Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 76 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 21:03
Ik mag me hier ook aanmelden!

(eigenlijk mocht dat al, heb samen met een collega een Alfa romeo 33 1.7 16V met 120K op de teller om op te knappen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TUxEuRk.jpg

Maar ga vanavond mijn Alfa 156 2.5 V6 ophalen! Heeft 155K op de teller met NAP, moeten wel wat kleine dingetjes aan gebeuren, maar niets wat we niet zelf kunnen. Heb er super veel zin in, en heb de auto voor een zeer strakke prijs kunnen kopen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tc1FV38.jpg

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08
nixjuh schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:44:
Ik mag me hier ook aanmelden!

(eigenlijk mocht dat al, heb samen met een collega een Alfa romeo 33 1.7 16V met 120K op de teller om op te knappen)

[afbeelding]

Maar ga vanavond mijn Alfa 156 2.5 V6 ophalen! Heeft 155K op de teller met NAP, moeten wel wat kleine dingetjes aan gebeuren, maar niets wat we niet zelf kunnen. Heb er super veel zin in, en heb de auto voor een zeer strakke prijs kunnen kopen!

[afbeelding]
Aaah nostalgie gevoelens de 33 mijn aller eerste Alfa toen ik 18 was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

GA!S schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 03:02:
* GA!S heeft een speeltje gekocht...
En dat is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Blijft leuk zo'n 33....

Kan me nog leuke dingen herinneren met mijn 1.7 8v (of niet Sander en ing._Buttje).

@Tom: Goed AR jaar dit jaar geloof ik :P

BMW 535D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

-Sander-

///M Powerrrrrr

Prachtig zo'n 33, echte youngtimer! Goed dat je hem gaat opknappen er zijn er nog maar een hand vol van te krijgen helaas :'(

Hoop herinneringen aan de 33's idd 8) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn eerste Alfa was een 33 1.7 16v QV, in het rood met 15" Ronals, geweldig auto was dat. Gruwelijk snel, en remmen als een fiets, maar mocht de pret niet drukken. En de pook in de stoel drukken om in ze 2 te komen. :D

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Straks ophalen, komt helaas niet in de buurt van een 4C :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:36
GA!S schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:07:
Straks ophalen, komt helaas niet in de buurt van een 4C :+
Ik weet het >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:22
Hi guys,

Ik zit al een tijdje te speuren naar een (eerste) auto en hierbij komt toch elke keer de 159 naar boven als favoriet. Dit heeft verder totaal geen objectieve redenering. <3

Echter, het valt me op dat ze ook voor redelijk goedkoop te krijgen zijn (onder de €5000). Natuurlijk is de aanschaf niet de enige kostenpost, dus ik vraag mij af of jullie ervaring hebben moet hoeveel zo'n wagen moet kosten per maand (aan onderhoud). Heb zelf al een aantal gebruiksreviews gelezen en (aankoop)videos bekeken en het lijkt me best een betrouwbaar ding? Het wordt bijna een verantwoorde keus. :P

(Zoiets als dit: Marktplaats link )

Het zal sowieso nog even duren voordat ik daadwerkelijk iets koop (omdat ik ook motor rijd en dat gaat wel prima in de zomer), maar ik merk wel steeds vaker dat een auto wel praktisch is.

Thanks alvast!

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:01:
Mijn eerste Alfa was een 33 1.7 16v QV, in het rood met 15" Ronals, geweldig auto was dat. Gruwelijk snel, en remmen als een fiets, maar mocht de pret niet drukken. En de pook in de stoel drukken om in ze 2 te komen. :D
Dat was ook mijn eerste auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Nero22 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:40:
Hi guys,

Ik zit al een tijdje te speuren naar een (eerste) auto en hierbij komt toch elke keer de 159 naar boven als favoriet. Dit heeft verder totaal geen objectieve redenering. <3

Echter, het valt me op dat ze ook voor redelijk goedkoop te krijgen zijn (onder de €5000). Natuurlijk is de aanschaf niet de enige kostenpost, dus ik vraag mij af of jullie ervaring hebben moet hoeveel zo'n wagen moet kosten per maand (aan onderhoud). Heb zelf al een aantal gebruiksreviews gelezen en (aankoop)videos bekeken en het lijkt me best een betrouwbaar ding? Het wordt bijna een verantwoorde keus. :P

(Zoiets als dit: Marktplaats link )

Het zal sowieso nog even duren voordat ik daadwerkelijk iets koop (omdat ik ook motor rijd en dat gaat wel prima in de zomer), maar ik merk wel steeds vaker dat een auto wel praktisch is.

Thanks alvast!
De jts is niet zo'n goede motor, ze schijnen nogal last te hebben van oprekkende distributie kettingen. Hij is ook redelijk zwaar, dus een tamme motor is sowieso wel een no-go.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:22
fynrd1 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:35:
[...]

De jts is niet zo'n goede motor, ze schijnen nogal last te hebben van oprekkende distributie kettingen. Hij is ook redelijk zwaar, dus een tamme motor is sowieso wel een no-go.
Sja, dat is de afweging: of die 1.9 of de 1.8. Ik lees dat de 1.8 zomaar fijner kan zijn om mee te rijden door snellere "pick up".

Stoplichtsprinters ben ik toch niet gewend, want ik ben opgegroeid in kleine wagentjes (Opel Astra G, Peug 306, Renault Twingo/Clio). Pas sinds een paar maanden ken ik 160 pk (in een Passat van mijn schoonpa) en het "plezier" daarvan. Voor echte snelheid pak ik wel de motor. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nero22 op 22-04-2017 11:55 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Iemand ervaring met de guilietta en een kinderwagen? Past deze makkelijk en kan er evt nog de wieg bij?
Wil zo graag ene kopen maar ben bang met onze kleine spruit erbij dat ie me snel te klein is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Met een Bugaboo in de achterbak is hij wel voor 80% gevuld..Dat is dan wel het onderstel + lichamelijke of zitdeel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
alki schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:03:
Iemand ervaring met de guilietta en een kinderwagen? Past deze makkelijk en kan er evt nog de wieg bij?
Wil zo graag ene kopen maar ben bang met onze kleine spruit erbij dat ie me snel te klein is
Proefrijden en je kinderwagen (thuis) proberen erin te krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gisteren gekocht, een plaatje van een Spider. Een 2002 Phase 2, zwart leer, hardtop en bagagerekje. Door de vorige eigenaar uit Duitsland gehaald in 2010 met destijds slechts 25.000 km, inmiddels 47.000 en nog altijd zo goed als nieuw. Naast de GT 3.2 wordt dit de hobby-auto samen met mijn vader die al sinds 1998 een GTV fase 1 rijdt. De GTV komt nauwelijks buiten en wordt nu vervangen door deze spider.

Betere foto's komen nog, gisteren tussen de bedrijven door alleen op kunnen halen en direct de garage in gereden. Spider gaat lekker binnen slapen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/Spider/Spider-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/Spider/Spider-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/Spider/Spider-03.jpg

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49
Heel apart zo met een hard top. :o
Blijft een fascinerend model met die knoepert van een motorkap, die oplopende zijlijn, die kont met doorlopende lichtbalk. Kon wel wat grotere velgen hebben en een paar cm omlaag ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Setje 17"teledials staan op de lijst. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Goed bezig ;) Blijft een gaaf model!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb iets leuks gekocht..
  • Chip tussen de 175 en 185pk in
  • Biltsteins en Eibachs eronder
  • Katvervanger
  • Geen gasklep
  • Geen EGR
  • Geen einddemper
  • Yatour
  • GTA Teledials 17"
  • en rode remklauwen
Helaas wel fookiewoekie banden, ergens deze maand maar pilot sports eronder timmeren. Ding gaat als een trein, en bovenin de toeren blijft hij maar steeds harder doorgaan. Hij trekt hem zo het rood in, ik denk dat ik de software even moet laten nakijken, aangezien hier een aftermarket turbo met FMIC op heeft gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://qpkjea.dm2301.livefilestore.com/y4mqfSO6i6MCNqn_6y8Ee6L0x8NfI2wulKZfE2VFTQHiG9Y2V6I8i-myf6pHHLJJOcwBVOCwhzUS1jqwijF3Mbh2JeNpx6lX04zkaeM5O9cTx0jtbaySN7l7t-rBRsVGBEVxrIuFzF7UbGzX23ZRXZxj97k8C9eBOer0cJxsYOMJhRxN7wQqenIHEyPjsCCOlLbgCsqSNXRNyQkmW9MP5b4Gg?width=1024&height=768&cropmode=none

[ Voor 23% gewijzigd door fynrd1 op 08-05-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
fynrd1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:59:
Ik heb iets leuks gekocht..
  • Chip tussen de 175 en 185pk in
  • Biltsteins en Eibachs eronder
  • Katvervanger
  • Geen gasklep
  • Geen EGR
  • Geen einddemper
  • Yatour
  • GTA Teledials 17"
  • en rode remklauwen
Helaas wel fookiewoekie banden, ergens deze maand maar pilot sports eronder timmeren. Ding gaat als een trein, en bovenin de toeren blijft hij maar steeds harder doorgaan. Hij trekt hem zo het rood in, ik denk dat ik de software even moet laten nakijken, aangezien hier een aftermarket turbo met FMIC op heeft gezeten.

[afbeelding]
Vette bak #kwijl.

Maar ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ft86club.com/forums/attachment.php?attachmentid=33083&stc=1&d=1365310876

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Mektheb schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Vette bak #kwijl.

Maar ook ;)

[afbeelding]
Ja, maar ik heb er ook vakkundig 50KW van afgehaald, namelijk van die QV stickers op de schouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
fynrd1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Ja, maar ik heb er ook vakkundig 50KW van afgehaald, namelijk van die QV stickers op de schouders...
Haha !

Blijf de GTA velgen waarderen, helemaal in een iets donkerder kleurtje.

Netjes erg netjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
feli d:)b
  • Geen gasklep
euh .... hoe regelt ie dan nu de airflow?? :?
Ding gaat als een trein, en bovenin de toeren blijft hij maar steeds harder doorgaan. Hij trekt hem zo het rood in, ik denk dat ik de software even moet laten nakijken, aangezien hier een aftermarket turbo met FMIC op heeft gezeten.
.. en die is er nu af?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Mektheb schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Haha !

Blijf de GTA velgen waarderen, helemaal in een iets donkerder kleurtje.

Netjes erg netjes :D
Klopt, ik kon ook mijn oude velgen (17" spaak) erop laten zetten, maar die staan leuk onder een 156, maar saai en erg standaard onder een GT. Voor een paar 100 kon ik ook 18" Toora's eronder zetten, maar werd mij afgeraden ivm hoger gewicht, en minder comfort. Optisch is dat wel het mooist trouwens, maar de GTA's staan ook goed, en ergens ook wel origineel aangezien deze combo eigenlijk niet voor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

euh .... hoe regelt ie dan nu de airflow?? :?
Gasklep heb je niet nodig bij een diesel, die is puur om de motor rustiger te kunnen uitzetten.
.. en die is er nu af?
De turbo en intercooler zijn hersteld naar standaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Als het een fatsoenlijke chip en vorige eigenaar is, dan is ie getuned op die grotere intercooler en turbo. Dus ik zou daar wel iets aan doen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_Atuz9XgAA-qhb.jpg:large
Beauty in green. Alfa Romeo Montreal GTV. Nürburgring 1000 km.1973.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-bd1ZQXoAApMC4.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9O1N8lXoAY1xlL.jpg:large
Race cars may be smaller than they appear.
Rolf Stommelen (Alfa Romeo T33/3) 6 Hours of Watkins Glen 1971.

[ Voor 44% gewijzigd door nachtnet op 04-05-2017 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/Spider/Spider-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/Spider/Spider-05.jpg

Eindelijk eens stukje kunnen rijden. Als het weer maandag nog zo goed is pak ik hem eens mee naar het werk. Moet het halve land door deze week, niks zo leuk als naast de spits rijden over de b-wegen.

[ Voor 34% gewijzigd door GA!S op 07-05-2017 00:44 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_LEPvSXsAAG1KJ.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
De nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/ra1dhtm5v/IMG_20170513_085358121.jpg

Weet iemand overigens wat dit geluid is? Het blijft een alfa he. ;)
YouTube: MiTo 1.4 noise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 15:05
Geen verstand van, klinkt als een riem...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
Vond ik ook, mijn garage dacht speling op de turbo.

Ik hoop een pakking o.i.d.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
@Alfa90_Buttje en anderen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_yBiGzXgAAMA0K.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_yzhcsWsAA4YJt.jpg:large
Nog 1tje dan. @Alfa90_Buttje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Lekkere plaatjes! @nachtnet :Y <3

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
ja, die komen zo af en toe eens langs op twitter via iemand die ik voornamelijk voor F1 volg. Hier plaatsen is dan de beste oplossing.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:15:
[...]

ja, die komen zo af en toe eens langs op twitter via iemand die ik voornamelijk voor F1 volg. Hier plaatsen is dan de beste oplossing.. :)
Wordt gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N!co
  • Laatst online: 16-09 15:49
Heb al een jaar of 2 een alfa GT 1.8. Maar nu een probleem met het raam aan de bestuurderskant.
De knop om te bedienen is prma, want hoor wel piepjes.
Als ik de accupool even los laat hangen en weer aansluit zit er een beetje beweging in maar lijkt alsof die het niet trekt en in een soort beveiliging schiet waardoor die helemaal niet meer beweegt.

Ik heb al geprobeerd 12Volt te zetten direct op de motor maar dat doet helemaal niets. Lijkt zelfs alsof er geen stroom loopt.
Weet iemand wat die motor hoort te doen. Er zitten 4 dunnen draden aan en 2 dikke. Die dikke lijkt me voor de motorspanning. Maar moet ik nog iets met die andere draden doen? Door verbinden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zit het raam niet gewoon vast? Even iemand op het knopje laten drukken en jij (met beleid) het raam naar beneden duwen. Als dat het was...daarna even invetten met vaseline langs de rand, scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

N!co schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:00:
Heb al een jaar of 2 een alfa GT 1.8. Maar nu een probleem met het raam aan de bestuurderskant.
De knop om te bedienen is prma, want hoor wel piepjes.
Als ik de accupool even los laat hangen en weer aansluit zit er een beetje beweging in maar lijkt alsof die het niet trekt en in een soort beveiliging schiet waardoor die helemaal niet meer beweegt.

Ik heb al geprobeerd 12Volt te zetten direct op de motor maar dat doet helemaal niets. Lijkt zelfs alsof er geen stroom loopt.
Weet iemand wat die motor hoort te doen. Er zitten 4 dunnen draden aan en 2 dikke. Die dikke lijkt me voor de motorspanning. Maar moet ik nog iets met die andere draden doen? Door verbinden ofzo?
De raambedieningscomputer is ook nog een berucht probleem bij de GT's. Die gaan vaak kapot met dit als gevolg. Zit aan de binnenkant van de deur achter de binnenbekleding/paneel. Even er af halen en je ziet hem zitten. Vervangen met een versie met softwareversie 17 of hoger, die gaan niet meer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ja, dat had ik inmiddels gevonden. Kan die hem ook nog even uitwisselen met de bijrijders-kant. Dat raam werkt nog goed.

Maar ik ben toch bang dat het de motor zelf is. Als ik er een beetje aan rommel meet ik 6Ohm tussen de draden van de motor. Als ik er dan spanning op zet geeft die een schokje en stopt die. Als ik dan weer weerstand meet is het in de kilo-Ohms.

Ben nu blij dat ik hem uiteindelijk dicht gekregen heb. Motor stekker heb ik nu los gehaald en over een week of 2 als ik m'n hobby auto uit de stalling heb zal ik er nog eens goed naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Gisteravond een of andere klootviool in een afgetrapte Prius achterop mijn Alfa geknalt. Was druk en filevorming op de snelweg, en hij zat dus niet op te letten omdat ie naar de wc moest... |:( :X

Anyway achterbumper dus kapot en wellicht ook nog onderhuidse schade... :|
Beide wel allrisk verzekerd, maar ik begin de bezoekjes aan de schadehersteller om het half jaar nu wel irritant te vinden...
Misschien moet ik toch maar is een andere auto gaan rijden... O-)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specht schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:42:
Gisteravond een of andere klootviool in een afgetrapte Prius achterop mijn Alfa geknalt. Was druk en filevorming op de snelweg, en hij zat dus niet op te letten omdat ie naar de wc moest... |:( :X

Anyway achterbumper dus kapot en wellicht ook nog onderhuidse schade... :|
Beide wel allrisk verzekerd, maar ik begin de bezoekjes aan de schadehersteller om het half jaar nu wel irritant te vinden...
Misschien moet ik toch maar is een andere auto gaan rijden... O-)
Dat zal op z'n minst je bumperbalk achter en wellicht ook je koffervloer iets opgedrukt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

15 juni gaat ie naar de schadehersteller voor reparatie.
Heb er wel een trekhaak onder zitten btw, en het lijkt erop dat die de grootste klap opgevangen heeft.
Als de trekhaak vervangen moet worden, dan laat ik hem eraf en cash ik de knaken van de verzekering.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specht schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:46:
15 juni gaat ie naar de schadehersteller voor reparatie.
Heb er wel een trekhaak onder zitten btw, en het lijkt erop dat die de grootste klap opgevangen heeft.
Als de trekhaak vervangen moet worden, dan laat ik hem eraf en cash ik de knaken van de verzekering.
Desnoods ram je er een 2ehands trekhaak onder en vang je poen voor een nieuwe _/-\o_

Nadeel is alleen dat 'ie op je chassisbalken bevestigd zit. Bij een beetje klap op de trekhaak zijn die ook meteen ingeduwt. Kan je wel goed voor vangen maar is moeilijk te herstellen.

Hopen dat die Prius een lekkere zachte voorkant had :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Gezien ik mijn GT de laatste tijd toch wel heel hard aan het missen ben, betrap ik mezelf er op dat ik weer aan het shoppen ben:) Kom ik helaas langs dit:
http://www.autoweek.nl/oc...22901/20-jts-progression/

Waarom in HEMELSNAAM? Koop dan een celica oid:(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:24:
Gezien ik mijn GT de laatste tijd toch wel heel hard aan het missen ben, betrap ik mezelf er op dat ik weer aan het shoppen ben:) Kom ik helaas langs dit:
http://www.autoweek.nl/oc...22901/20-jts-progression/

Waarom in HEMELSNAAM? Koop dan een celica oid:(
Die ranzige stoelmat die er in blijft liggen voor de foto maakt het echt helemaal af.

Ik geef er 1000e voor. Besteed ik de rest aan het terugbouwen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Die ranzige stoelmat die er in blijft liggen voor de foto maakt het echt helemaal af.

Ik geef er 1000e voor. Besteed ik de rest aan het terugbouwen :'(
die stoelmat maakt hem wel echt af.. zou hem niet zonder willen kopen!!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Me turbo is helaas overleden, gelukkig goed afgelopen! Komt een aangepaste turbo van Coen (Falco) op, tenminste als die hem op voorraad heeft. Anders maar een splinternieuwe bij Hoet vandaan.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

fynrd1 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:44:
Me Mijn turbo is helaas overleden, gelukkig goed afgelopen! Komt een aangepaste turbo van Coen (Falco) op, tenminste als die hem op voorraad heeft. Anders maar een splinternieuwe bij Hoet vandaan.. :-(
ftfy ;)

Hij had er afgelopen week nog eentje op Facebook geplaatst.
Levert hij nog steeds zo langzaam trouwens?

Net voor het eerst een Stelvio in het wild gezien, kwam me tegemoet rijden, ik herkende de auto vrij snel aan de DRL. Donkerblauw metallic, weet niet of ik dat heel mooi vindt..., maar wat ik er zo van zag, ja....leuk tweede autotje! :P Een Gulia voor mij en de Stelvio voor de vrouw en dan nog een klassieke Gulia in de garage :Y #keepdreaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
ik kan geen Alfa Romeo topic vinden.
Maar weet iemand het volgende.. ik te kijken voor een Alfa Romeo Guilietta 2.0 diesel. (bouwjaar 2014 2015)

Maar wat is de interval van het onderhoud? (kmstand en en jaar)
en wanneer moet de dist riem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

pinda powerrr schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:56:
[...]

ftfy ;)

Hij had er afgelopen week nog eentje op Facebook geplaatst.
Levert hij nog steeds zo langzaam trouwens?

Net voor het eerst een Stelvio in het wild gezien, kwam me tegemoet rijden, ik herkende de auto vrij snel aan de DRL. Donkerblauw metallic, weet niet of ik dat heel mooi vindt..., maar wat ik er zo van zag, ja....leuk tweede autotje! :P Een Gulia voor mij en de Stelvio voor de vrouw en dan nog een klassieke Gulia in de garage :Y #keepdreaming
Dat is voor mij ook even afwachten, aankomende week heb ik het gelukkig rustig. Er mag dus wel een weekje over heen gaan wat mij betreft. Scheelt toch aardig wat.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-91.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-92.jpg

Italiaanse electronica debuggen en meteen de middenconsole maar ff schoongemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door GA!S op 04-06-2017 17:01 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
want? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tankklep wilde niet meer open, had alles al gemeten dus vreesde kabelbreuk. Belangrijkste massa zit onder de middentunnel dus alles los. Kabels waren in orde en massa-verbinding was prima. Blijkt dat het relais bij doormeten prima werkt, maar als er spanning op komt te staan klapt ie er uit. Ondertussen alles goed schoongemaakt, dus helemaal voor niets was het niet. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Opgelost met nieuw relais. :+ Tip van de week, werking van een relais meten met verbruiker aangeschakeld.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
GA!S schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:03:
Opgelost met nieuw relais. :+ Tip van de week, werking van een relais meten met verbruiker aangeschakeld.
Aan de filename te zien heb je een 3.2 V6. Bevalt die? Ik heb een jaartje geleden ongeveer mijn 2.0 jts selespeed verkocht en een mito gekocht. Mito is prima, niks mis mee, maar voel er helemaal niets bij! Wil daarom voor mezelf weer een GT gaan kopen en de vrouw in de mito laten knorren. Ik wil NOOIT MEER IETS wat op selespeed lijkt dus het gaat hoe dan ook een handbak worden:)

Nu kom ik van alles tegen en ben ik een beetje bekend met de issues met de 2.0 jts (regelmatig nieuwe bougies, oliezuipertje etc.), maar ik lees wel heel goede dingen over de V6.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat kan ik zeggen, teller staat op 290.000 km, waarvan 2/3 door mij is gemaakt. Breng wel een flinke spaarpot mee om ze rijdend te houden. Onderdelen zijn zeldzaam aan het worden en je kunt nergens bij. Regulier onderhoud als een dynamo of startmotor vervangen zijn al snel een dag sleutelen. Je bent geneigd om een distributieriem of koppeling meteen mee te pakken als de boel toch los moet.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afgelopen week een lang weekend naar Oostenrijk geweest. Vliegtuig gepakt naar Munchen en een leuk speeltje gehuurd: VW Golf 7 GTI.
Koste fors minder als een Alfa Giulia 180pk Diesel via de lokale Alfa Dealer in Munchen en zelfs een Giulietta 1.4 120pk was veel duurder. :')
Dus uiteindelijk een hele makkelijke keuze.

Kreeg de Golf facelift (MY2017) mee, met 230pk en DSG versnellingsbak, en ik heb me daar echt prima mee vermaakt. Auto geeft enorm veel vertrouwen en rijd perfect. Heb er oa de Grossglockner weg mee gereden, zelfs bergop nog bakken aan koppel, vermogen en snelheid. DSG bak is fenomenaal bij handmatig schakelen. 8)
Automatische standen konden me iets minder bekoren (te zuinig ingesteld, te vaak in lage toeren, of juist te sportief, te hoge toeren).
Qua wegligging vergelijkbaar met mijn Giulietta 1.4 Turbo Multiair, maar verder in alle opzichten een veel betere auto. Alfa heeft bij een eventuele opvolger van de huidige Giulietta echt werk aan de winkel.
Alleen weinig emotie, en tikje saai (het blijft een Golf), maar in het geval van de GTI versie zou mij dat niet eens uitmaken als ik in de markt was voor een nieuwe hot hatch. :o O-)
Misschien toch maar is een proefritje met een Giulietta QV TCT maken... want zelf schakelen voelt ineens ouderwets en langzaam. En de Giulia 2.0T is financieel nog steeds buiten bereik... :P

Over Giulia's gesproken, heb er geen enkele gezien in zuid Duitsland en Oostenrijk... Duitsland enkel Audi's A4 en A6 en dikke :P BMW 3, 4, 5 en 7 series (ook in M uitvoering).
Oostenrijk vooral veel Audi Q3 en Q5's (dus daar moet Alfa met de Stelvio aan de bak qua marketing...)

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/golf9.jpg
Sorry voor deze vervuilende foto's, maar ik geef de schuld aan Alfa, hadden ze maar een vloot Giulia's aan alle verhuurtoko's in Munchen moeten slijten. :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Iemand nog een idee waar je lakstiften kan bestellen?
Het probleem is dat ik mijn kleur niet kan vinden. Grigio antares 651 lijkt niet te vinden op diverse sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cramthabam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:50:
Iemand nog een idee waar je lakstiften kan bestellen?
Het probleem is dat ik mijn kleur niet kan vinden. Grigio antares 651 lijkt niet te vinden op diverse sites.
U vraagt wij draaien! :P

http://www.automatemmen.n...ntaresstromboli-metallic/

en hier kan je zelf je typeplaatje/kleurcode invullen en maken ze het:

https://spotrepair-fontey...lakstift-alfa-romeo-30ml/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Perfect. bestelling is gedaan. Eens kijken wat dit wordt qua kleur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Specht schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:13:
Afgelopen week een lang weekend naar Oostenrijk geweest. Vliegtuig gepakt naar Munchen en een leuk speeltje gehuurd: VW Golf 7 GTI.
Open je het Alfa topic zie je opeens een of andere kever... brr!!! :X

Niet het topic vervuilen a.u.b. :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Hier een plaatje van de Giulia waarmee wij vorige maand de Tulpenrallye mee hebben gereden, mijn vader en broertje de eerste 4 dagen, de laatste 2 dagen heb ik het van mijn broertje overgenomen.
Zowel genavigeerd als gereden en echt genoten, een geweldig evenement over prachtige wegen.
De Giulia is een 1300 super, voorzien van 2.0 Nord, andere remmen, kooi en de benodigde rally apparatuur(tripmaster, compas, etc).
Onderweg de nodige pech gehad met de ontsteking en het brandstoffilter, ook hebben de carterbeschermer en tank het niet overleefd na een aantal forse klappen.
Zelf van m'n 18e tot 25e dagelijks Alfa gereden(oa 155, 164, 75, 166, 33), sinds vorig jaar even Alfaloos ivm de aanschaf van een huis, deze moet volgende maand klaar zijn en dan kan de zoektocht naar een leuke 916 spider met Busso beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18157076_1463493793681593_6790146992526379643_n.jpg?oh=f78a4f615ab9921c42a90a2f4d8e97f1&oe=59D1359B

Oh, de Giulia komt voorbij in een van de uitzendingen van de Tulpenrallye op RTL, Werner Budding heeft hem voor de gelegenheid vergeleken met zijn moderne broer die ook op de foto staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of de deursloten van de rechtervoordeur hetzelfde zijn voor 166 FL en pre-facelift?

Ik heb een 2005 FL model en alle deursloten die ik vind zijn VL

heb de 166 nog steeds werkeloos in de garage staan, denk dat ik de kleine puntjes maar eens in orde maak en hem in de verkoop zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:54:
Weet iemand hier of de deursloten van de rechtervoordeur hetzelfde zijn voor 166 FL en pre-facelift?

Ik heb een 2005 FL model en alle deursloten die ik vind zijn VL

heb de 166 nog steeds werkeloos in de garage staan, denk dat ik de kleine puntjes maar eens in orde maak en hem in de verkoop zet...
Denk niet dat er veel verschil zit in beiden wagens toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Denk niet dat er veel verschil zit in beiden wagens toch?
Ik denk het ook niet, maar ik ga er vanuit dat ik niet de eerste ben met een kapot deurslot (sterker nog, vroeger in mijn VL's ook 2x gehad) dus iemand moet het toch zeker weten :P

Voordat ik dat deurpaneel er af haal en de hele schuur vol zooi ligt en ik weer een ander deurslot kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Ik denk het ook niet, maar ik ga er vanuit dat ik niet de eerste ben met een kapot deurslot (sterker nog, vroeger in mijn VL's ook 2x gehad) dus iemand moet het toch zeker weten :P

Voordat ik dat deurpaneel er af haal en de hele schuur vol zooi ligt en ik weer een ander deurslot kan halen...
Bel anders A37 of Baas, die weten het vast wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
tomolino schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 04:04:
Hier een plaatje van de Giulia waarmee wij vorige maand de Tulpenrallye mee hebben gereden, mijn vader en broertje de eerste 4 dagen, de laatste 2 dagen heb ik het van mijn broertje overgenomen.
Zowel genavigeerd als gereden en echt genoten, een geweldig evenement over prachtige wegen.
De Giulia is een 1300 super, voorzien van 2.0 Nord, andere remmen, kooi en de benodigde rally apparatuur(tripmaster, compas, etc).

Zelf van m'n 18e tot 25e dagelijks Alfa gereden(oa 155, 164, 75, 166, 33), sinds vorig jaar even Alfaloos ivm de aanschaf van een huis, deze moet volgende maand klaar zijn en dan kan de zoektocht naar een leuke 916 spider met Busso beginnen.

[afbeelding]

Oh, de Giulia komt voorbij in een van de uitzendingen van de Tulpenrallye op RTL, Werner Budding heeft hem voor de gelegenheid vergeleken met zijn moderne broer die ook op de foto staat.
nice !! d:)b
Onderweg de nodige pech gehad met de ontsteking en het brandstoffilter, ook hebben de carterbeschermer en tank het niet overleefd na een aantal forse klappen.
ghehehe :) dan ging het wel ruig! Met de 90 ook meermaals aan de grond gezeten (wanneer niet!?) .. maar verder dan wat schaafplekken en een half dichtgeknepen spruitstuk bocht viel het wel mee :+

altijd in zigzag over de drempels! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:21
Iemand een idee waar je beide zonnekleppen voor een 147 facelift (beige ipv grijs) kan vinden? Al handvol handelaren gemaild, maar geen of alleen rechts..

Tevens moet hij weer voor onderhoud. Bij aankoop (30 K geleden) is de distri+grote beurt, sindsdien elk jaar kleine beurt gehad. Nu grote beurt? In ieder geval olie+alle filters, airco moet bijgevuld worden.

Hoeveel kilometer gaat de distri eigenlijk mee? 60 K? of hoeveel jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hammy87 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:37:
Iemand een idee waar je beide zonnekleppen voor een 147 facelift (beige ipv grijs) kan vinden? Al handvol handelaren gemaild, maar geen of alleen rechts..

Tevens moet hij weer voor onderhoud. Bij aankoop (30 K geleden) is de distri+grote beurt, sindsdien elk jaar kleine beurt gehad. Nu grote beurt? In ieder geval olie+alle filters, airco moet bijgevuld worden.

Hoeveel kilometer gaat de distri eigenlijk mee? 60 K? of hoeveel jaar?
Distributie bij een Twin Spark ( ik ga er even vanuit dat je die hebt) is 60K óf drie jaar, wat eerst komt.
Weet niet zo goed hoe de 1.6 er mee om gaat, maar de 1.8 TS die in de 156 ligt, wordt zelfs aangeraden om die nog iets eerder te doen, je zal de eerste niet zijn die op weg naar de garage, om de riem te vervangen bij precies 60K naast de kant staat met een gebroken riem :X

Vergeet de waterpomp trouwens niet ;)
Door de nieuwe riem, komt de (tot dan toe prima werkende) waterpomp onder druk te staan. Het asje van de pomp krijgt dan ineens veel spanning en wil dan wel eens de geest geven. Om de waterpomp te vervangen, moet de distributie er weer van af :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:21
2.0 TS inderdaad. In boekje (maar even opgezocht) staat 60 K, of 4, max 5 jaar.. Drie jaar is wel erg kort. 30 K / 2,5 jaar geleden zijn inderdaad de riem en waterpomp ed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hammy87 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:09:
2.0 TS inderdaad. In boekje (maar even opgezocht) staat 60 K, of 4, max 5 jaar.. Drie jaar is wel erg kort. 30 K / 2,5 jaar geleden zijn inderdaad de riem en waterpomp ed gedaan.
Het boekje is in deze niet correct ;)

Het is destijds door Fiat NL zelf terug gebracht tot 60K/drie jaar. Het NL verkeer zorgt ervoor dat de levensduur van de riem ernstig verkort wordt. Rijdt je in Italië, dan heb je ander verkeer en gaat de riem langer mee, op die situatie is de looptijd berekent door AR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Distributieinterval heeft niets met verkeer te maken. Is een ontwerpfout cq producteigenschap.
3 jaar of 60.000 km geld wereldwijd voor alle 16v Twinsparks.
Waterpomp kan als hij de vorige keer vervangne is eventueel blijven zitten, mits het een exemplaar is met stalen schoepen (ivm loslopen van plastic schoepenwiel).
Ik vervang hem trouwens wel altijd mee, voorkomt ook dat ie herrie gaat maken ivm andere riemspanning bij een distributiewissel.

Ik ga binnenkort mijn GTV 2.0 16v TS projectje weer reanimeren. De Giulietta is leuk, maar mis toch wel stukje beleving van een atmosferisch hoogtoeren blok.
nero355 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:23:
[...]

Open je het Alfa topic zie je opeens een of andere kever... brr!!! :X

Niet het topic vervuilen a.u.b. :P :+
Tja maar die "Kever" rijd toch echt veel beter als mijn huidige Giulietta... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Specht schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:12:
Distributieinterval heeft niets met verkeer te maken. Is een ontwerpfout cq producteigenschap.
3 jaar of 60.000 km geld wereldwijd voor alle 16v Twinsparks.
Hé, die wijsheid heb ik niet zelf verzonnen, maar weet ik van een van de beste AR specialisten die we hebben in NL. Bij de 156club was hij bekend onder de naam V6Tech ;) (die man heeft echt wonderlijke reparaties uitgevoerd....)
De interval in Italië is 4 jaar, in NL 3 jaar, rara hoe kan dat?

Had iets te maken met de nokkenassen en de hoek waarin die staan, daarmee wordt de riem extra belast door het vele afremmen/optrekken in NL bij rotondes, drempels en stoplichten, iets wat ze in Zuid-Europa iets minder hebben (en zeker ten tijde van de 156).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Specht schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:12:
Tja maar die "Kever" rijd toch echt veel beter als mijn huidige Giulietta... :X
Appels en peren ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://replace-timing-belt.com/wp-content/uploads/2015/08/How-to-Replace-timing-belt-on-Alfa-Romeo-156-1.8-TS-16V-2002-2005.png

Afbeeldingslocatie: http://www.forum.alfaholicy.org/images/imported/2010/03/147.jpg

Had vooral met het traject van de riem over de rollen te maken. Vergelijk de plaatjes maar eens, loop van de V6 is veel natuurlijker. De TS riem heeft vrij veel rare bochten en slijt, met name in NL type verkeer met veel optrekken afremmen, veel sneller dan gehoopt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt. 4 deurs hatchback vs 4 deurs hatchback.

We hoeven hier in dit topic natuurlijk ook weer niet te doen alsof Alfa zo heilig is dat er niks beter is - dat is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:38:
Niet echt. 4 deurs hatchback vs 4 deurs hatchback.
Want dat bepaalt tenslotte hoe een auto rijdt :?
We hoeven hier in dit topic natuurlijk ook weer niet te doen alsof Alfa zo heilig is dat er niks beter is - dat is er wel.
Een Golf zal dat echter nooit zijn : Als ik aan één auto echt een hekel heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Volgens mij ligt de distributie interval van een Busso net zo goed op 60k/3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Als ik nu 50.000 euro in mijn handen gedrukt kreeg voor of een nieuwe Golf GTI of een nieuwe Giulietta QV dan werd het zonder nadenken de GTI. :)
Betekend niet dat ik dan de rest van mijn leven daarin zou blijven rijden. Maar het is simpelweg een hele fijne sportieve allrounder.

Een standaard Golf met muesli 3 cilinder of dieseltje trekt me ook niet, maar de GTI maakt veel goed.
Die DSG bak waar ik mee gereden heb is echt fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:20
nero355 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:54:
[...]

Want dat bepaalt tenslotte hoe een auto rijdt :?

[...]

Een Golf zal dat echter nooit zijn : Als ik aan één auto echt een hekel heb... ;)
Naja hekel, hij is eigenlijk te saai om er echt een hekel aan te hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afgelopen zondag 20min met een Nissan GT-R mogen sturen. Getuned naar 600-680pk. Geniale auto. 8)
Zonder twijfel de beste auto waar ik ooit in gereden heb tot nu toe.
Maakt op alle fronten gehakt van een Audi R8 (4.2 V8 eerste generatie) waar ik al eerder mee gereden heb.
Volgende auto in de planning is een Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder... :9
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/gt-r1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/gt-r2.jpg

Giulietta gaat deze week naar de schadehersteller voor wat kleine herstelwerkzaamheden.
Krasjes weg laten halen veroorzaakt door m'n pa, en achterbumper vervangen ivm lamlul in een Toyota Prius die te laat remde in de file...
En tja ik denk dat de Giulietta aan het eind van het jaar het veld gaat ruimen voor iets anders, rijden met het 1.4 Multiair blok bevalt me niet. Past niet bij mijn rijstijl, en ik wil meer vermogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Specht schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:31:
Afgelopen zondag 20min met een Nissan GT-R mogen sturen. Getuned naar 600-680pk. Geniale auto. 8)
Zonder twijfel de beste auto waar ik ooit in gereden heb tot nu toe.
:o :o :o :o :o :o :o :o
Maakt op alle fronten gehakt van een Audi R8 (4.2 V8 eerste generatie) waar ik al eerder mee gereden heb.
tja ik denk dat de Giulietta aan het eind van het jaar het veld gaat ruimen voor iets anders, rijden met het 1.4 Multiair blok bevalt me niet. Past niet bij mijn rijstijl, en ik wil meer vermogen. :)
welke heb je??
Giulietta 1.4 MA 150 pk Euro 6

De 140 pk versie is geen gedowntunde 150 pk. De 150 pk is een gedowntunde 170 pk (!). De turbo rekenmodellen bleken namelijk identiek. Een cadeautje voor chiptuners van Alfa Romeo ?

Vanaf 4500 toeren verlaagd men de turbodruk zodanig dat de motor niet meer dan 150 k zal leveren. Tot aan 4500 toeren is alles 100% identiek aan de sterkere 170 pk broer.

of de 170pk wordt 181pk

maar desalniettemin peanuts als je uit zo'n kanon komt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-06-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Heb de 170pk versie.
Squadra chip is een halve oplossing, de basis (het Multair systeem) blijft te beperkt om er fors meer vermogen uit te halen.
Een van de opties die ik overweeg is een stadsautootje via prive lease constructie en dan een Alfa met arese V6 als hobby auto, totdat de Giulia financieel gezien in beeld komt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Specht schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:31:
Volgende auto in de planning is een Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder... :9
Ik heb een keer gereden op Zandvoort met die R8 en het is net een olifant die je door de bochten heen moet sleuren :/
Daarna een Gallardo en dat was wel leuker, maar niet veel leuker. De lol begon pas bij de Porsche en Ferrari 430 daarna :)

Was een hele leerzame ervaring trouwens : Ik weet nu dat ik een snelle sedan/coupé rijder ben, want man o man wat zijn die wagens klein van binnen als je ook nog eens een helm op je hoofd hebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Specht schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:05:
Heb de 170pk versie.
Squadra chip is een halve oplossing, de basis (het Multair systeem) blijft te beperkt om er fors meer vermogen uit te halen.
Een van de opties die ik overweeg is een stadsautootje via prive lease constructie en dan een Alfa met arese V6 als hobby auto, totdat de Giulia financieel gezien in beeld komt. ;)
Kan het me goed voorstellen. Hebben nu ook een Punto 1.4 multiair turbo met 140 pk. Echt een vlot bakkie, maar als je de rijstijl van de 3.2 V6 gewend bent is het bijna frustrerend hoe beperkt de powerband is. Als de turbo eenmaal op druk is gaat het als de brandweer, maar onder de 2000rpm is het vergelijkbaar met een atmosferische diesel.

Waar je een Twin Spark op toeren moet houden om écht sportief te rijden, daar moet je de Multiair altijd op toeren houden. Af en toe best vermoeiend als je gewoon aan het rijden bent.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Kan het me goed voorstellen. Hebben nu ook een Punto 1.4 multiair turbo met 140 pk. Echt een vlot bakkie, maar als je de rijstijl van de 3.2 V6 gewend bent is het bijna frustrerend hoe beperkt de powerband is. Als de turbo eenmaal op druk is gaat het als de brandweer, maar onder de 2000rpm is het vergelijkbaar met een atmosferische diesel.

Waar je een Twin Spark op toeren moet houden om écht sportief te rijden, daar moet je de Multiair altijd op toeren houden. Af en toe best vermoeiend als je gewoon aan het rijden bent.
dat probleem zoals je beschrijft heb ik inmiddels geen last meer van, overgestap van een 156 1.8TS naar een 159 3.2v6 Q4 :+ O-)

Afbeeldingslocatie: https://i1248.photobucket.com/albums/hh487/sjanssen95/IMG-20170528-WA0008_zpsefjjqrav.jpeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

Ik blijf zo'n 159 toch een prachtige auto vinden. Een uiterlijk wat totaal niet veroudert lijkt het wel. Blijft in mijn ogen een van de mooiste sedans op de wegen. Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DivWhis schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 04:23:
Ik blijf zo'n 159 toch een prachtige auto vinden. Een uiterlijk wat totaal niet verouderd lijkt het wel. Blijft in mijn ogen een van de mooiste sedans op de wegen. Gefeliciteerd!
Helemaal mee eens maar ik vind de binnenkant inmiddels wel erg gedateerd. Ik overweeg een 159 tbi station als opvolger van de Giulietta ivm behoefte aan meer ruimte, maar ben nu toch ook wel elders aan het kijken (V60, XC60, Mazda 6) omdat ik het interieur etc toch nog wel weer een stap terug vind tov de al wat gedateerde Giulietta en de ruimte toch ook wel beetje tegenviel (kinderstoeltjes :(:(:()

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 29-06-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Sander schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:04:
[...]

Helemaal mee eens maar ik vind de binnenkant inmiddels wel erg gedateerd. Ik overweeg een 159 tbi station als opvolger van de Giulietta ivm behoefte aan meer ruimte, maar ben nu toch ook wel elders aan het kijken (V60, XC60, Mazda 6) omdat ik het interieur etc toch nog wel weer een stap terug vind tov de al wat gedateerde Giulietta en de ruimte toch ook wel beetje tegenviel (kinderstoeltjes :(:(:()
Dus guilietta is niet echt geschikt voor 1 kind ? Ik ben ook aan t rondkijken want mn fiat 500 is toch wat aan de krappe kant t worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
alki schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:03:
[...]

Dus guilietta is niet echt geschikt voor 1 kind ? Ik ben ook aan t rondkijken want mn fiat 500 is toch wat aan de krappe kant t worden :P
Mwah kan wel, maar echt ruim is het niet. Passagiersstoel moet vrij ver naar voren, maar dat is in bijna alle auto's die kleiner zijn dan een echte D-klasse (of eigenlijk zelfs E-klasse). Grootste nadeel is dat met een wandelwagen in de achterbak je toch wel grotendeels klaar bent, kan wel een boodschappentas oid naast staan maar dat is niet echt ruim. Voor dagelijks gebruik prima (en daarom ook geen urgent iets voor mij) maar zodra je bijv met de auto op vakantie wil of weekendje weg dan is het wel klaar en is een station wel aan te raden.

Voor ons dus nu ook geen acute reden om auto te switchen, maar wel iets dat we gaan meenemen bij een volgende auto. Hoe snel die komt hangt met name afhankelijk van hoeveel KM's we gaan rijden de komende jaren (zitten nu met 2 x Diesel, afhankelijk van veranderingen in banen en locaties wordt dat hopelijk 1 x een snelle benzine ;-))

[ Voor 17% gewijzigd door Sander op 29-06-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Voor mij was de 159 destijds geen optie, de JTS blokken zijn allemaal rommel. De 1750 Tbi's zeldzaam en dus prijzig (de exemplaren met weinig km althans). Diesel was ook geen optie.

Nu de Giulietta bij de schadehersteller staat, rijd ik even rond met een VW Up! :X :')
Mijn bovenstaande uitspraak van een stadsautootje leasen oid trek ik hierbij gelijk weer in, want na 60 km ermee gereden te hebben ben ik er al op uitgekeken en vind ik het een schijthok.
Misschien dan toch maar 2 hobby Alfa's kopen die ik kan afwisselen voor als 1 van de 2 stuk gaat. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sander schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:04:
Helemaal mee eens maar ik vind de binnenkant inmiddels wel erg gedateerd.
Ik vind juist het dashboard van de 159 eigenlijk wel het mooiste aan de hele auto :)

Hadden ze best wel in de nieuwe Giulia mogen proppen i.p.v. dat Lexus achtige gedoe... wel mooier dan de Lexus varianten, maar toch... niet helemaal Alfa zeg maar!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:55
Vorige week opgehaald :) tweede Alfa, upgrade vanaf een MiTo. 85 -> 200 PK snel aan gewend :)
Benzine, business super met Veloce interieur.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fk1u5Dv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Prachtig! Die Veloce velgen doen het goed. Welke kleur is dit? Ben wel benieuwd naar het comfort. Ik heb een testrit gemaakt met de Giulia maar vond het windgeruis merkwaardig hard. De testauto had wel een schuifdak, misschien had het daarmee te maken. Wat zijn jouw bevindingen?

[ Voor 3% gewijzigd door woutur op 04-07-2017 14:28 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

The_Cure schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:58:
Vorige week opgehaald :) tweede Alfa, upgrade vanaf een MiTo. 85 -> 200 PK snel aan gewend :)
Benzine, business super met Veloce interieur.

[afbeelding]
Dat is een leuke upgrade! :P

Ik denk dat ik voor een ieder hier spreek: Meer foto's!!!!!! :+
We willen alles zien, details interieur en natuurlijk wat filmpjes :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:55
woutur schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:27:
Prachtig! Die Veloce velgen doen het goed. Welke kleur is dit? Ben wel benieuwd naar het comfort. Ik heb een testrit gemaakt met de Giulia maar vond het windgeruis merkwaardig hard. De testauto had wel een schuifdak, misschien had het daarmee te maken. Wat zijn jouw bevindingen?
Thanks! Kleur is Grigio Vesuvio plus rode remklauwen (blijft Alfa he :P ). Windgeruis is inderdaad boven de 110 km/u aanwezig maar met de radio aan op normaal-gebruik niveau niet hinderlijk. Maar klopt, extra op gelet na jouw eerdere post :)
pinda powerrr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:27:
[...]

Dat is een leuke upgrade! :P

Ik denk dat ik voor een ieder hier spreek: Meer foto's!!!!!! :+
We willen alles zien, details interieur en natuurlijk wat filmpjes :9~
Eens :) goede inruil deal op de MiTo en onder het mom van "baby op komst en Giulia is groter dan Giulietta" :P

Zal snel wat extra plaatjes schieten en komende zomer filmpje maken met mijn broertje die nogal fanatiek droned (https://instagram.com/dronewise). Alleen nog op zoek naar paar mooie NL wegen.
Pagina: 1 ... 76 ... 118 Laatste