Nah, believe it or not .. de 90 staat weer thuis!
Ja, ik heb PICSSSSS!!!!11111 maar het was pas rond 23:00 uur dat we thuis waren. Samen met Harry rond 19:15 wezen kijken bij de 90 .. en het rechterachterwiel zat dus shocking klem! Dus zijn 4x4 ervoor en er aan lopen trekken, maar geen succes. Toen met de accu erin op de startmotor en tegelijkertijd trekken, nog geen succes!
De auto was inmiddels wel 1,5m van de kant af dus nu kon de krik er achter onder, dus de kont op bokken gezet en eronder met een hamer op de schijf en klauw wezen beuken, geen succes. Toen had Harry het goede idee om de steekas naar het wiel los te draaien. Eigenlijk met het idee dan het wiel van de schij los te koppelen zodat je hem slepen kunt, maar je zou ook de schijf er tussenuit kunnen trekken om dan zonder schijf de as weer vast te zetten.
Anyway, met de as los weer op de schijf lopen beuken tot ie eindelijk vrij kon ronddraaien. Toen toch maar weer de as eraan vastgezet want elk beetje rem is wel handig als je gesleept wordt en anders druk je met een paar keer remmen wellicht de zuigers uit de klauw en dan remt ie ook niet meer. Nah, dat lukte! Dus toen de auto naar het eind van de hal gerolt om hem daarna voorzichtig met de 4x4 te slepen om te kijken wat er gebeurde als we gingen remmen. Nah, dat ging op zich wel goed, dus we hebben de gok maar genomen om hem naar huis te slepen, helemaal binnendoor over binnenweggetjes achteraf. Wel 8 km om, maar ach ...

De banden lijken nog wel goed, al zat ik eerst wel wat te hobbelen achter het stuur van de vlakke kanten die er eerst nog in zitten
Ondertussen was het al bijna donker en in de verte was er al bliksem en onweer.... Anyway, wij dus op pad en bij de eerste T-splitsing liepen we even te twijfelen of we links of rechtsom naar huis zouden .. dus we stopten en toen rook ik de remmen al. Was de schijf linksvoor niet oranje/rood??!:X .. dus met de hamer op de schijf en klauw wezen meppen en toen hij inmiddels weer donker was toch maar weer op pad, wat moet je?! Dus met een gangetje van 40-50 verder gereden en nu en dan tussendoor even stoppen en op de schijf en klauw meppen.
Toen begon het te regenen ... hard te regenen en deden de ruitewissers het niet!!

Dan zie je dus niks meer terwijl je vrijwel zonder remmen op 4m achter die 4x4 hangt

Wij voorzichtig verder tot ik ontdekte dat de ruitenwissers op hun snelste stand toch heen en weer ging!
Dus wij verder, kwamen we op een afslag had ik ineens 0,0 remmen meer !! en Harry hield in om de bocht door te gaan ....

Met wat geluk de 90 links van de 4x4 erlangs gestuurd .. pfew

Toen met een gangetje van 30 kalmpjes verdergereden en zo door naar huis onder het genot van een frisse bui en een spectaculaire lichtshow ..
We waren rond 23:00 thuis en dus hebben we ongeveer een uur gedaan over 16 km
Vanavond zal ik de pics wel eens posten
[
Voor 5% gewijzigd door
Alfa Novanta op 16-08-2012 09:33
]