Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ja, De pech is dat Ik vaker bij mn vriendin zit, dan thuis. En dan heb 'k nog eens ouders waarvan de ene helft in rijswijk woont en de andere helft in omgeving breda. evenals mn vriendin, die ook in breda woont.

Dus 3 verschillende plekken. Ik wil mn desktop gewoon laten staat waar die staat. Mn werk laptop zit een Intel GMA4500 kaart in. NO-GO game kaart dus.

Ik game bijna nooit op mn schoot maar gewoon op de eettafel ofzo. op mn schoot met de laptop bezorgt me veel nek en rugklachten :P

Mn laatste vraagje is dan, Medion, geeft mij een klein beetje een ALDI PC gevoel. Alsof ik een B merk laptop koop. Als ik het topic bekijk van de vorige medion 7811, word je niet echt vrolijk ( denkend aan beeldscherm geruis? ).

Is met dat in mn achterhoofd MSI de betere optie?

edit; nee, desktop verhuizen naar mn vriendin is ook geen optie :9 anders had ik dat wel gedaan!

[ Voor 6% gewijzigd door EHA1337 op 31-12-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Om 1 ding even duidelijk te maken:

Die Medion is hetzelfde als die MSI. Ze hebben dezelfde behuizing (enkel een ander kleurtje en stikker), ze hebben hetzelfde moederbord. Alles is hetzelfde, behalve de verwisselbare onderdelen als geheugen, harde schijf en processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarnaast, medion is misschien wel het beste merk tegenwoordig, ik ken geen enkel ander merk dat standaard 3 jaar garantie geeft in combinatie met een ongelofelijk (letterlijk..) lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die 3 jaar krijg je enkel bij aldi afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

nooit geweten dan Medion, het zelfde als MSI zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Niet alle (velen wel). MSI maakt gewoon laptops en barebones (behuizing + scherm + moederbord + alle chips daarop zoals bv de videochip).

Andere merken gebruiken die barebones om laptops te verkopen. De basis komt van MSI, het bedrijf moet dan zelf voor geheugen, CPU, harde schijf, wellicht wifi, en dergelijke zorgen. Hetzelfde geldt voor de ondersteuning. Medion maakt hier dus vaak gebruik van, het zelfde geldt voor Targa van de Lidl, maar ook BTO en XNotebooks hebben wel modellen op basis van MSI barebones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

welke heeft betere prestaties?
de dell XPS 15 n00xl505 met full HD scherm
of de pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V met full HD scherm

ik heb ook over de asus gehoord dat die cooling niet zo goed is daarom ben ik eigenlijk ook verder gaan zoeken en ik hoop dat dat beter is bij de dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Dell. Snellere harde schijf en de GT 435M ipv 425M. Maar de videokaart kun je makkelijk overklokken tot dat niveau in de Asus (zelfde chip is het) en Asus heeft 2 jaar garantie en is wat goedkoper. Waar heb je overigens gelezen dat die cooling niet goed is? Bron zou leuk zijn.

Volgens notebookjournal.de (Review) kan ie wel warm worden ja en behoorlijk blazen. Maar een i7 740QM kan nou eenmaal veel verstoken. Dit soort laptops maken gewoon veel lawaai onder last. Opmerkelijk is dat Asus het juist best goed heeft aangepakt: De laptop blijft comfortabel koel met 30 graden.

Nee, als er 1 mindere koeling heeft dan is het juist de Dell. 95 graden voor de videokaart en 40+ graden voor de behuizing:
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.40921.0.html

Goed, zoveel zul je niet tot 100% last gaan voor een uur ofzo, dus zo extreem zal het nooit zijn. Maar duidelijk lijkt me wel dat er niks mis met de koeling van de Asus :)

[ Voor 60% gewijzigd door GENETX op 01-01-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik weet niet meer waar ik het heb gelezen is al weer een week terug ofzo ik zou nog wel effe zoeken maar het enige grote verschil is dus de harde schijf snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Ik had een vraagje
Ik heb een nieuwe laptop nodig het moet een desktop vervangende worden want ik heb geen geld voor allebei.
ik wil er graag vrij goed mee kunnen gamen FPS is wat belangrijker als grafics als je het mij vraagt.
hij moet ook makkelijk zware software kunnen runnen. en niet al te groot 15/16 inch max. hij moet voor school en privé goed te gebruiken zijn. wat zou een laptop die dit allemaal kan ongeveer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:10:
oke ik weet niet meer waar ik het heb gelezen is al weer een week terug ofzo ik zou nog wel effe zoeken maar het enige grote verschil is dus de harde schijf snelheid
het scherm van de xps is ook een stuk beter: 98% color gamut vs 60%, met de xps haal je het beste voor consumenten beschikbare scherm in huis.

ik maak me overigens weinig zorgen over de hitte van laptops, zolang ze niet terugklokken kan maakt het weinig uit of de core nu 60 of 90 graden word.

als het weinig scheelt zou ik de xps nemen, zo niet, dan is de asus ook een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:52:
Hey

Ik had een vraagje
Ik heb een nieuwe laptop nodig het moet een desktop vervangende worden want ik heb geen geld voor allebei.
ik wil er graag vrij goed mee kunnen gamen FPS is wat belangrijker als grafics als je het mij vraagt.
hij moet ook makkelijk zware software kunnen runnen. en niet al te groot 15/16 inch max. hij moet voor school en privé goed te gebruiken zijn. wat zou een laptop die dit allemaal kan ongeveer kosten?
Dan kun je het beste voor midrange gaan kwa videokaart. Wel aardig gamen, toch een compavte laptop. Je kunt her zo bond maken als je wil maar reken minimaal duizend euro. Ik zou een Dell xps 15 nemen met core i7 quad en full hd scherm.

En tsja, uberhoge fps ga je niet krijgen. Maar die zou ik voor lief nemen om de laptop draagbaar te houden en van een beetje normaal op de accu werken. Laptops met hd5870 of geforce 460m zijn echt een stuk lomper.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 01-01-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt bij de dell XPS 15 het een groot verschil als je een i5 neemt ipv een i7?
Maakt trouwens niet veel uit in prijs als je voor de N00XL505 gaat

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Qua prestaties niet, qua verbruik wel. De i5 is 10W zuiniger en dan kun je ook gebruik maken van Nvidia Optimus om de videokaart uit te schakelen en te werken op de IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een ASUS Asus G51JX-SX310V en er was wat mis met het scherm, moederbord volgens ASUS was er ook wat mis. En juist het laatste konden ze niet vervangen nu krijg ik mijn geld terug.

Maar nu is mijn vraag welke laptop kan ik nu beter nemen: de Sony Vaio F series met een i7 processor? De videokaart vind ik echt minder het is de NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB versie. En volgens de site notebookcheck is het een Class 2 videokaart. En die ASUS had een 360M met 1GB en die was Class 1. Is het dan wel handig om die laptop te nemen?

Of raden jullie een andere aan?

De laptop gebruik ik voor school met de programma's: 3DS max, adobe master CS 5(Meer Photoshop,flash,illustrator). En de office programma's. Ik ga later in mijn opleiding ook verschillende game engine's gebruiken en later programmeertalen compilen.

Links ;)
http://www.notebookcheck....rce-GTS-360M.24058.0.html
http://www.notebookcheck....orce-GT-425M.34152.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die 460M is gewoon veel en veel sneller... De GT 425M is maar de helft van die videochip, dus de settings moeten flink lager. Wel heb je dan een dunnere laptop en langere accuduur. Het is het ene of het andere. Op de games na ga je het niet echt merken, maar in de games dus wel.

Die Vaio F-serie zou ik niet nemen, eerder de Dell XPS15 met Full HD met GT435M.Is even wat sneller als de GT425M. Anders moet je iets van een MSI GX660 of GT663 nemen. Die heeft wel een videokaart van het kaliber als je vorige laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 02-01-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik heb het niet zo met dell, reden: service is minder en ik heb mensen in mijn klas met een Alienware en die zijn al een aantal keer kapot gegaan. Geef mij maar een Asus of Sony. Welke ASUS zou je dan op zijn minst kunnen zeggne van ja daar kan je gewoon mee goed overweg. Mijn budget is rond de 1200 euro. Zelf game ik niet echt op de laptop soms ff GTA IV op de midrange settings, of ff total war, voor de echte games heb ik een PS3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 425m presteert grofweg de helft van de 360m, dat is stukken minder, bovendien is de xps 15 een betere keus dan de vaio F (mijn mening)

pricewatch: MSI GT663-436NL
pricewatch: MSI GX660-249NL

zijn imo de beste game keuzes op dit moment, feit blijft dat je door je eisenpakket (1080p scherm wat ik je ten zeerste aanraad, programmeren op 786p is hel) nogal word ingeperkt, zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen voor zo goed als alle kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:12:
Sorry ik heb het niet zo met dell, reden: service is minder en ik heb mensen in mijn klas met een Alienware en die zijn al een aantal keer kapot gegaan. Geef mij maar een Asus of Sony. Welke ASUS zou je dan op zijn minst kunnen zeggne van ja daar kan je gewoon mee goed overweg. Mijn budget is rond de 1200 euro. Zelf game ik niet echt op de laptop soms ff GTA IV op de midrange settings, of ff total war, voor de echte games heb ik een PS3. ;)
Mja, op je opleiding ga je wel game engines gebruiken... Dus je zal wel wat power nodig hebben zo nu en dan.

En als er 1 merk is met slechte service, dan is het wel Sony momenteel. Wat een baggerbedrijf zeg. Vaio E met pieptoon, lossen ze al 3 generaties lang niet op. Behuizingen worden ook steeds minder van kwaliteit. Virtualisatie wat ze uitschakelen in de BIOS :r

En tsja, Alienware. Het zijn wel dikke laptops met dikke videokaarten. Ook een Asus G73 kent hitteproblemen. Alienware zal ook wel last hebben van die hete joekels.

Van Asus kan ik nog http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison aanraden.

Maar ik zou eerder kijken naar de MSI Game series die ik hier al eerder meldde en waar darkstone de linkjes hierboven heeft vermeld.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 02-01-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:02:
Qua prestaties niet, qua verbruik wel. De i5 is 10W zuiniger en dan kun je ook gebruik maken van Nvidia Optimus om de videokaart uit te schakelen en te werken op de IGP.
Dus is de i5 nou beter dan de i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de i5 is stukken zuiniger en goedkoper, qua prestaties maakt het bijna niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RainOfAshes

Deviltech heeft zijn keuze in laptop ingekort, zijn er nu nog maar 3.
Bovendien is de 9700DTX weer 100 euro duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Korte vraag:
Is de xps 17 is iets voor games :p?

[ Voor 5% gewijzigd door tobiasos op 06-01-2011 13:14 ]

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasos schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:13:
Korte vraag:
Is de xps 17 is iets voor games :p?
Best wel, maar verwacht niet dat je alles op max kan zetten bij recentere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:28:
[...]

Best wel, maar verwacht niet dat je alles op max kan zetten bij recentere games.
Heeft iemand dan betere suggesties dan de xps 17 binnen een budget van 1000 :0?

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
Heren,

Ik wil in deze maand mijn laptopje toch bestellen, nu keek ik even bij de pricewatch. Zag ik ook deze MSI staan: MSI GX660-249NL

Aan de spec's te zien is deze in vergelijking met de MSI GX740-274NL hetzelfde. Behalve heeft de 249NL een FULL HD scherm + bluetooth. En 15 inch ipv 17inch. Dit voor 110 euro meer.

Vinden jullie dit waard?

Kan ik hiermee world of warcraft catalysm op zn hoogste graph. spelen?

Andere shooters zullen goed draaien op die hoge resolutie?

Of kan ik beter voor de 274NL gaan.

MSI GX740-274NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainOfAshes
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 22:57
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:40:
@RainOfAshes

Deviltech heeft zijn keuze in laptop ingekort, zijn er nu nog maar 3.
Bovendien is de 9700DTX weer 100 euro duurder geworden.
En nu is het alweer uitgebreid.. Je kan je afvragen wtf ze daar aan het doen zijn, maar goed. :D Heb jij hem al binnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasos schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:35:
[...]

Heeft iemand dan betere suggesties dan de xps 17 binnen een budget van 1000 :0?
Ik vind de XPS juist wel een hele goeie optie. Allereerst is het gewoon een stevige laptop, en volgens mij ziet hij er ook prima uit. Dat is afhankelijk van je smaak, maar veel minder mensen zullen dat zeggen van die MSI/Medion. Verder komen die modellen er ook niet best vanaf als het gaat om de koeling.

De videokaart van de XPS is snel genoeg om vrijwel alle spellen op 1600x900 icm hoge details te spelen, met uitzondering van Metro 2033 en Crysis. De resolutie van het scherm is eigenlijk ideaalz voor de rekenkracht van deze videokaart. Dus ik denk dat de XPS een prima optie is, veel waar voor je geld.

De MSI en Medion hebben wel een snellere videokaart, maar daar heb je niets aan aangezien die laptops ook maar een resolutie hebben van 1440x900. Verder lever je dan weer in op andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
ik wil dus de GX660-249NL

Deze is INCL full hd scherm.

dan heb ik wel wat aan de 5870 toch?

Kan ik dan alle games spelen op games op high? Op full hd kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
EHA1337 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:43:
Heren,

Ik wil in deze maand mijn laptopje toch bestellen, nu keek ik even bij de pricewatch. Zag ik ook deze MSI staan: MSI GX660-249NL

Aan de spec's te zien is deze in vergelijking met de MSI GX740-274NL hetzelfde. Behalve heeft de 249NL een FULL HD scherm + bluetooth. En 15 inch ipv 17inch. Dit voor 110 euro meer.

Vinden jullie dit waard?

Kan ik hiermee world of warcraft catalysm op zn hoogste graph. spelen?

Andere shooters zullen goed draaien op die hoge resolutie?

Of kan ik beter voor de 274NL gaan.

MSI GX740-274NL
Je kan beter de GT660 en GX740 aanhouden, dat zijn de eigenlijke laptops, het achterste deel is enkel een specifieke config voor Nederland ;)

Maar het geld is het imho wel waard, zeker als je liever een wat compactere notebook wil. Spelen in FHD met High settings moet wel aardig gaan, al zal dat niet altijd opgaan. Een mobiele kaart is toch altijd een stuk zwakker als de destkopbroer. De Mobility HD5870 is dan ook gelijk aan de desktop HD5770. Voor FPS (al weet ik niet op welke resolutie, kun je het beste http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

@Pjotr77
Met zoveel positieve geluiden over de xps 17 denk ik dat eruit ben :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
@EHA1337, ik ga deze maand ook overgaan tot aankoop van een laptop,ik wou gaan voor de asus G73JW of MSI GX740-274NL.
Maar nu met al de nieuwe modellen die uitkomen op CES, kijk ik toch nog ff de kat uit de boom.
De sandy bridge cpu's zijn echt wel een verbetering kwa prestatie en verbruik om nog maar te zwijgen over de nieuwe ati 6xxx reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
J rock schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:05:
@EHA1337, ik ga deze maand ook overgaan tot aankoop van een laptop,ik wou gaan voor de asus G73JW of MSI GX740-274NL.
Maar nu met al de nieuwe modellen die uitkomen op CES, kijk ik toch nog ff de kat uit de boom.
De sandy bridge cpu's zijn echt wel een verbetering kwa prestatie en verbruik om nog maar te zwijgen over de nieuwe ati 6xxx reeks.
Wanneer komen deze uit? edit; ik wil een beetje rond de 1000 euro zitten. Die nieuw zullen vast wel wat prijziger uitkomen?

[ Voor 9% gewijzigd door EHA1337 op 08-01-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ga maar niet en sandy bridge laptop met een videokaart van het kaliber HD 5870 voor 1000 euro verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet te veel hopen op een Sandy-Bridge laptop voor 1000 euro maar halverwege 2011 kan het wel mogelijk zijn aangezien de eerste Sandy-Bridge PC maar 900 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
heren,

Ik zag deze laptop in mediamarkt krantje:

Asus N53-sv-sz016v. met een i7 proc, incl 6 GB en Nvidea 540.

Zal dit veel verschillen met de MSI laptop GX660 serie met een 5870. incl i5 + 4GB?

edit: volgens mij kan je hetzelfde type van asus zoeken op Asus N53SV-SZ016V

Als ik de code van mediamarkt aanhoud vind ik niks.

Ik hoor graag van jullie of ik met die asus veel achteruit ga?

[ Voor 33% gewijzigd door EHA1337 op 10-01-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EHA1337 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:45:
heren,

Zal dit veel verschillen met de MSI laptop GX660 serie met een 5870. incl i5 + 4GB?

Lijkt me dat de MSI beter is om mee te gamen met zijn 5870m, de Asus lijkt me zuiniger met Optimus en beter in films converteren en dat soort cpu-intensieve taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
ik zag dat de 540 een mid klasse kaart was.

Kwa prestatie in de Games world of warcraft en age of conan. ga ik veel achteruit met deze 540 kaart in tegenstelling tot de 5870.

Aangezien de asus wel 2GB + 140GB + I7 sandy bridge extra heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De videokaart van de Asus is minstens een derde trager als de hd5870. Maar in real life zal het gat eerder groter worden.

Voor alle duidelijkheid, vergelijken kun je zelf!
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

Bedenk verder dat de MSI echt gericht op gaming. Die gaan puur voor de FPS met die bak. De Asus is een allround entertainer. Je kunt er prima op gamen, maar niet de records breken. Je kan er ook prima op videobewerken, photoshoppen, dikke simulaties draaien, 3 virtual machines draaien en goed een film op kijken.

[ Voor 68% gewijzigd door GENETX op 10-01-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasos

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Wat is een betere keuze:
MSI gx740
of medion akoya x7811 :0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
HDD van de MSI is beter, CPU van de Medion is net wat beter. Dat blijft zo en ik kan die keuze niet voor je maken. Dingen laden op de MSI gaat sneller, een filmpje is sneller omgezet op de Medion. Ze zijn aan elkaar gewaagd, het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
EHA1337 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:45:
heren,

Een hele interessante. Als je daar twee harde schijven (lees een hardeschijf en een SSD) in kan zetten dan had ik hem meteen gekocht. Maar tot nu toe heeft alleen de MSI een 15 inch laptop waar twee hardeschijven in kan. Zucht.
Maar wachten op de GX680. Sowieso zullen de prijzen van de GX660 dan instorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop waar ik redelijk op kan gamen, de eisen die ik stel:
COD MW2 moet te spelen zijn, maar echt niet op de hoogste instellingen (medium is prima)
Minimaal 3 x USB
HDMI
VGA
15 tot 16 inch, geen 17!
Harde schijf minimaal 160 Gb, snelheid maakt niet uit
Met of zonder besturingssysteem (maakt niet uit)

Maximum prijs ligt rond de 700 euro.

Ikzelf heb de volgende 4 laptops gevonden
Laptop 1
Laptop 2
Laptop 3 (aangegeven prijs is excl BTW)
Laptop 4

alle laptops zijn van BTO (ik kom op deze laptops uit omdat geld bij mij een rol speelt), ik heb er nog nooit van gehoord en dus totaal geen ervaring mee. Als ik het goed zie (mijn kennis is niet zo best op dit gebied) zijn de grafische prestaties bij alle 4 hetzelfde maar heeft nummer 4 de snelste processor. Ook op andere gebieden zou dit de beste keus zijn. Klopt t dat ik de laptops zo gerangschikt heb dat 1 de slechtste prestaties heeft en 4 de beste?

Zoals ik al zei speelt geld zeker een rol voor mij en zou indien mijn rangschikking klopt 3 dus de beste optie zijn toch? Verder zou ik graag wat meer info willen over BTO aangezien ik hier nog nooit van gehoord had...

Mvg,
Thijs

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sterker nog, het zijn 4 keer dezelfde laptops. Alleen BTO kun je zelf configureren, vandaar de afwijking. Een Core i3 370M is voor jou al genoeg. Ook is het een snelle laptop met de HD5650 op grafisch gebied. De laptop zelf, (behuizing, moederbord en videokaart) komen uit de fabriek van Asus. BTO zet daar dan geheugen, processor, harde schijf etc in en een eigen stikkertje.

Maw: Ga voor de goedkoopste die aan je eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt! Dan ga ik voor nummer 3 :)
Deze mag op slot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:26:
Oke bedankt! Dan ga ik voor nummer 3 :)
Deze mag op slot!
Haha, doe maar niet (dat slotje dan :P), zijn vast nog wel meer tweakers die advies nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoxie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04-2024
ik ben op zoek naar een gamelaptop voor ongeveer 750 , ik heb al naar de XPS17 van dell gekeken hebben jullie andere suggesties ?

gr eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Swoxie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:18:
ik ben op zoek naar een gamelaptop voor ongeveer 750 , ik heb al naar de XPS17 van dell gekeken hebben jullie andere suggesties ?

gr eric
Hangt helemaal van je eisen af. Ik zou zeggen neem nog even *LET OP* - Wat moet ik kopen door. Ik denk dat je dat wel gedaan hebt, maar er staat ook een template in (waar die link gelijk naartoe skipt). Geef aan welke hgames je wilt spelen, wat je verder met de laptop gaat doen, waar je hem gaat gebruiken, of je nog eisen aan de accuduur hebt etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoxie
GENETX schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:30:
[...]

Hangt helemaal van je eisen af. Ik zou zeggen neem nog even *LET OP* - Wat moet ik kopen door. Ik denk dat je dat wel gedaan hebt, maar er staat ook een template in (waar die link gelijk naartoe skipt). Geef aan welke hgames je wilt spelen, wat je verder met de laptop gaat doen, waar je hem gaat gebruiken, of je nog eisen aan de accuduur hebt etc etc.
ik wil WoW en BFBC2 + vietnam doen en een goeie accuduur hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En wat is een goede accuduur? 1 uur, 2 uur, 3 uur, 2 appels, 4 kippen, 10 geiten? Ik kan daar niks mee. De 7 uur die ik haal op mijn laptop vind ik pas goed namelijk.

Verder, wil je hem vaak meenemen, want je hebt nu een 17" laptop op het oog, maar als je bv studeert en de laptop vaak mee neemt naar school is dat weer af te raden... Kortom, vertel eens wat meer, want anders kan ik echt geen goed advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoxie
ik wil hem voornamelijk gebruiken voor gamen , niet voor een studie meer voor mobiel gamen en de accu duur wel een paar uur is , ik weet zelf niet hoelang zon 6cell meegaat van dell xps17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Een paar uur hangt ook van het gebruik af. Reken maar op een iets van 3 a 4 uur als je wat internet, als je gaat gamen op de accu ga je het maar een dik uur volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoxie
raad jij de xps 17 aan of zijn er voordeligere laptops te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bedenk wel dat er ook zat 15" notebooks zijn zoals de XPS 15 of Asus N53 serie die ook erg aantrekkelijk zijn. Voor 17"-ers, zeker met dit budget, is de XPS 17 wel de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoxie
oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men deviltech dtx 9700 is eindelijk verzonden. Het heeft wat tijd en een hoop telefoontjes gekost, maar als het goed is is alles geregeld. Ik laat het nog wel even weten als hij binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:14:
Men deviltech dtx 9700 is eindelijk verzonden. Het heeft wat tijd en een hoop telefoontjes gekost, maar als het goed is is alles geregeld. Ik laat het nog wel even weten als hij binnen is!
Mocht je eens tijd hebben, zou je dan een review willen maken? Ik ben wel benieuwd, en meer andere tweakers vast ook wel omdat Deviltech tov nederlandse build-to-order bedrijven vrij goedkoop is. Ik denk dat mensen ook wel benieuwd zijn naar je ervaringen met het bestellen en de garantie, maar laten we hopen dat het daar niet van komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor dat is geen probleem, als hij binnen is zal ik hem even uitvoerig testen en er wat benchemarks overheen gooien.

Het bestellen was totaal geen probleem. Als je alles op de site heb ingevuld (incl. Land) krijg je een melding dat verzenden naar het buitenland 50eu kost en via ups gaat.
Na alles geaccepteerd te hebben krijg je een mailtje met alle gegevens nog eens op een rij en je bestel nummer.

Omdat het bij mij wat langer duurde als normaal heb ik redelijk veel contact met ze gehad. Ze praten natuurlijk gewoon Duits, maar als je vraagt of het in het Engels kan is het geen probleem. De mensen zijn erg aardig daar (wel wat langzaam van praten en doen haha) maar erg behulpzaam.
Nadeel is dat alles niet rechtstreeks gaat. Na de telefoon gesprekken heb ik het idee dat ze een aparte montage afdeling hebben. Als ik vroeg hoe ver de order was en wat de problemen waren gingen ze een formulier opmaken om door te sturen naar de montage.

Bij mij was het probleem dat er op het moment geen systemen beschikbaar waren met een 5870 en een non-glare scherm. Er zijn toen meerdere opties naar voren gekomen. Ze wouden de 5870 wel vervangen voor een 460, maar dit keurde ik niet goed. Ik heb aangegeven dat het scherm (mat of glans) voor mij geen vereiste was. Ik heb toen gezegd dat ik er eventueel wel een 470 in wou, maar dit was een prijs verschil van 300euro dus dat deden ze liever niet. Uiteindelijk zijn we tot de overeenkomst gekomen dat ik wel de 5870 met glans scherm kon krijgen, dit was prima voor mij.

Het is wel zo dat ik er zelf elke keer achteraan moest gaan, ze hebben mij nooit gebeld of gemaild om me op de hoogte te houden.

Ook kreeg ik de indruk dat ze enkele keren per maand een bestelling van onderdelen doen, en dan gaan monteren. Er werd afgelopen maandag door Gunter (jaja) erg verbaasd gereageerd toen hij zag dat ik al 1,5 maand aan het wachten was. Hij zei namelijk dat alle bestellingen van december de deur al uit waren. Het loopt bij deviltech dus per maand.

Maandag aan het einde van de middag heb ik weer gebeld dat ik het echt tijd vond worden dat de laptop kwam, ga hem nu echt nodig hebben en er werd me vertelt dat hij vandaag gemonteerd zou worden.
Vandaag ook direct al een mailtje gehad dat hij door hun distributiecentrum verzonden is.

Exacte specs;

Beeldscherm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit Non-Glare-Technologie
Besturingssysteem: kein
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Processor: Intel® Mobile Core i7 740QM / 6MB L3 Cache, 1.73GHz - 2.93GHz Turbo Modus [+179€]
gehuegen: 6 GB - 1 x 4096 MB 1x 2048 Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1333 MHz [+129€]
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5870 mit 1024MB GDDR5 Speicher und DirectX 11
Hardeschijf: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min. [+80€]
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Verbinding: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
geluidskaart: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netwerkkaart: Intel Centrino Ultimate-N 6300 [+39€]
Bluetooth: Integriertes Bluetooth-Modul
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
Keyboard: Notebook-Tastatur - Englisch
Muis: keine
Headset: kein
Office-Software: kein
Anti-Virus-Software: kein
USB-Stick: kein
Diskettenlaufwerk: kein
Notebook-Tas: kein
Extra Akku: kein

Voor de geïnteresseerde,

Deviltech heeft sinds kort de 9800DTX, gelijk aan de 9700DTX alleen dan met sandy bridge.
Keuze van Videokaart uit 460, 470 of 485.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn MSI gx 660 be-251 is aangekomen. prachtig systeem, werkt perfect draait games op hoogste setting zonder probleem, als je de ventilatoren volledig aanzet maakt hij idd wel wat geluid maar op enkele minuten is hij dan wel volledig afgekoeld. standaard maakt hij helemaal niet zo veel geluid.
heb er ook ineens een degelijke tas en heel goede muis bijgekregen (gratis) voor een prijs van 1200€ (bij 2compute.net)
echte aanrader voor elke gamer met middelmatig budget!
ps: alexandre, hoeveel koste hij? inclusief btw en verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incl. btw en verzending koste hij 1470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eigenlijk aan het wachten tot de dell xps 15 met een sandy bridge zou komen maar ik zit nu te denken aan een pricewatch: Asus N53SV-SZ016V ik wou deze laptop gebruiken om te gamen niet echt core maar wel graag zonder enige lag met games zoals dirt 2 en assassins creed. verder wil ik de laptop gebruiken voor school want ik ga volgend jaar een ICT opleiding volgen Applicatie ontwikkelaar en ik heb daar wel zware software nodig nou was mijn vraag wat denken jullie van deze laptop?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een geschikte game-laptop voor cod te spelen, processor i5 of i7, veel geheugen (al is 4 GB wel genoeg volgens mij?), +-500 GB opslag, een groot full HD scherm (bij voorkeur 17`) en top videokaart ATI Mobility Radeon HD 5870 het liefst. Buged is ongeveer 1500 euro.

Gewicht en accusterkte is niet van belang,

Al vast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een filtertje in de pricewatch invoeren teveel moeite?
http://tweakers.net/price...emQ1Ew95sUjiXCzui00XiVUr4

Je eisen zijn overigens wel kort, een laptop is een maatpak, geen massaproduct, of koop jij ook de eerste gezinsauto met een 2-litermotor die je tegenkomt? :) Nee dus.

Met jouw eisen raad ik overigens een desktop aan, voor hetzelfde geld zijn die grofweg 2x zo snel, en echt mobiel kun je zo'n 17" stoeptegen niet noemen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:17:
Ik was eigenlijk aan het wachten tot de dell xps 15 met een sandy bridge zou komen maar ik zit nu te denken aan een pricewatch: Asus N53SV-SZ016V ik wou deze laptop gebruiken om te gamen niet echt core maar wel graag zonder enige lag met games zoals dirt 2 en assassins creed. verder wil ik de laptop gebruiken voor school want ik ga volgend jaar een ICT opleiding volgen Applicatie ontwikkelaar en ik heb daar wel zware software nodig nou was mijn vraag wat denken jullie van deze laptop?
Volgend jaar zeg je? Is het dan niet slimmer om nog even te wachten. De asus is absoluut een goede laptop, maar de accuduur is matig, samen met een paar andere dingen (het scherm bijvoorbeeld, maar laat ik niet klagen: hij is tenminste full-hd wat echt een must is als je veel gaat programmeren)

Aan de andere kant: iets beters ga je voor volgende maand niet vinden, en geheel toevallig is het deze week geen-BTW weekend bij de mediamartkt, sta donderdag vroeg op en je krijgt er nog eentje te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Deviltech is eindelijk binnen, zal morgen even een complete review doen.
So far so good!

heb 3dmark 11 even gedraait:

P2101 3DMarks

http://3dmark.com/3dm11/509507

vind ik toch wel weer heel netjes voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:35:
De Deviltech is eindelijk binnen, zal morgen even een complete review doen.
So far so good!

heb 3dmark 11 even gedraait:

P2101 3DMarks

http://3dmark.com/3dm11/509507

vind ik toch wel weer heel netjes voor een laptop.
Gefeliciteerd, veel plezier ermee :) Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgend jaar zeg je? Is het dan niet slimmer om nog even te wachten. De asus is absoluut een goede laptop, maar de accuduur is matig, samen met een paar andere dingen (het scherm bijvoorbeeld, maar laat ik niet klagen: hij is tenminste full-hd wat echt een must is als je veel gaat programmeren)

Aan de andere kant: iets beters ga je voor volgende maand niet vinden, en geheel toevallig is het deze week geen-BTW weekend bij de mediamartkt, sta donderdag vroeg op en je krijgt er nog eentje te pakken.
De rede dat ik nu al een laptop koop is dat mijn oude stuk is en ik wel gek word van mijn vaders trage pc.
Ik hoor nu net ook op school dat ik donderdag vrij ben dus ik sta bij opening bij de ingang van de media markt:)

Fingers Crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem ook nu al kopen, en dan in het weekend de "BTW" terugvragen.

althans, ik meen ergens te hebben gelezen dat dat kon als je minder dan 2 weken voor de actie iets had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:01:
Je kan hem ook nu al kopen, en dan in het weekend de "BTW" terugvragen.

althans, ik meen ergens te hebben gelezen dat dat kon als je minder dan 2 weken voor de actie iets had gekocht.
Na heel wat media markten aan de telefoon gehad te hebben zijn ze bijna overal uitverkocht ik heb 6 vestigingen gebeld en geen van alle heeft ze meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even de Review van de Deviltech 9700 DTX

Na anderhalve maand wachten kreeg ik dinsdag eindelijk een mailtje dat de laptop afgeleverd was bij het bedrijf van men ouders. Woensdag maar even vroeg vrij genomen en naar Groningen gereisd om de laptop op te halen.

Natuurlijk kon ik niet wachten met openmaken, dus heb meteen maar even gegluurd.
De laptop zat ingepakt in goed schuim, 1 doos met kabels en een doos met boekjes, driver cd, accu en een blue-ray die ik er gratis bij kreeg.

Thuis aangekomen de laptop helemaal uitgepakt en van alle bescherming ontdaan. De laptop behuizing is totaal mat-zwart, wat erg mooi lijkt, er staat nergens een logo en slechts 1 stickertje met hdmi daarop, deze is niet storend en met een zilver kleurtje past hij wel bij de aluminium rand aan de zijkant van de laptop.
Boven het toetsenbord zit een klein hoogglans strookje met wat hot-keys, deze zijn touch.
Ook de rand om het scherm is hoogglans, maar daar blijft het dan ook bij.

Hierna de laptop aan de stroom gehangen, het powerknopje zit aan de rechterkant in het scharnier weggewerkt, dit lijkt erg mooi. De uiteinden van de scharnieren aan beide kanten zijn met blauw LED licht verlicht. Even het Windows 7 ultimate 64bit cd'tje er in gedrukt (na dat ik een dvd van metro 2033 er uit had gehaald die ze waarschijnlijk vergeten zijn na het testen bij Deviltech haha) en dat was allemaal appeltje eitje. Er was een cd met drivers bij geleverd, waarvan je ze rijtje af allemaal even moet installeren. Op de webcam na zijn ze allemaal zonder problemen gelukt. Bij de driver van de webcam geeft hij aan dat hij het device niet kan vinden.

Verder totaal geen problemen ondervonden. Even wat noodzakelijke dingen geïnstalleerd en meteen even 3dmark11 gedraaid. Kreeg een score van 2100 zoals in de post hierboven te zien is.

Vandaag de laptop even een uurtje gestrest met Everest. Temperaturen kwamen niet boven de 79 graden uit, maar de laptop zelf bleef geheel koel aanvoelen. Geen warme plekken onder de toetsen dus.

Er is wel redelijk wat geluidsproductie. Je hoort beide fans koelen, wat voor mij niet storend is, maar ik kan begrijpen dat mensen die graag een stille laptop willen hier last van hebben,
Energie zuinig of volle prestaties maakt voor het geluid niet uit.

Zojuist de accu even van de stroom af gehaald. De verhalen waren dat de accu nogal slecht was, dus wou zelf even weten hoelang hij er over ging doen.

om 02.09 ging de stekker er uit.
om 02.20 had hij nog 80%
om 02.30 had hij nog 60%
Tot hier stond hij op hoge prestaties, vanaf hier heb ik hem op gebalanceerd gezet.
om 02.40 had hij nog 35%
om 02.50 nog 11%, hier kreeg ik een melding dat de accu leeg was en ik hem moest opladen.
om 02.57 had hij nog 7%, hier ging hij in slaapstand en nog geen minuut later is hij helemaal uit gegaan.

Oftewel, 2% per minuut en dit was de aller eerste keer opladen, dus als het goed is zal de accuduur nog iets verbeteren.

om 03.00 weer aan de stroom gehangen, laptop weer aangezet en alle programma's stonden er nog.
03.10 zit hij weer op 18%
03.20 zit hij op 31%
03.30 zit hij op 44%
03.50 zit hij op 70%

Het beeldscherm is erg mooi, kijkhoek is groot zat voor normaal gebruik.
Het geluid is goed, kan niet super hard, maar wel erg helder.
Het toetsenbord is erg fijn en stil. Zeker van goede kwaliteit, niet zo'n Acer toetsenbord waar je echt van die plaatjes hebt.
De laptop voelt zeer stevig aan maar is dan ook wel redelijk zwaar.

Ik heb zelf nog een desktop staan met een q6600, 4 gig geheugen en een 4850 videokaart, Maar ik merk dat deze laptop gewoon echt veel sneller reageert.

Ik heb hem even naast de MSI cx620 van men vriendin gelegd. Hij is exact even breed, 37,5cm, maar wel gauw een cm hoger.

Heb zo gauw even geen idee wat ik nog meer zou kunnen vertellen, heb er nog geen games opstaan. Als iemand nog iets specifieks moet weten dan mag dat natuurlijk altijd even gemeld worden.

Ik zal morgen even wat duidelijke foto's maken.

Ik hoop dat de review wat nuttig was. Ik ben toch nog wel redelijk een leek in dit soort dingen. Het is de eerste laptop die ik echt test, maar heb al wel met redelijk wat verschillende gewerkt.

Voor zo ver ik dus een conclusie kan trekken;
In vergelijking met de normale 15" laptops is hij wel een stukje robuuster, maar hij voelt ook behoorlijk steviger aan. Het is geen laptop die je even snel oppakt en in 1 hand meeneemt, maar naar school heen en weer moet absoluut geen probleem zijn.
Iemand die graag in stilte werkt kan er beter niet aan beginnen, je hoort hem wel duidelijk, maar het is een constant geluid dat je pas opvalt als je de laptop weer uitzet.
Met de i7 740QM is hij heerlijk snel en ik heb dan ook nog niet meegemaakt dat hij echt moest laden.
De videokaart heb ik nog niet kunnen testen maar dat komt nog wel.

Dikke aanrader dus voor mensen die een krachtige laptop willen voor een stuk minder geld dan dat je voor de apple/alienware/asus neer legt, en bovendien ziet hij er zeer strak en stijlvol uit. Geen toeters en bellen, geen overdreven lampjes. Gewoon een top apparaat.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graaf willen weten welk paneel erin zit:
[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

Da accuduur is overigens wel erg brak :X Maar daar koop je zo'n laptop niet voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee klopt, maar ik wist dat deze erg zwak was. Op notebookcheck staat zelfs dat hij onder energiebesparing maar 40minuten draait en onder full load maar 30. Accu is ook maar erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
Ik ben op zoek naar een redelijk goede game laptop voor rond de 900
Ik heb al wat opgezocht.
De dell xps 15 van NBBG december sprak mij wel aan.

En deze acer sprak mij ook erg aan:
pricewatch: Acer Aspire 5750G-2634G64MN
De acer heeft dacht ik een sandy bridge cpu? 2630QM?
Scheelt de 2630QM nog veel van de 740QM van de xps 15?
Voordeel bij de xps is dan wel weer de 7200rpm hardeschijf.
Dell heeft GT 435M, Acer GT 540M, verschil hiertussen is volgensmij minimaal toen ik keek op notebookcheck.
De xps is ook rond de 50 euro goedkoper.
Dat de laptops niet full-hd weergeven maakt mij niet uit dan koop ik er wel een 24inch schermpie bij ofzo :p.

Wat lijkt jullie de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen, ik heb een vraag voor jullie. Ik ben op zoek naar een goede laptop en mijn oog is gevallen op de alienware m15x. Echter zit ik met een probleem, ik heb nu een desktop met een intel e8400, nvidia 9800GTX en 4gb ram en wil dus overschakelen naar een laptop. Alleen wil ik er qua prestaties niet op achteruit gaan. Ik vind het moeilijk om te bepalen welke hardware ik dan in de m15x moet stoppen. Zou graag hulp krijgen van iemand hier.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel haha, niet voor alienware gaan. Is tegenwoordig echt zo goed niet meer en bovendien veelste duur. Kijk eens naar de msi gx660r-488.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze samen stelling vinden. Of dit wel een slimme samen stelling is, Of je deze sowieso wel zou kopen voor deze prijs???

Ik ben gewoon van plan om er op te gaan gamen, films kijken en gewoon internetten.

Moet ik de link er wel bij zetten 8)7

http://www.laptopplus.nl/...248/#Specificaties+Opties

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm zie net dat bij de link de opties die ik had er niet bij staan.
Dan maar zo.

Intel® Core™ i7 -640M 2.80GHz 4Mb Cache (3.46GHz Turbo) (Meerprijs € 232,05)
8 GB - Corsair eXtreme DDR3 1333MHz (Meerprijs € 99,96)
4GB SSD + 500GB 7200 rpm (Meerprijs € 85,68)
NVIDIA® GeForce® GTX460M 1.5 Gb DDR5 DirectX 11, PhysX™ + CUDA™ ready
Blu-Ray drive + PowerDVD (BDROM+DVDRW) (Meerprijs € 85,68)
Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit - NEDERLANDS (Meerprijs € 121,38)
3 Jaar Carry-In (Meerprijs € 112,81)

Totaal prijs = € 1.948,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspergk schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:04:
Ik ben op zoek naar een redelijk goede game laptop voor rond de 900
Ik heb al wat opgezocht.
De dell xps 15 van NBBG december sprak mij wel aan.

En deze acer sprak mij ook erg aan:
pricewatch: Acer Aspire 5750G-2634G64MN
De acer heeft dacht ik een sandy bridge cpu? 2630QM?
Scheelt de 2630QM nog veel van de 740QM van de xps 15?
Voordeel bij de xps is dan wel weer de 7200rpm hardeschijf.
Dell heeft GT 435M, Acer GT 540M, verschil hiertussen is volgensmij minimaal toen ik keek op notebookcheck.
De xps is ook rond de 50 euro goedkoper.
Dat de laptops niet full-hd weergeven maakt mij niet uit dan koop ik er wel een 24inch schermpie bij ofzo :p.

Wat lijkt jullie de beste keuze?
De acer is leuk, maar je kan beter wachten: de 2xxx CPU's zijn pas net uit, wacht een maandje en er is een stuk meer keus. De 2630Qm is echt wreed veel sneller dan de i7-720m, ongeveer 70% in een goed schalende benchmark.

Daarnaast, ik verwacht geen hoogstaande kwaliteit van acer, afgezien van de specs is de xps zeker een kwalitatief betere laptop, maar zoals ik al zei: op dit moment is het erg handig om te wachten.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:05:
Mannen, ik heb een vraag voor jullie. Ik ben op zoek naar een goede laptop en mijn oog is gevallen op de alienware m15x. Echter zit ik met een probleem, ik heb nu een desktop met een intel e8400, nvidia 9800GTX en 4gb ram en wil dus overschakelen naar een laptop. Alleen wil ik er qua prestaties niet op achteruit gaan. Ik vind het moeilijk om te bepalen welke hardware ik dan in de m15x moet stoppen. Zou graag hulp krijgen van iemand hier.

Bij voorbaat dank.
Zelfde als hierboven, een i7-720m is slechts nipt sneller dan je desktop, in mulithreaded taken...
En los daarvan: wat wil je ermee doen? Met een alienware slepen (= zwaar) raad ik je ten zeerste af.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:19:
Ik zou graag willen weten wat jullie van deze samen stelling vinden. Of dit wel een slimme samen stelling is, Of je deze sowieso wel zou kopen voor deze prijs???

Ik ben gewoon van plan om er op te gaan gamen, films kijken en gewoon internetten.

Moet ik de link er wel bij zetten 8)7

http://www.laptopplus.nl/...248/#Specificaties+Opties
Prijs/kwaliteit valt wel mee, het is ook slimmer om ATI te nemen op dit moment: een 5870 is sneller, zuiniger, en goedkoper dan de GT460m 8)7 In de pricewatch staan een aantal modellen, bv.
pricewatch: Medion Akoya X7811
pricewatch: MSI GX660-249NL
pricewatch: MSI GX660R-488NL

edit: €2000? Ben je helemaal mal :P De medion van €999 bevat serieus snellere hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darktstone, ik zal de laptop vooral gebruiken als desktop vervanger, voor tijdens college etc heb ik al een kleine sony vaio. Ik heb geen hele specifieke eisen, ik wil er wat games op kunnen doen en tekstverwerken/powerpoint/internet etc. Voor de laatst genoemden is natuurlijk niet zo'n dikke PC nodig, echter hoop ik de laptop wel 3 á 4 jaar te kunnen gebruiken en in die tijd recente games er op kunnen spelen zonder dat dit gepaard gaat met lage fps. Heb al een tijd de hardware ontwikkelingen niet gevolgd en daarom ben ik een beetje het spoor kwijt wat dat betreft.

Zou een setup zoals volgt: i7 740QM, ATI 5850, 4gb ram aan mijn eisen voldoen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:32:
[...]

De acer is leuk, maar je kan beter wachten: de 2xxx CPU's zijn pas net uit, wacht een maandje en er is een stuk meer keus. De 2630Qm is echt wreed veel sneller dan de i7-720m, ongeveer 70% in een goed schalende benchmark.

Daarnaast, ik verwacht geen hoogstaande kwaliteit van acer, afgezien van de specs is de xps zeker een kwalitatief betere laptop, maar zoals ik al zei: op dit moment is het erg handig om te wachten.
Bedankt voor de snelle reactie, ik zal nog wel het even afwachten, en de NBBG van februari komt nog uit dus daar zal ook wel wat leuks tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:36:
Zou een setup zoals volgt: i7 740QM, ATI 5850, 4gb ram aan mijn eisen voldoen ?
Die setup is grofweg even snel als je desktop, ik vermoed dus van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop met i7 740qm, 6gig en een hd5870 is een stuk sneller dan mijn desktop met 4gig, een q6600 en een hd 4850. 8 gig in een laptop zonder al te specifieke eisen is zwaaroverdreven. 4gig met 32bit of 6 met 64bit is ruim voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de deviltech nu een paar weken.

Laptop bevalt perfect!
Kan er flink op gamen, full hd en alles op high trekt hij goed!

Tempraturen van de cpu komen niet boven de 70 graden en gpu niet boven de 83. Hier merk ik overigens aan de laptop zelf niks van. Toetsenbord o.i.d. wordt totaal niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
heey mensen , ik heb een vraagje.

ik ben opzoek naar een laptop om op te gamen , met een budget van 800 euro.
nu wilde ik eerst wachten op de sandy bridge modellen , maar degene met een i7 2630qm kosten al snel 900/950 euro.

ik dacht zelf dat de processor van minder belang is bij games , aangezien bij laptops met een budget van 800 euro de videokaart toch de bottleneck is?

ik ben van plan er de nieuwste spellen mee te kunnen spelen , en ik gebruik hem voor school , textverwerken en internetten etc.

ik heb een vaio e serie gehad met een ondergeklokte 5650 waar ik prima mee uit de voeten kon , dus qua grafische kracht is een 5650 wel goed .

wat zeggen jullie , voor rond de 800 een laptop met een i5 en een 5650 proberen te scoren , of wachten op de sandy bridge ( komen die uit voor 800..:( )

een hoge accutijd zou mooi zijn , maar niet noodzakelijk , en ik wil geen acer of hp of packerd bell.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP, acer en PB zijn prima merken hoor, beter dan Sony als je het mij vraagt, de service blijft alleen achter.

Voor €800 zul je ook niet veel beters kopen dan wat je nu hebt, een betere grafische kaart als de GT435m (= iets sneller dan de 5650) valt namelijk buiten het budget. Zo'n kleine upgrade is ook geldverspilling imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
mja , hp en pb heb ik geen ervaring mee maar is voor me gevoel een beetje acer achtig , en acer vind ik verschrikkelijk.

en idd , de sony e- serie die ik had was ik niet echt over te spreken.

ik heb wel de samsung rf510 gezien: http://www.amazon.com/Sam...B0045UB66S/ref=pd_cp_pc_1

alleen de laptops die ik mooi vind moeten altijd alleen in amerika te koop zijn , nog niet in europa kunnen vinden...

edit: zal ik er op vooruit gaan als ik op de sandy bridges wacht ,of is dat sowieso buiten mijn budget?

[ Voor 10% gewijzigd door rutger465 op 13-02-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahaa, jij bent die persoon die zijn geld van de vaio E heeft teruggekregen, zeg dat dan meteen :P

Er zijn een aantal kandidaten:
de bekende xps 15
de inspiron 15R
pricewatch: Toshiba Satellite L650-1Q3
pricewatch: Asus N53JF-SX091V

Dat zijn de opties zo ongeveer, de samsung is er ook in nederland maar de prijs is nogal... teleurstellend: pricewatch: Samsung QX510-S01NL

Je kan wachten op sandy bridge natuurlijk, maar qua GPU kracht zul je daar niet op vooruit gaan.

offtopic:
grammarnazi: er hoort een spatie achter de komma, niet ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
hahaha ja:)

idd, 880 euro gaat te ver, kan namelijk niks of nauwlijk wat bijleggen:P
en die toshiba l650 had ik ook gezien , alleen de bovenste link geeftie de toshiba aan, met een 5470 erin, de andere links wijzen door naar een packer bell laptop:(

maar thnks voor de tips, ik ga ze is bestuderen :)
met de goede komma's ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rutger465 op 13-02-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:17
Hallo,

Na een tijdje dit forum gelezen te hebben en onderzocht ben ik bij deze laptop gekomen.
Doordat ik na de zomer vakantie naar het HBO gaat wil ik graag een goede laptop hebben.
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor school, paar games en internet. daarnaast vind ik een HD films ook wel interrestant! :*)

pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V

Nu is mijn vraag vooral, is er een betere laptop voor dit geld te koop?
en is het verstandig om het geheugen uit te breiden?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica