Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Hmm.... bijzonder, ik meen dat jouw km-stand nog niet zo bijzonder hoog was. De mijne was bij 200+ (duitse autobahn natuurlijk :P) nog altijd zeer stabiel, op originele schokbrekers nog altijd.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

JaQ

Kilometerstand was 202k toen ik haar kocht. Ondanks dat de vorige eigenaar een liefhebber is, is er links en rechts wel een shortcut genomen in het onderhoud. Helaas betaal je daar op den duur de rekening voor :)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

(jarig!)
iets dat zelden gebeurt, de 3 enige alfa's van op men werk "mooi" naast elkaar
Mijn 166 en 2 159's, verder zijn het bijna allemaal VW's meestal dan nog passat's op men werk.

Afbeeldingslocatie: http://moros.be/file/alfa/alfa_work2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://moros.be/file/alfa/alfa_work.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
MorosMyrddin schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:26:
iets dat zelden gebeurt, de 3 enige alfa's van op men werk "mooi" naast elkaar
Mijn 166 en 2 159's, verder zijn het bijna allemaal VW's meestal dan nog passat's op men werk.

[afbeelding]
[afbeelding]
Toch blij dat het 2 156-ers zijn ipv 159-ers...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Mijn 'Bella' :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_ihUsN6gm23s/S-VKsmo7w4I/AAAAAAAANNY/WFXWvyInGiE/s640/_DSC0481.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_ihUsN6gm23s/S-VKx4S82II/AAAAAAAANNw/bit3cqGjpzY/s640/_DSC0491.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_ihUsN6gm23s/TPTawSiv2MI/AAAAAAAANoc/s4txiV2gtao/s640/IMAG0010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nice :)

Dacht even mijn 'Bella' voorbij te zien komen :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18325629/alfa.jpg

Alleen heb ik geen klein nummerplaatje, mistlampen voor en spoiler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Haha, leuk broertje inderdaad :-) Ik heb het sportpakket, met de sideskirts, spoiler en multispaaks 17". Leuke wagen :Y !

offtopic: toevallig ook bezig met muziekproductie? Ik zag je "M-Audio Keystation 49e master keyboard" staan bij je inventaris :)

Trouwens, te gekke openingspost :D!! Mag ik erbij :P??

[ Voor 9% gewijzigd door jick op 22-03-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Inmiddels ben ik ongeveer een maand in het bezit van een Alfa Romeo 156 1.6 uit 2000. Na een jaar in een Daihatsu Charade te hebben gereden, vond ik het tijd worden voor een auto waar je wel met plezier in kan rijden. Na een korte zoektocht heb ik in Assen een mooie gevonden en gekocht. Helaas was niet duidelijk wanneer de distributieriem was vervangen, dus dat heb ik zo snel mogelijk laten doen. Ook is het embleem vervangen, en heb ik witte zijknipperlichten geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/15wh17a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/r23g40.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/29vgcv4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Moortn op 22-03-2011 18:38 . Reden: Nog een foto ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mooi mooi! rosso's zijn altijd welkom!

@moortn; zag je foto's al voorbij komen op ar156club, ziet er goed uit :)

--
ik zal eerdaags de topic-start even bijwerken

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43
^ nice @ hierboven. Welkom :)
Mega! Schitterende foto d:)b

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Mijn 156 was er vanmiddag bijna geweest .. :/

Ook weer wat ..

Dit speelde zich vanmiddag uit het werk rond 17:20 af in mijn binnenspiegel …
Bron: http://www.112fryslan.nl/news/6320

Een gewonde bij ongeval A32
22-03-2011 18:57

IDAERD - Bij een eenzijdige aanrijding op de A32 raakte dinsdagmiddag rond half zes een persoon gewond.

Afbeeldingslocatie: http://www.112fryslan.nl/photos/download/35993

Afbeeldingslocatie: http://www.112fryslan.nl/photos/download/35986

Het ongeval gebeurde tussen Wirdum en de afslag Reduzum/Sneek ter hoogte van Idaerd. Een auto botste hier tegen de vangrail en kwam zwaarbeschadigd tot stilstand. Een ambulance, de rapid responder, de brandweerkorpsen van Leeuwarden en Grou en diverse politie eenheden kwamen ter plaatse.

Er hoefde door de brandweer echter niet geknipt te worden. Ambulancepersoneel wist de bestuurder zelf uit het wrak van zijn Opel Corsa te krijgen. Tijdens de afhandeling van het incident was een rijbaan van de A32 gesloten voor verkeer.

Nadat de verkeersongevallenanalisten van de VOA het ongeval in kaart had gebracht en berger Theo Faber het wrak had afgesleept werd de rijbaan richting Grou weer vrijgegeven. Het duurde nog enige tijd voor de ontstane file was opgelost.

.. maargoed, ik was erbij. Het was niet zozeer éénzijdig als het hier wordt voorgedaan!

Ik reed op de linkerbaan op weg naar huis en deze Corsa reed al vanaf Leeuwarden achter me. Er zat een jong stel in ca. 20 jr. jongen en meisje.

Het meisje stuurde de auto. Jas aan en onwijs dikke sjaal om. Zeker koud gehad of het moet mode geweest zijn .. de zon scheen, ’t was prachtig weer! B)

Bij afslag wegrestaurant ‘de Blauwe Tent’ halverwege Wirdum/Grou reden 2 vrachtwagens op de rechterbaan met 2 auto’s erachter en 2 er tussenin.

Van deze 2 ertussenin was de achterste een Audi A4 sportback o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSUf2-XNKdX280_OSzqKfg9OyoQBci0jXgyA9yMxfDYbhtnSg79BA&t=1

Toen ik deze rij ging inhalen zat ik al eens te denken van ‘als er nou maar niet één ineens opzij duikt naar links” het hele spulletje zal niet harder dan 85 gereden hebben .. maar het ging goed. De Opel Corsa had aardig de sokken er in op z’n fietsbandjes en kwam mij bijna ingehaald. Ca. 140km/u o.i.d. dus ik zat in mijn binnenspiegel te kijken of er bij hun ook niet ineens iemand naar links zou gaan .. Dat zou toch wel aardig schrikken zijn voor haar, druk aan de praat met het joch ernaast en niet al teveel aandacht voor de rest van het verkeer .. maar jawel, ineens komt die Audi naar links en zie ik die meid op de rem drukken, kont omhoog, neus omlaag en ineens haaks linksaf frontaal de vangrail in. Auto komt los van de grond en tolt nog 2x in de rondte … vrachtwagens ineens in de remmen en alles er omheen ook .. rook, stof etc.

Dus ik op de vluchtstrook gestopt net na de afslag en 112 gebelt, direct doorverbonden met ambulancedienst en aangezien ik getuige was ook meteen de politie gesproken daarna.

Ik had net ervoor nog een politiewagen op de andere weghelft gezien, en die moet meteen op het eerstvolgende kruispunt gekeerd zijn, want die was er zómaar! En ik zag vanaf Grou toen ook al 1 met sirene en zwaailichten voorbij komen. Die waren er heel erg snel bij. Ze vroegen mij nog of ze wellicht ook bekneld zouden kunnen zitten .. tjah, het zag er heftig genoeg uit, dus ja, zou best kunnen .. en jawel, ook de brandweer was opgetrommeld.

Tjah, en de Audi zal doorgereden zijn. Misschien had ie niets in de gaten zelfs. Maar díe deed een bijzondere verrichting door te wisselen van weghelft. Hij was verantwoordelijk! :(

Gelukkig bleek het enigszins mee te vallen .. maar toch, de schrik voor die 2 jongelui moet enorm zijn geweest .. en een paar seconden eerder reed ikzelf daar nog met me bella. -O-

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
't zal je maar gebeuren...

(blijkt toch maar weer dat een 156 beter opvalt dan een Corsa...)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
mjah, dat weet ik niet .. denk eerder dattie mij afwachtte en toen 'blind' naar links ging .. of dooie hoek, dunno. Weet wel dat de schrik er bij mij toch flink in zat/zit .. terwijl er eigenlijk bij mij niets aan de hand was. Voor het eerst dat ikzelf zoiets zo voor mijn ogen zie gebeuren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zoiets had ik vanochtend dus bijna exact hetzelfde. Ik rij links en komt ineens iemand vlak voor me van de trage rechterbaan, terwijl op datzelfde moment in de verte filevorming ontstaat, waardoor iedereen op zn rem gaat. Er zat maar 2 meter tussen mij en die plotselinge voorligger, waardoor ik ook tot en met de ABS in de remmen moest. Gelukkig trekt mijn Alfa niet scheef de vangrail in :P (net nieuwe remmen en sowieso wel gewend om een beetje sportief te rijden/remmen etc. ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Nou precies, ik was er wel op bedacht en ben wel gewend vanaf 150 hard te moeten remmen (O-)), dus had het mij gebeurt was het wellicht wel goed gegaan, maar in zo'n Corsaatje op fietsbanden .. :X

Valt me nog mee dattie niet verder in elkaar zit. Echt, dacht aan de klap te zien dat het nog wel heftiger zou zijn geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Heftige verhalen!! @ Palomar, dat is niet de beste manier om je set nieuwe remmen in te rijden (remmen :P)! Heb er ook pas een nieuwe set rondom onder laten leggen..

Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, hoop dat dat zo blijft! Maar het valt me op hoe onoplettend sommige mensen rijden. Nu denk ik dat de hier postende alfarijders over het algemeen een stuk oplettender zijn dan de gemiddelde bestuurder, maar het komt echt regelmatig voor dat ik moet anticiperen op het stomme gedrag van iemand anders. Vooruit kijken/denken schijnt een kunst te zijn.. :P
[...]

Mega! Schitterende foto d:)b
Thanks, was afgelopen winter, foto gemaakt met mijn mobiel, jammer genoeg had ik mijn SLR niet bij me (de camera, niet de auto :P).. Ik vroeg me af of dat soort dingen schade aan de lak kunnen toebrengen, maar niets bijzonders gezien achteraf..

[ Voor 21% gewijzigd door jick op 23-03-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Wel als je het er lomp af gaat lopen bikken maar voor de rest is het bevroren water wat vanzelf weer eens smelt. Da's niet spannend.

Ghehe :P .. na mijn berichtje aan 112 Fryslan.nl hebben ze nu het artikel aangepast!
Het gaat nu ineens om een vrouw en ze was afgesneden door een Audi :(

http://www.112fryslan.nl/...?&action=show&newsid=6320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jick schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:44:
Heftige verhalen!! @ Palomar, dat is niet de beste manier om je set nieuwe remmen in te rijden (remmen :P)!
Heb ze al wel een paar maanden erop, dus die waren al wel ingeremd ;) Wel wist ik dat een van mn voorbanden lek was (zit een spijkertje in), dus was wel even bang dat door die remactie de boel erger zou worden (of klapband :X). Gelukkig niet, maar wel een reden om vanochtend dat maar even direct te laten fixen, want banden zijn best belangrijk.... Wiel achtergelaten bij de bandenboer en op reservewiel teruggereden (zo'n thuisbrengertje). Damn, dat rijdt best wel nerveus :P Geen wonder dat je er maar max. 80 mee mag ;)

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18325629/reservewiel.jpg

:')

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 23-03-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
ing._Buttje schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:56:
Mijn 156 was er vanmiddag bijna geweest .. :/

Ook weer wat ..

Dit speelde zich vanmiddag uit het werk rond 17:20 af in mijn binnenspiegel …

[...]

.. maargoed, ik was erbij. Het was niet zozeer éénzijdig als het hier wordt voorgedaan!

Ik reed op de linkerbaan op weg naar huis en deze Corsa reed al vanaf Leeuwarden achter me. Er zat een jong stel in ca. 20 jr. jongen en meisje.

Het meisje stuurde de auto. Jas aan en onwijs dikke sjaal om. Zeker koud gehad of het moet mode geweest zijn .. de zon scheen, ’t was prachtig weer! B)

Bij afslag wegrestaurant ‘de Blauwe Tent’ halverwege Wirdum/Grou reden 2 vrachtwagens op de rechterbaan met 2 auto’s erachter en 2 er tussenin.

Van deze 2 ertussenin was de achterste een Audi A4 sportback o.i.d.

[afbeelding]

Toen ik deze rij ging inhalen zat ik al eens te denken van ‘als er nou maar niet één ineens opzij duikt naar links” het hele spulletje zal niet harder dan 85 gereden hebben .. maar het ging goed. De Opel Corsa had aardig de sokken er in op z’n fietsbandjes en kwam mij bijna ingehaald. Ca. 140km/u o.i.d. dus ik zat in mijn binnenspiegel te kijken of er bij hun ook niet ineens iemand naar links zou gaan .. Dat zou toch wel aardig schrikken zijn voor haar, druk aan de praat met het joch ernaast en niet al teveel aandacht voor de rest van het verkeer .. maar jawel, ineens komt die Audi naar links en zie ik die meid op de rem drukken, kont omhoog, neus omlaag en ineens haaks linksaf frontaal de vangrail in. Auto komt los van de grond en tolt nog 2x in de rondte … vrachtwagens ineens in de remmen en alles er omheen ook .. rook, stof etc.

Dus ik op de vluchtstrook gestopt net na de afslag en 112 gebelt, direct doorverbonden met ambulancedienst en aangezien ik getuige was ook meteen de politie gesproken daarna.

Ik had net ervoor nog een politiewagen op de andere weghelft gezien, en die moet meteen op het eerstvolgende kruispunt gekeerd zijn, want die was er zómaar! En ik zag vanaf Grou toen ook al 1 met sirene en zwaailichten voorbij komen. Die waren er heel erg snel bij. Ze vroegen mij nog of ze wellicht ook bekneld zouden kunnen zitten .. tjah, het zag er heftig genoeg uit, dus ja, zou best kunnen .. en jawel, ook de brandweer was opgetrommeld.

Tjah, en de Audi zal doorgereden zijn. Misschien had ie niets in de gaten zelfs. Maar díe deed een bijzondere verrichting door te wisselen van weghelft. Hij was verantwoordelijk! :(

Gelukkig bleek het enigszins mee te vallen .. maar toch, de schrik voor die 2 jongelui moet enorm zijn geweest .. en een paar seconden eerder reed ikzelf daar nog met me bella. -O-
Heftig Klaas! Flink schrikken is dat altijd, ook als het niet de eerste keer is dat je het ziet gebeuren.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Idd, nadat ik goed en wel de ambulance en politie had ingelicht en verder ging rijden zat de schrik er nog wel een paar uren flink in en kwam ook niet al te goed in slaap. Je vraagt je toch af hoe het met ze is en je loopt je kwaad te maken op die Audi-rijder ... :(

Ik heb gisteren zelfs nog even het ziekenhuis gebeld om te vragen hoe het met ze ging, maar dat mogen ze niet vertellen (natuurlijk, doh). Vanochtend regionaal politiebureau gesproken en gevraagd of de Audi rijder zich al gemeld had of dat ze zijn kenteken al hadden, maar die gast had volgens mij zijn koffie nog niet op, dus die kon me niet wijzer maken .. hij zou het dagrapport er maar eens bij gaan zoeken :O

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
@palomar: kleurt wel lekker bij je rosso lak :P

Ik zit erover te denken om mijn velgen te laten zandstralen en dan over te spuiten.. Eens even googlen of dat eerder gedaan is (vast wel) en hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken. Dofzwart met een mooi rood randje aan de buitenkant lijkt me wel wat :)

Ja hoor, ik ga eens een adresje vinden om dat uit te laten voeren, in de tussentijd een setje goedkope stalen velgjes + banden kopen om twee weken op rond te rijden. Heb een te gek ontwerp in mijn hoofd..

* jick gaat eens wat fotoshoppen :P

[ Voor 29% gewijzigd door jick op 24-03-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Palomar schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:41:
[...]

Heb ze al wel een paar maanden erop, dus die waren al wel ingeremd ;) Wel wist ik dat een van mn voorbanden lek was (zit een spijkertje in), dus was wel even bang dat door die remactie de boel erger zou worden (of klapband :X). Gelukkig niet, maar wel een reden om vanochtend dat maar even direct te laten fixen, want banden zijn best belangrijk.... Wiel achtergelaten bij de bandenboer en op reservewiel teruggereden (zo'n thuisbrengertje). Damn, dat rijdt best wel nerveus :P Geen wonder dat je er maar max. 80 mee mag ;)

[edit]
[afbeelding]

:')
En dan te bedenken dat er genoeg mensen zijn die 120-140 rijden met thuiskomertjes... En ook nog eens redelijk lange periodes.
Mag je die trouwens wel op aangedreven wielen leggen?? Al wordt dat weer lastig als je een 4wd hebt :p

Beetje bandenboer kan trouwens zo ter plekke band fixen/vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:38:
[...]
Mag je die trouwens wel op aangedreven wielen leggen?? Al wordt dat weer lastig als je een 4wd hebt :p
Ja, dacht ik nog wel even over na, maar hoefde echt maar 5km te rijden ofzo door de stad, dus heb het niet lastiger gemaakt dan het al was... 120-140 vind ik wel knap trouwens. Bij mij trok de auto al behoorlijk naar links bij 50km/u als ik de handen van het stuur deed.
Beetje bandenboer kan trouwens zo ter plekke band fixen/vervangen
Niet als ze geen tijd hebben ;) Paar kwikfits en euromasters geprobeerd, maar allemaal druk. Uiteindelijk een bandenboer gevonden die wel even tijd had om het wiel eraf te halen en reservewiel erop te zetten, zodat ze in de loop van de dag mijn band konden fixen en ik gewoon weer weg kon met de auto. Ze doen nl. allemaal een plakker van binnenaf, dus band van velg halen, ong. half uur werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 24-03-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:38:
Als het past dan mag het ja. Ook bij een 4WD wagen/jeep/whatever :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

nero355 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:56:
[...]

Als het past dan mag het ja. Ook bij een 4WD wagen/jeep/whatever :)
Met 4WD wordt het afgeraden aangezien de banden in zo'n systeem een nagenoeg gelijke omtrek moeten hebben, anders gaat het stuk. Daarom moeten banden met meer dan 2mm slijtageverschil vaak vervangen worden. Duur grapje, 4WD rijden :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
tdw schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:59:
[...]

Met 4WD wordt het afgeraden aangezien de banden in zo'n systeem een nagenoeg gelijke omtrek moeten hebben, anders gaat het stuk. Daarom moeten banden met meer dan 2mm slijtageverschil vaak vervangen worden. Duur grapje, 4WD rijden :P
Kan een sperdif iod dat niet opvangen? Ik neem aan dat die nooit 100% is.
Ik bedoel natuurlijk niet dat je structureel 4 verschillende soorten velgen/banden gaat gebruiken :P

[ Voor 12% gewijzigd door jick op 24-03-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:59:
[...]

Volgens mij geldt dat voor elke auto bij wielen op dezelfde as. Anders moet het differentieel dat constant opvangen. Bij mn pa's auto hebben ze wel eens per ongeluk een kleinere band op een van de voorwielen gedaan. Vrolijk duizenden kilometers mee gereden, totdat bleek dat de band rechtsvoor helemaal scheef tot een slick was afgesleten :P Kreeg gelukkig wle garantie van de garage mochten er op termijn problemen optreden met het differentieel, maar die bleven uit (Volvo he, iets degelijker dan Alfa ;)).

[edit] en bij 4WD kan het idd wel eens zo zijn dat alle banden hetzelfde moeten zijn, omdat er nog weer een extra differentieel tussen de 2 assen zit. Al kan het voor kortere periodes volgens mij sowieso nooit kwaad. Een differentieel is er uiteindelijk gemaakt om die verschillen op te vangen, maar niet permanent natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 24-03-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Valt best mee ;) en ik heb toch echt zo'n mini bandje achterin vanuit de fabriek meegeleverd : Rustig rijden en z.s.m. een normale velg+band regelen staat er in het boekje :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Ik ben eens een beetje gaan fotoshoppen (snel, dus let even niet op de randjes en het gedelte van de velgrand dat feller is etc.) aangezien mijn velgen er nu niet uitzien. Ze moeten worden gezandstraald en daarna gespoten, het eerste laat ik doen, het tweede kan ik zelf wel.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_ihUsN6gm23s/TYtEmWEd7-I/AAAAAAAAN4U/itigW--4lHM/s640/_DSC3640.JPG

Na:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_ihUsN6gm23s/TYtEjZqipBI/AAAAAAAAN4Q/nvaMWgt0XoI/s640/_DSC3640%202.jpg

Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Het zwarte vind ik wel mooi, het randje weet ik nog niet. Misschien alleen rood...

In ieder geval moet ik op zoek naar een setje stalen velgen + banden om er een paar weekjes onder te kunnen leggen voor de periode dat deze velgen eraf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zwarte velgen kunnen mooi zijn, maar is een kwestie van proberen. Als de velg al gewoon niet groot genoeg is, krijg je al snel het winterbanden gevoel erbij en dan zou ik het gewoon niet zwart spuiten als ik jou was. Die streep is niet mijn smaak.

Andere vraag: mijn Delta heeft verroeste wielbouten. Dit is niet erg, maar het ziet er gewoon niet mooi uit, zo'n verroeste kop die uit je velg steekt. Vervangen wordt afgeraden omdat aftermarket bouten volgens de kenners altijd slechter 'passen' dan de originele bouten. Heeft iemand ervaring met het weer toonbaar maken van zo'n bout?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jick schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:21:
Ik ben eens een beetje gaan fotoshoppen (snel, dus let even niet op de randjes en het gedelte van de velgrand dat feller is etc.) aangezien mijn velgen er nu niet uitzien. Ze moeten worden gezandstraald en daarna gespoten, het eerste laat ik doen, het tweede kan ik zelf wel.

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Het zwarte vind ik wel mooi, het randje weet ik nog niet. Misschien alleen rood...

In ieder geval moet ik op zoek naar een setje stalen velgen + banden om er een paar weekjes onder te kunnen leggen voor de periode dat deze velgen eraf gaan.
Ik vind dat italiaanse randje ook niet zo... ;) Al is een randje in een andere kleur misschien wel mooi, om het contrast tussen band en velg te houden. Maar dan ipv. italiaanse vlag gewoon metaalkleur oid. Dat soort velgen zie je wel vaker, bijv. http://www.drivearabia.co...-romeo-mito-novitec-2.jpg

Maar het zal toch een beetje experimenteren blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:52:
Andere vraag: mijn Delta heeft verroeste wielbouten. Dit is niet erg, maar het ziet er gewoon niet mooi uit, zo'n verroeste kop die uit je velg steekt. Vervangen wordt afgeraden omdat aftermarket bouten volgens de kenners altijd slechter 'passen' dan de originele bouten. Heeft iemand ervaring met het weer toonbaar maken van zo'n bout?
zoiets ..

Afbeeldingslocatie: http://www.ststradingdesk.com/images/Nut_Covers/CHROME-NUT-COVERS.jpg

http://www.google.nl/imag...&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-03-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gewoon een doppie eroverheen? Nooit aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Moeilijke problemen vragen om simpele oplossingen :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Morgen velgjes ophalen! :*)
Het is alleen wel een eindje rijden naar België :P

CC@140. muziekje op..even lekker sturen met het mooie weer O+

Kan ik vandaag nog de hele tijd dubben over welke banden ik ga bestellen aankomende week...

[edit]done!

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar156c/vela-photo-1.jpg

Blijken wel zomer all-season bandjes te zijn, dus die rijden we eerst nog even mooi af :)

[ Voor 27% gewijzigd door rlkz op 27-03-2011 22:13 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ze zitten eronder :D

Staat echt prachtig, alleen niet op tractor stand :F

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar156c/vela-photo-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar156c/vela-photo-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar156c/vela-photo-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar156c/vela-photo-5.jpg

Afrolgeluid is wel verschrikkelijk en ze zijn veels te breed. Ze komen net niet tegen de veerpoot aan (voorzijde), maar goed, dat is te verwachten met ET40.5 en 225 :z
Van de week toch maar even achter 215/40? banden aan...

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Past 215 er dan gewoon op als er nu 225 op zit?

[edit] zien er wel cool uit overigens :)

[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 28-03-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:45:
Past 215 er dan gewoon op als er nu 225 op zit?

[edit] zien er wel cool uit overigens :)
Officieel hoort erook 215 op, aangezien de velg 7J breed is.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Ik kan uit de startpost met mijn Delta.
Ik had vorige week de pech dat iemand niet zag dat ik harder reed dan hij en hij toch vlak voor me op mijn baan kwam.
Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/Afb0231_3.JPG

En ik kan in de startpost met mijn Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB!
Afbeeldingslocatie: http://www.lj-jp.nl/IMG_3163_2.JPG

Wat een traag ding trouwens vergeleken met de Delta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
misschien moeten er dikkere banden om .. ze ogen mij wat te plat. Trekt wat minder op maar misschien doet het bovenin wat meer :P

zonde van je HFje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Uhm de vorige eigenaar heeft juist wat dunnere banden gemonteerd, omdat ze aanliepen.

Iemand ervaring met chiptunen van dit gevaarte? De Delta veranderde in een beest na een chipje.
Ik zag diverse aanbieders die allemaal zo rond de 245pk beloven voor de GTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ziet er netjes uit zo rlkz, wel even een ander gezicht zo. Wel gemakkelijker te herkennen (dus mocht er een antraciet/zwarte 3C Passat sedan even met de lampen knipperen....)

@paulus0013 de wanghoogte is waar ing._Buttje 't over heeft, niet de breedte. Voor wat chippen betreft is er eigenlijk maar 1 adres Squadra.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
225x40 is platter dan 215x40 .. 40 is percentage als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ing._Buttje schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:01:
225x40 is platter dan 215x40 .. 40 is percentage als ik me niet vergis.
Zit nu 225/45 R17 omheen. Graag zou ik dan 215/40 eromheen gooien, alleen dan zit je met een verschil van 3,4% ten opzichte van 215/45. Het "schijnt" dat je dan weer gezeik kan krijgen met ABS :X

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Zolang de banden een gelijk formaat hebben, lijkt 't ABS gebeuren me wel heel vreemd.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Ik heb 215/40 (18") op m'n 147 zitten.. op een 156 zou het ook gemakkelijk moeten kunnen.

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ah het betreft de omtrek (ik moest ook twee keer kijken) :P

Velgen;

Toora Vela 7Jx17 ET40.5
met Nankang 225/45 R17

Normaal gesproken hoort daar 215/45 op, gezien de 7J. Ook volgens de Alfa acc. lijst. Nu zou ik graag daar 215/40 R17 omheen willen leggen ipv 215/45 R17. Alleen dat geeft een afwijking van 3,4% tenopzichte van de normale maat qua wanghoogte.

Afbeeldingslocatie: http://rlkz.com/viewer/ar156c/Screen%20shot%202011-03-28%20at%208.44.33%20PM.png

Ah het gaat me er meer om dat ik voor weer ruimte maak, ik kan namelijk geen vinger tussen de band en veerpoot (die lange stang) steken en ik heb niet al te dikke vingers. Nu was ik er een beetje huiverig voor dat deze velgen niet orgineel geleverd werden voor de 156, maar dat blijkt dus wel zo te zijn met die vreemde ET waarde. Aangezien er ook WSP replica's zijn met ET35, vandaar de verwarring. Ik sta er namelijk niet om te springen om spacers te gaan gebruiken omdat het anders niet lekker past :+
Vandaar de mogelijke keuze naar 215/40 R17, maar uit de berichten gaat 215/45 ook prima passen icm die rare en stomme stang :)

* rlkz is pietje precies O-)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
^ interessant :-)! Ga ik ook nog eens gebruiken denk ik. Gefeliciteerd met de nieuwe set velgen, ziet er errrug mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Paulus0013 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:54:
Ik kan uit de startpost met mijn Delta.
Ik had vorige week de pech dat iemand niet zag dat ik harder reed dan hij en hij toch vlak voor me op mijn baan kwam.
[afbeelding]

En ik kan in de startpost met mijn Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB!
[afbeelding]

Wat een traag ding trouwens vergeleken met de Delta!
Tering, stevige klap geweest! Geen persoonlijk leed verder?
GTV's blijven leuke auto's om te zien vind ik, hopelijk hiermee meer geluk dan!
rlkz schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:35:
Ze zitten eronder :D

Staat echt prachtig, alleen niet op tractor stand :F

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Afrolgeluid is wel verschrikkelijk en ze zijn veels te breed. Ze komen net niet tegen de veerpoot aan (voorzijde), maar goed, dat is te verwachten met ET40.5 en 225 :z
Van de week toch maar even achter 215/40? banden aan...
Volgens mij is het precies goed dan, bij mij zit het spul ook redelijk dicht op de veerpoot maar het raakt het niet (check slijtage binnenzijde band). In dat geval hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Paulus0013 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:24:
Uhm de vorige eigenaar heeft juist wat dunnere banden gemonteerd, omdat ze aanliepen.

Iemand ervaring met chiptunen van dit gevaarte? De Delta veranderde in een beest na een chipje.
Ik zag diverse aanbieders die allemaal zo rond de 245pk beloven voor de GTV.
Maat van mij met een GTV heeft ook dikkere (qua hoogte) banden op 17 inch zonder dat dat aanloopt.
Staat toch wel een stuk beter dan die dunne bandjes die je nu hebt.

Verder voor fatsoenlijke en betaalbare chiptuning moet je idd bij Squadra tuning zijn.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Cross post van ar156club, maar zojuist even 4maal Toyo Proxes T1-R 215/45 ZR17 besteld. Gelukkig een bandenboer kunnen vinden in de buurt die ze kan leveren tegen scherpe prijzen incl montage :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Ik heb eens gekeken bij Squadra, met chip zou ik naar 230pk gaan.
Dat had mijn Delta ook en die had zelfs meer koppel en is bijna 100kg lichter. Je zou toch verwachten dat een V6 met turbo beter zou moeten doen dan een V4 met turbo?
Het is dus even wennen dat deze wat trager is, iets rustiger invoegen dan maar. De GTV lijkt ook een turbogat te hebben? De Delta trok als een raket naar 200+ en de GTV lijkt dat wat rustiger aan te doen.
Het verschil in wegligging is ook merkbaar! Dit lijkt nog meer op een plank op de weg, minder overhellen in bochten. Het jammere is dat de GTV zo laag ligt, ik kan geen drempel over kan en ben bang dat ik op hoge snelheid op de snelweg iets aan gort rijd op een hobbel ofzo.
Met hogere banden zou de auto wellicht net wat hoger komen te liggen, net dat stukje dat ik te kort kom om normaal over hobbels te komen hoop ik dan maar.
Ook even wennen dat de GTV geen sperdif. heeft, het trekt hierdoor wat minder abrubt naar links en rechts bij een kickdown.

Wat betreft het ongeval, ik heb er niets aan over gehouden. De andere partij heb ik overigens niet gespaard, maar die had geluk niemand mee te nemen in zijn slip. Ik raakte hem bij mij rechtsvoor, bij hem linksachter, hij knikte meteen opzij, terwijl ik rustig links rechtuit tegen de vangrail kwam.
Ik kon zelf rustig binnenspiegel, rechterschouder kijkend naar de vluchtstrook.
Ik hield totaan de crash stiekem de hoop dat meneer wel nog even in zijn spiegel zou kijken en terug naar zijn baan zou gaan. Anders had ik hem wel in het midden gepakt.
Het fijne is ook dat mijn rijbewijs werd ingevorderd omdat men mij verdenkt van veel te hard rijden. Goed dat rijbewijs had ik 2 dagen later alweer terug. Ik snap alleen niet dat iemand die een bijzondere verrichting doet (van rijstrook wisselen) geen verwijt krijgt van de politie. Als ik bv met 80 achter een vrachtwagen rijd op een 120 weg, dan komen auto's ook met een behoorlijk verschil voorbij, zo lastig is het toch niet om te zien of iemand snel of langzaam nadert?
Dus ik ben ook benieuwd hoe dit af gaat lopen en of ik nog wat geld terug zie, of domweg pech heb.
Voorlopig staat de auto bij de politie voor onderzoek.
Stiekem hoop ik dat de Delta nog op te lappen is voor leuk geld, het blijft een geweldige auto.

Ow en eigenlijk hoeft de Delta nog niet uit de startpost, voorlopig is ie nog niet naar de sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Met een beetje pech krijg jij ook nog de volledige schuld, omdat je achterop die ander knalde en dus niet je voertuig tijdig kon stoppen.... Maar ben benieuwd naar de afloop. Als iemand plotseling met 80 invoegt kun je met 120 idd echt niet meer stoppen. Lijkt me ook niet dat je veel harder gereden hebt, anders was de schade veel erger. Al is het vreemd dat dat wiel er helemaal afligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Hoe kan de politie nou weten of je te hard reed?
Hebben ze geflitst? Reed er een camerawagen achter je die een trajectmeting gedaan heeft? Of willen ze remsporen gaan meten? Volgens mij geen van 3e, kortom ze kunnen er niks van zeggen, tenzij je zelf gaat roepen dat je harder reed dan toegestane max snelheid. :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

De politie heeft ter plekke sporenonderzoek gedaan.

Ik kan ook moeilijk stoppen als iemand op het laatste moment zijn auto er voor gooit, hierdoor heb ik ook bijna niet geremd.
De andere auto reed op de middelste van 3 banen, dus die zal ook zeker geen 80 gereden hebben, je mocht daar 100. Ik zelf reed wel redelijk door, dus een verschil van 40km/u zou best kunnen.
Het was op de A13 noordelijke richting, net voorbij het 80 stuk, afrit 10. Redelijk druk verkeer voor de zaterdagochtend.
En ja ik heb gezegd dat ik wel iets te hard reed (de politie is ook niet achterlijk, die weten ook wel dat men op de linkerbaar rustig 140 rijdt), maar ik heb ook gezegd geen idee te hebben hoe hard precies. Ik ga niet continue op mijn meter kijken op een stuk waar geen vaste controle is.
Bij vrij baan wat gas bij en bij een batterij auto's op de naastgelegen baan gaat het gas weer los.

Het blijft een bijzondere verrichting vs snelheid. Als onderzoek geen extremen aantoont, dan houd ik de hoop dat ik niet fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Paulus0013 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:08:
Ik heb eens gekeken bij Squadra, met chip zou ik naar 230pk gaan.
Dat had mijn Delta ook en die had zelfs meer koppel en is bijna 100kg lichter. Je zou toch verwachten dat een V6 met turbo beter zou moeten doen dan een V4 met turbo?
Ik vond destijds mijn 155Q4 ( Delta techniek in een Alfa jasje ) ook heel anders rijden dan de GTV V6 TB die er voor had, de V6 TB was een heerlijke snelweg auto om lange stukken mee te rijden waar de 155 meer een sprint bommetje was voor stadsgebruik en provinciale wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Erwin, leuk stukje in klaverblaadje. Ik ben benieuwd naar meer tekst! :P

Oh en m'n 1.8TS lust een klein beetje olio. Niet bijster veel, maar naar Twinspark maten. Vanochtend nog weer een beetje erbij gegooid, aangezien mijn bijvul van paar dagen geleden niet genoeg was. 250ml over ±2500km? netjes in elk geval :)

@Paulus, hopelijk valt de Delta nog te fixen..alhoewel als ik die klap zo zie.. fingers crossed
In elk geval veel plezier met je GTV TB!

[ Voor 4% gewijzigd door rlkz op 30-03-2011 22:28 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
rlkz schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:27:
Oh en m'n 1.8TS lust een klein beetje olio. Niet bijster veel, maar naar Twinspark maten. Vanochtend nog weer een beetje erbij gegooid, aangezien mijn bijvul van paar dagen geleden niet genoeg was. 250ml over ±2500km? netjes in elk geval :)
Geloof het of niet, maar mijn 1.8 TS gebruikt 0,0 olie. Echt te verwaarlozen :) Alleen bij grote beurt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ligt het aan mij of zie ik hier weinig Giulietta's?

De mijne is onderweg naar Antwerpen vanaf de fabriek, de 1.4 TB 170, in Alfa Rosso Pastello. Binnenkort kan ik hier dus ook aansluiten!

[ Voor 4% gewijzigd door TheLunatic op 31-03-2011 22:35 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
jick schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:51:
[...]

Geloof het of niet, maar mijn 1.8 TS gebruikt 0,0 olie. Echt te verwaarlozen :) Alleen bij grote beurt vervangen.
Wees er zuinig op :P

Ligt ook een beetje aan de manier van inrijden van de eerste eigenaar, af en toe even doortrekken in de versnellingen is ook goed voor het blok (goed warm). Het verbaasde me destijds dat m'n 146 ook gewoon geen verbruik had, althans niet binnen de 10dkm.
Maar hoe dan ook, collega's kijken altijd raar als ik elke week de motorkap open trek om te peilen :+
(onder het motto; beter safe then sorry..)
TheLunatic schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:33:

De mijne is onderweg naar Antwerpen vanaf de fabriek, de 1.4 TB 170, in Alfa Rosso Pastello. Binnenkort kan ik hier dus ook aansluiten!
Veels te weinig...

Maar misschien aan de andere kant ook wel goed, dat houdt het merk een beetje exclusief. Nadeel daar weer van, Alfa Romeo moet nu juist veel verkopen om het hoofd boven water te houden. Maar als je er nu één tegenkomt (zeker full option ed), dan heb ik altijd zoiets van wow; wat een gave machine! 8)

Kwam laatst nog een QV tegen in Lelystad; wit, zwarte 19" velgen..jah echt machtig mooi O+
De Giulietta valt zo enorm op tussen het overige verkeer..beetje het idee van ik rij een Giulietta en de rest om me heen bestaat niet. Een eigen wereldje...maar dat bestempeld ook min of meer het rijden in een Alfa Romeo.

* rlkz draaft door :z

[ Voor 63% gewijzigd door rlkz op 31-03-2011 22:42 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

rlkz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:34:
[...]
Veels te weinig...

Maar misschien aan de andere kant ook wel goed, dat houdt het merk een beetje exclusief. Nadeel daar weer van, Alfa Romeo moet nu juist veel verkopen om het hoofd boven water te houden. Maar als je er nu één tegenkomt (zeker full option ed), dan heb ik altijd zoiets van wow; wat een gave machine! 8)

Kwam laatst nog een QV tegen in Lelystad; wit, zwarte 19" velgen..jah echt machtig mooi O+
De Giulietta valt zo enorm op tussen het overige verkeer..beetje het idee van ik rij een Giulietta en de rest om me heen bestaat niet. Een eigen wereldje...maar dat bestempeld ook min of meer het rijden in een Alfa Romeo.

* rlkz draaft door :z
Dan moet ik een nieuwe bril... of juist niet. :')
Ik vind de Giulietta namelijk nog steeds niet mooi, en totaal niet opvallen juist, van een afstandje ziet ie er aan de zijkant uit als een Japans of Koreaans model, zeker in combinatie met een niet opvallende kleur en kleine velgjes. :r
Een ouder type Alfa 145/147/156/155 pik ik er zo uit van een afstandje, ongeacht welke hoek. Giulietta of Mito kan ik zo voorbij rijden zonder dat ik em zie. Kortom een slecht design imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Vind de Giulietta ook mooi hoor en duidelijk een Alfa. Achterkant ziet er het bruutst uit. Voorkant wat te 'lief'. Had liever een soort front zoals de 159/Brera gezien :P En qua overeenkomst met andere auto's, tja, dat is een beetje het design van nu en wat de mensen mooi vinden. Je kunt ook niet eeuwig vierkante auto's blijven maken ;) Vind de andere Europese auto's van nu nog veel meer een pot nat met Japanners/Koreanen dan Alfa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Palomar schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:20:
Als iemand plotseling met 80 invoegt kun je met 120 idd echt niet meer stoppen.
Been there .. almost 'done' that :X
TheLunatic schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:33:
doe mij een sponser en ik regel er één voor je mij. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-04-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Specht schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:04:
[...]

Dan moet ik een nieuwe bril... of juist niet. :')
Ik vind de Giulietta namelijk nog steeds niet mooi, en totaal niet opvallen juist, van een afstandje ziet ie er aan de zijkant uit als een Japans of Koreaans model, zeker in combinatie met een niet opvallende kleur en kleine velgjes. :r
Een ouder type Alfa 145/147/156/155 pik ik er zo uit van een afstandje, ongeacht welke hoek. Giulietta of Mito kan ik zo voorbij rijden zonder dat ik em zie. Kortom een slecht design imho. :)
Het probleem is dan de kleur. De lijnen en vlakken in de flank van de auto doen hem echt uitspringen uit de massa, maar dan moet je wel een rode of grijze of andere lichte kleur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 20:49
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:24:
[...]

Het probleem is dan de kleur. De lijnen en vlakken in de flank van de auto doen hem echt uitspringen uit de massa, maar dan moet je wel een rode of grijze of andere lichte kleur hebben.
Wit bijvoorbeeld? Ik zie in ieder geval veel te veel zwarte rijden, die vind ik maar saai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, donkerblauw ook. Wij hadden hier laatst een donkergrijze 170pk, dat stond hem trouwens wel mooi vond ik (crappy oude-phone pic):
http://twitpic.com/41ldq7

Zelf zou ik voor rood gaan met die mooie Turbina velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Snap niet dat iedereen het zo'n leuke auto vindt ... MiTO is veel leuker !! en ook nog eens een leuker interieur geloof ik O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:23:

Zelf zou ik voor rood gaan met die mooie Turbina velgen.
:Y +1! En dan een mm of 40 lager zetten. Droomauto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
nero355 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:30:
Snap niet dat iedereen het zo'n leuke auto vindt ... MiTO is veel leuker !! en ook nog eens een leuker interieur geloof ik O+
Verschil tussen Mito en Guilietta vind ik sowieso minimaal, heb moeite om ze in frontaal/zijaanzicht uit elkaar te houden. Het achterste van een Guilietta vind ik sowieso veel mooier. En de Guilietta is gewoon groter en forser. Me like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5056/5460919307_3bbe48860c_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/5394255676_3d6e87ccab_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5291/5556142329_13db3b86f7_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5138/5459620074_d33e4d70fe_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5175/5459639920_4481a61d54_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5100/5459028557_58c114810f_z.jpg

;)

[ Voor 20% gewijzigd door rlkz op 01-04-2011 22:27 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

nero355 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:30:
Definieer leuk. Ik heb met de 150pk Mito gereden en met de 170 pk Giulietta. De Mito is gewoon een lekker scheurijzertje, no nonsense, gewoon leuk, spoort je steeds weer aan om even een sprintje te trekken. 150 pk lijkt veel maar het ding mag makkelijk 180 pk hebben trouwens. De Giulietta daarentegen, stond op P Zero Rosso's van 225 breed en dat ging een bocht door, niet normaal meer. Natuurlijk geen sportwagen maar die lange bochten op snelwegen, ik denk dat ik met mijn Delta stevig aan de bak moet om dat bij te houden in zo'n bocht, puur op grip. De besturing in de Giulietta is perfect direct, veel beter dan in de Mito, en ook de stoelen zijn drie klassen beter.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-04-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Ben je zomaar wat aan het zoeken/rondstruinen op internet .. kom ik het volgende tegen :)
Bron: http://forum.alfaclub.eu/...bdf87e5d960bb8076abea1cab

Quote Alfa-Corazon:
Wie is de bestuurder van deze mooie 90?

Afbeeldingslocatie: http://image.wetpaint.com/image/1/5PTi2tEoENDLVCKNN2Opfg65461/GW430

We zijn lekker achter je aan blijven rijden omdat je mooie lijnen rijdt. :)
Ik dacht redelijk netjes van pilon naar pilon te rijden. Maar ik heb gezien dat jij vooral de Audi S anders aansneed en daardoor harder eruit kon rijden.

Mijn idee was naar rechts de Audi S in dan meteen naar beneden met de twee linker wielen over de curbs. Maar dan verlies ik toch snelheid richting "bos uit".

Jij nam hem veel dieper naar rechtboven en viel dan pas naar beneden (dat was wel even schrikken de eerste keer). Uiteindelijk ga je sneller.

Stiekem wat van je opgestoken, Sorry.

(Red. : S-bocht op circuit Zandvoort)
Afbeeldingslocatie: http://www.105workshopracingteam.nl/Portals/19/Images/Audis04.jpg

Quote SPIDERVELOCE1750:
Dat kan enkel Klaas geweest zijn Roy. Hij was de enige die het aandurfde tussen al dat ander geweld om zijn Novanta op het circuit te gooien :o ;)

Quote Alfa-Corazon:
Ik vond hem netjes rijden. Heb hem niet zien gooien. ;)

Hij liet net als ik gas los toen we dreigden in een kluwen van auto's terecht te komen.
Even een rustiger stukje opzoeken om te spelen. d:)b

zijn er toch nog lui die vinden dat het toch nog wel ergens op lijkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
rlkz schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:27:
Erwin, leuk stukje in klaverblaadje. Ik ben benieuwd naar meer tekst! :P
Thanks, ik zal eens kijken wat ik de volgende keer uit de 'pen' kan krijgen. De witte 155 staat trouwens ook in de laat AMK :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ing._Buttje schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:08:

Ben je zomaar wat aan het zoeken/rondstruinen op internet .. kom ik het volgende tegen :)

zijn er toch nog lui die vinden dat het toch nog wel ergens op lijkt 8)

Alleen kost 't je 5 jaar om er achter te komen dat je een fan hebt :P hahaha :+

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Harry schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:26:
[...]

Alleen kost 't je 5 jaar om er achter te komen dat je een fan hebt :P hahaha :+
en zouden we binnen 5 jaar deze 90 ook weer terug zien op 's lands heren wegen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Wat een kl*te klus om een dimlampje te vervangen bij een 156. Ik heb al niet al te dikke handen, maar allemachtig :F

Uiteindelijk wel gelukt, na lang vloeken en tieren..

Anyway, morgen 4x Toyo Proxes eronder *O*
Nankang = exit :O

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Trabi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:00:
[...]

en zouden we binnen 5 jaar deze 90 ook weer terug zien op 's lands heren wegen? O+
Zou wel gaaf zijn :) Ben al 5 jaar aan het pushen :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik zal je het nummer van me baas geven .. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even half off-topic. De Integrale is onlangs weer uit de winterstalling gereden en had er direct weer zin in. Ik ook, maar ik had een afspraak staan om de distributie te laten vervangen omdat ik geen bewijs had wanneer de laatste keer is geweest. Better safe than sorry! Ik heb dat laten doen bij een specialist en meteen wat andere kleine puntjes laten nakijken (handremkabel en piepende remmen). De remmen waren goed, handremkabel wist ik, die was stuk. Deed het nog goed maar is alsnog APK afkeur, dus dat maar beter voor zijn.

Ik heb hem daar gewoon een weekje laten logeren en hij heeft de hele auto even aan een kritische blik onderworpen. In de loop van de week belt hij op en ik pakte alvast pen en papier om zijn waslijst aan te horen. Wat blijkt echter: ik kreeg zijn complimenten, zo netjes, origineel en in zo'n goede staat kreeg hij ze zelden binnen. Ik helemaal blij, ik wist wel dat het een goed exemplaar was natuurlijk maar niet precies hoe goed en daarnaast: je weet nooit wat je allemaal tegenkomt als je de halve distributie eraf hebt liggen immers. Dus, helemaal blij, binnenkort zelf nog even wat puntjes op de i zetten en dan laat ik hem maar eens taxeren voor de verzekering. Dat is nu nog niet gebeurt en dat is het wel waard.
rlkz schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:57:
Wat een kl*te klus om een dimlampje te vervangen bij een 156. Ik heb al niet al te dikke handen, maar allemachtig :F

Ach, bij die auto KUN je het tenminste nog zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:34:
Even half off-topic. De Integrale is onlangs weer uit de winterstalling gereden en had er direct weer zin in. Ik ook, maar ik had een afspraak staan om de distributie te laten vervangen omdat ik geen bewijs had wanneer de laatste keer is geweest. Better safe than sorry! Ik heb dat laten doen bij een specialist en meteen wat andere kleine puntjes laten nakijken (handremkabel en piepende remmen). De remmen waren goed, handremkabel wist ik, die was stuk. Deed het nog goed maar is alsnog APK afkeur, dus dat maar beter voor zijn.

Ik heb hem daar gewoon een weekje laten logeren en hij heeft de hele auto even aan een kritische blik onderworpen. In de loop van de week belt hij op en ik pakte alvast pen en papier om zijn waslijst aan te horen. Wat blijkt echter: ik kreeg zijn complimenten, zo netjes, origineel en in zo'n goede staat kreeg hij ze zelden binnen. Ik helemaal blij, ik wist wel dat het een goed exemplaar was natuurlijk maar niet precies hoe goed en daarnaast: je weet nooit wat je allemaal tegenkomt als je de halve distributie eraf hebt liggen immers. Dus, helemaal blij, binnenkort zelf nog even wat puntjes op de i zetten en dan laat ik hem maar eens taxeren voor de verzekering. Dat is nu nog niet gebeurt en dat is het wel waard.
_/-\o_ Geniet ervan, de 155 is binnen 2 weken ook weer op de weg :)
rlkz schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:57:

hehe... ik kan me niet heugen dat het me veel tijd koste :)

[ Voor 63% gewijzigd door ephymerous op 06-04-2011 08:59 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik wel :X

Nou, niet zozeer het plaatsen, maar wel om hem recht in de fitting te krijgen. Dat lukt dus gewoon niet. Die rand is zo ruim als wat en geen duidelijke uitsparing voor de nokjes.

Onlangs heb ik hem ook weer geplaatst maar dan brandend en tegenover een witte muur. Ik heb de lamp net zolang bewogen tot het lichtbeeld een mooie strakke horizontale afscheiding had. Dat is dus dé manier 8)7

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.72/527800001-527850000/527822501-527822600/527822517_6_NqOI.jpeg

[ Voor 106% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-04-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijn 155 is inmiddels ook weer op de Nederlandse wegen te bewonderen.
Druk bezig met inspectie op roest, en verschillende aandachtspuntjes bij aan het werken.

Zit ook nog steeds met het dilemma om de 17" OZ superturismo's eruit te doen en terug te gaan naar originele 15" speedlines. Rij al rond met een kromme velg achter en vorige week uitgerekend met die velg weer per ongeluk een stoeprand meegepakt omdat een of andere randdebiel met z'n busje niet voldoende aan de kant ging en ik moest uitwijken. :X
Kortom ik kan nu niet eens harder dan 120 km/h anders stuiter ik de auto uit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Specht schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:34:
Mijn 155 is inmiddels ook weer op de Nederlandse wegen te bewonderen.
Druk bezig met inspectie op roest, en verschillende aandachtspuntjes bij aan het werken.

Zit ook nog steeds met het dilemma om de 17" OZ superturismo's eruit te doen en terug te gaan naar originele 15" speedlines. Rij al rond met een kromme velg achter en vorige week uitgerekend met die velg weer per ongeluk een stoeprand meegepakt omdat een of andere randdebiel met z'n busje niet voldoende aan de kant ging en ik moest uitwijken. :X
Kortom ik kan nu niet eens harder dan 120 km/h anders stuiter ik de auto uit. :')
Hmm bummer, zijn 16" Stellares dan niet wat voor jou?
Worden de laatste tijd met bosjes aangeboden, zelfs voor rond €75,-

Zojuist door Poeder banden vier nieuwe Toyo's laten monteren, wat een immens verschil zeg! heerlijk gewoon. Adresje is voor de noord-lingen een aanrader :)

Wat is Nankang dan troep... :N

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 09-09 18:46
Sinds een paar weken in het bezit van mijn eerste Alfa. Nooit eerder naar gekeken door alle negatieve uitspraken/vooroordelen maar na een tip van een vriend toch maar eens in een Alfa 145 en 146 proefgereden na een boel andere auto's/merken te hebben geprobeerd. Was erg verbaasd, wat rijdt dat heerlijk!

Uiteindelijk een 145 1.4 TS uit '99 gekocht, was net een nieuwe riem op gekomen en de auto zag er ondanks wat putjes en bladderingen op de velg erg netjes uit zowel van binnen als buiten. Ik hoop dat de auto qua betrouwbaarheid ook mee gaat vallen.

Pics (komen er nog wel meer):

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/8796/alfa1u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/5725/alfa7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img858.imageshack.us/img858/9384/alfa4i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Die ziet er heel netjes uit, en een mooie kleur. ;) 8)

Wat betreft de 16v TS motoren, distributieriem en rollen/spanner moet om de 60.000 km (of 3 jaar) vervangen worden, en oliepeil altijd goed bijhouden (zoveel mogelijk op max houden) en verder altijd even netjes de motor (olie dus) warm rijden (afhankelijk van buitentemperatuur duurt dat +/-15 tot 25km) en daarna pas toeren maken boven de 3000-3500rpm en je hebt er jaren en veel km's plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah, leuk man, ik heb altijd een zwak gehad voor de 145. Leuke kar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Die 145 ziet er zeker goed uit. Strak in de lak ook, voor zover dat goed te zien is op foto's. Veel rijplezier toegewenst, maar dat zit met een Alfa wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Thanks, ook voor de tips. Warmrijden is wel een minpunt, ik rij maar 11km naar mijn werk dus kan er die ritjes niet het volle uithalen. Maargoed het comfort is zo lekker dat ik toch altijd van de auto geniet. Vandaag is er een nieuwe uitlaat (einddemper tot aan middendemper) ondergezet dus dat gaat ook weer een tijd mee. Morgen de thermostaat vervangen aangezien die erg schommelt tussen 70 naar 90 graden en pas na zo'n 6km na koude start op 70 graden komt. Hoop dat het verschil gaat maken, de ene zegt dat het normaal is dat geschommel de ander zegt dat de thermostaat toch echt stuk is en open blijft staan. Sommigen hadden na een vervanging hetzelfde resultaa. Ben dus benieuwd!

@Muse de lak is erg goed onderhouden, volgens mij heeft de vorige eigenaar 'm regelmatig in de was gezet. Glimt als een malle, maar hij heeft dus wel redelijk wat putjes in de lak en een erg lichte schade linksvoor bij de deur wat niet echt heel makkelijk weg te werken is.

Ik vind Alfa nu toch wel super, vond het al maar heb er nooit zo naar gekeken om zelf aan te schaffen. Zal dit topic dan ook goed in de gaten houden, moeten echt wel meer pics gepost worden overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

11 km? Lekker fietsen man! Goed voor je ;) Maar, op die afstand gewoon rustig aan doen, vaak kun je niet eens doorrijden in de spits dus dan heeft het ook geen zin. En dan in je vrije tijd lekker wat langere stukken rijden en de auto goed leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Mja, kleine schades/putjes heb je altijd wel. Dat is het risico van het gebruiken van je auto. Anders kun je nooit ergens heen met dat ding. Op de snelweg heb je kans op steenslag en in de stad kun je nergens parkeren zonder risico op fietsers, winkelwagens en openslaande autodeuren.

Ik zit ook niet zover van m'n werk, dus ik red die afstand ook nooit. Gewoon rustig rijden, dat scheelt ook weer in de brandstofkosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Precies :) Het is wel een lekker rustige weg naar m'n werk, dus moet me flink inhouden. Enneh fietsen kan niet i.v.m. IT werk, met printers en pc's op de fiets naar de klanten is niet echt representatief :P Laat staan op mijn mountainbike, dan kan je net zo goed meteen met de slijptol door de dozen :+

Ach ja die putjes en lichte schade maken me ook niet zoveel uit, dan valt het in ieder geval niet zo op als er een putje bij in is gekomen ;) Misschien laat ik het ooit nog wel een keer bijwerken als er een keer geld teveel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Neoflip schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:13:
Ach ja die putjes en lichte schade maken me ook niet zoveel uit, dan valt het in ieder geval niet zo op als er een putje bij in is gekomen ;)
En doet het ook niet zo'n pijn als je een nieuwe ontdekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Muse schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:35:
[...]

En doet het ook niet zo'n pijn als je een nieuwe ontdekt. ;)
Dat moeten we nog ondervinden :P Wie weet zit ik dan diep in de put ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Neoflip schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:28:
Sinds een paar weken in het bezit van mijn eerste Alfa. Nooit eerder naar gekeken door alle negatieve uitspraken/vooroordelen maar na een tip van een vriend toch maar eens in een Alfa 145 en 146 proefgereden na een boel andere auto's/merken te hebben geprobeerd. Was erg verbaasd, wat rijdt dat heerlijk!

Uiteindelijk een 145 1.4 TS uit '99 gekocht, was net een nieuwe riem op gekomen en de auto zag er ondanks wat putjes en bladderingen op de velg erg netjes uit zowel van binnen als buiten. Ik hoop dat de auto qua betrouwbaarheid ook mee gaat vallen.

Pics (komen er nog wel meer):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Veel plezier met je aanschaf! maar met een 145/6 zit dat altijd wel goed. Heerlijke (reis)wagens :)
Vooral het licht sturen + lekkere stoelen vond ik echt een pluspunt van m'n ex 146.

Wees in iedergeval alert op je onderhoud, 60dkm/3jr riem vervangen is echt daarvoor vervangen. Hoe vaak ik nu wel niet verhalen heb gehoord dat ie net daarover gesprongen is, beetje jammer :P
Oh en olie in de gaten houden ;)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nou ja een 145/146 zit op zich wel leuk, maar kan bij lange na niet tippen aan een 155. :P
Spreek uit ervaring overigens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mjah, da's meer een kwestie van beleving en persoonlijke smaak Specht...
En ik heb heel wat kilometers afgelegd in een 33 (eigen), 75 (eigen) 90 (ing._Buttje), 145 (-Sander-), 146 (-Sander-), 155 (eigen), 164 (eigen), 166 (eigen).

Het is maar net wat je in een auto zoekt. De bodemgroep van de 145/146 en 155 is (nagenoeg) identiek aan elkaar, dus daar zit al nihil verschil in. De stoelen verschillen ook niet tot amper van elkaar (kan nog een tikje uitvoering afhankelijk zijn). 't grootste verschil tussen de 145/146 en de 155 is nog 't dashboard en de aangeplakte kont van de 155 :)

't is en blijft een Fiat... :P

[ Voor 26% gewijzigd door Harry op 08-04-2011 22:31 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een 146 TI is anders geen verkeerd gebakje. Vond hem stiekem leuker dan de 155 die ik had met dezelfde motor. Als je nou 156 gezegd had dan had ik je gelijk gegeven, dat is echt een klasse beter dan de 155. Maar de V6 blijft het beste blok voor een Alfa, en dan zo groot mogelijk.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Trabi schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:00:
Dat zou mooi zijn.

Al mag ik ook weleens op gaan schieten, al ruim twee maanden mijn 'nieuwe' fetta en vandaag pas voor de tweede keer even aan gerommeld. Startte gelukkig zonder problemen, stiekem rondje mee gereden door de buurt, front gedemonteerd en verder gewoon een beetje eromheen gelopen en erachter gekomen dat ook beide voorwiellagers speling hebben. Wel apart dat alle wiellagers een klein beetje speling hebben, lijkt bijna expres. Misschien wilde een vorige eigenaar het circuit ermee op, zitten ook stalen remleidingen onder en gerevalvde koni's.
Ook nog even een Alessio Alaska gepast, staat een stuk beter dan die lelijke dingen die er nu op zitten. Al zag ik op marktplaats iemand die een set 16" 155 speedlines wil ruilen met originele Alfetta velgen, kijken of dat wat wordt want ben dan waarschijnlijker goedkoper uit dan vier nieuwe banden. En er zitten schijnbaar goede pzero nero omheen.

En ook balen dat mijn vader zijn trekhaak in mijn mooie chrome bumper had geparkeerd |:(

Oja, blauwe ben ik nog steeds aan het lassen. Bodem bijna klaar, dan de rest nog. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Harry schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:26:
Mjah, da's meer een kwestie van beleving en persoonlijke smaak Specht...
En ik heb heel wat kilometers afgelegd in een 33 (eigen), 75 (eigen) 90 (ing._Buttje), 145 (-Sander-), 146 (-Sander-), 155 (eigen), 164 (eigen), 166 (eigen).

Het is maar net wat je in een auto zoekt. De bodemgroep van de 145/146 en 155 is (nagenoeg) identiek aan elkaar, dus daar zit al nihil verschil in. De stoelen verschillen ook niet tot amper van elkaar (kan nog een tikje uitvoering afhankelijk zijn). 't grootste verschil tussen de 145/146 en de 155 is nog 't dashboard en de aangeplakte kont van de 155 :)

't is en blijft een Fiat... :P
Zelfde bodemgroep is leuk, maar de bevestigingspunten voor de stoel van de 145/146 zitten een stuk hoger als in de 155 dus die vergelijking gaat niet op.
En de stoelen zitten toch echt compleet anders als de 155, veel minder zijdelingse steun, kortere zitting, minder goed te verstellen.
Heb zowel de 146 Ti als 145 QV (met origineel interieur) gehad en daar kreeg ik geen fijne zitpositie in gevonden. Dat heeft niks met beleving of smaak te maken, dat is gewoon een feit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Specht schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:39:
Zelfde bodemgroep is leuk, maar de bevestigingspunten voor de stoel van de 145/146 zitten een stuk hoger als in de 155 dus die vergelijking gaat niet op.
En de stoelen zitten toch echt compleet anders als de 155, veel minder zijdelingse steun, kortere zitting, minder goed te verstellen.
Heb zowel de 146 Ti als 145 QV (met origineel interieur) gehad en daar kreeg ik geen fijne zitpositie in gevonden. Dat heeft niks met beleving of smaak te maken, dat is gewoon een feit. :)
Zie het vetgedrukte in cursief.
Niets meer en niets minder dan een persoonlijke beleving. Geen feit. Hooguit voor jezelf.

BMW 535D

Pagina: 1 ... 4 ... 118 Laatste