Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desnoods nog eens formatten. Gaat uborsnel via SSD, die updates zijn wel een tijdverlies.
Weet niet of het een goed idee is om bij iedere benchmark of game, steeds de graka te moeten oc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Infinchible schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:28:
Ik gok door de lagere shaderclocks. Maar bij MSI zal je die ook wel hoger kunnen clocken. Het feit dat deze kaart veel koeler en stiller blijft helpt denk ik mee met de conclusie. Die kaart kan je gewoon veel hoger clocken zonder dat je daar extra koeling voor moet installeren. Ook het verbruik in load is een stuk lager.
Die shader clocks die daar zijn aangegeven zijn fout want shader clocks is altijd 2x de core snelheid bij Nvidia. Dus in dit geval moet het 1664 Mhz en niet zoals aangegeven 1544 Mhz. Het prestatievershil komt gewoon doordat ze de MSI lightning met oudere drivers hebben getest en dat geven ze ook in de review aan.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus GTX 570 op default :
GPU Clock: 742mhz | Mem clock: 1900mhz | Shader clock: 1484mhz | Voltage 0.988V

Hoe kan je deze het best OC'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:32
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:24:
Asus GTX 570 op default :
GPU Clock: 742mhz | Mem clock: 1900mhz | Shader clock: 1484mhz | Voltage 0.988V

Hoe kan je deze het best OC'en?
MSI Afterburner.
Eerst je voltage vehogen.
Daarna verhoog je je Coreclock,shader gaat automatisch mee.
Daarna verhoog je memomyclock.
Daarna testen met furmark op temperatuur en artifacts.
Heb je een stabiele overclock zal je daar geen last van hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door GerardReintke op 10-07-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via GPU Tweak volgende settings aangebracht :
GPU Clock: 842mhz | Mem clock: 4000mhz | Voltage 1050V
Fan speed 100% , na 10 min FurMark stabiel en rond de 70°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
Netjes gedaan.wat zijn je bench scores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx
op 772 - 1013v - 4000 scoor ik in 3DMark 11 > P5804
Graphics Score P5690
Physics Score P6381 (aan de zwakke kant, CPU wel niet oc'ed wegens boxed cooler)
Combined Score P5899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Je weet dat je core-volt verhogen een zeer negatief effect heeft op de levensduur van je gpu en eigenlijk alle onderdelen die je kan overclocken?

Furmark staat erop bekend dat het je kaart sloopt gebruik dus gewoon een benchmark zoals 3Dmark11 of crysis2-dx11 dat is zwaar zat zonder dat je de boel naar de klote helpt.

Mijn tip is kijk hoeveel fps je nu gemiddeld haalt(aantal games en aantal maal benchmark draaien) en gebruik daarna het standaard voltage van de kaart en draai nogmaals dezelfde testen.
Het scheelt je waarschijnlijk 3-4 fps wat je inlevert maar daar in tegen blijft je kaart een stuk koeler en gaat ie langer mee.

Ter vergelijking mijn MSI GTX570 TF3 OC/power edition loopt nu op 800mhz(770 fabriek) en draait op zn max 56 graden dat is dus al veel beter dan die 70 van je Asus.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt voor het advies.
Enkel nog de voltage een beetje opkrikken tijdens een benchmark en voor de rest rustig op stock settings laten runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:23
70 graden is gewoon prima de kaarten kunnen makkelijk tot 90 of 100 dus geen probleem gewoon lekker overclocken en meer uit je product halen! Ik zelf draai 910 (van 770) op 1.115 volt is prima moet het gewoon lang genoeg doen sowieso heb je garantie (al niet echt op overclock) maarja wat niet weet wat niet deert.

Ik zelf heb ongeveer 15% preformance gain is best leuk :) kom op de 80C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Jasper 99 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:50:
70 graden is gewoon prima de kaarten kunnen makkelijk tot 90 of 100 dus geen probleem gewoon lekker overclocken en meer uit je product halen!
Gewoon lekker je kaart om zeep helpen :*) :F , niet iedereen gaat zo onzorgvuldig met zn spullen om.
Ik zelf draai 910 (van 770) op 1.115 volt is prima moet het gewoon lang genoeg doen sowieso heb je garantie (al niet echt op overclock) maarja wat niet weet wat niet deert.
Ik krijg op mn werk genoeg gpu's in handen die de vuilnisbak in kunnen omdat RMA ze niet accepteert.
Leuk om 300-450 euro door de plee te spoelen omdat je 10% meer fps wilt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
70 graden lijkt mij absoluut geen probleem mogen opleveren. Mijn 2 580's werden ruim 90+ (zeker de bovenste) met alles op standaard. Nu heb ik zelf wat aanpassingen gemaakt aan de kaarten en het fan-profiel en wordt de bovenste kaart nog maar 70-75, maar zonder deze aanpassingen zouden mijn kaarten het gewoon normaal moeten volhouden.

Mbt. het voltage verhogen ben ik het met je eens, dat zal waarschijnlijk zeer nadelig uit gaan pakken. Maar dan nog, als dat de levensduur van de kaarten verlaag van 5 naar 3 jaar is er niet echt veel aan de hand als je voor die tijd toch nieuwere kaarten koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

naaitsab schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:56:
[...]

Gewoon lekker je kaart om zeep helpen :*) :F , niet iedereen gaat zo onzorgvuldig met zn spullen om.

[...]

Ik krijg op mn werk genoeg gpu's in handen die de vuilnisbak in kunnen omdat RMA ze niet accepteert.
Leuk om 300-450 euro door de plee te spoelen omdat je 10% meer fps wilt.
Hoe herkennen jullie dan een overclock? Kan mij niet voorstellen dat een rma afgewezen word bij het binnenkomen van een defecte kaart alleen, Of de gebruiker moet zelf gezegd hebben dat de kaart met oc'en is overleden? Maargoed, ik denk dat je best wel een furmark kan draaien om als artifact scanner te fungeren. Zie het probleem er echt niet van hoor? Al is er een uitzondering op, de gtx570 reference heeft echt brakke vrm's, die gaan al stuk als je er aar kijkt.. Maar mn GTX570 phantom en mn huidige gtx580 draai ik gewoon OCCT (furmark equivalent) artiscanner op voor mn 24/7 oc, voor de max clocks draai ik alleen benches, geen stresstest..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Wij vragen altijd de pc mee te nemen, ik mag/kan er niet meer over zeggen dan dat we kunnen zien hoeveel en wat er is overgeclocked door de afterburner(en vergelijkbare software). Hardware matig is er ook genoeg te zien als iemand weer eens met het voltage heeft lopen klooien(vooral de VRM's en elco's)

Waarom furmark? Als je nieuwe banden onder je auto ga zetten ga je ze toch ook niet testen door burnouts te maken? Gewoon rijden en kijken hoe het rijd, in het geval van een gpu gewoon games draaien en kijk hoe dat loopt.

Iedereen moet zelf weten wat ie doet maar aangezien macgruder geen OC kennis heeft wil ik hem even op de feiten drukken voordat ie straks met een defecte kaart in handen zit omdat er gelijk lukraak wordt geroepen dat het voltage verhoogt moet worden.
Zonder het voltage te verhogen met een knappe koeler kom je zeker tot 810-830 mhz dat is net zo snel als 840 niemand kan mij wijsmaken dat je die 1-2 extra fps gaat merken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Naaitsab, wat moet ik zeggen ik ben het totaal niet met je eens sommige dingen klinken gewoon als onzin in mijn oren.

Sorry maar hele pc rma is iets wat sowieso niet vaak gebeurt. En als het gebeurt zou ik wel slim genoeg zijn me clocks weer op factory te zetten desnoods even een 2de kaart erin gooien en dan fixen.

En ja overvolten doet wel wat met de levensduur maar hoeveel dat is kaart afhankelijk. Overvolten kan tot de factory safe default een nieuwe bios erop zetten is een extremere mate. Maar 70 graden is prima en ja eerst kijken hoe ver je komt zonder overvolten. Maar het is zeker wat preformance gain en ik ga je niet afraden om over te clocken. Gewoon lekker mee spelen maar niet te gek doen met overvolten. Goed je temp checken en inderdaad furmark niet te lang draaien daar ben ik ook geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
Of je stapt over op waterkoeling wat je echt scheelt in de temperatuur.
Ik heb hier zelf een MSI GTX580 Twin Frozr II/OC die 950Mhz draait op 1.100 en idle 30 graden draait met een aquagrafx koelblok.
Crysis 2 op Ultra load 50 graden.

[ Voor 55% gewijzigd door GerardReintke op 12-07-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

naaitsab schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:47:
Wij vragen altijd de pc mee te nemen, ik mag/kan er niet meer over zeggen dan dat we kunnen zien hoeveel en wat er is overgeclocked door de afterburner(en vergelijkbare software). Hardware matig is er ook genoeg te zien als iemand weer eens met het voltage heeft lopen klooien(vooral de VRM's en elco's)
Met alle respect, ik heb nog nooit zoveel BS in een zin gelezen! OC te herkennen aan elco's en vrm's? Die dingen gaan ook gewoon stuk hoor... een hele pc RMA? Grappenmaker, ik weet niet waar jij werkt, maar als mij gevraagd word mn hele pc mee te nemen voor een kapotte kaart dan lach ik je meteen uit of vraag om verhuis kosten, kom nou.. En in afterburner kan je echt niet zien hoe hoog iemand geclockt heeft ooit, zou wat zijn hey..
Waarom furmark? Als je nieuwe banden onder je auto ga zetten ga je ze toch ook niet testen door burnouts te maken? Gewoon rijden en kijken hoe het rijd, in het geval van een gpu gewoon games draaien en kijk hoe dat loopt.
Onzichtbare arti's zijn wel schadelijk voor de gpu, en ik wil liever een 24/7 oc die echt stabiel is.. Ik weet dat ik makkelijk praten heb met een WC set.. Maar vind een arti vrije oc wel belangrijk. Ik check dus wel persoonlijk een minuut of 5-10 de OCCT gpu test... Geen arti-> mooie oc voor 24/7
Iedereen moet zelf weten wat ie doet maar aangezien macgruder geen OC kennis heeft wil ik hem even op de feiten drukken voordat ie straks met een defecte kaart in handen zit omdat er gelijk lukraak wordt geroepen dat het voltage verhoogt moet worden.
Zonder het voltage te verhogen met een knappe koeler kom je zeker tot 810-830 mhz dat is net zo snel als 840 niemand kan mij wijsmaken dat je die 1-2 extra fps gaat merken.
Ik roep niet dat ie voltage moet verhogen, maar het is mogelijk als ie nog een hogere clock wil halen. Maar heel eerlijk, voor 24/7 gebruik ik geen extra voltage, maar gewoon stock met een lichte oc.. ruim voldoende voor de fermi architectuur..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Jasper 99 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:31:
Sorry maar hele pc rma is iets wat sowieso niet vaak gebeurt.
Als de pc stuk is dan moet de hele pc mee naar onze "werkplaats" anders verlenen we geen support omdat de kans groot is dat je een dag later de hele pc terug krijgt omdat het nieuwe onderdeel niet werkt of het was een ander probleem enz enz daar beginnen we niet meer aan.
En als het gebeurt zou ik wel slim genoeg zijn me clocks weer op factory te zetten desnoods even een 2de kaart erin gooien en dan fixen.
De meeste denken daar niet aan :p
En ja overvolten doet wel wat met de levensduur maar hoeveel dat is kaart afhankelijk. Overvolten kan tot de factory safe default een nieuwe bios erop zetten is een extremere mate. Maar 70 graden is prima en ja eerst kijken hoe ver je komt zonder overvolten. Maar het is zeker wat preformance gain en ik ga je niet afraden om over te clocken. Gewoon lekker mee spelen maar niet te gek doen met overvolten. Goed je temp checken en inderdaad furmark niet te lang draaien daar ben ik ook geen fan van.
Je moet jezelf afvragen of je die paar extra fps het waard vind om je voltage op te krikken.
Als je dan toch echt extreem gaat overclocken dan haal je er zeker winst uit zonder meer maar dan gaat je kaart echt heel wat minder lang mee.
En voor de huidige Nvidia reeks is 70 een mooie maximum temp om je aan te houden, ja de tjmax is rond de 100-110 graden maar dan is je kaart binnen een uur naar de filistijnen als ie op die temp draait.
millman schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:49:
Met alle respect, ik heb nog nooit zoveel BS in een zin gelezen! OC te herkennen aan elco's en vrm's? Die dingen gaan ook gewoon stuk hoor...
Als er een dikke fail in de powerfases zit dan kun je dat duidelijk zien als je het powersupply circuit naloopt dan zul je duidelijk zien als daar een fail zit, het komt voor dat dat kapot gaat maar ik durf met zekerheid te zeggen dat 9/10x dat door een te hoog voltage gekomen is.

We kijken ook altijd eerst of de kaart is doorgebrand dit tesamen met een fail in het powercircuit is genoeg om serieuze twijfels te trekken bij de aard van het defect. We sturen ze bijna altijd wel gewoon op maar er zijn er al te veel terug gekomen met een leuke melding dat ze door gebruikers "geweld" zijn gesneuveld.
een hele pc RMA? Grappenmaker, ik weet niet waar jij werkt, maar als mij gevraagd word mn hele pc mee te nemen voor een kapotte kaart dan lach ik je meteen uit of vraag om verhuis kosten, kom nou.. En in afterburner kan je echt niet zien hoe hoog iemand geclockt heeft ooit, zou wat zijn hey..
Als de pc aankomt met een defect gaat de pc mee zoals elk bedrijf gaan we geen losse onderdelen testen dat werkt niet uiteraard blijft de pc zelf gewoon staan als het defect ook daadwerkelijk in dat onderdeel zit dat lijkt me vrij logisch.
Afterburner is uit te lezen dat is echt niet moeilijk hoor.
Onzichtbare arti's zijn wel schadelijk voor de gpu, en ik wil liever een 24/7 oc die echt stabiel is.. Ik weet dat ik makkelijk praten heb met een WC set.. Maar vind een arti vrije oc wel belangrijk. Ik check dus wel persoonlijk een minuut of 5-10 de OCCT gpu test... Geen arti-> mooie oc voor 24/7
Met WC heb je een lagere temperatuur dus dan blijft je kaart langer heel bij een overvolt maar als je het geld hebt/wilt uitgeven voor een WC set dan kun je ook 2 580's in SLI zetten dan kan je overclocken wat je wilt maar 1 580 komt nooit hoger dan 2 in SLI(met overclock zonder extra volt zeker)
Ik roep niet dat ie voltage moet verhogen, maar het is mogelijk als ie nog een hogere clock wil halen. Maar heel eerlijk, voor 24/7 gebruik ik geen extra voltage, maar gewoon stock met een lichte oc.. ruim voldoende voor de fermi architectuur..
Ik draai ook een lichte OC op dit moment zal na de vakantie eens rustig en er goed de tijd voor nemen om de boel goed te OC'en zonder extra voltage te gebruiken. Mijn 2600K loopt ook van 3.4ghz naar 4.3 zonder extra volt dus dat vind ik ook prima, ik wil graag 3 jaar met 1 pc doen zonder rma ed. dus ik hou alles liever op stock voltage.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

En voor de huidige Nvidia reeks is 70 een mooie maximum temp om je aan te houden, ja de tjmax is rond de 100-110 graden maar dan is je kaart binnen een uur naar de filistijnen als ie op die temp draait.
Het spijt me zeer hoor, maar 70c is laag. Ook voor de huidige nVidia reeks. Midden tachtig maximaal is een beter uitgangspunt. Dit kunnen de kaartjes echt wel aan hoor. Een 580 of 570 met stock cooler worden ook zo warm, dus ik zie hier geen enkel probleem in.

En over het OC'en; op stock voltage clocken is idd altijd veilig, maar als je goede koeling hebt kan je ook best voltages verhogen zonder dat de hardware stuk gaat. Ik doe dit al jaren en jaren, en heb nog nooit een defect product gehad omdat ik overklokte incl voltageverhogingen. Je moet gewoon weten waarmee je bezig bent, en binnen veilige marges blijven.

Waarom zouden Intel en AMD unlockte cpu's uitbrengen? En staat er met koeieletters op dozen van sommige videokaarten: "voltage tweak/ super OC, unleash dit of dat/ up to x% extra performance"?

Overklokken is tweaken, en we zitten hier op tweakers.net. En dat OC risico's met zich meebrengt weten we allemaal. Maar dat maakt het juist zo leuk als je het mij vraagt. Gewoon eerst onderzoekn wat mogelijk is, en daarna binnen de velige grenzen van de mogelijkheden te werk gaan.

En op dat verhaal van "hele pc opsturen" ga ik maar niet teveel in, maar als je geen voorgeconfigureerde pc zoals een DELL of Medion of Packard Bell gekocht hebt, of een pc die door een pc boer geassembleerd is hoef je ook niet de de hele pc terug te sturen. Alleen het defecte onderdeel. Dat zou even lekker zijn zeg. :p

:)

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 13-07-2011 06:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Format-C schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 06:24:
[...]
Het spijt me zeer hoor, maar 70c is laag. Ook voor de huidige nVidia reeks. Midden tachtig maximaal is een beter uitgangspunt. Dit kunnen de kaartjes echt wel aan hoor. Een 580 of 570 met stock cooler worden ook zo warm, dus ik zie hier geen enkel probleem in.
Een 570/580 wordt met een stock koeler echt niet veel warmer dan 65 graden op load, en de 70 graden hou ik persoonlijk aan omdat ik dan zeker weet dat mijn kaart minimaal 3 jaar mee gaat(vorige 9800gtx ook 3.5 jaar op 67-70 graden load gedraaid)
Waarom zouden Intel en AMD unlockte cpu's uitbrengen? En staat er met koeieletters op dozen van sommige videokaarten: "voltage tweak/ super OC, unleash dit of dat/ up to x% extra performance"?
Fabrieks oc zoals mijn MSI 570, mijn 2600K en amd cpu's is een heel ander verhaal al geld daar nogsteeds het feit dat als je door extra OC de boel molt dat je officieel kan fluiten naar je RMA al zullen ze bij intel en amd daar minder moeilijk over doen aangezien gpu's officeel niet 'unlocked' zijn zoals bij de selecte lijn cpu's van Amd en Intel.
En op dat verhaal van "hele pc opsturen" ga ik maar niet teveel in, maar als je geen voorgeconfigureerde pc zoals een DELL of Medion of Packard Bell gekocht hebt, of een pc die door een pc boer geassembleerd is hoef je ook niet de de hele pc terug te sturen. Alleen het defecte onderdeel. Dat zou even lekker zijn zeg. :p
Ik zal het nog 1 maal uitleggen:
Klant belt; stroing zus zo.
Klant brengt pc langs bij ons bedrijf.
Wij kijken welk onderdeel defect is.
Sturen dat onderdeel voor RMA mits garantie.
Onderdeel komt terug en wordt door ons ingebouwd en uitvoerig getest(wellicht meer onderdelen kapot)
Klant kan pc weer ophalen.

Dit is een hele normale gang van zaken bij niet-webshops hoor wellicht dat ik het niet helemaal duidelijk had uitgelegd.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Zonet ook m'n GTX580 teruggestuurd (beroep gedaan op herroepingswet binnen 14 dagen).

Product kwam binnen, getest met 3dmark11, Crysis 2 en Heaven. Bij eerste twee spontane freezes. Blijkt dat de Frozr II te weinig voltage te hebben voor de standaard OC default. Nou lekker dan, ga dus zelf niet aan de slag met AB, z'n kaart moet out of the box werken. Het ergste nog is dat de leverancier hier niks aan kunnen doen maar dat de fout bij de fabrikant ligt. In dit geval MSI.

Nadeel van een RMA zou zijn dat ik dus 14 dagen (inclusief verzend en ontvangen) moet gaan wachten voordat ik een nieuwe retour heb, met de kans dat die dezelfde fout vertoond, daarbij kun je dan ook gelijk fluiten naar je recht op herroeping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
naaitsab schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:26:
[...]
Een 570/580 wordt met een stock koeler echt niet veel warmer dan 65 graden op load, en de 70 graden hou ik persoonlijk aan omdat ik dan zeker weet dat mijn kaart minimaal 3 jaar mee gaat(vorige 9800gtx ook 3.5 jaar op 67-70 graden load gedraaid)

[...]

Fabrieks oc zoals mijn MSI 570, mijn 2600K en amd cpu's is een heel ander verhaal al geld daar nogsteeds het feit dat als je door extra OC de boel molt dat je officieel kan fluiten naar je RMA al zullen ze bij intel en amd daar minder moeilijk over doen aangezien gpu's officeel niet 'unlocked' zijn zoals bij de selecte lijn cpu's van Amd en Intel.

[...]

Ik zal het nog 1 maal uitleggen:
Klant belt; stroing zus zo.
Klant brengt pc langs bij ons bedrijf.
Wij kijken welk onderdeel defect is.
Sturen dat onderdeel voor RMA mits garantie.
Onderdeel komt terug en wordt door ons ingebouwd en uitvoerig getest(wellicht meer onderdelen kapot)
Klant kan pc weer ophalen.

Dit is een hele normale gang van zaken bij niet-webshops hoor wellicht dat ik het niet helemaal duidelijk had uitgelegd.
Je verhaal klopt voor een standaard consument voor tweakers is het gewoon niet echt een nuttige tip. Heel systeem RMA bestaat gewoon niet(bij veel tweakers), ik haal nergens ooit een heel systeem vandaan zo wel dan test ik zelf wat kapot is. Midden 80 is een goede temp voor meeste nvidia kaarten zo ook de 580. Maar uiteraard hoe lager hoe beter. Voltage tweaken hoort bij sommige kaarten denk aan de asus DCII die is factory 8 mhz overclocked.... maarja die kan je dik pushen daar zijn ze voor gemaakt.

Los daarvan zou een standaard consument naar je advies moeten luisteren hier iets minder. Ik zelf heb altijd nvidia en altijd overvolten nog nooit een kapotte kaart gehad zelfs mijn 8800 GTS nog terwijl die bij iedereen sterft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Een 570/580 wordt met een stock koeler echt niet veel warmer dan 65 graden op load
Ik heb dan wel 2 GTX 580's boven elkaar hangen maar de airflow in mijn kast is behoorlijk goed. En met de stock koeler (standaard van nvidia) met de stock settings (normale fan profile) wordt mijn onderste kaart (dus de koelste) onder load makkelijk 85-90 graden, de bovenste kaart kan dan zelfs tegen de 95 aan zitten.

Dat komt gewoon simpelweg omdat de normale fan profile niet agressief genoeg is afgesteld. Door de fan sneller harder te laten draaien kun je de max temp. zo terug brengen tot 80 graden voor de bovenste kaart. Haal je de 'gril' aan de achterkant van de kaart eraf dan gaat de temp nog verder omlaag.

Maar 60-65 graden halen mijn kaarten alleen als ze niet volledig worden gebruikt. Spellen met Vsync aan waardoor de kaarten maar op 70-80% worden gebruikt oid. geven dat soort temperaturen. (Mogelijk is dat wat anders in de winter met een open raam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik weet niet of hier mensen zijn met een Asus ENGTX560 Ti DCII TOP of een Asus ENGTX560 Ti DCII, maar op de ASUS site bij de downloads bij de betreffende kaart is een BIOS te downloaden voor je kaart, en die maakt de kaart, VEEL stiller onder load.
VGA BIOS windows update application for ENGTX560 Series cards.
1. New VBIOS for reducing the FAN noisy.

Notice:
Double click .exe and the BIOS will be auto updated.
Daar zit een ander fanprofiel onder, en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is. _/-\o_

Kan zijn dat dit allang bekend was, maar goed. Ik dacht ik deel het ff. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 14-07-2011 23:14 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Weet iemand of het mogelijk is 3x24inch schermen aan een Asus GTX560Ti te hangen puur voor desktop (dus geen games) heb er nu 2 dat werkt prima, maar wil er nog een derde bij.

Via google zeggen ze allemaal dat ik SLI moet hebben, maar daar gaan ze allemaal vanuit voor games.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
SLI of een goedkoop pci kaartje erbij voor de 3e monitor.
Een andere manier is er niet met een 560.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-08 16:44
vandaag nieuw setje binnengekregen, waaronder de EVGA GTX570HD SuperClocked, morgen pc kast en ga dan wel even testen, iemand er ervaring mee? qua OC, en FPS in games. (ja ik heb benchmarks gezocht maar ik vraag me gewoon af of iemand er ervaring mee heeft)

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb de Zotac GTX 560 Ti, maar moet zeggen dat OC'n van deze kaart super goed gaat.
Geen artifacts, helemaal niks.

Core 900
Shaders 1740

Ben nu op me werk, zal later wel een plaatje shooten.

Alleen mijn kast heeft weinig tot geen airflow, dus de kaart zit wel dik op 82 graden. Binnen kort nieuwe ruime kast met goede airflow. Maar ja dit wordt totaal ook een hele nieuwe pc gelijk :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
ik heb de aerocool vs-9 windows besteld, leek me goede airflow te hebben, een window en nog tegen een goede prijs.

ik hoop dat de gtx 570 genoeg lucht krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Mn pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC draait zonder problemen op een coreclock van 800mhz, shader van 1600mhz en memclock van 2000mhz.

Hij draait Crysis 2 met DX11+HI-res texture patch als een zonnetje, gta4 alles maximaal met 60-150fps(wisselt nogal maar dat "hoort" zo bij gta4)

Alleen de demo's van 3Dmark11 heeft ie een beetje moeite mee met alles op maximaal bij1920x1200 maar ik geloof dat een 580 dat ook maar net aan trekt. Al met al een prima chipje :) Zeker de TwinFrozr3 koeler is subliem qua koeling en geluid.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 13:21
Ik heb de ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 van een mede tweaker overgenomen maar de temps vallen mij zwaar tegen Stock settings idle is ongeveer 37 *C en in Furmark lopen deze binnen een korte tijd op naar 90 *C hoe kan dit? ik heb in alle reviews gelezen dat deze kaar zo goed koelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
hardware4live schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:14:
Ik heb de ASUS ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 van een mede tweaker overgenomen maar de temps vallen mij zwaar tegen Stock settings idle is ongeveer 37 *C en in Furmarks lopen deze binnen een korte tijd op naar 90 *C hoe kan dit? ik heb in alle reviews gelezen dat deze kaar zo goed koelt!
Ligt aan je airflow, als die niet voldoende is word je kaart behoorlijk heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
unfor schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:17:
[...]

Ligt aan je airflow, als die niet voldoende is word je kaart behoorlijk heet.
Ik heb een SilverStone Raven RV01 die heeft toch wel een aardige airflow dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Overigens is Furmark een vrij onrealistische stress test.
Standaard 5xx's clocken down in Furmark zodat de kaart niet gesloopt word, de asus kaart heeft die instelling uitstaan afaik.
Test maar eens met een aantal Heaven benchmarks in loop, dat is een veel realistischere benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
Ik heb al een aantal reviews gelezen over ASUS ENGTX580 DCII die met furmark getest zijn en die blijven velen maler cooler dan die van mij? Zou het ook kunnen komen door mijn voeding? ik heb een Coolermaster realpower m620. mijn vorige videokaart de Asus EAH5870/2DIS/1GD5/V2 was ook al zo'n heethoofd en nu blijk ik weer een bijzondere slechte GPU te hebben

[ Voor 23% gewijzigd door hardware4live op 27-07-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
hardware4live schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:28:
Ik heb al een aantal reviews gelezen over ASUS ENGTX580 DCII die met furmark getest zijn en die blijven velen maler cooler dan die van mij? Zou het ook kunnen komen door mijn voeding? ik heb een Coolermaster realpower m620
Die worden meestal niet in een kast getest, dus tel er gerust 10-15 graden bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware4live
Ik heb de Heavenbench laten lopen voor 15minuten en de en na 15 minuten zit de kaart op 75 *C met de fan op 30% automatisch. Dit vind ik toch nog steeds wel erg hoog. ik had wel lagere temperaturen verwacht van de ASUS ENGTX580 DCII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
hardware4live schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:54:
Ik heb de Heavenbench laten lopen voor 15minuten en de en na 15 minuten zit de kaart op 75 *C met de fan op 30% automatisch. Dit vind ik toch nog steeds wel erg hoog. ik had wel lagere temperaturen verwacht van de ASUS ENGTX580 DCII
Ik vind het anders prima temps, zeker met de fans op 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
naaitsab schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:41:
SLI of een goedkoop pci kaartje erbij voor de 3e monitor.
Een andere manier is er niet met een 560.
Ik heb een crossfire mobo kan ik daar ook een GTX5600 in prikken ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Cyrus The Virus schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:08:
[...]

Ik heb een crossfire mobo kan ik daar ook een GTX5600 in prikken ?
SLI werkt dan uiteraard niet(al kun je kijken of je de SLI-hack kan uitvoeren op je mobo.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
voor 30% is dat laag als je een lagere temp wil moet je dus je fanspeed omhoog gooien doe hem eens op 50-60 waarschijnlijk nog steeds niet hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 09:05

faust2016

You yes have my shirt

naaitsab schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:42:
Met WC heb je een lagere temperatuur dus dan blijft je kaart langer heel bij een overvolt maar als je het geld hebt/wilt uitgeven voor een WC set dan kun je ook 2 580's in SLI zetten dan kan je overclocken wat je wilt maar 1 580 komt nooit hoger dan 2 in SLI(met overclock zonder extra volt zeker)
Wat is dat nou weer voor een onzin!?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:00:
Mn pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC draait zonder problemen op een coreclock van 800mhz, shader van 1600mhz en memclock van 2000mhz.

Hij draait Crysis 2 met DX11+HI-res texture patch als een zonnetje, gta4 alles maximaal met 60-150fps(wisselt nogal maar dat "hoort" zo bij gta4)

Alleen de demo's van 3Dmark11 heeft ie een beetje moeite mee met alles op maximaal bij1920x1200 maar ik geloof dat een 580 dat ook maar net aan trekt. Al met al een prima chipje :) Zeker de TwinFrozr3 koeler is subliem qua koeling en geluid.
Ik heb de 560TI Hawk.. ook met de twinfrozr III koeler. Zit ingebouwd in een HAF X met goede airflow. Tijdens furmark word hij gewoon 80graden. Kaart is verder niet overgeclocked. Heb de koelpasta vervangen maar dat helpt ook niet helaas. Ook tijdens the witcher 2 op max word ie zo heet. De fans gaan dan echt meteen op 100% en dat is echt een ENORM lawaai.

Ik ben echt enorm ontevreden over de Twinfrozr III koeler. Had Ik nu maar voor de reference 560TI gekozen.. dan kon ik hem gewoon onderwater zetten in mijn bestaande cpu loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
faust2016 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:55:
Wat is dat nou weer voor een onzin!?! :(
Is niks onzin aan, een knappe WC set als je flink wilt overclocken is net zo duur als een 2e 580.
Eerst even onderzoek doen voor je wat gaat roepen.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:13:
Ik heb de 560TI Hawk.. ook met de twinfrozr III koeler. Zit ingebouwd in een HAF X met goede airflow. Tijdens furmark word hij gewoon 80graden. Kaart is verder niet overgeclocked. Heb de koelpasta vervangen maar dat helpt ook niet helaas. Ook tijdens the witcher 2 op max word ie zo heet. De fans gaan dan echt meteen op 100% en dat is echt een ENORM lawaai.

Ik ben echt enorm ontevreden over de Twinfrozr III koeler. Had Ik nu maar voor de reference 560TI gekozen.. dan kon ik hem gewoon onderwater zetten in mijn bestaande cpu loop.
Vreemd, ik kom bij 3Dmark en crysis2 nooit hoger dan 65 graden(35 idle bij 24 graden kamer temp).
Furmark moet je sowiso niet gebruiken dat is slopend voor je gpu.
Draai eens 3dmark11 en een zwaar dx11 spel met tesselation(vraagt uiterste van een nvidia kaart dan) zoals crysis2 met dx11 patch/mod en kijk dan nog eens wat je temperatuur is.

Zet wel een temperatuur logger aan zoals afterburner zodat je over een langere tijd de temperatuur terug kan zien.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

naaitsab schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:20:
[...]

Is niks onzin aan, een knappe WC set als je flink wilt overclocken is net zo duur als een 2e 580.
Eerst even onderzoek doen voor je wat gaat roepen.
Tss.. Grapjas.. Ik heb een flinke WC set in mn pc zitten, ik weet wat dat kost.

En een groot verschil is dat je met een mooie loop totaal van de herrie afbent die normaal gesproken van een luchtgekoelde pc afkomt.. Weet je wel hoeveel herrie twee luchtgekoelde GPU's in 1 systeem maken in vergelijking met een goede waterloop? Das een wereld van verschil.

En waarom zou je niet je watergekoelde GPU wat overvolten? Denk je dat fabrieksoverklokte kaarten dat allemaal op standaard spanning doen? Mooi niet hoor..
Daar komt nog eens bij dat je kaart een heel stuk koeler is onder load.

Ik denk persoonlijk dan ook dat het gezonder is voor een kaart om met een overklokje onder water te draaien, dan zonder overklok op lucht 80-90 graden te worden..
Maarja, jij denkt daar blijkbaar heel anders over :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
naaitsab schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:00:

Dat doet ie van mij standaard vanuit de fabriek (797mhz) tis wel een oc versie maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
faust2016 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 02:12:
[...]

En een groot verschil is dat je met een mooie loop totaal van de herrie afbent die normaal gesproken van een luchtgekoelde pc afkomt.. Weet je wel hoeveel herrie twee luchtgekoelde GPU's in 1 systeem maken in vergelijking met een goede waterloop? Das een wereld van verschil.

En waarom zou je niet je watergekoelde GPU wat overvolten? Denk je dat fabrieksoverklokte kaarten dat allemaal op standaard spanning doen? Mooi niet hoor..

Ik denk persoonlijk dan ook dat het gezonder is voor een kaart om met een overklokje onder water te draaien, dan zonder overklok op lucht 80-90 graden te worden..
Je weet wellicht niet dat een 500 serie in SLI 90 tot 98% schaalt(dus zo goed als 2keer zo snel als 1 kaart)
Als je dit met 1 580 wilt doen iets wat mij echt onmogelijk lijkt dan zul je er zoveel extra volt doorheen moeten jagen dat die kaart 1: onwijs heet word en je dus met een stille setting op je WC zo met een defecte gpu in handen zit en 2 door het extra volt is je gpu zo naar de klote.

Een goede WC set zal wellicht iets goedkoper zijn maar dat verschil is minimaal, als je 2 580's neemt met een goede koeler(gigabyte of msi) en deze evt iets undervolt ben je nogsteeds een pak sneller dan een overgeclockte 580 en heb je weinig herrie. De 570 die ik heb draaien hoor je ook niet alleen tijdens zwaar gamen zonder geluid hoor je m duidelijk maar dat lijkt me logisch.

WC vind ik sowieso overrated als de pest, tegenwoordig als je knappe fans in je pc hebt zitten(cpu/gpu/psu/case) dan hoor je echt geen verschil qua herrie en het scheelt een hoop gedoe met rad's/bijvullen/controleren enz enz
En ja ik heb er mee gewerkt en nee ik gebruik het niet meer.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:13:
[...]

Ik heb ook de 560 TI Hawk... maar onder the witcher 2 blijft hij stabiel op 72 graden met circa 44% fan speed.
ook al moet ik zeggen dat er dan al aardig wat herrie van de fans afkomt. (ligt er natuurlijk aan wat je gewent bent).

verder draait die bij mij onder elke game max 70 - 75 graden.. hij is er bij mij nog niet boven geweest.

Kaart is verder helemaal niks aan gedaan, gewoon stock dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

naaitsab schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:13:
[...]

Je weet wellicht niet dat een 500 serie in SLI 90 tot 98% schaalt(dus zo goed als 2keer zo snel als 1 kaart)
Als je dit met 1 580 wilt doen iets wat mij echt onmogelijk lijkt dan zul je er zoveel extra volt doorheen moeten jagen dat die kaart 1: onwijs heet word en je dus met een stille setting op je WC zo met een defecte gpu in handen zit en 2 door het extra volt is je gpu zo naar de klote.
75-90% is misschien wat realistischer, maargoed, Die extra performance ga je inderdaad niet halen met een OC'tje tenzij je 24/7 op LN2 draait oid :p
Een goede WC set zal wellicht iets goedkoper zijn maar dat verschil is minimaal, als je 2 580's neemt met een goede koeler(gigabyte of msi) en deze evt iets undervolt ben je nogsteeds een pak sneller dan een overgeclockte 580 en heb je weinig herrie.
Dat is waar, maar met 2 6870 in CF ben je ook een pak goedkoper dan 1 580 en heb je ook veel meer performance.
Met 2 6950's/560Ti's ben je zelfs meestal nog (marginaal) goedkoper uit dan een 580. Dus als het om pure performance gaat en het niet uitmaakt of je 1 of 2 kaarten draait heeft die 580 natuurlijk geen schijn van kans.
De 570 die ik heb draaien hoor je ook niet alleen tijdens zwaar gamen zonder geluid hoor je m duidelijk maar dat lijkt me logisch.
De GTX480 die ik heb draaien hoor je ook tijdens zwaar gamen niet.. De 5770 van mn broertje maakt meer lawaai dan mijn hele pc bij elkaar :p
WC vind ik sowieso overrated als de pest, tegenwoordig als je knappe fans in je pc hebt zitten(cpu/gpu/psu/case) dan hoor je echt geen verschil qua herrie en het scheelt een hoop gedoe met rad's/bijvullen/controleren enz enz
En ja ik heb er mee gewerkt en nee ik gebruik het niet meer.
En daar ben ik het dan ook niet met je eens.. Dat ligt helemaal aan je loop. Als je een CPU+GPU op een dun 240 rad zet, kan het inderdaad zijn dat je fans wel eens wat harder gaan draaien, maar ik heb nu CPU+GPU op een 360+120 rad en ik kan al mn fans op 800 RPM zetten zelfs met maximale load.. Je gaat mij niet vertellen dat een GTX580 (of welke andere mid/high-end GPU), zelfs met een goede koeler, net zo stil is.

En als je je loop goed ontlucht in het begin moet je misschien 1 of 2 keer per jaar bijvullen.. Als je het mij vraagt is de stilte/temps die het oplevert dat 'gedoe' ruim waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
naaitsab schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:13:
[...]
Sorry, maar 90-98% is echt onzin, waar haal je die getallen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
mdcobra schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:05:
[...]

Sorry, maar 90-98% is echt onzin, waar haal je die getallen vandaan?
Wat dacht je van benchmarks ?
GTX560 schaalt het beste van allemaal die is bijna 2x zo snel.
Vroeger zat je met 50-75% winst maar dat is nou echt niet meer zo.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
naaitsab schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:15:
[...]

Wat dacht je van benchmarks ?
GTX560 schaalt het beste van allemaal die is bijna 2x zo snel.
Vroeger zat je met 50-75% winst maar dat is nou echt niet meer zo.
Maar 90/98 is ook wel een beetje overdreven vind je niet? -,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Berreber schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 08:24:
[...]

Maar 90/98 is ook wel een beetje overdreven vind je niet? -,-
Nee?
Als je een knappe review met een knap mobo hebt is dat zeker mogelijk.
faust2016 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:03:
[...]

75-90% is misschien wat realistischer, maargoed, Die extra performance ga je inderdaad niet halen met een OC'tje tenzij je 24/7 op LN2 draait oid :p
Denk dat zon geintje aardig in de kosten gaat lopen :+
Dat is waar, maar met 2 6870 in CF ben je ook een pak goedkoper dan 1 580 en heb je ook veel meer performance.
Met 2 6950's/560Ti's ben je zelfs meestal nog (marginaal) goedkoper uit dan een 580. Dus als het om pure performance gaat en het niet uitmaakt of je 1 of 2 kaarten draait heeft die 580 natuurlijk geen schijn van kans.
Persoonlijk heb ik nog steeds de voorkeur aan 1 "dijk van een kaart" over 2 goedkopere kaartjes aangezien 1 kaart toch altijd beter loopt dan SLI/CF die samen net zo snel zijn, al is dat met de 4xx en 5xx generatie van Nvidia ook wel aardig tov de 8xxx en 9xxx lijn van vroeger
De GTX480 die ik heb draaien hoor je ook tijdens zwaar gamen niet.. De 5770 van mn broertje maakt meer lawaai dan mijn hele pc bij elkaar :p
Tijd voor een nieuw koelsysteem dan :+ enige wat ik bij mijn pc hoor is de top case-fan en bij full load hoor ik de gpu een beetje, alles zit in een Antec 900 deze heeft een prima airflow maar een waardeloze isolatie dus ik hoop met een Corsair 650D een nog stillere pc te hebben :9
En daar ben ik het dan ook niet met je eens.. Dat ligt helemaal aan je loop. Als je een CPU+GPU op een dun 240 rad zet, kan het inderdaad zijn dat je fans wel eens wat harder gaan draaien, maar ik heb nu CPU+GPU op een 360+120 rad en ik kan al mn fans op 800 RPM zetten zelfs met maximale load.. Je gaat mij niet vertellen dat een GTX580 (of welke andere mid/high-end GPU), zelfs met een goede koeler, net zo stil is.
En wat mag zon geintje kosten?
En als je je loop goed ontlucht in het begin moet je misschien 1 of 2 keer per jaar bijvullen.. Als je het mij vraagt is de stilte/temps die het oplevert dat 'gedoe' ruim waard.
Tja "water" en pc's heb ik altijd al een slechte combo gevonden 1 lekje en de kans is reëel dat de boel naar de haaie gaat. Waterkoeling heb ik persoonlijk niet nodig alles loopt op een beetje OC(behalve mn 2600K die heeft 33% OC maar dat is een beest icm mn thermalright true black, idle 19 en load 50 :))

Ieder zn smaak uiteraard maar ik ben zelf van mening als je niet zwaar OC't dan kom je met een knappe koeler(cpu en gpu) en stille casefans in een goeie kast ook een heel eind.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

naaitsab schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:06:

Persoonlijk heb ik nog steeds de voorkeur aan 1 "dijk van een kaart" over 2 goedkopere kaartjes aangezien 1 kaart toch altijd beter loopt dan SLI/CF die samen net zo snel zijn, al is dat met de 4xx en 5xx generatie van Nvidia ook wel aardig tov de 8xxx en 9xxx lijn van vroeger
Waarom denk je dat ik zelf een 480 heb dan :p?
Tijd voor een nieuw koelsysteem dan :+ enige wat ik bij mijn pc hoor is de top case-fan en bij full load hoor ik de gpu een beetje, alles zit in een Antec 900 deze heeft een prima airflow maar een waardeloze isolatie dus ik hoop met een Corsair 650D een nog stillere pc te hebben :9

[wc-loop]

En wat mag zon geintje kosten?
Tja de precieze kosten zijn moeilijk te zeggen aangezien ik ook delen van mn loop 'als set' heb overgenomen (niks in mn loop komt nieuw uit de winkel btw), maar alles bij elkaar denk ik dat ik op zo'n 200 euro zit. Dan reken ik het GPU blok niet mee, die zit standaard op mn GPU (is een MSI Hydrogen).
Tja "water" en pc's heb ik altijd al een slechte combo gevonden 1 lekje en de kans is reëel dat de boel naar de haaie gaat.
Haha daar doen we de lekstesten voor hea ;). Ook als je je binnendiameter van je slang iets kleiner kiest dan de buitendiameter van de fitting hoef je niet eens slangklemmen te gebruiken.. Dat lekt niet.
Waterkoeling heb ik persoonlijk niet nodig alles loopt op een beetje OC(behalve mn 2600K die heeft 33% OC maar dat is een beest icm mn thermalright true black, idle 19 en load 50 :))
Ik kom zelf ook van een TRUE af, maar om mn OC's goed koel te houden had ik een 2200 RPM Yate Loon fan erop staan. Natuurlijk stond die niet constant vol te blazen, maar zo gauw de CPU load opliep deed het geluid dat ook :p. Ik heb er op een gegeven moment zelfs een weerstandje tussen gezet, om het geluid binnen de perken te houden :9
Ieder zn smaak uiteraard maar ik ben zelf van mening als je niet zwaar OC't dan kom je met een knappe koeler(cpu en gpu) en stille casefans in een goeie kast ook een heel eind.
Ja.. Zolang alles op standaard voltages e.d. loopt kun je inderdaad een heel eind komen met luchtkoeling. Daar moet ik je gelijk in geven..
Maar voor mijn eigen doeleinden en ik denk ook best wel veel andere tweakers op T.net is een WC loop natuurlijk prachtig.
Meer OC potentie/betere temps en minder geluid.. A match made in heaven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Kan mij iemand het nut vertellen van dit:
http://nl.hardware.info/n...eforce-gtx-560-ti-kaarten

Zo te zien gaat gigabyte deze kaarten ook met allemaal die extra "militairy class" onderdelen voorzien.
Welk verschil is er dan nog met de SOC, behalve clockspeeds?
Het enige verschil tussen de videokaarten zijn de stroomaansluitingen. De GV-N560UD-1GI rev. 2.0 wordt verbonden met de voeding door middel van twee 6-pin connectors, terwijl de rev 3.0 over één 8-pin en één 6-pin connector beschikt. Beide kaarten zullen binnenkort verkrijgbaar zijn, tegen een prijs van rond de €190.
Waarom heeft een gewone, non-OC GTX560Ti in godsnaam 1x8 pins en 1x6pins nodig???

En wat was er mis met de originele GTX560Ti koeler van Gigabyte? Die had toch ook 2 fans?
Idem met:
http://nl.hardware.info/n...s-met-windforce-3x-koeler

[ Voor 39% gewijzigd door Deathchant op 30-07-2011 17:31 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik zie dat ook niet, een standaard 570 heeft zelfs maar 2 6pins aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 07:42
Hmm, heb het even voor je getest, en bij mij kwam hij op stock niet hoger dan 61 graden bij heaven. Fanspeed stond ook op auto en kwam ook tot rond de 30%. Dus wss ligt het aan je kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
draai hier een GTX 580 op 975/1950/2200 op 1.5 volt 50 max heaven op water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Had toch even een vraagje, omdat ik niet 100% zeker van ben. Misschien dat jullie mij uitsluitsel kunnen geven.

Ik bezit nu een Nvidia GTX560 Ti van het merk Zotac. (Geen AMP of OC)
Deze videokaart kan in SLI mode en mijn moederbord ondersteund zowel SLI als Crossfire (Asrock P67 Extreme4)

Moet het perse 2 dezelfde merken zijn voor SLI? Ik heb gesnuffeld op google en de ene zegt:

- Het liefst moet het 2 identieke videokaarten zijn, met hetzelfde firmware en chipnummer

De ander zegt:

- Het merk maakt verder weinig uit, gaat om de kaart zelf, dus 2 x GTX560 Ti waarvan 1 van Zotac is en de andere bijvoorbeeld MSI werkt samen allebei sinds drivers van 8xxx kaarten zijn uitgekomen.

I don't get it. Want ik kan momenteel nu geen 2e videokaart aanschaffen, dus hoop eind deze maand het te kunnen doen. Maar zou het niet werken als ik bijvoorbeeld een MSI versie neem of een Asus als 2e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Xtr3me4me schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:39:
De ander zegt:

- Het merk maakt verder weinig uit, gaat om de kaart zelf, dus 2 x GTX560 Ti waarvan 1 van Zotac is en de andere bijvoorbeeld MSI werkt samen allebei sinds drivers van 8xxx kaarten zijn uitgekomen.
^ Dit.

De grafische core moet uiteraard wel hetzelfde zijn. Clocks en bruikbaar VRAM word 'teruggeschaald' naar degene met de langzaamste clocks/minste vram.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SirNobax schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

^ Dit.

De grafische core moet uiteraard wel hetzelfde zijn. Clocks en bruikbaar VRAM word 'teruggeschaald' naar degene met de langzaamste clocks/minste vram.
Ohh, nou dat is dan mooi! Dan weet ik dat thnx! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Al wordt de clockspeed wel bijgesteld bij de laagste kaart, dus in principe is het wel fijn als ze rond de zelfde speed zijn of je wilt de standaard zotac overclocken (wat makkelijk kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Ben sinds kort in het bezit van een mooie GTX 570 en ben erg benieuwd naar jullie OC resultaten met deze kaarten? Core/mem/volt? Van wat ik begrijp zijn het namelijk goeie kaarten om mee te OC'en :)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

overigens, hoor ik de laatste tijd wat meer mensen die een behoorlijk warme GTX560Ti HAWK hebben, en dit ook in reviews naar voren kwam, zoals in die van hardwareinfo TV.
Hier in deze review: http://nl.hardware.info/r...i-hawk--r6870-hawk-review

zegt hardware.info:
Belangrijk: Beide kaarten hebben we kort geleden ook al besproken in Hardware.Info TV, waarbij we concludeerden dat de GTX 560 Ti Hawk extreem luidruchtig was en matig koelde. Uiteraard hebben we deze opvallende resultaten destijds ook al vóór de TV-uitzending bij MSI voorgelegd, waarna we te horen kregen dat deze gewoon zouden kloppen. Pas na onze TV-uitzending kwam MSI terug op dat eerdere statement en kregen we te horen dat het vermoedelijk toch om een exemplarisch probleem ging. Inmiddels hebben we een tweede exemplaar van de GTX 560 Ti Hawk ontvangen, welke inderdaad betere waardes laat zien. De resultaten van de nieuwe kaart zijn in dit artikel verwerkt.
Hmmm dus volgens MSI zou het om een exemplarisch probleem gaan terwijl toch wat users hier last van hebben........Dan wordt het tijd dat MSI gaat uitleggen wat de oorzaak hiervan is, want daar zie ik niks van terug.

Op pagina 2 van die review staat:
....[...]...maar ook nieuw op de Twin Frozr III-koelers zijn de zogeheten "Propellor Blade" fans. De fans op de koeler hebben kleine inkepingen waardoor er 20% meer airflow zou moeten ontstaan. Dit klinkt als marketing-praat, maar we meten minder dan 60 °C onder full-load met de flink overklokte frequenties en dat geeft aan dat de fans goed hun werk doen.
Het is net alsof ze het tegenspreken dat het het als marketing-praat klinkt, maar in feite spreken ze niet uit waarom het geen marketing praat is. Ze zeggen weliswaar dat de fans het goed doen, maar ze zeggen niet waardoor dit komt. Dit kan vanalles zijn: hoger fanprofiel, betere lamellen zodat de flow er beter door kan gaan, maar het kan idd net zo goed die inkeping zijn......beetje vreemde "conclusies" die verder niet uitgediept worden.

Maar goed. In de conclusie zeggen ze:
De zeer negatieve conclusie die we in onze TV-uitzending over de N560GTX-Ti Hawk moesten uitspreken moeten we na het testen van het tweede sample intrekken. De kaart is nog steeds niet superkoel en nog steeds duidelijk hoorbaar, maar zo extreem als ons klaarblijkelijk toch gedeeltelijk defecte eerste sample is het niet. Een verklaring is er echter: de standaard overklok van bijna 130 MHz exta op de GPU is wel heel erg fors. En zoals gezien krijgen we de kaart zelf nog eens dik 100 MHz verder met de standaardkoeler. Toch is het jammer dat MSI juist op deze kaart de kleinere TwinFrozr III heeft gezet. Met dezelfde koeler als op de R6870 Hawk was deze N560GTX-Ti Hawk nog een stuk beter geweest.
Dus het is nog steeds niet echt een koele kaart, door de overklok. Wat ik niet begrijp: de TwinFrozrII is een stuk koeler in de resultaten, en volgens mij heeft deze een corespeed van 880MHz. Maakt die laatste 70MHz dan zoveel verschil in temperatuur uit, zeker met een verbeterde TF3-koeler???

En ook dat laatste zinnetje vind ik erg snel geoordeeld. Hoe weten ze nou dat de HAWK-koeler van de 6870 beter zou zijn dan die van de GTX560Ti HAWK? Alleen maar omdat deze 1 heatpipe meer heeft? Dat ze dan zeggen van: "waarschijnlijk was deze koeler beter geweest", want ze hebben het niet getest.

[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 14-08-2011 12:31 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
ik had een vraagje, ik ben heel tevreden over mijn EVGA GTX570HD Superclocked.
alleen wat ik raar vond is dat hij bij GTA4 en dan zowel multiplayer als single player, met veel onploffingen en dergelijke kouder blijft als bij COD 6 (MW2) en allebei op high, en ik neem aan dat COD minder grafisch intensief is als GTA 4?

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Helaas moet ik HW-info gelijk geven. Direct na aanschaf van mijn 560Ti Hawk had ik niet zo veel problemen met de temperaturen, en daarbij automatisch wisselende fan speeds. Helaas is dat nu anders;

Ik stoor me niet heel erg aan het geluid van een zacht briesje vanuit mijn kast, maar dit slaat alles. Ik heb mijn kast letterlijk behangen met 5(!) Noctua 140mm fans die vnl. op low noise setting draaien, maar zelfs met deze, naar mijn idee, prima aan- en afvoer warme en koude lucht, blijft deze kaart zeer heet. Zo gauw deze over 50% fan speed heen komt is het lawaai niet om aan te horen.

Ik speelde bijvoorbeeld net even Grand Ages: Rome, maar zelfs met dit spel uit 2009 wordt het spul erg warm, op 40-50% fan speed. De kaart werd net in de buurt van de 100 graden. Heb het spel maar snel afgesloten, want dat werd me te gortig.

Kortom, leuk bedacht die Twin Frozr 3, maar die helikopter (die snakt naar wat smering) in mijn case mag bij het volgend design weggelaten worden.

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

100 graden is echter niet echt normaal. Dan zal wss je heatsink niet goed erop gedrukt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik zou die kaart RMA doen.

Heb trouwens her en der wel gelezen dat er vrij veel defecte MSI 560 Ti Hawk kaarten zijn. Hitte en geluid probleem vooral.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Berreber schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:42:
ik had een vraagje, ik ben heel tevreden over mijn EVGA GTX570HD Superclocked.
alleen wat ik raar vond is dat hij bij GTA4 en dan zowel multiplayer als single player, met veel onploffingen en dergelijke kouder blijft als bij COD 6 (MW2) en allebei op high, en ik neem aan dat COD minder grafisch intensief is als GTA 4?

iemand een idee?
Het is algemeen bekend dat GTA IV een enorm slechte port is die het grootst op je processor leunt en je GPU minimaal belast..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faust2016 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 02:12:
[...]

Je hebt wel gelijk. Een goede setup met gpu en cpu koelen kost zo'n 500 euro.
Teminste dat heb ik er voor betaald.
Momenteel koel ik zelf ook 1 gtx580 en een core i7 in één loop. Wil trouwens makkelijk
met een 240RAD en 2x1700rpm. Qua koeling, stite en oc-en is het zeker wel aan te raden alleen de prijs :X
Normaal word mijn gtx580 zo'n 85 graden en de i7 zo'n 90 graden. Nu word mijn gtx580 zo'n 55 graden en de i7 ook zo'n 55 graden. Alles met een redelijke oc.

Zelf zou ik iig niet meer trug willen naar lucht koeling.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
Jaapoes schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:40:
[...]

Het is algemeen bekend dat GTA IV een enorm slechte port is die het grootst op je processor leunt en je GPU minimaal belast..
ja dat begrijp ik -,- alleen call of duty? dat is helemaal niet grafisch intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een MSI N560GTX-Ti Hawk sinds 3 weken. ( pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk )
Sinds begin heb ik daar error: nvlddmkm stopped responding

1x per week soms na 1 dag soms na 3 dagen, intermittent/random komt deze error: Scherm gaat op zwart, en de driver issue popup komt tevoorschijn.

mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,74€ 42,74
1Cooler Master Elite 310€ 28,95€ 28,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,99€ 32,99
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 173,10€ 173,10
1OCZ Fatal1ty 550W€ 54,50€ 54,50
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 88,45€ 88,45
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 46,40€ 46,40
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 213,70€ 213,70
1Asrock P67 Pro3€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 763,83

Heb de kaart: Reseat
Powercables reseat.
Heb andere voeding gebruikt.
Windows reinstall
Heb PCI Express power schema disabled in het power opties scherm.
Mijn 8800GTS werkt prima in dit systeem
Heb de kaart in mijn oude systeem geprikt: Zelfde issue

Kan alles gewoon doen maar op de meest rare momenten springt deze error tevoorschijn met mijn vrees dat dit erger gaat worden met artifacts tot gevolg zoals anderen melden net als mijn garantie verlopen is.

Heb nu driver rollback gedaan naar versie 2.75.33, ben benieuwd. Stabiel 2 dagen.

Iemand ervaringen met de nieuwe 2.80 drivers en driver stopped responding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag crysis 2 gespeeld, maar klopt het ongeveer dat rond de 45fps op drukke stukken buiten normaal is voor een gtx580? Hij kan crysis 2 bij mij nog maar net aan als we het over soepel draaien hebben.
Ook valt het mij op dat dze game er veel vide ogeheugen op eet, zo'n 1400+MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:22:
Heb een MSI N560GTX-Ti Hawk sinds 3 weken. ( pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk )
Sinds begin heb ik daar error: nvlddmkm stopped responding

Heb nu driver rollback gedaan naar versie 2.75.33, ben benieuwd. Stabiel 2 dagen.

Iemand ervaringen met de nieuwe 2.80 drivers en driver stopped responding?
Driver 2.80 is zo ruk als het maar kan! Doe een rollback naar de vorige drivers en wacht af op de eerst volgende.
Bleek veel problemen te zijn met de 2.80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:24:
Ik heb vandaag crysis 2 gespeeld, maar klopt het ongeveer dat rond de 45fps op drukke stukken buiten normaal is voor een gtx580? Hij kan crysis 2 bij mij nog maar net aan als we het over soepel draaien hebben.
Ook valt het mij op dat dze game er veel vide ogeheugen op eet, zo'n 1400+MB
Lekker duidelijk. Heb toch wat meer info nodig. Op wat voor systeem draai je crysis 2? En heb je DX11 en tessalation pack erop gezet met patch 1.9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb indd dx11 en patch 1.9 draaien + de texture pack.
Systeem is een core i7 920 4ghz HT on met 6GB intern geheugen.
Verder is de gtx580 een standaard kaart zonder overklock.
OS is windows7 64bit.

Als je nog meer specs nodig hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:36:
Ik heb indd dx11 en patch 1.9 draaien + de texture pack.
Systeem is een core i7 920 4ghz HT on met 6GB intern geheugen.
Verder is de gtx580 een standaard kaart zonder overklock.
OS is windows7 64bit.

Als je nog meer specs nodig hebt hoor ik het graag.
Nou het kan wel kloppen je fps: http://www.tomshardware.c...580-overclock,2993-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bedankt. De gtx580 word ook net ff wat warmer dan met bvb bfbc2 zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:58:
Erg bedankt. De gtx580 word ook net ff wat warmer dan met bvb bfbc2 zie ik.
bfbc2 is ook meer cpu intensiever dan gpu. Dat kan wel kloppen.
Maar zeker geen traag kaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Xtr3me4me schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:05:
[...]

bfbc2 is ook meer cpu intensiever dan gpu. Dat kan wel kloppen.
Maar zeker geen traag kaartje!
GTX580 wordt inderdaad heter met Crysis 2 dan Heaven of 3dMark11. Met een stock cooler kom je wel tegen de 87C aan, FAN op auto (60% vaak), waarbij Heaven of BF:BC2 je rond de 79C blijft schommelen. De reviews geven vaak een vertekend beeld omdat ze met een open case testen wat vaak toch aanzienlijke wat graden kan schelen. Verder heeft de kaart een treshold van 97C kregen waar de GTX480 nog 105C had.

Het is idd ook normaal dat je GTX580 z'n 45FPS haalt met DX11 en High texture shizzle op de drukke momenten. Check anders Crysis 1 dan haal je nog steeds maar net ~30FPS op de drukke stukken met een GTX580.

[ Voor 7% gewijzigd door Galvatron op 23-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poe ik zat sterkt te twijvelen om nog een 2e gtx580 er bij te nemen. Omdat ik game op 1920x1080
heb ik vaak wel genoeg aan een enkele gtx580 maar toch zijn er games waar bij ik wel wat extra power kan gebruiken. Nu heb ik vakantie geld over gehouden want ga niet op vakantie dit jaar en daarom dacht ik
laat ik mij zelf maar eens verwennen. Nu krijg ik straks mijn 2e gtx580 binnen en ben zeer benieuwd hoe
veel ik in prestaties vooruit ga, dit ga ik dus zelf nog wel testen vandaag of morgen.
Kijk nu hou ik zo veel power over in sommige dames die ik eingelijk als nog wel kan benutten
door SSAA er bij aan te doen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:17
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4254/36510.png
BRON

Persoonlijk denk ik eraan om de GTX 570 in sli aan te schaffen voor een nieuw te kopen systeem.

Aangezien dat beter presteerd dan 1x GTX 580.

Ben er overigens nog niet helemaal uit.

[ Voor 132% gewijzigd door JT888 op 24-08-2011 23:38 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Een GTX560Ti. In SLI presteert al beter dan een single GTX580.
Dus een GTX570 in SLI zal zeker beter presteren.

Genoeg benchmarks erover te vinden.Ik merkte toen ik de 2e erbij kocht echt een dubbele prestatie in fps in games. Goeie investering + me cpu op 4800Mhz loopt het lekker vlot.

• naaitsab
Xtr3me4me schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:56:
Een GTX560Ti. In SLI presteert al beter dan een single GTX580.
Dus een GTX570 in SLI zal zeker beter presteren.

Genoeg benchmarks erover te vinden.Ik merkte toen ik de 2e erbij kocht echt een dubbele prestatie in fps in games. Goeie investering + me cpu op 4800Mhz loopt het lekker vlot.
Dubbel is wel erg positief maar de 500 series schaalt idd in SLI wel lekker, zeker de 560TI.
Als je dat vergelijk met de 7-8000series dat was een drama :s

Geen eens een SSD in je gaming rig? :/

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de gtx580 ok wel erg goed schaald in sli. Zelfs op 1080p heb ik in veel game stoch wel bijna een een verdubbeling in prestaties. Nu is het geen lekkere prijs prestatie verhoudening maar daar let ik niet echt op. De ruwe prestaties zijn gewoon perfect en daar tipt niets met 2 cores tegen.

Ik ben dan mooi BF3 klaar en ben blij dat ik ddaarom 2gtx580's heb omdat BF3 goed zal schalen op de
500 series.
JT888 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:38:
[afbeelding]
BRON

Persoonlijk denk ik eraan om de GTX 570 in sli aan te schaffen voor een nieuw te kopen systeem.

Wat heeft dit plaatje van 1 benchmark daar mee te maken. De kaart die je wil hebben staat niet eens bij het plaatje en ook nog eens een plaatje wat vrij weining zegt.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 09:24 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

naaitsab schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:21:
[...]

Jazeker wel, staat er ook tussen. Komt binnenkort een groter formaat erbij van Intel.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Zijn hier mensen met ervaringen van SLI lightning / Hawk kaarten die standaard zelfs in de meest grote kasten zoals Antec 1200 rond de 90/100 graden worden op stock en mogelijk vast lopen etc..?

Ik heb zelf nu 2 GTX 560 hawk kaarten en de boel vliegt net niet in de fik op stock......... ik moet nu op 880 draaien per kaart zonder dat de PC reset of vastloopt 8)7 .

Iemand ook al slechte ervaringen?
1 kaart is overigens wel perfecto

[ Voor 40% gewijzigd door A87 op 25-08-2011 11:23 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• A87
  • Niet online

A87

naaitsab schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:21:
[...]

Dubbel is wel erg positief maar de 500 series schaalt idd in SLI wel lekker, zeker de 560TI.
Als je dat vergelijk met de 7-8000series dat was een drama :s

True! En de 8800 GT 40% meer erbij ofso :/

k had GTX480's in SLI en was daar totaal niet te spreken over.......... die hitte!! O M G ik heb een mega kamer en die werd in 8 minuten echt van normaal naar te WARM!!!

Dit probleem is nu al stukke minder met de GTX560 ti SLI op 880mhz het blijft een graad of 5 minder warm in de kamer nu :/ ROFL.

Die schaling is wel absurd goed van de 500 serie ja :D

[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 25-08-2011 11:25 ]

• A87
  • Niet online

A87

JT888 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:38:
[afbeelding]
BRON

1 GTX 580 is traag IMO dan zit je tegen een 30 fps scherm te kijken bij een hoop games,dit is pure gameplay in actie momenten

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 25-08-2011 11:27 ]

• JT888
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:18:
Ik moet zeggen dat de gtx580 ok wel erg goed schaald in sli. Zelfs op 1080p heb ik in veel game stoch wel bijna een een verdubbeling in prestaties. Nu is het geen lekkere prijs prestatie verhoudening maar daar let ik niet echt op. De ruwe prestaties zijn gewoon perfect en daar tipt niets met 2 cores tegen.

Ik ben dan mooi BF3 klaar en ben blij dat ik ddaarom 2gtx580's heb omdat BF3 goed zal schalen op de
500 series.

[...]

Wat heeft dit plaatje van 1 benchmark daar mee te maken. De kaart die je wil hebben staat niet eens bij het plaatje en ook nog eens een plaatje wat vrij weining zegt.
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:52:
Poe ik zat sterkt te twijvelen om nog een 2e gtx580 er bij te nemen. Omdat ik game op 1920x1080
heb ik vaak wel genoeg aan een enkele gtx580 maar toch zijn er games waar bij ik wel wat extra power kan gebruiken. Nu heb ik vakantie geld over gehouden want ga niet op vakantie dit jaar en daarom dacht ik
laat ik mij zelf maar eens verwennen. Nu krijg ik straks mijn 2e gtx580 binnen en ben zeer benieuwd hoe
veel ik in prestaties vooruit ga, dit ga ik dus zelf nog wel testen vandaag of morgen.
Kijk nu hou ik zo veel power over in sommige dames die ik eingelijk als nog wel kan benutten
door SSAA er bij aan te doen neem ik aan?
Ik reageerde op de post boven mij ;)

[ Voor 33% gewijzigd door JT888 op 25-08-2011 12:17 ]

Verwijderd

Ooow zo, jah maar 2 gtx580;s zijn sneller dan 2 hd6970's. Dat betekent niet gelijk voor in alle game's natuurlijk. Zeg maar de meeste games. Ik had verder al 1 gtx580. Dus over gaan op een ander kaart was ok geen optie meer. Ik ben iig tevreden over de schaling en de extra performance, best wel ziek hoe lekker
het allemaal draaid.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 13:28 ]

• JT888
Goed om te horen inderdaad :)

Was zelf ook van plan voor de gtx580 te gaan :) tot ik deze benchmark en de benchmarks van de gtx570 zag.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Lias, poeh gebruik de edit-knop in het vervolg aub ;)

Wel vreemd dat in zo'n goed geventileerde kast als de A-1200 je kaarten zo extreem warm worden.
Ik bedoel, 3x120mm front intake, 2x120mm rear exhaust en 1x200mm top exhaust moet toch echt wel voor een redelijke flow garant staan.
Daarbij moet wel gezegd worden dat de GTX560Ti HAWK achteraf toch niet zo'n geweldig koelende kaart lijkt te zijn. Sommigen zeggen dat dit komt door de aangepaste twinfrozr3 koeling (1 heatpipe minder dan bijv. de GTX570), anderen zeggen weer dat het voltage te hoog is....maar conclusie: hij koelt niet zo goed als dat we van MSI gewend zijn.

Ik zou je voltage, op 1.025V zetten en op 900MHz laten draaien. Als hij dan een STUK koeler is, dan weet je dat de koeler blijkbaar de warmte die bij dat voltage+clockspeeds vrijkomt, niet goed genoeg kan afvoeren. Ik ga er even niet vanuit dat je koeler scheef zit o.i.d....

PS: je hebt blijkbaar nog een eigen topic....

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 20:57
http://www.zercom.eu/inde...5119&f=1&h=1&s=1&a=269999

Asus GTX 560 Titjes 170 euro mooie prijs of niet dan

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

bij mij staat toch echt 201 euro hoor??

• Max Hunt
Het lijkt me ook niet meewerken dat die koelers op de HAWK kaarten de warme lucht niet allemaal de kast uit blazen. Ik weet niet of dit van toepassing is op die kaarten, maar als je de "gril" aan de achterkant weghaald zou je weleens wat betere koeling kunnen zien.

Dit heb ik gedaan bij mijn 2 GTX 580's en dat scheelde zo 5-10g graden. Daarna wat aan de fan-speed gedaan en de kaarten worden nu niet warmer dan 70-73 (en de onderste 5 graden kouder) tijdens games. Ik heb geloof ik zelfs wat foto's daarvan gepost in dit topic een paar maand geleden.

• goosche
probeer deze eens dan http://www.zercom.eu/inde...h=7&p=35&f=1&s=1&a=281887

Ik weet niet zo bestellen of niet kan nog even wachten opzich GTX 275 doet alles nog lekker vlotjes maar geen dx 11. lastig hoor

Laat even weten als nu wel de prijs klopt biij mij zie ik gewoon 170 euro staan

[ Voor 59% gewijzigd door goosche op 25-08-2011 15:36 ]

• unfor
goosche schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:33:
probeer deze eens dan http://www.zercom.eu/inde...h=7&p=35&f=1&s=1&a=281887

Ik weet niet zo bestellen of niet kan nog even wachten opzich GTX 275 doet alles nog lekker vlotjes maar geen dx 11. lastig hoor

Laat even weten als nu wel de prijs klopt biij mij zie ik gewoon 170 euro staan
Ti non-Ti is nogal een verschil.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dat dacht ik! zou mooi zijn om een OC GTX560Ti te krijgen voor dat geld :D

[ Voor 72% gewijzigd door Deathchant op 25-08-2011 15:45 ]

• goosche
lol my bad bestaat dat ook al gsus wat zinloos.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste