Mijn Giulietta is volledig standaard, dus 170 pk.gauchov6 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:07:
[...]
Is jouw Giulietta standaard of gechipt? En zo'n moderne turbo voelt idd heel snel aan, maar een Busso is pas echt lekker bij hoge toeren, en lekker lineaire versnelling (ik mis m'n GTV 3.0 die in de winterstalling staat)!
Zijn alle 3 gewoon ingeruilde/ingekochte auto's dus ze zijn door het bedrijf zelf niet slecht behandeld ofzo.nero355 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:14:
[...]
Klinkt een beetje als mijn 156 GTA zoektocht in 2008
Snap echt niet dat iemand zo'n auto zo slecht kan behandelen en uiteindelijk nog geld ervoor verwacht te krijgen... bizar!
Het verhaal was dat de zwarte GTA van een "echte liefhebber" is geweest, was die daar een 4C had gekocht.
Verder was het qua staat geen bijzondere auto, 2 verschillende koplampen (een was dof, de ander niet), gebruikerssporen rondom, etc.
De rode GTA is ook van een "liefhebber" geweest die hem jarenlang in de stalling heeft gehad...
Asbakkap is afgebroken, gordelafdekkap is los, er heeft een subwoofer in de kofferbak gelegen (audio kabel zit er nog), ding heeft in de toekomst preventieve bodembehandeling nodig, subframe en verstevigingsplaten hadden zichtbare roestvorming.
Zilveren GTA had roestige schokdempers achter (de schotels), trilling in het stuur met rijden, en alle drie de auto's hadden een zwaar koppelingspedaal die laag zat, dus reken op zijn minst op nieuwe koppelingscilinders en nieuwe remvloeistof, en als dat niet helpt een complete koppeling waarbij de bak eraf mag.
Toevallig vanmiddag de verkoper nog gesproken, hij gaf toe dat het bod op mijn auto aan de lage kant was.
En ik heb aangegeven dat ik niet meer als 4000 euro voor de zwarte GTA zou betalen in huidige staat, en voor de rode GTA ook niet heel veel meer kan bieden.
De zilveren heb ik afgekeurd wegens de kleur en feit dat het een import is.
Mooie was ook, dat de verkoper alle standaard verkooptrucjes uit de hoed trok, zoals tegen mijn vriendin aanlullen en haar enthousiast proberen te krijgen.
Dat werkt misschien bij 60plussers die een nieuwe auto komen kopen, maar niet bij mij als liefhebber met jaren ervaring qua 156's en met een vriendin die het toch geen reet interesseerd en bij voorbaat alle Alfa berlina's afkeurt.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme