Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 11:18
Deathchant schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:03:
[...]
Daar heb je gelijk in! Naaitsab en ik hebben Marc Rademaker gevraagd om de efficientie van de verschillende koelers (TF2, TF3, WF2, WF3, DirectCUII etc) in een review te mikken. Deze gaat er dus nog aankomen ;)
Maar als earthlump NU een kaart wilt hebben....
Wanner komt die review? En dan neem ik aan een review met dezelfde fan profiles?

En nee niet "NU" nu, maar binnen nu en eind van de zomer of zo. Geduld heb ik nog wel, de langer je wacht des te goedkoper :P Mijn ASUS ENGTX260 doet zijn werk prima hoor, alleen DX11 is toch wel in opmars, en dat kannie niet :/ . Daarom eerst maar eens een kast/psu upgrade. Verder wat oriënterend verkenningswerk m.b.t. de 580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Misschien een rare vraag, maar kan je een 560 Ti en een 560 (zonder Ti) in SLI zetten, omdat het dezelfde chip is? Of gaat het spul dan op de specs lopen van de 560 (zonder Ti) die wat minder krachtig is.

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:05
Earthlump schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:10:
Wanner komt die review? En dan neem ik aan een review met dezelfde fan profiles?
Tussen nu en eind juni ;)
ride277 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:36:
Misschien een rare vraag, maar kan je een 560 Ti en een 560 (zonder Ti) in SLI zetten, omdat het dezelfde chip is? Of gaat het spul dan op de specs lopen van de 560 (zonder Ti) die wat minder krachtig is.
Vroeger moest je echt 1:1 dezelfde kaart hebben, tegenwoordig zou het moeten kunnen als ze dezelfde chip hebben en ongeveer de zelfde clock snelheden maar helemaal zeker ben ik hier niet van.
Het prijsverschil tussen een 560 en 560 TI vind ik zo klein dat ik gewoon 2 TI's zou aanschaffen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was toch eens benieuwd hoe warm mijn 580 werd onder heavy load. En met welk spel kan je dat niet beter testen dan The Witcher 2. Wat blijkt, 55 graden! Toch wel netjes. Dit komt ook grotendeels vanwege de 200mm fan op mijn side-panel die vol tegen de grafische kaart blaast.

Gigabyte 580GTX met een Windforce 3 koeler. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Dit komt ook grotendeels vanwege de 200mm fan op mijn side-panel die vol tegen de grafische kaart blaast.
Daar ben ik zelf al een tijdje naar aan het kijken. Ik zie namelijk geen verschil tussen het aan of uit zijn van de 200mm ventilator aan de zijkant van mijn kast (HAF X).

Bij een videokaart die de meeste lucht terug in de kast blaast kan ik me indenken dat een side-fan kan helpen, waarschijnlijk het meest als deze fan lucht uit de kast zuigt. Met de standaard 580 koeler en een redelijke airflow gaat de lucht in de kast echter rechtstreeks van de voorkant naar de achterkant, een side-fan verstoort die luchtstroom lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:57

Infinchible

Woef!

Over een klein tijdje ga ik wat nieuwe onderdelen bestellen voor mijn computer. Waaronder een i5 2500k, p8p67 Pro, 950W chieftec en 8GB DDR3.
Nu heb ik daarnaast nog wat geld over voor (een) videokaart(en). Nu heb ik zelf nogal wat afgezocht enzo maar had ik graag wat gehoord van mensen met ervaring ermee.
Ik moet eigenlijk wel naar nVidia, wat ik helemaal niet erg vind, maar dat is voor mijn 3d Vision opstelling. Ik heb 1 monitor met Full-HD, maar 3D kost dus wel redelijk veel rekenkracht.
Ook wil ik graag nog een tijd vooruit kunnen met mijn videokaarten, dwz ook Battlefield 3 en Elder Scrolls: Skyrim moeten ze straks goed, hopelijk ook in 3D kunnen draaien.

Ik heb zelf heel veel getwijfeld tussen 1x GTX580, 2x 480, 2x 560 Ti of 2x 570.
Waarbij ik op dit moment het meeste neig naar een 2x Palit GTX 570 opstelling. Deze hebben 2 koelers, die het ook redelijk goed doen en kosten ook niet al teveel. Ook zijn ze zelf al iets overgeclocked. Waardoor ze sneller zijn dan de GTX480.

Iemand die misschien ervaringen heeft met 3D vision en SLI? En iemand die misschien nog wat andere/betere opties kan verzinnen. Ik heb ongeveer €550,- voor de videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Het snelste is dan waarschijnlijk of 2x 480 of 2x 570. De 480 verbruikt echter veel meer stroom en maakt veel meer lawaai. Het enige voordeel dat 2x 560's dan nog heeft is dat er een 2Gb variant van is, wat goed van pas komt als je gaat gamen op 3 monitoren. Gezien je 3D set zal dat wel niet het geval zijn.

Je zou wel een iets lichtere voeding kunnen nemen, ik heb genoeg aan een 750W Corsair met 2 580's die zijn OC'd, een i7 950 @4.1GHz en nog wel wat meer.

Een 580 is waarschijnlijk ook goed genoeg en het geeft je ruimte om te upgraden als je dat zou willen (misschien een 2e hands kaart erbij). Anders is het de 570 in SLI. Ik heb wel wat slechte dingen gehoord over de 570 maar weet niet meer precies waarover dat ging. Ik vermoed dat het ging over overclocken van de kaarten, dat dat niet zo goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00

Priet

To boldly do what no one has..

Mijn Samsung LE37M86BD vindt mijn gloednieuwe MSI N560GTX-Ti niet zo lief :'( Ik krijg vreemde beelden te zien, paarse lijnen, af en toe een paar seconden zwart beeld en soms de melding 'Mode Not Supported'.

Ik heb mijn TV via een HDMI-DVI kabel aangesloten. Voorheen had ik een nVidia 8800GT videokaart, en dat ging altijd prima. 1080p op 60Hz heeft nooit enig probleem getoond. Nu vervang ik de 8800GT door de 560GTX (gebruik dezelfde kabels en ingang op de TV) en dan gaat het direct mis :(

Als ik mijn receiver (Onkyo TX-NR708) er tussen zet gaat het wel goed. Maar dat is gruwelijk irritant omdat Windows er de grootste moeite mee heeft. Het 'ziet' het beeldscherm pas als de receiver aan gaat, gaat vervolgens lopen knipperen en gooit alle icoontjes op het bureaublad door elkaar. De HDMI-DVI oplossing werkt(e) wat dat betreft een stuk fijner.

Kan het zijn dat de GTX560 te 'modern' is voor deze al iets oudere TV? In de handleiding wordt alleen HDMI 1.3 genoemd. Kan ik de GTX560 forceren naar HDMI 1.3 om eens te proberen of dat de problemen oplost?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb atm kleine artifacts in crysis warhead..(bepaalde boomsoort?? :F :F :F) ik zal hier wel weer posten als het gefixed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Priet schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:07:
Mijn Samsung LE37M86BD vindt mijn gloednieuwe MSI N560GTX-Ti niet zo lief
Kan het zijn dat de GTX560 te 'modern' is voor deze al iets oudere TV? In de handleiding wordt alleen HDMI 1.3 genoemd. Kan ik de GTX560 forceren naar HDMI 1.3 om eens te proberen of dat de problemen oplost?
HDMI+PC is sowieso een slecht idee om de een of andere reden is het altijd gelazer met Windows dan wel de tv, zit er geen vga of dvi op de tv? (vga is met 1080p prima mits een knappe kabel gebruikt word)

Ik heb mijn laptop nu via mijn Martantz SR5005 aangesloten en dat werkt gewoon goed, een puntje is inderdaad dat sommige je recievers aan moeten laten om enkel het video signaal door te laten, dat kan je bij een Hi-end Marantz instellen dat als de versterker uit staat je nog steeds beeld hebt.

Als de kaart op 1080p via dvi/vga op een monitor nog steeds artifacts geeft(die strepen) dan zou ik de kaart voor RMA wegsturen dan is die defect. Anders licht het toch echt aan je tv.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
naaitsab schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:00:
[...]

HDMI+PC is sowieso een slecht idee om de een of andere reden is het altijd gelazer met Windows dan wel de tv, zit er geen vga of dvi op de tv? (vga is met 1080p prima mits een knappe kabel gebruikt word)
Onzin, HDMI + PC gaat hier gewoon altijd goed (ook met nVidia kaarten, zelfs mijn antieke 7650 GS gaf een prima beeld via HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Heb al zo vaak bij familie en vrienden gezien dat het weer niet ging of dat de tv weer zat te mieren, het werkt wel dat zeg ik niet maar het is zeker een stuk storingsgevoeliger dan DVI.
Zijn ook genoeg tv's waarbij je dan weer handmatig 1920x1080 moet toevoegen omdat ie niet hoger dan 1024x768 wilt via hdmi :-(

Maar goed bij de huidige Nvidia en Ati kaarten met mini-HDMI out is het een stuk beter dat moet ik er wel bij zeggen, al heeft elke knappe tv tegenwoordig DVI en/of VGA aan boord.
Daarbuiten is de dpi van een tv nog steeds om te huilen maar dat is een ander verhaal.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
naaitsab schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:17:
Heb al zo vaak bij familie en vrienden gezien dat het weer niet ging of dat de tv weer zat te mieren, het werkt wel dat zeg ik niet maar het is zeker een stuk storingsgevoeliger dan DVI.
Zijn ook genoeg tv's waarbij je dan weer handmatig 1920x1080 moet toevoegen omdat ie niet hoger dan 1024x768 wilt via hdmi :-(

Maar goed bij de huidige Nvidia en Ati kaarten met mini-HDMI out is het een stuk beter dat moet ik er wel bij zeggen, al heeft elke knappe tv tegenwoordig DVI en/of VGA aan boord.
Daarbuiten is de dpi van een tv nog steeds om te huilen maar dat is een ander verhaal.
AMD levert iedere kaart met een volledige HDMI poort, voor zover ik weet. Ik moet wel opmerken dat ik HDMI vrijwel alleen bij Sony en JVC's heb gebruikt maar daar werkte het altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:00
Ik heb mijn tv gewoon met hdmi op me kaart zitten, gaat perfect. Een bij een vriend van mij gaat het ook perfect hij krijgt juist gezeur als hij hdmi naar dvi gebruikt. Maarja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
Infinchible schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:34:

Iemand die misschien ervaringen heeft met 3D vision en SLI? En iemand die misschien nog wat andere/betere opties kan verzinnen. Ik heb ongeveer €550,- voor de videokaarten.
(Nog) Geen ervaringen, maar wat ik ga doen is zeer binnenkort een 580, en dan rond kerst, (eindejaars uitkering ;) ) als de kaarten wellicht wat in prijs gezakt zijn, er een 2e bijprikken. Voor de games die er nu zijn lijkt mij een enkele 580 ook al overkill (uitzonderingen daargelaten)

Dat idee zou voor jou ook werken mits je geduld hebt met de 3D. Aangezien beide games die je noemde waarschijnlijk toch pas rond november gaan verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
revivespirit schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:15:
Ik heb atm kleine artifacts in crysis warhead..(bepaalde boomsoort?? :F :F :F) ik zal hier wel weer posten als het gefixed is..
Heb ik ook, dit zijn volgens mij geen artifacts maar moeten dit glinsteringen van dauw op de bomen voorstellen. Had ik ook met m'n ATI kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

naaitsab schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:00:
[...]

Ik heb mijn laptop nu via mijn Martantz SR5005 aangesloten en dat werkt gewoon goed, een puntje is inderdaad dat sommige je recievers aan moeten laten om enkel het video signaal door te laten, dat kan je bij een Hi-end Marantz instellen dat als de versterker uit staat je nog steeds beeld hebt.

Als de kaart op 1080p via dvi/vga op een monitor nog steeds artifacts geeft(die strepen) dan zou ik de kaart voor RMA wegsturen dan is die defect. Anders licht het toch echt aan je tv.
Ik ga absoluut geen VGA gebruiken. Analoog is zooo 2009! :P

De kaart zelf is niet kapot. Ik heb beide uitgangen geprobeerd en beiden geven dezelfde problemen. Met de Dell 24" monitor (aangesloten via DVI) gaat het wel goed.

Het zijn geen artifacts als die je ziet wanneer bijv. je kaart is doorgebrand door hitte problemen. Het zijn hele vlakken die een paarse kleur krijgen.

De mini HDMI aansluiting kan ik helaas nog niet gebruiken omdat het adapterblokje naar normaal HDMI niet past, de rand van de kast zit er te dicht op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Bij 1080p maakt vga/hdmi/dvi geen fluit uit :+ (en ja ik heb het getest)
Als het bij een echte monitor wel gewoon werkt dan ligt het aan het hdmi gedeelte, dan wel de convertor of de tv of de settings van de pc.

Als het adaptorblokje niet past zou je op zoek kunnen gaan naar een mini-hdmi<>hdmi verloopt stekkertje die zijn vaak wat smaller dan zon blokje.

Ik zou zeggen probeer gewoon met vga als je een beetje knappe tv hebt zul je geen verschil merken :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik wist al dat het aan m'n tv ligt, of iig de combinatie tv <--> videokaart. Daarom ook mijn vraag: is er een mogelijkheid om de GTX560 te forceren naar HDMI 1.3 modus of de HDCP uit te schakelen?

VGA maakt wel degelijk uit, en daarbij: de tv staat meters van de PC vandaan, dus een nieuw kabeltje gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Wikipedia: HDMI
Dat maakt dus geen fluit uit, 1.4 heeft 3D en Ethernet over HDMI mogelijkheid voor de rest is zijn ze hetzelfde.

Zou toch proberen om die mini-hdmi aan de praat te krijgen en anders even testen op een andere tv als het probleem dan opgelost is dan is je tv de schuldige.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

naaitsab schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:40:
Dat maakt dus geen fluit uit, 1.4 heeft 3D en Ethernet over HDMI mogelijkheid voor de rest is zijn ze hetzelfde.

Zou toch proberen om die mini-hdmi aan de praat te krijgen en anders even testen op een andere tv als het probleem dan opgelost is dan is je tv de schuldige.
Wat grappig, ik heb een HDMI 1.3 kabels en heb native 3D vanuit PS3 naar mijn 3D TV (Residen Evil BluRay 3D), wat ik wel weet is dat 1.4 een communicatielijntje heeft wat zij daar weer ethernet noemen.

Oh en ik heb mijn HTPC ook aangesloten via HDMI en mijn PC ziet mijn TV als een plug-n-play monitor dus hoort het gewoon te doen.

Mijn HTPC ziet trouwens niet dat ik een 3D TV heb maar simpelweg een grote monitor maar dat komt denk ik door de ATI HD 4200, een NVIDIA videokaart herkent het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Sm0k3r op 26-05-2011 13:12 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

naaitsab schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:40:
Een high-speed HDMI 1.3 kabel kan ook gewoon 3D doen hoor. Beter nog, ik heb een cheap-ass imitatie-Monster Cable tussen de PS3 en 3D-TV hangen. No problemo, puik 3D.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Max Hunt schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:27:
Het snelste is dan waarschijnlijk of 2x 480 of 2x 570. De 480 verbruikt echter veel meer stroom en maakt veel meer lawaai. Het enige voordeel dat 2x 560's dan nog heeft is dat er een 2Gb variant van is, wat goed van pas komt als je gaat gamen op 3 monitoren. Gezien je 3D set zal dat wel niet het geval zijn.

Je zou wel een iets lichtere voeding kunnen nemen, ik heb genoeg aan een 750W Corsair met 2 580's die zijn OC'd, een i7 950 @4.1GHz en nog wel wat meer.

Een 580 is waarschijnlijk ook goed genoeg en het geeft je ruimte om te upgraden als je dat zou willen (misschien een 2e hands kaart erbij). Anders is het de 570 in SLI. Ik heb wel wat slechte dingen gehoord over de 570 maar weet niet meer precies waarover dat ging. Ik vermoed dat het ging over overclocken van de kaarten, dat dat niet zo goed ging.
Die voeding (Chieftec 950W) had ik gekozen omdat hij in de aanbieding was en ik er erg goede verhalen over las. 75 euro voor een 80+ silver voeding van 950W is gewoon een erg lekkere prijs, maar hij is dus niet meer leverbaar :( . Nu gekozen voor een XFX PRO850W, nog wel iets meer Wattage, maar dan kan ik er in ieder geval even mee vooruit.
Ik heb nu toch echt besloten dat ik 2x GTX570 neem, aangezien ik dan wel een stukje sneller ben dan de 580, minder verbruik en geluid dan de 480 en ik hier wel een hele tijd mee kan doen op 1 scherm met FullHD. Kan ik dan weer gaan sparen voor een echt goede upgrade over een jaar of 2 :P .
Overclocken van de videokaarten doe ik ook niet echt aan, toch altijd een beetje bang voor oververhitting voor die paar frames winst. En deze 2 kaarten moeten me wel een tijdje zoet kunnen houden met de nieuwe spellen. Nu komt het lange wachten tot alle onderdelen er zijn! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
ik heb die voeding nu zo 2x ging hem retour doen maar mischien met een leuk dealtje?

Hij is dus nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Eperium schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:18:
[...]

Heb ik ook, dit zijn volgens mij geen artifacts maar moeten dit glinsteringen van dauw op de bomen voorstellen. Had ik ook met m'n ATI kaarten.
Klopt, dit is een bekend probleem (google maar eens op 'white dots warhead') wat ik ben tegengekomen op zowel een 560Ti als een 580. Ik denk dat dit een onbedoelde rendering error is, niet zozeer dat het dauw moet voorstellen. Ik heb het alleen gezien op 1 bepaalde soort loofboom met een brede stam.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Priet schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:25:
de tv staat meters van de PC vandaan
Wat is enkele meters? Aangezien je boven de 8-10 meter toch echt een knappe kabel moet hebben om storing te voorkomen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:41:
Ik was toch eens benieuwd hoe warm mijn 580 werd onder heavy load. En met welk spel kan je dat niet beter testen dan The Witcher 2. Wat blijkt, 55 graden! Toch wel netjes. Dit komt ook grotendeels vanwege de 200mm fan op mijn side-panel die vol tegen de grafische kaart blaast.

Gigabyte 580GTX met een Windforce 3 koeler. :)
Hoe stil is deze kaart Idle? En staan de fans dan met load op 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26
mdcobra schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:34:
[...]

Hoe stil is deze kaart Idle? En staan de fans dan met load op 100%?
Crysis 2 is een goede indicatie om te kijken hoe warm je kaart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

Voor mensen met GTX580 SLI, wat halen jullie ongeveer voor framerate in The Witcher 2 met ubersampling (verder alles max) in 1920x1200 en 16xAF forced in CP (gaat niet ingame en ook niet op alle opp door POM).
Overigens is er een SLI compt. code beschikbaar indien het (SLI) niet goed werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 28-05-2011 23:53 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
heb sinds 2 weken een Gigabyte gtx560 TI, enwel de versie die op 900mhz draait...
jammer genoeg heb ik hier nu nogal wat probleem mee : eerst allerlei zwarte schermen met de driver die het begeeft en dan recovered... Dat ff gegoogled blijkt het een nogal veel voorkomend probleem, waarbij het advies is om de gpu voltage te verhogen en de gpu clocksnelheid te verlagen, naar bijv de standaard 822mhz...
Dit heb ik dus gedaan en nu lijkt het stabieler, alleen als ik dus WoW speel dan heb ik echt enorme artifacts, en kan ik bijv in de instellingen niet de directx9 path kiezen maar alleen de directx11 path... Indien ik voor directx9 kies dan wordt het scherm zwart en moet ik rebooten :(
Iemand die hier ook ervaring mee heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Hmm ik heb bij mijn gigabyte SOC het 1 x gehad, maar verder alleen bij overclocken. Met een factory 900 mhz clock zou dat toch echt niet moeten. Heb je driver sweeper etc gedraaid? Mischien beta drivers draaien?
Verder inderdaad proberen voltage een klein beetje omhoog te doen, maar niet underclocken. Wat ook nog wel eens wil helpen is een BIOS update van je moederbord (of eventueel van je videokaart als het inderdaad een veel voorkomend probleem is kan het zijn dan gigabyte een bios update voor de Graka heeft)

Als dit allemaal niet werkt kan het mischien toch een fout kaartje zijn en dan wordt het een gevalletje RMA.

Heb je ook nog andere kaarten die je kan testen, of een ander systeem waar je de kaart kan testen?

Wat zijn je temps in furmark en in games zoals crysis 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
najah mijn 5850 had geen enkel probleem en da's het enige wat veranderd is...
Driver sweeper kan ik nergens meer downloaden om de een of andere reden, kom gewoon niet verder op guru3d.com dan de project-pagina maar downloaden kan niet meer :(
Drivers heb ik een drietal geprobeerd, de drivers die aangeraden worden op de Gigabyte site, daarna de nieuwste WHQL drivers, en nu draaien de laatste beta drivers...
Zoeken op google levert een boel resultaten : als in het is een vaker voorkomend probleem :(
Ook bestaat er voglens diezelfde fora ook een aan gigabyte via mail aan te vragen BIOS voor het kaartje maar het enige wat die doet is juist een stukje underclocken en de voltage verhogen, allemaal dingen die ik met MSI afterburner dus ook kan...
oververhitting ligt het niet aan, de temps worden niet zo hoog en ik had voor het testen de ventilator op 65% gezet ipv de standaard 40% (of iets in die richting)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
@Tiger79, maak eens een clean instal(evt op andere hdd of dual boot) als het probleem zich dan nog voordoet is het de hardware maar waarschijnlijk is het een windows en/of driver probleem.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
hhmm... weet niet of ik dat er voor over heb eigenlijk... mijn windows installatie is een jaartje oud en heb er echt een zooi geïnstalleerd... Ik zou er niet aan moeten denken alles overnieuw te moeten installeren qua software :(
en dual boot dat kost ook weer een hele avond.. verdomme, dat ze na al deze jaren nog steeds geen fatsoenlijke manier hebben om drivers en dergelijke te herinstalleren/overschrijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Driver Sweeper

Verder klinkt dit gewoon als een defect / niet goed product. Je hebt betaalt voor een OC'd model en de enige manier om die werkend te krijgen zou zijn door 'm te downclocken? Misschien dat de kaart inderdaad goed gaat werken op lagere settings, maar dan had je net zo goed een goedkopere kaart kunnen kopen.

Verder heb je alles gecontroleerd? Stroomkabels zijn goed aangesloten, de kaart zit goed in de pc, met een andere videokaart heb je geen problemen? Het zou zoiets simpels kunnen zijn, maar het klinkt aardig als een onstabiele OC. Vraag een RMA aan en als het goed is krijg je een goede kaart terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
heb al een email gestuurd met de vraag om een RMA...
dank je voor de link, dat had ik natuurlijk zelf ook al gedaan en zoals je in mijn vorige post kan lezen is het project discontinued bij guru3d, oftewel daar niet meer te downloaden... Ik weet niet wat voor andere sites wel of niet te vertrouwen zijn om te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TIGER79 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:18:
najah mijn 5850 had geen enkel probleem en da's het enige wat veranderd is...
Driver sweeper kan ik nergens meer downloaden om de een of andere reden, kom gewoon niet verder op guru3d.com dan de project-pagina maar downloaden kan niet meer :(
Drivers heb ik een drietal geprobeerd, de drivers die aangeraden worden op de Gigabyte site, daarna de nieuwste WHQL drivers, en nu draaien de laatste beta drivers...
Zoeken op google levert een boel resultaten : als in het is een vaker voorkomend probleem :(
Ook bestaat er voglens diezelfde fora ook een aan gigabyte via mail aan te vragen BIOS voor het kaartje maar het enige wat die doet is juist een stukje underclocken en de voltage verhogen, allemaal dingen die ik met MSI afterburner dus ook kan...
oververhitting ligt het niet aan, de temps worden niet zo hoog en ik had voor het testen de ventilator op 65% gezet ipv de standaard 40% (of iets in die richting)...
Driver Sweeper staat niet meer op Guru3D maar op mijn website hier :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
ah kijk ! die had ik gezien, zag er ook wel professioneel uit enzow maar met al dat phishing en gezipte bestanden waar van alles in kan zitten vertrouw ik het ook steeds minder...
in ieder geval hartstikke bedankt, ik zal vanavond een poging wagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik had eerst een 5850, met alle settings op max inlc AI had ik het idee dat de kwaliteit van de bladeren in battlefiefield wat "voller" waren dan met de 560ti die ik nu heb.

Voorbeeld:
560ti
1280*960
32AA
16AF
verder alles max
Afbeeldingslocatie: http://94.100.123.16/1317650001-1317700000/1317679501-1317679600/1317679512_5_pMS3.jpeg

Dit type bosje vindt je voornamelijk in oerwoudachtige mappen.

[ Voor 53% gewijzigd door Waterlelie op 30-05-2011 17:58 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
korte update : driver sweeper heeft jammer genoeg niet mogen baten :(
Ik zal kijken of ik vanavond nog een linkje naar een screenshot of iets dergelijks kan posten...
Ik heb in ieder geval met de winkel een RMA afgesproken dus dat kan ik mooi binnenkort doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Jep RMA dan, want onderclocken overvolten slaat nergens op bij een product dat gewoon goed moet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijpeDude
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb zojuist m'n nieuwe systeem geïnstalleerd.

I7 2600
12 GB ram
2 x MSI GTX 560 TI Hawk.

Supersnel, bevalt me erg goed.
Zojuist 8310 punten met 3d mark 11 gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hmm dat kan hoger...

Volgens mij moet je toch de 9000 of 1000 wel halen (met overclock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb gisteren mijn Sandy Bridge Systeem in elkaar gezet:

CM 690 Case
i5 2500K + Mugen 2
MSI P67 GD55
4 gig Kingston HyperX 1333MHz
2 x Seagate 500GB RAID0
1 x WD 1TB
CM 850W PSU
ASUS GTX560Ti TOP 900MHz (@1GHz )

Dit met een 22" inch 1680x1050 monitor. En ik moet zeggen dat dit kaartje echt héél snel is. :)

Ben er zeer tevreden over. Stil, koel, goed overklokbaar.

Heb trouwens voor een 1680x1050 monitor gekozen omdat ik voorlopig geen SLi of CFX meer neem/ wil. Aangezien dat op 1680x1050 toch overkill is, leek me dit de beste oplossing. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Waarom niet gewoon een 22" of 24" met 1920x1200? Dat is echt een verademing en kost zo goed als niks extra's

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb al een 24" Samsung gehad (1920x1200), icm diverse high end SLi en CFX setups, en zo bijzonder vind ik het verschil niet. Sterker nog; ik vind dit net zo prettig. :) Scheelt een hoop pixels, dus heb je een minder snelle kaart nodig. Het scheelt al snel 10 FPS. En dat kan net het verschil zijn tussen 50 en 60 FPS. En 50FPS zuigt. Ik ben daar erg gevoelig voor. Daar komt ook nog eens bij dat ik best dicht op de monitor zit. 50 tot 70 cm er vanaf zeg maar. En zoals ik al zei; het is een bewuste keuze geweest. Ik wil gewoon niet weer voor 1000 euro aan grafische kaarten in mijn PC hebben hangen om maar die 60FPS te halen zonder framedrops. Het moet leuk blijven, en niet zo uit de hand lopen als "vroeger".

Zolang je een monitor op native reso draait ziet het er mooi uit. Plain and simple as that. :)

Ben er zeer tevreden mee. :) En haal in nagenoeg elke game 60 FPS op 1680x1050, met v-sync aan en 4xAA + 16xAF. Ruim voldoende. :)

Edit; misschien haal ik me later dit jaar, als ik toch nog wil upgraden, me nog wel een 27 incher op en prik er een GTX560 bij. Mijn PC is iig wel klaar voor multi GPU zoals ik in het verleden altijd gehad heb. Dus dat is het probleem niet.

Maar vooralsnog kan ik het hier uitermate goed mee doen. En het ziet er erg mooi uit. Het maakt geen hol uit of je 1680x1050 native draait, of 1920x1200 native. :)

Ik zal de komende weken even veel gamen omdat ik nog wat in te halen heb (MOH, F1 2010, Fallout New Vegas, Mafia 2, HAWX2, Crysis 2, Shift 2, Hot Pursuit) maar daarna zal het vooral muziek maken, muziek luisteren, downloaden, en internetten zijn wat ik met de PC doe.

Edit; wat mooi is van deze ASUS GTX560Ti TOP, is dat hij op 1GHz, stressed met dit warme weer maar een luizige 68 graden wordt, wat in mijn ogen toch niet onaardig is. Een aanrader wat mij betreft.

Ben ook wel blij weer een nV kaart te hebben na een fors aantal HD5000 kaarten te hebben gehad vorig jaar. :)

[ Voor 109% gewijzigd door Format-C op 04-06-2011 23:13 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-105735

Wat!?

Zal ik bestellen of moet ik het zaakje maar niet vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Earthlump schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:41:

Wat!?

Tikfout, heeft geen zin om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
Dat is nou jammer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
Earthlump schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:41:

Wat!?

Inmiddels is de prijs ook gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Wat was de prijs eerst dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
202 euro :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthlump
Zo.

Een MSI 580 Lightning,
Een HAF-X kast (die ik blauw ga modden (Beetje moe van rood ;( , al is het leuk dat je kamer oplicht als een hoerentent. Dat ga ik missen :9 ),
3x Megaflow 20cm fans,
En een nieuwe voeding met oog op de toekomst besteld.

Kan niet wachten om het zaakje in elkaar te steken en de kaart uit te proberen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Earthlump op 10-06-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:35
edward2 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:28:
Voor mensen met GTX580 SLI, wat halen jullie ongeveer voor framerate in The Witcher 2 met ubersampling (verder alles max) in 1920x1200 en 16xAF forced in CP (gaat niet ingame en ook niet op alle opp door POM).
Overigens is er een SLI compt. code beschikbaar indien het (SLI) niet goed werkt.
Ik heb geen GTX580 SLI in letterlijke zin (twee kaarten) maar wel de GTX590 wat twee 580's op 1 kaart zijn.. Als ik de Witcher 2 openzet zoals jij beschrijft kom ik gemiddeld zo rond de 50-60FPS uit.. Moet dan ook zeggen dat het kaartje enorm heerst _/-\o_

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik mijn 2e gtx580 in mijn systeem gezet en ben zeer blij met de prestaties extra die ik nodig ben. Het was ook hard nodig die 2e kaart want ik game met 3 monitoren 5948 x 1080.
Ik had eingelijk verwacht dat de hd6990 sneller was met tripple screen opstelling maar integendeel, de gtx580's blaast mijn kapotte hd6990 weg, fanspeed bleef hangen en daar door is mijn kaart kapot gegaan, door dat hij te warm werd en kwam daar dus pas achteraf achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 12:37
Ik heb sinds een week een nieuwe setup gebouwd, met waaronder een MSI N560GTX Ti HAWK. Nou kom ik van een vreselijk oud systeem en heb ik nooit Furmark oid gedraaid, dus dat heb ik nu maar eens geprobeerd. Maar ik kom op vreselijk lage waarden uit :S. Ik zal mijn systeemspecs hieronder posten:

i7-2600K (@ 3,4GHz)
P8P67 Deluxe (B3)
8GB Vengeance @ 1600MHz
Seasonic X-660
N560GTX Ti HAWK

Scherm: U2410 @ 1920x1200/60Hz

Als ik Furmark draai via de "1080 benchmark" knop (0xMSAA), dan kom ik gemiddeld uit rond de 17 FPS uit! :? :X. Dit is wel erg weinig naar mijn mening, maar veel ervaring heb ik er niet mee, dus vandaar de vraag hier of dat normaal is en wat er eventueel aan te doen is. In MSI Kombuster is het al niet veel beter helaas, zowel in OpenGL als DX11.

Ik heb geen idee of ik veel waarde aan dit soort benchmarks moet geven en of dit slechts per bench een indicator is die soms ook verkeerd uitvallen terwijl er niets aan de hand is.

Wat me opviel is dat je de score kunt vergelijken op de guru3D site en dat andere mensen met een lager geclockte CPU en/of graka toch een hogere score halen, zo ook mensen met een Q8xxx of Q9xxx. Daarnaast heb ik één score gevonden waarbij de specs qua proc en kaart precies overeenkomen, maar waar zijn systeem 2500 punten scoorden en de mijne hooguit 950~1000. Vreemd.... (Ik zal nog eens kijken of ik die linkjes naar de scores kan terugvinden...)

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Staat je 560 wel in de goede slot(degene die het dicht bij de cpu staat is slot 1) en staat usb3 turbo niet aan? Dan loopt bij mijn moederbord het 2e pci-e slot op x4 dus dat ga je wel merken ja.

Verder kan je met gpu-z even kijken wat de clocksnelheid van je 560 is wellicht dat daar wat fout mee zit.

[ Voor 7% gewijzigd door naaitsab op 25-06-2011 07:56 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Hij zit in het eerste slot uiteraard. USB3.0 turbo? Wat is dat nou weer? :? haha

Als de GPU op 100% loopt, loopt alles volgens MSI zijn specs:
- Core clock: 950MHz
- Mem clock: 1050 MHz = 2100 MHz (DDR)
- Shader clock: 1900 MHz

Eerste link is mijn score van net, tweede van iemand anders met vergelijkbare setup:
http://www.ozone3d.net/be...k_score_190.php?id=182805
http://www.ozone3d.net/be...k_score_190.php?id=182759

Net ook nog even 3DMark 11 gedraaid, daaruit blijkt dat het systeem bovengemiddeld scoort met dik 5200+ punten (basis bench). Dus ja.... ik blijf het vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Mijn 2 GTX 580's scoren niet veel hoger dan jou 560 in Furmark, Nvidia gebruikt daar een soort downclocking omdat Furmark's doel is om zoveel mogelijk stroom te gebruiken / je kaart zo heet mogelijk te krijgen. Bij "echte" benchmarks zal je kaart gewoon normaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:25
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Max Hunt schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:02:
Mijn 2 GTX 580's scoren niet veel hoger dan jou 560 in Furmark, Nvidia gebruikt daar een soort downclocking omdat Furmark's doel is om zoveel mogelijk stroom te gebruiken / je kaart zo heet mogelijk te krijgen. Bij "echte" benchmarks zal je kaart gewoon normaal werken.
Bedankt voor je reactie!

Toch blijf ik het vreemd vinden dat mijn 560 dan weer meer dan 2x zo weinig scoort als het andere voorbeeld (uit het tweede linkje) die ook een 560 had.

Conclusie is blijkbaar dat ik er niet teveel waarde aan moet hechten. Dus thnx ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Max Hunt schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:02:
Furmark stresst mijn kaart wel gewoon dus ik weet niet daar je dat vandaan hebt.
Mar.tin schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:49:
Ik heb wat gezocht op internet maar kan het niet zo goed vinden.

Weet iemand of het mogelijk is om nvidia surround (2D) te draaien met 2 verschillende GPU's? een 580 en een 560Ti?.

Dit zou ik dmv sli-patch moeten enablen maar voor ik geld en moeite in dingen ga stoppen wil ik eerst weten of het mogelijk is/zou zijn.
Dat heet tegenwoordig hybrid sli maar ik weet niet of de 560 dan nut heeft icm een 580.
marcel87 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:13:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Toch blijf ik het vreemd vinden dat mijn 560 dan weer meer dan 2x zo weinig scoort als het andere voorbeeld (uit het tweede linkje) die ook een 560 had.

Conclusie is blijkbaar dat ik er niet teveel waarde aan moet hechten. Dus thnx ;).
Pak gewoon fraps(ingame fps meter) en kijk hoe het loopt, die kunstmatige benchmarks zoals 3dmark hecht ik 0.0 waarde aan. aangezien een nvidia soms in 3dmark bijna dezelfde punten krijgt dan een ati maar is het gemiddelde fps van de nvidia bij games hoger.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Furmark stresst mijn kaart wel gewoon dus ik weet niet daar je dat vandaan hebt.
Er is behoorlijk wat bekend over downclocking tijdens Furmark, dit op Geeks3d, overclock.net en Anandtech bijvoorbeeld.

Om Furmark "echt" te laten draaien moet je de beveiliging uitschakelen en zelfs dat is lastig gemaakt. Furmark geeft zelf een optie aan om dat te doen mbv. GPU-Z (/gtx500ocp), daarmee zou de beveiliging worden uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso zijn de benches van Furmark totaal niet betrouwbaar want daar schijnen nogal wat mogelijkheden voor te zijn om daar te 'cheaten'. Zo zie je bijv. systemen met een 9600GT die sneller zijn dan een GTX560, slaat nergens op..

Gewoon game-benchmarks draaien als je wil vergelijken en Furnmark alleen gebruiken om stabiliteit te checken bij overclocken, maar eigenlijk vind ik Furmark sowieso een achterlijk programma. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Dank voor de reacties. Ik kan er nu wel uit op maken dat ik er eigenlijk niet naar moet kijken. Het is leuk als hij hoog scoort en jammer als hij dat niet doet, maar beter is gewoon dat hij lekker loopt tijdens de dingen waarin je hem echt nodig hebt (of dat nou games zijn of iets van renderen/technisch tekenen/films bewerken/etc.).

Natuurlijk wist ik dat wel een beetje, maar omdat in reviews ook veel dergelijke benchmarks worden gedraaid, meende ik dat het wel degelijk een goede indicator was, niet dus.... thnx all :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een msi gtx 580 twin frozer kaart maar ik vind dat de kaart wel heel warm word.
bij the witcher 2 is de kaart bijna constant 90 graden
dacht juist dat deze kaart wat koeler zou blijven.
de fan staat trouwens op automatisch
zijn er meer mensen met deze kaart en word de kaart bij jullie ook zo warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

dat is niet goed nee. De twinfrozr kaarten staan erom bekend dat ze erg koel blijven onder load. Voel eens aan de heatsink of hij warm wordt. Wat ik laatst had gelezen bij iemand anders, is dat de heatsink niet goed contact maakte met de core, waardoor temps behoorlijk hoog opliepen (en de heatsink dus niet warm aanvoelde).

Hoe zit het met je airflow? Heb je een beetje ruimte in je kast? De twinfrozrII dumpt een deel van de warme lucht in je case, dus je moet wel een goed geventileerde kast hebben.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de airflow is volgens mij niet zo heel goed in mijn kast maar ik heb het ook een paar keer getest met mijn kast open en dat maakt geen verschil.
kast had groter gemogen,kaart past er maar net in
zal vanavond kijken naar de heatsink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Kast open maakt niks uit, bij een goede airflow is dat juist nadelig omdat de flow dan weg is.
Een goede en vooral nette kast(geen kabel troep) scheelt zo 10-20 graden tov een prul kast.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaarten
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-08 12:16
Ik heb vandaag mijn GTX560ti gekocht.Ik dacht namelijk dat hiermee 3 schermen tegelijk aangezet konden worden. Ik heb hem net aangesloten en dan geeft hij aan dat de GPU maar 2 schermen tegelijk kan aansturen. Klopt dit want dan heb ik niet de goede kaart genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
MasterMaarten schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:39:
Ik heb vandaag mijn GTX560ti gekocht.Ik dacht namelijk dat hiermee 3 schermen tegelijk aangezet konden worden. Ik heb hem net aangesloten en dan geeft hij aan dat de GPU maar 2 schermen tegelijk kan aansturen. Klopt dit want dan heb ik niet de goede kaart genomen.
Klopt, of je moet er eentje bijkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
3 monitoren aansluiten op 1 videokaart is niet eenvoudig. Er zijn maar enkele Nvidia kaarten die het ondersteunen. AMD kaarten hebben over het algemeen de mogelijkheid om 3 tot 6 monitoren aan te sluiten maar de 3e of meerdere monitor wordt dan meestal aangesloten via een display port. DP's kunnen worden omgezet dan weer worden omgezet naar DVI / VGA maar vooral de DVI converters zijn duur.

Als je een PCI(e) slot over hebt is het waarschijnlijk goedkoper om een 2e kaart erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Max Hunt schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:47:
3 monitoren aansluiten op 1 videokaart is niet eenvoudig. Er zijn maar enkele Nvidia kaarten die het ondersteunen.
Geen enkele standaard Nvidia kaart kan dat.

Je zal aan SLI moeten of een goedkoop pci(-e) passief kaartje erin moeten steken al wil dat nog wel eens problemen opleveren.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Je zal aan SLI moeten
Ik dacht daarbij inderdaad aan kaarten zoals de gtx295 en ik dacht dat er een paar speciale kaarten waren gemaakt waar ook meer dan 2 monitoren op kunnen, zoals deze Zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat is geen standaard kaart en een GTX295 is officieel geen SLI maar een dual-gpu kaart :p dacht ook dat die maar maximaal 2 monitoren konden aansturen in 3D apps 2D werkte die 3e Dvi poort wel geloof ik.

Als je niet gaat gamen zou ik een ATI nemen al moet je dan wel displayport op je monitoren hebben, als je wel gaat gamen met 3 schermen moet je toch echt wel een 2e kaart hebben want zelfs een 580 heeft moeite met dual-screen gaming laat staan 3 schermen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:45:
de airflow is volgens mij niet zo heel goed in mijn kast maar ik heb het ook een paar keer getest met mijn kast open en dat maakt geen verschil.
Probeer wat extra exhaust fans te plaatsen als het kan. Het is belangrijker dat hete lucht z.s.m. afgevoerd wordt, dan dat je de kast van de voorkant voorziet van verse lucht.

Check je heatsink inderdaad eens, Het kan best zijn dat die totaal niet warm wordt. In dat geval: RMA. Je kunt proberen om de heatsink eraf te halen en opnieuw erop te zetten, maar bij veel fabrikanten verlies je garantie. Dus in dat geval vooral niet zelf gaan sleutelen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
marcel87 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:41:
Dank voor de reacties. Ik kan er nu wel uit op maken dat ik er eigenlijk niet naar moet kijken. Het is leuk als hij hoog scoort en jammer als hij dat niet doet, maar beter is gewoon dat hij lekker loopt tijdens de dingen waarin je hem echt nodig hebt (of dat nou games zijn of iets van renderen/technisch tekenen/films bewerken/etc.).

Natuurlijk wist ik dat wel een beetje, maar omdat in reviews ook veel dergelijke benchmarks worden gedraaid, meende ik dat het wel degelijk een goede indicator was, niet dus.... thnx all :).

[ Voor 19% gewijzigd door GerardReintke op 01-07-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:43:
ik heb een msi gtx 580 twin frozer kaart maar ik vind dat de kaart wel heel warm word.
Heb hem zelf ook.
Tijdens crysis2 werd hij bij mij ook 80 tot 85 graden.
Voor mij dus de reden geweest om er een waterblok op te zetten en hem op die manier te gaan koelen.
Draai nu max 45 graden tijdens crysis.
Spellen die minder grafisch geweld vroegen bleef hij met de stock koeler max 45 graden onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Je hebt het nu al dus mooi dat het goed werkt maar 't lijkt me toch zonde van het geld. Ik heb de achterkant van mijn 580's eraf gehaald (dat roostertje) en ik heb de het fan-profiel iets aangepast. Resultaat was 25-35 graden koelere kaarten, de onderste / koelste 580 wordt maar zo'n 60-65 graden tijdens Crysis 2 en het geluid van de fan valt niet op. En dat is met de standaard / stock koeler van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kennis van mij had nog een andere kast staan die ik gekocht heb van hem voor 30 euro.
het is een antec nine hundred.
misschien dat dat al helpt
maar nu heb ik weer een ander probleem,op mijn voeding zitten niet genoeg aansluitingen voor de fans
moet ik denk weer een voeding kopen
maar daarvoor ga ik wel na een ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb de fans van mijn Antec900 allemaal op één molex connector van mijn voeding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Bij mijn 900 lopen alle fans via de fan controller naar 1 floppy-drive power aansluiting dus dat kan makkelijk allemaal :p

OT: Ik had gehoopt dat ik mn pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC gister wel in huis zou hebben maar dat wordt helaas dinsdag dan :(

Voor de twijfelaars zal ik uiteraard temps en hoeveelheid geluid posten van de nieuwe TF3 koeler.

[ Voor 59% gewijzigd door naaitsab op 03-07-2011 13:32 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

maak er maar een goeie review van.
productreview: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC review door Ablrecords
hij kon wel wat uitgebreider :P

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 03-07-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Ik heb mijn 8400 gs geupgrade naar een gt520. Ik merk eigenlijk niet echt veel verschil. Ik had gehoopt dat de lag die ik krijg bij het groter / kleiner slepen van vensters hierdoor zou worden opgelost maar dat is helaas niet het geval. HD films spelen mogelijk wel iets soepeler af. En ik denk dat ik een hogere 3DMark11 score heb, dat was eerst geloof ik zo rond de 9800, nu is het zowat 10.000.

De temperatuur is wel wat beter. Beide modellen zijn passief gekoeld en deze blijft makkelijk 10 graden kouder. Dat betekent ook dat de videokaart direct boven de gt520 wat kouder blijft.

Nu maar eens kijken of ik er wat meer uit kan halen. Misschien dat ik het geheugen ergens voor kan gebruiken.

Oh en ik dacht dat het wel handig zou zijn om over te stappen van driver 270 naar 275 maar dat ging niet zo goed. Na ontwaken uit slaapmodus kreeg ik alleen een zwart scherm en verder niks. Ben nu terug naar 270 (inc. driver sweeper etc) maar ik kan nu niet meer overschakelen naar "alle beeldschermen" want dan krijg ik hetzelfde, alleen zwarte schermen (dit keer met muis, verder niks).

Ik vind het nogal knullig dat een nieuwe driver versie nog zulke problemen met zich mee kan brengen.

Edit: Aaaargh!
Ik zit nu weer op driver 270 (heb deze al maanden gebruikt zonder problemen) en heb even de slaap modus getest. Ik heb nu hetzelfde probleem als met driver versie 275, na ontwaken krijg ik een zwart scherm en verder niks.

Ik heb al het traject doorlopen van: uninstalleren, rebooten, driversweeper, rebooten, installeren etc. en dat heeft blijkbaar geen effect gehad:
270 - alles goed
275 - slaapmodus fout
terug naar 270 - ik houd dezelfde fout

Komt er dus gewoon op neer dat ik windows opnieuw moet installeren om de slaapmodus weer werkend te krijgen. *vloek* *tier*

[ Voor 46% gewijzigd door Max Hunt op 06-07-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Max Hunt schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 01:15:
Ik heb mijn 8400 gs geupgrade naar een gt520. Ik merk eigenlijk niet echt veel verschil. Ik had gehoopt dat de lag die ik krijg bij het groter / kleiner slepen van vensters hierdoor zou worden opgelost maar dat is helaas niet het geval. HD films spelen mogelijk wel iets soepeler af. En ik denk dat ik een hogere 3DMark11 score heb, dat was eerst geloof ik zo rond de 9800, nu is het zowat 10.000
Ik denk niet dat je het over 3dmark 11 hebt? Een GTX 580 overklokt naar de max doet ongeveer 7800 PT in 3dmark 11. Ik vermoed dus dat je het hebt over 3dmark 06? Ga het maar eens checken... Overigens, ik weet niet wat de rest van je systeemspecs zijn, maar zoveel beter is een GT520 ook weer niet.. Die stotteringen kunnen ook komen door te weinig geheugen bijvoorbeeld.
.

De temperatuur is wel wat beter. Beide modellen zijn passief gekoeld en deze blijft makkelijk 10 graden kouder. Dat betekent ook dat de videokaart direct boven de gt520 wat kouder blijft.
Het is mij niet duidelijk waarom je 2 verschillende low-end kaarten in je syteem hebt? Ze kunnen niet met elkaar samenwerken tenzij je een zeer exclusief moederbord hebt van MSI met de Lucid hydra chip..
Nu maar eens kijken of ik er wat meer uit kan halen. Misschien dat ik het geheugen ergens voor kan gebruiken.

Oh en ik dacht dat het wel handig zou zijn om over te stappen van driver 270 naar 275 maar dat ging niet zo goed. Na ontwaken uit slaapmodus kreeg ik alleen een zwart scherm en verder niks. Ben nu terug naar 270 (inc. driver sweeper etc) maar ik kan nu niet meer overschakelen naar "alle beeldschermen" want dan krijg ik hetzelfde, alleen zwarte schermen (dit keer met muis, verder niks).

Ik vind het nogal knullig dat een nieuwe driver versie nog zulke problemen met zich mee kan brengen.

Edit: Aaaargh!
Ik zit nu weer op driver 270 (heb deze al maanden gebruikt zonder problemen) en heb even de slaap modus getest. Ik heb nu hetzelfde probleem als met driver versie 275, na ontwaken krijg ik een zwart scherm en verder niks.
If it ain't broke, don't fix t.. Ik denk dat je drivers nogal raar gaan doen van 2 verschillende kaarten in het systeem..
Ik heb al het traject doorlopen van: uninstalleren, rebooten, driversweeper, rebooten, installeren etc. en dat heeft blijkbaar geen effect gehad:
270 - alles goed
275 - slaapmodus fout
terug naar 270 - ik houd dezelfde fout

Komt er dus gewoon op neer dat ik windows opnieuw moet installeren om de slaapmodus weer werkend te krijgen. *vloek* *tier*

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
De 520 was een upgrade voor de 8400, ik gebruik ze niet samen. Verder heb ik 2 GTX 580's en 4 monitoren. De goedkope / passief gekoelde kaart gebruik ik puur om extra monitoren op aan te sluiten. Ik gebruik al tijden 2 verschillende videokaarten en dat gaat altijd prima met de drivers.

Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat mijn problemen veroorzaakt werden doordat de 520 kapot was. Zodra ik de 520 uitschakelde in apparaatbeheer deed de pc weer precies wat ie moest doen en dat was met de 275 drivers.

Stomme half-dode kaart, dit is al de tweede die ik heb gekregen en het is enorm *piep* werk om uit te zoeken wat er nou mis is (en het inbouwen / uithalen van de kaart, bah).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Max als je 2 gtx580's hebt kan je gewoon 3 kaarten aansturen, dus het is mij wederom een raadsel waarom je die gt520 erbij drukt? Maar je uitleg is al wat duidelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
De reden dat ik die 520 heb is om een 4e monitor aan te sluiten. Het probleem is dat die 520 "half kapot" is (dat wist ik nog niet toen ik m'n eerste post hierover maakte). Met half kapot bedoel dat de 520 het wel doet (geeft beeld, kan films afspelen etc) maar dat dingen als slaap modus niet meer werken. Alle problemen die ik heb gekregen sinds ik de 520 heb verdwijnen ook weer als ik de 520 uitschakel.

Ik heb daarom de videokaart net terug gestuurd. Duur grapje, ik heb nu 2x 6,75 verzendkosten mogen betalen om 2 kapotte videokaarten terug te sturen, helaas ook nog bij de zelfde winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:45:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:43:
heb een nieuwe behuizing,heb nu alles overgezet en het scheelt bij de witcher2 al 25 graden
heatsink heb ik niet naar gekeken,heb ik geen verstand van
ben al blij dat ik alles zelf in een andre kast heb kunnen krijgen en dat het nog werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gewoon even aan de heatpipes en de heatsink voelen met je vingers. Die moeten echt goed warm worden. Wanneer dit niet het geval is, is er misschien niet genoeg contact tussen koelblok en GPU en dat daarom je temperaturen zo hoog zijn.

Vreemd dat het nu met een nieuwe behuizing wel werkt, terwijl het met een open behuizing geen ander resultaat gaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:25:
Bij mijn 900 lopen alle fans via de fan controller naar 1 floppy-drive power aansluiting dus dat kan makkelijk allemaal :p

OT: Ik had gehoopt dat ik mn pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC gister wel in huis zou hebben maar dat wordt helaas dinsdag dan :(

Voor de twijfelaars zal ik uiteraard temps en hoeveelheid geluid posten van de nieuwe TF3 koeler.
Ik heb die koeler op de 560TI HAWK can MSI.. Ding maakt echt gigantisch veel lawaai hier :( met een custom fan profiel is het aardig goed te doen maar dan word hij wel 85 graden tijdens Kombustor. Heb koelpasta etc al vervangen.. mocht niet baten.

Waterkoeling word ook erg lastig omdat ik een HAWK uitvoering heb. zullen wel geen blokken voor komen :(.

Enige waar ik op hoop is mn nieuwe kast. dat dat meer helpt. Heb nu een CM Gladiator 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
GTX580 - MSI
219 Euro bij Micro-Mail
Ik heb al een besteld :D

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

En dan ga je straks mensen optrommelen voor een 'recht'-zaak? 8)7

Lol, de beschrijving slaat zelfs op een moederbord geloof ik? Alleen het plaatje klopt niet, denk verkeerde artikelnummer ingegeven ofzo. Ik zou er dus sowieso niet op rekenen.

Gaat dus om dit moederbord. Dus zolang je dat moederbord niet nodig hebt zou ik hem afbestellen ;)
Ze kunnen namelijk gewoon dat moederbord opsturen: "Afbeeldingen kunnen afwijken van de werkelijkheid."
Heb je nog geluk dat je hem binnen 7 dagen terug kunt sturen.

[ Voor 101% gewijzigd door Infinchible op 09-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Nee hoop het niet :P ben benieuwd of ze hem echt voor de prijs verzenden :P
ik zie het wel...

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hardware.info vergelijkt de Asus MATRIX GTX580 met de Zotac GTX580AMP 3GB. Ergens in de review staat een vergelijkingstabelletje waar ook de MSI lightning bij staat:
http://nl.hardware.info/r...review-vergelijkingstabel

Hoe kan het in godsnaam zijn dat de MSI, die de veel betere specs heeft dan de rest: betere koeling, hogere clocks voor zowel GPU als MEM, toch wel veel slechtere prestaties neerzet qua FPS in games???
In de reviewconclusie zijn ze vol lof over MSI http://nl.hardware.info/r...ampasup2-review-conclusie :?

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 10-07-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Ik gok door de lagere shaderclocks. Maar bij MSI zal je die ook wel hoger kunnen clocken. Het feit dat deze kaart veel koeler en stiller blijft helpt denk ik mee met de conclusie. Die kaart kan je gewoon veel hoger clocken zonder dat je daar extra koeling voor moet installeren. Ook het verbruik in load is een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs een ASUS ENGTX570 gekocht.
Overzicht systeem: Intel Core i5 2500K, Gigabyte GA-Z68XP-UD3, Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit, OCZ Agility 3 120GB, 4 Sata HDD's en Zalman 600w voeding.

Nu kreeg ik te kampen met kernel (41 errors). Zowel met de nieuwste Nvidia als beta drivers.
Nooit een 3DMark 11 benchmark kunnen afronden.

Kunnen verhelpen via NVIDIA Inspector door de voltage te verhogen.
Wil dat mss zeggen dat de graka op stock settings te weinig power krijgt?

En is m'n 600w psu hiervoor wel geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Hey mac, heb je ook de patches geupdate voor 3d11? Je voeding zou t moeten redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey millman,

Jawel, de 1.0.2 versie. Bedoel je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

ja die bedoelde ik, mss ff een reinstall windows?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste