Hoop gedaan dit jaar aan de GTA:
Mei 2013
- Oliewissel 10W60 Agip;
- Bakoliewissel 75w90 (oude olie was donker, maar geen metaalslijpsel, was dus netjes);
- RVS remleidingen voor + achter, merk nu een veel directere respons. (uiteraard de rode, gewoon voor de looks Razz
- Remvloeistof;
- Alfaholics downpipes gemonteerd, trekt het hele zooitje vanaf de kats wel iets naar beneden, pasvorm is dus niet geheel 'perfect'. Lijkt wel een stuk gretiger op te pakken bij een dotje gas, wat agressiever. De oude downpipes waren helemaal door op de flenzen en ik denk dat ze ook ergens lekten. Is nu dus weer netjes opgelost.
- 'Wizard' cat-back gemonteerd, stationair een ontzettend gave grom en tijdens rijden een hele mooie roffel/snerp uit de uitlaat die mensen laat omkijken. Eindelijk die grote originele pot eronder uit..
- Voorbanden vervangen voor Michelin Pilot Sport 3 (perfecte banden!)
Veel genoten in de zomermaanden, hier en daar een uitlaatrubbertje vervangen zelf. Paar weken terug in de stoelen stoelverwarming ingebouwd, helemaal perfect. Ontzettend lekker om met koude ochtenden een heerlijke warme rug te hebben, ik heb er een hekel aan om met een jas aan in de auto te zitten.
Verder heb ik de GTA laten polijsten en restylen, eindelijk een paar parkeerdeukjes eruit van wat lomperikken, ondanks dat ik altijd in de uithoek van een parkeerplaats ga staan.
To do:
- Spruitstukken (zonder cats);
- Misschien toch echte EQ frontpipes van Alfatune;
- Quaife/Q2 diff;
- Winterbanden op de GTA velgen, dan gaan de 18" Toora's in de winterstalling;
- Uitlijnen;
- Olio verversen (doe ik iedere 10-15k km's).
En toch ben ik weer enorm aan het loeren naar een GTV (916). Moet dan wel een V6 24v zijn en uiteraard een perfect exemplaar. Alleen zie een GTA maar eens particulier te verkopen....
[
Voor 5% gewijzigd door
__1337__ op 08-10-2013 22:15
]