Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Heb je de computer achter je ICS ook even nagekeken? Kan wat vloeistof bij zitten namelijk.

Ik kan de diesel inruilen op een 166 3.0. Alleen twijfel nu nog. :+

K to the KillaZ

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Achter de ICS is het gelukkig helemaal droog. Dus de kachelradiateur mag blijven zitten. :)
3Liter is wel leuk, verbruik misschien iets minder dan je diesel. :P

---RAWE CEEK!!!---

• KillaZ
Verlaagd, nieuwe DB, xenon en, wat nog leuker is, een GTA vliegwiel en nieuwe koppeling.

1:8 is vs. 1:16 wel te doen. Rijdt nog maar 200 km per week ofzo, dat is barslecht voor die turbo diesel.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

KillaZ schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:03:
Verlaagd, nieuwe DB, xenon en, wat nog leuker is, een GTA vliegwiel en nieuwe koppeling.

1:8 is vs. 1:16 wel te doen. Rijdt nog maar 200 km per week ofzo, dat is barslecht voor die turbo diesel.
Klinkt als de 166 die Ed te koop heeft? Heb er ook nog aan gedacht om deze te kopen, maar blijf toch nog even de 2.5 rijden, op lpg is het toch een stuk goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Klopt ja ;) Die zwarte is al weg, die blauwe heeft hij nog.

[ Voor 68% gewijzigd door KillaZ op 15-09-2013 10:01 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom t alfaforum plat ligt? alsmede de alfagtclub...(maar ja, daar was al eigenlijk niets meer te beleven..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De admin daar ligt toch al een tijd in het ziekenhuis na een hersenbloeding?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag een MP3 speler en een subwoofer aan de ICS van de 166 gehangen. Eindelijk me eigen muziek luisteren zonder cd's te branden, met een lekkere diepe dreun op de achtergrond.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Lieuwe15 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:10:
[...]

Ga dan direct voor een Euro 4 blok met een grotere turbo en een inlaatspruitstuk zonder kleppen, heb je iets meer aan dan euro 3 ivm hogere inspuitdruk, dus hoef je korter in te spuiten ;).
mja, maar euro 4 versie is weer met lambda sonde en dergelijke. Geen idee of euro 4 blok ook zo in een pre-facelift past.

Maar waarschijnlijk word 't gewoon een GT2256V op 't huidige blok, goed voor ongeveer 180-185pk / 380nm koppel, kan nog wel iets meer maar dan moet je bereid zijn om wat meer in de roetgrens te gaan, wat ik niet echt ben.

uitlaatsysteem nog eens laten aanpakken door EPS en een 6bak ergens vandaan toveren en dan word 't wel eens wat. Al verwacht ik dat er een nieuw (versterkt) dubbel vliegwiel op moet op een gegeven moment, zit inmiddels op 230k, de vraag is hoe leuk 't huidige vliegwiel die +-380nm koppel gaat vinden, maar daar kom je maar op 1 manier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:27:
Weet iemand waarom t alfaforum plat ligt? alsmede de alfagtclub...(maar ja, daar was al eigenlijk niets meer te beleven..)
Ben er vandaag nog wel even opgeweest maar na het lezen van divere topics lag het er weer uit.
GA!S schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:59:
De admin daar ligt toch al een tijd in het ziekenhuis na een hersenbloeding?
Dat wil niet zeggen dat de site niet onderhouden wordt. Die ligt op dit moment in handen van een aantal anderen. Helaas kan dat met zich meebrengen dat er af en toe een hick up op de site is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:01
thijszor schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:46:
[...]

mja, maar euro 4 versie is weer met lambda sonde en dergelijke. Geen idee of euro 4 blok ook zo in een pre-facelift past.

Maar waarschijnlijk word 't gewoon een GT2256V op 't huidige blok, goed voor ongeveer 180-185pk / 380nm koppel, kan nog wel iets meer maar dan moet je bereid zijn om wat meer in de roetgrens te gaan, wat ik niet echt ben.

uitlaatsysteem nog eens laten aanpakken door EPS en een 6bak ergens vandaan toveren en dan word 't wel eens wat. Al verwacht ik dat er een nieuw (versterkt) dubbel vliegwiel op moet op een gegeven moment, zit inmiddels op 230k, de vraag is hoe leuk 't huidige vliegwiel die +-380nm koppel gaat vinden, maar daar kom je maar op 1 manier achter.
Euro 4 is tov euro 3 niet dramatisch gewijzigd, lambdasonde en geupdate motormanagement systeem.
Een beetje roeten kan op zich geen kwaad, alleen het probleem met roeten is dat de uitlaatgastemperatuur enorm omhoog gaat schieten wat niet goed is voor je turbo.
Ik denk dat het vliegwiel hard gaat protesteren. Een standaard nieuw 16v vliegwiel trekt zonder te protesteren maar 370-380Nm ;). Laat staan een die er al 230dkm in zit ;).
Je hebt nu toch een 8v? Al aangepakt door een goede tuner?
Met een standaard euro 4 16v is 180 pk ook al haalbaar op het randje van de roetgrens. Of eigenlijk komt dat meer omdat de uitlaatgastemperaturen te hoog oplopen.
Als je een 6bak gaat nemen, vergeet dan absoluut niet de Q2 erin te zetten! 380Nm bij het uitkomen van de bochten weet het huidige diff weinig raad mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-grigio15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/1558v-10.jpg

Beide GTV's en de 155 van mijn pa zijn nog steeds te koop.
Grijze GTV 2.0 16v: €850 (opknapper, zonder apk)
Rode GTV 2.0 16v met apk: €1500 met 16" speedlines.
155 1.8 8v met apk: €1000

[ Voor 3% gewijzigd door Specht op 20-09-2013 14:55 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:35

mambo No5

Bad Apple?

Vraagje, heeft iemand hier een achterruitenwissermotor liggen voor een 156 SW of enig idee of dat een beetje te reviseren valt? Mijn exemplaar doet een halfslachtige poging rond te komen, maar als de wisser net een paar CM van z'n plek is slaat het geheel vast en moet ik uitstappen om 't ding rond te helpen. Niet echt ideaal om midden op de snelweg te doen en wel zo prettig als dat (met het oog op de komende herfst/winter) ook daadwerkelijk werkt. :') Nieuw kost zo'n ding €110,- bij de dealer ex montage, maar op marktplaats kan ik er niet echt een vinden die 2e hands aangeboden word. :) Zelf monteren lijkt me overigens best redelijk te doen, zolang ik het bodypanel aan de binnenkant van de klep maar fatsoenlijk los krijg. * mambo No5 is niet heel erg ervaren op het gebied van zelf auto's onderhouden helaas.

En in het kader van iets lagere prio: een vervanging voor m'n lederen sportstuur dat bovenaan volledig uitgescheurd en versleten is, idem met de pookknop. Bij vochtig weer allerhande rommel aan je handen krijgen van het sturen is vervelend en een luxeprobleem,

[ Voor 14% gewijzigd door mambo No5 op 16-09-2013 15:26 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27

Alfisti

So macht Reisen Spaß

mambo No5 schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:18:
Nieuw kost zo'n ding €110,- bij de dealer ex montage, maar op marktplaats kan ik er niet echt een vinden die 2e hands aangeboden word. :)
Bel / mail deze gasten eens, denk dat ze je daar wel kunnen helpen aan een motortje: http://www.a37auto.nl/index.htm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:35

mambo No5

Bad Apple?

Thnx, dat ziet er wel ok uit. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:04
Die lui hebben echt alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Lieuwe15 schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:30:
[...]

Euro 4 is tov euro 3 niet dramatisch gewijzigd, lambdasonde en geupdate motormanagement systeem.
Een beetje roeten kan op zich geen kwaad, alleen het probleem met roeten is dat de uitlaatgastemperatuur enorm omhoog gaat schieten wat niet goed is voor je turbo.
Ik denk dat het vliegwiel hard gaat protesteren. Een standaard nieuw 16v vliegwiel trekt zonder te protesteren maar 370-380Nm ;). Laat staan een die er al 230dkm in zit ;).
Je hebt nu toch een 8v? Al aangepakt door een goede tuner?
Met een standaard euro 4 16v is 180 pk ook al haalbaar op het randje van de roetgrens. Of eigenlijk komt dat meer omdat de uitlaatgastemperaturen te hoog oplopen.
Als je een 6bak gaat nemen, vergeet dan absoluut niet de Q2 erin te zetten! 380Nm bij het uitkomen van de bochten weet het huidige diff weinig raad mee..
Heb nu een 8V inderdaad. Squadra heeft 'm getuned. 165pk/330nm gemeten op de bank in staphorst.
Q2 staat ook op de wishlist ja, maarja, wat een geld allemaal. 380nm zonder Q2 zou opzich toch nog wel ok moeten gaan? ik ga er geen circuitraces mee doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
thijszor schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:22:
[...]

Heb nu een 8V inderdaad. Squadra heeft 'm getuned. 165pk/330nm gemeten op de bank in staphorst.
Q2 staat ook op de wishlist ja, maarja, wat een geld allemaal. 380nm zonder Q2 zou opzich toch nog wel ok moeten gaan? ik ga er geen circuitraces mee doen hoor.
165pk is al niet verkeerd voor een 8v ;).
Geld kost het allemaal ja ;).
Ik rij nu rond met 370Nm en als ik uit een bocht kom en ik ga op het gas moet ik niet vol stampen want dan weet hij er niet heel veel raad mee. Al moet ik wel zeggen dat het met de 17" velgen met 215 banden al een slag beter is dan met 16" icm 205 banden. Die cm extra breedte helpt wel :).
Maar het is altijd mooi dat men andere turbo's ergens op gaat plakken dan standaard, prachtige projecten (zoals JS-JTD en Allerd oa) _/-\o_

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/190g4jymvri6jjpg/ku-bigpic.jpg

de betaler vervuilt

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q6DP8LUB-G.jpg

<3

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Da's een flinke airbox daar, 166?

de betaler vervuilt

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 13:09
Daar lijkt het inderdaad wel op. En nog een late 166 ook gezien de ECU achterop de plenum, minimaal vanaf 2001 dus :)

Verwijderd

2003 166 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

:9~

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Automaat die het niet bij kan houden hebben auto's als de F430 en Gallardo ook last van dus niks aan de hand :+

Verder een remapje voor wat meer power bovenin en een ander stuur erin en gaan met die kleine banaan d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Meer power bovenin... dan moet je een auto rijden met atmosferisch blok. Turboblok is nooit bedoelt voor hoogtoerig gebruik. Wat een ongelovelijke kul van autoweek. Duidelijk weer iemand die niet weet waar hij over praat. Maar inderdaad, chiptuning kan uitkomst bieden.

[ Voor 24% gewijzigd door __1337__ op 23-09-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Ik ben al een tijdje aan het kijken om onze huidige Grand Espace 3.5 V6 te vervangen.

Ben sinds deze uitkwam al gecharmeerd van de Alfa 159 station. Vind het een erg mooie en dikke wagen om te zien.
Nou zag ik een 1.9 JTDM staan maar heb eigenlijk helemaal geen kaas gegeten van Alfa's.

Heb tot nu toe (buiten de Espace) altijd Duits gereden.

Kan iemand aangeven wat de plus en min punten zijn van dit type 159 (uit 2006)
Waar moet ik rekening mee houden en vooral waar op te letten.

En verder, deze auto wordt geadverteerd met een verbruik van 1 op 16. Is dit haalbaar als je normaal rijdt ( dagelijks 55 km woon werk verkeer)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Nadelen zijn er bijna niet naar mijn weten.. bere sterke motor. Wel een zware auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 27-09 15:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

seninha schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:13:
Ik ben al een tijdje aan het kijken om onze huidige Grand Espace 3.5 V6 te vervangen.

Ben sinds deze uitkwam al gecharmeerd van de Alfa 159 station. Vind het een erg mooie en dikke wagen om te zien.
Nou zag ik een 1.9 JTDM staan maar heb eigenlijk helemaal geen kaas gegeten van Alfa's.

Heb tot nu toe (buiten de Espace) altijd Duits gereden.

Kan iemand aangeven wat de plus en min punten zijn van dit type 159 (uit 2006)
Waar moet ik rekening mee houden en vooral waar op te letten.

En verder, deze auto wordt geadverteerd met een verbruik van 1 op 16. Is dit haalbaar als je normaal rijdt ( dagelijks 55 km woon werk verkeer)
Je kunt je afvragen of je bij < 15.000 km per jaar wel die diesel wilt rijden, zeker inderdaad gezien het gewicht.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Vraag me nou echt af wat mijn vraag te maken heeft met gewicht en km's die ik rij :|

Ten eerste, ik rij niet alleen maar naar m'n werk, heb ook nog een leven ernaast dus die 15000 km worden flink overschreden. ;)

Verder wat gewicht betreft, Espace die ik nu rij weegt 1900 kg dus die Alfa is een vedergewicht.

Heb eigenlijk nooit een lichte wagen gehad:
-Audi allroad 2.5 V6 TDI
-Mercedes ML 320 LPi
-Audi 100 Avant 2.4 V6

Ga met zo'n alfa alleen maar op vooruit.

Maar even terug komen op mijn vraag, want daar gaat het dus om. Er is dus NIETS waar ik op moet letten als ik een 159 ga bekijken. Dat is mooi.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Zijn altijd dingen waar je op moet letten buiten de standaard dingen. Alleen weet ik zo 123 niet waar je bij een 159 op moet letten.
JTD in het algemeen opletten bij vollast dat er niks trilt. Koppeling goed enz.
Verder zijn de jtd's oerdegelijke blokken. Trek ook even de afdekkap van de motor eraf, kijken voor lekkende injectoren en lekkende wervelingskleppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Kijk daar heb ik meer aan.

Auto die ik zag heeft wel een nieuwe koppeling nodig maar verder goed onderhouden.
Maar zeg niet dat het die wordt. Wil eerst goed oriënteren. En ook eerst de Espace de deur uit.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ja in dat geval kan je ook letten op de draagarmen etc.... maar er zijn in ieder geval niet veel voorkomende kinderziektes... Als je gaat voor een Q-Tronic versie, dan moet je wel goed letten op de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:14
Bij dat model 159 willen stuurhuis en dynamo nog wel eens kapot gaan wat beide vrij prijzige reparaties zijn. Voor de rest houdt de 120pk diesel niet erg over, vooral niet als hij zwaar beladen is. 1 op 16 moet makkelijk te halen zijn (als wij een beetje ons best doen halen we makkelijk 1 op 18 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

120? Volgens de advertentie, en autoweek, heeft deze 150pk.
Lijkt me wel voldoende. (wel minder dan de 240 wat ik nu heb ;) )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
Er is inderdaad ook een 150pk variant, die zou ik eerder aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 02:27

pinda powerrr

Slow down...

En dan nog ff langs Savali of Squadra en je hebt een super lekker rijdende 159 ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Maatje van me is in de markt voor een alfa gt uit 2005. Volgens mij het 2.0 liter blok. Heeft dit model nog speciale aandachtspunten waar we op moeten letten voor hij tot aankoop over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Malt007 schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:18:
Maatje van me is in de markt voor een alfa gt uit 2005. Volgens mij het 2.0 liter blok. Heeft dit model nog speciale aandachtspunten waar we op moeten letten voor hij tot aankoop over gaat?
2.0 dus een JTS
Nakijken of er een nokkenas modificatie is gedaan. Zo niet, dan heb je een olieslurper eerste klas.
Inlaat kan ook behoorlijk vervuild zijn.

Ik zeg het niet gauw, maar de JTS-en van die bouwjaren zou ik laten staan.

Voordeel is wel, dat je maat nu kan gaan kijken voor een 3.2 V6 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48

Meneer aard

Porsche rulez!

Maar ja waarom bij voorbaat niet kijken voor een 3.2 v6 als je een GT koopt? Oud collega van mij reed ook in een GT ook een 2.0..Dat was ook een olie boot. Dacht altijd dat het een afgetrapt hok was maar nu weet ik waarom (misschien)..Wat ligt er zo gevoeig bij die modificatie waardoor die geen olie meer zuipt?

Ken zat andere merken die tijdens garantie complete blokken zijn gewisseld na flink olie verbruik. Ook bij inspectie van het oude blok kwam nis naar boven wat kon duiden op flink olie verbruik.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag alle electrische ramen weer aan de praat gekregen, aansturings module was niet lekker meer. Ook een dak antenne geplaats, zat een gat met een dopje. En 2 nettere logo's geplaatst. En weer moeten tanken.... :( :P

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

http://92.109.123.25/hsco...atie-156-jts-van-gert-jan

Zoek maar eens op "zuigermodificatie JTS" of "olieverbruik JTS". Ik zou ze laten staan. Een 1.8 TS is zeker geen verkeerd blok voor een GT, die 10 pk extra voor een JTS zou ik niet wakker van liggen, alleen de uitvoeringen zijn vaak erg schraal.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik flink in de toeren ga met de 147 maakt-ie vanaf een 5000 rpm's een stotterent geluid, maar houdt niet echt in. Aankomende zaken die ik wil doen voor de 147 qua onderhoud zijn nieuwe bougies, nokkenasversteller. Wel jammer dat ze dat niet gedaan hebbben bij het vervangen van de distri vlak voor ik de 147 kocht. maar ik haal een gereviseerde bij H&S en ik heb een monteur gevonden die het voor mij wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
5000rpm kom ik nooit aan met mijn 147, eerder tusen 3 en 4000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je gas geven als het motortje warm is, vind-ie lekker zo af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 02:15:
Moet je gas geven als het motortje warm is, vind-ie lekker zo af en toe :)
Gaan we is doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Meneer aard schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:37:
Maar ja waarom bij voorbaat niet kijken voor een 3.2 v6 als je een GT koopt? Oud collega van mij reed ook in een GT ook een 2.0..Dat was ook een olie boot. Dacht altijd dat het een afgetrapt hok was maar nu weet ik waarom (misschien)..Wat ligt er zo gevoeig bij die modificatie waardoor die geen olie meer zuipt?

Ken zat andere merken die tijdens garantie complete blokken zijn gewisseld na flink olie verbruik. Ook bij inspectie van het oude blok kwam nis naar boven wat kon duiden op flink olie verbruik.
Bij die modificatie maken ze in de schraapveren kleine gaatjes zodat de olie kan wegstromen. In de originele schraapveren uit china zitten die gaatjes niet wegens kostentechnische redenen... met als gevolg dat de olie niet weg kan lopen en dus enorm olieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
NoFearCreations schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:49:
Vandaag alle electrische ramen weer aan de praat gekregen, aansturings module was niet lekker meer. Ook een dak antenne geplaats, zat een gat met een dopje. En 2 nettere logo's geplaatst. En weer moeten tanken.... :( :P
Wat rijd je nou met die 3.0? 1:7?

Zaterdag de 166 clubrit. Aangezien ik nog steeds een 166 heb...:+.....Lekker een dagje touren!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
seninha schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:21:
Kijk daar heb ik meer aan.

Auto die ik zag heeft wel een nieuwe koppeling nodig maar verder goed onderhouden.
Maar zeg niet dat het die wordt. Wil eerst goed oriënteren. En ook eerst de Espace de deur uit.
Ok, reken er dan ook even 800-900 euro extra bij de koppelingswissel, want geheid zeggen ze dat het vliegwiel ook speling heeft (ookal is het met het rijden niet voelbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

seninha schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:08:
Vraag me nou echt af wat mijn vraag te maken heeft met gewicht en km's die ik rij :|

Ten eerste, ik rij niet alleen maar naar m'n werk, heb ook nog een leven ernaast dus die 15000 km worden flink overschreden. ;)

Verder wat gewicht betreft, Espace die ik nu rij weegt 1900 kg dus die Alfa is een vedergewicht.

Heb eigenlijk nooit een lichte wagen gehad:
-Audi allroad 2.5 V6 TDI
-Mercedes ML 320 LPi
-Audi 100 Avant 2.4 V6

Ga met zo'n alfa alleen maar op vooruit.

Maar even terug komen op mijn vraag, want daar gaat het dus om. Er is dus NIETS waar ik op moet letten als ik een 159 ga bekijken. Dat is mooi.
Zo, ook goeiemorgen zeg jeetje......

Wegenbelasting versus terugverdienen middels verbruik? Dat kan onmogelijk nieuw zijn voor je toch? Zeker bij een zware diesel moet je met die getallen rekenen. Dat je meer rijdt dan 55 km/dag kan ik niet ruiken vanaf hier, want dat vermeldt je immers niet.

Die Espace kan zwaarder zijn, een diesel van 1.600 kg kost je jaarlijks alsnog zo'n 700 euro meer in de wegenbelasting dan die Espace.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-09-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Alleen rijdt die Espace met moeite 1:9 en doet die Alfa 2.4 JTD 1:14 op zijn slechte dag.
Het is gewoon een rekensommetje en laat die versie waar de koppeling vervangen moet worden lekker staan. Genoeg andere 159 kandidaten die geen nieuwe koppeling hoeven.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Exact de rekensom waar ik op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
KillaZ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:22:
Alleen rijdt die Espace met moeite 1:9 en doet die Alfa 2.4 JTD 1:14 op zijn slechte dag.
Het is gewoon een rekensommetje en laat die versie waar de koppeling vervangen moet worden lekker staan. Genoeg andere 159 kandidaten die geen nieuwe koppeling hoeven.
Of juist wel laten doen en dat icm vliegwiel prijs mee laten dingen in de aanschafprijs..
Dan weet je zeker dat het goed zit, want een koppeling + vliegwiel komt vaak richting de 200dkm wel voor. Dus straks heb je een 'goede' gekocht en moet na een half jaar de koppeling gedaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
KillaZ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:52:
[...]

Wat rijd je nou met die 3.0? 1:7?

Zaterdag de 166 clubrit. Aangezien ik nog steeds een 166 heb...:+.....Lekker een dagje touren!
Zie hier wat mijn 2 V6en hebben verbruikt over c.a. 36.000 km :).. bij normaal en dagelijks verbruik zit je ongeveer op 1 / 8 of 1 / 9, afhankelijk hoe je rijdt..

2.0 V6 TB
Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/477530_35.png

GTA
Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/529291_35.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

__1337__ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:30:
[...]

Zie hier wat mijn 2 V6en hebben verbruikt over c.a. 36.000 km :).. bij normaal en dagelijks verbruik zit je ongeveer op 1 / 8 of 1 / 9, afhankelijk hoe je rijdt..

2.0 V6 TB
[afbeelding]

GTA
[afbeelding]
Met mijn 2.5 zit ik volgens de boordcomputer zo rond de 1:11. Weet niet hoe accuraat dat is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
GA!S schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:53:
http://92.109.123.25/hsco...atie-156-jts-van-gert-jan

Zoek maar eens op "zuigermodificatie JTS" of "olieverbruik JTS". Ik zou ze laten staan. Een 1.8 TS is zeker geen verkeerd blok voor een GT, die 10 pk extra voor een JTS zou ik niet wakker van liggen, alleen de uitvoeringen zijn vaak erg schraal.
Wat voor olieverbruik moet ik aan denken als de modificatie niet gedaan is? Stel dat het verbruik 1:1000, dan is het wel hoog maar wel te overzien. Of gaat er iets kapot ondanks dat je ervoor zorgt dat de olie altijd op pijl is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Hier je rekensom:

Espace 20000 km per jaar, 1 op 9 = 2222L*1.70= €3777.4 + €1132 belasting= € 4909.4 p/j
Alfa 159 20000 km per jaar, 1 op 15= 1333L * 1.40= €1866.2 + €1680 belasting= € 3546.2 p/j

Dat is dus een verschil van ruim €1300 per jaar , dus die extra belasting ivm diesel is zo terug verdiend.
En dan nog neem ik een verbruik van 1 op 15. Weet zeker dat ik daar op kan winnen.

Andere kosten heb ik er niet bij genomen, want dat is nu niet relevant.

Nog steeds vind ik het raar dat als ik advies vraag over een bepaalde type auto men zich gaat druk maken over gewicht en sommetjes.

Dat vind ik niet nodig. dat doe ik zelf wel..

EN wat jou vraag betreft BeQuietAndDrive:

quote:
[i]Dat je meer rijdt dan 55 km/dag kan ik niet ruiken vanaf hier, want dat vermeldt je immers niet.[/i]

Nee dat doe ik ook niet, geef alleen aan dat ik 55km woon-werk verkeer heb. Waar jij dan op reageert:

quote:
Je kunt je afvragen of je bij < 15.000 km per jaar wel die diesel wilt rijden, zeker inderdaad gezien het gewicht.
Jij komt zelf dus met aantal kilometers, ik corrigeer dat alleen.

En verder, Alfa die ik gezien had was een 1.9 JTDm

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20
Even een vraagje: Ik zie een Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark 16V Distinctive op internet staan en vind het wel een mooie wagen. Heb alleen absoluut geen ervaring met Alfa's dus ben ik benieuwd of er een lijstje is met veel voorkomende problemen van deze wagen.

Wat zijn de dingen waar ik specifiek op moet letten als ik ga kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

MuddyMagical schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:49:
Wat zijn de dingen waar ik specifiek op moet letten als ik ga kijken?
http://www.alfaromeo156club.nl/
Even doorklikken naar aankooptips voor verdere uitleg ;)
Draagarmen
Distributieriem
Nokkenasversteller
Bougies
Airbaglampje
Lucht massa meter
Thermostaat
Raamrubbers
Spiegels
Roest bij het raam
Deurvangers
Selespeed
Roest
Vocht
Oliepeil bij TS motoren

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik moet het toch doen met de info die je geeft? Dan moet je niet raar opkijken als die door iemand wordt gebruikt, en dus niet klopt kennelijk.

Just trying to help, maar ik haak wel af dan. Wat een gast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenMeloen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 20:08
Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is en in je antwoord op deze niet gestelde vraag maak je een aanname die achteraf onjuist blijkt te zijn. Dat wekt enige ergernis op bij de gemiddelde mens, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
  • Laatst online: 22-05-2021
*Volgt het van een afstandje*

Als je mensen vraagt om mee te denken, en mensen denken vervolgens mee, dan is dat niet verbazend.

Daarnaast kun je het beste alleen maar toejuichen dat mensen meedenken, aangezien dat alleen maar neutraal of positief kan zijn; óf je leert niets nieuws, of je leert iets dat je vergeten was! Dus, lekker laten meedenken, zelfs als je er niet specifiek om vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
Ik zal morgen eens een stukje rijden in een 159 2.4JTD, ben benieuwd hoe dat zich verhoudt tot onze 1.9JTD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Malt007 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:11:
[...]

Wat voor olieverbruik moet ik aan denken als de modificatie niet gedaan is? Stel dat het verbruik 1:1000, dan is het wel hoog maar wel te overzien. Of gaat er iets kapot ondanks dat je ervoor zorgt dat de olie altijd op pijl is?
Ja is wel hoog, maar vergeet niet dat je iedere 1.000 km een liter 10w60 erbij moet gooien, en 10w60 is vrij dure olie... daarnaast heb je het risico van ingesleten drijfstanglagers en versleten nokkenassen als gevolg van te laag olieniveau en bijvullen. Dus of je er goed aan doet... anyway, mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een 2006 GT JTS welke een prima verbruik heeft van 1L op 3.000/4.000 km (in hoeverre je dat prima kan noemen vergeleken met mijn GTA..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

JeroenMeloen schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:19:
Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is en in je antwoord op deze niet gestelde vraag maak je een aanname die achteraf onjuist blijkt te zijn. Dat wekt enige ergernis op bij de gemiddelde mens, me dunkt.
+1 😊

iRacing Profile Flickr

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Meer 4C reviews!

/DRIVE - CHRIS HARRIS

OmniAuto.it

Wat een wagen. Ik begin zelfs al te wennen aan de koplampen :+

[ Voor 8% gewijzigd door rlkz op 25-09-2013 19:45 ]

I browse with Vivaldi

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Alfa's met een olieverbruik van 1:1000 zou ik laten staan, of simpelgweg slopen. :P
Ik rij nu in een GTV 2.0 16v die qua olie 1:5000 verbruikt, met 180.000 km, zonder revisie en op 10W60 olie. Dat vind ik nog acceptabel.
Maar het semi gereviseerde 1.8 16v blok wat ik in mijn 156 had (met 160.000km), verbruikte zelfs geen druppel olie na 6000 km rijden na revisie. :)

Heb het dan wel over de CF1 en CF2 twinsparks, CF3 zijn indien niet gemodificeerd volgens mij bijna allemaal olieboten.
En indien je een Alfa met CF3 twinspark koopt, koop dan gewoon een exemplaar met motorschade (in Duitsland oid) en laat daar een goede 2.0 CF2 motor inlepelen. Heb je veel meer plezier van en kost net zoveel.
(laatst zelf al stiekem zitten kijken naar Duitse GT's en 156's met 1.8 CF3 en motorschade...) O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Specht op 28-09-2013 08:27 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GT-3.2/GT-28.JPG

Hier ook nog maar even dan. Elektrode afgebroken en in het blok gekomen. Bougies heb ik in juli vervangen. Maandag gaat de kop eraf en hoor ik meer over de schade. Met de camera gekeken en de zuiger zit vol met gruis, kleppen kunnen we pas zien als de kop los is.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Man dat is zuur :(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie dag gehad gisteren, voor het 15-jarig bestaan van de 166.

Inclusief puzzelrit waarbij een weg afgesloten bleek te zijn, dat voegt een hele dimensie aan de puzzel toe :+

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LHG4LRAB-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MMEOYESL-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZLLOJP67-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-PWJFBESY-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OMYQPQZH-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik hoor de laatste tijd wat gerommel bij de remmen van de gt. Als ik de rem indruk als ik parkeer en die vervolgens loslaat gaat dat met een beetje geluid. Ik heb ook gehoord dat je de blokken van alfa remmen wel eens los en vast moet maken. Is dit is wat ik makkelijk zelf kan? Op zich niet heel handig maar 2 linker handen is ook weer overdreven:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:06:
Mooie dag gehad gisteren, voor het 15-jarig bestaan van de 166.

Inclusief puzzelrit waarbij een weg afgesloten bleek te zijn, dat voegt een hele dimensie aan de puzzel toe :+

Plaatjes

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
:w Alex!

Was gezellig!

De mijne:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2792.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 29-09-2013 21:09 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:07:
[...]

:w Alex!

Was gezellig!

De mijne:

[afbeelding]
Ha, jij ook hier!

Was inderdaad erg gezellig. Ik wacht nog op de door jou georganiseerde technische meet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

GA!S schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:20:
[afbeelding]

Hier ook nog maar even dan. Elektrode afgebroken en in het blok gekomen. Bougies heb ik in juli vervangen. Maandag gaat de kop eraf en hoor ik meer over de schade. Met de camera gekeken en de zuiger zit vol met gruis, kleppen kunnen we pas zien als de kop los is.
Man man hoe klote is dat. :X Dat is wel echt pech hebben...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a157/AlfaRomeo166/Meeting%2015%20jarig%20bestaan%20Alfa%20Romeo%20166/DSCN0615.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Prachtig die 166's!!!! _/-\o_ <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja man, gaaf zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dikke pic zo 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Heel erg mooi hoor! Sowieso zijn 166's prachtig O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:40:
Heel erg mooi hoor! Sowieso zijn 166's prachtig O+ :9~
Ben jij toevallig 'n beetje een goede fotograaf? Ik denk dat wij nu best wat mooie plaatjes kunnen schieten samen!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-C8BXSMWC-G.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Als je dat dashboard kastje fixed kunnen er wat mooie interieur foto's bij. Je M45 is al vervangen zag ik :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2753.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2754.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2758.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2760.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2763.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2801.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/Alfa/20130928%20-%20Alfa%20Rit/Site/20130930%20-%20Alfa%20rit-2797.jpg

[ Voor 101% gewijzigd door KillaZ op 30-09-2013 19:22 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:18:
Als je dat dashboard kastje fixed kunnen er wat mooie interieur foto's bij. Je M45 is al vervangen zag ik :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er staat bij mij M25 op, maar vooruit 8)7

Vandaag op de lokale sloop een nieuw kastje, vloermat en middentunnelbekleding gescoord, en met de bekleder overlegd over een lederen bekleding over het dashboard (al dan niet plaatselijk).

Het wordt een plaatje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:53:
[...]

Ben jij toevallig 'n beetje een goede fotograaf? Ik denk dat wij nu best wat mooie plaatjes kunnen schieten samen!
[afbeelding]
Noem maar een tijd en datum.... heb de GTA afgelopen weekend met klei en wax behandelt, prachtig resultaat >:). Het is deze week nog mooi weer..... (hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__1337__ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:47:
[...]

Noem maar een tijd en datum.... heb de GTA afgelopen weekend met klei en wax behandelt, prachtig resultaat >:). Het is deze week nog mooi weer..... (hint)
U heeft DM! Shit, dan moet ik ook nog echt m'n best gaan doen met het poetsen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hoppa, weer 250 van de prijs van de 166 af :) Na de rit van afgelopen zaterdag is mij wel duidelijk dat ik 166 blijf rijden en er dus een 3.0 super voor in de plaats komt. Met die 8k per jaar kan dat makkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 01-10-2013 16:58 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:57:
Hoppa, weer 250 van de prijs van de 166 af :) Na de rit van afgelopen zaterdag is mij wel duidelijk dat ik 166 blijf rijden en er dus een 3.0 super voor in de plaats komt. Met die 8k per jaar kan dat makkelijk.
Toch echt lastig kwijt te raken die dingen. Zonde eigenlijk, want ze zijn prachtig en comfortabel.

Ik ben in ieder geval weer helemaal verliefd :+ O+
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NB3CRYJS-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat rijdt zo'n 166 V6 qua brandstof? Heb nog niet zo gekeken naar een 166 maar ben nieuwsgierig. Onderhoud is Alfa algemeen volgens mij en de motor is mits goed onderhouden onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Draagarmen en kachelradiator, dan heb je het duurste wel gehad

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de distributiewissel...1000+ euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Schaamteloze cross-post:

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-34.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-31.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-33.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-36.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-37.JPG

Nou, daar is ie dan. Electrode is flink geplet door de zuiger, stak uit de cilinderkop toen ze het blok opende. Uiteindelijk valt de schade inwendig nog mee, kop moet gevlakt worden en de zuiger moet worden afgedraaid, Lagers, cilinderbussen, zuigerveren, nokkenassen en kleppen zien er gelukkig nog goed uit, rest van het blok is ook in prima staat dus genoeg reden om maar eens flink te slikken en groen licht te geven voor revisie. Aangezien alles nu toch los ligt pakken ze preventief nog wat zaken mee zoals pakkingen, rubbers, vloeistoffen etc.

De oorzaak zie ik voorlopig nog in een foute las van de electrode. In het blok is geen enkele indicatie van externe schade of iets dergelijks. Tot nu toe wijst alles erop dat de bougie de oorzaak is en niet het gevolg van iets anders.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:37
/me zag kapotte bougie en wist dat dit pijn ging doen B)

*auw auw auw auw* :'( ;(

zuiger déjà vu hierzo ..

.. maar fijn dat je het ziet zitten om het weer goed te krijgen !! *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-10-2013 22:37 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Nog een geluk dat ik zowat op de afslag reed, als dat ding tussen de zuigerwand en de zuiger was gekomen had ik een groter probleem.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

En draai je nu helemaal zelf voor die schade op Gijs, of neemt de garage een deel voor z'n (verzekerings-) deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:41:
Vergeet de distributiewissel...1000+ euro :)
Of je sluit je aan bij de Alfa 166 club, laat je distributie door Ed doen, en je bent voor zo'n 500-600 klaar. Nog steeds geen klein bedrag, maar acceptabel. Ik heb de aan 3.0V6 niet meer of duurder onderhoud dan aan mn 2.2DCI van Renault, terwijl dat toch een hele beschaafde acceptabele auto is.

Verbruik ligt bij mij op 1 op 8,2 gemiddeld. Maar ik gebruik de auto alleen in vrije tijd met zware rechtervoet, ik vermoed dat je normaal wel 1op9-10 moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt vanzelf iets op mijn pad. Ik heb geen haast, rij een leuke 147 :) maar ik heb geleerd altijd de ogen open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:39:
[...]

Of je sluit je aan bij de Alfa 166 club, laat je distributie door Ed doen, en je bent voor zo'n 500-600 klaar. Nog steeds geen klein bedrag, maar acceptabel. Ik heb de aan 3.0V6 niet meer of duurder onderhoud dan aan mn 2.2DCI van Renault, terwijl dat toch een hele beschaafde acceptabele auto is.

Verbruik ligt bij mij op 1 op 8,2 gemiddeld. Maar ik gebruik de auto alleen in vrije tijd met zware rechtervoet, ik vermoed dat je normaal wel 1op9-10 moet kunnen halen.
Ja, €1000 is erg duur. Onderdelen kosten je volgens mij max €350/400? Mijn 2.5 V6 zit volgens de boorcomputer tegen de 1 op 12 aan, ben een erg rustige rijder.

Gister op me werk even 2 gebruikte bandjes voorop de 166 gelegd. Die erop zaten toen ik hem kocht waren uitgedroogd en gescheurd. Gelijk zelf goed uit gebalanceerd, en ze rijd weer super nu.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Is het schoonmaken van mijn remmen iets wat ik zelf kan? Ik hoor de laatste tijd wat geluidjes tijdens het remmen en google dat het schoonmaken veel problemen kan oplossen. Is dit is wat ik makkelijk zelf kan? Wiel eraf, remklauw losmaken?? Geen idee verders, en moet ik nog ergens op letten?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

KhaZ

Alfa Romeo

Reken op minstens een paar uur werk als je het nog nooit gedaan hebt, e.e.a. kan goed vast zitten.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:39:
[...]

Vervolgens moet je nog heen en weer rijden naar het uiterste puntje van Zuid Nederland en weer terug, je hebt geen factuur etc etc...... dan maar liever wat extra's betalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

KhaZ

Alfa Romeo

Af en toe heb ik ook liever een bon en niet zwart, dan heb je er tenminste garantie op.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Pagina: 1 ... 36 ... 118 Laatste