Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG Aanschaf] Gamingnotebook februari 2011

In dit topic kun je terecht met opmerkingen of vragen over de gamingnotebook van de NBBG van februari 2011. Twijfel je over een aanschaf? Heb je alternatieven op het oog? Of heb je het model zelf? Laat het hier weten.

Artikel: reviews: Notebook Best Buy Guide: februari 2011
Asus G53JW-SZ113V
pricewatch: Asus G53JW-SZ113V
Alternatieven
pricewatch: MSI GX660R-488NL
pricewatch: Medion Akoya X7811
pricewatch: Medion Erazer X6811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 11:44
Het lijkt mij een goed plan om voor deze maand de "oude" G73JW te vervangen voor de nieuwere SW versie Asus G73SW-TZ083V de 73 ( 17 inch ) is inmiddels leverbaar. Dat wil zeggen als ik hem niet snel koop haha. Alleen het bekende sandy bridge probleem staat me een beetje tegen. Plus dat ik ook wacht wanneer de Asus VX7 uitkomt. Die laatste heeft als extra 16 gig en een 3 gig versie van de GTX460.

-edit-
Zie trouwens dat het budget 1700 euro is, dus de g73sw past daar niet in en de g53sw is nog niet verkrijgbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door RemcoINC08 op 01-02-2011 22:58 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

pricewatch: Asus G73SW-TZ083V
pricewatch: Asus G73SW-TZ083V

de 1e is leverbaar, lijkt het, al was dat ten tijde van de samenstelling niet zo.
Er staat ook geen grafische kaart ingevuld * Anoniem: 303530 verbeterd specs, wellicht de reden dat we hem hebben gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
heeft iemand hier misschien wat info over de Asus N53JF-SX091V? hoe hij omgaat met games, snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html kom je een heel eind, klik op de grafische kaart die je wilt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
o qua videokaart nog best goed. en die i5 met 4gb ram is ook wel nice, ga die denk ik kopen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 10:44

shades

huh ?

Mmm..

Oog is gevallen op de MSI GX660-249NL maar nu zie ik dat er bij alternate ook een MSI GX660R-619NL gaat komen alleen is het enige verschil dat er een i5 480 inzit. In die andere zit een 460.. R is van raid maar dat vind ik niet echt belangrijk...

Kan niet echt verschillen ontdekken... Toepassing: WoWarcraft, films en heel misschien MW1 en MW2 (niet blackops want die heb ik niet). De prijs (net boven de €1000,-- ) vind ik schappelijk.

Moet ik wachten op die 619NL? Wil eigenlijk eind van volgende week toch wel gaan bestellen ivm vakantie - hou niet van backorders/levertijden. Nu kopen - nu krijgen dus..

[ Voor 8% gewijzigd door shades op 03-02-2011 09:46 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:45
Dan bestel je toch eind van de volgende week? Kun je dan gewoon zien of ie leverbaar is of niet en de keuze maken. Lijkt me niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Kan - maar ik kan m.u. van de processor en raid (de "R" ?) geen verschillen ontdekken. Dat was (wilde ik) eigenlijk de vraag (vragen).

[ Voor 62% gewijzigd door shades op 03-02-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik ook niet. Is ook hetzelfde model verder. Waarschijnlijk is MSI bijna door hun voorraad i5 460M's en ligt er een stapel i5 480M's klaar die daarna in de notebooks worden gedrukt. Dat zie je wel vaker.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 03-02-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Crap - bij alternate staan prijzen ex btw vermeld }:|. Keuze bij dezen dus gemaakt voor de wat oudere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351305

Dit bericht is verplaatst vanaf een ander topic.

Halo

Mijn hobby is 3D modellen en heel af en toe speel ik een spelletje (mw, Crysis,Mafia)

Ik wil een laptop kopen en nu twijfel ik tussen een medion: intel i7 1.73 quad, 4gb ram en een ati5870 :9~
en tussen een Asus: nieuwe generatie i7 quad 2.0ghz, 6gb ram en een nvidia gt540m

Mijn voorkeur gaat naar meidon wegens de dikke gpu, maar met 3d en renderen lijkt het mij handig om onder een snellere cpu en 2gb extra ram te beschikken. Hoe denken julie er over?

Groet.Martin

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-02-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft die medion niet een tegerend lage resolutie? Dat is niet echt handig voor het modelleren. De reden dat de asus zo'n goede notebook is is juist de hoge resolutie in combinatie met een zacht prijskaartje.

Overigens, het aantal Gigahertzen zegt niets over de prestaties: Wikipedia: Megahertz myth als je die nog niet kent. De asus is grofweg een factor 1.5-1.8 sneller als het om renderen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Renderen gaat volgens mij ook meer via de CPU, dus ik zou ook voor de Asus gaan, zeker icm het FHD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351305

Resolutie maakte mij niet uit, full hd is natuurlijk leuk op een laptop maar ik maak gebruik van mn externe monitoren. De Asus was helaas nergens op vooraad dus tog maar Medion gedaan, stiekem ook om de ati 5870 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
hey, ik heb ook al eerder op verschillende topics gevraagd naar laptops maar dat was niet ik maar een vriend van mij die ook een laptop nodig had. hij was niet altijd even duidelijk enzo (sorry hiervoor)

maar ik moet nu ook een laptop hebben voor mijn school. ICT opleiding

ik zal het even neerzetten hier:

Ik ben op zoek naar een laptop die een goeie processor heeft, een goeie videokaart +1gb en zowiezo 4gb ram.
Mijn ogen vielen op de N53 serie van ASUS. de prijs en kwaliteit vond ik redelijk goed. maar ik heb even gekeken en er zijn 3 verschillende. de N53JN, N53JQ en de N53SV en zag ook de N53JF. al staat die niet op de site.

allemaal goeie videokaarten/processoren en voldoen eigenlijk allemaal aan de eisen die ik wil.
maar mijn vraag is welke is nu het beste qua performance/prijs

ik wil er mee gamen, maar speel niet de aller nieuwste games. maar wil toch wel in de toekomst bijvoorbeeld Guildwars 2 spelen. en nog andere spellen maar niet die zware games zoals Crysis enzo. Hij moet ook een snelle processor hebben. zowiezo een I5 of I7. nou weet ik wel het een en ander over die processors maar daar heb je weer verschillende van. 460m-480m noem het maar op:S zelfde bij de i7 serie. ik weet niet echt wat nou de nieuwste zijn en of een bepaalde i5 gelijkstaat aan een i7?? }:O verder moet hij minstens 500gb hebben, 1gb videogeheugen, 15,6inch scherm en 4gb ram.

Ik heb er echt max 1000euro voor over. al doe ik niet moeilijk als dat er maar net overheen gaat.
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met het kiezen tussen deze serie.

Groeten LuckyLuke

(ik heb mijn stukje in nieuw topic geplaatst bij multimedianotebooks, aangezien ik niet echt een gamelaptop nodig heb) (je kan hem verwijderen of alsnog mij goeie tips/info geven :) )

[ Voor 6% gewijzigd door LuckyLukeNL op 03-02-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

mmm toch maar deze.... heb alleen geen ervaring met nvidia...

moet kunnen wow'en en filmpie kijken...

http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-vpc-f13m1e.html

[ Voor 16% gewijzigd door shades op 03-02-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Waarom geen Asus N53Sv dan met sandy bridge processor? Dat is toch wel de multimedia deal atm imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh, ja? Welke anders.
shades schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:45:
mmm toch maar deze.... heb alleen geen ervaring met nvidia...

moet kunnen wow'en en filmpie kijken...

http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-vpc-f13m1e.html
De N53SV heeft meer RAM, een fors snellere processor, en betere service dan de F in die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik neem aan dat de N53SV ook niet meer wordt geleverd totdat Intel zijn zaakjes op orde heeft met de chipset. Bestellen heeft vermoedelijk weinig zin.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
hoe bedoel je met bestellen heeft geen zin meer? op azerty staat levertijd 10werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je gaat me toch niet vertellen dat je dit nieuws hebt gemist?
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ow ja dat heb ik wel gelezen idd, zal dan wel zeker weer een tijdje duren voordat die nieuwe chips er zijn. dan kan ik beter een andere laptop uit de N53 serie kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ow ey komt dat even goed uit :D bedankt:P dan ga ik denk ik gewoon die ASUS N53SV kopen.
moet dan helaas wel even 10dagen of langer wachten :(

[ Voor 24% gewijzigd door LuckyLukeNL op 03-02-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395001

Ik ben op zoek naar een degelijke laptop waarmee ik ook deftig kan gamen. Ik koop niet telkens de allernieuwste games (Speel momenteel vooral WoW en League of Legends). Iemand een aanrader? Mijn budget is rond de 1200 euro. Ik had al zitten kijken naar die sony vaio f13, maar die krijgt hier precies wat kritiek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, de N53SV doet alles wat de vaio ook kan, voor minder geld. Ik zie geen reden, behalve het design en scherm, om nog voor de sony te kiezen, de voordelen op een rijtje:

asus:
+2GB ram
betere accuduur
processor 1.5-1.8 maal sneller
goedkoper
betere gpu

sony:
design
beter scherm, maar dezelfde resolutie
groter, zwaarder (kan een plus of minpunt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat net ook te kijken naar die N53SV. Ik hoor wel veel klachten over het keyboard? Ik zou graag hebben dat mijn nieuwe laptop langer dan meegaat dan mijn vorige (2j). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het probleem dat ze niet allemaal even recht zijn. Als je een minder model hebt gewoon er uit halen, voorzichtig tegenbuigen tot het recht is en weer terugplaatsen. Had mijn Asus U30Jc ook, nu is het een heerlijk toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

@darkstone: Die asus is inderdaad wel een hele goede maar dat sandybridge verhaal he.(even nowhereman quote gelezen +:). wil je nu nog een sandybridge moet je gewoon wachten.. heel lang wachten vermoed ik... Die msi 660 is wel goed maar design vind ik een kleine ramp. Op zich wel mooi maar heb liever iets neutralers..

edit:
Even via de link was beter naar de asus N53SV-SZ016V gekeken: leuk ding... (kan alleen niet zo snel zien of scherm glossy is - heeft wel mijn voorkeur).

Nergens meer te krijgen op korte termijn..

[ Voor 31% gewijzigd door shades op 04-02-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het scherm is glossy ja ;) een B156HW01 v5 zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Klinkt als een k.u.7. scherm als ik die review mag geloven (zal in praktijk wel genuanceerder zijn) ?

[ Voor 6% gewijzigd door shades op 04-02-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat komt omdat ze hem in dat lijstje vergelijken met 5 beste schermen die ze hebben, en een macbook, maar het is inderdaad niet echt een bijzonder scherm.

Het belangrijkste, de resolutie, is ten minste goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:30:
Dat komt omdat ze hem in dat lijstje vergelijken met 5 beste schermen die ze hebben, en een macbook, maar het is inderdaad niet echt een bijzonder scherm.

Het belangrijkste, de resolutie, is ten minste goed.
Dan kan ik ook vergelijken ja - de review die er in de pricewatch staat is iig niet echt negatief.. jammer dat ie niet leverbaar is. Hier wil ik wel op wachten... ga eind februari met vakantie - hopen die ie er dan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er iemand waar je die N53SV in België kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ik lees op de asus site, met link verder dat het idd voor de N53SV geld, maar de SV gebruikt de Mobile Intel HM55 Express chip en die staat niet in het lijstje waarmee iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sandy bridge is per definitie een 6-series chipset of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Notebook
G73SW

N43SL

N43SN

N53SN

N53SV

N73SV
Jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
maar het is mij nog steeds niet duidelijk met die sata poorten ofso. en er staat dat je de problemen pas krijgt als je hem al een tijd gebruikt. maar als ik hem nu koop waarvan zou ik dan last kunnen krijgen? wat zou niet meer werken? snap er echt niks van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zou er niet meer werken? Alles wat op een SATA2 poort is aangesloten, in het geval van de N53SV is dat alleen de dvd drive.

Je kan hem ook nu kopen, en over 2 a 3 maanden omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Inderdaad erg jammer dat de N53SV er inderdaad ook bijzit maar ik kan uit die pagina niet helemaal halen wanneer er wel goede versies van de laptop uitgebracht worden... Voorlopig is levertijd +15 dagen....

[ Voor 11% gewijzigd door shades op 05-02-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
Het bedrijf is per direct gestopt met het leveren van de Cougar Point-chips en is inmiddels van start gegaan met de productie van een verbeterde versie van de chips waarin het probleem zich niet voor zou doen. De al aan moederbordfabrikanten geleverde chipsets zullen vanaf eind februari vervangen worden door de nieuwe versie, terwijl Intel denkt in april weer op schema met de productie van de chips te zitten. Reeds geleverde systemen of componenten met de aangetaste chipsets zullen in samenwerking met fabrikanten worden teruggehaald en worden omgeruild of voorzien worden van een nieuwe chipset.
Nog minstens een maand gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke, ja jammer dat het net in die periode valt wanneer ik een laptop nodig heb xd
maar ben even verder gaan kijken en vond de Asus G51JX-IX305V wel mooi. is wel iets duurder maar bij redcoon krijg je er ook nog eens val alles bij: oa: Call of duty Black ops - Gaming Rugtas - Gaming muis en een 3d bril omdat de laptop 3d ondersteuning heeft. en volgens mij is hij gelijkwaardig met de N53SV.+ hij heeft geen problemen met die sandy bridge chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen full-hd scherm, ruk accuduur, slechtere processor, meer hitte.

Ik weet al welke ik zou nemen :z

Oke, de grafische prestaties zijn iets beter..

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-02-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ow. ja ik moet echt snel een laptop hebben. kan ook de Asus G51JX-SX310V halen. zit wel een i5 in maar is sterk genoeg neem ik aan om games op te spelen. eigenlijk hetzelfde als die andere g51 maar dan zonder 3d en andere processor.

http://www.redcoon.nl/ind.../60004/Asus_G51JX_SX310V/

die N53SV is eigenlijk gewoon de beste keus maar daar moet ik echt te lang op wachten. bij bol.com staat ook levertijd 3-4weken.
of Darkstone, welke zou je me dan aanbevelen?

[ Voor 4% gewijzigd door LuckyLukeNL op 05-02-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is niet zo moeilijk, de pricewatch: MSI GX660-249NL en xps 15 zijn uberhaubt de enige met een fatsoenlijk scherm in het budget, waarvan alleen de eerste beschrikt over een videokaart waarmee de settings opgeschroefd kunnen worden naar "high"

Althans, ik ga er vanuit dat je niet voor jan jul in het gamenotebook NBBG topic zit ;)

Je sleept je wel een breuk met 3.5KG, maar dat is de prijs die je betaalt voor een grafische kaart van dat kaliber.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-02-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
wow die videokaart is idd wel goed, en scherm is ook wel goed ja:d heb zelf geen ervaring met msi maar volgens mij wel een goed merk. en die 3,5KG, tja dat moet wel lukken. maar zal eens richting die gaan kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
pfff...het is echt moeilijk man, er is zoveel keus. en bij veel laptops scheelt het echt heel weinig. wil geen verkeerde keuze maken. kijk het hoeft van mij geen full hd scherm te zijn. want de hdready schermen zijn ook al goed. maar ik wil wel dat hij snel is en als ik erop ga gamen niet meteen op low detail moet spelen. moet er nog zeker 2jaar mee voorruit kunnen. hoef er ook echt geen crysis op ultra settings mee te spelen. want meeste games koop ik voor de xbox. maar guildwars 2/sims3/settlers7/world of tanks/ company of heroes en hoop oude games....en in de toekomst nog pc games die uitkomen wil ik wel minstens op medium kunnen spelen en liefst natuurlijk high. verder moet ik hem elke dag mee naar school nemen voor mijn opleiding snapte? als ik het geld had kocht ik wel een ulta laptop maar mijn budget wil ik liever rond de 1000euro houden, en 1100 word meteen al teveel. jammer van die asus SV maar dat duurt nu te lang. en zie bij veel laptops dat de processor ook niet altijd goed is in die prijsklasse. dat je dan een lage i7 krijgt zoals bij de G51JX, terwijl die wel gewoon 1050euro kost.

[ Voor 19% gewijzigd door LuckyLukeNL op 05-02-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de msi zit juist een "trage" processor omdat je helemaal niets aan een snellere hebt: de i5 460m speelt alle games moeiteloos, sterker nog: dat doet een T7750 van 3 jaar oud ook. Voor gamen heb je echt geen quadcore nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:37:
In de msi zit juist een "trage" processor omdat je helemaal niets aan een snellere hebt: de i5 460m speelt alle games moeiteloos, sterker nog: dat doet een T7750 van 3 jaar oud ook. Voor gamen heb je echt geen quadcore nodig.
Was mijn idee ook - ik had voor je eerder genoemde msi gegaan maar ik ben bang (lees: weet zeker) dat het design me na een maand of wat gaat irriteren - laat dan net die asus weer leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
shades schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:17:
(lees: weet zeker) dat het design me na een maand of wat gaat irriteren
ja het design van die msi spreekt me ook niet echt aan, hou meestal van stijlvolle laptops, daarom wilde ik oa een asus. en kan je de verlichting van die led lampen nog een andere kleur geven op die msi?

De Asus N53SV zou er begin maart weer moeten zijn als we de winkels mogen geloven, (3-4 weken - 2 maart enz..)

deze kan ik ook nog halen, wel iets duurder: pricewatch: Asus N53JQ-SZ174V

6gb ram, iets mindere videokaart maar moet het opzich nog wel mee te doen zijn.harde schijftype is voordeel van 7200rpm. full hd. :)

iemand?

[ Voor 36% gewijzigd door LuckyLukeNL op 06-02-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Is zeker een leuke laptop idd. Of je moet een Dell XPS 15 nemen, die is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ja ik denk dat ik het bij asus hou en dan moet ik helaas de SV laten liggen en dan voor de N53JQ gaan. vind dat echt een mooie laptop. is wel iets minder als die andere maar toch echt zeker te doen. wat vinden jullie?

ik weet ik wil heel veel en bied veel verschillende aan en zeik veel, maar dat komt puur door alle keuze, de prijs en ik wil geen verkeerde keuze maken. want het blijft veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
LuckyLukeNL schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:48:
ik weet ik wil heel veel en bied veel verschillende aan en zeik veel, maar dat komt puur door alle keuze, de prijs en ik wil geen verkeerde keuze maken. want het blijft veel geld.
Dat is toch logisch :P . Geen enkel probleem, je zoekt in ieder geval ook zelf actief mee en komt ook met argumenten waarom je iets zou willen of juist niet. Je wilt niet weten hoeveel mensen hier komen met "ik wil een lapotp voor 1000 euro, zoeken jullie er maar eentje". :X Die weiger ik dan ook te helpen ;)

Voor de N53Sv kwam waren de N53Jq en XPS 15 wel aan elkaar gewaagd. Sinds de N53Sv weer terug kan komen we weer op de situatie van daarvoor uit (er is verder niks veranderd eigenlijk). Je hebt zelf de voorkeur voor de Asus, dus wie ben ik je om je tegen te houden. Echt een prima keuze waar je ook veel plezier aan zult beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
oke, ik heb denk ik mijn keuze gemaakt. het word denk ik de ASUS N53JF-SX091V :)
http://www.redcoon.nl/ind...60004/Asus_N53JF_SX091V/#

ik pak deze omdat er een goeie processor, goeie videokaart, genoeg geheugen inzit en
als ik de F met de Q vergelijk is alleen de processor anders. :/ ene i5 andere i7. vid is hetzelfde, de F heeft 640gb en Q 500. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Q heeft ook een full-hd scherm: pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat eigenlijk ook te kijken naar die N53SV, maar aangezien die nu nog niet te krijgen is zal ik andere laptops moeten zoeken. Ik voel me echt gehandicapt zonder deftige computer, dus ik kan echt geen twee maand ofzo meer wachten.

Gisteren kwam ik BTO tegen, en ik ben wel geïnteresseerd in de P•BOOK 15C30U. Ik zou die willen bouwen met een i7 720QM, en 8gb ram.

Denk je dat die laptop z'n 1051 euro waard is? Of zijn er veel betere alternatieven voor dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is deze volgens mij:
http://www.anandtech.com/...l-nblb2-affordable-gaming

Wel een leuk ding, al vraag ik me af waar je 8GB RAM voor nodig hebt, ik krijg 4GB nauwelijks vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ja, heb net ff over gepraat met mijn ouders. maar blijkt dat ik nu 850 tot mijn beschikking heb :( ga daar verder niet echt op in maar het is niet anders`. dus vind dat dan eigenlijk wel de beste keuze

[ Voor 13% gewijzigd door LuckyLukeNL op 06-02-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die NBLB2 review is precies niet zo heel positief, althans volgens de reacties. Die GPU (ATI Mobility Radeon HD 5650) zou niet zo super zijn en bovendien veel te warm worden. :-/

Dan ga ik maar weer verder zoeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook zelf ram bestellen: http://tweakers.net/price...AVjW-PtE9wd_Wil0Y8THrXWLw
800mhz of hoger voor i5, 1333 mhz of hoger voor de quadcores.

Waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper dan erbij configureren.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-02-2011 16:45 . Reden: verkeerde link.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben aan het kijken naar de MSI GX660. Op de site van MSI staat dat er een i7 processor in zit, maar als ik hem zoek bij computerwinkels of op deze site dan vind ik hem alleen met een i5. :-/

(En ik vraag me echt af waarom ze zo van die belachelijk lelijke laptops maken. Precies een computer voor kinderen)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 395001 op 06-02-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-104522 die heeft wel i7 dat is ook de GX660 maar wel GX660R
en idd de laptops zijn niet echt mooie :|

[ Voor 26% gewijzigd door LuckyLukeNL op 06-02-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de i7 echt 200 euro meer waard dan de i5?

En ik zie dat de GT663 eigenlijk dezelfde is maar met een NVIDIA GeForce GTX 460M in plaats van de ATI Mobility Radeon HD 5870.

Het verschil in prijs is niet enorm groot, is de Nvidia significant beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nvidia is significant duurder, verbruikt meer stroom, en is.... stukken trager dan de 5870m :F

De i5 460m presteert overigens nauwlijks beter dan een i7 in games, dat is de reden dat je die processor overal tegenkomt, zelfs in redelijk high-end exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je zou me de GX660 aanraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pricewatch: MSI GX660R-488NL? Ja hoor, ik vind hem zelfs beter dan de asus die dit keer de NBBG geeft gewonnen, de prijs/kwaliteit van de msi is stukken beter in mijn ogen.

Al zou ik zelf eerder kiezen voor de pricewatch: MSI GX660-249NL., of bedoel je die?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-02-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn budget is eigenlijk maar 1200 euro. 1400 euro is dan toch wel teveel. Aangezien die processor het extra geld eigenlijk niet echt waard is? En meer ram & schijfruimte heb ik niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor gamen? Niet echt, zelfs een overgeclockte SU7300 gaat nog redelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Anoniem: 303530 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:05:
pricewatch: MSI GX660R-488NL? Ja hoor, ik vind hem zelfs beter dan de asus die dit keer de NBBG geeft gewonnen, de prijs/kwaliteit van de msi is stukken beter in mijn ogen.

Al zou ik zelf eerder kiezen voor de pricewatch: MSI GX660-249NL., of bedoel je die?
alleen cpu is anders op het eerste gezicht.. ik wacht lekker op die asus denk ik tenzij de nv 425 die in de qj zit niet heel veel minder is als de nv 450 die in de sv zit dan is de qj misscihen helemaal niet zo verkeerd als de i7 in games niet uitmaakt tov i5

wat een dillema zeg :o

[ Voor 5% gewijzigd door shades op 06-02-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394552

Hoi,

Ik heb ongeveer een budget van 1000-1100 euro en ik wil graag echt core gamen. Dus spellen zoals crysis en GTA IV. Ik had de volgende gevonden: Asus N53-SV, MSI GX660, Asus G51, Dell XPS 15, Medion Erazer 6811, Deviltech 9700DTX. Welke zouden jullie mij aanraden?? Het liefst zou ik de Deviltech nemen maar deze is alleen in duitsland verkrijgbaar geloof ik. Ik twijfel nu vooral tussen de MSI en de Medion, de medion is goedkoper maar ik heb gehoord dat die ook van mindere kwaliteit is, klopt dat?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Das geen probleem hoor. Deviltech verstuurt ook gewoon naar Nederland en ze bieden ook de optie voor een QWERTY toetsenbord. De Asus N53SV kun je voorlopig vergeten, die kent de Sandy Bridge SATA fout en men zal dus moeten wachten tot Intel dat probleem oplost. Houd verder rekening mee dat je een paar echt gamenotebooks hebt, en een paar multimedianotebooks. De XPS 15 en Asus N53SV zijn een stuk trager op grafisch gebied: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De medion is overigens een gerebrande msi, de body is dus precies hetzelfde.

Als cheap-ass optie heb je ook de pricewatch: Medion Akoya X7811, maar die lage schermresolutie vind ik echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die deviltech ziet er eigenlijk ook best aantrekkelijk uit. De MSI GX660 is mij eigenlijk een beetje te dik (5,5cm is toch wel echt een blok), die deviltech is maar 4,5cm. Uit reviews lees ik wel dat de deviltech nogal luide koeling heeft. Is er iemand die de deviltech heeft en daar meer over kan zeggen? Kan je met bv riva tuner de fans wat lager zetten?

Als ik alles naast elkaar zet is die deviltech precies wel beter dan de gx660: Kleiner, Geen windows (ik vind dat altijd zo'n geldverspilling bij een nieuwe laptop omdat ik het hier thuis heb liggen), hybrid hdd, i5 580m. Het enige wat me terughoudt is het geluid van die deviltech.

Dilemma's dilemma's

Edit: Hebben die twee laptops ook Intel Optimus, aangezien dat m'n batterij een stuk langer zal laten meegaan?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 395001 op 07-02-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, dat hebben ze niet. En dat is ook het grote verschil Wil je een MSI GX660 of Deviltech, dan heb je een dikke videokaart en dito koeling nodig. Daarom zijn ze dik en luidruchtig. Je kan ook een midrange nemen, dan heb je de helft aan grafische prestaties, maar ook de helft aan warmte. Onder het gamen willen ze ook nog wel flink blazen, maar je kan ook rustig werken. Daarbij heb je veel meer laptop.

Het is het een of het ander. Beide is onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er geen laptop die de gouden middenweg benadert? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Alienware m17x R3 heeft een krachtige gpu met optimus, maar die is gecanceld vanwege de bekende sandy bridge ontwerpfout...

Behalve die is er geen enkele laptop met krachtige gpu en switchable graphics. Als alternatief zou ik een laptop zoeken met een grafische kaart als GT445m of ATI equivalent, dat zijn de krachtigste kaarten met meer dan 50 minuten accuduur. (en nee, dat is geen overdrijving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Anoniem: 303530 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:56:
De Alienware m17x R3 heeft een krachtige gpu met optimus, maar die is gecanceld vanwege de bekende sandy bridge ontwerpfout...

Behalve die is er geen enkele laptop met krachtige gpu en switchable graphics. Als alternatief zou ik een laptop zoeken met een grafische kaart als GT445m of ATI equivalent, dat zijn de krachtigste kaarten met meer dan 50 minuten accuduur. (en nee, dat is geen overdrijving)
Die van asus is toch een gouden middenweg - is er nog niet vanwegen het sandybridge verhaal maar toch - dat is em toch. Oh enne; is die MSI is zo'n lawaaibak als je niet aan het gamen bent (dan heb ik het over de 249)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Ik heb me bij diverse webshops aangemeld om nieuws te krijgen over de asus notebook en kreeg net van Yorcom de volgende mail:
Geachte Klant,

Bedankt voor uw interesse in de Asus N53Sv-SZ016V, helaas moeten we u melden dat deze laptop is teruggeroepen door Asus.
Dit betekend dat deze helaas niet op korte termijn op de markt zal verschijnen.

De reden hiervan zit hem in een fout in de Intel chipset (de zo geheten Sandy Bridge), helaas is hier niet direct een oplossing voor en is er besloten het product voorlopig niet in de markt te brengen.

Naar verwachting zal het zo’n 6 weken duren om het probleem te verhelpen waardoor deze weer rond april zal terug komen.
Gezien wij daardoor o.a. dit product van onze site moeten halen zult u een berichtje krijgen dat deze niet meer leverbaar is.
Als u toch op de hoogte wilt blijven van dit product of zijn opvolger kunt u dit kenbaar maken door op deze e-mail te reageren met “hou mij vrijblijvend op de hoogte”.

Wilt u meer informatie over de Sandy Bridge problemen maak dan gebruikt van de volgende link:
http://newsroom.intel.com...ror-implementing-solution

Met vriendelijke groet,
Yorcom Computers
Ik denk dat ik toch maar voor de MSI GX660 249NL, die is zo te bestellen bij diverse shops. Weet het anders ook niet meer...

[ Voor 4% gewijzigd door shades op 07-02-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anders dan de naamgeving doet vermoeden:

GT420m = 425m = 435m = 525m = 540m = 550m, enkel anders geclockt (alles 96 shaders, kloksnelheid tussen de 500 en 672, maar let op: een 420m valt, net als elke andere kaart in deze reeks, te overclocken naar, ik meen, minimaal 650mhz)
Aan de ATI kant heb je in dit segment de 5650m en 5730m
Dan heb je het hogere segment:
GT 445m, GT555m, met een totaal van 144 shaders en een kloksnelheid van 590mhz (beiden)
ATI heeft in dit segment de 5750 en 5770, al zijn er nauwelijks bakken met deze kaart.

Vervolgens kom je in het "accuduur? wat is dat?" segment:
GT460m - 5830m en hoger

vervolgens heb je nog de 470m, 480m, en SLI configs, maar die kosten zoveel dat ze nauwelijks interessant zijn. (een TDP van 100w in een notebook is ook nogal, ehh... dit verhaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/bd5570e762.jpg)

Even een grafiekje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0494T.png
In het lichtblauw het punt waarnaartoe de kaart vermoeddelijk kan worden overgeclockt, let op: sterk afhankelijk van goede koeling.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-02-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik toch maar voor de MSI GX660 249NL, die is zo te bestellen bij diverse shops. Weet het anders ook niet meer...
Kreeg net ook een mailtje van een winkel: ten minste over 5 weken.

Ik zit met precies hetzelfde gevoel. Aan elke laptop die ik heb bekeken scheelt er wel wat. Die N53SV zou perfect zijn, maar ik kan echt geen maand meer wachten op een nieuwe computer.

Heeft er iemand nog een goed alternatief voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Yup - las ergens dat de ledverlichting is uit te schakelen - ik speel wel niet met wasd dus dat die toetsen rood zijn is wel een beetje jammer maar ach.. cpu en gpu zijn erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394552

Ik weet het nu dus echt niet meer haha. Ik wil gewoon games zoals GTA IV goed kunnen spelen op mijn laptop dus: high settings met een frame rate van 30-40. Naar welke videokaarten moet ik dan gaan kijken?? En is de processor dan ook niet belangrijk? Want ik had gehoord dat GTA IV gebruik maakt van 4 cores en de i5 heeft voorgensmij alleen duo-core.

Help me! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
had ook mailtje gekregen van azerty. die zeggen dat de chip die in de N53SV zit waarschijnlijk pas in mei weer leverbaar is, maar zolang het product op de site staat kan je het bestellen

[ Voor 5% gewijzigd door LuckyLukeNL op 07-02-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
huh oja, de asus N53JF op redcoon kostte vanmiddag nog €799 en nu opeens €825 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393468

Ben ook al een tijdje aan het kijken naar de Asus N53SV maar dat wordt sowieso 6 weken wachten dus :'(. Zoek een leuke laptop van max 1100 voor m'n studie game design, wat dus veel werken is met Maya, 3dsmax, photoshop etc, en het schijnt dat ATI kaarten (vooral radeons) veel problemen geven met maya dus moet eigenlijk wel een Nvidia hebben. Ook vind ik een 1920x1080 scherm wel een must. Heb ook al gekeken naar de Dell Precision's (vooral de M4500, ivm de Quadro FX videokaart) en de Sager NP8130 (super specs voor een goede prijs imo) alleen jammer van de $271.80 aan verzendkosten! =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien moet ik niet zozeer uitkijken naar een gamingnotebook, maar eens kijken wat er onder de middelmatige notebooks te vinden is.

- Budget: 1000-1200 euro
- Doel: Surfen, gamen. Graphics vind ik niet zo superbelangrijk, het moet vooral snel en vlot draaien. Ik zou toch bijvoorbeeld Starcraft II op medium settings willen spelen met een vlotte fps.
- Graag een 16inch scherm, maar een 15 is ook prima. 17 valt te overwegen maar is me toch ietsje te groot.
- Batterijduur is niet zo belangrijk, maar het zou toch zo'n 2u moeten meegaan.
- Ik ben vrij gevoelig voor de temperatuur, aangezien mijn vorige het begeven heeft als gevolg van oververhitting. De koeling moet dus prima zijn, geen oververhitting of throttling.
- Blue-ray spelers, HD schermen, en andere fancy snufjes zijn allemaal niet bijzonder belangrijk. Ik download toch alleen films van 700mb.

Heeft iemand een voorstel?

Ik keek al naar de Asus N53SV (maar daar wil ik niet op wachten), en de MSI GX660 (maar die is te weinig mobiel, te dik, en gebruikt teveel batterij). Bij de mid-range notebooks keek ik al naar de Sony Vaio VPC F13M1E/H , maar ik heb daar het gevoel dat ik teveel betaal omdat er een Full HD scherm en Blue-ray op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
2 maal Dell XPS 15, volgende klant O-)

Gezien beide bovenstaande posters is de XPS 15 ideaal. Hele goede specs voor de prijs en aan te passen. Zo kan hedser lekker genieten van een goed FHD scherm voor een prima prijs en kunnen mayopotjes geld besparen. Een XPS, zeker als je geen FHD wilt, kun je voor 800-900 euro al leuk configureren. Meer hoef je ook niet uit te geven. Eventueel kun je het geld steken in meer garantie.

[ Voor 94% gewijzigd door GENETX op 07-02-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb gelezen dat die xps 15 nogal snel warm krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

16 inch? Waarom? De enige 16" er is de vaio F, en na de klachten de laatste tijd ben ik daar toch een stuk minder over te spreken, neem maar eens een kijkje op de laatste pagina van het [Ervaringen] Het Sony Vaio F1x-series topic - Deel 2.

De opties? In [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen staan alle kandiaten met een fatsoenlijk scherm, zelf ben ik op dit moment fan van de xps 15, maar ik ben geen gamer. Verder valt alleen de bekende msi binnen het budget meen ik.

edit: ik ben laat vanwege ruzie met de URL parser... we zijn het tenminste eens :+

En overigens, als je gevoelig bent voor temperatuur moet je vooral geen vaio F of msi met 5870 nemen...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-02-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393468

GENETX schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:44:
2 maal Dell XPS 15, volgende klant O-)

Gezien beide bovenstaande posters is de XPS 15 ideaal. Hele goede specs voor de prijs en aan te passen. Zo kan hedser lekker genieten van een goed FHD scherm voor een prima prijs en kunnen mayopotjes geld besparen. Een XPS, zeker als je geen FHD wilt, kun je voor 800-900 euro al leuk configureren. Meer hoef je ook niet uit te geven. Eventueel kun je het geld steken in meer garantie.
Maar zijn de XPS 15's niet veel slechter dan bv. de Asus N53SV of de Sager NP8130? Vooral de Sager lijkt me een hele goede prijs hebben, jammer alleen dat het zo lastig is met evt. reparaties en de verzendkosten zijn een beetje te. Pff waarom zijn die laptops zo verschrikkelijk duur hier in Europa :P (klik)Hoe zit het trouwens met Quadro FX kaarten, die schijnen namelijk perfect te zijn voor hetgeen waar ik het voor nodig heb (3d editing), of valt dat behoorlijk mee in vergelijking met de "normale" kaartjes? Er zijn namelijk maar 3 systemen (als je hier kijkt) die zo'n kaart erin hebben zitten, maar zijn behoorlijk prijzig als je dan in de pricecheck gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Behoorlijk veel slechter da wat? Als je het over de GT460m hebt: met een kaart van dat kaliber kan je 50 minuten accuduur verwachten.

Zie ook het plaatje 5 posts terug:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0494T.png
Mits je een beetje handig bent zou ik gewoon de xps 15 met GT420m halen.

Ik zou ook even kijken naar de ondersteuning van maya, een quadro is potentieel sneller, maar soms ook niet. Zeker met de prijzen van die kaarten moet je het echt even goed uitzoeken.
En als je kan wachten: een sandy bridge is al snel een factor 2 sneller met renderen, maar dat zul je zelf ook wel weten.

De xps is op dit moment simpelweg de beste compromis tussen een uitzonderlijk scherm, goede accuduur, midrange grafische kaart, en een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De N53SV is gewoon niet leverbaar, punt. Het is een betere laptop als de XPS 15 in specs, maar dan wel als je hem kan krijgen.

Daarbij vergeet je 1 ding: Een laptop is meer dan alleen specificaties. In een desktop kun je proppen wat je wil. Dat kan ook in een laptop, maar dan heb je een 20" desktop met handvat en scherm er op gemonteerd.... Een laptop is all about het maken van keuzes. Wil je minder uitstoot -> minder krachtige hardware. Die 2 zijn NIET te combineren zoals bij een laptop.

De juiste laptop kies je ook door juist eerst te kijken wat je WILT met de laptop. Daarna ga je pas kijken wat MOGELIJK is binnen de eisen waar je de meeste WAARDE aan hecht. Een laptop is niet EN EN, maar OF OF.

CSL Notebook Buy Guide is dan wel outdated, maar geeft je wel inzicht in hoe te kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 07-02-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Ik heb hem maar gewoon besteld die MSI van vorig jaar (pricewatch: MSI GX660-249NL). Reviews zijn goed genoeg en de enige met een leuke GPU *en* een fatsoenlijke prijs.. Bij alternate is nog wel die met de i5 480 erin maar is gelijk 150,-- duurder voor een luttele 200Mhz... Spul is donderdag binnen dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 11:44
Weet iemand trouwens wat er met het Asus forum gebeurd is? Asus forum. Normaal kon je daar gewoon notebook kiezen en gewoon de modellen bekijken. Als ik een model opzoek op google en dan slim denk te doen door bovenin de catagorie notebook te kiezen werkt dit niet. Klik

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik niet snap? Links werken hier iig gewoon :?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste