Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 19:34:
Kijk, dat is een Alfa. En die hadden ze in productie moeten laten gaan. Met ee niet al te hoge prijs zou dat ding als een malle verkopen denk ik. maar te laat, helaas. Het schip zinkt.
Het schip zinkt niet, er zijn gewoon verkeerde keuzes gemaakt en daar is later spijt van.

Het is niet voor niks dat ze Lancia hebben laten varen en ALFA lieten doorgaan.

En als het helemaal misgaat kunnen we tenminste zeggen we in een unieke wagen rijden " uniek "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het wel zo zeggen, maar Lancia bestaat nog steeds en voor de rest is er helemaal niets. De modellen die Alfa nu heeft rijden zijn al vijf jaar op de markt. Na de 159 is er geen station meer geweest. En zo zijn er nog wel tientallen zaken die je kan opnoemen waarvan je je terdege mag afvragen wat Alfa nog te zoeken heeft in de automarkt.

Face it, zo speciaal zijn de Juul en de Mito niet en ook alweer jaren op de markt. En de 4C? Leuke auto maar daar houdt het ook bij op en trekt Alfa niet uit het slop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:08
_/-\o_ O+

Dat is geen seriematige Alfa Romeo, maar een one off prototype -helaaaasch- !! :'(

Maar dat Alfa Romeo het wel kan weet ik ook wel, want ze hebben ook vele jaren in de Formule 1 gereden! ;)
Maar om seriematig een voldoende betrouwbaar blok neer te zetten want in de basis ' gemakkelijk' zoveel peekaa's produceert, daar zit nog wel een hele ontwikkeling aan vooraf. Tuurlijk kunnen ze het, maar als je al zo'n goede ervaring hebt met Maserati en diens motoren dan denk ik dat ze sneller voor die weg kiezen. Maserati heeft onnoemelijk veel ervaring met het bouwen van high-power engines en de concurrentie van BMW en Mercedes o.a. is moordend .. als je hier fouten maakt ga je direct keihard op je bek!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 01:53:
Je kan het wel zo zeggen, maar Lancia bestaat nog steeds
het laatste nieuws wat ik gehoord heb, was dat ze ermee ophielden, d.w.z. verkopen buiten italie zouden staken. Wat er nu dan nog te koop staat of te lezen valt op www.lancia.nl is dan zeker allemaal oude voorraad waar ze nog vanaf moeten, of de kogel moet nog niet helemaal de kerk door zijn .. ergens hoop ik wel dat ze Lancia in elk geval laten voortbestaan, al zou een iets conservatieve opstelling misschien wat meer de gewone man aanspreken. De stap met Chrysler leek mij wel een goede optie die mogelijkheden bood om wat breder door het publiek gedragen te worden, maar heeft niet helemaal zo uitgepakt..
De modellen die Alfa nu heeft rijden zijn al vijf jaar op de markt. Na de 159 is er geen station meer geweest. En zo zijn er nog wel tientallen zaken die je kan opnoemen waarvan je je terdege mag afvragen wat Alfa nog te zoeken heeft in de automarkt.

Face it, zo speciaal zijn de Juul en de Mito niet en ook alweer jaren op de markt. En de 4C? Leuke auto maar daar houdt het ook bij op en trekt Alfa niet uit het slop.
Je hebt gelijk wat veel van deze punten betreft. Het lijkt gewoon nergens op dat er zo'n mager aantal modellen is en ook op de leasemarkt is Alfa Romeo met de Mito en Giulietta niet voldoende vertegenwoordigd en een upper class model ontbreekt.

Echter is Alfa Romeo een veel groter concern dan Lancia en wereldwijd vele malen bekender en geroemd dus ook veel meer potentie in de markt. Waarom ze het er tot op heden dan nog niet weer uit weten te halen is mij een raadsel en getuigd wel van mismanagement denk ik dan. Als Alfa Romeo er nu eindelijk in zou slagen een 5 tot 7tal modellen in de markt te zetten, dan zijn ze er ook zomaar weer bovenop. Want laten we wel wezen, WAT ze uitbrengen zijn wel prachtige staaltjes van design en innovatie en getuigd zeker van een goede dosis lef en smaak wat betreft design. Ze mogen er zeer zeker wezen O+
i.t.t. tot wat Lancia er soms heeft uitgespuugd ...

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die vijf of zes modellen komen niet. En dan nog denk ik dat als ze komen ze het niet gaan redden in een markt die al verzadigd is. Wat betreft design, tja daar valt wel over te twisten. Ik vind het absoluut geen pareltjes van design. Design zit de laatste jaren bij de Fransen. En dan niet alleen van de buitenkant, maar ook het interieur bij de Fransen is mooi en futuristisch. maar nogmaals, daar valt over te twisten :)

Na tien jaar is het voor mij gedaan met Alfa. Ik heb een Renault gekocht drie maanden geleden en ja, dat had ik eerder moeten doen. Ik heb nog steeds sympathie voor Alfa, maar ben er bang voor dat het een langzame dood sterft met misschien nog een paar kleine stuiptrekkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa wordt uiteindelijk opgepoetst om het gat tussen Fiat en Maserati te vullen. Afhankelijk van het platform (RWD Maserati good, FWD Fiat bad), de bouwkwaliteit en de motoren (Maserati good, Fiat bad) gaat ze dat wellicht lukken. Doormodderen in het volumesegment is kansloos.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa wordt helemaal niet opgepoetst. Het is een beetje pappen en nat houden wat ze doen met wat onduidelijke plannen en een roadmap waarvan je je kan afvragen of die nog actueel is. Alfa wordt nooit meer het merk wat het is geweest en het merendeel van e rijders zal het links laten liggen omdat er betere alternatieven zijn. Argumenten die in het voordeel spreken van Alfa zoals stijl, sportiviteit en dat soort onzin doen al lang niet meer ter zake. Dat is passé. Ook hierin geldt dat er betere alternatieven zijn, zeker gelijke alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ach over dat idee hebben we allemaal een andere smaak.

Betere alternatieven zul je altijd houden, maar ik zou liever een Alfa kopen dan de meeste Renaults alleen de nieuwe clio kan ik wel waarderen.

Maar kwa uiterlijk absoluut geen fan van ze, en al helemaal niet van een Ford.

Maar dat Alfa iets unieks is of iets met karakter die tijd is inderdaad wel geweest, en ben bang ook dat die dingen inderdaad niet terug komen.
Het is nu niet meer dan one of many others.

We zullen het mee gaan maken, maar ik ben stiekem optimistisch al ben ik naar het lezen van je reactie's ook wel gaan denken van eigenlijk heeft hij wel gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alleen de merknaam heeft nog waarde voor Fiat en ze zouden gek zijn om die verloren te laten gaan. Die keuze is voor Lancia al wel gemaakt. Fiat heeft gewoon een premiummerk nodig om te overleven in de toekomst, alleen is er tot op heden niet voldoende cash tegenaan gegooid. Als je het mij vraagt gaat dat ooit nog gebeuren, want Fiat opwaarderen naar premium is onbegonnen werk, zelfs VW is daar van teruggekomen na het Pheaton debacle. Alleen Maserati zou je anders in de markt kunnen zetten om van het premiumsegment kopers te kunnen wegsnoepen, maar de schaalbaarheid is zeer beperkt omdat je anders de klanten aan de bovenkant verliest door inflatie.

Wat mij betreft een kwestie van tijd totdat Fiat het strategisch verantwoord acht om Alfa weer op te poetsen. Tot die tijd heeft het merk echter geen waarde van betekenis en moeten we het doen met opgebakken Fiats met een ander jasje.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:04:
[...]

Kabels natuurlijk. En niet aan sensor zijde maar aan stekker zijde.
Alles wat onder de motorkap zit moet je niet solderen maar krimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe langer je wacht met het uitbrengen van een nieuwe reeks Alfa's hoe minder dat gewaardeerd wordt door de menigte. En dat merk je op de Alfa forums of all places want bij bosjes kiest men voor een ander merk simpel omdat Alfa geen aanbod heeft. Alfa heeft nog maar twee modellen, de 4C en 8C niet meegerekend. En jij hebt een gezin en je gaat eens op vakantie. Dan is er geen Alfa meer die voldoet aan jouw eisen. Ja de loodzware 159 maar die zuipt als een tempelier en mag er dan mooi uitzien, qua techniek...

FIAT heeft het helemaal verkeerd aangepakt. De Mito en de Juul hadden een prima bestaan kunnen hebben als er maar meer modellen geweest waren. Ondanks dat de 156 en de 159 SW geen ruimte wonders zijn was er een station en die is er nu niet. De meeste merken hebben een hybride, die is er nu niet.

En ik kan best begrijpen dat men een Renault niets vind qua uiterlijk, het rijdt super goed, degelijk en sportief. Geen kraakjes en zuchtjes, soms een elektrisch probleem met bijv. de ramen. Buiten dat feit om rijdt half leasend Nederland in een Renault of Frans, hebben ze voor ieder budget een auto, hebben ze een hybride en wat al niet meer. FIAT, meer specifiek Alfa had dit ook kunnen hebben hadden ze hun kop gebruikt.

Ik denk dat er mensen zitten bij FIAT die hele mooie auto's kunnen ontwerpen, maar wat ze nodig hebben is een mix van mensen die een mooie auto kunnen ontwerpen en oog voor de markt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Inderdaad een verschillend aanbod van Station tot hybrid tot 4x4 achtig hebben ze nodig.

2 modellen is way to weinig, en de 4c en 8c en de disco volante kan je niet echt onder de gezin's auto's plaatsen nee.

Daar hebben ze compleet de plank mee misgeslagen.
Andere merken hebben dit veel beter voor elkaar, ik kan je niets anders dan gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Overigens, nog mensen die naar de rollerbankmeet gaan?:
http://www.alfa147club.nl...iewtopic.php?f=18&t=12920

Ga zelf ook rollen, en komen redelijk wat dikke bakken, 156 van allerd (tegen de 300pk aan als 't goed is), 270pk 147 jtd, 75 turbo met serieus vermogen, GTA's. en ik met mijn roetmonster uiteraard :)

[ Voor 12% gewijzigd door thijszor op 09-11-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:58:
Hoe langer je wacht met het uitbrengen van een nieuwe reeks Alfa's hoe minder dat gewaardeerd wordt door de menigte.
Dat maakt echt geen donder uit, gooi er genoeg geld tegenaan en je trekt een merk zo uit het slijk. Kijk maar eens hoe VW Skoda heeft opgepoetst. Dat waren oost-europese stronthokken waar je niet dood in gevonden wilde worden. Ook Seat was ooit niet meer dan opgebakken Fiatjes. En vergeet ook Maserati niet, met de komst van de nieuwe Ghibli is iedereen de 422 al lang vergeten en staat het merk weer op de kaart als alternatief voor de betere Beamers e.d. Wat ik wel denk is dat Fiat voorlopig met Maserati nog niet klaar is. Als dat echter goed loopt is er volgens mij pas kans voor Alfa als merk daar net onder. Maar dat er al tijden niets te halen valt ben ik meteen met je eens. De 159 is gewoon mislukt als opvolger van de 156. De Mito en Juul zijn tussenmodellen, opgebakken Fiats. De 4c is een opwarmertje, maar als je het mij vraagt te vroeg als er geen normaal model volgt.

En met een gezin op vakantie kan prima met een GT, daar heb je geen hondenkar voor nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door GA!S op 09-11-2014 23:10 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakken geld. Iets wat de FIAT groep niet heeft en VW wel. En die Skoda's Octavia's zijn verdomd mooie en degelijke auto's. Die rij ik persoonlijk liever dan een VW, maar dat terzijde.

Maserati doet eigenlijk helemaal niets ter zake en het model Ghibli is nog onbekender dan de 4C. En als alternatief voor BMW? Het zal best een goede auto zijn, leuk om te zien, maar BMW is toch van een hele andere orde en dan met de name de M serie. Zelfs als Maserati een beetje produceert en verkoopt dan zal het nog Alfa niet uit het slop trekken. Alfa had de kar moeten trekken met leuke deugdelijke en degelijke auto's. Dat is er niet en dat komt er ook niet denk ik. Een paar stuiptrekkingen nog, misschien een paar modellen wat bijna niet te slijten is in een overvolle markt en dan sterft het een langzame dood. Helaas. Ik zou het jammer vinden want ik heb tien jaar Alfa gereden en ik heb er nog steeds sympathie voor, maar je kan niet ontkennen dat het zeer slecht gaat met Alfa. Pak de verkoopcijfers er maar bij.

http://www.bovag.nl/over-bovag/cijfers/verkoopcijfers-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:47:
Wat betreft design, tja daar valt wel over te twisten. Ik vind het absoluut geen pareltjes van design. Design zit de laatste jaren bij de Fransen. En dan niet alleen van de buitenkant, maar ook het interieur bij de Fransen is mooi en futuristisch. maar nogmaals, daar valt over te twisten :)
Ehm... als iemand Renault en interieur zegt dan heb ik altijd dit beeld voor me : http://www.caranddriver.c...r27-interior-photo-202477

Verschrikkelijk :F

Heeeel af en toe doen ze het wel goed : http://petrolblog.com/201...ional-mk1-renault-laguna/ (Voor die tijd dan... is echt heeel lang geleden ondertussen!)

Doe mij maar zoiets : http://justpicture.net/alfa-romeo-159-interior-2012/ / http://newautocarsnews.bl...a-romeo-159-interior.html :P

En het liefst deze : http://pixycars.com/2015-...llac-cts-v-interior-view/ :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

@Tuintje, wat jij nu zegt, heb ik hier (en op andere alfa forums) al jaren geleden voorspeld dat de huidige modellenlijn van Alfa niet zou gaan werken. ;)
Wordt alleen niet gewaardeerd binnen het Alfa wereldje als je dat zegt, en ook nog is gelijk krijgt lol.
Ik heb ook altijd gezegd dat de MiTo (en daarna de Giulietta) geen succes zouden worden. Alleen al vanwege het simpele feit dat het omgebouwde Fiats zijn, en beide ontwerpen ook bijzonder matig en niet des Alfa zijn imho. Logisch ook omdat je technisch nou eenmaal geen compleet andere auto kan ontwerpen als de "basis Fiat ingredienten" al vast liggen en er ook nauwelijks budget is.
De andere fout van Fiat is de waardeloze modelopvolging. Er is geen enkel duits of japans automerk, wat een model maakt, hier vervolgens 1 tot 4 jaar mee stopt en dan pas weer met een opvolger komt... Alfa heeft al zijn klanten gewoon in de kou laten staan, en BMW en Audi hoefden er niks voor te doen om sportieve rijders in hun modellen te laten stappen.

Dus mijns inziens is de enige redding voor Alfa nog steeds een overname door Volkswagen (of desnoods een ander groot concern met genoeg geld). Het gestuntel van Fiat met Alfa de laatste jaren is gewoon hetzelfde als een blinde chirurg een hart operatie laten doen bij een patient met een gebroken been... :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 13:09
Zonder de verkoopsuccessen van de Giulietta en MiTo had Alfa allang niet meer bestaan denk ik zo. Dus zo slecht zijn ze niet.. overigens zullen de strategen binnen de FIAT groep het wel iets beter op de bril hebben dan wij die hier nu met z'n allen aan het blaten zijn :+. Maserati is in ieder geval nooit zo florerend geweest als nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nero355

Zoals ik al zei, smaken verschillen daarin maar zo bijzonder is het interieur van een Alfa nu ook weer niet.

@Specht

Ik merk dat ook. De zogenaamde liefde die men heeft voor hun Alfa gaat soms erg ver. Ik noem dat mar tunnelvisie. Je mag het er niet over hebben en als je het wel doet dan kost het je de kop. Ik merk het ook op de forums waar ik wat rondhang, een specifiek. Je ligt er compleet buiten als je Alfa afrekent op de gebreken, maar al helemaal als je een ander merk rijdt zoals ik nu ook doe. Waar ik voorheen nog weleens wat kudo's voor mijn comments op die site kreeg krijg ik die nu eigenlijk helemaal niet meer om bovenstaande redenen.

En laten we wel zijn, zoals je zelf al zegt, zijn de Alfa's die nu rondrijden veredelde Fiats en Opels. En Fiat vangt de klappen op van Alfa want zulke verkoopsuceesen zijn het nu ook al weer niet, zelfs niet in de lease (NL cijfers) Dus ik ben het niet eens met wat _1337_ zegt wat dat betreft.

Maserati verkoopt inderdaad een stuk beter dan voorheen, maar dat is een niche markt waar je niet veel in afzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58
Porsche is ook een niche markt maar daar wordt wel flink geld mee verdiend. Ik denk dat Fiat maar wat graag dit kunstje met Maserati flikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Porsche is niet een rivaal/tegenhanger of whatever voor een BMW M5. En dat zou de Maserati wel moeten zijn volgens de berichten. Dus die vergelijking gaat mank. Als je het geld hebt en je kan kiezen tussen een Porsche of een Maserati, denk ik dat het merendeel een Porsche kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:54:
zo bijzonder is het interieur van een Alfa nu ook weer niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:42:
Als je het geld hebt en je kan kiezen tussen een Porsche of een Maserati, denk ik dat het merendeel een Porsche kiest.
Iets met vloeken in de kerk en zo :P

En nee ik zou niet de kever kiezen }) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

@ Tuintje Porsche en Maserati zijn beide wel gewoon concurenten van elkaar.
De Panamera en Quatroporte zitten min of meer in hetzelfde segment. Zelfde geld voor de 911 en de Granturismo. Mensen die in die merken rijden zullen nooit een BMW M5 overwegen. Totaal ander slag volk imho.
Maar Maserati draait goed in China (met dank aan Ferrari). En Porsche trouwens ook (met dank aan Volkswagen).
Fiat (en Alfa en Lancia) zijn wat dat betreft veeeeeeeeeel te laat ingestapt in de Chinese (aziatische) markt. Als je nu in een groot winkelcentrum in China rondloopt, dan kom je daar dus naast de Armani, Hillfiger en Prada winkels dus gewoon volwaardige Audi en BMW dealers tegen. En in de echt grote dure centra's ook Ferrari (Maserati) en Porsche.

Probleem van Maserati is trouwens hun historie, het hele oude spul is onbetaalbaar. Het jaren 70-80-90 spul is grotendeels onbetrouwbare troep waar geen onderdelen meer voor te krijgen zijn.
Porsche daarintegen, al sinds de 911 van 1965 een continue lange evolutie van een steeds beter wordende sportwagen, waar je nog steeds enorm veel onderdelen nieuw voor kan krijgen. Hoef je bij Maserati (of Alfa Romeo/Lancia) niet te proberen.

@ _L1337_ De Giulietta is in Nederland geen verkoopsucces (en de rest van Europa ook niet). Sterker de verkoop daalt alweer richting onbeduidende cijfers. Dit jaar zijn er in Nederland slechts 411 verkocht. Gek he dat er zoveel Alfa dealers omvallen. :P
Ow en in 4 jaar tijd in totaal pas 9300 stuks. Even ter vergelijking, Volkswagen verkoop al minimaal 9000 Golfs in 1 jaar. BMW 1 serie? Al sinds 2004 relatief stabiele verkoopcijfers van 2800 tot 4500 stuks per jaar. Bij Alfa zie je alleen maar aflopende grafieken. De eerste 2 jaar verkoopt het spul wel aardig maar daarna zakt het gruwelijk in...
Dus nee, het Fiat managment weet het niet beter. De feiten en verkoopcijfers laten dat al jarenlang zien.
Italianen snappen gewoon de wereldwijde markt niet. In grote markten stappen ze te laat in (China) en de kleine markten interesseerd ze gewoon helemaal niet (Nederland, Belgie, Denemarken etc).
Nu gaan ze het zogenaamd in Amerika proberen met Alfa, maar daar gaan ze tegen hetzelfde probleem aanlopen als in Duitsland of Frankrijk. Duitsers willen Duits. Fransen willen Frans, en als ze geld hebben Duits. Amerikanen willen Amerikaans. En als die geld teveel hebben dan kopen ze er gewoon nog een SUV, Truck of een Corvette/Viper/Mustang musclecar ernaast want benzine kost daar nog steeds geen drol.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Panamera en Quatroporte zitten min of meer in hetzelfde segment. Dat klopt. Maar ook daar zie je dat de Panamera veel meer verkocht wordt dan de QP. Ik denk niet alleen dat het met het slag volk te maken heeft wat zo'n auto wil kopen, maar ook met de naam en de degelijkheid. En met die laatste heeft de Panamera naar mijn idee toch een degelijk voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:54:
@nero355

Zoals ik al zei, smaken verschillen daarin maar zo bijzonder is het interieur van een Alfa nu ook weer niet.

@Specht

Ik merk dat ook. De zogenaamde liefde die men heeft voor hun Alfa gaat soms erg ver. Ik noem dat mar tunnelvisie. Je mag het er niet over hebben en als je het wel doet dan kost het je de kop. Ik merk het ook op de forums waar ik wat rondhang, een specifiek. Je ligt er compleet buiten als je Alfa afrekent op de gebreken, maar al helemaal als je een ander merk rijdt zoals ik nu ook doe. Waar ik voorheen nog weleens wat kudo's voor mijn comments op die site kreeg krijg ik die nu eigenlijk helemaal niet meer om bovenstaande redenen.

En laten we wel zijn, zoals je zelf al zegt, zijn de Alfa's die nu rondrijden veredelde Fiats en Opels. En Fiat vangt de klappen op van Alfa want zulke verkoopsuceesen zijn het nu ook al weer niet, zelfs niet in de lease (NL cijfers) Dus ik ben het niet eens met wat _1337_ zegt wat dat betreft.

Maserati verkoopt inderdaad een stuk beter dan voorheen, maar dat is een niche markt waar je niet veel in afzet.
@Tuintje. Kritisch richting Alfa Romeo zijn is 1 ding, iets dat trouwens 100% wordt gewaardeerd! Echter, de Alfa's die nu rondrijden "veredelde Fiat's en Opel's" noemen is iets anders. Het is eerder andersom?
tenminste in het geval van Opel. De 1.3 dieselmotor die nu nog altijd in de Corsa wordt geleverd is bijvoorbeeld nog altijd een FGA/FCA product.
Alfa heeft altijd nog zijn unieke identiteit binnen de Fiat Group maar kan wel beschikken over gedeelde technologieën. En heeft tevens altijd nog de best sturende auto binnen de groep. De Giulietta.

Let op he, ik zeg ook niet dat Alfa het GOED doet maar het plaatje wat jij schetst kan ik mij gewoon niet in vinden.

Dat verschillende Alfa's hun bodemplaat delen met andere producten binnen de groep is geen geheim. Maar om dus te zeggen dat een MiTo eigenlijk een Fiat is bijvoorbeeld gaat dus te ver! Nogmaals, het enige wat gedeeld wordt is de bodemplaat en motorisering. Voor de rest blijft een MiTo bijvoorbeeld op en top Alfa. Dat deze auto alleen geleverd wordt in een 3-deurs uitvoering en gewoon veel te duur is is een ander verhaal. En zie hier, ook de Alfist kan kritisch zijn op zijn eigen merk hoor :).

Wat ik gewoon merk is dat onder (ex)Alfisti leeft dat het het huidige gamma het merk eigenlijk helemaal niet op waarde kan schatten. Het huidige gamma met 2 modellen kan bij lange na niet de verborgen Alfisten een reden geven om terug over te stappen naar het merk.

De reden dat wij nu "maar" 2 modellen in het gamma hebben is echter wel iets wat van zeer groot belang is geweest. CEO Sergio Marchionnen heeft in tijden van Crisis gewoon besloten het geld bestemd voor ontwikkeling van de nieuwe modellen in de zak te houden en zicht te richten op de fusie tussen Chrysler en de Fiat Group. Wat zou er gebeurd zijn indien je middenin een crisis een aantal nieuwe modellen uitbrengt met de daarbij behorende kosten en je verkoopt de aantallen niet die nodig zijn om dit geld terug te verdienen. Op zo een moment gaat een merk gewoon failliet! Slechte zet dus van Marchionne? Hoe jammer en zonde het ook is, ik denk dat het het enige juiste is geweest wat de man kan doen. Als er 1 merk is wat "tijdelijk" kan overleven op 2 modellen dan is het Alfa Romeo wel op basis van zijn grote schare fans en historie. Ga nou eens na, welk ander groot merk kan dit?

Ik ben ervan overtuigd dat op een wereldwijde schaal, als de nieuwe modellen straks hun intrede gaan doen, Alfa Romeo wederom op waarde geschat gaat worden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 159 is een gepimpte Vectra met een Alfa uitstraling en ophanging. Het ding hangt in elkaar van Opel en Alfa techniek, tot de motor toe zelfs.

De Mito wordt gebouwd op het platform van de Grande Punto en op dat platform rijdt ook de Corsa D, inderdaad Opel.

Natuurlijk moeten fabrikanten zaken met elkaar delen vanwege kostenbesparingen, maar dat houdt wel in dat je je identiteit verliest, hoe Alfa een auto er ook uitziet. Een beetje aan de de ophanging sleutelen wil niet zeggen dat het dan gelijk des Alfa's is. Hetzelfde geldt voor de motor.

Alfa had juist in die crisis moeten springen en een leuke goedkope auto moeten uitbrengen. Maar nee, er komt al jaren niets, en er komt de eerste tijd ook helemaal niets. En als er niets komt overleeft een merk niet. De schare fans waar jij et over hebt neemt met rasse schreden af. De Alfa's staan bij bosjes op de sloop, tweedehands verkopen ze slecht en dat weet ik uit ervaring. En historie? Er zijn zoveel merken met historie omgevallen dat dat geen reden tot bestaan meer is.

Ik hoop dat ze nog eens met wat leuke speelse modellen uitkomen, maar zoals het er nu naar uit ziet zal er maar een handjevol mensen zijn die nog een nieuw model Alfa koopt in de komende jaren.

Face it:

-geen hybride in tijden dat eigenlijk alle zichzelf respecterende merken er een hebben in hun productie
-geen kleine 5 deurs auto
-geen stationwagon in welk segment dan ook
-te duur want er zijn betere alternatieven
-Alfa is niet meer het sportieve merk van weleer
-Alfa valt altijd terug op het verleden wat betreft sportiviteit wat al jaren niet meer opgaat
-verkoopcijfers dalen en zijn uiterst beroerd
-nieuwe modellen blijven al jaren uit

...en vul de lijst maar aan.

Als er een merk is dat er zeer slecht voor staat is het Alfa wel. Maar dat krijg je als je een oud bankdirecteur aan het hoofd van FIAT zet in plaats van een meneer die een goede kijk op de automarkt heeft en durft te investeren in een of twee nieuwe modellen. Geen grote modellen, geen dure modellen en voor eerst een kleine productieoplage. Op die manier laat je zien dat je durft en je houdt de mensen warm voor meer. Maar bovenal geinteresseert in het automerk Alfa. Een paar nieuwsberichten de wereld inslingeren en daarmee de pap warmhouden werkt niet en dat blijkt ook uit de verkoopcijfers.

Ook wel leuk om te lezen: http://www.alfaforum.nl/f...-opel-naar-alfa-ja-of-nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Klopt wel. Alfa Romeo mist al jaren (al dan niet bewust) de boot door het te laat lanceren van nieuwe modellen en de lopende modellen veel te lang door te laten lopen.

Waar de 164 het bij zakelijke rijders voor AR begrippen al best goed deed, is deze 10 jaar in productie geweest. Gemiddeld dus 2x lease termijn. Een 2e keer een auto leasen die goed bevalt doe je als Alfa liefhebber nog wel, maar een 3e keer doet je echt wel uitkijken naar een alternatief (BMW bijvoorbeeld).

Met de 166 waren ze dus te laat. Die heeft het redelijk goed gedaan, maar heeft de 164 al niet meer evenaart.

De 156 is lease auto van het jaar geweest. Maar is ook (met wat facelifts) veel te lang blijven hangen. Vervolgens komen ze met de 159 die o.a. een stuk zwaarder is waarmee ze zakelijk weer de boot missen. Hij heeft het redelijk gedaan, maar kon niet meer tippen aan de 156.

En dat is jammer, wil je in Nederland goede voet aan wal hebben, moet je of een betrouwbare naam hebben (da's sinds de jaren 70/80 iets wat verroest) of het lekker doen in de lease.

Kort samen gevat; modellen lopen te lang door (weinig vernieuwend), leunt te veel op 'eigen identiteit' dat er niet helemaal meer is. Een Alfa klinkt niet meer als een Alfa. Het voelt niet meer als een Alfa.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het slechte auto's zijn. Maar ik zie ook zo 1,2,3 niet een reden om de volgende auto weer een AR te laten zijn na o.a. een 33, 2x 75, 1x 155, 2x 164 en een 166.

BMW 535D

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Een vraagje voor de GT 3.2 bezitters.
Ik heb nu nog winterbanden op een 15 inch velg. Deze gebruik ik nu voor mijn 147.
Passen deze nog op een GT of niet meer ivm. de remklauwen?

Verwijderd

Alleen als ze van een GTA 147 komen, anders past het niet. Maar daar zijn de stalen volgens mij ook 16".

Vreemd probleem met de Spider 3.0 - gaat in idle naar +-2000rpm, dan even gas geven, en dan zakt ie wat kwakkelend naar 500rpm idle. Welke sensor moet ik hiervoor verdenken? Throttle Pedal Sensor al vervangen - geen oplossing

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Nee het is een 147 2.0. Het zijn trouwens geen stalen maar LM velgen van AR.

• Mektheb
OM toch een beetje alfa liefde te delen :+

http://www.autoweek.nl/ni...eo-4c-met-ferrari-spieren

<3
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/ogty65wbku4e_600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/zptyhn5bvcf9_600.jpg

Maar dus niet echt alfa uit eindelijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 13-11-2014 13:46 ]

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb zo'n 4C recent zien rijden en in de showroom zien staan bij driessen in Eindhoven. wat een heerlijk autotje zeg. Enige nadeel wat ik kan zien is dat ze de lampen van de eerste versie niet genomen hebben:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Harry
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:19:
Alleen als ze van een GTA 147 komen, anders past het niet. Maar daar zijn de stalen volgens mij ook 16".

Vreemd probleem met de Spider 3.0 - gaat in idle naar +-2000rpm, dan even gas geven, en dan zakt ie wat kwakkelend naar 500rpm idle. Welke sensor moet ik hiervoor verdenken? Throttle Pedal Sensor al vervangen - geen oplossing
Hoe reageert hij op 't gas (zowel voor als na naar 500rpm idle)? Als dat geen (echt) verschil maakt is 't waarschijnlijk mogelijk je stappenmotor.

BMW 535D

Verwijderd

Maakt geen verschil - reageert gewoon super op het gas. Stappenmotor... Ik heb hier om de hoek nog wel een donor staan waar ik wat onderdelen van kan proberen. Waar vind ik de stappenmotor (ongeveer)?

• Harry
Bij de V6 geen idee :P (Helaas geen ervaring mee), maar ff snel een exemplaar opgezocht voor je bij (Google is my friend :D) klik . Ergens bij het lucht inlaattraject (nabij het blok).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 15:32
Zo, er wordt hier ook over Alfa gebabbeld.

Dan zal ik mijn laatste wagens maar eens voorstellen.

Na van een Ford Fiesta Mk6 te komen tijdens de eerste jaren nadat ik m'n rijbewijs had vond ik het op m'n 21ste (Nu zo'n 4 jaar geleden) tijd geworden voor iets mooiers, luxueuzer en krachtiger. (Er moest al eens een aanhangwagen met een kart op rondgesleept worden.)

Belg zijnde kom je dan sowieso uit bij een diesel:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_NhZ7OHoVd78/TIu24IvQM3I/AAAAAAAAA-Q/UXEXhOdVBLE/s912/DSC04924.JPG
(Meer foto's hier: http://picasaweb.google.c...jstenAlfa?feat=directlink)

Ofwel een Alfa Romeo 156 Sportwagon Ti uit 2004
1.9 JTD 16v 136 Pk
Zwart (601 non-metallic)
Electrish Recaro Leather
Bose Soundsystem
Parkeersensoren
Donkere dakhemel,....

Na een Squadra kuurtje een zalige wagen. Zuinig, en toch behoorlijk snel. Anderhalf jaar later was ik het eigenlijk beu om steeds de kleine kwaaltjes op te lossen (Die verdomde draagarmen die het bij mij amper 15.000km uithielden, en waar uiteindelijk powerflex bussen ingekomen zijn.) en aangezien het één van de weinige exemplaren was zonder roest aan de bodem nog voor een mooie prijs kunnen verkopen.

Maar ja, dan moet er iets nieuws komen, en dan ben je verwend door een Alfa Ti, dus dan koop je dus in het voorjaar van 2012 dit:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-uWu4gOvhfQY/T8W3w1ZpcLI/AAAAAAAABfQ/Zgi7qmW3wlM/s640/DSC01596.JPG
(Meer foto's: https://plus.google.com/p...wa&authkey=CPWpjurgrNWsOw)

159SW 1.9JTDm 150pk Ti uit 2008

Qua weggedrag, interieur en degelijkheid een stuk volwassener, en echt een leuke wagen om mee te cruisen. Echter door het extra gewicht van de 159 heb ik bijna twee jaar rond gereden (Zelfs na motortuning) met het idee dat de motor toch echt tekort kwam om alles vlot in beweging te brengen. Zeker aangezien dat mooie lage verbruik van de JTD's door het toevoegen van een pak extra gewicht en een roetfilter nu ook weg was.

Begin dit jaar dan toch maar beginnen uitkijken naar een nieuwe die zuiniger was. Wat testritten en dergelijke gedaan, en dan het roer maar compleet omgegooid. Pendelen doe ik nu met de trein, en ik heb de Alfa gekocht die ik altijd al wilde (Veel zijn er niet gebouwd in deze kleurencombinatie met deze motor):

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2dh8z6f.jpg
(Meer foto's op deze link: http://sdrv.ms/1eib9Q3)

Oftewel, een 159 zoals ik hem altijd gewild heb. De 1750Tbi met Ti pakket, Alfa Rosso, Beige-bruin Ti-leer en xenons.
Na een Squadra kuurtje zit ik nu op 235pk en 400Nm, wat eindelijk voor de prestaties zorgt die een wagen met dit uiterlijk verdient. Over het verbruik mag je echter niet teveel nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:30
FORZAM schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:40:
Zo, er wordt hier ook over Alfa gebabbeld.

Dan zal ik mijn laatste wagens maar eens voorstellen.

Na van een Ford Fiesta Mk6 te komen tijdens de eerste jaren nadat ik m'n rijbewijs had vond ik het op m'n 21ste (Nu zo'n 4 jaar geleden) tijd geworden voor iets mooiers, luxueuzer en krachtiger. (Er moest al eens een aanhangwagen met een kart op rondgesleept worden.)

Belg zijnde kom je dan sowieso uit bij een diesel:
[afbeelding]
(Meer foto's hier: http://picasaweb.google.c...jstenAlfa?feat=directlink)

Ofwel een Alfa Romeo 156 Sportwagon Ti uit 2004
1.9 JTD 16v 136 Pk
Zwart (601 non-metallic)
Electrish Recaro Leather
Bose Soundsystem
Parkeersensoren
Donkere dakhemel,....

Na een Squadra kuurtje een zalige wagen. Zuinig, en toch behoorlijk snel. Anderhalf jaar later was ik het eigenlijk beu om steeds de kleine kwaaltjes op te lossen (Die verdomde draagarmen die het bij mij amper 15.000km uithielden, en waar uiteindelijk powerflex bussen ingekomen zijn.) en aangezien het één van de weinige exemplaren was zonder roest aan de bodem nog voor een mooie prijs kunnen verkopen.

Maar ja, dan moet er iets nieuws komen, en dan ben je verwend door een Alfa Ti, dus dan koop je dus in het voorjaar van 2012 dit:
[afbeelding]
(Meer foto's: https://plus.google.com/p...wa&authkey=CPWpjurgrNWsOw)

159SW 1.9JTDm 150pk Ti uit 2008

Qua weggedrag, interieur en degelijkheid een stuk volwassener, en echt een leuke wagen om mee te cruisen. Echter door het extra gewicht van de 159 heb ik bijna twee jaar rond gereden (Zelfs na motortuning) met het idee dat de motor toch echt tekort kwam om alles vlot in beweging te brengen. Zeker aangezien dat mooie lage verbruik van de JTD's door het toevoegen van een pak extra gewicht en een roetfilter nu ook weg was.

Begin dit jaar dan toch maar beginnen uitkijken naar een nieuwe die zuiniger was. Wat testritten en dergelijke gedaan, en dan het roer maar compleet omgegooid. Pendelen doe ik nu met de trein, en ik heb de Alfa gekocht die ik altijd al wilde (Veel zijn er niet gebouwd in deze kleurencombinatie met deze motor):

[afbeelding]
(Meer foto's op deze link: http://sdrv.ms/1eib9Q3)

Oftewel, een 159 zoals ik hem altijd gewild heb. De 1750Tbi met Ti pakket, Alfa Rosso, Beige-bruin Ti-leer en xenons.
Na een Squadra kuurtje zit ik nu op 235pk en 400Nm, wat eindelijk voor de prestaties zorgt die een wagen met dit uiterlijk verdient. Over het verbruik mag je echter niet teveel nadenken.
Nice.

Voor mij in Competizione Rosso en zwart stof/leder interieur graag! (die vanaf 2010/2011)

Bij een 159 moet je eigenlijk direct de roetfilter eruithalen bij een diesel. Direct 1l verbruik minder en veel minder gezever...
Begin dit jaar een 159 2.0jtdm (163pk) gekocht. Ik kreeg het verbruik gewoon niet onder de 7.5l/100km en constant gezeur met de roetfilter.

Verder:
- versnellingsbak (F40) superzwaar en hakerig zolang olie koud is (is dat bij de C635 ook?). Daarna zowat de beste bak waar ik ooit mee heb gereden.
- gasreactie en turbogat + lag was enorm storend. Maar dat kon een chipje opvangen (nooit gedaan)
- veel rolgeluid(en) van de banden (alsof het daar rond niet geïsoleerd is). Zelfs de spatters regen van de banden konden we duidelijk horen in het interieur. En het waren Michelins op 17"...
- ruimte tussen pedalen en het stuk daarboven (met stuurkolom enzo) zeer klein. Bleef regelmatig met winterschoenen hangen aan het stuk stof onderaan stuurkolom. Irritant en gevaarlijk.
- op ons exemplaar hadden we een zeer luide brom en uitlaatgeluid bij meer dan 50% gas onder de 2000rpm.

Dus maar mooi verkocht met winst >:)

En toch...

Een 159 TI TBI graag!

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Cramthabam schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:14:
Een vraagje voor de GT 3.2 bezitters.
Ik heb nu nog winterbanden op een 15 inch velg. Deze gebruik ik nu voor mijn 147.
Passen deze nog op een GT of niet meer ivm. de remklauwen?
Kleinste velgmaat voor een GT met 330 Brembo's is 17 inch en dan moet je nog opletten dat de ET correct is. Setje TI velgen past bijvoorbeeld niet.

[ Voor 11% gewijzigd door GA!S op 14-11-2014 20:54 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

OK. Dan kan ik dus de banden met velgen niet meenemen.
Het is op het moment ook niet echt meer nodig. De GT in kwestie zag er niet uit en was niet onderhouden.
De prijs was wel laag maar ik heb niet de zin om daar een gok mee te nemen.
We zien wel of er nog ergens weer wat langs komt. De 147 is in goede conditie en geld is die niet meer waard op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

seninha

god's right foot

Even een update en een vraag aangaande mijn 146 1.4 TS LPi.
Deze loopt bij een koude motor erg slecht. Smoort en knal als ik te diep het gas intrapt.
Pas als LPi aanslaat (of als ik LPi systeem even uitzet na ongeveer 3 a 4 minuten) dan loopt de motor goed.

Verleden week eindelijk een goede VAG-COM kabel ontvangen. Gelijk alles aangesloten en kreeg volgende codes door:

P0170-Lambda sensor
P1173-Self Adaptive FRA parameter (geen idee wat dit is)
P0443-Evaporation Control Valve (ook geen idee)

Nou heb ik van de week de Lambda sensor vervangen, jammer genoeg is probleem niet verholpen.

Nog steeds heb ik geen vermogen, en smoort alles als ik te veel gas geeft.
Zodra de LPi systeem in gang komt, dan voel ik een schok en loopt en reageert de motor zoals het moet.

Blijkbaar was de lambda een probleem maar was niet de oorzaak van die van mij.
Vraag me nu af wat er met beide andere codes bedoelt wordt?
En daarnaast, zou een temp sensor ook dit probleem kunnen veroorzaken? Zo ja, welke en waar vind ik die aan de motor?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
P0170-Lambda sensor
-- dus vervangen | heb je al gedaan --> reset de computer parameters/opnieuw laten inleren -- al gedaan??

P1173-Self Adaptive FRA parameter (geen idee wat dit is)
-- peut parameters volgens: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=3752
This parameters are long and short term fuel trims. Basically these are fuel corections (in a long term, and a temporary ones) done by ECU in order to achive 14.7 fuel stochiometric mixture (lambda factor 1) using oxygen sensor (lambda sensor). You can find more explanations on the net
--> al een parameter reset gedaan/opnieuw laten inleren?
--> heeft jouw faatje maar 1 lambda sensor? Mijn 156 fase III had bijvoorbeeld 3 stuks. :P

P0443-Evaporation Control Valve (ook geen idee)
-- dat is de klep voor de carterdampen retour slang. Kennelijk doet de klep het niet goed, maar niet iedere auto heeft zo'n retour en in feite kun je de slang ook loskoppelen en de aansluiting afdoppen (i.v.m. valse lucht) .. geen reden voor problemen verder.

M.a.w. ALLE error's resetten/clear .. en dan parameters resetten/opnieuw laten inleren.

Kijken dan of de/er meldingen terugkomen... dat is dan een courant probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-11-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb vandaag alle errors verwijderd. Daarna zonder te de motor te starten kwam alleen P0443 terug.
Weet nog toen ik bezig was met bougies dat de slang die naar de kleppendeksel loopt los zat.
Zal daar even een slagenklem opzetten.

Wat het inleren betreft van de fRA en de lambda. Hoe doe ik dat?

Maak gebruik van Alfaobd omdat Multiecuscan geen connectie maakt met de auto.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb ondertussen de jacht maar is geopend op weer een leuke tijdelijke winterdaily. Moet uiteraard een Alfa zijn, en dan het liefst eentje waar ik nog niet vaak mee gereden heb. Dus morgen even een 166 3.0 V6 bekijken. Handbak, trekhaak en alle standaard opties.
Paar weken mee rondkarren door de pekel en dan weer verkopen of slopen in onderdelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let even op springerigheid van de kont. Als 'ie niet helemaal lekker sporen wilt op bv een drempel, zijn het vaak de powerflexbussen bij de achterwielen. Ik heb dat al zo veel gezien bij goedkope 166's, om nog maar te zwijgen over niet uitgevoerd onderhoud zoals de distributie.

Het is eeuwig zonde dat de 166 in dr sjonbak klasse terecht is gekomen voor mensen die het onderhoudt niet kunnen/willen betalen. Maar daar ontkomt uiteindelijk geen enkele auto aan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Specht schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:50:
Ik heb ondertussen de jacht maar is geopend op weer een leuke tijdelijke winterdaily.
75 !!! O-) >:)

Paar weken mee rondkarren en dan slopen in onderdelen. ;)
:N
seninha schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:10:
Ik heb vandaag alle errors verwijderd. Daarna zonder te de motor te starten kwam alleen P0443 terug.
.. en na motor starten??? Want daar gaat het om tenslotte..
Weet nog toen ik bezig was met bougies dat de slang die naar de kleppendeksel loopt los zat.
Zal daar even een slagenklem opzetten.
dat zal de slang zijn idd. Misschien zit je ook iets wat op een klep lijkt..
Wat het inleren betreft van de fRA en de lambda. Hoe doe ik dat?

Maak gebruik van Alfaobd omdat Multiecuscan geen connectie maakt met de auto.
dunno ... MultiECUscan meest rechtse tabblad.

[ Voor 55% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-11-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GA!S schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:47:
Alfa wordt uiteindelijk opgepoetst om het gat tussen Fiat en Maserati te vullen. Afhankelijk van het platform (RWD Maserati good, FWD Fiat bad), de bouwkwaliteit en de motoren (Maserati good, Fiat bad) gaat ze dat wellicht lukken. Doormodderen in het volumesegment is kansloos.
http://www.autoblog.nl/ni...meos-nieuwste-sedan-72260 }:O

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Doe mij maar een rebadged GranTurismo met een geblazen V6 op gas graag.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GA!S schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:08:
Doe mij maar een rebadged GranTurismo met een geblazen V6 op gas graag.
Als ik het goed heb komt van dit nieuwe model ook weer een GTA versie >:)

En de
Mazda And Fiat Finalize Deal To Build New Alfa Romeo Spider In 2015

In May 2012, Mazda and Fiat announced plans to co-develop a new Alfa Romeo convertible sports car based on the underpinnings of the next-generation MX-5 Miata.

Under the plan, the new Alfa Romeo convertible, which is tipped to revive the Spider name (although Duetto has also been hinted at), will be built by Mazda alongside the new MX-5 at a plant in Hiroshima, Japan.

To help differentiate the Alfa from its Mazda sibling, the car will feature Italian styling and engines.

Today, Mazda and Fiat confirmed they have signed a final agreement, paving the way for production of the new Alfa Romeo convertible sports car to start in 2015.

For Mazda, the deal helps revitalize some enthusiasm in the affordable convertible sports car market, which has traditionally been dominated by its MX-5. It also means filling capacity at one of the automaker’s plants.

For Fiat, the gains are obvious. The deal will permit the automaker to deliver a modern interpretation of the classic Alfa Romeo Spider utilizing the latest technology and the proven reliability of Japanese production.

Alfa Romeo has long been rumored to be working on a new ‘Spider’ and even rolled out the stunning 2uettottanta convertible concept in 2010 hinting at the possibility.

Its new MX-5-based Alfa is expected to weigh less than 2,300 pounds and feature a turbocharged 1.75-liter four-cylinder engine matched to either a six-speed manual or dual-clutch automatic. This is the same drivetrain that will feature in the more exotic Alfa Romeo 4C, which will serve as a halo model for the brand.

[ Voor 89% gewijzigd door Mektheb op 25-11-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09
Het is zover, in de week van 15 december wordt de V40 geleverd. Binnenkort dus Koos Alfaloos... Advertentie is hier te zien :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:08:
Het is zover, in de week van 15 december wordt de V40 geleverd. Binnenkort dus Koos Alfaloos... Advertentie is hier te zien :/
Fuck... Je had me een tijd geleden al een bericht gestuurd toen ik op zoek was, maar nu ik hem zie gaat het toch weer jeuken.

Intresse in inruil van een A6 avant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:19:
[...]

Fuck... Je had me een tijd geleden al een bericht gestuurd toen ik op zoek was, maar nu ik hem zie gaat het toch weer jeuken.

Intresse in inruil van een A6 avant 8)7
Je mag altijd even komen rijden, die A6 kan ook op marktplaats ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

ing._Buttje schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:43:

[...]

.. en na motor starten??? Want daar gaat het om tenslotte..

[...]

dat zal de slang zijn idd. Misschien zit je ook iets wat op een klep lijkt..

[...]

dunno ... MultiECUscan meest rechtse tabblad.
Motor opnieuw gestart en beide errors zijn er weer, behalve de lambdasonde.
Wat inleren betreft, zoals ik al zei, krijg Multiecuscan niet aan de praat. Deze kan mijn ECU niet vinden.

Terwijl AlfaObd dit wel zonder enig probleem vindt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
.. die van de fuel trim lijkt mij de dader.

Desnoods kun je nu met deze info/screenshots een (goede!) garage hier gericht naar vragen te kijken.
Wellicht door je LPG boer??

Anders stuur je een mail naar support @ multiecuscan.net met foto's/specs van je kabels en screenshots van je communicatie settings.

Je moet trouwens wel opletten, niet alleen selecteer je de juiste Alfa + model + motor .. maar je hebt misschien wel 3 ECU's staan waarmee je kunt connecten. Bij mijn Grande Punto heb ik zelfs 5 of 6 verschillende ECU's staan, airbag/dashboard/abs/engine/nogwat... de motor ECU kan rechtstreeks met mijn kabel, de rest met de groene of gele tussenkabel. Maar het werkt dan wel uiteindelijk.

Ik moet trouwens een nieuwe set kopen, want mijn kabel moet ik steeds 30x op meppen voordat de LEDjes wakker worden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik gebruik tegenwoordig 1 op Bluetooth die via me Telefoon praat kan ik hem ook mee uitlezen en resetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:23:
[...]

Je mag altijd even komen rijden, die A6 kan ook op marktplaats ;)
Ik denk dat ik na het weekend even bij je kom kijken, dan ben ik weer in NL, als hij in de tussentijd niet verkocht wordt. Even ter opfrissing van mijn geheugen, hij had camel-leer, bose, geen navi. Toch? Ik zal je ook nog even een DM sturen om eea af te spreken als 't zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mektheb schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:04:
Ik gebruik tegenwoordig 1 op Bluetooth die via me Telefoon praat kan ik hem ook mee uitlezen en resetten :D
Mogelijkheden van die bluetooth interfaces zijn zeer beperkt met oudere ECU's.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GA!S schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:49:
[...]

Mogelijkheden van die bluetooth interfaces zijn zeer beperkt met oudere ECU's.
Mijn 147 uit 2002 heeft er geen problemen mee en dat is toch ook al 13 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:52:
[...]

Mijn 147 uit 2002 heeft er geen problemen mee en dat is toch ook al 13 jaar
Dat klopt, maar merkspecifieke dingen zoals de airbags e.d. kunnen er niet mee uitgelezen worden. Ik heb ook zo'n 8 euro ding in mn A6, samen met Torque (app) heb ik daar een 2e dashboard op. Wel gaaf hoor, je kan alle motorwaarden en temperaturen uitlezen, throttle in percentage, (geschat) vermogensgebruik, 0-100 tijden, quarter mile drag bijhouden enz. En natuurlijk motorstoringen uitlezen/resetten, maar dat heb ik (gelukkig) nog niet nodig gehad.

Afbeeldingslocatie: http://cdn03.androidauthority.net/wp-content/uploads/2012/06/torque-app-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ja precies die heb ik ook, echter kan ik daar wel andere error's resetten.

Airbag is me tot nu toe met geen een ODB kabel gelukt ( heb er 4 )

Laat je die in je auto zitten of haal je hem er elke keer uit ?, heb wel is gehoord hij dan je accu drained.

[ Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 26-11-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Welk merk en type gebruik je?
Ik was er ook nog naar aan het kijken maar twijfel of deze dus werkt met de 147. Ook uit 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Mektheb schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:40:
Airbag is me tot nu toe met geen een ODB kabel gelukt ( heb er 4 )
Met MultiECUscan heb ik dat lampje wel kunnen resetten. Ook heb ik de gordel buzzer kunnen uitschakelen als je de auto even 10m verrijdt en je de gordel niet om hebt .. erg irritant! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die ouwe motronics uit de TS blokken met alu kleppendeksel zijn ondingen om uit te lezen (pre OBD II). Heb zo'n ding nog in de GTV van pa zitten en die heeft de grootste moeite om verbinding te maken. Mijn GT heeft een ELM BT en daar kan ik zo goed als alles mee met de juiste software.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ing._Buttje schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:12:
[...]

Met MultiECUscan heb ik dat lampje wel kunnen resetten. Ook heb ik de gordel buzzer kunnen uitschakelen als je de auto even 10m verrijdt en je de gordel niet om hebt .. erg irritant! :(
Dat programma herkent bij mij de ODB kabels weer niet.

Heb 3 verschillende en dan nog die op bluetooth en ook daarmee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat ik na het weekend even bij je kom kijken, dan ben ik weer in NL, als hij in de tussentijd niet verkocht wordt. Even ter opfrissing van mijn geheugen, hij had camel-leer, bose, geen navi. Toch? Ik zal je ook nog even een DM sturen om eea af te spreken als 't zover is.
Klopt helemaal, door de week ben ik veel in Zwolle. Op afspraak kan ik wel een uurtje van kantoor weg om af te spreken. Dat scheelt je waarschijnlijk een uur heen en terug :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Mektheb schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:01:
[...]

LOL :D

Epic, gelijk dit weekend even proberen :+
ow .. ik d8 dat je dat wel wist }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:49
Hier nog een Alfist :) ik rij een 156 uit 2000.. hele fijne auto, alleen jammer dat hij ooit eens is verlaagd, comfort is ver te zoeken op een klinkerweg.

Tot nu toe weinig problemen met de auto gehad, maar binnenkort moet de hydraulische druklager worden vervangen, de druk op de koppeling valt zo nu en dan weg.. ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
nice :)

Veren zijn wel weer te vervangen natuurlijk
... al rij ik met mijn Grande Punto ook nog steeds op van die Novitec dingen rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vanavond met een witte 4C lopen spelen op de snelweg.. Ding is best wel snel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:24
Oeh, zwarte 166 3.0 Super...

- Kachelradiator vervangen
- D-riem + waterpomp vervangen
- 180 k km
- Xenon
- Koni Geel
- Veerschotels vervangen

:w tegen de Clio RS :)

Dus, iemand een RS kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 29-11-2014 18:45 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
-Sander- schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:15:
Vanavond met een witte 4C lopen spelen op de snelweg.. Ding is best wel snel :9
achter het stuur of achter zijn achterste ?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op z'n (haar?) achterste :p dat eerste zou ik ook graag doen trouwens :D

[ Voor 50% gewijzigd door -Sander- op 29-11-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
KillaZ schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:45:
Oeh, zwarte 166 3.0 Super...

- Kachelradiator vervangen
- D-riem + waterpomp vervangen
- 180 k km
- Xenon
- Koni Geel
- Veerschotels vervangen

:w tegen de Clio RS :)

Dus, iemand een RS kopen?
This post is worthless without... :9

Zelf na 2,5 jaar+ rustig aan het rondkijken voor een opvolger van de 147, rij iets minder nu (+- 15k per jaar) , en overweg over te stappen naar een benzine. Mito 1.4 155pk & giulietta 170pk op 't oog. Veel reviews gelezen, maar beste is toch maar gewoon zelf wat proef ritjes te gaan maken, juul zou veel comfortabeler moeten zijn lees ik, meer volwassen. Maar ook 4-5k duurder dan een knappe mito.

zag een mito savali op MP staan, oehhh :9~ :

http://www.marktplaats.nl...on-18-spoiler-pakket.html , gebaseerd op de 120pk 1.4 T-jet , maar met 150pk op zich ook leuk speelgoed.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/32/ghjPhnTQ4ImzcHd4sLpLSA==.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/33/ghjPhnTQ4ImiF0nDqta1UQ==.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mito's zijn zulke gave wagentjes!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
en met een SAVALI kuurtje nog meer :9

Zo'n T-jet (turbo! doh) is verslavend en met 150pk gaat het als de brandweer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:24
Amens schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:40:
Hier nog een Alfist :) ik rij een 156 uit 2000.. hele fijne auto, alleen jammer dat hij ooit eens is verlaagd, comfort is ver te zoeken op een klinkerweg.
Komt mij bekend voor.
De mijne was zodanig verlaagd dat de voorschermen krom trokken als ik een drempel te hard nam. En aardig wat motorplaten versleten.
De auto is destijds een half jaar eerder uit de lease genomen...

Uit de oude doos:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XsMEmhB.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:49
kraades schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:20:
[...]

Komt mij bekend voor.
De mijne was zodanig verlaagd dat de voorschermen krom trokken als ik een drempel te hard nam. En aardig wat motorplaten versleten.
De auto is destijds een half jaar eerder uit de lease genomen...

Uit de oude doos:
[afbeelding]
Dat komt mij dan weer bekend voor... hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:02

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hoe hard moet je wel niet over een drempel gaan, als je wielen de schermen willen raken? Niet bepaald zuinig op de auto als je zo rijdt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:24
Niet zo hard.
De auto was gewoon teveel verlaagd. De banden schuurden gaten in het spatscherm.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat voor maat banden had je dan eronder (in combi met je velgen)? :P Maar ziet er wel dik uit zo hoor. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
thijszor schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:48:
[...]

This post is worthless without... :9

Zelf na 2,5 jaar+ rustig aan het rondkijken voor een opvolger van de 147, rij iets minder nu (+- 15k per jaar) , en overweg over te stappen naar een benzine. Mito 1.4 155pk & giulietta 170pk op 't oog. Veel reviews gelezen, maar beste is toch maar gewoon zelf wat proef ritjes te gaan maken, juul zou veel comfortabeler moeten zijn lees ik, meer volwassen. Maar ook 4-5k duurder dan een knappe mito.

zag een mito savali op MP staan, oehhh :9~ :

http://www.marktplaats.nl...on-18-spoiler-pakket.html , gebaseerd op de 120pk 1.4 T-jet , maar met 150pk op zich ook leuk speelgoed.

[afbeelding]

[afbeelding]
Vond het model eerst een beetje mweh... tot een collega van me er een kocht, stiekem toch best een leuke wagen... ook stuk groter als je verwacht als je ernaast staat. Zeker dat wit met zwarte accenten staat em goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:32

pinda powerrr

Slow down...

kraades schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:40:
Niet zo hard.
De auto was gewoon teveel verlaagd. De banden schuurden gaten in het spatscherm.
Ik gok op standaard (versleten) dempers icm Novitec -40mm veren (of nog erger, die van Autostyle 8)7 )
Gegarandeerd ellende :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoffee
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 22:19
kraades schreef op zondag 30 november 2014 @ 20:40:
Niet zo hard.
We hadden afgelopen hemelvaart een meeting van de 156 club in zaltbommel bij een american roadhouse.
Met alle nieuwbouw was het laatste stukje er naar toe een weg met een drempel of 5 en bij de inrit zat een beetje een kuil op de lijn van het hek.

Een aantal heeft dat laatste stuk echt stapvoets af moeten leggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
pinda powerrr schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:39:
[...]

Ik gok op standaard (versleten) dempers icm Novitec -40mm veren (of nog erger, die van Autostyle 8)7 )
Gegarandeerd ellende :+
Absoluut, de standaard dempers van 147/156/GT zijn niet van bijster hoge kwaliteit, als je ze dan ook nog gaat mishandelen met verlagingsveren :X Destijds heb ik daarom voor de Eibach Pro Street kit gekozen, sportief rijden zonder veel te moeten inleveren op comfort :)

Overigens heeft de GT gisteren nieuwe APK gekregen, altijd fijn voor de verkoop :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens wat ik tegen kom op marktplaats, mijn oude Alfa! (89-DB-JR)

Die heeft zo te zien z'n beste tijd wel gehad, om nog maar te zwijgen over 't feit dat ik hem 4 jaar geleden met 380.000km op de klok verkocht....

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

In z'n betere jaren (bij mij :D )

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHGZBZZP-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RMUEOOEE-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Nu met 326.999 km op de teller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
heel bijzonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Valt wel mee toch, heb er wel meer gezien met 3 ton en ook Twinsparkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Mektheb schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:27:
[...]

Valt wel mee toch, heb er wel meer gezien met 3 ton en ook Twinsparkies
Je leest niet goed ;)

PS: wat is er gebeurt met het aanbod in knappe 156's met een 2.4jtdm / 175pk? daar was altijd redelijk aanbod in, ik vind helemaal niks meer tegenwoordig, ja 3ton+ compleet afgetrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
thijszor schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:37:
[...]

Je leest niet goed ;)

PS: wat is er gebeurt met het aanbod in knappe 156's met een 2.4jtdm / 175pk? daar was altijd redelijk aanbod in, ik vind helemaal niks meer tegenwoordig, ja 3ton+ compleet afgetrapt.
Ah Excuse me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:37:
[...]

Je leest niet goed ;)

Die zijn niet heel veel verkocht, en in nederland zo goedkoop geworden dat het sjonbakken werden. Afgetrapt dus. Heel af en toe komt er nog wat nets te koop. Anders op Mobile.de zoeken, daar is nog wel wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik heb een stukje hulp nodig.

Is er hier een oudere-alfa-expert in de zaal, die mij wat info kan verschaffen over een mogelijke aanschaf?

Ik heb wat speficieke vragen over uitvoeringen e.d. van de Alfetta.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
experts genoeg .. brand maar los :P

niet om je bang te maken, maar ik denk dat dit een aardig vertrekpunt is ..
http://www.alfetta-transa....php?f=34&t=2418&start=20

.. de dorpels moeten HARD zijn of reeds zijn gedaan.

Voor de rest veel overeenkomsten met de 90 en de 75. Veel onderdelen uitwisselbaar.

[ Voor 80% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-12-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op woensdag 17 december 2014 @ 00:12:
experts genoeg .. brand maar los :P

niet om je bang te maken, maar ik denk dat dit een aardig vertrekpunt is ..
http://www.alfetta-transa....php?f=34&t=2418&start=20

.. de dorpels moeten HARD zijn of reeds zijn gedaan.

Voor de rest veel overeenkomsten met de 90 en de 75. Veel onderdelen uitwisselbaar.
Hij is reeds gedaan, en volledig roestvrij. Staat echter reeds sinds 1996 in een (verwarmde) schuur, dus moet wel weer gangbaar gemaakt worden. Maar daar ligt m'n vraag niet, die ligt bij de waarde.

Er zitten namelijk klavertjes op de achterschermen, rood meegespoten bumpers, en een plaatje op het dashboard met Grand Prix en een nummer er op. Grand Prix uitvoerinkje dus, enkel de zwarte decals zitten door de restauratie niet meer op de zijkant, maar dat is makkelijk te herstellen, heb de stikkerset al gevonden in italië.

Maar, wat is zo'n ding nu waard? Ik kan er geen pijl op trekken, want er staat nergens een Grand Prix te koop.

Het is overigens een Grand Prix uit de eerste series, bj '82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
/me kijkt naar topictitel ..

PICS!!!!11111 :P

deeees dan!??!

Afbeeldingslocatie: http://www.galleryalfa75.altervista.org/albums/alfetta-gt-amp-alfetta-gtv-gtv-gallery/gtv-2-0/alfetta-gtv-2.0-grand-prix-1980-1982.jpg

Das niet 'zomaaar' een Alfetta maar een GTV !!!!
Ik was even in de veronderstelling dat het hier om een sedan zou gaan.

Ik denk tussen 2.000 tot 15.000 afhankelijk van de staat als ik de prijzen op gaspedaal.nl zie
http://www.gaspedaal.nl/Alfa-Romeo/GTV/?bmax=1987&srt=pr

ik geloof niet direct dat de uitvoering 'Grand Prix' hem nu meer waard maakt,
i.t.t. wanneer het een Turbodelta zou zijn! :9~

Afbeeldingslocatie: http://alfa-wahnsinn.de/assets/images/GTVTurboProspekt.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-12-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

http://www.autoblog.nl/ni...liter-v6-met-480-pk-72871

Begint er op te lijken. Alfa komt direct onder Maserati in de markt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Nu online
Volgende week voor de APK, ik verwacht eigenlijk geen problemen. Omdat het hele multi-air systeem is vervangen bij aankoop hoeft de 60K beurt ook niet helemaal uitgevoerd te worden. Alleen het pollenfilter wordt vervangen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:50:
/me kijkt naar topictitel ..

PICS!!!!11111 :P

deeees dan!??!

[afbeelding]

Das niet 'zomaaar' een Alfetta maar een GTV !!!!
Ik was even in de veronderstelling dat het hier om een sedan zou gaan.

Ik denk tussen 2.000 tot 15.000 afhankelijk van de staat als ik de prijzen op gaspedaal.nl zie
http://www.gaspedaal.nl/Alfa-Romeo/GTV/?bmax=1987&srt=pr

ik geloof niet direct dat de uitvoering 'Grand Prix' hem nu meer waard maakt,
i.t.t. wanneer het een Turbodelta zou zijn! :9~

[afbeelding]
Nou vooruit... Als ik vanavond thuis ben zal ik een paar van mijn garage-pics delen (als in, staat onder doeken in een garage, gelukkig wel warm en droog)
Pagina: 1 ... 49 ... 118 Laatste