My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
De Delta LS is ook nog niet zo'n slechte cruiser, al miste ik wel een 6e versnelling om wat rustiger 150km/u te kunnen rijden. De GTV is een stuk stiller kwa motor als je in de auto zit. Al draait ie meer toeren als ik 120km/u rijdTrabi schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:19:
[...]
Ik vond destijds mijn 155Q4 ( Delta techniek in een Alfa jasje ) ook heel anders rijden dan de GTV V6 TB die er voor had, de V6 TB was een heerlijke snelweg auto om lange stukken mee te rijden waar de 155 meer een sprint bommetje was voor stadsgebruik en provinciale wegen.
Wat betreft het bochtenwerk moet ik er toch nog even op terugkomen. De GTV lijkt minder te hellen, maar toch lijkt ie minder hard door de bocht te gaan? Sowieso mis ik wat power om hem net zo hard open te trekken als de Delta in een bocht. En met het sperdif. op de Delta kon je ook rustig het stuur even loslaten in de bocht zolang je het gas maar onderin hield.
Het verschil met de Q4 is natuurlijk wel dat de Delta 2 alleen voorwielaandrijving heeft. Alhoewel ik stiekem toch voor ombouwen naar 4WD zat te kijken, sowieso omdat je met iets meer opvoeren het vermogen helemaal voor geen meter meer kwijt kan, 230pk is al een ramp met iets natter weer. Voor een 0-100 sprint ben je op een gegeven moment meer gebonden aan de elementen dan aan de power.
Ik heb in ieder geval bericht gekregen van oom agent dat ik, liefst deze week al, mijn botsauto aka Delta kan ophalen. Dan zullen we daarna eens zien wat er nog van te maken valt.
Daarna ook de beslissing maken of ik de GTV erbij houd, inruil voor een andere Delta, of verkoop om de kapotte op te lappen.
Ik onderschrijf dat. Ik heb hier in de tijd dat mijn broertje een 146 (boxer en ti) heeft gehad geroepen dat je 'op de bok zit'. Daarbij spelen aspecten als aerodynamica ed. een grote rol bij wegligging. Een 155 is al redelijk tailhappy... ga dan maar eens hoeken met een 145Specht schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:39:
[...]
Zelfde bodemgroep is leuk, maar de bevestigingspunten voor de stoel van de 145/146 zitten een stuk hoger als in de 155 dus die vergelijking gaat niet op.
En de stoelen zitten toch echt compleet anders als de 155, veel minder zijdelingse steun, kortere zitting, minder goed te verstellen.
Heb zowel de 146 Ti als 145 QV (met origineel interieur) gehad en daar kreeg ik geen fijne zitpositie in gevonden. Dat heeft niks met beleving of smaak te maken, dat is gewoon een feit.
XXXVI
Heb nu een Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA en een Alfa 147 1.6 TS.
Hiervoor twee keer een 156 gehad.
Geweldig merk en geweldige auto's, maar dat hoef ik jullie vast niet te vertellen.
Giulietta rijdt echt geweldig trouwens. Wegligging is echt subliem, kracht van het motortje is uitzonderlijk. Trekt behoorlijk snel op.
Heb je al wat foto's van je Giuletta?Dionysos schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:31:
Ik zou mij eigenlijk moeten melden in dit topic.
Heb nu een Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA en een Alfa 147 1.6 TS.
Hiervoor twee keer een 156 gehad.
Geweldig merk en geweldige auto's, maar dat hoef ik jullie vast niet te vertellen.
Giulietta rijdt echt geweldig trouwens. Wegligging is echt subliem, kracht van het motortje is uitzonderlijk. Trekt behoorlijk snel op.
Weinig, toen ik hem net had (sept '10) heb ik even snel twee fotootjes met mijn telefoon geschoten. Dus niet super beste kwaliteit. Ik neem eigenlijk nooit foto's van mijn auto's, terwijl ik de foto's van andere wel erg leuk vind om naar te kijken.

Ik ervaar die 6e versnelling echt als een mogelijkheid tot zeer rustig cruisen. Ik gebruik hem dan ook nooitDieterVDW schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:32:
Ik vroeg me af hoe dat zit met de gearing van de Guilietta: is die 6e versnelling een overdrive om rustig te kunnen cruisen op de snelweg, of zijn de gearings iets korter -> meer acceleratie?
Overige versnelling zijn redelijk korte slagen. Prestatie is naar mijn idee het best tussen 1600 en 5000 rpm.
Mother, will they like this song?
Potverdikkie een schòòn wage baasDionysos schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:53:
[...]
Weinig, toen ik hem net had (sept '10) heb ik even snel twee fotootjes met mijn telefoon geschoten. Dus niet super beste kwaliteit. Ik neem eigenlijk nooit foto's van mijn auto's, terwijl ik de foto's van andere wel erg leuk vind om naar te kijken.
[afbeelding]
[afbeelding]
btw...klappen die spiegels automatisch naar binnen? of doe je dit zelf.
Waarschijnlijk automatisch, is een optie op de Giulietta.Henkii schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:47:
[...]
Potverdikkie een schòòn wage baas
Met een beetje mazzel staat er voor het einde van het jaar ook eentje bij mij voor het huis
Ik heb sinds juni 2009 deze 147 Veloce Distinctive uit 2001 met nu ongeveer 85k op de klok (gekocht met exact 70000 op de teller). Het is de 1.6 met 120pk en bevalt enorm. Heb er een paar kleine dingetjes aan veranderd ofwel vanwege de looks of omdat het gewoon nodig was.
Er hangt nu een Novitec einddemper onder omdat de originele uitlaat aan het roesten was en het standaard luchtfilter is vervangen door een BMC CDA. Verder zitten er witte zijknippers op en heb ik een Dension Gateway ingebouwd om muziek vanaf mijn iPhone te kunnen luisteren.

Netjes gepoetst ook, glimt mooi!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Thanks!RomeoJ schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:36:
Zeer mooie wagen hoor, ik zou wel een kleine verlanging willen voorstellen, dan komen de wielen beter tot zijn recht.
Netjes gepoetst ook, glimt mooi!
Moet zeggen dat een verlaging exact om die reden wel in de planning staat. Dat hangt alleen van het feit af of ik een auto van de zaak krijg na mijn afstuderen (deze zomer) of niet. Zo niet dan blijft ze en wordt ze een cm of 3 verlaagd
Sorry, had niet gezien dat er nieuwe berichten waren, daarom ben ik een beetje laat met reageren.Henkii schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:47:
[...]
Potverdikkie een schòòn wage baas
Die spiegels is echt een voorbeeld van italiaanse techniek. Oftewel, net niet lang genoeg over nagedacht. Je moet namelijk zelf op een knopje drukken om ze naar binnen te laten gaan (en ook weer om ze uit te klappen). Volstrekt achterlijk natuurlijk dat dat niet automatisch kan, bijvoorbeeld als ik de motor afzet, dat dan de spiegels naar binnen gaan.
Maar ja, een van de paar kleine dingen die niet goed zijn. Wat ook echt minder is, is dat de stem van de navi niet gemute kan worden. Althans je kan het volume van de navi wel op 'nul' zetten, maar als je dan radio aan het luisteren bent, dan 'fade' de radio 'out' bij een navi-melding en dan valt er een stilte (immers volume is nul) en dan fade de radio na het 'stille bericht' weer in. Tot op heden nog niet opgelost met een software upgrade.
Behalve deze twee zeer kleine puntjes is het echt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke auto. Rijdt als een tiet!
Verwijderd
Jammer van het deukje, maar tis men eerste auto, en ik ga geen zotte kosten doen

2x rockford fosgate P3's
1x audison lrx 1.1k
Condensator
Thx to depo extreme car audio @ torhout;)

Grtz
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 19:37 ]
de betaler vervuilt
Verwijderd
hoezo?
2 weken geleden meegedaan aan een puzzelrit van de HTS autotechniek in Arnhem (HAN).
Vorig jaar nog gewonnen dus we waren titelverdediger, maar dit keer was m'n navigator wat minder scherp en hebben we zelfs een complete proef gemist en waren we kansloos voor een top3 plekje.
Waren veel leuke auto's aanwezig, waaronder een bordeaux rode Audi Quattro en Lancia Delta Integrale.
Tevens nog met illegale snelheden samen met de 2 "Dafjes" (met cvt) over de heuvelweggetjes van de veluwe geknalt.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Zo moeilijk kan het toch niet, pas op het knopje drukken als het hele onderwerp op het schermpje staat.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:29:
[...]
hoezo?:p, maar vlug ff foto's getrokken hoor:p, zou het een model moeten zijn dan waren de foto's natuurlijk beter geslaagd

de betaler vervuilt

Heel erg leuke mensen en allemachtig, wat een mooie stand. Allemaal rood/zwart met alleen maar rode alfa's. De baas heeft smaak :D!
wat een auto's daar .. ziek !Specht schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:30:
Ook weer even wat pics spammen.
2 weken geleden meegedaan aan een puzzelrit van de HTS autotechniek in Arnhem (HAN).
Vorig jaar nog gewonnen dus we waren titelverdediger, maar dit keer was m'n navigator wat minder scherp en hebben we zelfs een complete proef gemist en waren we kansloos voor een top3 plekje.
Waren veel leuke auto's aanwezig, waaronder een bordeaux rode Audi Quattro en Lancia Delta Integrale.
Tevens nog met illegale snelheden samen met de 2 "Dafjes" (met cvt) over de heuvelweggetjes van de veluwe geknalt.![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
En owja ook staan er 2 Gulia's die ik vanuit mijn balkon weer kan zien... GRrrrr
[ Voor 15% gewijzigd door Rev! op 23-04-2011 00:27 ]
Zo heb ik elke dag vanaf mijn balkon uitzicht op net zo'n witte Nissan GTR zoals op die foto hierboven.Rev! schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 00:25:
En owja ook staan er 2 Gulia's die ik vanuit mijn balkon weer kan zien... GRrrrr
Giulietta 1.4 turbo multiair distinctive
Ghiacco wit
Sport pack 2
Pack Tom Tom (o.a. Tomtom, blue&me, parkeersensoren)
Kan niet wachten om er in te rijden. De proefritjes waren in ieder geval geweldig!
Mother, will they like this song?
In België zijn leaseauto's voor zover ik weet bijna exclusief diesel.
Komt dat door ons subsidiesysteem of zo?
de betaler vervuilt
Er is ook een Giulietta 1.6 diesel die onder de 20% regeling valt, dus denk niet dat dat de reden is.
Ik kon kiezen, de 1.6 105pk diesel of voor een paar euro per maand extra de 1.4 MA 170pk benzine. Voor die paar euro extra heb ik dan liever de krachtigere benzine, alhoewel het koppel lager is (250 t.o.v. 320).
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
In Nederland is de wegenbelasting voor diesels vele malen hoger.DieterVDW schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:57:
Hoe komt dat eigenlijk dat jullie hier vaak benzine lease-auto's hebben?
In België zijn leaseauto's voor zover ik weet bijna exclusief diesel.
Komt dat door ons subsidiesysteem of zo?
Voor een dieselauto die 1151 t/m 1250 kg weegt betaal je al gauw €100,- per maand (verschilt per provincie) wegenbelasting. Ik heb ooit eens gehoord dat men in België voor zo'n auto eerder €200-250,- per jaar aan wegenbelasting betaalt (ik weet natuurlijk niet of het daadwerkelijk zo is).
Hier kun je zelf berekenen wat de wegenbelasting kost voor elk motorvoertuig in Nederland:
http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ja, maar de lease prijs (incl brandstof) van de benzine is weer hoger... Uiteindelijk komt het er inderdaad op neer dat het kosten verschil tussen benzine en diesel in Nederland kleiner is dan in BelgieBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:50:
Dan nog is die 20% over een hogere nieuwprijs dan bij een benzine.

.. www.alfa90register.nl en www.alfa90.nl heb ik, na jaren met veel gekloot met goedkope maar onbetrouwbare hosts in Amerika

Eindelijk weer up!

nu nog het forum repareren ..
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-04-2011 11:39 ]
--
Rijdt toch lekker z'n Alfa met deze dagen, alhoewel ik wel de oude generatie mis. Misschien zelfs wel meer dan ik zelf had gedacht. Op één of andere manier leeft het meer..
[ Voor 36% gewijzigd door rlkz op 30-04-2011 17:13 ]
I browse with Vivaldi
Ben zelf ook bezig met een webshop met blog in wordpress... poging doen om op een "originele" manier autoonderdelen te verpatsen als bijverdienste... en nee ik richt me niet alleen op Alfa.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Ik heb net mijn forum weer gerepareerd trouwens, backup van de posts teruggezet en phpBB 2x achteréénvolgens ge-update naar de meest courante versie
http://www.alfa90.nl/alfa90/pics.php?link=../alfacafe/

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-05-2011 17:46 ]
Wordt phpBB 2.x eigenlijk nog bijgehouden? Of is het alleen v3 tegenwoordig? Ivm gaten en veiligheid enzo ?
Weet wel dat skins voor v2 niet werken bij v3

[ Voor 30% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-05-2011 20:55 ]
Ben de site al geruime tijd niet actief meer aan het uitbreiden. Maar om het nu klooien en pielen te noemen .. ja het is veel werk en misschien omslachtig, maar toch vind ik dat het nog best aardig gelukt is .. vooral nu we een jaar of 8 verder zijn
Ik zal me es voorzichtig wagen aan WordPress (da was't 'r toen nog nie)
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-05-2011 22:15 ]
Weet ook wel dat wordpress ed er nog niet zo gek lang zijn, iig niet zo makkelijk als nu. Ook een paar jaar lang aangeklooit met een zelf in elkaar gecode siteje. Maar afgelopen vrijdag bv nog een multisite wordpress installatie opgezet, met in totaal 15 subsites in een half dagje tijd
Grootste werk gaat zijn om je teksten er even goed in te copy-pasten, en de afbeeldingen er netjes in te krijgen. Installatie zelf, incl goede plugins, is 15 mins ofzo
Erge is dat er nu nog mensen zijn die een nieuwe site in elkaar htmllen, of bv via frontpage aanklooien en daar geld voor durven vragen

[ Voor 10% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-05-2011 22:23 ]
Vorige week hoobelde mijn auto 's ochtends en 's middags was het over.
Zekere voor het onzekere genomen en dus de bella naar de garage gebracht. Zijn het de schokdempers achter die niet meer goed zijn.
Schokdemper is 84 euro excl dus dat wordt een 300 euro ofzo aan reparatie.
Heb gelijk verlaginsveren besteld bij shop.alfisti.net dan kunnen ze dat ook gelijk doen.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Wij gebruiken ook Joomla... www.lanciadeltaclub.com. Bevalt goed... We hebben wel een aparte testomgeving draaien om alle updates in te testening._Buttje schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:21:
tjah, kijk de inhoud heb ik op zich wel maar het moet éénvoudig zijn in te passen in zo'n CMS en ook de afbeeldingen van de evenementen moeten gemakkelijk te bezichtigen zijn. Een overview pagina zou leuk zijn. Het is dus niet alleen ff wat tekst met 5 foto's, ik heb soms een paar 100. En een ingebouwde forumfunctie is leuk, maar ik heb al een eigen forum mét topics dus die behouden en inpassen in het CMS heeft de voorkeur anders moet je weer opnieuw beginnen.
Ik heb net mijn forum weer gerepareerd trouwens, backup van de posts teruggezet en phpBB 2x achteréénvolgens ge-update naar de meest courante versie
http://www.alfa90.nl/alfa90/pics.php?link=../alfacafe/
[afbeelding]
Heeft ook een computer!
klopt het dat ik op zich geen foto's tegen kom?
Schokdempers op zich kraken niet, ik zou ook even je draagarmrubbers na (laten) kijken.Daywalk3r schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:48:
Laatst kraakte m'n auto 's ochtends achter heel erg. 's middags was het voorbij.
Vorige week hoobelde mijn auto 's ochtends en 's middags was het over.
Zekere voor het onzekere genomen en dus de bella naar de garage gebracht. Zijn het de schokdempers achter die niet meer goed zijn.
Schokdemper is 84 euro excl dus dat wordt een 300 euro ofzo aan reparatie.
Heb gelijk verlaginsveren besteld bij shop.alfisti.net dan kunnen ze dat ook gelijk doen.
de betaler vervuilt
In de Pressroom staan foto's... En uiteraard in de artikelen ook wel. Hoe bedoel je het precies?ing._Buttje schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:31:
leuk![]()
klopt het dat ik op zich geen foto's tegen kom?
Heeft ook een computer!
I 2nd that... achter zijn het vaak die stabi rubbertjes.GA!S schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:38:
[...]
Schokdempers op zich kraken niet, ik zou ook even je draagarmrubbers na (laten) kijken.
XXXVI
Ah, voor de Pressroom moet je eerst inloggen.Bertus schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:23:
[...]
In de Pressroom staan foto's... En uiteraard in de artikelen ook wel. Hoe bedoel je het precies?
Verwijderd
Toch nog eens ergens goed voor die zoek-functie!
Hoe kom ik erbij in het lijstje?
Wagen: Alfa Romeo 166 2,4Jtd in Azzuro Nuvola
Verwijderd
Dat zou veel verklarenSpecht schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:32:
Omdat het Vervoer forum pas sinds kort "openbaar" is?
Om het plaatje even compleet te maken:
(Nee, er zit geen kleurverschil in de lak, komt door de zon!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 16:28 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Hard op zoek naar deze in fatsoenlijke staat
Blijft een bijzonder mooie kleur, Azzuro. Zo te zien de 136pk versie.
Al een blindplaatje op je EGR geplaatst? Da's de enige variant waarbij het kan zonder dat er een sensor gaat piepen.
BMW 535D
Verwijderd
Heeft ook een computer!

Morgen weer een roadtrip van het noorden naar uiterste zuiden van ons land. Friesland <> Zeeland
[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-05-2011 23:10 ]
Verwijderd
Heeft iemand er nog één liggen

Kan je ook checken of hij echt stuk is door hem los te trekken?
[ Voor 15% gewijzigd door Rev! op 09-05-2011 14:46 ]
We hebben 'm destijds bij hem even bij wijze van test ingebouwd, maar ik heb eigenlijk geen idee wat we daarna mee hebben gedaan. kan maar zo zijn dat hij hier nog in de garage netjes in een doosje ligt trouwens, niet nieuw, wel goed
Ik kom (ex-btw) op een 110,- euro voor een lambda.Rev! schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:45:
Weet iemand hier misschien waar je voor een normale prijs een Lambdosonde kan halen voor een Lancia Lybra? De laatste keer kon ik 200 euro aftikken maar dat moet vast goedkoper kunnen.
[ Voor 36% gewijzigd door Harry op 09-05-2011 21:31 ]
BMW 535D
2.4 jtd toch?Rev! schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:45:
Weet iemand hier misschien waar je voor een normale prijs een Lambdosonde kan halen voor een Lancia Lybra? De laatste keer kon ik 200 euro aftikken maar dat moet vast goedkoper kunnen.
Ik heb nog een 2.4 JTD sloper staan... Die van een Alfa zullen allicht hetzelfde zijn?
Wel 3 ton oud maar hoeft niet de hoofdprijs te zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Bertus op 10-05-2011 09:16 ]
Heeft ook een computer!
nee, hij ligt hier bij ons keurig in het doosje te wachten tot je er een keer om komtHarry schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:27:
@jick Kijk Buttje eens aan of hij mijn oude LMM nog heeft liggen (de 2.4JTD heeft dezelfde LMM als de 2.0TS).
We hebben 'm destijds bij hem even bij wijze van test ingebouwd, maar ik heb eigenlijk geen idee wat we daarna mee hebben gedaan. kan maar zo zijn dat hij hier nog in de garage netjes in een doosje ligt trouwens, niet nieuw, wel goed
was hem eigenlijk vergeten mee te nemen toen we bij jullie waren, maargoed
edit:
heej koel, smiley's gaan tegenwoordig ook klein mee in sub/sup schrift

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-05-2011 10:06 ]
Harry schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:03:
[...]
@jick Kijk Buttje eens aan of hij mijn oude LMM nog heeft liggen (de 2.4JTD heeft dezelfde LMM als de 2.0TS).
Haha :-)! Als ie niet meer gebruikt wordt maar nog wel werkt heb ik evt wel interesse, tenminste, als ie probleemloos uitgewisseld kan worden met mijn 1.8 TS. Kan iemand dat bevestigen? Ik ben benieuwd..ing._Buttje schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:03:
[...]
nee, hij ligt hier bij ons keurig in het doosje te wachten tot je er een keer om komt
jaaa, die smileys in subscript zijn kicke
@rev mijn onderdelenboer, voor jou iets minder interessant. (noord nl namelijk)
Maar hij zou regulier eigenlijk ook niet veel meer dan dat mogen kosten bij any auto onderdelen shop
[ Voor 20% gewijzigd door Harry op 11-05-2011 00:07 ]
BMW 535D
Rustiger? Dat komt waarschijnlijk omdat je dempers doorslaan. Een 147/156/GT zou ik niet snel verlagen zonder 'sport' schokbrekers (afgezien van sportpakket verlaging)Daywalk3r schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:18:
Holy crap. Nu ik nieuwe schokbrekers achter heb en m'n 147 3cm lager staat rijdt hij echt als een zonnetje. Alleen moet ik nu wel rustiger aan doen bij drempels merkte ik vandaag. Maar hij ligt echt superstrak op de weg.
XXXVI
owjah .. en er was dat.Harry schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:03:
[...]
Ik heb er niets meer aan bij gebrek aan een AR.
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-05-2011 18:43 ]
't feit dat ik de 166 heb ingeruild op een andere auto doet er weinig aan af dat ik (of jij, hij ligt bij jou) een LMM over heb.
Alfa heeft voor mij op dit moment simpelweg niet een model te bieden die mij aanspreekt. 156 / Giulietta (buiten 't feit dat ik de laatste nog niet kan betalen) is voor mij te klein, de kleinere modellen vallen hoe leuk ook, daarmee dus ook direct af.
De 159 wat nog een serieuze optie zou kunnen zijn spreekt mij qua interieur al even min aan als de meeste andere auto's. Te strak, te zakelijk. (bij een mooi dash in een AR, denk ik aan iets speels als bijvoorbeeld de 166 heeft). Daarnaast weegt de 159 veel te veel voor wat de wagen biedt aan ruimte.
Als het dan al een zakelijk(er) dash moet zijn, dan maar een auto die wel voldoet aan de rest van mijn criteria.
In dit geval ben ik uiteindelijk dus uitgekomen bij de Passat waar ik in eerste instantie ook met argus ogen naar ben gaan kijken, maar mij eigenlijk heel erg mee viel ( in tegenstelling tot de vorige varianten van de Passat trouwens)
BMW 535D
Ik ben ook in de markt voor een wagen in deze prijsklasse, dus het was een interessante kennismaking. Helaas vind ik hem wel toch wel duur voor wat hij biedt; het blijft 30k+ voor een hatchback. Als ik hem helemaal zo wil hebben als ik eigenlijk wil gaat er nog wat bij op ook. Belangrijker nog, het ontwerp spreekt me ook niet echt aan.
Maar potverdorie, hij rijdt wel lekker... als iemand tips heeft over wat nog beter rijdt in deze prijsklasse hou ik me aanbevolen
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Een auto die altijd in die klasse lekker rijd en er ook echt om bekend staat goed te rijden is de Ford Focus. Misschien spreekt daarvan je het design helemaal niet aan hoor ik raar genoeg vaak van mensen Daarentegen zijn de rijeigenschappen fenomenaal voor de prijs.Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:12:
Ik ben absoluut geen Alfa-rijder (uit noodzaak zo'n 10k gereden in een 146 over een paar maanden - hated it), maar ik heb als leenwagen nu een paar dagen een ruim aangeklede Giullieta mee, en daar durf ik mijn neus toch niet voor op te halen. Het is een diesel (geen idee welk), maar met DNA op de dynamic is dit een uiterst leuke wagen om in te rijden. Ik heb over de afgelopen twee jaar vrij veel in het segment tot 30k euro onder mijn kont gehad, maar deze wagen rijdt echt lekker. Interieur is even wennen maar die zwarte hemel, geborsteld aluminium dashboardstrip en half-leren stoelen maken wel een impressie op me.
Ik ben ook in de markt voor een wagen in deze prijsklasse, dus het was een interessante kennismaking. Helaas vind ik hem wel toch wel duur voor wat hij biedt; het blijft 30k+ voor een hatchback. Als ik hem helemaal zo wil hebben als ik eigenlijk wil gaat er nog wat bij op ook. Belangrijker nog, het ontwerp spreekt me ook niet echt aan.
Maar potverdorie, hij rijdt wel lekker... als iemand tips heeft over wat nog beter rijdt in deze prijsklasse hou ik me aanbevolen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat geborstelde aluminium heeft idd wel wat, en is een dikke knipoog naar het origineel.Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:12:
[...]
..maar deze wagen rijdt echt lekker. Interieur is even wennen maar die zwarte hemel, geborsteld aluminium dashboardstrip en half-leren stoelen maken wel een impressie op me.
oud:

nieuw:

^ dit is toch geniaal ?!
Dan is dit toch ronuit saaaaai .. ?

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-05-2011 11:41 . Reden: *#^@$^@^#^(!@ hotlinkbeveiliging ]
Haha, ja dat bovenstaande snap ik ook niet helemaal..?Harry schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:35:
[...]
![]()
't feit dat ik de 166 heb ingeruild op een andere auto doet er weinig aan af dat ik (of jij, hij ligt bij jou) een LMM over heb.
(..)
De 159 wat nog een serieuze optie zou kunnen zijn spreekt mij qua interieur al even min aan als de meeste andere auto's. Te strak, te zakelijk. (bij een mooi dash in een AR, denk ik aan iets speels als bijvoorbeeld de 166 heeft). Daarnaast weegt de 159 veel te veel voor wat de wagen biedt aan ruimte.
Grappig, ik vind juist het interieur van mijn 156 en de afgeleide daarvan in de 159 juist er mooi, en mooier ook dan dat van de Guilietta, smaken verschillen ;-)
Overigens, dat BMW interieur is het meest saaie wat ik gezien heb. Dat geldt wat mij betreft voor alle BMW's. Wat dat betreft doen Merc en Audi het wel beter, om de andere duitsers maar eens te noemen..
Persoonlijk knap ik nogal af op het middenconsole. Het geeft mij het gevoel van 'ik wil er sportief uitzien, maar ben het om de één of andere reden net niet'. Het is net even een slagje 'te goedkoop' naar mijn idee. Kan er niet precies de vinger op leggen.jick schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:15:
Grappig, ik vind juist het interieur van mijn 156 en de afgeleide daarvan in de 159 juist er mooi, en mooier ook dan dat van de Guilietta, smaken verschillen ;-)
Het interieur van de Giulietta loop ik overigens ook niet direct warm voor moet ik bekennen, maar daar heb ik nog niet in gezeten. Maar ook dan is de ruimte nog een punt van discussie.
En gelukkig maar dat smaken verschillen
Maar mijn 'wensenlijstje' had in deze overigens ook nog behoorlijk wat in de pap te brokkelen.
-Niet zwaarder in de wegenbelasting, liefst een tikkie lichter
-Minimaal zelfde kofferbakruimte (ik verdom het om weer station te gaan rijden)
-Ruim interieur
-Airco (of climatecontroll)
-Cruise Controll (zweer ik bij, gebruik het heel veel)
-Regensensor (luxe probleem)
-Navigatiesysteem (origineel of niet is minder belangrijk, moet wel full-map)
Omdat de 166 in formaat mijn 'ijkpunt' was (en de 166 is geen kleine auto), wordt de spoeling al aanzienlijk dunner.
Daarnaast zou het ook nog fijn zijn als de auto een paar jaar jonger is en binnen mijn budget paste. Uiteindelijk was dat laatste niet haalbaar en hebben we de spaarrekening nog maar eens lief aangekeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Harry op 13-05-2011 09:19 ]
BMW 535D
de betaler vervuilt
En dat Alfa virus zit er echt nog wel. Maar ze zullen wat met dat modellen gamma moeten doen wil ik er (voor dagelijks) weer één aanschaffen.
BMW 535D
Ik snap je punt wel Harry, en eigenlijk zou ik erg benieuwd zijn naar de 169, alleen vrees ik dat ie niet komt..
Niet makkelijk als je ook nog eens een synthesizer verzameling aan het opbouwen bent
Je hebt nu een ouwelullebak, tijd voor een gebakje voor erbij. Leuke daarvan is dat je al die rationele eisen bij het grofvuil kunt zetten. Ik zeg SZ.Harry schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 07:21:
Zo voelt het wel ja, dat klopt wel.
En dat Alfa virus zit er echt nog wel. Maar ze zullen wat met dat modellen gamma moeten doen wil ik er (voor dagelijks) weer één aanschaffen.
de betaler vervuilt
Maar ben overigens ook geen fan van het huidige Alfa gamma.... zowel nu (nieuw) als over een aantal jaar in een 2e hands zie ik mezelf niet in een MiTo, Giulietta of 159 rijden.
Een GT 3.2 V6 of een 1.7 tbi Brera/Spider zou ik dan nog wel overwegen, maar die zijn (extreem) zeldzaam.
Voorlopig nog maar even in de 155 rondrijden dus.
Nog mensen die naar de registerdag in Vught gaan btw?
http://www.alfaclub.eu/forum/viewtopic.php?t=54695
Eén is dan nog wel bekend, de AR52, maar ik denk dat de meesten de 1900R Folle niet zullen kennen.
BMW 535D
de betaler vervuilt
BMW 535D
(alleen had ik geen camera bij)

... als je hem hebt nagetekend en ingescand om hier te posten is het dan goed gelukt
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-05-2011 08:38 ]

Sorry voor brakke phonecam pics, en ja de 2de is gecropt.
Giulietta 1.6 JTDM 105pk Progressive
- Magnesium inlay
- Zetelverwarming voor
- Afneembare trekhaak
- Glazen schuifdak
- Bose soundsystem
- Parkeersensoren achter
Zalig.
Nu nog de 18" Turbina velgen en een chip van Squadra en hij is af..!DieterVDW schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:11:
Auto afgehaald!
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry voor brakke phonecam pics, en ja de 2de is gecropt.
Giulietta 1.6 JTDM 105pk Progressive
- Magnesium inlay
- Zetelverwarming voor
- Afneembare trekhaak
- Glazen schuifdak
- Bose soundsystem
- Parkeersensoren achter
Zalig.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Wel jammer van de kleine motor.. Ik zou persoonlijk altijd voor de 2.0JTD zijn gegaan.