Afgelopen week een lang weekend naar Oostenrijk geweest. Vliegtuig gepakt naar Munchen en een leuk speeltje gehuurd: VW Golf 7 GTI.
Koste fors minder als een Alfa Giulia 180pk Diesel via de lokale Alfa Dealer in Munchen en zelfs een Giulietta 1.4 120pk was veel duurder.
Dus uiteindelijk een hele makkelijke keuze.
Kreeg de Golf facelift (MY2017) mee, met 230pk en DSG versnellingsbak, en ik heb me daar echt prima mee vermaakt. Auto geeft enorm veel vertrouwen en rijd perfect. Heb er oa de Grossglockner weg mee gereden, zelfs bergop nog bakken aan koppel, vermogen en snelheid. DSG bak is fenomenaal bij handmatig schakelen.
Automatische standen konden me iets minder bekoren (te zuinig ingesteld, te vaak in lage toeren, of juist te sportief, te hoge toeren).
Qua wegligging vergelijkbaar met mijn Giulietta 1.4 Turbo Multiair, maar verder in alle opzichten een veel betere auto. Alfa heeft bij een eventuele opvolger van de huidige Giulietta echt werk aan de winkel.
Alleen weinig emotie, en tikje saai (het blijft een Golf), maar in het geval van de GTI versie zou mij dat niet eens uitmaken als ik in de markt was voor een nieuwe hot hatch.

Misschien toch maar is een proefritje met een Giulietta QV TCT maken... want zelf schakelen voelt ineens ouderwets en langzaam. En de Giulia 2.0T is financieel nog steeds buiten bereik...
Over Giulia's gesproken, heb er geen enkele gezien in zuid Duitsland en Oostenrijk... Duitsland enkel Audi's A4 en A6 en dikke

BMW 3, 4, 5 en 7 series (ook in M uitvoering).
Oostenrijk vooral veel Audi Q3 en Q5's (dus daar moet Alfa met de Stelvio aan de bak qua marketing...)

Sorry voor deze vervuilende foto's, maar ik geef de schuld aan Alfa, hadden ze maar een vloot Giulia's aan alle verhuurtoko's in Munchen moeten slijten.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme