Verwijderd

Hey Allemaal,

Ik heb ook een GTX 580 aangeschaft na het gebruik van een 6970,
In CCC had ik alles op performance gezet kwa settings ipv quality.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik het het best instellen bij de Nvidia control center?

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Gewoon lekker laten staan, in tegenstelling tot de ATI drivers werkt nvidia bijna altijd wel out-of-the-box zoals het hoort.

Je kunt evt naar eigen smaak de boel wel aanpassen bij 'Adjust settings with preview' of 'Manage 3D settings'
Dit kun je linksboven in het Nvidia control panel vinden.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertram459
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-04 08:29

Bertram459

Happy camper

Misschien nog leuk voor mensen die twijfelen over overstap:

Ik heb vandaag mijn 580GTX binnen gekregen, kwam van 2x 460GTX 768MB af. Bench resultaten:

Unigine Heaven Benchmark:
GTX460 768MB SLI
Score: 1223
FPS 48.5
Min 23.5
Max 89.2

GTX460 768MB SLI OC
Score: 1284
FPS 51.0
Min 24
Max 94

GTX580
Score: 1470
FPS: 58.3
Min 27.7
Max 115.8

3D mark Vantage (high settings)
GTX 460 SLI
Score: H18185
GPU 16246
CPU 56224

GTX 460 SLI OC
Score H19441
GPU 17399
CPU 58067

GTX 580
Score H20373
GPU 18080
CPU 72439

Oc was ongeveer naar 900 core en 1950 mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:33:
Hey Allemaal,

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het het best instellen bij de Nvidia control center?
Ben benieuwd naar je ervaringen t.o.v. 6970. De ATI drivers hebben reeds veel performance goedgemaakt t.o.v. de GTX580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

vandaag knoop doorgehakt en de pricewatch: MSI N580GTX Twin Frozr II/OC besteld.

benieuwd hoe die zal presteren op een AM2+ mobo met DDR2 ram (inventaris: DARKFLOW 2.0)...

[ Voor 18% gewijzigd door JJ Le Funk op 29-08-2011 21:20 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 560GTX TI Hawk en man.. wat komt daar een geluid uit.
Nu heb ik gisteren Tropico 4 gespeeld, en dan piekt de game tegen fan speeds van 80% aan en temperaturen van 73-74 graden. Zijn dit normale waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eperium schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:50:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen t.o.v. 6970. De ATI drivers hebben reeds veel performance goedgemaakt t.o.v. de GTX580.
En andersom ook natuurlijk hé ;)
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:33:
Hey Allemaal,

Het beste is om het op standaard waarden te laten staan. Sommige games lopen juist broerder of
krijgen rare effecten.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:11:
Nu heb ik gisteren Tropico 4 gespeeld, en dan piekt de game tegen fan speeds van 80% aan en temperaturen van 73-74 graden. Zijn dit normale waardes?
Een MSI 560Ti Hawk is echt een no go vind ik. Maat van me had twee van deze in SLI draaien en het was net een straaljager dat je hoorde, niet normaal gewoon! |:(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:11:
Ben van mening van niet, had hiervoor een GTX580 Frozr II en die deed exact hetzelfde, kreng werd ook >90C heet bij Crysis 2 bij een fan speed van 70~80, heb nu een EVGA SC en die wordt max. 87C maar wel met een fan speed van tussen de 50~60 terwijl deze een stock cooler heeft. MSI Frozr of Hawks coolers zijn niet meer wat ze geweest zijn lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat er "problemen" zijn met -voor een twinfrozr3 koeling- te hoge temperaturen van de GTX560Ti HAWK is duidelijk. Misschien dat het verhoogde voltage, inclusief het ontbreken van een 5e heatpipe toch ervoor zorgt dat hij te warm wordt, daar waar stock GTX560Ti kaarten (weliswaar niet overgeklokt) een lagere temp kunnen halen.

Maar om nou te zeggen dat alle twinfrozr2 en 3 koelingen niet meer zijn zoals ze zijn geweest, vind ik wat kort door de bocht. Dat er enkele exemplaren tussen zitten die warmer worden hoeft niet aan de koeling te liggen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Eperium schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:23:
Ben van mening van niet, had hiervoor een GTX580 Frozr II en die deed exact hetzelfde, kreng werd ook >90C heet bij Crysis 2 bij een fan speed van 70~80, heb nu een EVGA SC en die wordt max. 87C maar wel met een fan speed van tussen de 50~60 terwijl deze een stock cooler heeft. MSI Frozr of Hawks coolers zijn niet meer wat ze geweest zijn lijkt het wel.
Kijk eerst eens naar de clocksnelheid en bijbehorende voltages voordat je wat gaat roepen :O

Je kunt mij echt niet wijsmaken dat een stock Nvidia koeler beter presteert dan een TF2/3 of welke custom koeler dan ook bij dezelfde clocksnelheid en als de custom koeler met OC draait dan is dat uiteraard niet te vergelijken, dat kan elke gladiool wel bedenken dat een kaart met OC warmer loopt 8)7

Ik heb een MSI 570 TF3 op 800mhz en deze loopt idle op 33 en load (crysis2) 60 dus TF3 is wel degelijk een goede koeler.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
naaitsab schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:17:
[...]

Kijk eerst eens naar de clocksnelheid en bijbehorende voltages voordat je wat gaat roepen :O

Je kunt mij echt niet wijsmaken dat een stock Nvidia koeler beter presteert dan een TF2/3 of welke custom koeler dan ook bij dezelfde clocksnelheid en als de custom koeler met OC draait dan is dat uiteraard niet te vergelijken, dat kan elke gladiool wel bedenken dat een kaart met OC warmer loopt 8)7

Ik heb een MSI 570 TF3 op 800mhz en deze loopt idle op 33 en load (crysis2) 60 dus TF3 is wel degelijk een goede koeler.
Tja...ik schrijf dat ik dat van mening ben, gezien de topics, andere forums en het feit dat ik en wat andere vrienden er slechte ervaringen mee hebben - wellicht een verkeerde batch, hoewel ik ook voorheen juist goede ervaringen mee had, daarbij praat ik ook niet over de TF3 maar over de TF2 en de hernoemde HAWK. Verder liep de MSI TF2 niet eens fatsoenlijk stabiel op de standaard voltage van V1.025, 3dmark11 en Crysis 2 knalde er gewoon uit, ook hier is genoeg over te vinden. Verder heb ik de EVGA en MSI op dezelfde specs (dus standaard 797 vs 800 Mhz) laten draaien, waarbij de EVGA zelfs een standaard hogere Voltage had namelijk 1.088 wat zou moeten leiden tot nog hogere temps.

P.s. Ik zal voortaan m'n mening voor me houden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Eperium schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:15:
Tja...ik schrijf dat ik dat van mening ben, gezien de topics, andere forums en het feit dat ik en wat andere vrienden er slechte ervaringen mee hebben - wellicht een verkeerde batch, hoewel ik ook voorheen juist goede ervaringen mee had, daarbij praat ik ook niet over de TF3 maar over de TF2 en de hernoemde HAWK. Verder liep de MSI TF2 niet eens fatsoenlijk stabiel op de standaard voltage van V1.025, 3dmark11 en Crysis 2 knalde er gewoon uit, ook hier is genoeg over te vinden. Verder heb ik de EVGA en MSI op dezelfde specs (dus standaard 797 vs 800 Mhz) laten draaien, waarbij de EVGA zelfs een standaard hogere Voltage had namelijk 1.088 wat zou moeten leiden tot nog hogere temps.

P.s. Ik zal voortaan m'n mening voor me houden :o
Ik weet niet welke topics en forums jij gelezen hebt maar op de 560 hawk na hoor en lees ik erg weinig problemen over de TF koelers zeker niet meer dan de concurentie.

Het lijkt er dan toch op dat je een gare batch hebt aangezien de TF3 hier subliem werkt en als je een knappe review erbij pakt zul je lezen dat de TF2/3 bijna altijd in de top eindigt.

PS. Jij geeft je mening zonder deze goed te onderbouwen en gelijk de MSI koeler de "schuld" te geven, hoe goed een product ook is er zal altijd de kans bestaan dat jij nou net een defecte/niet 100% kaart in handen krijgt. Ik zie nergens terug dat jij contact heb gehad met de (web)winkel voor een RMA op de kaart bijvoorbeeld.

"Aftermarket" koelers zoals de TF en WF zijn voornamelijk stiller en koelen ook vaak(dus niet altijd) beter dan stock koelers maar verwacht geen wonderen, iets wat toch vaak gebeurd en dan komt er weer zon mooi verhaal dat de koeler niet deugt en teleurstellend dit teleurstellend zo(heb het nu niet over jouw post).
dat soort mensen moet het eens proberen met een stock koeler dan merk je pas hoe veel herrie zon koeler maakt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
JT888 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:40:
Goed om te horen inderdaad :)

Was zelf ook van plan voor de gtx580 te gaan :) tot ik deze benchmark en de benchmarks van de gtx570 zag.
Mag ik je alvast wel vertellen dat die anandtech benchmark pure poep is, wat een slechte noob review site zeg. Ga 3-sli draaien op een 920 op 3.33 ghz ja dan wordt je vies hard gebottlenecked ik ga niet eens kijken naar welke drivers etc ze draaien. Sli 580 is toch echt een stuk sneller dan 6970 in crossfire. Verder zijn de 570 in sli zeker aantrekkelijker dan een single 580, echter 2x580 is natuurlijk weer leuker maarja dat kost veel centjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
naaitsab schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:40:
[...]

Ik weet niet welke topics en forums jij gelezen hebt maar op de 560 hawk na hoor en lees ik erg weinig problemen over de TF koelers zeker niet meer dan de concurentie.

Het lijkt er dan toch op dat je een gare batch hebt aangezien de TF3 hier subliem werkt en als je een knappe review erbij pakt zul je lezen dat de TF2/3 bijna altijd in de top eindigt.

PS. Jij geeft je mening zonder deze goed te onderbouwen en gelijk de MSI koeler de "schuld" te geven, hoe goed een product ook is er zal altijd de kans bestaan dat jij nou net een defecte/niet 100% kaart in handen krijgt. Ik zie nergens terug dat jij contact heb gehad met de (web)winkel voor een RMA op de kaart bijvoorbeeld.

"Aftermarket" koelers zoals de TF en WF zijn voornamelijk stiller en koelen ook vaak(dus niet altijd) beter dan stock koelers maar verwacht geen wonderen, iets wat toch vaak gebeurd en dan komt er weer zon mooi verhaal dat de koeler niet deugt en teleurstellend dit teleurstellend zo(heb het nu niet over jouw post).
dat soort mensen moet het eens proberen met een stock koeler dan merk je pas hoe veel herrie zon koeler maakt.
Hieronder mijn post van m'n RMA staat in dit forum (zoek maar op gtx580 + rma). Bij Komplett zeiden ze al dat het om een slechte batch ging, overigens staat er nog iemand in dit forum die hetzelfde had met dezelfde kaart (misschien kreeg ik die van hem wel :+ Gelukkig hebben ze 'm netjes teruggenomen, dus cudos hiervoor. Kortom is de conclusie dat je het soms ook niet kan treffen.

Zonet ook m'n GTX580 teruggestuurd (beroep gedaan op herroepingswet binnen 14 dagen).

Product kwam binnen, getest met 3dmark11, Crysis 2 en Heaven. Bij eerste twee spontane freezes. Blijkt dat de Frozr II te weinig voltage te hebben voor de standaard OC default. Nou lekker dan, ga dus zelf niet aan de slag met AB, z'n kaart moet out of the box werken. Het ergste nog is dat de leverancier hier niks aan kunnen doen maar dat de fout bij de fabrikant ligt. In dit geval MSI.

Nadeel van een RMA zou zijn dat ik dus 14 dagen (inclusief verzend en ontvangen) moet gaan wachten voordat ik een nieuwe retour heb, met de kans dat die dezelfde fout vertoond, daarbij kun je dan ook gelijk fluiten naar je recht op herroeping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:40:
[...]

8)7 Lees je wel eens de reviews door hier op tweakers? (helaas heb ik mij laten lijden door BBG, anders zou ik er niet bij staan)

Reviews op tweakers over de 560 hawk:

Terw_Dan 2 sterren
woukabouter 3 sterren
me12en3 2 sterren
Apekont1 3 sterren
Ronneuh 1 ster
DemoniCEVL 1 ster
nlx3513 2 sterren
GameR!, 3 sterren

Dat zijn 8 van de 14 reviews waar er een opmerking gegeven word. En dan tel ik mijn eigen review niet mee nog.

De resultaten zijn duidelijk, ik krijg ook de indruk dat het in het ontwerp van de fans zit. Het was mij nooit opgevallen als ze niet zo'n enorm mechanisch jankend geluid maken. Ik twijfel over het RMA sturen, ik wil van het geluid af maar vind het jammer dat ik dan niet kan gamen voor een paar weken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:35:
[...]

8)7 Lees je wel eens de reviews door hier op tweakers? (helaas heb ik mij laten lijden door BBG, anders zou ik er niet bij staan)

Terw_Dan 2 sterren
woukabouter 3 sterren
me12en3 2 sterren
Apekont1 3 sterren
Ronneuh 1 ster
DemoniCEVL 1 ster
nlx3513 2 sterren
GameR!, 3 sterren

Dat zijn 8 van de 14 reviews waar er een opmerking gegeven word. En dan tel ik mijn eigen review niet mee nog.

De resultaten zijn duidelijk, ik krijg ook de indruk dat het in het ontwerp van de fans zit. Het was mij nooit opgevallen als ze niet zo'n enorm mechanisch jankend geluid maken. Ik twijfel over het RMA sturen, ik wil van het geluid af maar vind het jammer dat ik dan niet kan gamen voor een paar weken.
Lees jij zijn comment wel? Hij zegt op de Hawk na. De hawk is gewoon een straaljager de andere Twin frozr koelers maken dat geluid niet.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

voor zover ik kan lezen maken andere HAWK-TF3 kaarten dan de GTX560Ti HAWK niet zo'n geluid nee. De GTX570 Power Edition, en radeon hawks maken niet zo'n pokkeherrie als de GTX560Ti hawk.

Als je ook kijkt naar de GTX560Ti HAWK, is dit de enige hawk, waarbij de twinfrozr3 koeling wat afwijkt. Deze is kleiner: kleinere heatsink en dus minder warmteafgifteoppervlak (3x woordwaarde), en heeft 1 heatpipe minder.
Dit in combinatie met het hogere standaard voltage en de hogere overklok, zou dit een reden kunnen zijn.

Echter ben ik er nooit achter gekomen of de fans die op de TF3-koeling gebruikt worden nou echt meer lucht verplaatsen, dan de TF2-koelers.
Leuke marketingpraat, die 20% extra airflow door die winglets en "sturdy" design, maar het is ook gebleken dat de TF3 fanprofielen hoger zijn dan die van TF2-kaarten, wat de extra koeling verklaart.
Vandaar dat ik al sinds april dit jaar een videokaart-koeler review aan het verwachten ben, die eens goed in kaart zou moeten brengen welke koeler nou het efficientst koelt in verhouding tot het aantal dB (uiteraard met dezelfde voltages en corespeeds e.d.)

Feiten die er liggen:
1: de GTX560Ti HAWK is wel een stabiele kaart, maar de koeling voldoet gewoon niet zoals het eigenlijk zou horen: hij wordt warmer er dus lawaaiiger. Dit kan dus door de afwijkende, kleinere TF3-koeler komen.
2: Overige HAWK en TwinFrozr2/3 kaarten presteren gewoon wel goed en het geluid is ook OK.
3: Fanprofielen van de ene koeler wijken af van de andere koeler, waardoor de TF3 waarschijnlijk harder draait.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 01:16:
[...]

Mag ik je alvast wel vertellen dat die anandtech benchmark pure poep is, wat een slechte noob review site zeg. Ga 3-sli draaien op een 920 op 3.33 ghz ja dan wordt je vies hard gebottlenecked ik ga niet eens kijken naar welke drivers etc ze draaien. Sli 580 is toch echt een stuk sneller dan 6970 in crossfire. Verder zijn de 570 in sli zeker aantrekkelijker dan een single 580, echter 2x580 is natuurlijk weer leuker maarja dat kost veel centjes :)
plus 1
Het is indd een slechte benchmark site. 3Dguru moet je nemen alsje serieuse vergelijkingen wilt maken.
Deze mensen kijken ook veel minder naar de fabriekant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

PostNL track&trace
29.08.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
30.08.2011:
Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
30.08.2011:
31.08.2011:
snap er geen hout van maar iets zegt me dat ook vandaag de GTX580 niet geleverd gaat worden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm er gaat gewoon wat fout bij TNT. Hebben ze wel vaker een bestuurder die het niet kan vinden of
het niet red voor zijn vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:17:
[...]

plus 1
Het is indd een slechte benchmark site. 3Dguru moet je nemen alsje serieuse vergelijkingen wilt maken.
Deze mensen kijken ook veel minder naar de fabriekant.
Er is altijd wat op te merken en er zijn maar wat weinig sites die het echt goed doen. Normaal gesproken is Anandtech wel redelijk goed al ben ik het zeker eens dat een SLI bench met een cpu op 3.33Ghz niet zo slim is.
Maar er zijn ook een hoop mensen die Guru3d weer afbranden voor het recyclen van benchmarks, maar dat doet Techpowerup bijv. ook. Ben het dan ook niet geheel eens met de kritiek op Guru.
Een andere site die ook goed is, is HardOCP, probleem daar is de selectie van games, want als je 5 games test waarvan er eentje F1 2010 is, dan is 20% al bevoordeeld t.o.v. AMD... Zet er dan een nvidia game als Lost Planet 2 langs, maar dat doen ze niet. etc/etc.
Computerbase.de is trouwens ook een goede site, maar sommigen hebben wat moeite met Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is indd waar, als ik het zo goed begrijp bestaat er geen beste benchmark site.
Er zijn altijd wel nadelen denk ik dan. Beter pak je een paar site's bij elkaar dan.

HardOPC vind ik juist weer erg slecht. Ze laten AMD daar altijd beter uitkomen en Nvidia laten ze wat in de kou staan. Om dze redenen is dit wel een van de slechtste bench site's.
Ze zijn gewoon heel erg pro AMD.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik niet zo zeer, ze delen ook Gold-awards uit aan Nvidia kaarten zoals de MSI GTX580 Extreme/ Asus GTX580 Rog Matrix/ Asus GTX560 Ti DCUII.
Probleem is dat de de selectie games die ze gebruiken in mijn ogen net iets te voordelig uitpakken voor AMD, waardoor vanzelfsprekend AMD-kaarten ook net wat beter uit de test komen en die vaker beter beoordeeld worden.
Het goede aan HardOCP is dat ze kritiek ook ter harte nemen en zodoende de GTX580 SLI review opnieuw hebben gedaan nadat er kritiek was op de cpu snelheid. Dat was namelijk eerst een i7 920 @ 3.6Ghz ofzo en die hebben ze daarna verandert in een i7 2600K @4.8Ghz, met grote verschillen als gevolg.

Maar verder moet je idd gewoon een x-aantal relatief goede sites pakken en dan er zelf een conclusie aan verbinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
[b][message=36680349,noline]
Maar verder moet je idd gewoon een x-aantal relatief goede sites pakken en dan er zelf een conclusie aan verbinden.
Hier sla je de spijker op zn kop! gewoon meerdere sites checken maar zelf vind ik guru 3d wel goed hoor meestal zijn ze wel eerlijk over de keuzes etc, zo lees ik vaak dat ze goed overwegen tussen ati en nvidia maar ik heb inderdaad wel gehoord dat ze soms biased zijn voor nvidia. Die review van hardOCP heb ik ook gelezen en dat vindt ik dan goed dat ze naar hun gebruikers luisteren. Nvidia kaarten hebben erg veel aan snelle cpu's en tri sli is volgens mij moeilijk om niet te bottlenecken aangezien je daar wel een flinke overclock voor nodig zal hebben. Maar inderdaad gewoon alles lekker doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:35:
Jij baseert je kennis op 1 forum? met een onwijs klein aandeel aan reviews?
*knip*

Als je goed gelezen had dan had je ook kunnen zien dat ik op de hawk na veel goede verhalen hoor en een enkel slecht verhaal zoals bij Eperium helaas het geval is/was.
De Hawk is net als de Gigabyte 560 SOC 1ghz gewoon teveel van het goede waardoor de WF3 en TF3 koelers tot hun uiterste gepushed worden en als je dan net een exemplaar hebt waar bijv. net te weinig pasta op zit dan loopt het spaak.

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Indd tweakers is niet echt een Forum voor benchmarks. Dan kun je beter
HWI gaan nemen die zijn hier wat beter in en dat forum is daar ook meer op gericht trouwens.
Ik heb hier nog wel eens wat slordige foutjes gezien.

• Galvatron
Zullen we het verder laten rusten..er zijn gewoon een paar slechte GTX560/580 in de markt en toevallig zijn het TF2 waarover hier is geschreven en waarschijnlijk is het gewoon een slechte batch. Voor de mensen met kaarten uit de slechte batch, stuur ze RMA. Ze horen namelijk koeler (geloof z'n 20C) en stiller te werken dan de standaard koeler. Het zijn dure kaarten waar je ook van mag verwachten dat ze doen wat de fabrikant aangeeft.

Verwijderd

Dat heeft nix met de cips te maken maar met de koeler van msi od een pcb fout van msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje over cuda en de gtx500 series. Welke progamma speelt blue ray af met de videokaart.
Ik heb zelf momenteel powerdvd maar die stottert soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Was er niet voor die TF2 580 met te weinig voltage een nieuw bios uit? Je kan iig op het msi forum je bios opsturen en dan krijg je een ge-edit bios terug met net wat hogere Vcore.

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=145747.0

Daarnaast heb je voor de twin frozr zeker hele goede airflow nodig. Een maat van mij heeft ze in sli, en in de eerste case draaide die tegen de 90c, nu met de storm sniper nog maar 75c..

[ Voor 29% gewijzigd door millman op 02-09-2011 15:17 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:32
millman schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:15:
Was er niet voor die TF2 580 met te weinig voltage een nieuw bios uit? Je kan iig op het msi forum je bios opsturen en dan krijg je een ge-edit bios terug met net wat hogere Vcore.

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=145747.0

Daarnaast heb je voor de twin frozr zeker hele goede airflow nodig. Een maat van mij heeft ze in sli, en in de eerste case draaide die tegen de 90c, nu met de storm sniper nog maar 75c..
Is inderdaad een bios update voor.
http://nl.msi.com/product...Frozr-II-OC.html#Download
Kan je installeren met liveupdate5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Heugelijk moment! installatie van de MSI twinfrozr OC GTX580:

jay twinfrozr 1
past njet :| de hdd drivecage drukt de kaart enkele milimeters naar links waardoor contactpunten verkeerd staan op het pcie-slot.

jay twinfrozr 2
drive cage hangt nu aan de bovenkant los, gtx580 ligt deels op de teruggeduwde harddisk (past niet meer in zn rails),
et voilà :)

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 02-09-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 10:00
MrJayMan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:43:
Heugelijk moment! installatie van de MSI twinfrozr OC GTX580:

[afbeelding]
past njet :| de hdd drivecage drukt de kaart enkele milimeters naar links waardoor contactpunten verkeerd staan op het pcie-slot.

[afbeelding]
drive cage hangt nu aan de bovenkant los, gtx580 ligt deels op de teruggeduwde harddisk (past niet meer in zn rails),
et voilà :)
Ha! Ben benieuwd hoe die bij je presteert!

Trouwens, misschien een idee voor een kleine casa update? als je graka je hdd bracket aantikt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

HOI!

ik heb nu 2 GTX 560 ti hawks op 975 mhz en ik had GTX 480 in SLI en in metro is de GTX 480 opstelling precies even snel!!!! op beide 800mhz die gtx 480!!! ook de benchmark 66 fps 560 en 68 fps gtx 480
In heaven ook 83 vs 84

DIt ownt keihard!!!!!!!!!!!!!

1 probleem het 1 GB komt vol als je gek doet maar de 1.5 GB van de 480 kaarten ook hoor!! daarom ben ik overgestapt op 1 GB .. ik kon de 480 ruilen met buurjongen voor 560 en bijbetaling :).

8)7 ik vind dat nvidia moet stoppen met dat idiote gedoe met 'half ' geheugen dus 1.5 GB OID!! beter gewoon 2!

:X

:F

Maar fijn ... ik draai in een antec 1200 en dat moet je echt wel hebben voor die hawks in SLI!! w 8) wat een hitte zeg 1 kaart 95 graden OOOOO :D

[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 07-09-2011 00:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
95 graden voor (je bovenste?) kaart? Zijn die Hawk kaarten met koelers die de lucht weer je kast in blazen? Misschien is het een idee om alle fans aan de achter / boven / zijkant op exhaust te zetten en er mogelijk wat bij te plaatsen.

Meer geheugen lijkt trouwens wel leuk, maar schiet je er wat mee op? Meer betekent vaak langzamer. En maak je er gebruik van? Je haalt zelf evenveel FPS met 1.5 of 1.0 GB. En 1.5Gb is behoorlijk veel, totdat je komt aan multimonitor setups met veel AA. Maar zelfs dan zullen de kaarten waarschijnlijk eerder te lage FPS produceren dan dat ze te weinig geheugen hebben.

Van wat ik gezien heb aan reviews wordt meer dan 1.5Gb (dat wordt dan 3Gb bij Nvidia) pas echt interessant en nuttig met 3 of meer GTX 580's. Ikzelf heb 2 GTX 580's en ik heb al wel gedacht om over te stappen op 2 3Gb modellen, als dat echt zou schelen zou ik het denk ik doen. Tot nu toe zie ik daar echter nog geen reden voor. (En ik game wel op 3 24" schermen, 6000x1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik heb het wel over AA op Q en hoog, dan schiet het wel omhoog dat geheugen verbuik Metro 2033 meer dan 2gb op sommige plekken...... ik vind 1 of 1.5 wel weinig IMO.

Tis maar net wat je er mee doet.
Maar ik had toch 40 euro gekregen voor een ruil voor GTX 480 naar een hawk en ik had voor 170 euro een nieuwe hawk erbij dus daarom heb ik er nu 2.

En heb genoeg fans in de kast :P. maar bovenste kaart wordt dus max 95 graden bij een kamertemperatuur van 26 graden, zo weet ik het max.

In crysis 85 graden ;) de bovenste bij 19 graden kamer

Kaarten zijn goed beveiligd ze zijn gemaakt om op 105/110 graden goed te functioneren terwijl er een slot op komt zodra de 100 graden wordt behaald, dus qua life zit het wel goed iig.

Maar ik stap toch echt over op de 680, het wordt toch wel erg warm in je kamer tijdens het gamen.

SLI is wel echt koning at ik dus wel zeggen ! performance 98% hoger in Metro met een 2e kaart is total madness.

[ Voor 75% gewijzigd door A87 op 07-09-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:08
Als jij erop kickt (zo leest het wel tenminste) dat je kaart zo lekker heet word dan moet je ook niet hier over een maand of 2 boos zijn dat ze kapot zijn want 95 graden klinkt niet gezond als de max 105/110 is.

Ik heb zelf 2 weken terug mijn processor koeler (standaard intel koelertje) maar eens vervangen + m'n kast (oude zwarte paradigit), Aangezien wanneer ik in de middag mijn hand waar dan ook legde de hele kast gloeiend heet aanvoelde (net op het randje van dat het brand qua temperatuur).

Dus een Scythe Mugen erin gezet en een CM690 II (basic) kast gekocht, loopt tenminste mijn CPU niet in de middag constant te balanceren tussen 70 en 80 graden ;).

Enige minpunt nu is dat ik op mijn Macbook (gelukkig een spiksplinternieuwe) noodgedwongen zit omdat ik mijn moederbord verkeerd aangesloten had en deze zodoende opgeblazen heb (Front HD audio op de audio link poort gezet, headset willen aansluiten en poef, moederbord gone). Kwam omdat mijn huidige videokaart de HD Audio aansluiting blokkeerde, (ASUS GTX570 DirectCUII) en ik dus de vergissing maakte.

Vervangend moederbord moeten bestellen omdat er tot overmaat van ramp 2 pinnetjes niet meer goed zaten in de CPU socket (een compleet raadsel hoe dat gebeurd is, cpu nooit vervangen heeft altijd gewerkt), wel korting gekregen bij 4Launch op een Asus Sabertooth x58 (goede en snelle service daar trouwens). Alles weer geïnstalleerd: krijg ik te maken met de "400/500 series lockup glitch".

Weer contact opgenomen met 4Launch, mag het moederbord weer inleveren en zal dan een nieuw intel moederbord kopen voor de "meerprijs" aangezien die intel moederborden best prijzig zijn (maar wel goed, aangezien ik eerst dus een DX58SO had). Dus nu hebben er in 3 a 4 weken tijd dadelijk 3 verschillende moederborden in een nieuwe kast, heerlijk is dat.

Ben er wel nu als de doods voor dat het dadelijk weer niet werkt, fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Ik zit te denken om een graka upgrade te doen daar ik graag een DX 11 kaartje wil.
Nu is mijn oog gevallen op de gtx560 omdat die rond mijn max prijs voor een graka zit.

Echter in de pricewatch staan de gtx560 ti en de gtx560, waarvan de gtx560 hoger geclocked en bovendien goedkoper is.

Zijn hier mensen met ervaring met één van beide kaarten?

Alvast bedankt.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Flex0r schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:35:
Ik zit te denken om een graka upgrade te doen daar ik graag een DX 11 kaartje wil.
Nu is mijn oog gevallen op de gtx560 omdat die rond mijn max prijs voor een graka zit.

Echter in de pricewatch staan de gtx560 ti en de gtx560, waarvan de gtx560 hoger geclocked en bovendien goedkoper is.

Zijn hier mensen met ervaring met één van beide kaarten?

Alvast bedankt.
De GTX560 Ti is de snelle variant van de GTX560. Zie het als Ti = Pro en gewoon = gewoon.
De GTX560 Ti presteert bijna gelijk als een HD6950. Als je budget het net aan toe laat, zou ik voor de Ti gaan.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Xtr3me4me schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:52:
[...]

De GTX560 Ti is de snelle variant van de GTX560. Zie het als Ti = Pro en gewoon = gewoon.
De GTX560 Ti presteert bijna gelijk als een HD6950. Als je budget het net aan toe laat, zou ik voor de Ti gaan.
Volgens de pricewatch zou de gtx560 sneller zijn. :?

Videochip GeForce GTX 560 GeForce GTX 560 Ti
Nominale snelheid videochip 925MHz 900MHz
Shader clock 1,85GHz 1,8GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Flex0r schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:38:
[...]

Volgens de pricewatch zou de gtx560 sneller zijn. :?

Videochip GeForce GTX 560 GeForce GTX 560 Ti
Nominale snelheid videochip 925MHz 900MHz
Shader clock 1,85GHz 1,8GHz
Jij vergelijkt tussen 2 auto's ook zeker alleen de PK's en niet het gewicht en onderstel?

De 560 is langzamer dan een 560TI en dat komt door het volgende:
Cuda cores 560 vs 560TI

2 seconden op google had je ook kunnen vertellen dat een 560 zeker niet sneller is dan een 560TI en waarom :w

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

idd wel erg dom kerel! Door dit soort fouten geven mensen al snel 1600 euro te veel uit dan iemand die eerst op google speurd .. en zelf alle ssamensteld o.a

336 shaders (GTX 560) VS 384 shaders (GTX560TI) .. reken maar uit.. daarnaast zijn er GTX 560 ti kaarten die al op 950mhz draaien (GTX 560 TI HAWK)

En van autos zal hij vast nooit hebben gehoord want het begrip TI zegt ook wat in de auto wereld

[ Voor 13% gewijzigd door A87 op 09-09-2011 18:44 ]

• Flex0r
naaitsab schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:23:
[...]

Jij vergelijkt tussen 2 auto's ook zeker alleen de PK's en niet het gewicht en onderstel?

De 560 is langzamer dan een 560TI en dat komt door het volgende:
Cuda cores 560 vs 560TI

2 seconden op google had je ook kunnen vertellen dat een 560 zeker niet sneller is dan een 560TI en waarom :w
Lias schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:44:
idd wel erg dom kerel! Door dit soort fouten geven mensen al snel 1600 euro te veel uit dan iemand die eerst op google speurd .. en zelf alle ssamensteld o.a

336 shaders (GTX 560) VS 384 shaders (GTX560TI) .. reken maar uit.. daarnaast zijn er GTX 560 ti kaarten die al op 950mhz draaien (GTX 560 TI HAWK)

En van autos zal hij vast nooit hebben gehoord want het begrip TI zegt ook wat in de auto wereld
Daarom stel ik hier toch ook de vraag.
Maar een beetje normaal antwoord/uitleg van meerdere mensen qua ervaring is blijkbaar te veel gevraagd hier.

Maar goed ik zal in het vervolg gaan googlen alvorens hier een vraag te droppen.
Iig dank voor de wel to-the-point uitleg.

Mvg,

Gediplomeerd automonteur

[ Voor 6% gewijzigd door Flex0r op 10-09-2011 16:05 ]

• naaitsab
  • Nu online
Flex0r schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:17:
Daarom stel ik hier toch ook de vraag.
Maar een beetje normaal antwoord/uitleg van meerdere mensen qua ervaring is blijkbaar te veel gevraagd hier.

Maar goed ik zal in het vervolg gaan googlen alvorens hier een vraag te droppen.
Iig dank voor de wel to-the-point uitleg.

Mvg,

Gediplomeerd automonteur
We zitten hier op een forum waar op z'n minst van je gevraagd word dat je zelf even gezocht hebt zowel op het forum zelf als op google.
Dat Lias zo "spottend" (om het netjes te houden) reageert is ook niet de bedoeling maar dat is een ander verhaal.

Moraal van het verhaal, enkel de snelheid op papier van een pc onderdeel zegt nada.
Om een voorbeeld te geven een c2d E8400 loopt op 2x3ghz maar is een stuk langzamer dan een huidige i3 die op 2x2,66ghz draait.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Flex0r
Had ook al wel gegoogled alleen blijkbaar niet voldoende of niet goed genoeg.
Weet ook dat snelheid niet alles zegt.

Ik weet nu voldoende iig. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Vrij veel mensen zijn hier niet te spreken over het lawaai van hun MSI GTX560-Ti Hawk.
Ik zat zelf ook te overwegen deze kaart te kopen. Dat zo'n kaart luider wordt naarmate de load hoger wordt, lijkt mij normaal, als dat echter zo'n irritant "jet engine ge-whine" wordt, dan nee dank u...

Mijn vraag is: kan iemand mij zeggen hoe het geluidsniveau van de Asus GTX560-Ti DirectCU II dan is? (Ik weet dat die veel lager geklokt is, maar hij is ook 30€ goedkoper, en hopelijk een pak stiller).

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 13-09-2011 11:01 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:58:
Vrij veel mensen zijn hier niet te spreken over het lawaai van hun MSI GTX560-Ti Hawk.
Ik zat zelf ook te overwegen deze kaart te kopen. Dat zo'n kaart luider wordt naarmate de load hoger wordt, lijkt mij normaal, als dat echter zo'n irritant "jet engine ge-whine" wordt, dan nee dank u...

Mijn vraag is: kan iemand mij zeggen hoe het geluidsniveau van de Asus GTX560-Ti DirectCU II dan is? (Ik weet dat die veel lager geklokt is, maar hij is ook 30€ goedkoper, en hopelijk een pak stiller).
Hij is een stuk stiller. Heb al 2 Ti's draaien. De Zotac versie daarin tegen is al helemaal stil.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de 560-TI hawk fans naar de kaart toe blazen of ervan af? Ik zit er aan te denken een fan op de kaart te richten om een deel warmte af te voeren en de kleine fans te ondersteunen (om de jetengines wat minder snel te laten gillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Hallo, ik heb sinds kort een MSI GTX560 Ti Twin Frozr II / OC.

Nu ben ik even aan het overclocken geslagen en m'n temps in-game zijn prima, heb nog geen 70c gezien, alleen in Furmark lopen ze toch flink op. Is dit normaal voor mijn settings?

Ik had na 30 min. Furmark op de volgende settings:

Core Voltage: 1037mV.
Core Speed: 980Mhz.
Shaders: 1960Mhz.
VRAM: 2300Mhz.
Maximale temp: 85c met 84-87% fanspeed.

Niks alarmerends dus alleen ben benieuwd of andere mensen met deze kaart / koeler betere resultaten hebben. Wil nog wel wat verder pushen maar wil niet boven de 90c in Furmark komen zodat op een warme dag m'n kaartje in-game mooi onder de 80c blijft.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Zoals vaker is vermeld geen Furmark gebruiken.
Dit strest je kaart in zulke mate dat de kans dat je de boel om zeep helpt reeël aanwezig is.

Speel gewoon wat spellen die je vaak speelt en evt crysis2 benchmark, tijdens deze spellen hou je de temperatuur bij in een grafiekje en kijk of er "gevaarlijke" uitschieters zijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag een Zotac 560 ti AMP aangeschaft.
Was even wikken en wegen tussen een 560 of 6950, maar de keuze voor een OC 560 ti is voor mij de biggest bang for my buck. Dus of een OC 560 ti van msi, gigabyte of zotac.

Heb niet het id dat de AMP editie veel in omloop zijn, maar de gigabyte is slecht verkrijgbaar, iig voor een concurerende prijs, en de msi doet me ivm de verschillende recenties afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ben wel wat teleurgesteld in het overclockpotentieel van men Asus GTX560Ti (de non-TOP versie).

Ik las overal dat de 560Ti op default voltage zonder problemen 940Mhz core en 2200Mhz mem moet halen.
Default voltage van mijn kaart is 1.012V. Om geen artifacts meer te hebben in Unigine Heaven (flitsende balken in bepaalde scenes) moet ik de vcore al op 1.037V zetten voor 900Mhz... Voor 940Mhz is 1.05V nog net te weinig... Ook in Crysis kreeg ik artifacts (flitsende pixels hier en daar)

Memory is dan weer geen probleem op 2200Mhz (nog niet hoger geprobeerd).

Het verschil tussen die 2 stapjes vcore is in Furmark wel al snel een graad of 2-3, waarbij hij tot 84°C kan oplopen (met case fans op max). Idle is +- 45°C. In Crysis 1 zit hij rond de 70°C.

In principe kan ik dus nog hoger, maar men idle is nogal hoog (dual monitor, dus geen auto-downclock), en daardoor begint de fan zo al lichtjes hoorbaar te worden. Het feit dat ik vrijwel direct de vcore moest verhogen doet mij ook vermoeden dat ik geen al te fatsoenlijke sample te pakken heb en hem beter niet teveel stress, dus ik denk dat ik het hierbij zal laten ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:21
Niet elke Asus GTX560Ti is even goed overklokbaar, het ljikt erop dat je gewoon pech hebt.
Je hebt nu overigens ook al een aardige (niet beloofde) overklok te pakken.

Heb je al geprobeerd met alles op stock en dan eerst alleen de core overklokken?
(dus geheugen weer terug)

Furmark is te zwaar voor nvidia kaarten, geen conclusies aan hangen.
In principe is je temp ingame en idle nog prima, je kunt hem dus wat verder overklokken/overvolten en de fan dezelfde snelheid laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik zal ook even Heaven downloaden en die gebruiken voor m'n OC.
Draai nu al een paar dagen games als BC2 en Black Ops probleemloos op 980Mhz-2300Mhz 1.037v.

Wil toch minimaal de 1000Mhz even halen :)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Heb je al geprobeerd met alles op stock en dan eerst alleen de core overklokken?
(dus geheugen weer terug)

Furmark is te zwaar voor nvidia kaarten, geen conclusies aan hangen.
Ja hoor, ik dacht eerst dat die flitsende balken veroorzaakt werden door te hoge mem clock (en dat die flitsende pixels in crysis veroorzaakt werden door te hoge gpu clock), tot ik in Unigine merkte dat de mem clock helemaal niets veranderde; de gpu clock & voltage daarentegen... (2 schermen met op het 1 de benchmark/stress test en op het ander een OC utility is wel zeer handig om real time de resultaten te zien :))

Furmark gebruik ik enkel om de hoogst mogelijke gpu temp te onderzoeken, of als quick bench, maar ik weet van de "power limiterer" door nvidia. (Dat gezegd zijnde, als ik de /gtxoocp vlag aanzet in furmark, of hoe die ook noemde, merk ik absoluut geen verschil qua temps, load of fps...)

Wel raar dat ik in Furmark helemaal geen artifacts of crashes zag, zelfs op mijn default te lage 1.012v op 930Mhz, waar ik er in Unigine onmiddelijk zag... (Ook niet overal trouwens. Maar ik kan het gemakkelijk reproduceren; ze beginnen een 20-tal seconden ofzo in de benchmark. Dus als ik men camera vooraan-onder die "boot-zeppelin" positioneer, zo gericht dat ik de boot & de bovenste rotsen & het wandelpad schermvullend in beeld heb, zie ik allemaal verticale lijnen en balken flitsen vanaf het houten wandelpad naar omhoog :p Stel dat ik de boot volledig in profiel in beeld neem, zal ik geen artifacts zien bv :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Furmark is in mijn ogen gebouwd op een zo hoog mogelijk verbruik en een zo hoog mogelijke temperatuur.

Heaven daarentegen is werkelijk gemaakt om de totaal andere berekeningen van een werkelijke 3D app na te doen en dan op een erg zware manier.

Ik heb net zelf even Heaven gedraaid een half uurtje lang en heb voor 1000Mhz core een flink hoog voltage nodig.

Even de vraag aan jullie of dit veilig is. Ik heb 30 minuten gedraaid op de volgende settings:

MSI GTX560 Ti TFII/OC
Core: 1000Mhz
Shaders: 2000Mhz
VRAM: 2300Mhz
GPU Voltage: 1075mV.
Maximale temp in Heaven: Vlakke lijn op 69c met 64% auto fanspeed (iets aangepaste, fellere curve in MSI AB trouwens).

Het kan zijn dat ik tot 1100mV nodig ga hebben om hem werkelijk 100% stabiel te krijgen maar, is dit een beetje te doen op deze kaart. De temps zeggen van wel, zeggen de VRM's ook ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

[quote]naaitsab schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:37:
Zoals vaker is vermeld geen Furmark gebruiken.
Dit strest je kaart in zulke mate dat de kans dat je de boel om zeep helpt reeël aanwezig is.
//
Crysis stresst hier erger + metro 2033 (dit was met GTX 480 in sli).

Maar idd me voeding was op den duur wel kapot weet niet of dat nou nou furmark kwam :P
1000w 8)7 8)7 8)7.

Heb nu 2 GTX 560 ti hawk.............. maar de twin frozr 3 is echt een klote koeler, de 3 slots arctic koelt een graad of 30 beter }:O

ik heb op 1 kaart 1020 gehaald op 1175v :P. en geheugen op 5300!! MHZ LOL dik 170gbps hahaha

[ Voor 61% gewijzigd door A87 op 20-09-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Buzz_Fuzz schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:46:
[...]

Ja hoor, ik dacht eerst dat die flitsende balken veroorzaakt werden door te hoge mem clock (en dat die flitsende pixels in crysis veroorzaakt werden door te hoge gpu clock), tot ik in Unigine merkte dat de mem clock helemaal niets veranderde; de gpu clock & voltage daarentegen... (2 schermen met op het 1 de benchmark/stress test en op het ander een OC utility is wel zeer handig om real time de resultaten te zien :))

Wel raar dat ik in Furmark helemaal geen artifacts of crashes zag, zelfs op mijn default te lage 1.012v op 930Mhz, waar ik er in Unigine onmiddelijk zag...
Dude, ik heb al artifacts als ik heaven open met wel tig kaarten die ik heb gehad... het ligt aan die benchmark in metro 2033 zul je dit ook zien!

Zolang games dit niet hebben is alles goed, te hoge memory geeft witte textures en knipperlichtjes alsof het kerst is

[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 20-09-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Lias schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:33:
[quote]naaitsab schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:37:
Heb nu 2 GTX 560 ti hawk.............. maar de twin frozr 3 is echt een klote koeler, de 3 slots arctic koelt een graad of 30 beter }:O
Kijk je ook even naar de prijs?
Als ik naar de 570 als voorbeeld kijk is die net zo duur met TF3 dan met de stock nvidia koeler.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Mwah. Mijn GTX560 Ti gaat niet hoger dan 1025Mhz op 1.10 wat op zich al heel wat is.
Voor 24/7 doen we het wat zuiniger aan met 1000Mhz op 1.075v. Is Heaven (30 min) en 3dm Vantage stable dus nu even wat games testen en we're ready for business.

Verwijderd

Ik heb zelf een ASUS 570 GTX DC II en ben benieuwd wat in jullie ogen sowieso een veilige en stabiele overclock is? Ik ben vrij nieuw in het hele overclock gebeuren en wil dus geen onnodig risico lopen voor 1 frame extra.

Hij draait standaard op: 1025V, 742MHz core en 1900 MHz geheugen. (2D profiel)

Heb hem nu via MSI Afterburner op: 1050V, 845MHz core en 1995 MHz geheugen. (3D profiel)

Ik heb net de Unigine Heaven benchmark gedraaid en alles lijkt stabiel.

Is dit in jullie ogen al vrij hoog voor m'n kaart of kan ik nog proberen om er veilig wat meer uit te halen?

:)

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Ik hanteer 1050v/880mhz/2000mhz als maximale safe 24/7 grens. Ik heb op een hoop fora zitten lezen en de waardes daarop gebaseerd. Desalniettemin zit ik er zelf onder met mijn kaart, voor de extra zekerheid :P ; 1038/870/2000

Wat trouwens niet geheel onbelangrijk is, wat zijn je temp?

[ Voor 18% gewijzigd door Jaapoes op 21-09-2011 15:07 ]

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:45:
Weet iemand of de 560-TI hawk fans naar de kaart toe blazen of ervan af? Ik zit er aan te denken een fan op de kaart te richten om een deel warmte af te voeren en de kleine fans te ondersteunen (om de jetengines wat minder snel te laten gillen).
Heb zelf de Twin Frozer wat volgens mij bijna dezelfde koeler is, alleen een ouder model. Hierbij blazen de fans van de kaart af.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:16:
[...]

Heb zelf de Twin Frozer wat volgens mij bijna dezelfde koeler is, alleen een ouder model. Hierbij blazen de fans van de kaart af.
Of je tolerantie is beduidend minder hoog dan de mijne of er is iets mis met jou kaart. Ik heb een 560Ti Twin Frozr en op Idle is die niet te horen en op load komt hij nog niet eens boven mijn gamegeluid uit als er een rustig moment is in de game.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:23:
[...]

Of je tolerantie is beduidend minder hoog dan de mijne of er is iets mis met jou kaart. Ik heb een 560Ti Twin Frozr en op Idle is die niet te horen en op load komt hij nog niet eens boven mijn gamegeluid uit als er een rustig moment is in de game.
Twin Frozr en Twin Frozr Hawk zijn niet hetzelfde. Zijn meerdere klachten over de Hawk series> Korte conclussie: Het zijn kut kaarten en ik zou niemand aanraden ze te kopen.

• Boefmans
  • Laatst online: 31-08 08:57
Ik ben erg tevreden met mijn evga 580 (reference), watercooled. Gekke is, dat als ik hem overclock (ook al is het heel lichtjes) de performance meteen omlaag dropt. Als ik de clockspeeds monitor: die blijven wel stabiel zoals ik ze geclocked heb, ze hebben ook voltage genoeg (staat vrij ruim insgesteld op mijn bord). Tmperatuur komt nooit boven de 38 onder stress. Vreemd hè! Nu is dt overclocken niet echt belangrijk want alles draait als een zonnetje verder... Was benieuwd of mensen dit herkennen alleen.

mixing a drink and music

• eddieveenstra
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Boefmans schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:37:
Ik ben erg tevreden met mijn evga 580 (reference), watercooled. Gekke is, dat als ik hem overclock (ook al is het heel lichtjes) de performance meteen omlaag dropt. Als ik de clockspeeds monitor: die blijven wel stabiel zoals ik ze geclocked heb, ze hebben ook voltage genoeg (staat vrij ruim insgesteld op mijn bord). Tmperatuur komt nooit boven de 38 onder stress. Vreemd hè! Nu is dt overclocken niet echt belangrijk want alles draait als een zonnetje verder... Was benieuwd of mensen dit herkennen alleen.
Overclock je alleen de core van je 580? Als je het geheugen gaat overclocken kan het zijn dat de prestaties afnemen, omdat een te hoge frequentie van het geheugen resulteert in een verlaging van de prestaties (Het ECC geheugen moet de fouten corrigeren, waardoor er vertraging optreedt). Als je de core van je 580 gtx gaat verhogen zal je een punt bereiken dat je het voltage van de core moet verhogen. Ikzelf gebruik games en GPU OCCT voor het nakijken van de stabiliteit van de core. Geheugen is bijna niet na te kijken, omdat deze ECC is en dus geen fouten zal geven. Ik vermoed dat jouw probleem daar ligt. Als de core clock te hoog staat is mijn ervaring dat het niet uit maakt of het geheugen ECC is, omdat de bron (core) al verkeerde/corrupte informatie naar het ECC geheugen stuurt. Dan zal OCCT een fout geven. :)

Verwijderd

Jaapoes schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:32:
Ik hanteer 1050v/880mhz/2000mhz als maximale safe 24/7 grens. Ik heb op een hoop fora zitten lezen en de waardes daarop gebaseerd. Desalniettemin zit ik er zelf onder met mijn kaart, voor de extra zekerheid :P ; 1038/870/2000

Wat trouwens niet geheel onbelangrijk is, wat zijn je temp?
Bedankt voor je reactie! Ik heb net jouw instellingen geprobeerd en daarmee komt de temperatuur niet boven de 60 graden uit als ik de Unigine DX 11 Benchmark op 1920x1080, 2x AA, 16 AF draai. :)

Heb overigens de fans op AUTO staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 15:13 . Reden: Fans ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Laatst online: 31-08 08:57
eddieveenstra schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:22:
[...]

Overclock je alleen de core van je 580? Als je het geheugen gaat overclocken kan het zijn dat de prestaties afnemen, omdat een te hoge frequentie van het geheugen resulteert in een verlaging van de prestaties (Het ECC geheugen moet de fouten corrigeren, waardoor er vertraging optreedt). Als je de core van je 580 gtx gaat verhogen zal je een punt bereiken dat je het voltage van de core moet verhogen. Ikzelf gebruik games en GPU OCCT voor het nakijken van de stabiliteit van de core. Geheugen is bijna niet na te kijken, omdat deze ECC is en dus geen fouten zal geven. Ik vermoed dat jouw probleem daar ligt. Als de core clock te hoog staat is mijn ervaring dat het niet uit maakt of het geheugen ECC is, omdat de bron (core) al verkeerde/corrupte informatie naar het ECC geheugen stuurt. Dan zal OCCT een fout geven. :)
Ik zal eens kijken en proberen om enkel de core te overclocken. Aan de andere kant zou je verwachten dat een heel klein ietsjepietje OC (een mini tikje naar rechts) zou moeten kunnen zonder dit soort problemen :DKeep u posted.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mn Zotac 560 ti Amp is binnen.

idle is hij 35 graden. onder full load, neem bv BC2 alles maxed out inc HBAO word hij 85 graden volgens firestorm software van Zotac, maar de de game loopt vloeiend en soepel.
heb de kast los gezet en hij word netjes 72 graden en zal daarom een 2 tal extra Case fans op moeten zetten. hij is overigens vrij stil als de fan op 100% draaid en maakt zeker niet meer lawaai dan mijn gts8800.

tot nu toe top aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een 140mm fan onder in het zij paneel gezet. scheel rond de 10 graden idle en load, had ik niet verwacht.

Tevens msi after burner gedownload en dan zie je toch dat de bij geleverde software van zotac bagger is.
Heb nu mn fan speeds in gesteld en de gpu komt niet meer boven de 65 graden full load.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, het lijkt erop alsof mijn systeem instabiel wordt als ik mijn Asus 570 GTX DCII overvolt. Als ik het voltage verhoog naar 1.5 (of minder) en de core op 880Mhz zet schiet hij er bij games als BFBC2 uit. Dit terwijl hij na een paar benchmarks in Unigine stabiel lijkt met nette temperaturen en goede benchmark resultaten!

Als ik het voltage niet verhoog en de core op 800Mhz (+54Mhz boven stock) zet is hij ingame wél stabiel.

Enig idee waar dit aan kan liggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze nacht de 70 of 60mm fan van de GTX560 eruitgehaald en er een 120mm fan op gemonteerd, dit lukte verbazingwekkend goed met de bijgeleverd metalen klips die je bij de CNPS10X erbij krijgt

Fan zit aangesloten op chassis en die draait constant op 80%, maar gezien het een be quiet fan is, merk je amper geluid, en dat is gewoon zalig in zware spellen <3

GPU draait op idle 35° en terwijl ik zit te gamen schommelt het tussen 70 & 80° (crysis 2 op ultra settings) ipv 80-90° met de standaard koeler die enorm veel herrie maakt

Ben blij dat ik het zo heb kunnen oplossen ipv duurdere oplossingen zoals custom made koelblokken

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/j983cw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2ztj38y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20a31jb.jpg

Ik kan nu eindelijk genieten van de game sounds/music in plaats van de fan herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 21:16

OMD

Macgyver is ook weer terug in the house... mis alleen het zakmes en duct tape nog :o

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol wat bedoel je daaarmee? :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik heb vroeger eens een topic aangemaakt onder een andere nick hoe je een kapotte macbook adapter herstelt, dit is effectief met zakmes en ducktape gedaan ^^

Hoe herstel je een kapotte Macbook adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:17
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:44:
Ik heb deze nacht de 70 of 60mm fan van de GTX560 eruitgehaald en er een 120mm fan op gemonteerd, dit lukte verbazingwekkend goed met de bijgeleverd metalen klips die je bij de CNPS10X erbij krijgt

Fan zit aangesloten op chassis en die draait constant op 80%, maar gezien het een be quiet fan is, merk je amper geluid, en dat is gewoon zalig in zware spellen <3

GPU draait op idle 35° en terwijl ik zit te gamen schommelt het tussen 70 & 80° (crysis 2 op ultra settings) ipv 80-90° met de standaard koeler die enorm veel herrie maakt

Ben blij dat ik het zo heb kunnen oplossen ipv duurdere oplossingen zoals custom made koelblokken

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kan nu eindelijk genieten van de game sounds/music in plaats van de fan herrie
Laat even weten of je kaart volgende week nog leeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er nog mensen zijn die problemen hebben met de Gigabyte GV-N560OC-1GI, zoals artifacts en crashes op 900 MHz core en 2004 memory.
Hier: http://forum.giga-byte.co...28.msg52362.html#msg52362 is het bios die door Gigabyte is uitgebracht, hij verhoogt het voltage.
Bij mij zijn de problemen in ieder geval verdwenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Oh mijn god. MSI toch...

Ik was niet tevreden met de temps van m'n GTX560 Ti TFII/OC dus heb ik besloten nu ik hem toch uit de kast had even snel de koeler eraf te schroeven om de TIM te swappen met AS5.

Wist niet wat ik zag... Een enorme dikke laag waarvan de helft er tussen uit gekomen was, en erg slechte kwaliteit pasta. Zo droog als het maar kon, en met grote luchtbellen erin dus maar ~75% van de core was bedekt. Helaas geen foto's maar ok.

Heb er nu dus AS5 tussen zitten, schoongemaakt met 70% en tissues zoals ik altijd doe met GPU's en CPU's, lijnmethode gebruikt omdat het een rechthoekige core is en weer vast schroeven. De mounting pressure valt me ook zwaar tegen. De stock koeler & ZM VF-3000A op m'n HD6870 zat 5x zo vast... Die had dan ook extreem goede temps.

Al met al de volgende resultaten:
Heaven DX11 allees max 1920x1080 tesselation extreme AA 8x:
Clocks: 1000Mhz - 1.087v en 950Mhz - 1.037v. - fan manual 100%.
Stock: 82c en 74c
AS5: 74c en 66c
Idle: geen verschil tot nu toe omdat dat 51Mhz is lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
eddieveenstra schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:22:
[...]

Overclock je alleen de core van je 580? Als je het geheugen gaat overclocken kan het zijn dat de prestaties afnemen, omdat een te hoge frequentie van het geheugen resulteert in een verlaging van de prestaties (Het ECC geheugen moet de fouten corrigeren, waardoor er vertraging optreedt).
Zijn dit drastische peformance drops? Maak me nu een beetje zorgen. Heb zowel m'n core + mem via Afterburner geclocked. Zal thuis eens kijken of m'n performance toeneemt als ik m'n mem op default zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-08 16:44
ik ben heel tevreden over mijn gtx570hd superclocked, alleen ik hoor zo nu en dan eens een heel licht gezoem (bij zware 3d progjes) en het verschilt waar ik naar kijk, bijv als ik naar iets kijk wat ontploft etc, hoor je hem beter als dat je naar d elucht kijkt. oftewel kaart aan het overlijden?

en gister crashte de nvidea driver opeens -,- voor het eerst overigens.

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berreber schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:46:
ik ben heel tevreden over mijn gtx570hd superclocked, alleen ik hoor zo nu en dan eens een heel licht gezoem (bij zware 3d progjes) en het verschilt waar ik naar kijk, bijv als ik naar iets kijk wat ontploft etc, hoor je hem beter als dat je naar d elucht kijkt. oftewel kaart aan het overlijden?

en gister crashte de nvidea driver opeens -,- voor het eerst overigens.
Dan moet je even kijken naar het verschil van de kijk en ontplof, want die lucht kan je zien als je hem beter hoort en voordat de kaart overlijden.

Vraagje van mij:

AMD en Intel gaan van die mooie waterkoeling setjes verkopen voor hun CPU: Blokje, slangetjes en dan word de warmte afgevoerd via een fan buiten de kast. Is dit er ook voor GTX5XX kaartjes? Mijn hawk maakt echt te gek geluid en ik wil niet op performance inboeten mocht er tijdens een RMA besloten worden een ander kaartje te leveren die dit geluid niet vanuit fabriek maakt.

Zoiets als dit maar dan voor GPU.
pricewatch: Corsair Hydro Series H50

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyguys
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03-2024
iemand enige ervaring met de Geforce GTX 550Ti 3GB?

pricewatch: Club3D GeForce GTX 550Ti

Op dit moment heb ik een Geforce 9400GT en wil hem graag vernieuwen.
Zou dit dan een goeie koop zijn of kan ik beter een andere, zoja welke?

Alvast Bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door remyguys op 04-10-2011 12:43 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@imprezzion. wat vervelend. Kun je geen veertjes kopen voor om de schroefjes om wat meer druk te krijgen dan? Volgens mij moet je die dingen toch ergens kunnen bestellen, bij Highflow ofzo. Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.ninjalane.com/images/ga-z68x-ud7/heatsink_screws.jpg
Mooi om te zien dat de temperatuur in ieder geval wat verbeterd is. Maar goed, 74C vind ik helemaal geen gekke temperatuur als je core op 1GHz draait met een hoger voltage.

Ik heb overigens een MSI GTX570 TwinFrozr III Power Edition OC, en ik heb de koeler toch goed geinspecteerd. Zit allemaal stevig vast hoor en er zitten ook van die springloaded screws op.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 04-10-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:16:
[...]

Dan moet je even kijken naar het verschil van de kijk en ontplof, want die lucht kan je zien als je hem beter hoort en voordat de kaart overlijden.

ik snapte dit stukje niet helemaal, of ik lees verkeerd.
ik heb het wel 10 keer gelezen(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Die veertjes zitten er wel op maar hebben niet bijster hoge druk. Die van m'n HD6870 waren stukken strakker alleen de temps zijn nu zodanig goed dat ik me niet druk maak. Zit nu op 68-72c onder BF3 op dezelfde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Berreber schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:02:
[...]

Het ligt in ieder geval niet aan jou, ik heb het wel 20x gelezen en heb nogsteeds geen idee wat die allemaal aan het brabbelen is :P
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:16:
[...]Vraagje van mij:

AMD en Intel gaan van die mooie waterkoeling setjes verkopen voor hun CPU: Blokje, slangetjes en dan word de warmte afgevoerd via een fan buiten de kast. Is dit er ook voor GTX5XX kaartjes? Mijn hawk maakt echt te gek geluid en ik wil niet op performance inboeten mocht er tijdens een RMA besloten worden een ander kaartje te leveren die dit geluid niet vanuit fabriek maakt.

Zoiets als dit maar dan voor GPU.
pricewatch: Corsair Hydro Series H50
jazeker namelijk deze
Maar ik denk dat je beter een aftermarket luchtkoeler kan kopen. Koelt waarschijnlijk ongeveer even goed en kost de helft.
Tenzij je natuurlijk een single slot oplossing zoekt.

[ Voor 58% gewijzigd door Wlie op 05-10-2011 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
Wlie schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 02:29:
[...]

Het ligt in ieder geval niet aan jou, ik heb het wel 20x gelezen en heb nogsteeds geen idee wat die allemaal aan het brabbelen is :P
En nou weet ik nog niet wat er aan de hand is :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berreber schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:02:
[...]

Voor iemand die dezelfde woorden en zinsopbouw gebruikt zou het toch een piece of a cake moeten zijn. >:) Wat ik ermee probeerde te zeggen is: Schrijf eens normaal. Niemand snapt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wlie schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 02:29:
[...]

jazeker namelijk deze
Maar ik denk dat je beter een aftermarket luchtkoeler kan kopen. Koelt waarschijnlijk ongeveer even goed en kost de helft.
Tenzij je natuurlijk een single slot oplossing zoekt.
Hmm, ook niet te koop...

Mijn idee was dat lucht minder bruikbaar is omdat dit een overclocked kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Voor de aanschaf van m'n nieuwe pc (is in besteling, nog niet binnen) heb ik een ENGTX570 (Wat een gigantisch groot ding, past nog maar net in mijn mid tower) van Asus besteld. Vandaag binnen gekregen en getest met mijn oudere pc:

- Intel E8500
- Asus P5Q mobo
- 4 GB Kinston geheugen
- 550WATT voeding van Corsair

Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/full/3/5/Corsair-CMPSU-550VX-550-Watt-VX-Series-80-Plus-Certified-Power-Supply-compatible-0.jpg

Ik wilde hem testen maar het systeem ging piepen, geen beeld. De oude videokaart (Geforce ENGTX260 pciexpress) had ik er dus tijdelijk uitgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/242he3d.jpg
De aansluiting van de voeding naar de ENGTX570.

aangesloten met:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2bz1qe.jpg

Ik had er ook nog zo'n verleng koppel stukje extra bij gehaald en deze later nog gebruikt, zonder resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/Komplett/site/itemimages/large/10015619.jpg

Dus de exact zelfde voedingskabels aangesloten aan de ENGTX570, zonder resultaat.

Heb ik dan een toch te zwakke voeding? op de doos staat ook dat je toch wel een 600 watt nodig hebt. Naar mijn idee moet een 550 watt ook prima kunnen.

( google: The ASUS GTX 570 DirectCU II requires 219W of power to run)

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door rudyman85 op 05-10-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Werkt de pc wel als je de oude kaart terug stopt?
zo ja:
Controleer de nieuwe kaart in een andere pc.

zo nee:
Probleem met moederbord waarschijnlijk

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Dankje voor je reactie. Ja oude kaart werkt gewoon goed. Ik wacht het nog even af zodra de nieuwe pc er is.

Gigantische kaart, een slag groter dan de 260gtx, vooral om de koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Rudyyy schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:08:
Dankje voor je reactie. Ja oude kaart werkt gewoon goed. Ik wacht het nog even af zodra de nieuwe pc er is.

Gigantische kaart, een slag groter dan de 260gtx, vooral om de koeling.
550W voor een 570 is een beetje aan de magere kant, ik weet niet wat voor nieuwe hardware er bij komt maar ik zou toch een 750W voeding overwegen, zijn ook niet zo duur meer en bespaart je een hoop stabiliteits problemen als het net aan draait allemaal.

Ben zelf niet zo gecharmeerd van de Asus 5xx lijn maar mijn MSI 570 is kleiner dan mn vorige kaart een ASUS 9800GTX ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
550W voor een 570 is een beetje aan de magere kant
Dat lijkt me sterk, ik draai 2x GTX 580's op een Corsair HX750W. Ik meet het verbruik van de voeding en dat komt eigenlijk niet over de 700W tijdens games (met 90% efficiency is dat dus ongeveer 630W 'netto' verbruik). En dat i.c.m. een i7 950 op 4.1GHz + de rest.

Als het om een merk X voeding zou gaan zou te weinig 'power' mogelijk de oorzaak kunnen zijn. Een GTX260 verbruikt ook al zo'n 140-150W, en de 220W van de 570 is ook alleen tijdens pieken. Verbruikt ie dat tijdens booten?

Ik zou zeggen dat de videokaart kapot is, of mogelijk dat de videokaart verkeert geïnstalleerd is. Probeer eens de videokaart in 1 van de andere PCIe sloten of probeer het bovenste slot nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mijn enermax liberty 550W kan ook de msi gtx570 aan. dus ik denk niet dat dat een probleem is. Kun je de videokaart met een andere voeding proberen? of in een pc van een vriend ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe bios voor de GV-N560OC-1GI versie F13:
http://www.gigabyte.co.nl...e.aspx?pid=3707&dl=1#bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:04:
[...]

Voor iemand die dezelfde woorden en zinsopbouw gebruikt zou het toch een piece of a cake moeten zijn. >:) Wat ik ermee probeerde te zeggen is: Schrijf eens normaal. Niemand snapt dit.
Doe eens normaal! Ik krijg geen klachten dat het onduidelijk was.
Nee het klopt. Het was niet al te duidelijk omdat ik het op me iphone had getypt. Maar dan kan je toch nog wel normaal reageren? Kom op zeg!
Als je de leukste uit wil hangen doe dat maar lekker thuis, ik stel hier gewoon een vraag dan kan je toch ook zeggen : ik snap het niet helemaal?
Maar dat cynische gedrag kun je wel achterwege laten.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste