Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
René H schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Ik heb net in de kerstvakantie een tweedehands originele set bemachtigd. Hier zitten een soort strips met borstels op tegen het suizen. Overigens nog niet op de auto gehad. Mijn overige ervaring is dat dakdragers los op de auto eigenlijk altijd wel geluid maken.
Ja ik zit ook al ff beetje te hunten op MP, maar was toch wat afgeschrokken door topics op clubalfaromeo.nl en alfaowner.com waarin mensen de originele dragers vrij hard afkraken vanwege gefluit. Beetje windruis etc is normaal, maar fluittoon die niet meer weggaat boven de 100km/u is niet relaxed. Desondanks zien ze er wel het mooist uit, dus ga toch maar ook daarvoor verder zoeken.

En een setje Sonniboy's voor de ramen, tinten is niet veel duurder maar geeft de auto toch wel iets ander imago...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
Ja ik zit ook al ff beetje te hunten op MP, maar was toch wat afgeschrokken door topics op clubalfaromeo.nl en alfaowner.com waarin mensen de originele dragers vrij hard afkraken vanwege gefluit. Beetje windruis etc is normaal, maar fluittoon die niet meer weggaat boven de 100km/u is niet relaxed. Desondanks zien ze er wel het mooist uit, dus ga toch maar ook daarvoor verder zoeken.

En een setje Sonniboy's voor de ramen, tinten is niet veel duurder maar geeft de auto toch wel iets ander imago...
[/quote]

Ik zal het merken, het zijn toch redelijke strips. Overigens heb ik een Nero Etna metallic, zwart met rood metallic deeltjes en standaard de getinte ramen.
Behoudens veel positieve reacties nooit iets gemerkt van imago achtige dingen, past heel goed bij deze Guilietta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
René H schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:18:

[/quote]

Ik zal het merken, het zijn toch redelijke strips. Overigens heb ik een Nero Etna metallic, zwart met rood metallic deeltjes en standaard de getinte ramen.
Behoudens veel positieve reacties nooit iets gemerkt van imago achtige dingen, past heel goed bij deze Guilietta's.
Ik heb Rosso Competizione en krijg daar al genoeg commentaar op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
Sander schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Gewoon stukje tape op de groeven na montage, werkte hier prima (met andere dragers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
DonJunior schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:09:
Vraagje: Ik heb sinds kort dat de autoradio FM enorm stoort en eigenlijk geen zenders meer ten gehoren brengt.
Het gaat hier om een AR Giulietta 1.4 ma uit 2011. Ik heb zelf de antenne al losgeschroefd en weer opnieuw vastgezet, maar dat lijkt het niet te zijn.
Mensen hier ervaring mee? Zou een complete reset helpen, en zo ja, hoe doe ik dat dan?
Heb hetzelfde probleem gehad (met geluk 1 radiozender in de randstad). Eerst is toen de kabel naar een ontvanger in de achterklep vervangen, maar het probleem is pas echt opgelost toen de basis van de antenne werd vervangen. Die was behoorlijk aan het roesten van binnen.

Sindsdien werkt de radio weer normaal.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
cheiron schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:56:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad (met geluk 1 radiozender in de randstad). Eerst is toen de kabel naar een ontvanger in de achterklep vervangen, maar het probleem is pas echt opgelost toen de basis van de antenne werd vervangen. Die was behoorlijk aan het roesten van binnen.

Sindsdien werkt de radio weer normaal.
Thanks, dit laten doen of zelf gedaan? En in het eerste geval, hoeveel was je ongeveer kwijt. Ik ben opzich wel handig en heb tot nu toe veel zelf gedaan. Maar tijd is sinds kort een dingetje zeg maar..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
DonJunior schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:43:
[...]

Thanks, dit laten doen of zelf gedaan? En in het eerste geval, hoeveel was je ongeveer kwijt. Ik ben opzich wel handig en heb tot nu toe veel zelf gedaan. Maar tijd is sinds kort een dingetje zeg maar..
Oef, dat is alweer even geleden. Toch even de bonnen er bij gezocht: Het vervangen van de kabel is bij de dealer gebeurd en kostte 166 Euro.

Het vervangen van de voet van de antenne was een stuk duurder omdat ze er best lang over hebben gedaan om op te sporen wat het probleem was. Heeft ongeveer 280 Euro gekost.

Als ik zo door de rekeningen heen zit te bladeren heeft "Juul" aardig wat onverwachte kosten met zich mee gebracht. Gelukkig is ze zo mooi ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
cheiron schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Oef, dat is alweer even geleden. Toch even de bonnen er bij gezocht: Het vervangen van de kabel is bij de dealer gebeurd en kostte 166 Euro.

Het vervangen van de voet van de antenne was een stuk duurder omdat ze er best lang over hebben gedaan om op te sporen wat het probleem was. Heeft ongeveer 280 Euro gekost.

Als ik zo door de rekeningen heen zit te bladeren heeft "Juul" aardig wat onverwachte kosten met zich mee gebracht. Gelukkig is ze zo mooi ;)
Dankjewel voor de moeite.. dan ga ik eerst een kijken of ik het zelf kan oplossen. Heb hiervoor een 147 gehad.. dus wist ongeveer waar ik aan begon haha

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
René H schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Ik heb net in de kerstvakantie een tweedehands originele set bemachtigd. Hier zitten een soort strips met borstels op tegen het suizen. Overigens nog niet op de auto gehad. Mijn overige ervaring is dat dakdragers los op de auto eigenlijk altijd wel geluid maken.
Even een aanvulling, de "borstels" waar ik over sprak zijn dus gewoon van die deur borstels die je onderaan een deur bevestigd tegen tocht. Omdat de dakdragers nog half ingepakt waren had ik niet opgemerkt dat dit niet origineel was.
Het grappige is na nu een proefrit, ook op hogere snelheid, 160, de dragers redelijk stil zijn. Omdat ze aan de onderzijde op de smalle dwarsvleugels zitten en bijna niet opvallen laat ik ze lekker zitten. Handig bedacht van de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Zo, de GT heeft weer een vers APKtje (zonder adviespunten *jeej*) en 4 nieuwe banden.

De nieuwe banden (Vredestein Quatrac 5) zijn een stuk stiller en ronder dan de oude Michelins die er onder lagen, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ojjorz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:21:
Zo, de GT heeft weer een vers APKtje (zonder adviespunten *jeej*) en 4 nieuwe banden.

De nieuwe banden (Vredestein Quatrac 5) zijn een stuk stiller en ronder dan de oude Michelins die er onder lagen, heerlijk!
https://www.vredestein.nl...uatrac-5-4-seizoenenband/

Niet echt een band die ik onder een GT verwacht, maar goed... als comfort een eis is dan kan het wel denk ik dan maar :? :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

nero355 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:20:
[...]

https://www.vredestein.nl...uatrac-5-4-seizoenenband/

Niet echt een band die ik onder een GT verwacht, maar goed... als comfort een eis is dan kan het wel denk ik dan maar :? :D
Ach, ik snap je gevoel wel hoor, maar mijn GT is de 1.8TS en dus sowieso geen racemonster. Op het uiterlijk na is het dan niet meer dan een 147.

Met mijn weinige kilometers (5k per jaar) wilde ik graag 4-seizoenenbanden en dan waren deze of de crossclimate+ van Michelin de beste opties. De Michelin's zijn echter en stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 07:45
Ik heb mijn 156 te koop staan:

https://www.autoscout24.n...25-8d02-e053-e250040a2c6d

Verder niets mis mee maar zou graag een Giulietta willen rijden dus ben een beetje aan het polsen of ie particulier nog wat oplevert.Voor inruilen is ie bijna nergens nog wat waard helaas.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Afbeeldingslocatie: https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/639/149/0337149639003.jpg
Heeft in ieder geval het juiste interieur! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whizzy
nero355 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Heeft in ieder geval het juiste interieur! d:)b
Uit belgie gehaald.. was echt een hele goeie deal ;) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijn GTV projectje is eindelijk (zo goed als) klaar, en bij deze ook gelijk te koop. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/gtv-verkoop1.jpg

Verder ook nog een leuke 156 opgepikt afgelopen zaterdag, die ook beschikbaar is voor de verkoop.
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/156-groen2.jpg

Meer info en foto's van beide oa op scarb forum en facebook. En anders even pb-en.

De Giulietta mag nog even blijven, maar aangezien ik nu verhuist ben en een nieuwe baan heb op 20 min fietsen, begint het nu wel weer aantrekkelijk te worden om is rond te kijken voor iets anders met minimaal 6 cilinders. ;)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
4 dagen zo gereden na helaas een aanrijding.. Word as we speak gespoten weer in het zwart, toch vond ik de kleurstelling best wel tof.. Zou denk ik heel vet zijn als dat blauw zou overlopen naar zwart!!

Alfa

[ Voor 74% gewijzigd door Rohit op 25-01-2018 16:38 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05
@rohit je foto doet 't niet :/

ff wat anders O+
Bron: https://amklassiek.nl/rij...-alfetta-gtv6/2016/07/14/

Rijden met een bijzondere Alfa Romeo Alfetta GTV6
Afbeeldingslocatie: https://amklassiek.nl/wp-content/uploads/2016/07/IMG_3168-1-660x400.jpg

Jeroen Nijmeijer uit Noordscheschut- vlakbij Hoogeveen- werkte jarenlang aan de revival van zijn Alfa Romeo Alfetta GTV6. Wij maakten met de buitengewoon vriendelijke Drent- binnen de SCARB onder meer registerhouder van de GTV typen -een reportage. De uitwerking daarvan zult u in de toekomst in Auto Motor Klassiek lezen. Toch wilden we u een voorproefje niet onthouden. We waren erg enthousiast over het verloop van de dag én de ervaringen met de Alfetta GTV6.

Want bijzonder is-ie, de Alfetta GTV6 van Nijmeijer. Jarenlange restauratiewerkzaamheden resulteerden in een unieke Alfa Romeo in zeldzame trim. De in Grigio Nube gespoten GTV6 is namelijk niet voorzien van de 2.5 V6 Bussomotor waar hij ooit de fabriek mee verliet. Ook is de motor niet opgeboord door Savali. Nijmeijer kocht de auto met een 3.0 V6 motor uit de Alfa Romeo 164 in het vooronder. Technische modificaties gaven deze specifieke en intens mooi gerestaureerde GTV6 een vermogensuitbreiding naar circa 200 PK. De bladreportage laat nog even op zich wachten. Wij kunnen u nu alvast verklappen dat deze GTV6 veel meer een Gran Turismo dan een hitsig aangelegd Italiaans snelheidskanon is. De combinatie van het potente uiterlijk en de 3.0 V6 is in ieder geval een heel fijne.

Afbeeldingslocatie: https://amklassiek.nl/wp-content/uploads/2016/07/IMG_3147-300x225.jpg
Een heel fijn interieur met prachtig leer maakt het verblijf in deze GTV 6 alleen maar aangenamer.
Afbeelding: Erik van Putten

Geleidelijk en imponerend
Gezeten in voortreffelijk zittend en met buitengewoon fraai leer bekleed meubilair ervaren we die specifieke toer kwaliteiten. De GTV6 in deze configuratie dringt zich geen moment nerveus aan je op. Hij valt relaxed te rijden. En wanneer het gaspedaal naar beneden gaat voel je de potentie, die zich krachtig, gedoseerd imponerend en geleidelijk meester van je maakt. De lage bas klanken ondergaan bij een stijgend toerental de transformatie naar een typisch Italiaanse temperamentvolle V6-sopraan. Gestaag worden de inzittenden in hun stoelen gedrukt, luisterend naar een geluid dat -in hogere toerenregionen- Ferrari trekjes kent. De GTV6 van Nijmeijer blijft onder alle omstandigheden volstrekt stabiel. Dat komt mede door de transaxle constructie van de Alfa en het tamelijk laag liggende zwaartepunt. En wanneer het gas wordt gelost krijgen de inzittenden nog een toetje: fijne verbrandingsplofjes ontsnappen uit de ANSA uitlaat. Het geeft het sportieve karakter extra cachet.

Veelzijdig en begerenswaardig
Dit is hoe dan ook een onvervalste Gran Turismo waar je alle kanten mee op kunt. Relaxed rijden, op het scherpst van de snede acteren of een ideale tussenweg vinden om te onthaasten. Het zijn juist deze veelzijdige a la carte eigenschappen die de fraaie Alfa tot een fenomeen bestempelen. Eigenschappen bovendien, die het meesterlijke ontwerp van Giugiaro in deze configuratie tot een zeer uitgebalanceerde klassieker maken. En dat is een groot compliment voor de eigenaar, die deze Alfa Romeo een buitengewoon begerenswaardige status gaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-01-2018 20:16 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:15:
@rohit je foto doet 't niet :/

ff wat anders O+

[...]
Thanks nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
rohit schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:04:
toch vond ik de kleurstelling best wel tof.. Zou denk ik heel vet zijn als dat blauw zou overlopen naar zwart!!

[afbeelding]
moet je gauw kijken of je zo'n creatieve verzekering/spuitboer hebt :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

rohit schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:04:
4 dagen zo gereden na helaas een aanrijding.. Word as we speak gespoten weer in het zwart, toch vond ik de kleurstelling best wel tof.. Zou denk ik heel vet zijn als dat blauw zou overlopen naar zwart!!

[afbeelding]
Zijn die buitenspiegels nou chroom/zilver :?

Gauw zwart/blauw spuiten die meuk! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:45:
[...]

moet je gauw kijken of je zo'n creatieve verzekering/spuitboer hebt :P
Haha hij word helaas gewoon zwart weer..
nero355 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Zijn die buitenspiegels nou chroom/zilver :?

Gauw zwart/blauw spuiten die meuk! :P
Want? HAHA.. Chroom is zoveel mooier... Is gewoon Ti stijl volgens mij.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rohit schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:53:
Want? HAHA.. Chroom is zoveel mooier... Is gewoon Ti stijl volgens mij.. 8)
Doet Alfa dat hun eigen modellen aan ja ?! Vind chroom echt zoo vreselijk fout, vooral op de buitenspiegels :X

Maar goed... ieder zijn ding zullen we maar zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
nero355 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:09:
[...]

Doet Alfa dat hun eigen modellen aan ja ?! Vind chroom echt zoo vreselijk fout, vooral op de buitenspiegels :X

Maar goed... ieder zijn ding zullen we maar zeggen...
Yup, als je goed naar het model kijkt zie je overal chrome lijste ;) voor op t grill, deurgrepen etc..

Maar zoals je zegt ieder zijn ding haha! Jij zou dus nooit een 159 kopen of alles meteen laten plastidippen ofzo? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

rohit schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:36:
Yup, als je goed naar het model kijkt zie je overal chrome lijste ;) voor op t grill, deurgrepen etc..
Grill en eventueel deurgrepen is nog te doen, maar de hele auto of de buitenspiegels en van die halvegare sierlijsten... alsjeblieft niet zeg!
Maar zoals je zegt ieder zijn ding haha! Jij zou dus nooit een 159 kopen of alles meteen laten plastidippen ofzo? :P
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/Alfa_Romeo_GTA_-_002.jpg
156 GTA FTW!!! In het Nero uiteraard 8) _O_ O+ d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Ik heb sinds twee jaar ook een Alfa Romeo , wilde het vroeger altijd al maar het is een genot om in te rijden.
Ik heb een Alfa 156 Berlina (2005) Nero (1.6TS)

De motor is een beetje te licht naar mijn beleving zeker na een Volvo T4 en een Audi A4 2.4 v6 maar goed de wegligging is subliem!

Toch al wel redelijk wat onderhoud gehad.

Abs pomp vervangen
Distri vervangen
Voorste draagarmen (Boven) vervangen
Remblokken achter vervangen.

Heb alleen sinds kort bij een koude motor dat de eerste versnelling stotterd, geen idee wat dat veroorzaakt...
Alleen in de eerste versnelling en alleen als die koud is... Maar goed vast wel op te lossen.
Foto volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
nero355 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:57:
[...]

Grill en eventueel deurgrepen is nog te doen, maar de hele auto of de buitenspiegels en van die halvegare sierlijsten... alsjeblieft niet zeg!

[...]

[afbeelding]
156 GTA FTW!!! In het Nero uiteraard 8) _O_ O+ d:)b
Het hoort gewoon bij de 159 joh.. De 156 heeft het minder maar daarom is het ook een ander type ;) Geen appels met peren vergelijken he haha! De 159 is (mijn mening) 1000000x mooier dan de 156 en ik heb ook de 156 gehad hoor, dat was mijn 1e auto toen de 159 gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

rohit schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:51:
Het hoort gewoon bij de 159 joh.. De 156 heeft het minder maar daarom is het ook een ander type ;) Geen appels met peren vergelijken he haha! De 159 is (mijn mening) 1000000x mooier dan de 156 en ik heb ook de 156 gehad hoor, dat was mijn 1e auto toen de 159 gekocht.
Ik vind de 159 ook wel leuk, maar als ik moest kiezen dan wist ik het wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ennnn de GTV is al weer verkocht. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/gtv-verkoop7.jpg

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Das snel gegaan! Zag er ook super netjes uit en jouw kennende technisch ook weer helemaal fris. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Qua uiterlijk was ie niet super... maar hij reed verder prima, en het was zeker een aparte auto met veel leuke tuningsdingen erop. Brembo's, schroefset, veerpootbrug, novitec uitlaat en de velgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Iemand nog opzoek naar een mooie 166? :)

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=332698723

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
@__1337__ Als ik het geld toch een had liggen, wat een prachtexemplaar...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zag hem op FB ook al voorbij komen, prachtig man :)

Ben je niet bang dat je de busso weer gaat missen zoals met de Mito vorige keer?
Of komt er ook weer iets snels bij O-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ondertussen ook al weer een half jaartje lid van de Alfisti.

Maar meteen feet first erin gesprongen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MO7n82H.jpg

Beetje crappy phone pic, maar moet hem nog eens deftig zelf fotograferen. Is met deze kleur echt niet zo simpel.

Zelfs de autospotters die hem wouden fotograferen kregen de kleur er niet helemal op. In het echt is mevrouw Giulia een bom >:) .

[ Voor 9% gewijzigd door DexterBelgium op 31-01-2018 16:18 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:55:
[...]

Zag hem op FB ook al voorbij komen, prachtig man :)

Ben je niet bang dat je de busso weer gaat missen zoals met de Mito vorige keer?
Of komt er ook weer iets snels bij O-)
Misschien in de toekomst wel weer, maar voor nu even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:45

pinda powerrr

Slow down...

DexterBelgium schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:50:

[afbeelding]

Beetje crappy phone pic, maar moet hem nog eens deftig zelf fotograferen. Is met deze kleur echt niet zo simpel.

Zelfs de autospotters die hem wouden fotograferen kregen de kleur er niet helemal op. In het echt is mevrouw Giulia een bom >:) .
Een Belg die niet op diesel rijdt! :+

Wow, gefeliciteerd! Wat een monster, het grijs staat haar goed :Y

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nou, net een belletje van de garage, APK van de 147 gaat ~700 kosten -O-

Maar afijn, schokbrekers zijn uiteindelijk ook slijtage delen, en dan kan ie weer een jaartje

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Zo 159 weer helemaal netjes en shining :)

159

[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 02-02-2018 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 13-09 11:49
Wat een mooie 33 is dit bij Wim Prins:

https://www.prinsclassics...lfa-romeo-33-1-7-ie_6206/

Kent iemand deze auto of heeft hem toevallig al gezien? De prijs lijkt me ok, zeker voor Prins begrippen. Helaas verder weinig info op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

DexterBelgium schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:50:

[afbeelding]

Een handgeschakelde quadrifoglio: dat is een zeldzaamheid! Mijn diesel is nog steeds niet geleverd en ik heb eigenlijk geen enkel zicht op wanneer wel :'(

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Goed nieuws voor de mensen die in de markt zijn voor een nieuwe Alfa.
Er gaat binnenkort het eea veranderen qua dealerbedrijven in Nederland, aldus mijn nieuwe werkgever. ;)
En het onderhoudssysteem gaat ook op de schop, niet zozeer alleen voor Alfa, maar voor vrijwel alle merken.
Het feit dat er geen merkdealer in de buurt zit (wat qua Alfa Romeo vestigingen nogal een probleem is) hoeft qua onderhoudsbeurten straks geen probleem meer te zijn. Dan kun je gewoon bij de Kia, Audi of Ford vestiging (van mijn werkgever) langsgaan ipv 100 km omrijden.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
LVGH schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:15:
Wat een mooie 33 is dit bij Wim Prins:

https://www.prinsclassics...lfa-romeo-33-1-7-ie_6206/

Kent iemand deze auto of heeft hem toevallig al gezien? De prijs lijkt me ok, zeker voor Prins begrippen. Helaas verder weinig info op de site.
'n zeldzaamheid! type 1 .. prachtig exemplaar en 1.7 IE wil ook wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Zitten hier nog 147 rijders? Ik heb een paar jaar terug 156 1.9 JTD(facelift) gehad maar zijn nu aan het kijken naar een 147, zitten net een beetje op het omslagpunt dat een diesel uit kan. Gezien er weinig aanbod is in een JTD's met een lage km'stand voor een nette prijs kijken we toch iets meer naar een benzine.

Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar het verbruik in de praktijk, is voornamelijk voor mijn vriendin naar dr werk elke dag waarvan 80% snelweg. Dus ik hoop aan de ene kant dat het verbruik dan nog wel meevalt..

Om een beetje on topic te blijven, een fotootje van een waar we zijn wezen kijken.
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/z/fmoAAOSwfoNaW5MT/$_86.JPG
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/z/MOkAAOSwJ0xaW5MT/$_86.JPG

"COLLEZIONE" uitvoering, erg mooi maar helaas schade gehad en nog wat puntjes, vertrouw het niet helemaal dus dat wordt m niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:15
@RKorenberg Zeker! Hier aan mijn 2de 147 bezig. de eerste was een 1.6TS 120pk. Niet heel zuinig, mede door mijn rijstijl denk ik :). Ik haalde, 1 op 11. Op zijn best. Voornamelijk snelweg kilometers. In Zeeland, en daar mag je nog harder als 80/100 ;-) Maar goed ik ken ook mensen die er 1 op 13 mee reden (dat is mij alleen op lange afstanden gelukt). O ja deze auto heb ik weggedaan met bijna 270.000 op de klok. Had nieuwe koppelingsplaten nodig en nog wat dingen. Nieuwe eigenaar heeft dit zelf gedaan en hij rijd na 4 jaar nog rond! Dus ik gok al ruim 300.000 op de klok!

Ik heb nu een JTDm 16v. Stuk vlotter en ook een stuk zuiniger, maar voor een diesel nog steeds niet super.

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk84 op 08-02-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Zo, die ziet er mooi uit zeg! Maar als je het inderdaad niet vertrouwd snel weglopen. Ik rij nog steeds in mijn 147 2.0 TS Selespeed uit 2005. Heb 'm inmiddels al dik 5 jaar, en toch ook wel behoorlijk wat kosten (en gedoe) gehad. Blijft wel een fijne en mooie auto. Heb bovendien al 230.000km op de klok staan... Maar zuipt wel aanzienlijk. Ik doe gemiddeld toch gewoon 1op10... Bij 80 a 100 km/h gaat het nog wel lekker, maar boven de 120-130 loopt 'ie al op de boordcomputer 1op10. Dus soms wel spijt dat ik geen diesel heb genomen, hoewel ik daar eigenlijk te weinig voor rij. Op diesels zijn toch wel minder onderhoudsgevoelig én bovendien sterker (als JTDm in ieder geval). Maar de meest recente exemplaren zijn natuurlijk ook alweer 10 jaar oud, dus ik denk niet dat er nog veel diesels met weinig km in omloop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik rij zelf een 1.6 twinspark uit 2002, het beestje is aardig op leeftijd, en nu in de winter is wel te merken dat ie toch niet zo van kou houdt (allerlei kraakjes uit de ophanging die er bij +5 niet zijn, maar -5 wel), maar ik heb er nu in 2 jaar 25K mee gereden, en alleen stilgestaan om een dooie accu, en ondanks dat 105pk vrij magertjes is op bijna 1200kg, is het rijplezier vol aanwezig.

Ik denk ondertussen wel na over een nieuwere auto, aangezien deze toch echt op leeftijd komt, maar de enige logische opvolger die ik kan bedenken is weer een 147, maar dan een paar jaartjes jonger, en bij voorkeur met een 2 liter

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik had graag nog weer een 147 als 2e auto erbij gehad en afgelopen jaar rond gekeken. Maar het aanbod van het facelift model is minimaal, en die er zijn hebben allemaal 0 opties t.o.v. de vaak volgepakte 1e modellen. Is vooralsnog dus niets geworden en heb 't op een laag pitje gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 22:20
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVk59vuVoAE2iGK.jpg
Giulietta Sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Erwin schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:46:
Ik had graag nog weer een 147 als 2e auto erbij gehad en afgelopen jaar rond gekeken. Maar het aanbod van het facelift model is minimaal, en die er zijn hebben allemaal 0 opties t.o.v. de vaak volgepakte 1e modellen. Is vooralsnog dus niets geworden en heb 't op een laag pitje gezet.
Als je opzoek bent naar een Selespeed? ;) Mijne heeft alleen geen leer en geen Bose. Alleen wel inmiddels 230.000km op de teller staan, en optisch niet zo netjes (meer).....
Ik zit er ook wel eens aan te denken om haar weg te doen, maar levert bij verkoop natuurlijk vrijwel "niks" meer op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogeler
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-08-2023
Ik lurk al een tijdje, misschien eens de moeite waard om te posten hier. Zal binnenkort ook wat fotos uploaden.
Ik heb een 147 JTDm uit 2008, ook de collezione uitvoering. Qua verbruik zit ik op ongeveer 14,5 km/l, voornamelijk snelweg kilometers. Heb mijn 147 wel laten chippen en heeft nu 190 pk ipv de standaard 150.

Heb de auto nu bijna 2,5 jaar (momenteel 2,5 ton op de teller) en heb nog steeds ontzettend veel rijplezier. Onderhoudskosten vind ik meevallen. Bij aanschaf ging de koppeling nogal zwaar, deze moest vervangen worden incl. Massa vliegwiel... Dat was eigenlijk de enige teleurstelling qua onderhoud. Heb ook de einddemper laten vervangen door een sport einddemper, ben nu eindelijk verlost van dat lelijke bruine bakje aan de onderkant van mijn Alfa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Vraagje voor de kenners. Is het mogelijk om achteraf stoelverwarming in te bouwen in een Giulietta 1.4 MA?
Heb nu lederen stoelen en zou deze graag, in ieder geval de bestuurdersstoel, voorzien van stoelverwarming. Kan ik gewoon ergens een stoel op de kop tikken en deze omwisselen? Of moet er nog meer gebeuren?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Iemand ervaring met plaatsen van een dashcam in een nieuwe Giulia ?
Gaan deze zomer naar Italie : alfa museum en Ferrari museum en wil de weg erheen filmen.
Of zou ik dan beter een action cam nemen ?
Twijfel eraan om dashcam te laten installeren (lees: geen handige harry)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Powerray2 Koop gewoon lekker een GoPro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

RKorenberg schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:06:
Zitten hier nog 147 rijders? Ik heb een paar jaar terug 156 1.9 JTD(facelift) gehad maar zijn nu aan het kijken naar een 147, zitten net een beetje op het omslagpunt dat een diesel uit kan. Gezien er weinig aanbod is in een JTD's met een lage km'stand voor een nette prijs kijken we toch iets meer naar een benzine.

Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar het verbruik in de praktijk, is voornamelijk voor mijn vriendin naar dr werk elke dag waarvan 80% snelweg. Dus ik hoop aan de ene kant dat het verbruik dan nog wel meevalt..

Om een beetje on topic te blijven, een fotootje van een waar we zijn wezen kijken.
[afbeelding]
[afbeelding]

"COLLEZIONE" uitvoering, erg mooi maar helaas schade gehad en nog wat puntjes, vertrouw het niet helemaal dus dat wordt m niet.
Het omslagpunt van diesel en benzine ligt bij Alfa toch net iets lager dan gebruikelijk. De grote dooddoener van de benzine blokken is het hoge olieverbruik. De diesel blokken daarentegen, blinken echt uit op dit vlak, zelfs als het blok flink aan de kilometers is.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

fynrd1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 02:19:
[...]

Het omslagpunt van diesel en benzine ligt bij Alfa toch net iets lager dan gebruikelijk. De grote dooddoener van de benzine blokken is het hoge olieverbruik. De diesel blokken daarentegen, blinken echt uit op dit vlak, zelfs als het blok flink aan de kilometers is.
Dit zou ik dus niet eens serieus meenemen, mijn 1.6 TS slurpt een litertje elke 2 tot 4.000 km (afhankelijk van rijstijl), en dat spul (de correcte selenia 10w40) kost me €6 de liter, ofwel 0.2 cent de kilometer

Als je je daar druk om gaat maken mag je ook meenemen dat een APK keuring voor een diesel gemiddeld een tikje duurder is, of je voor een beurt meer betaalt (http://www.martijngoorden.nl/, ~€170 voor een TS, €240 voor een JTD), of dat een JTD zwaarder is en je voorbanden wat sneller slijten, en ga zo maar door.

Olie verbruik mag je je druk om maken als het om gebruiksgemak gaat (ik check netjes elke 500km en top zonodig een beetje af, terwijl al mijn voorgaande leasebakken voor mij gesloten systemen waren), of het risico dat het fout zou gaan als je niet op tijd bijvult, de kosten zijn verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:38:
[...]

Dit zou ik dus niet eens serieus meenemen, mijn 1.6 TS slurpt een litertje elke 2 tot 4.000 km (afhankelijk van rijstijl), en dat spul (de correcte selenia 10w40) kost me €6 de liter, ofwel 0.2 cent de kilometer

Als je je daar druk om gaat maken mag je ook meenemen dat een APK keuring voor een diesel gemiddeld een tikje duurder is, of je voor een beurt meer betaalt (http://www.martijngoorden.nl/, ~€170 voor een TS, €240 voor een JTD), of dat een JTD zwaarder is en je voorbanden wat sneller slijten, en ga zo maar door.

Olie verbruik mag je je druk om maken als het om gebruiksgemak gaat (ik check netjes elke 500km en top zonodig een beetje af, terwijl al mijn voorgaande leasebakken voor mij gesloten systemen waren), of het risico dat het fout zou gaan als je niet op tijd bijvult, de kosten zijn verwaarloosbaar.
Waar mijn monteur mij destijds voor waarschuwde was dat je bij de 1.6 TS iedere 60k nieuwe distri moeten en dat er in de praktijk wordt aangeraden dat eigenlijk bij 55k al te doen gezien grote aantal geknapte riemen (zelfs bij 60.100km etc). Daarnaast idd de olie, maar dan niet vanwege de kosten maar meer de discipline bij het peilen ervan en de gevolgen als je het vergeet.

Uiteindelijk is het nu ook zo dat je gewoon tegen een goed exemplaar moet aanlopen. De 147's zijn inmiddels oud en vallen ook redelijk in het 'sjonnie' segment, dus een goede vinden waar al het onderhoud goed is bijgehouden kan je misschien wel veel meer geld besparen dan de keuze tussen benzine of diesel.

Even andere invalshoek: Wij hebben net onze Mito diesel weggedaan omdat we met 1 auto toe konden. Na verkoop even de kosten op een rijtje gezet voor de auto sinds aanschaf en dan zie je ook dat we in 2,5 jaar tijd 35k gereden hebben, waarvan in de laatste 1,5 jr slechts 13k. Dus hadden we veel beter benzine kunnen rijden over die hele periode. Ik was eerder altijd van op het omslagpunt gewoon een diesel nemen want dan is meer rijden toch niet boeiend, nu zou ik dat toch andersom doen... ;-)

Overigens blijven we de Giulietta diesel nog lekker een paar jaar doorrijden :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 13-02-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Sander schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:47:
[...]

Waar mijn monteur mij destijds voor waarschuwde was dat je bij de 1.6 TS iedere 60k nieuwe distri moeten en dat er in de praktijk wordt aangeraden dat eigenlijk bij 55k al te doen gezien grote aantal geknapte riemen (zelfs bij 60.100km etc). Daarnaast idd de olie, maar dan niet vanwege de kosten maar meer de discipline bij het peilen ervan.
Klopt, de termijn is 3 jaar or 60K voor een TS, maar als je die 60K haalt in drie jaar zit je toch al over het omslagpunt (zeker bij alle autos waar een TS in zit, aangezien daar de extra BPM van de aankoop van een diesel al lang en breed weg is). Overigens is de termijn voor een JTD ook gewoon 3 jaar (of 120K), dus tenzij je echt veel rijdt (>40K/jaar), zal je gewoon elke 3 jaar je riem moeten doen, of je nu een TS of een JTD rijdt. Riem vervangen kost voor een TS en JTD ook ongeveer hetzelfde

De discipline van het peilen ben ik met je eens, dat moet je ff in de gaten houden, maar voor mij hoort dat gewoon bij een "oude" auto, ik ververs zelf mn olie, filters en andere dingen, en hou em wat meer in de gaten dan in het verleden met de leasebak, maar dat heeft voor mij ook wel een beetje charme, het is meer "mijn" auto waar ik ook een beetje voor zorg, dan de wasmachine met wielen van de leasemij
Sander schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:47:
Ik was eerder altijd van op het omslagpunt gewoon een diesel nemen want dan is meer rijden toch niet boeiend, nu zou ik dat toch andersom doen... ;-)

Overigens blijven we de Giulietta diesel nog lekker een paar jaar doorrijden :-)
Dat is wel een overweging waar ik ook mee speel, als ik puur de MRB/brandstof tegen elkaar afzet zweef ik rond het omslagpunt, en als ik dan eens een keertje een paar lange ritten extra maak is diesel aanmerkelijk minder pijnlijk (~8ct/km ipv 13), maar 90% van mijn ritten is korter dan 15km, en nu heb ik toch het idee dat een diesel daar niet bijster blij van wordt.

En stiekem vind ik het ook gewoon leuk om het TS-je tot 6000 toeren te jagen, ook al ben ik trager dan een JTD bij het stoplicht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
vectormatic schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:57:
[...]

En stiekem vind ik het ook gewoon leuk om het TS-je tot 6000 toeren te jagen, ook al ben ik trager dan een JTD bij het stoplicht >:)
Persoonlijk vind ik vooral het verschil in tussen acceleratie heel erg groot (logisch, meer koppel), maar van 80 -> 120 in mijn JTDm 150pk 16v gaat toch echt veel sneller als met de 1.6TS die ik had. Die jtd is echt een fijn blok, ik vind het zoveel ontspannender rijden. Je hoeft niet veel te schakelen en in zijn 6 kan je ook nog prima inhalen. In tegenstelling tot veel andere (vergelijkbare) auto's met een 6de versnelling. Het is misschien wat minder sportief om een diesel te rijden, maar man wat kan je lekker doorknallen met die jtd 16v, 160km/h voelt moeiteloos en dat vond ik in de 1.6TS 120pk zeker niet. Leuke daaraan was, zoals je zegt, het toeren maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Luuk84 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Persoonlijk vind ik vooral het verschil in tussen acceleratie heel erg groot (logisch, meer koppel), maar van 80 -> 120 in mijn JTDm 150pk 16v gaat toch echt veel sneller als met de 1.6TS die ik had. Die jtd is echt een fijn blok, ik vind het zoveel ontspannender rijden. Je hoeft niet veel te schakelen en in zijn 6 kan je ook nog prima inhalen. In tegenstelling tot veel andere (vergelijkbare) auto's met een 6de versnelling. Het is misschien wat minder sportief om een diesel te rijden, maar man wat kan je lekker doorknallen met die jtd 16v, 160km/h voelt moeiteloos en dat vond ik in de 1.6TS 120pk zeker niet. Leuke daaraan was, zoals je zegt, het toeren maken.
snap ik helemaal, en dat trekt dan inderdaad wel, samen met de makkelijkere tuning mogelijkheden, met mijn 105pk 1.6-je heb ik welgeteld 1 optie om wat meer pit er uit te krijgen, een andere auto kopen ;w

Overigens is de 150pk JTD vergelijken met een 1.6 TS niet helemaal eerlijk he? ;)

Als ik niet zoveel korte ritjes maakte zou ik het nog serieus gaan overwegen, maar benzine klopt toch kwa motor karakter iets beter bij hoe ik mn alfa wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@vectormatic Benzine past inderdaad beter bij alfa, helaas doen de prestaties van die blokjes dat niet (alhoewel het voor die tijd echt prima blokjes waren). De prestaties van die diesel passen gewoon beter bij de alfa. Je zou een combi moeten hebben. De 8v jtd is niet heel veel langzamer overigens. Qua pk's een eerlijker vergelijk. Je zou hem ook nog kunnen vergelijken met de 2.0. Maar goed ik heb alleen een 1.6TS gehad, en dat is het enige andere blok waar ik echt veel ervaring mee heb. Overigens ook al eens gereden met een 166 3.0, je rijd als een vorst, tot je bij de pomp aankomt, dan is het vorstelijke er wel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:24:
[...]

snap ik helemaal, en dat trekt dan inderdaad wel, samen met de makkelijkere tuning mogelijkheden, met mijn 105pk 1.6-je heb ik welgeteld 1 optie om wat meer pit er uit te krijgen, een andere auto kopen ;w

Overigens is de 150pk JTD vergelijken met een 1.6 TS niet helemaal eerlijk he? ;)

Als ik niet zoveel korte ritjes maakte zou ik het nog serieus gaan overwegen, maar benzine klopt toch kwa motor karakter iets beter bij hoe ik mn alfa wil hebben
Ik heb destijds 160.000km getoeterd met de 150pk 16v en dat was idd een heerlijk blok! Helaas ging de turbo na 320k dood en ook goed dood... dus dat was einde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Luuk84 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:31:
@vectormatic Benzine past inderdaad beter bij alfa, helaas doen de prestaties van die blokjes dat niet (alhoewel het voor die tijd echt prima blokjes waren). De prestaties van die diesel passen gewoon beter bij de alfa. Je zou een combi moeten hebben. De 8v jtd is niet heel veel langzamer overigens. Qua pk's een eerlijker vergelijk. Je zou hem ook nog kunnen vergelijken met de 2.0. Maar goed ik heb alleen een 1.6TS gehad, en dat is het enige andere blok waar ik echt veel ervaring mee heb. Overigens ook al eens gereden met een 166 3.0, je rijd als een vorst, tot je bij de pomp aankomt, dan is het vorstelijke er wel af :P
Klopt, kwa prestaties is mijn 1.6-je toch stiekem alfa-onwaardig, 0-100 in >11 seconden (en dat was toen ie nieuw was), gelukkig maakt het 147 onderstel in de bochten best wat tempo goed oOo

Tis ook zo verdomde jammer dat we in nederland zo uitgeknepen worden kwa accijns en allerlei extra belasting op de auto, resultaat is dat 90% van de beschikbare 147s een 105pk 1.6je is, de (ook maar iets) vlottere 120pk of 2 liter uitvoeringen zijn moeilijk te vinden, terwijl die 2 liter voor mij toch de standaard motor voor een 147 zou moeten zijn, niet de uitzondering.

Ik twijfel ook wel eens over een 156, dat 1.8 blok gaat al een stuk de goede kant op, maar een 156 is gewoon een slag groter dan ik nodig heb, dus zou alleen voor een V6 het waard zijn wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Sander schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:37:
[...]

Ik heb destijds 160.000km getoeterd met de 150pk 16v en dat was idd een heerlijk blok! Helaas ging de turbo na 320k dood en ook goed dood... dus dat was einde auto.
320k voor een turbo is toch niet heel slecht? Had vroeger een buurman met een nieuwe golf 5, die had na 100.000 al 2 nieuwe turbo's _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sorry, maar dat is echt veel teveel voor een simpel 1.6 motortje...

Als mijn auto zoveel olie zou zuipen dan zou ik denken dat er echt serieus iets mis mee is!

1 Liter op 5000 Km. wordt weleens opgegeven voor auto's die veel meer power hebben en dan ook vaak alleen als je constant op een circuit rond zit te knallen bijvoorbeeld.
Zelfs bij die auto's is in het in de praktijk 0,0 liter, want ergens rond de 7500/10.000 Km. zit je toch alweer de olie te vervangen :)

Ik vind bijvoorbeeld 1 Liter op de 20.000 veel realistischer voor een redelijk normale auto en zelfs dat zou eigenlijk misschien hooguit 0,5 Liter moeten zijn als het effe kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
nero355 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:27:
[...]

Als mijn auto zoveel olie zou zuipen dan zou ik denken dat er echt serieus iets mis mee is!

1 Liter op 5000 Km. wordt weleens opgegeven voor auto's die veel meer power hebben en dan ook vaak alleen als je constant op een circuit rond zit te knallen bijvoorbeeld.
Zelfs bij die auto's is in het in de praktijk 0,0 liter, want ergens rond de 7500/10.000 Km. zit je toch alweer de olie te vervangen :)

Ik vind bijvoorbeeld 1 Liter op de 20.000 veel realistischer voor een redelijk normale auto en zelfs dat zou eigenlijk misschien hooguit 0,5 Liter moeten zijn als het effe kan!
Ja maar de TS blokken lusten dus een goede slok olie... Zeker de (CF3) blokken zoals mijn 2.0 TS met 150 pk (De oudere 155 pk versies hadden er geen last van..).
Mijne deed op gegeven moment 800km met een liter olie, en dus heb ik een zuigermodificatie laten doen. Sindsdien vrijwel geen druppel verbruik meer. Kostte wel echt afschuwelijk veel geld, dus alleen al vanwege die kosten was een diesel achteraf de betere keus geweest in mijn geval.
Verder wel een heerlijk toerenblokje hoor, met prachtgeluid richting de 7000rpm. Alleen naar huidige maatstaven niet/helemaal niet zuinig (waarom geen 6e versnelling?!) en ook niet bijzonder krachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-08 16:44
[...]

Zoals boven mij ook al vermeld staat, zoveel is dat niet voor een TS blok. Ken een aantal die een litertje op de 1-2k doen. Rijden al jaren zo rond :p.

Die van mij doet een litertje op de 6/7k, wat volgens de garagist zelfs netjes is voor deze blokjes. :X

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Damn... volgens mij verbruikte de 156 GTA niet eens zoveel toen ik daar onderzoek naar deed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Na 5 jaar en 317.000 km gaat de GT 3.2 toch echt met pensioen. Zit al een half jaar te kijken naar een goede vervanger, maar het lijkt niet echt realistisch om nog een goede basis Busso incarnatie te vinden om 50.000 per jaar mee te rijden. Onderdelen worden zeldzaam en zelfs GT's met lage kilometerstanden zijn >12 jaar oud. Ik heb er een paar gereden en het is niet best.

Vandaag knoop doorgehakt, vrijdag ophalen uit Duitsland en zelf importeren. Op de Spider na voor het eerst Alfaloos in 20 jaar...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Daar heb ik het helemaal niet over, als je ziet dat zo ongeveer elk ander merk, inclusief alfa zelf in de eerdere (euro 2) twinsparks het voor elkaar krijgt een motor als deze zonder noemenswaardig oliegebruik te laten draaien, is het inderdaad teveel, wat mijn TS-je vebruikt

Mijn punt was, olieverbruik zoals dit is geen serieuze overweging als het gaat om kosten, mijn auto verbruikt op een jaarbasis een hele 24 euro aan olie, wat compleet in het niet valt bij de andere kosten om een dergelijke auto te rijden, en dus ook geen factor zou moeten zijn bij het al dan niet kiezen voor een diesel

Wat betreft denken dat er wat mis mee is, olieverbruik is bij deze generatie TS motoren een gedocumenteerd en algemeen bekend verschijnsel, hoort er gewoon bij, kan je vervolgens van alles van vinden, maar mijn blokje heeft al over de 2 ton gelopen, zonder problemen, niks mis mee wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
GA!S schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:23:
Na 5 jaar en 317.000 km gaat de GT 3.2 toch echt met pensioen. Zit al een half jaar te kijken naar een goede vervanger, maar het lijkt niet echt realistisch om nog een goede basis Busso incarnatie te vinden om 50.000 per jaar mee te rijden. Onderdelen worden zeldzaam en zelfs GT's met lage kilometerstanden zijn >12 jaar oud. Ik heb er een paar gereden en het is niet best.

Vandaag knoop doorgehakt, vrijdag ophalen uit Duitsland en zelf importeren. Op de Spider na voor het eerst Alfaloos in 20 jaar...
Wat wordt het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-01.jpg

de betaler vervuilt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hé bah! Dat is nog erger dan die Golf die laatst werd gepost! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

>:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:45

pinda powerrr

Slow down...

Ik zoek een knop om een -1 te geven...

Waiting on the world to change

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb er heel lang over moeten nadenken, nog nooit iets anders gereden. Mijn auto-lijstje in historische volgorde:

Alfasud 1.5 QO
Alfa 33. 1.3
Alfa 33 1.7 IE
Alfa 155 1.8 TS 8v
Alfa 155 2.0 TS 16v
Alfa 156 1.6 TS 16v
Alfa 156 2.0 TS 16v
Alfa 156 1.8 SW TS 16v
GTV 3.0 V6 24v
Alfa GT 1.9 JTD
Alfa 156 SW 1.8 TS 16v
Alfa GT 3.2 V6 24v
Alfa Spider 2.0 TS 16v

Als ik nu naar het aanbod bij Alfa kijk is het gewoon huilen. 159 doet me niets en de laatste generatie omgebakken Fiats doen me nog minder. De generatie daarvoor wordt oud. Een GTA is niet te vinden met lage kilometerstand of je mag 20k meenemen. GT was voor mij jaren dé ultieme auto, maar ook die spoeling is opgedroogd. In een straal van 200km stonden 4 GT's te koop met ca. 100.000 km. Twee stuks hadden dorpelschade en moesten gelast worden, 1 stond al 3 jaar in een schuur van een handelaar. De laatste ben ik na 4x bellen zonder antwoord langsgegaan en het adres van Autoscout was een appartement in een dorp in Duitsland waar in de verste verte geen auto te bekken was. Ik kan ook uit ervaring vertellen dat je voor de kosten die ik per jaar in de GT 3.2 stak om er 50.000 KM mee te kunnen rijden ook een Giulia kunt leasen.

Enige moderne Alfa die ik nog echt mooi vind is de Brera. Ik ben er vandaag mee naar Duitsland gereden om de A5 op te halen, maar daar passen met goed fatsoen mijn kinderen niet op de achterbank... Ik wacht nu rustig af tot de Giulia over 2 jaar betaalbaar is en ruil dan een zo goed als nieuwe, net ingereden A5 3.0 V6 diesel in voor een achterwielaandrijver uit Milaan. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door GA!S op 16-02-2018 22:19 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mja, als jij ermee kan leven dan is dat prima, maar als er één merk is waar ik de afgelopen jaren een hekel aan heb gekregen is het Audi wel en daarnaast vind ik het interieur altijd om te huilen gewoon :X :/

Als het dan toch Duits moet zijn dan maar een BMW of Mercedes, maar heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem als jij : Alle auto's die ik leuk vind zijn best oud als model en de leuke exemplaren mag je al gauw flink voor aftikken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik vind de 3 coupe geen bijzondere auto, gewoon een 3 sedan met 2 deuren minder. Heb nog met een scheef oog naar de 6 gekeken, maar dat is niks voor mij. Love it or hate it. Ook een 996 heb ik nog even naar gekeken, maar daar past ook niks op de achterbank.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
[quote]Whizzy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:08:
Ik heb mijn 156 verkocht e koop staan:

https://www.autoscout24.n...25-8d02-e053-e250040a2c6d

Verder niets mis mee maar zou graag een Giulietta willen rijden dus ben een beetje aan het polsen of ie particulier nog wat oplevert.Voor inruilen is ie bijna nergens nog wat waard helaas.
[/quote]

De 156 is verkocht, ga vrijdag a.s. een Giulietta ophalen; ik heb nog even de auto gestript en deze onderdelen te koop staan (ondermeer complete set privacy shades voor een SW)

zie ook:

https://link.marktplaats.nl/m1256196879

Mocht er iemand interesse hebben dan hoor ik het graag. Goodbye 156 :'( hello Giulietta 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GA!S schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:21:
Ik vind de 3 coupe geen bijzondere auto, gewoon een 3 sedan met 2 deuren minder. Heb nog met een scheef oog naar de 6 gekeken, maar dat is niks voor mij. Love it or hate it. Ook een 996 heb ik nog even naar gekeken, maar daar past ook niks op de achterbank.
De M3 E92 is wel leuk, de rest... meh :/

Toevallig een week geleden in de 6 serie Grand Coupé van een bekende gezeten en ook voor mij was dat helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 13-09 11:49
De E91 vind ik een totaal andere auto dan de E90 qua uiterlijk. De E90 doet me helemaal niks maar de E91 vind ik misschien wel de mooiste normale auto van de laatste 15 jaar. Zo zie je maar dat iedereen z'n eigen voorkeuren en interpretaties heeft :) Ben benieuwd hoe de A5 bevalt en of je de GT erg mist..

Ik zit te denken aan een upgrade voor mijn GT. Met de Bilstein B6 dempers is-ie behoorlijk stug, terwijl er nog wel rolneigingen zijn. Zou een nieuw setje veren daarbij helpen? De auto staat nog op originele veren voor zover ik weet, die toch al 13 jaar en bijna 250k km oud zijn. Lees bijvoorbeeld goede dingen over Falco Motorsport veren. Of kun je dat hellen alleen oplossen met een set stabilisatorstangen (bij. Eibach)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
vectormatic schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Ik twijfel ook wel eens over een 156, dat 1.8 blok gaat al een stuk de goede kant op, maar een 156 is gewoon een slag groter dan ik nodig heb, dus zou alleen voor een V6 het waard zijn wat mij betreft.
een 156 is magic! O+ .. de 1.8 16v TS is superneutraal en gaat als de brandweer! oOo

*zucht* good ol' times O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
pinda powerrr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:01:
Ik zoek een knop om een -1 te geven...
/me zoekt mee! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Luuk84 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 15:23:

Inmiddels staat er 180.000km op de teller en is het probleem nauwelijks aanwezig. Ik snap er niets van. Maar goed klagen doe ik dus ook niet :)
Ruim over 200.000 en het fenomeen van af en toe slippen van de koppeling komt af en toe nog voor maar niet vaak. Ik weet het niet hoor, maar hij is nu al ruim 30.000km aan het "slijten", is het wel een versleten koppeling of is het wat anders? Hoe dan ook, hopelijk houd hij het gewoon nog 30.000 vol, dan klaag ik niet :+

Wat was die rare zwarte vlek die ik net langs zag komen toen ik aan het scrollen was? Toch geen Duitser hè :+

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk84 op 20-02-2018 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

[...]

Je vergelijking slaat helemaal nergens op, zeker niet als iemand qua kilometers rond het omslagpunt zit. Met een gemiddelde TS (9,9/100) en JTD (6,5/100) zit het omslagpunt al onder de 10.000 km, afgaande op alleen brandstofverbruik, en belasting. Terwijl 30.000 km als standaard vuistregel wordt gebruikt om een diesel te overwegen.
Qua aanschafprijs staan de diesels ook vaak wat lager geadverteerd dan de benzine varianten, wat weer ruimte overhoudt voor een jonger/luxer exemplaar.

Betreft het hoge olieverbruik, dat is zeker iets om je over druk te maken. Het is niet slechts wat vaker bijvullen, het verkort ook flink de levensduur van je motor in het algemeen. Geen zin om alles op te sommen, maar spreek uit ervaring na een 1.6TS, 1.8TS en 2.0JTS, dat het hoge olieverbruik een vicieuze cirkel in gang zet, waar uiteindelijk een kostenplaatje aan vast hangt waar je een tweede auto van kon kopen. Buiten dat, is 1:2000~4000 alles behalve normaal, omdat 1:2000 wordt beschouwt als problematisch, en je de 1:4000 waarschijnlijk alleen haalt al je veel ritjes doet waar de olie niet goed warm wordt, waardoor het doorgaans nog te dik is, en zich waarschijnlijk ook heeft gemengd met vocht.
Gefeliciteerd, ik zit zelf in een tweestrijd, 159 of een A5. Wat voor motor zit erin, en hoeveel kosten kwamen erbij voor het importeren en dergelijke?

[ Voor 6% gewijzigd door fynrd1 op 20-02-2018 19:56 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:29

hbsJR

All rounder

ja, ja.. de nieuwe alfa f1 auto... wat een pracht bolide:
https://www.dutchcowboys....er-f1-team-onthult-de-c37

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wMT8mce.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sab4oqH.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cJD7sw4.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door hbsJR op 20-02-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Mooie car inderdaad maar wat is er nu Alfa aan behalve een paar stickers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

fynrd1 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:29:
[...]

Gefeliciteerd, ik zit zelf in een tweestrijd, 159 of een A5. Wat voor motor zit erin, en hoeveel kosten kwamen erbij voor het importeren en dergelijke?
Een A5 Quattro 3.0 V6 TDI met handbak en 100.000 gereden. Extra kosten: ca. 150 euro voor exportkenteken, verzekering en registratie in Duitsland. 100 euro voor RDW keuring en 1500,- rest BPM.

Grootste ellende is betalen, Duitsers houden niet van pinnen en ik wil niet met een stapel briefjes op zak 300 kilometer gaan rijden. Uiteindelijk overgeschreven, maar dan zweeft het geld minimaal een dag in niemandsland terwijl jij nog geen auto op je naam hebt staan.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
Mektheb schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:12:
[...]

Zelfde als mijn Punto Mito, de logo's :P . En dus het gevoel O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
GA!S schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:28:
Een A5 Quattro 3.0 V6 TDI met handbak en 100.000 gereden. Extra kosten: ca. 150 euro voor exportkenteken, verzekering en registratie in Duitsland. 100 euro voor RDW keuring en 1500,- rest BPM.

Grootste ellende is betalen, Duitsers houden niet van pinnen en ik wil niet met een stapel briefjes op zak 300 kilometer gaan rijden.

Uiteindelijk overgeschreven, maar dan zweeft het geld minimaal een dag in niemandsland terwijl jij nog geen auto op je naam hebt staan.
dan zijn crypto currencies dus zo gek nog niet :P

Fantastisch filmpje filmpje! _O_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
kun je nagaan hoe mooi ie zou zijn zonder die (%@#$&$%@ halo |:(
Mektheb schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:12:
[...]

weinig, maar wellicht wat technische know-how op de achtergrond, daar kom je toch nooit achter.
En wat niet is kan wellicht nog komen .. Alfa heeft een paar zusjes met aardig wat engine-mogelijkheden op de plank ;) .. maar .. we zijn er iig weer !!! Alfa Romeo @ F1 !!! _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-02-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

fynrd1 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:29:
[...]

Je vergelijking slaat helemaal nergens op, zeker niet als iemand qua kilometers rond het omslagpunt zit. Met een gemiddelde TS (9,9/100) en JTD (6,5/100) zit het omslagpunt al onder de 10.000 km, afgaande op alleen brandstofverbruik, en belasting. Terwijl 30.000 km als standaard vuistregel wordt gebruikt om een diesel te overwegen.
Qua aanschafprijs staan de diesels ook vaak wat lager geadverteerd dan de benzine varianten, wat weer ruimte overhoudt voor een jonger/luxer exemplaar.

Betreft het hoge olieverbruik, dat is zeker iets om je over druk te maken. Het is niet slechts wat vaker bijvullen, het verkort ook flink de levensduur van je motor in het algemeen. Geen zin om alles op te sommen, maar spreek uit ervaring na een 1.6TS, 1.8TS en 2.0JTS, dat het hoge olieverbruik een vicieuze cirkel in gang zet, waar uiteindelijk een kostenplaatje aan vast hangt waar je een tweede auto van kon kopen. Buiten dat, is 1:2000~4000 alles behalve normaal, omdat 1:2000 wordt beschouwt als problematisch, en je de 1:4000 waarschijnlijk alleen haalt al je veel ritjes doet waar de olie niet goed warm wordt, waardoor het doorgaans nog te dik is, en zich waarschijnlijk ook heeft gemengd met vocht.
Dat het omslagpunt op 30K zou liggen, geldt vooral voor nieuwe autos, daar heb je bij een diesel te maken met een hogere prijs (want meer belasting op een diesel), en dus hogere afschrijving, tegen de tijd dat je bij het prijs segment aankomt dat je een TS tegenover een JTD gaat zetten (als in, minstens 10 jaar oud), is dat verschil zo goed als rechtgetrokken, en ligt het omslagpunt lager.

Olieverbruik, ik zou niet weten welke vicieuze cirkel het in gang zou moeten zetten. De CF3 twinsparks in de 147 hebben af fabriek gewoon een maatje te kleine zuigerveren mee (dit om wrijving te verminderen, en dus brandstof te besparen |:( ), en gebruiken dus al vanaf KM 0 olie. Als je dit niet weet en vrolijk 10K rijdt zonder te checken, dan zijn inderdaad de rapen gaar, als je netjes controleert en bijvult kan je 3 ton rijden met zon blok.

olieverbruik op een CF2 TS is een ander verhaal, en kan inderdaad een probleem worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Erwin schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 22:49:
[...]

Zelfde als mijn Punto Mito, de logo's :P . En dus het gevoel O+ .
Daar zit wel iet meer verschil in kan ik je zeggen, en ik heb ze beide 3 jaar gehad ;-). Bijv een ander onderstel, DNA (dus veel fatsoenlijker rijden) en dat de Punto voor een groot deel niet in hetzelfde uitrustings-nivo te krijgen is. Motor en platform is idd hetzelfde maar het rijdt volledig anders.

Zelfde als de motor in de Giulia QV, die maakt het toch ook geen rebranded Ferrari?

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 21-02-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:17:
[...]

we zijn er iig weer !!! Alfa Romeo @ F1 !!! _/-\o_

*Jeuj*

Alleen helaas nog geen betaalbare familiekar, en dat is een stuk makkelijker en winstgevender als F1 ;) Misschien is Alfa niet het merk daarvoor, maar waarom komen ze nou niet met een leuke guilia sportwagon ;(
Mijn volgende auto gaat geen 159 worden....en er blijven eigenlijk geen opties over. Ja de Stelvio, alleen die past net niet binnen budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Luuk84 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:58:

*Jeuj*

Alleen helaas nog geen betaalbare familiekar, en dat is een stuk makkelijker en winstgevender als F1 ;) Misschien is Alfa niet het merk daarvoor, maar waarom komen ze nou niet met een leuke guilia sportwagon ;(
Mijn volgende auto gaat geen 159 worden....en er blijven eigenlijk geen opties over. Ja de Stelvio, alleen die past net niet binnen budget ;)
wheu :? .. we hebben de Mito en Giullia ... en nu de Giulietta en de Stelvio en dan is er de 4C nog. Sinds tijden heeft Alfa Romeo niet zo'n breed aanbod gehad! Wellicht komt er nog een Giullia Sportwagon (stationcar) maar dat is afwachten ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:03:
[...]

wheu :? .. we hebben de Mito en Giullia ... en nu de Giulietta en de Stelvio en dan is er de 4C nog. Sinds tijden heeft Alfa Romeo niet zo'n breed aanbod gehad! Wellicht komt er nog een Giullia Sportwagon (stationcar) maar dat is afwachten ..
Ik zou toch echt zeggen dat een Giulietta SW het missende item is in de lineup, als je kijkt naar de populariteit van de Focus/Megane in SW vorm, is het ronduit raar dat alfa dat laat schieten.. (en persoonlijk, ik heb een focus en megane SW gehad, wat mij betreft de ideale maat auto voor gezien met 2 kids)

En gamma-wise, de mito is al weer tien jaar oud, de giulietta 8, zij het met beide een paar minimale facelifts. Wat mij betreft mogen ze snel met opvolgers voor beide modellen komen (of iig een serieuzere update). De giulia en stelvio zijn inderdaad lekker vers, maar zitten kwa prijs toch in een segment waar de meeste autokopers (/leasers) nog niet zo veel te zoeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:03:
[...]

Met familiekar bedoel ik een station, en die staat toch echt niet in jouw lijstje. Een Stelvio (geen station weliswaar, maar qua kofferbak vergelijkbaar) zou kunnen, maar zoals ik eerder aangaf, die valt waarschijnlijk voor velen ruim buiten budget :/

Een Mito kan je toch geen familiekar noemen? Kom op.
vectormatic schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Ik zou toch echt zeggen dat een Giulietta SW het missende item is in de lineup, als je kijkt naar de populariteit van de Focus/Megane in SW vorm, is het ronduit raar dat alfa dat laat schieten.. (en persoonlijk, ik heb een focus en megane SW gehad, wat mij betreft de ideale maat auto voor gezien met 2 kids)

En gamma-wise, de mito is al weer tien jaar oud, de giulietta 8, zij het met beide een paar minimale facelifts. Wat mij betreft mogen ze snel met opvolgers voor beide modellen komen (of iig een serieuzere update). De giulia en stelvio zijn inderdaad lekker vers, maar zitten kwa prijs toch in een segment waar de meeste autokopers (/leasers) nog niet zo veel te zoeken hebben.
Een Giulietta SW had heel fijn geweest, maar helaas. Alfa ziet het niet meer zitten in SW's blijkbaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Luuk84 op 21-02-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:16
Geen idee waar ik het dit ergens anders zou moeten plaatsen, maar ik heb een 2005 Alfa 147 1.6 model van voor de facelift 200k op de teller. Ik ben de eerste eigenaar, maar de afgelopen 2/3 jaar krijg ik constant storing systeem management motor. Ik heb al meerdere keren bij de garage de auto laten uitlezen en ze kunnen niets vinden. Soms sleutelen ze aan de auto en is het heel even weg, om vervolgens weer te verschijnen.

Ik merk dat als ik hogere toeren pak en vervolgens weer snelheid minder, dat de melding verschijnt. Als de melding verschijnt, valt de motor helemaal stil, blokkeert mijn stuur en moet ik al rijdend de auto weer starten door de sleutel om te draaien. Best gevaarlijk dus!

Het irritante is nu dat ik geen grotere afstanden meer durf te rijden met deze auto en ik mij beperk tot mijn stad. Erg zonde, want het is een prettige auto om te rijden. De garage kan niets vinden en ik weet te weinig van auto's om te weten hoe ik dit kan oplossen. Hopelijk heeft iemand hier met hetzelfde probleem te maken gehad en dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Luuk84 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:09:
[...]

Met familiekar bedoel ik een station, en die staat toch echt niet in jouw lijstje. Een Stelvio (geen station weliswaar, maar qua kofferbak vergelijkbaar) zou kunnen, maar zoals ik eerder aangaf, die valt waarschijnlijk voor velen ruim buiten budget :/

[...]

Een Giulietta SW had heel fijn geweest, maar helaas. Alfa ziet het niet meer zitten in SW's blijkbaar.
U bedoelt een Giulia (niet Giulietta) als SW?
Afbeeldingslocatie: https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2017/02/alfa-giulia-sportwagon-redering-1a-28129.jpg
Dat was voor mij ook een insta-buy geweest. Jammer inderdaad dat ze liever voor een SUV gaan. De Stelvio vind ik echt niet aan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Luuk84 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:09:
[...]

ik geef alleen aan dat er nu een heel breed aanbod is in verhouding met de laatste jaren. Er is een periode geweest dat alleen de 159 en de spider de enige beschikbare modellen waren. En ik geef tenslotte aan dat er misschien een Sportwagon versie komt op de Giulia maar dat is koffiedik kijken.

Pagina: 1 ... 80 ... 118 Laatste