• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 11:28
Mocht dit topic enige indicatie zijn dan gaat het inderdaad om de GTX 560 Ti Hawk en zal deze hetzelfde prijskaartje krijgen als de Gigabyte SOC.

• Anoniem: 402786
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Nog meer mensen hier in het bezit van een Gigabyte GTX580 met die Windforce koeler? Voordat ik die kaart kocht las ik in de verschillende recensies dat de kaart best stil is, alleen nu ik hem zelf heb valt dat eigenlijk vies tegen. Dus wat zijn jullie ervaringen met deze kaart?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 18:38

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, dat is de vraag die wij ons ook stellen.
Ze hebben een SOC model aangekondigd van de GTX580, maar is er nog steeds niet. Een SOC model van de GTX570 is er niet, en reviews over de "gewone" OC-modellen met deze windforce3 zijn bijna niet te vinden.
Ik hoop dat er binnenkort eens wat meer duidelijkheid komt.
-The_Mask- schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:11:
Ik gok een MSI GTX 560 Ti Hawk met Twin Frozr III koeling met een GPU klok van 950MHz. :)
Ik zag in januari op de USA website van MSI dat er inderdaad een full-copper twinfrozr uit zou komen die op 950MHz zou draaien, maar die is blijkbaar niet verkrijgbaar in europa. Maar volgens mij had die de twinfrozrII en niet de III.
Misschien dat het inderdaad de HAWK of de HAWK Talon Attack gaat worden met twinfrozrIII cooling. Als ik iets mag zeggen over de looks.....ik vind de TF3 wel een stuk lelijker dan de TF2, maar hij schijnt beter te koelen.
Weet iemand waarom? Ik kan nergens echt een goed artikel vinden die de 2 coolers met elkaar vergelijkt (meer heatpipes, of standaard vrm/memheatsink, of betere fan-specs met hogere pressure o.i.d.)

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ah merci! leuke uitleg op dat filmpje.
Enige waar ik cynisch over ben is: een glossy rand zorgt voor minder geluid en draagt bij aan minder weerstand.....
ik weet niet of het hier gaat om een marginale verbetering of zelfs marketing of om een significante verbetering.
De propeller fans hebben ook een grotere motor-diameter, wat de zgn 'deadspot' waar geen directe koeling komt natuurlijk vergroot. Dit lijkt me iets wat meer effecten met zich meebrengt dan een glossy randje...

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:44

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Topicstarter
Dat is puur marketing, zoiets heeft zin bij een heli waar de uiteinde van de rotors sneller dan het geluid draaien. Daar is dat soort coating nodig om de weerstand te verminderen anders is de kans groot dat bij topsnelheid er teveel stress op het materiaal komt ->sneller defecten in de rotor.

De fans draaien ongeveer 1400 rpm dus dan helpt zon coating echt niet of het is 0.01cfm ofzo.
Desalniettemin ziet die TF3 er goed uit en dus wacht ik nog eventjes met de aanschaf van een Windforce3 570.

if (!coffee) {
Work = false; }

Anoniem: 245699

quote: Shadowthrone
Nog meer mensen hier in het bezit van een Gigabyte GTX580 met die Windforce koeler? Voordat ik die kaart kocht las ik in de verschillende recensies dat de kaart best stil is, alleen nu ik hem zelf heb valt dat eigenlijk vies tegen. Dus wat zijn jullie ervaringen met deze kaart?
Wat zijn je temps? Je zou via Afterburner zelf het fanprofiel kunnen aanpassen zodat je onder load misschien iets hogere temps hebt, maar de fan wel een procent of 5-10 lager kan zetten.

@Deathchant;
Het is dan welliswaar wederom een HD6950, maar hier hebben ze ook de TFIII getest;
- http://www.techpowerup.co...50_Twin_Frozr_III/22.html
Wat vooral opvalt is dat hier ook het standaard fanprofiel gericht is op lage temps en niet zozeer op zeer laag geluidsniveau. Maarja, fanprofielen zijn er om aan te passen! ;)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben wel wat gewend van mijn Gainward 6800GT Goldensample. Die was nog erger dan de FX5800Ultra destijds.
Pc mag best wel wat geluid maken hoor, daar zit ik niet mee. Ultra-kaze3000 geluiden liever niet :)
En over die review....ja dat kan ik ook he, een fanprofiel default op een hoger percentage zeggen en dan verkopen dat de nieuwe propeller-techniek van de TF3 beter is dan de 2....

EDIT: hitte verspreidt zich toch evenredig he? Als je dit plaatje bekijkt: http://www.techpowerup.co...zr_III/images/cooler2.jpg

dan zijn er 2 8mm heatpipes aan de buitenkant. Maar daar waar ze uitkomen in de aluminium koelvinnen is toch bijna geen plaats meer aan de buitenkanten om hitte naartoe te verplaatsen? Lijkt mij toch beter als ze de dikkere heatpipes iets meer naar het midden van de koelvinnen laten uitkomen.
Daarbij is het toch ook zo dat de meeste hitte ontstaat vanuit het midden van de core? Waarom niet daar dan die dikke heatpipes neerplempen?

[Voor 73% gewijzigd door Deathchant op 08-04-2011 12:12]

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 01:03

McLambo

MTB Junky

Vanmiddag werdt mijn Asus 560 TI TOP afgeleverd, en ik heb hem gelijk ingebouwd.

In verschillende reviews die ik vooraf had gelezen kwam de asus altijd bij de stillere varianten van een OC'd 560 TI uit.

Ik heb nu een uurtje gegamed, en ik heb me toch een HOOFDPIJN gekregen van die constante, door merg en been gaande snijdende fluittoon van die fan... wat ongelukkig zeg!

Ik had hiervoor een 8800GT, en die maakte helemaal GEEN geluid, helemaal niks!

Is dit normaal? video'tje -> YouTube: 560 ti

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:08
McLambo schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:15:
Vanmiddag werdt mijn Asus 560 TI TOP afgeleverd, en ik heb hem gelijk ingebouwd.

In verschillende reviews die ik vooraf had gelezen kwam de asus altijd bij de stillere varianten van een OC'd 560 TI uit.

Ik heb nu een uurtje gegamed, en ik heb me toch een HOOFDPIJN gekregen van die constante, door merg en been gaande snijdende fluittoon van die fan... wat ongelukkig zeg!

Ik had hiervoor een 8800GT, en die maakte helemaal GEEN geluid, helemaal niks!

Is dit normaal? video'tje -> YouTube: 560 ti
Dat las ik al eens in een review dat deze kaart zo'n geluid maakt.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@McLambo: hmmm volgens mij zou dat niet moeten nee. Mijn Gainward 6800GT in de pc van mijn vriendin maakt meer herrie, maar dit geluid van je GTX560 is volgens mij niet goed. En daarbij zie ik stukjes dat je kaart 90 en 100 graden wordt. Ok furmark belast je gpu wel 100%, maar dat ie 90-100C wordt lijkt mij niet helemaal in orde. Je idle temperatuur staat op 50C. Ook dit is aan de erg hoge kant, waar een reference GTX560 eigenlijk onder de 40C blijft. Je ziet ook dat je fan zo hard begint te draaien op het moment dat je temperatuur van 66C naar 97C springt (0:11 seconde op je filmpje).

kan zijn natuurlijk, dat de koeler niet goed genoeg vastgedraaid is op de GPU. Maar ja, ik zou wel eens kijken of je kaart datzelfde doet in een andere PC. En anders zou ik niet te lang piekeren over wat het probleem toch zou kunnen zijn, maar meteen een RMA aan vragen. Je krijgt gewoon een nieuwe en je spaart je wat stress :)

[Voor 41% gewijzigd door Deathchant op 09-04-2011 13:41]

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Bedankt, ik zal morgen de pc nog eens los halen om te kijken of alles goed zit. De kaart performt verder wel heel goed. Het was al weer 3.5 jaar geleden toen ik hiervoor een nieuwe GFX kaart kochte... misschien ben ik het een en ander verleert! :( :-)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

een GPU kan wel wat hebben :) maar ja, wat ik al zei, dat een GTX590 warm wordt kan ik me bedenken, maar een chip als de GTX560 hoort gewoon niet zo warm te worden. Ik geloof best dat je kaart het goed doet, maar de vraag is natuurlijk hoe lang je ervan mag genieten als een kaart zoals de gtx560 die op de slechtste momenten boven de 90 graden wordt. 100C in furmark is echt veel hoor.
Het is voor een gtx560 ongewoon dat ie zo warm wordt, zeker met zo'n dijk van een koeler. Dus bedenk je even goed of je em wel wilt houden op deze manier.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Nou, ff voorzichtig gekeken of ik zonder garantie perikelen de koeler kon loshalen; dat kon; wat bleek:

Niet zo gek dat de core heet werd :(

Boel schoongemaakt, AS5 er tussen, en nu gecontrolleerd of de heatsink goed contact maakt.

Hij wordt nu niet zo snel heet, maar in Furmark, tikt ie nu na zo'n 5 minuten nog steeds de 100 graden aan (dit is zelfs met de kast open...)

Kaart loopt stock op 900/4200Mhz

Mijn 3dmark vantage score is nu wel 12405 tov 9815 met de koeler scheef
furmark score op 720p is van 1680 verbeterd naar 2880.

Tis dus duidelijk dat de kaart flink afgeremd werd door de hitte...

Maar, is 100 graden echt too much voor deze kaart? Zit te denken of ik hem zal terug sturen of niet... :X

[Voor 3% gewijzigd door McLambo op 09-04-2011 23:54]

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Die pasta zelf zit prima(de kwaliteit is minder dan goed aftermarket spul) dat de helft op de gpu blijft zitten en de rest niet is opmerkelijk, zo op het 1e gezicht lijk het alsof de koeler(heatsink) niet plat is en/of niet strak genoeg op de chip zit.

100 graden bij 900 mhz is 1 een bagger koeler(of airflow) of 2 er is iets mis.
Ik zou gewoon een support ticket bij asus openen en het voorleggen.

97c is de tmax van een GF110 dus dat is foute boel, zoals hier ook te lezen:
http://www.overclock.net/...x-greater-than-gf110.html

Maar zet eens een temperatuur logger aan en ga een daggie gamen, aangezien furmark ook daadwerkelijk een gpu om zeep kan helpen, ik vind het persoonlijk een 1 malige benchmark die je zeker niet langer dan 10 minuten moet draaien.

if (!coffee) {
Work = false; }

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Bij de gemiddelde moderne game wordt de kaart zo'n 65-70 graden op dit moment (en dat is na een uur gamen (ARMA2 op max gfx, Just Cause 2) Idle in windows; 45 graden

Ondertussen heb ik heel wat reviews van deze kaart en ervaringen op forums gelezen. Bij de meeste blijft de max temperatuur bij Furmark onder de 85 graden... Nu zit ik hier wel op zolder, en is het 27 graden in mijn comp kamer(zonnige dag gehad)...

Ik twijfel een beetje wat ik zal doen; op zich zou ik er erg van balen als ik de kaart weken kwijt ben in een RMA, aan de andere kant; als hij kapot gaat.... hmm, lastig... zou dit een maandag morgen model zijn?

Als de koeler verder goed zit... wat kan er dan nog mis zijn? 2 fans draaien allebei mooi. heatsink wordt ook mooi heet (niet zo heet als de achterkant van het PCB, daar brand ik mijn vingers aan.

/edit: zojuist nog even een unigine Heaven op DX11 gedraaid: 80 graden wordt de GPU dan.

[Voor 23% gewijzigd door McLambo op 10-04-2011 01:37]

• Chippu
Mocht iemand geinteresseerd zijn, er staat sinds vandaag ineens een GTX 570 TFIII op Newegg.com. Wellicht een typo, maar wie weet?

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Interessant, hier staat de TF2 dus ik denk toch dat we een TF3 570 gaan krijgen :)

770/1540 vs 750/1500 hij is dus volgens Newegg ook nog sneller

if (!coffee) {
Work = false; }

• Chippu
De TFIII's core en shader clocks zijn lichtelijk hoger (770 / 1540 respectievelijk) dan de TFII wat me doet vermoeden dat het inderdaad om een TFIII versie gaat. Wel vreemd is dat de TFIII $10 goedkoper is dan de TFII.

Edit: zoals naaitsab al aangaf ;)

[Voor 8% gewijzigd door Chippu op 10-04-2011 04:01]

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Zojuist weer een Furmark run geprobeerd; het is nu afgekoeld naar normale temperatuur in de compkamer.

http://www.ozone3d.net/be...k_score_190.php?id=161360
Temps zien er beter uit, en de cooler gaat ook niet zo achterlijk te keer..

IDLE temp zt nu op z'n 32-37 graden, en tijdens de Furmark 720p benchmark liep te temp niet zo hoog op als gisteravond, maar met de burn-in test loopt ie weer richting de 93, en daar blijft ie op hangen.

al met al, meer richting de te verwachten temps en prestates..

jammer dat er verder geen tweakers zijn die hun ervaringen met deze kaart gepost hebben, dan had ik wat vergelijkings materiaal...

[Voor 8% gewijzigd door McLambo op 10-04-2011 10:41]

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
McLambo schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:32:
Zojuist weer een Furmark run geprobeerd; het is nu afgekoeld naar normale temperatuur in de compkamer.

http://www.ozone3d.net/be...k_score_190.php?id=161360
Temps zien er beter uit, en de cooler gaat ook niet zo achterlijk te keer..

IDLE temp zt nu op z'n 32-37 graden, en tijdens de Furmark 720p benchmark liep te temp niet zo hoog op als gisteravond, maar met de burn-in test loopt ie weer richting de 93, en daar blijft ie op hangen.

al met al, meer richting de te verwachten temps en prestates..

jammer dat er verder geen tweakers zijn die hun ervaringen met deze kaart gepost hebben, dan had ik wat vergelijkings materiaal...
Ik heb die kaart ook, en ik kan je vertellen dat jou kaart niet goed is. De koeler moet contact maken met de gehele GPU.

Ik heb ook even een furmark gedraaid, zie hier. Ik denk dat dit genoeg zegt verder.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 19:46
Ik heb een Geforce 560 SOC en die wordt bij furmark 86C dus ik denk dat er wat mis is met je kaart! Aangezien mijn kaart factory overvolted is! Je prestaties kan ik minder over zeggen, behalve dat in 3dmark 11 je ongeveer 5000 punten moet halen voor graphic (mijnes ligt hoger door de 1Ghz core clock).

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ok, ik heb hem bij Zercom vandaan, dus zojuist een RMA aanvraag gedaan, hele verhaal uitgelegd, inclusief de video, en een foto van de scheve koeler:

Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe heb.
Nu ik aan dit performance niveau geroken heb, wil ik natuurlijk gelijk gamen :-)

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 14:01
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de TIM bij een stock GTX 580? (is dat op dezelfde manier als bij 570's en 560's?). Ik las dit topic over het vervangen van de TIM waar er zo ~5 graden van de load temp. af kon worden gehaald. Dit leek me wel handig voor mijn SLI opstelling, dat kan aardig warm worden.

In dat topic wordt ook getest met iets anders, de gpu heatsink in contact brengen met de RAM heat spreader d.m.v. 1mm dikke thermal pads (zie onderstaande plaatje). Hiermee werd de gpu nog een graad of 5 kouder onder load.

Ik vraag me alleen af of dat niet slecht is voor het RAM / volt regulators omdat die waarschijnlijk nog wat warmer worden (of juist niet, dat de temp van die onderdelen dmv de vaporchamber sneller / beter wordt weggehaald). Voor ik eraan begin zal ik eerst even kijken of er van die stikkertjes op zitten van "warranty Void if Removed".

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@McLambo. Dit is dus echt NIET goed. Het feit dat je em opnieuw erop hebt gedaan en nog steeds niet goed zit, wijst, zoals Naaitsab ook al zegt, op een scheve koeler. Goed dat je een RMA hebt gedaan! Laat ons hier even weten wanneer je een nieuwe hebt. Altijd leuk om te horen!

@maxily, wat ik mezelf eerder afvraag is of je een significant verschil merkt ervan. Wat ik op die link kan lezen had de eerste poging niet veel effect en de 2e wel vanwege het hogere fanspeed-profiel (als ik het goed begrijp?)
Wanneer je warranty niet weggaat door de koeler eraf te halen, kun je het wellicht proberen.
Ik vraag me af, of Coollaboratory Liquid Ultra net zoals bij de CPU ook op de GPU zorgt voor een beter resultaat?

[Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 10-04-2011 13:39]

Anoniem: 245699

Ben het wel eens met Deathchant, de conclusie van die gast op het EVGA forum klopt in mijn ogen ook niet helemaal. Hij zegt;

"so overall it looks like i have managed to get an average 8.5c drop compared to the stock TIM , and a further 6c drop over my last test results. Im very happy with these results and until i feel like pulling the card apart to test w/o the pads its gonna stay that way."

Maar dat is dus wel met een fanspeed die flink hoger ligt. Dit zijn z'n resultaten als laatst;

- 3d mark Vantage DX10: start temp: 35c run temp 64c fan speed rose to 65% based on my fan profile.
- Heaven DX11 start temp 35c bench test temp: 67c fan speed rose to 66% again based on my settings.

Terwijl dit stock is;
- 3d mark Vantage DX10: start temp: 37c run temp 73-76c fan speed rose to 55%
- Heaven DX11 start temp 38c bench test temp: 76-80c fan speed rose to 60%

Fanspeed is bij 3dMark dus wel 10% hoger en bij Heaven 6%. Zou je de fanspeed gelijk zetten wordt het verschil zeker een stukje kleiner dan dat hij in z'n conclusie stelt. Wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal geen winst is, want het brengt zeker wat verbetering.

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter

if (!coffee) {
Work = false; }

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Deathchant schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:35:
@McLambo. Dit is dus echt NIET goed. Het feit dat je em opnieuw erop hebt gedaan en nog steeds niet goed zit, wijst, zoals Naaitsab ook al zegt, op een scheve koeler. Goed dat je een RMA hebt gedaan! Laat ons hier even weten wanneer je een nieuwe hebt. Altijd leuk om te horen!
Videokaart is zojuist retour gegaan. Het vreemde is; ik heb nog eens goed gekeken toen ik de kaart eruit had, en het lijkt erop dat de heatsink nu wel goed contact maakt. Desondanks tip ie binnen 5 minuten de 100 graden aan...

Nou ja, we wachten af wat de bevindingen van de TD zijn.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-02 15:41
Ik ben sinds anderhalve week in het bezit van een MSI GTX580 Twin Frozr II/OC editie. Nu las ik op meerdere plaatsen dat MSI wel eens een screw-up maakt met het sorteren van de kaarten, en dat het regelmatig voorkomt dat een aangeschafte OC kaart een gewone editie blijkt te zijn. Aan de kaart zelf kan ik niets opmaken. Iemand enig idee hoe ik dit wel kan detecteren?

• Jasper 99
Gpu-Z en dan core clocks checken

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zo te zien komt de GTX560 HAWK dan met VRM EN mem-cooling, waar ik natuurlijk niet vies van ben :)
8 phases voor GPU en 1 voor MEM.....klinkt goed. Naaitsab, volgens mij wordt het nu eindelijk eens makkelijker om het Gigabyte SOC model fatseonlijk te vergelijken met de MSI HAWk, gezien de corespeeds hetzelfde liggen.

Ik ben nu echt benieuwd wat de verschillen in temperatuur zijn.

EDIT: Naaitsab, misschien komt er wel een GTX570HAWK/Lightning uit met TF3 ;)
Ik zie trouwens dat de Gigabyte SOC een 6+1 powerphase design heeft, waarbij de MSI in het voordeel is met 8+1. De Gigabyte SOC zal wat sneller zijn door de hogere memoryclock, maar ja.....even kijken wat de temperaturen zijn. Wanneer deze gelijk liggen met de SOC of lager zelfs, dan ben ik in ieder geval snel om.

[Voor 34% gewijzigd door Deathchant op 11-04-2011 16:40]

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
@Deathchant, dat is idd mooi, maar ik ga denk toch voor een OC model van de 570-series, de 560 SOC 1000mhz(en waarschijnlijk ook net aan of net niet de 560 TF3 en 560 SO 950) kan tippen aan een standaard 570 maar zoals we weten staat de 560 SOC 1ghz op z'n achterste poten en dat is voor de levensduur+stabiliteit niet zon goeie combo.

Het irritante is dat er nog steeds geen 1 fatsoenlijke review is van een 570 die op ~780-790 mhz loopt(GB Windforce3 en MSI TF2) ten aanzien van de standaard 732 mhz.

Wellicht dat we een mailtje kunnen sturen naar marc radenmaker de tweakers huis-benchmarker?
Lijkt me dat als er een 570 TF3 komt dat ze wel een exemplaar kunnen gebruiken om wat benchmarks te draaien tegen de concurenten(ati en de 560 super overclock modellen van GB en MSI)

if (!coffee) {
Work = false; }

Anoniem: 263922

Ik denk dat een hoge memory clock juist sneller voor instabiliteit zorgt bij nv kaarten, bij mijn 460 geeft hoger dan 4200 effectief meteen massa's artifacts. De core daarentegen is stabiel op 950mhz, ik herinner me ook iets met de memory controller van fermi die niet zo goed om kon gaan met hoge memory clocks.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
naaitsab schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:59:
[...]

* naaitsab wants GTX 570 TFIII :9
Is de Twin Frozer III zoveel beter dan versie twee? Als ik dat filmpje bekijk van die blades, vind ik het meer een marketingspraatje.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

naar wat ik heb gezien lijkt het idd op marketing. Daarbij lijkt de motor-diameter ook groter dan bij de fans op de TF2, dus je hebt een grotere "deadspot" onder de fans dat geen directe koeling krijgt. Maar ja, zoals we nu kunnen beoordelen ligt het aan eht fanprofiel. Kan ik ook he, fan harder laten draaien en dan zeggen dat ie koeler blijft ;)

@Naaitsab, ik ben ook nog aan het twijfelen of ik een GTX560 moet nemen of toch voor de ademruimte moet gaan en een GTX570 moet nemen. Windforce of twinfrozrIII is nu de vraag. Ik zal je een DM sturen met inderdaad daarin wat informatie die we moeten verzamelen om een gerichte mail naar Marc Rademaker te sturen. Moet je maar even aanvullen als ik wat vergeten ben.

Je moet niet teveel op het filmpje afgaan, dan alleen daar de fan is meegenomen wil niet zeggen dat er niet meer veranderd is.

[Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 11-04-2011 21:27]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2022
@ mclambo

Offtopic:
Bij zercom heb ik een goede ervaring dus ik denk dat jij je kaartje hartstikke gauw weer hebt :D

Suh dude

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:33
MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC vorig weekend in mijn computer gezet. Kaartje bevalt goed qua snelheid, maar ik ben niet tevreden over de fans. Ze maken mij toch teveel lawaai, ondanks de reviews die er vrij lovend over zijn. Ben ook een zeurpiet.

Nu heb ik een extra 120MM Fan op 5 volt erop gezet en temp is idle 35 graden, in games max 51. Kortom, die extra stille koeling van de 120MM Fan geeft genoeg mogelijkheid om de fan op de kaart langzamer te laten draaien. Als ik bijv de fans op 20% kan laten draaien (idle) en de temp loopt wat op vind ik dat prima. Ik heb MSI afterburner gedownload maar ik krijg de fan niet onder de huidige 40% tijdens idle GPU. Dat blijkt het minimum te zijn. Profiel aanmaken via dat programma en zo de fan langzamer laten draaien werkt ook niet (fans reageren niet op profiel). Iemand tips :) ?

[Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 11-04-2011 21:16]

• Bull
  • Laatst online: 22:08
We Are Borg schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:15:
MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC vorig weekend in mijn computer gezet. Kaartje bevalt goed qua snelheid, maar ik ben niet tevreden over de fans. Ze maken mij toch teveel lawaai, ondanks de reviews die er vrij lovend over zijn. Ben ook een zeurpiet.

Nu heb ik een extra 120MM Fan op 5 volt erop gezet en temp is idle 35 graden, in games max 51. Kortom, die extra stille koeling van de 120MM Fan geeft genoeg mogelijkheid om de fan op de kaart langzamer te laten draaien. Als ik bijv de fans op 20% kan laten draaien (idle) en de temp loopt wat op vind ik dat prima. Ik heb MSI afterburner gedownload maar ik krijg de fan niet onder de huidige 40% tijdens idle GPU. Dat blijkt het minimum te zijn. Profiel aanmaken via dat programma en zo de fan langzamer laten draaien werkt ook niet (fans reageren niet op profiel). Iemand tips :) ?
Je kunt via het forum van MSI een Bios bestand voor deze kaart aanvragen. FF flashen en dan draait ie idle op 30%.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• vinom
  • Nu online
We Are Borg schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:15:

Heb je toevallig een pic daarvan? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet en of hij voor mij ook een optie zou zijn.

• Chippu
Wellicht dat er aanstaande donderdag een nieuwe MSI uitvoering van de GTX 570 wordt aangekondigd. GTX 570 Lightning misschien? Lees hier verder.

Voor de tweakers die nog twijfelen (naaitsab en Deathchant), fingers crossed!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ah een lightning! Dus als ik het goed begrijp noemt MSI de midrange in de highendkaarten HAWK (talon attack) en de echte highend lightning? Ik vraag me af wat deze voor een prijskaartje gaat hebben t.o.v. de GTX570OC. Het zijn immers dezelfde koelers die erop zitten. Eens kijken of deze kaart meer powerphases krijgt en een flinke OC.

• We Are Borg
Bull schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:19:
[...]

Je kunt via het forum van MSI een Bios bestand voor deze kaart aanvragen. FF flashen en dan draait ie idle op 30%.
Kijk, dan ga ik eens zoeken bij MSI :) Resultaat laat ik hier wel even weten

Vinom: geen foto maar dat valt wel te regelen. Zal eens kijken vanavond :)

Edit:

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=146079.200

De link voor geïnteresseerde. Ben dus blijkbaar niet de enige :)

[Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 12-04-2011 11:37]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:20

Format-C

Tracing Rays

McLambo schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:21:
Ok, ik heb hem bij Zercom vandaan, dus zojuist een RMA aanvraag gedaan, hele verhaal uitgelegd, inclusief de video, en een foto van de scheve koeler:

[afbeelding]

Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe heb.
Nu ik aan dit performance niveau geroken heb, wil ik natuurlijk gelijk gamen :-)
Niet echt handig dat je de koeler eraf gehaald hebt ivm garantie. Doet Zercom daar niet moeilijk over?

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• pafdaddy
  • Niet online
Format-C schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:09:
[...]

Niet echt handig dat je de koeler eraf gehaald hebt ivm garantie. Doet Zercom daar niet moeilijk over?
Beetje denigrerend dit.

• Format-C
  • Laatst online: 06:20

Format-C

Tracing Rays

Hoe dat zo? Wat is daar denigrerend aan?

Vreemde opmerking... :S

Het is toch algemeen bekend dat als je zelf gaat rommelen aan hardware dat je het risico loopt dat je geen garantie meer hebt?

[Voor 51% gewijzigd door Format-C op 12-04-2011 11:38]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• We Are Borg
vinom schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:35:
[...]

Heb je toevallig een pic daarvan? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet en of hij voor mij ook een optie zou zijn.
http://tweakers.net/ext/f/oiQHgPBG2ndXhwjLqr7HFArl/thumb.jpg

Ik moest toch die lawaai koeler van coolermaster vervangen door een papst, dus bij deze een foto :)

En mbt het flashen van de 560TI: dat werkt inderdaad goed. Fans draaien standaard op 40% (minimum) en nu op 30%. Het is zeker de moeite waard. Ik hoor het nog steeds wel (alle andere fans in mijn kast hoor je niet) maar het is nu veel minder storend. :). GPU temp is 34 graden, kortom, prima

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Format-C schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:09:
[...]

Het was een risico'tje inderdaad, alhoewel niet alle merken hier moeilijk over doen. Ik heb verder geen beschadigingen gemaakt, of garantie-stickers door hoeven breken. Aangezien dit de enige manier was om de heatsink er recht op te krijgen, leek me het een gokje waard. Het was ook de enige manier om onomstootbaar bewijs te verkrijgen (foto) dat er een fabrieksfout aan de kaart zat. Buiten dat verwachtte ik dat er een grote kans was dat daarmee mijn probleem opgelost was.

Dat was helaas niet zo. Zercom heeft hem getest, en ze hadden toevallig nog een paar van de exact zelfde kaarten liggen, en die bleven 20 graden koeler bij volle belasting. Duidelijk iets mis met mijn kaart dus.

Ik heb aangegeven dat ik geprobeerd heb de heatsink er rechter op te zetten, en daar werd verder niets over gezegd.

Vervangende kaart is op onderweg naar mij. Niets dan hulde voor de snelle en coulante afwerking van mijn garantie aanvraag. Ik zal morgen eens een mooie shopsurvey achterlaten! _/-\o_

[Voor 36% gewijzigd door McLambo op 12-04-2011 21:22]

• Chippu
Deathchant schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:41:
ah een lightning! Dus als ik het goed begrijp noemt MSI de midrange in de highendkaarten HAWK (talon attack) en de echte highend lightning? Ik vraag me af wat deze voor een prijskaartje gaat hebben t.o.v. de GTX570OC. Het zijn immers dezelfde koelers die erop zitten. Eens kijken of deze kaart meer powerphases krijgt en een flinke OC.
De versie op Newegg blijkt uiteindelijk een GTX 570 Power Edition te zijn.

Link

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Op het plaatje zie je dat deze kaart 2x6pins nodig heeft......evenveel als de GTX560Ti. Ik geloof dat de Phantom 1x6pins & 1x8pins nodig heeft: http://techiser.com/wp-co...-Card-PCIe-Connectors.jpg
Lijkt me sterk dat de MSI dan minder stroom trekt, want die zal hoger geclocked zijn dan de Phantom en zal minstens dezelfde powerphase design hebben.

• pafdaddy
  • Niet online
Format-C schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:36:
Hoe dat zo? Wat is daar denigrerend aan?

Vreemde opmerking... :S

Het is toch algemeen bekend dat als je zelf gaat rommelen aan hardware dat je het risico loopt dat je geen garantie meer hebt?
Juist daarom hoef je het nog geen zout in de wond te wrijven met een opmerking als "Niet echt handig...".

[Voor 27% gewijzigd door pafdaddy op 13-04-2011 08:39]

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:05
Heb onlangs een GTX580@stock overgenomen en haal met m'n Q9450@3,2Ghz in 3dmark11 z'n P5434 punten, volgens websites een normale score. Nu heb ik m'n Q9450 naar 3,4Ghz gezet en had verwacht een paar puntjes meer te krijgen, echter schepte mijn verbazing dat ik P5414 punten haalde. M'n OC was stabiel met Prime en Intelburn test. Iemand een vermoeden waar dit aan kan liggen?

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Meest voor de hand liggende oorzaak lijkt mij dat je GTX580 al genoeg ademruimte heeft als de proc op 3.2Ghz loopt. Welke FSB's?

• Jasper 99
Toch minder stabiel in applications! Heb dit al vaak genoeg gezien waarbij een overclock minder punten geeft, okal runt hij dan stabiel in prime enzo hij is wel minder constant, dus eigenlijk minder stabiel dan je vorige overclock. Soms kan nog hoger gaan weer beter worden maar soms heb je ook gewoon een punt waarna het niet echt beter wordt!

• Galvatron
Had inderdaad zoiets gelezen dat de CPU fouten maakt en de berekening voor de GPU opnieuw moet worden uitgevoerd hetgeen zorgt voor een daling van de punten. M'n FSB is momenteel 8 x 400 i.p.v. 425.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Vanmiddag de nieuwe kaart ontvangen, en zojuist uitgepakt. Korte inspectie; alles ziet er goed uit.

Na inbouwen gelijk maar even de 720p benchmark van Furmark:

http://www.ozone3d.net/be...k_score_190.php?id=162398

Dat ziet er beter uit! Fan's komen nu ook pas veel later op!

Echt een toppertje van Zercom!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:58
Eperium schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:04:
Had inderdaad zoiets gelezen dat de CPU fouten maakt en de berekening voor de GPU opnieuw moet worden uitgevoerd hetgeen zorgt voor een daling van de punten. M'n FSB is momenteel 8 x 400 i.p.v. 425.
Het kan er ook gewoon aan liggen dat 3dmark11 veel minder CPU afhankelijk is als voorgaande versies, zelfs met mijn Q9400 overclocked van 2,66>3,6Ghz scheelt het maar 300 punten (icm GTX 470)
Physcis score telt veel minder zwaar als de graphics score, dus het lager uitvallen van je score hoeft niks te betekenen, misschien als je het nog een keer draait dat het dan weer hoger is.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-01 14:03
McLambo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:00:
Vanmiddag de nieuwe kaart ontvangen, en zojuist uitgepakt. Korte inspectie; alles ziet er goed uit.

Na inbouwen gelijk maar even de 720p benchmark van Furmark:

http://www.ozone3d.net/be...k_score_190.php?id=162398

Dat ziet er beter uit! Fan's komen nu ook pas veel later op!

Echt een toppertje van Zercom!
32/70 zijn al betere temperaturen dan 60/100 inderdaad :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben wel opgelucht voor je dat je zo snel een nieuwe en goeie kaart hebt gekregen. 70 graden als hoogste temp voor furmark is toch echt zeer netjes, aangezien dit echt een 100% belasting is, en geen 80% zoals de zwaardere games. 32C idle = naiz!!
Nou ben blij dat dat goed gekomen is.
offtopic:
pssst, update je shopreview eventjes met dit aftersales stukje ;)

Oh btw, Naaitsab en ik hebben Marc Rademaker gevraagd voor een koeler-review, waarin we graag willen zien (door clocks en fanspeeds e.d.) gelijk te zetten welke koeler het beste uit de bus komt. Tot nu toe is er wel hier en daar een GTX560 roundup, maar het zijn altijd oneerlijke vergelijken vanwege de verschillende clock/memspeeds en andere fanprofiel-implementaties.

[Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 14-04-2011 10:50]

• Galvatron
Dus eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit meer of ik op 3,2 of 3,4 Ghz draai i.c.m. een GTX580...tenzij de game heel CPU intensief is zoals GTAIV o.i.d.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Deathchant schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:52:

offtopic:
pssst, update je shopreview eventjes met dit aftersales stukje ;)
Ga ik zeker even doen, ik ga er vanavond of morgenavond eens ff voor zitten.

Dit is een nieuwe standaard van RMA afhandelingen; binnen 3 dagen een nieuwe videokaart in huis _/-\o_

Helemaal blij met mijn 560 GTX TOP. de graphics knallen echt om mijn oren. Tis echt een fikse upgrade van de mijn 8800GT; veel beter dan ik had durven hopen met mijn 'oude' p5b en core2duo'tje :-)

• pafdaddy
  • Niet online
Mooi zo, goed te horen. :)

MSI rolling out Twin Frozr III-cooled GeForce GTX 570

MSI just announced that the GeForce GTX 570 is also getting the Twin Frozr III treatment despite its previous adoption of the Twin Frozr II cooler. The upgraded GF110 card made by MSI is named N570GTX Twin Frozr III Power Edition and comes in two versions - with stock clocks and factory overclocked.

[Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 14-04-2011 20:21]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Chippu
The N570GTX Twin Frozr III Power Edition OC is up for pre-order for as low €312.30.
Ik ben benieuwd, dat zou pakweg 10 euro schelen met de II uitvoering.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm als ik naar de clocks kijk, vind ik die niet echt extreem veel toegevoegde waarde hebben boven de TF2:

Daarbij is de TF2 OC sneller:
MSI GTX570 TF2: 786MHz/4200MHz
MSI GTX570 TF3: 770MHz/4000MHz
GB GTX570 WF3: 780MHz/3800MHz

http://nl.hardware.info/n...gtx-580-met-twin-frozr-ii

De Gainward GS GLH zit op 800MHz....
Dus tja, zo spannend vind ik het niet. 312 euro vind ik wel een redelijke prijs. Maar ja, voor 312 euro heb je ook de Gainward GS GLH die beduidend sneller is.

Ik vraag me af wanneer het nieuws op onze frontpage verschijnt?

[Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 15-04-2011 08:52]

• bobsh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 11:21
Als ik in Windows 7 (x64) bij "Details over prestaties en systeem" ga kijken, dan staat er bij DirectX-versie namelijk DirectX 10.
Maar ik heb een Geforce 560 Ti en deze gebruikt toch DirectX 11 dacht ik?

Windows is up to date en de Nvidia drivers hebben het versienummer 266.66 WHQL

PSN: bobsh .:. KZ2 Stats

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 20:00
b00b13 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:29:
Als ik in Windows 7 (x64) bij "Details over prestaties en systeem" ga kijken, dan staat er bij DirectX-versie namelijk DirectX 10.
Dat staat ook bij mijn HD6850.

Lijkt me een bug.

• Anoniem: 304087
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zijn mijn temps voor sli ook goed de gtx580 referentie koeler?
Idle 39 en 37 graden maar tijdens een zware game 85 en 83 graden.

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:27
wanneer komt de 560GTX-ti HAWK in de pricewatch of is die in Nederland nog niet te koop?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook net al in het radeon topic gevraagd :P , maar ik ben benieuwd naar de Cinebench snelheid van een aantal recente kaarten, en sommige zijn wat lastig te vinden zoals die van de gtx 560 ti. Zou iemand als ie er zin in heeft eens de Cinebench Benchmark kunnen doen, qua Opengl score? Op een 560 ti maar ik ben ook benieuwd naar de kaarten daar omheen;

http://www.maxon.net/downloads/cinebench/cinebench-115.html

O+

specs

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02 17:22
@ maratropa

Geen 560 Ti wel de 570

pricewatch: Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5

36.17 fps

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-02 19:45
knoffy schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:41:
wanneer komt de 560GTX-ti HAWK in de pricewatch of is die in Nederland nog niet te koop?
Op het moment al o.a. bij Alternate verschenen (doch nog niet leverbaar) Link

Ik ben benieuwd wat de prestaties zijn van deze kaart? In mijn voorlopige samenstelling neem ik deze graag mee.
De vernieuwde cooler zal samen met zijn standaard overclock wel een goude combinatie zijn.

• knoffy
  • Laatst online: 00:27
http://azerty.nl/0-971-400410/msi-n560gtx-ti-hawk-.html

azerty heeft hem ook. alleen 10+ levertijd

heb hem besteld :) nu maar hopen dat die er binnen 2 weken is

[Voor 22% gewijzigd door knoffy op 18-04-2011 11:52]

• MasterTweaker
  • Laatst online: 29-01 18:52
Ik wil een GTX 570 videokaart kopen maar nu vraag ik mij af of mijn systeem dit aan kan. De specificaties van de PC zijn als volgt:

-CPU Type: QuadCore Intel Core i7 920, 2800 MHz (21 x 133)
- Motherboard: Intel Smackover DX58SO (1 PCI, 1 PCI-E x4, 2 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
- Ram: 6132 MB (DDR3-1066 DDR3 SDRAM)
- Windows 7 Ultimate 64 bit.
- Current Videocard: NVIDIA GeForce GTX 260 (896 MB)
- Power supply: 460 watt.

Is dit systeem voldoende krachtig voor deze videokaart. En dan gaat het vooral om de voeding, 460 watt lijkt mij namelijk vrij weinig voor zo'n energie slurpende kaart als dit. Of is dat niet zo?

En waar kan je deze kaart het goedkoopst krijgen?

• Niet online
Het syteem is indd krachtig genoeg, de voeding weet ik zo net nog niet? Wat voor merk voeding is het?

• MasterTweaker
Anoniem: 304087 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:26:
Het syteem is indd krachtig genoeg, de voeding weet ik zo net nog niet? Wat voor merk voeding is het?
Er zit een Zalman voeding in. Dit is hem:
http://i51.tinypic.com/t6xy68.jpg

Hier vind je nog een wat uitgebreidere beschrijving:
http://www.mvktech.net/content/view/2691/39/1/2/

[Voor 17% gewijzigd door MasterTweaker op 18-04-2011 11:46]

• Tom. C
  • Laatst online: 01-02 22:48
Ik denk dat je beter een nieuwe voeding kunt halen, zo´n systeem trekt al gauw tegen de 350 watt aan, als je dan ook nog eens zou gaan overklokken, kom je wel ietwat krap te zitten. Het zou misschien lukken, maar het kan geen kwaad om een nieuwe voeding te halen.

Ryzen 5950X | Asus X570 Dark Hero | F4-3600C16D-32GTZN | TUF RTX 3080TI | Lian-Li PC011 Dynamic | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• Strykeforce
@ MasterTweaker

Die voeding is zoals gezegd word al iets aan de lage kant, ik zou een Corsair TX650 of XFX Pro 650 halen ter ondersteuning van de GTX 570.

Wil je geen stock cooler maar een stillere versie dan zou ik deze aanraden:
pricewatch: Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5

Heb em zelf en draait heerlijk stil, mn CPU fan komt er boven uit.

• MasterTweaker
Tom. C schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:01:
Ik denk dat je beter een nieuwe voeding kunt halen, zo´n systeem trekt al gauw tegen de 350 watt aan, als je dan ook nog eens zou gaan overklokken, kom je wel ietwat krap te zitten. Het zou misschien lukken, maar het kan geen kwaad om een nieuwe voeding te halen.
Kan het kwaad als je te weinig voeding hebt? Is het bijvoorbeeld zo dat je PC dan onverwachts kan uitvallen of dat hardware beschadigd raakt?

Oh ja en nu wil ik dus deze voeding aanschaffen:
http://www.informatique.n...ing-600watt-ultra-qu.html

Of kan ik dan beter voor een 750 watt versie gaan?:
http://www.informatique.n...-hp-voeding-750-watt.html

[Voor 20% gewijzigd door MasterTweaker op 18-04-2011 13:24]

• Strykeforce
Ik heb zelf de volgende voeding en die zou ik aanraden:
pricewatch: Corsair TX650W

Scheelt ook weer in de prijs.

Heb zelf een i7 930 met hetzelfde moederbord en zelfde type ram met een GTX 570 en draait goed.

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Gebruik voor speciefieke vragen zoals "Kan mijn voeding dit wel aan" of "Hoeveel krijg ik nog voor mijn oude Nvidia kaart terug" de bijbehorende topics in dit geval: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
Dit voorkomt onodige mod ingrepen en ergenissen.

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

if (!coffee) {
Work = false; }

• jj71
  • Laatst online: 19-09-2022
MasterTweaker schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:21:
[...]

Kan het kwaad als je te weinig voeding hebt? Is het bijvoorbeeld zo dat je PC dan onverwachts kan uitvallen of dat hardware beschadigd raakt?
Een goede voeding is heel belangrijk. Als de voeding niet voldoende is dan kan het systeem instabiel worden en inderdaad onverwachts uitvallen. Ik weet niet zo snel of er ook hardware onherstelbaar beschadigd kan raken, maar in ieder geval zal het hele systeem niet goed werken als de voeding niet goed is of niet genoeg power kan leveren.

Als je kijkt op de website van bijvoorbeeld Gigabyte dan zie je daar bij de GTX 570 videokaarten opmerkingen staan als "Minimum 600W or greater system power supply with one 6-pin and one 8-pin external power connector". Daar moet je dus rekening mee houden bij het kopen van een goede voeding.

• Biff
  • Laatst online: 26-02-2018

Biff

waar zijn de visjes

Ik heb ook weer een nieuw speeltje voor tussendoor

Hij is van Palit trouwens

[Voor 11% gewijzigd door Biff op 18-04-2011 16:39]

Yeah well. The Dude abides.

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-02 19:45
@Biff

Tof,
En bevalt hij tot nu toe? Wat is je setup i.c.m. deze kaart?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:43
270.61 Whql drivers beschikbaar.

• Jasper 99
hmm heb nu net ook een extra 560Ti erbij :) De golden sample van Gainward, even kijken of ik die sync kan laten lopen met me Gigabyte Soc 1ghz :) !! En dan knallen met deze 2 monstertjes, maarja nog even wachten op me processor die ik vandaag of morgen binnen krijg.....

• chim0
Sjah schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:59:
270.61 Whql drivers beschikbaar.
Hoe kan dit?
•Up to 516% in Dragon Age 2 (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
Dat zou betekenen dat als ik nu 60fps heb, ik dan opeens 370fps heb. 8)7

Dat kan toch niet?

• vinom
  • Nu online
Probeer het uit zou ik zeggen, wie weet :P

• chim0
vinom schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:38:
Probeer het uit zou ik zeggen, wie weet :P
Heb ik gedaan maar werkt niet echt op m'n HD6850. :P

• Max Hunt
Het spel was voor de 270 drivers eigenlijk niet te spelen op nvidia kaarten. 2x580's in SLI op 1920x1080 gaf dermate lage fps dat het niet eens te spelen was. Vandaar dat het nu opeens zoveel beter kan.

• Niet online
chim0 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:10:
[...]

Hoe kan dit?

[...]

Dat kan toch niet?
Komt denk ik door dat deze game helemaal niet of zeer slecht draaide op een nvidia kaart met de 158 drivers.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mocht iemand hier 3dsmax 2010 of 2011 hebben draaien en een 560-ti, als je me een keertje zou willen helpen door een 3dsmax benchmarkje te draaien, DM maar even ofzo :) (ik ben benieuwd hoe de 3dsmax d3d snelheid is op dit moment)

specs

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

blijkbaar is er toch een all-copper versie van de GTX560 twinfrozrII:
http://www.alternate.de/h...r_II_PCGH_Edition/824994/?

900MHz op de core. 239 euro vind ik dan zwaar overdreven.....

• Jasper 99
Ja niet echt boeiend je betaald gewoon voor de kleur, want de silver versies zijn goedkoper volgens mij en ik zie bij alternate 249 staan.

• Max Hunt
Is all copper niet juist slechter voor de koeling? Koper geleid warmte beter dan aluminium maar aluminium geeft juist warmte beter af.

• yzx
  • Laatst online: 28-01 00:27
Deathchant schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:17:

... 239 euro vind ik dan zwaar overdreven.....
Koper prijzen al gezien dan? :P

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• MasterTweaker
Ik heb even een vraagje over het installeren van een GTX 570 videokaart van Asus ( DirectCUII ) . Bij de videokaart zat een 8 pins connector kabeltje die zich splitst in 2 6 pins connector kabeltjes.

Op de videokaart zitten daarnaast de volgende aansluitingen: een 1 * 6 pins connector en een 1 * 8 pins connector. Nu neem ik dus aan dat zowel de 6 pins connector als de gesplitste 8 pins connector aangesloten dienen te worden? Dus met in totaal 3, 6 pins connector kabeltjes?
Of doe ik hier iets verkeerd en hoeft alleen de 8 pins connector met daarin de 2 6 pins connectoren aangesloten te worden?

• naaitsab

naaitsab

Topicstarter
Je moet vanaf je voeding 2 maal een pci-e voedings kabel hebben en deze aansluiten:
De 6pin pci-express moet je hebben bij sommige voedingen heb je een kabel met pci6 en pci6+2 eraan dat is wat jij zoekt

Anders 1 kabel vanaf je voeding en dan zoiets via molex:

Als je voeding geen 2 pci power kabels hebt vraag ik me af of deze wel krachtig genoeg is aangezien je toch minimaal 600-650w moet hebben voor zon kaart.
Als je die adaptor gebruikt wordt het:
code:
1
2
3
pci6>adaptor >pci8  >kaart
pci6>adaptor
pci6>               >kaart

if (!coffee) {
Work = false; }

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee