Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
Specht schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:32:
[...]

Ik overdrijf niet. Ik spreek uit ervaring.
Gemiddelde 156 roest op veel punten zelfs harder dan een 155. :)
Heb 2x 155's gesloopt met 250k en 300k op de teller, en die waren er al slecht aan toe qua roest, maar heb nu al 3 156's gehad die tussen 200 en 250k zaten die vele malen rotter waren. :)
Bovendien is een groot gedeelte van de 156 ex-lease, en hebben dus veel km's door de pekel gereden en daarvan is de bodem nooit of extreem weinig schoongespoten, en dat is funest.
Roest zal trouwens echt niet alleen bij Alfa zijn, maar feit is wel dat er zwakke punten zijn, waardoor als het eenmaal roest het ook gelijk erg hard gaat.

Maar zoals gezegt, horror foto's volgen morgen. :9 >:)
Die aantallen op het totaal zeggen mij niet zoveel hoor. Mijn ervaring is anders :)

XXXVI

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
En voor wat voor prijs koop jij die 156's op Specht... Vermeld je dat er ook even bij? Alle waar naar z'n geld hè.
Vergeet niet dat 95% van wat jij koopt, voor de onderdelen is.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GT/GT-14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GT/GT-15.jpg

Twee nieuwe verkoopplaatjes. Zometeen ook op marktplaats. Wie maakt me los. Die 3.2 moet er toch op korte termijn gaan komen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Harry schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:00:
En voor wat voor prijs koop jij die 156's op Specht... Vermeld je dat er ook even bij? Alle waar naar z'n geld hè.
Vergeet niet dat 95% van wat jij koopt, voor de onderdelen is.
Alfa 8C's roesten ook. :')
En ik betaal voor een harde 156 net zoveel als voor een rot exemplaar trouwens. Waarde van de auto zegt in principe niks over de mate van roest. Zo gauw er maar iets mankeerd aan z'n ding koop je ze al voor een appel en een ei op marktplaats.
En de auto's die ik koop gaan in onderdelen omdat ik dat wil, niet zozeer omdat de auto in kwestie zo slecht is. Immers mijn oude 156 was nog redelijk. Daar had iemand nog zeker een jaartje of 2-3 probleemloos mee rond kunnen rijden zonder kosten. Maar ja als er geen vraag naar is voor de hele auto, dan maar in onderdelen.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:30
Meh, rijd ik vanmorgen weg....stilstaande file...niets aan de hand.

Kan ik weer rijden, kom ik weer in een file begint opeens alles raar te doen: Radio stottert, schakelt van casette naar radio en weer terug. Bij remmen gaat de airbag waarschuwingssensor aan. Rijd ik weer verder: Schokt de auto, schiet brandstofmeter omhoog en blijft hangen en gaan mijn ruitewissers aan.

Ik zit mij nog steeds af te vragen hoe een druksensor dit kan veroorzaken. Vanmorgen even snel de filter gechecked, die was verder droog, maar veel kon ik niet doen in mijn pak :P

Iemand bekend met dit? Blijft een Alfa natuurlijk.... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
KillaZ schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:22:
Meh, rijd ik vanmorgen weg....stilstaande file...niets aan de hand.

Kan ik weer rijden, kom ik weer in een file begint opeens alles raar te doen: Radio stottert, schakelt van casette naar radio en weer terug. Bij remmen gaat de airbag waarschuwingssensor aan. Rijd ik weer verder: Schokt de auto, schiet brandstofmeter omhoog en blijft hangen en gaan mijn ruitewissers aan.

Ik zit mij nog steeds af te vragen hoe een druksensor dit kan veroorzaken. Vanmorgen even snel de filter gechecked, die was verder droog, maar veel kon ik niet doen in mijn pak :P

Iemand bekend met dit? Blijft een Alfa natuurlijk.... :+
Das geen storing meer...dan christine! Je auto is haunted kerel!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Neuh, zoals ik al zei: Tis een Alfa

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48
Zoiets klinkt eerder als een massa probleem of gewoon een veel te lage spanning. Aangezien een auto in de file bij stationair niet erg veel laadt en je natuurlijk wel alle verbruikers aan hebt staan, denk ik dat je accu gewoon onder een werkbare spanning kwam!

Ik zou dit even opmeten bij stationair draaiende motor en ingeschakelde verbruikers. Dan zou hij toch 12 - 12,5 Volt moeten zijn. En bij gasgeven richting 14 Volt. Het kan natuurlijk ook aan je dynamo liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-10-2012 09:42 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
ing._Buttje schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:40:
Zoiets klinkt eerder als een massa probleem of gewoon een veel te lage spanning. Aangezien een auto in de file bij stationair niet erg veel laadt en je natuurlijk wel alle verbruikers aan hebt staan, denk ik dat je accu gewoon onder een werkbare spanning kwam!

Ik zou dit even opmeten bij stationair draaiende motor en ingeschakelde verbruikers. Dan zou hij toch 12 - 12,5 Volt moeten zijn. En bij gasgeven richting 14 Volt. Het kan natuurlijk ook aan je dynamo liggen.

Dat is nu mijn eerste gedachte ook, zou mijn dynamo de geest geven.
De accu is 74 ah en volgens mij nog de originele, zou dat ook kunnen?

Komt meteen mijn volgende vraag: Makkelijkste is natuurlijk het opmeten bij de accu, nietwaar?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
KillaZ schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:43:
[...]

Dat is nu mijn eerste gedachte ook, zou mijn dynamo de geest geven.
De accu is 74 ah en volgens mij nog de originele, zou dat ook kunnen?

Komt meteen mijn volgende vraag: Makkelijkste is natuurlijk het opmeten bij de accu, nietwaar?
Jup! Meten op de accu, wel even gas heven om maximale laadspanning te meten. Stationair wordt er amper bijgeladen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Specht schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:18:
[...]

Alfa 8C's roesten ook. :')
En ik betaal voor een harde 156 net zoveel als voor een rot exemplaar trouwens. Waarde van de auto zegt in principe niks over de mate van roest. Zo gauw er maar iets mankeerd aan z'n ding koop je ze al voor een appel en een ei op marktplaats.
En de auto's die ik koop gaan in onderdelen omdat ik dat wil, niet zozeer omdat de auto in kwestie zo slecht is. Immers mijn oude 156 was nog redelijk. Daar had iemand nog zeker een jaartje of 2-3 probleemloos mee rond kunnen rijden zonder kosten. Maar ja als er geen vraag naar is voor de hele auto, dan maar in onderdelen.
De waarde van de auto zegt inderdaad niet alles over de hoeveelheid roest. Aan de andere kant bepaald de hoeveelheid roest, wel een deel van de waarde. Samen met kilometerstand en leeftijd.

Mooi te lezen dat je of goedkoop, goede 156 aanschaft, of te veel betaald voor rotte exemplaren.

Echter, simpelweg stellen dat alle 156 (veel) last hebben van roest is echter te kort door de bocht. Het is een gegeven dat de exemplaren voor 2001 hier (veel) meer last van hebben, dan de latere uitvoeringen.

Buiten dat moet je niet vergeten dat de hele automarkt qua waarde aardig gezakt is. Voor een merk als Alfa Romeo, dat al gevoelig is voor sterke prijsdalingen, krijgt die 'klap' dan nog eens extra mee.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
Pics or it didn't happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
Afbeeldingslocatie: http://www.alfaclub.eu/images/albums/214/c078a038882d83c6ddc015abc700302f.jpg

http://forum.alfaclub.eu/...ic.php?t=57808&highlight=

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 03-10-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Harry schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

De waarde van de auto zegt inderdaad niet alles over de hoeveelheid roest. Aan de andere kant bepaald de hoeveelheid roest, wel een deel van de waarde. Samen met kilometerstand en leeftijd.

Mooi te lezen dat je of goedkoop, goede 156 aanschaft, of te veel betaald voor rotte exemplaren.

Echter, simpelweg stellen dat alle 156 (veel) last hebben van roest is echter te kort door de bocht. Het is een gegeven dat de exemplaren voor 2001 hier (veel) meer last van hebben, dan de latere uitvoeringen.

Buiten dat moet je niet vergeten dat de hele automarkt qua waarde aardig gezakt is. Voor een merk als Alfa Romeo, dat al gevoelig is voor sterke prijsdalingen, krijgt die 'klap' dan nog eens extra mee.
Je kunt lullen als brugman, ik blijf erbij dat alle 156's uiteindelijk even hard roesten ongeacht bouwjaar. :)
Feit is namelijk ook dat er van de modellen voor 2001 in Nederland veel meer rondrijden die bijv als leasebak gebruikt zijn, en dus oa veel pekel gehapt hebben. En tevens zijn de modellen van voor 2001 net iets ouder, over 3-4 jaar zijn ook de modellen na 2001 gegarandeerd net zo goed/slecht als de huidge 1998-ers.

En verder heb ik gelezen op 156 club dat modeljaar 2004-2005 nu al flink roesten op dezelfde punten als de 1998-ers, er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat ze tussen 2001-2004 minder roesten want ik geloof er niks van dat ze ineens in de fabriek grote wijzingen hebben aangebracht om de anti roest bescherming te verbeteren, en het vervolgens bij de facelift modellen weer anders te doen. 8)7
Geen probleem. ;)
[edit] LOL @ FastFred. Je doet je naam eer aan. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/8croest.jpg

Subframe van 8C. Duidelijk roestvorming. Foto is gemaakt bij technische meeting van de Scarb dacht ik waarbij een 8C op de brug ging. Ben er zelf niet bijgeweest, maar liep op het scarbforum destijds een heel topic over met meerdere foto's. :)

Nu roesten subframes altijd wel bij oa 145-155-156 en GTV, heb inmiddels ook al meegemaakt dat iemand bij mij een subframe kwam halen omdat zijn eigen subframe van 155 compleet rot was en tijdens rijden in elkaar gezakt was.
Dus als de 8C dezelfde kwaliteit subframe heeft, gaat dat nog leuk worden. :X

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Touché :D. Ik heb er niks meer op te zeggen haha. Overigens wel een kwalijke zaak vind ik.

@ Rainier; roest bij een GTV heb ik zelf pas 1x gezien, en ik heb er best veel gezien. Over het algemeen is de 916 vrijwel roestvrij, tenzij deze verkeerd is opgekrikt bij de dorpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Specht schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:32:
[edit] LOL @ FastFred. Je doet je naam eer aan. :D
Pfff, 32 minuten hoor O-)
Ben er zelf niet bijgeweest, maar liep op het scarbforum destijds een heel topic over met meerdere foto's. :)
Heb je een linkje trouwens? Vind ik wel intressant om door te lezen

Overigens heb ik sinds vorige week donderdag een full time baan. En de grote baas, schijnt ook nogal een Alfist te zijn, ergens op ons bedrijventerrein schijnt een heuze SZ te staan, maar nog niet gevonden.

[ Voor 71% gewijzigd door FastFred op 03-10-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

__1337__ schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:07:
Touché :D. Ik heb er niks meer op te zeggen haha. Overigens wel een kwalijke zaak vind ik.

@ Rainier; roest bij een GTV heb ik zelf pas 1x gezien, en ik heb er best veel gezien. Over het algemeen is de 916 vrijwel roestvrij, tenzij deze verkeerd is opgekrikt bij de dorpel.
Bij een lekkende kachelkraan onder de vloerbedekking van de bestuurdersstoel. Verder zijn 916 inderdaad vrij harde bakkies. Zeker vergeleken met de 155 waar ze veel techniek mee delen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48

Het kriebelt echt om mijn 8v richting dit niveau te krijgen, al weet ik dat hij er wel echt meer aan gedaan heeft dan enkel een chippie.

Downpipe
nieuw uitlaatsysteem met katvervanger etc
intercooler kit

etc etc etc.

Maargoed, kijken of ik een afspraak kan maken bij squadra eind deze maand /begin volgende maand, en we zien het wel met de koppeling. d'r is maar 1 manier om erachter te komen of hij wel/niet nog goed genoeg is...

Het verbruik valt me overigens wel erg tegen, ik rij 25km heen/terug naar me werk, waarvan +- 12-15km snelweg is. Schakel eigenlijk altijd rond de 2-2,5k toeren en cruise op de snelweg rond de 130. Het lijkt overigens ook wel alsof sinds ik de EGR afgedopt heb de verbruiksmeter aan 't flippen is... volgens mij heeft 't een totaal niks met 't ander te maken, maar het ene moment vindt hij dat ik 1 op 17 doe bij 80km p/u in z'n 5, andere moment 1 op 22. terwijl er helemaal niks veranderd is, naast afremmen -> cruise weer aan en weer door.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/532018.html

Kan een lekke, poreuze (onderste) turboslang wellicht invloed hebben op mijn verbruik? wil van de week eens koekeloeren of ik wat vindt, maar als ik her en der lees dat 1 op 17 toch echt niet heel moeilijk moet zijn, en ik moeite heb met 1 op 15/ 1 op 16 vraag ik me af of het allemaal wel ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
thijszor schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:30:
[video]

Het kriebelt echt om mijn 8v richting dit niveau te krijgen, al weet ik dat hij er wel echt meer aan gedaan heeft dan enkel een chippie.

Downpipe
nieuw uitlaatsysteem met katvervanger etc
intercooler kit

etc etc etc.

Maargoed, kijken of ik een afspraak kan maken bij squadra eind deze maand /begin volgende maand, en we zien het wel met de koppeling. d'r is maar 1 manier om erachter te komen of hij wel/niet nog goed genoeg is...

Het verbruik valt me overigens wel erg tegen, ik rij 25km heen/terug naar me werk, waarvan +- 12-15km snelweg is. Schakel eigenlijk altijd rond de 2-2,5k toeren en cruise op de snelweg rond de 130. Het lijkt overigens ook wel alsof sinds ik de EGR afgedopt heb de verbruiksmeter aan 't flippen is... volgens mij heeft 't een totaal niks met 't ander te maken, maar het ene moment vindt hij dat ik 1 op 17 doe bij 80km p/u in z'n 5, andere moment 1 op 22. terwijl er helemaal niks veranderd is, naast afremmen -> cruise weer aan en weer door.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/532018.html

Kan een lekke, poreuze (onderste) turboslang wellicht invloed hebben op mijn verbruik? wil van de week eens koekeloeren of ik wat vindt, maar als ik her en der lees dat 1 op 17 toch echt niet heel moeilijk moet zijn, en ik moeite heb met 1 op 15/ 1 op 16 vraag ik me af of het allemaal wel ok is.
Vriendin rijdt met de 140PK 1.9JTDm 16 klepper en doet 50/50 snelweg/stad en komt gemiddeld tussen 1:17 en 1:19 per volledige tankbeurt. Als ik hem meeneem voor mijn woon-werk rit die 90% snelweg (en 100 + trajectcontrole) is, dan is het nog een stuk zuiniger en ga je al snel richting 1:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Krijg weinig reacties op m'n 156 :( Misschien dan toch maar is op marktplaats zetten...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Sander schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:59:
[...]

Vriendin rijdt met de 140PK 1.9JTDm 16 klepper en doet 50/50 snelweg/stad en komt gemiddeld tussen 1:17 en 1:19 per volledige tankbeurt. Als ik hem meeneem voor mijn woon-werk rit die 90% snelweg (en 100 + trajectcontrole) is, dan is het nog een stuk zuiniger en ga je al snel richting 1:22
Bijzonder, mijn GT doet 1 op 16,5 gemiddeld (uitrekenen met tanken) met 80% N-wegen en snelweg. Wellicht heeft het hankie tankie chiptunen door de vorige eigenaar daar mee te maken. Boordcomputer staat overigens altijd rond de 1 op 17,5 ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Je kunt lullen als brugman, ik blijf erbij dat alle 156's uiteindelijk even hard roesten ongeacht bouwjaar. :)
Feit is namelijk ook dat er van de modellen voor 2001 in Nederland veel meer rondrijden die bijv als leasebak gebruikt zijn, en dus oa veel pekel gehapt hebben. En tevens zijn de modellen van voor 2001 net iets ouder, over 3-4 jaar zijn ook de modellen na 2001 gegarandeerd net zo goed/slecht als de huidge 1998-ers.
Gelukkig is het maar net waar je zelf in wilt geloven hè...
En vanwaar dat een leasebak wel pekel pakt en particulier schijnbaar niet? Niet elke leaserijder ragt met z'n auto even zoals dat niet elke particulier zuinig is op zijn auto.
En verder heb ik gelezen op 156 club dat modeljaar 2004-2005 nu al flink roesten op dezelfde punten als de 1998-ers, er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat ze tussen 2001-2004 minder roesten want ik geloof er niks van dat ze ineens in de fabriek grote wijzingen hebben aangebracht om de anti roest bescherming te verbeteren, en het vervolgens bij de facelift modellen weer anders te doen. 8)7
Gelukkig is het internet een heel erg representatief medium waarin ook alle lieden welke geen problemen/klachten/roest hebben continu melden hoe geweldig hun auto is. Van alle autoeigenaren is maar een heel select groepje actief op internet, van dat groepje is dan weer een relatief groot gedeelte bezig met het oplossen van een probleem.

Maar kijk even iets verder naar andere merken en hun roest problematiek. Van Mercedes bijvoorbeeld de C, M en V klasses. Waar eerdere modellen geen problemen hadden, ging een nieuwere serie opeens gemoeit onder roest problemen. Nieuwer (model) betekend niet per definitie beter, hoe graag je dat ook wilt geloven.
[afbeelding]

Subframe van 8C. Duidelijk roestvorming. Foto is gemaakt bij technische meeting van de Scarb dacht ik waarbij een 8C op de brug ging. Ben er zelf niet bijgeweest, maar liep op het scarbforum destijds een heel topic over met meerdere foto's. :)
Waarbij nu aan de hand van dit exemplaar is vastgesteld dat alle 8c's roesten?
Nu roesten subframes altijd wel bij oa 145-155-156 en GTV, heb inmiddels ook al meegemaakt dat iemand bij mij een subframe kwam halen omdat zijn eigen subframe van 155 compleet rot was en tijdens rijden in elkaar gezakt was.
Dus als de 8C dezelfde kwaliteit subframe heeft, gaat dat nog leuk worden. :X
Weet je van de doorgezakte 155 ook wat het verleden van die auto was? Ik heb best veel meegemaakt, maar het is wel heel zot, dat een subframe onopgemerkt zover roest dat deze inzakt.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Roesti krokanti! :9
Van een 156 uit februari 1998 met 250.000 op de teller.

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/roesti-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/roesti-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/roesti-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/roesti-4.jpg

Dus ookal ziet de beschermlaag er nog zo mooi uit..... zo gauw je het weg gaat steken kom je al snel oppervlakkige roest tegen, en dat is het begin van het einde, wintertje door de pekel rijden en dan vallen de stukken er na verloop van tijd zo uit. Is trouwens ook apk afkeur.
En voor de veiligheid helpt het trouwens ook niet echt als die kokerbalken aangetast zijn, en als de remleidingen ineens los komen tijdens het rijden van bevestigingsdeel is dat ook niet echt prettig. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Harry schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:02:
[...]

Gelukkig is het maar net waar je zelf in wilt geloven hè...
En vanwaar dat een leasebak wel pekel pakt en particulier schijnbaar niet? Niet elke leaserijder ragt met z'n auto even zoals dat niet elke particulier zuinig is op zijn auto.
Heeft niks met afraggen te maken.
Feit is dat leaserijders veel meer km's maken, en volgens mij amper de moeite nemen om een auto in de winter wekelijks van onder schoon te spuiten. Van de vijf 156's die ik nu gehad heb was er welgeteld 1 roestvrij op de kritische punten, dus dat lijkt mij een aardige indicatie hoe vorige eigenaren met hun auto omgingen. :)
Gelukkig is het internet een heel erg representatief medium waarin ook alle lieden welke geen problemen/klachten/roest hebben continu melden hoe geweldig hun auto is. Van alle autoeigenaren is maar een heel select groepje actief op internet, van dat groepje is dan weer een relatief groot gedeelte bezig met het oplossen van een probleem.

Maar kijk even iets verder naar andere merken en hun roest problematiek. Van Mercedes bijvoorbeeld de C, M en V klasses. Waar eerdere modellen geen problemen hadden, ging een nieuwere serie opeens gemoeit onder roest problemen. Nieuwer (model) betekend niet per definitie beter, hoe graag je dat ook wilt geloven.
En je punt is?
Dat een nieuwer model kwalitatief slechter kan zijn dan voorganger is mij allang bekend. Iets met wegwerp en consumptiemaatschappij. :z
Waarbij nu aan de hand van dit exemplaar is vastgesteld dat alle 8c's roesten?
Uiteraard. Zelfde fabriek, zelfde onderdelen etc etc. Onder dezelfde omstandigheden als bovenstaande 8C zal de rest ongetwijfeld ook gaan roesten. Ik zeg ook nergens dat alle 8C's roesten, ik zeg dat ze ook roesten.
Bewijs is geleverd iniedergeval. :)
Weet je van de doorgezakte 155 ook wat het verleden van die auto was? Ik heb best veel meegemaakt, maar het is wel heel zot, dat een subframe onopgemerkt zover roest dat deze inzakt.
Waarom zou ik dat moeten weten? Enige wat ik weet is dat het een 1993-er 155 V6 was.
En van dat rotte doorgezakte subframe is wat de persoon die een subframe kwam ophalen mij vertelde.
Moet ik je zijn telefoonnummer nog geven, dan kun je het zelf persoonlijk navragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Specht schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:10:
Heeft niks met afraggen te maken.
Feit is dat leaserijders veel meer km's maken, en volgens mij amper de moeite nemen om een auto in de winter wekelijks van onder schoon te spuiten. Van de vijf 156's die ik nu gehad heb was er welgeteld 1 roestvrij op de kritische punten, dus dat lijkt mij een aardige indicatie hoe vorige eigenaren met hun auto omgingen. :)
Feit is ook dat veel meer mensen de auto in de winter niet wekelijks van onder schoon (laten) spuiten. Ik ben er één van.
En je punt is?
Dat een nieuwer model kwalitatief slechter kan zijn dan voorganger is mij allang bekend. Iets met wegwerp en consumptiemaatschappij. :z
Was dat nou net niet jouw opmerking? Dat het jou sterk leek dat men bij een facelift het spuit/plaatwerk van mindere kwaliteit is?

Ik haal het er nog even bij voor het gemak...
Helaas gebeurd dat dus. Er worden inderdaad soms wijzigingen doorgevoerd waardoor een kwalitatief minder resultaat bestaat. Enerzijds, zoals je zelf al zegt, consumptiemaatschappij, anderzijds kostenkwestie of milieuwetgeving wat een reden kan zijn.
Uiteraard. Zelfde fabriek, zelfde onderdelen etc etc. Onder dezelfde omstandigheden als bovenstaande 8C zal de rest ongetwijfeld ook gaan roesten. Ik zeg ook nergens dat alle 8C's roesten, ik zeg dat ze ook roesten.
Bewijs is geleverd iniedergeval. :)
We hadden het over er omheen lullen of kletsen als brugman?
Waarom zou ik dat moeten weten? Enige wat ik weet is dat het een 1993-er 155 V6 was.
En van dat rotte doorgezakte subframe is wat de persoon die een subframe kwam ophalen mij vertelde.
Moet ik je zijn telefoonnummer nog geven, dan kun je het zelf persoonlijk navragen. :+
Je draagt het aan als voorbeeld dat alle 155's / 156's doorrotten terwijl je er bij staat (gechargeerd). Het zal mij een biet wezen of 't ding doorgezakt is of niet. Blijft dat je crappy je onderhoud (laat) doen als je 't pas ontdekt als 't ding 't blok op de grond parkeert.

* Harry gaat alvast zakjes chips uitdelen... pilske d'r bij? O+

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Zo, even inlaatbuis schoongemaakt aan kant van blok, redelijk wat oliederrie en dergelijke. garage vond 't wel kunnen, mij lijkt 't me niet de bedoeling? meteen even losgemaakt, en schoongemaakt en hopelijk beter bevestigd. Even aankijken...

Tevens flesje wynn's diesel plus threatment gehaald bij de brezan, bij volgende keer tanken maar erin gooien. Zag in dealer facturen dat mijn alfa ze vroeger ook al kreeg. Verwacht geen wonderen, maar 't kan vast geen kwaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Moet je je intercooler ook eens doorspoelen ;) Zit ook zat braggel in.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Over het roesten van autos eind jaren 90.
Dit komt omdat men toen over gegaan is van verzinkte carrosserieën naar KTL (dus dompellak) behandelde carrosserieën. Hier hebben echter sommige merken nogal wat steken laten vallen, bijvoorbeeld Ford met notoir rottende Ford Ka's.

Verder is het voordeel van zink het volgende: Zink roest sneller dan staal en beschermd daardoor ook als de afsluitende laag is aangetast het staal, het werkt als opofferingsmetaal. Een lak heeft dit natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Lachen op marktplaats:
>
On Oct 4, 2012, at 13:47, "dcallingwood" wrote:

Geachte Gijs,

Mijn naam is dcallingwood en ik stuur u deze e-mail omdat ik meer wil weten over uw advertentie Alfa Romeo GT 1.9 JTD Distinctive - 18"LMV /leer/Bose/nav die u aanbiedt voor € 7.950,00.

Ik heb de volgende vraag: Is de auto nog beschikbaar?

I am interested in your offer. what is the condition and the final price, i want to hear from you
To: dcallingwood@live.com
From: gais@alpenjodel.de
Date: Thu, 4 Oct 2012 17:42:17 +0200

7950, mint condition
On Oct 5, 2012, at 14:16, David callingwood <dcallingwood@live.com> wrote:

Hello, I'm David Daniel Callingwood, i wish to buy your offer, I'm okay with the price (€7,950 ), i'm marine engineer, i'm inside ship right now, i can't come over to pick up the item and pay cash, I'm purchasing this item to AK in Usa, transport company will come to pick up the item from you, change the ownership and do all the necessary things after i pay you, i will pay you through bank wire transfer or via Paypal, get back to me with those information for payment. your name, your address, bank account number, bank name and your phone number or your Paypal name and emai address l...
Thanks and God bless
David
Date: Fri, 5 Oct 2012 22:28:12 +0200

shall I wrap it in plastic?
On Oct 5, 2012, at 23:06, David callingwood <dcallingwood@live.com> wrote:

meaning?
Date: Fri, 5 Oct 2012 23:19:54 +0200

to protect it during the transport
On Oct 6, 2012, at 13:30, David callingwood <dcallingwood@live.com> wrote:

okay that is good..kindly get back to me with you account details so i can make the payment and the shiping agent will come for pick up after payment has been made..
Thanks and God bless
Date: Sat, 6 Oct 2012 14:00:54 +0200

so cool you are on a ship right now! I'm a sailorman myself!
my account details are
cpt. J. Sparrow
666.666 bootstrap bank
Barbarossa
Will you pay in gold or doubloons?
take care matey
Har har har!!!!!
Hij weet van geen ophouden:
On 06-Oct-12 14:01, David callingwood wrote:
> what details is this?..also are you really a sailor?
Date: Fri, 6 Oct 2012 14:13:54 +0200

Not just any sailor, I'm a pirate! Har har har!!

[ Voor 10% gewijzigd door GA!S op 06-10-2012 14:16 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Har har! _O- _O-

Overigens wel een nette prijs, zou zo mijn 166 inruilen er voor ;)

[ Voor 74% gewijzigd door KillaZ op 06-10-2012 15:21 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
omfg _O-

:+

[ Voor 28% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-10-2012 19:21 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Om het af te leren dan:
thanks for your reply i am an oceanographer and i want to live on it i am an oceanographer and I have just check
pick up charges with my pick up company and it will cost about 4800
for pick up from your house and the pick up company want payment first
by western union to schedule pick up date and time and they want it by
western union only I will like to know if you will help me send or
forward the 4800 to my pick agent if I send you money for it plus 1800
for my agent plus extra 500 for western union fees because there is no
western union office on the sea where I work ion the oil rig and I
won't be home until. 3 months because I work as an engineer here and
that's why I am mailing you from my phone and I can only pay by paypal
because its attached to my bank already so let me know if you can help
me send them the fees once I send all the money into your your paypal
account
i will pay paypal fees so no problem

home address
phone no
total cost plus 4800 for my agency
your paypal email

what i mean is that i will send you money for it and i will add another , 4800 which you will help me forward by western union to my shipper who will come and pick it at your house because they are charging me 4800 for pickup from your house down to my friends house in south africa and currently i am on sea and there is now western union here on the sea where i work and i wont be on land till 3 months because i work as an oceanographer and i am a contractor so what i mean is that i will send you money for your automobile and 4800 for my shipper and extra 500 for western union fees and stress , so let me know if you will helpo me send 4800 by western union at any post office around you to my shipper address i will give you once paypal cnotifies and confirm to you that i have make payment so pls let me know if you will help me and also

let me know your paypal email
your phone no
your home address

pls let me know
Hey Bose,

How cool you're a real oceanographer! I've been a oceanographerphile all my life! My dad was an oceanographer, his dad was an oceanographer and his dad's dad even invented the oceans! I mysel am Master Fred Bangoh, the only son of late chief Godwin Bangoh from Sierra Leone (the oceanographer remember!) .I know that my offer might come to you as a surprise to you but today is your lucky day! I can arrange the shipping for free if you can help me transfer our cash of Eighteen million dollars ($18,000,000) now in the custody of a BANK here in Abidjan to your private account pending our arrival to your country.

My late father, chief Godwin Bangoh, the oceanographer, was the general Manager of Sierra Leone mining co-operation (S.L.M.C.) Freetown. According to my father. This money was the income acquired from mining co-operation's over draft and minor sales. To assist us claim this fund from the BANK as co-beneficiary we need to transfer this money in your name to your country. We can put it in the fuel tank of this smelly diesel (rooie diesel, je weeet toch!!!). No one will ever bother to look there!

For your assistance, I beg to concede 15% of this money to you for your eforts and assistance and 5% percent for any expenses you may ocur during this transaction. Hell, I'll even include a free t-shirt for your convenience! Please reply with your bank account, name, phone number, last name of your mothers milkman, name of your cat, sex of your hamster and your T-shirt size so we can call this a deal.

Thanks and God bless.

Best regards,
Fred Bangoh and Father (the oceanographer).
pannenkoek!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ow .... nou snap ik het .. JIJ BENT DIE VUILE NIGERIAAAN !!! })

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

stuur ff de naam van je hamster, krijg je ook een mooi tshirt!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

GA!S schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:01:
Om het af te leren dan:

[...]

[...]

pannenkoek!
:F wtf did i just read _O-

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit is echt wel even serieus ernstig! :D _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Vanmiddag even naar de Oldtimerbeurs hier in Leek geweest. Stelt opzich niet zoveel voor, maar toch altijd leuk om even te kijken.

Staat daar een Alfa Alfetta GT 2.0 die ik al jaren steeds weer tegen kom. Ooit (11 jaar geleden) overwogen om 'm te kopen. Maar de auto wordt maar niet verkocht. Is 100% origineel, bikkelhard, niet gerestaureerd en heeft maar 86000km gereden.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Zo, gister een klusdag gehad bij een vriend.

Had een GT Blackline pookknop bestelt met bijbehorende achteruitontgrendeling. Het bleek natuurlijk weer dat die ontgrendeling in de lengte vele malen hoger was dan de originele pookknop. We hebben dat netjes opgelost door een stukje er tussen uit te halen en alles mooi passend te maken. Ben er erg tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t408/__1337__/20121013_180301_zps35df3551.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t408/__1337__/20121013_180249_zps0e9b0cd7.jpg

Verder heb ik in de tussentijd de rubberen mof vervangen bij de gasklep. Was wel nodig ook, de oude was flink ingescheurd.

Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t408/__1337__/20121013_181121_zpsc08d4b4a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t408/__1337__/20121013_135332_zps3a7e40ce.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t408/__1337__/20121013_135336_zpsd9cf9443.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t408/__1337__/IMG-20121013-WA0007_zpse8e4ecb4.jpg

Volgende week komt als het goed is de RVS aanzuigbuis erop. Een vriend van me heeft deze van de week binnen gehad :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Blijft toch een heerlijk blokje zeg.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Jij hebt er binnenkort ook weer een toch :). Nog even geduld! Ben je nog piraten tegengekomen die interesse hebben in je GT? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het is geen tijd om auto's te verkopen. Enige voordeel is dat ik straks als ervaringsdeskudige spekkoper ben als ik van de GT af ben. Van iedere V6 die nu te koop staat weet ik precies hoe lang ze er al staat. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zou zo mijn 166 JTD op je GT inruilen, maar daar schiet jij geen reet mee op :+ .

Over mijn JTD gesproken, het wordt tijd voor een nieuwe koppeling+vliegwiel. Duur grapje (offerte van rond de 1000 euro liggen incl keerring en vliegwiel) maar dan kan hij wel meteen naar squadra.

Vraag is even of ik de 166 nog een aantal jaar houd. :)

Anders is het niet rendabel.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:54

pinda powerrr

Slow down...

Is een Alfa aanschaffen überhaupt rendabel? :+

|:(

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oh....shit..... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Toch wonderlijk dat iedereen op zijn achterste poten staat als de hypotheek "onder water" staat. Een autofinanciering staat al "onder water" zodra het ding de showroom verlaat.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hoe kom je opeens op financiering? ;)

Ligt bij mij meer aan het feit dat ik een sloot aan reiskostenvergoeding krijg waar ik de diesel van moet betalen. Als ik hem over een jaar weg doe, vind ik een investering van 1K niet verstandig :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
  • Laatst online: 22-05-2021
De standaard radio die in m'n 147 zit is een cd-speler. Nou heb ik geen cd's en rijd ik veel heen en weer tussen Duitsland en Nederland, dus heb ik eigenlijk nooit goede radio-ontvangst.
Wat is de handigste manier om hier iets zinnigs mee te doen? Is dat het vervangen door een vervangbare radio, met usb-poort? (willekeurig plaatje voor het idee: link) Werken de knoppen op het stuur dan nog wel?

(Plaatjes van de huidige situatie: link, link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vaak heb je speciale verloopkabeltjes, moet je even op de site van het merk kijken/online boekje, lukt geloof ik redelijk vaak nog om gewoon alles te laten werken.

Verder vind ik persoonlijk door een USB stick navigeren een beetje waardeloos, vaak traag en ingewikkeld dus geef de voorkeur aan de line-in + telefoon/mp3speler.

Scheelt wel dat ik sowieso geen stuurwielbediening heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Aux in voor standaard radio, ben je voor een paar euro klaar:

http://156ts.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=206

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
KillaZ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:24:
Zou zo mijn 166 JTD op je GT inruilen, maar daar schiet jij geen reet mee op :+ .

Over mijn JTD gesproken, het wordt tijd voor een nieuwe koppeling+vliegwiel. Duur grapje (offerte van rond de 1000 euro liggen incl keerring en vliegwiel) maar dan kan hij wel meteen naar squadra.

Vraag is even of ik de 166 nog een aantal jaar houd. :)

Anders is het niet rendabel.
1000 is toch vrij goedkoop? vliegwiel kost volgens mij al 600 euro ( dual mass ) , paar honderd voor de koppeling. hij doet 't in een uurtje ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Prachtige wagen, maar met zoveel km is de motor bijna rijp voor de sloop..

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is eind 2009 nog gereviseerd, maar door een vorige eigenaar, dus helaas geen bon van. Maar zal haar waarschijnlijk wel inruilen, nu alleen nog een leuke ster vinden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Guillome schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

Ik weet dat Alfa's een geval apart zijn, maar rijp voor de sloop/revisie al bij 237k km? Motorenrevisie bij Smart rond de 130k is vrij normaal (nouja normaal, de meeste al bij 90k). Maar mijn auto (benzine, geen Alfa) is vandaag over de 264k gegaan, met gewoon onderhoud volgens het boekje

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 16-10-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
NoFearCreations schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:56:
Is eind 2009 nog gereviseerd, maar door een vorige eigenaar, dus helaas geen bon van. Maar zal haar waarschijnlijk wel inruilen, nu alleen nog een leuke ster vinden.
Ah ik heb je net gePB't over de velgen.. ik zou ze erg graag willen voor onder de GTA. Heb eventueel een 16 inch setje (met winterbanden) voor je liggen als inruil. Mocht je willen onderhandelen, stuur me gerust een DM. Wil je ze behouden, dan heb ik pech :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
  • Laatst online: 22-05-2021
Wat een site… Klik je erop, krijg je een massive anti-adblock scherm. Zet je zoals ze graag willen de adblock uit, geeft hij dit:

Geachte Gast!
U heeft momenteel de maximaal aantal toegestane berichten bekeken, maar wacht, er is een simpele oplossing. Om meer berichten te kunnen lezen hoeft U alleen maar in te loggen. Dit is gratis en heeft als voordeel dat U ook mee kunt doen met de discussie die U leest. Aanmelden kan door op AANMELDEN te klikken. Dit neemt nog geen minuut in beslag dus Klik hier om U nu aan te melden bij het Alfaforum! U kunt dan ongelimiteerd berichten bekijken en eventueel beantwoorden !
Bent U al lid? Log dan in a.u.b.!

Ja weet je, laat ook maar dan hoor, irritante site.
GA!S schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:05:
Aux in voor standaard radio, ben je voor een paar euro klaar:

http://156ts.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=206
Dat is wel heel makkelijk zo :D En fijn goedkoop… hmm :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mqrius op 16-10-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Guillome schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

Wat een onzin. Ik heb meerdere Twin Sparkjes op LPG ruim over de 2 ton gereden en verkocht. Die rijden stuk voor stuk nog rond. Een 2.0 TS 16v berlina reed ik plat met ruim over de 250.000 nu zo'n 7 jaar geleden. Die is via de handel een week later weer op de weg gekomen en kom ik nog regelmatig hier in de buurt tegen. Ding moet ruim over de 300k gereden hebben.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
thijszor schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:47:
[...]

1000 is toch vrij goedkoop? vliegwiel kost volgens mij al 600 euro ( dual mass ) , paar honderd voor de koppeling. hij doet 't in een uurtje ofzo? ;)
Is goedkoop ja, maar nog steeds een klap geld voor een bak die max 3,5 waard is ;)

Koppeling incl keerring is 375 incl. montage, komt nog een vliegwiel bij. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
KillaZ schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:33:
Is goedkoop ja, maar nog steeds een klap geld voor een bak die max 3,5 waard is ;)

Koppeling incl keerring is 375 incl. montage, komt nog een vliegwiel bij. :)
Niet over nadenken, gewoon doen.
't is wel even een hap geld, maar voor die 1.000,- rijd je geen andere auto in dezelfde klasse. Als de rest goed is, zou ik er niet over twijfelen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dit is, met de onderste draagarmpjes, het enige nog :)

Staat ook nog maar 157k op :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ben zelf ook echt alfa fan. Heb nooit in gereden maar hoe ze er uit zien. Ik moet binnenkort ook een nieuwe (2ehands) auto en ben erg geïnteresseerd in alfa`s.

Alleen wil ik wel betaalbaar rijden qua vaste lasten (brandstof). Alfa`s zijn niet de zuinigste als ik het zo zie.
De 147 JDT zou 1/18 moeten kunnen halen bij normaal rijden?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:16
Grappig dat ik nu pas het Alfa topic ontdek hier.
Onderstaande Alfa Spider zijn we al even mee bezig en het gaat ook nog wel even duren voordat deze weer rijdt maar mooi worden gaat ie zeker! Als je de voortgang wil volgen kan dat door www.facebook.com/AlfaSpiderRestauratie te liken.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/525571_245154532252933_1477478339_n.jpg
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/425360_206419019459818_234575622_n.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/150778_233873626714357_526714800_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Guillome schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:23:
Ben zelf ook echt alfa fan. Heb nooit in gereden maar hoe ze er uit zien. Ik moet binnenkort ook een nieuwe (2ehands) auto en ben erg geïnteresseerd in alfa`s.

Alleen wil ik wel betaalbaar rijden qua vaste lasten (brandstof). Alfa`s zijn niet de zuinigste als ik het zo zie.
De 147 JDT zou 1/18 moeten kunnen halen bij normaal rijden?
Ik zou het niet doen als ik jou was; brandstofkosten zijn sowieso variabele kosten, je reparaties, wegenbelasting en verzekering zijn vast, alhoewel onderhoud enigzins variabel zijn. Maar als je betaalbaar wilt rijden, niet echt veel kennis hebt van Alfa's hebt kun je beter omkijken naar een goedkope japanner denk ik.
Ik wil zeker niet zeggen dat Alfa's per definitie onbetrouwbaar zijn maar kennis van de techniek, op welke zaken je moet letten bij aankoop zijn belangrijk.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

2e hands Alfa's zijn helaas niet echt instapper auto's. Zou ik eerder voor een duitser gaan kijken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

vanderwolf schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:34:
Grappig dat ik nu pas het Alfa topic ontdek hier.
Onderstaande Alfa Spider zijn we al even mee bezig en het gaat ook nog wel even duren voordat deze weer rijdt maar mooi worden gaat ie zeker! Als je de voortgang wil volgen kan dat door www.facebook.com/AlfaSpiderRestauratie te liken.

[afbeelding]
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Dan moet je wel minstens plaatwerker zijn, complimenten voor het werk zeg! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
Saab schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:03:
[...]

Ik zou het niet doen als ik jou was; brandstofkosten zijn sowieso variabele kosten, je reparaties, wegenbelasting en verzekering zijn vast, alhoewel onderhoud enigzins variabel zijn. Maar als je betaalbaar wilt rijden, niet echt veel kennis hebt van Alfa's hebt kun je beter omkijken naar een goedkope japanner denk ik.
Ik wil zeker niet zeggen dat Alfa's per definitie onbetrouwbaar zijn maar kennis van de techniek, op welke zaken je moet letten bij aankoop zijn belangrijk.
Een Alfa 147 is een redelijk probleemloze auto hoor. De JTD motoren staan juist bekend om hun betrouwbaarheid. Volgens mij is wel een zwak punt dat de draagarmen gaan kraken maar daar hebben een aantal vergelijkbare duitsers ook last van.

Een verbruik van 1 op 18 kan ik wel bevestigen. Ik rij gemiddeld 120 km per dag waarvan het merendeel over een N-weg. Heb een 147 JTDm 1.9 8V uit 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-2-no9.jpg

Nieuwe aanwinst. 1.8 16v ts uit '99 met distributieschade.
Morgen maar is kijken hoeveel roest deze eigenlijk heeft... :')
Dikke kans dat ook deze in onderdelen uit elkaar gaat. Mocht het beestje onverhoop toch roestvrij zijn, dan kan ik er voor evt geintersseerden een andere motor inhangen. ;) Heb nog een 2.0 blok en een zeer goed "gereviseerd" 1.8 blok liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Saab schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:03:
Och, Japanners zijn tegenwoordig ook niet zo heel heilig meer (goed, wel heel wat heiliger dan een AR), gaat relatief weinig aan stuk, maar gaat er iets aan stuk, dan kan je ook aftikken.

Vergeet niet dat onderdelen voor Japanners over 't algemeen weer een stuk hoger zijn (stappenmotor voor de Mitsubishi kostte me 650,-, bij AR was ik daar een paar tientjes voor kwijt). 't gaat dan minder vaak stuk, maar als, dan betaal je er ook voor.

Zelfde geld voor de koppelingsplaten & vliegwiel zoals Fearcreations nu laat doen voor zo'n 1.000,- (of twijfelt over in ieder geval). Voor m'n Passat 3C was ik alleen voor de koppelingsset al bijna dit bedrag kwijt, 't was dat de garage 't 2-massa-vliegwiel betaalde (garantie), anders was 't nog duurder geworden.

Waarmee ik alleen maar wil aangeven dat bij AR gaat er wel eens wat stuk (relatief gezien inderdaad wat vaker), aan de andere kant kosten onderdelen vaak ook minder. Die weegschaal is in mijn ervaring (en ik heb en abonnement op maandagmorgen auto's) aardig in evenwicht.

De JTD is een prima motor die vele kilometers aankan. En zoals bij elke auto (2e hands) waar je naar wilt kijken, neem iemand mee. Kennis is handig, maar iemand zonder een roze bril op helpt ook al een boel :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Harry schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:58:
[...]

Och, Japanners zijn tegenwoordig ook niet zo heel heilig meer (goed, wel heel wat heiliger dan een AR), gaat relatief weinig aan stuk, maar gaat er iets aan stuk, dan kan je ook aftikken.

Vergeet niet dat onderdelen voor Japanners over 't algemeen weer een stuk hoger zijn (stappenmotor voor de Mitsubishi kostte me 650,-, bij AR was ik daar een paar tientjes voor kwijt). 't gaat dan minder vaak stuk, maar als, dan betaal je er ook voor.

Zelfde geld voor de koppelingsplaten & vliegwiel zoals Fearcreations KillaZ nu laat doen voor zo'n 1.000,- (of twijfelt over in ieder geval). Voor m'n Passat 3C was ik alleen voor de koppelingsset al bijna dit bedrag kwijt, 't was dat de garage 't 2-massa-vliegwiel betaalde (garantie), anders was 't nog duurder geworden.

Waarmee ik alleen maar wil aangeven dat bij AR gaat er wel eens wat stuk (relatief gezien inderdaad wat vaker), aan de andere kant kosten onderdelen vaak ook minder. Die weegschaal is in mijn ervaring (en ik heb en abonnement op maandagmorgen auto's) aardig in evenwicht.

De JTD is een prima motor die vele kilometers aankan. En zoals bij elke auto (2e hands) waar je naar wilt kijken, neem iemand mee. Kennis is handig, maar iemand zonder een roze bril op helpt ook al een boel :)
Fixed :>

En de JTD kan ik beamen: Die blokken zijn enorm solide en er gaat weinig aan stuk. Dat geldt volgens mij voor alle JTD motoren, dus zowel de 1.9 (die je veelal in de 147 vindt) als de 2.4 (in de 156 en 166).

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 18-10-2012 08:55 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
TheJason schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:55:
Een verbruik van 1 op 18 kan ik wel bevestigen. Ik rij gemiddeld 120 km per dag waarvan het merendeel over een N-weg. Heb een 147 JTDm 1.9 8V uit 2005.
Ff 2 dingen waar ik over struikel. Zijn 8-kleppers (in het algemeen) niet gruwelijk achterhaald? Is er een specifieke reden dat ze hier 8-kleppers in, een voor mij, relatief jonge auto gebruiken?

Nu rij ik zelf ook een 8-klepper hoor maar die wordt in februari volgend jaar 17 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
In welk opzicht zouden ze gruwlijk achterhaald zijn?

Nu zei ik gister nog dat de 147 een redelijk probleemloze auto is, wordt door de garage vanochtend geconstateerd dat mijn koppelingscilinder ofzo lek is :( Had al zo een vermoeden want het schakelen werd opeens rap minder.

Maar goed dat is niet echt een 147 kwaaltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Cilindertje is de moeite niet? Bij de 166 zit er eentje op de bak en eentje boven het pedaal. Vervangen is tientjes werk.

Overigens is de 8v betrouwbaarder dan de 16v, maar waarom is een 8 klepper achterhaald dan Fred?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hoeveel hedendaagse auto's ken jij die nog 8 kleppers hebben (en dan heb ik het over auto's van na 2000)

Bij 8 kleppers denk ik namelijk aan trage Fiat Brava/o's en oude auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Ik zou zeggen ga een rijden in een 147 1.9 JTD 8v en ervaar wat voor lekker blok het is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh, ik zeg niet dat het geen goede blokken zijn, mijn eigen 1.8 8-klepper loopt ook als een trein, maar de meeste motoren tegenwoordig zijn toch 16-kleppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
FastFred schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:32:
Hoeveel hedendaagse auto's ken jij die nog 8 kleppers hebben (en dan heb ik het over auto's van na 2000)

Bij 8 kleppers denk ik namelijk aan trage Fiat Brava/o's en oude auto's
Alfa 147 en 159 in ieder geval. De 159 is nog best lang in productie geweest. Voor de rest geen idee. De 8v staat wat betrouwbaarder bekend dan de 16v. De 16v heeft echter meer power.

Mijn 8 klepper heef 120 pk en 280 Nm en verbruikt gemiddeld 1 op 17,2. De 16 klepper heeft 150 pk en 305 Nm en verbruikt gemiddeld 1 op 16,9. Gegevens heb ik van de autoweeksite.

[ Voor 15% gewijzigd door TheJason op 18-10-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:16
Joopieboy schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:35:
Dan moet je wel minstens plaatwerker zijn, complimenten voor het werk zeg! _O_
Thanks! Zo'n 25 jr geleden wel het e.e.a. gedaan rondom schadeherstel. Het is vooral een kwestie van willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
pfew .. tell me 'bout it

respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Sorry :)
En de JTD kan ik beamen: Die blokken zijn enorm solide en er gaat weinig aan stuk. Dat geldt volgens mij voor alle JTD motoren, dus zowel de 1.9 (die je veelal in de 147 vindt) als de 2.4 (in de 156 en 166).
De 2.4 is een 10 of 20 klepper 5 cylinder. En wat mij betreft zijn de 5 cylinders ongeëvenaard. Zowel de diesels in de AR's als de benzine Volvo's

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

En toch mis je iets...

Eén cylinder om precies te zijn :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
GA!S schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:37:
En toch mis je iets...

Eén cylinder om precies te zijn :+
Nee hoor... dan zou 't een 6 cylinder in lijn zijn... En aangezien we 't niet over BMW hebben...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

bah, ga je mond spoelen!

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Doe dan maar die mooie 6 cilinder in V vorm. Je weet wel. Die met die mooie glimmende buizen. Het liefst natuurlijk de 12 klepper (hoewel dat volgens sommigen in dit topic érg achterhaald is) voor dat volle uitlaat geluid en die heerlijke roffel. Anderzijds is de 24v natuurlijk wel een beest. Af en toe mis ik die 12v wel eens. Toch ben ik erg blij met m'n keuze voor de GTA :).

[ Voor 63% gewijzigd door __1337__ op 20-10-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wie maakt me los, prachtige parafinestoker voor weinig!

Het jeukt al een half jaar en ik wil weer een V6.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

In nastemming met een V6 :D.
Ik heb al aardig op inetnet zitten te zoeken naar de betrouwbaarheid van de blokken.
Ik hoor van een kennis dat het aardig dramatisch als er geen onderhoud is geweest.
Kun je ergens aan zien/merken dat een blok dus nog goed is?
Ik zie nu een gt V6 staan maar deze heeft 155.000 gelopen. Verder is deze helemaal naar mijn smaak.
Deze heeft de hoogste KM maar is ook de duurste vergeleken met de rest van de GT's.
Iemand die een lichttje kan werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Het punt is dat je aan een 24v niet zoveel aan de motor kunt horen. Bij een 12v hoor je meteen als er iets mis is. Luister bij een 24v vooral naar eventuele klopgeluiden (verkeerd getimede distributie). Let erop of het blok lekker door de toeren gaat (moet echt soepel gaan, maar wel NADAT je hebt warm gereden ;), dit duurt wel echt 20km/15 a 20 minuten). Let verder op;

- de staat van de radiateur;
- Wanneer is de distributie gedaan en zo ja door wie? Let er ook op of er toen een waterpomp met stalen schoepenrad in is gegaan! Distributie dient zo'n beetje iedere 3 jaar vervangen te worden of 60.000 km (ookal zegt het boekje 120.000);
- Koppeling gaat wel iets zwaarder als bij een andere auto, maar een goede koppeling is niet zo zwaar dat je kramp in je been krijgt
- Bakken willen wel eens 'fluiten' in bepaalde versnellingen. Ook knarsen ze soms als je schakelt. Dit geeft aan dat in de toekomst de bak wel eens kaduuk kan gaan, maar het kan ook lang goed gaan.
- Staat van de draagarmen, bij kraken of rammelen op klinkerwegen dan weet je genoeg.

Verder zijn de V6en erg betrouwbaar (vind ik), mits ze door de juiste specialisten zijn onderhouden. Dealeronderhouden wil niet altijd zeggen dat het ook goed is, dus wees echt kritisch. Mag ik vragen bij welke GT je bent gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:30
Vraagje aan de 156 rijders: is het normaal dat de remmen bij heel kort indrukken van de pedaal al veel reageren?
Het viel gewoon op vergeleken met onze Peugeot en heb het toch gekocht dus wil weten of er iets aan gedaan moet worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bwlian op 21-10-2012 22:55 . Reden: formulering ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Godver, blijf het zeggen: zou zo de 166 er op inruilen die ik voor 5950 gekocht heb....voor 1000 meer zou ik deze rijden. ;(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bwlian schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:31:
Vraagje aan de 156 rijders: is het normaal dat de rempedaal bij heel kort indrukken al veel reageert?
Het viel gewoon op vergeleken met onze Peugeot en heb het toch gekocht dus wil weten of er iets aan gedaan moet worden.
Kan zijn dat je zuigers van je achterremmen vast zitten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vraagje aan de 156 rijders: is het normaal dat de remmen bij heel kort indrukken van de pedaal al veel reageren?
Heb zelf geen ervaring met de 156 maar 't kan flink verschillen tussen merken hoor.
Bij Franse autos moet je vaak een flinke slag maken terwijl in een toyota (noem maar wat) je maar naar de rem hoeft te kijken al wil hij stevig gaan remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:06
GoldenSample schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 02:04:
[...]

Heb zelf geen ervaring met de 156 maar 't kan flink verschillen tussen merken hoor.
Bij Franse autos moet je vaak een flinke slag maken terwijl in een toyota (noem maar wat) je maar naar de rem hoeft te kijken al wil hij stevig gaan remmen.
Ja, dat is normaal bij een 156 persoonlijk vind ik dat erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik ben nog niet aan het kijken geweest. Ik doe meestal lang over dit soort beslissingen. Het duurt dus ook altijd ook even voordat ik ga kijken.
Het zijn deze twee dus die me wel passen.
GT_1
GT_2
Qua uiterlijk gaat mijn voorkeur naar de zwarte. Deze heeft alleen meer km op de teller maar is wel jonger.
De andere is net in prijs gezakt met 2000 zie ik. Wat moet ik toch doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:36

KhaZ

Alfa Romeo

Cramthabam schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:56:
Ik ben nog niet aan het kijken geweest.

...
Ik vind ze redelijk duur vergeleken met 156/147 GTA's.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Klopt. Ik zie 147/156 staan voor rond de 10k. Ik heb echter nu een 147 en wil wel wat anders.
Ik vind de GT leuker dan de 156 dus vandaar de GT.
Mocht er een mooie 147 GTA langskomen dan is dit ook het overwegen waard. Maar dit is allemaal persoonlijke voorkeur. Voor de prijs lijkt het logischer inderdaad om voor een 147 GTA te gaan maar vind dan maar een die ook aan je smaak voldoet zeg ik. Als bv de kleur je niet aanstaat maar je koopt hem toch dan hou je er altijd spijt van. Ik rij niet al teveel en heb de auto dan ook langere tijd.
Mijn 147 heb ik gekocht in 2007. Er is nu bijna 40k mee gereden. Dit is dus niks.
Keuzes,keuzes, keuzes. Het blojft moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Phoe wat een prijzen. Mag dan wel een van de laatste GT's en dus ook een van de laatste Busso V6en geweest zijn, maar 17k voor een GT met 155dkm vind ik vrij duur. Nu zeggen KM standen me niet zoveel bij een V6, maar dat vind ik persoonlijk erg duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
M'n 156 had het ook, ze happen goed, vooral als je van een andere auto komt denk je huh!? standaard remmen van een 156 zijn uitstekend.

--
M'n VAG mobiel staat atm bij de garage, ratelt een beetje...
Ik hou overigens stiekem MP ed wel in de gaten (916 Spider/GTV) :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Cramthabam schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:56:
Ik ben nog niet aan het kijken geweest. Ik doe meestal lang over dit soort beslissingen. Het duurt dus ook altijd ook even voordat ik ga kijken.
Het zijn deze twee dus die me wel passen.
GT_1
GT_2
Qua uiterlijk gaat mijn voorkeur naar de zwarte. Deze heeft alleen meer km op de teller maar is wel jonger.
De andere is net in prijs gezakt met 2000 zie ik. Wat moet ik toch doen :P.
Denk dat GA!S z'n licht er even over moet laten schijnen, maar ik vind de rechter koplampunit van de 1e er wat vreemd in zitten. Daarnaast is of de motorkap niet helemaal goed afgesteld (zou goed kunnen), of zit het linker scherm niet helemaal toppie.

En tsjah... naast persoonlijke smaak is de afweging 3 jaar ouder, maar meer dan de helft van de kilometers of jonger en dus 2x 't aantal kilometers...

Lastig hoor... ben blij dat ik niet voor die keus sta :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
rlkz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:07:
[...]

M'n 156 had het ook, ze happen goed, vooral als je van een andere auto komt denk je huh!? standaard remmen van een 156 remmen uitstekend.
Haha bedankt voor de vele bevestigingen. Voor de visueel ingestelden onder ons: pics van de 156. 1.9jtd 8v met 140.000km 's :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bwlian op 22-10-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Qua remmen, mjah net wat GA!S zegt..het kan ook iets anders zijn. Twijfel? controleren! het zijn tenslotte wel je remmen.

Maar mooie 156 in de juiste kleur! ik moet nog ooit een Alfa eens in die kleur zien te bemachtigen :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Dat sowieso vanwege een brandend ABS-lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En mijn dame heeft weer APK voor een jaar. Had alleen 1 remslang slecht, dus daar vanmiddag gelijk een nieuwe op gezet. APK keurmeester was erg onder de indruk van hoe strak het allemaal was, vooral alles aan de ophanging. Nu z.s.m. maar is een Marktplaats advertentie maken...

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 ... 25 ... 118 Laatste