Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 29-03 23:48
pinda powerrr schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:28:
Ik ben er serieus over aan het denken om afscheid te nemen van de 156 ;( We maken niet genoeg kilometers meer om diesel te verantwoorden en de overheid pest me weg met allerlei heffingen.

Nu dus de vraag....wat gaat de volgende worden, dus voel je vrij om mee te denken.
Ik zou absoluut eens bij Mazda kijken, wordt niet voor niets genoemd als Japanse Alfa Romeo. Echte rijdersauto's, schitterend design en heel betrouwbaar. Geen gevoelige 3-cylinder turbomotoren maar een 2.0 4-cilinder waarmee je makkelijk 1:16 haalt.

En, in tegenstelling tot een Ford rij je ook nog een beetje exclusief. Ik wist het wel :)

Mazda 3, CX-5 of zelfs een 6.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-03 23:27

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Whizzy schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 00:11:
Plaatje dan? om je over te halen ?

[Afbeelding]

niet op die bak erachter letten >:)
Meh...

Doe mij deze maar :

Is ook nog eens in het Nero 8) >:) :*)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:33

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:13:
[...]

Meh...

Doe mij deze maar :

[Afbeelding]

Is ook nog eens in het Nero 8) >:) :*)
In het auto's zoeken kom ik hier en daar nog wel een verdwaalde GTA tegen. Niet heel lang geleden gingen ze voor dumpprijzen weg. Nu zie ik ze staan voor 14K. Blijkbaar is het nu écht een youngtimer aan het worden.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:36:
In het auto's zoeken kom ik hier en daar nog wel een verdwaalde GTA tegen. Niet heel lang geleden gingen ze voor dumpprijzen weg. Nu zie ik ze staan voor 14K. Blijkbaar is het nu écht een youngtimer aan het worden.
Dat is ook niet duur in principe, want destijds moest ik er toch wel minimaal 17.5K voor betalen en dan was het nog steeds geen fatsoenlijk onderhouden exemplaar... :X

Uiteindelijk afgehaakt en wat anders gekocht en toen ik hier ook nog eens las dat er zo goed als geen onderdelen voor tekoop zijn op het moment was dat misschien maar beter ook! :/

Desondanks... als ik een keer spontaan Sjeik zou worden of zo met een grote garage... Doe mij die maar erbij! O-) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:25

Tusk

Om daarom!

Huh? Misschien op papier wat cm's maar de ruimte is qua gevoel zo goed als gelijk.
Ik snap niet hoe je een een suffe karakterloze ford die half Nederland rijdt kunt verkiezen boven een Guilietta. Alleen het interieur is al reden genoeg om de Juul te nemen. En dat is waar je zelf elke dag tegenaan kijkt.

Ik sluit mijn betoog af met: 170pk

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:57
Sauber:
Het Zwitserse Sauber heeft nog tot en met eind 2021 een contract om door te gaan als Alfa Romeo. Dat verklaart teambaas Frédéric Vasseur.

In de wandelgangen wordt desondanks al een aantal maanden geroezemoesd dat het niet helemaal goed zou zitten tussen Sauber en Alfa Romeo. Zo zou er na 2020 wel eens een punt achter de deal gezet kunnen worden, heet het. Het Zwitserse Blick haalt dat ook aan in gesprek met Vasseur. “Een gerucht”, noemt hij dat echter. “We hebben tot en met eind 2021 een contract.”

De organisatie achter het team is nog altijd het vroegere Sauber, maar de Zwitserse renstal staat sinds afgelopen seizoen als Alfa Romeo in de boeken. Daarvoor was Alfa Romeo in 2018 al titelsponsor van het team. De equipe is daarnaast technisch verbonden aan zowel de Italiaanse automaker als het team van Ferrari.

Sauber gaat zo dus tot en met 2021 door met Alfa Romeo, lijkt het.
en dan dit ..
Nieuws is er ondertussen wel omtrent Alfa Romeo-eigenaar FCA: dat fuseert met PSA. PSA is de groep waar Peugeot, Citroën en Opel onder vallen. FCA (Fiat Chrysler Automobiles) omvat behalve deze twee naamgevers ook onder meer Alfa Romeo, Dodge, Jeep en Lancia.

De fusie tussen FCA en PSA moet uiterlijk in kwartaal 1 van 2021 helemaal rond zijn. Samen vormen ze de op drie na grootste automaker ter wereld. Alleen de Renault-Nissan alliantie, Volkswagen Group en Toyota verkopen meer auto’s. Onduidelijk is of de fusie tussen FCA en PSA gevolgen heeft voor het Formule 1-programma.
say whut .. :o

Fiat/Alfa/Chrysler fuseert met Opel/Peugeot/Citroën 8)7

Zie ook: https://www.autoweek.nl/a.../in-detail-fusie-fca-psa/

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• Stiggy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:56
Die fusie was je vast niet ontgaan toch?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Alfa90_Buttje Beetje bij blijven! :P
pinda powerrr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:00:
Autobouwers Fiat Chrysler en PSA gaan fuseren - https://nos.nl/l/2308413

Aan de ene kant goed nieuws, want Fiat-Chrysler alleen was ook niet alles, tja, met Fransen....
Maar ook een soort opgelucht dat het niet met Volkswagen groep is.

Ben benieuwd waar dit naar toe gaat.

• Alfa90_Buttje

@pinda powerrr .. my bad :D
Stiggy schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:54:
Die fusie was je vast niet ontgaan toch?
neehoor, Pinda had het al gepost O-)

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 23-12-2019 13:45 (86%)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

thunder8

Het gedonder begint weer.

pinda powerrr schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:28:
Ik ben er serieus over aan het denken om afscheid te nemen van de 156 ;( We maken niet genoeg kilometers meer om diesel te verantwoorden en de overheid pest me weg met allerlei heffingen.

Nu dus de vraag....wat gaat de volgende worden, dus voel je vrij om mee te denken.

Met stip op #1 staat de Guilietta, die zou ik erg graag willen, maar is het ook verstandig?
#2 Fiat Tipo; prima auto, nieuw, ruim, burgerlijk :') Nadelen: schijnt niet zuinig te zijn, erg weinig vermogen.
#3 Ford Focus; Dit is de meest rationele keuze. Ik zou dan voor de 150pk versie gaan. Prima auto, goed weggedrag en ticks all the boxes als het gaat om wat er "nodig" is.

Nu hoef ik niet perse een grote auto, maar ik moet wel twee tieners op de achterbank kunnen zetten. Daarbij de grote sporttassen die elk weekend de kofferbak bezet houden.
Lastig....het allerliefste blijf ik Alfa Romeo rijden (zie #1) maar de ratio is nodig om een verstandige beslissing te nemen.

Wie heeft er nog suggesties?

Hier moet ik afscheid van gaan nemen....
[Afbeelding]
Rij je nog steeds 156? O+ Ken je volgens mij nog van het 156/159 forum. "Helaas" bijna 6 jaar geleden mijn 156 aan de kant geschopt, omdat hij te veel per APK nodig had om erdoor te komen, veel laswerk en ook 330k op de motor werd er niet beter op (Hoge druk brandstofpomp werkte niet 100% meer). Gelukkig een zeer goed exemplaar van de Abarth 500 gevonden en daar heb ik sindsdien erg veel plezier mee. Intussen al een klein fortuin in gestoken qua tuning, wat toch wel behoorlijk uit de hand is gelopen. :)

Gewoon rustig rondkijken naar een goede vervanger. Ik had geen grote auto nodig en vandaar de keus voor een klein gebakje. Ga testrijden met je beoogde opvolgers en dan een keus maken. ;)

PSN-ID: Thunder76nl

• nero355

nero355

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:56:
Gelukkig een zeer goed exemplaar van de Abarth 500 gevonden en daar heb ik sindsdien erg veel plezier mee. Intussen al een klein fortuin in gestoken qua tuning, wat toch wel behoorlijk uit de hand is gelopen. :)
Dat vraagt wel om foto's eigenlijk! :P
Tusk schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:16:
Huh? Misschien op papier wat cm's maar de ruimte is qua gevoel zo goed als gelijk.
Ik snap niet hoe je een een suffe karakterloze ford die half Nederland rijdt kunt verkiezen boven een Guilietta. Alleen het interieur is al reden genoeg om de Juul te nemen. En dat is waar je zelf elke dag tegenaan kijkt.

Ik sluit mijn betoog af met: 170pk
Zolang het geen 156/159/166 of de latere versies van de GTV en Spider betreft qua interieur : Nee, bedankt! :/

Dan zijn er zelfs een aantal Ford's die een leuker interieur hebben... :X

• thunder8

thunder8

nero355 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:02:
[...]

Dat vraagt wel om foto's eigenlijk! :P

[...]
Voortgang van start tot nu is te volgen via instagram. :)

https://www.instagram.com/labestianeranl/

De auto heeft op een aantal grotere evenementen in Europa gestaan. 100% Auto Live, 100% Tuning, Tuningworld Bodensee en XS Carnight in het olympisch stadion in Berlijn. Die laatste was echt kicken. Zoveel historie en dan ook nog in het stadion mogen staan, waar de echt dikke bakken stonden. Op de wishlist staan nog wel een paar grote evenementen, waaronder Raceism Polen en nog een paar grote meetings in de UK. Echter is dat vaak met mijn werk moeilijk te combineren.

Deze winter weinig aanpassingen. Laat de auto voor het nieuwe seizoen voorzien van een nieuwe keramische coating en er komen lagere stoelframes in. Dit omdat de huidige zitpositie toch wel echt te hoog is.

thunder8 wijzigde deze reactie 23-12-2019 15:11 (32%)

• nero355

nero355

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:07:
Voortgang van start tot nu is te volgen via instagram. :)
Log in to continue... -O-

Wat een kansloos medium is het toch ook! :/
https://www.instagram.com/labestianeranl/

Deze winter weinig aanpassingen. Laat de auto voor het nieuwe seizoen voorzien van een nieuwe keramische coating en er komen lagere stoelframes in. Dit omdat de huidige zitpositie toch wel echt te hoog is.
Jammer van al het goud... :X

• thunder8

thunder8

nero355 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:10:
[...]

Jammer van al het goud... :X
Ieder zijn smaak. Ik vind het precies goed zo. Ik trek me over het algemeen weinig aan van anderen, het is mijn auto en mijn visie.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:56:
[...]

Rij je nog steeds 156? O+ Ken je volgens mij nog van het 156/159 forum. "Helaas" bijna 6 jaar geleden mijn 156 aan de kant geschopt, omdat hij te veel per APK nodig had om erdoor te komen, veel laswerk en ook 330k op de motor werd er niet beter op (Hoge druk brandstofpomp werkte niet 100% meer). Gelukkig een zeer goed exemplaar van de Abarth 500 gevonden en daar heb ik sindsdien erg veel plezier mee. Intussen al een klein fortuin in gestoken qua tuning, wat toch wel behoorlijk uit de hand is gelopen. :)

Gewoon rustig rondkijken naar een goede vervanger. Ik had geen grote auto nodig en vandaar de keus voor een klein gebakje. Ga testrijden met je beoogde opvolgers en dan een keus maken. ;)
Idd, was een van de eerdere leden van de 156 Club. Gekkenhuis daar, veel leden (waaronder ik) hebben enorm veel (technische) kennis in dat forum gepompt en toen besloot er eentje om dat alles maar achter slot en grendel te zetten, kon je niet meer in je eigen topics 8)7 Heb er toen maar een eind aan gebreid 8)

Tja, de Giulietta staat nog steeds hoog op de lijst, maar in januari gaat de zoektocht pas echt beginnen. Ik ben nu aan het "oriënteren". Zoiets als een Ford Kuga lijkt me ook wel leuk, lekker hoog. Maar ook duurder en niet te vergeten zwaarder.

• thunder8

thunder8

pinda powerrr schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:47:
[...]

Idd, was een van de eerdere leden van de 156 Club. Gekkenhuis daar, veel leden (waaronder ik) hebben enorm veel (technische) kennis in dat forum gepompt en toen besloot er eentje om dat alles maar achter slot en grendel te zetten, kon je niet meer in je eigen topics 8)7 Heb er toen maar een eind aan gebreid 8)

Tja, de Giulietta staat nog steeds hoog op de lijst, maar in januari gaat de zoektocht pas echt beginnen. Ik ben nu aan het "oriënteren". Zoiets als een Ford Kuga lijkt me ook wel leuk, lekker hoog. Maar ook duurder en niet te vergeten zwaarder.
Ja ken het oude gevoel ook nog. Goede jaar vergaderingen, de tv opnames op Zandvoort op een vreselijk koude januari maandag (en de geweldige avond ervoor in het hotel), de clublogistiek, de 100+ colonne van Hoogeveen naar Assen, gesorteerd op kleur, de sleutel dagen, enz enz. Jammer dat het na verloop van tijd de afgrond in werd gedreven idd.

De Abarthwereld kent ook veel "gekken". Helaas is dat niet zo'n heel groepsgedreven meute. Heb een paar jaar het forum gerund en de meetings, maar daar ben ik dit jaar mee gestopt. De tijd die ik erin stak, werd blijkbaar niet gewaardeerd. Als 30% niet op de meeting komt opdagen, dan ben ik er wel klaar mee. Mooi is wel dat als de Abarths samen komen, dat er ook echt geeneen hetzelfde is. En er gaat heel veel geld in die kleine bakkies. 8)7 Zowel motorisch (>300pk Is geen uitzondering) als optisch.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:49:
[...]

Ja ken het oude gevoel ook nog. Goede jaar vergaderingen, de tv opnames op Zandvoort op een vreselijk koude januari maandag (en de geweldige avond ervoor in het hotel), de clublogistiek, de 100+ colonne van Hoogeveen naar Assen, gesorteerd op kleur, de sleutel dagen, enz enz. Jammer dat het na verloop van tijd de afgrond in werd gedreven idd.
Ben ik allemaal bij geweest <3

Heb nog staan barbecueën op een stel draagarmen in de garage van Van Doorn en Top in Hilversum _O-
Tv opnames op Zandvoort waren ook geweldig idd, jammer dat de datum laatste moment gewijzigd werd, anders was de opkomst zo'n 140 auto's geweest, nu waren het alsnog 100 ofzo.

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:19
22 januari naar H&S met de Giulietta voor een diagnose. Linksvoor rem piept en remt slecht, maar ergste klacht is het trillen boven 40 km/h tot zelfs hobbelen/dribbelen bij 90+ km/h. Dashboard lijkt zelfs los metaal in zich te hebben bij die snelheid. Gloednieuwe bandjes (Michelin Pilot Sport 4), balanceren en uitlijnen reeds gedaan, maar klacht blijft en lijkt wekelijks heftiger te worden. Hopen dat het de remmen zijn en dat slechte schijven de onbalans veroorzaken. Zolang de assen en homokineten okay zijn ben ik happy, anders moet een deel van de bonus die kant op. :(

fheerens wijzigde deze reactie 26-12-2019 01:27 (8%)

In AvE we trust

• Whizzy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 29-03 23:03
Das geen goed nieuws.
Bij mij waren de velgen krom en zorgden voor een trilling tijdens het rijden. Niet zo erg als bij jou maar misschien ook iets om naar te kijken...

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• VR46
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:34
Tijd voor iets nieuws, dus mijn GT staat te koop: https://link.marktplaats.nl/m1496410658

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-03 12:56

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:12:
[...]

Ieder zijn smaak. Ik vind het precies goed zo. Ik trek me over het algemeen weinig aan van anderen, het is mijn auto en mijn visie.
Zo is het uiteindelijk wel. Zoveel mensen zoveel smaken maar uiteindelijk rij jij erin. Leuk bakkie :)

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• LVGH
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-02 14:04
Ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic, maar nog steeds Alfarijder. Sterker nog: ik heb er eentje bij gekocht. Het is eigenlijk een toevallige samenloop van omstandigheden. Mijn GT 3.2 bevalt nog steeds prima, maar na 5 jaar kriebelde het om ook weer eens wat anders rijden. De auto heeft aandacht nodig aan de bodem en dat gaat nu in het voorjaar gebeuren. Omdat ik ook wat minder rijd, had ik bedacht de GT te schorsen en een tijdelijke auto te kopen voor de komende maanden en wellicht langer als het goed bevalt. Op de shortlist longlist stonden veel auto's die "iets" leuks hebben, zoals een mooi design naast 5, 6 of 8 cilinders en verder een aantal hot hatches. In de zoektocht, die uiteenliep van een Clio RS, een Coupé Fiat, Lancia Kappa Coupé tot exoten als een Subaru SVX en een Jaguar XK8, liep ik uiteindelijk tegen een GTV 3.0 24V aan, die ondanks een aanzienlijke kilometerstand nog in zeer goede staat verkeert. De auto heeft vooral heel veel gereden bij de eerste eigenaar (230.000 in 5 jaar), de laatste eigenaar heeft in 5 jaar tijd juist heel weinig gereden maar wel veel aan onderhoud uitgegeven en dat is natuurlijk fijn, zeker als het allemaal gedocumenteerd is.

Toen hij nog nieuw te koop was, had ik altijd wat moeite met het design van de GTV, maar ik vind hem nu schitterend oud geworden. Gedrongen, scherp en sportief met een heel eigen gezicht.

De auto is in veel opzichten minder dan mijn GT: veel minder praktisch, een minder goede zitpositie, veel minder fijne stoelen, minder opties (cruise control en een buitentemperatuurmeter zijn eigenlijk best handig..), maar daar staat dan weer tegenover dat hij ook veel meer kraakjes heeft >:) Een totaal onlogische aankoop dus eigenlijk, aangezien het ook motorisch erg lijkt op wat ik gewend ben en dus helemaal niet zo "iets anders" is als aanvankelijk de bedoeling was, maar ach, dat past wel een beetje bij een Alfarijder toch? :X

Een paar plaatjes dan, die ik gemakshalve even geleend heb van de verkopende partij:

De auto heeft een aantal aanpassingen t.o.v. standaard, zoals een Intrax schroefset, hier en daar powerflex rubbers, een veerpootbrug, BMC airbox en een andere uitlaat. De auto is daarmee wel erg hard, dat is wel even wennen, maar als je wat harder rijdt en niet over drempels en slechte wegen hoeft, dan levert het wel heel veel rijplezier op. :)

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

Maegrim

Lokführer

Gave bak :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Maegrim wijzigde deze reactie 31-12-2019 00:50 (86%)

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• mat.hi.as
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:43
Ik rij ondertussen al 101 uur in deze gave MiTo:

Members only:

• nero355

nero355

LVGH schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:32:
De auto is in veel opzichten minder dan mijn GT: veel minder praktisch, een minder goede zitpositie, veel minder fijne stoelen

Een paar plaatjes dan, die ik gemakshalve even geleend heb van de verkopende partij:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar had ik destijds ook moeite mee : Wat ik ook deed een fijne zitpositie vinden zat er niet in! :-(

Maar desondanks blijf ik het één van de leukste Alfa modellen vinden en vooral met dat interieur! Lekker fout! }) 8) :*)

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb ze beide gehad, de 3.2 GT en de 3.0 GTV. Aan de laatste toch de beste herinneringen. De GTV is een echte sportwagen, de GT een echte Grand Tourismo.

de betaler vervuilt

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10:09

MLLL

My first Sony PSP 1

LVGH schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:32:
Ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic, maar nog steeds Alfarijder. Sterker nog: ik heb er eentje bij gekocht. Het is eigenlijk een toevallige samenloop van omstandigheden. Mijn GT 3.2 bevalt nog steeds prima, maar na 5 jaar kriebelde het om ook weer eens wat anders rijden. De auto heeft aandacht nodig aan de bodem en dat gaat nu in het voorjaar gebeuren. Omdat ik ook wat minder rijd, had ik bedacht de GT te schorsen en een tijdelijke auto te kopen voor de komende maanden en wellicht langer als het goed bevalt. Op de shortlist longlist stonden veel auto's die "iets" leuks hebben, zoals een mooi design naast 5, 6 of 8 cilinders en verder een aantal hot hatches. In de zoektocht, die uiteenliep van een Clio RS, een Coupé Fiat, Lancia Kappa Coupé tot exoten als een Subaru SVX en een Jaguar XK8, liep ik uiteindelijk tegen een GTV 3.0 24V aan, die ondanks een aanzienlijke kilometerstand nog in zeer goede staat verkeert. De auto heeft vooral heel veel gereden bij de eerste eigenaar (230.000 in 5 jaar), de laatste eigenaar heeft in 5 jaar tijd juist heel weinig gereden maar wel veel aan onderhoud uitgegeven en dat is natuurlijk fijn, zeker als het allemaal gedocumenteerd is.

Toen hij nog nieuw te koop was, had ik altijd wat moeite met het design van de GTV, maar ik vind hem nu schitterend oud geworden. Gedrongen, scherp en sportief met een heel eigen gezicht.

De auto is in veel opzichten minder dan mijn GT: veel minder praktisch, een minder goede zitpositie, veel minder fijne stoelen, minder opties (cruise control en een buitentemperatuurmeter zijn eigenlijk best handig..), maar daar staat dan weer tegenover dat hij ook veel meer kraakjes heeft >:) Een totaal onlogische aankoop dus eigenlijk, aangezien het ook motorisch erg lijkt op wat ik gewend ben en dus helemaal niet zo "iets anders" is als aanvankelijk de bedoeling was, maar ach, dat past wel een beetje bij een Alfarijder toch? :X

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De auto heeft een aantal aanpassingen t.o.v. standaard, zoals een Intrax schroefset, hier en daar powerflex rubbers, een veerpootbrug, BMC airbox en een andere uitlaat. De auto is daarmee wel erg hard, dat is wel even wennen, maar als je wat harder rijdt en niet over drempels en slechte wegen hoeft, dan levert het wel heel veel rijplezier op. :)
Gave GTV zo met dat rode leer _/-\o_

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:38

Weg met je vito, boxer of partner. Dit is een echte klusbus. ;)

Alfa Romeo Romeo 2 via @Quirky Rides - Twitter

nachtnet zonder hoofdletter

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Iemand ervaring met Giacomini in Amsterdam?

Er staat daar een Giulietta die zeer interessant is (wss import), iets boven budget, dat wel, maar wel dusdanig interessant om mij daar verder in te verdiepen.

https://www.autoscout24.n...b-2f45c17f7f48?cldtidx=2#

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:02
pinda powerrr schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:50:

Er staat daar een Giulietta die zeer interessant is (wss import), iets boven budget, dat wel, maar wel dusdanig interessant om mij daar verder in te verdiepen.

Als je goed kijkt zijn de boekjes in ieder geval in het Duits, dus inderdaad import. Dat hoeft verder niets over de auto zelf te zeggen natuurlijk.

Woont in Helsinki

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:31

Maegrim

Lokführer

volgens de tekst is het een 170pk, ohnee een 150pk, ohnee toch een QV :+

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Intelligo
Maegrim schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:08:
volgens de tekst is het een 170pk, ohnee een 150pk, ohnee toch een QV :+
Ja, dat viel mij ook op :+ Maar een slechte schrijver maakt nog geen slechte auto.

Woont in Helsinki

• nero355

nero355

Voor dat geld moet je toch wat leukers kunnen kopen :?

Groter of sneller of comfortabeler... Het kan allemaal! :)

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:37

fynrd1

Fooled by Randomness

Qua KM stand wel een beetje verdacht, zegt overigens niks over de staat van de auto.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:28:
[...]

Voor dat geld moet je toch wat leukers kunnen kopen :?

Groter of sneller of comfortabeler... Het kan allemaal! :)
Ik ben heel benieuwd waar jij dan mee zou komen :S
In de prijsklasse t/m ca 15K is een facelift model Giulietta al niet te vinden. De Fiat Tipo heb ik in gereden, die is een heel stuk gedaald op de lijst :X
VAG ga ik niet rijden :r
Blijft voor mij over de Ford Focus, niet de mooiste op de lijst, maar dan wel groter en toch een heel goed rijgedrag.

Half Nederland rijdt in een Golf of A3, maar de Giulietta vindt iedereen dan te klein 8)7
fynrd1 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:29:
[...]

Qua KM stand wel een beetje verdacht, zegt overigens niks over de staat van de auto.
Daarom dat ik ervaringen vraag over Giacomini. Ik ken de naam wel, maar de reputatie niet 8)

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:04:
Ik ben heel benieuwd waar jij dan mee zou komen :S
Een grote Alfa of een Amerikaan of Volvo of zo... :)
In de prijsklasse t/m ca 15K is een facelift model Giulietta al niet te vinden. De Fiat Tipo heb ik in gereden, die is een heel stuk gedaald op de lijst :X
Kleine overpriced auto's = Lekker wegblijven bij die meuk!
Zou ik ook zeker niet doen! Al kreeg ik ervoor betaald! :r
Blijft voor mij over de Ford Focus, niet de mooiste op de lijst, maar dan wel groter en toch een heel goed rijgedrag.
Ik zou het niet doen vanwege de dealers hier in de buurt die totaal DERP zijn, maar opzich geen gek idee :)
Half Nederland rijdt in een Golf of A3, maar de Giulietta vindt iedereen dan te klein 8)7
Er is iets gruwelijk misgegaan als het ooit zover komt dat ik in een Golf of A3 moet rondrijden! :N

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Waarom een facelift model? vind het oude dashboard feel mooier (met klapscherm)

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:09
Tusk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:07:
Waarom een facelift model? vind het oude dashboard feel mooier (met klapscherm)
Omdat daar al jaren geen updates meer voor verkrijgbaar zijn... toegegeven de knoppen/schakelaars op het middenconsole vind ik prachtig (al schijnen ze ook regelmatig kapot te gaan). Voor de uConnect van de facelift zijn er iig tot afgelopen jaar kaarten beschikbaar. Ik rij er iedere dag met veel plezier in, itt voorheen mijn Golf leasebak (degelijk maar eenheidsworst) :P .

Erwin wijzigde deze reactie 14-01-2020 22:58 (16%)

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Helaas kan geen enkel ingebouwd navigatiesysteem tippen aan Google maps of Waze, waardoor je altijd je telefoon op je dashboard moet prikken.

Dus dan blijft alleen het esthetische nog over. Ik word er persoonlijk elke keer weer warm van als bij het starten dat scherpje openklapt. Ik bedenk er dan zelf altijd het Thunderbirds geluidje bij :)

Overigens kun je de interface ervan veranderen. Zijn een aantal mooie te plates te vinden.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:09
Tusk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:59:
Helaas kan geen enkel ingebouwd navigatiesysteem tippen aan Google maps of Waze, waardoor je altijd je telefoon op je dashboard moet prikken.

Dus dan blijft alleen het esthetische nog over. Ik word er persoonlijk elke keer weer warm van als bij het starten dat scherpje openklapt. Ik bedenk er dan zelf altijd het Thunderbirds geluidje bij :)

Overigens kun je de interface ervan veranderen. Zijn een aantal mooie te plates te vinden.
Ik weiger een telefoon op het dashboard te steken, dat verpest de lijnen (8> . Verder komt zowel het oude als nieuwe systeem niet in de buurt van de versies op een smartphone inderdaad...

• nero355

nero355

Here Maps FTW!!! :Y)
Ik vind het sowieso irritant dat alle merken in één klap gestopt zijn met inklapbare/inschuifbare navigatie displays en die krengen de hele tijd in de weg staan en daarmee je blik op de weg beperken! :F

Vooruitgang door achteruitgang en zo...

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:41

vectormatic

In a distant future long ago

nero355 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:52:

Een grote Alfa of een Amerikaan of Volvo of zo... :)
Voor 15K koop je een heel erg mooie 159 1.8 TBi, maar om dat nou groot te noemen... volgens mij is als gezinsauto een Giulietta bijna net zo ruim/praktisch als een 159, en groter is er niet (meer)

Persoonlijk zou ik buiten de FCA stal kijken, voor dat bedrag kan je een nette Focus Ecoboost 150/180pk kopen gok ik zo, met nog wat over voor onderstel upgrades mocht je er een echt scheurmonster van willen maken.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• nero355

nero355

vectormatic schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:29:
Voor 15K koop je een heel erg mooie 159 1.8 TBi, maar om dat nou groot te noemen... volgens mij is als gezinsauto een Giulietta bijna net zo ruim/praktisch als een 159, en groter is er niet (meer)
Als ik moet kiezen :
- Buitenkant = 159
- Dashboard = 159

Makkelijke keuze! :P

Maar om het binnen FIAT te houden : Lancia/Chrysler 300/300C met als kleinste motor een 3,5 Liter V6 >:) :+
Persoonlijk zou ik buiten de FCA stal kijken, voor dat bedrag kan je een nette Focus Ecoboost 150/180pk kopen gok ik zo, met nog wat over voor onderstel upgrades mocht je er een echt scheurmonster van willen maken.
Als de dealers in de regio niet DERP zijn ook geen gek idee :)

• fheerens
[...]

...
...
Heb mijn G voor 15k gekocht. 69K op de teller, export uit Oostenrijk, geen facelift weliswaar, geen navigatie en tot nu toe een klein rugzakje vol "probleempjes" maar elke seconde rijden is een genot. Bij aanschaf een gloednieuwe Multiair gekregen zonder extra kosten, dat scheelt wel wat.

Ja, ze heeft inmiddels (door eigen toedoen) een facelift neus, tune naar 205pk, open luchtfilter, nieuwe kabelboom in achterklep en enkele kleine verbeteringen gekregen en er staan nog genoeg dingen op het lijstje! (volgende week nieuwe remmen rondom en hopen dat het hobbelen voorbij is |:( ). Maar ik heb haar inmiddels ook wel redelijk "gebruikt". Verhuizingen, lange werk-trips met 5 man, 18K in 9 maanden en wat tripjes naar België en bijbehorende wegen. Het start geluid is nog elke dag een genot door de dubbele 90mm uitlaat. Eens kijken of een race-kat nog extra genot kan geven...

In AvE we trust

• Intelligo

Daar heb je tegenwoordig Android Auto/Apple CarPlay voor ;)

Woont in Helsinki

• Alfa90_Buttje

getverpielekes .. dan begint het ineens toch weer te jeuken O+

Members only:

O+ O+ O+

maarja .. dan is het een 2.2 JTS met dat gedonder dat de inlaatkleppen dichtslibben .. en de ketting die uitrekt .. en die klussen zijn ontzettend kostbaar .. check dit dan :'( :'(

@68.000km complete distributie vervangen € 1.554 / € 2.369 8)7
@76.000km koppeling en vliegwiel vervangen

zo vroeg al !!!! :o

En komt dit bij 140.000 weer?

.. want zo'n auto voor nog geen € 7000 en <90.000km is toch een koopje! :o :'(

Owjah en dan moet er nog LPG in, liefst over dezelfde verstuivers zodat die gekoeld worden!
@GA!S wat zeg jij? do or do not .. there is no try :+

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 20-01-2020 14:53 (12%)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

@Alfa90_Buttje ik zeg doen!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Alfa90_Buttje

vet ding, of niet dan?! :9~

alleen dat "onderhoud" .. :'(

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 20-01-2020 13:45 (3%)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa90_Buttje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:30:

***members only***

O+ O+ O+

maarja .. dan is het een 2.2 JTS met dat gedonder dat de inlaatkleppen dichtslibben .. en de ketting die uitrekt .. en die klussen zijn ontzettend kostbaar .. check dit dan :'( :'(

Owjah en dan moet er nog LPG in, liefst over dezelfde verstuivers zodat die gekoeld worden!

Hebben een 2.2 JTS Brera in de familie. Ik zou het incalculeren want de ketting moet gewoon vervangen worden. Hebben het gecombineerd met een chip bij Savali en pa rijdt er met veel plezier in. Ik zou het zelf niet meer overwegen. Brera is toch een beetje een moeilijk ding, geweldige looks, maar zowel technisch niet heel geraffineerd door de GM techniek, erg log in weggedrag en net zo praktisch als een GTV. De GTV heeft echter een hardcore onderstel, heerlijke Buso en stuurt als een kart. Toen ik voor de keuze stond is het een Audi A5 geworden. Na 25 jaar onafgebroken Alfa's zegt dat wel wat over het huidige gamma.

* GA!S wacht rustig af tot de Giulia GTA economisch rendabel is geworden.

de betaler vervuilt

• vectormatic

vectormatic

@Alfa90_Buttje

gewoon deze halen:

https://www.autowereld.nl...sieker-32525908/foto.html

Dan heb je het oer-betrouwbare en awesome busso blok in zijn ultieme vorm, een lichtere, mooiere en makkelijker te onderhouden body, waar wel twee kinderen achterin passen, en bagage voor twee weken vakantie (vorig jaar 2 weken normandie gedaan met vrouw en twee kids met de GT)

En voordat er grapjes over roest worden gemaakt, ik las liever die dorpels nog een keer dan dat ik een distri-ketting op een GM blok moet (laten) vervangen :P Zonder gekheid though, GTs zijn best goed roest-proof, alleen als een vorige eigenaar zijn krik onder de dorpel heeft gezet ipv de daadwerkelijke krikrand achter de dorpel dan heb je daar gegarandeerd een plek.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• nero355

nero355

vectormatic schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:01:
makkelijker te onderhouden body, waar wel twee kinderen achterin passen, en bagage voor twee weken vakantie (vorig jaar 2 weken normandie gedaan met vrouw en twee kids met de GT)
Eerlijk gezegd vond ik het al een uitdaging om als twee volwassen mannen voorin de GT te zitten toen ik met mijn oom meereed in zijn GT :$

Ik zou het eerder zien als een leuke 2+2 zitter dan echt een bruikbare coupé die als sedan kan dienen :)

Het blijft tenslotte een 147 van binnen...

• vectormatic

vectormatic

@nero355

Goh, dat herken ik toch echt niet, nu ben ik met 1,85m ook slechts van gemiddelde lengte (en heb ik ook max 5 cm tot het plafond), maar de oudste van 1,40m past er prima achter.

En ja, een 147.. er zijn een hele hoop kleinere minder praktische autos, als je ziet wat ik in de GT toch gewoon nog vervoerd krijg hoor je me absoluut niet klagen, probeer voor de grap een GTV eens. (anecdote, ik heb ooit proefgezeten in een gtv met dakraam, dat ding had een bobbel onder t plafond waardoor ik alleen rechtop kon zitten als ik met mn hoofd in het gat van het dakraam, boven de pook hing)

• fheerens
Alfa90_Buttje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:30:

***members only***

O+ O+ O+

GVD, dat is een prachtig dier!
Zag het onderhoudsboekje in de foto's... Vanaf 69k km heel veel onderhoud en dat binnen 11k km in 7 jaar...
Welke mafklapper laat deze bolide zo weinig rijden!? Dit moet een absoluut feestje zijn elke keer dat ze op temperatuur is! :9~ :9~ :9~ Verkocht bij 69k km aan een "oud vrouwtje/mannetje"?

In AvE we trust

• Tuintje

Tuintje

vectormatic schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:01:
@Alfa90_Buttje

gewoon deze halen:
[Afbeelding]
https://www.autowereld.nl...sieker-32525908/foto.html

Dan heb je het oer-betrouwbare en awesome busso blok in zijn ultieme vorm, een lichtere, mooiere en makkelijker te onderhouden body, waar wel twee kinderen achterin passen, en bagage voor twee weken vakantie (vorig jaar 2 weken normandie gedaan met vrouw en twee kids met de GT)

En voordat er grapjes over roest worden gemaakt, ik las liever die dorpels nog een keer dan dat ik een distri-ketting op een GM blok moet (laten) vervangen :P Zonder gekheid though, GTs zijn best goed roest-proof, alleen als een vorige eigenaar zijn krik onder de dorpel heeft gezet ipv de daadwerkelijke krikrand achter de dorpel dan heb je daar gegarandeerd een plek.
Als je deze auto koopt bij de A Garage zijn je dorpels je minste zorg.

• Alfa90_Buttje
@vectormatic ik zit ook wel naar een GT te kijken, snap dat die veel praktischer is, maar dan wel facelift model dus >2007 en geen grijs/zwart interieur, cognaq bruin leer ofzo, zodat het lekker afsteekt. Maar gevoelsmatig rij ik dan weer een 156 en dat ken ik al. Was goed hoor, alleen die draagarmen :') ik wil ook wel een wtfff-gevoel hebben qua uitstraling zoals bij die brera bijvoorbeeld. Velgen/rijhoogte moeten ook lekker dik zijn. En geen rood want verkleuring. Dan liefst metallic (wijn) rood O+

@Tuintje ja was A-garage zo slecht? Ik weet het niet meer. Vroeger wel eens gekeken, weet wel dat die gast de hoofdprijs vraagt. Had toen 2 Alfa 90's achter het pand staan die echt heel ver heen waren maar een prijzen die hij ervoor vroeg manmanman... Denk dat er nu 2 bulten roest liggen... :( ofniet @Harry

• vectormatic

vectormatic

@Alfa90_Buttje klinkt goed, zelf heb ik een mooie blauwe (niet donker, gewoon blauw blauw) met zwart leer. Wat betreft "weer een 156", kwa platform zit het wel in de buurt, maar in mijn ogen is de GT meer een luxe 147 dan een 156, alles voor de voorstoel in je interieur is letterlijk 147, op het klepje boven de asbak na (en luxere materialen)

Draagarmen is inderdaad een ding, maar die kosten ook maar 5 tientjes en zijn een klusje van drie kwartier als je het een keertje gedaan hebt.

En ja, het rijdt wel erg goed, ik heb wat dat betreft met het woon-werk verkeer te weinig lol met de GT, maar als je em dan een keer kan loslaten :)

@Tuintje Vertel eens? Ik ben niet zo bekend in die regio

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:28:
@vectormatic ik zit ook wel naar een GT te kijken, snap dat die veel praktischer is, maar dan wel facelift model dus >2007 en geen grijs/zwart interieur, cognaq bruin leer ofzo, zodat het lekker afsteekt. Maar gevoelsmatig rij ik dan weer een 156 en dat ken ik al. Was goed hoor, alleen die draagarmen :') ik wil ook wel een wtfff-gevoel hebben qua uitstraling zoals bij die brera bijvoorbeeld. Velgen/rijhoogte moeten ook lekker dik zijn. En geen rood want verkleuring. Dan liefst metallic (wijn) rood O+

@Tuintje ja was A-garage zo slecht? Ik weet het niet meer. Vroeger wel eens gekeken, weet wel dat die gast de hoofdprijs vraagt. Had toen 2 Alfa 90's achter het pand staan die echt heel ver heen waren maar een prijzen die hij ervoor vroeg manmanman... Denk dat er nu 2 bulten roest liggen... :( ofniet @Harry
Is de 2.4 jtdm dan geen optie, of een 1750 TBi?

• Alfa90_Buttje
@fynrd1 diesel te duur te zwaar en diesel :')

Tbi onbetaalbaar :')

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:45:
@fynrd1 diesel te duur te zwaar en diesel :')

Tbi onbetaalbaar :')
Met de 2.4 bespaar je in aanschafskosten enn tanken enn onderhoud in de longrun. :D

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:23
[...]

[..]
[..]

[...]
Ik heb zowel een Golf 7 facelift als een Giulietta.
Beiden hebben plus en ook echt wel minpunten. Laten we alsjeblieft niet doen alsof de Alfa's zo fantastisch goed zijn. Ik beleef echt wel plezier aan beiden De Golf is een erg relaxte wagen om dagelijks veel kilometers in te maken, die heb ik dan ook in de lease. Bij de Giulietta krijg ik elke keer als ik hem start weer een big smile op mijn gezicht maar comfortabel kilometers maken?? Nah niet echt hoor. Leuk om mee te spelen in het weekend.

• nero355

nero355

DonJunior schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:50:
Ik heb zowel een Golf 7 facelift als een Giulietta.
Beiden hebben plus en ook echt wel minpunten. Laten we alsjeblieft niet doen alsof de Alfa's zo fantastisch goed zijn.
Het gaat er meer om dat de Golf een saaie massawagen is waarin ik in ieder geval niet gezien wil worden! :P :+

Maar zoals ik al eerder zei : Ook van de Giulietta zou ik niet echt heel gelukkig worden, want daar is toch echt ietsje meer auto voor nodig en dat hoeft echt niet een Alfa te zijn! :)

• vectormatic

vectormatic

@fynrd1 Niet dat ik in het zelfde hoekje zit als @Alfa90_Buttje, maar een 159 wordt ik zelf niet persee warm van. Hij ziet er erg mooi uit, maar het motorenaanbod is om te janken imho. (in ieder geval, als je geen diesel wil rijden)

@DonJunior Ik denk ook dat de meesten hier een alfa rijden voor die glimlach, niet voor het extra comfort op de lange ritten (dan moet je gewoon een lancia hebben :p ), daar heb ik de GT in ieder geval wel op uitgezocht.

• Tuintje

Tuintje

@Alfa90_Buttje en @vectormatic
Prijzen zijn te hoog voor wat de auto waard is. Veel auto's mankeren ook wel wat of staan er al langere tijd te koop. Onderdelen vraagt hij ook de hoofdprijs waar de sloperij veelal goedkoper is maar dat weet hij zelf ook wel. Zeker als de sloperij een onderdeel niet heeft betaal je er echt voor. Er loopt één goede monteur rond en dat is de grote dikke. Die andere is wel okay. Uurtarief is hoog.

Ik heb zelf een 33QV, 145QV, 155WB 2.0, 147 en een 156SW V6 gereden maar hem meed ik zo veel mogelijk. Is ook weleens op de Alfa forums rondgegaan met andere ervaringen van anderen.

• vectormatic

vectormatic

@Tuintje volgens mij is het de goedkoopste GT V6 op internet, en op het eerste gezicht ziet ie er netjes uit, wat er echt mis mee is kan ik ook niet ruiken, maar op eerste gezicht leek de prijs voor een V6 me redelijk.

Kwa onderdelen geloof ik je direct, maar ik denk dat ze daar niet uniek in zijn, ik ga voor onderdelen vaak naar Baas in De Meern, maar die vraagt ook gewoon 65 euro voor een GT zonneklep want "nergens meer te krijgen" (geen kwaad woord over Baas overigens, maar prijzen in het specialistencircuit zijn gewoon niet leuk meer)

Afijn, ik zal het in het achterhoofd houden mocht ik nog eens een advertentie van ze tegenkomen, die rode V6 lijkt me heel tof, maar de spaarpot zegt momenteel toch nee :P

• Tuintje

Tuintje

Daarbij staat er in de ad ook niet vermeld of de distri nog gedaan moet worden. Komt er zo 1200 Euro bij. Ik vind hem overigens vrij roestig bij de aanzuigbuizen.

• vectormatic

vectormatic

@Tuintje Klopt, aanzuigbuizen zien er niet tof meer uit, en de distri zal vast aan de beurt zijn (martijn goorden doet dat voor 1000)

Afijn, op het eerste gezicht leek het me wel een interessante wagen voor de prijs, maar misschien staar ik me blind op het kleurtje (Ben ook alleen bij mijn huidige GT gaan kijken vanwege de kleur, een grijze had ik laten staan)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

2.2 JTS is geen slechte motor, maar weinig sportief. Als je het mij vraagt zijn alleen de Busso's en de ouwe 8v en eerste generatie 16 Twin Sparks leuke motoren met voldoende sound en gevoel. De JTD's zijn niet fatsoenlijk te doseren en klinken als een ouwe tractor. Alles met meer dan 1 katalysator klinkt voor geen meter en je voelt dat ze zijn afgeknepen. De naar JTS omgebouwde Twin Spark is een drama en de GM blokken missen alle vorm van emotie.

Nou heeft die A5 van mij ook weinig emotie, maar dat ding is gewoon zo soepel en tering snel dat je het hem nog bijna vergeeft. :+ >:) :D

de betaler vervuilt

• vectormatic

vectormatic

@GA!S Vooral de 1.9 en 2.2 JTS (maar ook de 3.2) staan bekend om problemen met de distri-ketting, en in tegenstelling tot Opel (die met dezelfde onderblokken hetzelfde probleem had), heeft Alfa nooit een re-call gedaan om de boel fatsoenlijk te fixen.

Ik ben het kwa motoren verder met je eens, ik heb zelf een 1.6 TS 105pk gereden en hoewel dat een karaktervolle motor is, zuipen de CF3s nogal olie... De huidige 2.0 JTS is krachtig, maar dat domme gehik onder 2000 rpm en alle problemen rondom vervuiling en olieverbruik maken het ook geen toffe keus. Als ik zo eens voorzichtig kijk naar een nieuwe Alfa dan de GT kom ik bij die 1.4T blokjes uit, wat me weinig trekt. Ik heb ooit een 155pk mito gehad en dat was best leuk, maar niet dezelfde beleving als een goede ouwe TS (en de 135pk MA motor erna viel me nogal tegen)

Het is dat ik juist liever wat zuiniger wil gaan rijden (en niet gedwongen V-power), maar ik zou haast iets met een Busso opzoeken, nu het nog kan.

• Tusk

Tusk

Om daarom!

1.4T MA met 170 pk rijdt heel fijn hoor! Genoeg vermogen. Zeker met handbak voelt ie lekker agressief aan.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kan iemand me troosten? Heb zojuist de Alfa te koop gezet in een Alfa Romeo groep op Facebook ;(
Heb er nu al pijn van in mijn buik.... Maar ik wil niet dat een handelaar de auto opkoopt bij een dealer ofzo en dan de sloop op dondert, daar rijdt ze veel te lekker voor ( en niet te vergeten alles wat ik er aan verbouwd heb wat nog prima is :X )

• fheerens
Vanavond de Giulietta opgehaald bij H&S na een middagje onderzoek. Meest onwaarschijnlijke failure, een gebroken wiellager linksvoor :'( :'( :'( . Had men bij een Giulietta nog niet gezien zonder er een ongeluk mee gehad te hebben. Waarschijnlijk al gebeurd voordat ik haar gekocht heb, maar heeft 11.000 KM geduurd voordat het openbaarde in dusdanig falen. Rem linksvoor was eerste verdachte, en dat was alleen remgeluid, dus weinig aandacht, tot ik alle banden vervangen had.
Duurt 6 dagen voor het onderdeel in NL is, gezien het hier nergens op voorraad schijnt te zijn. Volgende week woensdag eindelijk de reparatie met enige voorrang omdat het rijden nu echt heftig begint te worden.
Ondanks alles kan ik @Tusk's woorden zeker bevestigen, de 1.4MA 170 is top, zeker met een tune naar 205pk, aangepaste turbo-curve en open luchtfilter.
To be continued volgende week, nog even afzien en onder de 100 km/h blijven...
pinda powerrr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:07:
Kan iemand me troosten? Heb zojuist de Alfa te koop gezet in een Alfa Romeo groep op Facebook ;(
Heb er nu al pijn van in mijn buik.... Maar ik wil niet dat een handelaar de auto opkoopt bij een dealer ofzo en dan de sloop op dondert, daar rijdt ze veel te lekker voor ( en niet te vergeten alles wat ik er aan verbouwd heb wat nog prima is :X )
;w Ik leef met je mee!

In AvE we trust

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

vectormatic schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:52:
Het is dat ik juist liever wat zuiniger wil gaan rijden (en niet gedwongen V-power), maar ik zou haast iets met een Busso opzoeken, nu het nog kan.
Dat was ook mijn motivatie. Alleen ik kom met 50k per jaar niet meer weg met een Busso, het is niet dat je het ding ff bij de garage op de hoek kan brengen en binnen een dag weer kunt rijden als er iets mee is. Wat dat betreft kunnen ze toch iets leren van de duitsers. Die 3.0 V6 A5 van mij heeft in 80.000 km alleen een oliewissel nodig gehad.

Als tweede auto hebben we nu een Punto MA met 140 pk. Zet daar een sportonderstel onder en breng hem naar Squadra of Savali voor een chip en je hebt een zakbommetje dat Alfa niet meer in zijn programma heeft zitten...

de betaler vervuilt

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

GA!S schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:49:
[...]

..... MA met 140 pk. Zet daar een sportonderstel onder en breng hem naar Squadra of Savali voor een chip en je hebt een zakbommetje dat Alfa niet meer in zijn programma heeft zitten...
Zojuist aangekocht, volgende week ophalen. Fiat Bravo, sportpakket, 18", leer, xenon, open dak etc etc....echt full options. En de 140pk MA, dus zal me vast gaan inlezen op een chipje bij Savali :P

Foto's volgen!

de Alfa is nog niet verkocht overigens

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:15

Specht

Il Cuore Sportivo

Alfa Romeo komt in juni waarschijnlijk met een Giulia GTA met 620 pk. :)
Triester nieuws is dat de Giulietta in maart uit productie gaat zonder dat er een opvolger is.
Dus ben benieuwd of die fusie met PSA nog wat gaat opleveren, want ondertussen verkopen de Stelvio en Giulia ook nog amper, en tja zonder kleine modellen in je modelgamma trek je dus ook geen klanten in de showroom.

Bij Volkswagen zie je altijd netjes klanten doorgroeien binnen het merk, mensen die van een Up overstappen naar een Polo of T-Cross. Of van een Golf naar een Passat of Tiguan...

• nero355

nero355

GA!S schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:49:
Die 3.0 V6 A5 van mij heeft in 80.000 km alleen een oliewissel nodig gehad.
Een stuk of 4 mag ik hopen en niet maar 1 oliewissel :?

En niet de bak of differentiëlen vergeten! :P
Specht schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:50:
Alfa Romeo komt in juni waarschijnlijk met een Giulia GTA met 620 pk. :)
:> Daar ben ik wel naar benieuwd! :9~

• vectormatic

vectormatic

@pinda powerrr Ik lees hier niet vaak genoeg om iedereen te kennen, wat heb je te koop staan?

@GA!S Oeh, met 50K per jaar is een Busso inderdaad geen doen, dan zoek je gewoon een dikke 2.4 JTD op toch?

Wat de 1.4 betreft.. Ik heb dus 20k in een mito -155 gedaan en 10K in een mito MA135, en de 135 was em voor mij echt net niet, door het MA systeem kwam het vermogen eerder maar ook gelijkmatiger op, waardoor ie het "axe murderer under the bonnet" gevoel van de 155 miste, daarnaast had de 155 een 6-bak, en dan is terug naar een 5 in dezelfde auto echt wel minder. De 170 kan ik niks over zeggen, maar als het MA systeem daar de koppel-curve ook meer heeft afgevlakt lijkt ie me gewoon minder spannend.

Persoonlijk denk ik dat ik nog even doorga met de JTS, als het huis verkocht is schiet er misschien wat over voor nieuw speelgoed/vervoer, maar een mito/giulietta zal het niet worden gok ik zo.

Wel heeeeeel zonde dat de giulietta niet wordt opgevolgd, nu bestaat het gehele gamma uit een grote dure sedan die eigenlijk een facelift nodig heeft, en een kolos van een SUV, eigenlijk niet echt een alfa-ding... Alles bij elkaar beschouwd misschien nog wel een slechter gamma dan in 2010, toen je alleen de 159 en mito kon kopen. En in plaats van dat er nu een nieuwe sportieve sedan op stapel staat, is het SUVs wat de klok slaat, als ze ooit komen...

• Tuintje

Tuintje

Een 2.4JTD kan ook duur uitpakken hoor. Zware auto dus hoge belastingen. Diesel is ook niet zo goedkoop meer en als je turbo springt kan je je afvragen waarom je niet voor een Busso gekozen hebt.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nero355 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Een stuk of 4 mag ik hopen en niet maar 1 oliewissel :?
Het is duidelijk ginne Alfa zullen we maar zeggen >:) Zo vaak hoeft dat spul echt niet vervangen te worden hoor, ik ga niet iedere 3 maanden 8 liter olie wisselen, dat is echt nergens voor nodig.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

vectormatic schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:00:
@pinda powerrr Ik lees hier niet vaak genoeg om iedereen te kennen, wat heb je te koop staan?

@GA!S Oeh, met 50K per jaar is een Busso inderdaad geen doen, dan zoek je gewoon een dikke 2.4 JTD op toch?

Heb het ruim 10 jaar lang gedaan en er geen moment spijt van gehad.

de betaler vervuilt

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Gister even aan het pielen geweest met camera en flitser. Helaas liet de autofocus me in de steek en kon ik het zelf niet goed zien in het donker. Na 10 minuten voelde ik m'n vingers niet meer en heb ik de operatie afgeblazen :) Wordt vervolgd!

• Alfa90_Buttje

Voor zaterdagmiddag een proefrit geroggelt in dees .. just 4 fun .. kijken hoe (on)praktisch het is :+

.. en hoe snel een 2.2 JTS met 185pk aanvoelt O+ en/of emotieloos is @GA!S
wel 2008 model dus verbeterde voorwielophanging en Q2 dif!! .. omdat het kan/je maar 1x leeft ;)

maar een whopping € 9.950 met 103.841km op de klok terwijl de distributieketting nog niet gedaan is 7(8)7

hoop dat, dat goed komt _O- :')

• vectormatic

vectormatic

@Alfa90_Buttje Mooi ding! Ben benieuwd naar wat je van de JTS vindt (ik ben inmiddels wel gewend aan de 2.0 JTS, maar doordat ie al vrij vroeg veel koppel heeft ga je toch automatisch wat vroeger opschakelen, dus minder toeren == minder VROOOOEEEM)

Check trouwens wel ff hoe en wat met het interieur, op de inzet boven in de rugleuning staat "spider", lijkt me sterk dat alfa die er af fabriek in heeft gezet.

(als ik zon strakke brera zie vind ik het stiekem toch wel jammer dat de achterbank/bak zo veel kleiner is dan bij de GT, maakt t voor mij een no-go

• Alfa90_Buttje
vectormatic schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:10:
Check trouwens wel ff hoe en wat met het interieur, op de inzet boven in de rugleuning staat "spider", lijkt me sterk dat alfa die er af fabriek in heeft gezet.
ja ik zag het .. bestuurderstoel is stuk dus ook raar .. als je er Spider stoelen in zet, doe je dat waarschijnlijk omdat de oude stuk waren .. dus dan denk je dat ze alleen het aluminium plaatje hebben overgezet, alleen wie doet dat in een Brera als er Spider op staat?! 8)7 Maargoed .. I don't care ..

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 28-03 22:22
GA!S schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:14:
[...]

Het is duidelijk ginne Alfa zullen we maar zeggen >:) Zo vaak hoeft dat spul echt niet vervangen te worden hoor, ik ga niet iedere 3 maanden 8 liter olie wisselen, dat is echt nergens voor nodig.
Mijn 2018 Giulia gaat om de 15,000km voor onderhoud en bijna altijd gelijk ook de oliewissel (ding geeft zelf aan wanneer hij nieuwe olie heeft en hoef niet perse mee met onderhoudsinterval. bij mij toevallig wel.)
Dus nu 60,000+ en dus 4x nieuwe olie en 4x onderhoud in 1.5jaar tijd (rij 35,000 per jaar)
Wat. een. fantastische. auto.
(Die wrs sneller is dan de V6 A5 :D :D :D)

Life is too short to drive boring cars

• nero355

nero355

GA!S schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:14:
Ik had het eigenlijk niet eens over Alfa's in mijn reactie, maar een normale gemiddelde auto met laten we zeggen een simpele 2 Liter viercilinder erin zonder Turbo of iets in die richting... :)

Maar goed...

Misschien is het bij alle merken helemaal anders geworden de afgelopen jaren en de kwaliteit van olie is natuurlijk ook beter geworden door de jaren heen!

• Harry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-03 21:28

Harry

Jaimy & Kaylynn

Topicstarter
Tuintje schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:56:
Een 2.4JTD kan ook duur uitpakken hoor. Zware auto dus hoge belastingen. Diesel is ook niet zo goedkoop meer en als je turbo springt kan je je afvragen waarom je niet voor een Busso gekozen hebt.
Kost je 2k bij de dealer (11 of 12 jaar geleden)... been there, done that (166 2.4JTD)

Harry wijzigde deze reactie 24-01-2020 20:32 (3%)

• Tuintje

Tuintje

Harry schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Kost je 2k bij de dealer (11 of 12 jaar geleden)... been there, done that (166 2.4JTD)
Ik denk ook niet dat het tegenwoordig heel veel goedkoper is.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

gergs schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:37:
[...]

(Die wrs sneller is dan de V6 A5 :D :D :D)
Dat dacht die Tesla gisteren ook. :+

de betaler vervuilt

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:25:
[...]

Zojuist aangekocht, volgende week ophalen. Fiat Bravo, sportpakket, 18", leer, xenon, open dak etc etc....echt full options. En de 140pk MA, dus zal me vast gaan inlezen op een chipje bij Savali :P

Foto's volgen!

de Alfa is nog niet verkocht overigens
Zoals beloofd:

vectormatic schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:00:
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v Sportwagon
Savali getuned, Bilstein B6, af-fabriek xenon, leer, Madeno demper, downpipe, katvervanger etc etc...

• Tuintje

Tuintje

Linkje naar de ad?

• SirLct
GA!S schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:30:
[...]

Dat dacht die Tesla gisteren ook. :+
Probleem met die gasten is dat ze niet eens goed kunnen rijden :D
En reactietijd (bijv stoplicht) is vaak gepaard met leeftijd :D

Joking aside, ben wel benieuwd hoe zo'n V6 turbo diesel is qua performance vs een moderne twinscroll 2.0l turbo benzine. Heb altijd het idee dat diesel de sprintjes makkelijk moeten winnen door de beschikbare koppel op lage toeren, maar het klopt dus niet altijd. Ik was dus sneller dan een SQ5 (3x geprobeerd) en A6 50tdi (2x)
Terwijl op papier zou de 0-100 ongeveer het zelfde zou moeten zijn. (Of ligt het aan de bestuurder, kan ook :+ )

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

gergs schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Probleem met die gasten is dat ze niet eens goed kunnen rijden :D
En reactietijd (bijv stoplicht) is vaak gepaard met leeftijd :D

Joking aside, ben wel benieuwd hoe zo'n V6 turbo diesel is qua performance vs een moderne twinscroll 2.0l turbo benzine. Heb altijd het idee dat diesel de sprintjes makkelijk moeten winnen door de beschikbare koppel op lage toeren, maar het klopt dus niet altijd. Ik was dus sneller dan een SQ5 (3x geprobeerd) en A6 50tdi (2x)
Terwijl op papier zou de 0-100 ongeveer het zelfde zou moeten zijn. (Of ligt het aan de bestuurder, kan ook :+ )
Het rijdt heel anders dan de 4 pitters. Vermogensopbouw is bijna lineair, zolang de turbo maar druk geeft. Grootste verschil is wel dat een V6 ook hoger in de toeren blijft trekken als een beer. Wat dat betreft rijdt het vergelijkbaar met een atmosferische benzinemotor. Het zijn meer grote lange halen, maar de snelheidsopbouw is redelijk absurd. Door de 4wd heb je uberhaupt geen wielspin. Q2 in mijn GT was leuk om hem door bochten heen te sleuren, maar 60%x40% op de achterwielen is echt een andere orde.

Wat je mist t.o.v. bijvoorbeeld een Busso is het rauwe randje boven de 5500 rpm, daar komt een echte sportwagen pas los. Ook kun je de Busso vastzetten in zijn 3 en als automaat rijden, dat werkt niet bij een turbo. :+

Stoplichtsprintjes zijn leuk, maar daar is het karakter niet naar. Het is geen gooi-en-smijt GTI dus de meeste bestuurders zullen niet direct vol wegtrekken bij groen. Wat ook niet helpt is dat 90% met een automaat rijdt. Pak dan de comfort motorstand die het beste past bij het karakter van de 3.0 V6 TDI en de kans dat je eerder weg bent is vrij groot. Maar zet je dat ding op de meest agressieve stand en ram je door de handbak heen dan gaat ie standaard al in 5.5 naar 100. Chipje naar 320 pk en 680 NM en je zit onder de 5 seconden. Maar wat nog veel indrukwekkender is dat is de versnelling die je kunt maken op de snelweg. Een Busso raakt boven de 220 behoorlijk uitgeput, dit trekt in 1 ruk naar de begrenzer op 250.

Zo, genoeg ophemeling van de VAG sjoemeldiesel. Wat dat betreft de ideale keuze, want net als de Busso is dit waarschijnlijk de laatste kans om met een dergelijk motorblok 50.000 km per jaar te rijden. 8)

de betaler vervuilt

• nero355

nero355

gergs schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:53:
Ik was dus sneller dan een SQ5 (3x geprobeerd) en A6 50tdi (2x)
De volgende keer zou ik een Skoda/VW/Audi overwegen als ik jou was dan klopt mijn vooroordeel helemaal en geef je de Alfa eigenaren geen slechte naam! >:) :P :+
GA!S schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:36:
Ook kun je de Busso vastzetten in zijn 3 en als automaat rijden, dat werkt niet bij een turbo. :+
Dat kan prima met een 2.0 vierpitter die benzine slurpt met de juiste turbo, versnellingsbak en ECU mapping ;)

Ik heb zelfs dergelijke verhalen ook over de GTV met 2.0 V6 Turbo gehoord!

• SirLct
nero355 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:50:
[...]

De volgende keer zou ik een Skoda/VW/Audi overwegen als ik jou was dan klopt mijn vooroordeel helemaal en geef je de Alfa eigenaren geen slechte naam! >:) :P :+
Had een A3 gehad maar nee geen audi meer voor mij :D :D

• Alfa90_Buttje
Een paar mooie artikelen :)

Bron: https://www.classicdriver.com/en/article/cars/its-a-tragedy-alfa-romeo-never-sold-diva-concept
It’s a tragedy that Alfa Romeo never sold the Diva Concept
Of all the concepts we were cruelly denied production versions of, Alfa Romeo’s forgotten Diva ranks highly on the list of those we’d actually love to own, not least because the lightweight mid-engined coupé pays tribute to the most beautiful car ever built: the Tipo 33 Stradale…

en dees O+

Bron: https://www.classicdriver.com/en/article/cars/a-modern-alfa-romeo-montreal-exactly-what-world-needs
A modern Alfa Romeo Montreal is exactly what the world needs
Inspired by an Alfa Romeo Montreal that kindled his love for cars as a child, the digital artist Luca Serafini has created this fabulous modern interpretation of the quirky V8 coupé, signature side louvres and eyebrows included…

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

meh... Vind de Diva weinig toevoegen t.o.v. de 4c en wat een boel lijnen heeft die Montreal-incarnatie-ding, lijkt wel een koreaan. Dat deed Gandini een stuk beter.

de betaler vervuilt

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Allemaal leuk die concepts die al jaren lang voorbij komen...maar wat we willen is een daadwerkelijk nieuw model, wat je kunt kopen...

• Alfa90_Buttje
Klopt, aanbod is al jarenlang veel en veel te karig. 2 of 3 modellen. Nu ook en bovendien onbereikbaar voor de gewone man. Maar in de tijd van de 156, Brera, Spider en GT liep het ook geen storm. Het zal ook voor een groot deel nog steeds met imago te doen hebben. En Nederlanders willen nu eenmaal een grote station en daar was de 156 ook niet ruim genoeg voor en momenteel is er vraag naar Hybride/elektrisch waar Alfa Romeo zelfs nog niet eens mee bezig lijkt.. Kijken wat de fusie brengen gaat. Ik verwacht er nu wel wat meer van..

Btw deze prototypen komen ook niet uit de pen van Alfa Romeo zelf overigens maar van liefhebbers.

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 30-01-2020 09:59 (26%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:56:
Klopt, aanbod is al jarenlang veel en veel te karig. 2 of 3 modellen. Nu ook en bovendien onbereikbaar voor de gewone man. Maar in de tijd van de 156, Brera, Spider en GT liep het ook geen storm. Het zal ook voor een groot deel nog steeds met imago te doen hebben.

Btw deze prototypen komen ook niet uit de pen van Alfa Romeo zelf overigens maar van liefhebbers.
Nou, de 156 is het grootste succes geweest in jaren voor Alfa Romeo, was een echte leaseknaller. Dat ze er vervolgens veel te lang over doen om met de 159 te komen heeft ze de das om gedaan.

De keuze is te weinig, FCA stapt ook veel te laat in de hybride markt. En als je nu leest dat Fiat uit het A- segment wil stappen, een segment wat ze zo ongeveer zelf hebben uitgevonden, dan snap ik de strategie al helemaal niet meer.

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True