Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop voor mijn komende Technische Informatica studie.
Ik dacht ik post het toch maar hier omdat ik er ook op wil kunnen gamen en bij studie laptops gaat het denk ik meer over de standaard studie laptops.

Eisen:
processor snelheid van 2 Ghz of meer (dual core)
minsten 2 gb Ram
moet Starcraft 2 kunnen draaien.
binnen een budget van 400-450 euro.

Ik heb zelf al heel veel gezocht maar ik kwam dan vaak laptops tegen met een Intel HD gpu
volgens een vriend van mij waren de intel gpu's verschrikkelijk. (hoewel hij niet zeker wist of dat ook voor Intel HD geldde) Ook heb ik slechte dingen over acer gehoord, en ik zit meer aan een asus te denken omdat ik daar al goede ervaring mee hebt.
Mischien hebben jullie nog een mooi idee? Alvast bedankt! ;)

Edit: Dit was ik vergeten, lieftst dedicated GPU dus niet onboard

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Nouja, had overigens wel beter in budgetnotebook ofzo gekund, want dat je er een spelletje op wilt spelen maakt het nog geen gamenotebook :P . Voor 450 kun je echt bijna niks verwachten, dat is gewoon de prijs waar laptops uberhaupt beginnen.

pricewatch: Packard Bell Easynote TM05-GU-140
pricewatch: MSI CX620 MX-240NL

Die 2 zijn nog het meest interessant met een van de snellere low-end videokaarten. Die is alweer 2x zo snel als de Intel HD en de GeForce in de K50IP (die ook niet veel voorstelt!). Beter ga je niet vinden, ik sta al versteld dat dat te krijgen is voor 450 euro eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord Genetx, ik had ebide van die laptops al eens gezien, alleen ik ben bang dat ik dan een trage laptop krijg, is 2 ghz niet erg langzaam? Ik ben gewend aan mijn 6x 3.2 ghz op mn pc.
Ik snap best wel dat zo snel niet op een laptopje gaat, maar is dit niet erg langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs een laptop van 1500eu zal traag aanvoelen vergeleken daarbij. Wil je een echt degelijk gamebare laptop mag je toch al gauw 1000eu rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, bedankt, dan ga ik denk ik toch voor de Easynote, die is volgens mij net iets meter dan de CX620
Op grafisch gebied en de processor is ook wat sneller.

Edit:
Ik ben nu een beetje in de war, ik kwam de Eaasynote namelijk tegen bij bol.com
http://www.bol.com/nl/p/c...00000010631359/index.html
En daar word gezegt dat hij Intel HD Graphics heeft met shared memory?
Wat is het nou? Radeon of Intel HD? :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is dit ook meteen duidelijk:
GENETX schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:59:
Beter ga je niet vinden, ik sta al versteld dat dat te krijgen is voor 450 euro eerlijk gezegd.
:+

De pricewatch is helaas niet altijd even goed te vertrouwen.

Er staat weer een leuke review online op anandtech:
Asus G73SW

Het meest opvallende is dat deze bak 2 en een half uur op de accu weet te halen, zeker niet slecht voor iets met een GT460m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik, maar wat ik me nu eigenlijk afvraag is of de Packard Bell Easynote nu Intel HD Graphics heeft of dat het een radeon is. Volgens Tweakers is het een Radeon mobility en bij bol.com zeggen ze intel hd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar van uit dat bol.com de juiste specs heeft, de pricewatch zit er wel vaker naast, zoals niet zo lang geleden het geval was met de bekende N53 lijn: volgens de pricewatch bevatte de hele serie 786p schermpjes in plaats van 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och jee, dan begin ik toch te twijfelen aan die Easynote :/ ik heb het niet zo op intel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grafische kaarten van intel zijn echt dramatisch, zeker niet geschrikt voor een game.
Niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bedankt, dan heb je mijn vermoeden bevestigd, ik zoek wel naar een laptopje met een ATI kaartje, nvidea is meestal wat aan de dure kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga dan voor het andere alternatief?
pricewatch: MSI CX620 MX-240NL
Dezelfde grafische kaart, alleen wat lager geclockt, die megahertzen kun je er ook zelf bijklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiggie4
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07-2023
Help, ik heb advies nodig voor de aanschaf van een budget laptop max €500,-
Ik zoek laptop voor Internet (o.a. Youtube) en Sims2.
Een HDMI aansluiting lijkt mij ook handig voor het afspelen van film op de TV.

Ik heb de volgende laptops op het oog:
- HP G62-b04SD http://www.alternate.nl/h...ls.html?articleId=475013&
- Asus K52F-EX575V http://www.wehkamp.nl/ele...F-853122089963S7748179984
- Toshiba C660-1G2 (zonder HDMI maar meer CPU power) http://www.informatique.n...satellite-c660-1g2.htmlDe eerste lijkt mij beter omdat daar een zwaardere grafische kaart in zit.
Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zijn de MSI game laptops betrouwbaar? Aangezien dat ze een stuk goedkoper zijn, moeten ze toch ergens op besparen nee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik heb deze laptop op het oog:

Packard Bell Easynote LM98-JO-241: pricewatch: Packard Bell Easynote LM98-JO-241

Nu wil ik mijn desktop graag vervangen, ik weet dat ik er enorm op achteruit ga, maar zoveel spelletjes speel ik niet meer. En die spellen die ik doe zijn erg oud, C&C Generals Zero Hour, Enemy Territory, Max Payne 2 etc.

Ik neem aan dat het prima draait op deze laptop, of zit ik er naast? :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet leverbaar ;)
ETzPliskin schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:21:
Zijn de MSI game laptops betrouwbaar? Aangezien dat ze een stuk goedkoper zijn, moeten ze toch ergens op besparen nee? :?
Ik heb het idee dat ze bij MSI vooral besparen op dingen als naamsbekendheid en wat meer premium features (strak design, verlicht toetsenbord, goed scherm, grote accu). De bouwkwaliteit van MSI is prima in orde: het zijn gewoon clevo barebones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Achzo. Ik vraag me af of ik er wel goed aan doe om een game laptop te zoeken. Ik wil hem namelijk gebruiken voor school (3D design, programmeren, game development etc.).

Ik wacht natuurlijk wel op de SB procs, maar ik weet verder niet wat te doen, of waar naar te kijken. Full HD scherm is een must lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dat nog vragen aan mij? Volgens mij is een full-hd scherm voor zo ongeveer alles een must :P

Kandidaten staan hier:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

Op dit moment leverbaar met Sandy bridge::
xps 15
asus N53SV
clevo modellen.

Zie ook GENETX in "[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook decem..." voor een snelle vergelijking tussen de bovenste 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:21
Ik heb besloten om maar voor deze te gaan sparen, of althans, rond april/mei aan te schaffen.

Iemand ideetjes of tips/suggesties of er beter voor dezelfde prijs zijn?
Ik ga er mijn desktop mee vervangen in ieder geval, dus vandaar dat ik een laptop kies die grafisch niet onder doet voor mijn desktop.

Konfiguration:

Bildschirm: 18,4" 1920 x 1080 Full-HD LCD-Widescreen
Betriebssystem: kein
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
System Beleuchtung: DevilTech® DevilSX System Beleuchtung - Wählen Sie aus 8 unterschiedlichen Farben
TV Tuner: kein
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 720QM / 6MB L3 Cache, 1.60GHz - 2.80GHz Turbo Modus
Speicher: 4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz [+55€]
Grafikkarte: NVidia GeForce GTX 480M mit 2 GB GDDR5 Speicher und DirectX 11 [+219€]
Festplatte: 750 GB 7.200 U/Min SATA [+85€]
Festplatte 2: kein
Festplatte 3: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: kein
Bluetooth: Integriertes Bluetooth-Modul
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Englisch

(http://www.deviltech.de/d...957.01167337/HellMachine/)

[ Voor 5% gewijzigd door colink0 op 06-03-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

colink0 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:47:
Bildschirm: 18,4" 1920 x 1080 Full-HD LCD-Widescreen
Noem je dat een laptop? Dat noem ik een Stoeptegel. Een 18" is echt niet geschrikt om op de bank te gebruiken, laat staan om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
heb zelf de asus n53jn gekocht , voor 750 euro ben ik er erg blij mee.
helaas geen high res scherm , maar voor games komt het misschien niet zo slecht uit gezien de prestaties.
ik sta trouwens verstelt van hoe goed de laptop presteert in 3dmark06 , 9400 punten met de videokaart overgeklokt en max temp van 65graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:50:
[...]

Noem je dat een laptop? Dat noem ik een Stoeptegel. Een 18" is echt niet geschrikt om op de bank te gebruiken, laat staan om mee te nemen.
Tsja, wel een stoeptegel die je kan meenemen, ik noem het ook meer een portable-desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Portable gaat denk ik zelfs al te ver, ik zou het op verplaatsbaar houden. Portable is iets wat je makkelijk van de bank naar de tafel mee neemt of even mee naar boven, maximaal zo'n 15" en liever kleiner. Zo'n 18.4" beest zet je op 1 plek en als je hem mee neemt moet je er een hutkoffer voor gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Sick Nick schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:59:
Portable gaat denk ik zelfs al te ver, ik zou het op verplaatsbaar houden. Portable is iets wat je makkelijk van de bank naar de tafel mee neemt of even mee naar boven, maximaal zo'n 15" en liever kleiner. Zo'n 18.4" beest zet je op 1 plek en als je hem mee neemt moet je er een hutkoffer voor gebruiken :P
Klopt, maar ik gebruik hem ook niet om hem in huis veel te verplaatsen, hoogstens van mijn kamer naar huiskamer en andersom. Maar omdat ik om het weekend steeds ergens anders naar toe ga, wil ik wel een laptop + ik ga redelijk vaak naar LAN-party's bij vrienden. Dan is dit beestje ideaal, aangezien hij qua gaming voor een laptop heel geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel een paar dagen wachten, sandy bridge is een enorme vooruitgang qua prestaties. Wellicht kun je contact opnemen met deviltech over de ververbaarheid van een eventuele sandy bridge 18"er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:18:
Ik zou wel een paar dagen wachten, sandy bridge is een enorme vooruitgang qua prestaties. Wellicht kun je contact opnemen met deviltech over de ververbaarheid van een eventuele sandy bridge 18"er.
Ik ben trouwens van plan om er pas in april of mei ééntje aan te schaffen, dus ik verwacht wel dat er ondertussen een sandy bridge i7 in zit.
Of zou ook mooi zijn als er een 17"er is met die specs voor die prijs, of beter zelfs, een 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 480m ga je niet vinden in een 15", nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:34:
Tsja, dat is de reden dat het toch een 17" of een 18"er gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:34:
480M en hoger bedoel je?

Deviltech biedt toch echt een 15"er met 485M aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf :o

Stoer ding, inderdaad. De prijs is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen.
Ik ben van plan een laptop te kopen, alleen weet ik niet welke van deze 3 msi laptops het beste prijs/kwaliteit is.Is het de moeite een van deze laptops te kopen, of heeft iemand misschien nóg een beter voorstel.

Bedankt,
Lukkie

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 14:54 . Reden: foute links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 12:36
Ik zou voor de MSI GX660R-619NL gaan, 'k vind de GX740 het mooiste design maar zit geen fullhd scherm in. EN dat is het een must. Verder vind ik ati toch de beste keus die er is....HD5870 is een goede keus! Praat ik puur uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brbr4thepc schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:01:
Ik zou voor de MSI GX660R-619NL gaan, 'k vind de GX740 het mooiste design maar zit geen fullhd scherm in. EN dat is het een must. Verder vind ik ati toch de beste keus die er is....HD5870 is een goede keus! Praat ik puur uit ervaring.
Bedankt :)

De GX740 laat ik al vallen, maar toch twijfel ik nog tussen de GT663-436 en de GX660R-619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 19:54
Is dit een beetje een goede notebook om op te gamen?

http://h10010.www1.hp.com...4354-4346318-5053802.html

Hp Pavillion DV7 5050 (Is nog niet uit)

En dan doel ik vooral op de videokaart:

ATI Mobility Radeon™ HD 6570 grafisch systeem, totaal tot 2806 MB videogeheugen, waarvan 1 GB gereserveerd DDR5

Hoe verhoud deze zich tegenover andere mobiele videokaarten? Is dit ongeveer een van de beste, of meer een middenklasser? En dan mag je ervanuit gaan dat ik 8gb in de laptop zet en dus de volledige 2806 mb voor het videogeheugen heb, waarvan 1 gb ddr5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html daar zie je alles over de verschillende videokaarten. Die van jou staat op plek 65 dus echt een middenklasser.
Ook heeft hij geen full HD scherm en 120W voeding met een 6cells accu zal denk ik niet heel lang mee gaan.

Ik zou eens bij dell gaan kijken. De xps17 heeft een betere videokaart (gt555) en ligt rond de zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik heb sinds gisteren deze notebook: pricewatch: Packard Bell Easynote LM98-JO-241

Mafia 2, 1600x900, alles medium werkt perfect!

Mooie laptop, voor die 593 euro die ik ervoor heb betaald. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:08:
Ik heb sinds gisteren deze notebook: pricewatch: Packard Bell Easynote LM98-JO-241

Mafia 2, 1600x900, alles medium werkt perfect!

Mooie laptop, voor die 593 euro die ik ervoor heb betaald. :)
Das een hele goeie prijs, veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:31
Dit is trouwens ook wel opvallend, een test van de nieuwe sandybrigde cpu's in games. Alle getest met een GT540M. Nu is dit niet de snelste kaart maar dat er vrijwel geen verschil in zit tussen de i3 en i7 had ik ook niet verwacht.

Test van notebookcheck

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoINC08 op 10-03-2011 19:35 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoINC08 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:33:
Dit is trouwens ook wel opvallend, een test van de nieuwe sandybrigde cpu's in games. Alle getest met een GT540M. Nu is dit niet de snelste kaart maar dat er vrijwel geen verschil in zit tussen de i3 en i7 had ik ook niet verwacht.

Test van notebookcheck
Bij games is ook over het algemeen de videokaart de bottleneck. Je moet echt een ongelofelijk snelle videokaart hebben, zodat je een eventuele negatieve invloed van de videokaart op de prestaties kunt uitsluiten. Als dat zo is kun je pas gaan kijken naar het daadwerkelijke verschil in prestaties tussen processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om een nieuwe laptop te kopen :P .
maar ik twijfel tussen de de 2 van de best buy guide.
De
MEDION® ERAZER® X6811 laptop
en de
MEDION® AKOYA® X7811 laptop
Of als jullie voor die prijsklasse een nog betere kennen dan hoor ik het graag

Maar over die 2 daarboven wat vinden jullie de betere van die 2.
Ik wil er veel op gaan gamen.
Ik trek toch meer naar de erazer omdat die een veel hogere kloksnelheid heeft.
En een hogere videogeheugen. en voor maar 50 euro meer.
enige andere verschil wat ik kan vinden is.
dat de Erazer een Processor: Intel® Core™ i5-480M processor heeft
en dat Akoya een Processor: Intel® Core™ i7-740QM processor heeft ..
en aangezien ik een noob ben en niets daarvan weet, weet ik niet wat nou beter is.

dus ik zou graag jullie mening willen weten daarover.
Alvast veel bedankt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:04
Ik zou voor de erazer gaan. De akoya is voor weinig geld een hoop laptop, maar die hoop laptop wordt enorm heet! Ik meen te herinneren dat ook het beeldscherm niet goed was ivm ruis.

Nadeel van beide laptops is de relatief lage resolutie. heb je al gekeken naar msi gx660 series? zelfde hardware als de erazer alleen dan een full hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonderuyter
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2022
Hallo
Kunnen jullie mij iets vertellen over de kwaliteit van de schermen van Clevo(Deviltech), meerbepaald het full HD scherm van de Fire DTX 15".
Is dit scherm te vergelijken met dat van de XPS 15?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, bel ze even op? Ze weten je vast wel te vertellen wat het typenummer van het scherm is.
Of je zoekt iemand op met een Deviltech en verwijst hem naar [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonderuyter
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2022
Heb ze net een mailtje gestuurd, hopelijk kunnen ze mij meer info geven
Had eigenlijk graag een XPS 15 gehad maar hij is toch vrij duur ( i7 2630qm is 100€ meer tov. i5 2520; bij deviltech hebben ze dezelfde prijs)
Zijn hier mensen die ervaring hebben met deviltech en de kwaliteit van hun producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de NBBG van oktober over gamingnotebooks zie je een review van mij staan over de deviltech dtx9700. Ik ben zeer tevreden en raad het iedereen eigenlijk aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

@Alexandre

Is de batterijduur nog steeds hetzelfde als in je review? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn laptop is net 5 min geleeen kapot gegaan
Ik heb een nieuwe nodig, mijn budget is rond de 600e ik zoek
Iets om voornamelijk op te internetten en voor office/accview
Daarnaast moet het niet te groot zijn zodat ik het kan meenemen
En ik zou er ook graag wat games op willen dooen

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Eddy001 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:18:
...
Wat raden jullie aan?
Met een budget van 600€ kun je beter in het NBBG multimedia notebook of zelfs basisnotebook topic gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddy001 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:18:
Iets om voornamelijk op te internetten en voor office/accview
Daarnaast moet het niet te groot zijn zodat ik het kan meenemen
En ik zou er ook graag wat games op willen dooen

Wat raden jullie aan?
precies deze: Theepel in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook februari 2011" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETzPliskin schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:33:
@Alexandre

Is de batterijduur nog steeds hetzelfde als in je review? ;)
batterijduur is er iets op vooruit gegaan. Een uurtje is te doen met film kijken en geluid gewoon aan.

het is nog steeds het enige min punt, kan nog echt niks anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 10:56
Hey allemaal,

Ik zit zelf te denken om een MSI GT663-436NL aan te schaffen. Nu weet ik dat de 660R-488NL 2 schijven erin heeft zitten van 500GB. Is deze ruimte ook beschikbaar in de 663-436NL? Ik wil namelijk zelf een SSD erin zetten.

Hoe denkt MSI over dit? Als je er zelf een SSD/HDD in zet kwa garantie? Is dit ook makkelijk te doen zonder al te veel problemen?

Ik werk zelf met PDA's en repareer deze ook dus het schroefwerk zal voor mij geen probleem zijn. Wil alleen niet de garantie binnen de eerste week weg gooien.

Ik had ergens op internet een mooie lijst gevonden welke SSD's in de MSI's werkte, die zal ik een raadplegen. Naar heeft iemand hier ervaringen mee met het zelf plaatsen?

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mannen, zo te zien heeft alternate weer een flink aantal degelijke laptops aan het assortiment toegevoegd

http://www.alternate.nl/h...nt=6&selector=135&bfbox=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi, maar wat hebben wij precies aan deze link? Moeten we zelf de site af gaan speuren naar wat die degelijke laptops zijn?

Als er echt een mooie aanbieding tussen zit ben je zeer welkom om die te plaatsen, maar dit komt op mij een beetje over als reclamemakerij. Kan goed zijn dat je het niet zo bedoeld, maar hier heeft niemand volgens mij echt iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet de standaard tweakers nerd, Pjotr. Die link zal dan ook wel niet leiden naar wat ik wilde, maar ik neem aan dat als ik in een gaming laptop topic post dat iedereen snapt dat ik het zal hebben over laptops met i7 processoren. En wellicht dan ook over de 2e generatie van deze dingen. Als je mijn posts bekijkt, zal je kunnen zien dat nergens uit blijkt dat ik aan alternate verwant zou zijn. Waarom jij dus met lasterpraat als "dit komt op mij een beetje over als reclamemakerij" komt, is mij een raadsel. Maar goed, van wat ik zo kan zien heb jij, zoals het een echte computerboy betaamd, last van een flinke sociale en communicatiestoornis. Ik moet dus eigenlijk niet van die "hoge" verwachten hebben van je.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Imo mogen de nieuwe gamelaptops met sandy bridge cpu's nu wel gaan komen. Ik wacht al lang genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Laatst online: 09:45

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik bel net met de support van Asus... Die zeggen dat er geen overhittings problemen met de G73SW zijn. Dat ie het makkelijk 24 vol houdt op lan party's. en dat er geen SSD in zit maar een SSH ?? WTF .... een hardeschijf met een SSD ingebouwd. Iemand hier verstand van. Is het dan verstandig om zelf een SSD in te bouwen. Want hij heeft het over een SSD die ingebouwd is van 4/8/16 gb. Is dit dan wel prestatie leverend of moet ik voor de beste presaties zelf een SSD van 120/240 gb inbouwen voor de beste prestaties ?

mvg koelebobes

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een Seagate Momentus XT ingebouwd, dat is een 7200 rpm harde schijf met een 4GB SSD erbij in als cache geheugen. Daarin worden programma's opgeslagen die je vaak gebruikt, deze laden dus veel sneller. Zie voor een review anandtech.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Zijn er 2 Seagate Momentus XT ingebouwd ? want hij heeft 1TB

Kan ik de Schijven ook in raid 0 zetten ? of moet ik een SSD kopen voor die snelheid ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
ja er zit 2x een seagate momentus XT in. Je kan ze niet in raid zetten. De snelheid is prima, ik vind een ssd iig niet nodig terwijl ik in me desktop wel een ssd heb. De ssd in me desktop is wel iets sneller met opstarten van games en het laden van maps, maar die momentus xt's komen goed mee.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

RemcoINC08 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:01:
ja er zit 2x een seagate momentus XT in. Je kan ze niet in raid zetten. De snelheid is prima, ik vind een ssd iig niet nodig terwijl ik in me desktop wel een ssd heb. De ssd in me desktop is wel iets sneller met opstarten van games en het laden van maps, maar die momentus xt's komen goed mee.
Remco zou je plz een Review Kunnen schrijven :D dan heb ik een idee wat jij er van vindt in het algemeen. Gaming , Kwaliteit van behuizing , Beeldscherm en of er optimus in zit. Ik ben erg benieuwd of je effe een korte review wilt schrijven

koelebobes

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de msi gt663 in men handen gehad, zelfde behuizing als de gt660 en de medion erazer... Wat een plastic troep. Als je van een goedkope flipperkast houd, prima, maar het voelde echt heel slecht aan voor een laptop van 1500+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn helaas maar weinig fabrikanten die ander materiaal dan (glimmend, ook nog) plastic gebruiken..

*Pjotr77 is blij met zijn EliteBook..*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe lijnen van HP en Dell lijken het geborstelde aluminium met open armen te ontvangen. De rest van de merken blijft vast niet achter.

Oke, dat glimt nog steeds, maar een stuk minder dan pianolak zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja apart is dat. Er zijn weinig mensen die volgens mij tegenwoordig nog zo'n plastic shiny ding aan zullen schaffen. Bij een mooie strakke matte laptop bereik je meteen een groter publiek.

En inderdaad, de laptops van HP zijn vaak wel iets opgeleukt, maar wel op een hele bescheiden manier, deze vind ik zelf dan ook echt wel heel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat mijn laptop kapot is gegaan :'( ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe dit keer hopelijk een goede laptop waar ik goed op kan gamen. Baterijduur is niet heel belangrijk. wel zou het aangenaam zijn dat als ik er games op speel hij niet als een vliegtuig motor klinkt(dit deed mijn kapotte laptop). Ik ben uitgekomen bij deviltech(weet iemand of ze ook versturen naar Nederland?). Daar leken mij de HellMachine en de Fragbook DTX wel interessant. Ik zou ze beide kunnen customizen tot rond de 1500 euro. Zouden jullie mij tips kunnen geven welke ik het best zou kunnen pakken en dan met welke upgrades. Ik sta ook zeker open voor suggesties van andere laptops rond die prijsklasse (lager mag altijd ;) hoger alleen met heel goede reden :D ) .

Hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast bedankt _/-\o_ / . O en heb ook wat dingen gelezen over sandy bridge kan iemand mij in simpele woorden vertellen wat dat is en of ik er op moet wachten.

link van de site :
http://www.deviltech.de/d...a142c3e4143562a5.46426637

ps. jay mijn eerste post. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen zoals ik al eerder had vermeld, nu is mn oog gevallen op de Medion Akoya X7811

kan iemand suggesties doen?

En ik vroeg me ook af.. is crysis 2 er een beetje op te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propagenda, Ja Deviltech stuurt naar nederland, heb zelf de DTX9700 hier staan. Prima bak!

Ik zou voor de hellmachine gaan. Deze is 18" tegenover 17" van de fragbook.
Nadeel is dat de Hell nog geen sandy bridge heeft, maar wel een dubbele 5870. Terwijl de Frag slechts een enkele 460 heeft, of een 485 die veelste duur is nogsteeds.
Ga voor minstens de i7 740QM en 6gig geheugen.

Wil je geen 15"? Dan zou ik namelijk echt voor de DTX9800 gaan!

edit, ik zie dat de DTX9800 ook alleen maar de 460 of de 485 heeft, als je geld hebt voor de 485 moet je dat doen, anders zou ik het bij de hellmachine houden met dubbele 5870.

Zelf heb ik dus die dtx9700 15,6" met I7 740QM, HD5870, 6gig en een 500gig hyrid schijf (4gig ssd).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexandre _/-\o_ bedankt voor de snelle reactie je help me hier zeer goed mee :) . Ik zou alleen nog graag willen weten of ik het beste die 2 ati kaarten er in kan laten zitten of dat ik die nvidea kaart voor 19 euro extra er instop. En welke van de wifi kaarten ik er het beste in kan stoppen. O, en zou die 8 gig in plaats van 6gig veel helpen?

edit: nee liever geen 15 inch vind ikzelf net te klein voor te gamen

ps: Welk toetsenbord zou ik moeten pakken.

alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie notebookcheck voor een vergelijking van de videokaarten. Beide ontlopen elkaar niet veel. Aangezien de prijs vrijwel gelijk is zou ik dan voor de nvidia gaan. Bij twee videokaarten is er toch meer gedoe qua drivers en sommige games profiteren er ook niet van.

Weet je overigens zeker dat je een 18" laptop wilt. Dat zou ik namelijk alleen doen als je hem, behalve voor af en toe een wlan-party, nooit gaat verslepen. Lomper kan echt niet namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip van de videokaarten _/-\o_

Edit kenlijk is fps hoger beter zocht het net op XD is de ati dan niet beter hij is best wel vaak 30 meer of is het verschil so minimaal of nuteloos :P dat ik beter nvidea kan pakken om de probleemen van 2 kaarten te voorkomen? Ze liggen inderdaat wel heel dichtbij elkaar dus denk dat ik maar op je advies in zal
Gaan :D En de nvidea pak want heb er zelf niet zo veel verstand van. Is gewoon lastig om te kiezen :P probleem is dat alexandre juist de ati aanrade :? Die heeft trouwens wel betere fps vooral bij de nieuwere games. Maar als die ati juist slecht is voor somige games kan ik beter de nvidea pakken :P hoop dat iemand me kan helpen de knoop door te hakken XD

En nee weet niet zeker of ik een 18inch (had 17.3inch) wil maar in die prijs klasse is volgens mij dit de mooiste kwa specs en wil minimaal 17inch en heb daar niks van kunnen vinden behalve die ander van deviltech rond die prijs klasse. Als je suggesties hebt hoor ik ze graag :) . 18inch vind ik btw nie zo heel erg want hij is vooral voor thuisgebruik :P

Ps nog iemand tips voor die wifi kaarten.

Alvast bedank en iedereen bedankt die me al veder heeft geholpen. _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij ultra settings kijk zie ik nergens een verschil van 30 fps in het voordeel van ati amd (ati is overgenomen door amd).

Het wordt met jouw budget sowieso kiezen tussen sandy bridge of een snelle videokaart. De hellmachine is (waarschijnlijk door het ontbreken van sandy bridge) veel goedkoper met gtx485 dan de fragbook/9800dtx. Nu is dat voor jou niet zo'n heel groot probleem, bij gamen is namelijk de videokaart vrijwel altijd de bottleneck. Dus dan zit je wel vast op 18". De gtx460 is namelijk een stuk trager.Ik zie ook geen (goedkopere) alternatieven.

Wat de wifi-kaarten betreft: het belangrijkste verschil tussen de goedkoopste (deviltech) en de intelkaartjes is volgens mij single vs dualchannel verbinding. Ik heb eigenlijk geen idee wat dit inhoud, in ieder geval zou de goedkoopste kaart voor normaal gebruik prima moeten volstaan.

EDIT: ik zie het al. Bij singlechannel heb je een maximale snelheid van 54 Mbps, bij dualchannel kan de maximale snelheid oplopen tot 600 Mbps. Maar hier heb je geloof ik een speciale router voor nodig.. bron
Eddy001 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:02:
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen zoals ik al eerder had vermeld, nu is mn oog gevallen op de Medion Akoya X7811

kan iemand suggesties doen?

En ik vroeg me ook af.. is crysis 2 er een beetje op te spelen?
De akoya raad ik sowieso af. Dat ding wordt namelijk behoorlijk heet en het scherm heeft last van ruis.

Maar de XPS 15 die jouw eerder werd aangeraden wil je toch niet? En hoe zit het precies met je budget? Dat was namelijk 600, maar de akoya zit daar ruim boven..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt inderdaat gelijk bij ultra zijn bijna geen vershilen dus kan inderdaat het beste voor nvidea gaan. Vond het allen zo raar dat AMD zo hoog is bij normal .maar heb geen zin in problemen met driver dus zal voor de nvidea gaan denk ik. :)

Edit bedankt voor de extra info over die wifi kaarten heb ik erg veel aan.

Heel erg bedank voor jullie hulp en respeckt voor jullie kennis _/-\o_ .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het persoonlijk meer met ati dan met geforce, dit is geheel persoonlijk haha.
Ik heb overigens de duurste wifikaart genomen omdat ik altijd over draadloos zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met nvidea en wifi kaart pak ik denk ik ook de duurste zal waarchijnlijk 6gig ram pakken weet namlijk niet of 8ram zoveel verschil maakt . pak de processor die jij min noemde xD vind die andere te duur. nu allen nog uitzoeken welk toetsenbord ik moet pakken en of ik de 6 of 8 ram pak. :P als iemand daar nog zijn mening over kwijt wil lees ik die met alle plezier :D :D

alvast bedankt en nog een keer bedank aan iedereen die zo behulpzaam is _/-\o_ _/-\o_ (Pjotr77 en Alexandre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb jij dat met je toetsenbord gedaan Alexandre? Je hebt een US international indeling nodig maar die staat er niet tussen?

Wat het geheugen betreft: voor rond de 80 euro koop je al 2x 4GB geheugen bij een webshop. Meestal is het RAM vrij makkelijk toegankelijk en kun je het zo plaatsen. Dan zou ik namelijk de laptop gewoon met 2GB bestellen en dan zelf die 8GB plaatsen. Kun je die 2GB nog weer voor een tientje verkopen.

Heb je daar geen zin in dan zou ik voor 6GB gaan in je config, 8 is namelijk onevenredig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de info denk dat ik dan ga ik voor 6gb heb geen zin om perongluk iets kapot te maken met mijn super handigheid ;) nu allen nog maar info over het toetsenbord en ik kan bestelen :D

EDIT

heb net wat centjes extra ontvangen voor de aanschaf en weet nu niet of ik met mijn oorspronkelijke plan zal doorgaan of dat ik toch de asus g73sw of de asus g73sw a-1 zal kopen (suggesties voor andere laptops rond die prijs klasse zijn nu ook welkom :D ) heb de reviews gelezen op notebookcheck en ze komen er wel veel beter uit dan de hellmachine de a-1 zit zelfs op 90% maar toch zou ik graag wat meer info wilen dus zouden jullie mij aub nog een keer hiermee willen helpen. ik weet dat de video kaart iets minder is maar de andere specs zijn wel mooier. alle tips/info/suggesties worden zeer gewaardeerd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit las net dat a1 Alleen voor america staat (dus geen verschil toch?) het gaat dus alleen nog tussen de hellmachine met de door jullie geholpen gekozen specs _/-\o_ of de asus g73sw (is die al in nederland verkrijgbaar zonder problemen met de Sandy bridge?) of door een niewe sugestie in die prijsklasse :P

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
De G73SW is al in nederland verkrijgbaar zonder de problemen. Dit kan je zien aan de doos en de laptop zelf, staat er een sticker op met new revision. De versie is nederland is meestal de G73SW-TZ083V. Deze is kwa laptop precies hetzelfde als de amerikaanse A1, alleen zit er bij de TZ083V geen tas en muis.

Verder super super tevreden mee, dus je kan hem rustig kopen haha

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt fijn om te weten (weet je toevallig ook in welke winkels want hij lijkt overal niet meer op vooraad?) maar dan nu de vraag is hij beter dan de hellmachine met de door jullie geholpen gekozen specs? _/-\o_

Alvast bedankt voor de info _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om de msi fx603 te gaan kopen voor school en thuis. is deze aan te raden want er zijn nog geen reviews en kan er niet echt veel informatie over vinden. De laptop ziet er zelf wel aardig uit en goede prijs/kwaliteit maar ik moet er wel 2 a 3 uur minimaal zonder oplader kunnen, maar kan een msi dit aan en heeft iemand ervaringen met msi laptops? :P
(er zit een 6 cells accu in)

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bumb ;) zodat de topic niet verdwijnt en wij antwoord krijgen op onze vragen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:32:
bumb ;) zodat de topic niet verdwijnt en wij antwoord krijgen op onze vragen :D :D
Nou ik zie er anders wel met voorraad. Tweakers of bij de concurent Hardware.info

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de zeer gewaardeerde info. Bij hardware info staat bij allemaal niet op voorraad maar heb er wel een paar op voorraad gevonden bij tweakers :9~ (hoop wel dat die de goede versie van processor hebben en niet de gene die teruggestuurd moest worden) kan allen bij die site's geen extra garantie voor 3jaar krijgen :| wat wel irritant is want meestal krijgt een laptop bij mij problemen na 2 jaar. Weet jij mischien waar ik extra garantie zou kunnen krijgen misschien bij asus zelf of zo? Het enig probleem is dat ik nu nog steeds niet weet of ik het beste de g73sw kan kopen of de hellmachine van deviltech dus het zou zeer gewaardeerd worden als iemand hier zijn mening over wil geven. _/-\o_

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je nog meer weten dan? Als je de reviews van notebookcheck gelezen hebt en onze info daarbij voegt moet je wel een heel eind komen lijkt mij ;) Nuttig is misschien nog het ervaringen-topic van de Asus: [Ervaringen] Asus G73J - Deel 1.

@robintje12: jouw vraag hoort meer thuis in het aanschaftopic voor mainstreamnotebooks: [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook april 2011. Ik zou daar vervolgens ook iets meer vertellen over je eisen, dan kunnen we je beter helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja je hebt gelijk en die ervaring topic is inderdaat precies wat ik nog zocht stom dat ik hem niet heb gezien :P . ik denk dat ik als ik naar notebookcheck kijk en de adviezen van iedereen dat ik de asus het beste kan pakken alleen soms zijn er van die kleine speciale dingen waar alleen de mensen die er veel verstand van hebben of mensen die er al lang een hebben weten dat het er is daarom vroeg ik het (daarom bedankt voor de topic link ;) ). ik denk dat ik de asus gewoon ga pakken de videokaart is iets slechter maar andere specs zijn gewoon mooier en hij krijgt veel betere reviews en comments .Nu allen nog zorgen dat ik ergens die garantie van 3 jaar kan krijgen

o en niet te vergeten jullie bedanken voord alle hulp (jammer dat er geen reputatie knop is of zo) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus G73SW is zeker een kwaliteitsproduct wat ik ervan gelezen heb! Het is inderdaad alleen jammer van de videokaart.
Qua specifieke minpuntjes kan ik je verder niet helpen aangezien ik geen van beide laptops in mijn bezit heb ;) Maar als ik de reviews van notebookcheck lees krijg je bij de Asus een beter scherm, mooiere (subjectief ;)) en betere behuizing en een veel stillere laptop (plus nog SB, bluray) tegenover alleen een betere videokaart van de Hellmachine. Ik zou voor de Asus gaan denk ik ;)

Maar volgens mij kun je garantie nergens configureren. Ik denk dat je dan de webshop in kwestie even moet bellen om te vragen of dat mogelijk is.

Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 23:27
Als opvolging voor mijn Acer 5920G heb ik deze besteld: pricewatch: MSI GX660-651NL

Een MSI GX660 met i7 740qm en HD 5780 voor ongeveer 1000€.
Je hebt dan geen sandy bridge i7, maar je bespaart wel minimaal 500€.
Verder heb je 'maar' 500 gb ruimte en 4gb ram.

http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison

http://www.redcoon.nl/ind...43/cid/60013/refId/tweak/Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/3812/msigx660.png

De nieuwe GT680R ter vergelijking:
http://www.laptopshop.nl/...802/msi-gt680r-084nl.html

[ Voor 15% gewijzigd door Koen90 op 04-04-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een hele nette prijs, ik denk het laatste voorraadje. Met 1TB geheugen en 6GB ram is ie nog 1400, dat staat echt in geen verhouding.

Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiz15
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03 15:19
Hallo allemaal,

Mijn Dell XPS m1730 is na 3-4 jaar trouwe dienst een paar dagen geleden helaas overleden. Ik ben op zoek naar een vervanger, heb een budget van 1500-2000 euro, maar daarvoor wil ik wel een beest waar ik jaren mee vooruit kan.

Als eisen heb ik dat ik games als Shogun 2, BFBC2 en straks Deus Ex op hoge settings zonder problemen moet kunnen spelen, maar ook games die over een jaar of 2/3 uitkomen (zij het op lagere settings). Verder wil ik een 17" scherm en maakt het gewicht niks uit.

Omdat ik goede ervaringen heb met Dell (XPS heeft het 3-4 jaar perfect gedaan, niks aan veranderd), ben ik maar op weer dell.nl gaan kijken. Mijn oog viel op de Alienware m17x laptop. Ben verre van een expert op computer gebied, dus wou ik de mensen hier naar hun mening vragen. Is de m17x een goede keus (zo ja, welke settings raden jullie me aan) of zou ik ergens ander voor gaan? Heb namelijk wel het gevoel dat ik extra betaal omdat er Alienware stickertje op zit. Heb uiterlijk 2000 euro voor een laptop over, maar als ik minder kwijt ben is dat totaal geen probleem.

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:03:
Nu allen nog zorgen dat ik ergens die garantie van 3 jaar kan krijgen
Ik heb zelf ook een extra jaar garantie erbij besteld. Dit kan via webshops bv Centralpoint maar ook via asus zelf in de ASUS Shop

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
jordiz15 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:36:
Hallo allemaal,
Heb namelijk wel het gevoel dat ik extra betaal omdat er Alienware stickertje op zit.
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan een week terug. Maar ben, zoals inmiddels bekend, voor de G73SW gedaan. Die alienware zit pas op hetzelfde niveau als de G73SW als je boven de 2500 euro zit. ( als je alles eerlijk invult, dus de 2 jaar garantie, het full HD scherm, zelfde vid kaart, 2x een 500 hybride harddisk. ). De G73SW is echt de beter keuze.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 10:56
Hey allemaal,

Ik heb sinds gisteren de MSI GT663-436NL. Bevalt me perfect maar wil er een SSD in plaatsen. Nu heb ik de vraag al neergelegd bij MSI welke compatible zijn en wat voor interface het is, alleen krijg ik daar niet echt een redelijk antwoord uit.

Ik weet dat de hdd's via Sata-150 aangesloten zitten, betekend dat dus ook dat het Sata 1 is?

Ook heeft mijn trackpad wat problemen. Soms trackt hij mijn bewegingen niet en blijft hij gewoon vast hangen. Ik heb gelezen dat dit vaker voor komt.. Zal zoiets op te lossen zijn via een software update?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil iemand mij a.u.b. een goede game-laptop zoeken voor rond de 1000 euro ben niet zo goed met hardware specificaties :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica