Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

chim0 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:19:
[...]

Welke spellen zijn dat dan? Want het lijkt me dat de snelheidwinst, die je krijgt, dat compenseert.
Een geheugenbottleneck is niet te compenseren, omdat het er niet ís.

Die 2 van de 10 die ik noem is een voorbeeld trouwens... BF3 en Crysis 2 zouden daar last van kunnen hebben.

Maar over het algemeen zul je in de meeste games forse winsten zien met/ bij SLi. (Of CFX)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:47
Echter zorgt een tekort aan geheugen niet voor gestotter (in de vorm van micro/macrostutter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naaitsab schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:37:

Ik denk zelfs dat je voor 3x 1080P en een HI-end spel zoals BF3 al bijna 2 580's moet draaien om de boel boven de 35 FPS te houden.
Ligt volledig aan de instellingen, zelfs een enkele HD6950 kan daar 35 FPS als minimum behalen, al hebben we het dan natuurlijk niet over Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Magiciano schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:26:
[...]

Wel enkel keertje vaker iemand horen zeggen, maar nog nooit een bron van gezien?
Zover bij mij bekend zijn er boven de 1200p, als je dat "zeer hoog" noemt, maar 2 resoluties op dit moment. Lichtjes overdreven wellicht?
Vergelijk de GTX570 en de HD6950 eens tussen 1200p en 1600p;
- http://www.guru3d.com/art...formance-benchmark-test/6
Dit kan niet anders voortkomen dan uit een geheugen tekort bij de GTX570...

Boven 1080p/1200p? Dan heb je 'zeer' hoge reso's in de vorm van 1440p/1600p/triple monitor(eyefinity)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 03-02-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:17
(jarig!)
Paprika schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:08:
[...]

Ligt volledig aan de instellingen, zelfs een enkele HD6950 kan daar 35 FPS als minimum behalen, al hebben we het dan natuurlijk niet over Ultra.
Dat spreekt voor zich maar als je triple aan het gamen bent op minimum dan heb je volgens mij toch verkeerde prioriteiten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor zulke hoge resoluties hebben ze toch gewoon de 3GB varriant van de 580GTX in het leven geroepen :).
Bij lagere resoluties heeft dit geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 15:04
Net mijn Radeon HD 6850 (met stevige boost) vervangen door een GTX 560 Ti 448 en even getest met Dirt 2.
Nu weet ik dat Dirt 2 veel beter draait op Nvidia kaarten, maar dat mijn minimum framerate bij gelijke settings 70% hoger zou liggen, dát was wel een verrassing. En er zit nog veel rek in de kaart. Rek ik nu nog niet nodig heb, zelfs niet met alle settings op max. Het was mijn drive-bay bijslijpen waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Jack77 op 03-02-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb sinds gisteren een EVGA GTX570 Superclocked HD. Mooie kaart.
En een stuk rustiger in vergelijking met me XFX6870!!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 15:04
Geen idee waar ik het anders zou posten, dus zet ik het maar hier. En in het Engels. In de hoop dat andere internauten er wat aan hebben. Hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen...

Since I changed my Asus Radeon HD 6850 for an Asus GTX 560 Ti 448 (chip similar to GTX 570 / 580), I experienced problems when I tried to get my computer out of sleep modus. The below quote stolen from some forum quite accurately describes the issue:
quote: some topic
When I put the computer to sleep, it literally freezes with a black screen. I'm not talking just about waking the PC up from mouse or keyboard. Even the power and the reset buttons don't work.
Basically, after I put it to sleep, when I want to wake the PC up again, the computer "starts" (meaning that the fans, the dvd unit start) but the screen remains black and the red LED is off.
I press the power button, nothing happens.
I press the reset button, the PC seems to restart (I mean I hear the specific "noises", you get the idea), the red LED goes on for a second, then off and then nothing.
I have to manually stop the PSU from its own power button in order to start the PC normally.

Does anyone have any idea what is going on?

PS: And after I turn off the PSU, when restarting, I get the usual blank screen message "Your windows was not shut down properly" etc with the options to start in safe mode, normally etc. As if the Windows was functioning "somewhere"...
It seems that a lot of GTX 570 users experience this on P67 / H67 / Z68 mainboards. The issue is possibly tied to Asus boards only.

There are various solutions floating around on the internet (Win 7 power settings; load line calibration; S1/S3 settings...). I tried a few of them without success.

While making BIOS changes, I noticed, however, that my 'graphics initialization settings' were wrong: Instead of initializing the PCIe adapter first, my settings were still on PEG/PCI. After changing this to PCI/PEG, my computer works the way it should again. Seems like the HD 6850 did not have problems with the erroneous BIOS setting. Hope this info can help other users.

EDIT: If you want the computer to go to sleep automatically, you also have to enable the settings in the BIOS to communicate the C-states (C1e, C3).

[ Voor 3% gewijzigd door Jack77 op 03-03-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 15:46

Erikie

www.erikie.nl

Aight, paar post terug (stuk of 100 denk ik ;) ) gaf ik aan dat ik dacht dat m'n asus 560gtx kapoet was.. Deze is door de winkel getest (een week lang) en blijkt dus in orde. Voor de rest doet mijn pc het nog, zit een goedkoop kaartje in en het werkt.. Wat is nu wijsheid, een nieuwe mobo kopen (35 euro) of een nieuwe voeding?! Ik kan me voorstellen dat de voeding (550w) toch een beetje stuk is, maar ik weet het niet zeker.. Voedingen zijn nl een stukkie duurder dan mobo's :(

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Mijn ervaring met een GTX 580 op 935-4800. VS GTX 560ti sli .

De single GTX 580 maakt compleet gehakt van die SLI setup in elk spel wat ik speel, dankzij de 231GBPS memory bandwith tegenover de 130-150 (met overclock) gbps van de GTX 560 ti die niet 2x groter wordt in SLI.

het is zo ernstig dat het verschil dusdanig oploopt dat de 580 3x sneller is.

Ik zal iedereen aanraden om of een snelle kaart te kopen, maar stap aub niet zomaar over op sli zoals ik toen deed (dacht dat SLI stuk sneller zou zijn maar neen).
probleem 2 was dat met de SLI setup de spellen onspeelbaar werden onder 45 fps terwijl de single solution nog lekker loopt op 30. metro liep al niet meer met een fps of 50 op de SLI

[ Voor 52% gewijzigd door A87 op 14-02-2012 20:55 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Welke programmaatjes kan ik gebruiken om mijn videokaart te testen op stabiliteit? Furmark heb ik al, maar die stress het geheugen niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:41
Geen idee precies, maar misschien hier iets van kiezen: http://downloads.guru3d.com/download.php?id=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lias schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:50:

Ik denk dat iedereen je direct gelooft.
Ik zal iedereen aanraden om of een snelle kaart te kopen, maar stap aub niet zomaar over op sli zoals ik toen deed (dacht dat SLI stuk sneller zou zijn maar neen).
Misschien moet je eens CrossFire proberen? :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:45:
[...]

Misschien moet je eens CrossFire proberen? :P
Ik denk dat iedereen je direct gelooft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Lias schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:50:
Mijn ervaring met een GTX 580 op 935-4800. VS GTX 560ti sli .

De single GTX 580 maakt compleet gehakt van die SLI setup in elk spel wat ik speel, dankzij de 231GBPS memory bandwith tegenover de 130-150 (met overclock) gbps van de GTX 560 ti die niet 2x groter wordt in SLI.

Ik denk dat je een (driver) probleem had ofzo, jouw ervaring is het tegenovergestelde van ALLE reviews en gebruikerservaringen.
Stond SLI wel aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

ja en 16xq en dat soort dingen dat loopt geheid de soep in op 1920x met een 130 bandbreedte (560ti).
Crysis 2 is een goed voorbeeld met DX11 en alles max.

Ik had met de 560 ti in sli zon 18-26 fps en met de 580 35/55
met 1 560 had ik 15 fps oid met de extra hoge instellingen die ik gebruik.
En nee driver problemen, kom op, weet wel wat driver problemen zijn, 15 jaar geleden stoeide ik al met pc's en overclocken etc.

Waarom zou ik anders over stappen als de 560ti in sli zijn werk goed doet?
off/
Ik heb nu trouwens voor de lol een 8800 GTX er in gestopt omdat ik een hele verzameling kaarten heb .. in fear regelmatig 20 fps met alles max in drukke stukken met de 580 was dat minimaal 220 hahahah .. wat een voouitgang =).

beeldkwaliteit is ook 10x beter in elk spel met de 580 ten opzichte van 8800.. met zelfde settings.
En ik heb de 8800 Ultra en de 280 ook .. en de 580 is gewoon een stuk beter dan al die kaarten in beeldkwaliteit (kleur definitie en koreligheid). En die kaarten zijn niet defect of iets in die zin.
Analoog > digitaal conversie wordt ook steeds beter (componenten).

[ Voor 116% gewijzigd door A87 op 15-02-2012 19:13 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Lias schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:38:
ja en 16xq en dat soort dingen dat loopt geheid de soep in op 1920x met een 130 bandbreedte (560ti).

En nee driver problemen, kom op, weet wel wat driver problemen zijn, 15 jaar geleden stoeide ik al met pc's en overclocken etc.
Nogmaals, jouw ervaring staat haaks op alle reviews en gebruikers ervaringen, er zal dus iets niet goed gezeten hebben.
Dat een 580 OC 3x zo snel als een 560ti en 2x zo snel als 560ti sli is, gaat er bij mij ook niet in.

Dat je 15 jaar 'ervaring' hebt zegt niks, vaak zijn degenen die dat zeggen de ergsten wat betreft doen alsof ze alles weten en het probleem dus niet bij hun zelf kan liggen.
Of zoals we dat bij ons zeggen: 99% van de gevallen is het een operator fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Lias schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:38:

Waarom zou ik anders over stappen als de 560ti in sli zijn werk goed doet?
off/
Ik heb nu trouwens voor de lol een 8800 GTX er in gestopt omdat ik een hele verzameling kaarten heb .. in fear regelmatig 20 fps met alles max in drukke stukken met de 580 was dat minimaal 220 hahahah .. wat een voouitgang =).

beeldkwaliteit is ook 10x beter in elk spel met de 580 ten opzichte van 8800.. met zelfde settings.
En ik heb de 8800 Ultra en de 280 ook .. en de 580 is gewoon een stuk beter dan al die kaarten in beeldkwaliteit (kleur definitie en koreligheid). En die kaarten zijn niet defect of iets in die zin.
Analoog > digitaal conversie wordt ook steeds beter (componenten).
toon volledige bericht
Misschien komt die zogenaamde ''kleur definitie'' en ''korreligheid'' omdat 1) je met de GTX 580 de settings in spellen hoger kan zetten. 2) De GTX 580 DX11 ondersteund en een 8800GTX en GTX280 niet.

Verder vind je post maar weinig onderbouwend en een beetje trollend.

Anoniem: 440903

Ik had een 560 top gekocht om in sli te zetten en had ook het verschijnsel dat eerst de 2 lampjes rood zijn en daarna 1 groen wordt en de ander uitgaat. De eerst week ging hij trouwens niet uit maar bleef hij dof branden. En later ging hij ook helemaal uit en ook sli hield het voor gezien en de prestatie in sli vorm waren triest,
Dus maar de gtx570 erin gezet en de andere 2 te koop(560's). Maar ik had voordat ik de add zette een nieuw
x79 board systeem gekocht en dat stond vorige week in elkaar,maar precies hetzelfde. Dus asus gemaild en die zegt RMA.Maar ik hoef geen rma Ik moet mijn geld hebben. En ze mogen bij informatique meteen uitzoeken waar de fout ligt....want er zit tuur alweer een asus 570 op en die wil toch wel in sli gooien met evga 570 waar de watercooling reeds opzit.

Anoniem: 440903 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:30:
Ik had een 560 top gekocht om in sli te zetten en had ook het verschijnsel dat eerst de 2 lampjes rood zijn en daarna 1 groen wordt en de ander uitgaat. De eerst week ging hij trouwens niet uit maar bleef hij dof branden. En later ging hij ook helemaal uit en ook sli hield het voor gezien en de prestatie in sli vorm waren triest,
Dus maar de gtx570 erin gezet en de andere 2 te koop(560's). Maar ik had voordat ik de add zette een nieuw
x79 board systeem gekocht en dat stond vorige week in elkaar,maar precies hetzelfde. Dus asus gemaild en die zegt RMA.Maar ik hoef geen rma Ik moet mijn geld hebben. En ze mogen bij informatique meteen uitzoeken waar de fout ligt....want er zit tuur alweer een asus 570 op en die wil toch wel in sli gooien met evga 570 waar de watercooling reeds opzit.
Duidelijk verhaal.... :?
quote: Lias

Ik geloof nooit dat je dit met alle games had... En ja, er zijn een paar games (waaronder Crysis 2) die op hoge (MS)AA/AF instellingen niet echt genoeg hebben aan 1gb geheugen per kaart. Dus het probleem bij je GTX560 Ti SLI opstelling waarbij het niet lekker liep heeft mijn inziens puur te maken met her en der een geheugen bottleneck. Als het geheugen vol zit heeft dat idd redelijk veel gevolgen op de prestaties en dan is het niet vreemd dat een overclockte GTX580 met meer geheugen daar geen last van heeft en dan veel soepeler aanvoelt. Kan goed zijn dat wanneer je 2x een GTX560 Ti 2gb zou hebben het probleem een stuk minder is.

Het heeft dus niet per se met 'SLI' te maken, maar meer met de combinatie van geheugen grote, bepaalde game en erg hoge instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-05 17:51
oeps remove maar als het kan

[ Voor 174% gewijzigd door Jasper 99 op 30-03-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij is mijn EVGA GTX560Ti SuperClocked dood aan het gaan :(
Zie hieronder voor een foto, op dit moment hangt mijn complete beeldscherm en moet ik maar hopen dat de nVidia kernel op zijn bek gaat en gereset wordt door Windows. Als dit niet gebeurt kan ik er een hard reset tegenaan gooien.

Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/gpu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lijkt sterk op problemen met het geheugen op je kaart... Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 245699 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:27:
Dat lijkt sterk op problemen met het geheugen op je kaart... Heb je nog garantie?
Ja hij is van juni 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan lijkt het erop dat je een RMA kan aanvragen bij de winkel waar je 'm gekocht hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Even een gigantische bump!

Ik heb een GTX580, maar zou de fanspeed graag aan willen passen naar 25% in idle. Met Afterburner kom ik niet onder de 40%. Ook niet als ik met profielen o.i.d. ga werken. Met mijn 6950 ging dit wel gemakkelijk. Hier was de max 26% geloof ik.

Met welk programma is deze veiligheidsgrens lager dan 40%?

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-01-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-05 17:51
StealthyPeanut schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:43:

Ik heb een GTX580, maar zou de fanspeed graag aan willen passen naar 25% in idle. Met Afterburner kom ik niet onder de 40%. Ook niet als ik met profielen o.i.d. ga werken. Met mijn 6950 ging dit wel gemakkelijk. Hier was de max 26% geloof ik.

Volgens mij heb je daar een bios update van je videokaart voor nodig, als het mogelijk is met het merk dat je hebt. Volgens mij ligt het niet zozeer aan afterburner maar aan het limiet van de kaart. Google er maar even op dat zal je als het goed is het antwoord vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
StealthyPeanut schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:43:

custom bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Ah kijk, bedankt voor jullie hulp! Ik heb de bios aangepast met GPU-Z (save as) en Nibitor. Ik heb de custom en originele op mijn bureaublad staan.

Ik zal morgen wel ff een USB-stick regelen op me werk, kansloos genoeg geen USB-stick in huis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

van de week had ik het probleem dat me pc vastliep tijdens het gamen, gister had ik tijd zat om dat op te lossen(dacht ik) dus beetje wezen googlen en uiteindelijk moest het opgelost wezen, gisteravond weg gegaan om er vanmorgen achter te komen dat mijn GTX580 er geen zin meer in had ;w

YouTube: Mijn Asus GTX580 kapot

Ik weet dat ik nog garantie heb,weet alleen niet meer bij welke shop ik ze besteld heb 8)7 kaarten zijn van februarie/maart 2011 dus het kan nog net qua garantie

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste