I browse with Vivaldi

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Passen met gemak 4 auto's in, maar aangezien ik ook redelijk veel losse onderdelen heb die niet allemaal naar de zolder kunnen, zullen er in de praktijk max 2 a 3 auto's inpassen (afhankelijk van model en grootte).
Kortom de jacht naar sloop Alfa's is bij deze geopend.

Foto's van het eindresultaat qua inrichting volgen nog.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Ik zou zo graag een garage bij me huis willen! Tegenover ons zijn ze aan t bouwen en tis een grote zandstorm. kan 2 keer per week me auto afspuiten en dan is t nog te weinig!:S
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Die ruimte is +/-10m lang en 4m breed, plek genoeg dus voor 2 (niet al te lange) auto's te stallen. Lokatie is op de grens van Helmond en Lierop en gemakkelijk bereikbaar. Prijs per maand is 100 euro. Dat is in principe inclusief stroomkosten, tenzij je heel veel stroom verbruikt, dan moet je bijbetalen (elke ruimte heeft een eigen meterkast).
Er is op de binnenplaats een waterkraan (wordt wel afgesloten bij strenge vorst). Toiletten zijn er overigens niet. Elke ruimte is voorzien van een grote brandblusser (poeder). Ruimte is dag en nacht bereikbaar.
Verdere regels zijn oa: geen zakelijke huurders, en geen illegale dingen zoals plantjes.
Alle ruimtes zijn verhuurd.
[ Voor 33% gewijzigd door Specht op 03-09-2012 17:55 ]
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Van wie?Specht schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:30:
Haha nou mijn oude sleutelruimte komt nu dus vrij, en is voor zover ik weet nog beschikbaar.
[...]
Voor contactgegevens van de verhuurder even emailen of pm-en. Alfisten krijgen voorrang.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar mooie ruimte Rainer!
BMW 535D
Dus hierbij slachtoffer nummer zoveel, een 156 2.0 16v TS die geheel in onderdelen gaat. Alles hiervan is te koop.
Uiteraard

just 4 €€€ ?
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Die wilde ik in eerste instantie kopen.
Wat is de staat van de voorbumper? Veel steenslag?
En wat moet die uitlaat kosten?
---RAWE CEEK!!!---
Juist. Is handel! VOC mentaliteit ftw!
Ik heb hem gekocht bij autohandelaartje in Deurne.NoFearCreations schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:57:
Heb je die in Uden gekocht?
Die wilde ik in eerste instantie kopen.
Wat is de staat van de voorbumper? Veel steenslag?
En wat moet die uitlaat kosten?
Volgens mij is de staat van de voorbumper nog netjes. Gehele auto zit sowieso strak in de lak.
Voorbumper mag weg voor 75 euro, en de Remus uitlaateinddemper voor 100 euro.
---RAWE CEEK!!!---
Maar roest en die rommel houd me wel wat tegen moet ik zeggen, staan toch best regelmatig leuke op marktplaats...
2 liter schijnt onbetrouwbaarder te zijn als de 1800 omdat hij opgeboord is, en hoe zit het met de V6?
[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2012 18:21 ]
De V6 is beresterk. 2.0 kan ik niet oordelen, 1.8 is redelijk sterk en wil graag toeren draaien, maar hoe dan ook is het olieverbruik zeer belangrijk anders gaan hoe dan ook de drijfstanglagers eraan!
Niets dat een 1.8 8v Nord motor verslaat m.b.t. olieing._Buttje schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:07:
De V6 is beresterk. 2.0 kan ik niet oordelen, 1.8 is redelijk sterk en wil graag toeren draaien, maar hoe dan ook is het olieverbruik zeer belangrijk anders gaan hoe dan ook de drijfstanglagers eraan!
BMW 535D
De 1.6 / 1.8 / 2.0 zijn allemaal gelijk. Alleen de slag is groter. In principe is de 2.0 net zo betrouwbaar als de 1.6, alleen de praktijk zegt andersJoopieboy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:20:
Eigenlijk vind ik zo een 156 nog best interessant voor als een hobby auto voor erbij.
Maar roest en die rommel houd me wel wat tegen moet ik zeggen, staan toch best regelmatig leuke op marktplaats...
2 liter schijnt onbetrouwbaarder te zijn als de 1800 omdat hij opgeboord is, en hoe zit het met de V6?
Heeft ook een computer!
Je kan best een 2.0 16v kopen hoor. Wel direct flushen, nieuwe olie en drijfstanglagers plaatsen. Er zitten wat haken en ogen aan de 16v's maar ze zijn wel betrouwbaar (te maken)Joopieboy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:20:
Eigenlijk vind ik zo een 156 nog best interessant voor als een hobby auto voor erbij.
XXXVI
Maar goed feit blijft dat alle 16v's wel dezelfde zwakke punten hebben, oa doordat de krukas van "slap" ijzer is en dus bij kapotte drijfstanglagers ook kapot gaat.
Dus bij 16v inderdaad gewoon preventief drijfstanglagers vervangen, olieflushen, en daarna fatsoenlijke 10W40 of 10W60 olie erin en altijd op max peil houden, en netjes op temperatuur rijden voordat je gaat trappen en dan kan er weinig fout.
Ik zit vlakbij Helmond met mijn sleutelruimte.NoFearCreations schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:51:
Waar staat hij ergens, kijken of het voor mij rijdbaar is.
Heb de Remus einddemper inmiddels al los liggen, en de voorbumper gaat er morgen af.
Stuur even een pm of mailtje als je ze beide wil hebben, want anders gaan ze op marktplaats.
had ik beter ook gedaan .. al waren het bij mij niet de lagers die eruit liepen.
[ Voor 41% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-08-2012 10:46 ]
I browse with Vivaldi
Is een projectje met werk. Koppeling lekt en moet dus gefixed en ontlucht worden. Motor loopt, maar moet wel nagekeken worden. Accu moet opgeladen worden. Verder heeft er ooit een dubbele einddemper onder gezeten, die er dus niet meer opzit... Zit nog wel een RVS middenpijp onder met kleine demper.
Interieur is verder netjes. De lak is redelijk tot matig, uiteraard multirosso, al valt het nog best mee. Verder is het geen schade bak ofzo.
Aangezien de GTV een van de best sturende alfa's is van de laatste jaren en een toekomstige klassieker is, wil ik deze niet gaan slopen (dat kan altijd nog).
Mag dus in zijn geheel weg voor 999 euro. Eventueel heb ik een adresje voor transport van de auto (uiteraard transportkosten dan voor jouw rekening).
GTV is ouder dan 15 jaar, en dus goedkoop te schorsen. Ideaal dus om komende winter een paar maanden aan te klussen.
Foto's:

[ Voor 4% gewijzigd door Specht op 04-09-2012 23:46 ]
Oei wat ging er bij jouw allemaal kapot dan?ing._Buttje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:44:
je kunt ook het olieverbruik afwachten. dat zegt veel imo
had ik beter ook gedaan .. al waren het bij mij niet de lagers die eruit liepen.
[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 31-08-2012 18:24 ]
Zou er zo weer een willen hebben voor erbij.
Wel in het blauw zoals ik er eerder een had, vind ik nog de mooiste kleur.
Kan ik prima mijn winterbandjes om heen gooien, ziet er vast beter uit dan die stalen velgen
En om nog even in te gaan op het olie/lager verhaal: Mijn vorige 156 1.8 TS kreeg alle aandacht (en meer) die er nodig was. Oliepeil altijd op orde, en goede 10W60 er in. Tot bij een stoplichtsprintje de toeren naar de 6000 rpm gingen en de rapen gaar waren, of beter gezegd, de lagerschalen een eigen leven gingen leiden...

Toch nieuwe drijfstanglagers laten plaatsen, garage zei, als je de volgende 1000km rustig houdt en hij blijft goed, zal het wel meevallen. Hok gelijk verkocht, maar rijdt nu nog steeds rond!

Waiting on the world to change
Ik pm je wel even.Joopieboy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:22:
Dat klinkt niet gek, maar vertel eens meer over de lak? Krassen/blanke lak die loslaat of waar moet ik aan denken? En de motor en technische staat, hoe oud zijn de riemen en hoe is het olie verbruik? Bodem hoe is die er aan toe, etc? Anders voeg ik je wel toe op msn.
De hoeveelheid koppakkingen die jij er doorheen hebt gejaagd is niet normaal! En het lijkt mij sterk dat het aan de koppakking zelf ligt.ing._Buttje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:33:Voor de motor zal ik nog eens informeren bij een motorenrevisie bedrijf in de buurt .. of er ook betere koppakkingen te krijgen zijn dan die dingen die we van AlfaNord krijgen. En anders moet misschien het hele blok daar maar heen..
Van 85 maar in 87 op kenteken gezet.ing._Buttje schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:16:
van wanneer is ze dan? 2012 - 25 = 1987 .. en dat was ook het laatste jaar waarin ze gebouwd werden.
Wat moet er zoal aan gebeuren?
Een 3.0 V6 is best duur qua peut in deze tijd trouwens
Heel veel hoeft er niet meer te gebeuren, paar nieuwe onderdelen, een en ander nalopen, puntjes op de i en apk klaar maken. Eventueel nog een keer de bodem bijwerken want laswerk daar is niet bijster goed en ik mis de kriksteunen.
Benzineprijzen word ik niet echt vrolijk van nee, 2,5 deed nog redelijk makkelijk 1:10 dus ben benieuwd. Gelukkig zal ik niet veel rijden (winter sowieso niet) en anders maar eens sparen voor een gas installatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Clithopias op 31-08-2012 22:04 ]
Ga dan maar even op het 916 register kijken, staan er een aantal te koop, onder andere die van _1337_Paulus0013 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:48:
Oe hou op over GTV's!
Zou er zo weer een willen hebben voor erbij.
Wel in het blauw zoals ik er eerder een had, vind ik nog de mooiste kleur.
[afbeelding]
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Waarom heb je 'm dan ook verkocht. Die 1000km moet je rustig aan doen om die lagers 'in te rijden'. Niet direct gaan trappen dus. Had je nog een hele tijd plezier van kunnen hebben (als er verder niks ernstigs met de auto aan de hand is uiteraard).pinda powerrr schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:14:
En om nog even in te gaan op het olie/lager verhaal: Mijn vorige 156 1.8 TS kreeg alle aandacht (en meer) die er nodig was. Oliepeil altijd op orde, en goede 10W60 er in. Tot bij een stoplichtsprintje de toeren naar de 6000 rpm gingen en de rapen gaar waren, of beter gezegd, de lagerschalen een eigen leven gingen leiden...![]()
Toch nieuwe drijfstanglagers laten plaatsen, garage zei, als je de volgende 1000km rustig houdt en hij blijft goed, zal het wel meevallen. Hok gelijk verkocht, maar rijdt nu nog steeds rond!
Ik wil ook ooit nog eens een Alfa hebben
De 156 zoop olie ! 1L op 1000km en toen ging er in de winter 2007/2008 aan de kop wat stuk. Is die gereviseerd, nieuwe kleppen o.i.d. en toen zoop ie zo mogelijk nog meer olie, 1L op 800Km ongeveer. Toen ging er een maand later ineens weer iets stuk waardoor de zuigers ditmaal ook forse schade hadden opgelopen. Er is toen een nieuwe motor in gekomen. En die heeft nu inmiddels bijna 100k gelopenJoopieboy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:22:
[...]
Oei wat ging er bij jouw allemaal kapot dan?
precies weet ik het allemaal niet meer ..
Ik reed zo rustig andersClithopias schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:02:
[...]
De hoeveelheid koppakkingen die jij er doorheen hebt gejaagd is niet normaal! En het lijkt mij sterk dat het aan de koppakking zelf ligt.
Maargoed, ik reed ermee zoals ik er graag mee rijden wou .. als dat niet kan, en ik als een ouwe lul rijden moet, wat moet ik dan met een Alfa? En ik dacht dat ik hem altijd wel warm genoeg gereden had. Vergeet niet dat hij op LPG rijdt dus misschien is dat met mijn stijl teveel van het goeie. De koppakking bij de 156 heb ik er tot dusver nog niet vantussen gereden en hoewel ik rustiger ben gaan rijden trap ik hem nu en dan nog wel eens richting 7000 rpm op de staart .. en dat al 100.000 km. De 90 hield het met de 2.0 TS de laatste keer kwalijk 1000km uit !
WB vrij !!![...]
Van 85 maar in 87 op kenteken gezet.

Heel veel hoeft er niet meer te gebeuren, paar nieuwe onderdelen, een en ander nalopen, puntjes op de i en apk klaar maken. Eventueel nog een keer de bodem bijwerken want laswerk daar is niet bijster goed en ik mis de kriksteunen.
.. ik heb er van een Bertone in gelast toen. Ging prima met wat fantasie. Nah dat heb jij ook wel.
Nu de kriksteunen nog

Qua WB hoef je het niet te laten en als je nog wat kilometers draait, dan is iedere Liter LPG een euro winst! Dus inbouwkosten 1500 ? is dus 1500 L tanken .. met 1 op 10 dus 15.000 km rijden. Dus maar net hoe snel je daar aan zit .. kom eens een bakje doen anders, dat helpt weer 260kmBenzineprijzen word ik niet echt vrolijk van nee, 2,5 deed nog redelijk makkelijk 1:10 dus ben benieuwd. Gelukkig zal ik niet veel rijden (winter sowieso niet) en anders maar eens sparen voor een gas installatie.
Zou weinig mis mee moeten gaan, maar wel balen van je originele motor dan.

Mjah, als het goed is, hoeft een nieuw vliegwiel in principe niet. Maar ik weet niet wat lekkende olie en eventueel zand/stof aan mogelijke extra schade heeft veroorzaakt.Sander schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:46:
Na paar maandjes met 1l per 1500km en standaard een hoopje zand op de parkeerplaats gaat de bak er volgende week toch echt onderuit voor een nieuwe krukas keerring. Helaas een dure operatie, aangezien koppeling ook gelijk mee gaat (anders kan zo'n reparatie al helemaal niet uit) en dan eigenlijk vliegwiel ook gelijk mee moet dat brengt de totale schade hard richting de 1300,-. Iemand een idee of vliegwiel echt noodzakelijk is? Gaat om een 1.9JTD 16v uit 2003
1300,- inclusief vliegwiel, koppeling en kering is naar mijn bescheiden mening een prima prijs.
BMW 535D
Dat is even ruw gerekend, kwam geloof ik op volgende neer: 50,- voor nieuwe keerring, 250 voor koppelingsset, 600 voor vliegwiel en dan 500,- arbeidsloon. Kom nu dus op 1400. Vond het ook niet heel duur, maar tikt toch aardig aan voor een relatief oud beestje met 225k op de teller.Harry schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:37:
[...]
Mjah, als het goed is, hoeft een nieuw vliegwiel in principe niet. Maar ik weet niet wat lekkende olie en eventueel zand/stof aan mogelijke extra schade heeft veroorzaakt.
1300,- inclusief vliegwiel, koppeling en kering is naar mijn bescheiden mening een prima prijs.
Dat van die koppakkingen was met de 90. Die heeft een compleet aluminium blok. De 156 heb ik met opzet genomen omdat die een gietijzeren onderblok heeft en dat lijkt toch betrouwbaarder want je hoort nooit iemand over koppakkingen. Nu nog de lagers uit de oude Nord blokken!Joopieboy schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:13:
Mja als je een auto goed en rustig warm rijd en daarna eens op zijn staart trapt en dan ook niet direct na een rondje trapen stil zet dan moet het toch goed blijven gaan? Goed onderhoud is dan wel van belang maar verder.
Zou weinig mis mee moeten gaan, maar wel balen van je originele motor dan.
600 vliegwiel? Heeft een 1.9 JTD ook een dual mass dan?Sander schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:40:
[...]
Dat is even ruw gerekend, kwam geloof ik op volgende neer: 50,- voor nieuwe keerring, 250 voor koppelingsset, 600 voor vliegwiel en dan 500,- arbeidsloon. Kom nu dus op 1400. Vond het ook niet heel duur, maar tikt toch aardig aan voor een relatief oud beestje met 225k op de teller.
Als het een dual mass vliegwiel is, is 1300 voor de hele operatie wel een aardige prijs.
K to the KillaZ
Heeft geen nut. De lagers op een 16v krukas zijn qua breedte dunner dan andere 4 cilinders, omdat technisch gezien de 16v twinspark blokjes van lancia afkomen en van origine 5 cilinders zijn... soort van ontwerp fout dus. Door de dunne lagers is de smering dus ook minder goed. Dus als je een keer met te weinig olie rijd is het gelijk einde verhaal voor de krukas.Joopieboy schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:14:
Ja dat is idd jammer maar zijn er geen verbeterde of versterkte lagers en lagerschalen beschikbaar dan? Dat moet toch haast wel als zoveel daar last van hebben....
Jup is idd een dual mass vliegwiel. Auto staat inmiddels bij de garage en ik tuf rond in een 146. Maandag gaat de handel er onderuit en dan kunnen we zien wat de staat is van koppeling + vliegwiel. Evt kan er ook een 2e hands koppeling en vliegwiel in komen, even afhankelijk van het prijsverschil.KillaZ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:39:
[...]
600 vliegwiel? Heeft een 1.9 JTD ook een dual mass dan?
Als het een dual mass vliegwiel is, is 1300 voor de hele operatie wel een aardige prijs.
goh .. zou dat het hem zijn? Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord, maar klinkt niet onaannemelijk. Aan de andere kant dan zou Lancia deze kwaal ook moeten kennen .. maar die mensen rijden dan doorgaans weer rustiger .. en onderhoud gaat altijd bij de dealer.Specht schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:47:
[...]
Heeft geen nut. De lagers op een 16v krukas zijn qua breedte dunner dan andere 4 cilinders, omdat technisch gezien de 16v twinspark blokjes van lancia afkomen en van origine 5 cilinders zijn... soort van ontwerp fout dus. Door de dunne lagers is de smering dus ook minder goed. Dus als je een keer met te weinig olie rijd is het gelijk einde verhaal voor de krukas.
Dat is voor zover ik weet een van de verklaringen. Naast het feit dat ook de krukas van te zacht ijzer is schijnbaar.ing._Buttje schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:03:
[...]
goh .. zou dat het hem zijn? Dat verhaal heb ik nog nooit gehoord, maar klinkt niet onaannemelijk. Aan de andere kant dan zou Lancia deze kwaal ook moeten kennen .. maar die mensen rijden dan doorgaans weer rustiger .. en onderhoud gaat altijd bij de dealer.
Lancia blokjes maken ook geen 7200rpm en hebben dus een extra cilinder die voor meer vermogen zorgt (ipv meer toeren te draaien zoals bij Alfa). Ook de Fiat versies (4 cilinders) zijn allemaal tammer afgesteld. Desalnietemin zie ik ook wel is Fiat's voorbij komen met krukas schade vanwege kapotte drijfstanglagers.
Zet er een olietemp meter in, dan weet je wanneer je gas kan geven. Alu blokken met losse cilinderbussen zijn nu eenmaal gevoelig maar ga je er netjes mee om kunnen ze heel veel hebben.ing._Buttje schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:27:Ik reed zo rustig anders
Maargoed, ik reed ermee zoals ik er graag mee rijden wou .. als dat niet kan, en ik als een ouwe lul rijden moet, wat moet ik dan met een Alfa? En ik dacht dat ik hem altijd wel warm genoeg gereden had. Vergeet niet dat hij op LPG rijdt dus misschien is dat met mijn stijl teveel van het goeie. De koppakking bij de 156 heb ik er tot dusver nog niet vantussen gereden en hoewel ik rustiger ben gaan rijden trap ik hem nu en dan nog wel eens richting 7000 rpm op de staart .. en dat al 100.000 km. De 90 hield het met de 2.0 TS de laatste keer kwalijk 1000km uit !
Over een half jaar dus.WB vrij !!!
Ga ik uiteindelijk ook doen, nu kan ik geen band wisselen onderweg want kan de bijgeleverde krik nergens plaatsen.lol
.. ik heb er van een Bertone in gelast toen. Ging prima met wat fantasie. Nah dat heb jij ook wel.![]()
Nu de kriksteunen nog
Inderdaad, maar ben net weer begonnen met studeren en nieuw huisje gekregen dus het is nu alle eindjes aan elkaar knopen. En voorlopig blijft dat zo, zelfs overwogen om de 90 te verkopen zodat ik weer wat geld heb maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgenQua WB hoef je het niet te laten en als je nog wat kilometers draait, dan is iedere Liter LPG een euro winst! Dus inbouwkosten 1500 ? is dus 1500 L tanken .. met 1 op 10 dus 15.000 km rijden. Dus maar net hoe snel je daar aan zit .. kom eens een bakje doen anders, dat helpt weer 260km

dat is zo gek nog niet iddClithopias schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:03:
Zet er een olietemp meter in, dan weet je wanneer je gas kan geven. Alu blokken met losse cilinderbussen zijn nu eenmaal gevoelig maar ga je er netjes mee om kunnen ze heel veel hebben.
weet je ook hoe en waar toevallig?
als de 90 uit 85 is, is hij nu al WB vrij als je dat kunt aantonen. Dus wanneer hij uit de fabriek is gerold. Via het SCARB forum zou je misschien iemand kunnen vinden die je daarbij helpen kan.Over een half jaar dus.
de pest is dat zoiets je éénmalig eventjes wat geld oplevert, zeg 800 euro? .. maar dat kun je maar 1x uitgeven en dan is de situatie weer als daarvóór en je 90 ben je definitief kwijtInderdaad, maar ben net weer begonnen met studeren en nieuw huisje gekregen dus het is nu alle eindjes aan elkaar knopen. En voorlopig blijft dat zo, zelfs overwogen om de 90 te verkopen zodat ik weer wat geld heb maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen
[ Voor 66% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-09-2012 09:40 ]
Na het faillissement van AR dealer Maasland in Voorburg (oudste dealer van NL), is de chef werkplaats voor zichzelf begonnen. Super aardige vent, met het (Alfa) hart op de juiste plek.
Hij is sinds een maand bezig en heeft het al superdruk.
Kan het niet laten om schaamteloos reclame te maken voor hem, want dat verdient hij.
http://www.lenjansen.nl/
Eind dit jaar moet mijn distributie gedaan worden en dan gaat wss ook gelijk de inlaat er af. Heb het idee dat die helemaal dicht zit na zoveel jaar

Tijd voor Squadra chip en sluiten van de EGR...
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=62724
Ik wil heel erg graag een 147 GTA. Mocht je een goed bod hebben of ergens over willen babbelen, stuur me een DM.
Verder is er gekeken naar het roeten, de EGR was nog niet afgedopt (nu wel), maar had zelf al aangegeven dat ik dacht dat het een turboslang was met een gaatje erin. En idd na afdoppen egr hoorde monteur zelf ook het 'fluitje' van een lekkende slang, dus nog even vervangen en we kunnen er hopelijk weer paar duizend km tegenaan
Al met al een reparatie die niet goedkoop was, maar toch een stuk voordeliger is uitgepakt dan verwacht.

Het is mijn eerste auto ooit, dus ik ben eigenlijk benieuwd of jullie nog tips etc hebben, of dingen die ik/iedereen moet weten. Uhm… ik doel niet op iets specifieks, maar heb gewoon het brandende gevoel dat ik een noob ben op autogebied en iets compleet obvious over het hoofd ga zien

De auto wordt nog even rijklaar gemaakt (dealer, bovag garantie, APK, etc), ik haal hem volgende week op.
Ben momenteel aan het uitzoeken hoe het zit met verzekeringen, wat ik het beste kan doen, etc (0 schadevrije jaren natuurlijk, 24 jaar oud, heb een rijbewijs sinds m'n 21ste). En iets met ANWB moet ik nog uitzoeken, maar heeft ietsje minder haast.
Thanks, maar ik had een andere keuze gemaakt laatst: een 2e 836 om in vaktermen te blijven.Jegapia schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:33:
[...]
Ga dan maar even op het 916 register kijken, staan er een aantal te koop, onder andere die van _1337_
Net ding als 1e auto, gefeliciteerd.M.qrius schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:35:
Ik heb een Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive uit 2006 aangeschaft.
[afbeelding]
Het is mijn eerste auto ooit, dus ik ben eigenlijk benieuwd of jullie nog tips etc hebben, of dingen die ik/iedereen moet weten. Uhm… ik doel niet op iets specifieks, maar heb gewoon het brandende gevoel dat ik een noob ben op autogebied en iets compleet obvious over het hoofd ga zien![]()
De auto wordt nog even rijklaar gemaakt (dealer, bovag garantie, APK, etc), ik haal hem volgende week op.
Ben momenteel aan het uitzoeken hoe het zit met verzekeringen, wat ik het beste kan doen, etc (0 schadevrije jaren natuurlijk, 24 jaar oud, heb een rijbewijs sinds m'n 21ste). En iets met ANWB moet ik nog uitzoeken, maar heeft ietsje minder haast.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Ik weet er eentje, welke autopapieren je nu in de auto moet hebben liggen, of het nu kopietjes mogen zijn, en welke papieren je beter thuis kunt laten liggen. Daar ben ik na 3 maand eerste auto nog steeds niet achter hoe dat nu exact zit, iedere website zegt het weer andersM.qrius schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:35:
Ik heb een Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive uit 2006 aangeschaft.
[afbeelding]
Het is mijn eerste auto ooit, dus ik ben eigenlijk benieuwd of jullie nog tips etc hebben, of dingen die ik/iedereen moet weten. Uhm… ik doel niet op iets specifieks, maar heb gewoon het brandende gevoel dat ik een noob ben op autogebied en iets compleet obvious over het hoofd ga zien![]()

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 05-09-2012 10:14 ]
Dankje, ik ben er wel blij mee inderdaad
Haha da's een goeie vraagFastFred schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:07:
[...]
Ik weet er eentje, welke autopapieren je nu in de auto moet hebben liggen, of het nu kopietjes mogen zijn, en welke papieren je beter thuis kunt laten liggen. Daar ben ik na 3 maand eerste auto nog steeds niet achter hoe dat nu exact zit, iedere website zegt het weer andersMijn ouders hebben er ook geen idee van, die hebben alle autopapieren gewoon thuis liggen
Je moet alles behalve overschrijvingsbewijs in de auto hebben. Niet bij je hebben of een kopie bij je hebben = bekeuring van (3 jaar geleden) 25 euro. Ze moeten originelen zien.M.qrius schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:28:
[...]
Dankje, ik ben er wel blij mee inderdaadKoste maar ~1000 Bitcoins. Jammer genoeg accepteert de dealer nog geen Bitcoins, dus ik heb er maar wat verkocht.
[...]
Haha da's een goeie vraagiemand opheldering?
Ik ben destijds aangehouden bij een "fuik" voor agenten in opleiding die ergens midden op de dag 'getraind' werden door telkens 30 auto's van de snelweg te plukken, naar het tankstation te leiden en daar te controleren op dingen als profiel op banden, verlichting, papieren, alcohol etc etc etc. Erg irritant als je op weg bent naar een afspraak en daardoor 15 mins langs de weg staat.
Het is echt doodsimpel. Geen kopietjes maar originele papieren:FastFred schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:07:
[...]
Ik weet er eentje, welke autopapieren je nu in de auto moet hebben liggen, of het nu kopietjes mogen zijn, en welke papieren je beter thuis kunt laten liggen. Daar ben ik na 3 maand eerste auto nog steeds niet achter hoe dat nu exact zit, iedere website zegt het weer andersMijn ouders hebben er ook geen idee van, die hebben alle autopapieren gewoon thuis liggen
Kentekenbewijs deel 1(a) en deel 1b.
Groene kaart autoverzekering.
APK formulier van RDW.
Het overschrijvingsbewijs van de auto bewaar je op een veilige plek thuis, maar ook weer niet verstoppen zodat je die niet kwijt raakt.
Deel 2 of hoe dat tegenwoordig ook heet (overschrijvingsbewijs) thuis achter slot en grendel.
(nodig bij de verkoop)
Kopietjes worden niet geaccepteerd door de agent maar sinds tegenwoordig alles in de computer zit is het een kleine moeite voor ze om het even te controleren.
Vroeger had je nog een kopie deel 3 dat achter de voorruit moest maar dat is al lang niet meer.
Alfa relateerde aanhoudingen, voornamelijk op snelheid
1 op 9 deed die (jaar gemiddelde aan de pomp)
[ Voor 13% gewijzigd door bouwfraude op 05-09-2012 11:11 ]
Rijbewijs draag ik in mijn portomonnee, en die heb ik sowieso standaard op zak.
Het wordt denk ik verzekering bij Ohra, all-risk. Beste prijs/kwaliteit volgens independer, en bij gebrek aan beter plan vind ik het wel best
- check en checkSpecht schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:06:
[...]
Het is echt doodsimpel. Geen kopietjes maar originele papieren:
Kentekenbewijs deel 1(a) en deel 1b.
Groene kaart autoverzekering.
APK formulier van RDW.
Het overschrijvingsbewijs van de auto bewaar je op een veilige plek thuis, maar ook weer niet verstoppen zodat je die niet kwijt raakt.
- die heb ik toegemaild gekregen, is niet groen, en moet ik zelf uitprinten
- niet van de RDW, wel van de garage die de APK in opdracht van de vorige eigenaar uitgevoerd heeft
Wat betreft verzekeringskaart zelf printen. Dat kan... is voor het eerst dat ik dat hoor.FastFred schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:12:
[...]
- check en check
- die heb ik toegemaild gekregen, is niet groen, en moet ik zelf uitprinten
- niet van de RDW, wel van de garage die de APK in opdracht van de vorige eigenaar uitgevoerd heeft
Heb zelf tot nu toe altijd een origineel groen exemplaar gehad, ook bij el cheapo internetverzekeringen...
Officiele apk papier is een door de RDW opgesteld formulier wat de garage invult. Alle andere gelden niet als bewijs van apk volgens mij.
De 156 moet deze maand APK gekeurd worden en ik rij nog steeds op mijn oude winterbanden die nu onderhand wel eens afkeur zullen zijn, maar ik heb geen flauw idee welk rubber ik er nu eens onder zal doen

Ik kan geschikt in de buurt bij een recycle bedrijf 4 2e hands winterbanden halen voor 180 euro .. maar als ik die nu laat monteren zijn ze tegen de tijd dat er echt sneeuw komt ook niet ideaal meer.
En om nu op nieuwe winterbanden te gaan rijden is nog meer zonde!
Dus dan zouden het toch zomerbanden worden ..
Toyo Proxes T1-S .. bestaat niet meer
Toyo Proxes T1-R .. slijt hard
Dunlop SP9000 .. bestaat niet meer
Dunlop Sport Maxx TT .. hebben debiel slappe wangen!
Toyo Proxes CS1 .. reden goed op natte wegen, maar volgens ADAC test juist niet

ADAC test 2012 geeft het volgende resultaat:
.. maar die banden ken ik dan weer nietBron: http://www.adac.de/infote...ifen_Test_205_55_R16.aspx
Gewichtung Preis Urteil trocken nass komfort verbrauch verschleis Continental ContiPremiumContact 5 75-148 gut 1,4 2,0 3,5 1,9 2,3 Goodyear OptiGrip 60-122 gut 1,9 2,5 3,4 2,1 0,8 Dunlop SP Sport Fastresponse 53-124 gut 1,4 2,5 3,3 1,9 1,5 Bridgestone Turanza T001 78-162 gut 1,4 2,3 3,0 2,0 2,5 Semperit Speed-Life 65-107 gut 1,6 2,5 3,0 2,1 2,5 Yokohama C.drive 2 76-123 befriedigend 1,4 1,7 2,8 2,5 3,0 C Formula 64-117 befriedigend 2,0 2,8 2,9 1,9 0,5 Uniroyal RainExpert 66-109 befriedigend 1,8 1,9 3,5 2,2 3,0 Hankook Kinergy Eco K425 56-112 befriedigend 1,7 2,7 3,0 1,7 2,5 Maloya Lugano 62-141 befriedigend 1,9 2,6 3,4 2,1 2,3 Fulda EcoControl HP 65-126 befriedigend 1,4 3,2 3,0 1,9 2,0 Nokian V 71-153 befriedigend 1,5 2,5 3,1 2,4 3,0
etc..

Mijn voorkeur gaat uit naar banden met stugge wangen en veel grip in de regen, maar ook slijtvast.
Allemaal zo lekker tegenstrijdig
Ik had eerst UniRoyal RainSport 2 en nu Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 en dat is echt een wereld van verschil op het droog !! In de regen heb ik er nog niet veel mee gereden zoals ik zou willen, maar dat doen ze ook goed volgens de tests. De Pirelli Zero zou verder net zo goed moeten zijn en Hankook heeft een of ander model dat het heel goed doet de laatste tijd.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ram je die erop voor de apk. Ondertussen kun je op zoek naar leuk setje winterbanden op je huidige velgen.
(andersom kan ook natuurlijk, weet niet welke velgmaat je nu op je alfa hebt).
Ik heb trouwens nog een set originele 15" lusso velgen met banden te koop voor 175 euri. Helaas wel 2 banden die minimaal profiel hebben (2-3mm), dus ik durf niet te garanderen dat je daarmee door de apk komt. Ik ben er in februari nog wel mee door de apk gekomen met m'n 156 btw.
Op de Golf reed ik altijd met Continental SportContact en was daarna overgestapt vanwege teveel slijtage op Continental PremiumContact. Dat waren zeer goede banden, goed in regen en goed op droog wegdek.ing._Buttje schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:03:
*zucht*
De 156 moet deze maand APK gekeurd worden en ik rij nog steeds op mijn oude winterbanden die nu onderhand wel eens afkeur zullen zijn, maar ik heb geen flauw idee welk rubber ik er nu eens onder zal doen
In de winter reed ik op Vredestein Snowtracs op een aparte set staal.
Ik denk dat de beste keuze voor jou een losse set stalen velgen+winterbanden is. En op de LM velgen een nieuw setje Conti's bv.
Tussen die 2 gaan eigenlijk altijd mijn keuze.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Jij en Sander haalden op de T1-S altijd maar een 10.000km o.i.d. terwijl ik er 30 tot 40.000 mee reed.
BMW 535D
dank voor de tipnero355 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:43:
http://www.tyrereviews.co.uk/ Veel plezier met uitzoeken
ben ik op zich ook wel benieuwd naar... en nu Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 en dat is echt een wereld van verschil
idd, maar ik had dus ook velgen op het oog, maar die gast van AlfaNord is er nu zelf op gaan rijden dus jammer maar helaas .. en het kost allemaal wel geld héSpecht schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:00:
Waarom niet gewoon een extra set velgen met 4 apk waardige zomerbandjes zoeken?
Ram je die erop voor de apk. Ondertussen kun je op zoek naar leuk setje winterbanden op je huidige velgen. (andersom kan ook natuurlijk, weet niet welke velgmaat je nu op je alfa hebt).
dank voor het aanbodIk heb trouwens nog een set originele 15" lusso velgen met banden te koop voor 175 euri. Helaas wel 2 banden die minimaal profiel hebben (2-3mm), dus ik durf niet te garanderen dat je daarmee door de apk komt. Ik ben er in februari nog wel mee door de apk gekomen met m'n 156 btw.
op zich geef jij wel eens vaker goed advies hé ... ik geniet nog dagelijks van mijn JBL 5.1 setje

Ik rij nu al de hele tijd op 2e hands Continental Wintercontact T810 .. ook geen rommel.Op de Golf reed ik altijd met Continental SportContact en was daarna overgestapt vanwege teveel slijtage op Continental PremiumContact. Dat waren zeer goede banden, goed in regen en goed op droog wegdek.
Hier komt de Continental Premium Contact 5 op de 4e plek.
Positive: One of the lowest rolling resistances, accurate steering, good control in the wet
Negative: Low resistance to aquaplaning

Het lijkt me zéker wel wat!
Ja .. dat is ook het meest praktische. Dan geef ik nu geld aan uit de goede banden voor dit moment en heb ik nog even de tijd om voor winterbanden om mij heen te kijken. Punt was dus eigenlijk dat ik voor de zomer naar 17" toe wou en deze voor de winter te gaan gebruiken. Nu Richard er zelf op rijdt gaat dat plannetje niet door ..Ik denk dat de beste keuze voor jou een losse set stalen velgen+winterbanden is. En op de LM velgen een nieuw setje Conti's bv.
ik zei toch ook ..KhaZ schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:37:
Ook hier fan van de P Zero (heb Nero en Rosso). Maar wat je wilt kan niet: veel grip, en toch slijtvast. Je zult moeten kiezen, het is het een of het ander.
lekker tegenstrijdig allemaal
Pirelli's slijten me te hard.Joopieboy schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:29:
Als ik je een tip mag geven kijk eens naar Pirelli P Zero Nero, echt geweldige banden, bakken met grip, ook in het nat, erg stil. Ik heb ze met veel plezier gereden, maar omdat ik meer als 40dkm per jaar maak ga ik toch voor de Bridgestone ER050's, flink harder, slijten veel minder snel, en ook zeer goeie grip.
Nah, met name op nat ben ik nu érg kritisch .. op droog kun je overal wel hard op. Maar op nat wegdek heb je op sommige banden vrijwel totaal niks te vertellen. Die Dunlop SP 9000 was ik altijd goed over te spreken .. tot die laatste set. Die wilde voor maar niet gaan werken. Continu wielspin bij mini rotonde's. Tot ik die velgen van mijn broer te leen kreeg met Toyo Proxes CS1 eronder: gripgripgrip! Voorheen reden we ook altijd op Toyo's, dus waarom nou niet meer?Harry schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:27:
Slijtvastere banden nemen en niet continu haaks door de bocht willen...
Ik heb eventjes met nieuwe Dunlop Sport Maxx TT gereden ... maar dat was in combinatie met die slecht werkende Dunlop SP 9000 een combinatie van niks en de wangen van de TT's zijn met Kevlar en zó dun dat ik bang ben dat de auto teveel opzij wiebelt over zijn wangen. En toch, als je het internet er op na leest is men lyrisch over Dunlop SportMaxx (TT/GT) ... ligt het hem dan aan mij? Of werken ze wel goed als je er 4 onder legt ? En ik had dus de SportMaxx besteld en niet de SportMaxx TT die ik helaas wel geleverd kreeg.
Aan de ene kant heb ik dus zoiets van .. als iedereen het zegt dan moet het wel goed zijn, dus bestel 4x SportMaxx (TT) en niet zeuren (en lekker scheuren)
Kent iemand Minerva Eco Winter? Is't wat? Ziet er wel mooi uit ..

[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-09-2012 23:00 ]
Onder de 90 ..
Pirelli Drago

Toyo T1-S

onder de Alfa 156
Dunlop SP 9000

tot ik er dus ineens 2 had die niet goed werkten ..
In die tests komen niet eens V-profiel banden voorbij ..
http://www.tyrereviews.co...iew-Touring-Tyre-Test.htm
http://www.adac.de/infote...113497&SourcePageId=31821
mjah .. de Goodyear OptiGrip dan nog enigzins ..

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-09-2012 23:08 ]
Ik heb de F1's ook onder mijn HF liggen. Voorbanden laatst vervangen omdat er 1 stuk was gegaan. En net je zegt, het viel me op dat ze veel geluid maken. Rechtuit opzich niet, maar bij iedere kleine stuurbeweging is het al grr grr. Vreemd, want de vorige voorbanden van hetzelfde type viel het me niet op.Joopieboy schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:45:
Continental is niet zo fijn in de regen vind ik wat ook in de tests blijkt wat je ook al zelf aangeeft. Probleem is als ze gaan dan glijden ze ook echt. De Goodyear Eagle F1 heeft een hoop herrie en ik vond hem vrij weinig grip hebben in de regen, viel tegen. De F1 Asymetric schijnt veel beter te zijn qua geluid en alles.
De grip in regen vond ik eerlijk gezegd niet enorm tegenvallen eigenlijk.
En op enorm droog wegdek vond ik het een beetje jankerds bij hard optrekken en vlot door de bocht, snel piepen.
Ik heb ervaring met de
- Bridgestone ER050--> Te hard, verder erg fijne band, normale slijtage.
- Pirelli P Zero Nero--> Super veel grip, wel idioot snel versleten. Banden werden erg gevaarlijk naarmate het profiel minder werd. Veel glijden in de regen, uiteindelijk weggedaan met 3mm.
- Continental Sportcontact 3: Dit is mijn huidige band. Veel grip, ook in de regen (ook nu er minder profiel op zit). Slijtvast en wat ik zelf ook wel fijn vind: een stuk minder lawaai als de andere twee.
Volgend jaar zijn de Conti's op en dan ga ik voor de SC 5, schijnt nog beter te zijn. Al twijfel ik ook of ik niet beter kan overstappen op de PremiumContact. omdat die band meer een touring band is en ik niet een echte coureur ben, maar de auto vooral gebruik voor woon/werk, gezin en lange ritten + vakantie.
[ Voor 10% gewijzigd door mambo No5 op 08-09-2012 12:03 ]
Ik weet dat je me niet lief vind om die opmerking... Maar als je telkens last van wielspin hebt, blijf ik me toch achter de oren krabben hoe jij in de regel om die rotonde heen gaat...ing._Buttje schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:41:
Nah, met name op nat ben ik nu érg kritisch .. op droog kun je overal wel hard op. Maar op nat wegdek heb je op sommige banden vrijwel totaal niks te vertellen. Die Dunlop SP 9000 was ik altijd goed over te spreken .. tot die laatste set. Die wilde voor maar niet gaan werken. Continu wielspin bij mini rotonde's. Tot ik die velgen van mijn broer te leen kreeg met Toyo Proxes CS1 eronder: gripgripgrip! Voorheen reden we ook altijd op Toyo's, dus waarom nou niet meer?
Ik heb eventjes met nieuwe Dunlop Sport Maxx TT gereden ... maar dat was in combinatie met die slecht werkende Dunlop SP 9000 een combinatie van niks en de wangen van de TT's zijn met Kevlar en zó dun dat ik bang ben dat de auto teveel opzij wiebelt over zijn wangen. En toch, als je het internet er op na leest is men lyrisch over Dunlop SportMaxx (TT/GT) ... ligt het hem dan aan mij? Of werken ze wel goed als je er 4 onder legt ? En ik had dus de SportMaxx besteld en niet de SportMaxx TT die ik helaas wel geleverd kreeg.
Aan de ene kant heb ik dus zoiets van .. als iedereen het zegt dan moet het wel goed zijn, dus bestel 4x SportMaxx (TT) en niet zeuren (en lekker scheuren)
De banden die je had zijn niet de meest lullige qua prestaties. Als het dan nog niet goed gaat, ga ik toch echt vraagtekens zetten bij of je rijstijl, of je onderstel.
BMW 535D
Volgens mij mag het niet.M.qrius schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:29:
Ik woon vlakbij de grens en mijn vriendin woont in Duitsland, dus ik zal ook veel in Duitsland rijden. Nou zegt de ANWB site dat in Duitsland voornamelijk E10 beschikbaar is in plaats van Euro 95. Kan ik dat gewoon gebruiken in m'n Alfa Romeo 147 1.6 TS? Of kan ik dan beter Euro 98 pakken? Op deze site staat niet dat de 147 mag, maar ook niet dat hij niet maghttp://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/#/AlfaRomeo
Rommel lost je leidingen/slangen van de benzinetoevoer op. Ik tank in Duitsland overigens altijd standaard RON100 benzine. 16v TS blokjes vinden dat wel lekker.
ik citeer ..Harry schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:14:
[...]
Ik weet dat je me niet lief vind om die opmerking... Maar als je telkens last van wielspin hebt, blijf ik me toch achter de oren krabben hoe jij in de regel om die rotonde heen gaat...
De banden die je had zijn niet de meest lullige qua prestaties. Als het dan nog niet goed gaat, ga ik toch echt vraagtekens zetten bij of je rijstijl, of je onderstel.
wat mij betreft een productiefout .. heel vaag. En toen ik kort daarop met mijn broer's Toyo Proxes CS1 reed, was er volop grip .. zelfde onderstel.Die wilde voor maar niet gaan werken.
Laten we wel zijn, de bocht bij Wolfheze in de buurt (a12 naar a50) met 140km/u is niet helemaal de adviessnelheid van 80km/u die voor die bocht staat.
(is even een bocht die ik snel voor de geest kan halen op de vroege ochtend waar we samen met enige regelmaat doorheen geboenderd zijn, in 1 of meerdere auto's).
BMW 535D
Jah, doh .. maar zoals ik zei, leken de voorgaande 4 stuks beter te werken dan deze 2.Harry schreef op zondag 09 september 2012 @ 08:24:
Als de banden geen grip pakken, rijd je te hard (of wil je te hard) voor de banden die je er onder hebt.
'k Neem gewoon bij nat weer sportief een mini rotonde linksomsturend en dan rechtsaf verlatend met doorslaande wielen en daarmee op de linkerhelft komend(schaatsend), terwijl je op dezelfde rotonde met nat met de Toyo's gewoon grip behoud en wel op de rechterhelft (grotendeels) uitaccelereren kunt, zoals het hoort.
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-09-2012 23:05 . Reden: bij nat weer ]

D'r wordt nog wel eens wat aan de compount aangepast wat dat betreft.ing._Buttje schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:30:
Jah, doh .. maar zoals ik zei, leken de voorgaande 4 stuks beter te werken dan deze 2.
'k Neem gewoon bij nat weer sportief een mini rotonde linksomsturend en dan rechtsaf verlatend met doorslaande wielen en daarmee op de linkerhelft komend(schaatsend), terwijl je op dezelfde rotonde met nat met de Toyo's gewoon grip behoud en wel op de rechterhelft (grotendeels) uitaccelereren kunt, zoals het hoort.
Even zo goed, de bestuurder moet zich aanpassen aan het materieel, andersom werkt niet.
BMW 535D
Dus .. om terug te komen op mijn vraag: welke banden zijn (wél) goed op nat?
K to the KillaZ
Voor aankomende dinsdag een afspraak gemaakt voor de APK keuring van mijn 156 en dan kijken we naderhand wel wat er allemaal gebeuren moet en kunnen we dan besluiten welke banden eronder komen. Nah, prima zo eerst. Heb ik nog even bedenktijd
Wel geinig .. die monteur die kraakte de Continental PremiumContact (5) direct af .. rommel zei ie .. de SportContact was wel goed. Zo heeft iedereen weer een andere mening
@90
afspraak gemaakt met Leeuwarder Motoren Revisie dat ik de kop er eerst eens af trek en daarmee bij hun langskom om dan eens samen rustig te kijken wat er mogelijk is qua koppakkingen.
[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2012 14:44 ]
Als er hier weer een Alfa komt, dan gooi ik er waarschijnlijk wel weer Toyo's onder
Grip van die dingen op droog, warm asfalt...dat stuurt zo fijn
I browse with Vivaldi
---RAWE CEEK!!!---
BMW 535D
Nog steeds niet aan toegekomen om auto eens goed schoon te maken en in de exp / natty's te zetten, argh..
Geen idee, volgens mij een of ander eigen merk. Maar ze zijn nog zgan, dus ga ze nog niet vervangen.Harry schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:59:
Welk type remblokken heb je er onder?
---RAWE CEEK!!!---