---RAWE CEEK!!!---
Eventueel kun je nog schuine kantjes aan je blokken vijlen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
De 2 die vervangen worden zijn michelin energy saver's uit 2005 volgens mijing._Buttje schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:57:
Komen ze voor of achter en wat voor banden heb je er verder onder?

Andere zijn michelin primacy HP uit 2009, maar die hebben er ook al minstens 40-50k opzitten, zou best kunnen dat die ook eerder dan vroeger aan de beurt zijn.
Geen idee overigens, beste banden moeten toch altijd voor?
Net overigens velgen in 2 laagjes wheel sealant van poorboys nadat ik hem met spray&rinse wheel cleaner van pb's en flinke hoeveelheid iron x had schoongemaakt. voor een auto uit 2004 moet ik trouwens zeggen dat ik de staat van de lak op de velgen vrij slecht vind

Zijn er ook andere met deze ervaring? mijn s70 uit '97 had dit veel minder, terwijl die denk ik toch ook niet altijd binnen heeft gestaan..
De voorkant is wel erg netjes geworden, lekker glad ook
[ Voor 5% gewijzigd door thijszor op 16-09-2012 18:19 ]
Dacht ik eerst ook altijd, maar door de verbeterde grip aan de voorzijde knal je nu de bocht in en best kans dat de banden achterop dat niet bij kunnen benen en FWD overstuur door overwacht uitbrekende achterzijde vang je niet op _period_thijszor schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:12:
[...]
Geen idee overigens, beste banden moeten toch altijd voor?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Schuine kantjes had ik ook al gedaan, bij sommige blokken waren er echt hapjes uit de randen. Maar dan laat ik het verder zo, volgende maand nieuwe APK erop, en dan gaat ze er waarschijnlijk alweer uit....Joopieboy schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:36:
Insmeren met kopervet is goed ja, maar die plaatjes (heten niet voor niets anti-piep plaatjes) maken toch vrij veel uit. Worden ook vaak gewoon weggeflikkerd mja.
Eventueel kun je nog schuine kantjes aan je blokken vijlen.
---RAWE CEEK!!!---
K to the KillaZ
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Harry, maar dan vooral in het betalen van de factuurKillaZ schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:31:
Onderste draagarmen van een Alfa 166 vervangen....Iemand ervaringen mee?

perslucht/compressor, kwastje/vegertje + stofzuiger?lj_tree schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:52:
afgelopen weekend me alfa van binnen en buiten es helemaal gepoetst. Leer gepoetst, zelfs de rand waar de deur en achterklep invallen:) Nu blijft allen mijn motorruimte over. Kan ik deze met n hogedrukspuit wassen? Is dit af te raden? Sinds n half jaar word er tegenover ons gebouwd en das een grote zandbak. allemaal erg dun stof wat rondwaait en ALLES zit vol. ook me motorruimte. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken?
.. en waar het in het vet/tectyl plakt met wasbenzine.
ik zou zo weinig mogelijk met water werken..
[ Voor 60% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-09-2012 13:48 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Setje draagarmen is 112 euro, of doet hij het niet zelf?ing._Buttje schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:46:
[...]
Harry, maar dan vooral in het betalen van de factuur
[...]
perslucht/compressor, kwastje/vegertje + stofzuiger?
.. en waar het in het vet/tectyl plakt met wasbenzine.
ik zou zo weinig mogelijk met water werken..
K to the KillaZ
[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 17-09-2012 16:13 ]
XXXVI
Loopt de druk te hoog op? Check eerst je vacuumslangen
Waiting on the world to change
Niet doen met de hogedrukspuit! Alles inspuiten met een allesreiniger maar mijd je ontsteking, bougieschachten en dat soort componenten en met een flut straaltje afspoelen, dan krijg je het goed schoon zonder teveel risico, beste is wel stoomreinigen mja.lj_tree schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:52:
afgelopen weekend me alfa van binnen en buiten es helemaal gepoetst. Leer gepoetst, zelfs de rand waar de deur en achterklep invallen:) Nu blijft allen mijn motorruimte over. Kan ik deze met n hogedrukspuit wassen? Is dit af te raden? Sinds n half jaar word er tegenover ons gebouwd en das een grote zandbak. allemaal erg dun stof wat rondwaait en ALLES zit vol. ook me motorruimte. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken?
Morgen komt als het goed is mijn Bluetooth uitleesding binnen. Eens met Torque checken wat het ispinda powerrr schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:04:
Waarvoor wil je dit weten? Ik wist wat het moest zijn, maar ben nog ff aan het graven in mijn geheugen...
Loopt de druk te hoog op? Check eerst je vacuumslangenHopelijk zit niet je verstelling vast.
XXXVI
De wielen heb ik hier langs zien komen, origineel van Rinaldo geloof ik en vervolgens van Specht gekocht. (kapjes komen erop als alles klaar is, net als een flinke detailbeurt).
Ik lees hier al een tijdje mee en het is leuk zo'n enthousiasme te zien voor Alfa's, oudere modellen incluis.

[ Voor 10% gewijzigd door Bwlian op 17-09-2012 18:40 ]
This space was intentionally left blank.
Juist ja, normaal als je te hard de bocht in gaat (en dus over je voorwielen doorschuift) los je dit met FWD op door wat gas te lossen. Het is minder leuk als de achterkant gaat glijden. Als je op dat moment gas lost, dan ga je iets makkelijker dwars. Bij gas lossen duikt de neus iets, waardoor het dynamische gewicht zich naar voren verplaatst. Je hebt dan nog minder druk op je achterwielen. Aangezien ze al slipten, mag je zelf raden wat het resultaat is.ing._Buttje schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:18:
[...]
Dacht ik eerst ook altijd, maar door de verbeterde grip aan de voorzijde knal je nu de bocht in en best kans dat de banden achterop dat niet bij kunnen benen en FWD overstuur door overwacht uitbrekende achterzijde vang je niet op _period_
Daarom ook achter de beste grip, zodat het spul in het gareel blijft.
Rosso blijft toch de mooiste kleur voor een Alfa.Bwlian schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:38:
...eeeen ik post het maar even, 1.6, met niet al teveel km's. Heeft het half-lederen interieur met een scheur in de bestuurderszetel. Er is werk aan de auto: voorruit, iets van het onderstel iig. Remmen en naaf al vervangen geweest.
De wielen heb ik hier langs zien komen, origineel van Rinaldo geloof ik en vervolgens van Specht gekocht. (kapjes komen erop als alles klaar is, net als een flinke detailbeurt).
Ik lees hier al een tijdje mee en het is leuk zo'n enthousiasme te zien voor Alfa's, oudere modellen incluis.
[afbeelding]
Velgen staan netjes trouwens.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

gif p0wn3d
Lekker, maar wel een leuke klus.
K to the KillaZ
Verkloot de kwooting._Buttje schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:37:
![]()
feli @ Alfisti dattie na een jaartje aawezigheid weer zijn italiaanse hok verkocht heeft !!
![]()
Helaas............ de Spider is vertrokken en er zal voorlopig ook geen Alfa meer komen.
De 406Coupe blijft wel ( heerlijke probleemloze machine ) en waarschijnlijk komt er nog iets anders kleins bij zoals een clio of een 206.
de betaler vervuilt
Gefeliciteerd man! *jaloers*
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Wees er zuinig op, want toen ik een 156 GTA zocht waren ze allemaal niet eens half zo netjes als jouw 147 GTA
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
---RAWE CEEK!!!---
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Da's 1 draagarm...KillaZ schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:51:
[...]
Setje draagarmen is 112 euro, of doet hij het niet zelf?
Draagarmen voorzijde onder: Zijn niet spannend en makkelijk te vervangen. Eventuel gelijk de wishbones van je stabi mee vervangen, die wil wel eens stuk gaan bij het losmaken.
Draagarmen voorzijde boven: Schokbreker losdraaien boven en de handel laten zakken. Dit zorgt dat je de lange bout eruit kan krijgen van de bovenste draagarm. Vervang als het even kan direct de bout en moer hiervan. Bij mij (Waren op het oog nog goed) is deze los gekomen wat de draagarm fors beschadigd heeft. Je kon het in het rijden trouwens NIET merken).
Draagarm achter onder: Deze zit er onder wat spanning in. Kan aardig wat gevogel zijn om 'm goed los te krijgen en weer terug.
Draagarm achter boven: Heb ik geprobeerd los te halen. Wat resulteerde in een verbaasde blik van mijn dealer en de vraag hoe die bout ('t is geen dunne) toch getordeerd kon zijn. Hij was erg verbaasd toen ik vertelde dat ik wat boos werd en kracht zette. M.a.w. die kan ontzettend (understatement) vast zitten.
Kruipolie is you're friend in deze.
Ik ben in iedergeval blij dat ik inmiddels een luchtgereedschap heb...dat maakt 't een heel stuk aangenamer en ramt de meeste bouten tenminste los.
[ Voor 5% gewijzigd door Harry op 21-09-2012 10:47 ]
BMW 535D
Zijn er nog ringetjes die ik absoluut niet mag vergeten? Dan komen daar ook nieuwe onder.
Doe het bij een DHZ-garage met luchtgereedschap, dus dat komt mooi uit.
Thx
K to the KillaZ
Wauw! Fijne auto!__1337__ schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:00:
Mijn mooie GTV is helaas weg......![]()
Maar er is wel iets heel moois weer voor terug![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 76% gewijzigd door ephymerous op 22-09-2012 15:16 ]
XXXVI
De bandenboer ( noorderkade in alkmaar ) vond overigens dat de beste vooraan moesten, iedereen lijkt zo zijn mening te hebben. nagoed, de primacy hp's zijn nog ok dus geloof 't wel.
Het is iig stuk stiller, rechtsachter bleek ook nog een spijker in zich te hebben, vond het verbruik al zo tegenvallen

Vanmiddag de alfa nog even gewassen
- Gefoamed
- Gewassen met dodo btbm
- Gekleid met mothers clay kit
- Nog keer gewassen met btbm
- Lak schoongemaakt met professional polish
- Lak gevoed met black hole
- EX-P
Morgen nog ff aftoppen met natty's blue

Vandaag ook 2 aluminium plaatjes binnengekregen om de EGR mee af te doppen, even kijken of ik dat morgen met mijn gereedschap haal. Die bij uitlaatspruitstuk lijkt het makkelijkste, maar die bij inlaat zit niet heel prettig..

[ Voor 12% gewijzigd door thijszor op 22-09-2012 21:01 ]
Mijn Azev-A-tjes met Alfa logo'sBwlian schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:38:

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Dat ding rijd nog verbazingwekkend goed ook... Klinkt een beetje als een koffiemolen, je hebt continu het gevoel dat je veel te laag in toeren zit (30 in z'n 5 geluid zegmaar) maar zo'n 900cc 2 cylinder twinturbo komt me toch een partijtje sportief van z'n sokken af...ing._Buttje schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:37:
![]()
feli @ Sander dattie na jaartjes afwezigheid weer italiaans is gaan rijden !!
![]()
![]()
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
offtopic:
gif p0wn3d
Btw, Sander... je had ook voor de 500L kunnen gaan, die is ook groot geworden zeg (zag 'm vanavond tijdens de parade in Roden)
BMW 535D
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

EGR laat ik maar lekker doen
Blue Tornado met getinte ruitenTsurany schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:42:
Binnenkort mag ik ook mee doen met een MitoTwijfel enkel nog over de kleur. Biancospino, Nero Etna of Nero Ametista?

39

Hoe kan je hier nu tussen kiezen?
[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 24-09-2012 11:37 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Lak is opzich nog wel redelijk, voor 213dkm ervaring. komt nu vooral door blackhole, ex-p en laagje natty's blue wax dat hij zo netjes is. motorkap, voorbumper en net boven 't voorraam op 't dak is wel wat steenslag te vinden, maarja, niks aan te doen__1337__ schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:34:
Staat nog wel onwijs strak in de lak zeg als ik het zo zie.
[ Voor 96% gewijzigd door Fietsbel op 24-09-2012 12:13 ]
39
Dan absoluut de "witte" , die is ook schitterend. Welke motorische uitvoering heb je gekozen?Tsurany schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:47:
Blue Tornado vind ik zelf dan weer niet zo super. Zal tussen die drie kleuren gaan, weet enkel nog niet welke. En dan de distinctive met Premium Plus, Sport Pack 1 en Instant Nav pack.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe kan je hier nu tussen kiezen?
39
Ik vind kleur zo lastig. Wit is prachtig maar niet bijzonder en paars is gewoon enorm bijzonder maar wel weer een beetje... paars...
[ Voor 59% gewijzigd door Tsurany op 24-09-2012 12:59 ]
Duidelijk de paarse. Hij is ook niet echt "paars" paars, maar glimmend, dus kan goedTsurany schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:56:
Ik vind kleur zo lastig. Wit is prachtig maar niet bijzonder en paars is gewoon enorm bijzonder maar wel weer een beetje... paars...
Die rode gloed is prachtig in de zon

[ Voor 22% gewijzigd door __1337__ op 24-09-2012 18:06 ]
Das hetzelfde eigenlijk als bij de Mini Cooper, je wilt m zelf niet hebben maar hem zien rijden is wel super!
Wat vind je trouwens van Grigio Titanio? Dat vind ik persoonlijk een erg mooi combi op de MiTo. Vooral met rood leer
Zal proberen altijd te zwaaien, vind dat wel een leuk idee dat de echte Alfisten naar elkaar zwaaien. Ben dan wel een broekie die net komt kijken maar toch... zwaaien kan ik wel
Girgio Titanio is geen kleur voor de MiTo toch? Grigio Grafite en Grigio Techno wel. Althans, volgens de Car Configurator. Beiden vind ik aardige kleuren maar wel wat rustiger, wat terughoudender. De MiTo mag wel wat uitspringen van mij, lekker glimmend Biancospino, mooi Rosso Alfa, prachtig Giallo Corsa of een aparte kleur zoals Nero Etna, Blu Tornado of Nero Ametista.
Blu Tornado valt echter af, wel een mooie kleur maar niet voor mij. Rosso Alfa heb ik teveel klachten over gehoord qua chipping die erg opvalt. Giallo Corsa vind je niet op voorraad en grijs is mij iets te terughoudend.
Nee ik ben wel content met Nero Ametista, voel wel dat ik deze kleur ga waarderen. Zou het echter kunnen dan zou Giallo Corsa zeker overwogen worden. Maar nu een nieuwe bestellen is te duur ivm de bijtelling regels die gaan veranderen. Denk dat ik ook voor champagne leer gaat, vind zwart er wat minder goed uit zien. Behalve dan weer het QV zwart met die witte rand maar dat is weer geen optie.
Edit: ik bedoelde Grigio Grafite inderdaad, excuus. Dat vind ik persoonlijk erg mooi, maar nogmaals, smaak is sowieso persoonlijk
[ Voor 60% gewijzigd door __1337__ op 24-09-2012 18:21 ]
Grigio Grafite vind ik wel een erg mooie kleur alleen vind ik het erg terughoudend. Kan ook mooi zijn, maar de MiTo vraagt naar mijn mening om wat opvallends, uit de massa springen! Bringing sexy back!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XAgS_l_fdS8]
Of ben ik na deze video niet meer welkom?
[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 24-09-2012 18:59 ]
Als je écht wil opvallen tussen de andere MiTo rijders, dan moet je natuurlijk gewoon voor Giallo gaan.

---RAWE CEEK!!!---
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
http://youtu.be/YJcSGPAFkG0
Als ik ooit eens het geld had om zo'n ding in een GTV of in de 147 GTA te lepelen..
[ Voor 25% gewijzigd door __1337__ op 26-09-2012 09:45 ]
-edit-
Iemand toevallig in de markt voor een 156 1.8 16v? Cosmo blauw, veel onderhoud, en deze maand nog nieuwe apk?

[ Voor 30% gewijzigd door NoFearCreations op 26-09-2012 10:01 ]
---RAWE CEEK!!!---
39
---RAWE CEEK!!!---
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik schat dat de EGR na 213dkm goed volgeroet is, dus verwacht wel 't een en ander te merken
Nee nog niks op het oog, maar wil heel graag weer automaat gaan rijden. Kan er niet meer aan wennen om te schakelen. En sportief rijden doe ik toch niet.Touchdomex schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:32:
Nu al? Iets nieuws op het oog?
---RAWE CEEK!!!---
Vriend van me heeft een hele mooie te koop in het donkerblauw met beige/wit interieur. Mocht je daarvoor interesse hebben moet je me even PBen. Ding heeft recent een distributiewissel gehad en is verder gewoon goed
[ Voor 29% gewijzigd door __1337__ op 26-09-2012 12:32 ]
---RAWE CEEK!!!---
Hij heeft er zeker geen gas in liggen of wel?__1337__ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:31:
Ga voor de grap eens kijken naar een 166 v6 sporttronic.. na een ritje ben je wel verkocht denk ik zo. Wel even goed letten op lekkage bij de kachelradiator op de sporttronic ecu (achter het paneel bij het passagiersvoeteneinde) en uiteraard de draagarmpjes.
Vriend van me heeft een hele mooie te koop in het donkerblauw met beige/wit interieur. Mocht je daarvoor interesse hebben moet je me even PBen. Ding heeft recent een distributiewissel gehad en is verder gewoon goed.
BMW 535D
BMW 535D
Alleen het idee al.Harry schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:27:
Nah... als d'r nog weer een 166 komt, dan een 3.2 op gas...
Oei... mooi *zoekt kwijl smiley*
Ik kook alweer een kleine 15.000km hoor
Moet alleen elke 320km tanken in 't meest gunstige geval. Heb een effectief 40/42 liter tank d'r onder liggen en 4wd lust wel een slokje.
BMW 535D
de betaler vervuilt
Hahahaha.... Zelfde tankstation of wisselend ?GA!S schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:13:
Ik mis het dagelijkse contact met het tankstationpersoneel.
BMW 535D
LolGA!S schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:13:
Ik mis het dagelijkse contact met het tankstationpersoneel.

Ik vind wekelijks al erg met mijn diesel.
Toen ik met de BMW kwam voor rijden, vroegen ze al of hier ook gas in lag, maar helaas.
Nu dus maar 1 tot max 2 keer in de week daar parkeren voor een volle tank.
en ook het sparen van Freebees schiet helemaal niet op!
[ Voor 22% gewijzigd door k0ewl op 27-09-2012 15:55 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Blijkt dat elke 30K de olie vervangen moet worden

Ik vervang bij mijn Alfa's om de 10K de olie. En het Fiat Pandaatje van mijn zus mag elke 20K nieuwe olie.feep schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:00:
Reed vandaag op de snelweg begint er een lampje te branden van de olie en komt er op de boardcomputer te staan dat de olie ververst moet worden van mijn Mito. Ik dus maar even naar de garage gereden. (toch een beetje vervelend z'n knipperend lampje) Ze hebben toen de computer gereset en was de melding weg.
Blijkt dat elke 30K de olie vervangen moet wordenLijkt mij wel heel vaak. Het lastige is dat hij elke 35K een beurt moet krijgen en ik dus over 30K weer de zelfde melding ga krijgen.
Dus met jouw termijn mag je niet klagen hoor als dat de voorgeschreven termijn is.
Ik zou er persoonlijk in z'n geval alsnog om de 10K nieuwe olie in gooien. Beter te vaak olie verversen dan te weinig.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
K to the KillaZ

---RAWE CEEK!!!---
Kunnen jullie aangeven hoe het onderhoud en de betrouwbaarheid is bij een auto van bijvoorbeeld 200k kilometers? D-riem etc? Zijn onderdelen en onderhoud duur bij de Alfa?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik 30.000 km. Dat doen mijn ouders nu al een aantal jaar zonder een centje pijn.KillaZ schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:09:
TS toch specht? Ik doe 15K met de JTD....
De motor hoef je je niet druk over te maken. Onderdelen vallen ook wel mee. Bij de 156 vooral de bodemplaat op roest bekijken.Ewivis schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:09:
Hmm zit aan een Alfa 156 JTD te denken omdat ik teveel kilometers maak voor mijn Hyundai Coupe V6.
Kunnen jullie aangeven hoe het onderhoud en de betrouwbaarheid is bij een auto van bijvoorbeeld 200k kilometers? D-riem etc? Zijn onderdelen en onderhoud duur bij de Alfa?
XXXVI
ow... dat is minder fijn om te horen... Roesten de auto's snel? Heb tot nu toe mijn 3 auto's op punten van roest ook moeten wegdoen namelijk en heb daar weer geen zin in...ephymerous schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:50:
[...]
Ik 30.000 km. Dat doen mijn ouders nu al een aantal jaar zonder een centje pijn.
[...]
De motor hoef je je niet druk over te maken. Onderdelen vallen ook wel mee. Bij de 156 vooral de bodemplaat op roest bekijken.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Aan de uitlaatspruitstuk kant moest hij de brander gebruiken om het aluminium plaatje er tussen te krijgen, zat allemaal goed vast
Rijdt overigens veel prettiger, laag in de toeren was het, zeker wanneer hij koud was niet heel soepel, nu lijkt hij onderin een stuk beter te reageren op 't gas laag vanaf de toeren, en het roeten is ook afgenomen
Ook nog even een bosch S4 accu laten monteren, kreeg wat gare EBD/ABS / etc etc. meldingen out of the blue, en het starten ging iets moeilijker. nu alles weer goed
Ik overweeg hem te gaan chiptunen, iedereen is vol lof over squadra, maar iemand ervaring bij H&S corse of ander bedrijf? hun zijn 100euro goedkoper, beloven vrijwel exact dezelfde pk/koppel..
Met hun overigens geen ervaring. Van Squadra weet ik dat Stephan ontzettend veel knowhow heeft van de chips en verder kijkt dan (veel) andere chiptuners.
BMW 535D
Je hebt er maandagmorgen modellen bij zitten. De mijne was van 1999 en heb ik 4 maand geleden zonder enige vorm van roest verkocht. Benzine met 220.000 km overigens. Wanneer het goed is is het goedEwivis schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:05:
[...]
ow... dat is minder fijn om te horen... Roesten de auto's snel? Heb tot nu toe mijn 3 auto's op punten van roest ook moeten wegdoen namelijk en heb daar weer geen zin in...
H&S Corse deed zaken met Squadra. Door wat onenigheid geloof ik inmiddels niet meer. Persoonlijk zou ik naar Squadra gaan, een echte vakman!thijszor schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:26:
Ik overweeg hem te gaan chiptunen, iedereen is vol lof over squadra, maar iemand ervaring bij H&S corse of ander bedrijf? hun zijn 100euro goedkoper, beloven vrijwel exact dezelfde pk/koppel..
[ Voor 31% gewijzigd door ephymerous op 28-09-2012 13:14 ]
XXXVI

Mijn 156 is van 2001 en nu @ 293k geen noemenswaardige roestvorming!Ewivis schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:05:
[...]
ow... dat is minder fijn om te horen... Roesten de auto's snel?
Wat dat betreft een gouden zet geweest zo na de 90
Wel heb ik 1999'ers gezien waar je de tranen bij in de ogen schieten .. dus zou >2001 gaan.
uit een zeker ander topic ..

eej, dat lussen we hier ook wel hoor
[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-09-2012 16:22 ]
Ik heb hem nu een tijdje, en hij rijdt opzich goed, maar ik weet zelf vrij weinig van auto's. Heeft iemand die er wel wat van weet (het liefst van AR specifiek) en een beetje in de buurt van Enschede woont zin om een keer ermee te rijden/ernaar te kijken, om te zien of alles klopt? Ik heb nu nog bovag garantie, dus als er iets niet goed is wil ik dat graag binnen 5 maanden wetenM.qrius schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:35:
Ik heb een Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive uit 2006 aangeschaft.
Ja.Ewivis schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:05:
[...]
ow... dat is minder fijn om te horen... Roesten de auto's snel? Heb tot nu toe mijn 3 auto's op punten van roest ook moeten wegdoen namelijk en heb daar weer geen zin in...
Ga er maar vanuit dat ze allemaal in meer of mindere mate roest hebben. Zelfs de laatse 2004-2005 versies schijnen ook al te roesten.
Mijn vorige 156 (1998) zonder airco had relatief weinig roest op kritische punten, maar het begon wel her en der eraan te komen. Een andere 156 die ik heb staan is zelfs compleet rot mijn inziens. Zal zondag wel is wat horror foto's maken.
Ik durf zelfs wel te stellen dat elke 156 met meer dan 200.000km op de teller roest heeft, zo gauw je gaat steken met een schroevedraaier merk je vanzelf wel dat de tectyllaag die er op het oog mooi uitziet, op bepaalde plekken zo los laat.
---RAWE CEEK!!!---
Ding was zo poreus dat losdraaien resulteerde in breken.
Heb nu maar het dopje van het nieuwe filter er op gezet, krijg geen foutmelding, maar iets zegt me dat zo'n sensor er niet voor sier op zit.
K to the KillaZ
Tuijnder natuurlijk!KillaZ schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:13:
Iemand een idee waar ik een losse sensor kan halen voor het brandstoffilter?
Ding was zo poreus dat losdraaien resulteerde in breken.
Heb nu maar het dopje van het nieuwe filter er op gezet, krijg geen foutmelding, maar iets zegt me dat zo'n sensor er niet voor sier op zit.
Bij mij was de sensor ook een keer kapot, nieuwe gehaald voor zo'n twee tientjes.
Ze zijn vandaag open tot 13.00 u. Wel eerst bellen of het op voorraad is, maar ik geef je een grote kans daar op.
succes!
K to the KillaZ
De eper versie die op de website staat is erg beperkt.
25 euro, woensdag binnen.
Nu maar even zonder sensor rijden

K to the KillaZ
Ik overdrijf niet. Ik spreek uit ervaring.
Gemiddelde 156 roest op veel punten zelfs harder dan een 155.
Heb 2x 155's gesloopt met 250k en 300k op de teller, en die waren er al slecht aan toe qua roest, maar heb nu al 3 156's gehad die tussen 200 en 250k zaten die vele malen rotter waren.
Bovendien is een groot gedeelte van de 156 ex-lease, en hebben dus veel km's door de pekel gereden en daarvan is de bodem nooit of extreem weinig schoongespoten, en dat is funest.
Roest zal trouwens echt niet alleen bij Alfa zijn, maar feit is wel dat er zwakke punten zijn, waardoor als het eenmaal roest het ook gelijk erg hard gaat.
Maar zoals gezegt, horror foto's volgen morgen.