Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Zie ik ben niet je persoonlijk zoekassistent, dat zul je toch zelf moeten bekijken door zelf eens op ebay te surfen... Wel kun je later die 8GB er in zetten, al zou je wel gelijk de i7 moeten nemen. Al ben ik van mening dat dat overkill is. Een Core i5 is ook erg snel, De i7 kost iets van 500 euro meer ofzo, dat is gekkenwerk voor die 5-10% snelheidswinst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een gaminglaptop en dacht aan een msi
nou twijfel ik tussen de gx660 en de gx 740
nou vroeg ik me af wat jullie beter vinden voor mij en of ze de komende jaren de nieuwste spellen nog goed af kunnen spelen.ik wil hem vooral gebruiken om spellen te spelen(en die spellen moeten er gewoon goed uitzien)
internetten en heel af en toe een film kijken
kan ik in deze laptops eventueel over een paar jaar een betere grafische kaart erin doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberhank
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-02 12:24
@bartjan30: wel eens gedacht aan een clevo-based notebook ? Voorheen was Xxodd een clevo-reseller in Nederland, echter die is failliet, zoals bekend. Voordeel van deze clevo gaming notebooks is dat ze volledig naar wens samen te stellen zijn. De dichtstbijzijnde reseller is nu, naar ik weet, het Duiste Schenker-Notebook (Mysn.com).

Ik heb zelf al jaren een Xxodd (= clevo) gaming notebook naar volle tevredenheid en verwacht eind deze week mijn nieuwe clevo-notebook van Mysn te ontvangen. :9 (zie hier het topic dat ik hierover gestart ben).

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:58:
ik ben op zoek naar een gaminglaptop en dacht aan een msi
nou twijfel ik tussen de gx660 en de gx 740
nou vroeg ik me af wat jullie beter vinden voor mij en of ze de komende jaren de nieuwste spellen nog goed af kunnen spelen.ik wil hem vooral gebruiken om spellen te spelen(en die spellen moeten er gewoon goed uitzien)
internetten en heel af en toe een film kijken
Zou je de links naar de PW pagina's kunnen geven, er zijn meerdere modellen. En wat is je budget? Ga je hem vaak meenemen?
kan ik in deze laptops eventueel over een paar jaar een betere grafische kaart erin doen?
Volgens mij is het MXM, dus dat zou moeten kunnen, maar een pretje is het niet om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn vriend wil een laptop halen waarmee hij goed wil kunnen gamen (WoW, zulke spellen). Hij wil hem ook een beetje gebruiken voor schoolopdrachten enzo.

Zijn budget is 650 euro.
Wat zou een goede laptop zijn?
Zelf kwam hij met de Toshiba Satellite L650-1CN
Maar ik twijfelde een beetje over die videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn budget zit tussen de 1000 en 1400 euro
en wil een gamelaptop die nog wel een aantal jaartjes de nieuwste games aankan
en dacht dat deze 2 van msi dat wel aan kunnen?
ik dacht zelf een laptop met een ati hd5870 kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat, of de GTX 460M of GTX 480M zijn je beste opties idd. Die MSI voldoet daar zeker wel aan. Je zal zelf de keuze tussen 17" en 15,6" moeten maken.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:07:
Hallo,

Mijn vriend wil een laptop halen waarmee hij goed wil kunnen gamen (WoW, zulke spellen). Hij wil hem ook een beetje gebruiken voor schoolopdrachten enzo.

Zijn budget is 650 euro.
Wat zou een goede laptop zijn?
Zelf kwam hij met de Toshiba Satellite L650-1CN
Maar ik twijfelde een beetje over die videokaart.
Videokaart is idd te zwak. In de pricewatch is echter weinig te vinden:
Pricewatch met filter

Echter heeft Dell op het moment wel een erg goede deal:
http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp

[ Voor 77% gewijzigd door GENETX op 14-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is niet alleen de keuze 17 inch of 15,6 inch maar ook full hd of 1440 x 900
en voor games weet ik eigenlijk niet wat beter is,de meningen hier op de site verschillen nogal volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor games maakt het geen snars uit, voor standaardwerk is het echter vrij simpel: meer = beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Lagere resolutie -> minder details -> minder rekenkracht -> meer frames per second.

Oftewel, waar hecht je meer waarde aan: Framerate of scherper beeld. Soms zul je met Full HD wel eens een setting terug moeten doen om het speelbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan ga ik denk toch voor de msi gx 740 intel core i5 460m met een ati hd 5870 kaart
kost 1000 euro en dat vind ik ook wel weer meevallen
is een 17 inch scherm,dat is toch ook wel lekker om te gamen
wel een lagere resolutie maar volgens mij deze computer nog wel een paar jaar de nieuwste games aan.
kan
kan ook niet echt laptops die de geforce GTX 460M of GTX 480M in zich hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wel om te gamen ja, maar niet als je hem dagelijks van plan bent mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat ben ik niet van plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een winkel waar je ze kan kopen,kan ze eigenlijk alleen maar online vinden maar zou ze graag eerst zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt altijd nog de wet kopen op afstand, mocht je toch niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het afgeschreven hebben van mijn desktop en de realisatie dat ik echt een crappy acer laptop heb; maar eens even opzoek naar een fatsoenlijke laptop.

Zoek een 15 inch laptop. Verwachting is dat ik over een jaartje een jaar naar het buitenland ga, dus batterij moet goed zijn en mobiliteit ook goed.

Ik multitask veel, speel ook wel eens spelletjes (zou geweldig zijn om civilization 5 te spelen/directx 11)
Heb genoeg aan 300-500 gb harde schijf.

Probleem met mijn laptop is, is dat hij nogal snel te warm wordt. Ligt ook wel eens op bed (film kijken) dus eis is ook dat het systeem niet te warm wordt. Daarnaast zal het jaar buitenland waarschijnlijk azie betreffen, dus dan is dat zowiezo niet handig dacht ik.

Kwa merk kom ik er in elk geval al niet uit. Dell XPS 15 had mooie aanbieding maar lees veel over matige kwaliteit? MSI? ASUS?

Laptop moet in elk geval desktop even kunnen vervangen voor de komende 3/4 jaar.
Hoge eisen dacht ik zo, met een budget van 1000-1500e?

Ben benieuwd wat jullie voor input hebben, alvast bedankt (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:25:
Probleem met mijn laptop is, is dat hij nogal snel te warm wordt. Ligt ook wel eens op bed (film kijken) dus eis is ook dat het systeem niet te warm wordt.
Verplicht strafwerk schrijven! :+
100x "ik zal nooit meer mijn laptop op bed neerzetten".

Laptops geven namelijk veel warmte af aan de onderkant en de zijkant. Op bed blokeer je dat dus en werkt je matras als isolatie. Dat is echt heel slecht voor een laptop en daarmee kun je hem zelfs oververhit maken. Dus nooit meer doen. Altijd op een nachtkastje ofzo, maar nooit op stof neerzetten.
Daarnaast zal het jaar buitenland waarschijnlijk azie betreffen, dus dan is dat zowiezo niet handig dacht ik.

Kwa merk kom ik er in elk geval al niet uit. Dell XPS 15 had mooie aanbieding maar lees veel over matige kwaliteit? MSI? ASUS?

Laptop moet in elk geval desktop even kunnen vervangen voor de komende 3/4 jaar.
Hoge eisen dacht ik zo, met een budget van 1000-1500e?
Allereerst: Een koele laptop ga jij niet krijgen. Je hebt hoge eisen -> veel rekenkracht -> veel stroomverbruik -> veel warmte. Wil je een koele laptop, dan moet je een netbook ofzo halen, de klasse laptop die jij wilt wordt gewoon warm onder last. Feit.

De XPS 15 is leuk, alternatief is de Asus N53Jq op dit moment. Dat zijn ook gelijk de 2 laptops die het meeste voor hun geld bieden. of je moet nog naar het kaliber MSI GX660 kijken die nog meer grafische kracht heeft (en nog veel warmer wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik zit eraan te denken om de Sony Vaio VPCF13Z1E/B.NL3 n te schaffen als gamerslaptop. Ik plaats de topic maar hier ipv in het Sony Vaio gedeelte v/h forum.
De specs van deze laptop lijken mij perfect, ik vraag me alleen af hoe de videokaart is en jullie ervaringen zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een deviltech 9700dtx bestelt

full hd 15,6 inch non glare
i7 740QM
ati hd5870
6 gig geheugen
en een 500gig hybrid hardeschijf

hij is vorige week maandag al bestelt, dus hoop dat hij deze week binnen komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
wiscel schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:08:
Ik zit eraan te denken om de Sony Vaio VPCF13Z1E/B.NL3 n te schaffen als gamerslaptop. Ik plaats de topic maar hier ipv in het Sony Vaio gedeelte v/h forum.
De specs van deze laptop lijken mij perfect, ik vraag me alleen af hoe de videokaart is en jullie ervaringen zijn .
Het is natuurlijk neit een echte gamerslaptop zoals die deviltech hierboven. Settings zul je eerder op medium-high moeten zetten ipv ultra. Daarnaast is de Sony Vaio veel te duur in vergelijking met de Dell XPS 15 of Asus N53Jq als "gamerslaptop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Die Dell en Asus hebben allebei maar een 15 inch scherm, en ik wil toch liever 16/17. De prijs maakt me niet zoveel uit, maar ik zal die Deviltech eens checken. Nog nooit van gehoord.

Edit: hm, Deviltech is ook maar 15 inch.

[ Voor 10% gewijzigd door wiscel op 15-12-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ook eens naar de xps 17, €999 en betere specs dan de F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberhank
  • Laatst online: 28-02 12:24
@wiscel:
Deviltech heeft ook 17" gaming notebooks.
Overigens is Deviltech ook een Duiste reseller van zgn. clevo-based notebooks. Net als mySN of het inmiddels failliete Nederlandse Xxodd.
Zoals ik gister reeds schreef is het voordeel van de clevo-systemen dat ze volledig naar wens zijn samen te stellen en de meest heftige configuraties mogelijk zijn, t/m Core i7 980X met GTX480M GTX470M SLI aan toe... :D
(de GTX480M is inmiddels vervangen door de efficiëntere GTX470M, maar de GTX460M SLI heeft m.i. de beste prijs/prestatie verhouding)

[ Voor 15% gewijzigd door cyberhank op 15-12-2010 21:57 ]

Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks a million (:
Ik ga niet 100x schrijven, maar zal het niet meer doen ;)
Had die ook al gezien, maar weet het nu zeker.. Ongeveer. In ieder geval xps15 besteld ivm leuke aanbiedingen, kan ik m ook een beetje beefen. Is i7 core trouwens niet wat overdreven? Naja ik kijk nog even naar neiuwe aanbiedingen enzo
thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Core i7 overdreven, nah. Het is dat je de 435M niet icm een Core i5 kan krijgen vziw (of darkstone moet weten te melden dat je ook dat via de foon kan regelen :P ). De prijs is echter wel gunstig, dus zo'n drame is de i7 dan ook niet, die sowieso nog dualcore turbo op 2,93GHz doet. Alleen mis je helaas de IGP waardoor je geen Optimus hebt, dat is de reden waarom ik de voorkeur heb voor een i5 460M / i5 560M, maar dat maakt de i7 niet slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, dat kan niet, het verschil is ook niet bar groot waar de de 420m kan overclocken naar het niveau van de 435m.

misschien moet ik daar ook even een topic over starten.. het overclocken van laptop grafische kaarten.

Verwijderd

ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen. ik zou deze vooral voor gaming gebruiken maar ook films rippen, converteren branden, films zien, muziek luisteren. zowat alles maar met nadruk op gaming.
ik heb een budget tussen de 1000 en 1400 euro liefst rond de 1200€ maar als er een grote verbetering mogelijk is mag dit tot 1400 gaan. Na wat rondsnuffelen heb ik wel enkele interessante modellen gevonden.
de Asus G51Jx-X1; Asus N53JQ-SX085V;HP Pavilion dv7-4180eb;MSI GX660-249. zijn deze goed genoeg voor te gamen want de meeste hun grafische kaart is iets zwakker.
iemand enig idee of advies?
Batterij duur is niet zo belangerijk, scherm 15 inch liefst of groter maar is niet zo belangerijk. 6gig ram is ook een pluspunt.
ik had ook al is naar de medions gezien maar volgens veel mense is deze kwaliteit wat minder?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je liever iets goedkoper gaat zou ik voor een dell xps 15 of 17 gaan, de asus geeft ook redelijk goed waar voor zijn geld, voor echt meer gamen zou ik voor de msi gaan. Of neem net als ik voor rond de 1400 incl verzendkosten de deviltech 9700dtx met gewenste specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1400 is toch te veel en zou liever een hebben uit winkel (btw aftrekken :p)
mijn grootste twijfel is tussen de Asus N53JQ-SX085V en de MSI GX660-249NL
de asus heeft 6gig ram terwijl de msi 'slechts' 4gig heeft maakt dit een groot verschil?
asus heeft (denk ik) ook iets betere processor,de i7 740qm tegenover de i5 460m
maar de graka van de msi is wel een stuk beter met een ATI MoRa HD5870 tegenover de ATI MoRa HD 5730 van asus
ik zie wel dat bij de msi er 3 geheugensloten zijn , zou ik nog 2gig ram kunnen bijsteken dan?
msi is ook full hd (1080) tegenover hd ready (720) van asus, msi heeft harde schijf met 7200rpm tegenover 5400 van asus.
ik denk dat het de MSI zal worden maar er is wel een klein probleempje, kan je de MSI ook met azerty toetsenbord krijgen? of is er een goede oplossing voor (liefst geen dure)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bij de msi kan je het geheugen relatief makkelijk uitbereiden. Ik heb mijn deviltech ook op bedrijfsnaam gekocht dus ben een 1100 ex btw kwijt. Kan net zo goed uit buitenland haha!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat dit net zo goed uit het buitenland kan maar als je een laptop uit het buitenland koopt bij een vrij goed gamelaptop bedrijf voor een 1 mans firma stellen ze soms vragen, zeker als je naar het geheel van bedrijfsaankopen ziet en het doel van het bedrijf :p
voor het toetsenbord probleem heb ik nu de GX660-251BE gevonden wat denk ik dezelfde is maar met een azerty toetsenbord.
weet iemand in welke winkel je deze laptop kan kopen?
btw de deviltech vond ik toch te duur, kwam altijd aan min 1400€, liever dan de msi met een extra ram stick van 2 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja dat was bij mij ook even goed kijken, bedrijf waar niet echt laptops nodig zijn en al 3 game pc's gekocht zijn, gelukkig hebben ouders meerdere bedrijfsnamen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb toch is goed naar de deviltech gekeken en dat is toch best wel interresant.heb je hem al binnen?ben wel benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nog niet binnen, verwacht hem aankomende week, zal met transport ook wel wat langer duren met de sneeuw in duitsland. Kwaliteit behuizing is gewoon van clevo dus dat is prima en op notebookcheck krijgen deviltech notebooks erg goede recenties dus heb er alle vertrouwen in haha. Zo gauw ik hem binnen heb zal ik meer laten weten. Leuk is ook dat de prijs van deviltech de laatste maanden 200eu omlaag is gegaan, dat scheelt ook veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja en zonder btw gaat de prijs helemaal lekker naar beneden.
dat wil ik ook .
werkt dat anders als je hem in het buitenland op bedrijfsnaam koopt of moet je dat ook gewoon in nederland afschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof dat het gewoon via nederlandse btw nummer gaat. Pin me hier niet op vast, mijn duits is erg slecht en heb alles door men vader laten regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Alleen weet niet wat ik moet pakken (heb er ook niet zoveel verstand van).

Budget: 800 - 1000 euro
15 inch scherm
Ik wil erop kunnen gamen: WoW, starcraft 2 (blizzard spellen). Dit hoeft niet met de beste instellingen. Belangrijkste is dat die spellen t doen zonder lags.
Batterij maakt niet uit
Verder gebruik hem voor school, maar dat is alleen office.

Ik heb een beetje rondgekeken en kwam uit op de dell xps 15.

Verder hoor ik van mijn vrienden goed verhalen over sony en asus. Ik weet alleen niet welke types ik dan moet pakken, die in m'n budget passen? (Heb niet zoveel verstand van videokaarten en processors.)

Als t meer dan 1000 euro is, kan ook als er een dermate verbetering is voor een paar tientjes extra ofzo. Goedkoper mag natuurlijk ook:P.

Laat ff weten als je meer info nodig hebt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sony heeft de Vaio E, maar die heeft last van een piep en de service van Sony is echt bagger op het moment. Die zou ik dus sowieso niet aanraden.

Voor de Dell zou ik de XPS 15 met Core i7 en GT 435M aanraden en dan niet het Full HD scherm. Die kost mooi 800 euro wat erg scherp is.

Echter zijn er nog wel wat andere geschikte laptops
Pricewatch gefiltreerd

pricewatch: Asus N53JN-SX131V
En deze Asus is dan wel heel positief. Gelijkwaardig aan de Dell. Voordelen zijn de 2 jaar garantie, zuinigere (maar eigenlijk net zo snelle) processor, Nvidia Optimus. Nadelen de wat tragere harde schijf.

Beide zijn imho goede deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even met Deviltech gebeld, niet alles was op voorraad dus ik zal nog even moeten wachten. Ze hoopte dat hij volgende week verstuurd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Maar ik weet niet zo goed welke ik het beste kan kopen.
Ik heb Max 1000 euro te besteden het liefst wat minder.
Ik zoek een laptop voor Core gaming maar ook voor School gebruik in verband met de opleiding die ik volgend jaar ga doen Applicatie Ontwikkelaar dus de software die ik daarvoor nodig heeft moet ook goed en snel kunnen runnen.

Ik zat zelf te denken aan deze pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V maar misschien zijn er wat dingen die ik over het hoofd zie. Is dit voor mij de beste om te halen onder de 1000 euro of is er misschien wat beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Neem dan deze:
http://www.laptopshop.nl/...40/asus-n53jq-sz191v.html

Die heeft een Full HD scherm namelijk.

Ook kun je gaan voor de Dell XPS 15 en die uitrusten met een Full HD scherm.

Waarom? Omdat je een Full HD scherm wilt hebben bij het ontwikkelen. Ik zit nu thuis achter mijn 13,3" laptopje met 1366x768 pixels en gister was ik even bezig wat te proberen in een IDE. Echt, ik had geen ruimte. Het werkt totaal niet als je echt aan de slag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet de zelfde als die ik net stuurde maar maakt het 100 euro uit als je hem ergens anders koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wel zelfde type idd. Het vreemde is echter dat de ene site 1366x768 pixels aangeeft, maar laptopshop.nl 1920x1080 pixels aangeeft. Die van laptopshop is ook bevestigd 1920x1080px. En voor 100 euro extra is een Full HD scherm geen slechte deal.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 22-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das inderdaad geen slechte deal maar ik vind het wel vreemd dat 2 bedrijven de zelfde laptop verkopen maar toch een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik ook, al weet Asus doorgaans ook niet wat ze verkopen of gaan verkopen... (standaard antwoord: Check tweakers.net :X O-) ) Er is wel vaker onduidelijkheid. Je zou de andere webshops nog even een mail kunnen sturen of ze het na kunnen gaan. Eventueel kun je hem ook kopen en kijken of het toch Full HD is en anders terugsturen middels de wet aankoop op afstand, al is dat niet de netste.

2 tweakers hebben iig een Full HD versie van laptopshop gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 22-12-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt bedankt voor je hulp ik zou wel effe een paar mailtjes stuuren naar bedrijven die hem verkopen en als ik meer weet zou ik het ook zeker weer hier posten.

EDIT: Ik kreeg dit te horen van laptopshop.nl.
De informatie die Asus in eerste instantie verspreid heeft was verkeerd, de anderre websites hebben deze informatie dus ook fout overgenomen en nooit verbeterd.

EDIT: Na wat meer en beter onderzoek te hebben gedaan ben ik er achter dat het bericht van laptopshop.nl niet klopt. de laptop word gewoon met beide scherm resoluties uitgegeven en laptopshop.nl is wel de enige die hem in full hd aanbied.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 02:36 ]

• Tisko
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-08 19:52
Ook ik wil desktopvervangend gaan gamen. Ik volg in deeltijd een opleiding en heb een gamelaptop natuurlijk ontzettend hard nodig voor school, dus kan ik m nog van de belasting aftrekken ook.

Ik heb een groot deel van dit topic gelezen en ben vervolgens zelf gaan filteren op de voor mij belangrijkste zaken, zoals prijs en CPU/GPU/diagonaal. Ik kom uit op de volgende selectie. De DELL weet ik nu wel dat dat een mooi apparaatje is, maar de diagonaal valt me toch wat tegen. Ik ga terug van een 23" breedbeeld. De overige laptops, absolute aan- of afraders ertussen?

http://tweakers.net/price...1402;267529;269802;271685

Die X77JQ-TY072V klinkt wel erg mooi...

[ Voor 103% gewijzigd door Tisko op 23-12-2010 01:54 ]

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:10:
EDIT: Ik kreeg dit te horen van laptopshop.nl.
De informatie die Asus in eerste instantie verspreid heeft was verkeerd, de anderre websites hebben deze informatie dus ook fout overgenomen en nooit verbeterd.
Hmm, dat is het melden waard bij de andere shops, want scheelt wel mooi veel. Dan zou Asus echt een goede deal hebben op het moment.
Tisko schreef op donderdag 23 december 2010 @ 01:36:
De DELL weet ik nu wel dat dat een mooi apparaatje is, maar de diagonaal valt me toch wat tegen.
Daarom heeft Dell ook de XPS 17. Betere videokaart en een 17,3" scherm ;)
http://tweakers.net/price...1402;267529;269802;271685

Die X77JQ-TY072V klinkt wel erg mooi...
Ook een zeer leuke laptop idd.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 23-12-2010 13:25 ]

Verwijderd

Die X77JQ-TY072V lijkt me beter als de pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V of zie ik iets over het hoofd ?
Hmm misschien toch niet ik weet eigelijk niks van video kaarten maar de pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V heeft wel meer Videogeheugen en een betere processor

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 19:04 ]

• GENETX
Videokaarten: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

De GT 425M is wel wat trager als de HD 5730, maar zo groot is dat gat nou ook weer niet. Het belangrijkste is echter het Full HD scherm van de N53JQ en natuurlijk het 15,6" scherm. Veel mensen vinden 17" te groot voor een laptop. 15,6" is een ideaal formaat om mee te nemen in de rugzak of op schoot, maar ook groot genoeg om comfortabel op te werken.

Jij vergelijkt de laptop met je 23" desktopscherm, eigenlijk is dat fout. Je moet de grootte van de laptop juist bepalen door het gebruik van je laptop. Ik ben juist tevreden met mijn kleine 13,3" laptop. Lekker draagbaar en licht. Juist zoals een laptop hoort te zijn in mijn ogen.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 23-12-2010 19:18 ]

Verwijderd

oke nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
Ben op zoek naar een nieuwe laptop. Gebruik hem vooral voor internetten - films kijken - games en voor school. Heb er 2 op het oog:

Hp Pavilion DV7-4140ed - Phenom II X4 2.0 GHz / 4096 MB / 640 GB
Videokaart : ATI Mobility Radeon™ HD 5650
Videokaartgeheugen : 1024 MB GDDR3

en deze:

De Sony Vaio VPC-EB3S1E/BQ 15.5"
Intel(R) Core(TM) i5 460M 2.53 GHzProcessor
1024 MB ATI Mobility Radeon(TM) HD5650 videokaart

Maar welke is er beter en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
RR21 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:04:
Ben op zoek naar een nieuwe laptop. Gebruik hem vooral voor internetten - films kijken - games en voor school. Heb er 2 op het oog:

Hp Pavilion DV7-4140ed - Phenom II X4 2.0 GHz / 4096 MB / 640 GB
Trage processor
en deze:

De Sony Vaio VPC-EB3S1E/BQ 15.5"
Intel(R) Core(TM) i5 460M 2.53 GHzProcessor
1024 MB ATI Mobility Radeon(TM) HD5650 videokaart
Heeft een pieptoon
Maar welke is er beter en waarom?
Dell XPS 15 uiteraard.

Maar geef eens wat meer info zoals je budget, eisen aan de accu, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
Maar geef eens wat meer info zoals je budget, eisen aan de accu, etc etc.
[/quote]

Maximaal rond de 800 euro en accu hoeft niet echt goed te zijn maar is natuurlijk mooi meegenomen. Wil daarbij ook een goeie videocard / processor voor spellen als Call of Duty MW 2.
i5 is daar voldoende voor heb ik gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jup, in dat geval is de Dell XPS 15 je beste optie. Zeer goede prijs/kwaliteit verhoudig en snelle specs. De Sony is qua ondersteuning gewoon ruk (veel modellen piepen en Sony lost het niet op), de HP heeft een trage quadcore was gewoon niet handig is bij het gamen, beter een snelle Core i5 dualcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
GENETX schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:44:
Jup, in dat geval is de Dell XPS 15 je beste optie. Zeer goede prijs/kwaliteit verhoudig en snelle specs. De Sony is qua ondersteuning gewoon ruk (veel modellen piepen en Sony lost het niet op), de HP heeft een trage quadcore was gewoon niet handig is bij het gamen, beter een snelle Core i5 dualcore.
Bedankt voor je reactie.

Kan ik dan niet beter een HP pavilion kopen met een i5 of zijn die van Dell gewoon echt beter?

En bij die Dell XPS raad je me dan per se de i5 aan of kan de i3 ook? heb namelijk gehoord dat het niet zoveel scheelt maar toch 100 euro duurder is.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
i3 370M is op zich snel genoeg. Als je voor +- 40 euro de i5 460M ofzo kan krijgen zou ik dat wel doen overigens, maar 100 euro is te veel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
GENETX schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:06:
i3 370M is op zich snel genoeg. Als je voor +- 40 euro de i5 460M ofzo kan krijgen zou ik dat wel doen overigens, maar 100 euro is te veel als je het mij vraagt.
En deze dan?

Hp Pavilion DV6-3185ed - Intel Core i3 / 4096 MB / 500 GB
Kloksnelheid : 2.4 GHz

Of is de Dell toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is ook een goede optie qua specs, maar qua prijs ben je veel beter uit bij Dell.

[ Voor 38% gewijzigd door GENETX op 27-12-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
GENETX schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:12:
Dat is ook een goede optie qua specs, maar qua prijs ben je veel beter uit bij Dell.
Ik twijfel nu namelijk aan die 2. Ze zijn ongeveer even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Qua specs zijn ze inderdaad gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
GENETX schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:18:
Qua specs zijn ze inderdaad gelijkwaardig.
Is dat ook wel zo met de video kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
@RR21

notebookcheck ;)

http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html

Iets daarboven staat de gt435m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
gt435m ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Nvidia GT435M, ook een videokaart die in de XPS15 kan (duurdere configs).

Maar dan moet je even deze lijst hebben
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 27-12-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
ATI Mobility Radeon™ HD 5650
deze is dus beter dan van Dell?

En met de i3 kan je dan goed Call of duty MW2 spelen of schokt hij dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De videokaart is beperkend, dus met een i3 kan dat wel. Maar let op dat het maar algemene scroes zijn. De videokaart van de XPS 15 is sowieso niet veel minder, maar prestaties in bepaalde laptops kunnen soms wel 10-15% lager uitvallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
GENETX schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:53:
De videokaart is beperkend, dus met een i3 kan dat wel. Maar let op dat het maar algemene scroes zijn. De videokaart van de XPS 15 is sowieso niet veel minder, maar prestaties in bepaalde laptops kunnen soms wel 10-15% lager uitvallen!
Wat raad u mij aan dan, de HP of de DELL als je beide ziet?

Er moet toch wel wat verschil in zitten tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat hangt natuurlijk van de config af, maar op

http://www1.euro.dell.com...id=xps-15&s=dhs&cs=nldhs1

zou ik gaan voor die van 749 euro met Core i5 460M. Dan ben je met verzending net zo duur uit als de HP, maar heb je toch een veel snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
GENETX schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:07:
Dat hangt natuurlijk van de config af, maar op

http://www1.euro.dell.com...id=xps-15&s=dhs&cs=nldhs1

zou ik gaan voor die van 749 euro met Core i5 460M. Dan ben je met verzending net zo duur uit als de HP, maar heb je toch een veel snellere CPU.
Maar als je naar de videokaarten kijkt:

HP:

Dell:
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)

Dan is die van HP toch weer beter of scheelt dat niet heel veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
HD 5650: 6478
GT420M: 6068

+- 400 punten stelt echt niks voor.
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een groot verschil tussen de HD5650 en de GT 435M? Het scheelt ongeveer 1000.

Is deze Sony wat?
pricewatch: Sony Vaio VPCEB3S1E/BQ (Zwart)

of is de dell xps 15 voor hetzelfde geld (ongeveer) veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
Oke maar als je bij beide bij notebookcheck kijkt en bij Call of Duty MW2 dan geeft die HD 5650 toch veel betere resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nogmaals, het is echt afhankelijk van zoveel factoren.... HP kan die HD5650 op 450MHz of 650MHz klokken, of daartussen. Enig idee hoeveel verschil dat kan maken? Bij een laptop is het heel lastig vooraf te zeggen hoe snel deze echt loopt. Die Sony hieronder heeft hem bv op slechts 450MHz lopen, terwijl de oude Dell Studio 17 ook een HD5650 had, maar dan op 550MHz meende ik.

Het ligt allemaal dicht bijelkaar en het hangt ook zoveel af van de gebruikte laptops. Ik kijk dan ook meer per segment. Maar jij moet kopen wat je het beste lijkt. Beide zijn geen slechte keuze.
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:00:
Is er een groot verschil tussen de HD5650 en de GT 435M? Het scheelt ongeveer 1000.

Is deze Sony wat?
pricewatch: Sony Vaio VPCEB3S1E/BQ (Zwart)

of is de dell xps 15 voor hetzelfde geld (ongeveer) veel beter?
80% van die sony's geeft een irritante pieptoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Ow, wat misschien ook nog wel leuk is om te vermelden. De Dell heeft optimus, oft voor energie besparing (als je op de accu werkt) dan wordt de gt420m "uitgeschakeld" en wordt alles verwerkt via de interne gpu in de i3 of i5.

Edit: Dat werkt dus met i3's en i5's icm met een fermi (gt4xxm serie)

Meer info klik

[ Voor 25% gewijzigd door ibidriv3r op 27-12-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
Ben op zoek naar een nieuwe laptop maar weet bij god niet welke, er zijn er zoveel. Graag zou ik een laptop willen met een i3-i5 processor en een goede videokaart. Ook een goed scherm. Wil er namelijk Call of Duty MW2 op spelen. Ook gebruik ik hem voor internetten - films - school. Weten jullie misschien een goede laptop voor mij voor maximaal rond de 800 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het advies is toch al de pagina hiervoor gegeven :? XPS 15 of die HP die je zelf aan aandroeg zijn de beste opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
ik twijfel namelijk nogal tussen die 2.

Is het de moeite waard om de i5 te nemen inplaats van de i3? of scheelt dat niet zoveel met gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RR21 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:14:

Is het de moeite waard om de i5 te nemen inplaats van de i3? of scheelt dat niet zoveel met gamen?
GENETX heeft net de moeite genomen om je vragen te beantwoorden, en vervolgens begin je weer van voren af aan? Als je iets niet begrepen hebt kun je dat gewoon zeggen, maar zo komt het een beetje raar over ;)

Verder is het misschien handig om, als je twijfelt tussen die twee, even te zoeken naar reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:10:

EDIT: Na wat meer en beter onderzoek te hebben gedaan ben ik er achter dat het bericht van laptopshop.nl niet klopt. de laptop word gewoon met beide scherm resoluties uitgegeven en laptopshop.nl is wel de enige die hem in full hd aanbied.
Men bericht verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
RR21 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:14:

Het scheelt niet zoveel in de meeste games. Alleen met RTS-games die zwaar op de processor leunen kun je wat merken. Andere games als shooters leunen zwaarder op de videokaart, en die is doorgaans toch de zwakste schakel. Dan ga je het niet merken.

Dat zie je ook bij desktops. Of je nou een Phenom II X4 955BE neemt voor 140 euro, of een Core i7 980 voor 1000 euro, je wint er eigenlijk niks mee in games (misschien maar 2%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nog op men deviltech dtx 9700, net weer even gebeld, er is een probleem met de levering van de 5870m icm het non glare hd scherm. Ze konden wel een gtx460m mee leveren maar deze wil ik echt niet. Heb gezegd dat ze een 470m mee mochten leveren, maar kreeg als reactie hierop dat ze eerst wel zouden proberen een 5870 uit een andere laptop te gebruiken, want een 470 was toch iets te duur als vervanging haha.

wacht weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainOfAshes
  • Laatst online: 27-06 22:57
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:22:
Wacht nog op men deviltech dtx 9700, net weer even gebeld, er is een probleem met de levering van de 5870m icm het non glare hd scherm. Ze konden wel een gtx460m mee leveren maar deze wil ik echt niet. Heb gezegd dat ze een 470m mee mochten leveren, maar kreeg als reactie hierop dat ze eerst wel zouden proberen een 5870 uit een andere laptop te gebruiken, want een 470 was toch iets te duur als vervanging haha.

wacht weer af.
Ik hou je reacties een beetje in de gaten, aangezien ik ook interesse heb in een Deviltech. De 5870M is nu ook al een week verwijderd uit de opties bij het samenstellen van een Deviltech 9700 of Fragbook. Alleen nog 460 en 470M. Maar ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

Hoe is trouwens de communicatie met Deviltech? Je Duits zal wel goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja ik zag het ook al op de site, hou het regelmatig bij!

De 460m komt uit veel test net iets minder als de 5870m en ik heb gewoon iets tegen geforce, zit tussen men oren waarschijnlijk.

Duits kan ik totaal niet, engels wel goed, dus ik bel ze elke keer in het engels, dat spreken zij ook redelijk dus we verstaan en begrijpen elkaar wel!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:55
Goeiedag,

Ik ben opzoek naar een laptopje voor wat multimedia en wat gaming. Maximaal 1000€.

Ik kwam op 2 laptops uit:

pricewatch: MSI GX740-274NL

pricewatch: Medion Akoya X7811

Welke zouden jullie mij aanraden.

Zo de spec's te zien, zit het verschil hem in de i5 of i7.

Graag verneem ik jullie reactie/mening hierover.

Thanks!

• GENETX
De Medion is op zich ook een MSI. De Medion is echter met zijn Core i7 quad net een tikje beter. Alleen heeft de MSI zeker een 7200rpm HDD terwijl de Medion wellicht 5400rpm heeft (wordt niet vermeld). Een snellere HDD doet de laptop wel sneller aanvoelen. Ze zijn wat dat betreft gewoon aardig gelijkwaardig, want zoveel beter is de quad ook niet.

Maar wat wil je allemaal met de notebook gaan doen. Waarom zo'n 17" met HD5870? De vraag is ook altijd nog of een laptop ook echt bij je past, betere specs is namelijk niet altijd beter bij laptops.

Verwijderd

Hey iedereen,

Ik weet dat ik van deze laptops geen wonderen kan verwachten maar toch zou ik graag willen weten welke het beste is en ook het beste is in gaming prestaties (verwacht hier ook geen wonderen maar wil graag een vergelijking). Kan iemand me misschien helpen? Het gaat over deze 2 laptops:

Toshiba Satellite L670-1GJ:
Processor-kloksnelheid 2400
Intern geheugen 3072
Beeldformaat 16:9 Processor model Intel ® Core i3-370M
Beeldscherm TruBrite® TFT
Intern geheugentype DDR3 Rotatiesnelheid 5400
Grafische adapter Intel®
Chipset Intel HM55
Beeldschermdiagonaal 17.3
Grafische adapter, fabrikant Intel
Geïnstalleerde processorcache 3
Resolutie 1600 x 900

en de Acer Aspire 7741ZG:

Processor-kloksnelheid 2000
Intern geheugen 4096
Beeldformaat 16:9
Processor model Intel Pentium Dual-Core P6100
Intern geheugentype DDR3
Rotatiesnelheid 5400
Maximum geheugen grafische adapter 3579
Grafische adapter ATI Mobility Radeon HD 5470
Chipset Mobile Intel HM55 Express
Beeldschermdiagonaal 17.3
Grafische adapter, fabrikant ATI

Ik kom er niet uit, alvast bedankt voor de reacties.
Grtz

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:20:
Hey iedereen,

Ik weet dat ik van deze laptops geen wonderen kan verwachten maar toch zou ik graag willen weten welke het beste is en ook het beste is in gaming prestaties (verwacht hier ook geen wonderen maar wil graag een vergelijking). Kan iemand me misschien helpen? Het gaat over deze 2 laptops:

(...)
Als je dit topic had bekeken en het topic op Tweakers.net erbij had gelezen zie je dat dit topic zich toespitst op echte gamernotebooks met prijzen richting of over de 1000 euro heen. De notebooks die jij hier post komen daar totaal niet in de buurt. De eerste notebook heeft integrated graphics van Intel en is daarmee ongeschikt om serieus te gamen. De andere heeft een ATi 5470 dedicated grafische kaart en daar kun je zeker wel mee gamen. Eigenlijk zijn de notebooks die jij hebt geselecteerd niet echt geschikt om serieus te gamen op een betere kwaliteit. Oudere games die minder grafische kracht vergen kunnen natuurlijk wel worden gespeeld op een hogere kwaliteit. Verder speelt nog mee de processor. Zo is de P6100 flink minder goed dan de i3 370m.

Een greep uit de games hoeveel fps je ongeveer kunt halen (op basis van een Intel i3 processor):
CoD Modern Warfare 2 low 75 fps
Need for Speed Shift medium 20 fps
Colin McRae: DIRT 2 low 23 fps
Sims 3 low 124 fps

En nog veel meer benchmarks vind je hier: http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 22:34 ]

• GENETX
De tweede is wat beter. Maar beide zijn niet super.

Echter, waarom vertel je neit wat meer?
- Hoe groot moet de laptop zijn (mag 15,6" bv ook)
- Wat voor games wil je spelen
- Andere eisen aan accuduur bijvoorbeeld?
- Wat is je budget?

De Toshiba kost 650 euro, als je 15,6" neemt kun je echt veel sneller krijgen:
http://www.alternate.nl/h...P31_Basis_i3-370m/499003/?
Die videokaart is gewoon 2x zo snel als in de Acer en daar kun je echt behoorlijk op gamen hoor!

En met EPP korting kun je ook een Dell XPS 15 in huis krijgen voor 650 euro. Voor die korting moet je maar even in het Dell XPS 15 topic kijken. Dan krijg je een Core i3 370M en een GeForce GT 420M die ook 2x zo snel is als die Acer. En bedenk dan dat die Acer alweer 3x zo snel is als de toshiba qua grafische kracht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:29:
[...]

Als je dit topic had bekeken en het topic op Tweakers.net erbij had gelezen zie je dat dit topic zich toespitst op echte gamernotebooks met prijzen richting of over de 1000 euro heen. De notebooks die jij hier post komen daar totaal niet in de buurt. De eerste notebook heeft integrated graphics van Intel en is daarmee ongeschikt om serieus te gamen. De andere heeft een ATi 5470 dedicated grafische kaart en daar kun je zeker wel mee gamen.

Een greep uit de games hoeveel fps je ongeveer kunt halen:
CoD Modern Warfare 2 low 75 fps
Need for Speed Shift medium 20 fps
Colin McRae: DIRT 2 low 23 fps
Sims 3 low 124 fps

En nog veel meer benchmarks vind je hier: http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html
Ow ok, bedankt voor je reactie _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:34:
[...]

Ow ok, bedankt voor je reactie _/-\o_
Ik heb m'n post nog iets aangepast en lees vooral ook de post van GENETX.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:37:
[...]

Ik heb m'n post nog iets aangepast en lees vooral ook de post van GENETX.
Ik heb een PS3 om de grote spellen op te spelen, gaat meer om spellen zoals Football Manager, wat toch volgens mij meer intern geheugen vereist, maar als het verschil tussen een Intel Pentium P6100 en een Intel Core i3 370M best groot is ga ik toch twijfelen. Zijn games als Starcraft 2 en Company of Heroes wel speelbaar? thnx

• GENETX
Niet op de Toshiba. Die kun je uit je hoofd zetten, want zo'n IGP is gemaakt voor kantoorwerk, niet voor games.

Maar waarom kijk je niet naar de XPS 15 van Dell? Dan kun je EN de Core i3 370M hebben EN een goede videokaart voor hetzelfde bedrag. Je levert alleen een beetje grootte in.

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:00:
Niet op de Toshiba. Die kun je uit je hoofd zetten, want zo'n IGP is gemaakt voor kantoorwerk, niet voor games.

Maar waarom kijk je niet naar de XPS 15 van Dell? Dan kun je EN de Core i3 370M hebben EN een goede videokaart voor hetzelfde bedrag. Je levert alleen een beetje grootte in.
Omdat ik deze gratis bij mijn gsm verlenging kan krijgen :P, Bedankt voor je reacties, ga denk voor de Acer. THNX! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
pricewatch: MSI GX740-274NL
pricewatch: Medion Akoya X7811

Twijvel nog steeds over bijde. Waarom de 5870 met een 17 inch? omdat de 5870 een van de beste graka zijn voor laptops op dit moment. Ik wil er nog een ruime tijd mee doen.

Ik had inderdaad liever een 15 inch gezien maar met een 5870 gaat dit boven mijn budget van 1000€.

Ik zal de laptop gebruiken voor wat HD films + World of Warcraft te spelen. En soms een shooter hier en daar. WOW wil ik wel op ULTRA kunnen spelen.

edit: eigelijk komt het er op neer dat 't mn huidige desktop moet gaan vervangen. En er niet veel achteruit op wil gaan. Specs huidige desktop: Asus P5Q Se + Q8600 @ 2.55 + 4GB + XFX 9800 GT + 250GB.

[ Voor 17% gewijzigd door EHA1337 op 31-12-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar wat is dan de reden waarom je een laptop wil hebben ipv een desktop? Die laptop gaat amper beter zijn als je desktop 10%, misschien 20% als je geluk hebt.

Tenzij je natuurlijk geen plaats meer hebt voor je desktop zou ik het anders aanpakken. Je desktop is namelijk nog niet zo slecht. Steek je daar 250-300 euro in voor een nieuwe videokaart een een extra harde schijf (ik neem aan dat 250GB wel wat krap wordt) dan haal je er veel meer uit. Haal van de 700 euro een Dell XPS 15 en je zit gebeiteld. Zo'n XPS 15 kan WoW ook wel op medium draaien minstens, maar je hebt ook een stuk meer laptop. Dat terwijl je een comfortabele desktop hebt die gehakt maakt van de laptop die je op het oog hebt.
Laptops zijn ondingen - GENETX
Om maar even een quote van mezelf aan te halen O-) . Maar echt, koop alleen een laptop als je er ook daadwerkelijk veel mee heen en weer gaat slepen. En dan nog, als het kan, is een desktop voor het gamen aan te bevelen.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 31-12-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
dat is het hem juist. Ik moet dan wel veel heen en weer slepen met me desktop en monitor. Ik zit gewoon op veel verschillende plaatsen. Mn werk laptop wil ik specifiek voor mn werk houden. Daarnaast draaid wow er gewoon nouwelijks op!

Dus ja. Ik hou mn desktop wel. Maar er komt wel een laptop bij. :P nu ben ik nog niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:26
Ik zou gewoon gaan voor een redelijk geprijsde XPS15, dan kun je WoW vrij goed spelen en issie nog aardig draagbaar ook! En je hoeft niet zo'n logge dure gamelaptop te kopen die de strijd met een desktop toch niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
http://configure2.euro.de...0XL505&rbc=N00XL505&s=dhs

Dan heb ik de DELL XPS 15 incl Nvidea M435 kaart. Voor de 150€ de extra, kan ik makkelijk games in de toekomst ook nog spelen op de 5870 kaart! op die 435 betwijvel ik 't?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Makkelijk is anders idd. Maar het kan wel. Ja, je zult wat inleveren, maar je krijgt ook veel terug: Namelijk een laptop.

Een 17"-er kan ik gewoon geen laptop meer noemen. Op je schoot zullen die MSI en Medion gewoon je ballen wegbranden zo ongeveer. Waarom zou je een desktopvervanger kopen als je al een desktop hebt? Je houdt je desktop blijkbaar gewoon, dus gaat de laptop hem ook niet vervangen...

Zie, qua echte krachtpatsers zijn de 2 die je aanhaalde gewoon goede laptops en gelijkwaardig. Daar heb je je goed in verdiept en beter is voor 1000 euro echt niet mogelijk. Het advies daar is al gegeven.

Maar als ik persoonlijk kijk dan vraag ik me echt af waarom je zo'n dikke laptop er bij moet hebben.. Maarja, anderzijds heb je ook al je werklaptop die vast wat compacter is om te gebruiken waar je wilt. Gewoon een luxeprobleem zeker :+ :P Gewoon lekker kopen dan, als je echt overal en altijd wilt gamen. Misschien een goed voornemen voor 2011 om dat juist niet te doen tho O-)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.