DonJunior schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:56:
[...]
Dit dus. Ik spreek ook nergens dat ik niet wil betalen inderdaad.. Dat is ook het issue niet.. het issue was dat ze me niet eens wilde helpen. Beetje vreemde reactie ook van @
Specht om meteen aan te nemen dat ik niet zou willen betalen of door zou rijden naar een beun..

Nou ik denk niet dat hij bedoelde dat jij naar een beunhaas gaat nadat je de fout / oorzaak indicatie zou hebben. Hij bedoelt (lijkt mij) dat garages dat gewend zijn van mensen in het algemeen. Hun zullen dan ook vast en zeker gewend zijn dat mensen een indicatie krijgen van de problemen en deze mensen nooit meer terug ziet. Niet bepaald een probleem indien ze de tijd in rekening brengen, maar again: de tijd hiervoor moet wel aanwezig zijn. Is er geen tijd dan is er geen tijd
Stel je hebt 5 monteurs die keihard aan het werk zijn, misschien wel achter liggen met hun werk en dan komt iemand binnen die even snel iets tussendoor gedaan wilt hebben. Dat is praktisch onmogelijk natuurlijk.
Heeft iemand een afspraak om de auto om 4 uur op te halen, jij staat daar om 10 minuten voor 4 en ze gaan even met jouw auto aan de slag. Wat moet de andere klant denken indien zijn wagen nog niet klaar is maar wel zijn monteur met jouw auto bezig ziet?
Die zal wel denken: hier kom ik niet meer terug zonder excuses, zomaar met mijn auto stoppen om even tussendoor quick money te maken op een andere auto.
Stel jij bij de dealer een rare of verkeerde vraag? Zeer zeker niet, maar men moet wel beseffen dat werkende mensen niet zomaar hun huidige werk kunnen stil leggen voor een tussendoortje (kan jij ook niet lijkt mij indien je voor een bepaalde tijd iets af moet leveren, dan kan je niet even klusjes van andere mensen aannemen en je deadline mislopen).
Bij mijn vaste garage komt het ook weleens voor dat ze niet per direct naar mijn auto kunnen kijken, ik weet dat ik ze van te voren moet bellen en een afspraak moet inplannen. Hebben ze tussendoor tijd dan rij ik er direct naartoe, hebben ze het druk dan maak ik een afspraak. Dit terwijl hij al heel wat maandlasten heeft kunnen betalen van het onderhoud aan mijn auto haha

Maar doordat ik een vaste klant ben wilt het niet zeggen dat al het personeel in mijn bezit is.
Maar goed, stel jij stond daar en je zag daar 2-3 monteurs met elkaar grappen te maken en niks te doen terwijl ze geen pauze hadden.. Ja dan zou ik ook boos worden indien ze mij niet willen helpen, dan is het doei en tot nooit.
Echter in jouw situatie denk ik dat ze simpelweg geen tijd hadden, anders hadden ze je vast en zeker geholpen (eventueel tegen betaling).
Ps. ik wil het niet opnemen voor die dealer waar jij geweest bent, ik ken die niet eens. Echter denk ik dat dit is wat @
Specht bedoelt