Hier even de Review van de Deviltech 9700 DTX
Na anderhalve maand wachten kreeg ik dinsdag eindelijk een mailtje dat de laptop afgeleverd was bij het bedrijf van men ouders. Woensdag maar even vroeg vrij genomen en naar Groningen gereisd om de laptop op te halen.
Natuurlijk kon ik niet wachten met openmaken, dus heb meteen maar even gegluurd.
De laptop zat ingepakt in goed schuim, 1 doos met kabels en een doos met boekjes, driver cd, accu en een blue-ray die ik er gratis bij kreeg.
Thuis aangekomen de laptop helemaal uitgepakt en van alle bescherming ontdaan. De laptop behuizing is totaal mat-zwart, wat erg mooi lijkt, er staat nergens een logo en slechts 1 stickertje met hdmi daarop, deze is niet storend en met een zilver kleurtje past hij wel bij de aluminium rand aan de zijkant van de laptop.
Boven het toetsenbord zit een klein hoogglans strookje met wat hot-keys, deze zijn touch.
Ook de rand om het scherm is hoogglans, maar daar blijft het dan ook bij.
Hierna de laptop aan de stroom gehangen, het powerknopje zit aan de rechterkant in het scharnier weggewerkt, dit lijkt erg mooi. De uiteinden van de scharnieren aan beide kanten zijn met blauw LED licht verlicht. Even het Windows 7 ultimate 64bit cd'tje er in gedrukt (na dat ik een dvd van metro 2033 er uit had gehaald die ze waarschijnlijk vergeten zijn na het testen bij Deviltech haha) en dat was allemaal appeltje eitje. Er was een cd met drivers bij geleverd, waarvan je ze rijtje af allemaal even moet installeren. Op de webcam na zijn ze allemaal zonder problemen gelukt. Bij de driver van de webcam geeft hij aan dat hij het device niet kan vinden.
Verder totaal geen problemen ondervonden. Even wat noodzakelijke dingen geïnstalleerd en meteen even 3dmark11 gedraaid. Kreeg een score van 2100 zoals in de post hierboven te zien is.
Vandaag de laptop even een uurtje gestrest met Everest. Temperaturen kwamen niet boven de 79 graden uit, maar de laptop zelf bleef geheel koel aanvoelen. Geen warme plekken onder de toetsen dus.
Er is wel redelijk wat geluidsproductie. Je hoort beide fans koelen, wat voor mij niet storend is, maar ik kan begrijpen dat mensen die graag een stille laptop willen hier last van hebben,
Energie zuinig of volle prestaties maakt voor het geluid niet uit.
Zojuist de accu even van de stroom af gehaald. De verhalen waren dat de accu nogal slecht was, dus wou zelf even weten hoelang hij er over ging doen.
om 02.09 ging de stekker er uit.
om 02.20 had hij nog 80%
om 02.30 had hij nog 60%
Tot hier stond hij op hoge prestaties, vanaf hier heb ik hem op gebalanceerd gezet.
om 02.40 had hij nog 35%
om 02.50 nog 11%, hier kreeg ik een melding dat de accu leeg was en ik hem moest opladen.
om 02.57 had hij nog 7%, hier ging hij in slaapstand en nog geen minuut later is hij helemaal uit gegaan.
Oftewel, 2% per minuut en dit was de aller eerste keer opladen, dus als het goed is zal de accuduur nog iets verbeteren.
om 03.00 weer aan de stroom gehangen, laptop weer aangezet en alle programma's stonden er nog.
03.10 zit hij weer op 18%
03.20 zit hij op 31%
03.30 zit hij op 44%
03.50 zit hij op 70%
Het beeldscherm is erg mooi, kijkhoek is groot zat voor normaal gebruik.
Het geluid is goed, kan niet super hard, maar wel erg helder.
Het toetsenbord is erg fijn en stil. Zeker van goede kwaliteit, niet zo'n Acer toetsenbord waar je echt van die plaatjes hebt.
De laptop voelt zeer stevig aan maar is dan ook wel redelijk zwaar.
Ik heb zelf nog een desktop staan met een q6600, 4 gig geheugen en een 4850 videokaart, Maar ik merk dat deze laptop gewoon echt veel sneller reageert.
Ik heb hem even naast de MSI cx620 van men vriendin gelegd. Hij is exact even breed, 37,5cm, maar wel gauw een cm hoger.
Heb zo gauw even geen idee wat ik nog meer zou kunnen vertellen, heb er nog geen games opstaan. Als iemand nog iets specifieks moet weten dan mag dat natuurlijk altijd even gemeld worden.
Ik zal morgen even wat duidelijke foto's maken.
Ik hoop dat de review wat nuttig was. Ik ben toch nog wel redelijk een leek in dit soort dingen. Het is de eerste laptop die ik echt test, maar heb al wel met redelijk wat verschillende gewerkt.
Voor zo ver ik dus een conclusie kan trekken;
In vergelijking met de normale 15" laptops is hij wel een stukje robuuster, maar hij voelt ook behoorlijk steviger aan. Het is geen laptop die je even snel oppakt en in 1 hand meeneemt, maar naar school heen en weer moet absoluut geen probleem zijn.
Iemand die graag in stilte werkt kan er beter niet aan beginnen, je hoort hem wel duidelijk, maar het is een constant geluid dat je pas opvalt als je de laptop weer uitzet.
Met de i7 740QM is hij heerlijk snel en ik heb dan ook nog niet meegemaakt dat hij echt moest laden.
De videokaart heb ik nog niet kunnen testen maar dat komt nog wel.
Dikke aanrader dus voor mensen die een krachtige laptop willen voor een stuk minder geld dan dat je voor de apple/alienware/asus neer legt, en bovendien ziet hij er zeer strak en stijlvol uit. Geen toeters en bellen, geen overdreven lampjes. Gewoon een top apparaat.
[
Voor 47% gewijzigd door
Verwijderd op 27-01-2011 03:51
]