Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Denk dat jet het met 520-550 ook wel redt voor een 570.... Hoeveel zuipt die precies? Heb zelf mijn gtx460 op een 400W gedraaid, stabiel (al raden ze 450W minimum aan), alleen ging de psufan loeien als een gek, maar dat lag aan mijn airflow van niks. Heb nu een 520W en loopt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 19-04-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ik heb liever maar veel speling met mn voeding, heb een 750w antec ook met een gtx570.
kan er nog wel een bijzetten zonder problemen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
naaitsab schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:11:
Je moet vanaf je voeding 2 maal een pci-e voedings kabel hebben en deze aansluiten:
De 6pin pci-express moet je hebben bij sommige voedingen heb je een kabel met pci6 en pci6+2 eraan dat is wat jij zoekt
[afbeelding]
Anders 1 kabel vanaf je voeding en dan zoiets via molex:
[afbeelding]

Als je voeding geen 2 pci power kabels hebt vraag ik me af of deze wel krachtig genoeg is aangezien je toch minimaal 600-650w moet hebben voor zon kaart.
Als je die adaptor gebruikt wordt het:
code:
1
2
3
pci6>adaptor >pci8  >kaart
pci6>adaptor
pci6>               >kaart
Oke thnx ik denk dat ik hem nu wel correct heb aangesloten dan. Ik heb dus twee 6 pins connecties met de voeding en 3 6 pins connecties met de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als ie het doet dan is ie goed aangesloten :p
Als tijdens zware belasting de boel uitvalt is de kans wel groot dat ie te weinig stroom krijgt maar dat hoort dan meer hier [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 thuis

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

T.Rijkers schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:45:
@Biff

Tof,
En bevalt hij tot nu toe? Wat is je setup i.c.m. deze kaart?
Heb nog geen tijd gehad om te spelen, ben OSen aan het installeren.
Verder is het een i5-2500 op een MSI p67a-gd55 mobo met 8GB.

Ik verwacht overigens niet dat de 2GB geheugen iets uitmaakt op een enkele 560, maar voor evt. SLI/surround in de toekomst is het wel een geinig concept. Sommige reviews speculeren nu soms al wel eens over edge cases waar de Nvidia's zouden inkakken door de max 1.5GB geheugen, dat kunnen we dan eens nalopen.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het wil nog niet echt met 3GB 580's in de pricewatch.. Terwijl er toch wel wat zijn..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

maratropa schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:22:
Het wil nog niet echt met 3GB 580's in de pricewatch.. Terwijl er toch wel wat zijn..
Niemand houdt je tegen om ze zelf toe te voegen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MeltedForest schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:15:
[...]

Niemand houdt je tegen om ze zelf toe te voegen hoor...

ik wist helemaal niet dat dat kon hihi

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 10:00
Biff schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:22:
[...]
Heb nog geen tijd gehad om te spelen, ben OSen aan het installeren.
Verder is het een i5-2500 op een MSI p67a-gd55 mobo met 8GB.

Ik verwacht overigens niet dat de 2GB geheugen iets uitmaakt op een enkele 560, maar voor evt. SLI/surround in de toekomst is het wel een geinig concept. Sommige reviews speculeren nu soms al wel eens over edge cases waar de Nvidia's zouden inkakken door de max 1.5GB geheugen, dat kunnen we dan eens nalopen.
Jaa als je hogere resoluties zou willen ondersteunen is meer geheugen vaak wel gewenst. Tevens mooi kaartje mocht je het ooit in sli willen draaien!

Had je een speciale reden waarom je voor een GD55 hebt gekozen ipv een GD65? Prijsverschil is minimaal dus.. :>
Ik ben benieuwd wat je eerste benchmarks zijn met deze kaart. Nog van plan om wat extra sap eruit te persen? *O*

Trouwens, nu de MSI N560gtx-ti Hawk er bijna is, hoe zal deze ongeveer presteren tegenover de GB GTX560 SO? Dit laatste heeft een hogere (standaard) geheugensnelheid tov die van MSI.

[ Voor 9% gewijzigd door T.Rijkers op 21-04-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Weet iemand of het mogelijk is om bij een NSurround setup HDMI poorten te gebruiken? Mijn 2 580's hebben elk 1 HDMI poort die ik wel zou willen gebruiken maar ik weet niet of dat ook echt mogelijk is. Bij het instellen van Surround moet je bijv. de rechter DVI poort gebruiken van de 2e kaart (met de linker DVI poort doet ie het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee kan alleen met dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

hela wat schetst mijn verbazing:

MSI GTX560Ti TwinFrozrII SOC: 950MHZ/4200MHZ
http://eu.msi.com/product...Ti-Twin-Frozr-II-SOC.html

MSI GTX560Ti TwinFrozrIII HAWK: 950MHz/4200MHZ
http://eu.msi.com/product/vga/N560GTX-Ti-Hawk.html

Nou kijk, dat zijn dus 2 identieke kaarten behalve de cooler. Dan kan Marc Rademaker mooi deze 2 kaarten testen met gelijke fanspeeds. Dan zien we gelijk welke koeler efficienter is.

EDIT: als je kijkt naar de specs, dan wegen alle twinfrozr2's hetzelfde (686gram). Dus of die Golden nou echt helemaal van koper is geloof ik dan niet. De HAWK weegt 801 gram.......

[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 22-04-2011 19:44 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:08
Hey allemaal,

Ik heb nu al een tijdje een GTX 570 van asus met de DirectCU II cooler mooi kaartje en alles totdat ik de drivers had geupdate naar versie 266.x. Bij de opengl benchmark van cinebench crasht of heel windows of alleen de driver, hetzelfde verhaal bij 3D Mark 11 daar crasht de driver na 3 seconden, ik vond het maar wat raar.
Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat in de nvidia control panel er een setting aan staat wat mijn kaart en ook MSI kaarten blijkbaar niet zo leuk vinden, namelijk de "Use advanced 3D image settings". Heb nu de eerste optie aangevinkt, dat de applicaties dat zelf moet uitzoeken.

Toch wel raar dat games het wel doen maar deze 2 benchmarks het niet pikken.

Afgelopen vrijdag een raar probleem gehad bij een vriendin van mij, nieuwe pc stond klaar (met een GTX 580) waar alleen windows nog op moest worden gezet, allemaal geen probleem totdat ik de nvidia drivers ging installeren. Heb de nieuwste drivers (270.61) gepakt van de website en ook die van de disc geprobeerd maar wat ik ook deed of het login screen bleef vast hangen of het scherm ging op zwart zodra je het wachtwoord had ingetikt. Allemaal heel raar voor een machine die pas net een uurtje draaide.

Ik weet niet hoe en snap er ook niks meer van maar op het laatst had ik geboot => F8 menu => last known good configuration en het systeem boot ineens wel met de drivers, nog een paar keer geherstart en hij blijft nu werken, alleen een 3D vision app crasht op startup maar dat kan zo uitgezet nog worden aangezien dat toch niet gebruikt word.

Iemand zoiets ook al eens mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo,

Ik heb een kleine vraag wat nu echt het grote verschil is tussen HDMI en DVI,
Ik dacht altijd dat HDMI alleen 720P en 1080P aan kon, en dvi ook andere resoluties en hogere zoals 2560*....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

@ Strykeforce:

Als je toch geen 3D gebruikt kun je bij de installatie van de drivers net zo goed de twee 3D-componenten uitvinken zodat ze überhaupt niet worden meegeïnstalleerd. En anders achteraf ze gewoon uninstallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 25-04-2011 13:49 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Laatst online: 11-09 15:13
Ik zit te twijfelen tussen de MSI GTX580 Twin Frozr II en de GTX 580 Lightning met de Twin Frozr III. Als ik het zo bekijk heeft de Lighting 2GB geheugen ipv 1,5GB en een nieuwer type cooler. De OC kloksnelheden zijn volgens mij gelijk.

De reden dat ik de Twin Frozr II in overweging neem is dat de Lightning nu minder goed leverbaar is. Het scheelt bovendien ook 60,- euro met de shops die deze kaarten direct kunnen leveren. Met het oog op een 2e kaart dit jaar is het prijsverschil in totaal 100 tot 120,- euro.. (ivm gamen op 2560x met alles hoog)

In de toekomst komt er dus nog een 2e GTX 580 kaart bij en het liefst wil ik hetzelfde type. Welke kaart is dan het beste om te pakken?

[ Voor 5% gewijzigd door RelaXXinG op 25-04-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Als je echt 3D wilt gaan gamen met 3 schermen dan zal ik toch de lightning doen omdat 1,5GB toch wel krap word als je reviews gaat lezen.

Edit: Dan zou ik voor de Twin Frozr 2 gaan scheelt je toch 60 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door michelv5 op 25-04-2011 18:58 . Reden: Verkeerde informatie door eerdere post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper1987vd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
@RelaXXinG

De MSI N580GTX LIGHTNING bevat 1,5GB aan VRAM.
De 2GB die in de pricewatch onder specs staat klopt niet...

Zie ook de productinformatie op de website van de fabrikant voor een confirmatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
casper1987vd schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:43:
@RelaXXinG

De MSI N580GTX LIGHTNING bevat 1,5GB aan VRAM.
De 2GB die in de pricewatch onder specs staat klopt niet...

Zie ook de productinformatie op de website van de fabrikant voor een confirmatie.
Hmm dat maakt de keuze al een stuk makkelijker, bedankt :-) In hoeverre denken jullie dat de lightning meer overclockmogelijkheden heeft in vergelijking tot de Twin Frozr II? Is het trouwens aannemelijk om te denken dat de Twin Frozr II wat langer verkrijgbaar is, omdat deze wat meer mainstream is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper1987vd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
RelaXXinG schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:33:
[...]

Hmm dat maakt de keuze al een stuk makkelijker, bedankt :-) In hoeverre denken jullie dat de lightning meer overclockmogelijkheden heeft in vergelijking tot de Twin Frozr II? Is het trouwens aannemelijk om te denken dat de Twin Frozr II wat langer verkrijgbaar is, omdat deze wat meer mainstream is?
Ik denk dat the lightning hoger te ocen is, dankzij de verbeterde vrm's en meer power phases, verzorgd door het MSI zogenoemde Power4 architecture. Ook zijn de voltages voor bepaalde componenten nu individueel te managen.

Op deze site staat een mooie review van onze Nederlandse testers @guru3d omtrent de lightining:
http://www.guru3d.com/art...-gtx-580-lightning-review

Wat betreft jouw laatste vraag, denk ik inderdaad dat deze kaart (de revisie TF2) meer mainstream is. De lightning is in mijn ogen echt voor de enthousiasts die net dat laatste beetje extra eruit willen halen. Tevens is deze revisie later geproduceerd.

Of het extra geld het nu waard is, dat is voor iedereen anders.

Persoonlijk vind ik dat wel, zelfs wanneer ik hem niet zou overklokken. Ik kijk meer naar de kwaliteit van componenten en design van een grafische kaart, dan naar de potentie om het meeste hieruit te halen t.b.v. kwaliteit-prijs verhoudingen.

En het mooie van de TF2 en TF3 (ofwel de lightning in dit laatste geval) is dat je aparte fans erop kan zetten (middels tierips), mocht er een fan kapot zijn (gelezen op een bepaalde forum (site vergeten), ongeveer een maand gelden, die 2x 80mm fans op de HS heeft gezet. Dit, omdat hij van een MSI GTX 560 Ti per ongeluk een propellerblad van een fan heeft kapot gemaakt, door zijn vinger erin te steken. Naar verluidt koelde deze beter, ten koste van geluid).

Hopelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm eerder werd de ZOTAC GTX580 monsterlijk genoemd. Qua omvang ja, maar het zal niet de snelste worden.
De Gigabyte SOC is namelijk onderweg met 855MHz op de GPU en 4100MHz op het geheugen. Daarnaast heeft de SOC een 14-phase power design en de windforce3 koeler, wat de kaart dus wat aantrekkelijker maakt: geen overkill met powerphases, dual-slot en hogere clocks.
Bron: http://nl.hardware.info/n...-super-overclock-onderweg

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 27-04-2011 16:20 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:32
RelaXXinG schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:06:
Ik zit te twijfelen tussen de MSI GTX580 Twin Frozr II en de GTX 580 Lightning met de Twin Frozr III. Als ik het zo bekijk heeft de Lighting 2GB geheugen ipv 1,5GB en een nieuwer type cooler. De OC kloksnelheden zijn volgens mij gelijk.

De reden dat ik de Twin Frozr II in overweging neem is dat de Lightning nu minder goed leverbaar is. Het scheelt bovendien ook 60,- euro met de shops die deze kaarten direct kunnen leveren. Met het oog op een 2e kaart dit jaar is het prijsverschil in totaal 100 tot 120,- euro.. (ivm gamen op 2560x met alles hoog)

In de toekomst komt er dus nog een 2e GTX 580 kaart bij en het liefst wil ik hetzelfde type. Welke kaart is dan het beste om te pakken?
Ik heb hier de twin frozr ii/oc op 990 mhz stabiel 80 graden op 1.148 volt.
Genoeg om te overklokken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
GerardReintke schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:00:
[...]
Ik heb hier de twin frozr ii/oc op 990 mhz stabiel 80 graden op 1.148 volt.
Genoeg om te overklokken dus.
Hmm dat is op zich wel netjes inderdaad, met luchtkoeling dus? Volgens de review van hardware.info (http://nl.hardware.info/r...ultaten-n580gtx-lightning) komen hun ook op 990mhz uit op 1,193 volt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

knoffy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:41:
wanneer komt de 560GTX-ti HAWK in de pricewatch of is die in Nederland nog niet te koop?
Lol duurt best lang, iemand al enig idee wanneer dat ding eindelijk echt leverbaar wordt?

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

leverbaar in 6-10 dagen volgens Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,

weer even een vraagje ivm mijn GTX580 TF2/OC

deze zou normaal standaard met de volgende waardes moeten werken:

-core: 823 MHz

-shaders: 1645 MHz

-memory: 4276 MHz

als ik nu in cpu-z bij graphics kijk zie ik dit staan:

Current:

Core:50MHZ
Shaders:101MHZ
Memory:135MHZ

3d applications:

Core:800MHZ
Shaders:1600MHZ
Memory:2048MHZ

waarom zijn de waardes ''lager'' dan de overclock waardes die ze zogezegd van de fabrikant zelf hebben gekregen?en hoe komt het dat de memory waarde gehalveerd is?zie ik iets over het hoofd?

alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Slammed_a4 op 01-05-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54
Vermoedelijk haalt GPU-Z de 3D applications waardes uit een database. Als je CPU-Z bekijkt tijdens het gamen zou hij volgens mij wel de echte waardes weer moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
thanks patrick,maar ben nog wat te weten gekomen over deze kaart...

http://forum-en.msi.com/i...=printpage;topic=144185.0

blijkbaar draaien deze kaartjes standaard gewoon op de stock snelheden en moet je ze dmv een bios flash op de ''OC'' waardes brengen,leuk verkooptrukje van MSI,de waardes die ze opgaven was de volgens hun de maximum overclock die je kon doen op de kaart,op hun site zelf hebben ze deze waardes ook veranderd naar de stock waardes!waarschijnlijk door de vele vragen van mensen die deze kaart ook kochten en dus gewoon met de stock waardes zaten!

verder is die memory:2048MHZ normaal?want dat zou normaal 4096MHZ moeten zijn als stockwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:36
vorige week was dat nog 3-5 dagen... heb de mijne maar geannuleerd neem wel een twin frozr 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58

McLambo

MTB Junky

McLambo schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:04:
[...]

Ga ik zeker even doen, ik ga er vanavond of morgenavond eens ff voor zitten.

Dit is een nieuwe standaard van RMA afhandelingen; binnen 3 dagen een nieuwe videokaart in huis _/-\o_

Helemaal blij met mijn 560 GTX TOP. de graphics knallen echt om mijn oren. Tis echt een fikse upgrade van de mijn 8800GT; veel beter dan ik had durven hopen met mijn 'oude' p5b en core2duo'tje :-)
Zoals beloofd: http://tweakers.net/shopr...uters.html?Page=1#r_87862

Even mijn shopreview geupdate met de aftersales ervaringen van Zercom!

Heb in 1 maand tijd al vele uurtjes gegamed. Ben nog geen game tegengekomen (in mijn bezit dan) die de GTX 560 TI op zijn knieën kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn nvidia tesla's ?
die hebben 6 gb vram wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 21:23
Als het goed is voor grafische applicaties en filmbewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:03:
wat zijn nvidia tesla's ?
die hebben 6 gb vram wtf
Wat is dit voor nutteloze post? :F

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
[b][message=35954434,noline]
verder is die memory:2048MHZ normaal?want dat zou normaal 4096MHZ moeten zijn als stockwaarde?
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf heb ik sinds 2 weken mijn Nvidia Geforce 295 GTX ''vervangen'' voor een NG 570 van wederom ASUS.

gebruik deze setup hiervoor.

OS Windows 7 64 Bit NL

Hardware:

ASUS Nvidia Geforce GTX 570 Direct CU II icm iiYama Prolite 27" Full HD monitor.
ASUS Nvidia Geforce 295 GTX (Physx)
ASUS M4N98TD EVO Mobo met laatste Bios update
AMD Phenom II 955 @ 3.6 Ghz incl Arctic-Cooling Freezer Xtreme Rev.2 koeler
8192 MB (2X 4Gb reepjes van Geil) toekomst 8 Gb extra van dezelfde soort
1X 64 Gb Kingston SV100S2N/64G voor windows
3 HDD's van 750, 1Tb en 2 Tb voor data en games.
en diverse ander spul om het koel te houden en op te bergen.
als krachtbron heb ik een Corsair CMPSU-950TX , 950 watt voeding om alles draaiende te houden :9

moet zeggen dit is voorlopig een systeempje dat snel genoeg is voor mij.

en de pc is heerlijk rustig idle. met games word hij wat luider. maar is geen Jumbojet zoals mijn oude systeem hiervoor.

ben dus zeer goed te spreken over de GTX570 met DX.11 _/-\o_

en tuurlijk, de 570 is snel zat voor physx. maar die taak geef ik liever aan de GTX295 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik zou die 295 uit je systeem halen en verkopen, tenzij je van een dikke stroom-rekening houd.
Overigens is de 570 amper sneller dan de 295.
Als je echt een physx kaartje wilt, (wat totaal overbodig is met een 570) haal dan een of ander zuinig goedkoop kaartje.

[ Voor 30% gewijzigd door unfor op 01-05-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk ook dat de GTX295 ~99% van de tijd onnodig stroom zuipt omdat ie niet gebruikt wordt doordat ie vaak idle'd en door het ontbreken van een goed aantal 'leuke' games die physx ondersteunen.
Daarnaast wordt er (als je dan eindelijk die leuke game hebt gevonden die physx gebruikt) ook maar één gpu van de twee gebruikt voor zover ik weet.

Ik zou die GTX295 ook gewoon verkopen en als je toch een physx kaart wil hebben gewoon 2e hands er een GTX460 768mb voor terugkopen ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Toch maar besteld die 560Ti Hawk dit weekend, ondanks de lange levertijd!

Toevallig net dit gezien, bevestigde 'my gut feeling' 8) :+

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hmm ik heb mijn 580 binnen! Echt te stil stiller dan de 4 560's die ik heb gehad!
Bij furmark gaat fanspeed ook niet boven 60% temp = 78 (met 50mhz core overclock)
Wordt dus tweak tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Heb zelf ook een GTX580 welke met een Accelero Extreme na 1,5 uur Crysis 2 niet boven de 69C uitkomt (fan control op auto). Heb 'm ook een keer ge OC'cd op 850 op standaard voltage maar echt performance winst gaf dit niet, denk dat m'n Q9450@3,2Ghz vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
bij mij gaat het wel rap omhoog met 3dmark nu al iets van 600 punten meer! dus nog een beetje doortweaken en naar die 1000 punten meer gaan -> 900 of hoger op de core moet wel lukken denk ik met een beetje voltage tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Eindelijk:

nieuws: Gigabyte introduceert Super Overclock-versie GTX 570

Nou nog afwachten wat deze doet tegen de msi Twin frozr 2/3 OC en de SOC GTX560

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
weet iemand het voltage wat een gigabyte soc 560 heeft ? dan kan ik mijn twin frozr2 daar bij in de buurt brengen :)
en wanneer is een oc succesvol (hoelang furmark bvb ) want ik had hem 1 benchmark op 1GHz gekregen en geen rare dingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
knoffy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:09:
weet iemand het voltage wat een gigabyte soc 560 heeft ? dan kan ik mijn twin frozr2 daar bij in de buurt brengen :)
en wanneer is een oc succesvol (hoelang furmark bvb ) want ik had hem 1 benchmark op 1GHz gekregen en geen rare dingen gezien.
Voltage verschilt per chip, gewoon voltage op max zetten en kijken wat je haalt.
Zodra je een stabiele overclock gevonden hebt, je voltage in stappen omlaag gooien.
Een minuut of tien furmark is vaak wel een indicatie dat het stabiel is, maar er is eigenlijk geen fail-proof test.
Ik heb meegemaakt dat ik uren furmark kon draaien, maar sommige games crashte de kaart toch.

[ Voor 16% gewijzigd door unfor op 06-05-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
standaard draait deze op 880 mhz , 987mv ik heb hem verhoogt naar 900 , 987mv en dat werkt gewoon goed de 1ghz had ik met 1050mv dat lijkt me redelijk weinig als ik zo op youtube en forums zag.

en wat maakt dat ding een lawaai zeg kom van een bijna pasief gekoelde 4650 dan is dit toch een hoop lawaai XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hij had het over de Gigabyte SOC, niet de MSI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

http://www.techpowerup.co...Series-Graphics-Card.html
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/11-05-13/70b.jpg
Heatsinkje op de vrm's....Jammer dat hier geen beast van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Zoiets heb ik vorig jaar nog gehapperd op de kermis :+
Design mogen ze nog wel wat aan sleutelen ziet erg cheap uit.

Heb via mn werk gevraagd of ze even contact willen opnemen met hun gigabyte verkoopkanalen mbt de verkrijgbaarheid en prijs van de GTX 570 SOC lijkt me toch wel stuk sneller dan de 570 TF3 OC.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hij is wel sneller ja, omdat ie veel hogere clocks heeft dan de MSI TF3. maar hoe het met powerphases en vrm/mem koeling zit weten we dus nog niet. Ik vind dat gigabyte erg lang op zich laat wachten. De 580SOC was op de CeBIT al aangekondigd, en heeft op 15 april nog een nieuwsbericht gehad dat het niet lang meer ging duren......Inmiddels zijn we 1 volle maand verder en nog niks. Ik hoop dat het geen mosterd-na-de-maaltijd zal zijn voor Gigabyte. De TF2 en TF3 versies van MSI hebben zich wel bewezen t.o.v. de rest, behalve de Gigabyte.

Deze POV is idd lelijk, maar ja, uiteindelijk gaat kwaliteit, clocks en koeling toch voor design ;) Alleen ook over het PWM design is nog niks bekend....

Ik hoor maar niks van Ed_L, die zou ook nog even navragen bij Gigabyte....;)

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 13-05-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1304934244.png

wat zijn de onderdelen die jullie vinden die extra gekoeld moeten worden ? alle zwarte plaatjes of allen die kleine rechts ?

miss dat ik er zelf een heatsink op ga maken als er ruimte voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
De zwarte blokjes naast de grijze blokjes waar SFC op staat zijn de VRM's. 6 op een rijtje, en nog 1 daar boven.
Als er ruimte is, zijn wat heatsinks op 't geheugen ook aan te raden.

[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 13-05-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
De eerste prijzen van de GV-N570SO-13I zijn opgedoken in een nederlandse shop €349 :-(
€349
€337,50

Hopen dat de prijs nog wat zakt want de TF3 OC moet voor 299 over de toonbank gaan.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
knoffy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:09:
2x 560ti SOC gehad, eerste liep standaard op 1000mv de andere op 1025mv das dus lager dan meeste, heb ook de twinfrozor 2 gehad die kreeg ik niet verder dan 960 op standaard voltage, je zal hem dus omhoog moeten gooien. Maarja die SOC's zijn cherrypicked denk niet dat je met andere modellen met 1000mv de 1Ghz gaat aantikken.. (heb ook een 560ti GS die haalt dat ook niet op 1000mv)

[ Voor 42% gewijzigd door Jasper 99 op 15-05-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
je hebt gelijk jasper ik krijg hem alleen op 1Ghz stabiel met game's , maar met heaven of furmark is 975mhz de max heb 1 testrun kunnen doen op 990mhz maar dat lukte geen 2e keer.

en wat worden die vrm's warm zeg brand me vingers er gewoon aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knoffy schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:46:
Dat zegt niets. Ik heb ooit mijn vingertop gebrand aan de aansturingschip op een harde schijf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
knoffy schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:46:
je hebt gelijk jasper ik krijg hem alleen op 1Ghz stabiel met game's , maar met heaven of furmark is 975mhz de max heb 1 testrun kunnen doen op 990mhz maar dat lukte geen 2e keer.

welke games? Als je geen vertical sync aanzet zijn games als crysis 2 meer stress op je kaart dan heaven en bij mij zelfs meer dan furmark, al denk ik dat mijn 580 throtelled bij furmark al zegt hij wel 99% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

naaitsab schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:58:
De eerste prijzen van de GV-N570SO-13I zijn opgedoken in een nederlandse shop €349 :-(
€349
€337,50

Hopen dat de prijs nog wat zakt want de TF3 OC moet voor 299 over de toonbank gaan.
Die is inderdaad stevig geprijst zeg. Ik ben best bereid om hier en daar iets meer te betalen voor betere cooling en wat hogere clocks, maar een verschil van 50 euro t.o.v. de MSI TF3 vind ik het dus niet waard.
Heb je al iets kunnen vinden over het PWM systeem (en vrm koeling etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Nee aantal fases ben ik nog niet tegen gekomen maar die 3e fan+heatsink zit vol op de vrm's dus dat zit wel goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.mygarage.ro/attachments/stiri/145446d1304673401-news-placi-video-4.jpg
Het is wel de 580 uitvoering maar de koeler is identiek, oogt een stuk beter als die promo foto's daar lijkt dat zwarte net zon stukje hoogglans plastic :/
De TF3 is mooi strak maar deze SOC ziet er gewoon bruut uit :D

Het is nog maar een introductie prijs dus die zal vast en zeker wel wat dalen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Zijn zulke fans wel nuttig? Bij de reference fan wordt de warme lucht direct naar buiten geblazen, bij deze blijft het grootste gedeelte gewoon van de warmte gewoon in de kast. En daar komt bij dat met wat aanpassingen van het fan-speed profiel de reference fan behoorlijk goed kan koelen.

Ik draai 2 580's in SLI, die kaarten zitten tegen elkaar aan. 2 week geleden werd de bovenste kaart zo 90C tijdens spellen met dit warme weer. Nu draait de fan vanaf 70C een stuk harder, maar nog steeds niet te horen tijdens spellen, en wordt de kaart maximaal 70-75C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Reference koelers koelen een stuk slechter als de Windforce of Twin frozr ed. koelers bij dezelfde geluidsproductie en een knappe airlow in je kast is toch wel een must met dit soort kaarten met of zonder reference koeler.
Het 'fabeltje' dat een reference(1 met radiale fan bedoel je waarschijnlijk) alle warme lucht bij de pci slots naar buiten blaast is ook niet waar.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Er zal vast wel wat lucht ergens ontsnappen inderdaad, maar het lijkt me dat het overgrote deel van de lucht direct naar buiten de kast gaat. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de gigabyte koeler een paar posts naar boven dan zou ik denken dat door de richting van de koel-ribben er praktisch geen lucht naar buiten de kast wordt geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
Jasper 99 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:55:
[...]

welke games? Als je geen vertical sync aanzet zijn games als crysis 2 meer stress op je kaart dan heaven en bij mij zelfs meer dan furmark, al denk ik dat mijn 580 throtelled bij furmark al zegt hij wel 99% load.
metro 1033, gta 4 geloof ik ook. Kon ik wel goed spelen maar in heaven gaat het ongeveer 20 runs goed en dan gaat het fout.
kan er beter nog maar 1 bij plaatsen dan deze helemaal te gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Max Hunt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:21:
Er zal vast wel wat lucht ergens ontsnappen inderdaad, maar het lijkt me dat het overgrote deel van de lucht direct naar buiten de kast gaat. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de gigabyte koeler een paar posts naar boven dan zou ik denken dat door de richting van de koel-ribben er praktisch geen lucht naar buiten de kast wordt geblazen.
Een rear exhaust en evt een top exhaust fan helpt je ook van dat probleem af ;)
Daarom zei ik al dat je met dit soort kaarten gewoon een opgeruimde kast moet hebben met een goede airflow dan is er niks aan de hand.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Max Hunt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:00:
Zijn zulke fans wel nuttig? Bij de reference fan wordt de warme lucht direct naar buiten geblazen, bij deze blijft het grootste gedeelte gewoon van de warmte gewoon in de kast.
Op mijn GTX570 heb ik meteen een cooler van Arctic Cooling opgezet. Die koelt enkele tientallen grader beter dan de reference cooler, dat was voorheen met mijn GTX280 ook al zo. En zoals hier ook al wordt gezegd, de hoeveelheid hete lucht die je kast uit wordt geblazen is ook maar miniem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Een rear exhaust en evt een top exhaust fan helpt je ook van dat probleem af
Ja, maar niet voordat het je CPU / moederbord heeft opgewarmd. Ik zit zelf met 2 580's, een passief gekoelde 8400 en een overgeclockte processor, als ik al die warmte naar binnen pomp denk ik niet dat er op vooruit ga. En het verstoort lijkt me de airflow.

Ik kwam trouwens langs een interessant topic over cooling. EVGA verkoopt High-Flow Bracket en die schijnt ook echt te werken.

Ik denk dat ik het ga proberen zonder bracket bij beide 580's. M'n HAF X heeft een videokaart "holder" waardoor de kaarten (hoop ik) toch voldoende support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Max Hunt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:03:
[...]
Ja, maar niet voordat het je CPU / moederbord heeft opgewarmd. Ik zit zelf met 2 580's, een passief gekoelde 8400 en een overgeclockte processor, als ik al die warmte naar binnen pomp denk ik niet dat er op vooruit ga. En het verstoort lijkt me de airflow.

Ik kwam trouwens langs een interessant topic over cooling. EVGA verkoopt High-Flow Bracket en die schijnt ook echt te werken.

Ik denk dat ik het ga proberen zonder bracket bij beide 580's. M'n HAF X heeft een videokaart "holder" waardoor de kaarten (hoop ik) toch voldoende support hebben.
Die 8400, gebruik je die voor physx? Zo ja, er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Nee, puur voor de extra monitor aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik heb afgelopen week de overstap gemaakt van een HD4890 naar een GTX570 van Point of View. GPU 732 VRAM 3800.

Water gekoeld, overclocken nog niet aan begonnen. Stressed, 3Dmark en een avond gamen, komt de temperatuur niet hoger als 56 graden dus dat zit wel goed.

Ik had voorheen een Tagan 530W voeding uit 2005. Ik heb deze moeten vervangen omdat hij erg warm werd, de fans draaiden erg hard en er kwam een brandlucht vanaf. Waarschijnelijk te hoge belasting i.c.m. een core i7-920@3200.

Inmiddels een Seasonic X-660 geinstalleerd en tot mijn verbazing kon mijn i7-920 geclocked worden op 3500MHz. Met de oude voeding was 3200 MHz max.

Bijkomend voordeel is dat mijn systeem weer veel stiller is met een nieuwe voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 16-05-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Max Hunt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:18:
Nee, puur voor de extra monitor aansluitingen.
Hoeveel monitoren heb je dan 6? :P

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Die high flow bracket is 1 graden he? Das nou niet echt groundbreaking..
Maar zoals andere al zeggen zijn de custom design kaarten allemaal beter gekoeld + er wordt vaak aan de pcb geklooid en daarmee haal je dan ook weer stuk betere overclocks vaak! Eigenlijk zou je een non reference 580 erbij moeten gooien een van je reference kaarten eruit halen en kijken wat het verschil is voor je setup, maarja geld groeit helaas niet aan bomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
1 graad onder "normale" omstandigheden, 4 graden toen het "heel warm was". Maar zonder bracket was de kaart al 3 graden kouder, dat ga ik dus proberen.
Hoeveel monitoren heb je dan 6?
Ik gebruik er 4, 3 zijn aangesloten op de 580's in Surround mode, de 4e moet dan op een extra kaart. (Als Nvidia z'n zaken op orde zou hebben, dat je makkelijk tussen Surround en normale modus zou kunnen schakelen dan had ik die 4e monitor niet nodig gehad.)

Edit:
Ik heb de backplates van de 580's eraf gehaald, de kaarten vastgeklemd zodat ze niet hangen / m'n moederbord kapot trekken en toen getest. D'r was een 3-4 graden verschil tussen m'n AC:B test van voor en na het weghalen van de brackets. Met alle case fans op de "game stand" had ik temperaturen van zo'n 6-7 graden kouder dan dat ik normaal heb.

Als ik de "latjes" van de kast zelf ook weg zou halen die tussen de pci-sloten zitten zou het mogelijk nog iets kouder kunnen, maar dit vind ik toch wat zonde.

Afbeeldingslocatie: http://www.bioinf.nl/~maxily/pc_a_k_1.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Max Hunt op 16-05-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@naaitsab, ik denk wel dat max hunt wel gelijk heeft hoor. Die Gigabyte SOC blaast meer IN de kast dan naar buiten toe.
Idd, met een goed opgeruimde kast en top en rearfans moet het geen probleem zijn, maar het is wel een feit dat de lucht van de videokaart nog wat tijd heeft om de rest op te warmen. Helemaal ideaal is het niet. Hij ziet er wel bruut uit ja, maar ja, de looks komen bij mij toch echt op een 2e plaats hoor.
Wanneer uit de review van Marc Rademaker gaat blijken dan de TF3 toch echt efficienter is, dan laat ik de Gigabyte keihard links liggen hoor ;) Zeker met die prijs. Ok, hij heeft 50MHz hogere clocks, maar ja dat neem ik wel voor lief dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 17-05-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:32
Deathchant schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:36:
@naaitsab, ik denk wel dat max hunt wel gelijk heeft hoor. Die Gigabyte SOC blaast meer IN de kast dan naar buiten toe.
Idd, met een goed opgeruimde kast en top en rearfans moet het geen probleem zijn, maar het is wel een feit dat de lucht van de videokaart nog wat tijd heeft om de rest op te warmen. Helemaal ideaal is het niet. Hij ziet er wel bruut uit ja, maar ja, de looks komen bij mij toch echt op een 2e plaats hoor.
Wanneer uit de review van Marc Rademaker gaat blijken dan de TF3 toch echt efficienter is, dan laat ik de Gigabyte keihard links liggen hoor ;) Zeker met die prijs. Ok, hij heeft 50MHz hogere clocks, maar ja dat neem ik wel voor lief dan.
Of je gaat ze met water koelen.Ik draaide Crysis 2 met mijn 2 MSI Twin Frozr 2/OC op 950 mhz 80 graden.
Nadat ik op beide kaarten een aquacomputer AquaGrafx GTX 580 waterblokken heb gemonteerd komen ze load niet meer over de 47 graden heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Deathchant schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:36:
Dat heeft elke niet-radiale gpu koeler ;)
Vin de TF3 er strakker uit zien maar die SOC is gewoon bruut :p
Ik zie het wel die 3e fan op de vrm is ook wel netjes en in theorie kunnen 3 fans samen langzamer draaien(dus minder herrie) dan 2 fans om dezelfde airflow te genereren.
Zal donderdag eens horen of de prijs bij mn werk al bekend is en kijken of ik nog wat personeels korting kan ritselen :9

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
Ik ben sinds een kleine week de eigenaar van een GTX560 Ti [url]http://http://tweakers.net/pricewatch/279930/gigabyte-gv-n560so-1gi-950.html#tab:prices[/url]
Mijn oude kaartje 5870 houd deze echt niet meer bij, lekker snel en stil.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

de MSI TF3 heeft zeker weten vrm en mem heatsinks. Bij de GTX570 SOC weten we dat gewoon nog niet, daar is geen info over bekend.
In theorie is de SOC stiller ja, maar dat zullen we in marc's review moeten afwachten. Meer fans wilt niet altijd zeggen beter ;) Begrijp me niet verkeerd; die SOC kaarten zijn bruut, maar als de review gaat blijken dat de MSI-koeler efficienter is, dan laat ik de SOC gewoon liggen.
Voor mij speelt het geluid minder een rol. Een paar dBtjes meer boeit me dus echt niet.
Ik weet dat de HAWK van de GTX560Ti allemaal 8mm dik zijn en niet alleen de buitenste 2, of dit bij de TF3 op de GTX570/580 ook zo is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 06-09 10:14
Punkbuster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:35:
Ik ben sinds een kleine week de eigenaar van een GTX560 Ti [url]http://http://tweakers.net/pricewatch/279930/gigabyte-gv-n560so-1gi-950.html#tab:prices[/url]
Mijn oude kaartje 5870 houd deze echt niet meer bij, lekker snel en stil.
Punkbuster, ik heb de 1 ghz variant en overweeg een SLI systeem. Hoever kun jij de 950 mhz variant overclocken ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Deathchant schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:53:
de MSI TF3 heeft zeker weten vrm en mem heatsinks. Bij de GTX570 SOC weten we dat gewoon nog niet, daar is geen info over bekend.
In theorie is de SOC stiller ja, maar dat zullen we in marc's review moeten afwachten. Meer fans wilt niet altijd zeggen beter ;) Begrijp me niet verkeerd; die SOC kaarten zijn bruut, maar als de review gaat blijken dat de MSI-koeler efficienter is, dan laat ik de SOC gewoon liggen.
Voor mij speelt het geluid minder een rol. Een paar dBtjes meer boeit me dus echt niet.
Ik weet dat de HAWK van de GTX560Ti allemaal 8mm dik zijn en niet alleen de buitenste 2, of dit bij de TF3 op de GTX570/580 ook zo is, weet ik niet.
Het gaat mij om de kwaliteit van de onderdelen (powerfases), koeling en prijs combinatie. Een stille kast vind ik wel belangrijk, mij maakt het juist geen moer uit of het nou 30 of 35 graden idle draait is als ie maar lekker stil is.

Mijn 9800GTX+ fabrieks OC loopt al 3.5 jaar op 54 graden idle/70 graden load dus dat zit me allemaal wel snor :P

De 570 SOC is heeft toch 10% hogere fabrieks clock tov de TF3 OC en op papier een betere koeler maar dat moet de review uitwijzen (als dat niet te lang duurt tenminste)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hij heeft vaporchamber EN heatpipes EN 3 fans. Daarbij is wel bekend dat het met de powerphases en vrmkoeling van de GTX570 TF3 toch echt wel snor zit. De fanprofiles zullen moeten uitwijzen of deze efficienter zal koelen dan de TF3.
Het scheelt misschien 50-70MHz......We moeten nog tot juni wachten zei Marc. Dat worden 2 lange weken nu, we wachten al sinds mid-april. Maar geduld wordt beloond!! :P
Overigens zit de kans er bij mij nog steeds in dat het een GTX560Ti wordt en ik denk dan dat het niet de Gigabyte SOC wordt, maar de HAWK ;) Even wachten op Marc's review, want de GTX570 is toch wel een aantrekkelijk kaartje hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Enige kans op een GTX 560 Ti Hawk Talon Attack en zo ja die is dan in gelimiteerde oplage verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat vermoed ik niet. De MSI twinfrozrII OC is al 900MHz. De Gigabyte SOC is 950MHz, evenals de HAWK. Het is gebleken dat de core van de eerdere versie van de Gigabyte SOC (die op 1GHz draaide) niet stabiel genoeg was door het hoge voltage. Dus ik denk niet dat er nog versies komen die hoger dan 950MHz geclocked gaan worden.
Waar ik echter niks over lees/hoor, zijn soortgelijke verhalen over de Sparkle Calibre GTX560Ti. Deze heeft ook 1GHz op de core en een nog hogere memspeed dan die eerdere versie van de Gigabyte SOC. Ik hoor dus niemand met ervaringen over die kaart.

Ik hoop eerder dat MSI een GTX570 HAWK/Lightning gaat lanceren om tegen de GTX570 SOC op te kunnen qua clocks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 11:18
Hallo mensen,

Ik ben totaal geen leek op het gebied van computers, maar de graka markt volg ik niet echt. Die gaat zo snel dat mijn bankrekening gaat huilen als ik me daar in verdiep.

Daarom aan jullie de vraag, als ik een 580 wil aanschaffen, is de MSI N580GTX Twin Frozr II/OC een goede of zijn er betere uitvoeringen? Mijn oude GTX260 moet er uit, ik wil DX11 :)

Helaas passen er alleen maar kaarten in tot 27cm... En een kast upgrade heb ik niet zo veel zin in. (money money issue ;))

Een 2e vraag; ik heb een coolermaster real power 620W voeding. (wat effectief betekend dat ik voeding moet vervangen, twin frozr is 2x 8 pins toch?) maar stel ik koop een normale 580, trekt die voeding dat? Want hij heeft maar 2x 19A op de 12V rails, en EVGA beveelt toch een minimum van 42A aan.

Als dit het verkeerde topic is, spijt me zeer, maar ik doel hier eigenlijk op mensen met 580 ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik weet even niet zeker of je voeding dat nou wel of niet trekt. Als eVGA aangeeft 45A nodig te hebben zou ik wel kijken dat je een voeding pakt met meer amperage ja. Maar goed, dat moet je even uitzoeken, dat weet ik zo niet.
De TwinFrozrII is zonder meer een goeie kaart. Je krijgt koeling op de VRM's en het geheugen en is stil en koel. Wat dat betreft zul je zeker geen miskoop doen.
Kijk ook eens naar de LIGHTNING van MSI. Deze heeft de twinfrozrIII koeling, die, volgens MSI, beter schijnt te zijn, met name vanwege het feit dat alle heatpipes nu 8mm dik zijn, i.p.v. enkelen 8mm en enkelen 6mm. Daarnaast schijnt de vorm van de fan (propeller) meer airflow te genereren, maar dit moet nog uitgezocht worden, want waarschijnlijk hebben de twinfrozr3 modellen een aangepast fanprofile (die de fan harder laat draaien).

Daarnaast is er ook de Gigabyte GTX580SOC (nog niet te krijgen, maar binnenkort leverbaar), die de windforce3 koeler heeft (3 fans+vaporchamber+heatpipes+hoge overklok).

De Gainward GTX580 PHANTOM is ook zonder meer een goeie koeling, evenals de Asus DirectCUII. Ik vermoed wel dat de MSI het koelst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Hmm zowel gigabyte Nederland als Duitsland willen/kunnen geen extra informatie over de prijs en levertijd van de GTX 570 SOC :-(

Trouwens nog een review van een 580 SOC deze zal in grote lijnen dezelfde koeler en pcb hebben verwacht ik: http://www.hexus.net/content/item.php?item=30204

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
Ik heb de LIGHTNING ook op het oog gehad, maar die is 29cm lang en dat past dus niet in mijn kast helaas. Vandaar dat ik zelf de TF2 noemde. Dan zou ik een kast upgrade moeten doen. Graag zou ik de Antec Twelve Hundred hebben, maar 160-170 euro voor een kast upgrade terwijl deze kast het prima doet vind ik denk een beetje overdreven (en veel werk om de boel weer over te zetten). Maar het vakantiepoen komt er aan, en deze kast is verkoopbaar, dus wie weet wat ik nog in mijn hoofd haal.

Ik ga denk ik mijn PSU upgraden naar een Corsair HX850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

74C voor die GTX580 SOC in load is echt wel nice! Jammer dat je geen levertijd hebt kunnen krijgen. Misschien moeten we Ed_L nog eens vragen.

@Earthlump, 29cm is fors idd, maar ik weet niet of er zoveel kaarten zijn die daar ver onder zitten. In dat geval, wanneer de TwinFrozrII wel past, is dat zeker de kaart die je moet hebben. Goeie koeler, niks op aan te merken!

De antec1200 is nou ook niet echt dat je zegt diep. Vriend van me heeft er een met weet ik niet hoeveel schijven. Die komen al tegen zijn GTX580 aan (Asus DirectCUII), dus let even op of het allemaal kan als je zoveel schijven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
74C voor die GTX580 SOC in load is echt wel nice!
Dat valt mij juist tegen. Mijn kaart is dan wel niet zo ver overclocked (800 & 4200 vs 855 & 4100) maar in SLI, met dezelfde kaart er dus tegenaan geplakt haal ik met een kamertemp. van 26 graden maximaal 73 graden op de warmste 580, die daaronder blijft op zo'n 66 steken. De ventilator is alleen te horen als je het geluid van je spel uitzet.

Ik denk dat 2 van dat soort kaarten in SLI behoorlijk slechter zullen koelen, aangezien de meeste warme lucht terug de kast in wordt geblazen. Zijn hier toevallig reviews over / reviews die hier aandacht aan hebben gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
[b]Deathchant schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:46:[/b
@Earthlump, 29cm is fors idd, maar ik weet niet of er zoveel kaarten zijn die daar ver onder zitten.
Wat dus betekend dat mijn kast te klein is, ik wil niet gelimiteerd zijn in mijn kaart keuze door iets knulligs als een kast die 2cm ruimte te kort komt.
De antec1200 is nou ook niet echt dat je zegt diep. Vriend van me heeft er een met weet ik niet hoeveel schijven. Die komen al tegen zijn GTX580 aan (Asus DirectCUII), dus let even op of het allemaal kan als je zoveel schijven hebt.
Ik heb 2 harde schijven en een solid state, dus dat komt goed. Hele mooie deal gevonden op een Antec1200 + Antec CP-850, voor minder dan de prijs van mijn orginele PSU upgrade idee. Waarom niet? Die CP-850 heeft nog best goede reviews en mijn huidige kast verkoop ik wel :)

Ik denk dat ik dan toch voor de Lightning ga, want die past dan wel. Wat ik heb gelezen van die review die iemand linkte, geeft die SOC toch te weinig bang 4 buck... En een beetje jammer dat de SOC geen 3Gb heeft, voor die prijs.

@Max Hunt
"Ik denk dat 2 van dat soort kaarten in SLI behoorlijk slechter zullen koelen, aangezien de meeste warme lucht terug de kast in wordt geblazen."

Dat is zo, maar in hoeverre is zit op te lossen met een hoge rpm 120mm windowfan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Maxhunt, klopt, ik denk dat je daar gelijk in hebt en bij nader inzien lees ik dat toch veel non reference kaarten toch ook vaak net onder de 70C kunnen zitten met goeie ventilatie in je kast (daar hoeft Earthlump zich geen zorgen om te maken bij de antec 1200). De Gigabyte SOC blaast toch veel van de warmte in je case, zeker in SLI. Ik heb ook gelezen dat iemand 3x GTX570OC in tri-SLI gedaan had, en de kaarten direct heeft terug gebracht omdat met name de middelste kaart veel te warm werd.
Maar goed, Earthlump heeft niet erbij gezegd dat hij voor SLI wilt gaan, dus het is nog steeds een goeie kandidaat.

Bij guru3d krijgt de Gigabyte GTX580 SOC een temp van 68C:
http://www.guru3d.com/art...force-gtx-580-so-review/8

Ze zeggen bij de Hexus review wel:
Here's where Gigabyte's Super Overclock card really begins to shine. In addition to offering an all-round increase in performance, the SOC card is impressively cooler than NVIDIA's reference design. Heck, it's the coolest card in our line-up, and by some margin.
De asus DirectCUII zit toch ook tegen de 72C aan overgeclocked:
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_580_Direct_Cu_II/images/temp.gif

In de review van Hardwareheaven wordt de Gainward phantom tegen de 74C:
http://www.hardwareheaven...ng-power-noise-temps.html

De MSI lightning scoort 68C:
http://www.overclock3d.ne...gtx580_lightning_review/4
en bij hardwarechanucks zelfs 57C:
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/GTX-580-LIGHTNING/GTX-580-LIGHTNING-63.jpg

Maar ja, dat is met een open testbed, dus tel daar maar een graad of 10 bij.

Bij techpowerup krijgt de lightning 71C:
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/MSI/GTX_580_Lightning/images/temp.gif

Dus ik denk wel dat de lightning dan ook de beste en koelste keuze is voor Earthlump wanneer hij geen SLI wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
Usefull stuff! Bedankt!

En nee budget-wise zit SLI er niet in dat heb je goed ingeschat. Volgens mij is het ook voor de komende 3-4 jaar overkill voor vrijwel alle games als ik een Lightning van een mooie OC voorzie. Twee keer zoveel lawaai heb ik ook niet zo'n zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Misschien een beetje off topic, maar wat zien we in die plaatjes? Met 3 verschillende fan-profiles kan ik een 580 hebben die of: 70 graden onder load, of 90 graden onder load, of kapot gebrand onder load is. (Mijn stock fan-profile was zo dat de fan pas boven de 90 graden op z'n harst ging blazen, ik heb dat veranderd naar boven de 70 graden. 't Verschil was echt 20 graden kouder onder load.)

Als die Lightning koeler standaard harder blaast / bij een lagere temperatuur al harder blaast dan zou het zelfs een slechtere koeler kunnen zijn dan de stock koeler, toch laat ie lagere temperaturen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
Als het een goede review is gebruiken ze natuurlijk voor alle kaarten dezelfde fan profile. Zo niet dan heb je er eigenlijk geen fluit aan. Maar ik neem toch aan dan een Twin Frozr gewoon beter is dan stock :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Even terugkomend op mijn 580 SOC link, vind de fps winst toch wel erg minimaal een paar voorbeelden:

Asus 580 vs Gigabyte 580 SOC
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/nvidia/gigabyte/GTX580SOC/graph-07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/nvidia/gigabyte/GTX580SOC/graph-04.jpg

De temperatuur is daartegen wel netjes 34 idle 74 load tov een stock die 41 idle en 88 load heeft.
Het verbruik is wel aan de hoge kant 146/428W voor de SOC en 124/356W voor de stock (idle/load)
Hij is .6dB stiller als een stock 580 dus dat beschouw ik als gelijk (meetonzekerheid enz)

De geteste asus 580 is op dit moment laagste prijs 420 euro, de prijs van de 580 SOC is bij alternate(wel een dure shop) 479, als je dat zo naast elkaar zit vind ik het die 60euro lange na niet waard, dus ik hoop van harte dat de 570/580 SOC als ze beter leverbaar zijn goedkoper worden anders laat ik ze voor wat ze zijn.
Zelfde geld voor de MSI TF2/3 de performance winst is zo minimaal dat het eigelijk alleen gaat om het verschil van stock vs aftermarket koeler.

Toch wel jammer aangezien de 560 TI SOC gehakt maakt van de standaard 560 TI dan blijft nog de vraag om een 560 TI SOC te nemen (zo goed als net zo snel als een stock 570 maar loopt wel op zn max) of op veilig spelen en 80 euro meer uitgeven voor een 570 (SOC of TF3)
Ander voordeel is dat de 560 TI in SLI prima schaalt dus als die goedkoper worden kun je er een 2e bij prikken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Natuurlijk is de FPS winst van een OC minimaal, dat is altijd al zo geweest met elke OC kaart.
Ook het verschil tussen een 6950/6970 is maar een paar FPS, zo werkt dat nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Kijk eens naar de 560 TI ;) die kost 200 euro en met een goeie OC zo goed als net zo snel als zn 300+ euro kostende broertje :D

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
naaitsab schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:11:
Kijk eens naar de 560 TI ;) die kost 200 euro en met een goeie OC zo goed als net zo snel als zn 300+ euro kostende broertje :D
Ja, en hoe groot is dat verschil tussen een standaard 560TI en een 570? Inderdaad, niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
nou nog best een redelijk verschil hoor, maar het gaat daar ook om een overclock van bijna 200mhz. Bij mijn 580 merk ik ook hard het verschil. In 3dmark11 komt het gewoon op bijna 4-5 fps meer uit das een stijging van 10 procent of meer das best veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
100 euro, inderdaad dat is 33% goedkoper.
En voor fps

Even een benchmark erbij gepakt, de sparkle sx560TI is een standaard kaart:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/W/U/279822/original/image007.png
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/X/3/279831/original/image016.png

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Max Hunt schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:43:
Misschien een beetje off topic, maar wat zien we in die plaatjes? Met 3 verschillende fan-profiles kan ik een 580 hebben die of: 70 graden onder load, of 90 graden onder load, of kapot gebrand onder load is. (Mijn stock fan-profile was zo dat de fan pas boven de 90 graden op z'n harst ging blazen, ik heb dat veranderd naar boven de 70 graden. 't Verschil was echt 20 graden kouder onder load.)

Als die Lightning koeler standaard harder blaast / bij een lagere temperatuur al harder blaast dan zou het zelfs een slechtere koeler kunnen zijn dan de stock koeler, toch laat ie lagere temperaturen zien.
Daar heb je gelijk in! Naaitsab en ik hebben Marc Rademaker gevraagd om de efficientie van de verschillende koelers (TF2, TF3, WF2, WF3, DirectCUII etc) in een review te mikken. Deze gaat er dus nog aankomen ;)
Maar als earthlump NU een kaart wilt hebben, zal hij het moeten doen met de reviews die er zijn. En idd, ik zaaide ook al twijfel over die fanprofielen. Leuk, die "propeller techniek" van de TF3, maar als het fanprofile standaard 10% hoger draait, dan moet er toch eens gekeken worden of die wel efficienter is dan een andere koeler.....

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste