@jasper, ik kan natuurlijk geen bewering daarover doen. Het ene exemplaar is het andere niet, maar de instabiliteitverhalen en de hoge overvoltage met hoge temps (zelfs met windforce koeler), weerhoudt mij wel ervan om zonder blozen die kaart te kopen.
Omdat Gigabyte ook aan GPU-cherrypicking doet (GPU gauntlet programma), ging ik er vanuit dat ze de meest sterke/stabiele cores gebruiken om hun SOC modellen tot 1GHz te krijgen. Blijkbaar falen de kaartjes toch bij sommige gebruikers. Wat ik inderdaad gehoopt had, is dat Gigabyte met een verklaring zou komen waar het aan lag. Het vervangen van de 1GHz-modellen door de 950MHz-modellen is gewoon niet genoeg als straks blijkt dat ook de 950MHz-modellen instabiel zijn om welke reden dan ook.
Als je kijkt bij de GTX460 heeft Gigabyte helemaal niet zo'n ultra hoge clocks gedaan. 815MHz op de core, waar de Colorful iGame, de eVGA FTW en de POV BEAST respectievelijk op de 820MHz, 850MHz en 855MHz zitten, en al deze kaarten vertoonden niks van stabiliteitsissues (reference=675MHz). En dan hadden de laatste 2 zelfs gewoon een reference cooler met 2 heatpipes! Misschien was het OC-potentieel op de GTX460 veel beter dan op de GTX560Ti.
Dus ja, zo'n duits bericht over instabiliteit op een youtubefilmpje doet wel een duit in het zakje, maar dan niet in positieve zin.
@Naaitsab. Duitsers zijn ook een kei in engels hoor

Maar ik wil hem wel eens emailen. Eens kijken wat hij zegt.
Ik weet niet zeker of de SOC sneller is dan een mini-oc op de GTX570. Ik moet zeggen dat de verleiding wel steeds groter wordt om voor een GTX570 te gaan. En misschien wel weer terug naar mijn favoriete merk: Gainward

Maar het schijnt dat de GTX570 (vooral bij het reference design) slechte VRM koeling heeft waardoor e.e.a. sneller stuk kan gaan. Veel vind ik er niet over.
EDIT: ok, ik heb gemailed in mijn beste Duits. Verstaan, prima, schrijven ietsje minder
EDIT2: Hij heeft terug gemailed en hij zegt:
The 950 should be all right. i played a lot with it and there was not a single problem...
You will get a very nice gaming Card with the Gigabyte 560 SOC 950.
The Crash could be everything, im not sure if it was the GPU that crashed... there was no log...
Dus ik denk dat we ons niet zo'n zorgen hoeven te maken. Kep hem wel gevraagd of hij de benchmark nog eens opnieuw gerund heeft om te kijken of hij op het zelfde moment crasht.
EDIT3: nog een reactie van hem:
Mit Defekt war eher gemeint das die Karte auf einmal abgeschmiert ist. Ist bisher nur 1 mal vorgekommen keine Ahnung wieso aber ich kann mit denken nachdem es keine 1GHZ version mehr gibt sind selbst die "nur" 950Mhz schon hart am Limit. Wir haben auch OC versuche gemacht sind aber nicht weiter als 970Mhz gekommen. Du kannst dir eine GTX 560 @ 950Mhz bedenkenlos kaufen da wenn irgendwas sein sollte was ich nicht glaube du sie ja einfach retoure schicken kannst.
Dus volgens mij is er niks aan de hand.
EDIT4: als ik dit zo lees:
Ed_L in "[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic -..."
dan hoeven we ons inderdaad geen zorgen te maken bij custom design modellen. Schijnbaar bezuinigt nvidia bij de reference GTX570 en bij de reference GTX590 op het aantal VRM's die moeten zorgen voor stabiliteit van de stroom die naar de GPU toe gaat.
[Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 30-03-2011 16:00]