Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 111 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 07:39

There is no such thing as too much coriander.

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:00

sebasd

loopt op espresso

Brammel schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:56:
Vandaag een proefritje gemaakt in een Giulietta 1.4 MultiAir. Wat een heerlijke auto. Heb echt genoten van dat uurtje rijden. Denk dat dat dus mijn volgende lease auto wordt. Moet helaas nog even wachten, in september loopt m'n huidige lease contract af, maar zodra hij binnen is zal ik wel een foto'tje posten. Pfff, nog een half jaar wachten, begrijp niet dat ik nu al ben gaan kijken ;)
Die heb ik ook op het oog, nog iets langer wachten dan jij tot mijn volgende auto (november), maar kijk nu al uit naar de proefrit.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ergens in Nederland mist een Civic nu zijn uitlaat? :+

de betaler vervuilt

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 07:39
8)
Nee 2 civicjes
Ik vind het een stuk beter dan de 4pijpen die ik eerst had, 1 pijpje vind ik net te weinig en er zitten natuurlijk 2 gaten in de bumper.

There is no such thing as too much coriander.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 09:06
Hier is de kogel door de spreekwoordelijke kerk.

De 166 is/wordt ingeruild.

[Voor 4% gewijzigd door Harry op 28-02-2011 12:14]

BMW 535D

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 18:49

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

net bij de alfa dokter geweest. donderdag gaat de 166 binnen, nieuwe distributie riem en aanverwante onderdelen (waterpomp, multi riem,...) en een groot onderhoud.
+- 1000 euro, pijnlijk maar het moet :)

en ja nog altijd tevreden over de 166 :p

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 23:03
Bron: http://www.autoweek.nl/au...ept-concrete-lichtgewicht

Voor de mooiste primeurs van de Autosalon van Genève ben je traditioneel bij de Italiaanse merken aan het goede adres. Dit jaar heeft Alfa Romeo de zeer fraaie 4C Concept op de stand staan.

De 4C Concept, die in Genève staat, is een tweezits coupé.
De aandrijving wordt verzorgd door de 1,75-liter TBi benzinemotor. Deze stuurt z’n 200 pk naar de achterwielen.

De 4C Concept heeft een TCT-transmissie met dubbele, droge koppeling. De sprint naar 100 km/h kost vijf seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Ook de DNA-knop ontbreekt niet.

De Alfa Romeo 4C Concept is net als z’n grote broer 8C opgetrokken uit aluminium en koolstofvezel. Het gewicht is zeer laag: minder dan 850 kilogram.

Het mooiste komt nog: Alfa Romeo heeft de 4C in de productieplanning opgenomen. :9~

In 2012 komt de sportieveling al op de markt. Wellicht niet met een dure koolstofvezelconstructie, maar nog steeds met een laag gewicht. De prijs zonder belastingen wordt 45.000 euro.
Lotus Exige killer >:)

;)

[Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-03-2011 21:29]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:17

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heftig :) middenmotor (zo te zien) en achterwielaandrijving. Nu nog een Spyder versie graag! (en een volle spaarpot...........)

[Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-03-2011 21:37]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:23

Specht

Il Cuore Sportivo

Een lelijk hok op wielen die 4C.
Gejat lotus ontwerp met Ferrari sausje en wat rare frutsel design lijntjes. Ze hadden veel beter Pininfarina aan het 2uettottanta concept kunnen laten sleutelen om daar een productierijpe Alfa van te maken.

Sowieso wordt de 4C alvast veelste duur (45.000 euro ex belastingen) om een verkooptopper te worden.
Dus snoept straks bijv. Toyota met de veel goedkopere FT86 en met vrijwel dezelfde specs als de 4C daar flink wat potentiele klanten van af. Kortom Fiat faalt weer is heel hard. :)

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 19:23

Cramthabam

Leef en laat leven

Iemand nog ervaringen met het kietelen van de motor. Op het moment begint het een beetje tam te worden. Ik zit nu te denken of deze maar eens zwaar te gaan verbouwen of gaan inwisselen voor een gta versie.
Iemand dus al ervaring met bijvoorbeeld autodelta materiaal of wat anders?

Battle.net tag  Diablo Progress

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mjah ik vind het wel wat hebben, als ik eerlijk moet zijn. (k'zie me er later wel in rondrijden :+ ) Maar toch heeft ie teveel weg van de Lotus Evora.
Als Alfist ben ik natuurlijk blij dat er een nieuwe Alfa geproduceerd wordt, duh :)

Ik ben benieuwd wat Alfa Romeo de aankomende jaren gaat doen, qua naam en omvang. Als de Giulia volgend jaar ook positief wordt ontvangen dan kan dit nog wel eens een omslag punt worden voor het merk. Maar inderdaad, eerst zien, dan geloven. Ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in, alhoewel ik wel hoop dat Alfa Romeo iets bijzonders blijft en niet puur een kopie-van.

I browse with Vivaldi

• Alfa Novanta
tuuuurlijk, Alfa-bommetje met RWD .. da's altijd goed! :9

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Specht schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:54:
Een lelijk hok op wielen die 4C.
Gejat lotus ontwerp met Ferrari sausje en wat rare frutsel design lijntjes. Ze hadden veel beter Pininfarina aan het 2uettottanta concept kunnen laten sleutelen om daar een productierijpe Alfa van te maken.
[afbeelding]

Sowieso wordt de 4C alvast veelste duur (45.000 euro ex belastingen) om een verkooptopper te worden.
Dus snoept straks bijv. Toyota met de veel goedkopere FT86 en met vrijwel dezelfde specs als de 4C daar flink wat potentiele klanten van af. Kortom Fiat faalt weer is heel hard. :)
In dat ontwerp past geen middenmotor he ;) kijk, met zo'n bedrag gaat het op de BMW Z4, SLK en ook de Elise schieten, en misschien wel Boxster/Cayman. En dat kan natuurlijk prima. Hij hoeft ze niet te overtreffen qua aantallen, maar wel qua rij eigenschappen en emotie graag! De lijnen vind ik juist wel goed gelukt. Het heeft niet de schoonheid van een 8C of 2uettottanta maar heeft wel de 8C lijnen gepakt en die aangescherpt naar iets wilders. We zitten ook weer niet te wachten op een gekrompen mini-8C natuurlijk. Hij is wat scherper gelijnd, wordt aanzienlijk lichter dan eerdergenoemde auto's dus ik zie het wel zitten. Nu nog een Spyder!

Wat een vreselijke mat-rode kleur trouwens op die beursvloer-foto's... alsof 'ie te lang in de zon heeft gestaan.

[Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-03-2011 23:59]

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is dofrood de nieuwe lakkleur? Mag je iedere vlieg meteen wegpoetsen...
Fiat had ook al een matzwarte 500 in de showroom staan.

[Voor 28% gewijzigd door bouwfraude op 02-03-2011 01:52]

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Hoewel ik die 4C geen lelijke auto vind, lijkt hij wel echt veel en veel te veel op een Lotus. Alfa heeft genoeg eigen modelhistorie, of misschien beter gezegd, te veel, om dan met zoiets te komen.

Persuader of bytes.

• Alfa Novanta

.. en toch vind ik dat ie bestaansrecht heeft. :9~
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:56:
kijk, met zo'n bedrag gaat het op de BMW Z4, SLK en ook de Elise schieten, en misschien wel Boxster/Cayman. En dat kan natuurlijk prima. Hij hoeft ze niet te overtreffen qua aantallen, maar wel qua rij eigenschappen en emotie graag! De lijnen vind ik juist wel goed gelukt. Het heeft niet de schoonheid van een 8C of 2uettottanta maar heeft wel de 8C lijnen gepakt en die aangescherpt naar iets wilders. We zitten ook weer niet te wachten op een gekrompen mini-8C natuurlijk. Hij is wat scherper gelijnd, wordt aanzienlijk lichter dan eerdergenoemde auto's dus ik zie het wel zitten. Nu nog een Spyder!
^ met stom :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ben de enige die hier een Nissan GT-R en Porsche achtige wagen in ziet als je de kont weg zou laten :?
Als ze de Porsche koplampjes effe wegpoetsen dan vind ik hem wel leuk :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Cramthabam schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:04:
Iemand nog ervaringen met het kietelen van de motor. Op het moment begint het een beetje tam te worden. Ik zit nu te denken of deze maar eens zwaar te gaan verbouwen of gaan inwisselen voor een gta versie.
Iemand dus al ervaring met bijvoorbeeld autodelta materiaal of wat anders?
Ik wil je niet beinvloeden, maar als geld geen rol speelt -> GTA kopen en dan langs Autodelta. Zo'n GTA AM Super lijkt me wel wat..

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Overigens mogen ze het 2uettottanta ontwerp wat mij betreft alsnog ooit in de toekomst gebruiken voor een goedkope(re) roadster :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:56:
[...]

In dat ontwerp past geen middenmotor he ;) kijk, met zo'n bedrag gaat het op de BMW Z4, SLK en ook de Elise schieten, en misschien wel Boxster/Cayman.
Dan moet er wel wat beters in dan een geblazen 4 pitter...

de betaler vervuilt

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die 1750 tBi motor is echt een heerlijke motor anders. Bovendien sluit die motor in de concept een andere motor niet uit in de toekomst.

[Voor 43% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-03-2011 15:33]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zeg niet dat die 1750 geen fijne motor is, alleen moet je wel met een 6 pitter aankomen om een beetje mee te tellen tussen de platte kevers.

de betaler vervuilt

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-05-2022

Yoda

Can you feel it?

Zaterdag de 156 opgehaald in Emmeloord en de 146 achter gelaten (toch gek... na 7 jaar!)

De 156 rijdt wel echt heerlijk!

Hieronder oud en nieuw:

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:34
[b]Specht schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:54
De FT86 wordt toch VEEL zwaarder?
http://latestoncars.com/2010/11/26/toyota-stelt-ft86-bij/

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GA!S schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:22:
Ik zeg niet dat die 1750 geen fijne motor is, alleen moet je wel met een 6 pitter aankomen om een beetje mee te tellen tussen de platte kevers.
Weet ik zo nog niet. Er gaan geruchten dat de volgende generatie Boxster ook 4-cilinders in het programma gaat krijgen. En de Elise doet het al jaren op die manier. Een zescilinder als optie zou wel een pré zjin inderdaad, dat wel.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59
Yoda schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:11:
Zaterdag de 156 opgehaald in Emmeloord en de 146 achter gelaten (toch gek... na 7 jaar!)

De 156 rijdt wel echt heerlijk!

Hieronder oud en nieuw:
[afbeelding]

[afbeelding]
Fase 3 156 is :9 :9~

XXXVI

• Muse
  • Niet online
Erg mooie 156 inderdaad! Gefeliciteerd!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Thnx!

Btw mijn 146 die ik net ingeruild heb staat inmiddels te koop: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Alfa+Romeo/146/3GX8J/algemeen.htm

Mocht er iemand interesse hebben, stuur maar ff een berichtje als je vragen hebt.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Hoor net dat mijn oude 146 alweer verkocht is! (zie hierboven)

Dat is wel heel snel (binnen een week!)

• Harry
En terecht! ziet er uit als een verdomd mooie 146!

BMW 535D

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hé, een Alfa Romeo topic. Zal ik maar beginnen volgen, aangezien ik net een Giulietta besteld heb als leaseauto! Ben benieuwd!
Mijn collega's zweren mij dat de auto binnen het jaar uit elkaar zal gerammeld zijn. Grapjassen...

• Brammel
  • Laatst online: 05-06 23:02
DieterVDW schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:25:
Hé, een Alfa Romeo topic. Zal ik maar beginnen volgen, aangezien ik net een Giulietta besteld heb als leaseauto! Ben benieuwd!
Mijn collega's zweren mij dat de auto binnen het jaar uit elkaar zal gerammeld zijn. Grapjassen...
Dat hoor ik ook alleen maar. Dat is het voordeel van een lease auto!

De mijne ga ik binnenkort ook bestellen. Het wordt de distinctive met pack sport 2. Verder geen andere opties denk ik. Ik twijfel nog een beetje over de kleur, denk dat het een witte wordt, alhoewel een rode ook erg leuk is.

• rlkz
  • Niet online
@Yoda; Ik ben benieuwd als dat Alpine ding werkt. Have fun met je nieuwe bolide! :)
Totdat je hun gezicht weer ziet als je aan komt rijden. Puur jaloezie ;)

I browse with Vivaldi

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

@rlkz Kheb hem nog niet binnen, maar kga meteen aan de slag met inbouwen als ik hem heb. Laat het je wel weten...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Maar die rijden dan ook in een tampon op batterijen.

de betaler vervuilt

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heb hem laatst gereden. Genoeg vermogen, uitstekende wegligging (225 Pirelli Rosso) en ondanks dat dit een afgeragde testauto was, geen kraakje te bespeuren. Prachtig ook van binnen met dat leer zoals alleen Italianen dat kunnen. Goede aankoop! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 20:22
Nieuwe Alfa rijder meld zich! Sinds vorige week vrijdag rij ik in mijn nieuwe lease Giulietta.

Specs:
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multi Air Distinctive (170 pk benzine)
Kleur: Blu Profondo
Interieur: Zwart leer met rode stiksel

Pack Sport 2
- o.a. 17 inch Sport Plus

Business Pakket
- Instant Nav met Blue & Me
- Audio/telefoon bediening op het stuur
- Parkeersensoren achter
- Lichtsensor
- Regensensor
- verwarmde/geisoleerde voorruit

Bi-xenon
Voorstoelen elektrisch verstelbaar
Voorstoelen verwarmd
Rode remklauwen
Automatisch dimmende binnenspiegel
Buitenspiegel elekstrisch verstel/verwarm/inklap-baar
Bose HIFI

1200 kilometer gereden en nu al vies :'(

• ephymerous
Prachtbak die Juul :9

XXXVI

• Alfa Novanta
^ met niesostom :9

gefeliciteerd :)

• Muse
  • Niet online
Mooie Giulietta! Gefeliciteerd. :)

Ik heb gisteren mijn 147 een grondige wasbeurt gegund in de wasstraat. Even verlossen van alle pekel, modder, vogelpoep en andere rotzooi. Ze mag weer gezien worden. :*)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sybr_E-N schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:42:
Nieuwe Alfa rijder meld zich! Sinds vorige week vrijdag rij ik in mijn nieuwe lease Giulietta.

Specs:
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multi Air Distinctive (170 pk benzine)
Kleur: Blu Profondo
Interieur: Zwart leer met rode stiksel

Pack Sport 2
- o.a. 17 inch Sport Plus

Business Pakket
- Instant Nav met Blue & Me
- Audio/telefoon bediening op het stuur
- Parkeersensoren achter
- Lichtsensor
- Regensensor
- verwarmde/geisoleerde voorruit

Bi-xenon
Voorstoelen elektrisch verstelbaar
Voorstoelen verwarmd
Rode remklauwen
Automatisch dimmende binnenspiegel
Buitenspiegel elekstrisch verstel/verwarm/inklap-baar
Bose HIFI

1200 kilometer gereden en nu al vies :'(

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi zeg! Heb er nog niet in gezeten, laat staan gereden, maar op de plaatjes lijkt het dashboard net zo plastic als in een MiTo. Is dat ook echt zo, of is dat optisch bedrog?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is niet het geval inderdaad. In de MiTo viel het me destijds ook tegen, daar moet je beter kiezen voor een carbon look of iets dergelijks.

[Voor 63% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-03-2011 11:06]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Wat is de levertijd tegenwoordig voor een Guilietta?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vind die hoge neus van de MiTo nog redelijk geslaagd, maar de Guilietta kan me niet echt bekoren. Doe mij maar 4 sterren NCAP en een fijne voetgangsschepper.

de betaler vervuilt

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 20:22
Timmert schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:43:
[...]

Mooi zeg! Heb er nog niet in gezeten, laat staan gereden, maar op de plaatjes lijkt het dashboard net zo plastic als in een MiTo. Is dat ook echt zo, of is dat optisch bedrog?
Die grote blauwige plank die je ziet is een stuk geborsteld aluminium (links naast het stuur zit ook nog een stukje in het verlengde ervan). Het donkere wat erom heen zit is van dat zachte spul wat je in kan drukken. Voor de rest is het veel verschillend ogend/aanvoelend plastic?, heb nog niet alle panelen 'betast' :)
DieterVDW schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:40:
Wat is de levertijd tegenwoordig voor een Guilietta?
De dealer heeft de auto op 23 december besteld en toen werd er een verwachte leverdatum van 4 maart gegeven, wat een levertijd van 10 weken zou zijn. Uiteindelijk is dat dus precies 8 weken geworden, plus nog 1 extra (kenteken aanvragen, rijklaar maken, etc.) voordat ik de auto echt kon ophalen.

Dit is op dit moment een normale levertijd voor een Giulietta.
GA!S schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:02:
Vind die hoge neus van de MiTo nog redelijk geslaagd, maar de Guilietta kan me niet echt bekoren. Doe mij maar 4 sterren NCAP en een fijne voetgangsschepper.
Jup, die hoge neus valt wel op. Bijna alle nieuwe auto's hebben dat tegenwoordig, je kunt er niet omheen en dat vind ik zelf ook jammer

[Voor 24% gewijzigd door Sybr_E-N op 07-03-2011 21:20]

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 16:04
Voor m'n 20e verjaardag heb ik ook een alfa voor mezelf gekocht. Mooi wagentje om mee te beginnen toch? :)
Het is een Alfa 147 1.6 TS BlackLine.
Dit is een uitvoering met standaard 17 inch velgen, 2 uitlaten en een zwart dak+spiegels.

Wat vinden jullie ervan?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-04 09:30

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mijn Giulietta is ook onderweg (een stuk kaler dan die van hierboven) en de dealer noemde mij een levertijd van uiterlijk 10-12 weken, maar het kan ook best 4 weken zijn. Ze kunnen momenteel schijnbaar best snel produceren.

Wat kost die auto nou zo compleet, en wat doet 'ie in de lease?

Mother, will they like this song?

• Muse
  • Niet online
Henkii schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:45:
Voor m'n 20e verjaardag heb ik ook een alfa voor mezelf gekocht. Mooi wagentje om mee te beginnen toch? :)
Dit is een uitvoering met standaard 17 inch velgen, 2 uitlaten en een zwart dak+spiegels.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Mooie 147 hoor! Leuke velgen ook. ;)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Staat er netjes bij inderdaad. Die twee uitlaten zijn ook wel netjes weggewerkt trouwens, soms wordt er gewoon een gat bij gezaagd of zo, dit ziet er goed uit.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Iets zakken en daarna niks meer aan doen.

de betaler vervuilt

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 16:04
Hmm...ik zat er inderdaad ook aan te denken om hem iets te laten zakken, zodat ook z'n zwarte dak wat zichtbaarder wordt.
Alleen voordat ik de bebouwde kom uit ben moet ik eerst over een flink aantal drempels hier en daar :| . Ik wacht eerst nog even tot het wat warmer weer is, en dan heb ik wat meer zin om aan mijn auto te hobbyen :9~ .

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Simpele methode, neem zo'n hoge drempel terwijl iemand jou van vooraf filmt. Dan zie je dat je meer dan genoeg ruimte over hebt ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mijn ervaring is juist dat je met een strakker onderstel minder last van drempels hebt.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

de betaler vervuilt

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GA!S schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:01:
Mijn ervaring is juist dat je met een strakker onderstel minder last van drempels hebt.
Omdat je minder na deint, maar puur de rijhoogte kan alsnog een spelbreker zijn.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat vinden jullie ervan?
Leuke auto, geinige kleur ook.
Ik zou er niks meer aan doen, verlagen is voor Tokkies.

@TheLunatic de meeste autofabrikanten hebben een website met een prijslijst :)
En autoweek.nl een overzicht van het eea.

Het meest indrukwekkende Alfa geluid wat ik gehoord heb kwam van de 155 DTM die ik vroeger eens op Zandvoort heb zien scheuren. Daar kwam een gehuil uit.

[Voor 14% gewijzigd door bouwfraude op 08-03-2011 22:27]

• Alfa Novanta
idd, DTM / ITC is the limit _o_ _o_ _o_

@GA!S: magisch geluid, top filmpje! d:)b

[Voor 37% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-03-2011 22:55]

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

• ephymerous
33 broerlief is ook 'af' :)

:9

XXXVI

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ronals roelen

de betaler vervuilt

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Leuk ding, leuke wielen ook!

• rlkz
  • Niet online
Jah mooi! :D

* rlkz krijgt alweer 33 kriebels

I browse with Vivaldi

• Harry
Ziet er goed uit!

BMW 535D

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 15:01

Daywalk3r

Walks at night 2

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Kom bij de 147 club.
http://www.alfa147club.nl/
http://www.alfa147club.nl/forum
Prachtbak!

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• ephymerous
Dat wordt onderhand ook al een H&S clubje toch?

XXXVI

• rlkz
  • Niet online
Ik zal binnenkort de TS even bijwerken, gaat hard zo met nieuwe Alfisten. En Harry er even uitschoppen :+ :w

...zonder gekheid Harry, veel plezier met je nieuwe aanwinst!

I browse with Vivaldi

• Alfa Novanta

• Harry
rlkz schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:24:
Ik zal binnenkort de TS even bijwerken, gaat hard zo met nieuwe Alfisten. En Harry er even uitschoppen :+ :w

...zonder gekheid Harry, veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Nou nou nou ....
Geen AR meer en er wordt me direct de rug toegekeerd..... snif snif....

:)

BMW 535D

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ephymerous schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:20:
[...]

LOL
Was te verwachten, 155's zijn bijna uitgestorven dus als je als bedrijf enigzins rendabel wil draaien met alleen Alfa, dan moet je je wel binnenlikken bij de diverse clubs... :')

• Harry
Zo... heb mijzelf uit de startpost gehaald.

BMW 535D

• rlkz
  • Niet online
Harry schreef op zondag 13 maart 2011 @ 09:32:
Zo... heb mijzelf uit de startpost gehaald.
:P

Is wel even wennen zeker, van Italiaans naar Duits. Mis je de 166 al?

--

Ik ben inmiddels achter velgen aan, 17" en redelijk uniek :)
Eibach ProSystem kit moet dan maar even wachten...

Morgen worden de remmen ook even aangepakt, krengen blijven piepen..
Bella zojuist nog even schoongemaakt, glimt weer behoorlijk :)

[Voor 16% gewijzigd door rlkz op 13-03-2011 17:25]

I browse with Vivaldi

• Harry
rlkz schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:59:
Is wel even wennen zeker, van Italiaans naar Duits. Mis je de 166 al?
't is ff wat anders, dat is een ding dat zeker is.

De 166 voelde niet snel, maar was het zeer zeker.
De Passat voelt snel, maar is 't voor geen meter. ('t is ff wennen, in juli maar een afspraak maken voor een chip).

Kan eigenlijk maar weinig bedenken om de Passat af te kraken... 't is 'saai en zakelijk' in vergelijking met de 166, maar alles zit op de juiste plek en 't werkt allemaal logisch.

BMW 535D

• Alfa Novanta
Hoe doe je het licht aan?

• Harry
Doet ie zelf, of met de schakelaar @dashboard (zelfde plek als bij de 166).

Knipperlichten heeft ie ook trouwens :) vorige eigenaar heeft 'm bijbesteld bij aanschaf destijds :D

BMW 535D

• rlkz
  • Niet online
Volgend weekend nieuwe velgen ophalen :Y

en dat staat zo;

Eén ding is zeker, het staat apart en waarschijnlijk ben ik ook de enige in heel NL met deze velgen onder een 156. Alleen nog even uitvissen wat voor 225/45 rubber ik eronder gooi (dacht aan Pirelli P Zero's) :)

I browse with Vivaldi

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://www.tyrereviews.co...Performance-Tyre-Test.htm

Maar alsnog lijkt mij de #2 een betere keuze :Y

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb zelf P Zero Nero's gehad in 17" 205/40. Veel grip maar ook veel afrolgeluid, bovendien sleten ze om onverklaarbare redenen schuin af (velgen en uitlijnen waren allemaal in orde) waardoor ze nog meer lawaai gingen maken.

Laatst in een Giulietta gereden met P Zero Rosso erop in 17" 225/40. Dat reed briljant, echt een superband. Wel nog steeds afrolgeluid maar wel een stuk minder dan de (nota bene smallere) Nero's.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 15:31
Dan een plaatje van mijn Alfa Romeo 156 uit 2001 op de parkeerplaats van mijn werk:

3 liter V6
GTA nokkenassen
Compleet gereviseerd en nu 33k gelopen
Doet op de rollenbank 260pk op de wielen met 300nm.
Intrax HDA set
Brembo 4 pots remmen, komt nog een setje V-max onder omdat ze de auto willen gebruiken om de set TUV gekeurd te krijgen. Maar dat duurt nog wel even.
GTA stabilisatorstangen
Q2 sperdifferentieel
En nog wat leuke aanpassingen

Mijn daily driver >:)

En als ik dan thuis kom van werk, staat het parkeerplaatsje voor mijn huis er zo bij:

Alfa 147 1.6TS (van vriendin, in de verkoop)
Alfa 156 3.0V6
Alfa Giulietta QV

Alfa minded woonerfje FTW >:)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi man, een beetje een 'sleeper' zo. Staat er mooi ingetogen bij maar toch ready for action :) aan het uiterlijk moet je ook niet (meer) sleutelen wat mij betreft.

[Voor 26% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-03-2011 14:20]

• Luuk
  • Niet online
k0ewl schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:23:
Dan een plaatje van mijn Alfa Romeo 156 uit 2001 op de parkeerplaats van mijn werk:
[afbeelding]
3 liter V6
GTA nokkenassen
Intrax HDA set
Brembo 4 pots remmen, komt nog een setje V-max onder omdat ze de auto willen gebruiken om de set TUV gekeurd te krijgen. Maar dat duurt nog wel even.
GTA stabilisatorstangen
Q2 sperdifferentieel

En als ik dan thuis kom van werk, staat het parkeerplaatsje voor mijn huis er zo bij:
[afbeelding]
Alfa 156 3.0V6
Alfa Giulietta QV

Die Alfa Giulietta QV :9 :9

• k0ewl
Vind mijn 156 mooier 8)
Moet wel zeggen dat de afwerking aan de binnenkant van de Giulietta beter is. Mooie materialen, degelijk gevoel. Dat is bij het oude dash van de 156 wel anders. Glimmend zwart plastic overal waar je kijkt. Misschien ooit nog maar eens laten bekleden in Alcantara ofzo :P

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Alfa Novanta
[afbeelding]
3 liter V6
GTA nokkenassen
Intrax HDA set
GTA stabilisatorstangen
Q2 sperdifferentieel

[afbeelding]
Alfa 156 3.0V6
Alfa Giulietta QV

heaven on earth O+ O+ O+

d:)b

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

ephymerous schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:20:
[...]

Nee hoor. Veel users met leuke ideeën. Leuke 2ehands spul te koop.
Lees weinig over H&S en ook niet veel over Carclean.

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Dat kontje _/-\o_
Alleen de neus :|

Anoniem: 395007

leuk en aardig alfa maar het is veel moeilijker om er van af te komen en het blok alleen al oke. ben zelf liever een duitse autoliefhebber :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[afbeelding]
Alfa 156 3.0V6
Alfa Giulietta QV
Gave foto :9 Valt ook meteen op hoe breed die Giulietta is zo naast een 156 :P

Vind ik ook een nadeel aan mn huidige 156. Als je hem ziet staan ziet ie er best bruut uit, maar op de weg naast alle moderne auto's is ie meteen zo smal... ;)

[edit] hmz, voor de zekerheid toch even opgezocht en een Giulietta is 1798mm breed en een 156 1745mm. Scheelt dus maar 5cm. Zal wel optisch bedrog zijn dan :P

[Voor 11% gewijzigd door Palomar op 17-03-2011 03:49]

• Harry
Anoniem: 395007 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 03:25:
leuk en aardig alfa maar het is veel moeilijker om er van af te komen en het blok alleen al oke. ben zelf liever een duitse autoliefhebber :P
Valt best mee hoor... Heb met de 166 er zelfs meer voor terug gekregen, dan ik er 2 jaar geleden voor heb moeten betalen. En dat is niet de 1e keer dat me dat gebeurd is.

BMW 535D

• k0ewl
Harry schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 07:33:
[...]

Valt best mee hoor... Heb met de 166 er zelfs meer voor terug gekregen, dan ik er 2 jaar geleden voor heb moeten betalen. En dat is niet de 1e keer dat me dat gebeurd is.
Alleen jammer dat er dan ondertussen al voor meer dan de aanschafprijs in gestoken is om hem rijdend te houden :P Je moet het er voor over hebben zeg maar.
Net ook nog, lekker stukje crossen achterlangs omdat de snelweg dichtgeparkeerd stond. Heerlijk, tunneltje gepakt, raampje open om nog even extra te genieten van die ubervette Busso V6 in het vooronder. Prachtig gewoon! 8)

• Harry
k0ewl schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:37:
Alleen jammer dat er dan ondertussen al voor meer dan de aanschafprijs in gestoken is om hem rijdend te houden :P Je moet het er voor over hebben zeg maar.
Net ook nog, lekker stukje crossen achterlangs omdat de snelweg dichtgeparkeerd stond. Heerlijk, tunneltje gepakt, raampje open om nog even extra te genieten van die ubervette Busso V6 in het vooronder. Prachtig gewoon! 8)
Dat wel, maar wat daar de oorzaak van geweest is, is ook bekend.
De 166 heeft onzettend veel achterstallig onderhoud gehad en de vorige eigenaar was er niet bepaald zuinig mee.

Daar heb ik de rekening van gekregen. Mijn 166 was daarmee wel een exeptioneel geval, zeker vergeleken met de andere 166 rijders van de club.

BMW 535D

• c0ne

c0ne

It's m3!

Heeft er iemand een idee hoeveel 156's er na de facelift vekocht zijn met een V6?
Ik kom er bijzonder weinig tegen en als ik er een tegenkom dan is het of een SW of een grijze met ribstof en 'n houten interieur.
Anoniem: 395007 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 03:25:
Een golf is ook een mooie auto.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

c0ne schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:23:
Heeft er iemand een idee hoeveel 156's er na de facelift vekocht zijn met een V6?
Ik kom er bijzonder weinig tegen en als ik er een tegenkom dan is het of een SW of een grijze met ribstof en 'n houten interieur.

[...]

Een golf is ook een mooie auto.
_O-

de betaler vervuilt

• rlkz
  • Niet online
c0ne schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:23:

[...]
Zo goed als niet :/

Die zijn zo ontzettend schaars, dat bijna elke 156 clublid daar opzoek naar is die ook maar iets van een idee heeft om V6 te gaan rijden. In DE komt zo nu en dan een mooie voorbij. Maar ook de nette 1.8TS en 2.0JTS modellen beginnen erg schaars te worden, helemaal onder de 100dkm. Ik bekijk zo nu en dan Autotrack nog even voor een lijstje, maar ik mag bijna geluk spreken dat ik een goeie heb gevonden.

1.8TS + squadra of een JTS niets voor jou?

I browse with Vivaldi

• c0ne

c0ne

It's m3!

rlkz schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:26:
[...]

Zo goed als niet :/

Die zijn zo ontzettend schaars, dat bijna elke 156 clublid daar opzoek naar is die ook maar iets van een idee heeft om V6 te gaan rijden. In DE komt zo nu en dan een mooie voorbij. Maar ook de nette 1.8TS en 2.0JTS modellen beginnen erg schaars te worden, helemaal onder de 100dkm. Ik bekijk zo nu en dan Autotrack nog even voor een lijstje, maar ik mag bijna geluk spreken dat ik een goeie heb gevonden.

1.8TS + squadra of een JTS niets voor jou?
De nood is gelukkig niet hoog, maar ik blijf het aanbod goed in de gaten houden. kan ik ondertussen goed (en misschien rationeel) nadenken over wat belangrijker is. De uitvoering, de motor of de facelift...
In een ideale wereld was het onderstaande wagen, met V6, in TI uitvoering.
_/-\o_

Maar ja, een berlina met V6 is een optie, een 1.8/2.0 is een optie, andere uitvoering is bespreekbaar...

[Voor 5% gewijzigd door c0ne op 17-03-2011 22:16]

• rlkz
  • Niet online
Mjah interieur weegt vaak ook zwaar mee, waarschijnlijk nog zwaarder dan de kleur van de auto :P

Overigens, als ik die auto zie denk ik aan een exemplaar (2.0JTS, 70dkm+/-) die al redelijk wat hops heeft gehad (volgens mij heeft mijn garage die destijds onder de loep gehad). -hoeft natuurlijk niet dezelfde auto te zijn... :P

--
Oh de velgen die ik volgende week ga ophalen zijn 7J. 225 wordt dan een beetje teveel denk ik (steekt wel heel veel over)... 215/45 is waarschijnlijk dan een betere keus. Iemand een advies? :+

[Voor 22% gewijzigd door rlkz op 17-03-2011 23:16]

I browse with Vivaldi

• k0ewl
rlkz schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:13:
Mjah interieur weegt vaak ook zwaar mee, waarschijnlijk nog zwaarder dan de kleur van de auto :P

Overigens, als ik die auto zie denk ik aan een exemplaar (2.0JTS, 70dkm+/-) die al redelijk wat hops heeft gehad (volgens mij heeft mijn garage die destijds onder de loep gehad). -hoeft natuurlijk niet dezelfde auto te zijn... :P

--
Oh de velgen die ik volgende week ga ophalen zijn 7J. 225 wordt dan een beetje teveel denk ik (steekt wel heel veel over)... 215/45 is waarschijnlijk dan een betere keus. Iemand een advies? :+
Maar, een interieur is goedkoper en makkelijker om te veranderen dan de kleur van de auto.

Over de breedte van je bandjes: Ik zou voor 215 gaan omdat mijn ervaring met 225 op een 156 zo is, dat ze praktisch altijd aanlopen.

[Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 18-03-2011 09:08]

• rlkz
  • Niet online
Mjah of je vloerbekleding moet al beige zijn :9

Ik denk dat ik voor de volgende bandjes ga; "Pirelli P ZERO NERO 215/45 ZR17 91Y XL BSW"
Dan nog even een twee maanden doorbijten, dan bestel ik gelijk een Eibach ProSystem kit. k'zit er tevens aan te denken om preventief de draagarmen te laten vervangen. Gelijk daarna even een afspraak maken bij Lammert van der Meulen :)

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
Hmm vandaag de auto gewassen, had ik beter niet kunnen doen blijkbaar. Overal vliegen krasjes, vuil en schaafplekjes voorbij. Dat is dan weer het nadeel van Meguiars O-)
Iemand toevalling nog een goed "auto detailing" adres in het noorden? incl schade herstel (krasjes, putjes)?

Kwam de volgende tegen; Mobiel Poetsbedrijf

I browse with Vivaldi

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 23:00
Harry schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:34:
Daar heb ik de rekening van gekregen. Mijn 166 was daarmee wel een exeptioneel geval, zeker vergeleken met de andere 166 rijders van de club.
Weet je dat zeker? Mijn 166 komt bij een liefhebber vandaan en ziet er op eerst zicht echt top uit. Altijd goed onderhoud etc. etc. Toch heb ik er dit jaar (2011) al zo'n € 3000 aan onderhoud ingestopt. 2 wiellagers, 4 schokbrekers (gele koni's ftw), nieuwe veerschotels, een draagarm, 2 van die veerkogels (rubber zuigt), een grote beurt en 2 bandjes en je zit zo aan zo'n bedrag. En dan is de bella nog steeds niet briljant (kachel is niet optimaal, cruisecontrol springt er regelmatig af). Dat in combinatie met de 1:8,5 die de V6 slurpt is toch wel een flinke investering (@30k km per jaar), echt iets voor liefhebbers...

maar ik zou niet zonder een alfa willen

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Harry
In hoeverre waren die koni's noodzaak? Of 'persoonlijke noodzaak' ? :)

Banden heb ik nooit meegeteld trouwens. Omdat daar o.a. ook 'luxe' winterbanden bij zitten.
De JTD deed 't trouwens ook leuk met een gemiddeld verbruik van 1 op 15,4 en +/-1560,- wegenbelasting per jaar.

BMW 535D

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 23:00
De schokbrekers die er onder zaten waren af, zo slap dat ik met 120 op de snelweg 2 handen aan het stuur moest hebben om niet van de weg te geraken. Als je die toch vervangt, dan zijn gele koni's op zich nauwelijks duurder dan de standaard meuk die er onder zat (kosten zitten in de uren, waardoor het interessant is om meteen de veerschotels mee te laten pakken). Ik heb overigens bewust enkel de koni's gedaan en niet eibachs laten plaatsen. Ik zie nogal wat 166's bij de club die een hoog sjonnie-gehalte hebben gekregen door die verlaag acties. Dat is zonde van zo'n klassewagen.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Pagina: 1 2 3 ... 111 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee