Mss een laptop met 2 van die kaarten erin?
Haha dat bestaat (nog) niet... Tevens heb je dan een laptop van 6kg nodig door alle koelcomponenten =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Dat is inderdaad niet de bedoeling in deze nachtelijke uren 
Je noemt wat specs op, maar er zijn waarschijnlijk wel 5 laptops met die specs.
Ik zal dit topic even mergen omdat het al zo laat is. Maar in het vervolg verwacht ik dat je je houd aan het plaatselijke beleid.
Welke laptop?Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 01:27:
Ik ben van plan om deze laptop te bestellen:

Ik zal dit topic even mergen omdat het al zo laat is. Maar in het vervolg verwacht ik dat je je houd aan het plaatselijke beleid.
Verwijderd
Er zit een OS bij en alles. Dit is de link van het systeem: http://www.laptopplus.nl/...l37-full-hd-quad/1022816/.CLB schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 01:48:
Tevens vraag ik me af waar je deze config voor 1200,00 haalt?
Wat is je schermgrootte en je resolutie bijvoorbeeld? Zit er al een OS bij of niet...
Ik krijg 2% korting van het bedrijf en heb een eigen onderneming waardoor ik geen BTW erover hoef te betalen. Dan komt het neer op zo'n 1200 euro.
Verwijderd
Ben ik al naar op zoek maar kan het niet vindenVerwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 01:50:
Mss een laptop met 2 van die kaarten erin?
Verwijderd
Ik hebdit topic en het topic van oktober 2010 doorgelezen:
[NBBG Aanschaf] Gamenotebook oktober 2010
Ik ben op zoek naar een leuke 15" game laptop, daarom heb ik in de pricewatch gezocht op alle laptops van 15" met een resolutie hoger dan 1680x945 (ik heb een tijdje op 1366x768 gewerkt maar dit is geen doen als je op je laptop wilt programmeren).
Dit is de pricewatch filter
Voor mijn budget (max €900) heb ik meerdere malen de GT 663 voorbij zien komen, deze heeft 500gb @ 7200rpm, een redelijke i5 460M processor en een vrij krachtige GTX 460M waar je voorlopig wel even mee vooruit kunt denk ik.
Ik lees alleen ook dat MSI een nieuw model game notebook heeft, die alleen wel 17" is:
http://www.fudzilla.com/n...-gaming-notebook-detailed
Is momenteel de GT 663 game notebook een goede (zo niet de beste) keuze voor een budget onder de €900 en met de vereisten dat het scherm 15" en hoge resolutie is, en dat er een goede videokaart in zit.
Maar misschien zijn er toevallig nog nieuwe modellen waar ik misschien beter nog even op kan wachten (ik kan eventueel 2 maanden wachten met aanschaf als het nodig is), of zijn er andere modellen voor hetzelfde budget die beter zijn.
[NBBG Aanschaf] Gamenotebook oktober 2010
Ik ben op zoek naar een leuke 15" game laptop, daarom heb ik in de pricewatch gezocht op alle laptops van 15" met een resolutie hoger dan 1680x945 (ik heb een tijdje op 1366x768 gewerkt maar dit is geen doen als je op je laptop wilt programmeren).
Dit is de pricewatch filter
Voor mijn budget (max €900) heb ik meerdere malen de GT 663 voorbij zien komen, deze heeft 500gb @ 7200rpm, een redelijke i5 460M processor en een vrij krachtige GTX 460M waar je voorlopig wel even mee vooruit kunt denk ik.
Ik lees alleen ook dat MSI een nieuw model game notebook heeft, die alleen wel 17" is:
http://www.fudzilla.com/n...-gaming-notebook-detailed
Is momenteel de GT 663 game notebook een goede (zo niet de beste) keuze voor een budget onder de €900 en met de vereisten dat het scherm 15" en hoge resolutie is, en dat er een goede videokaart in zit.
Maar misschien zijn er toevallig nog nieuwe modellen waar ik misschien beter nog even op kan wachten (ik kan eventueel 2 maanden wachten met aanschaf als het nodig is), of zijn er andere modellen voor hetzelfde budget die beter zijn.
Verwijderd
Behalve die MSI is er niets. Ik wist niet eens dat er buiten de xps 15 en N53 nog goede notebooks bestonden met een 1080p scherm.
Je kunt ook eens in dit topic kijken: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen daar staan alle notebooks met een hoog resolutie scherm.
Je kunt ook eens in dit topic kijken: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen daar staan alle notebooks met een hoog resolutie scherm.
Is er trouwens al enige releasedate voor de ASUS G74 serie in de Benelux? Ik heb gelezen dat hij deze week in de US uitkomt, maar enige deftige Europese release is mij nog ontglipt.
Verwijderd
Deze?
http://www.notebookcheck....under-Review.56622.0.html
Kan niet lang duren, als ze al een EU reviewexemplaar hebben,
http://www.notebookcheck....under-Review.56622.0.html
Kan niet lang duren, als ze al een EU reviewexemplaar hebben,
Verwijderd
Hm, ik zal de bedoeling van dit topic dus eens volgen:
ik wil eind volgende maand een gaming laptop kopen.
Bedoeling is dat ik zoveel mogelijk spelletjes in alle vloeiendheid kan spelen zoals Need for Speed, Total War series, de Battlefields, Age of Empires 3, Empire Earth 2...allemaal op hoogste graphics.
En dan is er nog Railworks 2, een nogal recente train simulator die zodanig gemaakt is dat het geluid samenhangt met de videokaart peis ik want als het daar wat schokt, is het getsjoek totaal niet synchroon en regelmatig meer wat echt àlle genot en karakter wegneemt!
Ahja en ik gebruik ook dikwijls meerdere programma's tegelijk zoals CAD, msn, iTunes of gelijkaardig, internet...
Bijkomende verwachting is een scherm van zeker 17" en minstens één USB3.0-slot op, om toch binnen enkele jaren nog steeds min of meer up to date te zijn (veel vooruitgang is er de laatste tijd niet meer te zien valt mij op, op een paar punten na zoals vooral de doeltreffendheid).
Verlicht toetsenbord is een groot pluspunt, maar hoe lager het budget hoe beter, ik denk aan max 1800€, al is dat een zachte grens...(hij moet gewoon voor die prijs langer meegaan)
En als laatste punt koop ik ze liever in Nederland -Tilburg is gemakkelijk bereikbaar vanuit Turnhout^^- omdat ze daar iets goedkoper zijn (15% dacht ik) en met Qwerty-toetsenbord zodat ik altijd weet waar de toetsen zijn in een spel...
Alvast bedankt!
ik wil eind volgende maand een gaming laptop kopen.
Bedoeling is dat ik zoveel mogelijk spelletjes in alle vloeiendheid kan spelen zoals Need for Speed, Total War series, de Battlefields, Age of Empires 3, Empire Earth 2...allemaal op hoogste graphics.
En dan is er nog Railworks 2, een nogal recente train simulator die zodanig gemaakt is dat het geluid samenhangt met de videokaart peis ik want als het daar wat schokt, is het getsjoek totaal niet synchroon en regelmatig meer wat echt àlle genot en karakter wegneemt!
Ahja en ik gebruik ook dikwijls meerdere programma's tegelijk zoals CAD, msn, iTunes of gelijkaardig, internet...
Bijkomende verwachting is een scherm van zeker 17" en minstens één USB3.0-slot op, om toch binnen enkele jaren nog steeds min of meer up to date te zijn (veel vooruitgang is er de laatste tijd niet meer te zien valt mij op, op een paar punten na zoals vooral de doeltreffendheid).
Verlicht toetsenbord is een groot pluspunt, maar hoe lager het budget hoe beter, ik denk aan max 1800€, al is dat een zachte grens...(hij moet gewoon voor die prijs langer meegaan)
En als laatste punt koop ik ze liever in Nederland -Tilburg is gemakkelijk bereikbaar vanuit Turnhout^^- omdat ze daar iets goedkoper zijn (15% dacht ik) en met Qwerty-toetsenbord zodat ik altijd weet waar de toetsen zijn in een spel...
Alvast bedankt!
Verwijderd
Met zo'n budget kan ik eigenlijk niet anders dan de alienware M17x aanraden... € 1,534 via deze link na get upgraden naar de HD6970m en 1080p scherm en toevoegen van de gebruikelijke lading kortingbonnen. Wel zelf RAM en SSD toevoegen omdat dell daar ongeveer 800% marge op vraagt.
Het enige vergelijkbare systeem is de BTO CL17xx, maar die is helaas duurder dan deze.
Je hebt ook nog deviltech in duitsland waar het -gok ik- nog ietsie goedkoper is. Maar volgens mij hebben die geen verlicht toetsenbord.denk ik.
Je krijgt maar 1 jaar garantie bij dell helaas, maar volgens mij is het goedkoper om een inboedelverzekering te nemen dan de garantie-uitbreiding van dell.
Het enige vergelijkbare systeem is de BTO CL17xx, maar die is helaas duurder dan deze.
Je hebt ook nog deviltech in duitsland waar het -gok ik- nog ietsie goedkoper is. Maar volgens mij hebben die geen verlicht toetsenbord.denk ik.
Je krijgt maar 1 jaar garantie bij dell helaas, maar volgens mij is het goedkoper om een inboedelverzekering te nemen dan de garantie-uitbreiding van dell.
Ik ben van plan om binnenkort een laptop te kopen om te gamen voor max 950€
zit al een tijdje te zoeken naar een goeie game laptop voor onder de 1000€
en heb er 2 gevonden
de MSI GX 740 en de Dell XPS 17
Welke is geschikt om games van nu te spelen op medium/high/ultra high. ( games zoals Crysis(2) BFBC2( en BF3 ) COD enz.... )
Ik weet dat laptops sowieso niet geschikt zijn voor gaming maar ik wou er toch graag een.
MSI GX 740:
Intel Core i5 460M
Radeon Mobility HD5870
4GB Ram
pricewatch: MSI GX740-274NL
Dell XPS 17 :
i7-2630QM
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x
Welke is beter?
de MSI heeft een betere video kaart maar de XPS heeft weer een beter CPU
zit al een tijdje te zoeken naar een goeie game laptop voor onder de 1000€
en heb er 2 gevonden
de MSI GX 740 en de Dell XPS 17
Welke is geschikt om games van nu te spelen op medium/high/ultra high. ( games zoals Crysis(2) BFBC2( en BF3 ) COD enz.... )
Ik weet dat laptops sowieso niet geschikt zijn voor gaming maar ik wou er toch graag een.
MSI GX 740:
Intel Core i5 460M
Radeon Mobility HD5870
4GB Ram
pricewatch: MSI GX740-274NL
Dell XPS 17 :
i7-2630QM
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x
Welke is beter?
de MSI heeft een betere video kaart maar de XPS heeft weer een beter CPU
[ Voor 3% gewijzigd door ninosm1 op 30-06-2011 22:06 ]
Verwijderd
Ik zou zeker de xps 17 nemen. 1440*900 is niet meer van deze tijd. Met een goed scherm op medium game je sowieso beter dan een slecht scherm op high imo. Ja de MSI is sneller, maar allen de GPU.
Maar waarom eigenlijk een laptop? Het kan best, maar koop hem dan niet om hem 6 maanden op een bureau te laten staan. Een gamenotebook is _zwaar_.
Maar waarom eigenlijk een laptop? Het kan best, maar koop hem dan niet om hem 6 maanden op een bureau te laten staan. Een gamenotebook is _zwaar_.
Ik wil een laptop omdat ik een laptop nodig heb voor mijn nieuwe school
maar ik wou graag een gamelaptop daarom
maar ik wou graag een gamelaptop daarom
Verwijderd
Voor school moet ja absoluut geen 17" nemen.
Als je toch iets mee wilt slepen wat de nieuwste games wil spelen, zoek dan een 15" of kleiner met een HD6770m of iets dergelijks, zoals de M14x. Een 17" van 4KG is echt killing om mee te slepen.
Als je toch iets mee wilt slepen wat de nieuwste games wil spelen, zoek dan een 15" of kleiner met een HD6770m of iets dergelijks, zoals de M14x. Een 17" van 4KG is echt killing om mee te slepen.
Verwijderd
Luister niet naar hem. Hij heeft zijn 5KG wegend monster ingeruild voor een macbook van 2.5Kg
.
Niet waar, ik heb het stapgewijs afgebouwd.
Mijn XXODD woog 4kg, de HP 8710w woog 3.2kg en de MB Pro weegt inderdaad 2.5kg. In de tussentijd heb ik ook nog 2 netbooks gehad, de Lenovo S10 en Dell Mini 10v. Die waren om het overgewicht van de 17"ers te compenseren
Mijn XXODD woog 4kg, de HP 8710w woog 3.2kg en de MB Pro weegt inderdaad 2.5kg. In de tussentijd heb ik ook nog 2 netbooks gehad, de Lenovo S10 en Dell Mini 10v. Die waren om het overgewicht van de 17"ers te compenseren
Hallo heren,
Ik ben op zoek naar een krachtige 15" laptop voor zowel mijn ICT opleiding als gamen.
Het budget is €1000 maar het mag er ook wel ietsjes boven zitten.Hij moet minstens 4Gb Ram (liever wat meer) hebben en i5 of i7 (heb verder niet veel verstand van de versies) Ik hebzelf al een beetje rond gekeken en zag dat de volgende vaak naar voren kwamen.
-Asus N53SV-SZ016V
-MSI GX660-249NL
-Toshiba Satellite L775-12T (is wel 17" maar voor dezelfde prijs als 15" te krijgen.)
-Acer Aspire 5750G-2638G64MN
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een krachtige 15" laptop voor zowel mijn ICT opleiding als gamen.
Het budget is €1000 maar het mag er ook wel ietsjes boven zitten.Hij moet minstens 4Gb Ram (liever wat meer) hebben en i5 of i7 (heb verder niet veel verstand van de versies) Ik hebzelf al een beetje rond gekeken en zag dat de volgende vaak naar voren kwamen.
-Asus N53SV-SZ016V
-MSI GX660-249NL
-Toshiba Satellite L775-12T (is wel 17" maar voor dezelfde prijs als 15" te krijgen.)
-Acer Aspire 5750G-2638G64MN
Alvast bedankt
...
[ Voor 99% gewijzigd door Yuckfou157 op 11-07-2011 19:06 ]
Grootte maakt mij niet zo veel uit
voor mij is hoe groter hoe beter
weet iemand mischien een beter laptop voor games onder de 1000€?
en weet iemand wat de bezorgingstijd van dell is?
weet iemand mischien een beter laptop voor games onder de 1000€?
Verwijderd
wuzzy schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 03:32:
ICT opleiding
-Asus N53SV-SZ016V
Niet leverbaar, zwaar-MSI GX660-249NL
Duur. 768p-Toshiba Satellite L775-12T (is wel 17" maar voor dezelfde prijs als 15" te krijgen.)
768p...-Acer Aspire 5750G-2638G64MN
Er is niet zoveel keus. Je kan de N53 nemen, of de xps 15. Maar ik weet even niet wat de actuele prijs van die laatste is. Volgens mij te hoog deze week.
Voor een ICT opleiding is een hoge resolutie gewoon van levensbelang. Dan kom je automatisch bij deze modellen uit. Of de MSI als je die nog kan vinden. De accuduur daarvan is echter prut.
Weekje of 2. Zie Dell levertijden topicninosm1 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:29:
Je bent op zoek naar een krachtige laptop voor max 1000,00 euro, maar de laptops die je zelf gevonden hebt zijn of niet leverbaar, hebben een kleine resolutie of zijn erg zwaar.. Heb je weleens nagedacht over een mooie 2e hands laptop? Zelf heb ik ook een laptop te koop staan (zie signature) Een krachtige configuratie in een 15,4" formaat met een hoge resolutie en zeer schappelijke hardware. Zo zijn er heus nog wel meer laptops te vinden die in nieuwstaat zijn, garantie hebben en zo te lezen aan al je eisen voldoen.. Denk daar anders ook eens over?
Of heb je specifieke hardware nodig voor je opleiding? De Dell XPS15 is ook een erg mooi systeem, wel met de Full HD optie, maar is momenteel veeel te duur. Ik kocht 3 weken gelezen een XPS met i7 263QM/ 4GB RAM / 1366x768 scherm (Full HD is 200,00 euro meer) / 750GB HDD en nVidia GT525 voor slechts 505,00 euro...
Of heb je specifieke hardware nodig voor je opleiding? De Dell XPS15 is ook een erg mooi systeem, wel met de Full HD optie, maar is momenteel veeel te duur. Ik kocht 3 weken gelezen een XPS met i7 263QM/ 4GB RAM / 1366x768 scherm (Full HD is 200,00 euro meer) / 750GB HDD en nVidia GT525 voor slechts 505,00 euro...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Dat is niet helemaal waar. Het 1080p scherm is soms maar €60 duurder vanwege bepaalde breakpoints met de kortingsbonnen.
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 bijvoorbeeld. €832 met i7, 6GB, 500GB hdd, en het bekende 1080p scherm. Je moet alleen wel een 10% bon zien te vinden en die zijn er -deze week- volgens mij niet. Dat word wachten tot donderdag.
De gemiddelde student heeft echter wel even de tijd
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 bijvoorbeeld. €832 met i7, 6GB, 500GB hdd, en het bekende 1080p scherm. Je moet alleen wel een 10% bon zien te vinden en die zijn er -deze week- volgens mij niet. Dat word wachten tot donderdag.
De gemiddelde student heeft echter wel even de tijd
That's true, het is wel een kwestie van net geluk hebben, kiezen wat je wil en er voor gaan of niet...
Ik vond 505,00 euro voor eerdergenoemde specificaties nou niet echt bijster veel, kost momenteel stuk meer =)
Ik vond 505,00 euro voor eerdergenoemde specificaties nou niet echt bijster veel, kost momenteel stuk meer =)
Verwijderd
Dat was ook een fout op de site.
En je kan er achteraf altijd nog een goed scherm inzetten bij dit model. Kost ook €150+ incl kabel.
En je kan er achteraf altijd nog een goed scherm inzetten bij dit model. Kost ook €150+ incl kabel.
Ajaa he's gone, kreeg m'n MSI niet verkocht dus dan de Dell maar weer de deur uit..
Tevens was de GPU niet echt 'gamingnotebook' waardig, dan is de 5850 die ik nu heb wel iets beter..
Zelf twijfel ik over de aanschaf van een nieuwe gamenotebook met ATI 6970 en dergelijke, maar dat komt wel.
Eerst de MSI verkopen, eerst weekje weg en daarna kijken we wel weer hoe het financieel loopt en dergelijke =)
Tevens was de GPU niet echt 'gamingnotebook' waardig, dan is de 5850 die ik nu heb wel iets beter..
Zelf twijfel ik over de aanschaf van een nieuwe gamenotebook met ATI 6970 en dergelijke, maar dat komt wel.
Eerst de MSI verkopen, eerst weekje weg en daarna kijken we wel weer hoe het financieel loopt en dergelijke =)
Verwijderd
De alienware M17x is aantrekkelijk geprijsd op dit moment als je nog wat afdingt via de telefoon. Kijk daar ook eens naar. Goedkoper als het BTO model.. Maar ik weet niet wat je in Duitsland neertelt voor iets met die kaart.
17" is wel te groot, zal voor mij 15" moeten zijn en dan wordt de keuze erg beperkt.. Dat terzijde,
ga ik dit topic niet verder kapen met mijn vragen, info, linkjes, heb vandeweek toch geen tijd om te reageren =)
ga ik dit topic niet verder kapen met mijn vragen, info, linkjes, heb vandeweek toch geen tijd om te reageren =)
Ok, Als ik het goed begrijp kunnen de prijzen dus sterk verschillen van week op week? Ik heb zelf alleen een beetj ervaring met desktops. vandaar dat ik meteen hierheen kwam. Ik zie nu ook dat in de topictitel febuari staat en dat ik zo op modellen kwam die niet meer leverbaar zijn. Op informatique is de N53SV nog leverbaar. beschikt over i7 ,6Gb RAM, Geforce GT540M en 1920x1080. Zijn dat geen goede specs?
mvg
mvg
Verwijderd
Die prijs een paar posts terug was de prijs van gisteren. Toen was hij een stuk goedkoper (al maanden, trouwens). Dell heeft de iritante gewoonte prijzen af en toe te laten slingeren.
De N53 heeft de volgende kenmerken:
+2 jaar garantie
numpad (kan een nadeel zijn, vind ik persoonlijk wel)
enorme randen om het scherm
De xps 15 doet het echter op de volgende punten beter:
iets.accuduur
speakers
veel beter scherm (zie http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6, de xps staat ook in die grafiek)
Ze zijn beiden even dik, zwaar (scheelt 50gr in het voordeel van de xps, maar ja..), en duur als je eventjes wacht totdat dell de prijs weer fixt (volgende week donderdag denk ik). Ik zou zeggen: pak de reviews erbij.
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four
En dan bedoel ik de bouwkwaliteit ed. Niet de mooie grafiekjes die de performance van de vorige generatie laten zien.
De N53 heeft de volgende kenmerken:
+2 jaar garantie
numpad (kan een nadeel zijn, vind ik persoonlijk wel)
enorme randen om het scherm
De xps 15 doet het echter op de volgende punten beter:
iets.accuduur
speakers
veel beter scherm (zie http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6, de xps staat ook in die grafiek)
Ze zijn beiden even dik, zwaar (scheelt 50gr in het voordeel van de xps, maar ja..), en duur als je eventjes wacht totdat dell de prijs weer fixt (volgende week donderdag denk ik). Ik zou zeggen: pak de reviews erbij.
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four
En dan bedoel ik de bouwkwaliteit ed. Niet de mooie grafiekjes die de performance van de vorige generatie laten zien.
Ik denk dat ik dan maar even wacht tot volgende week. De XPS lijkt me een beter keus. Dankjewel voor de hulp.
Verwijderd

Acer Aspire 7750G-2634G50MN
Core i7 2630QM
1600x900
4GB DDR3
500GB HDD
9cell Li-ion
HD 6650M
usb 3.0
Kost momenteel 700 euro hier, is dit een goede koop en kan deze goed overweg met games?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 14:20 ]
Verwijderd
Goede deal. Zeker met 9-cel accu. Het is alleen wel acer en 17" dus niet nemen als je hem mee gaat slepen of een hoge bouwkwaliteit verwacht.
Verwijderd
Ok htx.
Hij is voor mijn broer, die neemt zelden nog zijn laptop naar school mee (max 1 keer om de 2 weken) en zou intussen ook graag wat gamen.
Hij is voor mijn broer, die neemt zelden nog zijn laptop naar school mee (max 1 keer om de 2 weken) en zou intussen ook graag wat gamen.
wat vinden jullie van de MSI GT663-417CS?
Intel Core i5 460M
4GB DDR3
GeForce GTX 460M
voor 890€
Zal deze laptop goed zijn voor games van 2011-2012?
hoeft niet perse op ultra high
als ik maar op medium met een redelijke FPS kan spelen
Heb deze liever dan de GX740 omdat de design mooier is
Intel Core i5 460M
4GB DDR3
GeForce GTX 460M
voor 890€
Zal deze laptop goed zijn voor games van 2011-2012?
hoeft niet perse op ultra high
als ik maar op medium met een redelijke FPS kan spelen
Heb deze liever dan de GX740 omdat de design mooier is
[ Voor 10% gewijzigd door ninosm1 op 02-07-2011 17:01 ]
Ga binnenkort zelf studeren en zal heel wat uurtjes op school doorbrengen in de week. Ook zal ik gemiddeld 2 uur per dag in de trein zitten.
Moet voor de studie een laptop aanschaffen waar zo nu en dan grafische tekeningen op gemaakt moeten worden (cockpit designs e.d.). Spel spelen is leuk, maar of daar nog tijd voor is...
Zit te twijfelen of ik zal gaan voor een 15" Macbook Pro met antiglare scherm en 1680×1050 resolutie en hier dan 8GB geheugen (corsair) en een SSD (ocz vertex 120gb?) inbouwen als ik 'm iets sneller wil.
Andere keuze is Alienware M14X met 14.1" scherm (1600×900 WLED) - heb alleen het idee dat de batterij van deze computer geen volledige schooldag mee zal gaan... gewicht is niet zo zeer 't probleem, heb op de middelbare school dag in dag uit met 10kg rugtas gelopen.
Laatste keuze waar ik langs kwam was XNoteBooks (XNB) http://www.xnotebooks.nl/15-16-notebooks.html
Hier heb je de XNB Sense 15.6" en de XNB Destiny 15.6". Beide kunnen aangeschaft worden met FULL HD (1080p) ***Ontspiegeld (antiglare) HIGH CONTRAST met 95% kleurechtheid (Gamut) scherm in plaats van glanzend (glare) - dit is geen folie / film of screen protector ! - * NIEUW *+€ 89,00***
Dat laatste spreekt mij wel aan. Ook kan er voor €100 een extra batterij meebesteld worden als extra stroomvoorziening.
Heeft iemand ervaring met XNB, of zal ik gewoon voor de MBP 15" gaan? Neem aan dat Alienware nou niet echt hét studentenmerk is (lawaai, hitte, batterijduur). M'n ouders betalen €1000,- de rest moet ik zelf bijleggen (geen probleem...) Ik weet dat Asus met een autostereoscopisch 3d laptop uitkomt deze zomer, maar dat lijkt me niet echt iets, lijkt me té onderontwikkeld en kan mogelijk hoofdpijn veroorzaken.
Alvast bedankt voor suggesties of tips.
Pascal
Moet voor de studie een laptop aanschaffen waar zo nu en dan grafische tekeningen op gemaakt moeten worden (cockpit designs e.d.). Spel spelen is leuk, maar of daar nog tijd voor is...
Zit te twijfelen of ik zal gaan voor een 15" Macbook Pro met antiglare scherm en 1680×1050 resolutie en hier dan 8GB geheugen (corsair) en een SSD (ocz vertex 120gb?) inbouwen als ik 'm iets sneller wil.
Andere keuze is Alienware M14X met 14.1" scherm (1600×900 WLED) - heb alleen het idee dat de batterij van deze computer geen volledige schooldag mee zal gaan... gewicht is niet zo zeer 't probleem, heb op de middelbare school dag in dag uit met 10kg rugtas gelopen.
Laatste keuze waar ik langs kwam was XNoteBooks (XNB) http://www.xnotebooks.nl/15-16-notebooks.html
Hier heb je de XNB Sense 15.6" en de XNB Destiny 15.6". Beide kunnen aangeschaft worden met FULL HD (1080p) ***Ontspiegeld (antiglare) HIGH CONTRAST met 95% kleurechtheid (Gamut) scherm in plaats van glanzend (glare) - dit is geen folie / film of screen protector ! - * NIEUW *+€ 89,00***
Dat laatste spreekt mij wel aan. Ook kan er voor €100 een extra batterij meebesteld worden als extra stroomvoorziening.
Heeft iemand ervaring met XNB, of zal ik gewoon voor de MBP 15" gaan? Neem aan dat Alienware nou niet echt hét studentenmerk is (lawaai, hitte, batterijduur). M'n ouders betalen €1000,- de rest moet ik zelf bijleggen (geen probleem...) Ik weet dat Asus met een autostereoscopisch 3d laptop uitkomt deze zomer, maar dat lijkt me niet echt iets, lijkt me té onderontwikkeld en kan mogelijk hoofdpijn veroorzaken.
Alvast bedankt voor suggesties of tips.
Pascal
Waar ga je studeren? De TU's hebben zelf bv geweldige deals.
Verwijderd
4.5 uur. Langer dan de meeste 15" notebooks van clevo.Pascalx schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:28:
http://www.notebookcheck....14x-Notebook.54257.0.html
Ik vind het een heel sick ding trouwens. Maar ik zou de lagere (900p) resolutie een groot gemis vinden.
Edit:
Wat een praatjes trouwens:
Dat had dell al, even denken, 20-22 maanden terug op de studio 17. En bovendien is dit precies hetzelfde paneel als in de W510, en die is er ook al een maand of 14?XNOTEBOOKS bied als eerste notebook leverancier ter wereld de nieuwste ontspiegelde schermen met een kleurechtheid van 95% en is leverbaar voor het model Destiny SA15.
Bovendien. Kleurechtheid? Wat is dat voor onzin. Bovendien vergeten ze de eenheid erbij te vermelden...
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 01:22 ]
Tja, heb mailtje gestuurd naar XNB en gevraagd wat de batterijduur en het gewicht zouden zijn (ongeveer) van de samengestelde destiny.
Richard wist mij te vertellen dat Destiny's over het algemeen 1,5-2 uur meegaan (afhankelijk van instellingen) - en dat het gewicht ongeveer rond de 3,4 kg zonder batterij en voedingsadapter zou liggen. Dit gewicht is toch vrij fors en de batterijduur zou dus met 2 batterijen 3-4 uur zijn, dat is waarschijnlijk net te kort om lekker de dag mee door te komen.
Ik neig nu toch zeer naar de 15" MBP, maar nog even verder oriënteren.
Richard wist mij te vertellen dat Destiny's over het algemeen 1,5-2 uur meegaan (afhankelijk van instellingen) - en dat het gewicht ongeveer rond de 3,4 kg zonder batterij en voedingsadapter zou liggen. Dit gewicht is toch vrij fors en de batterijduur zou dus met 2 batterijen 3-4 uur zijn, dat is waarschijnlijk net te kort om lekker de dag mee door te komen.
Ik neig nu toch zeer naar de 15" MBP, maar nog even verder oriënteren.
Dan heb je toch een win-win situatie?!Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:41:
Dat was ook een fout op de site.
Dan heb je én een 1366x768 scherm, én een 1920x1080 scherm, én je kan nog kijken want misschien bevalt die 1366x768 wel!
Ik wacht al vanaf maart op mijn nieuwe gaming notebook. Sinds de g74 is aangekondigt ben ik al aan het twijfelen tussen de G73SW en de G74SX alleen op dit moment is er zelfs bij ASUS Nederland niet eens informatie over een mogelijke release in europa. Ze weten niet een de officiele benaming nog.... Ik denk dat de g74 nog eventjes op zich laat wachten. Wat jammer is... want de g73sw is op dit moment zeer slecht leverbaar. Is er iemand die weet of deze laptop nou echt 28 juni in Amerika is gereleased en hoelang het dan meestal duurt voor hij in europa word gereleased ?
BTC €94.837,08
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een laptop voor rond de 800 euro en kwam daarbij dit tegen. Als ik zo naar de specs kijk ziet dit er heel deftig uit, maar ik vraag me af als er toch geen addertje onder het gras zit...
Hebben jullie een beter alternatief?
Hebben jullie een beter alternatief?
Verwijderd
Net even gebeld naar de klantenservice van Alternate. De goedkope prijzen zijn te wijten aan een overaanbod van verschillende componenten. Ik heb ook even gevraagd welk moederbord hier in zou zitten en het gaat hier om een moederbord van Asus of MSI, beide toch bekende moederbordfabrikanten.
Maar dit klinkt precies toch te mooi om waar te zijn ...
Maar dit klinkt precies toch te mooi om waar te zijn ...
Verwijderd
Het is een BTO model. Een -ehh- 17CL nogwat. Maar dan een stuk goedkoper.
Hij komt overigens zonder OS, en als je dat meerekend is de xps 17 niet veel duurder.. daar krijg je een tragere processor (boeiend) en een veel beter scherm voor terug. Hij is mooi, maar niet uizonderlijk.
Hij komt overigens zonder OS, en als je dat meerekend is de xps 17 niet veel duurder.. daar krijg je een tragere processor (boeiend) en een veel beter scherm voor terug. Hij is mooi, maar niet uizonderlijk.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 17:22 ]
Verwijderd
Over het OS hoef ik mij geen zorgen te maken, ik krijg licenties van school. En wat is er zo veel beter aan het scherm van de Dell XPS? De alternate-laptop heeft een resolutie van 1920*1080, de Dell heeft 1600*900. Wat is dan het grote verschil?
Verwijderd
De dell kost iets meer dan 900 met het 3D scherm. Dat scherm is een stuk beter dan het scherm in de 17" BTO. Betere zwartwaarden, veel hogere helderheid, en hogere color gamut.
Verwijderd
De laptop zou enkel gebruikt worden om te devven hoor dus als enkel het scherm iets minder is maakt dat niet zo veel uit. Bedankt!
...
[ Voor 99% gewijzigd door Yuckfou157 op 11-07-2011 19:07 ]
Maar hoe moet ik de btw betalen dan... en is het heel anders of is het alleen de amerikaanse oplader ? En hoeveel heb jij geconverteerd moeten betalen in totaal ? Ik ben zeker geinteresseerdYuckfou157 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:12:
[...]
Ik zat met hetzelfde probleem en heb de G74 in de VS besteld via eBay, via de trackcode weet ik dat ie inmiddels al 2 dagen bij de douane in Nederland ligt en ik hoop dat ie zo snel mogelijk doorgestuurd wordt aangezien ik hem eind juli nodig heb voor een project en voor die tijd nog moet inrichten![]()
[spammodus]
Ik heb hem hier vandaan : http://www.excaliberpc.co...4sx-a1-17.3-notebook.html alleen dan via hun eBay kanaal en de verzending+mailafhandeling is 100% correct tot nu toe[/spammodus]
mvg koelebobes
BTC €94.837,08
Verwijderd
De BTW word nog ingevorderd door de douane, plus invoerrechten.
Ik zou ook wel willen weten hoeveel je precies kwijt bent. €1600 ongeveer?
Ik zou ook wel willen weten hoeveel je precies kwijt bent. €1600 ongeveer?
Kun je me uitleggen wat het heeft gekost en wat je hebt gedaan precies. als het rond de 1800 euro is wil ik hem ook wel importeren
maar hoe zit het met de stroom - opladen en andere amerikaanse dingen... speelt ie wel pal dvd's af ?
BTC €94.837,08
Verwijderd
Voor €1800 kan je hem beter niet nemen, maar de alienware M17x. Die kost "maar" €1400 met i7-2720QM, HD6970m. Wel zelf schijven en RAM erin stoppen, maar dan ben je alsnog rond de €1600 uit.
De HD6790m is ongeveer 50-100% sneller dan de GT560m.
En er zit idd een US stekker aan, maar alleen het laatste gedeelte van het voedingsblok. Dit stuk kan je gewoon omwisselen, dat heb ik ook gedaan met mijn laptop omdat ik hem niet lang genoeg vond.
De HD6790m is ongeveer 50-100% sneller dan de GT560m.
En er zit idd een US stekker aan, maar alleen het laatste gedeelte van het voedingsblok. Dit stuk kan je gewoon omwisselen, dat heb ik ook gedaan met mijn laptop omdat ik hem niet lang genoeg vond.
waar zie jij de 6970 ik zie alleen de 6870... en is alienware niet een beetje overpriced.. betaal je niet voor uit uiterlijk
BTC €94.837,08
Verwijderd
@$@!%.. Ze hebben de mogelijkheid tot HD6970m eruit gehaald... Niet te geloven. Dat was gisteren en de maanden ervoor een €20 upgrade bovenop de half zo snelle GTX460m.
Ik dacht vroeger ook dat alienware overpriced was. Maar hoe meer ik ernaar kijkt, hoe meer ik het idee krijg dat ze eigenlijk een heel scherpe prijs hebben. Het was de goedkoopste laptop met een HD6970m. Wás...
Ik dacht vroeger ook dat alienware overpriced was. Maar hoe meer ik ernaar kijkt, hoe meer ik het idee krijg dat ze eigenlijk een heel scherpe prijs hebben. Het was de goedkoopste laptop met een HD6970m. Wás...
Ik denk dat de laptop hem in totaal zo'n €1.570 heeft gekost. Beetje gegoogled en volgens mij zijn de invoerrechten over laptops 0%, je betaald wel BTW. Maarja, we horen 't wel
soon...
...
[ Voor 195% gewijzigd door Yuckfou157 op 11-07-2011 19:07 ]
Verwijderd
Gaan jullie eens even bij deviltech kijken:
om maar even een voorbeeld te geven
De DTX 9800
15,6inch full HD
2720QM
6 gig geheugen
500gig hybrid (4gig ssd)
en de 2 gig 6970
voor maar 1466€
en de Fragbook DTX
17,3ich full HD
2720QM
6 gig geheugen
500gig hybrid (4gig ssd)
en de 2 gig 6970
voor maar 1566€
Vind ik toch allebei zeer de moeite waard. Ben zelf echt nog heel erg tevreden met mijn DTX 9700 met 5870!
De DTX 9800
15,6inch full HD
2720QM
6 gig geheugen
500gig hybrid (4gig ssd)
en de 2 gig 6970
voor maar 1466€
en de Fragbook DTX
17,3ich full HD
2720QM
6 gig geheugen
500gig hybrid (4gig ssd)
en de 2 gig 6970
voor maar 1566€
Vind ik toch allebei zeer de moeite waard. Ben zelf echt nog heel erg tevreden met mijn DTX 9700 met 5870!
Ik mis blu-ray .... ik mis 12gb werk geheugen... maar hoeveel beter is deze laptop denk jij. ik volg de ontwikkelingen op Mobiele videokaarten niet echt. en het design van een g74 is zoveel mooierVerwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:55:
Gaan jullie eens even bij deviltech kijken:
De DTX 9800
15,6inch full HD
2720QM
6 gig geheugen
500gig hybrid (4gig ssd)
en de 2 gig 6970
voor maar 1466€
en de Fragbook DTX
17,3ich full HD
2720QM
6 gig geheugen
500gig hybrid (4gig ssd)
en de 2 gig 6970
voor maar 1566€
BTC €94.837,08
Ook ik zoek een game laptop en heb eigenlijk al bijna een keuze gemaakt maar het is nog een beetje onduidelijk.
Op dit moment heb ik een Asus G73SW in gedachte. Alleen hier zijn verschillende types van: G73SW-TZ207V, G73SW-TZ083V en G73SW-TZ140V.
Nu vroeg ik me af wat het verschil is tussen deze laptops? Hier op tweakers zit er verschil in intern geheugen en harde schijf maar bij verschillende webshops is dit verschil er weer niet.
Misschien staat het antwoord hier ook al ergens ik heb niet alles gelezen.
Op dit moment heb ik een Asus G73SW in gedachte. Alleen hier zijn verschillende types van: G73SW-TZ207V, G73SW-TZ083V en G73SW-TZ140V.
Nu vroeg ik me af wat het verschil is tussen deze laptops? Hier op tweakers zit er verschil in intern geheugen en harde schijf maar bij verschillende webshops is dit verschil er weer niet.
Misschien staat het antwoord hier ook al ergens ik heb niet alles gelezen.
Dat is om ruimte te maken voor de HD 6990M en de GTX 580M.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:03:
@$@!%.. Ze hebben de mogelijkheid tot HD6970m eruit gehaald... Niet te geloven. Dat was gisteren en de maanden ervoor een €20 upgrade bovenop de half zo snelle GTX460m.
Nog niet op de site maar wel via de telefoon te bestellen.
http://forum.notebookrevi...m-now-europe-m17x-r3.html
Verwijderd
Voor precies de zelfde specificaties als de asus g74x-a1 betaal je bij deviltech slechts 1258...nogal een verschil, als het dan alleen om het uiterlijk gaat wist ik het wel haha
Verwijderd
Hoezo is deviltech een eenmanszaak? Volgens mij is het een behoorlijk groot bedrijf... Ben er trouwens zelf erg tevreden over
Verwijderd
Volgens DaMarcus is het een eenmanszaak:
DaMarcus in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
DaMarcus in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Verwijderd
beetje een apparte opmerking, ik heb een aantal verschillende mensen bij deviltech gesproken. Bovendien hebben ze een aparte administratie en aparte assemblage afdeling. Dit lijkt me erg sterk voor een eenmanszaak.
...
Verwijderd
Je hebt gelijk, dan heb ik iets verkeerds gedaan net haha. Ja maar ga je 3 gig geheugen gebruiken? En ik zou ook niet voor de 560 gaan maar voor de 6970
Verwijderd
Met een monitor is het verschil tussen 1.5 en 3GB niet merkbaar. Niet op letten dus. Het punt is dat geheugen bijna gratis is op dit moment, dus gooi er gewoon een zo groot mogelijke hoeveelheid op... 3GB DDR3 kost €20, GDDR5 iets meer.
...
Verwijderd
Je kan maar 2 schermen tegelijk aansturen, tenzij je displayport gebruikt in combinatie met een ATI kaart.
...
[ Voor 100% gewijzigd door Yuckfou157 op 11-07-2011 19:08 ]
Ja dit is sinds gister gebeurd kheb gister avond nog gekeken, stond geen 6970 meer bijVerwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:03:
Verwijderd
Nee. Dat heet een "HD 6970m crossfire".
Gewoon een hoge geclockte HD6970m denk ik. En mogelijk een kaart met meer shaders.
Gewoon een hoge geclockte HD6970m denk ik. En mogelijk een kaart met meer shaders.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 16:32 ]
De GTX580m staat nu op de Dell site, leverbaar voor de M17x en als SLI voor de M18x.
Verwijderd
De HD6990m ook. Voor €60 alleen via de telefoon.
Die is volgens mij sneller dan de GTX580m en zuiniger... dus ik raad niet de nvidia aan
Die is volgens mij sneller dan de GTX580m en zuiniger... dus ik raad niet de nvidia aan
Verwijderd
Om maar weer eens te onderschrijven dat processors bij games op een uitzondering na niet de bottleneck vormen:
http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html
http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html
Verwijderd
Bovendien bevat de enige game waar het wel uitmaakt waarschijnlijk rookeffecten, en die zijn killing voor je CPU en kan je makkelijk uitzetten.
Alleen voor RTS'en is een goede CPU nog van belang.
Alleen voor RTS'en is een goede CPU nog van belang.
Heb je natuurlijk gelijk in, maar als geld geen issue is, is GTX580M SLI wel erg geilVerwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:39:
De HD6990m ook. Voor €60 alleen via de telefoon.
BTO loopt nog te sukkelen met GTX460 SLI, het lijkt mij het vermelden waard, in een topic over de aanschaf van een gamenotebook wat er uberhaubt mogelijk is.
Tsja, de een raakt opgewonden van een scherm de ander van een videokaart....
Hallo allemaal, ik heb een asus g53sw-sx105v (pricewatch: Asus G53SW-SX105V) besteld, hij is dus nog niet binenen.
Ik heb hier wat vragen, hoop dat iemand mij kan helpen.
Zoals je kunt zien heeft het een 2410m processor, kan ik het upgraden naar 2630qm of hoger ?
Ik had gegoogled maar bij alle fora zeggen ze anders, ene zegt dat wel kan en andere weer niet.
Op intel website staat
2410m: Sockets Supported FCBGA1023, PPGA988
2630qm: Sockets Supported FCPGA988
twee verschillende socket ?
iemand die dat kan bevestigen of het wel of niet kan?
Ten tweede, heeft die laptop sata 600 porten?
Als laatste. ik zou misschien ooit het scherm willen vervangen door een FHD scherm, welke scherm gebruikt die ? of welke scherm is compatibel met deze laptop ?
Alvast bedankt
Ik heb hier wat vragen, hoop dat iemand mij kan helpen.
Zoals je kunt zien heeft het een 2410m processor, kan ik het upgraden naar 2630qm of hoger ?
Ik had gegoogled maar bij alle fora zeggen ze anders, ene zegt dat wel kan en andere weer niet.
Op intel website staat
2410m: Sockets Supported FCBGA1023, PPGA988
2630qm: Sockets Supported FCPGA988
twee verschillende socket ?
iemand die dat kan bevestigen of het wel of niet kan?
Ten tweede, heeft die laptop sata 600 porten?
Als laatste. ik zou misschien ooit het scherm willen vervangen door een FHD scherm, welke scherm gebruikt die ? of welke scherm is compatibel met deze laptop ?
Alvast bedankt
Verwijderd
Misschien een dimme vraag, maar waarom koop je een laptop en ga je vervolgens meteen vragen of je dingen kan vervangen. Dan moet je hem gewoon niet kopen, maar een andere. Like pricewatch: Medion Erazer X6813.
Dat scheelt je A) een hoop gedoe, en B) ongeveer €300-400 (scherm = €100-150, proc = €250+)
De processor kan je mogelijk vervangen, je moet alleen zelf uitzoeken welk socket erin zit. En het scherm kan je vervangen als je genoeg geluk hebt dat er een compatibele LVDS kabel in zit, of als je er een kunt krijgen.
Dat scheelt je A) een hoop gedoe, en B) ongeveer €300-400 (scherm = €100-150, proc = €250+)
De processor kan je mogelijk vervangen, je moet alleen zelf uitzoeken welk socket erin zit. En het scherm kan je vervangen als je genoeg geluk hebt dat er een compatibele LVDS kabel in zit, of als je er een kunt krijgen.
Omdat ik de laptop voor veel goedkoper kan krijgen dan winkel prijs. CPU upgrade hoeft nu niet perse, ik merk waarschijnlijk niet veel in game tussen 2410m en 2630qm. Maar het is wel leuk om te weten als het kan voor in de toekomst. Qua de scherm heb ik een extern monitor staan. Maar zoals ik al zei leuk voor in de toekomst.
Medion mag wel beter specs hebben maar de bouw kwaliteit is bagger. + asus heeft veeel beter airflow, geen goedkoop plastic
Ik weet dat het mogelijk is om CPU up te graden maar mijn vraag was of het mogelijk is om een i7 processor in een laptop te stoppen met een i5 processor al voor geïnstalleerd.
Dus iemand enige idee of i7 op asus g53sw-sx-105v zal werken ?
Medion mag wel beter specs hebben maar de bouw kwaliteit is bagger. + asus heeft veeel beter airflow, geen goedkoop plastic
Ik weet dat het mogelijk is om CPU up te graden maar mijn vraag was of het mogelijk is om een i7 processor in een laptop te stoppen met een i5 processor al voor geïnstalleerd.
Dus iemand enige idee of i7 op asus g53sw-sx-105v zal werken ?
[ Voor 20% gewijzigd door Annoyingmouse op 11-07-2011 01:41 ]
...
[ Voor 134% gewijzigd door Yuckfou157 op 11-07-2011 19:08 ]
Ik zou graag wat meningen willen horen over dit systeem;
Alienware M17x R3 Stealth Black
Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
17,3-inch WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) Card - EUR
Totaal wordt zo`n €1640.55
Hier voeg ik zelf nog 8Gb geheugen aan toe en een 120Gb SSD intel 510 serie.
Dan wordt het totaal zo`n €1920
Dus... Meningen!
Alienware M17x R3 Stealth Black
Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
17,3-inch WideFHD (1.920 x 1.080) witte led lcd-beeldscherm
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) Card - EUR
Totaal wordt zo`n €1640.55
Hier voeg ik zelf nog 8Gb geheugen aan toe en een 120Gb SSD intel 510 serie.
Dan wordt het totaal zo`n €1920
Dus... Meningen!
Ik weet niet of de 272 er standaard in zit of een 263? En wat de eventuele meerprijs daarvoor is?
Een 272 vs een 263, tsjaa als het een paar tientjes scheelt of standaard is, is het leuk, anders niet doen.
Een 272 vs een 263, tsjaa als het een paar tientjes scheelt of standaard is, is het leuk, anders niet doen.
Verwijderd
Een prima system Een stuk beter dan de G74 hierboven
Het is wel behoorlijk overkill, maar deze config ga je niet goedkoper vinden denk ik... Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je nog wat extra moet slijmen voor extra korting
Standaard de 2720QM inderdaad, met 2630QM is hij duurder gek genoeg.
Het is wel behoorlijk overkill, maar deze config ga je niet goedkoper vinden denk ik... Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je nog wat extra moet slijmen voor extra korting
Standaard de 2720QM inderdaad, met 2630QM is hij duurder gek genoeg.
@ CLB.
Ik kon bij deze config niet kiezen voor de 2620QM
Deze gaat pas vanaf de 2720QM, is zo`n gaming deal...
@ Darkstone.
Haha nog meer slijmen? haha
zit al aardig wat korting overheen
Check je DM trouwens ook even
Ik kon bij deze config niet kiezen voor de 2620QM
Deze gaat pas vanaf de 2720QM, is zo`n gaming deal...
@ Darkstone.
Haha nog meer slijmen? haha
zit al aardig wat korting overheen
Check je DM trouwens ook even
@ Darkstone,
Vandaag contact gehad met Dell, en zij raden mij de Dell Latitude E6520 aan.
Is een stuk robuuster, gaat langer mee en vooral handig voor mij mee naar studie en naar het werk.
Tevens ook meer opties op zoals het laten zetten van die metalen plaatjes etc., zodat het moeilijk word om de laptop te verkopen.
Wat vind jij? (http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-e6520/pd)
Schijnt dat een laptop 4 - 5 jaar meegaat, en Latitudes (vanwege hun bouw) 6-7 jaar.
Denk dat dit wel een hele toffe lijst is lijkt me:
Is wel excl. BTW, maar ben sinds vandaag zelfstandig ondernemer, dus hier is BTW n.v.t.
Latitude E6520
Prijs € 1.903,00
Korting € 296,00
Subtotaal € 1.607,00
Exclusief btw en verzendkosten
Kortingen in detail
Mijn selectie Alle opties
Latitude E6520
Date 11-7-2011 11:58:59 Central Standard Time
Catalogusnummer 2121 Retail nlbsdt1
Catalogusnummer / Beschrijving Productcode Qty SKU ID
Processor:
One Intel Core I7-2720QM(2.20GHz, 6MB cache, Quad Core) 509266 1 [213-13138] 146
Besturingssysteem:
Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit, Engels 570360 1 [619-31940] 11
Microsoft-software:
Microsoft® Office Starter 2010 421897 1 [630-13303] 1002
Beveiligingssoftware:
Trend Micro Worry Free Business Security 3.5 (15 Month) Software MUI 594258 1 [650-13942] 1014
LCD-scherm:
15.6in UltraSharp FHD(1920x1080) Wide View LED-backlit with Premium Panel Guarantee 509501 1 [230-11920] 760
BASISOPTIES:
NVIDIA NVS 4200M (45 W) APARTE GRAFISCHE KAART 509498 1 [212-10395] 149
Geheugen:
4GB 1333MHz DDR3 geheugen (2x2GB) 508890 1 [370-20058] 3
Harde schijf:
500GB Seriële ATA-harde schijf(7.200 rpm) 374398 1 [400-20132] 8
Optische stations:
DVD+/-RW-STATION 509128 1 [429-15717] 16
Bluetooth:
DELL 375 BLUETOOTH-KAART 509565 1 [555-13688] 59
Primaire Batterij:
9-CEL HOOFDBATTERIJ (87 WH), 3 JAAR GARANTIE OP BATTERIJ 508884 1 [451-11609] 112
Camera:
Integrated Full HD Camera with Microphone 509505 1 [319-10388][319-10666] 379
Draadloze connectiviteit:
EMEA INTEL CENTRINO ULTIMATE-N 6300 (802.11 A/B/G/N) HALFHOGE MINIKAART 509007 1 [555-13562] 19
Modem:
Modem: niet inbegrepen 509133 1 [530-12293] 14
Toetsenbord:
Intern Qwerty-toetsenbord Dual Pointing met achtergrondverlichting (Numeriek toetsenbord, antibacterieel) - Vs/Internationaal 509541 1 [583-14767] 4
Voeding:
EUROPESE 90 W-WISSELSTROOMADAPTER MET EUROPESE STROOMKABEL 509574 1 [450-16497] 1015
Base:
Latitude E6520 : Standard Base 509493 1 [210-35406][613-10908] 1
Palmsteun:
VINGERAFDRUKLEZER EN CONTACTLOZE SMARTCARDLEZER 509557 1 [214-10362] 55
Imageherstel:
Dell Backup and Recovery Manager for Windows® 7 SP1 510275 1 [637-10364] 453
Back Cover:
LCD-BACKCOVER VOOR HD+ LCD-BEELDSCHERM 509507 1 [320-11668] 200003
Herstelopties besturingssysteem:
MUI Windows® 7 Professional (64Bit) Resource DVD 570391 1 [620-13334] 200013
Order Information:
Latitude-Bestelling - Nederland 32113 1 [800-10568] 111
Gedis Bundle Reference:
L0565203 569998 1 [200-85677] 22
Roxio DVD Optical Software:
ROXIO CREATOR DVD-SOFTWARE 485655 1 [429-12488] 467
PowerDVD-software voor optische stations:
POWERDVD-SOFTWARE VISTA HOME PREM EN ULTIMATE, WIN7 HOME PREM, PRO EN ULTIMATE 479724 1 [429-15606] 469
Windows Live:
WINDOWS LIVE VOOR WINDOWS 7 473281 1 [641-10045] 298
Standard Warranty:
3 jaar basisgarantie - Next Business Day 367857 1 [709-10556][709-10557] 29
Labels:
Intel Core Label I72 508980 1 [227-10034] 750
Shipping Documents:
English,Danish,Dutch,Finish,French,Norwegian,Swedish shipping Docs 509250 1 [340-24507] 21
Herstelopties:
Latitude E6520 Resource DVD 509560 1 [430-10697] 47
Draagtassen:
Geen draagtas 5758 1 [460-10040] 118
Ondersteuningsdiensten:
5 jaar basisgarantie - Next Business Day 367867 1 [710-10241][710-18617] 30
Mobiliteit:
Geweigerde Accidental Damage 477527 1 [712-10577] 1006
Gegevensbescherming — Keep Your Hard Drive:
Keep Your Hard Drive Service - Not Selected 581777 1 [711-11442] 345
Antidiefstalapparaat en Asset Tagging:
StopTrack-antidiefstaletiket 299817 1 [293-10000] 67
Systeembeheer:
GEEN OUT-OF-BAND SYSTEEMBEHEER 509561 1 [631-10755] 49
Aanvullende software:
WINDOWS® 7 PROFESSIONAL MET XP-MODUS 434998 1 [658-10016] 220
Is een stuk robuuster, gaat langer mee en vooral handig voor mij mee naar studie en naar het werk.
Tevens ook meer opties op zoals het laten zetten van die metalen plaatjes etc., zodat het moeilijk word om de laptop te verkopen.
Wat vind jij? (http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-e6520/pd)
Schijnt dat een laptop 4 - 5 jaar meegaat, en Latitudes (vanwege hun bouw) 6-7 jaar.
Denk dat dit wel een hele toffe lijst is lijkt me:
Is wel excl. BTW, maar ben sinds vandaag zelfstandig ondernemer, dus hier is BTW n.v.t.
Latitude E6520
Prijs € 1.903,00
Korting € 296,00
Subtotaal € 1.607,00
Exclusief btw en verzendkosten
Kortingen in detail
Mijn selectie Alle opties
Latitude E6520
Date 11-7-2011 11:58:59 Central Standard Time
Catalogusnummer 2121 Retail nlbsdt1
Catalogusnummer / Beschrijving Productcode Qty SKU ID
Processor:
One Intel Core I7-2720QM(2.20GHz, 6MB cache, Quad Core) 509266 1 [213-13138] 146
Besturingssysteem:
Legitieme Windows® 7 Professional 64 Bit, Engels 570360 1 [619-31940] 11
Microsoft-software:
Microsoft® Office Starter 2010 421897 1 [630-13303] 1002
Beveiligingssoftware:
Trend Micro Worry Free Business Security 3.5 (15 Month) Software MUI 594258 1 [650-13942] 1014
LCD-scherm:
15.6in UltraSharp FHD(1920x1080) Wide View LED-backlit with Premium Panel Guarantee 509501 1 [230-11920] 760
BASISOPTIES:
NVIDIA NVS 4200M (45 W) APARTE GRAFISCHE KAART 509498 1 [212-10395] 149
Geheugen:
4GB 1333MHz DDR3 geheugen (2x2GB) 508890 1 [370-20058] 3
Harde schijf:
500GB Seriële ATA-harde schijf(7.200 rpm) 374398 1 [400-20132] 8
Optische stations:
DVD+/-RW-STATION 509128 1 [429-15717] 16
Bluetooth:
DELL 375 BLUETOOTH-KAART 509565 1 [555-13688] 59
Primaire Batterij:
9-CEL HOOFDBATTERIJ (87 WH), 3 JAAR GARANTIE OP BATTERIJ 508884 1 [451-11609] 112
Camera:
Integrated Full HD Camera with Microphone 509505 1 [319-10388][319-10666] 379
Draadloze connectiviteit:
EMEA INTEL CENTRINO ULTIMATE-N 6300 (802.11 A/B/G/N) HALFHOGE MINIKAART 509007 1 [555-13562] 19
Modem:
Modem: niet inbegrepen 509133 1 [530-12293] 14
Toetsenbord:
Intern Qwerty-toetsenbord Dual Pointing met achtergrondverlichting (Numeriek toetsenbord, antibacterieel) - Vs/Internationaal 509541 1 [583-14767] 4
Voeding:
EUROPESE 90 W-WISSELSTROOMADAPTER MET EUROPESE STROOMKABEL 509574 1 [450-16497] 1015
Base:
Latitude E6520 : Standard Base 509493 1 [210-35406][613-10908] 1
Palmsteun:
VINGERAFDRUKLEZER EN CONTACTLOZE SMARTCARDLEZER 509557 1 [214-10362] 55
Imageherstel:
Dell Backup and Recovery Manager for Windows® 7 SP1 510275 1 [637-10364] 453
Back Cover:
LCD-BACKCOVER VOOR HD+ LCD-BEELDSCHERM 509507 1 [320-11668] 200003
Herstelopties besturingssysteem:
MUI Windows® 7 Professional (64Bit) Resource DVD 570391 1 [620-13334] 200013
Order Information:
Latitude-Bestelling - Nederland 32113 1 [800-10568] 111
Gedis Bundle Reference:
L0565203 569998 1 [200-85677] 22
Roxio DVD Optical Software:
ROXIO CREATOR DVD-SOFTWARE 485655 1 [429-12488] 467
PowerDVD-software voor optische stations:
POWERDVD-SOFTWARE VISTA HOME PREM EN ULTIMATE, WIN7 HOME PREM, PRO EN ULTIMATE 479724 1 [429-15606] 469
Windows Live:
WINDOWS LIVE VOOR WINDOWS 7 473281 1 [641-10045] 298
Standard Warranty:
3 jaar basisgarantie - Next Business Day 367857 1 [709-10556][709-10557] 29
Labels:
Intel Core Label I72 508980 1 [227-10034] 750
Shipping Documents:
English,Danish,Dutch,Finish,French,Norwegian,Swedish shipping Docs 509250 1 [340-24507] 21
Herstelopties:
Latitude E6520 Resource DVD 509560 1 [430-10697] 47
Draagtassen:
Geen draagtas 5758 1 [460-10040] 118
Ondersteuningsdiensten:
5 jaar basisgarantie - Next Business Day 367867 1 [710-10241][710-18617] 30
Mobiliteit:
Geweigerde Accidental Damage 477527 1 [712-10577] 1006
Gegevensbescherming — Keep Your Hard Drive:
Keep Your Hard Drive Service - Not Selected 581777 1 [711-11442] 345
Antidiefstalapparaat en Asset Tagging:
StopTrack-antidiefstaletiket 299817 1 [293-10000] 67
Systeembeheer:
GEEN OUT-OF-BAND SYSTEEMBEHEER 509561 1 [631-10755] 49
Aanvullende software:
WINDOWS® 7 PROFESSIONAL MET XP-MODUS 434998 1 [658-10016] 220
...
[ Voor 100% gewijzigd door Yuckfou157 op 11-07-2011 19:09 ]
Verwijderd
Op de grafische kaart. De HD6990 is bijna 2x zo snel als de GT560m, al zijn er nog geen benchmarks beschikbaar.
Ik vind het een prachtig apparaat hoor, maar €1700 uitgeven aan iets met 'maar' een GT560m... Dat zou ik niet doen.
Ik vind het een prachtig apparaat hoor, maar €1700 uitgeven aan iets met 'maar' een GT560m... Dat zou ik niet doen.
Heel mooi apparaat, maar absoluut geen 'gamingnotebook' door de GPU die daar niet voor bestemd is.JPtjee007 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:57:
Tevens is het copy pasten van de gehele specsheet niet echt heel relaxed om is even lekker door te nemen.
Ikzelf zit te twijfelen over de aanschaf van:
15.6" Full HD (1920 x 1080)
ATI HD 6970 / 2.0GB DDR5 * DIRECT X11
Ontspiegeld (antiglare) HIGH CONTRAST met 95% kleurechtheid (Gamut) scherm
Intel Core i7 - 2630QM Quad Core (2.0GHz -2.9GHz Turbo, 6MB).
8GB DDR3-1333 (2 x 4GB)
500GB Seagate Momentus XT
DVD ReWriter
Intel WiFi 300Mbps + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS.
Windows 7 Home Premium 64 Bit
2 jaar carry in garantie
Zit alleen nog te twijfelen om er 8GB Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/8GX bij te nemen / in te zetten
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 11-07-2011 19:15 ]
Verwijderd
Als je nog een paar honderd bijlegt kun je ook nog een W520 kopen met 2000M kaart (workstation variant van de GTX460m, maar dan optimus-enabeled)CLB schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:11:
[...]
Heel mooi apparaat, maar absoluut geen 'gamingnotebook' door de GPU die daar niet voor bestemd is.
Tevens is het copy pasten van de gehele specsheet niet echt heel relaxed om is even lekker door te nemen.
Bovendien. Wat heb je in godsnaam aan 5 jaar garantie... Ik vind hem veel te duur: alleen de CPU en behuizing is beter dan de xps 15 voor de helft van de prijs
Jaa, maar heb wel een stevige notebook nodig voor mee naar school.
Voldoet de XPS 15 daar aan?
Denk het wel toch?!
Voldoet de XPS 15 daar aan?
Denk het wel toch?!