Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
Specht schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:03:
uitlezen kost gewoon minimaal een half uur
Paneeltje aan de kant, stekker d'r in, contact aan, "oh, foutmelding, dit en dat is er aan de hand", stekker d'r uit, paneeltje weer terug. Klaar

Zit die stekker bij Alfa's dan op zo'n onmogelijke plek?

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Paneeltje aan de kant, stekker d'r in, contact aan, "oh, foutmelding, dit en dat is er aan de hand", stekker d'r uit, paneeltje weer terug. Klaar

Zit die stekker bij Alfa's dan op zo'n onmogelijke plek?
nee, maar het is een klant. Die staat nog effe te ouwehoeren, 3 extra vragen en een bak koffie en voordat je weer met je dopsleutel aan de andere auto staat te beunen zijn er zo 30 minuten voorbij

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:56
Dat zal dan specifiek Alfa zijn dan. Bij mijn Citroën dealer kan ik incl. een bak koffie en een beetje lullen met de monteur met 30 minuten weer weg. In die tijd is het wiel van de auto geweest, band van de velg, nieuw ventiel met druksensor d'r in, band er weer om, balanceren, wiel weer onder de auto en sensor inleren... :S

Dan heb ik daar van te voren wel een afspraak voor gemaakt maar toch, ik kan ook zo de werkplaats binnen rijden voor een lampje of een half litertje olie. Komt bij mijn volgende bezoek dan wel op de factuur.

Iedere garage die zo omgaat met z'n klanten zoals hier op de vorige pagina gemeld wordt schiet zichzelf in z'n voet, daar zou ik ook nooit meer terug komen.

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 28-08-2017 12:54 ]

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 19:04
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt met de Guila 2.0T ; Wat een heerlijke auto is dat ! ik rij zelf nog in een 156 en de Guila zou een waardig opvolger zijn. Alleen de 156 is nog in zo'n goede staat en rijd verder super; dus zal ik nog even geduld moeten hebben...

Afbeeldingslocatie: http://vankalleveen.net/images/alfa156/guila2.jpg

Heb verder nog even kritisch naar de auto gekeken en dan heb ik toch wat puntjes:

- De naden in carosserie zijn niet overal even breed en netjes, rondom de motorkap zat er her en der wat afwijkingen
- De afdekkap van het accu in de kofferbak sloot nu al niet netjes meer aan, dat is een beetje goedkoop gedaan.
- De gordels (voor) verdwijnen niet zo mooi in de spijlen als bij een 156, in de Guila zie je ze gewoon met een kabel vastzitten aan de carosserie , dat vind ik echt heel jammer; Zag dit ook al in de Guiletta
- Start / stop principe... wat een drama.... lekker uitzetten en het rijd veel beter weg bij het stoplicht /file.

[ Voor 6% gewijzigd door Whizzy op 04-09-2017 12:15 ]

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-11 02:26
Gisteren maar weer eens gestrand met mijn GT 3.2. Dynamo kapot. Op goed geluk na sluitingstijd met hulp van de ANWB de auto bij mijn vaste garage gebracht, maar die heeft de komende weken helaas geen tijd. Ik moet dus op zoek naar een andere garage en wel in de buurt, want met een bijna lege accu kom je niet zo ver..

Nu is het zo dat de distributieriem 35 maanden en 59.000km geleden vervangen is. Is het slim om beide zaken tegelijk te vervangen? Over het vervangingsinterval zijn wisselende meningen te vinden (3jr / 60.000 of 4j / 100.000). Daarbij komt nog dat ik altijd het vermoeden gehad dat de riem niet mbv de voorgeschreven calibers is afgesteld, gezien de markeerstreepjes op de distributiekap en het geringe arbeidsloon dat bij de vorige wissel gevraagd is. Wat raden jullie aan? Is tegelijk vervangen in dit geval slim?

Verwijderd

LVGH schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:49:
Gisteren maar weer eens gestrand met mijn GT 3.2. Dynamo kapot. Op goed geluk na sluitingstijd met hulp van de ANWB de auto bij mijn vaste garage gebracht, maar die heeft de komende weken helaas geen tijd. Ik moet dus op zoek naar een andere garage en wel in de buurt, want met een bijna lege accu kom je niet zo ver..

Nu is het zo dat de distributieriem 35 maanden en 59.000km geleden vervangen is. Is het slim om beide zaken tegelijk te vervangen? Over het vervangingsinterval zijn wisselende meningen te vinden (3jr / 60.000 of 4j / 100.000). Daarbij komt nog dat ik altijd het vermoeden gehad dat de riem niet mbv de voorgeschreven calibers is afgesteld, gezien de markeerstreepjes op de distributiekap en het geringe arbeidsloon dat bij de vorige wissel gevraagd is. Wat raden jullie aan? Is tegelijk vervangen in dit geval slim?
Het is 36mnd/60.000km. Zou het dus maar gewoon doen.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:04

woutur

Klauwtjes uit!

Whizzy schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:03:
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt met de Guila 2.0T ; Wat een heerlijke auto is dat ! ik rij zelf nog in een 156 en de Guila zou een waardig opvolger zijn. Alleen de 156 is nog in zo'n goede staat en rijd verder super; dus zal ik nog even geduld moeten hebben...

[afbeelding]

Heb verder nog even kritisch naar de auto gekeken en dan heb ik toch wat puntjes:

- De naden in carosserie zijn niet overal even breed en netjes, rondom de motorkap zat er her en der wat afwijkingen
- De afdekkap van het accu in de kofferbak sloot nu al niet netjes meer aan, dat is een beetje goedkoop gedaan.
- De gordels (voor) verdwijnen niet zo mooi in de spijlen als bij een 156, in de Guila zie je ze gewoon met een kabel vastzitten aan de carosserie , dat vind ik echt heel jammer; Zag dit ook al in de Guiletta
- Start / stop principe... wat een drama.... lekker uitzetten en het rijd veel beter weg bij het stoplicht /file.
Ik heb ook in die auto gereden (en dan bedoel ik ook écht die auto in Bussum). Ik vond de benzine motor die daar inhing erg beschaafd en krachtig. Tof! Windruis rond de spiegels vond ik bij dit model minder optreden dan de diesel van Vireo Houten. Toch blijft het een prachtige bak. Je ziet ze nog zo weinig en ik hoop dat dat zo blijft. Een auto voor de liefhebber en niet de massa :+

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:56:
[...]

Die 60.000 mag je 120.000 van maken, maar 3 jaar zou ik wel aanhouden. (zie bijvoorbeeld hier: http://www.martijngoorden.nl/)

Dynamo vervangen is een b#tch, ik zou de riem inderdaad meenemen, maar verwacht niet heel veel minder werk door het te combineren.

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 12:38

volgens mij was deze hier nog niet voorbijgekomen .. B)
Bron: http://www.f1maximaal.nl/...018-verder-als-alfa-romeo
Afbeeldingslocatie: http://www.f1maximaal.nl/media/1024/shared/filemanager/634f78c7a6/17124_634f78c7a6422a5e56330d5eb5f5f788.jpg

'Sauber gaat in 2018 verder als Alfa Romeo'

Het team van Sauber staat op het punt om een grote aankondiging te maken betreffende de toekomst van het team. Verwacht wordt dat vandaag na afloop van de Grand Prix van Italië of anders komende week bekend wordt gemaakt dat het team vanaf 2018 verder gaat onder de naam Alfa Romeo.

F1i.com meldt dat de geruchten op de paddock toenemen dat het team naast een verregaande samenwerking met Ferrari ook de naam van een ander merk uit de Fiat Chrysler stal zal adopteren en dat dit niet alleen de naam van de motor betreft, maar van het hele team. De naam Sauber zou dus gaan verdwijnen en het team zal in dat geval volgend jaar als fabrieksteam van Alfa Romeo aan de start verschijnen.

Cedric Vasseur, sinds anderhalve maand de teambaas van het Zwitserse team, lichtte in Monza reeds een tipje van de sluier op. 'De overeenkomst met Ferrari is gebaseerd op de aandrijflijn, maar we bespreken met elkaar of we ook op andere gebieden met elkaar kunnen samenwerken.'

Sergio Marchionne, president van Ferrari en bestuursvoorzitter van Fiat Chrysler en misschien niet geheel toevallig aanwezig in Monza, heeft al enkele keren laten doorschemeren dat hij het merk Alfa Romeo, dat hij persoonlijk gemanaged heeft de afgelopen jaren, graag terug wil laten keren in de Formule 1.

Daarnaast zou bekend gemaakt worden op het moment dat de Formule 2-titel binnen is, dat Charles Leclerc volgend jaar één van de twee coureurs is die namens Alfa Romeo aan de start zal verschijnen. Volgens Vasseur is een aankondiging daaromtrent momenteel nog iets te vroeg. 'Ik denk dat hij zich eerst moet focussen op het binnen halen van het Formule 2 kampioenschap.' (graphic: copyright Sean Bull Design)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zie een daadwerkelijke relatie met Alfa, behalve voor marketingdoeleinden, nog niet zo snel gebeuren. Blok komt gewoon op een kratje uit de stal van Ferrari. Het is niet dat er nog een mannetje in Arese een setje dubbele bougies in gaat lopen schroeven.

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
.. of nokkenasverstelling of wat variabele buizen in de inlaat :P

ach, als het bij Ferrari of Maserati weg komt, is het ook gewoon een Fiat :+ .. of was het nou GM ?! }:O

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Whizzy
  • Laatst online: 16-11 19:04
woutur schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:22:
[...]

Je ziet ze nog zo weinig en ik hoop dat dat zo blijft. Een auto voor de liefhebber en niet de massa :+
Deels mee eens, maar ik wil over een jaar of wat ook daarin rijden voor goede prijs. Maar als ie nu al niet verkocht wordt ... ;w :-(

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:15
Na meer dan 9 jaar plezier verkoop ik m'n Alfa 156 uit 2004.. linkje naar Autoscout: https://www.autoscout24.n...fd-e749-e053-e350040a7248

Gaat maar door :Y

• Alfa Novanta
@KhaZ Ow was jij dat :) Ik zag hem net op Facebook voorbij komen! Manmanman mooie auto!! O+ Maar waarom niet oprijden? Je rijdt spotgoedkoop zo en met deze km stand krijg je er niet zo heel veel meer voor denk ik .. de mijne was zegmaar 700 waard bij inruil (okay, dat had ik nooit moeten doen maarja er zat ook ca. 1500 euro onderhoud aan, 4 banden, distri en 2 gaten lassen plus veren voor) en die had nota bene een gereviseerd blok en nog maar 250k op de klok (motor 60k ofzo) .. goed, dat was een 2001'er maar toch.

Ik zou hem met minder km zo zijn gaan ophalen O+

heeft hij TC en ESP? En cruisecontrol?

tis dat ik al zo'n auto gehad heb .. als het nu een 159 was kon je nog zeggen dat je een klasse hoger gaat rijden. Been here, done that .. ook qua onderhoud, standaard ophangingsperikelen, kapotte klep met revisie :/

en ik heb nu een 2007'er Punto, op LPG en lichter dus nog voordeliger, en onverwoestbaar. maar traag, 165km GPS

[ Voor 25% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-09-2017 22:45 ]

• KhaZ
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:30:
@KhaZ Ow was jij dat :) Ik zag hem net op Facebook voorbij komen! Manmanman mooie auto!! O+ Maar waarom niet oprijden? Je rijdt spotgoedkoop zo en met deze km stand krijg je er niet zo heel veel meer voor denk ik .. de mijne was zegmaar 700 waard bij inruil (okay, dat had ik nooit moeten doen maarja er zat ook ca. 1500 euro onderhoud aan, 4 banden, distri en 2 gaten lassen plus veren voor) en die had nota bene een gereviseerd blok en nog maar 250k op de klok (motor 60k ofzo) .. goed, dat was een 2001'er maar toch.

Ik zou hem met minder km zo zijn gaan ophalen O+

heeft hij TC en ESP? En cruisecontrol?

tis dat ik al zo'n auto gehad heb .. als het nu een 159 was kon je nog zeggen dat je een klasse hoger gaat rijden. Been here, done that .. ook qua onderhoud, standaard ophangingsperikelen, kapotte klep met revisie :/

en ik heb nu een 2007'er Punto, op LPG en lichter dus nog voordeliger, en onverwoestbaar. maar traag, 165km GPS
Nee geen TC en ESP, de Twinsparks hebben/hadden dat niet, alleen de JTDs en V6-en (misschien de JTS wel). Ja heb er een hoop aan vervangen, maarja je ziet 't dan komt er weer zo'n ABS storing etc.. er is altijd wel wat (goed bijhouden dus, en veel naar de garage) op de een of andere manier.

Ga een Passat Variant (2.0 TDI, gechipt naar 180pk) rijden, heb een ruimere auto nodig i.v.m. kleintje op komst. Wellicht in de toekomst een 159 SW TBI of 2.0 JTDm, maar die zijn nu nog ff te duur vind ik, wil wel weer een Ti uitvoering.

• Alfa Novanta
ah okay, las dat op Autoweek onder 1.8 Distinctive maar dan zullen ze er naast zitten.
Had gekund, nieuwe model, facelift .. waarom niet :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

[
...en ik heb nu een 2007'er Punto, op LPG en lichter dus nog voordeliger, en onverwoestbaar. maar traag, 165km GPS
Hebben de 156 ook weggedaan voor een Punto, maar daar heb ik geen last van hoor. 1.4 multiair turbo #gewoondegoedepuntozoeken >:)

de betaler vervuilt

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:39

fynrd1

Fooled by Randomness

KhaZ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:18:
Na meer dan 9 jaar plezier verkoop ik m'n Alfa 156 uit 2004.. linkje naar Autoscout: https://www.autoscout24.n...fd-e749-e053-e350040a7248

Verkoop je die velgen toevallig los?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
KhaZ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:02:
[...]
Ga een Passat Variant (2.0 TDI, gechipt naar 180pk) rijden, heb een ruimere auto nodig i.v.m. kleintje op komst. Wellicht in de toekomst een 159 SW TBI of 2.0 JTDm, maar die zijn nu nog ff te duur vind ik, wil wel weer een Ti uitvoering.
159 heeft weinig ruimte in mijn ogen.

• Rohit
  • Laatst online: 18-11 16:28
Sander schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:43:
[...]

Past prima een kinderwagen in misschien wel 2. en op de achterbank passen zeker wel 2 maxi cosi's.
Prima voor 2/3 kinderen. tenzij je een 3ling krijgt.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• KhaZ
fynrd1 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:03:
[...]

Verkoop je die velgen toevallig los?
Op dit moment niet, verkoop 'm liever zo als-ie nu is. Omdat m'n GTA setje banden erop heeft die op zijn, dat heeft niet zoveel zin.
Sander schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:43:
[...]

Deels mee eens, in een Passat kan 500 liter meer (1731 Passat en 1235 Alfa 159), dat is best een groot verschil. Echter, een station/sportwagen is al handig genoeg. Zijn heel veel families die ook goed met een Fabia station ofzo (walgelijk ontwerp trouwens) overweg kunnen lijkt me.

Vind het wel handig om nu een station te gaan rijden, kan de bank ook plat mocht het nodig zijn. Lekker naar de IKEA :+

• Sander
  • Niet online
rohit schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:00:
[...]

Past prima een kinderwagen in misschien wel 2. en op de achterbank passen zeker wel 2 maxi cosi's.
Prima voor 2/3 kinderen. tenzij je een 3ling krijgt.
Ik heb het meer over (been)ruimte achterin, Maxi Cosi voor de echte kleintjes (dus met gezicht richting achterbank) heb je aan een 159 weinig extra tov een 156 of bijv een Giulietta. Dan moet je echt een slag groter, dus Passat of meer richting SUV achtigen waar je door de hogere zit vaak wat beter uitkomt.

Overigens was dit ook mijn conclusie voor de V60 toen ik die paar dagen mee had tov Giulietta. Handig om iets meer laadruimte te hebben maar verder schiet ik er weinig mee op.

Edit: Voorlopige conclusie is dus: Ff wachten tot de kleine gewoon andersom kan gaan zitten over een aantal maanden, tot die tijd is het pech voor mijn vriendin qua beenruimte voorin en voor mij niet drinken en haar laten rijden want dan moet ik met m'n benen uit het raam :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sander op 07-09-2017 09:31 ]

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
KhaZ schreef op woensdag 6 september 2017 @ 18:18:

Zo hé die ziet er nog goed uit! Die raak je vast wel kwijt, hoewel de meeste mensen wel bang zijn voor een hoge km stand.. Mijn 147 Selespeed staat inmiddels ook al op 230000km, doet voor de restwaarde helaas niet veel goeds...

Die Passat trouwens, daar ga je vast spijt van krijgen >:)

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:32

pinda powerrr

Slow down...

@KhaZ je reageert wel een beetje panisch, nu er een kleine aan komt :+ Misschien beter gelijk een Transporter kopen? :P
Binnen no-time sleep je niet meer al die spullen mee. Wij hadden een Peugot 106, toen onze eerste was geboren, daar pastte de Mutsy kinderwagen beter in, dan in de 156 SW _O-
Een 159 SW heeft tov een 156 SW een zee van ruimte meer, zeker in de kofferbak. Dat je gelijk voor een Passat gaat....ach, we zien je over een jaartje wel terug hier met een Alfa :Y

Waiting on the world to change

• KhaZ
EeePC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:05:
[...]

Zo hé die ziet er nog goed uit! Die raak je vast wel kwijt, hoewel de meeste mensen wel bang zijn voor een hoge km stand.. Mijn 147 Selespeed staat inmiddels ook al op 230000km, doet voor de restwaarde helaas niet veel goeds...

Die Passat trouwens, daar ga je vast spijt van krijgen >:)
Dank je! Ik ben heel benieuwd of die Passat gaat bevallen. Op zich is het wel fijn om een auto te hebben waar je niets om geeft, dan kun je er gewoon fietsen en kinderwagens in raggen zonder op de bekleding of wat dan ook te letten, iets wat ik met een Alfa nooit zou doen.
pinda powerrr schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:08:
@KhaZ je reageert wel een beetje panisch, nu er een kleine aan komt :+ Misschien beter gelijk een Transporter kopen? :P
Binnen no-time sleep je niet meer al die spullen mee. Wij hadden een Peugot 106, toen onze eerste was geboren, daar pastte de Mutsy kinderwagen beter in, dan in de 156 SW _O-
Een 159 SW heeft tov een 156 SW een zee van ruimte meer, zeker in de kofferbak. Dat je gelijk voor een Passat gaat....ach, we zien je over een jaartje wel terug hier met een Alfa :Y
Ben het met je eens, maar deze kwam op m'n pad via m'n werk. Vind het fijn om de vorige eigenaar (m'n collega) te kennen zodat je goed de historie weet.

• Sander
  • Niet online
KhaZ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:42:
[...]

Op zich is het wel fijn om een auto te hebben waar je niets om geeft.
[...]
Been there, sold that, quickly...

• Alfa Novanta
GA!S schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:02:
Hebben de 156 ook weggedaan voor een Punto, maar daar heb ik geen last van hoor. 1.4 multiair turbo #gewoondegoedepuntozoeken >:)
Tja met de 156 kreeg ik wat te vaak post uit Leeuwarden. Deze was vlakbij, zag er heel erg goed uit en inbouw van gas op een turbo is lastiger en duurder dus dit was prima maar mis de peekaa's geregeld al maakt ie veel goed qua wegligging >:)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 16:09

Chakotay

Lick here to continue

pinda powerrr schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:08:
Och... Ik ben met mijn 156SW vorige maand nog naar SHA2017 (hackerfestifal op een soort grote camping) geweest, ging prima. Daarheen waren mijn vriendin en zoontje van 1.5 mee, incl een gigantische tent met toebehoren, koelkastje, alle kleding e.d. en een niet bepaald compact opvouwbare Mutsy Transit kinderwagen.

past best

Na die foto zijn er nog een paar tassen aan losse meuk bijgegaan zelfs :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 08-09-2017 08:03 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Chakotay Ik rij zelf ook nog steeds een 156, dus ik ken de ruimte. Op zich niks te klagen!

Verwijderd

Ik heb een alfa 146 volledig uitgebouwd .ik ben nieuw hier en weet nog niet goed hoe alles werkt.jammer genoeg kan ik er enkel nog naar kijken is een kameleon kleur maw hij verandert van kleur naargelang licht inval heeft special painting op motorkap volledig in leder van binnen .de emblemen zijn eveneens in special painting de motor heeft een ingevoerde spaghettiecollector .dat is zo een beetje uitleg er over

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 11:32 ]

• LVGH
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:56:
[...]

GA!S schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:46:
[...]

Die 60.000 mag je 120.000 van maken, maar 3 jaar zou ik wel aanhouden. (zie bijvoorbeeld hier: http://www.martijngoorden.nl/)

Dynamo vervangen is een b#tch, ik zou de riem inderdaad meenemen, maar verwacht niet heel veel minder werk door het te combineren.
Dank voor het advies, beiden. Heb besloten om het inderdaad maar te combineren. Nieuwe riem, spanrollen, waterpomp, kleppendekselpakkingen, met de hele mikmak moet ik voorlopig weer zonder zorgen vooruit kunnen wat betreft de distributieriem. Met een beetje geluk win ik nog wat pk's (als de oude inderdaad niet helemaal goed stond). Gelukkig een andere garage gevonden die snel tijd had en zelfs een leenauto ter beschikking stelde, dus ik tuf nu rond in een Punto diesel.

• Alfa Novanta
LVGH schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:29:
Met een beetje geluk win ik nog wat pk's (als de oude inderdaad niet helemaal goed stond).
Meeste garages blokkeren de boel, riem eraf, riem erop. Echt de merktekens controleren doen ze misschien als je er zeer nadrukkelijk om vraagt en de timing afstellen met callipers over de nokken van de nokkenas doen alleen de besten. Dus zonder hier nadrukkelijk op te hameren zou ik er weinig van verwachten.

Mijn nieuwe blok in de 156 liep goed, maar na een periode van inrijden bleek hij kwalijk boven de 160 te kunnen komen. Hier nadrukkelijk AlfaNord gevraagd callipers bij te gebruiken om de timing te controleren, maar die was zeer sceptisch .. blok was zo geleverd van de revisieboer en zo erin gegaan dus moest goed zijn, blok liep immers netjes, nok versprongen zou kromme kleppen betekenen .. maar uiteindelijk de callipers erop en dat scheelde dus weldegelijk!! Daarna liep ie 205+ }:O

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het scheelt natuurlijk wel of je met calipers (remzuiger) of calibers de boel controleert! ;) :+

• LVGH
Heb inderdaad uitdrukkelijk geïnformeerd dat de boel cf. voorschriften met de calibers wordt afgesteld. Als een monteur dat niet vanzelfsprekend vindt breng ik mijn auto er niet heen..

Weet iemand trouwens wat het betekent als de kilometerstand knippert? Dat had ik een paar maanden geleden tijdens één rit en van de week in de rit voordat de boel ermee stopte. Kan dat een teken zijn van een lage boordspanning? Vreemd genoeg brandde er geen waarschuwingslampje voor de laadstroom.

Verwijderd

LVGH schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:39:
Heb inderdaad uitdrukkelijk geïnformeerd dat de boel cf. voorschriften met de calibers wordt afgesteld. Als een monteur dat niet vanzelfsprekend vindt breng ik mijn auto er niet heen..

Weet iemand trouwens wat het betekent als de kilometerstand knippert? Dat had ik een paar maanden geleden tijdens één rit en van de week in de rit voordat de boel ermee stopte. Kan dat een teken zijn van een lage boordspanning? Vreemd genoeg brandde er geen waarschuwingslampje voor de laadstroom.
Dat betekend storing of geen antwoord van een apparaat in de canbus.

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:59

hbsJR

All rounder

ik was bij de classic remise in dusseldorf geweest. Wist niet eens dat je een alfa romeo montreal had... hier wat foto's

https://imgur.com/a/b1qIh

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 18:52
Droom auto een montreal :D

• LVGH
LVGH schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:29:
[...]

[...]

Dank voor het advies, beiden. Heb besloten om het inderdaad maar te combineren. Nieuwe riem, spanrollen, waterpomp, kleppendekselpakkingen, met de hele mikmak moet ik voorlopig weer zonder zorgen vooruit kunnen wat betreft de distributieriem. Met een beetje geluk win ik nog wat pk's (als de oude inderdaad niet helemaal goed stond). Gelukkig een andere garage gevonden die snel tijd had en zelfs een leenauto ter beschikking stelde, dus ik tuf nu rond in een Punto diesel.
De GT rijdt weer :*) Zoals verwacht stond de oude distributieriem niet helemaal goed afgesteld (op de voorste cilinderbank). Geen beste beurt van de Alfadealer in Zuid-Limburg. Er is ook een motorsteun vervangen. Weet niet waar dit exact aan toe te schrijven is maar de motor lijkt mooier te lopen en trillingen zijn niet langer voelbaar in het interieur. Overigens vertoonde de plastic (..) schoep van de waterpomp al een haarscheurtje dus ik ben blij dat ik ervoor gekozen heb alles gelijk te laten vervangen.

• LVGH
Over de Montreal gesproken, aanstaande zondag zullen er veel te zien zijn in Ridderkerk, zie het topic hierover op het forum van de SCARB: https://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=6&t=80538

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Iemand hier die weet of Allerd, naast chiptuning ook turbo's kan loggen en afstellen? Ik weet dat zijn chip erop zit, en was al bij H&S geweest, maar die zeiden dat het voor mij goedkoper zou zijn om het allemaal bij Allerd te gaan doen, maar tot zover ik begrepen heb doet Allerd alleen software?

Na de turborevisie (Coen) en het repareren van een gescheurde intercooler slang, als gereinigde intercooler, heb ik last van een bizarre flatspot tussen 2500 en 3200 toeren, in de 6 krijg ik ook last van overboosten, dus wat is wijsheid?

[ Voor 29% gewijzigd door fynrd1 op 13-09-2017 16:15 ]

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Te weinig foto's hier, dus bij deze mijn Giulietta nog maar is een keer. :p
Ik overweeg haar te verkopen trouwens... wil voor de hobby toch liever een Alfa met een 3.0 of 3.2 V6, en voor dagelijks gebruik moet er dan iets anders komen via een prive lease constructie via van mijn werk ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/giul-19.jpg

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Verwijderd

Ik kon mij afgelopen week weer eens niet inhouden, en heb een 156 2.0JTS Selespeed aangeschaft voor.. waarom eigenlijk. Omdat 'ie goedkoop was denk ik.

Wordt tijd om eerdaags eens op te ruimen hier, heb nog maar een maand of 2 voordat ik ga verhuizen en niet meer zoveel parkeerruimte heb...

De happy family:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H1EB4VL0SfDqIeCPe7hmUPcr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hz39T3jrV9jEJEpwuSecIRQT/full.jpg

(van links naar rechts: VW Santana 1.6D (non turbo), Alfa 156 JTS Selespeed, Alfa 166 2.4JTDm 20V, Jaguar S-Type 2.7D V6 BiTurbo)

• Tom
  • Niet online

Tom

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21740654_1499899866722700_766468824836536050_n.jpg?oh=7b9582d6893259e955a30d81ad8dd0bb&oe=5A497E04

Gister op Alfa event in Boxtel :)

• LVGH
Tof wagenpark Intelligo :) Als ik de ruimte had dan zou ik waarschijnlijk ook nog een auto erbij kopen..

Heeft iemand toevallig nog een tip voor een set pedaalrubbers danwel aluminium pedalen voor een GT?

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Specht schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:41:
Te weinig foto's hier, dus bij deze mijn Giulietta nog maar is een keer. :p
Ik overweeg haar te verkopen trouwens... wil voor de hobby toch liever een Alfa met een 3.0 of 3.2 V6, en voor dagelijks gebruik moet er dan iets anders komen via een prive lease constructie via van mijn werk ofzo.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan welke prijs zit je dan te denken? ik zoek er nog een, en deze ziet er wel naar mijn smaak uit.

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 17:26
Ik kwam er ineens achter dat een soort rubber onder de bumper van mijn GT (2005) half los hangt :-( Waar is dat rubber precies voor bedoeld eigenlijk? En is dit een probleem dat vaker voorkomt? Naar mijn weten ben ik nooit hard over drempels gereden (sinds ik 'm heb)..

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/d1bv55fn5qd29ep/alfa-gt-bumper.jpeg?raw=1

[ Voor 3% gewijzigd door VR46 op 19-09-2017 12:49 ]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:55

sebasd

loopt op espresso

Mijn leasecontract loopt volgend jaar september af (dan pas...) maar ben alvast maar eens aan het rondkijken voor iets nieuws. Wordt wel een eigen auto, geen lease meer. Rij nu een totaal veilige maar totaal niet spannende Auris TS, maar wil wel weer wat meer plezier in het rijden.

Dit zit er helaas nog niet in (al mogen ze hem blind op de oprit zetten hier!):

Afbeeldingslocatie: http://media.autoblog.it/7/736/2017_alfa_romeo_giulia_quadrifoglio.png

En laadruimte is ook wel belangrijk dus de 159 SW is wel een kanshebber. Vraag aan de kenners: wat is de optimale mix tussen betrouwbaarheid, kosten en rijplezier?

[ Voor 4% gewijzigd door sebasd op 20-09-2017 08:45 ]

Verwijderd

sebasd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:44:
Mijn leasecontract loopt volgend jaar september af (dan pas...) maar ben alvast maar eens aan het rondkijken voor iets nieuws. Wordt wel een eigen auto, geen lease meer. Rij nu een totaal veilige maar totaal niet spannende Auris TS, maar wil wel weer wat meer plezier in het rijden.

Dit zit er helaas nog niet in (al mogen ze hem blind op de oprit zetten hier!):

[afbeelding]

En laadruimte is ook wel belangrijk dus de 159 SW is wel een kanshebber. Vraag aan de kenners: wat is de optimale mix tussen betrouwbaarheid, kosten en rijplezier?
159 (sw of niet) 1.9JTDm 16v, 150PK. Vlot zat, amper problemen die het vermelden waard zijn.
Of een 2.0JTDm 170PK, maar zorg dan dat je een van de eerdere modellen hebt. De latere hebben een zwakkere versnellingsbak gekregen.

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:48:
[...]

159 (sw of niet) 1.9JTDm 16v, 150PK. Vlot zat, amper problemen die het vermelden waard zijn.
Of een 2.0JTDm 170PK, maar zorg dan dat je een van de eerdere modellen hebt. De latere hebben een zwakkere versnellingsbak gekregen.
Dat is snel, dank je! Eerdere modellen als in bouwjaar 2009-2010?

150pk had ik ook in mijn auto hiervoor (Focus), dat was wel erg prettig. Was wel benzine.

Verwijderd

sebasd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:52:
[...]

Dat is snel, dank je! Eerdere modellen als in bouwjaar 2009-2010?

150pk had ik ook in mijn auto hiervoor (Focus), dat was wel erg prettig. Was wel benzine.
Als je voor de 2.0JTDm kijkt - lees dit even door:

https://www.squadra-tunin...59/2-0-jtdm-16v-170-pk-2/

Aan het einde belicht hij de verandering in versnellingsbak. De eerdere hebben de 2.4JTDm bak - supersterk dus, de latere niet.

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:02:
[...]

Als je voor de 2.0JTDm kijkt - lees dit even door:

https://www.squadra-tunin...59/2-0-jtdm-16v-170-pk-2/

Aan het einde belicht hij de verandering in versnellingsbak. De eerdere hebben de 2.4JTDm bak - supersterk dus, de latere niet.
Dank!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:39
DonJunior schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Dit dus. Ik spreek ook nergens dat ik niet wil betalen inderdaad.. Dat is ook het issue niet.. het issue was dat ze me niet eens wilde helpen. Beetje vreemde reactie ook van @Specht om meteen aan te nemen dat ik niet zou willen betalen of door zou rijden naar een beun.. :|
Nou ik denk niet dat hij bedoelde dat jij naar een beunhaas gaat nadat je de fout / oorzaak indicatie zou hebben. Hij bedoelt (lijkt mij) dat garages dat gewend zijn van mensen in het algemeen. Hun zullen dan ook vast en zeker gewend zijn dat mensen een indicatie krijgen van de problemen en deze mensen nooit meer terug ziet. Niet bepaald een probleem indien ze de tijd in rekening brengen, maar again: de tijd hiervoor moet wel aanwezig zijn. Is er geen tijd dan is er geen tijd :P

Stel je hebt 5 monteurs die keihard aan het werk zijn, misschien wel achter liggen met hun werk en dan komt iemand binnen die even snel iets tussendoor gedaan wilt hebben. Dat is praktisch onmogelijk natuurlijk.
Heeft iemand een afspraak om de auto om 4 uur op te halen, jij staat daar om 10 minuten voor 4 en ze gaan even met jouw auto aan de slag. Wat moet de andere klant denken indien zijn wagen nog niet klaar is maar wel zijn monteur met jouw auto bezig ziet?
Die zal wel denken: hier kom ik niet meer terug zonder excuses, zomaar met mijn auto stoppen om even tussendoor quick money te maken op een andere auto.

Stel jij bij de dealer een rare of verkeerde vraag? Zeer zeker niet, maar men moet wel beseffen dat werkende mensen niet zomaar hun huidige werk kunnen stil leggen voor een tussendoortje (kan jij ook niet lijkt mij indien je voor een bepaalde tijd iets af moet leveren, dan kan je niet even klusjes van andere mensen aannemen en je deadline mislopen).

Bij mijn vaste garage komt het ook weleens voor dat ze niet per direct naar mijn auto kunnen kijken, ik weet dat ik ze van te voren moet bellen en een afspraak moet inplannen. Hebben ze tussendoor tijd dan rij ik er direct naartoe, hebben ze het druk dan maak ik een afspraak. Dit terwijl hij al heel wat maandlasten heeft kunnen betalen van het onderhoud aan mijn auto haha :D Maar doordat ik een vaste klant ben wilt het niet zeggen dat al het personeel in mijn bezit is.

Maar goed, stel jij stond daar en je zag daar 2-3 monteurs met elkaar grappen te maken en niks te doen terwijl ze geen pauze hadden.. Ja dan zou ik ook boos worden indien ze mij niet willen helpen, dan is het doei en tot nooit.
Echter in jouw situatie denk ik dat ze simpelweg geen tijd hadden, anders hadden ze je vast en zeker geholpen (eventueel tegen betaling).

Ps. ik wil het niet opnemen voor die dealer waar jij geweest bent, ik ken die niet eens. Echter denk ik dat dit is wat @Specht bedoelt :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:55
@LopendeVogel Ik snap het.
Echter vroegen ze me om terug te komen over een week of drie.. Rij je daar, met je motorstoring.. erg fijn. Maar goed, het probleem is ondertussen al verholpen (binnen 10 minuten)

*sowieso

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:39
DonJunior schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:37:
@LopendeVogel Ik snap het.
Echter vroegen ze me om terug te komen over een week of drie.. Rij je daar, met je motorstoring.. erg fijn. Maar goed, het probleem is ondertussen al verholpen (binnen 10 minuten)
Ja ik had inderdaad gelezen dat het bij Profile Center (?) opgelost was, althans daar hadden ze de boel uitgelezen en de oorzaak was een vermoedelijk vochtige bobine of bougie (of haal ik nu jou in de war met een andere tweaker haha?)? Het enige wat ik mee wilde geven was dat hun reactie niet verkeerd of slecht was, maar dat het vermoedelijk gewoon een logische reden had :)
Kan goed zijn dat je hetzelfde de volgende keer bij Profile te horen krijgt namelijk :D

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 20-09-2017 10:41 ]

• Tom
  • Niet online

Tom

Herinnert u zich deze nog nog nog..
2003, een kleine GoT Alfa-meeting. Mijn ex-147 vooraan.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21688308_10154995412148106_8171851071234869172_o.jpg?oh=ea6d378c292e4a659fdc96f89ae79e3c&oe=5A3A997D

@Alfa90_Buttje Heb je de 90 nog? Over exact twee dagen is de APK tien jaar verlopen...

• Alfa Novanta
Si, staat hier onder een doek O+

• Tom
  • Niet online

Tom

Nog één:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nTM9rCUSI5dl3Yf0Q49s9lqC/full.jpg

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/DSCF0161.JPG

O-)

de betaler vervuilt

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Tom schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:00:
Herinnert u zich deze nog nog nog..
2003, een kleine GoT Alfa-meeting. Mijn ex-147 vooraan.

[afbeelding]

@Alfa90_Buttje Heb je de 90 nog? Over exact twee dagen is de APK tien jaar verlopen...
Ha, mijn 75 1.8 Imola :P en de rode 146 van Sander?
Ik kan alleen de andere 75 zo snel niet meer plaatsen. Ik weet nog wel dat het een 2.0TS was. Als ik 't me goed herinner wilde de eigenaar destijds treinmachinist worden. (erg grijs verleden). Martijn o.i.d.?

15 jaar geleden kocht ik mijn 33 en begon het virus.... Gevolgd door de 75 (later in bezit van OGangstah), 155, 164 en 166.

[ Voor 18% gewijzigd door Harry op 20-09-2017 22:59 ]

BMW 535D

• Tom
  • Niet online

Tom

Harry schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:47:
[...]

Ha, mijn 75 1.8 Imola :P en de rode 146 van Sander?
Ik kan alleen de andere 75 zo snel niet meer plaatsen. Ik weet nog wel dat het een 2.0TS was. Als ik 't me goed herinner wilde de eigenaar destijds treinmachinist worden. (erg grijs verleden). Martijn o.i.d.?

15 jaar geleden kocht ik mijn 33 en begon het virus.... Gevolgd door de 75 (later in bezit van OGangstah), 155, 164 en 166.
En alleen de 90 staat nog op kenteken, de rest niet meer...

Foto van m'n 4C:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ud7dM6rIugP7UHiMf5wmqjoq/full.jpg

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Erg bijzondere wagen Tom. Hoe bevalt hij als daily driver?

BMW 535D

• Alfa Novanta
Tom schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:30:
[...]

En alleen de 90 staat nog op kenteken, de rest niet meer...
scherp ;)
Foto van m'n 4C:

[afbeelding]
:9~ O+ O+ O+ O+

• Tom
  • Niet online

Tom

Harry schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:30:
Erg bijzondere wagen Tom. Hoe bevalt hij als daily driver?
Goed :)
Je moet wel liefhebber zijn om zoiets als daily te gebruiken. Instappen is je erin laten vallen. Uitstappen is lastig. De kofferbak openen is drama en als ie open is heb je amper ruimte. Lange afstanden zijn opzich wel weer goed te doen. De stoelen zijn prima, het interieur geeft nog net voldoende comfort (de juiste plekken zijn goed afgewerkt). Wel wat herrie aan je kop. De turbomotor en automaat zorgen ervoor dat je relatief lui kunt autorijden. Parkeren is ook wat lastig, met name het zicht is kut en geen stuurbekrachtiging.
Maar het is een erg gave auto! Ding is echt rap, sturen is erg leuk en heel direct, je voelt alles wat de auto doet, hij maakt lekker veel herrie :)
Afgelopen zondag naar de Nurburgring geweest, met z'n grotere broer :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21764835_1722756837797081_8166916862310794409_n.jpg?oh=8cfdd76f1accd96f37237bcc21f5dbd0&oe=5A4F4559

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Klinkt als een auto vol emotie. Alles is k*t, maar het rijdt heerlijk! <3 :+

• Tom
  • Niet online

Tom

Ja! Maar vooral als daily, maar daar is ie ook niet echt voor gemaakt. Op die wegen rondom de Nurburgring komt ie wél helemaal tot z'n recht :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Erg gaaf ding, jammer dat de V6 Busso niet meer aan de normen voldoet, had dat blok graag terug willen zien als middenmotor.

de betaler vervuilt

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Tom schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:47:
Ja! Maar vooral als daily, maar daar is ie ook niet echt voor gemaakt. Op die wegen rondom de Nurburgring komt ie wél helemaal tot z'n recht :)
Same voor mijn Giulietta...
In Nederland is dat maar "gewoon" een auto, in de Ardennen is het een veel leukere auto die je stiekem behoorlijk hard door de bochten kan gooien en voel je ook dat hij qua onderstel erg goed in balans is.
Dat had ik bij mijn 155 niet, dat was elke dag een leuke auto (maar ok, die was niet meer standaard). ;)

Binnenkort mag mijn "4C" ook weer de weg op... oftewel m'n GTV 916 2.0 16v TS projectje. 8)
Volgende week voor APK, en ook nog preventief een setje verse drijfstanglagers.
GTVtje mag dan ook gelijk in de verkoop, vanwege dezelfde reden als de Giulietta: en dat is dat er iets met een busso 3.0/3.2 V6 terug moet gaan komen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Alfa Novanta
Tom schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:47:
Ja! Maar vooral als daily, maar daar is ie ook niet echt voor gemaakt.
Bij ons in het dorp hartje Fyslân komt ook dagelijks een 4C voorbij met een zwart dak en zwarte velgen. Mooie rochel uit de uitlaat O+ .. hij komt waarschijnlijk uit Terhorne ergens.

edit:

wtf ... :o

Afbeeldingslocatie: https://shop.alfisti.net/images/product_images/popup_images/7891_4.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-09-2017 13:33 ]

• Snuffel
  • Laatst online: 13:34

Snuffel

Vroem!

Zo is het net een boodschappen kar, even aanduwen, boodschappen erin, klaar.
Of te gebruiken als pciknick tafel, net wat je voorkeur heeft :D

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jOpRADyf5HZoSV63k4k3dDHR/full.jpg

Vorige maand ben ik 19 dagen in Tenerife geweest, op het vliegveld heb ik een Guilietta gehuurd. Mijn vorige leaseauto was een MiTo, toch kriebelde het weer om Alfa te rijden.

Het is een stuk leuker dan een Fiat panda en toch niet zo gek veel duurder. Ik heb 329 euro betaald voor de 19 dagen via http://www.cabreramedina.com/EN helaas was de Giulia bijna 2x zo duur, anders wist ik het wel (200pk met achterwielaandrijving).
Heerlijk sturen door de bergen, voor het bochtenwerk is het onderstel heerlijk, en goed gasresponse op DNA setting D.

Ik merk wel wat Fiat invloed, vroeger kon je nog een 180' handrembochtje maken in D (bij mijn MiTo tenminste), maar tegenwoordig remt de auto zelf zodat je als een aap midden op de weg komt te staan 8)7

Het is natuurlijk geen Alfa als er geen vaag elektrisch probleem optreed, ergens halverwege de vakantie start ik de auto en geeft hij aan dat ABS, Traction control en van alles niet beschikbaar is. Maar na even tanken en opnieuw starten was die melding ook weer weg.

Verder fijne wagen!

Ik had ook de Uconnect aangesloten via mijn telefoon. Hier wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o8qfCyolp0NpeTcMauCwsZdg/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/meQUOF2o6rwBtQKLyvacm3Z6/full.png

Toch zo'n 100km per dag gereden gemiddeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DUYDtku4FWCHPEuDACVzuaqZ/full.png

De laatste is bergopwaarts, gelukkig kost benzine in Tenerife maar 0,88ct per liter!

[ Voor 27% gewijzigd door RinuX op 13-10-2017 22:16 ]

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Mooie deal.
Ik had in het voorjaar in Munchen de keuze om voor 4 dagen een Giulietta met 120pk te huren voor iets van 420 euro bij de lokale dealer, of een Golf GTI met 200 pk voor ongeveer 300 euro via Avis. Was voor mij een no brainer om de GTI te kiezen. :)

• RinuX
Specht schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:39:
Mooie deal.
Ik had in het voorjaar in Munchen de keuze om voor 4 dagen een Giulietta met 120pk te huren voor iets van 420 euro bij de lokale dealer, of een Golf GTI met 200 pk voor ongeveer 300 euro via Avis. Was voor mij een no brainer om de GTI te kiezen. :)
Voor dat prijsverschil is het inderdaad een no-brainer! Blijft Duitsland he..
Maar het valt mij mee dat de prijzen voor autohuur niet te hoog zijn in Tenerife. Daar rijdt je een week de Guilietta voor €140, de Giulia met automaat voor €300 en de Stelvio voor €540 (volledig verzekerd en met 2e bestuurder) dus als je als Alfisti op vakantie gaat is dat een mooie bestemming :)

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Op 6 november mag ik mijn Giulia Super 2.2jtd 150pk mtx gaan ophalen bij de dealer :-)
Dan gaat mijn 147 op pensioen, heel veel plezier beleefd aan dat auto'tje en hopelijk ga ik dit ook doen met de Giulia ;-) Kleur is trouwens Titanio Imola en bruine lederen zetels binnenin.
Heb hier ook nog een Lancia Delta 1.6jtd 120pk rondrijden die al eens vernieuwd is nadat er een eikel hem perto gereden heeft... Wou toen al de Giulia kopen maar was toen niet haalbaar...

• woutur
  • Laatst online: 13:04

woutur

Klauwtjes uit!

Gefeliciteerd. MTX staat voor manuele transmissie?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
woutur schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:48:
Gefeliciteerd. MTX staat voor manuele transmissie?
idd atx is automaat ;-)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Powerray2 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:51:
Op 6 november mag ik mijn Giulia Super 2.2jtd 150pk mtx gaan ophalen bij de dealer :-)
Dan gaat mijn 147 op pensioen, heel veel plezier beleefd aan dat auto'tje en hopelijk ga ik dit ook doen met de Giulia ;-) Kleur is trouwens Titanio Imola en bruine lederen zetels binnenin.
Heb hier ook nog een Lancia Delta 1.6jtd 120pk rondrijden die al eens vernieuwd is nadat er een eikel hem perto gereden heeft... Wou toen al de Giulia kopen maar was toen niet haalbaar...
We heten je graag welkom in: Show je auto - deel 153 - Herfsttopic!

:Y :Y :Y

• Rohit
Je hebt geen toegang tot dit forum

Je hebt geen toegang tot de Tweakers Huiskamer (HK). HK-toegang kan je aanvragen; voor de criteria en procedure zie deze mededeling.

HAHA

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hi guys,

Ik word helemaal gek. Het is al vaker aan bod gekomen en op internet word ik er niet wijzer van, dus ik hoop hier goed gerichte expertise te vinden :)

Het gaat om het achteraf inbouwen van de BOSE installatie in een 156 SW..

(Ik heb t al eens eerder gevraagd, maar toen maar laten liggen.. ik wil weer een poging wagen, maar ik hoop op wat meer uitgebreidere antwoorden/stappen van iemand die het gedaan heeft :) )

Wie heeft er echt-echt-écht verstand van? Ik hoor zoveel verschillende dingen erover..

Het gaat me niet om de kwaliteit oid, het gaat me om het gekloot van het inbouwen. Is het echt zo erg?
Wat moet er allemaal gebeuren?

Ik ga (als het goed is) 1 complete set incl hele kabelboom uitbouwen in Friesland volgend weekend.. en vervolgens in de mijne inbouwen.. :X

Maar ik hoor verschillende dingen over impedantie (ohm) van de Headunit (niet origineel) dus 4ohm terwijl de set 2 ohm is etc.. en nog ander gekloot van extra dingen die je moet aanschaffen.. Bose actief iets :?

Is het allemaal echt de moeite? Of kan ik beter gewoon 4 nieuwe deurspeakers (goeie) aanschaffen en de deuren 'isoleren' met van die platen enzo, zodat je een mooi diep geluid hebt?

Of heeft iemand een beter idee? Het gaat me natuurlijk om beter geluid, maar stiekum vooral ook om hoe de subwoofer is weggewerkt in de de kofferbak van de SW <3

Hopelijk weten jullie hier meer van! thnx

(En als iemand met verstand ervan, uit Friesland, volgend weekend toevallig tijd heeft..? O-) )

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 22-10-2017 12:15 ]

• Rohit
poor Leno schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:57:
Hi guys,

Ik word helemaal gek. Het is al vaker aan bod gekomen en op internet word ik er niet wijzer van, dus ik hoop hier goed gerichte expertise te vinden :)

(Ik heb t al eens eerder gevraagd, maar toen maar laten liggen.. ik wil weer een poging wagen, maar ik hoop op wat meer uitgebreidere antwoorden/stappen van iemand die het gedaan heeft :) )

Wie heeft er echt-echt-écht verstand van? Ik hoor zoveel verschillende dingen erover..

Het gaat me niet om de kwaliteit oid, het gaat me om het gekloot van het inbouwen. Is het echt zo erg?
Wat moet er allemaal gebeuren?

Ik ga (als het goed is) 1 complete set incl hele kabelboom uitbouwen in Friesland volgend weekend.. en vervolgens in de mijne inbouwen.. :X

Maar ik hoor verschillende dingen over impedantie (ohm) van de Headunit (niet origineel) dus 4ohm terwijl de set 2 ohm is etc.. en nog ander gekloot van extra dingen die je moet aanschaffen.. Bose actief iets :?

Is het allemaal echt de moeite? Of kan ik beter gewoon 4 nieuwe deurspeakers (goeie) aanschaffen en de deuren 'isoleren' met van die platen enzo, zodat je een mooi diep geluid hebt?

Of heeft iemand een beter idee? Het gaat me natuurlijk om beter geluid, maar stiekum vooral ook om hoe de subwoofer is weggewerkt in de de kofferbak van de SW <3

Hopelijk weten jullie hier meer van! thnx

(En als iemand met verstand ervan, uit Friesland, volgend weekend toevallig tijd heeft..? O-) )
ik zou 4 goeie deurspeakers kopen als ik jou was en een kleine subwoofer + versterker in de kofferbak..
Een betere radio scheelt ook al heel veel ;) Vooral een radio met de optie om de lage tonen uit te schakelen voor en achter en dan alles via de sub laten lopen.. Zo heb ik de mijne ingesteld en het klinkt echt heerlijk! Hoef je de deuren ook niet te isoleren ;) zo een kleine sub past makkelijk ergens aan de zijkant toch?
Gedoe met kabelboom zou ik echt niet aan beginnen als je geen monteur bent die weet wat die doet haha!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
rohit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:07:
[...]

ik zou 4 goeie deurspeakers kopen als ik jou was en een kleine subwoofer + versterker in de kofferbak..
Een betere radio scheelt ook al heel veel ;) Vooral een radio met de optie om de lage tonen uit te schakelen voor en achter en dan alles via de sub laten lopen.. Zo heb ik de mijne ingesteld en het klinkt echt heerlijk! Hoef je de deuren ook niet te isoleren ;) zo een kleine sub past makkelijk ergens aan de zijkant toch?
Gedoe met kabelboom zou ik echt niet aan beginnen als je geen monteur bent die weet wat die doet haha!
Ja dat is t dus.. Als ik niet met het Bose systeem aan de gang ga, wil ik ook liever geen kabels trekken waarbij de stoelen enzo eruit moeten (toch?), voor alsnog een versterker en een sub.. En een gat voorin naar mn accu moeten boren voor power Aan/uit enzo.

Want als t goed is moeten bij installatie van t Bose systeem de stoelen en banken eruit? En misschien t hele dashboard :? (geen idee, kan nergens een stappenplan vinden)

Dus dan zou ik in dat geval alleen 4 nieuwe goede speakers erin zetten..

• Rohit
poor Leno schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Ja dat is t dus.. Als ik niet met het Bose systeem aan de gang ga, wil ik ook liever geen kabels trekken waarbij de stoelen enzo eruit moeten (toch?), voor alsnog een versterker en een sub.. En een gat voorin naar mn accu moeten boren voor power Aan/uit enzo.

Want als t goed is moeten bij installatie van t Bose systeem de stoelen en banken eruit? En misschien t hele dashboard :? (geen idee, kan nergens een stappenplan vinden)

Dus dan zou ik in dat geval alleen 4 nieuwe goede speakers erin zetten..
Kabels voor subwoofer heb je zo getrokken.. Hoeven volgens mij niet al te veel eruit te halen haha..
Er is ook geen stappenplan voor haha

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 21:23

LordKnox

Opperbaas.

Ook maar eens hier melden. Afgelopen weekend mijn eerste Alfa Romeo gekocht: een Giulietta 1.4T uit 2011. 85K op de teller. Waarschijnlijk wordt die vrijdag of zaterdag geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://www.autoplaza-brunssum.nl/public/autoplaza/media/image/autodata/14934593-4.jpg

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:57:
Hi guys,

Niemand? ;w

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Belletje naar A37?

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Heb ik eerder al eens gedaan, maar kreeg toen 0 info omdat ze niet echt wisten hoe of wat.. Misschien ondertussen wel hoor.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:05
Allerd van a37 kan het je feilloos vertellen denk ik zo.

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Een kleine twee maanden geleden mijn "eerste" echte auto gekocht, zowaar een alfa 147 uit 2006. Van wat ik van de omgeving mocht begrijpen niet de meest geweldige keuze voor een eerste auto, maar wie wat anders wil dan de rest en een leuk prijsje, moet toch wat.
Auto bij een klein (geregistreerd) "handelaartje" in Deventer gevonden, alles zag er goed uit; ~124k op de teller, volledig dealer onderhouden(en bijgehouden), NAP klopte en een ervaring iemand meegenomen om de auto uit te proberen en te controleren.
Nu gebruik hem ~4weken dagelijks voor het werk en rijd ik 53km gemiddeld op een dag zonder een enkel probleem met de auto, alleen nog maar kunnen genieten.
Echter heeft naar mijn mening de versnellingsbak het vanochtend behoorlijk "opgegeven". Naar door te willen trekken in een volgende versnelling (2,3,4) begon de motor?/versnellingsbak? te haperen en begon het dashboard te knipperen met het welbekende motor(problemen)lampje. Gelukkig zat ik nog net niet op de snelweg en kon ik de auto veilig en rustig thuis rijden. Met een beetje gevoel op de koppeling en wat extra toeren ging dit best redelijk.
Inmiddels de auto bij de garage staan voor controle...

Sorry als mijn terminologie soms niet helemaal goed is :D
Maar iemand die hier ervaring mee heeft en weet of hier nog wat op te verhalen is binnen de 6 maanden wettelijke garantie?

Verwijderd

T-homas schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:44:
Een kleine twee maanden geleden mijn "eerste" echte auto gekocht, zowaar een alfa 147 uit 2006. Van wat ik van de omgeving mocht begrijpen niet de meest geweldige keuze voor een eerste auto, maar wie wat anders wil dan de rest en een leuk prijsje, moet toch wat.
Auto bij een klein (geregistreerd) "handelaartje" in Deventer gevonden, alles zag er goed uit; ~124k op de teller, volledig dealer onderhouden(en bijgehouden), NAP klopte en een ervaring iemand meegenomen om de auto uit te proberen en te controleren.
Nu gebruik hem ~4weken dagelijks voor het werk en rijd ik 53km gemiddeld op een dag zonder een enkel probleem met de auto, alleen nog maar kunnen genieten.
Echter heeft naar mijn mening de versnellingsbak het vanochtend behoorlijk "opgegeven". Naar door te willen trekken in een volgende versnelling (2,3,4) begon de motor?/versnellingsbak? te haperen en begon het dashboard te knipperen met het welbekende motor(problemen)lampje. Gelukkig zat ik nog net niet op de snelweg en kon ik de auto veilig en rustig thuis rijden. Met een beetje gevoel op de koppeling en wat extra toeren ging dit best redelijk.
Inmiddels de auto bij de garage staan voor controle...

Sorry als mijn terminologie soms niet helemaal goed is :D
Maar iemand die hier ervaring mee heeft en weet of hier nog wat op te verhalen is binnen de 6 maanden wettelijke garantie?
Dat zal de motor wel zijn - de versnellingsbak geeft geen knipperend lampje, of het moet wel heeeeelll bont uit elkaar geploft zijn en de motor raken (of je hebt een selespeed-automaat).

Doorrijden is overigens zelden een goed idee met dit soort problemen - je kan van een klein probleem, een onherstelbaar probleem maken. Als het bokken/ploffen/stotteren was, kan het vanalles zijn. Defecte bobine, bougie... Maar aangezien het motorlampje brand zal de garage daar wel snel achter zijn.

gezien je met beleid naar huis kon rijden, hoop ik het beste voor je. Klein electronisch dingetje kan gebeuren, maar is zonder verder uitleg weinig over te zeggen.

• T-homas
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

Dat zal de motor wel zijn - de versnellingsbak geeft geen knipperend lampje, of het moet wel heeeeelll bont uit elkaar geploft zijn en de motor raken (of je hebt een selespeed-automaat).

Doorrijden is overigens zelden een goed idee met dit soort problemen - je kan van een klein probleem, een onherstelbaar probleem maken. Als het bokken/ploffen/stotteren was, kan het vanalles zijn. Defecte bobine, bougie... Maar aangezien het motorlampje brand zal de garage daar wel snel achter zijn.

gezien je met beleid naar huis kon rijden, hoop ik het beste voor je. Klein electronisch dingetje kan gebeuren, maar is zonder verder uitleg weinig over te zeggen.
Ja ik heb er zelf relatief weinig ervaring mee, en het was een minimale afstand.
Inmiddels een telefoontje van de garage mogen ontvangen dat er toch wel een serieus probleem was en dat ze het liever niet over de telefoon wouden behandelen.

Dus vanmiddag maar even langsgaan en alvast een van mijn nieren op de zwarte markt zetten _/-\o_

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:05
Succes.. we horen het graag.

• Alfa Novanta
succes!!! :'(

• T-homas
Achteraf toch behoorlijk schrikken.

Uiteindelijk de auto dus met motorproblemen naar de garage gebracht waar het om een kapotte ontsteking/bobine in de eerste cilinder ging.
Echter was dat niet het enige;

De schokdempers waren zodanig doorgeroest dat het gevaarlijk is om met de auto de weg op te gaan, en bij de garage vonden ze het wonderbaarlijk dat deze ooit door de APK zijn gekomen 2 maanden geleden. Voor het zelfde geld had ik dus met de auto op de kop ergens op de snelweg kunnen liggen.

Daarnaast waren de remschijven voor en achter+blokken zodanig versleten dat het invloed heeft op de remafstand en daarmee de rijveiligheid. Echter zouden ze voldoende zijn om door een APK te komen echter is hier niks geen notitie van gemaakt of iets van bekend. En heeft volgensmij iedereen met gezond verstand deze graag vervangen als ik de garage mag begrijpen.

Daarnaast was de "fuseekogel" van de draagarm rechtsvoor zwaar versleten en toe aan vervanging ook een APK puntje maar niet iets dat perse vervangen moest worden. Echter is hier uiteraard ook niks over verteld.

Daarnaast lekt de versnellingsbak (pakking) waarschijnlijk bij de carter helft. Deze lekkage zagen wij tijdens de bezichtiging ook al bij de auto. Waarbij de handelaar ervan overtuigd was dat het om water ging uiteindelijk toch laten controleren. "Het is schoongemaakt weer goed aangedraaid en verholpen." Nja dikke vinger dus...

En de distributieriem is zeer binnenkort aan de beurt echter was dit reeds bekent en ingecalculeerd.

All met al zal de dagwaarde van de auto nog een keer over kop moeten wil ik dit allemaal goed oplossen en laten verhelpen.

Uiteindelijk een dikke harde les geweest dus. Voortaan dus mooi de auto door een 3e partij laten controleren ergens op een brug om ook goed onder/binnenkant te kunnen kijken. Waar dus ook in dit geval de schade pas echt zichtbaar is. Nooit zomaar vertrouwen op een onderhoudsgeschiedenis en een grote onderhoudsbeurt 5000km/~1-1,5jaar geleden.

Hopen dat ik met wat geluk nog een gedeelte van de schade kan verhalen bij de handelaar. Omdat zijn gewoon een ondeugdelijke auto hebben verkocht die officieel niet eens de weg op mag en zo'n beetje total loss is verklaard op basis van de onderhoudskosten. :')

• RinuX
T-homas schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:17:
Achteraf toch behoorlijk schrikken.

Uiteindelijk de auto dus met motorproblemen naar de garage gebracht waar het om een kapotte ontsteking/bobine in de eerste cilinder ging.
Echter was dat niet het enige;

De schokdempers waren zodanig doorgeroest dat het gevaarlijk is om met de auto de weg op te gaan, en bij de garage vonden ze het wonderbaarlijk dat deze ooit door de APK zijn gekomen 2 maanden geleden. Voor het zelfde geld had ik dus met de auto op de kop ergens op de snelweg kunnen liggen.

...
De auto zal wel een zwarte APK gekregen hebben...

• Alfa Novanta
kweenie .. kan natuurlijk, maar klinkt ergens ook een beetje als ..
"we willen wat te doen hebben, dus we zullen eens even kijken wat we verder nog erbij kunnen verzinnen"

Je vraag was naar die motorstoring te kijken .. why the hell kijken ze dan naar schokbrekers, remmen en de fuseekogels? Dan zijn ze echt op zoek naar iets imho
Daarnaast waren de remschijven voor en achter+blokken zodanig versleten dat het invloed heeft op de remafstand en daarmee de rijveiligheid.
als er nog blok op zit dan remt een rem .. is de blok op dan piept en krast hij, metaal op metaal. Zit imho weinig tussenin wat de "invloed heeft op de remafstand en daarmee de rijveiligheid. " .. vaak genoeg niks gemerkt en ondertussen was er een blokje op tot op het metaal. :z

Kijk, dat ze aan vervanging toe zijn, prima. Kan zijn dat het bij de APK keurig werkte. En dan verzuimen ze wel eens een opmerking te maken. Daarom kun je het beste ook altijd even daar naar vragen. Btw met een krik en een zaklamp kun je zelf ook wel je remblokken controleren. >3mm is prima te doen.

Ik zou ze niet direct op hun blauwe oogjes geloven. Zelden een goede garage getroffen die vertrouwen gaf.
Ik ben nu bij een Vakgarage en dat is eindelijk gewoon een club die gewoon doet wat ik vraag en eerlijk advies geeft. Bovendien kun je in een online calculator aangeven wat je aan je auto wilt laten doen en dan krijg je direct een vaste scherpe prijs en daar doen ze het dan ook voor. :)

http://www.vakgaragehofst...atsafspraak/werkzaamheden

• T-homas
Uiteraard dat ben ik volkomen met je eens, de meeste garages proberen uiteindelijk zoveel mogelijk werk naar zich toe te trekken. Maar ik heb ze wel duidelijk gevraagd om ook een algehele controle te doen, vandaar dat de andere punten ook naar bovenkomen. De enige prioriteit zijn de schokdempers, het motor probleem en eventueel de lekende versnellingsbak.
Wij hebben hier in enschede ook een vakgarage zitten, echter via hun site ontbreken er nog wel een aantal werkzaamheden. Dus misschien vandaag ook maar eens daar een belletje naar doen kijken wat daar mogelijk is, alvast bedankt voor de tip!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Waarom niet terug naar de garage/handelaar waar je de auto hebt gekocht?

• T-homas
VeeGee schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:26:
Waarom niet terug naar de garage/handelaar waar je de auto hebt gekocht?
Heb ik ook gedaan, maar een gedeelte is ook gewoon slijtage en dat hoort nou eenmaal bij een 11 jaar oude 2e hands auto. En dat is een harde leerschool geweest voor mij voor een volgende auto die ik ga kopen.

Op basis van de schokbrekers en de lekkage tussen de versnellingsbak en carter hadden ze de auto niet mogen verkopen. Want met deze schokbrekers had de auto nooit de weg op gemogen, de lekkage zouden zij naar kijken en oplossen, wat dus niet gebeurd is.
Echter probeert de handelaar alles te ontkennen en schuift het schokdemper probleem richting de garage waar zij de APK hebben laten doen. Echter is zo'n garage niet verantwoordelijk om kosten te maken of onderdelen te vangen, dus die kan ik hooguit op wat RDW keurmeester puntjes pakken. Niet echt een prioriteit :D . Dus ik ben nu met de juridische bijstand bezig om te kijken waar ik daadwerkelijk wettelijk gezien sta m.b.t. tot de schokbrekers en lekkage. Om het van daaruit dus weer bij de handelaar neer te kunnen leggen.

De rest is gewoon jammer maar daar kan je niemand verantwoordelijk voor houden door de leeftijd en daarmee de slijtage, gewoon een slechte controle van mij :+ .

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
T-homas schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:37:
[...]

Heb ik ook gedaan, maar een gedeelte is ook gewoon slijtage en dat hoort nou eenmaal bij een 11 jaar oude 2e hands auto. En dat is een harde leerschool geweest voor mij voor een volgende auto die ik ga kopen.

Op basis van de schokbrekers en de lekkage tussen de versnellingsbak en carter hadden ze de auto niet mogen verkopen. Want met deze schokbrekers had de auto nooit de weg op gemogen, de lekkage zouden zij naar kijken en oplossen, wat dus niet gebeurd is.
Echter probeert de handelaar alles te ontkennen en schuift het schokdemper probleem richting de garage waar zij de APK hebben laten doen. Echter is zo'n garage niet verantwoordelijk om kosten te maken of onderdelen te vangen, dus die kan ik hooguit op wat RDW keurmeester puntjes pakken. Niet echt een prioriteit :D . Dus ik ben nu met de juridische bijstand bezig om te kijken waar ik daadwerkelijk wettelijk gezien sta m.b.t. tot de schokbrekers en lekkage. Om het van daaruit dus weer bij de handelaar neer te kunnen leggen.

De rest is gewoon jammer maar daar kan je niemand verantwoordelijk voor houden door de leeftijd en daarmee de slijtage, gewoon een slechte controle van mij :+ .
Laat je niet in de luren leggen door die handelaar met is gewoon "slijtage" hij moet je gewoon een deugedelijke auto verkopen voor dat geld. Dus ik zou idd eens even langsgaan dat hij dit moet gaan oplossen en anders met juridische stappen dreigen. Dus eigenlijk eens even de rollen omdraaien en je niet laten afbluffen.
Pagina: 1 ... 78 ... 118 Laatste