Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:41
Afgelopen weekend een mooie toertocht gemaakt met Club Alfa Romeo (https://www.clubalfaromeo.nl/) en ook een paar plaatjes geschoten : https://postimg.cc/gallery/2buhcdxay/

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

De foto's van de aanwezige Giulia's zijn wel leuk, maar heel eerlijk gezegd word ik niet echt warm van de rest -O-

Zat laatst ook te denken : Alfa maakt eigenlijk geen leuke auto's meer... :/

nero355 wijzigde deze reactie 02-04-2019 18:52 (3%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
Nou.... dees is toch wel lekker :9

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:31

Chakotay

Lick here to continue

Blijft jammer dat wat de nieuwe Spider zou moeten worden nu een Fiat is... Al had een 'echte' Spider met Alfa-bloed natuurlijk wel leuker geweest dan een MX-5 met een beetje tomatensaus eroverheen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raffie1999
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:03
nero355 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:52:
De foto's van de aanwezige Giulia's zijn wel leuk, maar heel eerlijk gezegd word ik niet echt warm van de rest -O-

Zat laatst ook te denken : Alfa maakt eigenlijk geen leuke auto's meer... :/
waaaaaat. Elke dag als ik de straat uit rij kijk ik weer naar mijn buurmans Gulia. Wat een ding! :*)

8700k/1080ti. Heusinkveld Pro's/OSW/27 inch triples

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 15:50
Hoewel ik niet van SUVs ben moet ik toch zeggen dat de Stelvio altijd weer opvalt (en der rijdt bij mij in de buurt ook een rooie Stelvio Q rond. Waanzin.)

Al blijft mijn Giuliaatje natuurlijk gewoon de mooiste O+ .

Heb trouwens een Forza uitlaatcontroller gestoken. Enige mogelijke schoonheidsfoutje (en ik heb respect voor de beslissing, echt waar) weggewerkt. Ik kan nu gewoon met volle uitlaatgeluid karren zonder lijf en leden te riskeren in Race mode. En ja, da's minder crazy italian, maar wel beter voor mijn levensverwachting in the long run, denk ik dan zo.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 25-05 08:44

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de Giulia en Stelvio bezitters: er is een gelogde case van iemand die achteraf Carplay en Android Auto geactiveerd heeft (met de noodzakelijk installatie van een USB hub, indien je die niet hebt). Wel alleen voor de nieuwe hardware (software die start met een 5, niet met een 2 of 1). Wellicht binnenkort meer succesverhalen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

raffie1999 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:54:
waaaaaat. Elke dag als ik de straat uit rij kijk ik weer naar mijn buurmans Gulia. Wat een ding! :*)
Dat zeg ik dus ook! :P

Giulia : d:)b

De rest echter... Meh... :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:24
Ik rij zelf momenteel een 166 (youngtimer ;)), maar die Gulia is echt prachtig!
Heb meerdere Alfa's gehad en toen een paar jaar van het padje af geweest, zelfs Frans gereden..

Mijn ouders hebben half '90 (2de hands) een Spider 4 gekocht en deze heb ik ook een aantal keren mee mogen nemen op vakantie richting Italië, dat is ook wel erg leuk! Helaas willen ze hem verkopen, dus ik twijfel nog of ik hem over moet nemen.
Dit model is het, ook qua kleur, velgen en bekleding:

Heerlijk om met zo'n auto door de binnenlanden te rijden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@bernardV ha, de laatste serie echte Spiders :) Zeker overnemen als je de kans hebt! Als je hem een beetje netjes houd zal hij zeer waarschijnlijk ook alleen maar meer waard worden de komende jaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 25-05 12:00
Erwin schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:49:
[...]

Ja in de auto is het wel zichtbaarder dat klopt. Nou misschien toch maar eens overwegen voor de Mito (eerst maar eens opmeten), het misstaat niet.
Had eerder gereageerd dat het niet past, klein detail: lijkt dat de grilles van de versies tot en met de my2014 kunnen uitgewisseld worden. De my2016 versie is wèl echt afwijkend.

Dus deze past ook op een ouder model. Vind die net wat beter staan.
Die gaat op mijn verlanglijstje bij Alfisti :9

Acties:
  • +7Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Vandaag eindelijk lid geworden van de prestigieuze "True Petrolheads"! :9
Vanmiddag opgehaald, 1.4MA met automaat, met soort van custom uitlaat? Geen idee hoe en wat, maar klinkt als een zonnetje. Import vanuit Oostenrijk, 2012 met 69K op de teller.

In AvE we trust

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 25-05 16:54

Specht

Il Cuore Sportivo

Dat wordt dan verplicht een filmpje of geluidsfragment van uitlaat geluid posten, want ik overweeg ook nog een dubbele uitlaat op mijn 1.4 MA. 8)

Maar eerst een sport luchtfiltersysteem en Brembo remmen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de Spider is weer terug thuis *O* Het probleem was uiteindelijk kortsluiting in de bedrading van een temperatuursensor. Hierdoor ging de injectie over de zeik, waardoor hij wel netjes benzine & een vonk kreeg, maar niet tegelijk :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• fheerens
Specht schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:09:
Dat wordt dan verplicht een filmpje of geluidsfragment van uitlaat geluid posten, want ik overweeg ook nog een dubbele uitlaat op mijn 1.4 MA. 8)

Maar eerst een sport luchtfiltersysteem en Brembo remmen. ;)
Zoals gevraagd :)

Moet nog voor een grote beurt, rem linksvoor piept en af en toe bij koud starten op 3 cilinders... |:(
Wil ook graag rode calipers + Alfa logo als in/uitstapverlichting.

In AvE we trust

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

fheerens schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:17:
[...]

Zoals gevraagd :) [YouTube: Alfa Romeo Giulietta]
Moet nog voor een grote beurt, rem linksvoor piept en af en toe bij koud starten op 3 cilinders... |:(
Wil ook graag rode calipers + Alfa logo als in/uitstapverlichting.
Nice 8)
Klinkt goed.

Lopen op 3 cilinders bij koude start is waarschijnlijk een Multiair dingetje, aan te raden om bij de oliebeurt eerst te flushen. En eventueel ook het multiair filtertje te vervangen in de cilinderkop.
Ik ben bij mijn Giulietta ook qua olie overgestapt van 5W40 naar 0W30, en vervang deze (met motorflush) elke 10.000 km.

• fheerens
Specht schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:20:
[...]

Nice 8)
Klinkt goed.

Lopen op 3 cilinders bij koude start is waarschijnlijk een Multiair dingetje, aan te raden om bij de oliebeurt eerst te flushen. En eventueel ook het multiair filtertje te vervangen in de cilinderkop.
Ik ben bij mijn Giulietta ook qua olie overgestapt van 5W40 naar 0W30, en vervang deze (met motorflush) elke 10.000 km.
Zojuist met OBD uitgelezen, P1061 storing. Leek op fout in MA. Alle connectors losgemaakt en opnieuw ingestoken van MA. Storing leek weg! Morgenochtend na 8+ uur koud opnieuw bekijken.
Type olie is tot nu toe onbekend, maar ga zeker flush bedingen. Ik lees nogal verschillende berichten over type olie voor 2012 1.4 MA. Ik las vooral dat 0W30 alleen voor de nieuwe 2013+ modellen zou gelden?
Iemand een definitief antwoord?

Fix is helaas niet gelukt. |:( Vanmiddag storing P1061 terug gekomen. Hopen op de grote beurt van 3 mei dat deze e.e.a. oplost.

fheerens wijzigde deze reactie 23-04-2019 00:07 (8%)

In AvE we trust

Acties:
  • +4Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-05 22:55
Binnenkort ga ik mijn 3e generatie Alfa rijden. Begonnen met een Mito en rijdt momenteel een 3.5 jaar naar tevredenheid met een Giulietta. Eind Juli begin Augustus begint het echte werk. Dan wordt de Giulia geleverd :9

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 03:17

pinda powerrr

Slow down...

VulcanRaven schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:44:
Binnenkort ga ik mijn 3e generatie Alfa rijden. Begonnen met een Mito en rijdt momenteel een 3.5 jaar naar tevredenheid met een Giulietta. Eind Juli begin Augustus begint het echte werk. Dan wordt de Giulia geleverd :9
Dat doe je goed!
Gelijk een Stelvio voor de vrouw om boodschappen mee te doen? :P

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@VulcanRaven is dat niet hooguit 2 generaties? Mito en Giulietta zie ik wel als dezelfde generatie in ieder geval :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-05 22:55
pinda powerrr schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:22:
[...]
Dat doe je goed!
Gelijk een Stelvio voor de vrouw om boodschappen mee te doen? :P
Ik ben al lang blij dat ik deze wagen kan gaan rijden, maar dromen mag :P
Chakotay schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:27:
@VulcanRaven is dat niet hooguit 2 generaties? Mito en Giulietta zie ik wel als dezelfde generatie in ieder geval :P
Ik bedoel drie generaties autobezit aan mijn kant :P

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

• LVGH
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:51
Mijn GT 3.2 uit 2004 heeft afgelopen winter een paar maanden in een garagebox gestaan en "opeens" zit er nu een gat in de bodem, ter hoogte van de bevestiging van de bestuurdersstoel. Dit is wel snel gegaan want de afgelopen jaren heb ik juist telkens gevraagd of ik er al iets aan moest doen en steeds te horen gekregen dat het met mijn auto best meeviel. De apk loopt nu tot januari 2020 en tot die tijd moet ik me beraden op de toekomst. Gezien het feit dat de auto voor het overige er zeer goed bij staat (nadat ik er in de afgelopen 4,5 jaar en 90.000km voor minstens €15k tegenaan heb gegooid aan onderhoud en verbeteringen) is dit een lastig dilemma. Ik heb een richtbedrag van €5.000,- ontvangen van een restaurateur voor het vervangen van de bodem maar ik ben toch niet van plan om zoveel uit te geven. Ik weet ook wel dat laten lassen door een beunhaas weinig zin heeft op de lange termijn, maar de teller staat inmiddels op 270dkm dus dan is zo'n uitgave eigenlijk gekkenwerk.

Dus heeft iemand ervaring met het herstellen van bodemroest bij een GT (maar kan natuurlijk ook een andere Alfa zijn) en kent iemand een goed adres? Liefst in midden Nederland maar hoeft niet per se.

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 25-05 13:12
Zijn er nog alfaholics van hier zondag op Viva Italia te vinden? :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-05 12:52
LVGH schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:48:
Mijn GT 3.2 uit 2004 heeft afgelopen winter een paar maanden in een garagebox gestaan en "opeens" zit er nu een gat in de bodem, ter hoogte van de bevestiging van de bestuurdersstoel. Dit is wel snel gegaan want de afgelopen jaren heb ik juist telkens gevraagd of ik er al iets aan moest doen en steeds te horen gekregen dat het met mijn auto best meeviel. De apk loopt nu tot januari 2020 en tot die tijd moet ik me beraden op de toekomst. Gezien het feit dat de auto voor het overige er zeer goed bij staat (nadat ik er in de afgelopen 4,5 jaar en 90.000km voor minstens €15k tegenaan heb gegooid aan onderhoud en verbeteringen) is dit een lastig dilemma. Ik heb een richtbedrag van €5.000,- ontvangen van een restaurateur voor het vervangen van de bodem maar ik ben toch niet van plan om zoveel uit te geven. Ik weet ook wel dat laten lassen door een beunhaas weinig zin heeft op de lange termijn, maar de teller staat inmiddels op 270dkm dus dan is zo'n uitgave eigenlijk gekkenwerk.

Dus heeft iemand ervaring met het herstellen van bodemroest bij een GT (maar kan natuurlijk ook een andere Alfa zijn) en kent iemand een goed adres? Liefst in midden Nederland maar hoeft niet per se.
Als de bodem al zover heen is dan is de rest waarschijnlijk ook niet best, zoals dorpels en binnenzijde wielkasten. Mijn dorpels waren ook van vliegroest naar behoorlijk verroest binnen een jaar tijd.... ;(

echter 5000,- is wel een BOOEEELL geld voor een gat in de bodem. Maar misschien dat voor dit geld de hele auto wordt aangepakt, dat zou ik meer begrijpelijk vinden voor zo'n prijs.

• JipJapGoedje
fheerens schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:14:
[...]

Zojuist met OBD uitgelezen, P1061 storing. Leek op fout in MA. Alle connectors losgemaakt en opnieuw ingestoken van MA. Storing leek weg! Morgenochtend na 8+ uur koud opnieuw bekijken.
Type olie is tot nu toe onbekend, maar ga zeker flush bedingen. Ik lees nogal verschillende berichten over type olie voor 2012 1.4 MA. Ik las vooral dat 0W30 alleen voor de nieuwe 2013+ modellen zou gelden?
Iemand een definitief antwoord?

Fix is helaas niet gelukt. |:( Vanmiddag storing P1061 terug gekomen. Hopen op de grote beurt van 3 mei dat deze e.e.a. oplost.
MA en olie is zeer gevoelig. De olie moet niet alleen smeren, maar ook hydroliek van de MA aansturen. Hier kan geen alles in 1 0w30/5w30 van de lokale garage in. Helpt geheid je unit om zeep. Ook wordt het zeefje in de unit nagenoeg nooit meegenomen bij een beurt. In het boekje staat de olie incl specs. Selenia olie is wel het beste aldus de experts.

Weet niet waar je woont, maar ik zou je H&S Corse aanbevelen. Zit centraal in het land en als je hun facebook bekijkt zie je meer dan eens (te vaak eigenlijk) dealer fuck-ups die zij weer herstellen.

• fheerens
JipJapGoedje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:15:
[...]

MA en olie is zeer gevoelig. De olie moet niet alleen smeren, maar ook hydroliek van de MA aansturen. Hier kan geen alles in 1 0w30/5w30 van de lokale garage in. Helpt geheid je unit om zeep. Ook wordt het zeefje in de unit nagenoeg nooit meegenomen bij een beurt. In het boekje staat de olie incl specs. Selenia olie is wel het beste aldus de experts.

Weet niet waar je woont, maar ik zou je H&S Corse aanbevelen. Zit centraal in het land en als je hun facebook bekijkt zie je meer dan eens (te vaak eigenlijk) dealer fuck-ups die zij weer herstellen.
Thanks voor de info, H&S Corse wordt inderdaad de vaste onderhoudspartij na de goede reacties overal en zit een half uurtje bij mij vandaan.
Echter heb ik de grote beurt nog van de dealer tegoed en ik verwacht gewoon een goed werkende auto voor dat geld, zonder MIL vanaf dag 1. Desnoods wil ik een deel van de kosten terug en dan op naar H&S :)
Het lijkt de laatste dagen ook wel erger te worden met horten en stoten de eerste paar minuten. Af en toe het gevoel dat hij afslaat bij wegrijden... 8)7

In AvE we trust

• JipJapGoedje
fheerens schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:25:
[...]

Thanks voor de info, H&S Corse wordt inderdaad de vaste onderhoudspartij na de goede reacties overal en zit een half uurtje bij mij vandaan.
Echter heb ik de grote beurt nog van de dealer tegoed en ik verwacht gewoon een goed werkende auto voor dat geld, zonder MIL vanaf dag 1. Desnoods wil ik een deel van de kosten terug en dan op naar H&S :)
Het lijkt de laatste dagen ook wel erger te worden met horten en stoten de eerste paar minuten. Af en toe het gevoel dat hij afslaat bij wegrijden... 8)7
Zie dat je TCT hebt, echt heerlijk rijdt dat.

Dat je wil dat de dealer dit fixed snap ik heel goed. Je hebt immers garantie. De olie die er in hoort is:
Selenia Star Pure Energy
SAE 5W-40,
ACEA C3,
API SM/CF,
FIAT 9.55535-S2 CONTRACTUAL

Even alle 'alle olie is gelijk' verhalen terzijde -> als ze er andere olie in gooien, of inzit gaat de MA unit stuk. Internet staat er vol mee. De meeste verhalen hoor je zo rond de 100.000 km dat ze meegaan. Maar dat is altijd nav bovenstaande. Heel vervelend.

Toevallig hebben wij ook een Giulietta gehad. Zelfde motorisering, TCT, Brembo en Savali chip. Rijdt als de brandweer. Heel fijn!

De vorige 1e eigenaar was heel secuur met de olie en ook het zeefje in de unit zelf. Gekocht met iets meer dan 90k op de teller en met ruim 160k op de teller verkocht. elke 15k oliebeurt met aanverwanten en ook dat zeefje dus vervangen. Nooit foutmelding of hapering met de auto gehad. Meest probleemloze auto die we in bezit hebben gehad.

Hoop dat ze het netjes met je oplossen en veel plezier met deze dikke auto.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

LVGH schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:48:

Alfachirurg.

Verder ga er maar vanuit dat dat gat er al heel lang zat. En dat de bodem mogelijk er nog erger aan toe is.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

JipJapGoedje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:36:
[...]

Dat je wil dat de dealer dit fixed snap ik heel goed. Je hebt immers garantie. De olie die er in hoort is:
Selenia Star Pure Energy
SAE 5W-40,
ACEA C3,
API SM/CF,

Even alle 'alle olie is gelijk' verhalen terzijde -> als ze er andere olie in gooien, of inzit gaat de MA unit stuk. Internet staat er vol mee. De meeste verhalen hoor je zo rond de 100.000 km dat ze meegaan. Maar dat is altijd nav bovenstaande. Heel vervelend.

Toevallig hebben wij ook een Giulietta gehad. Zelfde motorisering, TCT, Brembo en Savali chip. Rijdt als de brandweer. Heel fijn!

De vorige 1e eigenaar was heel secuur met de olie en ook het zeefje in de unit zelf. Gekocht met iets meer dan 90k op de teller en met ruim 160k op de teller verkocht. elke 15k oliebeurt met aanverwanten en ook dat zeefje dus vervangen. Nooit foutmelding of hapering met de auto gehad. Meest probleemloze auto die we in bezit hebben gehad.

Via de dealer krijg je waarschijnlijk Eni olie. Althans die heb ik er nu net 2 uurtjes inzitten. :)

Mijn Giulietta heeft nu meerdere olie soorten gehad, Selenia 5W40, MPM 5W40, Selenia 0W30 en nu dus Eni 0W30.
Selenia 0W30 beviel mij prima, toevallig nu voor Eni gekozen ivm korting op de prijs.

• fheerens
Specht schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:53:
[...]

Via de dealer krijg je waarschijnlijk Eni olie. Althans die heb ik er nu net 2 uurtjes inzitten. :)

Mijn Giulietta heeft nu meerdere olie soorten gehad, Selenia 5W40, MPM 5W40, Selenia 0W30 en nu dus Eni 0W30.
Selenia 0W30 beviel mij prima, toevallig nu voor Eni gekozen ivm korting op de prijs.
Heb je een <2012 motor of nieuwer?

In AvE we trust

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

December 2012 op kenteken gezet.
Productiedatum is augustus 2012 dacht ik.

• fheerens
Specht schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 16:56:
December 2012 op kenteken gezet.
Productiedatum is augustus 2012 dacht ik.
Waarschijnlijk zelfde motor als dat ik nu heb. Vraag me dan wel af of 0W30 dan wel de goede olie zou zijn, ondanks dat het werkt. 5W40 is aangeraden voor dit type motor. Maar ben erg benieuwd of je een fijne ervaring hebt met deze olie.

In AvE we trust

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-05 14:44

Tusk

Om daarom!

Vergeet niet de C3 specificatie!

Tusk wijzigde deze reactie 02-05-2019 14:58 (4%)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nieuw speeltje gekocht en gemonteerd op de Giulietta.
Meer motorgeluid, meer aanzuiggeluid van de turbo en een bruut blow off geluid, en als ik de producent mag geloven ook nog +10 pk. 8) :P
Ga binnenkort de lange buis nog monteren, zodra ik tijd heb om het oude luchtfilterhuis verwijderen.
In huidige setup is het prima tijdens rijden, maar zodra je bij stoplicht staat en weg wil rijden pakt ie overduidelijk warme lucht van de motor. Korte setup is eigenlijk bedoeld voor de winterperiode (bij veel regen en ter voorkoming van water happen bij diepe plassen water).

Gekocht in Trump-land, en deze set is ontwikkeld voor de Dodge Dart 1.4 MA (welke gewoon een omgebouwde Giulietta is), en is plug en play op Alfa en Fiat.
Nieuwere type MA blokken moeten wel een andere variant met 4 aansluitingen hebben. ;)
Ben ook nog gematst met de inklaringskosten (80 euro waarde gebruikt, daadwerkelijke waarde 300 euro).

Verder is deze zwarte variant niet in europa te krijgen (afaik) en vind ik dit een leukere optie dan de k&n kitjes die niet plug en play zijn, of de BMC CDA variant die ook niet plug en play is. :)

http://www.rsgparts.nl/injen1.jpg
http://www.rsgparts.nl/injen3.jpg
http://www.rsgparts.nl/injen4.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

fheerens schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:48:
[...]

Waarschijnlijk zelfde motor als dat ik nu heb. Vraag me dan wel af of 0W30 dan wel de goede olie zou zijn, ondanks dat het werkt. 5W40 is aangeraden voor dit type motor. Maar ben erg benieuwd of je een fijne ervaring hebt met deze olie.
Deze tip heb ik van een Alfaspecialist. :)
Specifieker: oude olie flushen en aftappen, nieuwe 0W30 C3 Selenia/Eni olie + filter erin, Multiair unit resetten naar nieuwe unit en zichzelf opnieuw laten calibreren (als motor op bedrijfstemperatuur is).
Verder eventueel ook gelijk het MA filter vervangen die in het blok zit. Heb de mijne nu na 30.000 km weer preventief vervangen. Al viel er weinig aan te zien.
De vorige die ik na 110.000 km eruit haalde was wel overduidelijk vervuilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fheerens
Specht schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:17:
[...]

Deze tip heb ik van een Alfaspecialist. :)
Specifieker: oude olie flushen en aftappen, nieuwe 0W30 C3 Selenia/Eni olie + filter erin, Multiair unit resetten naar nieuwe unit en zichzelf opnieuw laten calibreren (als motor op bedrijfstemperatuur is).
Verder eventueel ook gelijk het MA filter vervangen die in het blok zit. Heb de mijne nu na 30.000 km weer preventief vervangen. Al viel er weinig aan te zien.
De vorige die ik na 110.000 km eruit haalde was wel overduidelijk vervuilt.
Men gaat komende maandag grote beurt doen als onderdeel van aanschaf. Ze zeiden wel degelijk de juiste olie te weten en hadden, naar eigen zeggen, ruim ervaring met 1.4 MA motoren. Eigenaar van bedrijf importeert vaker Giulietta's en is zelf liefhebber. Goede hoop dat zij er goed uitkomt en vele veilige en fijne kilometers in het vooruitzicht.
Specht schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:08:
Nieuw speeltje gekocht en gemonteerd op de Giulietta.
Meer motorgeluid, meer aanzuiggeluid van de turbo en een bruut blow off geluid, en als ik de producent mag geloven ook nog +10 pk. 8) :P
Ga binnenkort de lange buis nog monteren, zodra ik tijd heb om het oude luchtfilterhuis verwijderen.
In huidige setup is het prima tijdens rijden, maar zodra je bij stoplicht staat en weg wil rijden pakt ie overduidelijk warme lucht van de motor. Korte setup is eigenlijk bedoeld voor de winterperiode (bij veel regen en ter voorkoming van water happen bij diepe plassen water).

Gekocht in Trump-land, en deze set is ontwikkeld voor de Dodge Dart 1.4 MA (welke gewoon een omgebouwde Giulietta is), en is plug en play op Alfa en Fiat.
Nieuwere type MA blokken moeten wel een andere variant met 4 aansluitingen hebben. ;)
Ben ook nog gematst met de inklaringskosten (80 euro waarde gebruikt, daadwerkelijke waarde 300 euro).

Verder is deze zwarte variant niet in europa te krijgen (afaik) en vind ik dit een leukere optie dan de k&n kitjes die niet plug en play zijn, of de BMC CDA variant die ook niet plug en play is. :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu wordt ik ook hebberig. Kunnen we een samenkopen actie opzetten voor dergelijke acties?
Die multiair refurb lijkt mij als techneut ook wel te doen, mits ik de goede tools en spullen voor vervanging heb. Natuurlijk ben je weleens bang de bella pijn te doen, maar dit soort upgrades doen mijn (en haar) hartje zeker sneller (en mooier) kloppen :P

@Specht Kun je een linkje delen van de filter combinatie?

In AvE we trust

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

• fheerens
Thanks!

Vandaag La Bella Machina weer opgehaald na grote beurt O+
Radiator was lek, geheel vervangen, inclusief airco condensor die er aan vast zit.
En heel fijn, de Multiair unit is geheel vervangen, inclusief MA filtertje en nieuwe 5W40 C3 olie.

Alles fijn onder "garantie" gezien ik de grote beurt in de aankoop heb bedongen.
Vandaag heerlijk gereden en een paar flinke sprintjes getrokken, wat een prachtwagen zeg! Voelt zo fijn om weer Alfa te rijden. Oud en vertrouwd!
Nu wachten op de AliExpress crap en lekker wat kleine meuk aanpassen. Die cold air intake gaat zeker op het lijstje! O-)

In AvE we trust

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:41
Had nog een fototje over van mijn telefoon: http://pichost.org/images/2019/05/12/IMG_20190503_0929461.jpg

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fheerens
Whizzy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:52:
Had nog een fototje over van mijn telefoon: [Afbeelding]
Gave kleur! :9

In AvE we trust

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-05 14:44

Tusk

Om daarom!

fheerens schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 02:06:
[...]
Nu wachten op de AliExpress crap en lekker wat kleine meuk aanpassen.
Zoals wat?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• fheerens
Nieuwe logo badges buitenkant, die beginnen wat te bladderen. Afstandbediening onderdelen, is allemaal wat smerig. Giulietta logo's in de deuren als puddle-light.
Hier en daar hangen wat paneeltjes op minder bevestigingen dan standaard, dus er rammelt soms wat.
Enkele connectors hangen los omdat de plastic bevestigingen gebroken zijn.
Achteruit rij camera alvast besteld voor als we straks de radio vervangen voor een 6/7" touchscreen.
Telefoonhouder, want die kan ik nu nergens kwijt anders dan in de deur, dat navigeert wat lastig...
O-)

In AvE we trust

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Vandaag de originele luchtfilterbak verwijderd en de lange aanzuigbuis gemonteerd. :)
Moest toch een verlengplaatje maken om de buis vast te kunnen zetten, maar dat was zo gemaakt.
Moet nog even kijken of ik het "open stuk" in de bodemplaat zo laat (en er een luchthapper in kan maken), of dat ik toch op zoek ga naar een andere bodemplaat zodat het gat weer dicht is.
Er kan nu namelijk te makkelijk water inkomen, dus dat is ook niet ideaal.

Verder nog steeds erg blij met de upgrade, klinkt nog steeds gaaf.
Wielrenners, huisdieren en kleine kinderen schrikken er wel van als je langsrijd. >:) :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fheerens
JipJapGoedje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:36:
[...]

Selenia Star Pure Energy
SAE 5W-40,
ACEA C3,
API SM/CF,

Alles netjes opgelost en olie nu zoals gevraagd! TCT is een verademing t.o.v. mijn vorige DSG, De soepelheid van overgang is niet te vergelijken.
Specht schreef op zondag 19 mei 2019 @ 00:10:
Vandaag de originele luchtfilterbak verwijderd en de lange aanzuigbuis gemonteerd. :)
Moest toch een verlengplaatje maken om de buis vast te kunnen zetten, maar dat was zo gemaakt.
Moet nog even kijken of ik het "open stuk" in de bodemplaat zo laat (en er een luchthapper in kan maken), of dat ik toch op zoek ga naar een andere bodemplaat zodat het gat weer dicht is.
Er kan nu namelijk te makkelijk water inkomen, dus dat is ook niet ideaal.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Verder nog steeds erg blij met de upgrade, klinkt nog steeds gaaf.
Wielrenners, huisdieren en kleine kinderen schrikken er wel van als je langsrijd. >:) :+
Heel gaaf! Was het veel werk om bij de originele luchtfilterbak te komen?
Dit wordt zeker de volgende upgrade. Uitlaat geluid is al erg fijn, zeker bij handmatig schakelen boven 5K toeren (met uitlaat pops/bangs), maar pick-up vanaf de lijn is wat traag bij mij.

In AvE we trust

Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True