Jongens jongens jongens...zulke mooie wagens en zulke brakke foto's
Aangezien mijn Alfa GTV min of meer dood was, maar weer een Delta gekocht.

En moet zeggen, zo'n dakraam is zo slecht nog niet met dit weer

En moet zeggen, zo'n dakraam is zo slecht nog niet met dit weer
Mooie wagen 
^ eigenlijk wel met stomHenkii schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:20:
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-05-2011 18:59 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nette Delta
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Leasing... Zwaardere motor kostte mij +- 100€ brutto per maand.G-PHREAK schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:12:
Mooie kleur ook!
Wel jammer van de kleine motor.. Ik zou persoonlijk altijd voor de 2.0JTD zijn gegaan.
Beetje teveel voor tikje meer acceleratie.
Sooorryy. Heb meteen foto's getrokken zodra ik 'm had.Henkii schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:20:
Zal nog eens de Canon bovenhalen voor modelsessie
100 euro meer p/m zou voor mij een no-brainer zijn.. maar ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken.DieterVDW schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:57:
[...]
Leasing... Zwaardere motor kostte mij +- 100€ brutto per maand.
Beetje teveel voor tikje meer acceleratie.
[...]
Sooorryy. Heb meteen foto's getrokken zodra ik 'm had.
Zal nog eens de Canon bovenhalen voor modelsessie.
Ik moet wel zeggen dat de 320Nm koppel veel goedmaakt bij die 105PK jtd
Ligt eraan. Ik heb er zelf bijvoorbeeld al een leuke auto naast. Mijn dagelijkse auto zou dan niet speciaal supersnel moeten zijn. Die 100 euro per maand geef ik dan liever uit aan tankjes 98 voor de DeltaG-PHREAK schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:20:
[...]
100 euro meer p/m zou voor mij een no-brainer zijn.. maar ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken.
Ik moet wel zeggen dat de 320Nm koppel veel goedmaakt bij die 105PK jtd
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-05-2011 22:53 ]
gisteren blijkbaar tot de conclusie gekomen dat er geen enkel rem licht werkt... gelukkig niet op de harde manier te weten gekomen.
Ik heb ondertussen al het zekeringetje uitgemeten en ook de lampjes zijn nog goed. Gisteren ook wat zitten prutsen aan het rem schakkelaartje aan de rem pedaal maar dat gaf niet direct resultaat.
straks zou ik die eens demonteren en die eventueel eens overbruggen.
Iemand anders nog een idee, zonder rem lichten rijden is niet echt aangeraden...
ah en terwijl ik dan toch bezig ben zal ik eens een nieuwe deftige foto nemen
Ik heb ondertussen al het zekeringetje uitgemeten en ook de lampjes zijn nog goed. Gisteren ook wat zitten prutsen aan het rem schakkelaartje aan de rem pedaal maar dat gaf niet direct resultaat.
straks zou ik die eens demonteren en die eventueel eens overbruggen.
Iemand anders nog een idee, zonder rem lichten rijden is niet echt aangeraden...
ah en terwijl ik dan toch bezig ben zal ik eens een nieuwe deftige foto nemen
BTW: de voorlichten en ruitenwisser gevoeligheid, weet iemand daar of MAX de maximale gevoeligheid is, of als het dan MAXimaal moet regenen voordat de sensor getriggerd wordt?
Ik merk nog niet echt verschil...
Ik merk nog niet echt verschil...
Vandaag de GTV van pa weer voor een uitje meegenomen. Zelfs zo'n TS'je is wel een pracht van een blokkie vergeleken met die tokkelende frietkraam van me. Begin het wel te missen, die aan-uit knop van een JTD of tot 6500 rpm doortrekken met een typisch Italiaanse sound. Iemand een GT 3.2 ruilen tegen een JTD?
de betaler vervuilt
Al jaren lid op dit forum, en pas nu kom ik deze thread tegen...
Hier is de mijne

Zijn er hier nog mensen actief op alfaforum.nl of op alfaowner.com?

Hier is de mijne

Zijn er hier nog mensen actief op alfaforum.nl of op alfaowner.com?
[ Voor 11% gewijzigd door Samson_1990 op 31-05-2011 11:42 ]
Je weet dat op de bovenste foto jouw auto er maar half op staat?
Welke motor heb je?
Welke motor heb je?
Ja weet ik, zijn enige foto's die ik heb.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:59:
Je weet dat op de bovenste foto jouw auto er maar half op staat?![]()
Welke motor heb je?
Het is trouwens een 2.0 ts. Zou graag een V6 hebben maar is onbetaalbaar voor een 20 jarige student
Ik heb gewoon een trekhaak gescoord voor onder mijn Alfa! Een afneembare dat wel gelukkig.
Vanavond ophalen en ik heb geld van de zerzekering eindelijk gekregen om de schade te laten repareren. Het zou eens tijd worden. Heeft bijna 2 maanden geduurd...
Schadehersteller is al in de weer met nieuwe bumper, achterpaneel etc, want was toch een behoorlijke tik. Nog even mijn rijtje met 156-ers die ik in mijn bezit heb gehad of heb:

Komend weekend maar weer eens wassen en wat plaatjes schieten met dat mooie weer.
Vanavond ophalen en ik heb geld van de zerzekering eindelijk gekregen om de schade te laten repareren. Het zou eens tijd worden. Heeft bijna 2 maanden geduurd...
Schadehersteller is al in de weer met nieuwe bumper, achterpaneel etc, want was toch een behoorlijke tik. Nog even mijn rijtje met 156-ers die ik in mijn bezit heb gehad of heb:

Komend weekend maar weer eens wassen en wat plaatjes schieten met dat mooie weer.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Benzinerijders: wat tanken jullie eigenlijk? 95? 98? Ik tank sinds een maand 95 V-power (Ja, airmiles
), geeft wel een 'goed gevoel', maar of het echt heel veel uitmaakt..:P
Ik heb de filmpjes van Shell wel gezien, maar in hoeverre dat echt betrouwbaar is weet ik niet ;-)
Ik heb de filmpjes van Shell wel gezien, maar in hoeverre dat echt betrouwbaar is weet ik niet ;-)
Wij van wc-eend
Je heeft de mannen van Shell iig ook een goed gevoel, hun marketing werkt en portemonnee wordt ook gevuld :-)
Je heeft de mannen van Shell iig ook een goed gevoel, hun marketing werkt en portemonnee wordt ook gevuld :-)
Placebo brandstof is het. Je denkt dat je zuiniger rijd en voorzichtiger met je brandstof omgaat. Waardoor je dus automatisch beter op je verbruik gaat letten en op die manier werkt het. Voor de rest even vervuilend als normale brandstof.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:15:
Wij van wc-eend
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
95 in de 156, zo goedkoop mogelijk... verbruik wordt er niet door beinvloedjick schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:39:
Benzinerijders: wat tanken jullie eigenlijk? 95? 98? Ik tank sinds een maand 95 V-power (Ja, airmiles), geeft wel een 'goed gevoel', maar of het echt heel veel uitmaakt..:P
De 155 gaat op BP98, dichtstbijzijnde pomp en Squadrachippie
XXXVI
in mijnes gaat een mengsel van propaan (C3H8) en butaan (C4H10) 
[ Voor 129% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-06-2011 13:12 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
LPGing._Buttje schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:11:
in mijnes gaat een mengsel van propaan (C3H8) en butaan (C4H10)
@Buttje, heb hier nog wel 2 butaanflessen staan
beetje mengen en je komt weer een aardig eind 
Net het kenteken van de 166 opgezocht. Ik wist dat deze bij een handelaar stond.
Echter, het kenteken is niet meer geregistreerd. Dus of export of demontage...
Net het kenteken van de 166 opgezocht. Ik wist dat deze bij een handelaar stond.
[ Voor 45% gewijzigd door Harry op 09-06-2011 08:01 ]
BMW 535D
's goed, dan brouwen we even wat in elkaarHarry schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:50:
@Buttje, heb hier nog wel 2 butaanflessen staanbeetje mengen en je komt weer een aardig eind

Vandaag voor het eerst in de 159 van m'n vader mogen rijden!
Wat een verademing na een half jaar gelest te hebben in een peugeot 307 sw..
Gefeliciteerd met je rijbewijs neem ik dan maar aan!Rubenr3 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:13:
Vandaag voor het eerst in de 159 van m'n vader mogen rijden!
Weet nog wel een mooie 156 V6 te koop op de 156 club. Mag weg voor een prikkie!
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Trouwens: iemand van jullie een bluetooth carkit?
Ligt het aan mij of zit er delay op de audio ...
Ligt het aan mij of zit er delay op de audio ...
Dankje!k0ewl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:54:
[...]
Gefeliciteerd met je rijbewijs neem ik dan maar aan!
Weet nog wel een mooie 156 V6 te koop op de 156 club. Mag weg voor een prikkie!
Een auto komt er eerst nog niet, we hebben hier thuis twee auto's staan en volgend jaar studeren, op het moment geen geld voor een auto dus!
Zal binnenkort eens een foto van de 159 posten (maar dan wel één waar de achterkant niet op staat, m'n moeder zag een lantaarnpaal over het hoofd

Die dingen geven nota bene licht!
En je weet wat ze zeggen: don't go to the light ;-)
Jammer dat ze overdag geen licht geven, was ze er vast niet tegenaan gereden
all-risk hoop ik ? Dit zijn vaak vervelende schades...
Lantarenpalen.... ze worden altijd onderschat...
Voor je 't weet gaat d'r één stiekem tegen je auto aan staan..
Doen ze vast expres....
Voor je 't weet gaat d'r één stiekem tegen je auto aan staan..
Doen ze vast expres....
BMW 535D
WAing._Buttje schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:27:
all-risk hoop ik ? Dit zijn vaak vervelende schades...

@Harry,
Vooral met zo'n gigantisch achterruit als die in een 159 ja! Proberen ze verstoppertje met ze te spelen...
[ Voor 17% gewijzigd door Rubenr3 op 15-06-2011 22:45 ]
minderrrr... euhm, nieuwe achterklep in de juiste kleur en bumper nagenoegd ongeschonden (want plastic) of toch wat meer schade ?
Achterklep is nog heel, alleen de bumper is beschadigd, zit een scheur/gat in. Maar omdat dit allemaal plastic is begint de verf heel lelijk te bladeren..ing._Buttje schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:02:
minderrrr... euhm, nieuwe achterklep in de juiste kleur en bumper nagenoegd ongeschonden (want plastic) of toch wat meer schade ?
Hier nog mensen die volgende week naar Italia a Zandvoort gaan misschien?
Ik ook.
Maar ga niet met de 155, rij mee met een maat van me in een GTV 916.
Maar ga niet met de 155, rij mee met een maat van me in een GTV 916.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Ik wel, via de Lancia Club. Ook even rondje circuit rijden
Iemand toevallig tips over het bijkleuren van een wat rozig geworden bumper op een rode 156?? Ik heb nog wel wat oiginele lak staan, maar dat zal zeker niet genoeg zijn. Kun je zoiets kopen en zelf bijwerken?
Volgens mij is de enige fatsoenlijke manier, de auto compleet overspuiten.
Bijkleuren of alleen de bumper spuiten ga je waarschijnlijk net zo duidelijk zien als de roze verkleuring nu.
Bijkleuren of alleen de bumper spuiten ga je waarschijnlijk net zo duidelijk zien als de roze verkleuring nu.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
/me schopt Harry
Verwijderd
Ga er eens stevig overheen met commandant 4. Soort pollijst spul, daar krijg je dof rood weer mooi rood meejick schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:30:
Iemand toevallig tips over het bijkleuren van een wat rozig geworden bumper op een rode 156?? Ik heb nog wel wat oiginele lak staan, maar dat zal zeker niet genoeg zijn. Kun je zoiets kopen en zelf bijwerken?
EDIT: is overigens bij bouwmarkten als gamma e.d. gewoon te verkrijgen, is makkelijk met de hand te doen, geen pollijstmachine nodig
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 09:25 ]
Gisteren mijn nieuwe "Juul" besteld (Ivm de 20% lease 1.6D Distinctive versie. )
Sportpack1 & TomTom-pack erbij.
In het donkerblauw. Ik zou eerst voor de antraciet grijs kleur, maar toen ik de donkerblauwe variant zag afgelopen zaterdag bij de dealer gelijk geswitcht. De auto werd die dag opgehaald door de nieuwe eigenaar, dus ik had geluk dat ik deze kleur 'live' kon zien. Vanuit de folder had ik deze kleur niet gekozen, en op de weg ben ik deze ook nog niet tegengekomen.
Nog geen levertijd afgegeven, maar de dealer dacht dat het misschien nog wel voor de vakanties in Italië zou lukken.
Ennu maar wachten...
Sportpack1 & TomTom-pack erbij.
In het donkerblauw. Ik zou eerst voor de antraciet grijs kleur, maar toen ik de donkerblauwe variant zag afgelopen zaterdag bij de dealer gelijk geswitcht. De auto werd die dag opgehaald door de nieuwe eigenaar, dus ik had geluk dat ik deze kleur 'live' kon zien. Vanuit de folder had ik deze kleur niet gekozen, en op de weg ben ik deze ook nog niet tegengekomen.
Nog geen levertijd afgegeven, maar de dealer dacht dat het misschien nog wel voor de vakanties in Italië zou lukken.
Ennu maar wachten...
Angry Rabbit
goed bezig
Vorig weekend naar Italia a Zandvoort geweest. Uiteraard wat foto's gemaakt, waarvan hier een Alfa only selectie. 

Was een leuk evenement dit keer
Sorry hoor, maar dit moet even 
Adje was ook weer eens even bezig ...
Harry, Peter en Sander kennen hem wel wie niet
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=spGOm5gmKNQ]
.. dis verdraaid bij ons dorp ja, deze eerste slinger rij ik dagelijks maar dan anders
En die 2e bocht is ook een hele goede bekende (bij Tijnje)
Adje was ook weer eens even bezig ...
Harry, Peter en Sander kennen hem wel wie niet
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=spGOm5gmKNQ]
.. dis verdraaid bij ons dorp ja, deze eerste slinger rij ik dagelijks maar dan anders
En die 2e bocht is ook een hele goede bekende (bij Tijnje)
Filmpje had ik al gezien tijdje terug, maar dat driften doet ie erg netjes. 
Word echt tijd dat Alfa weer is met z'n soort auto komt....
Word echt tijd dat Alfa weer is met z'n soort auto komt....
Gisteren met de 156 afgesleept door de anwb. Uitvoegen van snelweg, terugschakelen, 'huh... Koppeling zit los'. In z'n 5 uit laten rollen en af laten slaan. Stond inmiddels bovenaan de afrit.
Koppelingscilinder blijkt kapot te zijn.
Koppelingscilinder blijkt kapot te zijn.
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Hmm jammer, zeker op dat soort momenten
Ik was, uit mijn hoofd, destijds z'n €140,- kwijt voor een 146 1.6TS incl man uren.
[edit] het mag hier niet, maar doe het toch...
Leuke bak! maar Alfa en BMW rijders zijn toch uit hetzelfde hout gesneden?
Ik was, uit mijn hoofd, destijds z'n €140,- kwijt voor een 146 1.6TS incl man uren.
[edit] het mag hier niet, maar doe het toch...
Leuke bak! maar Alfa en BMW rijders zijn toch uit hetzelfde hout gesneden?
[ Voor 50% gewijzigd door rlkz op 05-07-2011 21:39 ]
I browse with Vivaldi
Vandaag nieuwe banden voor m'n vader z'n auto gehaald (Alfa 159), man man man wat zijn die dingen duur. Waren het ook nog budget (Fulda) banden... Iemand ervaring met Fulda carat progresso banden?
Geen ervaring met Fulda...
Rij zelf op dit moment met nieuwe Falken ZIEX banden op de voorkant en achter met gebruikte banden van het merk Kormoran. Falken zijn prima, maar die Kormorans zijn troep. Zo gauw het regent moet ik voorzichtig rijden, want ik sta binnen no time achterstevoren op een rotonde bij teveel gas.
Kortom, ik mis m'n pirelli Pzerp Nero's... Binnenkort m'n 17" sloffen maar is opknappen zodat die Pirelli's er weer onder kunnen.
Rij zelf op dit moment met nieuwe Falken ZIEX banden op de voorkant en achter met gebruikte banden van het merk Kormoran. Falken zijn prima, maar die Kormorans zijn troep. Zo gauw het regent moet ik voorzichtig rijden, want ik sta binnen no time achterstevoren op een rotonde bij teveel gas.
Kortom, ik mis m'n pirelli Pzerp Nero's... Binnenkort m'n 17" sloffen maar is opknappen zodat die Pirelli's er weer onder kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Specht op 07-07-2011 02:38 ]
Autobandenmarkt.nl?Rubenr3 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:33:
Vandaag nieuwe banden voor m'n vader z'n auto gehaald (Alfa 159), man man man wat zijn die dingen duur. Waren het ook nog budget (Fulda) banden... Iemand ervaring met Fulda carat progresso banden?
I browse with Vivaldi
M'n vader koopt liever niet online.. Ben bij Euromaster langs geweest, daar hadden ze korting op deze banden.
Erg goede toko hoor, ze bezorgen de banden bij een montagepunt in je omgeving zodat ze meteen gemonteerd kunnen worden. Goede ervaringen mee, de lokale bandenboeren zijn er iets minder blij mee :x
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Je kan ook de lokale bandenboer bellen, vragen of die ze ook kunnen leveren... Bij mij waren ze wat duurder, prijs gemailt van autobandenmarkt.nl en dat ze die banden ook konden monteren, toen kon er nog wat van de prijs af. Beide blij
[ Voor 34% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 07-07-2011 21:28 ]
Iemand heeft ooit per ongeluk Fulda (volgens mij Carat) onder mijn Delta gezet. Die banden zijn veel, maar geen sportieve banden. Ben ze aan het kaal rijden op circuitdagen en dan gaat er iets anders onder.Rubenr3 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:33:
Ze doen het wel aardig in de regen trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-07-2011 14:38 ]
Euh... tsjah, sorry... ik lees 't AR topic niet dagelijks meer
BMW 535D
Zou ik ook niet doen, voor je het weet staat die Passaait weer op MP.
de betaler vervuilt
Wat een machtige wagens blijven 90's toch, van de week bij een V6 gaan kijken en ben helemaal verliefd
Dit keer geen project maar gewoon instappen en rijden, enige probleem is dat ik een Alfetta kwijt moet zien te raken anders krijg ik ruzie thuis

0,0 problemen mee gehad, inmiddels al meerdere keren via besteld. Aanrader wat mij betreft.Rubenr3 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:07:
[...]
M'n vader koopt liever niet online.. Ben bij Euromaster langs geweest, daar hadden ze korting op deze banden.
Online is overigens meer van deze tijd
Hmmm, als ik heeeeeeeeel eerlijk moet zijn mis ik wel het 'echte' auto rijden. Sturen in een 33 of 146 is heel anders dan in een 156. Begrijp me niet verkeerd, mijn 156 stuurt en rijdt echt super, maar de oudere generatie had wat onverklaarbaars

Te gewoontjes wil ik ook niet zeggen, want daarvoor stap ik wel in een Polo Bluemotion

Agh, ik babbel maar wat. Ik weet het ook niet

Achteraf had ik nooit m'n 146 weg moeten doen, denk ik dan soms. Maar jah, ruimte? dubbele kosten? als ik een garage aan huis had wist ik het wel.
Hopelijk kan ik ooit nog een leuke en nette 33 1.7 op de kop tikken die droog kan staan...
[ Voor 23% gewijzigd door rlkz op 08-07-2011 23:10 ]
I browse with Vivaldi
idd, ik heb dat ook. Die 156 van mij is al af-fabriek verlaagd met sportonderstel enzo en ligt prima en gaat heel gemakkelijk door de versnellingen, remmen is kinderspel, net als koppelen enz. heerlijk 
Bij mijn 90 moet je nog werken, geen stuurbekrachtiging, netjes schakelen en zwaar (ont)koppelen en tussengas bij terugschakelen anders ga je tanden poetsen. Bochten moet je aanvallen en je voelt de auto onder je werken ... owjah, en de motoren zijn uniek. I love it

Bij mijn 90 moet je nog werken, geen stuurbekrachtiging, netjes schakelen en zwaar (ont)koppelen en tussengas bij terugschakelen anders ga je tanden poetsen. Bochten moet je aanvallen en je voelt de auto onder je werken ... owjah, en de motoren zijn uniek. I love it
^ jij snapt hetClithopias schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:16:
Wat een machtige wagens blijven 90's toch, van de week bij een V6 gaan kijken en ben helemaal verliefdDit keer geen project maar gewoon instappen en rijden, enige probleem is dat ik een Alfetta kwijt moet zien te raken anders krijg ik ruzie thuis
Pfff, met die V6 wil je echt geen file rijden. Wel stuurbekrachtiging
Roeren in de versnellingsbak vraagt wel een stevige hand maar geen tanden poetsen zonder tussengas! Bochtjes maar kalm aan gedaan, mijn auto niet. Arg, moet hem gewoon hebben. Wie wil er een Alfetta?
Vergeleken met een 33 geef ik je gelijk, maar de 146's die ik als leenauto's heb gehad vond ik in de basis niet beter of slechter sturen dan een 156. Sterker nog, met een goed onderstel is een 156 een prima rijdersauto en vele malen sportiever dan een 146 TI. Met de standaard veren / dempers is het een boot.rlkz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:07:
[...]
0,0 problemen mee gehad, inmiddels al meerdere keren via besteld. Aanrader wat mij betreft.
Online is overigens meer van deze tijd
Hmmm, als ik heeeeeeeeel eerlijk moet zijn mis ik wel het 'echte' auto rijden. Sturen in een 33 of 146 is heel anders dan in een 156. Begrijp me niet verkeerd, mijn 156 stuurt en rijdt echt super, maar de oudere generatie had wat onverklaarbaars
Te gewoontjes wil ik ook niet zeggen, want daarvoor stap ik wel in een Polo Bluemotion![]()
Agh, ik babbel maar wat. Ik weet het ook niet![]()
Achteraf had ik nooit m'n 146 weg moeten doen, denk ik dan soms. Maar jah, ruimte? dubbele kosten? als ik een garage aan huis had wist ik het wel.
Hopelijk kan ik ooit nog een leuke en nette 33 1.7 op de kop tikken die droog kan staan...
de betaler vervuilt
Mjah ik doel op mijn ex-146. Toyo T1-R 215/40/R16, H&R 35mm en Koni geel, dat reed heerlijk 
Maar goed, ik heb op mijn 156 dan ook geen sport/Ti veren ed...

Hij blijft mooi
[edit]hmm hij heeft ook alweer een andere eigenaar...dan vonden ze hem blijkbaar TE stug
Maar goed, ik heb op mijn 156 dan ook geen sport/Ti veren ed...

Hij blijft mooi
[edit]hmm hij heeft ook alweer een andere eigenaar...dan vonden ze hem blijkbaar TE stug

[ Voor 9% gewijzigd door rlkz op 10-07-2011 12:53 ]
I browse with Vivaldi
Zeker nog een mooie wagen. Ik mis mijn 146 ook nog vaak, vond het altijd erg goed rijden.
De achterkant van een 146 vind ik altijd erg raar, tenzij er een (Ti) spoiler op zit, dan vind ik de achterkant een stuk beter kloppen.
De achterkant van een 146 vind ik altijd erg raar, tenzij er een (Ti) spoiler op zit, dan vind ik de achterkant een stuk beter kloppen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Wat is er dan zo goed aan, de 146 dan? (heb er zelf ook 1)
Geef mij maar een 156, dat vind ik namelijk echt een mannen auto
alles is mooi aan een 156. Maar goed ik moet het met een 146 doen.
Geef mij maar een 156, dat vind ik namelijk echt een mannen auto
Tja heb het al vaker gezegt, maar een 145/146 rijd best leuk, totdat je een keer in een 155 gereden hebt.
Een 155 heb ik 6 jaar gehad, wel leuk maar teveel een lawaaibak. Geef mij maar een 156 die rijden echt geweldig.
Maar ik kan geen 156 vinden van meer dan 10 jaar oud zonder dat deze totaal "verrot" is.
Maar ik kan geen 156 vinden van meer dan 10 jaar oud zonder dat deze totaal "verrot" is.
Mijnes is 10 jaar en wat maanden en is totaal niet verrot
Dan zoek je niet goed genoeg...RoaDHouse schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:45:
http://www.alfaromeo156club.nl/forum/index.php even lid worden en goed inlezen in de materie, u vindt gegarandeerd een goede 156 ouder dan 10 jaar.
Let vooral op vochtigheid onder de matten, auto's zonder airco ( afwaterings probleempje bij auto's met airco) zijn bijna altijd roestvrij dus zo slecht doet de 156 het niet. Goed zoeken en je vindt ze.
Ga maar eens een ford Ka bekijken van dezelfde leeftijd

Nee, jij had andere issue's...ing._Buttje schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:18:
Mijnes is 10 jaar en wat maanden en is totaal niet verrot
Maar eerlijk is eerlijk, je wagen is i.d.d. hard!
BMW 535D
Onzin. Ik heb een 156 sloper staan uit 1998 zonder airco waarvan de bodem ook deels rot is.Humma Kavula schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:31:
[...]
Let vooral op vochtigheid onder de matten, auto's zonder airco ( afwaterings probleempje bij auto's met airco) zijn bijna altijd roestvrij dus zo slecht doet de 156 het niet.
En niet alleen de bodem, ook overal roest in de motorruimte, in de voorste wielkuipen (achter de schokdempers), en in de kofferbak bij het reservewiel.
156 is zelfs ernstiger verroest als mijn 155, en die is 2 jaar ouder en heeft evenveel km's gelopen.
Snif, blauwe Fetta is weg
Veel van geleerd, met name dat zulke projecten gewoonweg niet werken als je alles buiten onder de carport moet doen en plaatwerken al doende moet leren. Nu wel de ruimte voor een Alfa 90 
Nog even kijken wat ik met de andere Alfetta doe, iemand die interesse heeft wil hem ook wel ruilen tegen een Maserati Biturbo
Nog even kijken wat ik met de andere Alfetta doe, iemand die interesse heeft wil hem ook wel ruilen tegen een Maserati Biturbo
Hmmm.... AR90 voor de deur en een Fetta of Biturbo...
ik wist 't wel
ik wist 't wel
BMW 535D
Biturbo natuurlijk
Ben er wel een beetje huiverig voor. Heb me al flink ingelezen en over het algemeen is de techniek zelf betrouwbaar maar sommige dingen lopen nu eenmaal flink in de papieren. Denk dat als ik het doe gewoon een budget moet stellen en kijken hoever ik kom, geld verlies je sowieso op een Maserati.
Uitnodiging gehad om volgende week woensdag op zandvoort met een alfa te rijden.
gaan hier nog meer mensen heen ?
gaan hier nog meer mensen heen ?
ik heb wel meegedaan, maar het zat al vol
De BiTurbo is niet het meest betrouwbare model van Maserati. Voordeel is dat je 'm denk ik niet als primair vervoersmiddel zal gebruiken en het dus niet heel erg is als hij het 'even' niet doet.Clithopias schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:37:
Biturbo natuurlijkBen er wel een beetje huiverig voor. Heb me al flink ingelezen en over het algemeen is de techniek zelf betrouwbaar maar sommige dingen lopen nu eenmaal flink in de papieren. Denk dat als ik het doe gewoon een budget moet stellen en kijken hoever ik kom, geld verlies je sowieso op een Maserati.
Blijft het wel bijzonder dat iemand een BiTurbo wil ruilen voor een fetta. (ik weet niet in welke staat de fetta is trouwens).
BMW 535D
Iemand hier interesse in een Alfa 145 uit 99 in nette staat? Kleur is lichtblauw. Draagarmen en banden moeten vervangen worden, zit nu ook geen APK op. Mag weg voor heel weinig.
Stel vrienden van de 156 club doen mee aan de Carbage run. Hebben een 164 3.0V6 12V gekocht vorig jaar alleen waren ze toen te laat met de inschrijving. Nu hebben ze de auto maar eens gemaakt voor de run zoals hij moet zijn.
En voila een 164 Martini:

En voila een 164 Martini:

stoer !! 
vast een leuk spektakel ! Weet je wat meer over de route?
Eigenlijk niet, ik zal het eens vragen aan de heren.ing._Buttje schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:13:
stoer !!
Meer info en foto's? Mag per DMRev! schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:42:
Iemand hier interesse in een Alfa 145 uit 99 in nette staat? Kleur is lichtblauw. Draagarmen en banden moeten vervangen worden, zit nu ook geen APK op. Mag weg voor heel weinig.
XXXVI
Dikke 164 hierboven! Blijven supermooie auto's en rijden ook erg fijn 
Eerst maar eens de 90 ophalen deze week
Ze zijn al niks waard en er zit, uiteraard, ook werk aan. Ik ga gewoon een keer kijken en dan zie ik wel.Harry schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 08:53:
De BiTurbo is niet het meest betrouwbare model van Maserati. Voordeel is dat je 'm denk ik niet als primair vervoersmiddel zal gebruiken en het dus niet heel erg is als hij het 'even' niet doet.
Blijft het wel bijzonder dat iemand een BiTurbo wil ruilen voor een fetta. (ik weet niet in welke staat de fetta is trouwens).

Uit Gramsbergen?Clithopias schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:
Dikke 164 hierboven! Blijven supermooie auto's en rijden ook erg fijn
[...]
Ze zijn al niks waard en er zit, uiteraard, ook werk aan. Ik ga gewoon een keer kijken en dan zie ik wel.
XXXVI
Alfa Giulia vertraagd
Korel zout of...? als dit waar is, gaat Alfa het zwaar krijgen. Modellen uit blijven stellen is geen goed plan
Tuurlijk, de Giulietta is goed ontvangen. Maar waar blijven de opvolgers van de 159, 166, Brera, Spider, GT? Of gooien ze nu eerst een 5drs MiTo op de markt
4C rijdt inmiddels rond, maar ik zie dat ding niet zo snel op de markt komen. Het zou niet verstandig zijn om een 2-zitter voor een 5drs Giulia te lanceren...
Ik zie mezelf over 5jaar rijden in een BMW, als dat zo door gaat
Oh wacht, de Giulietta is dan vast goedkoper

[edit]Filmpje! Ford Mondeo ST220 vs Alfa 156 GTA
bron: Nu.nlAMSTERDAM - Alfa Romeo had de opvolger voor de 159 graag aan het einde van 2012 of op z’n laatst in het begin van 2013 op de markt willen brengen. Dat is nu bijgesteld tot in ‘de loop van 2013’.
Korel zout of...? als dit waar is, gaat Alfa het zwaar krijgen. Modellen uit blijven stellen is geen goed plan

Tuurlijk, de Giulietta is goed ontvangen. Maar waar blijven de opvolgers van de 159, 166, Brera, Spider, GT? Of gooien ze nu eerst een 5drs MiTo op de markt

4C rijdt inmiddels rond, maar ik zie dat ding niet zo snel op de markt komen. Het zou niet verstandig zijn om een 2-zitter voor een 5drs Giulia te lanceren...
Ik zie mezelf over 5jaar rijden in een BMW, als dat zo door gaat
Oh wacht, de Giulietta is dan vast goedkoper

[edit]Filmpje! Ford Mondeo ST220 vs Alfa 156 GTA
[ Voor 7% gewijzigd door rlkz op 19-07-2011 21:22 ]
I browse with Vivaldi
Sinds begin maart ben ik de trotse bezitter van een GTV 2.0 V6 TB uit 1996 (fase 1 dus). Ik lees hier al lang mee, ook van voor de aankoop al en het Alfa-virus zit er al een tijdje in maar door omstandigheden kon het gewoonweg niet vroeger. De GTV is eigenlijk voor erbij en voor de fun want mijn dagelijkse vervoermiddel is een Citroën BX van 20 jaar.
Het is de eerste keer dat ik hier post omdat ik aan het wachten was op deftige foto's. Deze heb ik nu gemaakt tijdens mijn vakantie in de Franse Alpen, meer dan 2000 probleemloze kilometers gedraaid
.
edit: Foto's staan (hopelijk) op de volgende pagina.
Het is de eerste keer dat ik hier post omdat ik aan het wachten was op deftige foto's. Deze heb ik nu gemaakt tijdens mijn vakantie in de Franse Alpen, meer dan 2000 probleemloze kilometers gedraaid

edit: Foto's staan (hopelijk) op de volgende pagina.
[ Voor 18% gewijzigd door Jegapia op 23-07-2011 01:56 ]
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Wij nu ook, want voor de foto's op het 916 register moet je je registrerenJegapia schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:38:
omdat ik aan het wachten was op deftige foto's.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Sorry, had ik niet aan gedacht. zal het zo snel mogelijk aanpassen.JaQ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:16:
[...]
Wij nu ook, want voor de foto's op het 916 register moet je je registreren
(Of anders even registreren, is best een gezellig forum hoor
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Hoe raad je het zo

Geniaal die lange bak, 160@4000rpm

[ Voor 53% gewijzigd door Viper® op 20-07-2011 21:58 ]
Gave 90 Clithopias!
Jagapia; ongetwijfeld een mooie 916 ... maar wij zien nog altijd geen plaatjes (en om me nu alleen daarvoor te registreren...)
Jagapia; ongetwijfeld een mooie 916 ... maar wij zien nog altijd geen plaatjes (en om me nu alleen daarvoor te registreren...)
BMW 535D
Zolang de 4C maar in 2013 komt, vind ik het gesneden.Korel zout of...? als dit waar is, gaat Alfa het zwaar krijgen. Modellen uit blijven stellen is geen goed plan![]()
Aangezien er voor de Alfist die op zoek naar een 2(+2) zitter nu helemaal niets te koop is. Dan wordt het voor mij meer het dilema of ik afscheid kan nemen van mijn GT V6
[ Voor 14% gewijzigd door Buzz_NL op 21-07-2011 08:42 ]