Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 22:49
Deze week nieuwe velgen gescoord:

Afbeeldingslocatie: http://www.vankalleveen.net/images/giulietta/giulietta3.jpg

De banden zijn nog redelijk maar moet toch misschien eens aan nieuw schoeisel denken. had zelf de maat 225/40r18 in gedachten; iemand nog tips voor goede , geluidsarme banden. Zeker ivm het hoge camber gehalte achter..

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@Whizzy Check eens http://www.tyrereviews.co.uk/ als je een keer zin hebt om wat reviews te lezen, maar dan weet je wel gelijk welke banden je wel of niet moet hebben ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02

woutur

Klauwtjes uit!

Ik meld me aan in het topic. Ik heb vorige maand mijn Skoda Octavia leasebak verwisseld voor een Giulia 2.2 JTD 180PK AE diesel AT. Ik ben er zeer content mee. De auto rijdt fijn en ik stap er elke dag met een glimlach in. Er zijn wat kleine dingetjes (airco stinkt naar diesel, android auto werkt nog niet) maar verder ben ik zéér in mijn nopjes met de auto. Afgelopen donderdag is ze voor tuning langs Savali geweest en de auto is daardoor een stuk pittiger geworden. Feest! Natuurlijk is dit topic niets zonder foto's. De laatste foto moeten jullie me maar even vergeven, aan de onderkant zat er een hengsel voor mijn camera..
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/ar/arachterkant2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/ar/arinterieur1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/ar/arinterieur2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/ar/arvoorkant1.jpg

Gisteren heerlijk aan het autowassen geweest. Ik denk erover om haar een keer in in de wax te zetten. Dat wordt nog een mooie poetsoefening :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/volante.jpg

Volgende weekend een weekend lang door de Eifel toeren met de Volante puzzelrit, waar ik en mijn pa vrijwel elk jaar aan meedoen (slechts 1 editie gemist).
Vorig jaar een 6e plaats, maar na het winnen van de 1e editie en 2e worden tijdens de 3e editie, wordt het nu wel weer is tijd voor een podiumplaats. :P O-)

Had op mijn werk nog een poging gedaan om iets speciaals te regelen (demo Audi RS4/6 of VW Golf R oid) maar gezien de verwachte te maken kilometers was dat niet haalbaar, dus mag de Giulietta nog een keer haar opwachting maken tussen de klassiekers en sportwagens.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Klink ik heel erg als een ouwe lul als ik zeg dat ik die Giulietta de lelijkste van de drie vind :?

Des te nieuwer de auto's des te lelijker ik ze vind lijkt het wel tegenwoordig :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10

vectormatic

Warlock of the doorlock

nero355 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 01:47:
Klink ik heel erg als een ouwe lul als ik zeg dat ik die Giulietta de lelijkste van de drie vind :?

Des te nieuwer de auto's des te lelijker ik ze vind lijkt het wel tegenwoordig :+
Ik heb ook nog steeds moeite met de Giulietta, iets aan de neus klopt voor mij na 8 jaar nog steeds niet, en ik vermoed dat het ook nooit gaat kloppen ook.

De giulia daarintegen vind ik harstikke geslaagd, sierlijk dingetje voor een grote sedan

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 17:02

woutur

Klauwtjes uit!

vectormatic schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:40:
[...]

Ik heb ook nog steeds moeite met de Giulietta, iets aan de neus klopt voor mij na 8 jaar nog steeds niet, en ik vermoed dat het ook nooit gaat kloppen ook.

De giulia daarintegen vind ik harstikke geslaagd, sierlijk dingetje voor een grote sedan
Voor jou dan, een bonusfotootje *O* :
Een hartstikke geslaagd, sierlijk dingetje

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

woutur schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:37:
[...]

[afbeelding]
Danku danku!

Ik hoop dat de giulia goed verkoopt en over een jaartje of tien kwa betaalbaarheid in de regio zit waar de 159 nu zweeft, dan maak ik nog kans om er ooit een te rijden, maaaan wat een bak

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 15:14
woutur schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:37:
[...]

[afbeelding]
Behalve dan dat de voordeuren te ver naar voren staan :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

FastFred schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:43:
Behalve dan dat de voordeuren te ver naar voren staan :+ ;)
En dat het interieur gejat is van Lexus :+

Maar verder zou ik niet boos worden als ik de QuattroFormaggio versie cadeau zou krijgen O-)

/EDIT :
@Specht hieronder : Zo kennen we je weer! :P

[ Voor 8% gewijzigd door nero355 op 10-04-2018 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

nero355 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 01:47:

Ik wilde na de 155 een nieuwere en betrouwbare auto, ivm woon/werk/vriendin verkeer (60-80km per dag), maar het moest wel beetje vooruitkomen en Italiaans zijn. :P
Ben imiddels ingetrokken bij vriendin, en heb ander werk gevonden op fietsafstand, dus de Giulietta staat al te koop, zodat er weer iets anders terug kan komen.
Vriendin heeft recent een knalrode Suzuki sx4 gekocht, dus voor mij mag er nu weer een onvervalst oud "onbetrouwbaar" Alfaatje zijn voor een habbekrats waar ik elk weekend onder kan kruipen tegenover komen. :+

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:02
Ze lopen vast (aj zoals @Specht al aangaf schijnbaar), bij mijn VAG (Audi) heb ik de eerste remklauw bij 296k km mogen vervangen.
Kennis (380k km) heeft het nog nooit hoeven doen, komt weinig voor volgens mijn garage.

Wel de Alfa 535 van mijn schoonbroer, bij 50k km al de remklauw vast en mogen vervangen haha, 1x draagarm mocht hij een paar duizend km later doen.
VAG had ook een issue met de draagarmen, deze heb ik op 275k allemaal in 1x laten doen (1 was slecht).

Trouwens (reden waarom ik hier kwam spieken) ik zag me een paar dagen geleden een Alfa voorbij scheuren in Nijmegen, leek wel een LM wagen (nee niet die 4C(?) haha).. Echter ik vind hem zo 1,2,3 niet.. Het ging om een supercar (volgens mij)!
Zij spiegels staken ver uit dmv een heel dun ''stokje'', lange slee tevens, zilveren gril.. Maar.. ik kan hem niet vinden op Google..

Het leek verdomd veel op deze auto: Alfa Romeo 12C GTS (maar.. alle foto's gaan om een concept, echter ik zag dat ding voorbij scheuren..Dus het zal om een andere moeten gaan??)
Edit, ik lijk hem ''half'' gevonden te hebben, gaande om een ''concept''
https://www.cbsnews.com/pictures/alfa-romeo-12c-gts/

[ Voor 54% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

LopendeVogel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:23:
Ze lopen vast (aj zoals @Specht al aangaf schijnbaar), bij mijn VAG (Audi) heb ik de eerste remklauw bij 296k km mogen vervangen.
Kennis (380k km) heeft het nog nooit hoeven doen, komt weinig voor volgens mijn garage.
Dat zijn meer de kilometerstanden bij welke ik zoiets verwacht, maar niet bij 100.000 Km. :)
Wel de Alfa 535 van mijn schoonbroer, bij 50k km al de remklauw vast en mogen vervangen haha, 1x draagarm mocht hij een paar duizend km later doen.
VAG had ook een issue met de draagarmen, deze heb ik op 275k allemaal in 1x laten doen (1 was slecht).
Af en toe een draagarm kan gebeuren, maar geen remklauw bij 50.000 Km. !! Dat is echt raar gewoon :/
Trouwens (reden waarom ik hier kwam spieken) ik zag me een paar dagen geleden een Alfa voorbij scheuren in Nijmegen, leek wel een LM wagen (nee niet die 4C(?) haha).. Echter ik vind hem zo 1,2,3 niet.. Het ging om een supercar (volgens mij)!
Zij spiegels staken ver uit dmv een heel dun ''stokje'', lange slee tevens, zilveren gril.. Maar.. ik kan hem niet vinden op Google..
Alfa 8C ? Maserati MC12 ? Ferrari Enzo o.i.d. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 16:42

hbsJR

All rounder

Recentelijk bij het Alfa Museum in Milaan geweest met me Mito... man, man, man wat een prachtig spul daar... Hoogtepunt was een Giulia NRING edition(https://www.autoblog.com/...iulia-quadrifoglio-nring/) , worden maar 108 van gemaakt. Ik heb nog nooit zo'n prachtige kleur kleur gezien. ik heb nog een hoop foto's te verwerken, excuus voor de artsy fartsy hoeken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eR7fv4l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h1947E7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m31sBPc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nero355 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:35:
[...]

Dat zijn meer de kilometerstanden bij welke ik zoiets verwacht, maar niet bij 100.000 Km. :)

[...]

Af en toe een draagarm kan gebeuren, maar geen remklauw bij 50.000 Km. !! Dat is echt raar gewoon :/

[...]

Alfa 8C ? Maserati MC12 ? Ferrari Enzo o.i.d. :?
Ja 50k is weinig, maar goed het blijven auto's haha :D

Nee ook de 8C niet (deze was veel sportiever = supercar), ja naar mijn weten was het een Alfa, ik denk niet dat een Ferrari rijder voor in de gril een Alfa logo plaatst _/-\o_ :D
Het had de duidelijke vorm van een Alfa gril met het Alfa logo erin, de enige die ik zo kan vinden is de Alfa in mijn link (vorige reactie), echter zou hem dat niet kunnen zijn aangezien het een concept foto is :D

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2018 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

ehm, misschien een tz3?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Mijn giulietta voorzien van giulia Q velgen (en inmiddels ook bij giulietta veloce te bestellen vanuit fabriek dacht ik) vorige week! Erg geslaagde upgrade (al zeg ik het zelf :P)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/outgzr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

LopendeVogel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:41:
Nee ook de 8C niet (deze was veel sportiever = supercar), ja naar mijn weten was het een Alfa, ik denk niet dat een Ferrari rijder voor in de gril een Alfa logo plaatst _/-\o_ :D
Het had de duidelijke vorm van een Alfa gril met het Alfa logo erin, de enige die ik zo kan vinden is de Alfa in mijn link (vorige reactie), echter zou hem dat niet kunnen zijn aangezien het een concept foto is :D
Mijn laatste gok : Een lucky bastard die één van deze heeft kunnen bemachtigen => Wikipedia: Alfa Romeo Scighera

Of iemand die hem van het eene naar het andere museum mocht rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nero355 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:58:
[...]

Mijn laatste gok : Een lucky bastard die één van deze heeft kunnen bemachtigen => Wikipedia: Alfa Romeo Scighera

Of iemand die hem van het eene naar het andere museum mocht rijden :+
Nee.. ook die niet (ziet er te oud uit...).. De enige (nogmaals) die ik kan vinden wat erop lijkt is de concept foto :D En ja het was 100% een Alfa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

LopendeVogel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:02:
[...]

Nee.. ook die niet (ziet er te oud uit...).. De enige (nogmaals) die ik kan vinden wat erop lijkt is de concept foto :D En ja het was 100% een Alfa..
was het zoiets? Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8OAs6L1.jpg je zou hier kunnen kijken: https://www.museoalfarome...one/Pages/collezione.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/9j3K6ctySyU/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.topcarrating.com/alfa-romeo/2016-alfa-romeo-disco-volante-spyder-carrozzeria-touring.jpg
Specht schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:14:
[...]dus voor mij mag er nu weer een onvervalst oud "onbetrouwbaar" Alfaatje zijn voor een habbekrats waar ik elk weekend onder kan kruipen tegenover komen. :+
Heb de goedkoopste GT 3.2 V6 voor je in de aanbieding. :+

[ Voor 59% gewijzigd door GA!S op 10-04-2018 21:38 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
GA!S schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:10:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Heb de goedkoopste GT 3.2 V6 voor je in de aanbieding. :+
De eerste te oud, hoewel de onderste wel weer een beetje in de buurt komt.. Pf moeilijk zeg..
@hbsJR nee ook niet zoiets, het was een zeer moderne look (led lampen en geen gloeilampen :D )

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:03

pinda powerrr

Slow down...

nero355 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:14:
[...]

En dat het interieur gejat is van Lexus :+
Je bedoelt dat al die andere fabrikanten het interieur van Alfa jatten...volgens mij was Alfa er redelijk vroeg bij, met de ronde klokken.... :Y)

Tijdje terug in een Mazda...wow, regelrechte kopie.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:03
Volgens mij kan het alleen maar een 8C (Spider) zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/amv-prod-cad-assets.s3.amazonaws.com/images/09q3/267589/2010-alfa-romeo-8c-spider-review-car-and-driver-photo-292188-s-original.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.fantasycars.com/alfa_romeo/8c/alfa_romeo_8c_2643_640x480.jpg

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:30:
Je bedoelt dat al die andere fabrikanten het interieur van Alfa jatten...volgens mij was Alfa er redelijk vroeg bij, met de ronde klokken.... :Y)

Tijdje terug in een Mazda...wow, regelrechte kopie.
Ik bedoelde meer dat het interieur van de 156 en 159 of de 166 en de laatste generatie GTV's en Spider's veel meer Alfa Romeo waardig waren dan die van de Giulia en eigenlijk ook die van de rest van de modellen ;)

Het interieur van de Lexus LFA vind ik bijvoorbeeld helemaal niks en daar doet die van de Giulia me teveel aan denken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Logisch, de MiTo en Giulietta zijn feitenlijk gewoon omgebouwde Fiats.
Dat betekend dat de indeling en posities van knoppen en luchtroosters vooraf vastliggen en er niet zomaar een compleet ander dashboard in te bouwen is zonder extra ontwikkelingskosten.
Want Fiat heeft al jaren geen geld en dan krijg je dus dat soort matige badge engineering...
En ja meer merken doen dat, alleen bij de Italianen werkt het gewoon niet, dat doen de Duitsers gewoon tig keer beter.
Ik blijf erbij dat Fiat een paar jaar terug Alfa Romeo gewoon had moeten verkopen aan VAG.
Dan was Seat gedumpt en was er ook geen Cupra afdeling bijgekomen, en dan had Audi minder modellen gehad.
Nu draait Seat als een tierelier, en hebben ze nu Cupra als sportief submerk, en Audi doet het ook prima en gaat komende jaren nog is 40 miljard euro in de ontwikkeling van nieuwe modellen pompen.
Dat is meer dan de hele FCA groep samen nu aan nieuwe modellen investeerd. :')
Kortom FCA is een aflopende zaak, die toko gaat binnen nu en 5 jaar overgenomen worden, of wordt opgesplitst en verdeeld.
Ferrari en Maserati zullen het dan wellicht nog wel een tijdje zelfstandig uithouden, maar de rest niet.
Jeep zou wellicht ook nog wel zelfstandig kunnen bestaan, maar zit nog teveel verweven met Chrysler en de diverse submerken denk ik.
Fiat, Alfa zijn sowieso kansloos, en Lancia is al zo goed als dood. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het eerste stuk zijn we het snel over eens. Na het succes van de 155 (145/146/GTV en Spider) en 156 (147 en GT) was de 159 een flinke tegenvaller. Platform was niks, te zwaar, niet sportief en de motoren waren karakterloze GM producten. Bij die ouwe Twin Spark klapte tenminste nog eens een riempje of pleurde de drijfstanglagers door het carter naar buiten omdat die leaselul niet gewend was om er op tijd olie in te flikkeren.

Daarna was er geen budget meer om te ontwikkelen met als gevolg prachtige studiemodellen die het op het beschikbare platform niet konden waarmaken *kuch Brera, of een stroom opgebakken Fiats. Een Punto is sportiever, bruikbaarder en beter gestyled dan een MiTo en ik heb de Giulietta nooit gezien als opvolger van de 159. Hoogstens van de 147, maar ik heb niks met segment massa-hatchback-blik.

Waar ik het niet mee eens ben is je conclusie. De Giulia is eindelijk weer een fatsoenlijke Alfa. Italiaans blok, rwd platform, goed gestyled en met genoeg karakter. Mikt wel op een heel andere doelgroep dan de laatste 25 jaar. Een segment waar zowel Maserati (te beladen) als Fiat (niet premium genoeg) niet kunnen concureren. En een segment waar Alfa zichzelf toe rekent, maar al jaren geen aansluiting meer mee had.

Met een goede roadmap geloof ik best dat er ruimte is voor Alfa in het premium segment. Het zal waarschijnlijk nooit (meer) een volumemerk worden, maar ik verwacht dat ze redelijk vaste omzet kunnen maken waar ze nu zitten. Veel minder aanbod dan in het segment waar de Giulia of zelfs 159 zat.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
GA!S schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:10:
Het eerste stuk zijn we het snel over eens. Na het succes van de 155 (145/146/GTV en Spider) en 156 (147 en GT) was de 159 een flinke tegenvaller. Platform was niks, te zwaar, niet sportief en de motoren waren karakterloze GM producten. Bij die ouwe Twin Spark klapte tenminste nog eens een riempje of pleurde de drijfstanglagers door het carter naar buiten omdat die leaselul niet gewend was om er op tijd olie in te flikkeren.
*proest* _O-

hij kan het nog :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Alfa_Romeo/TZ3_Stradale_Zagato/TZ3_Stradale_04.jpg

O+ O+ O+
thijszor schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:56:
Mijn giulietta voorzien van giulia Q velgen (en inmiddels ook bij giulietta veloce te bestellen vanuit fabriek dacht ik) vorige week! Erg geslaagde upgrade (al zeg ik het zelf :P)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/outgzr.jpg
nice! :Y O+

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-04-2018 00:51 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hmm de voorkant lijkt heel veel op de TZ3! Maar ik twijfel over de achterkant 0,0 elke dag hoop ik hem op hetzelfde stuk weer te zien maar helaas.
Of dit hem is hem simpelweg of we zitten heel dicht in de buurt (nogmaals, twijfels over de achterkant die (dacht ik) niet zo plat was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wat details over de TZ3:

De TZ3 Corsa (tweede van voren op het plaatje hierboven) is een one-off op basis van een 8c, en in handen van een duitse collector

De TZ3 Stradale (voorste op het plaatje), is in een oplage van helemaal 9 stuks gemaakt, en gebaseerd op een dodge Viper (ACR-X), het interieur is grotendeels viper, net als de 8.4 liter V10 onder de kap, enkel de badges zijn alfa (en het design Zagato)

Nee, doet u mij maar een TZ3 Corsa dan...

(overigens, wikipedia beweert dat er in 2019 een TZ4 komt om het 100 jarige bestaan van zagato te vieren, fingers crossed voor een bloedmooie coupe met de aandrijflijn van een giulia QV?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi stukje van Autoblog over de Brera O+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xceqte
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 21:18
Wellicht niet de juiste plek om dit te vragen, maar wellicht heeft iemand hier het verlossende antwoord.

Ik heb last van natte voeten aan de bestuurderskant van mijn Alfa Romeo 159 SW TBI. Ik ben al volop op zoek geweest naar de oorzaak maar tot nu toe niet succesvol. Ik heb beide deurpanelen gecontroleerd en deze zijn netjes droog.

Ik heb begrepen dat er nog een afwateringsslang van de airco voor wat problemen kan zorgen. Deze zie ik wel onder de bekleding verdwijnen maar ik kan deze nergens terug vinden. De plek waar deze slang los komt zou vrij makkelijk bereikbaar moeten zijn, maar geen idee waar. Dus voordat ik het hele interieur ga demonteren, lijkt het me handig om deze vraag even hier te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Joopieboy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:36:
Mooi stukje van Autoblog over de Brera O+
[video]
Dat kan korter :

Niet kopen, want zware olifant zonder Busso V6, tenzij je het interieur leuk vindt en dat genoeg voor je is :+

There... I fixed it! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zoals ie al uitlegde, het is meer een GT dan een Hot Hatch, dus dan past een V6 wel, lekker genietend van het roffeltje rechtuit blazen. 8) En dan bij aankomst genieten van het ontwerp. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Joopieboy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:30:
Zoals ie al uitlegde, het is meer een GT dan een Hot Hatch, dus dan past een V6 wel, lekker genietend van het roffeltje rechtuit blazen. 8)
Als het nou een GM V8 was... je weet wel... zo'n leuk LS blok zoals in de Corvette's :+
En dan bij aankomst genieten van de voorkant het ontwerp. 8)
O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hmm ik vind dat de brera ook een mooie kont heeft hoor...
Afbeeldingslocatie: https://zeeshanmallick.files.wordpress.com/2010/08/imag02251.jpg
<3

Toen ik mn eerste fotos zag van de brera (front en back) was ik gelijk verliefd. Tot ik haar live zag... want ja je moet er wel perfect midden achter staan want anders gaat het inderdaad mis :X
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/Alfa_Romeo_Brera_Rear_20070321.jpg
:'( whyyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@toimoi here's why ..

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/81/b0/d2/81b0d27553f7f513e8da30ebc73d04fb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/4c/ff/83/4cff836cab7e217ba867f92b7ee93f81.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/47/66/4f/47664f25595a36a269db2c43e1e9da2f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.ultimatecarpage.com/images/large/1331-23.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/alfa-brera-ubg-28thdec-0136.jpg?itok=U9kuiJiW

..

maar onder bepaalde hoeken is het wel gewoon een dikke bak voor de mindere goden als ons :)
zolang de velgen maar voldoende " zijn ... dat smoelt gewoon al vele malen beter.

Afbeeldingslocatie: http://starmoz.com/images/alfa-romeo-brera-18.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.tyrekicking.com/content/1000/alfa-romeo-brera-jts-s-s2353382-5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.prinsalfa.nl/foto/108731/1920/!crop!/files/Occasions/15155125-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.prinsalfa.nl/foto/108783/1920/!crop!/files/Occasions/15155125-5.jpg

én te koop, 54k 1750 tbi O+

https://www.prinsalfa.nl/...dashboard-topstaat-_5732/

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-04-2018 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op basis van eigen ervaring:
GTV 2.0 TS
GTV 3.0 V6
GT 2.0 JTS
GT 1.9 JTD
GT 3.2 V6
Brera 2.2 JTS

GTV is de hardcore sportwagen, zeker met 3.0 V6 24v Busso een geweldige auto. Achterbank heeft een verkort zitvlak en er is geen kofferbak. De 2.0 TS is de lekkerste uitvoering van de Twin Spark 16v. Katloos en met een prachtige sound. Je merkt wel aan de bouw en afwerking dat het een 155 is.

GT is de Grand Tourer en de beste all-rounder. Ongekend bruikbaar voor een coupé met bank de plat kan en een 3e deur. De 3.2 V6 24v is sneller dan de GTV maar minder spannend. JTS rijdt prima, maar zuipt olie. Zonde want het blok is prima op zijn plek in de GT.

Brera is echt wel een stuk beter gebouwd dan de GT, veel degelijker en moderner. Motor heeft ook meer koppel dan de 2.0 TS en JTS, maar mist het uithoudingsvermogen bovenin. Waar het mis gaat is het totaal. De Brera is veel te krap om een bruikbare Grand Tourer te zijn, de stoelen achterin hebben een verkort zitvlak en zelfs met italiaans postuur zit je achterin met je kop tegen het dak. Aan de andere kant is de Brera veel te log om sportief mee te rijden. Onderstel is ronduit matig en het GM blok maakt niet heel graag toeren. De looks zijn prima, maar verder is het vlees noch vis.

Je kunt een hoop zeggen van de A5, maar daar klopt het totaal tenminste wel. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
GA!S schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:19:
GTV is de hardcore sportwagen, zeker met 3.0 V6 24v Busso een geweldige auto. Achterbank heeft een verkort zitvlak en er is geen kofferbak.
wheu ..?

Ik zie toch iets wat op een kofferbak lijkt .. B)

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Alfa_Romeo/GTV/Alfa_Romeo_GTV_2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-04-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

toimoi schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:52:
Hmm ik vind dat de Spider brera ook een mooie kont heeft hoor...
Die wel ja O-)
Doe mij maar de onderste :)
Dat interieur is ook wel leuk, maar mist toch wel dat zilveren gedeelte...

Verder een beetje duur zonder een V6 :+
GA!S schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:19:
Je kunt een hoop zeggen van de A5, maar daar klopt het totaal tenminste wel. :+
Hooguit bij de RS5 versie om dat hoge gewicht te compenseren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 14-04-2018 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een Brera weegt exact hetzelfde. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
ga ik deze zomer ook naar toe, evenals Ferrari museum :-)
hbsJR schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:37:
Recentelijk bij het Alfa Museum in Milaan geweest met me Mito... man, man, man wat een prachtig spul daar... Hoogtepunt was een Giulia NRING edition(https://www.autoblog.com/...iulia-quadrifoglio-nring/) , worden maar 108 van gemaakt. Ik heb nog nooit zo'n prachtige kleur kleur gezien. ik heb nog een hoop foto's te verwerken, excuus voor de artsy fartsy hoeken:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:38:
[...]

wheu ..?

Ik zie toch iets wat op een kofferbak lijkt .. B)

[afbeelding]
Van pakweg 100 liter inhoud, en dat is voordat je een reservewiel meeneemt, als ik het me goed herinner.

Functioneel is dat dus gelijk aan "geen kofferbak"

Overigens ben ik ook weer eens naar GTVs aan het kijken, is toch een lange tijd wel een soort van droom auto voor me geweest, en binnenkort ook wel te doen als 2e auto naast het dagelijks vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:32

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

vectormatic schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:15:
[...]

Van pakweg 100 liter inhoud, en dat is voordat je een reservewiel meeneemt, als ik het me goed herinner.

Functioneel is dat dus gelijk aan "geen kofferbak"
Inderdaad heel weining ruimte, paar zachte weekend tassen passen er wel in overigens, maar harde koffers niet echt. Enige bruikbare kofferruimte in de GTV is de achterbank... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Iemand een 156 Q4 weten te spotten die én betaalbaar is én geen diesel is? Ik wou voor een 155 gaan. De V6 is ontzettend betaalbaar (max 5000 voor een goeie), maar de Q4 is de versie die toeneemt in waarde.

[ Voor 47% gewijzigd door matthewk op 17-04-2018 13:36 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

matthewk schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:06:
Iemand een 156 QV weten te spotten die én betaalbaar is én geen diesel is? Ik wou voor een 155 gaan. De V6 is ontzettend betaalbaar (max 5000 voor een goeie), maar de QV is de versie die toeneemt in waarde.
Een 156 QV? voor zover ik weet bestaat die niet, bedoel je niet de Ti uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

vectormatic schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:24:
[...]

Een 156 QV? voor zover ik weet bestaat die niet, bedoel je niet de Ti uitvoering?
Was zo aan het geilen op de giulia dat ik me vertypte. De Q4 bedoelde ik :p Ik zoek dus een 155 Q4 of 156 Q4 BENZINE

[ Voor 6% gewijzigd door matthewk op 17-04-2018 13:38 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

matthewk schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:37:
[...]

Was zo aan het geilen op de giulia dat ik me vertypte. De Q4 bedoelde ik :p Ik zoek dus een 155 Q4 of 156 Q4 BENZINE
Haha, fair play ;)

Als ik autoweek er bij pak, is Q4 alleen geleverd op diesel 156 SWs tussen 03 en 05, en de crosswagon tot 2007.

gaspedaal geeft alleen op de combo <07, benzine en Q4 alleen 159/brera/spiders, en een enkele 155 Q4, maar die mag meteen 15K kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

vectormatic schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:50:
[...]

Haha, fair play ;)

Als ik autoweek er bij pak, is Q4 alleen geleverd op diesel 156 SWs tussen 03 en 05, en de crosswagon tot 2007.

gaspedaal geeft alleen op de combo <07, benzine en Q4 alleen 159/brera/spiders, en een enkele 155 Q4, maar die mag meteen 15K kosten
Snap ik meteen waarom ik er geen vind... jammer dan. De Brera is motorisch niet leuk genoeg, design technisch wel ... dan maar een V6 156, 155 of spider ph3

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 23:30

fynrd1

Fooled by Randomness

matthewk schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:20:
[...]

Snap ik meteen waarom ik er geen vind... jammer dan. De Brera is motorisch niet leuk genoeg, design technisch wel ... dan maar een V6 156, 155 of spider ph3
Wat bedoel je met Q4? Mocht jij je vergissen, je zoekt waarschijnlijk naar de GTA, anders heb ik niks gezegd :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

fynrd1 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:18:
[...]

Wat bedoel je met Q4? Mocht jij je vergissen, je zoekt waarschijnlijk naar de GTA, anders heb ik niks gezegd :)
Vierwielaandrijving ;) De GTA is voor de 156 NOG minder betaalbaar. De 155 heeft een onverwacht geode racereputatie, maar de 75 zou wel de laatste echte RWD zijn naast de SZ.

[ Voor 15% gewijzigd door matthewk op 18-04-2018 11:29 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Laatste RWD Alfa voor de introductie van de Giulia was de Spider S4. ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

GA!S schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:56:
Laatste RWD Alfa voor de introductie van de Giulia was de Spider S4. ;)
Vergeten we even de 8c en 4c? :P

(ok, allebei niche modellen, en in geval van de 8c ook nog limited production, maar toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Pro-tip, (en absoluut niet lullig bedoeld), lees eens wat over de 155, legendarisch ding in the DTM, en de Q4 versie was/is ook een heel speciaal gebakje, feitelijk een lancia delta integrale in een alfa-jasje, ~190pk turbo-blok

Verder heeft alfa vierwielaandrijving gehad op de 33 (in zowel Q4 als P4 versie, verschil weet ik niet exact), de 156 (maar dus alleen diesel SWs) en daarna de 159/brera/spider, en nu de Giulia Veloce/Stelvio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

En jij bedoelt de Q2 diff die later achteraf door sommigen in de 156 GTA werd ingebouwd ;)
matthewk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:23:
De GTA is voor de 156 NOG minder betaalbaar.
Wat moet die tegenwoordig kosten dan ?

Toen ik ernaar keek 10 jaar geleden ongeveer (Holy crap! De tijd vliegt! :X ) zaten ze tussen de € 12.500 en de 20.000 of nog meer, maar dat waren er niet zo heel veel gelukkig!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/Spider/Spider-08.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/Spider/Spider-07.jpg

Setje Teledials staat een stuk beter dan de standaard 16" Spider velgen. Goed weer om de A5 op stal te laten. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb zelf geen auto, maar ik krijg slappe knieën van een Giulia. Jeetje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/Spider/Spider-09.jpg

Gisteren een rondje langs de Amstel, vandaag het bos in.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik ga binnenkort opzoek naar nieuwe voorstoelen voor mn 156je, met sportinterieur :)

Ik zoek deze stoffen stoelen, maar niet de lederen.. (Lijkt wel of ze niet te vinden zijn.. :/ )

Weet iemand welk type ik speciefiek naar moet zoeken? Het zijn niet de GTA stoelen.. Ti? V6? Of was het gewoon een random extra optie?

En kan ik mn armsteun, met een beetje modden, gewoon overzetten? Want deze heeft dacht ik geen armsteun..

Afbeeldingslocatie: https://www.prinsalfa.nl/foto/27723/600/410/!crop!/files/Occasions/9340963-11.jpg

PS: Weet iemand of ze een beetje lekker zitten trouwens? :+

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 21-04-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:53

KhaZ

Alfa Romeo

Het zijn stoffen Recaro sportstoelen, geleverd als optie volgens mij. In de Ti zijn ze hetzelfde, maar standaard als leer. Armsteun kun je niet in de stoel bouwen i.v.m. lendeverstelling die op die plek zit. Oplossing is een armsteun van Kamei, bijvoorbeeld: https://www.kameionline.n...fa-romeo/156/premium-leer

De vorm is goed, je wordt er niet moe in. Het is wel relatief hard, maar je kunt je onderrug mooi instellen naar wens (dat is de lendeverstelling).

[ Voor 18% gewijzigd door KhaZ op 21-04-2018 10:09 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
KhaZ schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:08:
Het zijn stoffen Recaro sportstoelen, geleverd als optie volgens mij. In de Ti zijn ze hetzelfde, maar standaard als leer. Armsteun kun je niet in de stoel bouwen i.v.m. lendeverstelling die op die plek zit. Oplossing is een armsteun van Kamei, bijvoorbeeld: https://www.kameionline.n...fa-romeo/156/premium-leer

De vorm is goed, je wordt er niet moe in. Het is wel relatief hard, maar je kunt je onderrug mooi instellen naar wens (dat is de lendeverstelling).
Thnx voor de info!

Maar geleverd als optie voor alle modellen dus? Dat maakt t zoeken niet makkelijker :/

En met geen mogelijkheid is de armsteun er ergens tussen te schroeven? Die Kameis zijn niet echt mooi imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ze zijn niet veel verkocht volgens mij dus redelijk zeldzaam ja. Kijk eens op schadeautos.nl misschien kom je er een tegen. Anders ff aan ATS van de Wiel of A37 in Klazienaveen vragen, of wat andere onderdelenbedrijven zoeken, zijn er best een aantal.

Dat schroeven kan niet nee. Ik heb de stoel (de leren versie) al eens helemaal uit elkaar gehad, er is gewoon geen voorbereiding voor. (het is een stalen frame met daarin veren en geveerde matten, soort van).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/volante2018-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/volante2018-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/volante2018-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/volante2018-4.jpg

Puzzelritje van 800km door de Eifel gedaan vorig weekend, helaas geen noemenswaardig resultaat wegens een
bult (dubieuze) strafpunten voor 1 testje, anders waren we waarschijnlijk op het podium gefinished.
Wel om uitleg gevraagd van organisatie, maar nog niks gehoord... kortom volgend jaar lekker wat anders doen met de Alfa. :)

Giulietta staat nog steeds te koop btw. Eind mei ga ik er nog mee op vakantie, en daarna mag ze echt weg.
Desnoods lever ik haar in tegen handelsprijs op mijn werk mocht ik in de tussentijd iets leuks tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

poor Leno schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 09:41:
Ik ga binnenkort opzoek naar nieuwe voorstoelen voor mn 156je, met sportinterieur :)

Ik zoek deze stoffen stoelen, maar niet de lederen.. (Lijkt wel of ze niet te vinden zijn.. :/ )

Weet iemand welk type ik speciefiek naar moet zoeken? Het zijn niet de GTA stoelen.. Ti? V6? Of was het gewoon een random extra optie?

En kan ik mn armsteun, met een beetje modden, gewoon overzetten? Want deze heeft dacht ik geen armsteun..

[afbeelding]

PS: Weet iemand of ze een beetje lekker zitten trouwens? :+
Stuur deze medeTweaker effe een DM : Whizzy in "Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31]"

Kan je vast wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
KhaZ schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:41:

Ik heb de stoel (de leren versie) al eens helemaal uit elkaar gehad
Ah weet je dan ook of je die stoelen ook in hoogte verstelbaar zijn? Ook daar vind ik meerdere uitspraken over :/

Ik zit graag een beetje diep namelijk..
Thnx! Gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

poor Leno schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:51:
[...]

Ah weet je dan ook of je die stoelen ook in hoogte verstelbaar zijn? Ook daar vind ik meerdere uitspraken over :/

Ik zit graag een beetje diep namelijk..
Zijn in hoogte verstelbaar ja, maar de laagste stand is niet echt heel laag, vergeleken met bijv. een VW, die kunnen stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
over italie gesproken is san marino nog altijd interessant om te shoppen ?
geen btw enzo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Iemand nog interesse in een leuke GT met een dikke Busso en een berg levenservaring. Nu is hèt moment om voor weinâg een toekomstige klassieker van mij te komen stelen. De laatste Alfa met de beste incarnatie van de legendarische Busso V6! Let op, na deze Alfa is alles behalve een Giulia QV of een 8C een stap terug in soundtrack, klinkt een Twin Spark als een verkouden broodrooster en is de sterkste emotie na een ritje in een 2.4 JTD een enorme drang naar frikandellen. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Na het 156 GTA onderdelen drama te hebben gelezen : Laat maar!

Zelfs als het een 156 GTA was :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

No Balls, no Busso.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucephalus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:29
Ik heb al 5 jaar m'n eigen met een berg levenservaring :D

En helemaal eens trouwens wat geluid betreft. (en hier komt er binnenkort een CSC midden en einddemper op.... ben benieuwd wat dat met het geluid gaat doen. Vandaag wordt laatste spul bezorgd als het goed is, en dan ergens zoeken waar ze het er onder kunnen monteren. Zo handig ben ik helaas zelf niet...

Weet er iemand toevallig een adresje omgeving Eindhoven waar ze die midden en einddemper er onder kunnen plaatsen? (de einddemper is links en recht 2 pijps versie, dus zal sleepoog voor weg moeten en misschien nog andere kleine aanpassing?)

[ Voor 97% gewijzigd door Bucephalus op 25-04-2018 15:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Gaaf filmpje over de Alfa 147 GTA:

Krijg je toch zin om zo'n ding te kopen :D

[ Voor 25% gewijzigd door hbsJR op 28-04-2018 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mist wel het volgende :

- "Pedigree"
Afbeeldingslocatie: https://www.carsbase.com/photo/Alfa_Romeo-156_GTA_Autodelta_mp54_pic_11553.jpg
- De kont
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/m1myr6xbvhaz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.alfa156.net/autoitalia/pic5.jpg
- En natuurlijk dat interieur!
Afbeeldingslocatie: http://www.guide-autosport.com/wp-content/uploads/photo-gallery/Alfa-Romeo%20156%20GTA/alfa-romeo-156-gta-30.jpg

Als de onderdelen wat beter beschikbaar waren... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Leuk filmpje inderdaad, had hem ook al gezien :) Ik vind zelf de 156 ook nog net wat mooier, maar deze 147 ziet er wel erg goed uit met mooie upgrades. Lijkt erg op mijn GT wat dat betreft:
- sperdifferentieel (ik heb Q2 ipv Quaife) tegen het onderstuur
- Michelin PS4 tegen het torque steer
- betere schokdempers (Bilstein B6)
- andere uitlaat: unsilenced Wizard cat back. Mijn GT klinkt wel ietsje anders trouwens, maar ik heb dan ook nog standaard spruitstukken

Op mijn wishlist staat nog wel nieuwe veren en Eibach stabilisatiestangen.

Ook de techische aandachtspunten van de mannen van Autoluss zijn herkenbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

156 GTA staat ook hoog op mijn lijstje...
Zoals ze in het filmpje ook zeggen, een goede kost tussen de 8 en 15k (euro), maar ik koop dan toch liever een exemplaar van max 5-6k euro zodat ik hem zelf helemaal naar mijn smaak kan aanpakken qua onderhoud en tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34
LVGH schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:17:
Leuk filmpje inderdaad, had hem ook al gezien :) Ik vind zelf de 156 ook nog net wat mooier, maar deze 147 ziet er wel erg goed uit met mooie upgrades. Lijkt erg op mijn GT wat dat betreft:
- sperdifferentieel (ik heb Q2 ipv Quaife) tegen het onderstuur
- Michelin PS4 tegen het torque steer
- betere schokdempers (Bilstein B6)
- andere uitlaat: unsilenced Wizard cat back. Mijn GT klinkt wel ietsje anders trouwens, maar ik heb dan ook nog standaard spruitstukken

Op mijn wishlist staat nog wel nieuwe veren en Eibach stabilisatiestangen.

Ook de techische aandachtspunten van de mannen van Autoluss zijn herkenbaar.
Jij hebt die blauwe GT 3.2 toch met drie letters in het kenteken? Zag je laatst rijden in Zeist richting Driebergen. Heerlijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
__1337__ schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:13:
[...]
Jij hebt die blauwe GT 3.2 toch met drie letters in het kenteken? Zag je laatst rijden in Zeist richting Driebergen. Heerlijke auto!
Klopt! Reed jij ook in een Alfa?
Volgende week wordt de auto gepolijst en komen de opgeknapte Toora's er weer op. Zal dan weer eens een fotootje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34
Nee was op de scooter. Ik heb ooit proefgereden in jouw GT toen hij bij Prins te koop stond. Had toen een enorm fluitende versnellingsbak eronder zitten. Heb 'm toen laten lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
via @BremboBrakes - Twitter:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dby0QBQW0AAHxw1.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is er hier iemand met ervaring met verlagingsveren i.c.m. andere schokdempers op een MiTo?
Ik heb mijn bedenkingen over het onderstel op de mijne, en heb links en recht al wat ingelezen. Een enkele comment geeft aan dat ze na verlaging issues hebben met drempels/het oprijden van de brug bij de garage. Als ik heel eerlijk ben, voor comfort moet ik daar nu eigenlijk ook voor uitkijken.

Maar ik lees ook veel commentaar dat het na vervanging van de dempers de auto veel prettiger/comfortabeler rijdt.

De budgetcombinatie die ik zelf op het oog heb is een S.trt kit van Koni (de oranje niet-instelbare dempers i.c.m. H&R verlagingsveren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Geen ervaring met verlagen van een mito, maar standaard is de overhang voor al zo groot dat ik vaak genoeg een flink schraaaaaaaaap hoorde bij een drempel, kan me alleen maar voorstellen dat drempels met een verlaagde mito helemaal een crime worden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De GT is verkocht aan een echte liefhebber. Gaat in het zuiden van het land haar dagen slijten. Gaat gelukkig weer flink mee gereden worden.

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/Spider/Spider-10.jpg

Nu nog maar 1 Alfa in bezit, de 916 Spider. Die gaat in ieder geval voorlopig nergens heen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Even een gouweouwe :>

Haha vanaf 3:55 ongeveer.. _/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Over een weekje met de Giulietta via overnachting in Oostenrijk naar het Gardameer in Italie. :)
Staat iniedergeval een dagje Modena/Maranello in de planning. Jammer genoeg mis ik wel net de Mille Miglia zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Specht

Volgens mij zit er in Arese (voorstad van Milaan) ook nog een alfa museum, en ergens in de regio bologna moeten Lamborghini en Ducati ook nog eigen musea hebben, wellicht de moeite waard als je maranello/modena gezien hebt ;) (zelf heb ik alleen maranello gedaan, modena moet nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

ik had een post gemaakt op facebook bij de mito club en ik kreeg nog deze dingen mee:

Mille Miglia in Brescia
Nardo testcircuit
XXV Luglio, in Campogalliano zit oude ducati fabriek
ferrari, Lamborghini, Maserati, Pagani en voorm. Bugatti en De Tomaso zitten in en rond Modena. Alles op ongeveer 30 min. rijden van elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/arese1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/arese2.jpg

Alfa museum ben ik 8 jaar geleden al geweest. Toen nog het oude museum, maar wel propvol met oud spul destijds.
In het nieuwe museum schijnen minder auto's te staan, dus heb er geen haast mee om er weer heen te gaan. Eerst Ferrari maar is checken, en verder gewoon vakantievieren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Soms kom je iets tegen dat je nog niet kende.. <3

Het gebeurt niet vaak dat ik echt een brok krijg in mn keel en kippenvel .. maar vooral tegen t einde aan.. man man prachtig gedaan :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

Gaaf, iemand heeft zijn giulia aangepast dat hij handmatig zijn auto kan laten brullen. Hoef je hem niet op race te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 07:21
Vraag mbt. bandenspanning.

Ik rij een Alfa GT 2.0 JTS met 17" Michelin Pilotsport 3 banden eronder en volgens het onderhoudsboekje dienen de voor- en achterbanden respectievelijk 2.4 en 2.3 bar te meten (onbeladen). Het boekje noemt alleen formaat 215/45r17, terwijl ik 215/45zr17 aflees van de band. Maakt dit nog enig verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik rij al jaren met 2.7 bar rond op 215/45/17 vind ik een stuk fijner rijden dan 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
pinda powerrr schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:57:
Ik rij al jaren met 2.7 bar rond op 215/45/17 vind ik een stuk fijner rijden dan 2.4
Voelt dat niet veel te hard? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

poor Leno schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:48:
[...]

Voelt dat niet veel te hard? :X
Nee, verre van. Misschien ook wel gewenning hoor, rij al een jaar of acht à tien zo. Rijdt ook zuiniger :P Daarnaast heb er ook Bilstein B6 onder zitten, dat zijn ook niet de meest comfortabel shocks :+
In ieder geval nog nooit last gehad van een versleten middenstuk, dus de band staat niet bol. Als de band wat zachter is, vind ik het iets te "zwabberig", al is dat maar relatief met een Conti Sportcontact :+

De Fiat Panda van de vrouw staat op 2.4 en die rijdt op 165/??/14 Beetje het principe van je velgmaat en dan een 2 ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Mijn voornaamste vraag is dus of het verschil in aanduiding tussen ZR (mijn band) en R (boekje) enige implicaties heeft voor de juiste bandenspanning, maar ik vermoed van niet?

Anders dan dat begrijp ik dat een iets hogere spanning dan voorgeschreven (bijv. ~0.1 bar meer) bevorderlijk kan zijn? Ik ben nieuw op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 22:58
225/45/17 en 2.4bar altijd gehad :) op de nog aanwezige Alfa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
there, I fixed it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
VR46 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:53:
Mijn voornaamste vraag is dus of het verschil in aanduiding tussen ZR (mijn band) en R (boekje) enige implicaties heeft voor de juiste bandenspanning, maar ik vermoed van niet?
Nee maakt niks uit. Bandenspanning in het boekje is ook niet heilig, is gebaseerd net op welke band er 15 jaar geleden tijdens de ontwikkeling om die velg lag. Vooral niet te hard gaan in bandenspanning (ik hoor hier 2,7, vindt ik toch echt wel veel) maar ook niet te zacht.

Simpel uitgangspunt (zeker bij sportievere band zoals Pilot sport) is dat zachter = meer grip, meer verbruik en harder = minder grip, minder verbruik. Maar tot zekere hoogte.

Beetje uitproberen dus. En altijd koud vullen, want een warme band heeft 0,3 tot 0,5 bar meer druk dan een koude (lucht zet uit bij hitte). Rijd een volle tank op 2,4 en dan een tank op 2.0 en dan iets er tussenin en kijk wat het meeste bevalt qua grip en verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Dirk33 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:37:
[...]

Nee maakt niks uit. Bandenspanning in het boekje is ook niet heilig, is gebaseerd net op welke band er 15 jaar geleden tijdens de ontwikkeling om die velg lag. Vooral niet te hard gaan in bandenspanning (ik hoor hier 2,7, vindt ik toch echt wel veel) maar ook niet te zacht.

Simpel uitgangspunt (zeker bij sportievere band zoals Pilot sport) is dat zachter = meer grip, meer verbruik en harder = minder grip, minder verbruik. Maar tot zekere hoogte.

Beetje uitproberen dus. En altijd koud vullen, want een warme band heeft 0,3 tot 0,5 bar meer druk dan een koude (lucht zet uit bij hitte). Rijd een volle tank op 2,4 en dan een tank op 2.0 en dan iets er tussenin en kijk wat het meeste bevalt qua grip en verbruik
Helder, dank!
Pagina: 1 ... 82 ... 118 Laatste