K thx, dan is het dus geen probleem
Me happy
) Pffff ik dacht alweer daar gaat m'n laptop, moet ik straks weer op zoek naar een nieuwe
Verwijderd
Hi all,
Ik ben sinds een maandje of 3 intensief aan het zoeken gegaan naar een geschikte laptop. Heb ondertussen wel gemerkt dat ik nu eens een knoop moet gaan doorhakken aangezien m'n budget zo lang als de tijd verstrijkt sneaky maar wat blijft oplopen.. >.<
Aanvankelijk was ik eigenlijk nog een echte newb waar het gaat om specificaties van laptops en wat ze allemaal inhouden, maar ik moet zeggen dat ik nu na die 3 maanden zoeken me toch al aardig een geek begin te voelen
Toch wil ik graag nog even jullie advies/bevestiging dat waar ik op uit ben gekomen ook echt het juiste is voor mij. Ik heb eigenlijk een behoorlijke waslijst aan vereisten opgebouwd waarover ik zeker wil beschikken in mijn toekomstige laptop, namelijk:
- Harde schijf met 7.200 RPM
- i5 460M of hoger
- Goede videokaart (Ja, die is een beetje vaag he? Eigenlijk heb ik hem voor mezelf gesteld dat ie minstens in de top 50 zit van de benchmark list der mobile graphic cards moet zitten (dus zo vanaf de GeForce GT 435M))
- een goed audiosysteem
- Full HD scherm (1080p)
- 9 cel batterij is erg wenselijk
Eigenlijk ben ik niet helemaal 100% vast op de Full HD en de 9 cel batterij, maar het zijn zeker grote pluspunten. Last but not least moet de laptop zelf er ook nog een beetje goed uitzien natuurlijk.
Nu heb ik wel nog een paar dingetjes die helaas in specificaties niet terug te lezen zijn. Namelijk, mijn huidige laptop maakt vrij veel lawaai en wordt enorm heet. Dit zijn dingen die ik dus zeker niet wil bij mijn nieuwe laptop. De jet-engineclass fan die ze er in hebben geïnstalleerd is echt niet relaxt, zacht gezegd. Waar ik mij tevens behoorlijk aan erger is dat de fan om de haverklap aan en uit springt. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik er achter kom of een bepaalde laptop ook zo iets geïnstalleerd zou hebben, maar ik weet bijvoorbeeld wel dat bij een i7 de kansen al wat hoger liggen dan bij een i5.
Anyhow, mijn oog ligt momenteel op de MSI GX660-249NL. Mijn vraag aan jullie is of jullie je kunnen vinden in die keuze en/of misschien wel een betere suggestie hebben. Ook zou ik het graag willen horen als iemand ervaring heeft met dit model en mij kan vertellen hoe luidruchtig hij is!
Ik kijk uit naar jullie reactie!
Ik ben sinds een maandje of 3 intensief aan het zoeken gegaan naar een geschikte laptop. Heb ondertussen wel gemerkt dat ik nu eens een knoop moet gaan doorhakken aangezien m'n budget zo lang als de tijd verstrijkt sneaky maar wat blijft oplopen.. >.<
Aanvankelijk was ik eigenlijk nog een echte newb waar het gaat om specificaties van laptops en wat ze allemaal inhouden, maar ik moet zeggen dat ik nu na die 3 maanden zoeken me toch al aardig een geek begin te voelen
Toch wil ik graag nog even jullie advies/bevestiging dat waar ik op uit ben gekomen ook echt het juiste is voor mij. Ik heb eigenlijk een behoorlijke waslijst aan vereisten opgebouwd waarover ik zeker wil beschikken in mijn toekomstige laptop, namelijk:
- i5 460M of hoger
- Goede videokaart (Ja, die is een beetje vaag he? Eigenlijk heb ik hem voor mezelf gesteld dat ie minstens in de top 50 zit van de benchmark list der mobile graphic cards moet zitten (dus zo vanaf de GeForce GT 435M))
- een goed audiosysteem
- Full HD scherm (1080p)
Eigenlijk ben ik niet helemaal 100% vast op de Full HD en de 9 cel batterij, maar het zijn zeker grote pluspunten. Last but not least moet de laptop zelf er ook nog een beetje goed uitzien natuurlijk.
Nu heb ik wel nog een paar dingetjes die helaas in specificaties niet terug te lezen zijn. Namelijk, mijn huidige laptop maakt vrij veel lawaai en wordt enorm heet. Dit zijn dingen die ik dus zeker niet wil bij mijn nieuwe laptop. De jet-engineclass fan die ze er in hebben geïnstalleerd is echt niet relaxt, zacht gezegd. Waar ik mij tevens behoorlijk aan erger is dat de fan om de haverklap aan en uit springt. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik er achter kom of een bepaalde laptop ook zo iets geïnstalleerd zou hebben, maar ik weet bijvoorbeeld wel dat bij een i7 de kansen al wat hoger liggen dan bij een i5.
Anyhow, mijn oog ligt momenteel op de MSI GX660-249NL. Mijn vraag aan jullie is of jullie je kunnen vinden in die keuze en/of misschien wel een betere suggestie hebben. Ook zou ik het graag willen horen als iemand ervaring heeft met dit model en mij kan vertellen hoe luidruchtig hij is!
Ik zou ook iets van de HD 5650 en GT 425M meenemen. Die verschillen zijn allemaal erg klein als je ook echt kijkt naar de scores.
Die MSI zal ook willen opstijgen. Je zult een belangrijke knoop moeten doorhakken voor je verder gaat:
1) Een echte Gamingnotebook met en high-end videokaart. Die COre i7 vs i5 doet het hem niet echt. Dat is maar 10W extra (al zou ik dan nog voor de i5 gaan uit kosten/prestaite overweging). Het zit hem juist in de videokaart. Zo'n HD 5650 GT 425M of GT 435M verstoken maar maximaal iets van 30W onder last. Wat denk je dat zo'n HD 5870 doet? 60-70W. Voor de GTX 460M hetzelfde.
En daar komt zo'n dikke fan dus vandaan. Die zal de notebook echt moeten koelen onder last. En een 9 cell, tis leuk, maar je gaat zo'n dikke notebook nooit op je schoot zetten, tenzij je vrijwillig wilt afzien van kinderbijslag
. En lang op de accu ga je ook niet werken met zo'n videokaart
2 uur op energiebesparing is al veel doorgaans.
2) Een multimedianotebook. Ja, je levert gewoon 50% op gamingprestaties. Maar je krijgt ook veel meer "laptop" terug. Lichter, dunner, zuiniger en minder warm. Je zal wat opties terug moeten schroeven in games, maar gamen gaat wel lukken. Daarnaast kun je wel van 3 of 4 uur accuduur genieten en ook gewoon op de bank met dat ding op schoot (uiteraard wel op energiebesparing).
Die MSI zal ook willen opstijgen. Je zult een belangrijke knoop moeten doorhakken voor je verder gaat:
1) Een echte Gamingnotebook met en high-end videokaart. Die COre i7 vs i5 doet het hem niet echt. Dat is maar 10W extra (al zou ik dan nog voor de i5 gaan uit kosten/prestaite overweging). Het zit hem juist in de videokaart. Zo'n HD 5650 GT 425M of GT 435M verstoken maar maximaal iets van 30W onder last. Wat denk je dat zo'n HD 5870 doet? 60-70W. Voor de GTX 460M hetzelfde.
En daar komt zo'n dikke fan dus vandaan. Die zal de notebook echt moeten koelen onder last. En een 9 cell, tis leuk, maar je gaat zo'n dikke notebook nooit op je schoot zetten, tenzij je vrijwillig wilt afzien van kinderbijslag

2) Een multimedianotebook. Ja, je levert gewoon 50% op gamingprestaties. Maar je krijgt ook veel meer "laptop" terug. Lichter, dunner, zuiniger en minder warm. Je zal wat opties terug moeten schroeven in games, maar gamen gaat wel lukken. Daarnaast kun je wel van 3 of 4 uur accuduur genieten en ook gewoon op de bank met dat ding op schoot (uiteraard wel op energiebesparing).
Verwijderd
Opzich is die MSI wel een prima optie. Wat Genetx zegt klopt wel, maar het is ook weer lang niet zo erg als een paar jaar geleden. Hoe oud is jouw huidige laptop als ik vragen mag? Want dingen als koeling zijn in de afgelopen jaren wel flink verbeterd. Natuurlijk, onder zware belasting gaan ze wel kabaal maken, maar dan ben je toch aan het gamen en verneem je er niets van. En ik kan mijn Asus ook gewoon op schoot houden tijdens het gamen als ik dat zou willenVerwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 02:16:
Hi all,
- i5 460M of hoger
- een goed audiosysteem
- Full HD scherm (1080p)
Je zou deze vraag over de MSI bijvoorbeeld kunnen stellen in dit topic. Daar zijn al een aantal gebruikers die je hier meer over kunnen vertellen.
Verder zou ik mezelf gewoon de vraag stellen hoe belangrijk gameprestaties voor jou zijn, want je betaald wel fors voor een goede videokaart. Met een midrange-kaart kun je tegenwoordig ook al aardig wat.
Verwijderd
Hmm, bedankt voor jullie reply's. Het heeft me toch weer aan het denken gezet xD Want tsja, echte demanding games speel ik ook weer niet. Het is meer dat ik gewoon geen haperingen of met het oog zichtbare framerate drops wil zien bij het kijken van een HD film of bij het spelen van WoW op de hoogste settings, ondanks het full HD scherm. Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies waar de grens daarvan ligt qua grafische kaart.
Ja, als een HD 5650 hier ook al makkelijk aan voldoet, is een multimedianotebook misschien wel de juiste keuze. Echter hik ik dan weer aan tegen de speakers. Was net ook behoorlijk geënthousiasmeerd over de Dynaudio speakers van de GX660 na het lezen van deze review (bevat zelfde audio systeem als de -249NL). En een Full HD scherm is ook behoorlijk zeldzaam te vinden.
De laptop die ik nu heb ik 2.5 jaar oud. Nog niet echt prehistorisch dus. Maar ik kan er gewoon niet langer meer op werken
Knutselend met bovenstaande informatie kom ik toch uit op een Dell XPS 15 of 16. Echter is het prijsverschil nou niet bepaald denderend. Ik kom bij beide modellen zo uit op de 1100 euro. Nog maar weer eens een nachtje over slapen.. xD
Ja, als een HD 5650 hier ook al makkelijk aan voldoet, is een multimedianotebook misschien wel de juiste keuze. Echter hik ik dan weer aan tegen de speakers. Was net ook behoorlijk geënthousiasmeerd over de Dynaudio speakers van de GX660 na het lezen van deze review (bevat zelfde audio systeem als de -249NL). En een Full HD scherm is ook behoorlijk zeldzaam te vinden.
De laptop die ik nu heb ik 2.5 jaar oud. Nog niet echt prehistorisch dus. Maar ik kan er gewoon niet langer meer op werken
Knutselend met bovenstaande informatie kom ik toch uit op een Dell XPS 15 of 16. Echter is het prijsverschil nou niet bepaald denderend. Ik kom bij beide modellen zo uit op de 1100 euro. Nog maar weer eens een nachtje over slapen.. xD
http://www.digitalo.de/pr...er-X6811-Gaming-15-6.html
http://www.idealo.de/prei...-erazer-x6811-medion.html
De befaamde Aldi Medion Erazer met FullHD 1080p. Leverbaar vanaf 22-12-2010.
Wat denken jullie?
Heeft er iemand ervaring met PC's bestellen van Duitse webwinkels?
Enig idee of de garantie dan nog geldt? (ik heb Medion gemaild maar moet nog max. 3 dagen wachten op antwoord)
Wat denken jullie?
Enig idee of de garantie dan nog geldt? (ik heb Medion gemaild maar moet nog max. 3 dagen wachten op antwoord)
Verwijderd
Ik ken het probleem, ik zit ook te twijfelen tussen een gaming of multimedia notebook. Ik speel ook voornamelijk WoW, left4dead 2 en dead rising 2, maar ja het is natuurlijk wel lekker als ie meer aan kan. Ik zit dan ook te twijfelen, is dat de extra 400 euro waard? De dilemma's........Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:41:
Hmm, bedankt voor jullie reply's. Het heeft me toch weer aan het denken gezet xD Want tsja, echte demanding games speel ik ook weer niet. Het is meer dat ik gewoon geen haperingen of met het oog zichtbare framerate drops wil zien bij het kijken van een HD film of bij het spelen van WoW op de hoogste settings, ondanks het full HD scherm. Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies waar de grens daarvan ligt qua grafische kaart.
Verwijderd
Sowieso zit er 1 behoorlijk groot minpunt aan die laptop vind ik, en dat is dat de hardeschijf op 5400 rpm draait. Dat staat overigens nergens vermeld, daar moest ik echt over bellen om erachter te komen. Tevens staat de 460M GTX bekend als een echte energyvreter en daarbij horende lawaaimaker. Ook iets om te overwegen imo.bijl87 schreef op maandag 08 november 2010 @ 01:14:
http://www.digitalo.de/pr...er-X6811-Gaming-15-6.html
Wat denken jullie?
Het is trouwens wel mogelijk de hardeschijf eruit te halen en er een 7200 RPM in te plaatsen, maar dan komt helaas de 3 jaar garantie te vervallen.
Even over m'n eigen dilemma; Heb net gebelt met Dell en een offerte laten maken van een XPS 15 met de volgende specificaties:
- i5 560M
- GeForce 435M GT
- 9 cel batterij
- Full HD scherm (1080p)
- rest spreekt vanzelf denk ik (4GB RAM, 500 GB @ 7.200 rpm, etc)
Vanwege een interne error kunnen ze me tijdelijk de offerte nog niet toemailen, maar telefonisch kon ze al toezeggen dat hij ongeveer 960 euro zou gaan kosten. Op zich wel een aantrekkelijke prijs (vooral gelet op het Full HD-scherm!)
Misschien dat dat hem dan gaat worden!
Verwijderd
laat het het weten als het lukt, voor zover ik weet is er nog niemand in geslaagd om een arrandale cpu in combinatie met de 435m te bestellen.
wel een mooie prijs, de i7 is toch een stuk duurder.
Verwijderd
Ik ben even iets verder gaan kijken, aangezien de offerte die ik van Sony kreeg ineens een stuk duurder uit kwam dan aan de telefoon besproken was. Ik heb nu mijn oog gezet op een Acer Aspire
Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb mijn twijfels bij Acer, een vriend van me heeft er slechte ervaringen mee gehad. Het enige wat mij afschrikt van de Acer is de hardeschijf. Er zit een 5400RPM in, maar ik zou toch het liefst een 7200RPM schijf willen. Nou weet ik alleen niet of dit echt veel verschil maakt, aangezien ik er vooral op ga gamen en schoolwerk, maakt het dan echt veel uit?
Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb mijn twijfels bij Acer, een vriend van me heeft er slechte ervaringen mee gehad. Het enige wat mij afschrikt van de Acer is de hardeschijf. Er zit een 5400RPM in, maar ik zou toch het liefst een 7200RPM schijf willen. Nou weet ik alleen niet of dit echt veel verschil maakt, aangezien ik er vooral op ga gamen en schoolwerk, maakt het dan echt veel uit?
Verwijderd
Ben inmiddels ook op zoek naar een geschikte laptop, waar ik eerst dacht dat ik een laptop wilde. Nadat ik dit hele forum heb doorgelezen begint het me allemaal een beetje te duizelen aangezine ik niet erg thuis ben in de computer wereld. daarom een vrij simpele vraag;
Welke laptop (max. 1000,-) heeft de beste grafische kaart?
Alle hulp is welkom. Alvast bedankt!
Groeten, Erik
Groeten, Erik
Verwijderd
Het lukte mij inderdaad aanvankelijk ook niet. De trien die ik aan de telefoon had, had werkelijk nul komma nul verstand van computers. Dus die voerde gewoon al mijn eisen in, maar kwam erachter bij het klikken op "offerte", dat er ineens een technische error kwam die inderdaad aangaf dat een i5 en 435M GT niet samengingen. Volgens haar kon de processor de videokaart niet aan... Ik haar vriendelijk verteld dat ik vrij overtuigd was dat deze de videokaart wél aan zou kunnen, en of ze dit door kon geven aan de technische afdeling, aangezien Dell dus hoogstwaarschijnlijk een bug in zijn systeem heeft zitten. Helaas weigerde mevrouw mij te geloven en kon niks anders zeggen dat ze 100% achter haar systeel stond en dat de processor dus echt de videokaart niet aankon.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:08:
laat het het weten als het lukt, voor zover ik weet is er nog niemand in geslaagd om een arrandale cpu in combinatie met de 435m te bestellen.
Dus ik zelf met de technische afdeling bellen (kostte nogal wat moeite om er te komen, maar de aanhouder wint
Het telefoongesprek vond afgelopen vrijdag plaats (5-11-2010), dus we gaan het meemaken!
Zelfs als het kan, weet ik trouwens nog niet zeker of ik het wel doe, heb namelijk nog geen enkel idee of er een beetje fatsoenlijk geluid uit de XPS 15 komt! Dat is iets waar ik veel waarde aan hecht. Misschien kan iemand anders me hierover meer vertellen?
Verwijderd
Medion Akoya X7811 die komt over 2 weken weer te koop..Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:26:
Ben inmiddels ook op zoek naar een geschikte laptop, waar ik eerst dacht dat ik een laptop wilde. Nadat ik dit hele forum heb doorgelezen begint het me allemaal een beetje te duizelen aangezine ik niet erg thuis ben in de computer wereld. daarom een vrij simpele vraag;
Groeten, Erik
Verwijderd
bij dell zijn een aantla configs beprerkt, zo is het niet mogelijk een config (bijvoorbeeld met blu-ray) te downgraden om zo een "monsterkorting" te bemachtigen.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:29:
[...]
<verhaal>
Het telefoongesprek vond afgelopen vrijdag plaats (5-11-2010), dus we gaan het meemaken!Ik kon het vandaag in ieder geval al bestellen!
iemand in het studio 15 topic had dat ooit geprobeerd, de belmoep stuitte (naast de, jawel, mosterkorting van €180
de 420m en 425m en 435m en mogelijk de 445m zijn overigens pin-compatiabel, het argument "het past niet" is dus bij voorbaat kansloos.
de eerste (p)reviews zijn uiterst positief over de geluidskwaliteitZelfs als het kan, weet ik trouwens nog niet zeker of ik het wel doe, heb namelijk nog geen enkel idee of er een beetje fatsoenlijk geluid uit de XPS 15 komt! Dat is iets waar ik veel waarde aan hecht. Misschien kan iemand anders me hierover meer vertellen?
Verwijderd
Ook hier even mijn vraag.
Nu xxodd afgelopen week failliet is gegaan, ben ik opzoek gegaan naar een laptop die de 860cu met hd5870 en i7 740QM kon vervangen. Ik kwam toch uit bij de msi gx660r, nu hebben vrijwel alle versies van de 660 een i7 720QM, behalve de gx660r-i7468 met een i7 740QM. Maar waarom is er nergens iets te vinden over deze versie?
Op pricewatch staat 1 winkel die hem verkoopt, Salland, hier heb ik hem zojuist dan ook besteld. Hoop dat hij binnen enkele weken geleverd is en ik hem op kan halen.
Nu xxodd afgelopen week failliet is gegaan, ben ik opzoek gegaan naar een laptop die de 860cu met hd5870 en i7 740QM kon vervangen. Ik kwam toch uit bij de msi gx660r, nu hebben vrijwel alle versies van de 660 een i7 720QM, behalve de gx660r-i7468 met een i7 740QM. Maar waarom is er nergens iets te vinden over deze versie?
Op pricewatch staat 1 winkel die hem verkoopt, Salland, hier heb ik hem zojuist dan ook besteld. Hoop dat hij binnen enkele weken geleverd is en ik hem op kan halen.
Ik breng al sinds enkele maanden bijna geen tijd meer door achter mijn PC. Speel voornamelijk nog lekker op de bank met mijn Playstation 3 op een 127CM. Ik heb wel een klein netbookje om beetje te kunnen internetten ondertussen maar dat vind ik niks.
Zoals gezegd, breng ik dus zelden nog door achter mijn PC en wil ik mijn PC vervangen door een laptop. Ik speel heel af en toe nog spellen op mijn PC en dat is dan in de trant van Napoleon: Total War welke vrij zwaar op cpu, geheugen en ook wel grafisch leunt. Verder voornamelijk internetten eigenlijk en wellicht in de toekomst weer een MMO.
Nou zoek ik dus een laptop die mijn PC kan vervangen en waar ik toch ook volwaardig op kan gamen. Echter vraag ik me af of een totaal dedicated game laptop wel is wat ik moet hebben
Anderzijds vind ik dat als ik zon spel speel het wel op full HD resolutie moet zijn en max unit sizes in super kwaliteit. De kwaliteit van het gras of de schaduw vind ik daar in tegen weer niet belangrijk. Ik tweak dus heel wat af in grafische settings.
Ik zal die laptop zelden meenemen dus accuduur en gewicht hecht ik weinig waarde aan.
Sja, geld is niet zon probleem, wordt gespreid over 3 jaar renteloos op mijn loon ingehouden, maar dat wil niet zeggen dat ik perse met geld wil smijten
Zoals gezegd, breng ik dus zelden nog door achter mijn PC en wil ik mijn PC vervangen door een laptop. Ik speel heel af en toe nog spellen op mijn PC en dat is dan in de trant van Napoleon: Total War welke vrij zwaar op cpu, geheugen en ook wel grafisch leunt. Verder voornamelijk internetten eigenlijk en wellicht in de toekomst weer een MMO.
Nou zoek ik dus een laptop die mijn PC kan vervangen en waar ik toch ook volwaardig op kan gamen. Echter vraag ik me af of een totaal dedicated game laptop wel is wat ik moet hebben
Ik zal die laptop zelden meenemen dus accuduur en gewicht hecht ik weinig waarde aan.
Sja, geld is niet zon probleem, wordt gespreid over 3 jaar renteloos op mijn loon ingehouden, maar dat wil niet zeggen dat ik perse met geld wil smijten
Hoe weet je dat die te koop komt? Volgens de Aldi is vanaf zaterdag de MD 98390 te koop voor 699.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:00:
Medion Akoya X7811 die komt over 2 weken weer te koop..
Op de aldisite kost deze zelfde laptop trouwens € 799,- met maar 2 jaar garantie.Postmen schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:46:
[...]
Hoe weet je dat die te koop komt? Volgens de Aldi is vanaf zaterdag de MD 98390 te koop voor 699.
http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P6625+laptop/30011301A1?category=search_98390
De laptop waar jij naar linkt, is niet dezelfde als die zaterdag bij de Aldi staat. Verschil zit al in de proc, maar ook in de HDD.
Verwijderd
Ik zit al een tijdje te kijken naar een laptop als vervanger voor mn desktop computer.
Ik gebruik mn pc vooral voor mn studie en om naar GoT te surfen. Verder game ik er af en toe mee. Ik speel dan battlefield bc2 en soms gta4. Een beetje kwaliteit met voldoende framerate vind ik wel belangrijk. De laptop moet ook wel een beetje portable zijn zodat ik m in t weekend mee kan nemen. Accuduur maakt me niet zo veel uit.
De Dell XPS 17 lijkt mij een goede keuze. Een andere optie is de sony vaio f13.
Belangrijkste argument is wel de geforce gt445 die wel redelijke graphics heeft. Ik vraag me alleen af of die de wat nieuwere games nog wel speelbaar zijn. Anders toch maar een meer gamelaptop zoals de Asus G71 of MSI G-serie.
Ik twijfel ook nog een beetje aan de proc, mij lijkt een i5 560 wel voldoende maar bijv de asus heeft een i7 en de dell kan je ook alleen de gt445 kiezen icm een i7. is die kloksnelheid ook hoger door de turbo met programmas die gebruik maken van dualcores?
ander nadeel is het gebrek aan een full hd scherm op de xps17, maar miss is de lagere resolutie Wel beter voor de fps in games en ik wil mn 20" beeldscherm nog wel gebruiken.
Wat zouden jullie aanbevelen?
De sony met i5 full hd maar een wat mindere grafische kaart,
dell xps17 met i7 geen hd en een gt445,
Of toch maar een echte gamelaptop?
T blijft lastig..
Ik gebruik mn pc vooral voor mn studie en om naar GoT te surfen. Verder game ik er af en toe mee. Ik speel dan battlefield bc2 en soms gta4. Een beetje kwaliteit met voldoende framerate vind ik wel belangrijk. De laptop moet ook wel een beetje portable zijn zodat ik m in t weekend mee kan nemen. Accuduur maakt me niet zo veel uit.
De Dell XPS 17 lijkt mij een goede keuze. Een andere optie is de sony vaio f13.
Belangrijkste argument is wel de geforce gt445 die wel redelijke graphics heeft. Ik vraag me alleen af of die de wat nieuwere games nog wel speelbaar zijn. Anders toch maar een meer gamelaptop zoals de Asus G71 of MSI G-serie.
Ik twijfel ook nog een beetje aan de proc, mij lijkt een i5 560 wel voldoende maar bijv de asus heeft een i7 en de dell kan je ook alleen de gt445 kiezen icm een i7. is die kloksnelheid ook hoger door de turbo met programmas die gebruik maken van dualcores?
ander nadeel is het gebrek aan een full hd scherm op de xps17, maar miss is de lagere resolutie Wel beter voor de fps in games en ik wil mn 20" beeldscherm nog wel gebruiken.
Wat zouden jullie aanbevelen?
De sony met i5 full hd maar een wat mindere grafische kaart,
dell xps17 met i7 geen hd en een gt445,
Of toch maar een echte gamelaptop?
T blijft lastig..
Verwijderd
de GT445 haalt 10k 3dmark puntjes, plusminus evenveel als de 5850
dit is dus zeker een forse gamebak
jammer dat er geen goed scherm op kan...
dit is dus zeker een forse gamebak
Verwijderd
Beste lezers,
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb wel gezien dat hier een groot aantal mensen zitten die erg veel verstand van computers hebben. Ik hoop in mei te slagen voor mijn HAVO examen, en dan krijg ik 750 euro om een laptop te kopen.
Ik weet alleen niet welke, en daar gaat het bij mij om.
Budged
750-850 euro
Doel
Ik wil geen super speciale dingen mee doen, maar ik vind het wel belangrijk dat ik er fatsoenlijk op kan gamen.. spellen als MW2 en GTA4 zou ik graag willen spelen op de laptop.
Beeldschermgrootte:
Mag liggen tussen de 15 en 18 inch.
Batterijduur:
Niet erg belangrijk, als hij het een uurtje of 2-3 uit kan houden ben ik al blij
Harde Schijf:
Hoeft niet al te groot, 200GB ofzo vind ik prima, maar mag altijd groter.
Wat ik verder belangrijk vind is dat het een SNELLE laptop is, zodat ik snel op internet kan browsen en in mn bestanden kan kijken.
Ohja, en ik wil er ook graag een LAN-kabeltje in kunnen steken (maar ik denk dat dat bij eigenlijk alle laptops wel kan^^)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Met vriendelijke groet,
Tim
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb wel gezien dat hier een groot aantal mensen zitten die erg veel verstand van computers hebben. Ik hoop in mei te slagen voor mijn HAVO examen, en dan krijg ik 750 euro om een laptop te kopen.
Ik weet alleen niet welke, en daar gaat het bij mij om.
Budged
750-850 euro
Doel
Ik wil geen super speciale dingen mee doen, maar ik vind het wel belangrijk dat ik er fatsoenlijk op kan gamen.. spellen als MW2 en GTA4 zou ik graag willen spelen op de laptop.
Beeldschermgrootte:
Mag liggen tussen de 15 en 18 inch.
Batterijduur:
Niet erg belangrijk, als hij het een uurtje of 2-3 uit kan houden ben ik al blij
Harde Schijf:
Hoeft niet al te groot, 200GB ofzo vind ik prima, maar mag altijd groter.
Wat ik verder belangrijk vind is dat het een SNELLE laptop is, zodat ik snel op internet kan browsen en in mn bestanden kan kijken.
Ohja, en ik wil er ook graag een LAN-kabeltje in kunnen steken (maar ik denk dat dat bij eigenlijk alle laptops wel kan^^)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Met vriendelijke groet,
Tim
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 16:26 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Als je één van de middelste twee kiest, heb je een degelijke laptop en krijg je tevens erg veel voor je geld.
Voldoet aan al je bovengenoemde eisen.
Voldoet aan al je bovengenoemde eisen.
Verwijderd
Hardstikke bedankt voor je hulp!
Ziet er inderdaad goed uit (voor zover mijn verstand reikt).
Vooral die van 799 euro vind ik aantrekkelijk
Met vriendelijke groet,
Tim
Ziet er inderdaad goed uit (voor zover mijn verstand reikt).
Vooral die van 799 euro vind ik aantrekkelijk
Met vriendelijke groet,
Tim
Verwijderd
de 3e config moet je niet kiezen, neem de 2e, en upgrade deze.
dan ben je, raar maar waar, goedkoper uit
dan ben je, raar maar waar, goedkoper uit
Verwijderd
Hmm, en wat moet ik dan allemaal precies upgraden?
En is dat dan even goed als die andere?
Groetjes,
Tim
En is dat dan even goed als die andere?
Groetjes,
Tim
Verwijderd
Denken jullie dat het de moeite waard is om 100 euro bij te leggen voor de meest rechter ?
Groetjes,
Tim
Groetjes,
Tim
Ik denk dat je eigenlijk gewoon nog moet wachten. Verdiepen is wel goed maar je weet pas in Mei en misschien zelfs nog later (mocht je onverhoopt zakken voor één of twee vakken) Juni/ Juli dus of je je laptop gaat krijgen. Dat is dus sowieso 6 maanden of langer. Binnen 6 maanden heb je grote kans dat de merken alweer een update gaan doorvoeren binnen hardware/ kwaliteit/ prijs.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:31:
Denken jullie dat het de moeite waard is om 100 euro bij te leggen voor de meest rechter ?
Groetjes,
Tim
Als je het geld nu beschikbaar hebt en binnen dat budget dan is de XPS15 een goede keus.
Hallo, ik ben van plan een nieuwe laptop te gaan kopen. Ik kies voor een laptop omdat ik hem zakelijk wil gebruiken maar daarnaast speel ik op zijn tijd ook wel eens een leuke game. Daarom moet de laptop zich vanzelfsprekend kunnen redden met word, excel, internet etc. maar ook met een spel als call of duty black ops moet de laptop zich uit de voeten kunnen.
Mijn budget is €1250,- en met die gedachte ben ik vandaag de boer op gegaan. Bij media markt en dynabite kwam ik beide keren uit op de volgende laptop: Asus N71JQ, bij de media markt kostte hij €1299 en bij de dynabite lag hij voor €1150,-.
Met die kennis ben ik internet op gegaan en werd ik niet veel wijzer dan dat dit een goeie laptop is maar nog wel goedkoper te vinden is http://www.laptopshop.nl/...ty002x.html#specificaties .
Mijn vraag:
Is dit een goeie aanwinst voor mijn doen of kan ik voor dat geld beter wat anders kopen?
Mijn budget is €1250,- en met die gedachte ben ik vandaag de boer op gegaan. Bij media markt en dynabite kwam ik beide keren uit op de volgende laptop: Asus N71JQ, bij de media markt kostte hij €1299 en bij de dynabite lag hij voor €1150,-.
Met die kennis ben ik internet op gegaan en werd ik niet veel wijzer dan dat dit een goeie laptop is maar nog wel goedkoper te vinden is http://www.laptopshop.nl/...ty002x.html#specificaties .
Mijn vraag:
Is dit een goeie aanwinst voor mijn doen of kan ik voor dat geld beter wat anders kopen?
Verwijderd
je bedoelt pricewatch: Asus N71JQ-TY067X?
het is een leuke laptop, maar een paar aanmerkingen:
de batterij gaat vast niet lang mee.
het is een 17" er... mobiel is anders
hij is vrij duur vergeleken met de concurrentie, namelijk de xps 17:
http://www1.euro.dell.com...17&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
het goedkoopste model beval dezelfde grafische kracht (GT435m = 5730 ongeveer), het 999 model is een pak sneller, maar de accuduur is ook minder.
ik zou het goedkoopste model met een upgrade naar i5-560m kiezen, het duurste model is ook een optie alhoewel het duurste model ook een optie is (al betaal je dan praktisch €180 voor een snellere GPU, de rest is zo goed als gelijk)
bovendien heeft de laptop ook nog eens een zakelijk uiterlijk, min of meer (tenminste geen pianolak black)
een kleiner model (15") lijkt mij echter handiger voor zakelijk gebruik, afhankelijk van de andere opties (volgens mij geen een?) kom je dan al snel bij de xps 15 uit, GT420, i5 560m, 4 jaar garantie en bovenal: het fantastische 1080p scherm, €1011
edit: met dit budget zou je ook nog de sony F kunnen overwegen, de versie van €1300 met i7, GT425m, en een mat 1080p scherm: 16.4"
het goedkoopste model beval dezelfde grafische kracht (GT435m = 5730 ongeveer), het 999 model is een pak sneller, maar de accuduur is ook minder.
ik zou het goedkoopste model met een upgrade naar i5-560m kiezen, het duurste model is ook een optie alhoewel het duurste model ook een optie is (al betaal je dan praktisch €180 voor een snellere GPU, de rest is zo goed als gelijk)
bovendien heeft de laptop ook nog eens een zakelijk uiterlijk, min of meer (tenminste geen pianolak black)
een kleiner model (15") lijkt mij echter handiger voor zakelijk gebruik, afhankelijk van de andere opties (volgens mij geen een?) kom je dan al snel bij de xps 15 uit, GT420, i5 560m, 4 jaar garantie en bovenal: het fantastische 1080p scherm, €1011
edit: met dit budget zou je ook nog de sony F kunnen overwegen, de versie van €1300 met i7, GT425m, en een mat 1080p scherm: 16.4"
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 23:06 ]
Bedankt voor je reactie, ben er weer wat wijzer van geworden. Wat ik ben vergeten te vertellen is dat ik de laptop wel zakelijk gebruik maar altijd wel thuis heb staan. De reden dat ik een lap top wil kopen in plaats van een desktop is omdat ik 2x per jaar bezoek krijg van een controlleur met wie ik aan de keuken tafel (lap top naast lap top) documenten doorneem. Het hoeft van mij dus niet een klein model te zijn en dus heb ik liever een 17" beeldscherm voor de games die ik er op kan spelen.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:05:
je bedoelt pricewatch: Asus N71JQ-TY067X?
De xps 15 valt voor mij dan dus af.
Dan blijven over de xps 17 en de sony F. Als je daar uit moet kiezen dan komt de sony duurder maar wel het beste uit de bus voor game prestaties, een nadeel is echter dat hij een 16,4" scherm heeft. Hmm lastig.
Verwijderd
de XPS 17 bevat een véél betere GPU: GT445 vs GT425, bijna 50% sneller, als het nog sneller moet komen de gamenotebooks om de hoek kijken (msi enzo)
ik lees de laatste tijd veel klachten over de F, dus ik zou voor de xps gaan, enig nadeel is het lagere resolutie scherm.
ik lees de laatste tijd veel klachten over de F, dus ik zou voor de xps gaan, enig nadeel is het lagere resolutie scherm.
Oke dan is het voor mij duidelijk, de XPS 17 kopenVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:29:
de XPS 17 bevat een véél betere GPU: GT445 vs GT425, bijna 50% sneller, als het nog sneller moet komen de gamenotebooks om de hoek kijken (msi enzo)
Verwijderd
dan kom je op zoiets uit:
pricewatch: Asus G73JH-TZ002V
tussen de pak-m-beet €1000 en €1700 zit bijna niets, enkel deze:
pricewatch: MSI GX740-236NL
ook niet echt aantrekkelijk vind ik, aangezien de gpu in de xps 17 maar 10-15% trager is.
pricewatch: Asus G73JH-TZ002V
tussen de pak-m-beet €1000 en €1700 zit bijna niets, enkel deze:
pricewatch: MSI GX740-236NL
ook niet echt aantrekkelijk vind ik, aangezien de gpu in de xps 17 maar 10-15% trager is.
Geen verkeerde keus al moet je bij Dell niet vergeten dat je maar 1 jaar garantie krijgt,kf86 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:39:
Oke dan weet ik genoeg. Ik ga voor de duurste xps 17. He hartelijk bedankt!
daarnaast vind ik ze erg lelijk, maar dat is persoonlijk.
(Heb zelf de vaio gekozen, fraai uiterlijk, voelt zeer degelijk, absoluut geen problemen en het gamen
gaat gewoon prima, daarnaast heb je ook het "gevoel" dat je iets bijzonders hebt voor je geld...)
Stapje hoger is een paar pagina's terug al aangegeven:
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Gamenotebook oktober 2010"
Voor het geld niet verkeerd!
Verwijderd
sinds kort ben ik toch minder te spreken over de F:
http://forum.notebookrevi...hread-15.html#post6882484
de videokaart is ook een stuk zwakker dan de 445m
Net gelezen, maar vergeet niet dat er zeer veel van de F zijn verkocht en ik volg het topic over de FVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:14:
sinds kort ben ik toch minder te spreken over de F:
daar al een tijdje, en dit zijn echt de uitzonderingen op de regel.
De 445M is echter wel een opmerkelijk goede chip, ben echter zelf verslaafd geraakt aan full hd
Edit: De XPS17 met i7 en GT445M met die resolutie is eig. qua prestaties om te gamen de beste
budget gamenotebook van het moment!
[ Voor 10% gewijzigd door Firedre op 13-11-2010 17:30 ]
Verwijderd
das waar, het feit dat de xs 17 niet met full hd komt is zeker jammer, de enige reden om nog de f te nemen imo (maar wel een goede reden)Firedre schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:25:
[...]
De 445M is echter wel een opmerkelijk goede chip, ben echter zelf verslaafd geraakt aan full hd
Op dit moment twijfel ik tussen de Dell XPS 15 en de MSI GX660.
Beide modellen (althans zoals ik het heb geconfiged) hebben dezelfde prijs. Belangrijkste verschillen:
XPS
i7 740QM
GeForce 435M GT
6 gb werkgeheugen
MSI
i5 460M
Radeon Mobility HD5870
4 gb werkgeheugen
Voor de duidelijkheid vind ik de Dell een stuk mooier dan de MSI. Waar ik mee zit is de vraag in hoeverre de betere processor en hoeveelheid werkgeheugen opwegen tegen het feit dat de MSI een betere videokaart heeft.
Beide modellen (althans zoals ik het heb geconfiged) hebben dezelfde prijs. Belangrijkste verschillen:
XPS
i7 740QM
GeForce 435M GT
6 gb werkgeheugen
MSI
i5 460M
Radeon Mobility HD5870
4 gb werkgeheugen
Voor de duidelijkheid vind ik de Dell een stuk mooier dan de MSI. Waar ik mee zit is de vraag in hoeverre de betere processor en hoeveelheid werkgeheugen opwegen tegen het feit dat de MSI een betere videokaart heeft.
Verwijderd
het is een GT445m, presteert tussen de 5730 en 5750 in (101xx 3dmark06)
en waarom die 6 GB? dat is bij dell -extreem- duur.
koop je zelf een setje 2x 2GB (totaal 8GB) dan betaal je daar €50 voor, in plaats van de, hoeveel is het, €180?.
(de xps bevat 4 RAM slots, je kan dus 2 latjes van 2GB bijsteken:
http://tweakers.net/price...%28laptopgeheugen%29.html
of
pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/4G
voor een totaal van 8 of 12GB ram voor weinig geld. (vind ik zelf, zoek in de pricewatch maar eens naar laptops met 8GB ram of meer)
welke je kiest? dat hangt volledig van je eisen af, ga je hardcore gamen dan is de msi duidelijk beter (alhoewel de MSI een hogere resolutie heeft, dat is bij gamen een nadeel).
als multimedia apparaat is de xps de duidelijke winnaar: betere speakers, meer RAM, betere CPU, en een accuduur van een paar uur.
en natuurlijk het opvallende uiterlijk van de msi... dat vind ik persoonlijk een minpunt.
en waarom die 6 GB? dat is bij dell -extreem- duur.
koop je zelf een setje 2x 2GB (totaal 8GB) dan betaal je daar €50 voor, in plaats van de, hoeveel is het, €180?.
(de xps bevat 4 RAM slots, je kan dus 2 latjes van 2GB bijsteken:
http://tweakers.net/price...%28laptopgeheugen%29.html
of
pricewatch: Kingston KTA-MB1066K2/4G
voor een totaal van 8 of 12GB ram voor weinig geld. (vind ik zelf, zoek in de pricewatch maar eens naar laptops met 8GB ram of meer)
welke je kiest? dat hangt volledig van je eisen af, ga je hardcore gamen dan is de msi duidelijk beter (alhoewel de MSI een hogere resolutie heeft, dat is bij gamen een nadeel).
als multimedia apparaat is de xps de duidelijke winnaar: betere speakers, meer RAM, betere CPU, en een accuduur van een paar uur.
en natuurlijk het opvallende uiterlijk van de msi... dat vind ik persoonlijk een minpunt.
Dat geheugen is meer toeval vanwege die speciale codes die je kunt gebruiken (N00XL501epp N00XL502epp enz). Ik heb deze gebruikt, welke qua prijs het aantrekkelijkst was:http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRSX1602&l=nl&m_30=321942&oc=N00XL506epp&rbc=N00XL506epp&s=dhs. Resolutie is overigens bij beide hetzelfde met de upgrade van Dell.
Maar goed bedankt voor je reactie
.
Maar goed bedankt voor je reactie
Verwijderd
oh, ik dacht dat je het over de 17"had
de 15" heeft dus maar 2 RAM slots, sorry voor de verwarring.
de msi is qua gamen wel een stuk krachtiger, plusminus 8000 3dmarks t.o.v. de 12000-13000 van de msi, het is echter wel een stuk meer portable apparaat., het scherm is ook 10x beter. (maar dat wist je vast al
)

de 15" heeft dus maar 2 RAM slots, sorry voor de verwarring.
de msi is qua gamen wel een stuk krachtiger, plusminus 8000 3dmarks t.o.v. de 12000-13000 van de msi, het is echter wel een stuk meer portable apparaat., het scherm is ook 10x beter. (maar dat wist je vast al
Verwijderd
Over de Dell XPS17, ik zie hier meerdere malen staan dat deze een GT445 heeft, echter op de Dell Website zie ik een GT435 staan.
Is de GT445 alleen telefonisch te verkrijgen? Ook als ik op de Dell website een bestelling probeer te doen, zie ik wel een paar verontrustende verschijnselen. Bijvoorbeeld, als ik de XPS17 neem met standaard een i5-560 voor 879euro. Voeg bij deze een i7-740QM en de prijs schiet ineens omhoog naar 1319euro. Dit terwijl de i7-740QM maar 230 euro extra zou moeten kosten. Ik kom dan op de prijs van 1109 euro.
Is de GT445 alleen telefonisch te verkrijgen? Ook als ik op de Dell website een bestelling probeer te doen, zie ik wel een paar verontrustende verschijnselen. Bijvoorbeeld, als ik de XPS17 neem met standaard een i5-560 voor 879euro. Voeg bij deze een i7-740QM en de prijs schiet ineens omhoog naar 1319euro. Dit terwijl de i7-740QM maar 230 euro extra zou moeten kosten. Ik kom dan op de prijs van 1109 euro.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 10:58 ]
De GT435 is beschikbaar op de XPS15. De XPS17 heeft de GT445. Ik denk dus dat je net verkeerd hebt gekeken.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:53:
Over de Dell XPS17, ik zie hier meerdere malen staan dat deze een GT445 heeft, echter op de Dell Website zie ik een GT435 staan.
Wat betreft Dell configureren zijn er nogal wat verschillen tussen de configuratieopties als je niet via de juiste ingang komt. Gebruik de volgende link eens: http://configure.euro.del...s=dhs&cs=nldhs1&kc=xps-17
Dan kom je standaard op 999,- en zit de i7 er al bij in.
Verwijderd
Ik heb blijkbaar volledig verkeerd zitten kijken. Bedankt voor de link, ik heb em zelf niet zo kunnen vinden. Ga em nu wel meteen bestellen, al is het wel erg jammer dat er niet een beter scherm bij zit.
Verwijderd
Waarom geen build to order?
Was eerst vanplan voor een xxodd te gaan, nu deze failliet zijn gegaan kwam ik bij Deviltech uit. Ga hem hopelijk van de week bestellen.
Deviltech 9700DTX (clevo w860cu)
15,6"
i7 740Q
HD5870
6gig geheugen
500gig hybrid
Full HD
2 jaar garantie
etc.
incl. Verzendkosten vanuit duitsland 1600eu
Oftewel meer en beter waar voor je geld dan bijv. de asus of de msi, 200eu duurder en mindere specificaties
Was eerst vanplan voor een xxodd te gaan, nu deze failliet zijn gegaan kwam ik bij Deviltech uit. Ga hem hopelijk van de week bestellen.
Deviltech 9700DTX (clevo w860cu)
15,6"
i7 740Q
HD5870
6gig geheugen
500gig hybrid
Full HD
2 jaar garantie
etc.
incl. Verzendkosten vanuit duitsland 1600eu
Oftewel meer en beter waar voor je geld dan bijv. de asus of de msi, 200eu duurder en mindere specificaties
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 07:20 ]
Ik ben al sinds 1 maand aan het uitkijken voor een 17" gamenotebook.
Heb veel interesse in de Deviltech fragebook dtx, zijn er hier soms mensen die reeds ervaring hebben met
het merk "firma" Deviltech, of kijk ik sowieso beter in de richting van de vertrouwde merken zoals msi, asus?
Elke gebruikers ervaring is meer dan welkom!
Ik ben voornamelijk op zoek naar een 17" notebook met een high-end grafische kaart en plaats voor minimum 2Hd's .min 1650*1050 resolutie.
alvast bedankt tweakers
Heb veel interesse in de Deviltech fragebook dtx, zijn er hier soms mensen die reeds ervaring hebben met
het merk "firma" Deviltech, of kijk ik sowieso beter in de richting van de vertrouwde merken zoals msi, asus?
Elke gebruikers ervaring is meer dan welkom!
Ik ben voornamelijk op zoek naar een 17" notebook met een high-end grafische kaart en plaats voor minimum 2Hd's .min 1650*1050 resolutie.
alvast bedankt tweakers
Bij standaardmerken kun je niet zoveel configureren en ben je veel meer kwijt.
BTO is een optie, maar deviltech scheelt wel veel geld. Ervaringen zijn volgens mij wel goed, want het zijn gewoon de standaard barebones die ook door BTO en voorheen XXODD worden gebruikt. Overal in de wereld zijn dat soort type notebooks wel te koop, allemaal met een eigen sticker.
Overigens zijn een aantal van die barebone's komen ook van MSI bijvoorbeeld.
BTO is een optie, maar deviltech scheelt wel veel geld. Ervaringen zijn volgens mij wel goed, want het zijn gewoon de standaard barebones die ook door BTO en voorheen XXODD worden gebruikt. Overal in de wereld zijn dat soort type notebooks wel te koop, allemaal met een eigen sticker.
Overigens zijn een aantal van die barebone's komen ook van MSI bijvoorbeeld.
Hoi,
Ik weet dat dit niet direct het topic hiervoor is, maar ik probeer het toch ff.
Medio november heb ik bij Deviltech.de een laptop aangeschaft met de volgende specs;
I7-840QM
8g ram
Dual ATI HD5870
128g SSD
500g HDD
Helaas heb ik deze laptop ondertussen 4 of 5 dagen in mijn bezit mogen hebben, waarna ik hem als RMA teruggestuurd heb omdat ze de laptop verkeerd in elkaar gezet hadden, plus in spellen begint het scherm te flikkeren en knipperen. (vooral DX11)
Gisteren werdt ik gebeld dat hij gerepareerd was, en dat ze hem terug gingen sturen.
Waarop ze op mijn verzoek nog even iets gingen proberen in Civilization V, hierop kreeg ik te horen dat hij het scherm zag gaan flikkeren
(Andere spellen zoals SW; TFU II deden hetzelfde)
Nu hebben ze hem opnieuw naar de reparatie afdeling gestuurd, nadat ze zelf eerst de laatste bios + drivers geprobeerd hadden.
Met een beetje pech mag ik dus weer 2 weken wachten totdat ik hem terug heb (als ze het probleem snel gevonden hebben)
Wat ik eigenlijk een beetje te gek vind worden.
Weet iemand of het misschien nut heeft om genoegdoening te vragen, een gedeelte van het aanschaf bedrag terug, of misschien een headset/game erbij?
Zijn leveranciers hier gevoelig voor, of moet ik gewoon geluk hebben dat het allemaal onder de garantie valt en mn smoel houden?
B.
Ik weet dat dit niet direct het topic hiervoor is, maar ik probeer het toch ff.
Medio november heb ik bij Deviltech.de een laptop aangeschaft met de volgende specs;
I7-840QM
8g ram
Dual ATI HD5870
128g SSD
500g HDD
Helaas heb ik deze laptop ondertussen 4 of 5 dagen in mijn bezit mogen hebben, waarna ik hem als RMA teruggestuurd heb omdat ze de laptop verkeerd in elkaar gezet hadden, plus in spellen begint het scherm te flikkeren en knipperen. (vooral DX11)
Gisteren werdt ik gebeld dat hij gerepareerd was, en dat ze hem terug gingen sturen.
Waarop ze op mijn verzoek nog even iets gingen proberen in Civilization V, hierop kreeg ik te horen dat hij het scherm zag gaan flikkeren

Nu hebben ze hem opnieuw naar de reparatie afdeling gestuurd, nadat ze zelf eerst de laatste bios + drivers geprobeerd hadden.
Met een beetje pech mag ik dus weer 2 weken wachten totdat ik hem terug heb (als ze het probleem snel gevonden hebben)
Wat ik eigenlijk een beetje te gek vind worden.
Weet iemand of het misschien nut heeft om genoegdoening te vragen, een gedeelte van het aanschaf bedrag terug, of misschien een headset/game erbij?
Zijn leveranciers hier gevoelig voor, of moet ik gewoon geluk hebben dat het allemaal onder de garantie valt en mn smoel houden?
B.
Ervaringen kun je prima delen, zolang het maar bij ervaringen blijft
. Je komt zelf met een vraag die hier echter niet echt thuishoort. Je kunt beter even een topic openen in Shopping Forum
Beste mede-tweakers!
Ik hoop dat ik in het goede topic zit met deze vraag.
Wegens persoonlijke prestaties mag ik een HP game-laptop uitkiezen.
Uit onderstaande modellen kan ik kiezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer..
- Pavilion DV6-3185ED
- Pavilion DV6-3180SD
- Pavilion DV6-3150ED
- Pavilion DV7-4140ED
En eventueel(wegens toch wat duurder zijn)
- Pavilion DV7-4190SD
- Pavilion DV7-4195ED
Zou iemand mij advies kunnen geven?
Waar ik 'm vooral voor zal gebruiken is gamen.
Vooral de generale shooters als MW2, BC2 en hoop Black ops te kunnen draaien.
Verder fotobewerking in vorm van photoshop cs5. en wat licht schoolwerk.
Ben benieuwd welke ik beste kan kiezen uit eerste 4, en wat de eventuele meerwaarde is van onderste 2.
Alvast bedankt!
Uit onderstaande modellen kan ik kiezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer..
- Pavilion DV6-3185ED
- Pavilion DV6-3180SD
- Pavilion DV6-3150ED
- Pavilion DV7-4140ED
- Pavilion DV7-4190SD
- Pavilion DV7-4195ED
Ben benieuwd welke ik beste kan kiezen uit eerste 4, en wat de eventuele meerwaarde is van onderste 2.
Alvast bedankt!
Beste Tweakers
Ik ben op zoek naar een waardige vervanger van mijn dell XPS M1530 laptop
Specs:
Dell XPS1530M Laptop Specs:
Core2Duo T8100 (3M Cache, 2.10 GHz, 800 MHz FSB)
DISPLAY 15.4" WXGA (1280X800) WITH TRUELIFE
Videochip GeForce 8600M GT
4GB 667MHZ DDR2 SDRAM (2X2048)
DELL™ WIRELESS 1505 WIRELESS-N MINI
HARD DRIVE 320GB SATA ==> Vervangen door een Crucial C300 SSD 128gb
BIOMETRIC FINGERPRINT READER
8XDVD+/-RW SLIM SLOT-LOAD DRIVE
DELL TRUEMOBILE 355 INTERNAL Bleutooth Module
Windows 7 64 bit Ultimate (backup Vista 32bit)
Poorten: D-Sub (VGA), HDMI, S-Video, (USB/FW)Firewire 800, 3x USB 2.0Verbinding
Laptop gebruik ik nu voor mijn werk, voornamelijk internet/office gebruik en af en toe speel ik er een spel op. Mijn volgende laptop zal ook op kantoor gebruikt worden voor voornamelijk officeprogramma’s en het zal fijn zijn als die weer ook met de ‘’nieuwere’’ spellen kan meekomen. Denk aan GTA4, Starcraft2, Bioshock2.
Zelf ben ik erg tevreden over dell en hun garantie/reparatie service dat is ook de reden waarom ik in 1e instantie weer naar een Dell Laptop keek en dan ook van de XPS serie
Studio XPS 16 vondt ik het desing erg mooi maar hij weegt weer niet op tegen de nieuwe xps 15/17 lijn kwa videokaart die je toch echt nodig hebt om nog een beetje te kunnen ‘’gamen’’ naast het werken op de laptop (voor het echte gamen heb ik nog een i7920 systeempje staan :-) ) . Voorkeur heeft dat er 2 harde schijven in passen (dan zou het XPS 17 moeten worden) maar voor de mobiliteit heb ik liever een 15 inch (XPS15)
Reden waarom ik liever 2 HDD bays heb omdat nu 128gb Crucial iets te klein is en is fijn als je een normale HDD ernaast kunt plaatsen. Kunnen de xps 15 en xps17 nou met dezelfde videokaart uitgerust worden?
Overigens ben ik vandaag ook deze medion laptop tegengekomen via tweakers, leek wel een prima tussenweg, 2 HDD bays maar alsnog 15,6 inch + dat er een prima videokaart in zit een GTX460m om te kunnen gamen: http://www.medion.com/nl/...tegory=gamer_notebooks_10
MEDION® ERAZER® X6811 laptop
Intel® Core™ i7-740QM processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 39,6 cm. (15,6") Full HD breedbeeld TFT (LED backlight), 6 GB intern geheugen, 640 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce GTX460M videokaart met 1,5 GB GDDR5 videogeheugen
http://i56.tinypic.com/acu1id.jpg
http://i56.tinypic.com/2vkn7k7.jpg
http://i56.tinypic.com/fepi5i.jpg
Enkel heb ik geen ervaring met Medion en vraag ik me af hoe de kwaliteit/service is tegenover die van Dell
Wat raden jullie mij aan? Ik sta ook open voor andere merken, budget is 1000 euro met een uitloop van 200 euro bovenop indien het 200 euro extra waard is boven de 1000 euro
En weet iemand wat mijn huidige Dell XPS1530M oplevert indien ik hem verkoop:
Aanschafdatum: 13-02-2009
Garantiepakket van 4 jaar (in 1e instantie was het 1 jaar aan het einde van de garantieperiode nog 3 jaar erbij aangeschaft) en het draait hier om de premium garantie packet Dus mocht er iets kapot komen ze hem de volgende werkdag op locatie maken
Garantie loopt dus tot en met 13-02-2013
Voor specs zie hierboven, enkel zal de Crucial SSD niet mee verkocht worden maar zal die met de 320gb scorpio blue 5400rpm HDD schijf verkocht worden waar de garantie op zit en daarmee geleverd was, Groetjes Nino
Ik ben op zoek naar een waardige vervanger van mijn dell XPS M1530 laptop
Specs:
Dell XPS1530M Laptop Specs:
Core2Duo T8100 (3M Cache, 2.10 GHz, 800 MHz FSB)
DISPLAY 15.4" WXGA (1280X800) WITH TRUELIFE
Videochip GeForce 8600M GT
4GB 667MHZ DDR2 SDRAM (2X2048)
DELL™ WIRELESS 1505 WIRELESS-N MINI
HARD DRIVE 320GB SATA ==> Vervangen door een Crucial C300 SSD 128gb
BIOMETRIC FINGERPRINT READER
8XDVD+/-RW SLIM SLOT-LOAD DRIVE
DELL TRUEMOBILE 355 INTERNAL Bleutooth Module
Windows 7 64 bit Ultimate (backup Vista 32bit)
Poorten: D-Sub (VGA), HDMI, S-Video, (USB/FW)Firewire 800, 3x USB 2.0Verbinding
Laptop gebruik ik nu voor mijn werk, voornamelijk internet/office gebruik en af en toe speel ik er een spel op. Mijn volgende laptop zal ook op kantoor gebruikt worden voor voornamelijk officeprogramma’s en het zal fijn zijn als die weer ook met de ‘’nieuwere’’ spellen kan meekomen. Denk aan GTA4, Starcraft2, Bioshock2.
Zelf ben ik erg tevreden over dell en hun garantie/reparatie service dat is ook de reden waarom ik in 1e instantie weer naar een Dell Laptop keek en dan ook van de XPS serie
Studio XPS 16 vondt ik het desing erg mooi maar hij weegt weer niet op tegen de nieuwe xps 15/17 lijn kwa videokaart die je toch echt nodig hebt om nog een beetje te kunnen ‘’gamen’’ naast het werken op de laptop (voor het echte gamen heb ik nog een i7920 systeempje staan :-) ) . Voorkeur heeft dat er 2 harde schijven in passen (dan zou het XPS 17 moeten worden) maar voor de mobiliteit heb ik liever een 15 inch (XPS15)
Reden waarom ik liever 2 HDD bays heb omdat nu 128gb Crucial iets te klein is en is fijn als je een normale HDD ernaast kunt plaatsen. Kunnen de xps 15 en xps17 nou met dezelfde videokaart uitgerust worden?
Overigens ben ik vandaag ook deze medion laptop tegengekomen via tweakers, leek wel een prima tussenweg, 2 HDD bays maar alsnog 15,6 inch + dat er een prima videokaart in zit een GTX460m om te kunnen gamen: http://www.medion.com/nl/...tegory=gamer_notebooks_10
MEDION® ERAZER® X6811 laptop
Intel® Core™ i7-740QM processor, Authentieke Windows® 7 Home Premium, 39,6 cm. (15,6") Full HD breedbeeld TFT (LED backlight), 6 GB intern geheugen, 640 GB harde schijf, NVIDIA® GeForce GTX460M videokaart met 1,5 GB GDDR5 videogeheugen
http://i56.tinypic.com/acu1id.jpg
http://i56.tinypic.com/2vkn7k7.jpg
http://i56.tinypic.com/fepi5i.jpg
Enkel heb ik geen ervaring met Medion en vraag ik me af hoe de kwaliteit/service is tegenover die van Dell
Wat raden jullie mij aan? Ik sta ook open voor andere merken, budget is 1000 euro met een uitloop van 200 euro bovenop indien het 200 euro extra waard is boven de 1000 euro
En weet iemand wat mijn huidige Dell XPS1530M oplevert indien ik hem verkoop:
Aanschafdatum: 13-02-2009
Garantiepakket van 4 jaar (in 1e instantie was het 1 jaar aan het einde van de garantieperiode nog 3 jaar erbij aangeschaft) en het draait hier om de premium garantie packet Dus mocht er iets kapot komen ze hem de volgende werkdag op locatie maken
Garantie loopt dus tot en met 13-02-2013
Voor specs zie hierboven, enkel zal de Crucial SSD niet mee verkocht worden maar zal die met de 320gb scorpio blue 5400rpm HDD schijf verkocht worden waar de garantie op zit en daarmee geleverd was, Groetjes Nino
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
Een optie om ook te overwegen is om de DVD drive er uit te halen en daar een SSD in te zetten. Dat kan namelijk ook. Dan kun je namelijk een compacte laptop combineren met snelle prestaties.
* GENETX heeft een 13,3" notebook met Core i5, 7 uur accuduur, 500GB HDD en 128GB SSD
* GENETX heeft een 13,3" notebook met Core i5, 7 uur accuduur, 500GB HDD en 128GB SSD
Verwijderd
laat je niet verleiden door het 15" stickertje, de laptop is in elke dimensite groter dan de vaio F (16.4), qua mobiliteit schat ik deze gelijk met de xps 17 (en dat is echt een bakbeest, maar wel een cm of wat dunner)ninoxps schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:41:
ik zou de xps 15 kopen met het scherm erbij
Verwijderd
Wat de videokaart betreft voldoen ze allemaal (behalve misschien type 3180 die ik niet kan vinden;)). Voor fotobewerking is een groter scherm met hogere resolutie, en meer intern geheugen wel handig, dus dan zou ik voor een DV7 variant gaan (7 staat voor 17,3 inch (logisch), de 6 in DV6 voor 15,6 (maikel_rox schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:05:
Beste mede-tweakers!
- Pavilion DV6-3185ED
- Pavilion DV6-3180SD
- Pavilion DV6-3150ED
- Pavilion DV7-4140ED
- Pavilion DV7-4190SD
- Pavilion DV7-4195ED
Alvast bedankt!

De meerwaarde van de twee onderste typen is in ieder geval meer intern geheugen, wat handig is bij photoshop. Of een betere processor hierbij ook van nut is weet ik niet.
Ik zou in ieder geval de 4195 links laten liggen, die wordt vooral duur door de aanwezige bluray speler die jij niet nodig hebt.
De 4190 is voor zijn specs niet erg duur moet ik zeggen, vind ik eigenlijk de beste optie. De 4140 heeft een veel mindere processor, en minder intern geheugen. De rest heeft volgens mij een te klein scherm.
Als we allemaal Darkstone's advies volgen hebben we straks alleen nog maar een Dell XPS 15 ervaringen topicVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:48:
[...]
laat je niet verleiden door het 15" stickertje, de laptop is in elke dimensite groter dan de vaio F (16.4), qua mobiliteit schat ik deze gelijk met de xps 17 (en dat is echt een bakbeest, maar wel een cm of wat dunner)
ik zou de xps 15 kopen met het scherm erbij, vervolgens sloop je de dvd drive eruit en stop je in de plaats daarvan je ssd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 18:12 ]
Dus de 4190 is beste keus? want dat BO gedraait kan worden op een redelijk instelling vind ik vrij belangrijk.
In ieder geval ontzettend bedankt voor je advies.
In ieder geval ontzettend bedankt voor je advies.
Verwijderd
wat moet je dan kopen met een goed scherm? Xnotebooks? mac? sony?Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:08:
Als we allemaal Darkstone's advies volgen hebben we straks alleen nog maar een Dell XPS 15 ervaringen topicNiet dat hij ongelijk heeft...
Verwijderd
Of het van goede kwaliteit is weet ik niet, maar de msi gx660 heeft een 1920x1080 en de deviltech/xnotebooks zijn ook te krijgen met full hd
Verwijderd
het gaat mij, en velen, meer om de resolutie van het scherm.
de MSI'tjes zijn ook leuk, maar het uiterlijk en de overkill grafische kaart zijn niet aan de doorsnee persoon besteed.
maargoed, we zitten hier in het gamingnotebook topic.
de MSI'tjes zijn ook leuk, maar het uiterlijk en de overkill grafische kaart zijn niet aan de doorsnee persoon besteed.
Precies, gamenotebook, dat betekend bij hogere resoluties meer power van de grafische kaart.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:03:
het gaat mij, en velen, meer om de resolutie van het scherm.
Wil je voor een redelijk bedrag kunnen gamen op je notebook ga dan voor een lagere resolutie met
een goede videokaart.
Wil je gamen op full-hd dan moet je flink in de buidel tasten.
Een uitzondering hierop is die Medion.
Is het eigenlijk het wachten waar op de Sandy Bridge de mobilty HD6xxx kaarten? Of zou je gewoon voor de MSI GX660 moeten gaan?
Neuh. Sandy Bridge brengt maar weinig verbetering en tot nu toe zijn alle HD6xxx-kaarten ook maar rebrands... Ik geloof ook niet dat daar een grote sprong komt.
Hey hey,
Ik zoek een laptop van maximaal 1000 euro die wel degelijk kan gamen. Het probleem is dat ik niets van die mobility grafische kaarten afweet, en dus ook niet wat ik nodig heb..
Het meest "intense" spel zal denk ik wel GTA IV zijn..
Alvast bedankt
Ik zoek een laptop van maximaal 1000 euro die wel degelijk kan gamen. Het probleem is dat ik niets van die mobility grafische kaarten afweet, en dus ook niet wat ik nodig heb..
Het meest "intense" spel zal denk ik wel GTA IV zijn..
Alvast bedankt
R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x
De Dell XPS 15 
Je hebt iets nodig van het kaliber
- HD 5650 of hoger
- GT 330M of hoger
- GT 420M of hoger
In combinatie met een Core i5 in jou budget. Op dit moment geeft de Dell XPS 15 je wat dat betreft de meeste bang for buck. Andere laptops zijn nog een Vaio F13 of een Asus N53JQ (als ik me niet vergis). De XPS 15 is op dit moment echter wel de best buy zoals je in de reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2010 kan lezen.
Je hebt iets nodig van het kaliber
- HD 5650 of hoger
- GT 330M of hoger
- GT 420M of hoger
In combinatie met een Core i5 in jou budget. Op dit moment geeft de Dell XPS 15 je wat dat betreft de meeste bang for buck. Andere laptops zijn nog een Vaio F13 of een Asus N53JQ (als ik me niet vergis). De XPS 15 is op dit moment echter wel de best buy zoals je in de reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2010 kan lezen.
[ Voor 93% gewijzigd door GENETX op 05-12-2010 15:25 ]
Verwijderd
of de xps 17, al is die een stuk minder geschrikt om mee te nemen. (zeg maar: helemaal niet geschrikt)
wat een makkie trouwens, we kunnen voor idereen tussen de €580 en €1200 een xps aanraden
hopdelijk doet de concurrentie het met de introductie van sandy bridge het beter.
het 1080p scherm is trouwens niet meer op de site beschrikbaar, volgens mij hebben ze leverproblemen... wat een faal dat dat bij elk fatsoenlijk dell-scherm gebeurt
wat een makkie trouwens, we kunnen voor idereen tussen de €580 en €1200 een xps aanraden
het 1080p scherm is trouwens niet meer op de site beschrikbaar, volgens mij hebben ze leverproblemen... wat een faal dat dat bij elk fatsoenlijk dell-scherm gebeurt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 15:28 ]
Bedankt voor de snelle reacties!
de XPS 15 met een i7 740QM staat nu als aanbieding voor maar 870 euro, dit is met een 6 cels batterij. De 9 cels batterij is 70 euro extra, is het slim om deze erbij te kopen of is de 6cels goed genoeg?
btw, deze heeft een 435M GT. Die zou goed genoeg zijn voor nieuwe spellen?
mvg
EDIT: Er is ook een XPS 15 met een i5 460M en een 420GT, met 9 cels batterij is deze net geen 800 euro, maar ben bang dat de 420GT net iets te zwak is?
de XPS 15 met een i7 740QM staat nu als aanbieding voor maar 870 euro, dit is met een 6 cels batterij. De 9 cels batterij is 70 euro extra, is het slim om deze erbij te kopen of is de 6cels goed genoeg?
btw, deze heeft een 435M GT. Die zou goed genoeg zijn voor nieuwe spellen?
mvg
EDIT: Er is ook een XPS 15 met een i5 460M en een 420GT, met 9 cels batterij is deze net geen 800 euro, maar ben bang dat de 420GT net iets te zwak is?
[ Voor 19% gewijzigd door iFrost op 05-12-2010 15:45 ]
Te zwak niet, wel wat zwakker.
Verder is het wel persoonlijk. Je kan bv ook nog kiezen voor een Full HD scherm (al is dat wel zwaarder bij games). En 9 cell, heb je dat nodig? Wil je 4 uur op een acculading, of neem je met een uur of 3 genoeg?
Verder is het wel persoonlijk. Je kan bv ook nog kiezen voor een Full HD scherm (al is dat wel zwaarder bij games). En 9 cell, heb je dat nodig? Wil je 4 uur op een acculading, of neem je met een uur of 3 genoeg?
Het wordt mijn desktop vervanger, dus zo veel maakt het eigenlijk niet uit..
Maarja, nu zit ik dus ook te kijken naar de XPS 17, verschillen zijn het scherm (17" ofc.) en een Nvidia GT 445M..
Maarja, nu zit ik dus ook te kijken naar de XPS 17, verschillen zijn het scherm (17" ofc.) en een Nvidia GT 445M..
Maar je hebt wel een laptop nodig, of komt hij alleen op je bureau te staan? Want in dat geval kun je natuurlijk beter een desktop kopen. De XPS 17 is wel wat sneller inderdaad, dus als portabiteit geen issue is, dan is de XPS zeker aan te bevelen.
Verwijderd
Het Full HD scherm is op het helaas moment niet te verkrijgenGENETX schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:00:
Te zwak niet, wel wat zwakker.
Ben desktops nu wel beu en ben best wel vaak weg, dus laptop zal wel wat handiger zijn.
Bedankt GENETX, ik zal nog is ff nadenken ;p
Bedankt GENETX, ik zal nog is ff nadenken ;p
Mijn computer begint wat traag te worden en ik was van plan om een nieuwe (bescheiden) game pc in elkaar te gaan zetten. Aangezien ik volgend jaar naar de universiteit ga en dan toch een laptop nodig heb vroeg ik mij af of het niet een goed idee was om een half jaartje te wachten en dan gewoon in één keer een wat betere laptop te kopen. Anders koop ik én nu een desktop pc én over een half jaar een laptop, als ik dan uit huis ga maak ik misschien te weinig gebruik van de desktop PC en dat zou zonde zijn. Is een beetje dubbelop en dan kan ik wel betere dingen bedenken die ik met m'n zuurverdiende geld kan doen 
Als ik het goed begrijp is een 17'' gaming laptop voor studie niet aan te raden vanwege de mobiliteit en daarom bedacht ik een 15'' laptop te kopen.
Nu de vraag: Is een gaming laptop eigenlijk wel een goede keuze voor als ik naar de universiteit ga? Of is dat totaal niet aan te raden vanwege bijvoorbeeld de batterijduur en misschien andere redenen?
Je zou zeggen dat het ook wel weer ideaal is omdat zo'n laptop lekker snel is en je kan, als je je verveelt, even een spelletje gaan spelen
p.s: Met m'n huidige PC kom ik dit jaar nog wel door. Gamen heb ik een Ps3 voor, alhoewel ik toch wel terug verlang naar RTS games en dedicated servers...
Edit: om even een indicatie te geven: ik zat dan aan een model als deze te denken: MSI GX660-249NL
Duurder moet het niet worden, want het is toch best een hoop geld
Als ik het goed begrijp is een 17'' gaming laptop voor studie niet aan te raden vanwege de mobiliteit en daarom bedacht ik een 15'' laptop te kopen.
Nu de vraag: Is een gaming laptop eigenlijk wel een goede keuze voor als ik naar de universiteit ga? Of is dat totaal niet aan te raden vanwege bijvoorbeeld de batterijduur en misschien andere redenen?
Je zou zeggen dat het ook wel weer ideaal is omdat zo'n laptop lekker snel is en je kan, als je je verveelt, even een spelletje gaan spelen
p.s: Met m'n huidige PC kom ik dit jaar nog wel door. Gamen heb ik een Ps3 voor, alhoewel ik toch wel terug verlang naar RTS games en dedicated servers...
Edit: om even een indicatie te geven: ik zat dan aan een model als deze te denken: MSI GX660-249NL
Duurder moet het niet worden, want het is toch best een hoop geld
[ Voor 6% gewijzigd door nWo_Riot op 06-12-2010 22:23 ]
Verwijderd
welke universiteit?
de TU-d, TU-e, en nog een, hebben altijd werkelijk fantastische aanbiedingen voor studenten, 15.6" kaliber elitebook, 5(!) jaar onsite garantie en een quadro grafische kaart voor het zwaardere ontwerpwerk, de prijs ligt meestal rond de €999-1200.
het enige nadeel is de betrekkelijk lage resolutie die meestal 1680*1050 of 1600*900 pixels bedraagt
de TU-d, TU-e, en nog een, hebben altijd werkelijk fantastische aanbiedingen voor studenten, 15.6" kaliber elitebook, 5(!) jaar onsite garantie en een quadro grafische kaart voor het zwaardere ontwerpwerk, de prijs ligt meestal rond de €999-1200.
het enige nadeel is de betrekkelijk lage resolutie die meestal 1680*1050 of 1600*900 pixels bedraagt
Welke universiteit weet ik nog niet. Heb nog maar weinig open dagen bezocht dus heb nog totaal geen idee. Beetje dom, maar heb het ook zo druk gehad de laatste tijd en als het goed is zijn er nog genoeg open dagen.
Het zal trouwens geen technische universiteit worden, want ik heb een economisch profiel
Weet niet of normale universiteiten ook zulke laptops aanbieden? Bijv. Erasmus/Vu/RUG etcetra?
Het zal trouwens geen technische universiteit worden, want ik heb een economisch profiel
Verwijderd
alleen de diverse TU's bieden dat aan, voor zover ik weetnWo_Riot schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:45:
Het zal trouwens geen technische universiteit worden, want ik heb een economisch profielWeet niet of normale universiteiten ook zulke laptops aanbieden? Bijv. Erasmus/Vu/RUG etcetra?
Bij gewone universiteiten gaat het vaak via slim of surfspot, bij de TU is het noodzakelijk vanwege de 'zware' programma's.nWo_Riot schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:45:
Welke universiteit weet ik nog niet. Heb nog maar weinig open dagen bezocht dus heb nog totaal geen idee. Beetje dom, maar heb het ook zo druk gehad de laatste tijd en als het goed is zijn er nog genoeg open dagen.
Het zal trouwens geen technische universiteit worden, want ik heb een economisch profielWeet niet of normale universiteiten ook zulke laptops aanbieden? Bijv. Erasmus/Vu/RUG etcetra?
Verwijderd
Hallo, daar ben ik weer.
Ik zou graag nog wat laatste advies omtrent prijs/kwaliteit willen. Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen een aantal modellen, en ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren waar je redelijk op kunt gamen. Ik wil ook niet onnodig veel geld uitgeven. Ik heb al eens eerder raad gevraagd, en toen kwam ik uiteindelijk uit op een HP Elitebook 8740W (WD938ET) 1499 ex btw. Ik wil namelijk graag minimaal een 17inch waar je redelijk op kunt gamen. Ik speel voornamelijk left 4 dead 2, dead rising 2 en WoW en point and click games, en af en toe een shooter hier en daar.
Nu kwam ik nog deze modellen tegen:
HP EliteBook 8740w mobiel workstation (WD936EA) 1299 euro ex btw
HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA) 1049 euro
HP Pavilion dv7-4190sd (XE258EA) 1199
en de Dell XPS 17 van 879 of 999 euro
Advies iemand?? Is de Elitebook wd936EA de moeite waard voor 1300 euro? Ik zag wel dat er een goede grafische kaart in zat. Het gaat er om dat ik er de komende 2 jaar gewoon redelijk op kan gamen.
Alvast bedankt weer,
Ik zou graag nog wat laatste advies omtrent prijs/kwaliteit willen. Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen een aantal modellen, en ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren waar je redelijk op kunt gamen. Ik wil ook niet onnodig veel geld uitgeven. Ik heb al eens eerder raad gevraagd, en toen kwam ik uiteindelijk uit op een HP Elitebook 8740W (WD938ET) 1499 ex btw. Ik wil namelijk graag minimaal een 17inch waar je redelijk op kunt gamen. Ik speel voornamelijk left 4 dead 2, dead rising 2 en WoW en point and click games, en af en toe een shooter hier en daar.
Advies iemand?? Is de Elitebook wd936EA de moeite waard voor 1300 euro? Ik zag wel dat er een goede grafische kaart in zat. Het gaat er om dat ik er de komende 2 jaar gewoon redelijk op kan gamen.
Alvast bedankt weer,
Verwijderd
Die Elitebook is kwalitatief gezien een hele mooie laptop, maar ik denk dat de XPS 17 voor jou de betere keus is. En dan de versie met de I7 in combinatie met de GT445M. Deze grafische kaart is net zo snel als die van de Elitebook.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:59:
Hallo, daar ben ik weer.
Alvast bedankt weer,
Ik neem aan dat je de laptop als desktopvervanger wil gebruiken? De XPS is behoorlijk degelijk voor een consumentenlaptop, en heeft bijvoorbeeld ook zeer goede speakers.
De Elitebook is qua bouwkwaliteit vrijwel ongeëvenaard (samen met de MB Pro's/Lenovo Thinkpads) maar ik vermoed dat jij dat niet nodig hebt. Verder heeft de Elitebook een veel beter (mat) 1200p scherm, maar ook dat is weggegooid geld als je het niet heel intensief gaat gebruiken.
De Pavilion's hebben een zwakkere grafische kaart, die zou ik dus niet aanraden gezien jouw eisen. Hoop dat je hier wat mee kunt
Verwijderd
Hallo,
Wat is de beste keuze voor een gamers laptop?
Welk beeldscherm lijkt jullie beter voor FPS games, en wat zijn de verschillen tussen deze 2 beeldschermen? moet ik dan gaan voor de Medion met 17" 1440x900 (WXGA+) beeldscherm of de MSI met 15" 1920x1080 (Full HD 1080p)?
hier is de tweakers vergelijking:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/271401;265929
MVG,
Michael
Welk beeldscherm lijkt jullie beter voor FPS games, en wat zijn de verschillen tussen deze 2 beeldschermen? moet ik dan gaan voor de Medion met 17" 1440x900 (WXGA+) beeldscherm of de MSI met 15" 1920x1080 (Full HD 1080p)?
MVG,
Michael
Verwijderd
@Je vorige topic:Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:44:
Hallo,
MVG,
Michael
Je kunt moeilijk meteen uit jezelf weten hoe het er hier aan toe gaat, daarom wijzen we je erop
Wat de beide laptops betreft: Als je veel gamed is een groter scherm wel prettiger. Echter heeft het scherm van de Medion wel last van ruis. De resolutie is ook vrij laag, wat jammer is aangezien de HD5870 snel genoeg om op Full HD te kunnen gamen. Verder heeft deze Medion vrij veel last van hitteproblemen. Ik zou dan ook voor de MSI gaan.
Een veel betere koop is eigenlijk de Medion Erazer: http://tweakers.net/price...sJA2eiGlfJ2CXaEafNBg-n3Bw. Deze is qua behuizing exact hetzelfde als de MSI GX660.
Alleen zijn de configuraties nu niet zo gunstig, de goedkoopste heeft helaas geen Full HD scherm. Enkele weken geleden kon je dit model voor 1200 euro krijgen, en dan had je een config met Full HD scherm, core i7 en 6gb intern geheugen. Misschien de moeite waard om eventjes te wachten tot die evt terugkomt..
Verwijderd
Ja zoiets had ik al gelezen ja, van hitteproblemen, en hij blaast de hitte ook naar rechts uit, dus dit lijkt me ook niet relaxt gamen... en ik las ook dat de behuizing niet echt stabiel is en dat de ventilator veranderd om de zoveel seconden van frequentie wat nogal storend is.. en zo waren er meer van die problemen... maar is het verschil tussen processoren groot? of is de Intel i5 460m ook een goede gaming processor? en ik wilde mijn werkgeheugen toch al vergroten maar ik weet niet precies hoeveel het maximale werkgeheugen is van die MSI GX660-249Nl.. de MSI site zegt dat deze 2 SODIMM DDR3 slots heeft (waarmee 8GB dus het maximale is), maar in de winkel bij laptopshop.nl staat dat deze 3 SODIMM DDR3 slots heeft (waarmee 12GB dus het maximale is)Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:05:
[...]
@Je vorige topic:
Je kunt moeilijk meteen uit jezelf weten hoe het er hier aan toe gaat, daarom wijzen we je erop![]()
Wat de beide laptops betreft: Als je veel gamed is een groter scherm wel prettiger. Echter heeft het scherm van de Medion wel last van ruis. De resolutie is ook vrij laag, wat jammer is aangezien de HD5870 snel genoeg om op Full HD te kunnen gamen. Verder heeft deze Medion vrij veel last van hitteproblemen. Ik zou dan ook voor de MSI gaan.
Een veel betere koop is eigenlijk de Medion Erazer: http://tweakers.net/price...sJA2eiGlfJ2CXaEafNBg-n3Bw. Deze is qua behuizing exact hetzelfde als de MSI GX660.
Alleen zijn de configuraties nu niet zo gunstig, de goedkoopste heeft helaas geen Full HD scherm. Enkele weken geleden kon je dit model voor 1200 euro krijgen, en dan had je een config met Full HD scherm, core i7 en 6gb intern geheugen. Misschien de moeite waard om eventjes te wachten tot die evt terugkomt..
(of zit ik hiervoor weer bij het verkeerde topic

Ps bedankt voor het alternatief maar ik heb dringend een nieuwe laptop nodig en dan is de Erazer geen optie voor mij.
MVG
Verwijderd
ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen en nu wil ik er ook games op gaan spelen.
naar wat rond gezocht te hebben ben ik erachter gekomen dat er zoveel aanbod is en allemaal specs waar ik geen verstand van heb dat ik niet meer weet wat ik nou moet kopen.
mijn budget zit rond de 1000 euro.
ik wil er nu de nieuwste games op af kunnen draaien en de game op een hoge resolutie afspelen
en ati of nvidia me
mischien kunnen juliie mij helpen???
bart
naar wat rond gezocht te hebben ben ik erachter gekomen dat er zoveel aanbod is en allemaal specs waar ik geen verstand van heb dat ik niet meer weet wat ik nou moet kopen.
mijn budget zit rond de 1000 euro.
ik wil er nu de nieuwste games op af kunnen draaien en de game op een hoge resolutie afspelen
en ati of nvidia me
mischien kunnen juliie mij helpen???
bart
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:03 ]
Verwijderd
De grafische kaart van de Dell kon ik niet vinden bij notebookcheck, maar de grafische kaart van de HP EliteBook 8740w mobiel workstation (WD936EA) staat op nr 13. Bedoelde je de eerste elitebook of de tweede? Daar zit nogal een verschil in.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:26:
[...]
Die Elitebook is kwalitatief gezien een hele mooie laptop, maar ik denk dat de XPS 17 voor jou de betere keus is. En dan de versie met de I7 in combinatie met de GT445M. Deze grafische kaart is net zo snel als die van de Elitebook.
Ik neem aan dat je de laptop als desktopvervanger wil gebruiken? De XPS is behoorlijk degelijk voor een consumentenlaptop, en heeft bijvoorbeeld ook zeer goede speakers.
De Elitebook is qua bouwkwaliteit vrijwel ongeëvenaard (samen met de MB Pro's/Lenovo Thinkpads) maar ik vermoed dat jij dat niet nodig hebt. Verder heeft de Elitebook een veel beter (mat) 1200p scherm, maar ook dat is weggegooid geld als je het niet heel intensief gaat gebruiken.
De Pavilion's hebben een zwakkere grafische kaart, die zou ik dus niet aanraden gezien jouw eisen. Hoop dat je hier wat mee kunt
Misschien dat ik toch voor de WD936EA ga, ik ben wel fan van hp, ik heb jarenlang de dv7 1080ed gehad, en daar ben ik heel tevreden over geweest (behalve dan de accu die na een jaar dood was), plus dat ik het design heel mooi vind. Ik heb een hekel aan dell, vandaar dat ik die liever niet haal
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 23:05 ]
Verwijderd
Jo
Ik wil een laptop kopen en heb ongeveer 1000 euro beschikbaar. Het liefst zo weinig mogelijk voor de spellen die ik speel. Ik snap verder weinig van videokaarten en processors enzo.
- Games die ik speel zijn onder andere WoW, SC2 (blizzard games). Het zou fijn zijn als de laptop spellen die volgend jaar uitkomen ook nog aan kan.
- Van resoluties heb ik ook weinig verstand, maar het belangrijkste is dat het spel t gewoon zonder lags doet.
- Ongeveer 15" scherm.
- Accu maakt niks uit, want die gebruik ik toch weinig.
- Verder gebruik ik de laptop voor school (office).
- Het zou fijn zijn dat ie er een beetje mooi uitziet, maar is geen verplichting.
Graag wat advies.
Alvast bedankt!
Ik wil een laptop kopen en heb ongeveer 1000 euro beschikbaar. Het liefst zo weinig mogelijk voor de spellen die ik speel. Ik snap verder weinig van videokaarten en processors enzo.
- Games die ik speel zijn onder andere WoW, SC2 (blizzard games). Het zou fijn zijn als de laptop spellen die volgend jaar uitkomen ook nog aan kan.
- Van resoluties heb ik ook weinig verstand, maar het belangrijkste is dat het spel t gewoon zonder lags doet.
- Ongeveer 15" scherm.
- Het zou fijn zijn dat ie er een beetje mooi uitziet, maar is geen verplichting.
Graag wat advies.
Alvast bedankt!
ATI HD 5650 of HD 6500M of beter van ATI, of een GT 330M of GT 420M of beter van Nvidia. Dat zijn de videokaarten. En dat in combinatie met een Core i5 processor (i5 460M is wel aardig gangbaar, maar wat lager is ook prima).
Zelf zou ik eens kijken naar de Dell Studio XPS 15. Die levert op het moment veel bang/buck. Ik zou gewoon een 1366x768 pixels scherm nemen om de videokaart minder te belasten, gezien het doel van de laptop is een Full HD scherm niet echt een grote meerwaarde.
Ik zie dat je voor zo'n 900 euro wel een i7 740QM quadcore met GT 435M kan krijgen. Lijkt me een prima deal. En dan vergeet ik ook nog de 5% epp korting bij dell, zoek er maar eens op hier op GoT of in het XPS 15 topic.
Zelf zou ik eens kijken naar de Dell Studio XPS 15. Die levert op het moment veel bang/buck. Ik zou gewoon een 1366x768 pixels scherm nemen om de videokaart minder te belasten, gezien het doel van de laptop is een Full HD scherm niet echt een grote meerwaarde.
Ik zie dat je voor zo'n 900 euro wel een i7 740QM quadcore met GT 435M kan krijgen. Lijkt me een prima deal. En dan vergeet ik ook nog de 5% epp korting bij dell, zoek er maar eens op hier op GoT of in het XPS 15 topic.
[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 10-12-2010 19:44 ]
Verwijderd
Ik was in de war met de WD938ETVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:02:
[...]
De grafische kaart van de Dell kon ik niet vinden bij notebookcheck, maar de grafische kaart van de HP EliteBook 8740w mobiel workstation (WD936EA) staat op nr 13. Bedoelde je de eerste elitebook of de tweede? Daar zit nogal een verschil in.
Misschien dat ik toch voor de WD936EA ga, ik ben wel fan van hp, ik heb jarenlang de dv7 1080ed gehad, en daar ben ik heel tevreden over geweest (behalve dan de accu die na een jaar dood was), plus dat ik het design heel mooi vind. Ik heb een hekel aan dell, vandaar dat ik die liever niet haal, plus dat dell maar 1 jaar garantie geeft (is 2 jaar niet verplicht tegenwoordig?) en hp 3 jaar.
De ATI FirePro M7820 is eigenlijk een HD5870 met een ander bios en drivers, waardoor ie geschikter is voor professionele applicaties. Maar in games is ie volgens mij nog steeds net zo snel als een normale HD5870, wat dus gewoon een hele snelle kaart is. Zie dus voor een schatting van de prestaties de benchmarks met de HD5870
Verder is het enige verschil volgens mij het scherm met een lagere resolutie, maar persoonlijk zou ik absoluut geen problemen hebben met 1680x1050 op 17".
Overigens: het 1200p scherm van de Elitebook is wel echt top: http://www.notebookcheck....-Workstation.42051.0.html. prima helderheid, contrast van 1000:1 en een colourgamut die als ik het goed bekijk vrijwel gelijk is aan het RGBled scherm van de XPS 16
Ik neem aan dat het 1050p scherm ook wel goed zal zijn, volgens mij gebruikt HP geen rotzooi in zijn Elitebooks.
De 460M is snel genoeg voor eigenlijk alle games, er zijn echt maar een paar games die profiteren van meer dan 2 cores. Bij gebruik van twee cores heeft de 460M een hogere kloksnelheid dan de 740QM, dus is ie zelfs sneller.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:21:
[...]
Ja zoiets had ik al gelezen ja, van hitteproblemen, en hij blaast de hitte ook naar rechts uit, dus dit lijkt me ook niet relaxt gamen... en ik las ook dat de behuizing niet echt stabiel is en dat de ventilator veranderd om de zoveel seconden van frequentie wat nogal storend is.. en zo waren er meer van die problemen... maar is het verschil tussen processoren groot? of is de Intel i5 460m ook een goede gaming processor? en ik wilde mijn werkgeheugen toch al vergroten maar ik weet niet precies hoeveel het maximale werkgeheugen is van die MSI GX660-249Nl.. de MSI site zegt dat deze 2 SODIMM DDR3 slots heeft (waarmee 8GB dus het maximale is), maar in de winkel bij laptopshop.nl staat dat deze 3 SODIMM DDR3 slots heeft (waarmee 12GB dus het maximale is)hoe kan dit dan? kan ik gewoon 12GB Max. inbouwen en werkend krijgen als ik dat zou willen of hoe moet ik dit zien?
Volgens mij kun je tot 12gb inbouwen. De GX660 is volgens mij exact gelijk aan de GT660 qua bouw, en de GT660 wordt met 12gb geleverd. Zeker weten doe ik het echter niet.. Misschien wil iemand uit het MSI GX laptop series topic even voor je kijken
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 20:56 ]
Verwijderd
dat klopt, dat is namelijk -het laatst overgebleven- IPS paneel, ik betwijfel of die in de elitebook in de pricewatch zit: dat scherm zelf kost als upgrade namelijk €550, de "normale" wled 1200p kost slechts €75Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:48:
Overigens: het 1200p scherm van de Elitebook is wel echt top: http://www.notebookcheck....-Workstation.42051.0.html. prima helderheid, contrast van 1000:1 en een colourgamut die als ik het goed bekijk vrijwel gelijk is aan het RGBled scherm van de XPS 16![]()
Ik neem aan dat het 1050p scherm ook wel goed zal zijn, volgens mij gebruikt HP geen rotzooi in zijn Elitebooks.
heb je trouwens http://www.anandtech.com/...ebook-8740w-ips-on-the-go al gelezen?
Als de resolutie niet uitmaakt is deze veel beter als de Dell:Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:29:
Jo
- Ongeveer 15" scherm.
Graag wat advies.
Alvast bedankt!
http://www.medion.com/nl/...ategory=gamer_notebooks_9
Vooral de videokaart springt er boven uit in deze prijsklasse.
Verwijderd
hoi mijn naam is fritspaap.
ik zou graag ee nieuwe laptop willen kopen
had de macbook pro 17inch.8gb in me hoofd maar mischien mischien kunnen jullie mij advies geven?
budget: rond de 2000 euro
gb ram: min. 6gb
scherm : 17inch en HD
hdd: 1TB
1. makkelijk mee te nemen.
2. lange levensduur en accu meer als 3 uur. ( itnernetten etc. niet gamen)
3. speel graag een spelletje op ultra high bv: medal of honor, total war.
4. mooi uiterlijk.
thats it i guess.
dankjwel
ik zou graag ee nieuwe laptop willen kopen
4. mooi uiterlijk.
thats it i guess.
dankjwel
Verwijderd
Super, dan ga ik toch voor dezeVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:48:
[...]
Ik was in de war met de WD938ETMaar de 936EA is volgens mij wel een hele goeie koop, 1360 euro voor zo'n Elitebook is echt niet veel (zit ook nog gewoon 3 jaar garantie op). Ik snap echt niet waarom een paar modellen zo goedkoop zijn, terwijl de rest minimaal 2000 euro kost..
De ATI FirePro M7820 is eigenlijk een HD5870 met een ander bios en drivers, waardoor ie geschikter is voor professionele applicaties. Maar in games is ie volgens mij nog steeds net zo snel als een normale HD5870, wat dus gewoon een hele snelle kaart is. Zie dus voor een schatting van de prestaties de benchmarks met de HD5870
Verder is het enige verschil volgens mij het scherm met een lagere resolutie, maar persoonlijk zou ik absoluut geen problemen hebben met 1680x1050 op 17".
Overigens: het 1200p scherm van de Elitebook is wel echt top: http://www.notebookcheck....-Workstation.42051.0.html. prima helderheid, contrast van 1000:1 en een colourgamut die als ik het goed bekijk vrijwel gelijk is aan het RGBled scherm van de XPS 16![]()
Bedankt allemaal weer voor de reacties
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 23:35 ]
Verwijderd
Indrukwekkend (...duur, dat ook).Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:56:
[...]
dat klopt, dat is namelijk -het laatst overgebleven- IPS paneel, ik betwijfel of die in de elitebook in de pricewatch zit: dat scherm zelf kost als upgrade namelijk €550, de "normale" wled 1200p kost slechts €75
heb je trouwens http://www.anandtech.com/...ebook-8740w-ips-on-the-go al gelezen?
Ik neem inderdaad aan dat dat paneel niet in onze 1600 eu elitebook zit
17" en makkelijk mee te nemen. Een dikke videokaart en een lange accuduur. Dat soort dingen gaan niet samen. Sowieso zou de videokaart van de MBP veel te zwak voor jou zijn.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:40:
hoi mijn naam is fritspaap.
ik zou graag ee nieuwe laptop willen kopenhad de macbook pro 17inch.8gb in me hoofd maar mischien mischien kunnen jullie mij advies geven?
4. mooi uiterlijk.
thats it i guess.
dankjwel
Wat wij nodig hebben: Je gebruikersdoel. Waarom wil je 17"? Waarom moet je 3 uur accuduur? Waarom moet hij draagbaar zijn? Waar ga je de laptop gebruiken?
Je eisen zijn hoog en moeilijk bij elkaar te passen. Zonder een goede omschrijving van het doel kunnen we ook geen prioriteiten stellen bij de zoektocht. Op dit moment weet ik eigenlijk geen enkele laptop die aan je eisen voldoet namelijk.
Verwijderd
Beste GENETX,GENETX schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:11:
[...]
17" en makkelijk mee te nemen. Een dikke videokaart en een lange accuduur. Dat soort dingen gaan niet samen. Sowieso zou de videokaart van de MBP veel te zwak voor jou zijn.
Wat wij nodig hebben: Je gebruikersdoel. Waarom wil je 17"? Waarom moet je 3 uur accuduur? Waarom moet hij draagbaar zijn? Waar ga je de laptop gebruiken?
Je eisen zijn hoog en moeilijk bij elkaar te passen. Zonder een goede omschrijving van het doel kunnen we ook geen prioriteiten stellen bij de zoektocht. Op dit moment weet ik eigenlijk geen enkele laptop die aan je eisen voldoet namelijk.
excuses voor het onduidelijk bericht,. ik zal het opnieuw proberen.
op het moment heb ik een
Toshiba Satellite L670-187 tweakers link
ik vind hem iets te lomp en zwaar.
en niet snel genoeg.
ik woon in Cambodja en ik reis veel. daarom heb ik graag een laptop die ik meeneem. maar ik hou wel van een groot scherm.
ik wil abseluut geen 13 inch dingetje in bezit hebben. 17 inch hoeft ook niet mischien 15 inch>?
wat ik zoek is een krachtige laptop die langmeegaat. waarschijnlijk tegen een klein stootje kan, niet overhit raakt. en niet al te zwaar is. ik vindt 3 uur accuduur wel nodig omdat ik hier in het verre oosten niet altijd een stopcontact binnnen een kilometer in beschikking heb
ook als ik een spel wil spelen wil ik niet dat ik allemaal stuff en drivers moet downloaden want daar is simpelweg het internet hier niet snel genoeg voor.
ik kom aan 20 december in nederland en blijf voor 2 weken, daarom dat ik een nieuwe laptop wil halen. alleen als ik een beslissing heb gemaakt wil ik wel dat die snel bezorgd wordt, bv niet uit duitsland slome tuk tuk.
ik doe graag aan photoshop en spelletjes. ik hoef het ook niet op ultra high te spelen,. als het maar niet op low hoeft en alles op laagst want daar is ook geen fun aan.
de macbook pro met 8gb spreekt mij veel aan, maar ik weet niet hoeverre ik games daarop kan spelen..
Thank you in Advance!
Verwijderd
Hij is besteld, als het goed is mag ik hem morgen ontvangen, nogmaals bedanktVerwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:35:
[...]
Super, dan ga ik toch voor deze.
Bedankt allemaal weer voor de reacties
Absoluut 15,6". Als die Toshiba je te lomp en zwaar is, dan zijn alles 17" laptops dat en dan kun je niet anders dan een een formaatje lager kijken.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:52:
[...]
Beste GENETX,
excuses voor het onduidelijk bericht,. ik zal het opnieuw proberen.
op het moment heb ik een
Toshiba Satellite L670-187 tweakers link
ik vind hem iets te lomp en zwaar.
en niet snel genoeg.
ik woon in Cambodja en ik reis veel. daarom heb ik graag een laptop die ik meeneem. maar ik hou wel van een groot scherm.
ik wil abseluut geen 13 inch dingetje in bezit hebben. 17 inch hoeft ook niet mischien 15 inch>?
Duidelijk.wat ik zoek is een krachtige laptop die langmeegaat. waarschijnlijk tegen een klein stootje kan, niet overhit raakt. en niet al te zwaar is. ik vindt 3 uur accuduur wel nodig omdat ik hier in het verre oosten niet altijd een stopcontact binnnen een kilometer in beschikking heb
Vergeet niet dat je moet kijken naar de drivers, die geven toch maar weinig verbetering door de tijd en is toch onafhankelijk van de videokaart.ook als ik een spel wil spelen wil ik niet dat ik allemaal stuff en drivers moet downloaden want daar is simpelweg het internet hier niet snel genoeg voor.
Je zit echter met een dillema:
1. High-end videokaart:
Alles wel op high, maar wel een hoog verbruik en dus korte accuduur. Ook heb je een dikke koeling nodig en krijg je een zware laptop. Vaak zijn dik ook de overdreven game modellen met allemaal lichtjes, carbon look etc, etc...
2. Midrange videokaart:
Veel meer op medium-high draaien, maar ze kunnen games wel goed aan. Voordeel is een relatief laag verbruik, normale laptop, niet extra lomp.
Ter vergelijking, jij hebt nu een videokaart in de low-end klasse wat ik weer afraadt voor gamers. Persoonlijk denk ik dat een midrange beter bij je past als ik het zo lees. En je hebt daar wel een goede koeling nodig, dus ik vraag me af of een dikke videokaart ook wel genoeg koeling in dat soort landen kan krijgen. Ik zou hier dus wat op inleveren.
Nouja, de Macbook Pro heeft er ook 1 van de midrange klasse. Games op medium tot high, afhankelijk van de resolutie. Dat gaat niet meer op bij full HD eigenlijk.ik kom aan 20 december in nederland en blijf voor 2 weken, daarom dat ik een nieuwe laptop wil halen. alleen als ik een beslissing heb gemaakt wil ik wel dat die snel bezorgd wordt, bv niet uit duitsland slome tuk tuk.
ik doe graag aan photoshop en spelletjes. ik hoef het ook niet op ultra high te spelen,. als het maar niet op low hoeft en alles op laagst want daar is ook geen fun aan.
de macbook pro met 8gb spreekt mij veel aan, maar ik weet niet hoeverre ik games daarop kan spelen..
Thank you in Advance!
Ik heb 3 opties die me zo te binnen schieten met elk voor-en-nadelen:
Dell XPS 15
Eigenlijk de beste koop van het moment. Hij is snel, goedkoop en goed uitbreidbaar. Echter zal de levertijd voor jou een probleem worden gok ik zo....
MacBook Pro 15
Blijkbaar staat het je wel aan. Toch even een maatje kleiner. Het grote voordeel is de lange accuduur van deze laptop, het nadeel is de hoge prijs voor datgene wat je krijgt....
Asus N53Jq
Deze 15,6"-er heeft een full HD scherm, sommige modellen dan, maar die van laptopshop wel zo is bevestigd op GoT. Verder prima specificaties voor een geweldige prijs imho. Je hebt dus bij photoshop wel mooi de ruimte, al zal je voor games wel een lagere resolutie moeten kiezen. Ander voordeel is de 2 jaar internationale garantie, dus ook bij problemen in cambodja zit je goed. Alleen kan de zwakke 48Wh accu een probleem geven... Notebookjournal.de haalde maar 1 uur en 5 minuten onder last, dus met wat internetten zal je eerder rond de 2-2,5 uur zitten...
pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V
http://www.laptopshop.nl/...40/asus-n53jq-sz191v.html
Verwijderd
thanks for the information!
ik heb even rondgegoogled, en kwam tot conclusie dat ik de macbook pro 15 wel hetleukst vindt.
mijn budget is 2000 euro.
alleen er zijn zo veel verschillende settings om ze te kopen, bv met 4 of 8 gb of 2.66 Ghz of 2.8 Ghz, drivee at 5400 rpm of 7200 rpm?
Ik wil graag het snelst dus 8 gb 2.8 ghz en 7200 rpm.
is dit mogelijk voor de prijs van 2000 euro?
ik heb even rondgegoogled, en kwam tot conclusie dat ik de macbook pro 15 wel hetleukst vindt.
mijn budget is 2000 euro.
alleen er zijn zo veel verschillende settings om ze te kopen, bv met 4 of 8 gb of 2.66 Ghz of 2.8 Ghz, drivee at 5400 rpm of 7200 rpm?
Ik wil graag het snelst dus 8 gb 2.8 ghz en 7200 rpm.
is dit mogelijk voor de prijs van 2000 euro?
http://www.apple.com/nl/store/
Maar dat gaat je niet lukken. Sowieso moet je niet de 8GB bij Apple kopen maar zelf uitbreiden, dat is vele malen goedkoper.
Vergeet overigens niet dat een Mac geen Windows heeft, maar Mac OS X. Je zal dus eerst ook nog Windows moeten aanschaffen om echt te kunnen gamen. Zoals je kan zien vraagt Apple echt enorm veel voor zijn spullen.
Maar dat gaat je niet lukken. Sowieso moet je niet de 8GB bij Apple kopen maar zelf uitbreiden, dat is vele malen goedkoper.
Vergeet overigens niet dat een Mac geen Windows heeft, maar Mac OS X. Je zal dus eerst ook nog Windows moeten aanschaffen om echt te kunnen gamen. Zoals je kan zien vraagt Apple echt enorm veel voor zijn spullen.
[ Voor 85% gewijzigd door GENETX op 14-12-2010 08:24 ]
Verwijderd
ik zit nu achter een Macbook Pro 15 in een i-one shop in phnom penh.
hier zijn ze zoiezo al duurder als in nederland.
maar zijn er niet andere plekken waar ik ze goedkoper kan krijgen, bv ebay? mediamarkt? of whatever.
wat ik nu graag zou willen weten is wat ik kan krijgen voor me geld:)
ik zou bijvoorbeeld die 8gb altijd later nog kunnen kopen? maar de i7 processor zou ik nu meteen al moeten kopen for example? en wat voor display heb ik nodig ik kan kiezen op glossi antiflare huppelepup.
want als het bv 500 doller goedkoper is op ebay koop ik het liever daar:D?
maar ik heb er niet veel verstand van en hem nooit iets via ebay gekocht.
bedankt voor je reactie!
hier zijn ze zoiezo al duurder als in nederland.
maar zijn er niet andere plekken waar ik ze goedkoper kan krijgen, bv ebay? mediamarkt? of whatever.
wat ik nu graag zou willen weten is wat ik kan krijgen voor me geld:)
ik zou bijvoorbeeld die 8gb altijd later nog kunnen kopen? maar de i7 processor zou ik nu meteen al moeten kopen for example? en wat voor display heb ik nodig ik kan kiezen op glossi antiflare huppelepup.
want als het bv 500 doller goedkoper is op ebay koop ik het liever daar:D?
maar ik heb er niet veel verstand van en hem nooit iets via ebay gekocht.
bedankt voor je reactie!
Dit topic is gesloten.