[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 152.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Donstil schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:12:
[...]
Edit: Haha meen je dat nou Serieus. Zou je een Symbian-Tablet boven een iOS en/of Android tablet verkizen?
Symbian was HET os van 2004 maar is nu toch hopeloos achterhaald.
Ja inderdaad SYmbian is tenminste een opensource waar men naar hartelust dingen voor kan ontwikkelen. Symbian is zo nu bedoel je want het staat nog steeds op nummer 1 van alle besturingssystemen (get your facts strait boy)

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Dennisdn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:32:
Ben best wel blij dat (voor mij) de specs van de iPad2 best tegenvallen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat een iPad1 op Marktplaats nog wel 350 zou opbrengen. Dan had ik met een beetje bijbetalen wel de 2 genomen. Maar met de prijsverlaging gaat dat niet meer gebeuren. Een camera is het mij niet waard, en kwa snelheid voldoet de Pad1 voor mij prima aangezien ik er toch alleen maar mee internet. Hopelijk wordt dat met 4.3 nog iets merkbaar sneller en dan ga ik lekker wachten op de Pad3.
Om eerlijk te zijn bevalt ons de gejailbreakte iPad 4.2.1 die we nu hebben prima. Ik kan er bijna alles mee wat ik zou willen en de iPad 2 is niet echt een spectaculaire vooruitgang wat mij betreft. Door bovendien de nieuwprijs drastisch te verlagen hebben ze de 2e handsmarkt zo'n beetje de nek omgedraaid, een 16G iPad G1 (zoals wij hebben) zal nu niet meer dan 250-275 opbrengen, waardoor je dus zo'n 225 euro moet bijleggen. Zonder het apparaat in handen te hebben gehad zeg ik dat het dat voor mij niet waard is.
migros schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:46:
Ja inderdaad SYmbian is tenminste een opensource waar men naar hartelust dingen voor kan ontwikkelen. Symbian is zo nu bedoel je want het staat nog steeds op nummer 1 van alle besturingssystemen (get your facts strait boy)
Sorry hoor, maar Symbian is op sterven na dood. Dat het nu nog zo groot is komt omdat Nokia nog veel toestellen met Symbian erop wegzet in de markt, maar nu Nokia WP7 gaat verkopen is het echt :w met Symbian. Kan er ook niet rouwig om zijn eerlijk gezegd, had een E61 in 2005 ofzo, en toen was het al ouwe meuk vergeleken met Windows Mobile 6.

[ Voor 23% gewijzigd door Arfman op 03-03-2011 13:58 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 22:49

Nitai

Live the life you love.

[...]

Volgens mij heeft zelfs Nokia Microsoft omarmd en Symbian gelaten voor wat het is:
Goodbye Symbian

[ Voor 54% gewijzigd door Nitai op 03-03-2011 13:58 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat het op NR.1 staat betekend natuurlijk helemaal niet dat het automatisch ook goed is.
Meer dat het zodanig gebruikt wordt dat het op goedkopere mobieltjes zit (en de doelgroep daarvan weet niet beter).

Ja OpenSource is zo geweldig dat "iedereen" ervoor kan ontwikkelen. Jammer alleen dat ze dat totaal niet doen 8)7 (zie Appstore aantallen en Android market aantallen)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:33:
Ondanks dat ik het met iedereen eens ben dat de cyclus van producten blijven doorgaan, je zelf het toestel hebt aangeschaft en dat je nog alles kan met de iPad1, snap ik de poster ook heel goed dat als je 500 euro neerlegt voor een toestel (wat voor veel mensen een heleboel geld is) en 1 a 2 maanden later komt de iPad2, een geweldig toestel waar alle beter aan is.... tja, ik kan me het gevoel goed voorstellen. Hij ligt ook een stuk sneller in de winkels dan verwacht.
Naja, goed...' iedereen weet dat'....bullshit. Ik wist het niet. Ik volg niet wekelijks gadgetnieuws en ook al had ik het geweten: dan nog verwacht je niet gelijk een release over al 2 weken. Bovendien is de iPad die ik 4 weken geleden kocht nu ineens 130 euro goedkoper! Heb al gemaild, maar het lijkt erop alsof zowel Apple en de winkel waar ik hem heb gekocht weinig kunnen doen omdat ik buiten de 2 weken aanschaf periode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 21:57
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:50:
[...]

Naja, goed...' iedereen weet dat'....bullshit. Ik wist het niet. Ik volg niet wekelijks gadgetnieuws en ook al had ik het geweten: dan nog verwacht je niet gelijk een release over al 2 weken. Bovendien is de iPad die ik 4 weken geleden kocht nu ineens 130 euro goedkoper! Heb al gemaild, maar het lijkt erop alsof zowel Apple en de winkel waar ik hem heb gekocht weinig kunnen doen omdat ik buiten de 2 weken aanschaf periode zit.
So? Dat is toch jouw risico, dat je het nieuws niet bijhoudt? Als je dat wel had gedaan, wist je dat Apple vaak heel erg snel is met het in de winkel plaatsen van hun producten zodra ze aangekondigd zijn.

Je hebt een risico genomen door gewoon enorm laat een iPad te kopen, had je hem vorig jaar April gekocht (zoals velen hier, myself included), dan hadden we je er nu niet over gehoord.

Ik heb vorig jaar April een iPad gekocht, ben er blij mee en skip de iPad2. Heb iedereen in mijn omgeving in januari al afgeraden om een nieuwe te kopen, en nog even 2 maandjes te wachten aangezien er toen al geruchten waren over een nieuwe. Dat had jij ook kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:50:
[...]

En dan nog. Als ik iets koop en een maand later hebben ze een aanbieding, dan kan ik er ook weinig aan doen. Dat geld voor alles, Van je halve bruin brood tot je 7-persoons broembroem.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm....ik heb die van mij 07-02 aangeschaft. Val volgens dat bericht dus net buiten de window. Heb die van mij ook niet bij een Apple Store gekocht, maar op pixmania.nl zal dat nog verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:10:
[...]

Hmmm....ik heb die van mij 07-02 aangeschaft. Val volgens dat bericht dus net buiten de window. Heb die van mij ook niet bij een Apple Store gekocht, maar op pixmania.nl zal dat nog verschil maken?
Gebruik maken van afkoelingstermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:09:
[...]

En dan nog. Als ik iets koop en een maand later hebben ze een aanbieding, dan kan ik er ook weinig aan doen. Dat geld voor alles, Van je halve bruin brood tot je 7-persoons broembroem.
Blijkbaar niet, want zoals in het bericht boven je is te lezen is Apple wel degelijk bezig met refunds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Gebruik maken van afkoelingstermijn?
Die is helaas maar 2 weken en ook daar val ik nu dus net buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Blijkbaar niet, want zoals in het bericht boven je is te lezen is Apple wel degelijk bezig met refunds.
Dat is dan ook wel heel luxe, want niks en niemand verplicht ze daartoe. Waarom zouden ze? Dit is gewoon het pleasen van de klanten, enorm luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Ja, de mediamarkt (afhankelijk van de vestiging) doen ook niet moeilijk als je na een week of 2 komt om de korting van die aanbiedinge alsnog te krijgen (anders kan je het immers "terugbrengen").

Maar als je een maandje wacht, dan wijzen ze jou ook de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
thaan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:14:
[...]Dat is dan ook wel heel luxe, want niks en niemand verplicht ze daartoe. Waarom zouden ze? Dit is gewoon het pleasen van de klanten, enorm luxe.
Nee maar anders krijgen ze natuurlijk wel dat mensen massaal hun iPads terug gaan sturen (binnen de 14 dagen) en nieuwe bestellen.

Het is vast geen toeval dat die termijn ook net 14 dagen is, net als de zichttermijn voor de koop op afstand.

Edit: Sorry kmf zei dit ook al. Edit2: De zichttermijn blijkt maar 7 dagen te zijn. Dus best goed van Apple dat ze over een langere tijd geld terug geven.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 03-03-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
GekkePrutser schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:22:
[...]

Nee maar anders krijgen ze natuurlijk wel dat mensen massaal hun iPads terug gaan sturen (binnen de 14 dagen) en nieuwe bestellen.

Het is vast geen toeval dat die termijn ook net 14 dagen is.

Edit: Sorry kmf zei dit ook al.
Hoezo? Er is wettelijk gezien geen enkele reden om een product binnen 14 dagen terug te nemen. Mensen hebben geen enkele grond om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
kmf schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:20:
[...]

Ja, de mediamarkt (afhankelijk van de vestiging) doen ook niet moeilijk als je na een week of 2 komt om de korting van die aanbiedinge alsnog te krijgen (anders kan je het immers "terugbrengen").

Maar als je een maandje wacht, dan wijzen ze jou ook de deur.
Klopt dat de mediamarkt tot 2 weken na aanschaf de laagste prijs garandeerd, al klopt je bewering van terugbrengen niet, aangezien de wet daarin duidelijk is: koop is koop. het is toch geen bibliotheek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijszor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:25:
[...]

Klopt dat de mediamarkt tot 2 weken na aanschaf de laagste prijs garandeerd, al klopt je bewering van terugbrengen niet, aangezien de wet daarin duidelijk is: koop is koop. het is toch geen bibliotheek ;)
Het is daarom ook een gunst van het bedrijf. Je kan bij (de meeste) mediamarkt zonder zeuren dat product terugbrengen. Ruilen binnen 14 dagen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
thaan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:23:
[...]Hoezo? Er is wettelijk gezien geen enkele reden om een product binnen 14 dagen terug te nemen. Mensen hebben geen enkele grond om dit te doen.
Wel als je online besteld hebt. Dan heb je recht op 14 7 dagen zichttermijn, volgens de wet koop op afstand, waarin je het produkt retour kan sturen. Er gelden wel bepaalde uitzonderingen. Het geldt niet voor gewone winkels maar sommigen zoals de MM blijkbaar hebben wel zelf zo'n regeling.

Dat is trouwens niet alleen in Nederland zo, heel veel landen hebben een dergelijke regeling.

Edit: Oh in Nederland is de minimum termijn maar 7 dagen, ik dacht dat het 14 was.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 03-03-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
GekkePrutser schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:47:
[...]

Wel als je online besteld hebt. Dan heb je recht op 14 7 dagen zichttermijn, volgens de wet koop op afstand, waarin je het produkt retour kan sturen. Er gelden wel bepaalde uitzonderingen. Het geldt niet voor gewone winkels maar sommigen zoals de MM blijkbaar hebben wel zelf zo'n regeling.

Dat is trouwens niet alleen in Nederland zo, heel veel landen hebben een dergelijke regeling.

Edit: Oh in Nederland is de minimum termijn maar 7 dagen, ik dacht dat het 14 was.
I know, maar dat was hier nu even niet van toepassing, en anders werd m'n statement zo lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geneuzel allemaal, iedereen begrijpt toch dat je je in je zak gegraaid voelt als zo kort na aankoop blijkt dat je hetzelfde product voor aanzienlijk minder had kunnen krijgen of voor hetzelfde geld een beter product? Dat heeft helemaal niets met wat winkels of fabrikanten moeten of zouden moeten te maken, gewoon met logica. Als dat gebeurt was nadat jij jouw iPad gekocht had had je je ook waarschijnlijk even achter de oren gekrabt.

Zo ingewikkeld is het niet hoor. Sportief van Apple dat ze nog zo'n actie doen en ze hoeven het inderdaad ook niet te doen. Ik denk trouwens dat het ook bijzonder verstandig is, want iemand met een zuur gevoel achterlaten die anders heel tevreden zou zijn over een product is ook niet goed voor je merk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:26:
Wat een geneuzel allemaal, iedereen begrijpt toch dat je je in je zak gegraaid voelt als zo kort na aankoop blijkt dat je hetzelfde product voor aanzienlijk minder had kunnen krijgen of voor hetzelfde geld een beter product? Dat heeft helemaal niets met wat winkels of fabrikanten moeten of zouden moeten te maken, gewoon met logica. Als dat gebeurt was nadat jij jouw iPad gekocht had had je je ook waarschijnlijk even achter de oren gekrabt.

Zo ingewikkeld is het niet hoor. Sportief van Apple dat ze nog zo'n actie doen en ze hoeven het inderdaad ook niet te doen. Ik denk trouwens dat het ook bijzonder verstandig is, want iemand met een zuur gevoel achterlaten die anders heel tevreden zou zijn over een product is ook niet goed voor je merk.
Nou, dat begrijpen de meeste mensen hier dus niet. En als je in zo'n geval in je zak bent gegraaid, dan toch vooral door jezelf. Ik snap heus wel dat je je achter je oren krabt en dat het klote is, maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat je je in zo'n geval genaaid voelt door Apple. Als je een dergelijk product koop, kan je ervoor kiezen om je in te lezen en het nieuws te volgen. Dan weet je wat er staat te gebeuren. Je kan ook kiezen om dat niet te doen, maar dan moet je niet zeuren en gewoon blij zijn met je product (waar je 2 dagen nog heel tevreden over was...!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:51:
Ik snap heus wel dat je je achter je oren krabt en dat het klote is, maar ik kan er met m'n hoofd niet bij dat je je in zo'n geval genaaid voelt door Apple.
Volgens mij wordt er door maar weinig mensen gesteld dat Apple mensen naait. Dat mensen zich genaaid voelen is dan ook compleet iets anders.

Eén en ander heeft natuurlijk wel te maken met de strategie en prijspositionering van Apple, maar dat is weer een heel andere discussie.
Je kan ook kiezen om dat niet te doen, maar dan moet je niet zeuren en gewoon blij zijn met je product (waar je 2 dagen nog heel tevreden over was...!!!).
Ik geloof er geen barst van dat al die mensen die dit roepen zich niet ook genomen zouden voelen als de iPad vlak na hun eigen aankoop een flinke prijsdaling had gemaakt. 'Gewoon niet zeuren' is makkelijk roepen vanaf de zijlijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ik vind het al een goede service dat ze mensen die twee weken voor de aankondiging gister de iPad 1 hebben gekocht, toch nog een refund geven. Nogmaals ze hoeven het niet te doen. En ik vind ook dat mensen in deze zelf een onderzoeksplicht hebben.
Tuurlijk is het helemaal kut, als je er net buiten valt, maar ergens moet ook de grens getrokken worden.
En inderdaad, zo gaat het natuurlijk met alle aanbiedingen. (Zelf heb ik het met een Panasonic Lumix tz-8 gehad, maar toen was ik maar wat blij dat ik binnen de twee weken zat. Overigens was dat niet doordat er een nieuw model aan werd gekondigd.) Nogmaals, kut, maar ergens moet de lijn getrokken worden en hadden mensen ook zelf alles beter kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Is het wel echt zeker dat hij vrijdag 25 maar word gelanceerd in Nederland? Ben namelijk bezig om mijn iPad te verkopen op het moment. En ik vind die 3 weken zonder al meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Jackson6 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:30:
Is het wel echt zeker dat hij vrijdag 25 maar word gelanceerd in Nederland? Ben namelijk bezig om mijn iPad te verkopen op het moment. En ik vind die 3 weken zonder al meer dan genoeg.
Het is niet 100% officieel, maar het moet heel raar lopen wil het niet zo zijn. Ik zou het aandurven, al weet ik natuurlijk niet hoe gehecht je bent aan jouw iPad. :Y

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot vorig jaar kon je ook prima zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal Evan uit Miami weer iPads exporteren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CaptainCharisma schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:42:
[...]

Het is niet 100% officieel, maar het moet heel raar lopen wil het niet zo zijn. Ik zou het aandurven, al weet ik natuurlijk niet hoe gehecht je bent aan jouw iPad. :Y
Het is wel 100% officieel het staat namelijk in het persbericht. Dat Apple net zo makkelijk de release voor europa door schuift als ze daar zin in hebben laat ik even in het midden ;)
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:52:
Zal Evan uit Miami weer iPads exporteren? :P
Ik had aan het begin een 64gb Wifi via Evan maar ik zou dat nu niet zo 123 meer durven.
Was een hoop gezeik achteraf met belasting enz.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 03-03-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Donstil schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:58:

Ik had aan het begin een 64gb Wifi via Evan maar ik zou dat nu niet zo 123 meer durven.
Was een hoop gezeik achteraf met belasting enz.
Ik heb er 4 via Evan geimporteerd, en met geen 1 gezeik gehad. Alleen de laatste paar hadden gezeik dacht ik.

Al heeft het nu geen nut meer om een iPad uit de US via Evan te importeren.
Het $/€ voordeel verlies je op de verzendkosten en de marge die Evan erover rekent, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik heb aan het begin er 2 gedaan en dat ging idd allemaal keurig. Dag van betaling verscheept en 3dagen later binnen.

Echter ik heb ook een zwik verhalen gehoord van mensen die idd problemen hadden (hier op Tweakers waren er ook een paar).

Ik wacht lekker tot 25maart en mocht dat worden uitgesteld haal ik er misschien een uit de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
De snellere processor/camera is je een upgrade waard?
Sneller is zeker altijd fijner, maar zou dan deze kwijt moeten raken, en meer bij moeten leggen dan de upgrade me waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Zoals jullie weten, kom ik hier nu al een tijdje, wat raden jullie aan, de 2 of een cheape ipad1 kopen?
Zelf ben ik toch altijd wel van het nieuwste van het nieuwste willen hebben, maar vraag me toch een beetje af, nadat ik het verschil in specs goed heb bestudeerd en gister alles heb gevolgd, of het zo veel meer zal bieden?
Zal het zo zijn, dat de iPad 1 bepaalde apps niet vloeiend zal draaien, zoals bijv. imovie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
timwijn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:19:
Zoals jullie weten, kom ik hier nu al een tijdje, wat raden jullie aan, de 2 of een cheape ipad1 kopen?
Zelf ben ik toch altijd wel van het nieuwste van het nieuwste willen hebben, maar vraag me toch een beetje af, nadat ik het verschil in specs goed heb bestudeerd en gister alles heb gevolgd, of het zo veel meer zal bieden?
Zal het zo zijn, dat de iPad 1 bepaalde apps niet vloeiend zal draaien, zoals bijv. imovie?
Voor het €120 verschil zou ik bij aankoop van een iPad geen twijfel hebben: de nieuwe!

Voor dat geld ga ik geen jaar oude versie kopen, die €120 kun je nooit meer bijleggen om een iPad2 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iemand bent die het nieuwste van het nieuwste wil hebben boeien specificaties en het nut ervan blijkbaar ook niet overdadig veel. Dan zou ik gewoon voor een nieuwe gaan, omdat het een emotionele keuze is en geen rationele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb er ook 3 via Evan (Miami) laten komen. Allemaal keurig! Was wel ruim (gewoon meteen) voordat de echte hype losbrak en het belasting verhaal op kwam steken..

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 03-03-2011 19:25 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Je andere vraag was al beantwoord, maar de iPad 1 gaat iMovie helemaal niet draaien. Zie deze pagina, helemaal onderaan. Garageband schijnt wel te kunnen volgens MacRumors.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 03-03-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:13:
[...]

Ik heb er 4 via Evan geimporteerd, en met geen 1 gezeik gehad. Alleen de laatste paar hadden gezeik dacht ik.

Al heeft het nu geen nut meer om een iPad uit de US via Evan te importeren.
Het $/€ voordeel verlies je op de verzendkosten en de marge die Evan erover rekent, lijkt mij.
Had ook vorig jaar een 64GB iPad geïmporteerd via Evan, en ook geen gezeik gehad.
Als het voordeel heeft met de kosten bestel ik er wel een via Evan.
Ik hoorde dat de Verizon iPad niet simlock-vrij is, maar de AT&T iPad wel, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
CaptainCharisma schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:42:
[...]

Nouja ik denk dat ik hem wel verkoop een vrouwtje van 50 wil hem kopen van mij voor 300 euro, krijgt ze wel mijn sleeve erbij van 40 euro maar ik vind het een goede deal. Waarschijnlijk niet op de hoogte van de prijsdaling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Ik had er vorig jaar ook 1 via Evan (64gb), volgens mij was ik de eerste. 950 dollar was dat inclusief belasting en FedEx shipping. Erg makkelijk maar als ik nu op eBay kijk is het allemaal te duur en geen snelle shipping.

Heb nu een student gevonden die in de USA zit en hem naar me gaat sturen 12 maart met FedEx international priority (64gb 3G).. twijfel alleen nog of ik het hem als gift laat zenden of gewoon een waarde van 499 dollar ofzo erop laat zetten..

Weten jullie hoe groot de kans is dat het pakketje gecontroleerd wordt ? Ik twijfel echt.. want als hij idd gecheckt wordt zal de boel wel weer vertraagd worden..

Als het gewoon goed gaat heb ik voor 750 euro de 64gb wifi+3g, dus goedkoper dan hij in NL wordt en nog een dag of 11 vóór de NL release in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
Dacht dat je bij fedex altijd betaalt?
Zou voor zon bedrag niet zo snel gokken op lage aangifte: als ie 'kwijtraakt' krijg je ook maar de aangegeven waarde terug....

Onbegrijpelijk trouwens, dat je voor een weekje zoveel moeite gaat doen :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:21
Newbie vraagjes ;

De iPAD1 16GB wifi die nu te verkrijgen is via http://store.apple.com/nl voor € 379,--
met welke iOS komt die ? 4.2 ?

De Apps. uit de Appstore zijn die allen betaald ? Of ook enkele gratis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
matthijst schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:03:
Dacht dat je bij fedex altijd betaalt?
Zou voor zon bedrag niet zo snel gokken op lage aangifte: als ie 'kwijtraakt' krijg je ook maar de aangegeven waarde terug....

Onbegrijpelijk trouwens, dat je voor een weekje zoveel moeite gaat doen :)
Ik heb gewoon 0,0 geduld als het om dit soort dingen gaat. Als het me 'veel' geld gaat kosten (denk aan 50+ euro) dan wacht ik ook wel.. 10 dagen eerder heb ik hem dan.. en 50 euro goedkoper, dus waarom zou ik het dan niet doen..

Volgens jou moet je bij FedEx altijd waarde opgeven ? hm ik ga dat eens uitzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:14:
Newbie vraagjes ;

De iPAD1 16GB wifi die nu te verkrijgen is via http://store.apple.com/nl voor € 379,--
met welke iOS komt die ? 4.2 ?

De Apps. uit de Appstore zijn die allen betaald ? Of ook enkele gratis ?
Zal geleverd worden met iOS 4.2.1. maar is op 11maart te updaten naar 4.3

Edit: In de Appstore staan zowel gratis als betaalde apps. Geen idee hoe de verhouding is.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 03-03-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bbouws schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:15:
[...]

Ik heb gewoon 0,0 geduld als het om dit soort dingen gaat. Als het me 'veel' geld gaat kosten (denk aan 50+ euro) dan wacht ik ook wel.. 10 dagen eerder heb ik hem dan.. en 50 euro goedkoper, dus waarom zou ik het dan niet doen..

Volgens jou moet je bij FedEx altijd waarde opgeven ? hm ik ga dat eens uitzoeken..
Ja 50euro goedkoper als je de BTW niet betaalt.
Fedex is helaas niet zo makkelijk.

Ze maken ook Gift pakketen open als ze het niet vertrouwen en volgens mij ben jij als ontvanger zelf verantwoordelijk voor de BTW. Dus ook als je iets (echt) cadeau krijgt van een kennis/familielid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Donstil schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:21:
[...]

Ja 50euro goedkoper als je de BTW niet betaalt.
Fedex is helaas niet zo makkelijk.

Ze maken ook Gift pakketen open als ze het niet vertrouwen en volgens mij ben jij als ontvanger zelf verantwoordelijk voor de BTW. Dus ook als je iets (echt) cadeau krijgt van een kennis/familielid
Oke daarom poste ik het ook hier, om dit soort reactie te krijgen.. :) fedex is dus streng met de BTW ? Lagere waarde opgeven raden jullie af, mede omdat ik dan niet volledige bedrag terugkrijg bij kwijtraken van het pakketje..is begrijpelijk maar kans dat fedex een pakket kwijtraakt lijkt me wel heel klein..

Ik had ook al begrepen dat ze random gift pakketten controleren.. Maar worst case scenario is dan dat ik de rekening voor de BTW achteraf nog krijg ? Of zal de levering ook vertraagd worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bbouws Kan hij er toevallig ook niet een naar mij sturen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbouws schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:26:
Oke daarom poste ik het ook hier, om dit soort reactie te krijgen.. :) fedex is dus streng met de BTW ? Lagere waarde opgeven raden jullie af, mede omdat ik dan niet volledige bedrag terugkrijg bij kwijtraken van het pakketje..is begrijpelijk maar kans dat fedex een pakket kwijtraakt lijkt me wel heel klein..
Nieuwe electronica met een hoog gadgetgehalte die door handen van talloze (laagbetaalde) medewerkers gaat is natuurlijk altijd een risico. Er hoeft maar één rotte appel tussen te zitten.

Edit: no pun intended :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:30:
@bbouws Kan hij er toevallig ook niet een naar mij sturen? ^^
Ik denk het wel, stuur me even een PM ok?
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:31:
[...]

Nieuwe electronica met een hoog gadgetgehalte die door handen van talloze (laagbetaalde) medewerkers gaat is natuurlijk altijd een risico. Er hoeft maar één rotte appel tussen te zitten.
hmm nu je het zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:02

RoyK

Hobby tekenaar

Jongens, is 375 euro een mooie deal als ik gewoon een tablet wil hebben om op de bank een beetje te surfen. Je kent het wel..vrouwtje op hyves, ik een beetje in mijn mail en op wat forums. Niets bijzonders. Kinderen kunnen er leuke spelletjes op spelen. Is 375 euro dan een prima aankoop? De 499 heeft me op een 1 of andere manier altijd een beetje weerhouden. Ik heb begrepen dat de verschillen gering zijn, maar zijn de verschillen de 120 euro waard voor een simpele gebruiker?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:49:
Jongens, is 375 euro een mooie deal als ik gewoon een tablet wil hebben om op de bank een beetje te surfen. Je kent het wel..vrouwtje op hyves, ik een beetje in mijn mail en op wat forums. Niets bijzonders. Kinderen kunnen er leuke spelletjes op spelen. Is 375 euro dan een prima aankoop? De 499 heeft me op een 1 of andere manier altijd een beetje weerhouden. Ik heb begrepen dat de verschillen gering zijn, maar zijn de verschillen de 120 euro waard voor een simpele gebruiker?
Er is maar één persoon die dat kan beantwoorden en dat ben jij :) Als alternatief kan je ook een nette tweedehands oppikken die door een tweaker nu liefdevol afgedankt wordt.

Edit: niet ik dus, een willekeurige tweaker :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 10:09

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Voor wat jij wilt doen, (surfen, spelletje voor de kids) lijkt de nieuwe niet echt meerwaarde te bieden. Uiteindelijk is de ouwe ook geen trage en doet de batterij net zo lang.

Ben zelf ook aan't twijfelen nu tussen een oude en een nieuwe. Het gaat vooral dienen als machine om mijn portfolio te tonen en eventueel presentaties te geven. Maar ik ben bang dat het gaat aanslaan en ik spijt ga hebben als ik een oud model koop. En spijt is mij wel meer waard als 120 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Zojuist met pijn in m'n hart mijn iPad verkocht. Maargoed, dat gat wordt de 25e opgevuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Nickalicious schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:29:
Zojuist met pijn in m'n hart mijn iPad verkocht. Maargoed, dat gat wordt de 25e opgevuld. :)
Kan er niet zonder, dus doe het de 25e wel voor 300 euro ofzo incl officiele Apple hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Lorefice schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:53:
[...]

Voor wat jij wilt doen, (surfen, spelletje voor de kids) lijkt de nieuwe niet echt meerwaarde te bieden. Uiteindelijk is de ouwe ook geen trage en doet de batterij net zo lang.

Ben zelf ook aan't twijfelen nu tussen een oude en een nieuwe. Het gaat vooral dienen als machine om mijn portfolio te tonen en eventueel presentaties te geven. Maar ik ben bang dat het gaat aanslaan en ik spijt ga hebben als ik een oud model koop. En spijt is mij wel meer waard als 120 EUR.
Ach, zoveel beter is die nieuwe iPad volgens mij ook weer niet. ;) Kijk die 2 camera's zijn leuk, maar naar mijn mening zijn die een beetje nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Heb hem ook zo goed als verkocht, heb altijd moeite om zulke dingen te verkopen, ik weet het niet. Het voelt toch als "mijn" ipad. Ik weet het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:21:
[...]

Als je iemand bent die het nieuwste van het nieuwste wil hebben boeien specificaties en het nut ervan blijkbaar ook niet overdadig veel. Dan zou ik gewoon voor een nieuwe gaan, omdat het een emotionele keuze is en geen rationele.
Nou specs doen er natuurlijk wel degelijk toe, dat zei ik toch ook in mijn post? ;)
Ik maak wat dit soort dingen betreft altijd rationele keuzes. Emotionele keuzes is wel het domste wat je kan doen. (Gaat overigens op bij ontzettend veel dingen.) Daarom vroeg ik gewoon een beetje advies.
Maar ik vind bijv. iMovie wel zo leuk, dat ik dan toch voor een iPad2 ga, aangezien de 1 die dus niet kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:12:
Nou specs doen er natuurlijk wel degelijk toe, dat zei ik toch ook in mijn post? ;)
Ik maak wat dit soort dingen betreft altijd rationele keuzes. Emotionele keuzes is wel het domste wat je kan doen. (Gaat overigens op bij ontzettend veel dingen.) Daarom vroeg ik gewoon een beetje advies.
Maar ik vind bijv. iMovie wel zo leuk, dat ik dan toch voor een iPad2 ga, aangezien de 1 die dus niet kan draaien.
Iemand die het nieuwste van het nieuwste wil hebben geeft niet veel om specificaties, die wil het nieuwste hebben omdat het het nieuwste is. Iemand die om specificaties geeft zal een rationele afweging maken tussen die specificaties en minder malen om of iets nieuw is of niet.

Emotionele keuzes hoeven natuurlijk niet dom te zijn. Iemand die gewoon graag eens wat nieuws wil kan die keuze prima op die basis maken, het lijkt me alleen handig dat dan te onderkennen. Dan kunnen alle discussies over de zin of onzin van die beslissing ook achterwege blijven, want iemand heeft die keuze niet op basis van argumenten gemaakt. Bij de meeste gadgets speelt vaak de emotionele factor ook een rol.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:16:
[...]

Nou, volgens mij spreek je jezelf dan tegen ;) Iemand die het nieuwste van het nieuwste wil hebben geeft niet veel om specificaties, die wil het nieuwste hebben omdat het het nieuwste is. Iemand die om specificaties geeft zal een rationele afweging maken tussen die specificaties en minder malen om of iets nieuw is of niet.
okeokeokeoke, verkeerd uitgedrukt hierboven dan. Dan stel ik het zo, ik heb het liefst het nieuwste van het nieuwste, omdat dat over het algemeen genomen, toch meer waar voor je geld is.
Nou is 120 euro ook niet echt een verschil waar ik niet overheen kom, dus ben ik al gauw geneigd, qua specs etc. om de nieuwe te nemen. Maar zou dat ook jullie keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bbouws schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:15:

Die Evan dude stuurde alles met Fedex. Je moet een waarde opgeven en Fedex is zo snel omdat zij de belasting voor je afhandelen. Als jij erop laat zetten dat het een boek is, van $70, dan betaal je gewoon belasting over dat "boek". Probleem vorig jaar was dat Fedex op een gegeven moment wel heel veel dingen binnen kreeg in iPad-maat dozen en toen doorhad dat alles van die ene account geen boeken oid, maar iPads waren...
Als je 1 iPad laat versturen zal je die pech wel niet hebben.
Ik doelde overigens niet op Fedex die een pakket letterlijk kwijtraakt, maar op een hendige medewerker die je iPad eruit jat. Geloof dat onze zuiderburen zoiets nogal eens hadden met iPhones...
Dus ik zou er niet graag een lagere waarde opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
@twijfelaars; koop gewoon de nieuwe: 2x zo snel, 2 camera's....
Ook al zie je het nut er nu niet van in, wie weet gebruikt over een jaar elke gek facetime, dan heb je iig je iPadje al klaar :D

Of wacht nog 2 weken tot de iPad 2 in de winkel ligt, dan zullen de "1's" wel flink te koop zijn hier.
[alleen moet je hopen dat de 1 dan nog nieuw verkrijgbaar is, want anders zullen de prijzen voor een gebruikte 1 wel weer omhoog gaan]

[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 03-03-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Damn. Een tweedehands iPad 16 GB + wifi op de kop tikken voor een mooi prijsje is wel een gebed zonder end zeg. Heel Marktplaats staat vol met malloten, die niet eens een fatsoenlijke advertentie op kunnen stellen.

Op tweakers valt het op dan weer tegen met het aanbod. Vandaag wel bijna een kerel via Twitter die zijn 32GB + wifi wilde verkopen voor 250 euro. Helaas was iemand me 2 minuten voor... Dat zou een erg mooie deal geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
pelt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:01:
Vandaag wel bijna een kerel via Twitter die zijn 32GB + wifi wilde verkopen voor 250 euro. Helaas was iemand me 2 minuten voor... Dat zou een erg mooie deal geweest zijn.
Benieuwd of die ook echt een 32GB geleverd krijgt, of een baksteen :D
Nog steeds 479 bij Apple, dan ben je toch lichtelijk leip als je hem voor 250 verkoopt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
matthijst schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:29:
[...]

Die Evan dude stuurde alles met Fedex. Je moet een waarde opgeven en Fedex is zo snel omdat zij de belasting voor je afhandelen. Als jij erop laat zetten dat het een boek is, van $70, dan betaal je gewoon belasting over dat "boek". Probleem vorig jaar was dat Fedex op een gegeven moment wel heel veel dingen binnen kreeg in iPad-maat dozen en toen doorhad dat alles van die ene account geen boeken oid, maar iPads waren...
Als je 1 iPad laat versturen zal je die pech wel niet hebben.
Ik doelde overigens niet op Fedex die een pakket letterlijk kwijtraakt, maar op een hendige medewerker die je iPad eruit jat. Geloof dat onze zuiderburen zoiets nogal eens hadden met iPhones...
Dus ik zou er niet graag een lagere waarde opzetten...
Duidelijk. Evan gaf idd een hele lage waarde op, nu herinner ik het me weer :)

Twijfel nog steeds om hem toch als gift te laten versturen en de gok gewoon te nemen, anders ben ik ongeveer 80 euro meer kwijt dan in Nederland, omdat ik hem perse 10 dagen eerder wil hebben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
matthijst schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:09:
[...]

Benieuwd of die ook echt een 32GB geleverd krijgt, of een baksteen :D
Nog steeds 479 bij Apple, dan ben je toch lichtelijk leip als je hem voor 250 verkoopt, denk ik.
Die kerel was een meneer die mij vanaf zakelijk mail van zijn eigen bedrijf met meerdere werknemers en bestaande website mailde, toen ik hem een mailde.

Zou een prachtige scam zijn, maar het was volgens mij meer ontwetendheid. Op zich ook wel lullig voor die dude dan, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
pelt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:16:
[...]

Die kerel was een meneer die mij vanaf zakelijk mail van zijn eigen bedrijf met meerdere werknemers en bestaande website mailde, toen ik hem een mailde.

Zou een prachtige scam zijn, maar het was volgens mij meer ontwetendheid. Op zich ook wel lullig voor die dude dan, maar ja.
€250 is inderdaad wel een hele wanhopige prijs, die kun je nog met winst doorverkopen, is een iPad2 nog betaalbaarder ;)

Evan stuurde als MP3 speler met een waarde van $100, maar vanaf het moment dat FedEx het door had stuurde hij wel gewoon als een Apple iPad met een waarde van $500. (heb de invoices nog liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
thaan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:25:
[...]

€250 is inderdaad wel een hele wanhopige prijs, die kun je nog met winst doorverkopen, is een iPad2 nog betaalbaarder ;)

Evan stuurde als MP3 speler met een waarde van $100, maar vanaf het moment dat FedEx het door had stuurde hij wel gewoon als een Apple iPad met een waarde van $500. (heb de invoices nog liggen)
$500 voor welke versie ? Hoe lang duurde het voordat je de factuur van de BTW binnen had ?

[ Voor 7% gewijzigd door Benny op 03-03-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
bbouws schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:29:
[...]

$500 voor welke versie ? Hoe lang duurde het voordat je de factuur van de BTW binnen had ?
$500 dollar voor de 16GB volgens mij, dus gewoon de werkelijke waarde. Ik heb nooit achteraf extra kosten gehad.
Mogelijk dat hij het niet meer doet hoor, hij had nogal wat problemen met FedEx en de rekening waar de extra kosten van zouden moeten worden betaald, maar ik heb geen idee.

Heeft iemand al contact met 'm opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:02

RoyK

Hobby tekenaar

Pas er maar wel een beetje mee op. ik ben een keer belazerd met precies hetzelfde. Mooi email adres alleen stond er ergens 1 lettertje anders.. heel slim gedaan. Ook al zou je zeggen, ik wil graag langs komen, zeggen de oplichters prima, het adres is daar en daar. En dan sta je dus bij een onschuldige bedrijf aan te bellen en sturen ze je weg omdat je de 15e al bent die dag. :)

De regel op marktplaats geldt: Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook zo.

Het is maar even ter kennisgeving. ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
I know. Maar dit was via Twitter en zag er gewoon prima uit. Maar je hebt helemaal gelijk. If it sounds to good to be true....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
thaan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:31:
[...]

$500 dollar voor de 16GB volgens mij, dus gewoon de werkelijke waarde. Ik heb nooit achteraf extra kosten gehad.
Mogelijk dat hij het niet meer doet hoor, hij had nogal wat problemen met FedEx en de rekening waar de extra kosten van zouden moeten worden betaald, maar ik heb geen idee.

Heeft iemand al contact met 'm opgenomen?
Oke dus hij betaalde nog wel zelf de BTW over die $500 en shipping.

Ik heb hem vandaag nog een mailtje gestuurd..

Ik laat mijne ook gewoon onder de werkelijke waarde versturen, wil het risico toch niet nemen op onverwachte kosten achteraf of een eventuele vertraging in de zending. Gewoon netjes alle BTW betalen en dan heb ik hem de 14e of 15e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:24:
okeokeokeoke, verkeerd uitgedrukt hierboven dan. Dan stel ik het zo, ik heb het liefst het nieuwste van het nieuwste, omdat dat over het algemeen genomen, toch meer waar voor je geld is.
Nou is 120 euro ook niet echt een verschil waar ik niet overheen kom, dus ben ik al gauw geneigd, qua specs etc. om de nieuwe te nemen. Maar zou dat ook jullie keuze zijn?
Ik denk eerlijk gezegd dat de oude iPad het meeste waar voor je geld biedt, omdat je met de 2 nauwelijks meer kan en wel een fiks bedrag extra neerlegt. Echter, als ik jou zo hoor vind je dat helemaal niet erg (en daar komt de emotie om de hoek kijken ;)): hoewel de vooruitgang relatief klein is, heb ik het idee dat jij je gewoon prettiger voelt bij versie 2.

In dat geval moet je gewoon niet verder nadenken en het doen. Anders moet je eerlijk kijken naar wat jij er mee wil en zien of die kleine vooruitgang die 120 euro waard is (voor de meeste mensen: nee), maar als dat gevoel in je onderbuik blijft roepen dat je toch blijer wordt van de iPad 2, tsja. Het blijft wel een gadget en die zijn er meestal toch gewoon voor om ook dat emotionele deel te bevredigen.
RoyK schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:32:
De regel op marktplaats geldt: Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook zo.
Dat is helemaal waar, maar soms kan je natuurlijk ook gewoon mooie deals pakken. Goed op je hoede zijn is dan niet verkeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het ook zo bekijken: voor 375 euro kan je geen mooiere, kwalitatief betere, snellere tablet kopen met 2 jaar garantie en garantie op tienduizenden goed werkende apps.

En je hoeft dat niet eens te importeren uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:42:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat de oude iPad het meeste waar voor je geld biedt, omdat je met de 2 nauwelijks meer kan en wel een fiks bedrag extra neerlegt. Echter, als ik jou zo hoor vind je dat helemaal niet erg (en daar komt de emotie om de hoek kijken ;)): hoewel de vooruitgang relatief klein is, heb ik het idee dat jij je gewoon prettiger voelt bij versie 2.

In dat geval moet je gewoon niet verder nadenken en het doen. Anders moet je eerlijk kijken naar wat jij er mee wil en zien of die kleine vooruitgang die 120 euro waard is (voor de meeste mensen: nee), maar als dat gevoel in je onderbuik blijft roepen dat je toch blijer wordt van de iPad 2, tsja. Het blijft wel een gadget en die zijn er meestal toch gewoon voor om ook dat emotionele deel te bevredigen.

[...]

Dat is helemaal waar, maar soms kan je natuurlijk ook gewoon mooie deals pakken. Goed op je hoede zijn is dan niet verkeerd.
Ik vind de vooruitgang op het moment ook minimaal. Het jeukt wel een beetje maar als ik het reeel bekijk dan ga je er als iPad 1 bezitter nauwelijks op vooruit omdat er naast iMovies nog geen enkele app is die de snellere processor kan benutten en als nieuwe gebruiker zal de ervaring op beide apparaten denk ik hetzelfde zijn omdat ik me niet kan voorstellen dat de interface nog sneller of soepeler kan. Het ligt er dus een beetje aan of je voor een iets dunner en lichter apparaat met twee camera´s 120 Euro extra wilt betalen.

Ik kijk het in ieder geval zeker nog een paar maandjes aan, als er in de nabije toekomst echt toegevoegde waarde komt in de vorm van mooie spellen die de extra rekenkracht kunnen benutten en applicaties die echt het uiterste uit de twee cores kunnen halen dan zien we wel weer verder maar voorlopig denk ik dat ik deze generatie oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]kmf schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:01[/message]:
[...]

Je kan het ook zo bekijken: voor 375 euro kan je geen mooiere, kwalitatief betere, snellere tablet kopen met 2 jaar garantie....<knip>
2 jaar garantie van apple op een iPad. :+ zo, nu weer bijkomen. Dacht het niet he.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:49:
[...]

2 jaar garantie van apple op een iPad. :+ zo, nu weer bijkomen. Dacht het niet he.
1 jaar garantie van apple, 1 jaar van winkel waar je het gekocht had. Je kan :+ wat je wilt, zo is het wettelijk geregeld en als je je laat afschepen met minder dan ben je echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:54
Linkje naar die wet s.v.p!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote, zo handige app
↑ top
Dave Wouters zei op 7 december 2009 om 15:46
Origineel geplaatst door DatBenIk
@4saus: Dat klinkt allemaal heel leuk zo maar volgens Europese wetgeving heeft een consument 2 jaar garantie op alle elektronica en anders mag het simpelweg niet binnen Europa verkocht worden… ze overtreden dus simpelweg de wet.

Correct! er geld een Europese minimale wettelijke bescherming van 2 jaar op consumenten elektronica. Op witgoed (wasmachines, drogers etc.) is dit (voor zover ik weet) zelfs 3 jaar.

Origineel geplaatst door Nils Breunese
Ik zou graag eens horen waar ik het exacte Europese wetsartikel kan vinden wat zegt dat je langer recht hebt op gratis reparaties. En die ‘economische levensduur’ van een laptop is volgens mij ook nergens gedocumenteerd. In dit artikel lees ik 5 jaar, elders weer 2 of 3 jaar. Ik zou graag ergens naar kunnen verwijzen op het moment dat ik met een klacht naar een verkoper stap. Kortom: het zou fijn zijn als ‘er werk van maken’ wat eenvoudiger zou zijn.

Voor Europese wetgeving m.b.t. consumentenrecht,
Kijk op de website van het ECC, het Europees Consumenten Centrum: http://www.eccnl.eu.

Origineel geplaatst door Ik word hier soms erg moe
… Volgens EU (en ook NL, BE, …) wetten mag apple geen prijzen vaststellen!

Klopt niet helemaal, maar goed… ze mogen wel een prijs vast stellen, maar dat mag geen verticaal gebonden prijs zijn, de prijs heet dan een ADVIES-prijs.
Een geadviseerde prijs, vaak is dit de prijs die een fabrikant minimaal voor zijn product wil hebben, de inkoop prijs voor de verkoper/reseller ligt vaak enkele procenten lager dan die adviesprijs.

Een winkel/verkoper/reseller etc. is vrij om
1: op die adviesprijs zijn producten te verkopen.
2: Meer dan de adviesprijs te vragen. (dat doen de meeste winkels dus)
3: Rond de inkoopprijs het product te verkopen.
4: Onder de advies-of inkoopprijs het product verkopen.

Origineel geplaatst door Ik word hier soms erg moe
Apple zal gewoon eens hardhandig moeten leren dat ze hun Amerikaanse praktijken niet zonder meer naar de EU kunnen transporteren zoals MS dat ook al heeft moeten leren. Mooie klus voor de nieuwe EU commissaris.

Ja inderdaad, Kroes heeft wel al wel meerderenmalen MS om de oren geslagen met torenhoge miljoenen boetes, maar Apple heft nul,komma,nul boetes gekregen!!! Ik zeg Nieuwe EU commissaris: PAK APPLE EENS FLINK AAN, met: HONDER MILJOEN MILJARD BOETE!

@Boeiend: Ik weet niet waarom je nu auto’s aanhaalt, maar doorgaans koop je geen garantie op een auto, maar sluit je een VERZEKERING af…. Lijkt me een beetje raar als je naast je all risk of (wa) casco ook nog eens bij de dealer een garantie wil krijgen.

@Roger: Apple weet weldegelijk wat hun verplichtingen zijn… (lees daarvoor verder)

Origineel geplaatst door Wessel Meijer
“De Consumentenbond stelde dat Apple zich niet aan de wettelijke regelingen houdt….Marcel van Beusekom van de Consumentenbond, vindt dat die termijn (1 jaar) veel langer zou moeten zijn.”

Vreemd dat die Marcel de Europese wet niet aanhaalt, want die termijn IS al langer. Namelijk 2 jaar op alle binnen de EU verkochte consumenten elektronica. Geeft een fabrikant/producent of verkopende partij hier niet aan toe, dan mag het product simpelweg gewoon NIET VERKOCHT worden binnen de EU.

@4saus: Ben ik weer met je eens, Felix Meurders/Kassa maakt een punt, over de slechte garantie afwikkeling, maar ze maken een cruciale fout door niet volledig uit te leggen hoe verkoop (en ook wederverkoop) in NL bepaald is. Felix gaat zelfs zo ver door de APR’s “Apple winkels” te noemen terwijl het niet de eigen Store’s van Apple zijn, maar zelfstandige ondernemers/mkb’s die een assortiment van Apple producten voeren.

@Wessel Meijer: zie hierboven mijn reactie op Nils Breunese, je moet op de site van het ECC kijken.

@Ik word hier soms erg moe:
@WvB22:
Europese wetgeving gaat inderdaad over het algemeen boven die van de lokale, m.b.t. tot consument recht is dit echter een aanvulling op de Nederlands (of Belgische) wetgeving.
Voorbeeld: in de NL-wet kennen wij de term “verwachtte technische levensduur” die bepaald hoelang je van een product deugdelijke werking mag verwachten. Voor computers is dit (net als voor wasmachines/drogers) 5 jaar, mp3 spelers 3 jaar etc.
De Europese wet kent dit onderscheid echter nog niet (wordt overigens aan gewerkt), daar is dus een conflict, Europa schrijft wel voor dat als een bepaalde lokale wat meer bescherming bied, die wet of regel voorgaat.
Deze regel gaat dus voor na de door Europa minimale garantie periode (die zowel product/ fabrikant als winkelier moet naleven).
Deze NL-wet zegt daarbij dat binnen die “technische levensduur” je niet hoeft op te draaien voor de volledige reparatie kosten, een winkelier moet je aanbieden om een deel¹ te betalen, en de winkel moet het andere grotere deel betalen.
Dit zorgt en dat is het lastige, voor een groot deel van de onduidelijkheid voor klanten (kopers) en winkeliers (verkopers).
Nog zo’n onduidelijkheid: De Nederlandse wet schrijft niet een minimum garantie periode voor, de Europese doet dat wel!
In dit geval gaat de Europese wet voor, daar deze hier meer bescherming biedt!
¹(aanvankelijk van de nieuw of aanschafwaarde en de leeftijd v.h product)

@4saus:
@Ik word hier soms erg moe:
Technische en juridisch gezien zijn APR’s op papier (officieel) geen franchises.
Ze zijn dit echter wel officieus, ze dragen immers de tekst ‘APR’ of voluit “Apple Premium Reseller”: in hun naam.
Voor de wet en juridisch zijn ze dus geen franchise maar enkel zelfstandige ondernemers cq. MKB’ers.
Dat Apple een franchise in de vorm van “Premium Reselling” wil voeren in (een groot deel van de Apple verkopende) winkels is natuurlijk aan elke ondernemer zelf om hier in te stappen.
Er zijn gelukkig nog een aantal winkels, die geen APR is maar wel Apple producten verkoopt. (Denk hierbij aan de Dixons, It’s etc.)
Maar nogmaals, op papier (officieel) is en blijft het GEEN FRANCHISE!
Je kunt natuurlijk wel stellen dat ze het concept (de Apple Store filosofie oid) als franchise voeren, maar meer dan dat niet.
——————————————
Nu mijn eigenlijke verhaal, zoals ik al tegen Roger zij:

Apple weet weldegelijk dat er in veel gebieden (lees Europa) andere regels gelden dan dat ze van uit Amerika door onze strot kan douwen.

Ik ben zelf op wat onderzoek gegaan,
en het blijkt dat Apple wettelijke bepalingen wel verwoord (zij het in niet 1-2-3 begrijpbare tekst) in hun garantie overeenkomst
(je weet wel, dat vierkante boekje (die geen hond leest) met zwartte, vette opdruk: “Apple Inc. ” en “Software License Agreement” en “Apple One-Year Limited Harware Warranty“.)

Dan staat er in het NLD’s: “Nederlands – Beperkte Garantie voor één (1) jaar – Wereldwijd“.

(haak aub NIET af!)

We duiken nu de wondere wereld van jurisprudentie, bepalingen, uitsluitingen, beperkingen en juridische- en wettechnische teksten in.
In het boekje kijkend, lezen we het volgende: (en ik citeer)

NEDERLANDS
Beperkte Garantie voor één (1) jaar – Wereldwijd
TEN AANZIEN VAN CONSUMENTEN OP WIE WETGEVING TER BESCHERMING VAN CONSUMENTEN IN HUN LAND VAN AANKOOP OF HUN LAND VAN VERBLIJF VAN TOEPASSING IS, GELDT DAT DE DOOR DEZE GARANTIE VERLEENDE VOORDELEN IN AANVULLING KOMEN OP ALLE RECHTEN EN ERHAALSMOGELIJKHEDEN DIE ZULKE WETGEVING TER BESCHERMING VAN CONSUMENTEN GEEFT. RECHTEN VAN CONSUMENTEN DIE VOORKOMEN UIT NON-CONFORMITEIT MET EEN VERKOOPCONTRACT WORDEN NIET UITGESLOTEN, BEPERKT OF OPGESCHORT DOOR DEZE GARANTIE. IN SOMMIGE LANDEN, STATEN EN PROVINCIES IS DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE EN DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES OF VOORWAARDEN NIET TOEGESTAAN, WAARDOOR DE ONDERSTAANDE BEPERKINGEN EN UITSLUITINGEN MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING ZIJN. DEZE GARANTIE GEEFT U SPECIFIEKE RECHTEN. BOVENDIEN KUNNEN VOOR U, AFHANKELIJK VAN HET LAND, DE STAAT OF DE PROVINCIE, NOG ANDERE RECHTEN GELDEN. DEZE BEPERKTE GARANTIE WORDT BEHEERST DOOR EN ZAL WORDEN UITGELEGD VOLGENS HET RECHT VAN HET LAND WAARIN DE AANKOOP VAN HET PRODUCT PLAATSVOND. APPLE, DE GARANTIEGEVER INGEVOLGE DEZE BEPERKTE GARANTIE, WORDT AAN HET EINDE VAN DIT DOCUMENT AANGEDUID AFHANKELIJK VAN HET LAND OF DE REGIO WAARIN DE AANKOOP VAN HET PRODUCT PLAATSVOND.

Hier uit is weldegelijk op te maken dat Apple zich ervan bewust is dat er in bepaalde gebieden andere regels (en wetten) gelden.

Nogmaals: “TEN AANZIEN VAN CONSUMENTEN OP WIE WETGEVING TER BESCHERMING VAN CONSUMENTEN IN HUN LAND VAN AANKOOP OF HUN LAND VAN VERBLIJF VAN TOEPASSING IS, GELDT DAT DE DOOR DEZE GARANTIE VERLEENDE VOORDELEN IN AANVULLING KOMEN OP ALLE RECHTEN EN VERHAALSMOGELIJKHEDEN DIE ZULKE WETGEVING TER BESCHERMING VAN CONSUMENTEN GEEFT.”
Apple’s garantie bepalingen en voordelen (lees: ‘de eigenlijke garantie(s)’) komen dus in aanvulling op wettelijke rechten en verhaalsmogelijkheden. (…So far so good…)

En: “RECHTEN VAN CONSUMENTEN DIE VOORKOMEN UIT NON-CONFORMITEIT MET EEN VERKOOPCONTRACT WORDEN NIET UITGESLOTEN, BEPERKT OF OPGESCHORT DOOR DEZE GARANTIE.”
Het verkoop contract in deze is jouw bon (van de winkel, ook als het online gekocht is [“kopen op afstand”] en Apple’s voorwarden (deze geciteerde teksten dus).
Non-conformiteit, nog zo’n term waar een normaal mens niet van snapt.
Simpelweg betekend het, dat wanneer er onenigheid² is met lokale of interlokale (lees: “Europese”) wetgeving, dat dat dan niet wordt uitgesloten, beperkt of opgeschort.
² (cq tegenstrijdigheid of inderdaad met een chiq woord “non-conformiteit”)

En: “IN SOMMIGE LANDEN, STATEN EN PROVINCIES IS DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE EN DE UITSLUITING OF BEPERKING VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES OF VOORWAARDEN NIET TOEGESTAAN, WAARDOOR DE ONDERSTAANDE BEPERKINGEN EN UITSLUITINGEN MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING ZIJN.”
Onder landen, staten en provincies valt in deze ook *weer* Europa te verstaan.
In Europa is het, je raad het al, eveneens niet toegestaan om “BEPERKING VAN DE DUUR VAN IMPLICIETE GARANTIES OF VOORWAARDEN” op te leggen.
Dus je ziet, Apple noemt het wel maar verwikkeld de clausule in abracadabra tekst.

Nog eentje, voor we verder gaan met de een ander clausule:
“DEZE BEPERKTE GARANTIE WORDT BEHEERST DOOR EN ZAL WORDEN UITGELEGD VOLGENS HET RECHT VAN HET LAND WAARIN DE AANKOOP VAN HET PRODUCT PLAATSVOND.”

Nogmaals: De garantie “WORDT BEHEERST DOOR” en zal “WORDEN UITGELEGD VOLGENS HET RECHT VAN HET LAND” waarin de aankoop plaatsvond.

Aangezien Europa een unie is met algeheel geldende wetten en regels moet je onder “LAND” ook Europa verstaan.

——
Verderop in de tekst, na alle garantie bepalingen en verhaalsmogelijkheden, lezen wij de volgende clausule:

“VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT, ZIJN DEZE GARANTIE EN DE BOVENSTAANDE VERHAALSMOGELIJKHEDEN EXCLUSIEF EN KOMEN DEZE IN DE PLAATS VAN ALLE ANDERE ZOWEL MONDELINGE ALS SCHRIFTELIJKE, WETTELIJKE, EXPLICIETE ALS IMPLICIETE GARANTIES, VERHAALSMOGELIJKHEDEN EN VOORWAARDEN. VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT WIJST APPLE IN HET BIJZONDER ALLE WETTELIJKE EN IMPLICIETE GARANTIES VAN DE HAND, INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT GARANTIES VOOR VERKOOPBAARHEID, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL EN GARANTIES TEGEN VERBORGEN GEBREKEN. INDIEN APPLE WETTELIJKE OF IMPLICIETE GARANTIES NIET RECHTMATIG VAN DE HAND KAN WIJZEN, ZIJN VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT AL DEZE GARANTIES IN TIJDSDUUR BEPERKT TOT DE TERMIJN VAN DEZE EXPLICIETE GARANTIE EN TOT DE SERVICE VAN REPARATIE OF VERVANGING, TER UITSLUITENDE KEUZE VAN APPLE.”

Dit is het toppunt van klant vriendelijkheid.
De rechten en garantie zijn inprincipen exclusief en komen in de plaats van… en
Apple wijst in het bijzonder wettelijke en impliciete garanties van de hand, Tenzij dit niet rechtmatig is!

“VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT, ZIJN DEZE GARANTIE EN DE BOVENSTAANDE VERHAALSMOGELIJKHEDEN EXCLUSIEF EN KOMEN DEZE IN DE PLAATS VAN ALLE ANDERE ZOWEL MONDELINGE ALS SCHRIFTELIJKE, WETTELIJKE, EXPLICIETE ALS IMPLICIETE GARANTIES, VERHAALSMOGELIJKHEDEN EN VOORWAARDEN”
Voor zover het is toegestaan.
De Europese wet en ook onze Nederlandse wet (en naar alle waarschijnlijkheid de Belgische ook) staat het NIET toe om ze exclusief te houden en als vervanging voor de wet te dienen!

“INDIEN APPLE WETTELIJKE OF IMPLICIETE GARANTIES NIET RECHTMATIG VAN DE HAND KAN WIJZEN, ZIJN VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT AL DEZE GARANTIES IN TIJDSDUUR BEPERKT TOT DE TERMIJN VAN DEZE EXPLICIETE GARANTIE EN TOT DE SERVICE VAN REPARATIE OF VERVANGING, TER UITSLUITENDE KEUZE VAN APPLE.”
Indien Apple de wettelijke garanties niet rechtmatig van de hand kan wijzen…
Daar zit het al “indien” maar in Euopa kan geen enkele fabrikant/producent wetten of regels van de hand wijzen.
En “zijn voor zover toegestaan” “al deze garanties in tijdsduur beperkt”.
Voor zover toegestaan. In tijdsduur beperkt. Ook in deze regel, als het is toegestaan (in een land, gebied, staat, provincie of regio) beperkt Apple de garantie tot 1 jaar.
Het is in Europa NIET toegestaan. Op Alle consumenten elektronica verkocht binnen de EU geld standaard twee (2) jaar [minimaal] garantie! Apple kan dus de garantie niet beperken tot 1 jaar!

Zoals je in de eerste clausule kon lezen: “WAARDOOR DE ONDERSTAANDE BEPERKINGEN EN UITSLUITINGEN MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING ZIJN”
In Europa zijn dus de meeste beperkingen die Apple van uit Amerika wil opleggen: NIET VAN TOEPASSING!

Om als laatste een beeld te schetsen:
ik ben begin september naar de APR in mijn buurt gegaan die toen (na een krap jaar en 1 maand na aankoop) mijn iMac (van august ’08) reparatie weigerde.
Ben eind vorige week terug gegaan, heb deze teksten te geciteerd. En daarbij gemeld dat onder toepasselijk Nederlands alsmede ook Europees recht, de voorwaarden niet van toepassing zijn. Ze gingen toen, eindelijk accoord met kosten loze reparatie.
Vandaag een mailtje ontvangen dat-ie onderweg is naar hun TD, ze verwachten hem voor eind deze week gerepareerd terug.
(Nieuwe harddisk (die was volledig dood, weg bestanden en programma’s en nieuwe Superdrive die dee het ook niet meer omdat die drives zoals bekent is slecht zijn)
http://www.iphoneclub.nl/...garantiebeleid-van-apple/
http://www.eccnl.eu/page/nl/themas/Kopen-in-de-EU#par3

http://www.eccnl.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:08
Heb dit ook al in een ander topic gevraagd, maar daar niet echt een duidelijk antwoord gekregen:
Misschien een stomme vraag, maar heeft de wifi editie ook gps, of is dit alleen bij de 3g?
En zo ja, werkt deze wat deftig op de ipad 1?
Ik weet dat de 3g a-gps heeft, maar dit is toch alleen maar om snel een fix te hebben niet? En de wifi heeft "gewoon" (=geen assisted) gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 01:25:
[...]

Evernote, zo handige app
Mwoah, zo zwart wit ligt dat niet...
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Die tekst is door meerdere juristen hier op het forum doorgenomen. Er staat zo veel tegenstrijdige info op internet, en ook hier op de site zie je met regelmaat nog steeds gewoon onjuistheden langskomen.

Eind van de maand zit ik in Canada, en overweeg een padje mee te nemen. Voordeel daar is dat ze gewoon de US release datums hebben, de dingen gewoon op voorraad liggen, en je toch niet een of andere vendor lock (?) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Die AT&T zijn toch sowieso niet gelocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:01:
Damn. Een tweedehands iPad 16 GB + wifi op de kop tikken voor een mooi prijsje is wel een gebed zonder end zeg. Heel Marktplaats staat vol met malloten, die niet eens een fatsoenlijke advertentie op kunnen stellen.
Herkenbaar. Wil er maximaal 250,- voor betalen, maar dan moet het wel een beetje betrouwbaar overkomen.

Hoe zit het trouwens met de garantie als je hem tweedehands koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
Pffff Het lijkt wel een inkoop topic ipv Ervaringen & Discussie

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
250... En dan wil je ook nog garantie hebben 8)7

Volgens mij moet je dan als iPad bezitter wel erg desperado zijn, aangezien je er doorgaans minimaal een euro of 530 voor betaald hebt (inclusief hoesje)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
scatman schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 07:53:
Heb dit ook al in een ander topic gevraagd, maar daar niet echt een duidelijk antwoord gekregen:
Misschien een stomme vraag, maar heeft de wifi editie ook gps, of is dit alleen bij de 3g?
En zo ja, werkt deze wat deftig op de ipad 1?
Ik weet dat de 3g a-gps heeft, maar dit is toch alleen maar om snel een fix te hebben niet? En de wifi heeft "gewoon" (=geen assisted) gps?
De wifi versie heeft geen gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:31:
250... En dan wil je ook nog garantie hebben 8)7
Nieuw is de iPad 16GB nu 375,- dus een tweedehands moet wel echt goedkoper zijn. Die garantie was meer een informerende vraag aangezien we het wel over producten van hooguit een paar maanden oud hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:21:
Die AT&T zijn toch sowieso niet gelocked?
Zou kunnen hoor - ik zou eens een iPhone4 voor iemand meenemen en kreeg een aantal waarschuwingen mee over US vendor locks oid. Navraag in CA leverde op dat dat soort dingen daar niet is toegestaan. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30
Wat een ellende. Ik had altijd gedacht dat apple producten redelijk hun hoge waarde bleven houden. Nu valt dat toch vies tegen mocht je de ipad 1 weg willen doen en een ipad 2 kopen. (niet dat ik dat wil maar de prijzen liggen fors lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Neefdave schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:46:
Wat een ellende. Ik had altijd gedacht dat apple producten redelijk hun hoge waarde bleven houden. Nu valt dat toch vies tegen mocht je de ipad 1 weg willen doen en een ipad 2 kopen. (niet dat ik dat wil maar de prijzen liggen fors lager)
Wat gewoon een tijdje, eens de ipad 2 daar is verdwijnt die ipad 1 uit de winkel en is het verschil tussen ipad 1 350 2ehands en ipad 2 499 nieuw terug 150 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Vendor lock != simlock he, laten we dat even vooropstellen. Als je een Apple koopt heb je een enorme vendor lock (want Apple), een simlock hoeft niet persé.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:37:
[...]

Nieuw is de iPad 16GB nu 375,- dus een tweedehands moet wel echt goedkoper zijn. Die garantie was meer een informerende vraag aangezien we het wel over producten van hooguit een paar maanden oud hebben.
379,- voor een 16 GB (zonder 3G). Ik denk dat je wel minimaal 300 euro kwijt bent als je hem via marktplaats of tweakers v&a koopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Is het laten graveren door de Apple store eigenlijk mooi ? Slim ? Handig bij diefstal ?
Kan me voorstellen dat de meesten het niet doen.
En wat voor ludieke kreten staan er dan zoal in ??

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-03-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:37:
Tsja, nieuw is hij nu 375, zolang de voorraad strekt. Dus als ze op zijn is het opeens gewoon weer kiezen tussen 500 nieuw, of 300+ voor gebruikt.

Vergeet niet dat de meeste mensen een iPad vooral thuis gebruiken, in een hoesje, dus ze onbeschadigd zijn en er vaak, zoals je al zegt nog gewoon garantie op zit.

Heb een 16GB wifi, zou zelf 300-325 een schappelijk prijs vinden aangezien er een Apple hoes van 40 euro bij zit (helemaal als de prijs straks weer 500 exclusief hoes is) en het apparaat, als ik hem uit de hoes haal en schoonmaak letterlijk als nieuw is.
Voor 250 geef ik hem nog liever gratis weg aan een familielid :X

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 04-03-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:11:
En wat voor ludieke kreten staan er dan zoal in ??
Mijn andere Apple is een Android :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:19:
[...]

Mijn andere Apple is een Android :+
Ik zat meer aan een aanvulling op de lijfspreuk van Steve Jobs te denken ;

One more thing...Android sucks
One more thing....Android is better
One more thing....E = mc²
One more thing....only € 375,-- is theft !

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Neefdave schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:46:
Van telefoontechnolgie (ARM enzo) wist je dat het sneller veroudert dan normaal. Bij de lancering van de iPad vorig jaar had je dus ook kunnen weten dat over 3 jaar nog maar weinig van die apparaten dienst doen. Verouderd, ingehaald of een dode batterij, legio redenen waarom iPad's een kort bestaan hebben.

* Delerium voorziet een toekomst voor de iPad voor op de achterbank als videoscherm voor kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:19
http://www.macrumors.com/
http://www.onemorething.nl/

Beide sites berichtten gisteravond over een geld terug actie voor de mensen die hun iPad hebben gekocht tussen 16 feb en 2 maart. (2 weken voor de bekendmaking van de nieuwe iPad). Iets om te blijven volgen voor zij die wat ongeduldig waren afgelopen weken, lijkt mij.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@jeehaa, bedankt voor de info, maar als je even een paar pagina's terug was gegaan, had je gezien dat dat al bekend was hier :)
Ik bedacht mezelf net dat er nog kennissen in Amerika zitten en de moeder van mijn vriendin in April ofzo, die kant op gaat. Kan ze er mooi één voor me meenemen.
Met de huidige wisselkoers, kost een 16gb wifi-only, (het model wat ik wil), maar 360 euro.
Misschien dat ik dan nog wel voor de 32gb ga. (430 euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe vraag je dat geld terug?

ik heb 1,5 week geleden er 1 besteld :X wordt vandaag geleverd :Y)
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.