Als de pc stuk is dan moet de hele pc mee naar onze "werkplaats" anders verlenen we geen support omdat de kans groot is dat je een dag later de hele pc terug krijgt omdat het nieuwe onderdeel niet werkt of het was een ander probleem enz enz daar beginnen we niet meer aan.
En als het gebeurt zou ik wel slim genoeg zijn me clocks weer op factory te zetten desnoods even een 2de kaart erin gooien en dan fixen.
De meeste denken daar niet aan

En ja overvolten doet wel wat met de levensduur maar hoeveel dat is kaart afhankelijk. Overvolten kan tot de factory safe default een nieuwe bios erop zetten is een extremere mate. Maar 70 graden is prima en ja eerst kijken hoe ver je komt zonder overvolten. Maar het is zeker wat preformance gain en ik ga je niet afraden om over te clocken. Gewoon lekker mee spelen maar niet te gek doen met overvolten. Goed je temp checken en inderdaad furmark niet te lang draaien daar ben ik ook geen fan van.
Je moet jezelf afvragen of je die paar extra fps het waard vind om je voltage op te krikken.
Als je dan toch echt extreem gaat overclocken dan haal je er zeker winst uit zonder meer maar dan gaat je kaart echt heel wat minder lang mee.
En voor de huidige Nvidia reeks is 70 een mooie maximum temp om je aan te houden, ja de tjmax is rond de 100-110 graden maar dan is je kaart binnen een uur naar de filistijnen als ie op die temp draait.
Als er een dikke fail in de powerfases zit dan kun je dat duidelijk zien als je het powersupply circuit naloopt dan zul je duidelijk zien als daar een fail zit, het komt voor dat dat kapot gaat maar ik durf met zekerheid te zeggen dat 9/10x dat door een te hoog voltage gekomen is.
We kijken ook altijd eerst of de kaart is doorgebrand dit tesamen met een fail in het powercircuit is genoeg om serieuze twijfels te trekken bij de aard van het defect. We sturen ze bijna altijd wel gewoon op maar er zijn er al te veel terug gekomen met een leuke melding dat ze door gebruikers "geweld" zijn gesneuveld.
een hele pc RMA? Grappenmaker, ik weet niet waar jij werkt, maar als mij gevraagd word mn hele pc mee te nemen voor een kapotte kaart dan lach ik je meteen uit of vraag om verhuis kosten, kom nou.. En in afterburner kan je echt niet zien hoe hoog iemand geclockt heeft ooit, zou wat zijn hey..
Als de pc aankomt met een defect gaat de pc mee zoals elk bedrijf gaan we geen losse onderdelen testen dat werkt niet uiteraard blijft de pc zelf gewoon staan als het defect ook daadwerkelijk in dat onderdeel zit dat lijkt me vrij logisch.
Afterburner is uit te lezen dat is echt niet moeilijk hoor.
Onzichtbare arti's zijn wel schadelijk voor de gpu, en ik wil liever een 24/7 oc die echt stabiel is.. Ik weet dat ik makkelijk praten heb met een WC set.. Maar vind een arti vrije oc wel belangrijk. Ik check dus wel persoonlijk een minuut of 5-10 de OCCT gpu test... Geen arti-> mooie oc voor 24/7
Met WC heb je een lagere temperatuur dus dan blijft je kaart langer heel bij een overvolt maar als je het geld hebt/wilt uitgeven voor een WC set dan kun je ook 2 580's in SLI zetten dan kan je overclocken wat je wilt maar 1 580 komt nooit hoger dan 2 in SLI(met overclock zonder extra volt zeker)
Ik roep niet dat ie voltage moet verhogen, maar het is mogelijk als ie nog een hogere clock wil halen. Maar heel eerlijk, voor 24/7 gebruik ik geen extra voltage, maar gewoon stock met een lichte oc.. ruim voldoende voor de fermi architectuur..
Ik draai ook een lichte OC op dit moment zal na de vakantie eens rustig en er goed de tijd voor nemen om de boel goed te OC'en zonder extra voltage te gebruiken. Mijn 2600K loopt ook van 3.4ghz naar 4.3 zonder extra volt dus dat vind ik ook prima, ik wil graag 3 jaar met 1 pc doen zonder rma ed. dus ik hou alles liever op stock voltage.