Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand toevallig een Lambda sensor liggen waar ik ff mee kan testen?
Denk dat de mijne dood is, maar om nou €125 neer te leggen als ik het niet zeker weet.

AWC95-5007 Lambda Sonde Alfa 156 1997 t/m 2001 origineel

En hoe krijg je de tellers voor je en de meters in het midden eruit. Denk dat er wat lampjes kapot zijn.

-edit-

Zag trouwens dat er duplicaat code 01 op met kenteken bewijs staat, hoor ik dan geen 1tje op me plaat te hebben?

[ Voor 16% gewijzigd door NoFearCreations op 19-06-2012 15:19 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 11:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat zichtbare eendje op je plaat is weer afgeschaft. Maar het blijft nog wel op je kentekenbewijs staan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gelukkig, want dat vind ik er echt niet uit zien.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:45
NoFearCreations schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:14:
Denk dat de mijne dood is, maar om nou €125 neer te leggen als ik het niet zeker weet.
Nee, wel FiatECUscan. Lees het gratis voor je uit. :)
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:52:
Dat zichtbare eendje op je plaat is weer afgeschaft. Maar het blijft nog wel op je kentekenbewijs staan.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.rietveld52/images/ducky_wink.gif

:?

[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-06-2012 16:08 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah, het woordgrapje komt over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 19:30

mambo No5

Bad Apple?

Hmm, piepende rem rechtsachter en een velg die goed warm word; volgens loopt er een remklauw aan.. * mambo No5 afspraak met garage gemaakt heeft, tegelijk met nieuwe radiator voor.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
NoFearCreations schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:14:

AWC95-5007 Lambda Sonde Alfa 156 1997 t/m 2001 origineel

En hoe krijg je de tellers voor je en de meters in het midden eruit. Denk dat er wat lampjes kapot zijn.

-edit-

Zag trouwens dat er duplicaat code 01 op met kenteken bewijs staat, hoor ik dan geen 1tje op me plaat te hebben?
Tellers in het midden gaan er een beetje omslachtig uit.

Als eerste schroef je je asbak los. Als hij uitgeklapt is, zitten daar 2 schroefjes boven in.
Dan moet je radio eruit. Vergeet niet de 2 piepkleine torx schroefjes aan de zijkant los te draaien in het radio vakje.
Dan het hoesje van je versnellingspook af halen. Die kan je ietsje naar binnen duwen en dan floept hij er uit. Daar zitten 4 schroeven onder.
Als je die los hebt pak je de middenconsole bij het versnellingspookgat vast en probeert hem naar je toe te halen. Hij zit boven in je dashboard geschoven. Voorzichtig, misschien dat ik een schroefje vergeten ben, want doe dit uit mijn hoofd.
Je hoeft hem niet helemaal eraf te halen om die tellers los te krijgen, dus laat de alarmschakelaar er maar aan zitten.
Dan zit de tellerbak die jij zoekt volgens mij ook met 4 schroeven vast, maar dat zie je vanzelf.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Weet jij toevallig ook het type lampjes wat er in zit, dan ga ik er daar maar alvast een berg van halen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
NoFearCreations schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:39:
Weet jij toevallig ook het type lampjes wat er in zit, dan ga ik er daar maar alvast een berg van halen.
Ehm, ja... maar ik weet het typenummer niet. Het zijn steeklampjes, met aan beide kanten een contactje en volgens mij ook nog halogeen. Langwerpig. Zijn hetzelfde als in je toerenteller, en die gaat heel makkelijk los. Dat zijn 3 schroefjes.

1tje boven aan de binnenzijde van de koker. dna pak je de koker eruit en zitten er nog 2 in de voet van de teller. Als die los is, pak je de teller er uit en daar zitten in de achterkant voetjes met lampjes erin.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mooi, bedankt voor de info, ga ik daar z.s.m. is even naar kijken!

-edit-

Lampjes zijn nog goed, stonden gewoon op de laagste stand.

*NoFearCreations schaamt zich diep voor zo'n beginners fout*

[ Voor 52% gewijzigd door NoFearCreations op 20-06-2012 22:54 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
lol :P

/me afspraak gemaakt heeft voor vervangen bovenste draagarmen voor en nalopen verdere ophanging :*)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ing._Buttje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:04:
lol :P

/me afspraak gemaakt heeft voor vervangen bovenste draagarmen voor en nalopen verdere ophanging :*)
Vrijdag ook afspraak voor de volgende draagarm op de 147, dan ben ik weer rond. Dus wss bij volgend onderhoud weer van voren af aan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20V6%202001/Strip/IMG_20120620_173047.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20V6%202001/Strip/IMG_20120620_173024.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20V6%202001/Strip/IMG_20120620_172857.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/Alfa%20Romeo%20156%20V6%202001/Strip/IMG_5822.jpg

En dat was het dan... Einde van een tijdperk :'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Gisteren de multiriem die als een idioot aan het piepen was.
Even de riem ingespoten met multiriem spray en weg was het piepen.

Volgende week maar even alles vervangen, nog een bepaalde volgorde die ik moet hanteren?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Tnx voor het aanbod butje, maar Frieslân is mij net te ver rijden. Heb de gratis versie inmiddels van FES, en een maat van mij heeft nog een OBD stekker liggen. Is er wel een van VW, maar volgens mij is dat vrij universeel.
Zaterdag de lambda er ook maar is uithalen, schoonmaken, en de bedrading controleren.

Als dat niks uithaalt toch maar een nieuwe bestellen. Hij houd nu wel een beetje in, in z´n 2 en 3, laag in de toeren, hoop dat dat dan ook weg is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

And now for something completly different:

Louis ten Haaf (60) uit Helmond weet dat hij een doodzonde heeft begaan door een klassieke Porsche 356 van Alfa 33-techniek te voorzien. Toch is hij beretrots op zijn Porsche-Romeo, waaraan hij zes jaar heeft gesleuteld.
http://www.telegraaf.nl/a..._met_Alfa_techniek__.html

:)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik vind m gaaf!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:58
Klinkt super ook.
Heb btw Azev type A's gekocht van Specht, ga ze binnenkort grondig schoonmaken. Monteren zal pas over een tijdje kunnen. Komen dan onder een rode 155 1.6.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/23799516/azevsresized.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Bwlian op 22-06-2012 16:13 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraagje aan de alfisten. Zou de onderstaande OBD kabel gaan werken op mijn 156 uit 98'?
http://www.dealextreme.co...gnostic-cable-black-42822

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_42822_2.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door NoFearCreations op 24-06-2012 13:26 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ja, maar je moet wel draden doorsolderen als je contact wil maken met de abs en plofzakken....

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb nu deze, die schijnt beter te werken.
http://www.dealextreme.co...e-for-vw-audi-skoda-37633

Vandaag helaas tot ontdekking gekomen dat de deurvanger uit m'n deur is gebroken. Schijnt een kwaaltje te zijn.
Heb nu 2 stevige 1.5mm stalen platen aan de binnen en buitenzijde van de deur, en daar dan de deurvanger in vast. Werkt weer perfect, even afwachten of het houd, en dan de plaat aan de buitenzijde even in kleur zetten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ghehe :P .. vanmiddag uit het werk kwam een nieuwe Giulietta om me heen met een gangetje of 175km/u .. dus ff terug naar de 4 en rechter pootje naar beneden en er met 205km/u er omheen .. nog een paar tellen 190km/u gecruised met z'n tweeën en toen ging ie 130 rijden .. nah, dat was ineens wel zo sloooom dat ik met 145 ben doorgerolt, maar was wel weer even fijn!

Lang geleden dat ik zo serieus gas gaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
Ach... de Giulietta en MiTo rijders van tegenwoordig. Zijn allemaal te beroerd om een hand op te steken naar andere Alfisten. Mijn hartje gaat sneller kloppen zodra ik een Alfa grilletje in de binnenspiegel zie, maar men is tegenwoordig meer bezig met de navigatie/bellen of strak voor zich uit te kijken.......

Uitzonderingen daargelaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
tjah, handje opsteken wordt ook almaar schaarser :/

anyway, ik zat nog even te kijken welke motoren er ook al weer waren ..

modelvermogen0-100 sprinttop
1.4TB120pk9,4 s195 km/u
1.4TB multi air170 pk7,8 s218 km/u
1750 TBi235 pk _o_6,8 s242 km/u :o
1.6 JTDM105 pk11,3 s185 km/u
2.0 JTDM170 pk8,0 s218 km/u

Nou, er van uitgaand dat iemand met een Giulietta die 218, 218 of zelfs 242 km/u haalt er ongetwijfeld voorbij gesjeesd was, was dit een 1.4TB of de 1.6 JTDM ... en dan kón hij er simpelweg niet meer om heen .. damn :o

.. en ik hield ook nog vroegtijdig in. Had misschien nog wel 5km in gezeten. Heb ooit 215 km/u op de klok gehad in de polder tussen Lemmer en Lelystad.

Die zal balen nu dattie voor eco-p0w3r gegaan is :P

/me scheelt wel die nokkenstokken op de juiste tijd :+

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-06-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nou ja genoeg (eco) spul op de weg die jouw en mijn 1.8je wegblazen...

Fiat500 abarth is niet bepaald eco, maar loopt toch wel even een klap sneller naar de 100+ merkte ik laatst. :')
En een Slopel Astra cabrio kon ik ook al niet bijhouden. En last but not least zo'n uberlelijke Slopel Ampera sprint ook al harder weg, en loopt ook makkelijk 140+ op de snelweg... }:| :X

Kortom het wordt tijd om m'n 155 te reanimeren, dan kan ik het die meuk tenminste nog enigzins lastig maken met de sprintjes.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GTA blok erin gooien : Probleem opgelost :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
__1337__ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:40:
Ach... de Giulietta en MiTo rijders van tegenwoordig. Zijn allemaal te beroerd om een hand op te steken naar andere Alfisten. Mijn hartje gaat sneller kloppen zodra ik een Alfa grilletje in de binnenspiegel zie, maar men is tegenwoordig meer bezig met de navigatie/bellen of strak voor zich uit te kijken.......

Uitzonderingen daargelaten..
Ik heb nog nooit een handje gekregen....Allemaal kijken ze me vreemd aan :| :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik steek ook nooit een hand op. Tenzij ik een Alfist zie rijden die ik ken via de club ofzo, maar naar vreemden doe ik dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Specht schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:33:
Klopt, maar daar maak ik me ook verder niet druk om ..

1. mijn Alfa is van 2001
2. mijn Alfa kostte mij heel wat minder
3. mijn Alfa is mijn Alfa en niet van de baas

Het is wel een hele goede ontwikkeling hoor wat ze nu allemaal uit die motoren halen. d:)b
Een verbruik van 1 op 10 is simpelweg niet meer van deze tijd en het is financieel ook niet meer op te brengen of te verantwoorden. En het hoeft ook niet meer, de techniek is gewoon verder!! En het wordt nu eindelijk door onderlinge concurrentie ook afgedwongen. Wie hier niet in mee gaat mist de boot en loopt straks hopeloos achter ..

Zelfs Ferrari gebruikt al elektromotoren. En als je eerlijk bent is een verbrandingsmotor ook wel de meest onnozele manier om vanuit stilstand met een bak wrijvingsverlies dit in beweging te zetten met een apparaat wat pas bij x rpm zijn maximale vermogen/koppel bereikt. Een elektromotor heeft in stop/startverkeer een veeeel hoger rendement en doet dit variabel zonder versnellingsbak. Alleen op toeren komt de verbrandingsmotor er weer voorbij en de actieradius doet de elektromotor nog de das om.

Waar ik me alleen wel mateloos aan erger is dat iedereen maar denkt dat elektrische energie uit de lucht komt vallen .... er staat nog steeds ergens een dikke (kern)centrale die stroom staat op te wekken. Die paar windmolens doen daar ook niets aan af. En gratis is het ook al niet!

Een hybride is wat dat betreft het beste van 2 werelden, groter bereik, meer vermogen op toeren en vanuit stilstand het koppel van een Turbo blok.
KillaZ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Ik heb nog nooit een handje gekregen....Allemaal kijken ze me vreemd aan :| :X
klopt ...erg jammer allemaal ;(

gewoon stug doorgaan :w

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-06-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag een 145 1.4 16v Junior gesloopt/gedemonteerd. Heb nu 8 z.g.a.n. bougies, een extra LMM, gasklephuis, stappenmotor, thermostaat, complete bobine rail, kvs reservoir en nog wat klein grut. Iemand nog wat nodig, mag allemaal voor erg weinig weg. Net blauw interieur zit er nog in, skirts zitten er nog aan, goede schijven eronder.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Specht schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:33:

Fiat500 abarth is niet bepaald eco, maar loopt toch wel even een klap sneller naar de 100+ merkte ik laatst. :')
En een Slopel Astra cabrio kon ik ook al niet bijhouden. En last but not least zo'n uberlelijke Slopel Ampera sprint ook al harder weg, en loopt ook makkelijk 140+ op de snelweg... }:| :X

Kortom het wordt tijd om m'n 155 te reanimeren, dan kan ik het die meuk tenminste nog enigzins lastig maken met de sprintjes.
Daar heb ik ook wel eens last van inderdaad.. zo'n Prius oid is best venijnig op het stuk 0-100. Kan het gewoon niet laten om die soms uit te dagen. Zou best een Giulietta QV willen, maar denk dat het rijgenot niet op kan tegen de sound van de busso V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Grr, de 147 begint ook een aardige kostenpost te worden. Vorige week geweest voor bovenste draagarm, uitlijnen, nieuwe ruitenwissermotor achter en nieuwe thermostaat. Toen als opmerking dat de achterste krukaskeerring iets lekt. Nu ik er even op let lijkt dat toch wel iets harder te lekken dan ik had verwacht. het is geen paar drupjes per dag. Aangezien die reparatie gelijk gecombineerd zal worden met koppeling (alles moet toch los) wordt toch weer zo'n 1000 tot 1500,- en daar heb ik nu eigenlijk even geen zin in.

Heeft er iemand ervaring met een oplossing als LeakLock of Forte seal conditioner . Ik weet dat het een lapmiddel is, maar ben vooral ook benieuwd naar eventuele bij-effecten en levensduur van zo'n oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Wat vaak een bijverschijnsel is van dat soort lapmiddelen is dat het de lekkage misschien stopt, maar mogelijk verstopt het ook op plekken waar jij dit niet wilt.. maar ik heb zelf geen ervaring met dit specifieke product dus ik kan je er eigenlijk niet mee helpen. Wel zuur zo'n dure reparatie, maar als je dan toch alles meeneemt heb je de komende jaren wel weer een technisch goede auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
__1337__ schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:12:
Wat vaak een bijverschijnsel is van dat soort lapmiddelen is dat het de lekkage misschien stopt, maar mogelijk verstopt het ook op plekken waar jij dit niet wilt.. maar ik heb zelf geen ervaring met dit specifieke product dus ik kan je er eigenlijk niet mee helpen. Wel zuur zo'n dure reparatie, maar als je dan toch alles meeneemt heb je de komende jaren wel weer een technisch goede auto..
Dat mag ook wel weer, inmiddels hebben we alle draagarmen, remschijven + blokken, distributiewissel + waterpomp gehad. Dit was net even de druppel waar ik nog niet op zat te wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Nee oke dat kan ik me voorstellen... dat is inderdaad het enige nadeel van een oudere Alfa rijden. Je 147 zit nu op een leeftijd dat je tegen dit soort reparaties gaat aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
__1337__ schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:23:
Nee oke dat kan ik me voorstellen... dat is inderdaad het enige nadeel van een oudere Alfa rijden. Je 147 zit nu op een leeftijd dat je tegen dit soort reparaties gaat aanlopen.
Jup, het grote probleem is dat de grote bulk inmiddels geweest is, relatief, dus dan is zo'n reparatie eigenlijk gewoon een "moetje". Van de andere kant is dat 1.9 JtdM 16v blok echt een heerlijk stuk techniek, rijdt als de brandweer!

Zit nog even te dubben of ik er nog mee op en neer naar Spanje rijdt eind volgende week, of dat ik dan toch met het eco-monster (Punto Evo) ga. Voor die tijd repareren gaat hem niet worden, maar de vorige reparatie was juist voor de vakantie gedaan omdat die 147 vele malen lekkerder rijdt en vakantie ook leuk moet zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb ook ooit anti lek spul bij mn olie gegooid wegens lekkende oliekeering en carterpakking. Helpt geen drol. Beide delen bleven lekken. :')
Keering is ook een onderdeel waar sowieso beweging opzit, dus dat krijg je volgens mij nooit gedicht met lapmiddeltjes, vervangen is de enige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mis mien Alfa :'(

Het komt inmiddels te vaak voor dat ik een leuke 33 zie staan en er eigenlijk verder niet naar omkijk. Maar dan is z'n Alfa weer verkocht en dan denk ik..crap. Die had ook van mij kunnen zijn...
Voordeel is deels, kosten zijn redelijk laag, omdat het niet m'n daily is. En m'n daily is nu ook geen kostenpot, dus ik zit nu te dubben als ik ergens een garage/stalling moet gaan huren :+
Lekker rondrijden op dagen zoals vandaag en genieten. Ik krijg een bigsmile alleen van het idee al..maw ik mis het best wel O-)

Ik heb wel geleerd dat je niet alles moet uitstellen in je leven, dus misschien volg ik m'n hart wel weer ipv verstand. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ben net naar een alfa garage in eindhoven geweest voor 2 stadlichten en me dimlicht. dimlicht zelf een tijdje terug wel losgekregen maar die stadlichtjes ben ik letterlijk een uur mee aan het kloten geweest en toen de handoek in de ring gegooid. Zojuist de monteur daar in minder daar in minder dan 5 minuten beide stadslichten en n dimlicht zien vervangen. Demotiverend:)

Was 27 euro kwijt voor 3 lampjes. Ga daar dus zelf niet meer mee zitten kloten in het vervolg:)

Nu nog een afspraak maken om het selespeed paneeltje in het middenconsole vast te laten zetten en es goed naar de sportknop te laten loeren. wss is de knop zelf niet kapot maar wel iets in de computer van de bak. Mogen ze daar even bekijken.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
rlkz schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:09:
Mis mien Alfa :'(

Het komt inmiddels te vaak voor dat ik een leuke 33 zie staan en er eigenlijk verder niet naar omkijk. Maar dan is z'n Alfa weer verkocht en dan denk ik..crap. Die had ook van mij kunnen zijn...
Voordeel is deels, kosten zijn redelijk laag, omdat het niet m'n daily is. En m'n daily is nu ook geen kostenpot, dus ik zit nu te dubben als ik ergens een garage/stalling moet gaan huren :+
Lekker rondrijden op dagen zoals vandaag en genieten. Ik krijg een bigsmile alleen van het idee al..maw ik mis het best wel O-)

Ik heb wel geleerd dat je niet alles moet uitstellen in je leven, dus misschien volg ik m'n hart wel weer ipv verstand. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Daarom hebben wij Monique haar auto verkocht en er een fun (wel enigszins praktisch) auto voor retour gekocht :)

Nu eigenlijk dus 2x praktische fun... De Outlander met 4x4 (waarmee ik dus ook wel met enige regelmaat door de modder heen ploeg, gaat nog best goed met 't ding :P) en een Peugeot 306 Cabriolet erbij.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb ook een "fun" auto op het oog als vervanger van de 156... maar ik ga nog niks verklappen. :+

156 heeft me vandaag wel weer keurig heen en terug gebracht naar Schiphol. Kortom +kudos voor het comfort en relatief weinig windgeruis (tov de 155). En af en toe eventjes doorgassen naar de 190 vind ie ook lekker. O-)
Maar toch verlang ik steeds meer terug naar m'n 155 met 17" sloffen... lekker skelteren. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ga er vandaag maar is voor zitten, om uit te vinden waarom me stoelverwarming het niet doet.
Stekker die uit de auto komt krijgt 12v, en de schakelaar doet het. Maar toch gaat het ledje niet aan, en wordt er niks warm.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Draadbreukje in de verwarmingsmat in de zitting. Komt vaker voor.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kan je daar zelf bij?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mjah... de bekleding moet van de zitting af.
Wat al niet kan, eenvoudig is anders wat.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Vandaag <insert> en morgen </insert> weer even in een 145 QV cruisen :9

De 156 krijgt nieuwe draagarmen boven/voor.

edit:
De 156 krijgt nieuwe draagarmen onder/voor.

€€€ :/

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Jij krijgt een leenauto?

Moet ik hier nog meemaken, een leenauto krijgen ;(

Mijn aandrijfas hoes is gescheurd kwam ik zaterdag achter met de multiriem wissel, daar begin ik niet aan, dus de 166 mag weer even naar de garage :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
KillaZ schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:17:
Jij krijgt een leenauto?

Moet ik hier nog meemaken, een leenauto krijgen ;(
Ja da's wel een voordeel van AlfaNord en de wat lagere tarieven. Er zijn ook wel nadelen, maar anders is de prijs daar dan ook vaak weer naar. Geen één garage is perfect.

Wel zonde trouwens, de 145 QV rijdt prima, strak onderstel en de motor met 260k trekt nog als een lier, vanaf 4000rpm steeds harder en rijdt op LPG! Maar verder is hij grotendeels roze en de lak laat los :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De klassieke Alfa kleur, Multiplo Rosso :D :D

Vandaag de originele rode ledjes van de stoelverwarming vervangen door groene, match beter bij de tellers.
Passagiers zijde doet de verwarming het wel, mijn kant helaas niet. Binnenkort toch maar is kijken of ik het matje uit de stoel krijg.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
NoFearCreations schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:33:
De klassieke Alfa kleur, Multiplo Rosso :D :D
:D
Vandaag de originele rode ledjes van de stoelverwarming vervangen door groene, match beter bij de tellers.
d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Eindelijk voor elkaar gekregen om de knipperlichten te laten knipper, bij het openen en sluiten van de auto.
Gelijk er how-to voor gemaakt.
Deze handleiding is voor een Alfa 156 1.8 16v TS uit '99.

Belangrijk! Test eerst het relais van te voren, duurde bij mij vrij lang voordat ik erachter kwam dat hij kapot was.

Benodigdheden:
* 1 4-polig schakelrelais
* 2 12v / 10A diodes
* 1 steek zekering houder
* 4 schuifstekkers (vrouw)
* +/- 80cm 2 aderig draad
* +/- 30cm 2 aderig draad
* +/- 40cm 1 aderig draad
* Soldeerbout

Soldeer eerst in de 2 draden van 30cm de diodes ( dit om te voorkomen dat je de knipperlichten links en rechts met elkaar doorverbind)
Monteer met behulp van 1 schuifstekker, dus beide draden bij elkaar in dezelfde schuifstekker, de draden aan het relais op positie 87.( met de doorstroomrichting van de diode van het relais af)

Vervolgens sluiten we de stuurdraden aan ( 1 op positie 85 en 1 op positie 86 van het relais). Dit zijn de 2 draden van 80cm. De aanstuur draden zitten op de CV regel unit, die achter het dashboard kastje zit.
Het dashboard kastje demonteer je door de 3 schroeven onderin, en de 3 schroeven bovenin los te draaien. Dan trek je het kast er voorzichtig uit, en maak je de stekkers van het lampje en de druk schakelaar los.
Dan zie je links bovenin een witte kast zitten, met 2 witte brede stekkers. De rechtse stekker moeten wij hebben. Op die stekker zit een dikke gele, en een dikke grijze draad.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1673ps.jpg
Aan beide draden soldeer je een draad. Nu zorg je dat die draad, achter het middenconsole langs, weer aan de bestuurders kant terecht komt.
Als dat gelukt is, maak je aan beide draden een schuifstekker, en schuif je ze op pin 85 en 86 van het relais.

Nu hoeft je alleen nog een continu plus(12v), met een zekeringhouder en een 20A zekering, op pin 30 van je relais aan te sluiten, en het relais netjes weg bouwen, en je bent klaar.

Je ziet nu tenminste ook of je Bella open of dicht gaat!

Ga binnenkort ook aan de gang, om er een mini-peizo bij te zetten, zodat je ook een geluids signaal krijgt.

Met dank aan de originele how-to van alfaromeo156club.nl en de ondersteuning van dopsleutel13.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
NoFearCreations schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:31:
Eindelijk voor elkaar gekregen om de knipperlichten te laten knipper, bij het openen en sluiten van de auto.
Gelijk er how-to voor gemaakt.

[...]
.. dat is toch standaard? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nope, niet op de eerdere types 156. Bij het facelift model kan je het aanzetten met FES.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vanochtend airco laten vullen. Machine heeft een lang programma gelopen, 800gram erin gegooid, en lekvrij.
Vervolgens startte we de auto, en geen koude lucht! Relais gecheckt, en de grote zekering onder de kap, maar pomp sloeg niet. Gelukkig was de 15A zekering onder het dash kapot, en heb ik nu een lekkere koele Alfa!
En voor 6 tientjes zeker niet duur!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:14

pinda powerrr

Slow down...

@NoFearCreations: Als ik het goed lees heb jij een 156 van vóór 2001. Daar gaat maar 650gr aan koudemiddel in!!!
De latere types zelfs nog minder (500gr)

Ga alsjeblieft niet eigenwijs doen om te denken dat je wel wat grammetjes meer er in kan doen, want het gaat je hoe dan ook, minimaal je compressor kosten.

Dus max 650 gr R134A

Of je zoekt alle topics vanaf 2004 ff af mbt airco's die kapot gaan in de lente op bij de 156 club, daar kom je mij nog wel een paar keer tegen. Samen met wat eigenwijze mensen die niet willen luisteren en daarna komen uithuilen :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/sneakpreview.jpg

Sneak preview (de kenners zien toch wel welke het is :+ ) van type Alfa waar ik morgen naar ga kijken... of nou ja ik ga em sowieso gewoon kopen. :P
Als het de moeite waard is om hem op te knappen en door de apk te krijgen, dan wordt het mn nieuwe daily en gaat de 156 in onderdelen uit elkaar... en zo niet... tja dat zie ik morgen dan wel weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Mag ik mijn gokje hier neerzetten Specht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

pinda powerrr schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:43:
@NoFearCreations: Als ik het goed lees heb jij een 156 van vóór 2001. Daar gaat maar 650gr aan koudemiddel in!!!
De latere types zelfs nog minder (500gr)

Ga alsjeblieft niet eigenwijs doen om te denken dat je wel wat grammetjes meer er in kan doen, want het gaat je hoe dan ook, minimaal je compressor kosten.

Dus max 650 gr R134A

Of je zoekt alle topics vanaf 2004 ff af mbt airco's die kapot gaan in de lente op bij de 156 club, daar kom je mij nog wel een paar keer tegen. Samen met wat eigenwijze mensen die niet willen luisteren en daarna komen uithuilen :+
In het boekje, en op alle bonnen stond dat er altijd al +/- 800g in is gegaan, en er is nog nooit een compressor vervangen. Dus ik geloof het wel, kan er ook weinig aan doen, t zit er nu al in.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Hoeveel olie is 1 streepje ongeveer bij een 147 op de digitale meter van de boordcomputer? Ik heb het idee (of praat het mezelf aan) dat de lekkende krukaskeerring erger is geworden en dit werd versterkt doordat het streepje omlaag ging vandaag. Ook op de peilstok was er wel duidelijk een stukje vanaf (denk 1/4e) Hoeveel moet er nu bij, een liter of meer/minder?

Ik begin nu overigens ook serieus te twijfelen om morgenavond voor de 2500km naar Spanje toch maar de Punto Evo eco-traktor te pakken... Geen trek om langs de weg te komen met een in de soep gelopen motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:34

KhaZ

Alfa Romeo

Van min tot max op de peilstok is normaal gesproken een liter.. of heb ik dat fout?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

KhaZ schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:31:
Van min tot max op de peilstok is normaal gesproken een liter.. of heb ik dat fout?
Volgens mij ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

__1337__ schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:14:
Mag ik mijn gokje hier neerzetten Specht? :P
Doe dan.

Ow wacht... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-7.jpg

GTV 2.0 16v TS van 1995. Volledig origineel.
Uiteraard in multirosso, al valt het nog best mee eigenlijk gezien de leeftijd. Heeft maar 1 klein schaafplekje, verder helemaal deuk en krasvrij.
Bestuurderstoel heeft ook beetje instap slijtage, en de pookknop + handremhoesje is niet orgineel. Maar verder is het gewoon een leuke auto. Laatste onderhouds rekeningen waren resp. 1500 en 1800 euro bij de lokale Alfa dealer voordat ie eind 2009 stilgezet en geschorst is.
Morgen even een check doen qua apk punten. En planning maken voor grote beurt, distributiewissel en preventief drijfstanglagers vervangen. Dan wordt dit m'n nieuwe daily driver ipv de 156. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
feli d:)b

1995 alweer? jemig .. da's ook al een oude auto onderhand :/
.. voor je (mijn) gevoel blijft het een nieuwe moderne Alfa Romeo .. maar stiekum alweer 17 jaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Dan valt de mijne nog mee, die is slechts 12 jaar oud (november 1999). Ziet er netjes uit Specht. Die instapslijtage krijg je makkelijk weg met een beetje lederfresh van Colourlock oid. Toen ik las dat die al bijna 3 jaar stilstaat wou ik al zeggen; luister even goed of je niet een drijfstanglager hoort ratelen, maar je gaat deze gelukkig al preventief vervangen. Mocht je nog meer info willen kan je altijd even kijken op www.alfa916register.nl (ook voor handleidingen e.d.). Meld je even aan in het register :). Valt me nu trouwens op dat de achterbumper en voorbumpers zijn meegespoten, maar de sideskirts niet. Bij een fase 1 hoort dit zwart te zijn (eigenlijk).

[ Voor 12% gewijzigd door __1337__ op 06-07-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ing._Buttje schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 08:46:
feli d:)b

1995 alweer? jemig .. da's ook al een oude auto onderhand :/
.. voor je (mijn) gevoel blijft het een nieuwe moderne Alfa Romeo .. maar stiekum alweer 17 jaar!!
Dit is een van de allereerste. :) Is wel een importje uit Duitsland. Maar dat kan verder de pret niet drukken gezien het belachelijk lage aankoopbedrag. :P
Vind de fase2 versie eigenlijk wel mooier, dus ik overweeg toch wat kleine optische aanpassingen zoals chromen hartje, mits hij uiteraard fatsoenlijk door de apk te krijgen is.
__1337__ schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:45:
Dan valt de mijne nog mee, die is slechts 12 jaar oud (november 1999). Ziet er netjes uit Specht. Die instapslijtage krijg je makkelijk weg met een beetje lederfresh van Colourlock oid. Toen ik las dat die al bijna 3 jaar stilstaat wou ik al zeggen; luister even goed of je niet een drijfstanglager hoort ratelen, maar je gaat deze gelukkig al preventief vervangen. Mocht je nog meer info willen kan je altijd even kijken op www.alfa916register.nl (ook voor handleidingen e.d.). Meld je even aan in het register :).
Motor loopt prima. Daar is niks mis mee verder. Maar moet dus wel even aangepakt worden qua onderhoud. ;)
En de rest van interieur volgt vanzelf wel. Hemelbekleding hangt ook, dus dat heeft dan prioriteit.
Ik heb me al aangemeld bij het 916 register 2 dagen geleden. Maar ik wacht nog steeds op een bevestigings mail...

[ Voor 3% gewijzigd door Specht op 06-07-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

NoFearCreations schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:09:
[...]

In het boekje, en op alle bonnen stond dat er altijd al +/- 800g in is gegaan, en er is nog nooit een compressor vervangen. Dus ik geloof het wel, kan er ook weinig aan doen, t zit er nu al in.
Eigenwijs dus }:O :+

En je kan er wel wat aan doen. Een beetje zichzelf respecterend aircovuller, weet hoeveel gram er ineen systeem hoort en heeft ook alle documentatie voor de verschillende modellen.

Dit is gewoon fout, dus dat moet hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Specht schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:05:
[...]

Dit is een van de allereerste. :) Is wel een importje uit Duitsland. Maar dat kan verder de pret niet drukken gezien het belachelijk lage aankoopbedrag. :P
Vind de fase2 versie eigenlijk wel mooier, dus ik overweeg toch wat kleine optische aanpassingen zoals chromen hartje, mits hij uiteraard fatsoenlijk door de apk te krijgen is.

[...]

Motor loopt prima. Daar is niks mis mee verder. Maar moet dus wel even aangepakt worden qua onderhoud. ;)
En de rest van interieur volgt vanzelf wel. Hemelbekleding hangt ook, dus dat heeft dan prioriteit.
Ik heb me al aangemeld bij het 916 register 2 dagen geleden. Maar ik wacht nog steeds op een bevestigings mail...
Dat kan inderdaad even duren.... Ronnie controleert dat allemaal handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

pinda powerrr schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 10:24:
[...]

Eigenwijs dus }:O :+

En je kan er wel wat aan doen. Een beetje zichzelf respecterend aircovuller, weet hoeveel gram er ineen systeem hoort en heeft ook alle documentatie voor de verschillende modellen.

Dit is gewoon fout, dus dat moet hersteld worden.
Ben alleen niet bij een zichzelf respecterend aircovuller geweest, maar bij de goedkoopste die ik kon vinden. :9
Ben vandaag aan het rondbellen gegaan , en in 2007 is er ook 800g in gegaan, en sindsdien is de pomp niet vervangen of gereviseerd, dus als hij er al 5 jaar tegen heeft gekunt, dan moet dat nu ook wel lukken.

Mocht dat niet zo zijn, is het pech, heb nog een andere pomp liggen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Zo, donderdag zijn de draagarmen linksvoor en rechtsvoor en boven en onder vervangen .. en gisteren de 156 laten uitlijnen. Ze ligt een heeeeel stuk rustiger en minder nerveus op de weg. :)

Écht uittesten >:) moet nog maar eerste indruk is goed. Uitlijnen ging niet geheel ideaal want de bouten achter zaten vastgerot in het aluminium .. schijnt redelijk standaard te zijn, maar het moest zo wel acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Zo gister mijn Giulietta terug gekregen van de garage. Ben inmiddels toe aan mijn tweede set draagarmen (voorzijde) in twee jaar tijd. Volgens de garage lag het niet aan mijn rijstijl (aardige lui).

Toch wel tamelijk bizar dat Alfa het niet voor elkaar krijgt om goede draagarmen te maken. Met mijn 147 en vorige 156's was het precies eender. Altijd wel ergens een draagarm kapot. :(

Ah well, ik kreeg gister een Mito Twinair Turbo mee. Zo'n 0,9 liter ding op twee cilinders. Geinig ding! Wel beetje veel geluid met stadsverkeer, maar op de snelweg was het prima cruisen. En dat ding rijdt 1:600 ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Daar verbaas ik me toch wel ontzettend over. Dat zijn toch punten die je vandaag de dag niet meer mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik heb ook het idee dat draagarmprobleem vaker voorkomen bij Alfa dan bij andere merken. Maar dat kan ook een vertekend beeld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bij Mercedes en Audi schijnen ze er ook aardig wat van te kunnen bij een aantal modellen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Geloof sommige 3 series ook, dat je gewoon een ander merk vervangingsdeel moet kopen en dan is 't goed.
Peugeot 206jes verslijten die dingen ook (sommigen elke 50k zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Dionysos schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:46:

Ah well, ik kreeg gister een Mito Twinair Turbo mee. Zo'n 0,9 liter ding op twee cilinders. Geinig ding! Wel beetje veel geluid met stadsverkeer, maar op de snelweg was het prima cruisen. En dat ding rijdt 1:600 ofzo ;)
Heeft die nou een elektromotor erbij zoals in de Fiat? Of een turbo?
Anders is het wel erg krapjes zou je denken.

edit: doh :P

maar geen elektromotor dus ..

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-07-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Turbo ( hence the name)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GT/GT-09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gais.dyndns.org/var2/GT/GT-10.jpg

JTD met slechts 140.000 km, bouwjaar 2005, net nieuwe APK, alle opties behalve xenon en stoelverwarming.

Ben klaar met die diesel, ga weer een kookeiland zoeken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

GA!S schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:35:
Voor de liefhebbers:

[afbeelding]

[afbeelding]

JTD met slechts 140.000 km, bouwjaar 2005, net nieuwe APK, alle opties behalve xenon en stoelverwarming.

:9~ Mooie bak. :)

Andere vraag: heeft iemand ervaring/tips om 't bagageafdekzeil van een 156 Sportwagon te repareren? In de vakantie besloot deze los te schieten uit z'n spanrol (waarin het zeil oprolt zegmaar) en heb ik nu een los zeil in de auto liggen en da's niet handig. :) De behuizing zelf ziet er niet echt uit alsof je deze makkelijk los kan krijgen (alles is volgens mij verlijmd?) en ik weer niet of 't te doen is om het zeil fatsoenlijk terug te priegelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:24

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Voor de liefhebbers:

Wel weer een GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor de liefhebbers:

[afbeelding]

[afbeelding]

Prachtige auto zeg! Dat zou ook nog best wel eens wat voor mij kunnen zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een 3.2 met lpg, morgen eens een paar gaan bekijken. Heel veel aanbod is er niet.
mambo No5 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:26:
[...]
:9~ Mooie bak. :)

Andere vraag: heeft iemand ervaring/tips om 't bagageafdekzeil van een 156 Sportwagon te repareren? In de vakantie besloot deze los te schieten uit z'n spanrol (waarin het zeil oprolt zegmaar) en heb ik nu een los zeil in de auto liggen en da's niet handig. :) De behuizing zelf ziet er niet echt uit alsof je deze makkelijk los kan krijgen (alles is volgens mij verlijmd?) en ik weer niet of 't te doen is om het zeil fatsoenlijk terug te priegelen..
Zit een klein rond plastic ding in dat de veer op zijn plek moet houden die altijd stuk gaat. Volgens mij staat er op het 156 forum nog wel een handleiding hoe je die kunt maken. Beste is om er een te zoeken waarvan het zeil stuk is, maar het mechanisme nog werkt en van 2 weer 1 proberen te maken. Onderdelen zijn zover ik weet niet los verkrijgbaar. Heb er wel eens 1 gemaakt, maar dat is echt geen pretje.

[ Voor 69% gewijzigd door GA!S op 15-07-2012 21:22 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Mwa, mechanisme werkt nog goed volgens mij (spanrol kan ik oprollen), maar het is gewoon puur het zeil dat uit z'n bevestiging geschoten is vrees ik.. * mambo No5 gaat binnenkort maar eens aan de slag met wat gereedschap, op hoop van zegen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bij de 156 club hebben ze er een handleiding voor... als ze die niet achter slot en grendel hebben gezet :X
Ze hebben er een handje van om alle info die in de loop der jaren door veel mensen is verzameld "exclusief" te houden voor betalende leden. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een reden waarom ik ook geen handleidingen meer in dat deel van het forum post... Bij het 155 forum zaten ook een stel van die digibeten als admins.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

GA!S schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:12:
Een reden waarom ik ook geen handleidingen meer in dat deel van het forum post... Bij het 155 forum zaten ook een stel van die digibeten als admins.
Welk 155 forum? Inmiddels zijn er 3 namelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

*O* Dekzijl is voorlopig weer gefixx0rd; viel me uiteindelijk alles mee.. Alleen 't weer op spanning brengen is wat gepriegel, maar als je 2 tangen hebt gaat dat ook best aardig op zich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
iemand nog een (historisch) circuitje kopen ?? -O-

en in het duits ..
http://www.rhein-zeitung....rkaufen-_arid,454099.html

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:58

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ing._Buttje schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:06:
Zo, donderdag zijn de draagarmen linksvoor en rechtsvoor en boven en onder vervangen .. en gisteren de 156 laten uitlijnen. Ze ligt een heeeeel stuk rustiger en minder nerveus op de weg. :)

Écht uittesten >:) moet nog maar eerste indruk is goed. Uitlijnen ging niet geheel ideaal want de bouten achter zaten vastgerot in het aluminium .. schijnt redelijk standaard te zijn, maar het moest zo wel acceptabel zijn.

Niet dus ... damn, damn, wat lag de auto toch nog nerveus op de weg! :F Serieus .. doodeng! :S
Wel is het gerammel aan de voorzijde weg doordat de draagarmen allemaal vervangen zijn en ik merk dat ook het veergedrag verbeterd is! Dat had ik niet verwacht. Maar desondanks was inhalen op 80km/u wegen het stuur fijnknijpen en met dichtgeknepen billen er omheen.... :'(

Gisteren ben ik er mee teruggegaan, want op het rapport stond namelijk,
"Alfa Romeo 2001 146 1.8 TS 16v"

..

like .. WTF ?! }:O

Dus gisteren terug en was al 16:40 maar hij had ook zoiets van k*t ... zet maar op de brug! Dan kijken we er meteen naar. Dus zo gezegd zo gedaan. En de specificaties op het scherm waren nu heel anders! Maar nam niet weg dat de verstelmogelijkheden van de 156 verrotte beroerd zijn. Draagarmen onder voor zijn niet te verstellen, geen sleufgaten o.i.d. en ook bovenaan zit de schokbreker door een vast stel gaten vastgezet. En achter die bouten met excentrische schijven zitten vast. Desondanksheeft ie het toespoor op de stuurstang wat aangepast en de wielophanging zover het ging.

Hij ligt nu super rustig en strak weer op de weg! Met 1 handje losjes aan het stuur naar huis gereden en vanmorgen weer naar de zaak np :z

/me blij is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Euhm voor zover ik weet zijn draagarmen sowieso nooit te verstellen, maar als ze de instellingen van een 146 gebruikt hebben voor de stuurstang, ja dan snap ik wel waarom je terug gegaan bent. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
We gaan er zondag met wat oud collega's naartoe. Ik laat met GT thuis staan:) Wil da ding nog langer gebruiken dan deze week:) Collega van me gaat met een scirocco DSG en een andere gaat n rondje met de motor doen. Word gezellig. Als ik nog wat leuke alfa's tegenkom laat ik wel wat foto's achter.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is het nog wel open dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Yep. Blijft iig open tot eind dit jaar volgens mij. Zondag is t in ieder geval zeker open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
en anders ..

Afbeeldingslocatie: http://www.baarsverhuur.nl/online/components/com_virtuemart/shop_image/product/Betonschaar_4cc5d01b789c2.jpg

Weet je zeker dat het lekker rustig is op de baan :P

Wel oppassen als ze een spikestrip neergooien :+

Afbeeldingslocatie: http://firedaily.com/files/2011/02/spike-strips.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
omg die snor:)

Nog 2 nachtjes slapen. Heb er zin in! De spiegel reflex van me meisje met nieuwe lens gaat mee dus moet goedkomen:) Es oefenen voor de vakantie met da ding:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Vandaag even "nieuw" uitlaatje onder de GTV geknald. Klinkt goed... en hard. :o :P
Auto stond nog binnen, dus kreeg nog geen heel goed beeld van het geluid qua "hardheid", en heb de uitlaat ook nog niet warm gestookt.
Van de week nog een keer alle bouten een keer aandraaien en dan de GTV even buiten zetten voor goede beoordeling.

Denk iniedergeval wel dat ik de originele dempers toch maar bewaar, voor het geval de Politie me ooit aan de kant zet. :') })

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/gtv-17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
aso? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een verschil in leidingwerk zeg, nondejuu. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Uitlaatje ziet er netjes uit!

Ik had via Dealextreme een OBD kabel aangeschaft, zodat ik de Alfa even uit kon lezen.
Alleen stond mijn airbag lampje aan, omdat ik met de verwarming van de bijrijders stoel bezig ben geweest.
Normaal gesproken moet je daar weer een andere kabel voor hebben, maar heb hem gemod met een schakelaar.

Gelijk weer wat foto's gemaakt:

Schakelaar in het kapje van de OBD stekker.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000143.jpg
Draadjes eraan gesoldeerd, en wat krimpkous er over heen.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000144.jpg
Draadjes aan de goede pennen gesoldeerd.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000145.jpg
En alles weer in elkaar en werkend.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000146.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Vandaag naar de nurburgring geweest. n GEWELDIGE dag1 De heenreis was n toppertje. Ik en een collega in de gt, en een andere collega op de motor ervoor:) Nog 2 anderen waren later gekomen. Op de heenreis 220 aangetikt en de motormuis 270:) Mooie filmpjes gemaakt.
Bij de parking van de ring en naast de baan erg mooie foto's gemaakt van al het geweldigs wt daar voorbij komt. Heel vet! 4 DIKKE ferrari''s gezien, n sls, 4 R8's en ga zo maar door. Ook de auto''s op de baan bekijken was erg gaaf!
Hebben nog wat binnenwegen gepakt in duitsland door de bergen heen. was SUPER om te rijden! Ga dit zeker vaker doen. Beviel heel goed. De foto''s komen nog.

Pagina: 1 ... 21 ... 118 Laatste