Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@Humma Kavula ik vind de berlina ook mooier maar die ligt niet in mijn prijsklasse, helaas. Maar ik zal morgen eens bellen. Ik heb ook een ander merk op het oog en die zou ik zowat blindelings kopen, een Lancer Wagon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:29

vectormatic

Warlock of the doorlock

Erwin schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:46:
Motorisch is het risico met die blokken altijd geweest op enig moment te weinig olie erin en daarna flink olieverbruik. De koets, kijk eens of je achter het voorwiel je rempedaal van de buitenkant kan zien ;) . Blijf het een prachtige auto vinden maar ik ga niet meer terug naar die generatie Alfa's heb ik mezelf voorgenomen :*) .
Risico was voornamelijk dat als ie met olie onder de min heeft gereden, dat de drijfstanglagers een tijdbommetje zijn, en als die gaan is het eind motor, en waarschijnlijk einde auto (economisch total loss)

Overigens denk ik dat mijn GT ook mijn laatste alfa van dit platform is, hoewel de 147 een prima auto is, wil ik toch eigenlijk niet meer terug naar een TS voor dagelijks gebruik, mijn vorige TS was zo ongeveer elke 500km olie bijvullen, en dat is gewoon niet leuk meer op een gegeven moment. Verder zijn het geweldige autos, goedkoop, relatief luxe en lekker sportief weggedrag. (en mooie looks).

Ik kan me eigenlijk niet direct bedenken welke (bereikbare) alfa mijn JTS GT zou moeten opvolgen, de 159 trekt me toch minder, en alle motoren staan me tegen (op mss de 1750tb na, maar zeldzaam en duur). Een GT V6 zou nog kunnen, maar de JTS vind ik kwa verbruik al randje, dan is een V6 gewoon geen goed idee.
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:44:
@vectormatic

Roest is mij bekend en daarvan weet ik waar ik op moet letten. Zelf een 145/155 2.0 gehad, een 156V6 en 147 en een 33QV. Maar geen 1.8TS. En deze heeft pas onderhoud gehad, distri kan nog even mee en interieur is okay. De lak ik mijn pakkie aan :)

Die modificatie was er volgens mij ook bij de 147 of was dat het onderblok en de drijfstanglagers? Weet ik ook niet meer. Ik heb 1500 te besteden dus ik heb wat geld achter de hand voor reparatie mocht ik deze willen kopen.
De zuiger modificatie (gaatjes in de zuiger bij de olieschraapring, en evt dikkere olieschraapring) zijn volgens mij voor alle CF3 motoren, dus de TS-jes uit de 147 en GT, en de JTS. De JTS had vanwege de nieuwe kop nog wat meer kwalen, maar die hebben niks met olieverbruik te maken. van de 156 weet ik eerlijk gezegd niet of de TS CF2 of CF3 is in de latere autos, een CF2 zou geen olie moeten verbruiken als ie in goede staat is.

De drijfstanglagers zijn bij olieverbruik inderdaad een zwak puntje, en naar ik begrijp dan vooral bij de 2.0, aangezien daar de zuigersnelheid het hoogste is (grootste slag), en de belasting op de lagers dus het grootste. Overigens heb ik de gok gewoon genomen met de JTS, die van mij was goed onderhouden en netjes bereden naar ik kon bepalen, en zeker weten doe je het toch nooit.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:15
Ik rijd sinds een kleine twee maanden tevreden rond in mijn Giulia. Elke ochtend is het weer instappen met een glimlach. Ik heb hem vrij snel laten chippen waarmee het een serieus rappe wagen geworden is. Het verschil met mijn Giulietta is enorm, niet alleen qua vermogen maar ook qua rijgedrag een compleet andere beleving. De wagen trekt veel bekijks door de kleurcombinatie. Misano Blue met zwarte velgen en gele remklauwen. Het is een B-tech variant dus zowat alle gangbare opties zitten standaard er op.

Er is maar een puntje waar ik qua rijgedrag wat minder over te spreken ben en dat is de automaat. Het wisselen van een handbak naar automaat is een verademing en in het dagelijkse verkeer rijd het prima. Maar zodra je wat sportiever wilt gaan rijden voelt de automaat niet goed aan wat je wilt. Het lijkt wel alsof de automaat soms ligt te slapen en je hem door halfgas of meer te geven wakker schud. Probleem is daarin echter dat je dan meteen redelijk ver terugschakelt en met een klap optrekt terwijl je eigenlijk 1-2 versnellingen terug wilde. Soms doet de automaat dit wel feilloos maar ook heel vaak niet. Hierdoor is het altijd een gokje hoe de automaat reageert als je gas geeft. Voor mijn gevoel is dit de achilleshiel van een auto die voor de rest subliem rijdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:22
VulcanRaven schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:08:
Ik rijd sinds een kleine twee maanden tevreden rond in mijn Giulia. Elke ochtend is het weer instappen met een glimlach. Ik heb hem vrij snel laten chippen waarmee het een serieus rappe wagen geworden is. Het verschil met mijn Giulietta is enorm, niet alleen qua vermogen maar ook qua rijgedrag een compleet andere beleving. De wagen trekt veel bekijks door de kleurcombinatie. Misano Blue met zwarte velgen en gele remklauwen. Het is een B-tech variant dus zowat alle gangbare opties zitten standaard er op.

Er is maar een puntje waar ik qua rijgedrag wat minder over te spreken ben en dat is de automaat. Het wisselen van een handbak naar automaat is een verademing en in het dagelijkse verkeer rijd het prima. Maar zodra je wat sportiever wilt gaan rijden voelt de automaat niet goed aan wat je wilt. Het lijkt wel alsof de automaat soms ligt te slapen en je hem door halfgas of meer te geven wakker schud. Probleem is daarin echter dat je dan meteen redelijk ver terugschakelt en met een klap optrekt terwijl je eigenlijk 1-2 versnellingen terug wilde. Soms doet de automaat dit wel feilloos maar ook heel vaak niet. Hierdoor is het altijd een gokje hoe de automaat reageert als je gas geeft. Voor mijn gevoel is dit de achilleshiel van een auto die voor de rest subliem rijdt.
Post dan gerust een foto zodat wij ook kunnen meegenieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Is niets aan te doen, productkenmerk zoals dat heet. Heb een week met een Golf7 GTI gereden met DSG en die had het ook.
Zowel in automatische stand als handmatig rijd het net niet zo scherp als een handbak.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor de DSG bak is iig genoeg keuze qua software en afstelling, ik weet nu niet precies hoe modern de Alfa bak is en of daar zoiets ook bij kan? Zou iig veel schelen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:13

woutur

Klauwtjes uit!

Joopieboy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:09:
Voor de DSG bak is iig genoeg keuze qua software en afstelling, ik weet nu niet precies hoe modern de Alfa bak is en of daar zoiets ook bij kan? Zou iig veel schelen. :)
Praat eens met je chipper. Volgens mij kunnen zij per D.N.A. redelijk goed schakelgedrag instellen. Savali vertelde in ieder geval dat hij dat kon. Van de rest (maar ongetwijfeld Squadra) vermoed ik dat zij dat ook kunnen.

Ik heb meer het idee dat mijn Giulia na het chippen er nou niet echt heel veel sneller van geworden is. 0-100 doe ik in een krappe 7.0 seconden. Fabrieksopgave? 7.0 seconden. Terwijl ik er '60 PK' bijgekregen zou moeten hebben. Het verschil zou em meer zitten in 'van 100~200'. Tja, lekker belangrijk in Nederland.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is vooral het vermogen onderin en de afgifte die je gaat merken. Of hij moet afgesteld zijn op piekvermogen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
Voor zover ik weet wordt in de 1e, 2e en misschien ook 3e versnelling het vermogen beperkt om de overbrenging te sparen.
Wellicht verschillend per auto/tuner?
Grafiekjes krijg je meestal van de 4e versnelling.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 05-09-2019 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:48

Hoi mede giulia owner.

Waar heb je het gechipt als ik het mag vragen?
En is je Giulia euro 6d? Is het benzine of diesel?

Over de automaat probleem... Ik vond het eigel geen probleem, het is gewoon hoe het hoort te zijn.
1-2 versnellingen terug doet ie alleen als je volgas geeft en ook echt volgas, over de "resistance".
Ik weet niet precies hoe die ding heet, maar je kan het denk ik voelen. Het is een soort "grens".
Dus je hebt "full throttle" oftewel volgas, maar als je de pedaal door de grens heen duwt tot de bodem ("kickdown"), gaat ie terugschakkelen. Je voelt een soort "klkk", heel zacht maar je merkt het wel.
Bij deze ZF automaat gaat ie trouwens ook terugschakkelen als je de pedaal een "pulse" geeft.
Dwz een korte diepe duw op de pedaal (maar hoef niet perse door dat "grens" waar ik over hebt).
Dus... Het is een kwestie van wat je wil. Ik vind het geen probleem want dan kan ik zelf aangeven of ik wil terugschakkelen of gewoon versnellen in zelfde gear.

Wel zo dat in het algemeen, vindt men dat de automaat af en toe laat reageert.
0.5 sec of zoiets dat ie niets doet en daarna een schok.
In andere forums zeggen ze dat een throttle signal modifier werkt.
Zoiets https://madnessautoworks....-madness-gopedal-pid11483 of http://shop.alfisti.net/T...rs/Novitec-GP1::6626.html
woutur schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:43:
[...]

Praat eens met je chipper. Volgens mij kunnen zij per D.N.A. redelijk goed schakelgedrag instellen. Savali vertelde in ieder geval dat hij dat kon. Van de rest (maar ongetwijfeld Squadra) vermoed ik dat zij dat ook kunnen.

Ik heb meer het idee dat mijn Giulia na het chippen er nou niet echt heel veel sneller van geworden is. 0-100 doe ik in een krappe 7.0 seconden. Fabrieksopgave? 7.0 seconden. Terwijl ik er '60 PK' bijgekregen zou moeten hebben. Het verschil zou em meer zitten in 'van 100~200'. Tja, lekker belangrijk in Nederland.
Hangt sterk af van de conditie op de weg, temperatuur, soort brandstof, je banden, belading van auto, etc etc. Heb je diesel? Die is sowieso

Ik heb de benzine, 200pk naar 300-310pk.
Voorheen, 0-100 van 6.7s (fabrieksopgave) haal ik soms wel soms niet. Soms ook echt ver onder (denk aan 7.5s). Na chip nu (obv normale temp rond 20 graden, oke banden, etc) kom ik op allerbeste op 5.1s (RON102). Op normale benzine +/- 5.6s.

[ Voor 16% gewijzigd door SirLct op 05-09-2019 11:32 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:47
Dat is serieus een rappe bak te noemen !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/kimi.jpg

Toen Kimi nog lief was.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
fheerens schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:28:
Upgrade tijd!

Had hem al even in huis, maar kwam tijd tekort om het te monteren.
Injen Cold Air Intake set.
Geluid is aanzienlijk gaver. Turbo komt eindelijk tot zijn recht en de dump-valve hoor je ineens zoals het hoort!
Nu nog even langs H&S voor een check en tune-up en dan fijn kilometers maken :9~

[Afbeelding: Cold air intake1]

[Afbeelding: Cold air intake2]
Zoasl wij dan zeggen een walvispenis !!!

Maar altijd goed :) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-06 22:07
Deze zomer vakantie voor het eerst met de Guilietta naar Italie heen en weer gereden. Is prima bevallen en kan goed meekomen met volle bepakking op de Duitse autobahn..

Resultaat van al die kilometers:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rxCbYyL/20190901-180745.jpg

Vind ik vrij netjes ! _/-\o_

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Dan heb je niet het uiterste uit je Alfa gehaald. :P

Ik had 11,9 km/L na 1300km en 16 uur rijden met een gemiddelde van 82 km/h.
200+ op de autobahn ftw! ;)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

1 op 15? dat heeft er nog nooit op mijn schermpje gestaan (1.4 MA). Ik zit meestal op 1:12,5 bij vakantieritten...Ik pof hem wel vol open in Duitsland als dat kan :)

Maar vorige weekend ritje Ardennen met netjes rijden 1:13.....das echt mijn max

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:35
Ik haal amper 1:15 met mijn 2.0 diesel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dan doe je toch iets niet goed, ik haal ruim 1:15 met mijn 3.0 V6 Sjoemeldiesel en let niet echt op mijn rijstijl. >:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Laatst online: 10:47
Ha ik ook met mijn 2.4 5 cilinder diesel! Maar als ik een steevast 1:15 kon rijden met een Guilietta 1.4 MA Turbo stond die op mijn parkeerplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
Nee, heb inderdaad geen 200+ in duitsland gereden; niet echt verantwoord met 2 kinderen en vrouw aan boord ( die vond 180 al genoeg)

Verder gewoon 130/140 gereden in italie/duitsland, zwitserland iets voorzichtiger. En dan nog een paar losse tripjes en bergwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gaan we het nou over het verbruik hebben in een Alfa Topic :? Hé bah! :P :+

Lekker knallen met die handel! }) 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

JipJapGoedje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:20:
Ha ik ook met mijn 2.4 5 cilinder diesel! Maar als ik een steevast 1:15 kon rijden met een Guilietta 1.4 MA Turbo stond die op mijn parkeerplaats...
Dat kan wel, mits je een baksteen onder je gaspedaal legt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
257 op de autobahn :D 1 op 8
Vond vrij netjes, ik rij gemiddeld 1 op 10.
(Giulia 2.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:45

fheerens

ir.

Mektheb schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:35:
[...]

Zoasl wij dan zeggen een walvispenis !!!

Maar altijd goed :) :9
Fijn ding inderdaad, met dank aan @Specht voor het idee. :)

Na een ochtendje-kuurtje bij H&S Corse bleek dat er al e.e.a. was aangepast aan de wagen. S&S uitgeschakeld, turbo druk regeling (slecht) aangepast en een vage tune naar ~180pk. Serge heeft zijn magische vingers over de laptop gehaald en nu komt ze uit op 205pk met 320nm, met een veel fijnere turbodruk opbouw en aanzienlijk betere pickup onderin. Nu een nog groter plezier elke dag :9~

Wellicht dat ik een downpipe met race-kat nog eens ga overwegen voor wat meer geluid. Eerst de remschijven en klauwen maar eens op de planning zetten want die zijn redelijk aan vervanging toe.

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

205 pk is erg netjes. 8)
Ik denk niet dat de mijne al getuned is, maar ik merkte weinig verschil qua power tussen de mijne en een 156 3.2 GTA...
Ondertussen met Injen filter loopt ie voor mij voorlopig hard genoeg, en ga ik verder niks doen qua tuning (alfa staat nu weer in de verkoop btw).

Verder de laatste tijd opvallend vaak van die suffe ambtenaartypes in Tesla model 3 of Hyundai Kona's die willen sprinten... |:(
Nu ben ik niet vies van een stoplicht sprintje, maar dan alleen tegen echte auto's met een oldskool verbrandingsmotor. Elektrisch is voor n00bs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die sprintjes vond ik met mijn motor dan wel weer best leuk. 8) Met een beetje sportieve 'gewone' auto, dus geen dikke Porsche of Mercedes ofzo heb je geen schijn van kans met dat soort spul. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 07:21
Afgelopen week is de koppeling van mijn GT (2.0 JTS) overleden :'( Stond in de stad in de file en plots stopte 'ie ermee, pedaal gevloerd. Nu heeft mijn garage (een Alfa-specialist) ernaar gekeken en ziet het ernaar uit dat de koppeling vervangen moet worden. Kostenindicatie 1200 ex. btw, inclusief arbeidsloon. Is dit redelijk / gangbaar? Ik weet dat ze aan de prijs zijn (maar goed werk leveren), alleen ben ik verder een leek wat dat betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
Is volgens mij wel een normale prijs voor dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

pinda powerrr

Slow down...

Ik was €450 minder kwijt bij mijn Alfa specialist 8) (€750 betaald) en dan heb ik ook nog de hoofd- en hulpkoppelingcilinder laten vervangen (1.9 JTD 16v).
Maar ok, ik word daar wel eens gematst. Rond de duizend euro is wel "gangbaar".

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dion83
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-06 16:49
Bij Len Jansen ben daar 675 voor kwijt. (Bron: https://www.lenjansen.nl/?page_id=16).
Maar als de bak er af is is het ook een mooi moment om de krukaskeering en dergelijke te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

fheerens schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:52:
[...]

Fijn ding inderdaad, met dank aan @Specht voor het idee. :)

Na een ochtendje-kuurtje bij H&S Corse bleek dat er al e.e.a. was aangepast aan de wagen. S&S uitgeschakeld, turbo druk regeling (slecht) aangepast en een vage tune naar ~180pk. Serge heeft zijn magische vingers over de laptop gehaald en nu komt ze uit op 205pk met 320nm, met een veel fijnere turbodruk opbouw en aanzienlijk betere pickup onderin. Nu een nog groter plezier elke dag :9~

Wellicht dat ik een downpipe met race-kat nog eens ga overwegen voor wat meer geluid. Eerst de remschijven en klauwen maar eens op de planning zetten want die zijn redelijk aan vervanging toe.
Jij hebt toch een TCT? Op de site van H&S staat dat ze de TCT niet kunnen chippen vanwege torque restrictions..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

Tusk schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Jij hebt toch een TCT? Op de site van H&S staat dat ze de TCT niet kunnen chippen vanwege torque restrictions..
Ik was in dezelfde veronderstelling, maar het was geen enkel probleem volgens H&S. De TCT in de 1.4MA is hetzelfde model als in de 1750 en kan de koppel sprong prima aan. :*)

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

fheerens schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:47:
[...]

Ik was in dezelfde veronderstelling, maar het was geen enkel probleem volgens H&S. De TCT in de 1.4MA is hetzelfde model als in de 1750 en kan de koppel sprong prima aan. :*)
Nou meer omdat er meerdere tuners zijn die de TCT niet kunnen chippen. Niet vanwege de fysieke torque restrictions, maar omdat de ECU van de TCT bak andere instellingen in de normale ECU niet toe laat. Zo ver ik weet moeten dus de motor- en TCT- ecu worden gechipt. En blijkbaar kan niet elke tuner dit. Vandaar mijn vraag. Maar H&S heeft er blijkbaar geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag Eibach veren en een Novitec short shifter laten monteren. Voor anderen met een Mito: de verandering in het schakelgevoel is gigantisch, kan het zeker aanraden. De bak voelt veel strakker en preciezer aan.

Kijk uit naar de langere "test"rit naar kantoor morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

Tusk schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Nou meer omdat er meerdere tuners zijn die de TCT niet kunnen chippen. Niet vanwege de fysieke torque restrictions, maar omdat de ECU van de TCT bak andere instellingen in de normale ECU niet toe laat. Zo ver ik weet moeten dus de motor- en TCT- ecu worden gechipt. En blijkbaar kan niet elke tuner dit. Vandaar mijn vraag. Maar H&S heeft er blijkbaar geen problemen mee :)
Kan me nog wel herinneren dat mijn auto niet op de test-bank kon omdat bij de TCT het schakelen niet werkt als de achterwielen niet meedraaien. Dus heeft Serge hem getest op de weg met laptop erbij i.p.v. de rolling road. H&S heeft alleen de voorwiel rolling road staan. Geen idee of de TCT bak geprogrammeerd is om e.e.a. aan te kunnen. Programmeren ging vrij snel... 8)7
toimoi schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:47:
Vandaag Eibach veren en een Novitec short shifter laten monteren. Voor anderen met een Mito: de verandering in het schakelgevoel is gigantisch, kan het zeker aanraden. De bak voelt veel strakker en preciezer aan.

Kijk uit naar de langere "test"rit naar kantoor morgen :)
Hoe was het vandaag? Veel verschil?

[ Voor 25% gewijzigd door fheerens op 10-10-2019 21:57 ]

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
fheerens schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:54:
[...]
Hoe was het vandaag? Veel verschil?
Vooropgesteld, ik heb dit nog niet eerder ervaren andere auto's dus n=1. Maar het verschil in rij-ervaring t.o.v. het reguliere schakelmechanisme is gigantisch. Schakelen is iets zwaarder nu, maar de korte slag is heerlijk en verslavend >:)

Van alles wat ik inmiddels heb laten doen: K&N 57s, catback Ragazzon 60mm, Squadra-kuur, de verlaging, is dit toch wel de meest impactvolle aanpassing qua ervaring gezien de prijs. Wel jammer dat ik voor mijn 1.4 TB de duurste variant moest hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

toimoi schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:26:
[...]

Vooropgesteld, ik heb dit nog niet eerder ervaren andere auto's dus n=1. Maar het verschil in rij-ervaring t.o.v. het reguliere schakelmechanisme is gigantisch. Schakelen is iets zwaarder nu, maar de korte slag is heerlijk en verslavend >:)

Van alles wat ik inmiddels heb laten doen: K&N 57s, catback Ragazzon 60mm, Squadra-kuur, de verlaging, is dit toch wel de meest impactvolle aanpassing qua ervaring gezien de prijs. Wel jammer dat ik voor mijn 1.4 TB de duurste variant moest hebben...
Tof dat het zo'n enorme impact maakt!

Hier helaas tot de conclusie gekomen dat de remschijven en blokken echt hevig aan vervanging toe zijn. Het remt slecht, maakt een oorverdovend geluid sinds het weekend en klinkt bij stationair rijden als een aanlopende schijf.
Heeft iemand hier de upgrade van standaard schijven en calipers naar de QV 330mm set gedaan? Ik twijfel hier een beetje over. Ziet er gaver uit met 18" velgen en die rode calipers... :9~ Maarja, de ombouw is redelijk kostbaar heb ik begrepen, vooral de calipers zelf zijn een flinke duit.

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

fheerens schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:49:
Heeft iemand hier de upgrade van standaard schijven en calipers naar de QV 330mm set gedaan? Ik twijfel hier een beetje over. Ziet er gaver uit met 18" velgen en die rode calipers... :9~
Zoiets zat toch onder de 156 GTA destijds in een 17 inch velg :?
Maarja, de ombouw is redelijk kostbaar heb ik begrepen, vooral de calipers zelf zijn een flinke duit.
Een setje "156 GTA achtige Brembo klauwen" met 4 pots vooraan en 2 pots achteraan heb ik regelmatig voor € 450 weg zien gaan tweedehands en in nieuwstaat! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik vond de 330 in mijn GT weinig meerwaarde hebben t.o.v. de 305 onder de GTV. Setje Ferodo of CL RC5+ maakte veel meer verschil. Wellicht dat je het op het circuit gaat merken, maar op straat voegt het niet veel toe.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
GA!S schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:30:
CL RC5+ maakte veel meer verschil.
+1

Iedereen die denkt dat ie grotere remmen nodig heeft, heeft nog nooit RC5+ blokken onder zijn auto gehad met nieuwe remvloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vreet wel je schijven op, maar dan heb je ook wat. :D

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

nero355 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:18:
[...]

Zoiets zat toch onder de 156 GTA destijds in een 17 inch velg :?
Ik bedoelde meer dat ik nu 18" velgen heb die een beetje "leeg" lijken :P
GA!S schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:30:
Ik vond de 330 in mijn GT weinig meerwaarde hebben t.o.v. de 305 onder de GTV. Setje Ferodo of CL RC5+ maakte veel meer verschil. Wellicht dat je het op het circuit gaat merken, maar op straat voegt het niet veel toe.
Gezien 2 van mijn schijven redelijk krom getrokken zijn dienen die überhaupt vervangen te worden. Uiteraard zou ik graag de rode Brembo klauwen eronder hebben en die gaan weer alleen om 330 schijven.
De klauwen alleen al zijn nieuw bijna 1000 euro zoals ik nu gevonden heb.
Dat is wel wat veel voor een kleurtje...
Dus wellicht jullie advies opvolgen en die RC5+ blokken met nieuwe schijven. Dan de klauwen zelf maar schilderen :)

[ Voor 14% gewijzigd door fheerens op 19-10-2019 01:01 ]

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Autobouwers Fiat Chrysler en PSA gaan fuseren - https://nos.nl/l/2308413

Aan de ene kant goed nieuws, want Fiat-Chrysler alleen was ook niet alles, tja, met Fransen....
Maar ook een soort opgelucht dat het niet met Volkswagen groep is.

Ben benieuwd waar dit naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Een vraagje aan de mensen met een Giulia. Is het ergens in de auto mogelijk om de olietemperatuur af te lezen? Ik heb de opties in het menu eens doorgenomen maar kan er zo 1-2-3 niks over vinden. Een google search levert alleen websites op met losse oliesensors...

Reden dat ik het vraag is dat mijn auto gechipt is waarbij het zo is ingesteld dat het maximale vermogen pas beschikbaar wordt als de auto goed op temperatuur is. Ik vraag me alleen af wanneer dit is. Vooral met dit weer duurt het enorm lang eer mijn auto de 4 streepjes bij de koelvloeistof aantikt. Zelfs na een ritje van +-22 km naar kantoor over 100 wegen en een redelijk stuk autoweg.

Koelvloeistof is natuurlijk geen olietemp, maar normaliter is die sneller op temperatuur dan de olie dus vraag me af of mijn auto tijdens de reguliere ritjes uberhaupt wel op temperatuur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
VulcanRaven schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:25:
Een vraagje aan de mensen met een Giulia. Is het ergens in de auto mogelijk om de olietemperatuur af te lezen? Ik heb de opties in het menu eens doorgenomen maar kan er zo 1-2-3 niks over vinden. Een google search levert alleen websites op met losse oliesensors...

Reden dat ik het vraag is dat mijn auto gechipt is waarbij het zo is ingesteld dat het maximale vermogen pas beschikbaar wordt als de auto goed op temperatuur is. Ik vraag me alleen af wanneer dit is. Vooral met dit weer duurt het enorm lang eer mijn auto de 4 streepjes bij de koelvloeistof aantikt. Zelfs na een ritje van +-22 km naar kantoor over 100 wegen en een redelijk stuk autoweg.

Koelvloeistof is natuurlijk geen olietemp, maar normaliter is die sneller op temperatuur dan de olie dus vraag me af of mijn auto tijdens de reguliere ritjes uberhaupt wel op temperatuur komt.
Ik dacht dat het olietemp was. Staat toch olie icoontje en geen koelvloeistof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
gergs schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:22:
[...]

Ik dacht dat het olietemp was. Staat toch olie icoontje en geen koelvloeistof?
Ik heb eens even de handleiding van de auto er bij gepakt en je hebt helemaal gelijk!

"2. Digital Engine Oil Temperature Gauge With Overheating Warning Light"

Ik was er blind vanuit gegaan dat dit de koelvloeistof was 8)7 . Dat verklaart meteen waarom het de laatste dagen zo lang duurt eer deze op temperatuur is met dit koude weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Because. Real sports cars :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedMathew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05-2022
Beste medetweakers / Alfa fans,

Ik kom al jaren op de site van tweakers maar nooit geweten dat er een Alfa Romeo forum was. Tot mijn verbazing via een zoekopdracht op internet in dit forum terecht gekomen. Helaas heb ik niet kunnen vinden wat ik zocht. Wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen of adviseren.

Ik ben in het bezit van een bella 147 blackline (1.6 TS 120 PK 69.000km). Ik heb nu al een lange tijd last van een gekraak in mijn versnelling als ik omhoog schakel, dus naar zijn 1,3,5. Ik vermoed dat er iets onder de versnellingspook niet in orde is. Voor de rest schakelt hij prima. Dit is mijn 3e Alfa dus ik weet dat piepjes en kraakjes er min of meer bij horen maar toch stoor ik mij hieraan.

Zijn er leden in dit forum die hier bekend mee zijn en of weten of dit makkelijk zelf op te lossen is.

Al het advies is van harte welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff de pookhoes losmaken en kijken of het plastic niet gescheurd is of gewoon los zit.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1011/6798/products/55191141-4_grande.jpg

Nummer 12

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

WickedMathew schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:51:
Ik kom al jaren op de site van tweakers maar nooit geweten dat er een Alfa Romeo forum Topic was. Tot mijn verbazing via een zoekopdracht op internet in dit forum Topic terecht gekomen.
"There, I fixed it!" :)
Ik ben in het bezit van een bella 147 blackline (1.6 TS 120 PK 69.000km). Ik heb nu al een lange tijd last van een gekraak in mijn versnelling als ik omhoog schakel, dus naar zijn 1,3,5. Ik vermoed dat er iets onder de versnellingspook niet in orde is. Voor de rest schakelt hij prima. Dit is mijn 3e Alfa dus ik weet dat piepjes en kraakjes er min of meer bij horen maar toch stoor ik mij hieraan.
Ik zou dan eerder denken aan brakke synchromeshringen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedMathew
Goeie tip GA!S, dat ga ik eens bekijken. Zou je dat eventueel zelf kunnen vervangen als je een beetje handig bent of eerder door een garage laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

WickedMathew schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:27:
Goeie tip GA!S, dat ga ik eens bekijken. Zou je dat eventueel zelf kunnen vervangen als je een beetje handig bent of eerder door een garage laten uitvoeren?
Hangt er vanaf hoe handig je bent. Die plastic unit moet van onderaf los gemaakt worden, als ik mij goed kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

pinda powerrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:53:
[...]

Hangt er vanaf hoe handig je bent. Die plastic unit moet van onderaf los gemaakt worden, als ik mij goed kan herinneren.
Klopt, uitlaat moet los en ik zou het niet zonder brug doen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedMathew
Zo handig ben ik ben ik ook weer niet, best een aardige klus dus. Eerst maar eens bekijken of het plastic wel gescheurd is en dan maar eens kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Projectje erbij... een multirosso '97-er fase1 Spider met 2.0 TS motor met slechts 160.000 km op de klok. 8)
Moet eea aan gebeuren (uiteraard), apk, distributieriem, oliebeurtje, remmen rondom, banden.
Bedoeling is dat ie eind februari klaar is. Dan gaan mijn zus en haar australisch/italiaanse vriend er een paar weken mee door Nederland cruisen. En daarna is ie mijn daily driver zodra de Giulietta verkocht/ingeruild is.

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/wp-content/uploads/Spider01a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/wp-content/uploads/Spider02a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/wp-content/uploads/Spider03a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/wp-content/uploads/Spider04a.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Specht op 12-11-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Leer uit een Sportiva?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zou best kunnen, volgens mij is het een fase3 interieur?
Maar heb de auto zo gekocht, en vind het wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

Specht schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:46:
Projectje erbij... een multirosso '97-er fase1 Spider met 2.0 TS motor met slechts 160.000 km op de klok. 8)
Moet eea aan gebeuren (uiteraard), apk, distributieriem, oliebeurtje, remmen rondom, banden.
Bedoeling is dat ie eind februari klaar is. Dan gaan mijn zus en haar australisch/italiaanse vriend er een paar weken mee door Nederland cruisen. En daarna is ie mijn daily driver zodra de Giulietta verkocht/ingeruild is.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd, ze is mooi!!! Met 22 lentes ziet ze er goed uit!
Succes met de klusjes en we zien graag het resultaat.

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Begrijp ik het goed dat je je giulietta inruilt voor een gtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Tusk schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:58:
Begrijp ik het goed dat je je giulietta inruilt voor een gtv?
Euh nee, heb deze Spider zo gekocht.
Giulietta staat wel in de verkoop en mag weg, en indien niet verkocht dan ga ik haar inruilen voor iets ruimers (auto van vriendin gaat dan ook weg). Geen idee wat het dan wordt, 159 SW en Lancia Delta zijn een optie, maar ik sluit iets Duits ook niet uit.
Deze Spider zal waarschijnlijk ook niet eeuwig blijven ivm gezinsuitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alleen de laatste foto doet het nog :?

/EDIT :
Zo te zien weer gefixt! NICE! :)

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 12-11-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Specht schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:24:
Veenendaal ?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Specht schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:24:
Edizione Elegant interieur, fase 2 limited edition. Hoort een achterpaneel bij met zelfde profiel en stiksels, als je die ook hebt zou ik er zuinig op zijn. ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

GA!S schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:39:
[...]

Edizione Elegant interieur, fase 2 limited edition. Hoort een achterpaneel bij met zelfde profiel en stiksels, als je die ook hebt zou ik er zuinig op zijn. ;)
Nope zit er niet in helaas.
Maar ik snap wat je bedoeld: Afbeeldingslocatie: https://www.bozhdynsky.com/wp-content/uploads/2012/10/compress.jpg
Yup. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Specht op 12-11-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

Veenendaal, Hardeman?
En mag ik hier zeggen dat het gewoon een geile wagen is en blijft?
Weet niet wat de Alfa forum regels zijn...

[ Voor 79% gewijzigd door fheerens op 13-11-2019 00:53 ]

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

fheerens schreef op woensdag 13 november 2019 @ 00:50:
Veenendaal, Hardeman?
En mag ik hier zeggen dat het gewoon een geile wagen is en blijft?
Weet niet wat de Alfa forum Topic en/of GoT regels zijn...
En ja, dat mag! :P :+

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens

fheerens

ir.

Mooi!

offtopic:
En terechte correctie!

In AvE we trust

• Mektheb
Specht schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:21:
[...]

Nope zit er niet in helaas.
Maar ik snap wat je bedoeld: [Afbeelding]

[...]

Yup. :)
Had hem ook bijna gekocht namelijk ;)

Leuke auto !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Mektheb schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:54:
[...]

Had hem ook bijna gekocht namelijk ;)

Leuke auto !
Bijna? Want teveel project? Of heb ik iets over het hoofd gezien? :)

• Mektheb
Specht schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:03:
[...]

Bijna? Want teveel project? Of heb ik iets over het hoofd gezien? :)
Ja bijna, probleem was ik kon hem niet stallen dus dan was het een semi buiten overdekt project.

Dat wou ik haar niet aan doen.

Nu ergens begin volgend jaar een 159 met teveel km”s op de teller op de kop tikken om gewoon te prutsen in het weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Stalling is wel essentieel voor zoiets ja.
Spider staat nu mooi droog, zondag even inspectie doen en dan alle benodigde onderdelen bestellen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:40
Kijkvoer :

Klik op de link in de tweet om een :9~ _/-\o_ video te zien.

@Alfa90_Buttje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:29:
Kijkvoer :
[Twitter]

Klik op de link in de tweet om een :9~ _/-\o_ video te zien.

@Alfa90_Buttje
Dat is een leuke garage! In meerdere opzichten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

De droom van elke vent, maar dan met auto's naar eigen keuze uiteraard! :)

Hoewel ik ook geen Nee zeg tegen zo'n ondergrondse garage van die eene "olieSjeik" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@nachtnet is je YouTube bubbel een beetje Italiaans georiënteerd? :+

En Gulia, mijn alltime favorite <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:40
offtopic:
het zou dan twitterbubbel moeten zijn, daar komen naast de f1 dingen ook af en toe wat italiaanse roestbakjes langs :+

@pinda powerrr als ik jou hier met een alfatje gelukkig kan maken ..

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 27-11-2019 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

FYI: Gave achtervolgingsscene als opener in de nieuwe Netflix 6 Underground film, featuring een gifgroene Giulia QV

Afbeeldingslocatie: https://www.belloflostsouls.net/wp-content/uploads/2019/11/6-UNDERGROUND-feat-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:23:
FYI: Gave achtervolgingsscene als opener in de nieuwe Netflix 6 Underground film, featuring een gifgroene Giulia QV

[Afbeelding]
Je afbeelding is stuk! :)

Maar ik vraag me gelijk af of ze bij Rockstar Games niet toevallig daaruit inspiratie hebben gehaald :
https://www.rockstargames...asino-Heist-Now-Available

https://media.rockstargam...1f50505731c1fdde23434.jpg <= De rechter is de Lampadati Komoda en die lijkt verdomd veel op een Giulia in Quadrifoglio trim : https://gta.fandom.com/wiki/Komoda :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

nero355 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:31:
[...]

Je afbeelding is stuk! :)

Maar ik vraag me gelijk af of ze bij Rockstar Games niet toevallig daaruit inspiratie hebben gehaald :
https://www.rockstargames...asino-Heist-Now-Available

https://media.rockstargam...1f50505731c1fdde23434.jpg <= De rechter is de Lampadati Komoda en die lijkt verdomd veel op een Giulia in Quadrifoglio trim : https://gta.fandom.com/wiki/Komoda :D
Bij mij doet de afbeelding het prima, zit je toevallig op je werk afgeschermd van de boze buitenwereld? :) :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/Spider1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/Spider2.jpg

Stiekem toch meer werk aan als verwacht.
Stuurolie leiding aan voorzijde was ingedeukt, dus preventief vervangen en gelijk alle olie afgetapt en ververst en een Magnefine filter geplaatst.
Luchtslang van luchtfilterbak naar gasklep was uit een ander model Alfa gebruikt, dus ga de originele terugzetten.
Verder de ruitenwisserarmen vervangen en nieuwe orginele wisserbladen geplaatst.
Accu vervangen. Luchtfilter vervangen. Gasveren motorkap vervangen.
Fase 2 grille met nieuw logo geplaatst.

Grootste klus die er binnenkort aankomt is beide fusees vervangen en gelijk nieuwe wiellagers en naven plaatsen, nieuwe abs sensoren, nieuwe koppelstangetjes, nieuwe remmen (en evt preventief schokdempers/veren vervangen als ik tegen een niet al te duur setje aanloop).
Verder binnenkort de distributieriem en wp vervangen, nieuwe bougies en bobinerail wisselen en olie en filter vervangen. ;)

To be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:38:
Bij mij doet de afbeelding het prima, zit je toevallig op je werk afgeschermd van de boze buitenwereld? :) :+
Gooi je Cache eens weg en dan krijg je ook zoiets te zien :
Error 1011 Ray ID: 5tralalalalala7 • 2019-12-14 12:22:21 UTC
Access denied
What happened?

The owner of this website (www.belloflostsouls.net) does not allow hotlinking to that resource (/wp-content/uploads/2019/11/6-UNDERGROUND-feat-2.jpg).

Cloudflare Ray ID: 5tralalalala7 • Your IP: x.x.x.x • Performance & security by Cloudflare
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik ben er serieus over aan het denken om afscheid te nemen van de 156 ;( We maken niet genoeg kilometers meer om diesel te verantwoorden en de overheid pest me weg met allerlei heffingen.

Nu dus de vraag....wat gaat de volgende worden, dus voel je vrij om mee te denken.

Met stip op #1 staat de Guilietta, die zou ik erg graag willen, maar is het ook verstandig?
#2 Fiat Tipo; prima auto, nieuw, ruim, burgerlijk :') Nadelen: schijnt niet zuinig te zijn, erg weinig vermogen.
#3 Ford Focus; Dit is de meest rationele keuze. Ik zou dan voor de 150pk versie gaan. Prima auto, goed weggedrag en ticks all the boxes als het gaat om wat er "nodig" is.

Nu hoef ik niet perse een grote auto, maar ik moet wel twee tieners op de achterbank kunnen zetten. Daarbij de grote sporttassen die elk weekend de kofferbak bezet houden.
Lastig....het allerliefste blijf ik Alfa Romeo rijden (zie #1) maar de ratio is nodig om een verstandige beslissing te nemen.

Wie heeft er nog suggesties?

Hier moet ik afscheid van gaan nemen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MjuYG1xPfFVb0mbIgMvsBLN2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

@pinda powerrr hoeveel km doe je jaarlijks? hoeveel heeft ie gelopen?

Ford != Alfa Romeo .. kun je daarmee leven?! Ik rij Fiat, dan blijft het nog wat binnen de familie. Tipo is best een mooie wagen :) vind hem helemaal niet zo burgerlijk .. zeker niet t.o.v. de Ford waar iedereen in rijdt.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:05:

@pinda powerrr hoeveel km doe je jaarlijks? hoeveel heeft ie gelopen?

Ford != Alfa Romeo .. kun je daarmee leven?! Ik rij Fiat, dan blijft het nog wat binnen de familie. Tipo is best een mooie wagen :) vind hem helemaal niet zo burgerlijk .. zeker niet t.o.v. de Ford waar iedereen in rijdt.
De 156 heeft nu 270K gelopen en draait nog als een zonnetje. Ik reed er altijd zo'n 25K/j Mee, maar de laatste jaren zeker niet meer. Nu zit ik krap aan de 14K

De Focus is echt een prima auto, dat weet ik wel.Heb wat vrienden die er zo een hebben en feitelijk is het alles wat er "nodig" is. De Tipo is zeker net zo mooi, maar die Tipo heeft wat dingetjes, die op een moderne auto gewoon niet kunnen. Met name het verbruik, als je er op zoekt, lees je overal dat het verre van zuinig is.

Dus....de Guilietta blijft over. Vermogen, mooi, alleen wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online
@pinda powerrr 159 geen optie denk ik?!

Zelf lijkt een GT mij leuk. ik hoef geen 4 deurs. En met een ruime achterklep/neerklapbare achterbank praktisch. Als deze in Friesland stond was ik gaan kijken O+
https://www.autowereld.nl...ola-32541714/details.html

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I426590478/1280x0/alfa-romeo-gt-2-0-jts-imola-2-0-jts-imola.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I426590528/1280x0/alfa-romeo-gt-2-0-jts-imola-2-0-jts-imola.jpg

Dat donkerdere bruine leer zou mijn voorkeur hebben .. maar geen zwart iig.

alleen 2007 .. je gaat er qua leeftijd niet op vooruit -O-

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-12-2019 12:28 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:27:

Zelf lijkt een GT mij leuk. ik hoef geen 4 deurs. En met een ruime achterklep/neerklapbare achterbank praktisch. Als deze in Friesland stond was ik gaan kijken O+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat donkerdere bruine leer zou mijn voorkeur hebben .. maar geen zwart iig.

alleen 2007 .. je gaat er qua leeftijd niet op vooruit -O-
Nee, 159 is al EOL en de enige "betrouwbare" motor is de 1.7 tbi. Duur, zwaar en niet zuinig. Daar schiet ik weinig mee op.

Ik probeer heel erg out of the box te denken, maar mijn hoofd schreeuwt om die Guilietta O+

Hell, zelfs een Ford Kuga staat op de shortlist.

Waarom Ford? Omdat die van de gewone middenklassers nou eenmaal het fijnste weggedrag hebben. Daarnaast prima bang for buck.

Dit is ook heel erg het verkeerde topic om advies te vragen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

joh, neehoor, het allerbeste topic juist!! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-12-2019 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:28:
Ik ben er serieus over aan het denken om afscheid te nemen van de 156 ;( We maken niet genoeg kilometers meer om diesel te verantwoorden en de overheid pest me weg met allerlei heffingen.
Vraag me altijd af bij dit soort beredeneringen :

Kan je niet het geld dat je straks bij moet leggen gewoon gebruiken om door te blijven rijden met dezelfde auto :?

Gewoon lekker schijt hebben aan alles en iedereen en door blijven gassen in de auto die je leuk vindt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

tja, hoeveel km denk je te kunnen rijden met een 1.9JTD? en hoeveel km doe je per jaar?
nu 270K gelopen en draait nog als een zonnetje. Ik reed er altijd zo'n 25K/j Mee, maar de laatste jaren zeker niet meer. Nu zit ik krap aan de 14K
is 340k reëel? dan kun je iig nog 5 jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:47:
[...]

Vraag me altijd af bij dit soort beredeneringen :

Kan je niet het geld dat je straks bij moet leggen gewoon gebruiken om door te blijven rijden met dezelfde auto :?

Gewoon lekker schijt hebben aan alles en iedereen en door blijven gassen in de auto die je leuk vindt! d:)b
Ik kom Arnhem niet meer in (heb daar vlakbij familie wonen), steden zoals Antwerpen zijn no go en over Duitsland zal ik maar niet beginnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14
@pinda powerrr Valt wel mee hoor, wij hebben de stap gemaakt van Stilo (wat eigenlijk ook een 156 is) naar de Mondeo.

Mondeo rijdt erg Alfa-esque. Ik zou zeggen, probeer het eens. Type wat we hebben is een Mk4.5, de facelift BA7.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

KhaZ

Alfa Romeo

@pinda powerrr Lancia Delta een optie? Met volgens mij dezelfde 1.4 MA of 1.75 TBI leverbaar als de 159.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whizzy
pinda powerrr schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:16:
[...]

De 156 heeft nu 270K gelopen en draait nog als een zonnetje. Ik reed er altijd zo'n 25K/j Mee, maar de laatste jaren zeker niet meer. Nu zit ik krap aan de 14K

Dus....de Guilietta blijft over. Vermogen, mooi, alleen wat kleiner.
Wij zijn ook overgestapt van een 156 naar guilietta, zelfde dillema de 159 was/is eol en de enige optie zou dan een tbi motor worden.

Dan krijg je de afweging tegen gewicht en verbruik.... En dan wint de guilietta.

Dus een hele gave 1.4T gevonden in rood en alle opties.
Qua grote maakt het echt niet zoveel uit, we zijn dit jaar met zijn 4en voor 2 weken naar Italië geweest en alles paste erin !

Ben echt heel tevreden over de guilietta. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:27:

Ben je 't rijden verleert? In het verleden (grijs verleden bijna) reed je om het weekend nog net ff iets verder...
En anders wil ik je met de V70 wel ff meenemen die kant op hoor :) Daar verveel je je ook niet in (maar zo way-offtopic :P )

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

@Harry je kent me wel beter dunkt me ;) .. afgelopen weekend nog op-en-neer Bastogne geweest en daar ook de nodige kilometers gemaakt, nog los van alle virtuele kilometers .. 8)

maar ik wil toch LPG dus dat komt er ook nog overheen. Ik heb geen haast. Maar de komende 2 jaar moet er wel iets anders komen denkik. De Punto staat nu op 250k .. dan zit ik op 3 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Whizzy schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:05:
Dus een hele gave 1.4T gevonden in rood en alle opties.
Qua grote maakt het echt niet zoveel uit, we zijn dit jaar met zijn 4en voor 2 weken naar Italië geweest en alles paste erin!

Ben echt heel tevreden over de guilietta. 8)
Dat zijn dus echt de ritten die ik liever niet zou doen in iets kleiners dan een 156/159/166 :X

Wat dat betreft is een Volvo V70 misschien ook geen gek idee, zoals @Harry al noemt! :P

Met een leuke T4/T5/T6 motor (de laatste zit in de S80) kan je best wel lol hebben! >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whizzy
nero355 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:32:
[...]

Dat zijn dus echt de ritten die ik liever niet zou doen in iets kleiners dan een 156/159/166 :X
Plaatje dan? om je over te halen ?

Afbeeldingslocatie: http://vankalleveen.net/images/tweakers/alfa.jpg

niet op die bak erachter letten >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

nero355 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:32:
[...]

Wat dat betreft is een Volvo V70 misschien ook geen gek idee, zoals @Harry al noemt! :P

Met een leuke T4/T5/T6 motor (de laatste zit in de S80) kan je best wel lol hebben! >:)
Dan betaal je voor een benzine Volvo net zoveel wegenbelasting dan (nu) voor een diesel Alfa, met voordeel dat je dan wel de centra in kan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:15:

@Harry je kent me wel beter dunkt me ;) .. afgelopen weekend nog op-en-neer Bastogne geweest en daar ook de nodige kilometers gemaakt, nog los van alle virtuele kilometers .. 8)

maar ik wil toch LPG dus dat komt er ook nog overheen. Ik heb geen haast. Maar de komende 2 jaar moet er wel iets anders komen denkik. De Punto staat nu op 250k .. dan zit ik op 3 ton.
Dit is wel een mooie qua huidige kilometerstand. Goed, z'n leeftijd heeft hij niet helemaal mee, da's ook weer zo.
Joopieboy schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 00:27:
[...]

Dan betaal je voor een benzine Volvo net zoveel wegenbelasting dan (nu) voor een diesel Alfa, met voordeel dat je dan wel de centra in kan. :+
Zo zwaar is de V70 nu ook weer niet... Ik vind 'm met z'n 1559kg (diesel (euro4 dus duitsland/arnhem veilig)) (erg lullig, die laatste 9kg ook) voor z'n formaat echt niet zwaar. Vergeleken met de 156 is de V70 ook maatje groter. 159/V70 ligt meer bij elkaar in.

Ik rijd gemiddeld 1:17,5 (en ik rijd echt wel door) en met het juiste onderstel en banden (sport en sta op 18" 245 breed) ook in de bochten best leuk.

BMW 535D

Pagina: 1 ... 87 ... 118 Laatste