http://www.xnotebooks.nl/...JS1grvbhasCFYKIDgodcz2Y2A voor 1285euro

17,3inch met een 6990m, http://www.xnotebooks.nl/...hd6970-hd6990-fx2800.html voor 1335 euro

18,4 inch met 2x gtx560 SLI , http://www.xnotebooks.nl/17-18-notebooks/mediator-cni18.html voor 1499 euro
Als je al die laptops configureerd volgens die van Dell (windows, de 2720, 8gb ram, 750gb hdd) Dan zijn ze per stuk "slechts" 200euro goedkoper. Maar dan heb je wel een minder goede verzekering, scherm, plastic laptop met krappe toetsenbord en een iets mindere wifi controller. Maar het zijn wel goede alternatieven als je een iets meer "zakelijk" uitziende laptop zoekt.

Overigens verschillen ze vrijwel niets van BTO (volgens mij is de 17" versie van bto zelfs 10euro goedkoper).
Graviton12 schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:12:
Je bedoelt de Crucial M4 :p
Heb er vorige week nog 1tje gehaald, te lui om in te bouwen, goeie buy van wat ik kon vinden tot nu toe.

Edit:
Zit ook te azen op 6990 laptop maar wordt gestoord van alle dingen, zit in Belgie, verschillen met NL qua prijs en wat je er dan kan inzetten is te gek voor woorden.
Ben zelfs aan het zien voor een XPS 17" waar nu 420 euro korting op zit (en met beetje geluk nog een 10% bon ergens oppikken en bellen) en zelf SSD en RAM induwen wat neerkomt op 1300 euro ongeveer.

Of Alienware 17"
of 18" Alienware
of BTO 17CL37
of
of
of

zucht
Ja sorry, bedoel inderdaad de Crucial M4.

Ik had hetzelfde met de XPS 17. Voor 999,- had je bijna dezelfde configuratie als de Alienware, en in mijn ogen in een veel mooiere slicke case. Maar er zat een nadeel aan, de grafische kaart valt niet te configureren. Dus geen 6990m. Ik heb daarnaast ook gekeken naar de HP envy 17. Maar daar vond ik de prijs wat te hoog voor wat je kreeg (waarom 1600euro uitgeven, als je voor 1600euro een bto hebt met de 6990m). Als ik alleen voor looks ging, was ik voor de XPS of Envy gegaan. De prestaties zouden wat lager liggen dan de alienware/dell maar ik denk dat je daar ook 3 jaar mee vooruit kan, alleen misschien niet op ultra settings.

Betreft de 18" Alienware. De prijs lag 500-600 hoger boven de m17x. En dan had je minder geheugen, minder snelle cpu, kleinere cpu. Ok je hebt dan wel 1" meer beeld en een dual 6990m. Maar ik denk dat je met een single 6990m nog wel 3 jaar in ultra speelt. ik vond dat in ieder geval niet waard, het was alleen mijn epeen die schreeuwde JAAAAA DOEEEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:23
ninoxps schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:50:

Voor het 17" model zie ik een optie staan die

GAMUT GLANS HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid ! NIEUW !

Moet heten. De meerprijs is 135 euro. Dat zegt natuurlijk nog weinig over de feitelijke capabiliteiten.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemachtig.. Ik dacht dat ik ze er al eens op had gewezen dat kleurechtheid de verkeerde term is :F Een wide gamut scherm geeft technisch gezien zelfs een mindere kleurechtheid dan een normaal scherm aangezien de minimale delta-e groter is. Vooral in groen.

Je krijgt dus een B173HW01 4 als scherm, dan. Deze kan je ook krijgen op de oude studio 17 en oude G73. Geen flauw idee wat het scherm verder voor specs heeft behalve dat het prima is. Anandtech was echter flink onder de indruk van het alienware scherm: http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/6 dus ik denk niet dat het clevo scherm beter is. Waarschijnlijk gelijkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:33:
Allemachtig.. Ik dacht dat ik ze er al eens op had gewezen dat kleurechtheid de verkeerde term is :F Een wide gamut scherm geeft technisch gezien zelfs een mindere kleurechtheid dan een normaal scherm aangezien de minimale delta-e groter is. Vooral in groen.

Je krijgt dus een B173HW01 4 als scherm, dan. Deze kan je ook krijgen op de oude studio 17 en oude G73. Geen flauw idee wat het scherm verder voor specs heeft behalve dat het prima is. Anandtech was echter flink onder de indruk van het alienware scherm: http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/6 dus ik denk niet dat het clevo scherm beter is. Waarschijnlijk gelijkwaardig
Ze lijken inderdaad niet echt daar zich zorgen over te maken. Jammer dat de fabrikant blind voor suggesties lijkt te zijn, wat belangrijk lijkt gezien hun grootte. Je kan simpelweg niet alleen maar concurreren op prijs. In ieder geval lijkt me die upgrade een van de nuttigste upgrades voor de laptops. Dan nog denk ik dat het niet beter zal zijn dan het Alienware scherm.

Misschien heeft xnotebooks een oud partijtje schermen op de kop weten te tikken.

[ Voor 6% gewijzigd door fonsoy op 06-09-2011 00:38 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fonsoy schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:37:
[...]

Ze lijken inderdaad niet echt daar zich zorgen over te maken. Jammer dat de fabrikant blind voor suggesties lijkt te zijn, wat belangrijk lijkt gezien hun grootte. Je kan simpelweg niet alleen maar concurreren op prijs. In ieder geval lijkt me die upgrade een van de nuttigste upgrades voor de laptops. Dan nog denk ik dat het niet beter zal zijn dan het Alienware scherm.

Misschien heeft xnotebooks een oud partijtje schermen op de kop weten te tikken.
Hallo Fonsoy,

Als je inderdaad naar de Anandtech LCD Analysis - Color Gamut kijkt dan zul je zien dat de Alienware M17xR3 slechts een Gamut heeft van 70.9 onze schermen in de Palladium, Titan en Cyclone(17" modellen) hebben een Gamut van 90.

Xnotebooks gebruikt altijd de nieuwste beschikbare producten in zijn notebooks, dat blijkt nu wel weer uit deze vergelijking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Jareish schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:55:

Betreft de 18" Alienware. De prijs lag 500-600 hoger boven de m17x. En dan had je minder geheugen, minder snelle cpu, kleinere cpu. Ok je hebt dan wel 1" meer beeld en een dual 6990m. Maar ik denk dat je met een single 6990m nog wel 3 jaar in ultra speelt. ik vond dat in ieder geval niet waard, het was alleen mijn epeen die schreeuwde JAAAAA DOEEEN!!!
Omdat het de ''dikste'' mobiele kaart is betekent nog niet dat je er 3 jaar mee voorruit kan op ultra. hou er rekening mee dat deze kaart niet te vergelijken is met de 6990 voor desktops maar dat deze kaart maar ''meer'' gelijk aan een ATI5850 desktop staat

@ Darkstone
Ja geen rekening mee gehouden dat er geen OS bij zat haha, ben gewend een OEM erop te gooien :P

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haak nog even in op deze thread van een paar weken oud, want de overwegingen tussen Alienware en Clevo zijn precies van toepassing op mijn zoektocht, en vandaag nog steeds actueel.

Ik ben dus ook bereid om rond de 2000 euro uit te geven aan een 17 inch laptop met de mobility HD 6990.

Grote pluspunt voor Clevo is voor mij de prijs, de casual looks, en de grote aanpasbaarheid. Naast bto.eu en xnotebooks.nl wordt hij bijvoorbeeld ook verkocht in Duitsland onder de naam XMG P701 bij mysn.de. Ik heb een Duits adres en Duitse bankrekening ter beschikking wat in dit geval dus ideaal zou zijn.

Een goed scherm is voor mij ook heel belangrijk, en zoals ik hier en daar lees is dat bij Clevo vaak een lot uit de loterij. Op notebookcheck.net vond ik een review over de Clevo met de HD 6990 zoals die afgelopen maand werd aangeboden door mysn.de in Duitsland. Hier vind je dus ook de grote kritiek op het beeldscherm. Daarop schijnt mysn.de gereageerd te hebben, en heeft het scherm in de XMG P701 aangepast naar een mat type. Helaas kan ik van dit nieuwe scherm geen enkele review vinden. Bij een telefoontje met de vraag om gedetailleerde informatie over het scherm wat ze er nu in zetten konden (of wilden?) ze niet antwoorden. Een van de redenen: Het veranderde zo vaak. Als iemand hier nog meer informatie over heeft of me er verder mee kan helpen zou dat mooi zijn.

Als ik zeker wil zijn van een goed scherm moet ik dus waarschijnlijk naar Alienware. Ik lees veel over kortingen via de telefoon of met behulp van codes. Wat zijn de mogelijkheden en hoe kan ik hier gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:30:
Een goed scherm is voor mij ook heel belangrijk, en zoals ik hier en daar lees is dat bij Clevo vaak een lot uit de loterij. Op notebookcheck.net vond ik een review over de Clevo met de HD 6990 zoals die afgelopen maand werd aangeboden door mysn.de in Duitsland. Hier vind je dus ook de grote kritiek op het beeldscherm. Daarop schijnt mysn.de gereageerd te hebben, en heeft het scherm in de XMG P701 aangepast naar een mat type. Helaas kan ik van dit nieuwe scherm geen enkele review vinden. Bij een telefoontje met de vraag om gedetailleerde informatie over het scherm wat ze er nu in zetten konden (of wilden?) ze niet antwoorden. Een van de redenen: Het veranderde zo vaak. Als iemand hier nog meer informatie over heeft of me er verder mee kan helpen zou dat mooi zijn.
Dat is correct... Ik heb aanwijzingen dat het dit scherm betreft:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Westpoint in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
http://forum.notebookrevi...rience-8.html#post7479087

De specs van het scherm zelf zijn goed, 1000:1 contrast, 300cd/m, 66% gamut. Maar de subjectiieve belevenis is gewoon braq als ik de bovenstaande posts mag geloven. Ik heb nog nooit eerder zoveel klachten gehoord van mensen die echt iets van schermen afweten. Het lijkt mij dan ook veilig om het matte scherm als de prest te mijden.

Het glansscherm schijnt een http://www.anandtech.com/...fordable-xlsized-gaming/9 te zijn. Althans, een flink aantal maanden terug. als je contact opneemt met de uitstekende service van BTO kunnen ze je vast wel vertellen of dat nog steeds zo is.

Betreffende de alienware, via de sheet kan je uitrekenen hoe duur hij precies is.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Aangezien dat voor alienware een behoorlijk rotkarwei is als je niet weet hoe het moet: € 1,680 met 10% kortingsbon, i7-2760QM HD6990m, 1080p scherm, en een lage hoeveelheid RAM & HDD. Als je overeen creditcard beschikt gaat daar 4% ex. btw vanaf. (of meer precies, 3,4%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze bevestiging, dan moet het voor mij sowieso een alienware gaan worden.

In de excellsheet staat bij de M17x momenteel geen 10% mogelijkheid.
Is die misschien momenteel voor Alienware niet beschikbaar?

Ook snap ik niet hoe je op 1680 euro komt. Kun je uitleggen of hier de 10% al in is verwerkt, en of dit voor of na de 90 euro korting gebeurd, want ik zie even door de bomen het bos niet meer. Mocht het al ergens uitgelegd staan dan lees ik dit graag na aanwijzing nog eens goed door, maar ik heb de uitleg van de sheet helaas nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:58:
In de excellsheet staat bij de M17x momenteel geen 10% mogelijkheid.
Klopt :P De sheet doet het op dit moment fout, omdat je pas sinds een tijdje die kortingsbon kan toepassen. Ik heb het even getest, en je kan in tegenstelling tot wat ik dacht wel de €40/60/90 toepassen, waarmee je op €1590 uitkomt in combinatie met de 10%.

offtopic:
Sheet fixed overigens.. download opnieuw over een half uurtje
Ook snap ik niet hoe je op 1680 euro komt. Kun je uitleggen of hier de 10% al in is verwerkt, en of dit voor of na de 90 euro korting gebeurd, want ik zie even door de bomen het bos niet meer. Mocht het al ergens uitgelegd staan dan lees ik dit graag na aanwijzing nog eens goed door, maar ik heb de uitleg van de sheet helaas nog niet kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dyfQZyyF7TMF74KfKecrLK1w/thumb.png

Zie picture. Die €85 staat voor de upgradeprijs van het 1080p scherm. Ik heb het getest, en de prijs klopt precies.
Ja, ik heb zo'n kortingsbon.. maar ik heb er slechts een, en er zijn nog 3 wachtenden voor u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje, nu zie ik inderdaad dat het klopt ja.
Blijkbaar is dus eerst de 10% korting van toepassing, en daarna pas de constante korting van 90 euro.
Oftewel, de gunstige volgorde van de twee.

Maar hey, nu we het er toch over hebben, had jij niet nog zo'n kortingsbon? :P

Had iemand het er niet over "even opgebeld te hebben" en 10% korting te hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
Voor de liefhebbers van de Clevo barebone P150HM (bijvoorbeeld de BTO 15CL37) deze kan ook betrouwbaar in duitsland gekocht worden. (Mijn vorige desktop replacement heb ik hier ook gekocht zonder problemen). http://www.notebookguru.de .
Hij is goedkoper dan de Nederlandse sites en de 15CL37 heet daar de Guru Fire SB.

[ Voor 8% gewijzigd door lavalamp op 26-10-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoebels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03 16:21
lavalamp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:46:
Voor de liefhebbers van de Clevo barebone P150HM (bijvoorbeeld de BTO 15CL37) deze kan ook betrouwbaar in duitsland gekocht worden. (Mijn vorige desktop replacement heb ik hier ook gekocht zonder problemen). http://www.notebookguru.de .
Hij is goedkoper dan de Nederlandse sites en de 15CL37 heet daar de Guru Fire SB.
Ik kom toevallig op presies de zelfde prijs als ik hem vergelijk met xnotebooks...

Xnotebooks
http://dl.dropbox.com/u/4...2%20Oct.%2031%2012.48.gif

Notebookguru
Dezelfde laptop dus met tas en engels toetsenbord en wifi, 7200RPM hardeschijf, 8GM ram (Geen bright pixel garantie en CPU is een 2630qm inplaats van 2670qm = 10% verschil)
http://dl.dropbox.com/u/4...3%20Oct.%2031%2012.54.gif

Dus voor de prijs zou ik het voorals nog niet in duitsland zoeken, Nog niet te vergeten de extra configuratie mogelijkheden: Gamut 95% scherm (vergelijking fotos volgen nog op het xnotebooks ervaringen forum) andere koelpasta (nodig bij de 6990m) en een HD caddy voor de liefhebbers!

Dus nee, xnotebooks doet het een tikje beter imo

[ Voor 0% gewijzigd door snoebels op 31-10-2011 13:38 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0urname
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02-2024
http://forum.notebookrevi...m-upgrade-infomation.html

voor de tweakers

btw heb zelf een g-73 met een hd6990m draaien

maar voor wie een upgrade wil kan dat doen

moet wel de heatsink gemod worden gpu wordt nu nog 91°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sla je slag, dell heeft een fout op de site dit keer met M18X:)

Dual 2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M CrossFireX™ [[meerprijs] € 260,01 of € 13/maand1]

1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 560M [Inbegrepen in prijs]

Dual 1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 560M SLI™ [meerprijs] € 0,00

SLI 560 is gratis en crossfire 6990M is 300 eu te cheap vergeleken met vorige week:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is al een maand of 2 zo 'goedkoop' hoor. En je kan er ook nog 8% epp en 5.88% shopkorting overheen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:43:
Hij is al een maand of 2 zo 'goedkoop' hoor. En je kan er ook nog 8% epp en 5.88% shopkorting overheen halen.
Nee van de week was de dual HD6990M nog 500+ euro en de 560 sli 150/200 geloof ik.
kijk al paar weken naar eventuele upgrade:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

But i got numbers...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eOsUthNgMZR4ydYIEGIbcSF1/thumb.png

die is van 24 feb. De onderste heeft 2xHD6990m... Denk ik. De sheet parst het 2x gedeelte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:23:
But i got numbers...

[afbeelding]

die is van 24 feb. De onderste heeft 2xHD6990m... Denk ik. De sheet parst het 2x gedeelte niet.
Tja ik weet alleen wat ik op de dell site zag en dat was ka-ching money:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Als je naar een goede desktopvervanger zoekt (Multimedia Laptop) moet je eens kijken naar de HP Envy serie's

HP Envy 17-2110ED (2TB HDD, 8GB RAM, Intel Core i7 2630QM, Radeon HD6850M)
HP Envy 17-3001ED (1TB HDD, 8GB RAM, Intel Core i7 2670QM, Radeon HD7690M)
HP Envy 17-3004ED (750GB HDD, 160GB SSD, 8GB RAM, Intel Core i7 2670QM, Radeon HD7690M)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1329910605.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen review van dat model, maar op basis van de review van de 15: http://www.notebookcheck....aptop-Review.72051.0.html
instant afrader. Er zijn vergelijkbare laptops voor de helft van de prijs.

Hij mist trouwens een HD6990m, dus ik vat niet wat dat model uberhaubt in dit topic doet...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:26:
Er is geen review van dat model, maar op basis van de review van de 15: http://www.notebookcheck....aptop-Review.72051.0.html
instant afrader. Er zijn vergelijkbare laptops voor de helft van de prijs.
Er is een review van de 17-3004ED en dit is een multimedia laptop.
Gebruikbaar voor photoshop, 3D modelling etc. Gamen kan er ook mee, een echte desktopvervanger zal niemand vinden, of je moet er heel wat voor weg leggen en niets om de dikte van de laptop of stijl van de laptop geven.

Anders zou ik hem aanraden om naar http://maingear.com te gaan, daar krijg je betere laptops dan die overpriced Alienware laptops

edit: trouwens niet gezien dat hij een 6990 zocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Droid op 13-04-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een review bij de consumentenbond en HWI. Je. Ehh :P Die sites vertrouw ik echt niet.

En daarnaast. Veel beter? Overpriced? Sources, graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
maingear verkoopt gewoon clevo machines..
precies dezelfde notebook die je onderanderen onder de naam: BTO , en, Xnotebooks tegen zal komen..
tevens is de hele alternate collectie van dezelfde barebone makerij (clevo)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1