Ze bouwen eerst imago op, en vervolgens komen ze met modellen die zich daaraan liëren.
Andersom kan dat ook niet.
Je hebt te weinig geduld. Die modellen waar jij op hoopt komen echt wel over een jaartje ofzo.
Dat alfa nu weinig leuks heeft (al vind ik zowel de mito als de guilietta mooi gelijnde modellen in dat segemtn), was van te voren al bekend. Ze hebben al jaren geleden hun overlevensstrategie voor de crisis gepubliceerd, zijnde geen nieuwe modellen ontwikkelen/uitbrengen zolang het crisis is.
Dat ze dan in de crisis ook weinig verkopen is dan ook geheel logisch èn volgens plan. Allemaal ingecalculeerd.
Of dat goed uitpakt weten we pas over 2 jaar.
Maar mopperen over alfa dat ze nu niks leuks hebben is achter de feiten aanhollen: we wisten met z'n allen al een paar jaar geleden dat dat zou gaan gebeuren.
De skyline wordt niet meer gebouwd (nu gtr). Die is ten eerste veel duurder en een heel ander type uiterlijk.
En ze zijn gewoon rondweg lelijk. Brute japanse bakken door een dikke turbomotor en 4wd, maar geen verfijning, laat staan styling. Lelijk plastic. Lomp dus. Net als een corvette. Dikke motor, snel, maar goedkoop uitgevoerd. Geenzins porsche, ferrari, maserati oid. (maar zelfs dan nog mooier dan zo'n mismaakt japans turbokanon).
Ik bedoel, een evo is een lancer.... Net zoals een impreza sti... het blijft een impreza. Alleen de gtr is een 'dedicated model'.
Zeg nou zelf:
lancer
of
4c
Ook is het gewoon niet leuk om met zo'n opgevoerde turbobak te rijden. Ja hij is snel, ja je hebt veel grip, maar voor een bestuurder is er gewoon geen echte uitdaging.
Dat is bijv. ook een doorlopend kritiekpunt op 4wd. Als je zoveel geld uitgeeft aan een auto, dan gaat het niet alleen om prestaties of brute kracht. Je wilt als èchte chauffeur uitgedaagd worden. Ten minste: ik zoek altijd de 'rijdersauto's' op. Dat betekend dus meestal RDW, handbak en het liefst licht.
Het geeft mij iig een kick als de kont toch iets zwiebelt en de auto je probeert af te straffen als je de zaken iets te overdadig doet. Het maakt je ook een betere chauffeur trouwens.
[
Voor 16% gewijzigd door
mr_petit op 09-03-2014 19:42
]