Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:43

mr_petit

opperprutser

Er zit achterin toch een bagageruimte? of vergis ik me daarin.

Maar die voorste motorkap kan dus helemaal niet open? Ook niet om dingen te servicen?
Ik kan me voorstellen dat daar geen ruimte is voor bagage. Die auto is klein, en die ruimte kan wel volledig nodig zijn voor koeling, reservoirs en wellicht veel ruimte van lange voorwielophangingen oid.
Bij een elise oid kan je volgens mij vooraan ook niets kwijt

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:07
Kan gewoon een weekendtas in hoor:

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/d/13/03/11/epy6egaj.jpg

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:31
mr_petit schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:41:
Er zit achterin toch een bagageruimte? of vergis ik me daarin.

Maar die voorste motorkap kan dus helemaal niet open? Ook niet om dingen te servicen?
Ik kan me voorstellen dat daar geen ruimte is voor bagage. Die auto is klein, en die ruimte kan wel volledig nodig zijn voor koeling, reservoirs en wellicht veel ruimte van lange voorwielophangingen oid.
Bij een elise oid kan je volgens mij vooraan ook niets kwijt
Motor kap kan inderdaad niet open.

Nieuwe spider <3

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1002656_10153870323445596_1796183630_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1922391_10153870323435596_435709470_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1920383_10153870323440596_992584387_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1/1796508_10153870323570596_104661377_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1798749_10153870323590596_1823621579_n.jpg

:o :9

[ Voor 36% gewijzigd door Mektheb op 04-03-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 17:46
tjah, daar kan geen MX5 tegenop idd ... :P :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua uiterlijk misschien niet, maar dan de rest. De MX-5 vind ik persoonlijk helemaal geen leijke auto, betrouwbaar, praktisch, onderhoudsvriedelijk en al zo'n 20 jaar op de markt. Tja, daar kan geen Alfa tegenop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hebben ze toevallig ook dat lelijke Smart stuurtje vervangen, terwijl ze bezig waren met de koplampen ??
Dan wil ik er wel één hebben namelijk :Y

Ohh en die motorkap mag er gewoon af : Ik kijk graag naar kabels/stekkertjes/enz... :9~ :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:00:
Qua uiterlijk misschien niet, maar dan de rest. De MX-5 vind ik persoonlijk helemaal geen leijke auto, betrouwbaar, praktisch, onderhoudsvriedelijk en al zo'n 20 jaar op de markt. Tja, daar kan geen Alfa tegenop :+
De MX-5 is een burgelijke auto, voor mensen die niet echt weten wat klasse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulshit. En wat versta jij onder klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

KillaZ schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:03:
Kan gewoon een weekendtas in hoor:

[afbeelding]
Oeh, plek zat voor een gastank. Meer ruimte dan een GTV. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:26:
Bulshit. En wat versta jij onder klasse?
MX-5 is gewoon een boring auto, qua rij-gedrag en uiterlijk. (tja...daar kan ook niet veel aan stuk want er zit niet veel techniek in)

Komt niet eens in de buurt van een Alfa-Romeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

hmmm een 4C Spider... wat doen 9 van de 10 mensen die en cabrio willen het liefst.... relaxed en rustig toeren, liefst ook nog semi comfortabel (stuurbekrachtiging, abs, fatsoenlijke vering en goede stoelen).
Is dat mogelijk met de 4C ? Neen. Conclusie, te dure auto die niemand gaat kopen. :)

Mensen die een cabrio willen zullen dus inderdaad een goedkopere auto willen a la MX5.
Mensen die een trackday dingetje zoeken zijn beter af bij Lotus.
Mensen met geld teveel zullen eerder een nieuwe Porsche Boxster of iets anders Duits halen.
En dan heb ik het verder nog niet over de oldtimers en ander aanbod van soortgelijk spul. Voor 40k heb je tegenwoordig ook al een gebruikte Porsche 997 cabrio met 300+pk... :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

De lotus elise is natuurlijk ook nauwelijks verkocht 8)7

* mr_petit denkt dat alle 4c spiders die alfa kan/gaat maken zo ongeveer verkocht zijn voordat hij daadwerkelijk in een showroom als meeneemmodel zou kunnen staan.

[ Voor 61% gewijzigd door mr_petit op 07-03-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik zou iniedergeval nevernooitniet 60.000 euro stukslaan op een nieuwe 4C als ik dat bedrag had liggen.

Dan wordt het toch echt iets veel leukers: http://www.hilversum.ferr...or-sale-zffaa17b000066387

En ja onderhoud is stervensduur, de buren vinden je dan gegarandeerd een patser, en je schoonouders willen je nooit meer zien... lekker boeiend. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:35

mambo No5

Bad Apple?

Mektheb schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:57:
[...]

Motor kap kan inderdaad niet open.

Nieuwe spider <3

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1798749_10153870323590596_1823621579_n.jpg
:o :9
:9~ :Y Yes please.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
GA!S schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:04:
[...]

Oeh, plek zat voor een gastank. Meer ruimte dan een GTV. :+
Die 1750 loopt nog niet op LPG toch? :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 00:48:
[...]

MX-5 is gewoon een boring auto, qua rij-gedrag en uiterlijk. (tja...daar kan ook niet veel aan stuk want er zit niet veel techniek in)

Rijgedrag van een MX-5 is gewoon goed, en daar is niets mis mee. Uiterlijk is maar net waar je van houdt en is voor ieder een persoonlijk issue. Ik vind de MX-5 helemaal niet lelijk, mooi zelfs. En techniek? Dat nekt een Alfa keer op keer. Op de Busso en de JTD na is er altijd wel wat met de motor en al helemaal met de ophanging.

De MX-5 is al 20 jaar op de markt, geen Alfa model dat daar bij in de buurt komt. Er zijn maar een aantal auto merken die kunnen zeggen dat een model erg succesvol is zoals bijvoorbeeld VW met de Golf.

Leuk uiterlijk bij de 4C, maar dat is altijd bij een Italiaan dat het uiterlijk er goed uitziet. Maar 60K voor een 4C is een no go. Laat ze maar eens een fatsoenlijke auto op de markt brengen waardoor er weer wat aanbod is voor Jan modaal. Dat heb ik liever dan wat ze nu bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

60k voor een all carbon pure sportauto een no go?
Geen enkele auto komt daarbij in de buurt. Zo'n model is een enorme imagobooster..
Een lotus elise 1,8sc (of vergelijkbaar model) zit ook in die range en is van aluminium (welke beter is op het circuit laat ik ff in het midden.

Die 4c zetten ze op de markt om hun toekomstige modellen aan te conformeren. Die krijgen wellicht ook een aantal stijlkenmerken van de 4c mee. Daarom is zo'n model zo belangrijk.
Kijk naar de mercedes sls. Van die paar exemplaren die mercedes daarvan verkoopt worden ze heus niet rijk (rijk in mercedes termen ;)). Maar dat veel mercedesmodellen nu een neus/grille hebben die op de sls lijkt doet de verkopen wèl stijgen.

Alleen al dat alfa zo'n auto op de markt zet en durft te zetten geeft hun heel veel publiciteit. Een echte rijdersauto die in testen naast de crème de la crème van stuurmansauto's wordt gezet (elise en cayman).
Dat is de afgelopen 20 jaar gewoon niet gebeurt.
Nu maar hopen dat de nieuwe doorsnee modellen net zo spraakmakend worden.
De MX-5 is al 20 jaar op de markt, geen Alfa model dat daar bij in de buurt komt. Er zijn maar een aantal auto merken die kunnen zeggen dat een model erg succesvol is zoals bijvoorbeeld VW met de Golf.
Alfa heeft heel lang een vrijwel ongewijzigde spider gehad ;)
De huidige golf heeft natuurlijk 0,0 overeenkomsten met de golf van het eerste platform. Ze houden alleen dezelfde naam. Dat betekend niet dat het hetzelfde model/auto is.
Hetzelfde geldt voor een bmw 3 serie. Die naam wordt ook al net zo lang gehanteerd als de golf.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 08-03-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat de 4C zich kan meten met de creme de la creme, maar wat heeft het klootjesvolk eraan? NIets! Alfa heeft niet eens een SW meer in produktie, en waar zijn de gezinsauto's? Laat ze dat maar eens produceren. Leuk een 4C uit carbon, maar zoden aan de dijk zet het niet.

En wat is de laatste 20 jaar niet gebeurt? Een auto op de martk in die prijsklasse die zich kan meten met de creme de la creme? Iknoem graag de EVO serie van Mitsubitshi. De Skyline van Nissan. Ongelooflijk snelle auto's die hun mannetje staan. Denk a.u.b. niet dat Alfa nu iets speciaals op de markt heeft gezet.

Dat de Golf 0,0 overeenkomsten heft met de eerste generatie Golf maakt geen reet uit, het ding verkoopt nog steeds omdat het een bekend model is welke zeer degelijk is en betrouwbaar. En welke er ook is in een station uitvoering. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de 3 serie van BMW en nog wat andere merken welke hun serie al deccenia op de markt brengen.

Alfa had de 159 never nooit niet uit produktie moeten halen. Voor de 166 had een opvolger moeten komen. De Juul heeft de koplampen van een Citroen Xara, de Mito...prrrrt. En zo kan je de lijst wel aanvullen met onbegrijpelijke keuzes die gemaakt zijn op het hoofdkantoor van FIAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:58:
Ik noem graag de EVO serie van Mitsubitshi.
Die serie is ook dood dus die kan Alfa rustig negeren voorlopig... :|
Alfa had de 159 never nooit niet uit produktie moeten halen. Voor de 166 had een opvolger moeten komen.
Over de 166 gesproken : Ik kwam er vandaag nog één tegen in deze uitvoering ongeveer => http://all-alfa-romeo.inf...0166_Black%20metallic.JPG

En dacht toen precies hetzelfde als jij : WAAR BLIJFT DIE OPVOLGER NOU ?!?! :( :'( :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 00:48:
[...]

je kan ook teveel je merk klep ophebben, er is niks mis met een mx5. Idd misschien saai omdat je ze veel ziet, maar dat komt gewoon omdat het een goed product is. Als alfa nou eens goede auto;s ging maken, zouden die dingen misschien ook eens wat vaker worden verkocht.

Ik wacht nog even de nieuwe spider en mx5 af, maar de 4c spider staat iig op mijn lijstje. Wel een tweedehands, want nieuw vind ik ze veel te duur. Leuk hoor die carbon kuip, maar al met al betaal je >60K voor een klein autootje met een 1.7l 4 cilinder. Voor dat geld heb je namelijk ook een Z4 Roadster sDrive 35i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:58:
Voor de 166 had een opvolger moeten komen.
Ja, dat was ècht een verkooptopper 8)7

Je snapt niet dat dit soort modellen (4c) nodig zijn om een bepaald imago te zetten om daarna de verkopen van normale modellen te boosten.
Die normale modellen gaan heus wel komen hoor. Alfa gaat zich heus wel mikken op het klootjesvolk.
Deze auto is daar idd niet voor bedoeld: deze auto is bedoeld voor dat het klootjesvolk ergens van kan dromen en zich in de waan kan bevinden als ze een normale alfa gaan kopen ze toch een beetje in een 4c zitten.
Dàt is waarom ze dit soort modellen maken. Alfa wordt heus niet rijk van de 4c alleen en dat beseffen ze zich heus wel.

Trouwens evo's en skylines zijn ook geen goedkope auto's voor het klootjesvolk. Wellicht snel omdat ze brute power hebben; een genre waarop alfa zich nooit richt en ook nooit heeft gericht, maar natuurlijk absoluut geen verfijning. Het zijn lompe bakken; snel vanwege het vermogen en de 4wd. Alfa is en blijft een italiaans merk en daar denken ze gewoon wat anders over auto's. Verfijnde besturing en body control. Dat met een flink vleugje design. (dat laatste kost ook geld en dat laten japanners natuurlijk al helemaal varen)
Als alfa een opvolger voor de 166 had gemaakt waren ze in de crisis van de kaart verdwenen als merk.
Tientallen/honderden miljoenen stoppen in de ontwikkeling van een dure auto die bij voorbaat al niet gaat verkopen is wel het domste wat je kan doen.
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 01:36:
[...]Leuk hoor die carbon kuip, maar al met al betaal je >60K voor een klein autootje met een 1.7l 4 cilinder. Voor dat geld heb je namelijk ook een Z4 Roadster sDrive 35i
Dat geld betaal je ook voor een leuke lotus, en die heeft dezelfde kleine motor.
Het is een ononderbouwde gedachte dat een kleine auto met lichte motor minder kost dan een ietwat lompe en vooral zware (de z4 is ruim de helft(!) zwaarder) cabrio.
Daarom accelereert de 4c toch ruim 10% sneller. Trouwens, die z4 is nog wel ff 10 mille duurder (sdrive 35i si meer dan 70 mille)

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 09-03-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit, je doet je onderschrift eer aan.

Of de 166 nu wel of niet een verkooptopper is geweest, wat hebben ze nu dan? Helemaalt niets op de Juul en de Mito na. En de verkoopcijfers dalen gestaag. Het inzetten van een 4C voor het imago is een nonsense reden want het imago van Alfa is totaal verkloot en dat blijkt uit alles. Pak de verkoopcijfers er maar bij, kijk op de verkoopplaatsen voor tweedeehands auto's en je snapt wat ik bedoel. Ik werk zo af en toe bij een garage welke ook auto's verkoopt. Hoe mooi de 159 ook is, ik kan mij niet heugen dat we er ook maar een verkocht hebben laat staan dat we er überhaupt een gehad hebben. Ook bij de groothandels gaat het niet hard met Alfa, en voor een reden. Imago?

Of een EVO en een Skyline duur of goedkoop zij, het zijn wel hele gave auto's die een zeer verfijnde techniek hebben. De Skyline motor wordt met de hand gebouwd en geen motor die van de band komt is hetzelfde. Beide auto's hebben een verfijnde techniek en een mooi uiterlijk. De 4C komt niet eens in de buurt van de prestaties van deze auto's. Lees je maar eens in hoe een Skyline gebouwd wordt. En je hebt ze al voor minder dan een 4C kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ze bouwen eerst imago op, en vervolgens komen ze met modellen die zich daaraan liëren.
Andersom kan dat ook niet.
Je hebt te weinig geduld. Die modellen waar jij op hoopt komen echt wel over een jaartje ofzo.
Dat alfa nu weinig leuks heeft (al vind ik zowel de mito als de guilietta mooi gelijnde modellen in dat segemtn), was van te voren al bekend. Ze hebben al jaren geleden hun overlevensstrategie voor de crisis gepubliceerd, zijnde geen nieuwe modellen ontwikkelen/uitbrengen zolang het crisis is.
Dat ze dan in de crisis ook weinig verkopen is dan ook geheel logisch èn volgens plan. Allemaal ingecalculeerd.
Of dat goed uitpakt weten we pas over 2 jaar.
Maar mopperen over alfa dat ze nu niks leuks hebben is achter de feiten aanhollen: we wisten met z'n allen al een paar jaar geleden dat dat zou gaan gebeuren.

De skyline wordt niet meer gebouwd (nu gtr). Die is ten eerste veel duurder en een heel ander type uiterlijk.
En ze zijn gewoon rondweg lelijk. Brute japanse bakken door een dikke turbomotor en 4wd, maar geen verfijning, laat staan styling. Lelijk plastic. Lomp dus. Net als een corvette. Dikke motor, snel, maar goedkoop uitgevoerd. Geenzins porsche, ferrari, maserati oid. (maar zelfs dan nog mooier dan zo'n mismaakt japans turbokanon).
Ik bedoel, een evo is een lancer.... Net zoals een impreza sti... het blijft een impreza. Alleen de gtr is een 'dedicated model'.
Zeg nou zelf:

lancer
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/2009_Mitsubishi_Lancer_ES.jpg

of

4c
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1nyajfb7qab_600.jpg

Ook is het gewoon niet leuk om met zo'n opgevoerde turbobak te rijden. Ja hij is snel, ja je hebt veel grip, maar voor een bestuurder is er gewoon geen echte uitdaging.
Dat is bijv. ook een doorlopend kritiekpunt op 4wd. Als je zoveel geld uitgeeft aan een auto, dan gaat het niet alleen om prestaties of brute kracht. Je wilt als èchte chauffeur uitgedaagd worden. Ten minste: ik zoek altijd de 'rijdersauto's' op. Dat betekend dus meestal RDW, handbak en het liefst licht.
Het geeft mij iig een kick als de kont toch iets zwiebelt en de auto je probeert af te straffen als je de zaken iets te overdadig doet. Het maakt je ook een betere chauffeur trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 09-03-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal de GT-R en de Skyline door elkaar. Excuus. Waar Skyline staat moet GT-R staan, en die motor is een verfijning van heb ik jou daar. Met de hand gebouwd en er is geen motor dezelfde en geen van allen heeft hetzelfde aantal PK's. Ja, je betaald er voor en wat je er voor terug krijgt is gewoonweg fenomenaal.

Maar voor 60K koop is anyday een EVO van de Japanners. Sterker nog, als ik 60K te besteden heb laat ik het merk Alfa compleet links liggen. Ik twijfel er niet eens over.

Is de 4C een leuke auto? Ja, al vind ik de voorkant totaal niet spannend en die lampen zijn gewoon lelijk net als bij de Juul. Is de 4C duur? Ik denk gemiddeld genomen niet, maar er is beter te krijgen op de markt met evenzo verfijnde techniek en een leuk uiterlijk.

Maar als je het niet erg vind trek ik de Busso uit de schuur en ga ik een hamburgertje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja je kan de 4c lelijk vinden en een opgedirkte japanse turbobak ontzettend mooi.
Feit is wel dat het gros van de autopers de 4c wèl mooi vindt. Hij heeft zelfs op pebble beach gestaan, en daar zal je absoluut geen lancer oid tegenkomen. Ja op de parkeerplaats wellicht.

En daar mikt alfa op met dit soort auto's. Niet op mensen die het geld toch niet te besteden hebben. Geen van de 4c kopers zal dat ding met hun laatste cent kopen, en dat doen lancer evo kopers wèl. Ook daar zit dus een verschilletje. Boeren kopen een evo; de gemiddelde 4c koper zal wellicht nog wel wat anders exclusiefs in de garage hebben staan en zal de 4c gebruiken om zo nu en dan een rondje op zandvoort te rossen. Het zal sowieso niet z'n daily zijn. Dus waarschijnlijk een beetje richtend op het publiek voor lotussen en gt3's (cayman r wellicht). En dat is slim, want voor de liefhebber van italiaans is daar niet echt een alternatief voor
Of je moet met een ferrari gaan racen, maar dat is ècht duur.

Trouwens een gt-r is ook al bijna 2,5x (!) zo duur als een 4c.

[ Voor 34% gewijzigd door mr_petit op 09-03-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk heeft de 4C op dat strand gestaan, de 4C is in eerste instantie geproduceerd voor de Amerikaanse markt en om daar een voet aan wal te krijgen. Heel gek is het niet dus. En waar verkoop je je semi cabriootje het beste? Op een bekend strand in de States. De vraag is of de 4C het gaat redden. Ik weet de verkoopprijzen niet van de 4C in Amerika, maar wat ik wel weet is dat de Amerikanen gek op eigen produkties zijn. Ik noem een Viper, een Corvette, een Mustang. Alle drie hebben tig meer PK's en dikkere motoren en we weten allemaal dat Amerikanen ook gek zijn op cijfertjes. Succes.

Boeren kopen EVO's. Kan kloppen, trekkers kopen ze ook. En neem van mij aan dat een trekker knaken kost, meer dan een 4C. Buiten dat feit om, als jij denkt dat de 4C zich kan meten met een 911 GT3 dan heb je het volgens mij mis. Heel erg mis. Dat is een klasse waar de 4C niet hoort afgaande op de ronde tijden van de Nurburgring. En voor de liefhebber van Italiaans hebben we ook nog altijd Masearti. Misschien iets duurder, maar net zo exclusief. Of je er mee het circuit op kan laat ik aan je fantasie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Op een kleiner circuit kan een 4c denk ik wel partij bieden aan een gt3. Een cayman of lotus sc kan dat vaak ook dus. FF lezen en je had gezien dat ik die er derhalve ook specifiek bij had gezet. Dat zijn de auto's waar de 4c zich het meest op richt. Die gt3 had ik er dan ook voornamelijk bijgezet als type auto wat zich op hetzelfde doel richt, namelijk een auto voornamelijk voor het circuit. Oh wacht ff, dat stond er in m'n vorige post ook al expliciet bij: publiek voor ...... (lijkt me duidelijk hoe je dat moet interpreteren :))

De ring heeft hele lange rechte stukken dus dat circuit is goed geschikt voor veel vermogen.
En met een maserati het circuit op? Welke had je in gedachten? En ietsje duurder?
Een hele andere prijsklasse bedoel je. Kan je beter een ferrari nemen zoals ik al schreef.

Ik weet bijna wel zeker dat alfa alle 4c's gaat verkopen, waarvan een groot gedeelte in de states. Op sites als jalopnik zijn ze er immers ook dol op.
Amerikanen zijn idd gek op eigen producties en cijfertjes. Toch is het ook de grootste afzetmarkt voor bijv een m3, die qua cijfers (en voor minder geld) ook afgetroeft wordt door een corvette etc. Het zelfde geldt voor lotus. Dus ik weet niet wat voor punt je hier wilt maken.
Het is overigens ook de grootste afzetmarkt voor de gt-r (die ook in behoorlijk grote series wordt geproduceerd) dus ook amerikanen kijken heus wel over de grens. Het is eveneens de grootste afzetmarkt voor merken als lamborghini.

Maar goed, tijd zal het leren. Als alfa al z'n 4c's verkocht heeft zal ik je dat zeker laten weten.
Hoe dan ook is alfa meer dan ooit in de picture met de 4c, de hele autopers loopt er mee weg en zit te bekijken hoe deze zich meet met klassieke pareltjes als de elise en cayman. Auto's voor de ware liefhebbers die op zoek zijn naar een èchte rijdersauto.
Alleen al daarom is deze stap van alfa geslaagd, want dat hebben ze nog niet eerder gepresteerd (althans niet in de laatste 2 decennia).
Dat een evo meer vermogen heeft boeit niet. Een evo heeft ook meer vermogen dan een elise of cayman. Mensen die zich daarop blind staren snappen het punt van zo'n auto niet. Een evo is daarom een auto voor boeren. Snel en lomp, maar geen apparaat wat je stuurmanskunsten complementeert of afstraft.
Dat laatste is iets wat de boer niet begrijpt en een 4c is derhalve ook helemaal niet geschikt voor die groep.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 10-03-2014 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:58

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Te veel gelul, te weinig piccss!!! :P

ex-WTCC Alfa 156 S2000

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/esj91s.jpg

Meer op: http://www.immikhuizen.nl/index.php?/category/15 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 13:09
Ik heb je helemaal niet gezien afgelopen zondag? Was er trouwens ook maar heel kort :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

mr_petit schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:57:
[...]

Ja, dat was ècht een verkooptopper 8)7

Je snapt niet dat dit soort modellen (4c) nodig zijn om een bepaald imago te zetten om daarna de verkopen van normale modellen te boosten.
Die normale modellen gaan heus wel komen hoor. Alfa gaat zich heus wel mikken op het klootjesvolk.
Deze auto is daar idd niet voor bedoeld: deze auto is bedoeld voor dat het klootjesvolk ergens van kan dromen en zich in de waan kan bevinden als ze een normale alfa gaan kopen ze toch een beetje in een 4c zitten.
Dàt is waarom ze dit soort modellen maken. Alfa wordt heus niet rijk van de 4c alleen en dat beseffen ze zich heus wel.
Alfa (lees: Fiat) moet zich helemaal niet richten op het klootjesvolk, dat is een vechtmarkt waar geen droog brood mee te verdienen is voor een outsidermerk. Fiat heeft al zo'n merk en dat heet Fiat.
Met de positionering van Maserati hebben ze eindelijk begrepen dat er nog een gaatje was in het premiumsegment tussen de M5's, S6-en en de AMG's. Als je het mij vraagt zit er een segmentje lager ook nog zo'n gat waar Alfa prima tussen zou passen. Knal die opvolger van de 159 maar op een verkort Ghibli platform naast de top 3 serie / S4. Gooi er alleen nog maar geblazen 6- en 8 pitters in en vergeet die achterlijke 14% bijteller voor de knopentellende leaseridders. Laat die lekker in een bijtellingsblik met laadsnoer gaan rijden. Pas als je een begeerlijke auto in een onbereikbaar segment hebt gevestigd ga je langzaam je merk weer lager in de markt toegankelijk maken. Tesla heeft dat ook erg slim gedaan.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die top 3 serie/ s4 is waarschijnlijk geen segment waarop je 1 model kan stagen.
BMW/Audi hebben ook niet voor niets auto's met hetzelfde platform maar dan met een 1.6je. (sterker nog, dat is hun bread&butter.
En dat is ook het segment waarop alfa zich de laatste 40 jaar op richt (samen met het C segment).
Fiat wordt sinds oudsher toch geassocieerd met (budget) B auto's, en dat is dan ook voornamelijk waar ze heel sterk in zijn.
De 500, punto en panda zijn de verkooptoppers. Dat zijn auto's van ca. 15 mille. Om nou gelijk het segment van 15mille-65 mille over te slaan? (want het top 3 serie-a4 segment zit daarin: een s4 kost v.a. 74 mille).
Dat gaat alfa niet/nooit doen en dan zullen ze het zeker niet redden.
Neemt niet weg dat dat wellicht een interessant segment is om erbij te doen. Maar fiat is een merk wat europees gezien aan de onderkant zit, en ze hebben naast alfa geen goed merk wat in het middensegment kan opereren (ik beschouw lancia even als dood).

Maar die begeerlijke auto in onbereikbaar segment hebben ze al met de 4c (en daarvoor natuurlijk de 8c). Die is imho toch wel wat specialer dan een s4. Ik denk dat je in dat segment als sedan ook beter met de naam maserati kan schermen (dat doen ze dus al enigzins). De laatste grote alfa was objectief gezien natuurlijk een drama (166). Ik denk dat alleen de 164 in die klasse enigzins succesvol was (alfa 90 is volgens mij ook heel slecht verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Alfisti schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:09:
Te veel gelul, te weinig piccss!!! :P

ex-WTCC Alfa 156 S2000

[afbeelding]

Meer op: http://www.immikhuizen.nl/index.php?/category/15 :Y)
Je plaatje maakt de discussie alleen maar erger : We willen allemaal weer een 156 achtig model zien van Alfa dat mee kan doen in het WTCC kampioenschap of de DTM }) En snel een beetje! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
nero355 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 03:15:
Je plaatje maakt de discussie alleen maar erger : We willen allemaal weer een -betaalbaar- 156 achtig model zien van Alfa dat mee kan doen in het WTCC kampioenschap of de DTM }) En snel een beetje! :+
:+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
mr_petit schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:32:
Maar die begeerlijke auto in onbereikbaar segment hebben ze al met de 4c (en daarvoor natuurlijk de 8c). Die is imho toch wel wat specialer dan een s4. Ik denk dat je in dat segment als sedan ook beter met de naam maserati kan schermen (dat doen ze dus al enigzins). De laatste grote alfa was objectief gezien natuurlijk een drama (166). Ik denk dat alleen de 164 in die klasse enigzins succesvol was (alfa 90 is volgens mij ook heel slecht verkocht)
De 164 heeft veel te lang doorgelopen. Aanvankelijk was dat een behoorlijke lease topper. Toen de 166 kwam, waren de meeste lease Alfisti al overgestapt. Daarmee visten ze dus achter het net.

Vrijwel hetzelfde gebeurde er met de 156. Dat is in de lease ook een topper geweest, maar liep (met alle facelifts) ook veel te lang door. De 159 werd een stuk zwaarder en kwam gelijk aan de 166, te laat.

Het door ontwikkelen van opeenvolgende modellen duurt bij AR veel te lang. Daarnaast is het aanbod niet divers genoeg. Nu kan je alleen nog de MiTo en de Giulietta nieuw krijgen, maar daarna is er niets meer. (okee, de 4c maar da's niet een auto die direct in de lease zal terug komen gok ik zo :P).

Wat dat betreft moeten er weer een paar goede modellen ingezet worden. Uiteenlopend van een 1.6 instapper (of welke 1.0 koffiemolen met turbo dan ook) tot een mooie uitgebouwde 3.2 busso. Dan kan je aan de wensen van de markt voldoen.

Bij de Giulietta kan je nu kiezen uit de 1.4. Voorzien van 105pk tot max 170pk.
De MiTo kan je ook tot 170pk krijgen, maar alleen met TCT.

Dat zijn toch geen keuzes?

Pak ik de eerder genoemde S4, dan heb je een 4.2 V8. Zwaarste uitvoering heb je nog de keuze tussen een handbak of automaat.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
Hello all! Iemand enig idee hoe ik bij het remlicht lampje kom? Deze doet het niet meer.. Maar kan niet echt zien hoe ik daar bij kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 16:46

KhaZ

Alfa Romeo

ls789 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:42:
Hello all! Iemand enig idee hoe ik bij het remlicht lampje kom? Deze doet het niet meer.. Maar kan niet echt zien hoe ik daar bij kan komen
Er zal in je kofferbak toch echt een bakje zitten met daarin de lampen van je achterlicht unit...... heb je überhaupt wel gekeken?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

En dan zullen we het nog maar niet hebben over de onlogische opvolging qua modellen.

Waar andere merken al jarenlang dezelfde aanduiding houden, wisselt dat bij de Italiaanse merken constant en onlogisch. Dom want dan moet je elke keer opnieuw reclame maken.

Terwijl andere merken al jarenlang bewijzen dat een vaste naam het meest succesvol is: 3 serie, Golf, A4, E-klasse etc etc.
Je ziet dat bijv Ford en Opel de laatste jaren ook weer dezelfde namen blijven gebruiken (Focus, Astra).
Peugeot blijft ook een herkenbare type nummers gebruiken.

Ideale modelgamma en namen zouden zijn: Junior (MiTo vervanger, 3 en 5 deurs + GTA), Giullieta (3 en 5 deurs + GTA), Giulia (156/159 vervanger, sedan en SW + GTA), Alfetta (166 opvolger, sedan en evt SW of Coupe (GTA) versie), Spider (2 deurs cabrio), Sprint (2 deurs coupe).
Een van deze modellen inzetten in DTM of WTCC.

En dan een wisselend "hardcore" gamma van exclusievere modellen zoals nu de 4C en daarvoor de 8C.
En dan op basis van een van deze modellen een LeMans racer bouwen oid. Liefst zonder diesel...

En toen werd ik wakker. :z :+

Naja gelukkig rijd mijn 155 nog altijd vrolijk door. Afgelopen week nieuwe krukaskeerring laten plaatsen wegens forse olielekkage, startmotor gewisseld voor revisie exemplaar, versnellingsbakolie ververst.
Binnenkort laat ik hem omkeuren van 1.8 naar 2.0, en dan wordt het volgende projectje een setje Brembo 166 remklauwen monteren. En dan nog de aircopomp laten reviseren en airco opnieuw afvullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:18
mr_petit schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:33:
Dat is bijv. ook een doorlopend kritiekpunt op 4wd. Als je zoveel geld uitgeeft aan een auto, dan gaat het niet alleen om prestaties of brute kracht. Je wilt als èchte chauffeur uitgedaagd worden. Ten minste: ik zoek altijd de 'rijdersauto's' op. Dat betekend dus meestal RDW, handbak en het liefst licht.
Kortom een MX5 of een GT86/BRZ. Je wil immers wel dat ie start als een keer bij mooi weer gaat toeren. Zijn beide auto's waarbij snelheid en vermogen totaal niet boeiend zijn. Maar toch zijn het geniale rijders auto's.

Een 4C is gewoon veel te hardcore. Net als een Elise. Geen hond die er ook maar een klein beetje aan denkt om er dagelijks mee te gaan rijden of een langere rit te maken. Dat is gewoon geen doen. Na een uur kom je al gebroken uit zo'n ding als je er in het wild (op andere plekken als een super strak geasfalteerd circuit) mee gaat rijden.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

De 4c is idd helemaal geen tourwagen maar idd een elise sc vervanger (en hij is ook aanzienlijk duurder dan bijv die gt86). Als die niet start of minder betrouwbaar is dat minder een issue. Niemand zal zo'n ding ook als daily nemen.
Maar dat is wèl meer een eyecatcher (en zal op een circuit ook rondjes rijden om een gt86). En daarvoor is hij ook gemaakt, om het merk weer een bepaald imago te geven. Nu maar hopen dat toekomstige modellen daar wat van overnemen en in de basis gewoon goed en betaalbaar zijn.

Voor de klasse à la een mx5 of een gt86 heeft/had alfa de spider/brera, maar ja, die zijn fwd.
Wat dat betreft zijn dat (mx5 en gt86) best unieke auto's. Concurrenten zijn òf fwd, of fors duurder (z4, porsche), of worden niet meer gemaakt (honda s2000 welliswaar ietsje duurder).

Dat wat bij een gt86 nog het dichtst in de buurt komt is wellicht de nieuwe bmw 2 serie, maar da's toch een andere beleving en uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog wat olie op het vuur te gooien....ik kocht een goede tweedehands Honda S2000 ook al is deze sinds 2009 uit produktie als ik 60.000 Euro te besteden had. Supergoede auto die heden ten dagen nog steeds mee kan. Kan je ook voor alledag gebruiken, doet een kennis van me ook met de S2000. Ook nog eens betrouwbare auto's met een goed blok erin.

Als ik dan nog geld over heb kocht ik er een vijfdeurs sedan bij, ook van Honda. Een Accord lijkt me wel wat, een station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mr_petit schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:37:
Voor de klasse à la een mx5 of een gt86 heeft/had alfa de spider/brera, maar ja, die zijn fwd.
Wat dat betreft zijn dat (mx5 en gt86) best unieke auto's. Concurrenten zijn òf fwd, of fors duurder (z4, porsche), of worden niet meer gemaakt (honda s2000 welliswaar ietsje duurder).
De GTV met 3.0 V6 en de S2000 waren vroeger beiden even duur geloof ik dus dat deden ze bij Alfa best goed alleen is het zo jammer dat ze ook daarmee gestopt zijn :'( (Honda ook trouwens :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 02:21:
[...]

De GTV met 3.0 V6 en de S2000 waren vroeger beiden even duur geloof ik dus dat deden ze bij Alfa best goed alleen is het zo jammer dat ze ook daarmee gestopt zijn :'( (Honda ook trouwens :/ )
Hoeveel je ook van Alfa houdt, een GTV 3.0 gelijk trekken aan een S2000 lukt je eeechhht niet. De S2000 was meer een Porsche Boxter-killer. Daarnaast zou je hem met de Spider 3.0 moeten vergelijken en die is toch net iets "zachter" als de GTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 17:22
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:43:
Om nog wat olie op het vuur te gooien....ik kocht een goede tweedehands Honda S2000 ook al is deze sinds 2009 uit produktie als ik 60.000 Euro te besteden had. Supergoede auto die heden ten dagen nog steeds mee kan. Kan je ook voor alledag gebruiken, doet een kennis van me ook met de S2000. Ook nog eens betrouwbare auto's met een goed blok erin.
Ik vond ze maar langzaam onder de 5000 toeren. Het gevoel dat je met een ongeblazen 1.6 onderweg bent. Daardoor is dit best wel een vermoeiende auto voor dagelijks gebruik. Inhalen is meestal 3x terugschakelen om er vol in de toeren voorbij te jagen, veel kabaal en met minimale acceleratie. Ze zijn leuk als je vol in de toeren jaagt en bij 9000 toeren opschakeld en door de versnellingen heen gaat. Maar zo rijd niemand dagelijks, zelfs ik niet. De versnellingsbak is geweldig, het stuurgevoel is ruk.

De Alfa 4c vind ik erg geslaagd. Ik zou er wel eens een proefrit in willen maken. Helaas zijn er geen dealers meer te bekennen in de buurt.

[ Voor 6% gewijzigd door glnk op 19-03-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

glnk schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:53:
[...]

Ik vond ze maar langzaam onder de 5000 toeren. Het gevoel dat je met een ongeblazen 1.6 onderweg bent. Daardoor is dit best wel een vermoeiende auto voor dagelijks gebruik. Inhalen is meestal 3x terugschakelen om er vol in de toeren voorbij te jagen, veel kabaal en met minimale acceleratie. Ze zijn leuk als je vol in de toeren jaagt en bij 97000 toeren opschakeld en door de versnellingen heen gaat. Maar zo rijd niemand dagelijks, zelfs ik niet.
Herkenbaar, met een 1.8TS..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ook herkenbaar met een Busso 24V. Die heeft ook moeite onder de 4000 toeren. Moet ik ook een aantal versnellingen ager voor schakelen wil ik gebruik maken van het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ja maar dat is logisch bij de 2.5 V6, die is inderdaad erg lui onderin en pas boven de 4000 toeren komt die tot leven. Met de 3.0 buizen zou dat verschil al veel minder zijn... de 3.0 en met name de 3.2 zijn echt geweldig onderin.

2.5 V6 24v

Afbeeldingslocatie: http://www.squadra-tuning.nl/cms/domainfiles/1/product/87/83.gif

3.0 V6 24v

Afbeeldingslocatie: http://www.squadra-tuning.nl/cms/domainfiles/1/product/50/131.gif

3.2 V6 24v GTA

Afbeeldingslocatie: http://www.squadra-tuning.nl/cms/domainfiles/1/product/58/53.gif

[ Voor 10% gewijzigd door __1337__ op 22-03-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die 3.0 is wel aardig vlak, maar bijv. een atm. bmw 6 cil (een m54b30 bijv) is toch nog wel wat vlakker.

Aan de andere kant: als je koppel meer oploopt in het hoog heb je wellicht wat meer het gevoel van sensatie, ondanks dat je langzamer bent ;)
Net als dat je met luide uitlaat harder gaat :+

[ Voor 48% gewijzigd door mr_petit op 20-03-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mr_petit schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:04:
Die 3.0 is wel aardig vlak, maar bijv. een atm. bmw 6 cil (een m54b30 bijv) is toch nog wel wat vlakker.
Een Busso 3.0 24v is een korte slag motor (boring 93 x slag 73mm), dus beter presterend op hoge toeren, z'n oudere 3.0 12v broertjes hebben wel veel koppel onderin maar wat minder topvermogen.

Een BMW 3.0 is een lange slag motor (boring 84 x slag 90 mm), en heeft een wat soepeler karakter.

Van deze drie is de 12v mijn favoriete motor, deze rijdt het lekkerste en klinkt ook nog eens het beste! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 23:02

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

wow,
Al een paar maanden op tweakers en dan nu pas dit topic vinden.....

Natuurlijk wil ik de foto's van mijn alfa graag met jullie delen. Het gaat om een 147 JTD uit okt 2006

Ik ga dit topic goed in de gaten houden >:) ben alleen niet zo thuis in de autosport _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/kjpvbn3cv/297526_269169063184773_1891524218_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/3klia4hj3/549539_269169053184774_512401835_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
cellkuh schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 23:17:
wow,
Al een paar maanden op tweakers en dan nu pas dit topic vinden.....

Natuurlijk wil ik de foto's van mijn alfa graag met jullie delen. Het gaat om een 147 JTD uit okt 2006

Ik ga dit topic goed in de gaten houden >:) ben alleen niet zo thuis in de autosport _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]
feli d:)b mooie 147 van na de facelift.

ennuh .. we lopen al eventjes mee hoor ;)

Alfa Romeo, post hier pics van een Alfa!!! _/-\o_

[ Voor 60% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-03-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Leuk om te zien allemaal! Ik zag dit nog niet voorbij komen maar voor de mensen die het WTCC volgen: Dit jaar hebben ze een super mooie safety car, en met de mannen van het WTCC zal hij wel vaak in beeld komen.. De 4c natuurlijk, zullen ze er volgend jaar ook in mee gaan rijden :9 Het is natuurlijk een heel andere auto maar het zou wel gaaf zijn.

Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/hss/storage/adam/89c3aa4dc498da2ce7e691e427feb667/Alfa4c-WTCC.jpg

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ing._Buttje schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 23:24:
[...]

feli d:)b mooie 147 van na de facelift.

ennuh .. we lopen al eventjes mee hoor ;)

Alfa Romeo, post hier pics van een Alfa!!! _/-\o_
Facelift either love it or hate it, de dubbele pijp mogelijkheid van novitec = <3, maar de headlights zijn echt weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:40:
Hoeveel je ook van Alfa houdt, een GTV 3.0 gelijk trekken aan een S2000 lukt je eeechhht niet. De S2000 was meer een Porsche Boxter-killer. Daarnaast zou je hem met de Spider 3.0 moeten vergelijken en die is toch net iets "zachter" als de GTV
Het ging toch om de prijsklasse ? Daar had ik het over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
gauchov6 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:41:
[...]

Een Busso 3.0 24v is een korte slag motor (boring 93 x slag 73mm), dus beter presterend op hoge toeren, z'n oudere 3.0 12v broertjes hebben wel veel koppel onderin maar wat minder topvermogen.

Een BMW 3.0 is een lange slag motor (boring 84 x slag 90 mm), en heeft een wat soepeler karakter.

Van deze drie is de 12v mijn favoriete motor, deze rijdt het lekkerste en klinkt ook nog eens het beste! _/-\o_
Alleen wel kleppen stellen ;) :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 17:22
mr_petit schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:04:

Aan de andere kant: als je koppel meer oploopt in het hoog heb je wellicht wat meer het gevoel van sensatie, ondanks dat je langzamer bent ;)
Net als dat je met luide uitlaat harder gaat :+
Hehe. Ik vind het wel grappig. Kwam deze toevallig tegen:

Nog zon boyracer die zijn VVTi vol in de toeren jaagt en met moeite dat oude Peugeotje inhaalt :D
Een dildo als versnellingspook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 23:02

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Mektheb schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 00:06:
[...]

Facelift either love it or hate it, de dubbele pijp mogelijkheid van novitec = <3, maar de headlights zijn echt weer :(
Love it _/-\o_ toen ik aan het kijken was voor een 147 heb ik bewust met facelift gezocht. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invidia exhaust, DC sport header, Dbilas Dynamic,fidanza flywheel, INJEN cold air intake, short shift, other VVT-i ventil, EBC turbo groove discs, weitec suspension -30/30
And still slow as fuck :) De manier van schakelen is trouwens ook lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zaterdag de 147 JTD ingeruild op een Alfa GT JTD 16v :D

Erg blij mee :) Nog wel even 2 weekjes geduld voor wat werk (beurtje, grille erin etc) en kentekens etc, maar dat kan ik nog wel opbrengen hehe.

Wat snelle pics:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/1004863_821943011154734_1783419641_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/1966805_821943041154731_197116890_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1000974_821943061154729_1187131607_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1975221_821943091154726_592558968_n.jpg

Is het model van eind 2005 met de DPF loze 16v JTD motor met 150PK. Staat op 17" Toora velgen die erg goed smoelen :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat blijven mooie auto's, die GT's.
En ik denk over een jaar of 40 echt gewilde klassiekers, net zoals we nu tegen een jaren 60 Giulietta Sprint of een Giulia Bertone aankijken :)

Schuurtje bouwen, goedkoop een 3.0V6 GT opscharrelen, in het schuurtje zetten en over 40 jaar de deuren opendoen: instant barnfind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Iemand nog op zoek naar een el cheapo Alfaatje? 155 van mijn pa (2e eigenaar) moet weg wegens aanschaf Alfa 166. :)
Zit nog apk op. Qua uiterlijk is de auto in redelijke staat, motorisch goed . En het belangrijkste geen roest, dus deze hoeft voorlopig niet langs de Alfachirurg. ;)

[edit] 155 is weer rijdend. :)

Voor meer info en prijs graag even pb-en of mailen.

Recente foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/1558v-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/1558v-7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/1558v-11.jpg

Oude foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/1558v-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/1558v-2.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Specht op 28-03-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Zet 'm op de diverse Alfa fora .. zonde alstie niet gered zou kunnen worden :'( .. die kleur O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:58

Alfisti

So macht Reisen Spaß

En een 8v WideBody, geen gezeur met distributieriemen en toch de mooie achterschermen O+
Ik vind het geen geld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25

-Sander-

///M Powerrrrrr

Harry nog een project? Hij heeft ook een zwak voor de 155 en nog altijd spijt dat ie em weggedaan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

je hebt een PB

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

een 155 in die staat is volgens mij best bijzonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
owjah :P ... iets met wegzetten in een schuur en over 40 jaar openmaken .. instant barnfind enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
-Sander- schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:15:
Harry nog een project? Hij heeft ook een zwak voor de 155 en nog altijd spijt dat ie em weggedaan heeft...
Hahaha, ik kan altijd mijn oude 155 nog terug kopen Sander :) Bas heeft 'm nog altijd (inmiddels meer dan 3,5 ton gereden).

Heb meer heimwee naar m'n 166 ... ultieme reiswagen als je 't mij vraagt.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

155 is inmiddels weer rijdend. Maar de "nieuwe" startmotor blijft kennelijk hangen op het vliegwiel na het starten. Wordt na het weekend gefixed.
Auto wordt dus voorlopig niet gesloopt. Er hebben zich al meerdere geinteresseerden gemeld, echter aangezien de auto dus weer rijd, vervallen de eerder genoemde prijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vandaag een old-school baby blauwe 156 mee als leenauto. Blijven toch lekker sturende gebakjes. Een ouwe 1.8 dus nog niet zo erg geknepen als de euro 3 uit de SW die ik daarna weer mee naar huis nam. ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

GA!S schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:07:
Vandaag een old-school baby blauwe 156 mee als leenauto. Blijven toch lekker sturende gebakjes. Een ouwe 1.8 dus nog niet zo erg geknepen als de euro 3 uit de SW die ik daarna weer mee naar huis nam. ;)
Even CF2 uitlaatsysteem eronder schroeven, ben je klaar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

't is niet de mijne.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Nu online
Gisteren een proefrit in een tweedehands Giulietta gemaakt, en dat beviel enorm goed. Lekker rijdende auto, genoeg vermogen en van binnen behoorlijk mooi. Van buiten zaten we wat vervelende plekjes, maar dat gaat de garage nog fixen, en dan mag ik mij vanaf 11 april een Alfa bezitten noemen :D

Nu nog op zoek naar:
1) Een betrouwbare Alfa specialist voor onderhoud in de omgeving van Amsterdam
2) Setje extra velgen voor de zomerbanden. Bij voorkeur de Turbina Titanio

Maar dat zal vast goed komen

[ Voor 26% gewijzigd door cheiron op 30-03-2014 11:41 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
cheiron schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:35:
Gisteren een proefrit in een tweedehands Giulietta gemaakt, en dat beviel enorm goed. Lekker rijdende auto, genoeg vermogen en van binnen behoorlijk mooi. Van buiten zaten we wat vervelende plekjes, maar dat gaat de garage nog fixen, en dan mag ik mij vanaf 11 april een Alfa bezitten noemen :D

Nu nog op zoek naar:

Grand prix amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
cheiron schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:35:

Nu nog op zoek naar:

In Heerhugowaard zit Scuderia Servizio Italia. Erg tevreden over!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

pff ik heb weer wat verzonnen... kwileenspider. :)

Nu heb ik dit beestje gezien en al contact gezocht voor een eventuele bezichtiging. Maar nu staat erbij dat hij van een liefhebber afkomt, nu vraag ik mij af of het een standaard stukje verkoopproza is of dat ie daadwerkelijk van een alfist is geweest.
De staat (zo op de foto) vermoedt het laatste want hij ziet er vooral van binnen nog prima uit.

Nou wil het toeval dat er hier wat liefebbers zitten is mijn vermoeden :+ , en hoop ik dat iemand deze wagen (en misschien de vorige eigenaar en wat historie) kent.

http://link.marktplaats.nl/784896308

En om het topic wat kleurrijker te maken (zo'n spider moet wel opvallen natuurlijk :P ) een piccie.

Afbeeldingslocatie: http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/static-storage/autodata/images/occasions-module/909871_1.jpg?1387798737

[ Voor 16% gewijzigd door Flagg op 30-03-2014 21:51 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Wel iemand met smaak tenminste, GTA velgen op een spider is niet goedkoop om zo even te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ben zojuist met stomheid geslagen... tis voorwielaandrijving!!!

Sportieve 2-zitter... met voorwielaandrijving?!?!?

de plank <---- ........................en daar slaat Alfa------------->

Dat wordt diep nadenken, misschien dat een proefrit me nog over de streep trekt, maar dan moet ie wel uitblinken.

bummer.

@bacardifrans
Dat geloof ik best, maar hoeveel beter/leuker zou hij zijn geweest met rwd? tis een auto voor de lol en dat schreeuwt om rwd imnsho. oh well eerst maar reaktie van garage afwachten. De mr2 is weer terug in de race iig. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Flagg op 30-03-2014 23:08 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 22:52
geloof me zo'n spider stuurt lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je achterwielaandrijving wilt en een cabrio én ook nog eens kwalitatief goed en sportief rijdend is een MX-5 wel wat. Maar goed, ik heb dan ook een zwak voor 's werelds best verkochte cabrio/roadster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Mx-5 is wel wat saai he? ;) Die was eigenlijk al afgevallen tegen de mr2.

Nou ja de spider is nog niet afgeschreven, maar de kans dat ik alle realiteit uit het oog verlies en smeek om de vraagprijs te mogen betalen, en een vitaal orgaan achterlaat als aanbetaling is wel verdwenen. Ieder nadeel hep etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Flagg schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:47:
pff ik heb weer wat verzonnen... kwileenspider. :)

Nu heb ik dit beestje gezien en al contact gezocht voor een eventuele bezichtiging. Maar nu staat erbij dat hij van een liefhebber afkomt, nu vraag ik mij af of het een standaard stukje verkoopproza is of dat ie daadwerkelijk van een alfist is geweest.
De staat (zo op de foto) vermoedt het laatste want hij ziet er vooral van binnen nog prima uit.

Nou wil het toeval dat er hier wat liefebbers zitten is mijn vermoeden :+ , en hoop ik dat iemand deze wagen (en misschien de vorige eigenaar en wat historie) kent.

http://link.marktplaats.nl/784896308

En om het topic wat kleurrijker te maken (zo'n spider moet wel opvallen natuurlijk :P ) een piccie.

[afbeelding]
Vraag even op het 916 register of de wagen daar bekend is. De kans is groot dat dit zo is ;)

www.alfa916register.nl

En het zijn gewoonweg hele fijne wagens. Het is nog eens een prachtige kleur ook, zeker voor een Spider :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jegapia op 30-03-2014 23:37 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Schrijf hem iig niet voor je proefrit af omdat het geen RWD is ;).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou er is al beslist voor me. Het bedrijf wil geen motoren inruilen.

Dus helaas. Eerst brommer verkopen, maar de Goldwing markt s niet zo groot geloof ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Stuur gebruiker 'Pieterb' eens een bericht op het 916 register. Hij houdt alle mutaties bij en weet zéér veel over bijna elke 916 te vertellen in Nederland. Overigens komt het kenteken mij wel bekend voor, maar heb zo even geen beeld bij de auto en kan het zo gauw even niet vinden... Overigens is de V6 12v of de V6 24v nog véél leuker, en een GTV nóg leuker (chassis is 70% stijver dan de Spider..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Maar de GTV heeft een dak! Dat is toch wel raar op een Spider!

Spider is cool! Ik ga vanavond proberen om vrijdag met de vrouw naar de Alfa Specialist te gaan om een mooie 156 V6 te bekijken als volgende daily. De 145 gaat het niet heel lang meer volhouden ben ik bang.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is 't alfa-loze bestaan ook wel aan 't jeuken. Ik kijk voorzichtig weer eens rond voor een 166 FL 2,4JTD 175PK. 't is balen dat hij het kwa comfort gewoon nooit meer gaat halen bij mijn huidige auto, maar misschien toch maar wat comfort inleveren voor wat uiterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Idem hier, een Clio RS biedt veel fun, maar de luxe van die 166 blijft hangen :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:46:
Idem hier, een Clio RS biedt veel fun, maar de luxe van die 166 blijft hangen :)
Nou nee ehh, nu net verkeerd om. Ik heb nu nog die Renault Vel Satis (weet je nog, had jij zelf ook eens naar gekeken O-) ) maar met een 166 ga ik er kwa comfort wel stevig op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Comfort is voor ouwe lullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:32:
Comfort is voor ouwe lullen :P
Meh, als je veel kilometers maakt is zo'n Vel Satis wel echt een verademing hoor...
En het is (ook al is 't geen alfa) nog altijd een aparte verschijning ook.

Maar goed, soms is 't oog groter dan de (zacht zittende) kont :+
Donderdagavond bij een 2005 166 JTDm 20v kijken....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Meer dat ik terug wil naar een 166..... :+

Ga je dan wel meteen door naar Stephan? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Heb ook lang getwijfeld aan een 166, maar ik kan het gewoon niet aan mezelf verkopen dat ik een auto koop met een casettespeler erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:17:
Heb ook lang getwijfeld aan een 166, maar ik kan het gewoon niet aan mezelf verkopen dat ik een auto koop met een casettespeler erin..
En een cd-wisselaar, dus dan zit 't wel heel erg tussen je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zie 't gewoon niet zo zitten dat iedereen die instapt denkt: woehahaha een casettespeler. Da's gewoon iets van 20 jaar terug joh.. van Wikipedia:

By the early 2000s, the CD had largely replaced the audio cassette player as standard equipment in new automobiles.

Snap ook echt de keus niet van Alfa.. verder is het een prachtige auto namelijk (de facelift dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
De cd wisselaar is ook standaard?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

KhaZ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:32:
Ik zie 't gewoon niet zo zitten dat iedereen die instapt denkt: woehahaha een casettespeler. Da's gewoon iets van 20 jaar terug joh.. van Wikipedia:

By the early 2000s, the CD had largely replaced the audio cassette player as standard equipment in new automobiles.

Snap ook echt de keus niet van Alfa.. verder is het een prachtige auto namelijk (de facelift dan).
De rest van de wereld betaald toch niet mee aan jouw auto? Oftewel lekker belangrijk, zal mij een rotzorg zijn wat mensen denken als ze bij mij in de auto stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

KhaZ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:32:
Ik zie 't gewoon niet zo zitten dat iedereen die instapt denkt: woehahaha een casettespeler. Da's gewoon iets van 20 jaar terug joh..
Dan laat je ze toch gewoon niet meerijden in je vette 2007 lamborghini gallardo spider?

Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200702/2007-lamborghini-gallardo-16_800x0w.jpg

zie je 'm zitten? ;)

Automultimedia loopt altijd achter de feiten aan....

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
k0ewl schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:49:
Maar de GTV heeft een dak! Dat is toch wel raar op een Spider!

Spider is cool! Ik ga vanavond proberen om vrijdag met de vrouw naar de Alfa Specialist te gaan om een mooie 156 V6 te bekijken als volgende daily. De 145 gaat het niet heel lang meer volhouden ben ik bang.
Tja, maar als je een GTV opkrikt en de deur open doet, gaat je deur weer fatsoenlijk dicht. Doe je dat bij een spider moet je eerst een kwartier wachten voordat het chassis weer normale vormen heeft aangenomen. Dat bedoel ik te zeggen met 'racy'. Daarom is een V6 24v ook zo porno in een GTV. In een spider (meer een toerauto) heb je niet veel aan een racy blok, meer aan een 12v (vind ik dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat is er mis met tapes? Lekker mixed tapes opnemen. Kan prima een playlistje maken met spotify en opnemen op tape.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 43 ... 118 Laatste