Sowieso is het een hele vervelende reparatie.. die dynamo's zitten vaak op onmogelijke plekken bij Alfa's.. zeker bij de V6en.
Dat had ik inderdaad ook begrepen; ondanks dat ik slechts een 1,9 jtd heb was het een erg lastig te bereiken plek en had men de nodige manuren nodig om 't ding te monteren. Kerel van 't hostel zei ook al dat ik in weze geluk had dat 't hier in Hongarije gebeurde en de kans om een riant hogere rekening in NL behoorlijk groter zou zijn.__1337__ schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:39:
Sowieso is het een hele vervelende reparatie.. die dynamo's zitten vaak op onmogelijke plekken bij Alfa's.. zeker bij de V6en.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Ben weer terug van twee weken Italië, was prachtig allemaal echter vond de 156 het wat minder...
Heb waarschijnlijk mijn vliegwiel kapot gereden. Kan niet meer normaal gas geven zonder een hevige trilling/schudden van de auto.
Volgende week maar ff definitieve diagnose laten stellen door Len Jansen en kostenplaatje
Ik gok zo dat het minimaal naar de 1000 euro gaat (koppeling, vliegwiel, krukaskeerring en arbeidsloon).
Het lange file rijden voor de Gotthard was denk ik de druppel. Toch een erg mooie rit gemaakt. 1245km enkele reis, waar ik incl stops en files 15 uur over gedaan heb. Het is dat ik een hele grote dakkoffer heb, anders was de gemiddelde snelheid nog iets hoger
Heb waarschijnlijk mijn vliegwiel kapot gereden. Kan niet meer normaal gas geven zonder een hevige trilling/schudden van de auto.
Volgende week maar ff definitieve diagnose laten stellen door Len Jansen en kostenplaatje

Ik gok zo dat het minimaal naar de 1000 euro gaat (koppeling, vliegwiel, krukaskeerring en arbeidsloon).
Het lange file rijden voor de Gotthard was denk ik de druppel. Toch een erg mooie rit gemaakt. 1245km enkele reis, waar ik incl stops en files 15 uur over gedaan heb. Het is dat ik een hele grote dakkoffer heb, anders was de gemiddelde snelheid nog iets hoger
Waiting on the world to change
Ik voel me al een halve beunhaas! tijdelijke fix van de ashoes van gisteren lijkt te houden, mijn velg is nog schoon.
* thijszor wacht wel even met 't verzamelen van andere upgrades en reparaties, kan 't mooi gecombineerd worden
* thijszor wacht wel even met 't verzamelen van andere upgrades en reparaties, kan 't mooi gecombineerd worden
DMF is idd erg klote als die stuk is, kost een enorme smak met geld.pinda powerrr schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:35:
Ben weer terug van twee weken Italië, was prachtig allemaal echter vond de 156 het wat minder...
Volgende week maar ff definitieve diagnose laten stellen door Len Jansen en kostenplaatje![]()
Dan heb ik de terugrit vanuit italie net iets anders gedaan, 1520km in 15uur incl stops
Al was het gemiddeld verbruik in DSL 1 op 12,5
Maar aangezien dit een foto-topic is, post ik hier ook maar eens een foto van mijn jtd.
Nette tijd
Maar had jij ook kleine kids bij je? Moest af en toe wel stoppen natuurlijk. Daarnaast gaat hard rijden, bergen, een giga dakkoffer en een volle kofferbak niet samen met zuinig rijden. Dus voor de zekerheid twee keer getankt. Achteraf gezien was een keer tanken genoeg geweest trouwens.
Heengaande weg heb ik toch nog redelijk netjes 1op 16 gereden, terugweg heb ik maar niet gekeken, vanwege beter weer en een rustige Autobahn heb ik daar gewoon het gaspedaal wat verder ingetrapt.
Maar had jij ook kleine kids bij je? Moest af en toe wel stoppen natuurlijk. Daarnaast gaat hard rijden, bergen, een giga dakkoffer en een volle kofferbak niet samen met zuinig rijden. Dus voor de zekerheid twee keer getankt. Achteraf gezien was een keer tanken genoeg geweest trouwens.
Heengaande weg heb ik toch nog redelijk netjes 1op 16 gereden, terugweg heb ik maar niet gekeken, vanwege beter weer en een rustige Autobahn heb ik daar gewoon het gaspedaal wat verder ingetrapt.
Waiting on the world to change
Nee, geen kidspinda powerrr schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:35:
Nette tijd![]()
Alleen een vriendin en de rest van de auto vol met tent+bagage, geen dakkoffer oid. Dus dat scheelt idd wel.
Ik heb maar 1x hoeven tanken, net na de grens zwitserland-duitsland. Maar thuis was de tank aardig leeg en ik was met een volle tank vertrokken
Maar de max snelheid was 222km/u
3x gestopt in totaal, net in zwitserland, net in duitsland (om oa te tanken) en om even wat te eten halverwege duitsland. Weinig oponthoud gehad, alleen voor de gothard tunnel wat drukte, maar net als alle zwitsers gewoon even een kleine bypass via het tankstation genomen
De gehele vakantie lag het gemiddelde op 1 op 14,5.. Bergen...
[ Voor 13% gewijzigd door Lieuwe15 op 16-08-2013 08:59 ]
Heeft iemand ooit een kapotte ABS-pomp gehad op een 147?
De mijne staat nu bij de garage om de remblokken achter te laten vervangen en hij had een ratel in de uitlaat (dat bleek de ABS-pomp te zijn die ik hoorde). De machine duikt nu regelmatig de ABS in zonder reden, omdat de pomp het dus niet meer begrijpt. Het is nu een afweging om het te laten maken, of gewoon zo te houden.
Ik heb deze wagen gekocht voor €500 en de APK zit er nog op tot 02-14. Als het nu voor een appel en een ei gemaakt kan worden wil ik het nog wel doen. Anders rij ik 'm af tot z'n APK en gooi ik 'm wel weer de deur uit (wel jammer, want de rest is 100%).
De mijne staat nu bij de garage om de remblokken achter te laten vervangen en hij had een ratel in de uitlaat (dat bleek de ABS-pomp te zijn die ik hoorde). De machine duikt nu regelmatig de ABS in zonder reden, omdat de pomp het dus niet meer begrijpt. Het is nu een afweging om het te laten maken, of gewoon zo te houden.
Ik heb deze wagen gekocht voor €500 en de APK zit er nog op tot 02-14. Als het nu voor een appel en een ei gemaakt kan worden wil ik het nog wel doen. Anders rij ik 'm af tot z'n APK en gooi ik 'm wel weer de deur uit (wel jammer, want de rest is 100%).
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
2ehands pompje scoren en erop schroeven zou niet te veel moeten kosten.Theimon schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:14:
Heeft iemand ooit een kapotte ABS-pomp gehad op een 147?
Als je het voor 500 gefixt krijgt is het nog een koopje voor die hele auto zou ik zeggen.
de betaler vervuilt
Ik heb abs pompen van een 156 liggen voor 50 euro. Dikke kans dat die hetzelfde zijn.
Pomp is dus met computer erop. Meestal is het ook de computer die stuk gaat.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Inderdaad
, ben op het moment in onderhandeling voor 4 velgen te coaten en distributieriem + waterpomp + spanrollen te vervangen en wat roestplekken te laten bewerken en met nieuw plaat materiaal.
Als ik op 1200euro uit kom mag ik blij zijn! ook voor een alfa 147, en al voor 300 euro nieuwe interieur parts gekocht, lang leve ebay ( wel orgineel )
Auto nog geen maand in het bezit ( en ja ik wist dat die mankementjes erop zaten toen ik hem kocht )
Maar de prijs was er ook naar, nu weet ik in iedergeval hij verder helemaal goed is en met de kilometer stand van 112.000 kan ik er nog wel even mee voorruit.
Dus als we het nu zo'n beetje uit rekenen heb ik er bij elkaar zo'n 2900 voor betaald.
Als ik op 1200euro uit kom mag ik blij zijn! ook voor een alfa 147, en al voor 300 euro nieuwe interieur parts gekocht, lang leve ebay ( wel orgineel )
Auto nog geen maand in het bezit ( en ja ik wist dat die mankementjes erop zaten toen ik hem kocht )
Maar de prijs was er ook naar, nu weet ik in iedergeval hij verder helemaal goed is en met de kilometer stand van 112.000 kan ik er nog wel even mee voorruit.
Dus als we het nu zo'n beetje uit rekenen heb ik er bij elkaar zo'n 2900 voor betaald.
[ Voor 47% gewijzigd door Mektheb op 21-08-2013 12:20 ]
Dat zal goed dezelfde kunnen zijn inderdaadSpecht schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:17:
Ik heb abs pompen van een 156 liggen voor 50 euro. Dikke kans dat die hetzelfde zijn.
En het is echt mechanisch geratel wat ik hoor als ik vanuit stilstand, dat klinkt niet als een kapotte computer. Ik krijg ook geen ABS storing op het dashboard (wel een motorstoring, maar dat is een defecte lambdasensor
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
ABS pomp vervangen is simpel. Die zit met 2 moeren vast. Verder nog de remleidingen loshalen (wel veel wd40 gebruiken anders draai je al snel de wartels kapot) en de leidingen niet buigen. En nog een stekker loshalen. Zou in een garage max 30 min werk moeten zijn.
Wat voor motor ligt erin je 147? Want ik heb ook nog nooit gehoord van een mechanische ratel bij kapotte abs... Als het een 16v TS blok is, dan zou ik maar is achterhalen of het niet uit je motor komt, want als je drijfstanglager(s) eruit ligt dan kun je er een nieuw blok in gaan gooien.
Wat voor motor ligt erin je 147? Want ik heb ook nog nooit gehoord van een mechanische ratel bij kapotte abs... Als het een 16v TS blok is, dan zou ik maar is achterhalen of het niet uit je motor komt, want als je drijfstanglager(s) eruit ligt dan kun je er een nieuw blok in gaan gooien.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
En over drijfstanglagers gesproken... heb nog wat leuke horror plaatjes van een "gereviseerde" 16v TS motor die ik ingeruild heb gekregen.
Alleen heeft de kerel in kwestie een verkeerde olieaanzuig korf geplaatst waardoor de motor continue met te weinig olie gelopen heeft... en als er wel iets is waar een TS extreem gevoelig voor is, dan is het te weinig oliesmering. Epic fail dus.

Alleen heeft de kerel in kwestie een verkeerde olieaanzuig korf geplaatst waardoor de motor continue met te weinig olie gelopen heeft... en als er wel iets is waar een TS extreem gevoelig voor is, dan is het te weinig oliesmering. Epic fail dus.

Het is een 1.6 TS inderdaad (77KW). De garage wist mij te vertellen dat het de ABS Pomp was. Je voelt de wagen ook remmen in ABS (ongeacht snelheid of mate van remmen en hij doet het niet continu).
Het klonk in mijn oren als losse delen in de uitlaat met in het ergste geval losse delen in de kat (wat echt veel te duur is om te vervangen), maar dat bleek het dus niet zijn.
Die foto's zien er uit zeg
Edit: Ik krijg zojuist bericht dat de blokken zijn vervangen. Ze hadden nu ook de tijd om hem uit te lezen. De ABS geeft wel een storing bij uitlezen, maar de dashboardmelding blijft uit
Maar het is toch de ABS ecu, waardoor de pomp verkeerd wordt aangestuurd.
Het klonk in mijn oren als losse delen in de uitlaat met in het ergste geval losse delen in de kat (wat echt veel te duur is om te vervangen), maar dat bleek het dus niet zijn.
Die foto's zien er uit zeg
Edit: Ik krijg zojuist bericht dat de blokken zijn vervangen. Ze hadden nu ook de tijd om hem uit te lezen. De ABS geeft wel een storing bij uitlezen, maar de dashboardmelding blijft uit
[ Voor 24% gewijzigd door Theimon op 21-08-2013 13:30 ]
Dikke kans dat het lampje in het dashboard eruit is gehaald (voor de verkoop).
Dat verwacht ik ook ja, helemaal als je hem uitleest geeft hij een waarde aan, tenzij er bij de melding staat ecu heeft een error gelokaliseerd maar vond het niet belangerijk genoeg om een lampje te laten branden ( iets in die trant)
Maar met vermogens verlies etc verwacht ik wel dat dit als "ernstig zou moeten beschreven zijn"
Maar met vermogens verlies etc verwacht ik wel dat dit als "ernstig zou moeten beschreven zijn"
Kom net van de garage af en nee, die zit er nog inSpecht schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:51:
Dikke kans dat het lampje in het dashboard eruit is gehaald (voor de verkoop).
Met de nieuwe blokken remt ie uiteraard wel beter en het is gewoon rijdbaar. Alleen met ABS erbij stuurt ie wat minder met remmen natuurlijk.
Ik twijfel nog of ik de pomp vervang....op een gegeven moment zal ik wel een keer zat worden....
Verwijderd
Om nog maar te zwijgen over je veiligheid.... Verre van ideale remweg zo natuurlijk. Raad toch sterk aan het op te lossen.Theimon schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:11:
[...]
Kom net van de garage af en nee, die zit er nog inbij het uitlezen is ie blijkbaar wel een paar keer aangegaan. Net de wagen terug gereden en het ABS doet vrolijk mee. Ze hebben geprobeerd de errors te wissen, maar dat ging niet. Ook die van de lambdasonde blijft er in zitten.
Met de nieuwe blokken remt ie uiteraard wel beter en het is gewoon rijdbaar. Alleen met ABS erbij stuurt ie wat minder met remmen natuurlijk.
Ik twijfel nog of ik de pomp vervang....op een gegeven moment zal ik wel een keer zat worden....
En waarmee is de ABS uitgelezen? Als dat met Fiatecuscan gebeurt, dan willen de ECU's daar nog wel eens niet op reageren. Met een Examiner die de dealert heeft gaat echt elk lampje uit...
Precies dat is volgens mij het verschil ook tussen de 2 de 1 kost amper iets en de ander is al gauw rond de 100 euro en een stuk beter.__1337__ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:22:
En waarmee is de ABS uitgelezen? Als dat met Fiatecuscan gebeurt, dan willen de ECU's daar nog wel eens niet op reageren. Met een Examiner die de dealert heeft gaat echt elk lampje uit...
Zou de GTV het er niet mee eens zijn dat ie te koop staat? Wilde net wegrijden opeens een tikkend geluid uit de kop. Lijkt weer op een klepstoter. Morgen de kleppendeksel er maar is afgooien voor visuele controle.
En als dat in orde is maar een olieflush proberen en nieuwe olie erin.
Als het probleem daarmee niet opgelost is, dan gaat de GTV uit de verkoop en trek ik hem in onderdelen uit elkaar, geen zin om er nog geld in te stoppen, want dan ga ik gewoon de 155 rijdend maken.
Vandaag kleppendeksel eraf gehad en niks geks te zien. Geen vervuiling. Nokkenassen prima. En tijdens ritje naar mijn sleutelhok hield het tikken ineens op.
Voorlopig maar even aankijken en anders toch maar een keer flushen en nieuwe olie erop.
En als dat in orde is maar een olieflush proberen en nieuwe olie erin.
Als het probleem daarmee niet opgelost is, dan gaat de GTV uit de verkoop en trek ik hem in onderdelen uit elkaar, geen zin om er nog geld in te stoppen, want dan ga ik gewoon de 155 rijdend maken.
Vandaag kleppendeksel eraf gehad en niks geks te zien. Geen vervuiling. Nokkenassen prima. En tijdens ritje naar mijn sleutelhok hield het tikken ineens op.
Voorlopig maar even aankijken en anders toch maar een keer flushen en nieuwe olie erop.
[ Voor 21% gewijzigd door Specht op 22-08-2013 19:29 ]
Een Examiner voor 100 euro? Waar?Mektheb schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:25:
[...]
Precies dat is volgens mij het verschil ook tussen de 2 de 1 kost amper iets en de ander is al gauw rond de 100 euro en een stuk beter.
Dan bedoel jij waarschijnlijk iets anders als ik__1337__ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:14:
[...]
Een Examiner voor 100 euro? Waar?Die dingen zijn goud waard bij executieveilingen en gaan geregeld ruim over de € 1.000 heen. Dat is trouwens wel echt top apparatuur... daar kan je zelfs een V6 TB mee uitlezen uit het jaar noach.
Ik heb sinds kort een vaag probleem met mijn 147 JTDM '07. Af en toe (zeg 1 op de 10 keer) bij een koude start krijg ik de melding "Vervuilingsfilter verstopt" tijdens het starten, starten duurt ook een secondje langer.
De auto is uitgelezen bij de garage en vervuilingsfilter is voor 54% vol en ze hadden verder ook niet echt een idee wat het probleem was want de regeneratie lijkt wel gewoon te werken. Iemand ooit deze melding gehad?
De auto is uitgelezen bij de garage en vervuilingsfilter is voor 54% vol en ze hadden verder ook niet echt een idee wat het probleem was want de regeneratie lijkt wel gewoon te werken. Iemand ooit deze melding gehad?
Vervuilingsfilter = roetfilter?
Uitgelezen en er staat 54% ? Niet ff zelf gekeken of ie niet verstopt zit oid, uitlezen is natuurlijk ook niet alles.
Als ik dit zo allemaal lees tegenwoordig (niet alleen hier) dan wil ik echt nooit een moderne diesel rijden. Continue alleen maar gezeik met EGR-kleppen, roetfilters, regeneratie, vervuilde inlaat en al die ongein. Alleen maar omdat de overheid er zulke debiele eisen aan stelt...
Ik vind een roetfilter sowiezo een beetje een vreemd idee. Hij houd de hoeveelheid roet tegen die de lucht in gaat, maar een keer in de zoveel tijd dan zorgt de regeneratie ervoor dat al die roet alsnog in een keer in de lucht terecht komt, why the fuck zit dat filter er dan als die troep één keer in de zoveel tijd toch de lucht in gaat...
Of snap ik het dan gewoon niet
Uitgelezen en er staat 54% ? Niet ff zelf gekeken of ie niet verstopt zit oid, uitlezen is natuurlijk ook niet alles.
Als ik dit zo allemaal lees tegenwoordig (niet alleen hier) dan wil ik echt nooit een moderne diesel rijden. Continue alleen maar gezeik met EGR-kleppen, roetfilters, regeneratie, vervuilde inlaat en al die ongein. Alleen maar omdat de overheid er zulke debiele eisen aan stelt...
Ik vind een roetfilter sowiezo een beetje een vreemd idee. Hij houd de hoeveelheid roet tegen die de lucht in gaat, maar een keer in de zoveel tijd dan zorgt de regeneratie ervoor dat al die roet alsnog in een keer in de lucht terecht komt, why the fuck zit dat filter er dan als die troep één keer in de zoveel tijd toch de lucht in gaat...
Of snap ik het dan gewoon niet
Het roetfilter doet eens in de zoveel tijd een regeneratie, dat is een verbranding van de verzamelde roetdeeltjes. Bij het verbranden worden de roetdeeltjes omgezet in de onschadelijke stoffen kooldioxide en water.
Als het roetfilter gaat regenereren gaat de motor de brandstof extra laat inspuiten waardoor de uitlaargastemperaturen hoog oplopen en zo de roetdeeltjes verbrand.
Dus het doet wel degelijk iets.
Alleen zou ik dat ding er zsm onderweg halen en uitprogrammeren. Gelukkig heb ik geen roetfilter, maar alleen maar last van de EGR en heb ik die er dus ook al uit gehaald
.
EGR is uitlaatgassen terug naar de inlaat brengen en dit zorgt voor verstopte inlaatspruitstukken (doordat de brandstof direct ingespoten wordt zorgt dat ook niet meer voor reinigende werking (zie de jts blokken, verkoolde kleppen))
Als het roetfilter gaat regenereren gaat de motor de brandstof extra laat inspuiten waardoor de uitlaargastemperaturen hoog oplopen en zo de roetdeeltjes verbrand.
Alleen zou ik dat ding er zsm onderweg halen en uitprogrammeren. Gelukkig heb ik geen roetfilter, maar alleen maar last van de EGR en heb ik die er dus ook al uit gehaald
EGR is uitlaatgassen terug naar de inlaat brengen en dit zorgt voor verstopte inlaatspruitstukken (doordat de brandstof direct ingespoten wordt zorgt dat ook niet meer voor reinigende werking (zie de jts blokken, verkoolde kleppen))
[ Voor 16% gewijzigd door Lieuwe15 op 22-08-2013 15:07 ]
Niet dat ik me er ooit druk om ga maken, ik ga toch nooit diesel rijden. Non-turbo diesels zijn vaak niet vooruit te branden, en turbo diesels vind ik niet fijn rijden imo (als de turbo mee doet is het feest, maar daar voor en daarna is het niks). Ik kan er gewoon niet relaxed inrijden, de momenten waar de turbo er in komt zijn te onvoorspelbaar en kan er niet soepel mee rijden, omdat ik niet ineens die vermogenstoename verwacht...
Met mijn huidige (benzine) auto heb ik mijn maximale koppel bij 3100 toeren (max vermogen bij 5200, maar daar kom ik bijna nooit), maar vanaf 2000 tot aan 6000 toeren trekt ie gewoon lekker door, de koppel curve is gewoon veel langer, minder stijl zeg maar.
Met mijn huidige (benzine) auto heb ik mijn maximale koppel bij 3100 toeren (max vermogen bij 5200, maar daar kom ik bijna nooit), maar vanaf 2000 tot aan 6000 toeren trekt ie gewoon lekker door, de koppel curve is gewoon veel langer, minder stijl zeg maar.
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 22-08-2013 15:23 ]
Het is even anders rijden, maar je moet alleen niet veel verwachten in het gebied van 0-1600 toeren, daarboven begint de turbo mee te doen en blijft ook doorgaan tot 4500 toeren.
Van 1800-4000 toeren heb ik 300+Nm en tussen 1900 en en 3300 heb ik minimaal 360Nm tot mijn beschikking. Boven de 4000 bouwt het langzaam af tot bij 4500 toeren op ongeveer 270Nm uit te komen.
Je hebt niet het mooie rustige koppelopbouw van een benzinemotor
Bij normaal dagelijks rijden kun je prima inschatten en timen wanneer de turbo erin komt. Dus net even een klein tikje eerder gasgeven als je in gaat halen.
Ik was eerst ook een benzine-persoon (ben ik nog steeds wel wat), maar ik heb nu 2 jaar een diesel en bevalt mij prima, mede dankzij dat ik zelf de software van 150 naar 180pk heb gebracht is het echt beestachtig (370nm koppel).
En in de bochten is het totaal anders rijden en veel voorzichtiger op het gas, want bocht + turbo die erin schopt=asr, mits je niet oplet en met het gas speelt.
Maar ik moet bekennen, liever een busso dan een jtd
Van 1800-4000 toeren heb ik 300+Nm en tussen 1900 en en 3300 heb ik minimaal 360Nm tot mijn beschikking. Boven de 4000 bouwt het langzaam af tot bij 4500 toeren op ongeveer 270Nm uit te komen.
Bij normaal dagelijks rijden kun je prima inschatten en timen wanneer de turbo erin komt. Dus net even een klein tikje eerder gasgeven als je in gaat halen.
Ik was eerst ook een benzine-persoon (ben ik nog steeds wel wat), maar ik heb nu 2 jaar een diesel en bevalt mij prima, mede dankzij dat ik zelf de software van 150 naar 180pk heb gebracht is het echt beestachtig (370nm koppel).
En in de bochten is het totaal anders rijden en veel voorzichtiger op het gas, want bocht + turbo die erin schopt=asr, mits je niet oplet en met het gas speelt.
[ Voor 14% gewijzigd door Lieuwe15 op 22-08-2013 15:53 ]
Vandaag nog een dagje werken en dan VAKANTIE! Zondag met de gt richting Italie. Ik ga van alles wat een beetje italiaans is foto's maken. Na mijn terugkomst zal ik es wat foto's van mijn gt'tje posten en hopelijk nog wat ander italiaans ijzer:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Maar gechipte turbodiesels is niet echt de maatstaaf voor de normale diesel. Mijn vaders X3 2.0D heeft tussen 2500-3000rpm een korte opleving. Alles eronder of erboven is compleet zinloos.Lieuwe15 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:48:
Het is even anders rijden, maar je moet alleen niet veel verwachten in het gebied van 0-1600 toeren, daarboven begint de turbo mee te doen en blijft ook doorgaan tot 4500 toeren.
Gechipte turbodiesels is een ander verhaal, die voelen imho erg bezine achtig aan. Ze trekken vanuit een lager toerental gewoon harder dan een benzine, maar gaan inderdaad ook gewoon door tot 't rode gebied.
Dat wil de overheid je idd laten geloven, helaas is het in de praktijk niet zo.Lieuwe15 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:05:
Het roetfilter doet eens in de zoveel tijd een regeneratie, dat is een verbranding van de verzamelde roetdeeltjes. Bij het verbranden worden de roetdeeltjes omgezet in de onschadelijke stoffen kooldioxide en water.
Oude diesels stoten groten roetdeeltjes uit, vandaar die zware pluimen die je ziet, een roetfilter houdt die tegen maar tijdens regeneren komt een gigantische bak fijnstof uit. Nu is gebleken dat het veel schadelijker is om die fijnstof in te ademen, briljant plan dus.
Bovendien blijft er as achter in de roetfilter waardoor ze meestal rond de 200K toe zijn aan vervanging.

Mijn 2.4 heeft ook een roetfilter en regenereerd om de 3 a 400km, dit roetfilter is namelijk hetzelfde als op de 1.9 modelletjes die elke 1000km regeneren, hij is dus te klein voor de 2.4

En vanwege EGR shit en inlaat problemen gaat mijn 159 weg, heb hem ingeruild voor een Civic Hybrid.
De 2.4 is een fijn blok (als ie het doet) maar met moeite 1 op 14 halen en een gewicht van 1655KG is niet meer van deze tijd, een 159 stuurt erg lekker in de bochten, op het rechte stuk of de snelweg is het een behoorlijk zenuwachtige auto, dat had ik ook al met een 147 die ik eerder had.
Zeg Martien, doe eens niet. Krijg weer heimwee naar die GTV. ;+
de betaler vervuilt
grmpf .. ik heb met mijn 156 niet veel geluk met mijn uitlaat .. nu scheurt de aanzetting van de buis van cil. 4 op de buis van cil. 1 weer door .. dus dat gaat niet heel lang duren dan heb ik Harley-herrie
Op www.onderdelenlijn.nl even een oproep voor een spruitstuk gezet. Kweet niet of dit te lassen is. Kost weer centen iig.
Net achter nieuwe schokbrekers laten zetten. Gewoon in het rijden niet veel verschil, maar bij de wat mallere hobbels gaat het nu gewoon gecontroleerd. Zelfs laatst met 4 volwassenen erin deed ie het perfect en dat was eerder wel anders.. zit niet voor niks een slijtspoor in een wielkuip achter
btw van de week 17" 6 spaak velgen monteren en gaan de teledials er vanonder. Zal wel ff wennen zijn!
Op www.onderdelenlijn.nl even een oproep voor een spruitstuk gezet. Kweet niet of dit te lassen is. Kost weer centen iig.
Net achter nieuwe schokbrekers laten zetten. Gewoon in het rijden niet veel verschil, maar bij de wat mallere hobbels gaat het nu gewoon gecontroleerd. Zelfs laatst met 4 volwassenen erin deed ie het perfect en dat was eerder wel anders.. zit niet voor niks een slijtspoor in een wielkuip achter

btw van de week 17" 6 spaak velgen monteren en gaan de teledials er vanonder. Zal wel ff wennen zijn!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Voor de registerrit zijn we al met 58. Je hebt nog een maand om er ééntje uit te zoekenGA!S schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:22:
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Dacht ik al, zo'n fijne GTV die ook lekker op lpg loopt vergeet je niet gauw...GA!S schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:22:
Ik heb zaterdag je GTV niet gezien hoor Martien? Hoelaat was je er?
Ik was er vanaf een uur of één, en gebleven tot het eind van de middag.__1337__ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:35:
Ik heb zaterdag je GTV niet gezien hoor Martien? Hoelaat was je er?
Ah op die manier, dan kwam je vlak na ons. Heb ik je helemaal gemist denk ik!
Hebben anderen hier ervaringen met Alfa's op LPG? Ik kwam deze toevallig tegen en als je dan even gaat rekenen is dat toch wel erg leuk en voordelig rijden. Maarja, de grote vraag is hoe betrouwbaar is en blijft het allemaal en loop je niet tegen een gigantische berg extra onderhoud aan? Tov de huidige diesel zou ik dan wel iedere 1,5 jaar voor distributie moeten denk ik. http://www.autoscout24.nl...aspx?id=236718875&asrc=st
Ben overigens niet op zoek naar wat anders eigenlijk, maarja rondkijken blijft leuk ;-)
Ben overigens niet op zoek naar wat anders eigenlijk, maarja rondkijken blijft leuk ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 26-08-2013 14:56 ]
Gietijzer? is wel te lassen. Eerst het werkstuk goed heet stoken anders gaat het van kwaad tot erger.ing._Buttje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:04:
grmpf .. ik heb met mijn 156 niet veel geluk met mijn uitlaat .. nu scheurt de aanzetting van de buis van cil. 4 op de buis van cil. 1 weer door .. dus dat gaat niet heel lang duren dan heb ik Harley-herrie![]()
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
16v TS spruitstukken zijn niet van gietijzer btw. Ik heb CF1 en CF2 exemplaren (zonder katalysators dus) liggen voor 40 euro p stuk.
Rij zelf ook 1.8 CF3 op LPG, werkt perfect. Zo te zien heeft hij ook een Vialle LPi systeem, en de pomp is net vervangen. De LPG pomp gaat tegenwoordig zo'n 100dkm mee, tenzij je eerder de olie laat bijvullen (die schijnt eruit te gaan, met de LPG mee).Sander schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:52:
Hebben anderen hier ervaringen met Alfa's op LPG? Ik kwam deze toevallig tegen en als je dan even gaat rekenen is dat toch wel erg leuk en voordelig rijden. Maarja, de grote vraag is hoe betrouwbaar is en blijft het allemaal en loop je niet tegen een gigantische berg extra onderhoud aan? Tov de huidige diesel zou ik dan wel iedere 1,5 jaar voor distributie moeten denk ik. http://www.autoscout24.nl...aspx?id=236718875&asrc=st
Rij je met 90 achter een vrachtwagen op 10m afstand: 1 op 13, normaal rijden 1 op 10-11, lekker doorrijden zoals ik reken op 1 op 8-9.
Vergeleken met diesel is het grote nadeel dat je elke 300-400km moet tanken, minstens 2x zo vaak als diesel. Normaal gesproken betaal je in vergelijking met benzine zo'n €90 meer per kwartaal aan WB.
Heb zelf ook naar deze auto gekeken, ziet er interessant uit.
Eigenaar is ook actief op de AR156C, daar staatie ook te koop.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Zo, 166 is verkocht.
Nu nog de originele dakdragers, extra mattenset, extra slot voor kofferbak, extra plasticje voor raam (dat altijd breekt en bijna niet te koop is) en de loadlink op marktplaats.
Einde van deze week gaat de Brera in de verkoop. Ik krijg een leaseauto (geen alfa) en naast de volvo van mijn vriendin een derde auto voeren is toch wat overdreven.
Stiekem huil ik toch van binnen
Nu nog de originele dakdragers, extra mattenset, extra slot voor kofferbak, extra plasticje voor raam (dat altijd breekt en bijna niet te koop is) en de loadlink op marktplaats.
Einde van deze week gaat de Brera in de verkoop. Ik krijg een leaseauto (geen alfa) en naast de volvo van mijn vriendin een derde auto voeren is toch wat overdreven.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Das een specifiek Vialle kwaaltje van 5 a 10 jaar terug ongeveer, slechte kwaliteit, andere merken hebben daar minder/geen last van.KhaZ schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:13:
[...]
Rij zelf ook 1.8 CF3 op LPG, werkt perfect. Zo te zien heeft hij ook een Vialle LPi systeem, en de pomp is net vervangen. De LPG pomp gaat tegenwoordig zo'n 100dkm mee, tenzij je eerder de olie laat bijvullen (die schijnt eruit te gaan, met de LPG mee).
Rij je met 90 achter een vrachtwagen op 10m afstand: 1 op 13, normaal rijden 1 op 10-11, lekker doorrijden zoals ik reken op 1 op 8-9.
Vergeleken met diesel is het grote nadeel dat je elke 300-400km moet tanken, minstens 2x zo vaak als diesel. Normaal gesproken betaal je in vergelijking met benzine zo'n €90 meer per kwartaal aan WB.
Heb zelf ook naar deze auto gekeken, ziet er interessant uit.
Eigenaar is ook actief op de AR156C, daar staatie ook te koop.
Klopt, het ontwerp van de pomp is gewoon slecht qua duurzaamheid. Hij doet z'n werk prima, maar na 100dkm is het gewoon afgelopen.. ook de pompen die nu verkocht worden (van het LPi systeem iig.) volgens de reviseur van de mijne (paar maanden terug een gereviseerde geplaatst).GoldenSample schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:07:
[...]
Das een specifiek Vialle kwaaltje van 5 a 10 jaar terug ongeveer, slechte kwaliteit, andere merken hebben daar minder/geen last van.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ja das niet leuk.. welke motor heeft je brera? Mooie wagen..JaQ schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:46:
Zo, 166 is verkocht.
Ik heb inmiddels meer dan een miljoen km's met Alfa's op lpg gereden en ik heb welgeteld 3x een pomp moeten vervangen in 15 jaar. Allemaal Vialle en allemaal LPi. LPG specifieke problemen. zijn er nauwelijks, dat vervangen van pompen zie ik maar als groot onderhoud, je kunt het net treffen. Zelfde als bij een JTD waar de turbo stuk kan gaan, je kunt geluk hebben of je hebt een keer pech. LPG is alleen wat kieskeuriger op het goed functioneren van de ontsteking. Iets beter opletten dus wanneer je je bougies vervangt. Ook een defecte bobine merk je op LPG eerder dan op benzine. Verder slijten die blokken niet harder dan een TS op benzine. Ik heb met iedere auto minimaal 100.000 gereden en ze zijn met ruim over de 250.000 km op de klok verocht. Mijn ervaring met Alfa's op gas is zo goed dat ik inmiddels voor de 2e keer een V6 zelf heb laten ombouwen.Sander schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:52:
Oh ja, had ik al gemeld dat ik een rijdende frietkraam een schop heb gegeven om weer een V6 op gas te kunnen rijden, was ik toch bijna vergeten om op diesel te ranten in een LPG topic.
de betaler vervuilt
Wat vraag je voor die dakdragers?JaQ schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:46:
Zo, 166 is verkocht.
Hoe kan je een defecte bobine eigenlijk merken? Hij loopt dan toch 'gewoon' op een cilinder minder?GA!S schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:05:
[...]
Ik heb inmiddels meer dan een miljoen km's met Alfa's op lpg gereden en ik heb welgeteld 3x een pomp moeten vervangen in 15 jaar. Allemaal Vialle en allemaal LPi. LPG specifieke problemen. zijn er nauwelijks, dat vervangen van pompen zie ik maar als groot onderhoud, je kunt het net treffen. Zelfde als bij een JTD waar de turbo stuk kan gaan, je kunt geluk hebben of je hebt een keer pech. LPG is alleen wat kieskeuriger op het goed functioneren van de ontsteking. Iets beter opletten dus wanneer je je bougies vervangt. Ook een defecte bobine merk je op LPG eerder dan op benzine. Verder slijten die blokken niet harder dan een TS op benzine. Ik heb met iedere auto minimaal 100.000 gereden en ze zijn met ruim over de 250.000 km op de klok verocht. Mijn ervaring met Alfa's op gas is zo goed dat ik inmiddels voor de 2e keer een V6 zelf heb laten ombouwen.
Oh ja, had ik al gemeld dat ik een rijdende frietkraam een schop heb gegeven om weer een V6 op gas te kunnen rijden, was ik toch bijna vergeten om op diesel te ranten in een LPG topic.
2.2 JTS Olie verbruik is ongeveer 0,2 liter in de laatste 20k kilometer. Waarschijnlijk enkel veroorzaakt door mijn eigen overdreven olie pijl gedrag door de olieverbruik reputatie van dit blokKhaZ schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:35:
Ja das niet leuk.. welke motor heeft je brera? Mooie wagen..
Ehhmmm... nog niet over nagedacht. Ik zie online belachelijke bedragen voor die dingen, maar heb geen idee wat echt gangbaar is. 75 piek of zo?
Ik heb er geen handleiding bij, die kan je hier vinden handleiding
Stuur anders een PB.
Op lpg merk je ongeveer hetzelfde als met een slechte bougie, ontsteking die dienst weigert bij vollast. Gaat niet van het ene op het andere moment. Ook bij vochtig weer merk je overslaan en inhouden als je in een te hoge versnelling optrekt.__1337__ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:48:
[...]
Hoe kan je een defecte bobine eigenlijk merken? Hij loopt dan toch 'gewoon' op een cilinder minder?
de betaler vervuilt
JaQ, wat voor 166 had je eigenlijk? 
Gevonden, ziet er uit als een hele strakke 166!
Mag ik vragen hoeveel je er voor heb mogen ontvangen?
[ Voor 61% gewijzigd door KillaZ op 28-08-2013 12:42 ]
K to the KillaZ
Geen liefhebber meer voor te vinden (plus dat er een nieuwe distributieriem op moest + 2 nieuwe banden + 260k gelopen) en ik moest er echt vanaf (heb geen ruimte voor 4 auto's bij huis). Paar honderd piek dus.KillaZ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:41:
JaQ, wat voor 166 had je eigenlijk?
Als ik de ruimte en tijd had gehad, dan had ik 'm in onderdelen uit elkaar getrokken.
Verwijderd
Die distributieriem is echt een killer. Ik heb ook naar een 166 gekeken, ik heb een 164 V6 TB gehad vroeger. Maar elke 3 jaar een nieuwe distributie, code kaarten die vaak afwezig zijn, LMM's die snel de geest geven en het bekende kachelradiator probleem...JaQ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:08:
[...]
Geen liefhebber meer voor te vinden (plus dat er een nieuwe distributieriem op moest + 2 nieuwe banden + 260k gelopen) en ik moest er echt vanaf (heb geen ruimte voor 4 auto's bij huis). Paar honderd piek dus.
Als ik de ruimte en tijd had gehad, dan had ik 'm in onderdelen uit elkaar getrokken.
Een leuke 166 kost toch snel 3000 euro. Misschien dat ik over een jaartje of 2 weer een 164 haal, als collectors auto
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 13:45 ]
Mwa, D-riem is voor 600 euro gedaan. Kachelradiator is bij de meeste 166 al gedaan.
Staat er nu 1 voor 2250 bij Ed in Zeeland, alle draagarmen gedaan, nieuwe koppeling, en kachelradiator ook volgens mij. Het is dat zo'n 3.0 1:8 doet en ik een stuk kleiner wil gaan rijden.
Staat er nu 1 voor 2250 bij Ed in Zeeland, alle draagarmen gedaan, nieuwe koppeling, en kachelradiator ook volgens mij. Het is dat zo'n 3.0 1:8 doet en ik een stuk kleiner wil gaan rijden.
K to the KillaZ
Buiten de distributie en 2 nieuwe bandjes hoefde er eigenlijk niets te gebeuren aan deze wagen (kachelradiator gedaan, rondom gele koni's 2 jaar geleden, nieuwe draagarmen, nieuwe lagers, the works). De 1:8,2 gemiddeld doet wat pijn, reden waarom mijn Brera geen V6 heeft.
Punt is dat ik een Brera heb (enkel zakelijk), er een V50 voor de deur staat (die van mij is, maar mijn vriendin rijd 'm. De familiewagen) en vrijdag wordt er een A5 afgeleverd (leaseauto, enkel zakelijk). Het houdt een keertje op...
De Brera heb ik nu op de zaak staan, maar ik stop als ZZP-er (vandaar de A5) en daarmee zou de Brera vanaf aanstaand weekend overblijven voor privé vervoer (dan haal ik 'm uit de zaak). En dan is een 2.2 net niet wat ik wil, een 3.2 is dan weer wel prima (verbruik boeit niet zo). Maar liever gaat het dan helemaal weg en komt er iets dat meer waardevast is (Montreal of GTV)
Punt is dat ik een Brera heb (enkel zakelijk), er een V50 voor de deur staat (die van mij is, maar mijn vriendin rijd 'm. De familiewagen) en vrijdag wordt er een A5 afgeleverd (leaseauto, enkel zakelijk). Het houdt een keertje op...
De Brera heb ik nu op de zaak staan, maar ik stop als ZZP-er (vandaar de A5) en daarmee zou de Brera vanaf aanstaand weekend overblijven voor privé vervoer (dan haal ik 'm uit de zaak). En dan is een 2.2 net niet wat ik wil, een 3.2 is dan weer wel prima (verbruik boeit niet zo). Maar liever gaat het dan helemaal weg en komt er iets dat meer waardevast is (Montreal of GTV)
Nou D-riem van een V6 24v ga je toch al gauw richting de € 1.000 als je het goed laat doen met cam-callipers en BDP klok, en dan wil je uiteraard ook je waterpomp nog meenemen voor een met stalen schoepenrad en dan ga je toch al gauw verder dan de € 1.000. En als alles dan toch open ligt, doe ook de bougies maar...KillaZ schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:56:
Mwa, D-riem is voor 600 euro gedaan. Kachelradiator is bij de meeste 166 al gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door __1337__ op 28-08-2013 15:04 ]
Ja, als je stempeltje wil, maar om nou 1/4 van je waarde van de 166 (uitgaande van €2500,- dagwaarde) extra uit te geven voor een stempeltje 
Ed plakt er ook meteen een stalen rad in he
Ed plakt er ook meteen een stalen rad in he
K to the KillaZ
Maar goed, afhankelijk van waar je woont moet je met je V6je ook naar Zeeland kachelen en weer terug
.....
166 3.0 V6 blijft wel een erg gave auto.
Heb er tijdje terug een voor mijn pa gekocht die de 155 mag gaan vervangen als dailydriver.
Moet nog wel eea aan gebeuren, maar dat heeft nog geen haast. Grootste kostenpost zal ook de distributie worden, die moet eind van het jaar gebeuren.
Heb er tijdje terug een voor mijn pa gekocht die de 155 mag gaan vervangen als dailydriver.
Moet nog wel eea aan gebeuren, maar dat heeft nog geen haast. Grootste kostenpost zal ook de distributie worden, die moet eind van het jaar gebeuren.

Ik mag me vanaf morgen ook weer in dit topic melden. Beetje onbedoeld, was op zoek naar een Volvo, maar kreeg een aanbod wat ik niet kon laten schieten.
---RAWE CEEK!!!---
Eh crap, had 2 weken geleden al gespot dat de ashoes aan wielkant een scheurtje had, die na provisorisch gefixt te zijn, alsnog na 2 weken weer klein beetje open ging,
concludeer ik dat de bak zijde ook vrij vies is, met klodders meuk op me nieuwe aluminium bodemplaat.
Sigh, iemand idee wat 't grapje gaat kosten? hij komt ook echt net van 4 dagen vakantie bij de garage vandaan, beetje crap timing dit...
Las al dat de As er vanaf moet voor de bakzijde hoes, en specialistisch tooltje oid? klinkt niet alsof 't een goedkoop klusje is wat ik even bij de lokale beunhaas kan laten doen, ipv dat ik weer naar de specialist moet
concludeer ik dat de bak zijde ook vrij vies is, met klodders meuk op me nieuwe aluminium bodemplaat.
Sigh, iemand idee wat 't grapje gaat kosten? hij komt ook echt net van 4 dagen vakantie bij de garage vandaan, beetje crap timing dit...
Las al dat de As er vanaf moet voor de bakzijde hoes, en specialistisch tooltje oid? klinkt niet alsof 't een goedkoop klusje is wat ik even bij de lokale beunhaas kan laten doen, ipv dat ik weer naar de specialist moet
Als je homokineet niet droog is gelopen valt het (met een brug) nog wel mee. Kan de lokale beun wel in een uurtje of 2 doen met 10 euro onderdelen. Als ie stuk is dan is het een ander verhaal (lees paar 100 voor een revisie + montage).
de betaler vervuilt
Bij deze de eigenaar van een 166 2.5 V6. Weet nog niet hoe lang hij blijft, maar kon haar voor zo'n goede prijs krijgen dat ik haar wel mee moest nemen.

[ Voor 49% gewijzigd door NoFearCreations op 02-09-2013 18:42 ]
---RAWE CEEK!!!---
Je foto's zijn stuk.
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Zie het ja, geen bandbreedte meer bij Photobucket. Ben al een alternatief aan het zoeken.
---RAWE CEEK!!!---
* Harry gaat weer onder z'n steen zitten... had die 166 nooit weg moeten doen... *spijt van heeft*
Outlander bevalt ook goed hoor, maar da's toch niet hetzelfde.
BMW 535D
Tweakers geeft je ook die mogelijkheid gewoon hoor : https://secure.tweakers.net/my.tnet/karmastoreVerwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:23:
Dropbox is een goed alternatief. Heb je zat ruimte en kost je niets.
De size limit is zelfs van 2 MB naar 5 MB vergroot sinds een tijdje!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Harry schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:59:
* Harry gaat weer onder z'n steen zitten... had die 166 nooit weg moeten doen... *spijt van heeft*
Je bent aardig creatief met hout toch?
Misschien is dit een ideetje!

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ben ik niet nodig... ben getrouwd immersing._Buttje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:16:
[...]
Je bent aardig creatief met hout toch?
Misschien is dit een ideetje!
[afbeelding]
BMW 535D
Verwijderd
Nu je het zo zegt... ik heb hem al een tijdje actief staan maar nog nooit wat mee gedaannero355 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 01:16:
[...]
Tweakers geeft je ook die mogelijkheid gewoon hoor : https://secure.tweakers.net/my.tnet/karmastore
De size limit is zelfs van 2 MB naar 5 MB vergroot sinds een tijdje!
Ja .. daar ging het ergens fout idd
155 komt stapje voor stapje steeds verder af.
Oa 2 nieuw bandjes, nieuwe stuurolie slang met Magnefine filter geplaatst, koelvloeistof tankje inwendig gereinigd, kofferbak bekleding teruggeplaatst en nog wat kleine dingetjes.

Koelvloeistof moet nog wel ververst worden, en ook de olie moet ik nog flushen met forte en verversen.
Verder moet er nog een stukje pijp gelast worden tussen katalysator en soundpipe om het spul te verbinden.
En verder nog distributiewissel en apk. Maar dat gaat pas gebeuren als de rosso GTV verkocht is.
Oa 2 nieuw bandjes, nieuwe stuurolie slang met Magnefine filter geplaatst, koelvloeistof tankje inwendig gereinigd, kofferbak bekleding teruggeplaatst en nog wat kleine dingetjes.

Koelvloeistof moet nog wel ververst worden, en ook de olie moet ik nog flushen met forte en verversen.
Verder moet er nog een stukje pijp gelast worden tussen katalysator en soundpipe om het spul te verbinden.
En verder nog distributiewissel en apk. Maar dat gaat pas gebeuren als de rosso GTV verkocht is.
Nog eentje van m'n vers gewassen bella:

---RAWE CEEK!!!---
Hele mooie 166 hoor! Jammer dat ze geen drol waard zijn... echt een onderwaardering van een prachtige auto...
Auto gewassen? Vanmiddag ook even mee bezig geweest. 

En nog een nieuw speeltje gemonteerd:

En nog een nieuw speeltje gemonteerd:

Wat een geweldig mooie lijnen heeft zo'n 155 toch, jammer dat auto's tegenwoordig allemaal zo rond moeten zijn.
Inderdaad, vanmiddag kwam iemand wat spullen ophalen, en hij reed zelf in de laatste nieuwe Renault Clio.
Naast het feit dat die auto enorm bol en lelijk is, was ie praktisch ook net zo groot als mijn 155.
Naast het feit dat die auto enorm bol en lelijk is, was ie praktisch ook net zo groot als mijn 155.

We zijn weer terug uit Italie. Lekker door toscane gereden met de gt. Beviel erg goed! Weinig te klagen gehad. Moet zeggen dat de selespeed bak wat kuren heeft gehad maar das al langer bekend:)
Wel onderweg een fluitend geluid gehad. Op de heen en terugweg vanaf een kilometer of 600 pas. Verder niks gemerkt dus het zal wel. Tegen de tijd dat er een beurtje nodig is laat ik de wiellagers wel controleren.
Toen we thuis waren wel iets vreemds gebeurd. 2 dagen later belde de buurman aan dat mijn raam open stond. Al een hele dag....in de regen:S Beetje vreemd. Mijn vriendin en ik weten 100% zeker dat die dicht was toen we naar binnen zijn gegaan. Raam is niet open geweest en ik heb nog omgekeken voordat ik de deur sloot. Ook heeft de sleutel op een plankje in de gang geleden dus ik heb m ook niet open gedaan door op het knopje te zitten oid. Ben langs mijn monteur gegaan om toch ff te laten kijken maar die kon niets vinden. De rubbers ingespoten met een smerend middeltje en ze lopen nu beiden een stuk soepeler. Beetje vreemd. Hopen dat het niets is:S
Wel onderweg een fluitend geluid gehad. Op de heen en terugweg vanaf een kilometer of 600 pas. Verder niks gemerkt dus het zal wel. Tegen de tijd dat er een beurtje nodig is laat ik de wiellagers wel controleren.
Toen we thuis waren wel iets vreemds gebeurd. 2 dagen later belde de buurman aan dat mijn raam open stond. Al een hele dag....in de regen:S Beetje vreemd. Mijn vriendin en ik weten 100% zeker dat die dicht was toen we naar binnen zijn gegaan. Raam is niet open geweest en ik heb nog omgekeken voordat ik de deur sloot. Ook heeft de sleutel op een plankje in de gang geleden dus ik heb m ook niet open gedaan door op het knopje te zitten oid. Ben langs mijn monteur gegaan om toch ff te laten kijken maar die kon niets vinden. De rubbers ingespoten met een smerend middeltje en ze lopen nu beiden een stuk soepeler. Beetje vreemd. Hopen dat het niets is:S
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Misschien een soft-reset van de raam-module doen? Dat wil nog wel eens vreemde storingen verhelpen.
1. Put the window down and hold the button down for 10 seconds.
2. Put the window up (even in small increments if required) and hold the button up for 10 seconds.
2. Put the window up (even in small increments if required) and hold the button up for 10 seconds.
Heb ik gedaan. doe ik regelmatig en scheelt idd wel hoor.Lieuwe15 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:05:
Misschien een soft-reset van de raam-module doen? Dat wil nog wel eens vreemde storingen verhelpen.
Maar dat het raam vanzelf open gaat is wel een beetje vreemd en zorgwekkend:)
De kleur doet mij niks, maar wil wel die wielen! En de tint zit er ook mooi op.
Ik ben nog steeds blij met de V6 bella. Nu een paar keer op en neer naar het werk geweest, en bijna 1 op 12 gereden. Gemiddeld 115/120 km/h op de CC. Zaterdag toch maar is wat tijd vrij maken om de radiateur te vervangen, is volgens mij best een boel werk.
Ik ben nog steeds blij met de V6 bella. Nu een paar keer op en neer naar het werk geweest, en bijna 1 op 12 gereden. Gemiddeld 115/120 km/h op de CC. Zaterdag toch maar is wat tijd vrij maken om de radiateur te vervangen, is volgens mij best een boel werk.
---RAWE CEEK!!!---
Die zilvergrijze 166 heeft brandschade aan het dashboard. Staat ook te koop en moet kennelijk 2000 euro opbrengen. Ik denk dat je dan blij mag zijn als je nog 500 vangt.
Inderdaad, 2000 euro is extreem veel voor een 166, die nog schade heeft ook. Mijne heeft een stuk minder kost.
---RAWE CEEK!!!---
166 is kennelijk de handel in gescheten na opmerkingen van meerdere lui over de prijs. 
Ding moest uiteindelijk minimaal 1700 opbregen.
Ding moest uiteindelijk minimaal 1700 opbregen.
Ach zelfde vind ik van de 147 modellen uit 2001 tot 2004 die met een km stand van 110 / 180 voor 3000 4000 weggaan.
Veelste veel maar goed dat is mijn mening
Veelste veel maar goed dat is mijn mening
Een 147 is nog redelijk te verkopen, een 166 niet echt. Veel te groot, te onbetrouwbaar en te dorstig (de V6), dus als liefhebber kun je nu voor weinig geld heel veel Alfa kopen (als je durft
).
De V6 is, mits goed onderhouden, juist een heel betrouwbaar blok?
---RAWE CEEK!!!---
V6 is inderdaad onverwoestbaar indien netjes onderhouden en niet afgetrapt. 
3.2 versies in GTA's zijn de uitzondering, die willen nog wel is kapot lopen.
Blok is prima, de draagarmen, kachelradiator en Electra alleen niet.
K to the KillaZ
Derp, laatste 2 weken telkens meer geluid over drempels en Insturen.
Dacht dat me homokineet bestuurderszijde overleden was, blijkt 't me GTA stabi te zijn die net gemonteerd is en gewoon los zit. Kan gebeuren natuurlijk, maar lijkt me niet helemaal normaal.
Ashoes blijft helaas wel gescheurd
, dus die word morgen vervangen. Kunnen we weer gas geven 
Ik heb al weer 2 mooie upgrades gezien
, 6 bak met en een 330mm upgrade kitje.
http://www.marktplaats.nl...-remschijven-blokken.html
En er moet toch een GT2256V op, of een GTB1756VK. Maar de laatste vereist best wel wat meer modwerk. Maar spoelt ook wel weer veel beter op.
Beter nog hevel ik er een euro 3 16v blok in met een GTB2056, maarja....
Dacht dat me homokineet bestuurderszijde overleden was, blijkt 't me GTA stabi te zijn die net gemonteerd is en gewoon los zit. Kan gebeuren natuurlijk, maar lijkt me niet helemaal normaal.
Ashoes blijft helaas wel gescheurd
Ik heb al weer 2 mooie upgrades gezien
En er moet toch een GT2256V op, of een GTB1756VK. Maar de laatste vereist best wel wat meer modwerk. Maar spoelt ook wel weer veel beter op.
Ga dan direct voor een Euro 4 blok met een grotere turbo en een inlaatspruitstuk zonder kleppen, heb je iets meer aan dan euro 3 ivm hogere inspuitdruk, dus hoef je korter in te spuitenthijszor schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:46:
Derp, laatste 2 weken telkens meer geluid over drempels en Insturen.
Ashoes blijft helaas wel gescheurd, dus die word morgen vervangen. Kunnen we weer gas geven
Ik heb al weer 2 mooie upgrades gezien, 6 bak met en een 330mm upgrade kitje.
Ligt ook aan het gebruik ervan denk ik, in basis is de 3.2 net zo onverwoestbaar, ware het niet dat de meeste mensen een 3.2 nemen voor één ding; het vermogen ervan. Plus het meerendeel dat nu ook te koop staat, staat vrij goedkoop te koop en behoeft vaak ook onderhoud. De meeste mensen die je ook op het circuit ziet zijn vaak ook de GTA's op dagen zoals Spettacolo Sportivo. De mensen met een 2.5 of 3.0 V6 zul je veel minder snel rare dingen zien doen, en zodoende gaan de blokken ook langer mee (denk ik)... 166's zijn over het algemeen meer werkpaarden die altijd rijden. De GTA's zijn vaak 'liefhebbersauto's' die hooguit 3.000-6.000 km per jaar maken en dan weet ik wel wat voor kilometers dat vaak zijn... ik heb liever 20.000 snelweg kilometers per jaar (dus een hogere km-stand) dan de zogenoemde 'it's amazing Bob!' lage kilometerstanden, want dan weet ik vaak wel wat de bedoeling van zo'n auto is geweest. Ik zie met enige regelmaat GTA's voorbij komen met ruim 300.000 op de klok, dus het kan wel... het hangt er gewoon totaal vanaf wat je van zo'n auto verlangd.Specht schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:32:
V6 is inderdaad onverwoestbaar indien netjes onderhouden en niet afgetrapt.
En daarbij zijn de huidige marktprijzen dramatisch laag dat de GTA's ook vrij goedkoop te krijgen zijn... dat in combinatie met nul onderhoud en voet op de bodem, kan ik me voorstellen dat er nog wel eens motorschade voorkomt ja..
[ Voor 13% gewijzigd door __1337__ op 13-09-2013 11:26 ]
Zojuist de radiateur van de V6 vervangen. Beetje piel karwei, je moet het ding tussen de fan en de condensor vandaan zien te trekken, zonder iets te beschadigen. Maar het is gelukt, en het was ook wel nodig, de oude radiateur kon je op meerdere plaatsten doorheen kijken.
---RAWE CEEK!!!---