• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 09:15
Jammer dat ze niet testen met resoluties die horen bij dat soort setups. 8x8x is blijkbaar geen probleem op de lagere resuluties maar op hogere resoluties is te zien dat de limiet wel bereikt wordt. Zie bijv. deze review van HardOCP (dat gaat dan nog over SLI GTX 480's)

• Anoniem: 429466
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
is een beetje mainstream wat dat betreft. Het is verder indd wel jammer. Verder horen sli en cf net zo goed bij, 1080p setups sterker nog dit soort setups komen het meest voor op 1080p.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 19-12-2011 13:36]

• Max Hunt
1080p wordt natuurlijk veel vaker gebruikt dan resoluties zoals 5760x1200, maar wat is dan het nut van zo'n review? Dus je hebt ~20% minder FPS als je op 4x4x draait?
- Dat is nog steeds meer FPS dan je monitor aan kan
- Niemand draait 4x4x met zo'n setup

Die test gaat puur om wat PCIe 2 aankan en dat moet je dus ook goed testen. Je test een GTX590 ook niet met zwaar verouderde spellen of op een resolutie van bijv. 1024x768. Als je wil weten hoe ver je kan komen zul je net iets te ver moeten gaan.

• Niet online
Max Hunt schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:39:
1080p wordt natuurlijk veel vaker gebruikt dan resoluties zoals 5760x1200, maar wat is dan het nut van zo'n review? Dus je hebt ~20% minder FPS als je op 4x4x draait?
- Dat is nog steeds meer FPS dan je monitor aan kan
- Niemand draait 4x4x met zo'n setup

Die test gaat puur om wat PCIe 2 aankan en dat moet je dus ook goed testen. Je test een GTX590 ook niet met zwaar verouderde spellen of op een resolutie van bijv. 1024x768. Als je wil weten hoe ver je kan komen zul je net iets te ver moeten gaan.
Maar hwi test ook niet met zwaar verouderde spelen en een te lage resolutie enkel. Ik geef toe dat er een hogere resolutie bij had moeten ipv een resolutie onder de 1080p zitten omdat dit ook meer bandbreedte vraag maar zoals je ziet kun je er ook al wel vanuit gaan dat je daar bij nog meer een bottlenek hebt.

Hoe bedoel je met monitor. Ik merk zelf dat ik wel wat aan 60+ fps heb helemaal als de game fps drops er bij heeft. BF3 bvb geeft de onnodige 85fps gemiddeld maar blijft daar door boven de bewegende beeldjes op het beeld wat vervelend word.

• Max Hunt
Maar hwi test ook niet met zwaar verouderde spelen en een te lage resolutie enkel.
Ik denk dat je mist wat ik bedoel. HWI plaatst een test over wat het limiet is van PCIe, zonder dit limiet echt op te zoeken. En als resultaat krijg je dan dat 16x4x met 2 6970's nog steeds genoeg FPS levert, op die resoluties. Aan die kennis heb je echter niks.
Hoe bedoel je met monitor.
Monitoren zijn 60Hz tenzij anders aangegeven. Dat betekent dat ze 60 keer per seconde een ander beeld kunnen laten zien. Of je nu 60, 100 of 500 FPS krijgt van je videokaart, je ziet er maar 60.

• Niet online
Klopt dat miste ik eens beetje. maar goed veel mensen vinden het een goede review. Jeps je ziet maar 60 met een 60hz max. Echter heb je er wel wat aan om meer fps te hebben. Maar dat had ik net al uitgelegd.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:36
60Hz moet je eigenlijk zien als om de 16.7 microseconde een beeldje, met 60fps gemiddeld heb je nooit constant om de 16.7ms een beeldje. Zelfs een min fps van 60 garandeert dat niet.
Voor het soepelste beeld wil je dus maximaal een tussenliggende tijd van 16.7ms, hoe hoger je fps hoe kleiner de kans dat je daar ooit boven komt.
Ik zie overigens het verschil niet tussen 40 en 80fps (gem), dus imo is 40 al meer dan voldoende (dit kan verschillen per persoon).

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 16:46

Erikie

www.erikie.nl

Ik heb met kerst een asus 560 gtx gekregen, omdat m'n leadtek 9800 dood was ( ik wil hem wel een keer in de oven stoppen om te kijken of dat werkt ) . Anyway, Ik heb ,pak hem beet, 2 weken vollop kunnen gamen. dat houdt in , 6 uur per avond. Vandaag had ik rift (mmo) op ultra gezet, en alle fadertjes volluit. Zag er prima uit (+20 fps bij drukke scenarios). Temperatuur ging niet over de 65 graden. Helaas bij een level up zat ik wat te dicht ingezoomd op m'n charactertje, en toen flipte mijn pc hem helemaal, wat resulteerde in een reboot. Vervolgens terug in windows 7 merkte ik dat de nvidia driver (285.62) niet meer werkte. Ook in m'n device manager stond : Windows has stopped this device because it has reported problems (code 43) .

Eindstand : reinstall windows 7, met de nieuwste mobo drivers en weet ik veel. Als laatste heb ik opnieuw de nvidia drivers geinstalleerd, maar ik krijg hetzelfde error verhaal. Ik heb ook oude drivers geprobeerd maar niets werkt. Nu heb ik helaas geen oude pc meer omdat ik bijna niet meer game, en voornamelijk op mijn mac werk. Toch weet ik nu niet zogoed wat ik moet doen. Google is not the answer this time. Ik heb mijn bios geresetted van mijn mobo, en de bios geprobeerd te updaten van de videokaart maar hij herkent de videokaart niet. Misschien XP proberen? Of terug naar de winkel om te ruilen? ( wel fijn dat ik de aankoopbon kwijt ben 8)7 ) . Ik verdenk mijn ( cheap ass ) 550w voeding ook een beetje dat ie boos op me is. Ik heb alle connectoren gecheckt, en die werken.. De voltage's zien er ook prima uit, maar ik kan niet zien hoeveel volt er nou precies uit alle stekkertjes komen..

dus kan ik deze ervaring met iemand delen?

traktor scratch!

Videokaart kan stuk zijn, maar om hier zeker van te zijn moet je hem in één andere pc proberen.
Welke voeding heb je nu?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

-The_Mask- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:44:
Videokaart kan stuk zijn, maar om hier zeker van te zijn moet je hem in één andere pc proberen.
Welke voeding heb je nu?
volgens mij een coolermaster 550 Watt.. Zal even kijken als ik thuis ben, maar ik heb m'n videokaart naar m'n werk meegenomen. Even kijken of ik een pc kan lenen van iemand :) . Maar dan nog, stel, dat m'n videokaart echt stuk is.. Hoe ga ik dit tegen? Je kan me niet verbieden om games niet op de hoogste settings te spelen.. toch?! Ik snap dat het zaakje warm wordt, maar ik had ooit een passive cooled 8600 die gewoon rond de 110 graden schommelde, die doet het nog steeds..

traktor scratch!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:32

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Topicstarter
Als je zo graag alles op Max wilt spelen moet je niet met een GTX 560 in zee gaan, dat is vragen om lag/problemen. Minimaal een 560TI OC of 570 kan ik dan toch echt wel aanraden.

Enfin, als de kaart echt 65 graden is dan is dan voor een 560 die zowat op zn bek gaat(20fps) een nette temperatuur, hoe heb je die temperatuur gemeten?

Een 8600 is een hele andere kaart dan een 560 dus daar moet je ook geen conclusies uit gaan trekken qua temperatuur, voor een 8600 was 80 graden niks bijzonders en voor een 560 is 80 graden al pittig hoog maar daar in tegen loopt een 560 idle ook 35-40 graden en geen 55-60 van een 8600.

Zoals mask al zei denk ik ook dat je kaart een oplazer gehad heeft, de kaart testen in een andere pc zou het mooiste zijn, indien dit niet gaat probeer een kaart in je pc te steken die ongeveer hetzelfde vermogen vraagt en probeer die eens uit.

Zie je ook vreemde strepen en blokken op je scherm tijdens windows en een licht spelletje? Dit is een teken dat je kaart te warm geweest is/aan het overleiden is (google op artifacts)

if (!coffee) {
Work = false; }

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

naaitsab schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:05:
Als je zo graag alles op Max wilt spelen moet je niet met een GTX 560 in zee gaan, dat is vragen om lag/problemen. Minimaal een 560TI OC of 570 kan ik dan toch echt wel aanraden.

Enfin, als de kaart echt 65 graden is dan is dan voor een 560 die zowat op zn bek gaat(20fps) een nette temperatuur, hoe heb je die temperatuur gemeten?

Een 8600 is een hele andere kaart dan een 560 dus daar moet je ook geen conclusies uit gaan trekken qua temperatuur, voor een 8600 was 80 graden niks bijzonders en voor een 560 is 80 graden al pittig hoog maar daar in tegen loopt een 560 idle ook 35-40 graden en geen 55-60 van een 8600.

Zoals mask al zei denk ik ook dat je kaart een oplazer gehad heeft, de kaart testen in een andere pc zou het mooiste zijn, indien dit niet gaat probeer een kaart in je pc te steken die ongeveer hetzelfde vermogen vraagt en probeer die eens uit.

Zie je ook vreemde strepen en blokken op je scherm tijdens windows en een licht spelletje? Dit is een teken dat je kaart te warm geweest is/aan het overleiden is (google op artifacts)
gemeten met smartdoctor. lichte spellen spelen werkt niet omdat ik uberhaupt de driver niet meer kan installeren. kaart is inmiddels weer terug naar de shop. Wat me wel opviel van deze kaart is dat het ramgeheugen niet gekoeld is. Kaart ook getest in andere systemen en moederborden, die gaven nieteens beeld. Weet niet wat er nu gebeurt, waarschijnlijk krijg ik wel een nieuwe, maar dan vraag ik me af of ik hem nog wel wil aangezien dit zo snel stuk gaat. Gamen op 20 - 30 fps vind ik geen probleem, maar in t vervolg zal ik geen aa of andere intensieve dingen meer aanzetten, maar ik ben van mening dat zo'n videokaart dan vanzelf terug moet schalen.

traktor scratch!

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Erikie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:44:
Gamen op 20 - 30 fps vind ik geen probleem, maar in t vervolg zal ik geen aa of andere intensieve dingen meer aanzetten, maar ik ben van mening dat zo'n videokaart dan vanzelf terug moet schalen.
Dat doet ie ook als je dat toestaat. In de nvidia instellingen staan dat soort dingen namelijk vaak op 'toepassing gestuurd' of wel het spel bepaalt de instellingen. Dit kan je naar eigen smaak instellen/forceren binnen het control pannel.

Ik zou zelf contact op nemen met de shop en vragen of je tegen bijbetaling een 560 TI of 570 kan aanschaffen want gamen met een laag fps is echt geen pretje voor je ogen en je hardware maar dat is mijn mening.

Kleine tip gebruik af en toe wat enters in je verhaal ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 21:39
Aangezien dit het ervaringen topic is toch maar eens mijn ervaringen delen van de laaste tijd.

Voorheen speelde ik games op mijn Q6600 6gb ram en nvidia geforce 250GTX OC van xfx.

Dit speelde prima op resolutie van 1680x1050. Echter kwam er een spel op de markt dat ik graag wilde spelen , namelijk battlefield 3.

Geinstalleerd en draaien maar , meeste instellingen op low en sommige op medium draaide het nog best aardig met mijn setup . Maar ik was toe aan wat meer eye candy , echter ben ik geen die hard gamer dus had niet veel zin om er heel veel geld aan uit te geven.

Besloten om een Geforce 550TI OC TOP van Asus aan te schaffen. Prima aankoop geweest ! Speelde al een stuk beter als eerst.

Had ook nog een ander systeem staan met een i3-2100 processor er in , uit nieuwsgierigheid de 550TI daarin gedaan en gaan bechen. Wat blijkt nu , veeel hogere score als mijn q6600.

Afin , de i3 was leuk en aardig , via via een i7-2600 op de kop getikt en de 550TI er in , en toen nogmaals battlefield 3 gespeeld , er geen een wereld voor mij open , wat een verschil . Alle instellingen staan op ultra op 1 na geloof ik , en het draaid formidabel op mijn i7 systeem. Temperatuur van de kaart komt niet boven de 60C uit , dus ook dat is prima in orde.

Voor het geld een leuke kaart !

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 05:26
kan wel, als ie met weinig fps genoegen neemt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Dan kijk je naar een dia show. :p Maar dan nog zal van een Q6600, naar een i3 2100 en dan naar een i7 2600 niet voor steeds betere speelbaarheid zorgen. Met een Q6600 moet je namelijk prima BF3 kunnen spelen. Maar sowieso zullen deze CPU's met een GeForce 550 Ti niet voor steeds betere speelbaarheid zorgen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 21:39
Gelukkig dat jullie het allemaal zo goed hebben .

zoals ik al aangaf , ik speel in 1680x1050 , ik zal posten hoe de instellingen staan , alles op ultra is niet speelbaar , maar het gros van de opties kan ik daar prima op zetten.

Anoniem: 245699

Speel je SP of MP? Dat scheelt namelijk ook al een hoop, maar bekijk deze bench ff;
- http://www.guru3d.com/art...formance-benchmark-test/5

Een HD6850 die veel sneller is als een GTX550 Ti haalt nog maar net 25fps gemiddeld en dat speelt dus echt niet prettig.

Daarnaast, heb je AA/AF aan staan?

Enfin, het is bekend dat BF3 met een single gpu @Ultra een beetje lekker begint te lopen met kaarten vanaf HD6970/GTX570 en hoger.
En een i3 2100 of een i7 2600K heeft echt geen invloed op de fps, das een fabeltje, vooral als je geen snelle videokaart hebt. Dat soort zaken komen pas kijken bij high-end kaarten en SLI/CF setups/

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 25-01-2012 18:04]

Galaxis schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:33:
Gelukkig dat jullie het allemaal zo goed hebben .
Dat is gewoon zo, een GTX550Ti is vrij traag voor BF3 op hoge instellingen, terwijl een Q6600 prima is in combinatie met de rest van je PC. Je zal overal op internet hetzelfde lezen, dus of het is niet waar of je had een ander probleem wat nu toevalliger wijs is opgelost.

AMD Nieuwsdiscussie

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Anoniem: 245699 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:00:
Enfin, het is bekend dat BF3 met een single gpu @Ultra een beetje lekker begint te lopen met kaarten vanaf HD6970/GTX570 en hoger.
Dat ligt echt aan je instellingen als je op een lagere resolutie draait trekt een 570 dat op zn sloffen, mijn TF3 OC 570 draait BF3 @2560x1440 als een zonnetje.
En een i3 2100 of een i7 2600K heeft echt geen invloed op de fps, das een fabeltje, vooral als je geen snelle videokaart hebt. Dat soort zaken komen pas kijken bij high-end kaarten en SLI/CF setups/
Je vergelijkt nu een 2e generatie i3 met 1e generatie 1155 cpu's, een snellere cpu heeft wel degelijk een positieve invloed op de fps al is dit marginaal.
Er zijn een aantal spellen die zwaar op je cpu draaien (GTA4 bijvoorbeeld) dus dan heeft een 2600k echt wel een betere framerate dan een i3

if (!coffee) {
Work = false; }

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik wordt er niet goed van, welke driver ik ook probeer de kernel driver blijft maar crashen. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb een EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked.

• FabiandJ
  • Niet online
Waarom zou ik hem onderklokken, hij zou gewoon op de default snelheden stabiel moeten draaien.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
-The_Mask- schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:29:
[...]

dus of het is niet waar of je had een ander probleem wat nu toevalliger wijs is opgelost.
Ik geloof hem wel want ik heb toen ook een keer m'n processor vervangen en de frames schoten de pan uit.

Snellere processor zorgt echt wel voor meer frames. Een Q6600 is gewoon oud en traag vergeleken bij nu.
chim0 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:26:
[...]

Ik geloof hem wel want ik heb toen ook een keer m'n processor vervangen en de frames schoten de pan uit.

Snellere processor zorgt echt wel voor meer frames. Een Q6600 is gewoon oud en traag vergeleken bij nu.
Het heeft niks met geloven nodig, is gewoon een kwestie van feiten. En het gaat hier dus niet om verschillen tussen 100 en 200 fps waar jij nu opdoelt.

AMD Nieuwsdiscussie

• chim0
  • Nu online
-The_Mask- schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:29:
[...]

Het heeft niks met geloven nodig, is gewoon een kwestie van feiten.
Ja, en het feit is dat ie meer frames krijgt door een snellere processor maar dat kan niet volgens jou. Toch wel vreemd als inmiddels twee mensen hetzelfde ervaren.
En het gaat hier dus niet om verschillen tussen 100 en 200 fps waar jij nu opdoelt.
Dat is jouw aanname, ik heb nergens cijfers genoemd.

Maar ik heb zelf ook ervaren dat ik meer frames krijg door een snellere processor dus het kan wel en is niet "toevalligerwijs".
chim0 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:04:
[...]
Ja, en het feit is dat ie meer frames krijgt door een snellere processor maar dat kan niet volgens jou. Toch wel vreemd als inmiddels twee mensen hetzelfde ervaren.
Met logisch nadenken en het lezen van reviews kom je gewoon tot die conclusie.
Dat is jouw aanname, ik heb nergens cijfers genoemd.
Dat heb je vaak genoeg gedaan, je zegt altijd alleen Counterstrike te spelen en dat verklaart het precies.

AMD Nieuwsdiscussie

naaitsab schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:02:
[...]

Dat ligt echt aan je instellingen als je op een lagere resolutie draait trekt een 570 dat op zn sloffen, mijn TF3 OC 570 draait BF3 @2560x1440 als een zonnetje.
Natuurlijk ligt het aan de instellingen, maar op zo heel erg verschilt 1680x1050 niet van 1920x1080 en ik laat dacht ik vrij goed zien welke fps je haalt op beide reso's.
Je vergelijkt nu een 2e generatie i3 met 1e generatie 1155 cpu's, een snellere cpu heeft wel degelijk een positieve invloed op de fps al is dit marginaal.
Er zijn een aantal spellen die zwaar op je cpu draaien (GTA4 bijvoorbeeld) dus dan heeft een 2600k echt wel een betere framerate dan een i3
Je betrekt nu 'een aantal' andere spellen erbij, daar gaat het toch niet om? Ik heb het hier volgens mij duidelijk over BF3 en daar zal een i7 2600K niet veel invloed hebben t.o.v. een i3 2300. En al helemaal niet wanneer je er een GTX550 Ti langs zet, want dan loop je echt eerder tegen een gpu bottleneck op, dan tegen een cpu bottleneck.

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Anoniem: 245699 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 00:09:
[...]

Natuurlijk ligt het aan de instellingen, maar op zo heel erg verschilt 1680x1050 niet van 1920x1080 en ik laat dacht ik vrij goed zien welke fps je haalt op beide reso's.
Een 560 draait BF3 ook op high/ultra prima mits deze op een lage resolutie draait ( denk aan 1366x768 of 1600x1024) die extra pixels die ie moet renderen moet je echt niet zo maar te weg doen als niet relevant daar kun je je flink op verkijken.

Je betrekt nu 'een aantal' andere spellen erbij, daar gaat het toch niet om? Ik heb het hier volgens mij duidelijk over BF3 en daar zal een i7 2600K niet veel invloed hebben t.o.v. een i3 2300. En al helemaal niet wanneer je er een GTX550 Ti langs zet, want dan loop je echt eerder tegen een gpu bottleneck op, dan tegen een cpu bottleneck.
Je refereert naar "een fabeltje" wat meestal iets algemeens is.
Dus nee het was me niet duidelijk dat je specifiek naar BF3 refereert.

Buiten dat die benchmark die je linkt is leuk maar in real life klopt daar natuurlijk geen flikker van, kijk eens hoeveel extra processen en zaken je pc draait tov de "clean-instal" staat waarin er gebenchmarked word.
Als je de pc een tijdje gebruikt zal een 2600K echt veel soepeler de algemeen bekende extra bloat verwerken dan een 2300 en als je OS al niet lekker draait is het 1+1=2 dan draait je game ook niet lekker, tenzei je elke 2 weken je windows herinstaleerd maar daar geloof ik vrij weinig van.

En nee ik claim nu niet dat een 2600K in gebruikte staat veel meer fps haalt maar er zit wel degelijk een redelijk verschil in, of het merkbaar is is een 2e natuurlijk alles boven de 45 vind ik sowieso onzin voor normale games (non-actieve 3D dus zonder brilletje).

if (!coffee) {
Work = false; }

• mitsumark
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html
Als het al niet zoveel uitmaakt of je cpu op 2 of 4 GHz loopt, denk ik niet dat ie last heeft van die paar simpele (windows) taken op de achtergrond.
Zelfs op 2 cores (1 module) komt de amd fx nog aardig mee en zakken alleen de min fps in (en met 46fps is dat echt nog niet weinig).

naaitsab schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:52:
[...]
Buiten dat die benchmark die je linkt is leuk maar in real life klopt daar natuurlijk geen flikker van, kijk eens hoeveel extra processen en zaken je pc draait tov de "clean-instal" staat waarin er gebenchmarked word.
Als je de pc een tijdje gebruikt zal een 2600K echt veel soepeler de algemeen bekende extra bloat verwerken dan een 2300 en als je OS al niet lekker draait is het 1+1=2 dan draait je game ook niet lekker, tenzei je elke 2 weken je windows herinstaleerd maar daar geloof ik vrij weinig van.
Nouja, jij denkt dus dat alle extra (achtergrond) processen die tijdens windows gedraaid worden keurig netjes worden verdeeld onder alle cores? Tja...
Ik draai op dit moment 67 processen (taakbeheer) (en gebruik een i5 2500K) waaronder een internetscherm met drie tabbladen en itunes (klote prog...) staat aan, verder allemaal achtergrond shit, nou, echt maar één of twee cores staan iets (max 4-5%) te doen, de andere 2-3 doen helemaal niks. En als je serieus (online) gaat gamen zet je normaal gesproken je internet pagina's uit... Denk dus dat je redelijk overdrijft...

En dit allemaal terzijde, je gaat verder totaal voorbij aan hetgeen IK becommentariseerde en dat was de claim van een GTX550 Ti op ~Ultra @1680x1050 i.c.m. een merkbaar verschil tussen een i3 2300 en een i7 2600K, daar heb ik je niet echt over gehoord...

EDIT; Enfin, ik ben hier wel klaar, heb m'n punt wel gemaakt... :X

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Anoniem: 245699 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:14:
[...]

Nouja, jij denkt dus dat alle extra (achtergrond) processen die tijdens windows gedraaid worden keurig netjes worden verdeeld onder alle cores? Tja...
Ik draai op dit moment 67 processen (taakbeheer) (en gebruik een i5 2500K) waaronder een internetscherm met drie tabbladen en itunes (klote prog...) staat aan, verder allemaal achtergrond shit, nou, echt maar één of twee cores staan iets (max 4-5%) te doen, de andere 2-3 doen helemaal niks. En als je serieus (online) gaat gamen zet je normaal gesproken je internet pagina's uit... Denk dus dat je redelijk overdrijft...
Ik werk bijna dagelijks meer een breed gala aan cpu's waaronder ook de 2e generatie i3's, i5's en mn eigen 2600K en ik heb gemerkt dat een i3 natuurlijk veel sneller hangt/lagt voornamelijk door het nog steeds brakke windows OS probleem wat na een tijdje ingebruikname ontstaat (clogging of bloatware of hoe je het wil noemen) dit is een algemeen bekend probleem bij Windows, wat we allemaal wel kennen.

Nou mijn 2600k krijgt redelijk netjes de load verdeeld over de 8 threads als ik taakbeheer in de gaten hou, ligt voornamelijk aan het aantal legacy en/of crappy geprogrammeerde software die je draait en ja ik weet heus wel dat een quad-core geen 1/4 (of 1/8 met HT) total-load per thread verdeeld krijgt.
En dit allemaal terzijde, je gaat verder totaal voorbij aan hetgeen IK becommentariseerde en dat was de claim van een GTX550 Ti op ~Ultra @1680x1050 i.c.m. een merkbaar verschil tussen een i3 2300 en een i7 2600K, daar heb ik je niet echt over gehoord...
Jij claimde dat het, 0.0, niks nada noppes uitmaakt of je een 2300 of een 2600K draait, er zit wel degelijk verschil in bij een installatie die gewoon gebruikt wordt en niet net geinstaleerd is voor een benchmark.

Maar zoals je zelf ook al vermelde is de GPU in vele games de bottleneck (uitzonderingen zoals GTA4 die gewoon onwijs slecht geport zijn en ook erg zwaar op je cpu leunen) dus als gamer is het verstandig om een wat lichtere cpu te nemen (2500k tov 2600k bijv) en het geld wat men daarbij "bespaard" in een betere GPU te steken.
EDIT; Enfin, ik ben hier wel klaar, heb m'n punt wel gemaakt... :X
Ik heb mijn punt ook gemaakt, een klein verschil negeren (kale benchmark OS configuraties tov. real life senario's) en claimen als totaal geen verschil is niet representatief in mijn ogen.

if (!coffee) {
Work = false; }

naaitsab schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:58:
[...]
Ik heb mijn punt ook gemaakt, een klein verschil negeren (kale benchmark OS configuraties tov. real life senario's) en claimen als totaal geen verschil is niet representatief in mijn ogen.
Welk punt? Ik heb je nog steeds niks horen zeggen over

een GTX550 Ti op ~Ultra @1680x1050 i.c.m. een merkbaar verschil tussen een i3 2300 en een i7 2600K

Want daar ging deze discussie over... Jij haalt tig andere randzaken erbij waar het in dit specifieke geval totaal niet om draait. :O

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Anoniem: 245699 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:06:
[...]

Welk punt? Ik heb je nog steeds niks horen zeggen over

een GTX550 Ti op ~Ultra @1680x1050 i.c.m. een merkbaar verschil tussen een i3 2300 en een i7 2600K

Want daar ging deze discussie over... Jij haalt tig andere randzaken erbij waar het in dit specifieke geval totaal niet om draait. :O
Ik zal het even anders neerzetten:
Auto X rijd 1:15 auto Y rijd 1:16, weinig verschil dus.
Maar auto X is een chinees busje en auto Y een passat, na een half jaar begint het blok van het busje te slijten waardoor deze meer gaat verbruiken, de passat slijt ook maar door de betere materialen zal dit veel minder inpact hebben op het verbuik.

Dus in een real life senario (in dit geval slijtage) zal er dus een verandering optreden (meer verbruik), in het geval van de CPU loopt je OS minder soepel->vraagt meer van je CPU->totaal plaatje de boel is trager dan een verse OS installatie. Een veel krachtigere CPU zal dus minder last hebben van deze extra load dan een instap model CPU.

Zolang niemand het tegendeel bewijst (identieke hardware op een 2300 en 2600K na, na 3mnd+ gebruik) en me daar valide benchmark gegevens laat zien blijf ik bij de hierboven genoemde logica, die elke pc gebruiker ondervind.
Als men claimt dat een pc nog net zo lekker en flitsend loopt als toen de net de boel geinstaleerd was dan heb je of geen enkel gevoel voor snelheid of je kletst uit je nek.

Dit zijn geen randzaken dat is direct aan elkaar gerelateerd :X of draait jouw systeem zonder OS? dacht het niet.
Dezelfde oogkleppen logica: het maakt geen moer uit of er wel of geen caravan achter auto X zit als je het verbruik gaat bekijken, dat zijn immers randzaken het gaat enkel om de auto, de omstandigheden laat ik buiten beschouwing.

if (!coffee) {
Work = false; }

Anoniem: 245699 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:06:

Logisch toch, is duidelijk dat hij er naast zit dus komt die met allemaal onzin argumenten. :p

AMD Nieuwsdiscussie

@naaitsab; Leuk verhaal, maar wederom kan ik hier niks mee. Wellicht moet je mijn eerste post nog eens lezen;
- Anoniem: 245699 in "Het Nvidia GTX5xx series ervaringen topic"

En trouwens alles ging daar om BF3, dus dat het je niet duidelijk was dat dit specifiek om BF3 ging was al vrij appart...

Het punt dat ik maak is dat je met een GTX550 Ti BF3 niet relax op Ultra kan spelen -> diashow... En of je er dan een i3 2300 of i7 2600K in zet gaat daar geen verandering in brengen.

Dat jij er auto X en Y bijhaalt is hier totaal niet relevant en in je hele verhaal hierboven heb ik wederom niks gelezen over het spelen van BF3 met een GTX550 Ti op Ultra (paar dingen iets lager). Jij voert klaarblijkelijk een hele andere discussie die niet eens aan de orde is. Ja, misschien in jou ogen, maar niet in die van mij en dan raken we dus nooit uitgepraat, kan je over her-installs van windows beginnen of boot X en boot Y, daar heb ik niks aan. Succes met je volgende post, maar het zal vast wel weer over iets anders gaan dan waar ik het over had.... En nu ga ik slapen...

EDIT; @Mask, ja, ik weet eigenlijk ook niet waar ik de moeite voor doe, want de hele discussie sloeg bij voorbaat al nergens op... 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 01-02-2012 00:45]

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Anoniem: 245699 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:42:
@naaitsab; Leuk verhaal, maar wederom kan ik hier niks mee. Wellicht moet je mijn eerste post nog eens
Ho, ik heb nooit is gezegd over een diashow of iets dergelijks, ik reageer puur op een claim van jouw kant dat het in een real life situatie totaal niks uitmaakt of je er een budget i3'tje in hangt of een top-line 2600K
In benchmark situatie ben ik het met je eens dat het in tegenstelling tot een zwaardere GPU weinig uitmaakt (weinig is wat anders dan totaal niks) maar een normaal mens gaat niet elke dag de boel herinstaleren en dus die benchmark situatie die wordt geopperd gebruiken dus daar ga ik geen harde conclusies uit trekken omdat ik in een 'real-life wereld' leef en geen 'best-case senario wereld'.

Ik zal het nog een keer vragen, het maakt in jouw ogen dus geen zak uit dat een hele belangrijke laag tussen je hardware en je spel namelijk het OS niet meer zo goed werkt zoals in nieuw-staat van het OS tijdens de geclaimde waardes uit de benchmark ? Als je een beetje doordenkt lijkt me toch wel duidelijk dat dit niet het geval is, wederom zeg ik het verschil zal niet schrikbarend groot zijn maar er zit echt wel een verschil van meerdere FPS in.

En ik zie nog steeds geen benchmark resultaten die je claim bevestigen voor een wél real-life situatie met een gebruikte installatie en geen 'best-case scenario' die lijnrecht tegen het alom bekende 'oude instantie = trager OS' fenomeen ingaat.

Nogmaals de logica: Naarmate het Windows OS langer wordt gebruikt draait deze minder soepel/licht door software/updates/settings/data - > dit vraagt meer van je CPU -> dus het totaal plaatje is dat de boel trager wordt dan een verse OS installatie. Een sterkere CPU pakt dit veel beter op dan een instap dingetje.
Als je dit niet gelooft voer morgen dan maar een herinstallatie uit dan merk je het vanzelf.

Een game renderd en in/output veel zaken met/via je OS dus ik neem aan dat je het volgende ook wel snapt:
Traag OS + Trage CPU = Traag spel,
Traag OS + Snellere CPU = Minder traag spel

Staar je niet blind op 1 benchmark zoals je hier: http://www.bit-tech.net/h...tel-core-i3-2100-review/6 Duidelijk kunt zien zit er juist een flink verschil tussen de i3-2100 en de i7-2600 tijdens gaming :w
Dat het bij BF3 minder dan 1fps zou schelen zelfs in een 'best-case senario' geloof ik geen hout van, dat wil ik nog wel is zien in een andere benchmark van een andere site, en buiten dat er bestaan meer games dan BF3 dus je advies dat het niks uit maakt zonder te onderbouwen dat het bij andere spellen wel degelijk flink uitmaakt vind ik om het netjes te verwoorden erg jammer. Dit is immers het forum deel over GPU's en niet het BF3 topic.

@mask, jij zou toch beter moeten weten dat een Windows OS naar mate deze gebruikt wordt clogged raakt. Of draait jouw game zonder rendering enige vorm van oa DX11, geluid en user-input door je OS en gebruik je puur en alleen je hardware om te gamen ? Lijkt me niet.

if (!coffee) {
Work = false; }

• chim0
  • Nu online
-The_Mask- schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:23:
[...]
Met logisch nadenken en het lezen van reviews kom je gewoon tot die conclusie.
Dus het is een feit dat je door een snellere processor meer frames krijgt en dus heeft de beste man gelijk.
[...]

Dat heb je vaak genoeg gedaan, je zegt altijd alleen Counterstrike te spelen en dat verklaart het precies.
Nee, lees maar reviews. Ook wanneer je een processor overklokt, krijg je meer frames. Oftewel, het is een feit dat een snellere processor voor meer frames zorgt. Oftewel, een i7 2600K zorgt voor meer frames dan een Q6600.

• mitsumark
En hoeveel scheelt het? pakweg 3-5% op de min fps en zo goed als niks op de avg fps.
En dat tussen een processor van 90 euro en 1 van 275 euro...
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html
(en die van 90 (athlon II X4 645, was nog goedkoper) is echt niet zoveel sneller dan een q6600, zeker niet als je de laatste overklokt)

Nogmaals het punt van MW1F, zolang de 550ti erin zit merk je geen performance verschil tussen q6600, i3, en i7. Je zult hooguit van 15 naar 18fps stijgen (voorbeeld), het blijft 'onspeelbaar'.

Mijn windows installatie staat er overigens bijna een jaar op, kwa 3dmark en games ben ik er niks op achteruit gegaan, in sommige gevallen zelfs vooruit (nieuwere drivers).
Ik draai al mijn spellen nog steeds op dezelfde settings zonder dat het onspeelbaar is geworden.
Ja, het geheel voelt iets minder snel aan kwa opstarten en windows omgeving, maar kwa game prestaties (fps) doet ie niks onder voor 1 jaar terug.

[Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 01-02-2012 08:59]

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dutch3men schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Waarom zou ik hem onderklokken, hij zou gewoon op de default snelheden stabiel moeten draaien.
Gebeurt dit alleen met browsen of ook tijdens gamen?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

naaitsab schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:44:
[...]
Ho, ik heb nooit is gezegd over een diashow of iets dergelijks
Zeg ik dat dan?
, ik reageer puur op een claim van jouw kant dat het in een real life situatie totaal niks uitmaakt of je er een budget i3'tje in hangt of een top-line 2600K
Bij een GTX550 Ti in combinatie met het spel BF3 niet nee, maar volgens jou gaat dit heel veel uitmaken...
Bij een game als GTA4 kan het wel uitmaken, maar daar ging het hier volgens mij niet over, wel dan?
[small]Ik zal het nog een keer vragen, het maakt in jouw ogen dus geen zak uit dat een hele belangrijke laag tussen je hardware en je spel namelijk het OS niet meer zo goed werkt zoals in nieuw-staat van het OS tijdens de geclaimde waardes uit de benchmark ?
Waar zeg ik dit? Ik ben werkelijk nergens begonnen over een clean-install! Dat niet relevante verhaal heb jij hierbij gehaald.... Ik heb nu toch wel 30 keer duidelijk gemaakt dat ik het in mijn post puur betrok op dit individuele geval van Galaxis? Jij maakt er van dat ik zeg dat het 'nooit' uitmaakt of je i3 2300 of 2600K gebruikt, zo heb ik dat niet gezegd...
Dat het bij BF3 minder dan 1fps zou schelen zelfs in een 'best-case senario' geloof ik geen hout van, dat wil ik nog wel is zien in een andere benchmark van een andere site
Ik blijf het apart vinden dat jij denkt dat je met een GTX550 Ti merkbaar verschil op Ultra instellingen @1680x1050 denkt te krijgen bij gebruik van een i3 2300 of i7 2600K. Net of je 20fps gemiddeld opeens 28fps gemiddeld gaat halen... Right... 8)7

Of antwoord het volgende nu eindelijk eens; Denk jij dat je BF3 op 1680x1050 i.c.m. (bijna) Ultra instellingen goed/vloeiend kan spelen met een GTX550 Ti en dat je echt merkbaar verschil gaat krijgen als je van een i3 2300 naar een i7 2600K gaat?

Als je dit nu eens antwoord zijn we een heel stuk verder, want dit vraag ik nu al 10 posts achter elkaar!

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 01-02-2012 13:13]

mitsumark schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:57:
Nogmaals het punt van MW1F, zolang de 550ti erin zit merk je geen performance verschil tussen q6600, i3, en i7. Je zult hooguit van 15 naar 18fps stijgen (voorbeeld), het blijft 'onspeelbaar'.

Mijn windows installatie staat er overigens bijna een jaar op, kwa 3dmark en games ben ik er niks op achteruit gegaan
Iemand die het begrijpt! En nog denk ik dat je niet eens van 15 naar 18 fps gaat... ;)

Mijn windows staat er nu ook een jaar op en merk ook geen enkel verschil.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 08:51
Tbh, met een 550 is het een ander verhaal schiet totaal niet op maar met mijn 580 merkte ik al als ik mijn 950 overclockte teminste in 3dmark 11 enzo, en toch nog wel een redelijk verschil (tussen stock clock en 4,0ghz)

Maar verder over het verhaal met een 550ti op ultra ja lol ... ik haal dat niet eens op de 580 misschien met nieuwe drivers but still. Pas bij sli enzo zou het een belangrijker verhaal zijn bij high end kaarten.
(ik geloof dat er wel wat mooie zijn met tri sli op een non oc 2600 tegenover een 5,0 ghz)

Jasper 99 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:46:
Tbh, met een 550 is het een ander verhaal schiet totaal niet op maar met mijn 580 merkte ik al als ik mijn 950 overclockte teminste in 3dmark 11 enzo, en toch nog wel een redelijk verschil (tussen stock clock en 4,0ghz)
Klopt, met snellere kaarten kan het wel verschil geven, das ook de rede dat ik dit zei;
Maar volgens mij heeft iemand daar overheen gelezen... ;)

Is er verder nog nieuws? Want ik heb niet zo'n zin om dit getreuzel voort te zetten...

Hee, nieuwe Beta drivers;
- http://www.fudzilla.com/h...551-beta-drivers-released

EDIT; Dom, dit is natuurlijk geen nieuwstopic! |:(

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Anoniem: 245699 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:58:
Bij een GTX550 Ti in combinatie met het spel BF3 niet nee, maar volgens jou gaat dit heel veel uitmaken...
Bij een game als GTA4 kan het wel uitmaken, maar daar ging het hier volgens mij niet over, wel dan?
Ik heb nooit gezegd dat het veel gaat uitmaken, enkel dat er een positief verschil tussen de 2 zit.

Kijk bijvoorbeeld eens naar crysis (want tja er bestaan meer spellen dan BF3 en ik baseer mijn eigen pc en advies naar beginnende gebruikers niet op 1 spel)

20% noem ik toch best fors.
Waar zeg ik dit? Ik ben werkelijk nergens begonnen over een clean-install! Dat niet relevante verhaal heb jij hierbij gehaald.... Ik heb nu toch wel 30 keer duidelijk gemaakt dat ik het in mijn post puur betrok op dit individuele geval van Galaxis? Jij maakt er van dat ik zeg dat het 'nooit' uitmaakt of je i3 2300 of 2600K gebruikt, zo heb ik dat niet gezegd...
Dat jij iets relevants wegdoet als niet relevant is een ander verhaal dat probeer ik uit te leggen maar daar wil je blijkbaar niks van weten, iets met als je het niet wil zien zie je het niet.

en:
En een i3 2100 of een i7 2600K heeft echt geen invloed op de fps, das een fabeltje
Als je bedoeld, dat in sommige gevallen het zou kunnnen dat een 2100 net zo snel is als een 2600K dan was die zin ten 1e wel correct geweest en ten 2e was er geen reden tot discussie.
Want zoals je duidelijk kunt zien bij de oa. crysis benchmark en de X3 en GTA4 benchmark wordt het toch wel duidelijk dat het wel degelijk uitmaakt in het gaval van crysis zelfs 20% extra fps.
Als je een beetje logisch nadenkt dat een budget dual-core cpu'tje het aflegt tegen het top model van hetzelfde socket, dit samen met de benchmarks blijf ik het toch raar vinden dat je blijft hangen op 1 vage benchmark van 1 spel die dus onbetrouwbaar is omdat er geen andere benchmarks van gepost zijn.
Ik blijf het apart vinden dat jij denkt dat je met een GTX550 Ti merkbaar verschil op Ultra instellingen @1680x1050 denkt te krijgen bij gebruik van een i3 2300 of i7 2600K. Net of je 20fps gemiddeld opeens 28fps gemiddeld gaat halen... Right... 8)7
Ik heb nooit enkele waarde genoemd dat maak jij ervan, ik ga niet speculeren over numerieke FPS waardes tenzei ik ze onderbouw met feiten dus dmv een benchmark met een 2100 en 2600K cpu in jouw geval dan BF3.
Of antwoord het volgende nu eindelijk eens; Denk jij dat je BF3 op 1680x1050 i.c.m. (bijna) Ultra instellingen goed/vloeiend kan spelen met een GTX550 Ti en dat je echt merkbaar verschil gaat krijgen als je van een i3 2300 naar een i7 2600K gaat?
Nee ik denk niet dat een 550 TI soepel BF3 trekt op ultra@1050p omdat die kaart gewoon bagger budget is en een budget GPU met de nieuwste Hi-end games op ultra setting dat gaat natuurlijk niet.
Of een 2600K meer FPS haalt dan een 2300? jazeker, hoeveel? geen idee ik heb geen 2300 liggen om te testen maar uit andere benchmarks van andere spellen en gezond verstand is me duidelijk dat een 2600K hoger scoort dan een 2300.

if (!coffee) {
Work = false; }

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06-2021
Anoniem: 245699 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:59:
[...]

Hee, nieuwe Beta drivers;
- http://www.fudzilla.com/h...551-beta-drivers-released

EDIT; Dom, dit is natuurlijk geen nieuwstopic! |:(
Door dat nieuwtje ben ik wel een ervaring rijker...

De betadriver is geen oplossing voor het welbekende artifacts probleem in BF3 met de 560GTX :O
Had net voor elkaar dat ik er geen last meer van had door instellingen als AA en AOC wat aan te passen, met de nieuwste betadriver direct artifacts op dezelfde instellingen |:( Dus maar snel weer terug naar de 285.62 driver.

Mijn speeltje

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
novalite schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:35:
[...]

Door dat nieuwtje ben ik wel een ervaring rijker...

De betadriver is geen oplossing voor het welbekende artifacts probleem in BF3 met de 560GTX :O
Had net voor elkaar dat ik er geen last meer van had door instellingen als AA en AOC wat aan te passen, met de nieuwste betadriver direct artifacts op dezelfde instellingen |:( Dus maar snel weer terug naar de 285.62 driver.
Je bedoeld die zwarte lijnen/vlakken in beeld?

Heb bij BF3 en soms ook skyrim (kan ook door mod komen) daar namelijk last van met mn GTX570, hoogst irritant.

if (!coffee) {
Work = false; }

naaitsab schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:14:
[...]
Nee ik denk niet dat een 550 TI soepel BF3 trekt op ultra@1050p omdat die kaart gewoon bagger budget is en een budget GPU met de nieuwste Hi-end games op ultra setting dat gaat natuurlijk niet.
Hoera! We zijn het eens!
Of een 2600K meer FPS haalt dan een 2300? jazeker, hoeveel? geen idee ik heb geen 2300 liggen om te testen maar uit andere benchmarks van andere spellen en gezond verstand is me duidelijk dat een 2600K hoger scoort dan een 2300.
Natuurlijk kan een 2600K meer fps halen dan een 2300, echter niet onder alle omstandigheden! Ik heb ook nergens gezegd dat dit niet zo kan zijn, want je haalt vakkundig het dikgedrukte deel van mijn quote weg...
quote: MW1F
;)

EDIT; Maar wat je wil zeggen met die Crysis bench weet ik niet, met welke kaart is dat gedaan? Natuurlijk zijn er omstandigheden waarbij de CPU invloed heeft op de fps in een game, maar Crysis (icm weet niet welke videokaart) is geen BF3 i.c.m. een GTX550 Ti toch?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 02-02-2012 01:05]

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:46:
[...]

Begrijp je zelf wel wat je post en waar het over gaat?
Als je het op de man gaat spelen plaats dan in ieder geval wat nuttigs of reageer gewoon niet.
Anoniem: 245699 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 01:00:
[...]

Hoera! We zijn het eens!

Natuurlijk kan een 2600K meer fps halen dan een 2300, echter niet onder alle omstandigheden! Ik heb ook nergens gezegd dat dit niet zo kan zijn, want je haalt vakkundig het dikgedrukte deel van mijn quote weg...
Mooi ;)
Dan hou ik het hierbij mocht je nog verder willen discussiëren m'n DM staat open.

edit: de crysis bench heb ik puur gebruikt om aan te tonen dat een sterkere CPU wel degelijk een hoger FPS resultaat oplevert.

[Voor 8% gewijzigd door naaitsab op 02-02-2012 01:15]

if (!coffee) {
Work = false; }

Kan ik met een gerust hart gaan slapen! :7

• chim0
  • Nu online
-The_Mask- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:46:
[...]

Begrijp je zelf wel wat je post en waar het over gaat?
Ik heb het net getest met Furmark.

Phenom II X2 555 @ 3,2GHz + HD6850 @ 900/1100 op 1600 x 1200 = 26fps.

Phenom II X2 555 @ 3,6GHz + HD6850 @ 900/1100 op 1600 x 1200 = 33fps.

Zucht... Net of een synthetische bench representatief is voor alle games... Tis toch ook bekend dat 3dMark goed vaart onder hogere cpu-clocks? En het is ook bekend dat BF3 daar minder gevoelig voor is.

Je bewijst niet veel, behalve dat Furmark (het meest onzinnige programma dat er is) wel behoorlijk reageert op verschillende cpu-clocks.

• novalite
naaitsab schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:39:
[...]

Je bedoeld die zwarte lijnen/vlakken in beeld?

Heb bij BF3 en soms ook skyrim (kan ook door mod komen) daar namelijk last van met mn GTX570, hoogst irritant.
Die bedoel ik inderdaad.
Heb er zelf alleen last van bij BF3, na een paar minuten op grote maps begint dan het gelazer met wat kleine lijnen en na een tijdje is het onspeelbaar omdat ik allemaal rare zwarte vlakken in beeld heb.
Aangezien ik het alleen bij BF3 heb denk ik dat het vooral aan de Frostbite engine ligt.

-edit-
Heb ergens gelezen dat dit met VRAM te maken heeft en dat 1gb geheugen op de kaart te weinig zou zijn. Mensen met SLi opstelling hebben hier weinig tot geen last van.
Ben aan het sparen voor een 2e GTX560 dus heb goede hoop dat dit het gezeur oplost O-)

[Voor 17% gewijzigd door novalite op 02-02-2012 11:32]

Mijn speeltje

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Format-C

Rays aan het Tracen

Op 1920x1200 zul je zien dat het weinig uitmaakt wat voor CPU je gebruikt.

Over het algemeen heb je bij hoge framerates een CPU botleneck, en bij lage framerates een GPU bottleneck.

Hoe hoger de resolutie en settings (en hoe lager de FPS), hoe meer een eventuele GPU bottleneck. Hoe lager de resolutie en settings (en hoe hoger de FPS), hoe groter de CPU bottleneck.

Edit; een CPU bottleneck is veel minder erg dan een GPU bottleneck.

Als je dan ook nog AA en AF gaat opschroeven, wordt het verschil nog kleiner.

Edit:

http://www.guru3d.com/art...ling-performance-review/6
If anything, this little article proofs once again that investing money in a faster graphics card will gain you better game performance compared to investing in a faster CPU. The performance difference in-between a 1000 USD Core i7 3960X compared to a 320 USD Core i7 2600K processor is extremely small, something you'd never notice unless measured. So we say, stick to a modern mainstream quad-core processor and the differences really aren't that big in the overall framerate, especially at 1920x1080/1200. Yes we know it's that weird penumbra, the higher you go in resolutions, the slower your processor may be. Remember, once you pass 1920x1080/1200 the GPU is almost always the bottleneck, not your processor.

[Voor 61% gewijzigd door Format-C op 02-02-2012 12:09]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05 05:26
novalite schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:28:
Heb ergens gelezen dat dit met VRAM te maken heeft en dat 1gb geheugen op de kaart te weinig zou zijn. Mensen met SLi opstelling hebben hier weinig tot geen last van.
Ben aan het sparen voor een 2e GTX560 dus heb goede hoop dat dit het gezeur oplost O-)
Dat lijkt me extreem onwaarschijnlijk.

Als je vram vrij wil maken moet je gewoon texture detail wat lager zetten, msaa omlaag, of beide.

Mechwarrior Online: Flapdrol

novalite schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:28:
-edit-
Met SLi/CrossFire heb je juist alleen maar veel eerder last van geheugen te kort. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Idd, een extra kaart verdubbelt je effectieve hoeveelheid geheugen namelijk niet.

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• novalite
Ok dus mijn logica gaat hier niet op dus ;(

Maar dan heb ik een vraagje:
Ik heb nu deze kaart Asus ENGTX560 DCII TOP/2DI/1GD5.
Zou ik dan uberhaupt veel verbetering zien als ik er een 2e naast zet?

Mijn speeltje

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Ja.

Edit; 60 tot 100% snelheidswinst in 8 van de 10 games.

[Voor 90% gewijzigd door Format-C op 02-02-2012 14:06]

• chim0
  • Nu online
Format-C schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:48:
Ja.

Edit; 60 tot 100% snelheidswinst in 8 van de 10 games.
Dus valt het hele geheugenverhaal in duigen.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
chim0 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:53:
[...]

Dus valt het hele geheugenverhaal in duigen.
Nee dat blijft, op het moment dat je resoluties heel hoog zet en/of instellingen gaat toepassen die meer ram vragen als de kaarten gezamenlijk kunnen leveren zal dat een bottleneck zijn. De kaarten gaan dan berekeningen maken die het geheugen niet meer kan verwerken en krijg je juist vertraging door een tekort aan ram.

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

Die 2 games waarin je geen of minder snelheidswinst hebt zijn die 2 van de 10. Dan krijg je gestotter ivm de geheugenbottleneck.

• chim0
  • Nu online
Format-C schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:12:
Die 2 games waarin je geen of minder snelheidswinst hebt zijn die 2 van de 10. Dan krijg je gestotter ivm de geheugenbottleneck.
Welke spellen zijn dat dan? Want het lijkt me dat de snelheidwinst, die je krijgt, dat compenseert.

Het is vrij bekend dat bijv. in BF3 (daar is ie weer) op zeer hoge reso's en AA/AF ingeschakeld 1gb geheugen te weinig is. De potentiële performance gain kan dan veel lager uitvallen dan de gpu zou kunnen, puur door gebrek aan geheugen.

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 22:25
Anoniem: 245699 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:13:
Het is vrij bekend dat bijv. in BF3 (daar is ie weer) op zeer hoge reso's en AA/AF ingeschakeld 1gb geheugen te weinig is. De potentiële performance gain kan dan veel lager uitvallen dan de gpu zou kunnen, puur door gebrek aan geheugen.
Wel enkel keertje vaker iemand horen zeggen, maar nog nooit een bron van gezien?
Zover bij mij bekend zijn er boven de 1200p, als je dat "zeer hoog" noemt, maar 2 resoluties op dit moment. Lichtjes overdreven wellicht?

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Magiciano schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:26:
[...]

Wel enkel keertje vaker iemand horen zeggen, maar nog nooit een bron van gezien?
Zover bij mij bekend zijn er boven de 1200p, als je dat "extreem hoog" noemt, maar 2 resoluties op dit moment. Lichtjes overdreven wellicht?
Behalve dual/triple screen setups natuurlijk maar iemand die dat serieus gebruikt (bij BF3 bijvoorbeeld) heeft ook serieuze hardware nodig (lees GTX580-590 of een GTX570 in SLI) omdat een 560/570 gpu zelf niet voldoende power heeft laat staat het Vram, want 3*(1920x1080) zijn toch bijna 7 megapixels die gerenderd moeten worden.
Ik denk zelfs dat je voor 3x 1080P en een HI-end spel zoals BF3 al bijna 2 580's moet draaien om de boel boven de 35 FPS te houden.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Format-C

Format-C

Rays aan het Tracen

chim0 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:19:
[...]

Welke spellen zijn dat dan? Want het lijkt me dat de snelheidwinst, die je krijgt, dat compenseert.
Een geheugenbottleneck is niet te compenseren, omdat het er niet ís.

Die 2 van de 10 die ik noem is een voorbeeld trouwens... BF3 en Crysis 2 zouden daar last van kunnen hebben.

Maar over het algemeen zul je in de meeste games forse winsten zien met/ bij SLi. (Of CFX)

• mitsumark
Echter zorgt een tekort aan geheugen niet voor gestotter (in de vorm van micro/macrostutter).
naaitsab schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:37:

Ik denk zelfs dat je voor 3x 1080P en een HI-end spel zoals BF3 al bijna 2 580's moet draaien om de boel boven de 35 FPS te houden.
Ligt volledig aan de instellingen, zelfs een enkele HD6950 kan daar 35 FPS als minimum behalen, al hebben we het dan natuurlijk niet over Ultra.

Magiciano schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:26:
[...]

Zover bij mij bekend zijn er boven de 1200p, als je dat "zeer hoog" noemt, maar 2 resoluties op dit moment. Lichtjes overdreven wellicht?
Vergelijk de GTX570 en de HD6950 eens tussen 1200p en 1600p;
- http://www.guru3d.com/art...formance-benchmark-test/6
Dit kan niet anders voortkomen dan uit een geheugen tekort bij de GTX570...

Boven 1080p/1200p? Dan heb je 'zeer' hoge reso's in de vorm van 1440p/1600p/triple monitor(eyefinity)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 03-02-2012 14:34]

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Paprika schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Ligt volledig aan de instellingen, zelfs een enkele HD6950 kan daar 35 FPS als minimum behalen, al hebben we het dan natuurlijk niet over Ultra.
Dat spreekt voor zich maar als je triple aan het gamen bent op minimum dan heb je volgens mij toch verkeerde prioriteiten.

if (!coffee) {
Work = false; }

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor zulke hoge resoluties hebben ze toch gewoon de 3GB varriant van de 580GTX in het leven geroepen :).
Bij lagere resoluties heeft dit geen zin.

• Jack77
  • Laatst online: 02-05 09:40
Net mijn Radeon HD 6850 (met stevige boost) vervangen door een GTX 560 Ti 448 en even getest met Dirt 2.
Nu weet ik dat Dirt 2 veel beter draait op Nvidia kaarten, maar dat mijn minimum framerate bij gelijke settings 70% hoger zou liggen, dát was wel een verrassing. En er zit nog veel rek in de kaart. Rek ik nu nog niet nodig heb, zelfs niet met alle settings op max. Het was mijn drive-bay bijslijpen waard.

[Voor 6% gewijzigd door Jack77 op 03-02-2012 23:16]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb sinds gisteren een EVGA GTX570 Superclocked HD. Mooie kaart.
En een stuk rustiger in vergelijking met me XFX6870!!

Johann Sebastian Bach

• Jack77
  • Laatst online: 02-05 09:40
Geen idee waar ik het anders zou posten, dus zet ik het maar hier. En in het Engels. In de hoop dat andere internauten er wat aan hebben. Hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen...

Since I changed my Asus Radeon HD 6850 for an Asus GTX 560 Ti 448 (chip similar to GTX 570 / 580), I experienced problems when I tried to get my computer out of sleep modus. The below quote stolen from some forum quite accurately describes the issue:
quote: some topic
When I put the computer to sleep, it literally freezes with a black screen. I'm not talking just about waking the PC up from mouse or keyboard. Even the power and the reset buttons don't work.
Basically, after I put it to sleep, when I want to wake the PC up again, the computer "starts" (meaning that the fans, the dvd unit start) but the screen remains black and the red LED is off.
I press the power button, nothing happens.
I press the reset button, the PC seems to restart (I mean I hear the specific "noises", you get the idea), the red LED goes on for a second, then off and then nothing.
I have to manually stop the PSU from its own power button in order to start the PC normally.

Does anyone have any idea what is going on?

PS: And after I turn off the PSU, when restarting, I get the usual blank screen message "Your windows was not shut down properly" etc with the options to start in safe mode, normally etc. As if the Windows was functioning "somewhere"...
It seems that a lot of GTX 570 users experience this on P67 / H67 / Z68 mainboards. The issue is possibly tied to Asus boards only.

There are various solutions floating around on the internet (Win 7 power settings; load line calibration; S1/S3 settings...). I tried a few of them without success.

While making BIOS changes, I noticed, however, that my 'graphics initialization settings' were wrong: Instead of initializing the PCIe adapter first, my settings were still on PEG/PCI. After changing this to PCI/PEG, my computer works the way it should again. Seems like the HD 6850 did not have problems with the erroneous BIOS setting. Hope this info can help other users.

EDIT: If you want the computer to go to sleep automatically, you also have to enable the settings in the BIOS to communicate the C-states (C1e, C3).

[Voor 3% gewijzigd door Jack77 op 03-03-2012 23:15]

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Aight, paar post terug (stuk of 100 denk ik ;) ) gaf ik aan dat ik dacht dat m'n asus 560gtx kapoet was.. Deze is door de winkel getest (een week lang) en blijkt dus in orde. Voor de rest doet mijn pc het nog, zit een goedkoop kaartje in en het werkt.. Wat is nu wijsheid, een nieuwe mobo kopen (35 euro) of een nieuwe voeding?! Ik kan me voorstellen dat de voeding (550w) toch een beetje stuk is, maar ik weet het niet zeker.. Voedingen zijn nl een stukkie duurder dan mobo's :(

traktor scratch!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mijn ervaring met een GTX 580 op 935-4800. VS GTX 560ti sli .

De single GTX 580 maakt compleet gehakt van die SLI setup in elk spel wat ik speel, dankzij de 231GBPS memory bandwith tegenover de 130-150 (met overclock) gbps van de GTX 560 ti die niet 2x groter wordt in SLI.

het is zo ernstig dat het verschil dusdanig oploopt dat de 580 3x sneller is.

Ik zal iedereen aanraden om of een snelle kaart te kopen, maar stap aub niet zomaar over op sli zoals ik toen deed (dacht dat SLI stuk sneller zou zijn maar neen).
probleem 2 was dat met de SLI setup de spellen onspeelbaar werden onder 45 fps terwijl de single solution nog lekker loopt op 30. metro liep al niet meer met een fps of 50 op de SLI

[Voor 52% gewijzigd door A87 op 14-02-2012 20:55]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 01:09
Welke programmaatjes kan ik gebruiken om mijn videokaart te testen op stabiliteit? Furmark heb ik al, maar die stress het geheugen niet echt.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 06:27
Geen idee precies, maar misschien hier iets van kiezen: http://downloads.guru3d.com/download.php?id=6
Lias schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:50:

Ik denk dat iedereen je direct gelooft.
Ik zal iedereen aanraden om of een snelle kaart te kopen, maar stap aub niet zomaar over op sli zoals ik toen deed (dacht dat SLI stuk sneller zou zijn maar neen).
Misschien moet je eens CrossFire proberen? :P

AMD Nieuwsdiscussie

• chim0
  • Nu online
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:45:
[...]

Misschien moet je eens CrossFire proberen? :P
Ik denk dat iedereen je direct gelooft. :+

• mitsumark
Lias schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:50:
Mijn ervaring met een GTX 580 op 935-4800. VS GTX 560ti sli .

De single GTX 580 maakt compleet gehakt van die SLI setup in elk spel wat ik speel, dankzij de 231GBPS memory bandwith tegenover de 130-150 (met overclock) gbps van de GTX 560 ti die niet 2x groter wordt in SLI.

Ik denk dat je een (driver) probleem had ofzo, jouw ervaring is het tegenovergestelde van ALLE reviews en gebruikerservaringen.
Stond SLI wel aan 8)7

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ja en 16xq en dat soort dingen dat loopt geheid de soep in op 1920x met een 130 bandbreedte (560ti).
Crysis 2 is een goed voorbeeld met DX11 en alles max.

Ik had met de 560 ti in sli zon 18-26 fps en met de 580 35/55
met 1 560 had ik 15 fps oid met de extra hoge instellingen die ik gebruik.
En nee driver problemen, kom op, weet wel wat driver problemen zijn, 15 jaar geleden stoeide ik al met pc's en overclocken etc.

Waarom zou ik anders over stappen als de 560ti in sli zijn werk goed doet?
off/
Ik heb nu trouwens voor de lol een 8800 GTX er in gestopt omdat ik een hele verzameling kaarten heb .. in fear regelmatig 20 fps met alles max in drukke stukken met de 580 was dat minimaal 220 hahahah .. wat een voouitgang =).

beeldkwaliteit is ook 10x beter in elk spel met de 580 ten opzichte van 8800.. met zelfde settings.
En ik heb de 8800 Ultra en de 280 ook .. en de 580 is gewoon een stuk beter dan al die kaarten in beeldkwaliteit (kleur definitie en koreligheid). En die kaarten zijn niet defect of iets in die zin.
Analoog > digitaal conversie wordt ook steeds beter (componenten).

[Voor 116% gewijzigd door A87 op 15-02-2012 19:13]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• mitsumark
Lias schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:38:
ja en 16xq en dat soort dingen dat loopt geheid de soep in op 1920x met een 130 bandbreedte (560ti).

En nee driver problemen, kom op, weet wel wat driver problemen zijn, 15 jaar geleden stoeide ik al met pc's en overclocken etc.
Nogmaals, jouw ervaring staat haaks op alle reviews en gebruikers ervaringen, er zal dus iets niet goed gezeten hebben.
Dat een 580 OC 3x zo snel als een 560ti en 2x zo snel als 560ti sli is, gaat er bij mij ook niet in.

Dat je 15 jaar 'ervaring' hebt zegt niks, vaak zijn degenen die dat zeggen de ergsten wat betreft doen alsof ze alles weten en het probleem dus niet bij hun zelf kan liggen.
Of zoals we dat bij ons zeggen: 99% van de gevallen is het een operator fout.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 01:09
Lias schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:38:

Waarom zou ik anders over stappen als de 560ti in sli zijn werk goed doet?
off/
Ik heb nu trouwens voor de lol een 8800 GTX er in gestopt omdat ik een hele verzameling kaarten heb .. in fear regelmatig 20 fps met alles max in drukke stukken met de 580 was dat minimaal 220 hahahah .. wat een voouitgang =).

beeldkwaliteit is ook 10x beter in elk spel met de 580 ten opzichte van 8800.. met zelfde settings.
En ik heb de 8800 Ultra en de 280 ook .. en de 580 is gewoon een stuk beter dan al die kaarten in beeldkwaliteit (kleur definitie en koreligheid). En die kaarten zijn niet defect of iets in die zin.
Analoog > digitaal conversie wordt ook steeds beter (componenten).
Misschien komt die zogenaamde ''kleur definitie'' en ''korreligheid'' omdat 1) je met de GTX 580 de settings in spellen hoger kan zetten. 2) De GTX 580 DX11 ondersteund en een 8800GTX en GTX280 niet.

Verder vind je post maar weinig onderbouwend en een beetje trollend.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Anoniem: 440903
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik had een 560 top gekocht om in sli te zetten en had ook het verschijnsel dat eerst de 2 lampjes rood zijn en daarna 1 groen wordt en de ander uitgaat. De eerst week ging hij trouwens niet uit maar bleef hij dof branden. En later ging hij ook helemaal uit en ook sli hield het voor gezien en de prestatie in sli vorm waren triest,
Dus maar de gtx570 erin gezet en de andere 2 te koop(560's). Maar ik had voordat ik de add zette een nieuw
x79 board systeem gekocht en dat stond vorige week in elkaar,maar precies hetzelfde. Dus asus gemaild en die zegt RMA.Maar ik hoef geen rma Ik moet mijn geld hebben. En ze mogen bij informatique meteen uitzoeken waar de fout ligt....want er zit tuur alweer een asus 570 op en die wil toch wel in sli gooien met evga 570 waar de watercooling reeds opzit.

Anoniem: 440903 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:30:
Ik had een 560 top gekocht om in sli te zetten en had ook het verschijnsel dat eerst de 2 lampjes rood zijn en daarna 1 groen wordt en de ander uitgaat. De eerst week ging hij trouwens niet uit maar bleef hij dof branden. En later ging hij ook helemaal uit en ook sli hield het voor gezien en de prestatie in sli vorm waren triest,
Dus maar de gtx570 erin gezet en de andere 2 te koop(560's). Maar ik had voordat ik de add zette een nieuw
x79 board systeem gekocht en dat stond vorige week in elkaar,maar precies hetzelfde. Dus asus gemaild en die zegt RMA.Maar ik hoef geen rma Ik moet mijn geld hebben. En ze mogen bij informatique meteen uitzoeken waar de fout ligt....want er zit tuur alweer een asus 570 op en die wil toch wel in sli gooien met evga 570 waar de watercooling reeds opzit.
Duidelijk verhaal.... :?
quote: Lias

Ik geloof nooit dat je dit met alle games had... En ja, er zijn een paar games (waaronder Crysis 2) die op hoge (MS)AA/AF instellingen niet echt genoeg hebben aan 1gb geheugen per kaart. Dus het probleem bij je GTX560 Ti SLI opstelling waarbij het niet lekker liep heeft mijn inziens puur te maken met her en der een geheugen bottleneck. Als het geheugen vol zit heeft dat idd redelijk veel gevolgen op de prestaties en dan is het niet vreemd dat een overclockte GTX580 met meer geheugen daar geen last van heeft en dan veel soepeler aanvoelt. Kan goed zijn dat wanneer je 2x een GTX560 Ti 2gb zou hebben het probleem een stuk minder is.

Het heeft dus niet per se met 'SLI' te maken, maar meer met de combinatie van geheugen grote, bepaalde game en erg hoge instellingen.

• Jasper 99
oeps remove maar als het kan

[Voor 174% gewijzigd door Jasper 99 op 30-03-2012 21:48]

• FabiandJ
  • Niet online
Volgens mij is mijn EVGA GTX560Ti SuperClocked dood aan het gaan :(
Zie hieronder voor een foto, op dit moment hangt mijn complete beeldscherm en moet ik maar hopen dat de nVidia kernel op zijn bek gaat en gereset wordt door Windows. Als dit niet gebeurt kan ik er een hard reset tegenaan gooien.

Dat lijkt sterk op problemen met het geheugen op je kaart... Heb je nog garantie?

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 245699 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:27:
Dat lijkt sterk op problemen met het geheugen op je kaart... Heb je nog garantie?
Ja hij is van juni 2011.

Dan lijkt het erop dat je een RMA kan aanvragen bij de winkel waar je 'm gekocht hebt...

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:14
Even een gigantische bump!

Ik heb een GTX580, maar zou de fanspeed graag aan willen passen naar 25% in idle. Met Afterburner kom ik niet onder de 40%. Ook niet als ik met profielen o.i.d. ga werken. Met mijn 6950 ging dit wel gemakkelijk. Hier was de max 26% geloof ik.

Met welk programma is deze veiligheidsgrens lager dan 40%?

[Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-01-2013 11:45]

• Jasper 99
StealthyPeanut schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:43:

Ik heb een GTX580, maar zou de fanspeed graag aan willen passen naar 25% in idle. Met Afterburner kom ik niet onder de 40%. Ook niet als ik met profielen o.i.d. ga werken. Met mijn 6950 ging dit wel gemakkelijk. Hier was de max 26% geloof ik.

Volgens mij heb je daar een bios update van je videokaart voor nodig, als het mogelijk is met het merk dat je hebt. Volgens mij ligt het niet zozeer aan afterburner maar aan het limiet van de kaart. Google er maar even op dat zal je als het goed is het antwoord vinden!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 08:37
StealthyPeanut schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:43:

custom bios.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:14
Ah kijk, bedankt voor jullie hulp! Ik heb de bios aangepast met GPU-Z (save as) en Nibitor. Ik heb de custom en originele op mijn bureaublad staan.

Ik zal morgen wel ff een USB-stick regelen op me werk, kansloos genoeg geen USB-stick in huis.....

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08-2022

Streepje

noem me maar Streepje

van de week had ik het probleem dat me pc vastliep tijdens het gamen, gister had ik tijd zat om dat op te lossen(dacht ik) dus beetje wezen googlen en uiteindelijk moest het opgelost wezen, gisteravond weg gegaan om er vanmorgen achter te komen dat mijn GTX580 er geen zin meer in had ;w

YouTube: Mijn Asus GTX580 kapot

Ik weet dat ik nog garantie heb,weet alleen niet meer bij welke shop ik ze besteld heb 8)7 kaarten zijn van februarie/maart 2011 dus het kan nog net qua garantie

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee