Ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic, maar nog steeds Alfarijder. Sterker nog: ik heb er eentje bij gekocht. Het is eigenlijk een toevallige samenloop van omstandigheden. Mijn GT 3.2 bevalt nog steeds prima, maar na 5 jaar kriebelde het om ook weer eens wat anders rijden. De auto heeft aandacht nodig aan de bodem en dat gaat nu in het voorjaar gebeuren. Omdat ik ook wat minder rijd, had ik bedacht de GT te schorsen en een tijdelijke auto te kopen voor de komende maanden en wellicht langer als het goed bevalt. Op de
shortlist longlist stonden veel auto's die "iets" leuks hebben, zoals een mooi design naast 5, 6 of 8 cilinders en verder een aantal hot hatches. In de zoektocht, die uiteenliep van een Clio RS, een Coupé Fiat, Lancia Kappa Coupé tot exoten als een Subaru SVX en een Jaguar XK8, liep ik uiteindelijk tegen een GTV 3.0 24V aan, die ondanks een aanzienlijke kilometerstand nog in zeer goede staat verkeert. De auto heeft vooral heel veel gereden bij de eerste eigenaar (230.000 in 5 jaar), de laatste eigenaar heeft in 5 jaar tijd juist heel weinig gereden maar wel veel aan onderhoud uitgegeven en dat is natuurlijk fijn, zeker als het allemaal gedocumenteerd is.
Toen hij nog nieuw te koop was, had ik altijd wat moeite met het design van de GTV, maar ik vind hem nu schitterend oud geworden. Gedrongen, scherp en sportief met een heel eigen gezicht.
De auto is in veel opzichten minder dan mijn GT: veel minder praktisch, een minder goede zitpositie, veel minder fijne stoelen, minder opties (cruise control en een buitentemperatuurmeter zijn eigenlijk best handig..), maar daar staat dan weer tegenover dat hij ook veel meer kraakjes heeft

Een totaal onlogische aankoop dus eigenlijk, aangezien het ook motorisch erg lijkt op wat ik gewend ben en dus helemaal niet zo "iets anders" is als aanvankelijk de bedoeling was, maar ach, dat past wel een beetje bij een Alfarijder toch?
Een paar plaatjes dan, die ik gemakshalve even geleend heb van de verkopende partij:
De auto heeft een aantal aanpassingen t.o.v. standaard, zoals een Intrax schroefset, hier en daar powerflex rubbers, een veerpootbrug, BMC airbox en een andere uitlaat. De auto is daarmee wel erg hard, dat is wel even wennen, maar als je wat harder rijdt en niet over drempels en slechte wegen hoeft, dan levert het wel heel veel rijplezier op.