Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
Erg netjes :9~ Vind ik zelf mooier dan die voorbeelden van de Guilietta station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:29
TheJason schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:33:
Vind ik zelf mooier dan die voorbeelden van de Guilietta station.
Ik vind het net een omgebouwde Seat Exeo en die vind ik ook niet mooi (net als de Audi A4 waar het dan weer een kopie van is).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

@Harry 1 liter op 1000KM kan heel normaal zijn voor een JTS, daarbij rijden er ook genoeg rond met vervuiling rond de kleppen waardoor de pk's er bij lange na niet uit komen.

Ik rijd zelf een 2.0 JTS en ik vind het een hele fijne motor, maar je moet wel meer uitkijken dan bij de TS denk ik.

Het nieuwe interieur en de nieuwe neus zou voor mij wel een pré zijn. Over de neus zijn de meningen verdeeld :)

Btw correct me if i'm wrong, maar volgens mij kan de JTS niet op gas, de TS uiteraard wel.

Misschien kun je contractueel iets vast laten leggen mbt het olieverbruik, als het 1 liter op 1000km is dat er dan iets aan gedaan wordt. Je kunt de kop laten reinigen en een zuiger modificatie toe laten passen waarna je een frisse motor hebt die je zelf kunt bijhouden.

[ Voor 31% gewijzigd door Yoda op 19-02-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
edit:
quote weggehaald, beetje onzinnig aangezien ik op 't bovenstaande bericht reageer :)

Hmmm... Dat de JTS niet op gas kan heb ik nooit bij stil gestaan. De TS kan dat wel, dat weet ik. Daar heb ik ook een offerte voor liggen. (Vialle LPi onderbouw). JTS heb ik nog niet nagevraagd. Zal 't eens doen.

Nieuwe neus is ook wel onze pre, maar geen vereiste. Buttje en ik hebben al bellend de nodige wagens nog eens de revue laten passeren. Daar zijn wel een paar mogelijkheden (alle 1.8 TS trouwens) uit gekomen.

[ Voor 39% gewijzigd door Harry op 19-02-2012 23:49 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

JTS kan wel op gas, het is alleen niet echt briljant elkker lopend te krijgen door de enorme inlaatvervuiling.

een WMI installatie kan bijna alle problemen van interne vervuiling in een JTS (en JTD) wegkrijgen en kost aanzienlijk minder dan het blok opentrekken. dat je er meteen een paar pk ermee wint is natuurlijk meteen leuk meegenomen :9

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:35
een WMI installatie? :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Is dat niet zo'n koudwater installatie?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Water
Methanol
Injectie

een paar nederlandse lui die helemaal los zijn op de 156 hebben het systeem helemaal geschikt gemaakt om direct in de 156 geplaatst te worden. normaal zie je zulke systemen alleen op dikke japanse turbomotoren maar met de komst van direct ingespoten benzinemotoren is een leuke bijkomstigheid (de sterke capaciteit om te reinigen) ineens in beeld gekomen en zelfs bij de VAG motoren gebruikt de dealer een vergelijkbaar systeem om de inlaat schoon te krijgen door voor een half uurtje pure methnol in de inlaat te kieperen bij elke 20k beurt.

hier heb je een forumpost die alleen maar over audi's FSI motoren gaat: klikje
bovenstaande link geld dus voor alle FSI motoren en practisch alle direct ingespoten motoren.

een voorbeeld hoe een doorsnee FSI motor eruit ziet na een slordige 25k:

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a140/pippyrips/DSCN3443.jpg

JTS motoren zijn niet veel beter :X

hier nog linkje voor de WMI installatie: http://coolisbetter.nl

(edit: betere pic)

[ Voor 14% gewijzigd door flippy op 20-02-2012 13:57 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
;)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:36

pinda powerrr

Slow down...

Is dat een knipoog naar die verjaardagstaart naast je nick? :P

Gefeliciteerd d:)b

@Flip: Nodig John ook ff uit hier 8) :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
nee, 'k had al op WMI gegoogle'd, maar thanks anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

pinda powerrr schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:55:
[...]
@Flip: Nodig John ook ff uit hier 8) :+
nadat ik dat (toch wel HEEL erg voute) filmpje heb gezien op de site lijkt me dat niet handig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hier een trotse nieuwe eigenaar van een Guilietta 1.4 multiair :)

Na ongeveer een week heb ik twee vragen waar ik in de boekjes niet direct een antwoord op kan vinden, dus wie weet dat iemand hier me kan helpen.

1) Klopt het dat het onderste lampje in de middelste cirkel altijd blijft branden? Voor de overige (blower hoog, blower midden) geldt dat het lampje uit gaat als je nog een keer op de knop drukt. Als ik op het pijltje naar beneden druk blijft het lampje gewoon branden. Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Pd4E6zc5k88/T0NTFIBdMqI/AAAAAAAABuM/Ntk97WMbtUg/s640/alfa01.jpg
2) Hoe stel ik het standaard volume van de Blue&Me carkit in? Als ik op de knop op het stuurwiel druk is die stem niet te verstaan, maar moet ik eerst het volume flink omhoog draaien. De volgende keer is het volume dan wederom te zacht, en het wordt dus niet onthouden.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
1): Nee
2): Bij de stereo zit er een item 'Voice oid.' . Ik vermoed dat dit de juiste setting is, maar zelf nog niet gecheckt ... Ik geef gewoon altijd een draai aan mijn volume als ik iemand bel :-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

1): Hmm... misschien dan maar eens ff langs een dealer rijden.
2): Had iets van speech volume gezien, maar daardoor ging de radio harder spelen. Heb inmiddels op i-net meerdere mensen met ditzelfde probleem gevonden en het schijnt normaal te zijn dat het volume van de radio harder gaat als je speech volume aanpast. Na de aanpassing gaat de radio weer terug naar normaal volume, maar zou het Blue&Me volume beter moeten zijn. Straks maar eens ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

1) voor je blower instellin geldt dat er altijd eentje blijft branden. Je kan dus een tweede erbij doen (bijv. blower laag en blower hoog). Als jij blower laag en blower hoog aanhebt, en je drukt nog een keer op blower laag dan gaat je onderste lampje gewoon uit (en blijft blower hoog dus alleen over - die jij in dat geval niet uitkrijgt want het is het enige lampje dat nog over is).

Wil je alle blowers (hoog, midden, laag) uit,dan druk je op die knop links (|)

Dus je hoeft niet langs de dealer (it's not a bug, it's a feature)

2) standaardvolume kan je instellen bij instellingenscherm - waar precies weet ik niet uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ebayzo schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:38:
Nondeju. Gister viel mijn stuurbekrachtiging weg. Even stilgezet en vloeistof checken...leeg! Bijvullen en gaan dacht ik...tot het gelijk weer op de grond lag aan de bestuurderskant.

Iemand ervaring mee? (Alfa 156)

Auto staat een beetje lullig en wil hem eigenlijk bij mijn vaste garage hebben maar moet dan wel een stukje rijden. Is dit mogelijk of is de pomp eventueel (tijdelijk) uit te schakelen zodat deze niet kapot draait? Of toch maar even sleepkabel en spieren kweken? :D
En weer gemaakt! Toch een stukje naar een garage (paar honderd meter) gereden en op hoop van zegen neergezet. Viel allemaal reuze mee, stuk slang was losgeschoten. Stukje er vanaf en weer met klemmen vastgezet. Schade:€100,-

Weer lekker rijden met mijn 156 _/-\o_

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19
Ebayzo schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:12:
[...]
En weer gemaakt! Toch een stukje naar een garage (paar honderd meter) gereden en op hoop van zegen neergezet. Viel allemaal reuze mee, stuk slang was losgeschoten. Stukje er vanaf en weer met klemmen vastgezet. Schade:€100,-

Weer lekker rijden met mijn 156 _/-\o_
Toevallig... had laatst precies hetzelfde :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

ephymerous schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:03:
[...]

Hier ook hetzelfde verhaal alleen dan met de 147. Gelukkig slang alleen los. Blijkt wel iets water in hebben gezeten. Maar slang vastzetten en bijvullen en alles werkt weer. Kwamen alleen nog remschijven en blokken bij anders was het apk afkeur. Voor de rest geen probleem en tuf weer vrolijk rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gister pompje van ruitenwisservloeistof vervangen. Dacht dat je het hele resevoir verving... Maar viel mee :) 5 minuutjes werk in het donker.

Slangetje was geknakt en lekte. Bij vervangen slangetje met -10 de nippel afgebroken... Nu weer sproeien! Heerlijk :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22

Alfisti

So macht Reisen Spaß

flippy.nl schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:13:
[...]

nadat ik dat (toch wel HEEL erg voute) filmpje heb gezien op de site lijkt me dat niet handig :X
Sjezus wat fout :F Komt lekker betrouwbaar over zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Dionysos schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:59:
1) voor je blower instellin geldt dat er altijd eentje blijft branden. Je kan dus een tweede erbij doen (bijv. blower laag en blower hoog). Als jij blower laag en blower hoog aanhebt, en je drukt nog een keer op blower laag dan gaat je onderste lampje gewoon uit (en blijft blower hoog dus alleen over - die jij in dat geval niet uitkrijgt want het is het enige lampje dat nog over is).

Wil je alle blowers (hoog, midden, laag) uit,dan druk je op die knop links (|)

Dus je hoeft niet langs de dealer (it's not a bug, it's a feature)

2) standaardvolume kan je instellen bij instellingenscherm - waar precies weet ik niet uit mijn hoofd
Thanks, net op weg naar huis natuurlijk ff gecontroleerd en het is idd een feature ;)

Volume van Blue&Me is nu ook opgelost. Je moet dus idd in het menu het speech volume flink opschroeven. Dat daardoor je radio snoei hard gaat, moet je negeren want zodra je het menu verlaat schakelt de radio terug naar het normale volume. Niet bijzonder intuïtief, maar het werkt en ik kan miep nu verstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alfisti schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:43:
[...]
Sjezus wat fout :F Komt lekker betrouwbaar over zo :X
betrouwbaar is ie wel, john heeft gewoon zijn eigen "humor" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

ephymerous schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:03:
[...]

En ik maar roepen dat het geen Alfa kwaal was ;)

De eeuwige verdedigen van Alfa ook O-)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Grrmbl...ziet er naar uit dat de koppeling icm het vliegwiel toch wat eerder komt dan verwacht.
Als ik zo lees zie ik slechte verhalen over trillingen bij tussensprints op de snelweg.
En wat heb ik? Juist ja....hoop het iets te kunnen rekken omdat ik 140 km snelweg rijdt per dag..... ;w

Dus op het lijst in chronologische volgorde

- 2 voorbandjes (ga toch voor de Pirelli P7, iemand ervaring met 225/45 duurzame en goede banden?)
- Grote beurt
- multiriem + spanner
- Koppeling + vliegwiel
- Grote beurt (de 2e ja)
- 4 winterbanden

En dan is het alweer 2013 :D

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 22-02-2012 14:25 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KillaZ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:25:
Grrmbl...ziet er naar uit dat de koppeling icm het vliegwiel toch wat eerder komt dan verwacht.
Als ik zo lees zie ik slechte verhalen over trillingen bij tussensprints op de snelweg.
En wat heb ik? Juist ja....hoop het iets te kunnen rekken omdat ik 140 km snelweg rijdt per dag..... ;w

Dus op het lijst in chronologische volgorde

- 2 voorbandjes (ga toch voor de Pirelli P7, iemand ervaring met 225/45 duurzame en goede banden?)
- Grote beurt
- multiriem + spanner
- Koppeling + vliegwiel
- Grote beurt (de 2e ja)
- 4 winterbanden

En dan is het alweer 2013 :D
Nieuwe banden altijd achter zetten ;) En ga dan gelijk voor Continental.
Heb nu zelf op de 156 achtereenvolgens de Bridgestone Potenza, Pirelli P Zero Nero en nu Continental CS3 gehad. De Conti's zijn by far de betere band.
Niet te hard (bridgestone), niet te zacht (Pirelli), maar precies goed. Uitstekend in de regen en zeer goed op droog.
Qua rolgeluid zijn ze ook al beter dan de andere twee. Slijtage valt ook erg mee. De P Zero's had ik in 36K km kaal. En het ergste was nog, dat de laatste mm's "eng" waren. Ik had niet verwacht van zo'n merk, dat ze bij 3mm gaan glijden en totaal anders voelen dan een mm meer. Helaas was ik niet de enige, zoals te lezen was op het 156club forum.

Jij als kilometervreter zou dan ook nog voor de Conti Premiumcontact kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 19:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Met pinda :)

Conti's CS3 zijn heerlijke banden, werd al gewaarschuwd dat ze niet al te lang mee gingen.. Maar zijn toch zo'n 25dkm meegegaan, niet verkeerd dacht ik :). Verder fijn ding niet teveel geluid en een voorspelbaar weggedrag, in de sneeuw is het niks maar dar heb ik dan ook winterbanden voor.
Premiumcontact schijnt nog wat langer mee te gaan, ik heb naast de Conti's ook goede verhalane gehoord over de Dunlop Sport.

[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 22-02-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Premiumcontact is alleen in 225/55 te krijgen, dat zou een verschil tussen voor en achter opleveren. Wil liever gewoon voor 45 wang gaan :)

Zal eens kijken naar de sportcontact, de 3 is zelfde prijsklasse, maar zit wel met de slijtage. 25K km zou 1 seizoen zijn...hoop toch dat richting 2 te krikken.

Wordt nog even puzzelen, SP sport Maxx TT is ook goed getest. :)

Oh voor en achter nieuw is eeuwige discussie niet? Aangedreven wielen vs. aquaplanning.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het laatste wat jij wil in een geval van aquaplanning, is een poging van je achterwielen de voorwielen te maken :X

Wat kan je doen als je voorwielen wegglijden:
-sturen
-remmen
-gasgeven

Wat kun je doen als je achterkant je inhaalt:
-niks...
uitgezonderd natuurlijk diegenen die zich Colin Mcrae wanen...

• KillaZ
Is dat niet meer een geval als je echt slechte banden hebt? Besides, bij aquaplanning moet je geluk hebben als je je auto nog enigsinds onder controle kunt krijgen is mij altijd verteld.....

Die andere bandjes zijn Semperit Speed life o.i.d......Halen "redelijke" resultaten en zit nog 7 mm op.
Prikkie gekocht (ze zaten op de velgen), ik moest helaas de Dunlop Sport Maxx TT die op de voorvelgen zaten wegdoen door haarscheurtjes terwijl de Semperit nog bijna nieuw waren.

Hmmm, de contineltals en de pirelli's lopen niet zo heel ver uit elkaar. CS3 zijn marginaal beter terwijl de pirelli's veel minder slijtage hebben.

Na 7 dagen terugsturen toch? :+ :D :Y)

K to the KillaZ

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

KillaZ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:06:
CS3 zijn marginaal beter terwijl de pirelli's veel minder slijtage hebben.
Op papier misschien. In de praktijk is die CSC3 (heb ze onder een Volvo S60 gehad) verreweg de betere band.

• Alfa Novanta
KillaZ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:47:
Oh voor en achter nieuw is eeuwige discussie niet? Aangedreven wielen vs. aquaplanning.
pinda powerrr schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:53:

Wat kan je doen als je voorwielen wegglijden:
-sturen
-remmen
-gasgeven

Wat kun je doen als je achterkant je inhaalt:
-niks...
uitgezonderd natuurlijk diegenen die zich Colin Mcrae wanen...
- tegensturen

.. maar helaas ben je daar altijd te laat mee want je verwacht het niet!! Met RWD voel je het aankomen en heeft gas-los het gewenste effect .. kont komt in gareel. Bij FWD is je reactie ook gas-los .. maar dat verergert het juist! Dan komt de kont juist nog harder om je heen. Je zou volgas moeten geven, maar dat doe je toch niet..

Rondom goede en gelijkwaardige banden en bij voorkeur 4 dezelfde!

Ik heb nu in 2 situaties gehad dat er verschil zat tussen harde wangen voor en slappe wangen achter .. dan gaat je kont zwabberen. Dat kan heel erg link zijn met zijwind en vrachtwagens!
Slappe banden voor en harde achter is dan beter, maar ook niet wenselijk. Werkt overstuur in de hand. Daarom, 4 dezelfde!!
KillaZ schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:47:

SP sport Maxx TT is ook goed getest. :)
Let op: je hebt ..
  • Sport Maxx <-- V-profiel !

Afbeeldingslocatie: http://www.dunloptyres.com.au/gdt_supplied_images/Sp%20Sport%20Maxx%20200x200.jpg

• Sport Maxx TT

Afbeeldingslocatie: http://www.tyreprofessionals.com.au/cms_images/SPSportMaxxTT-200x200.gif

• Sport Maxx GT

Afbeeldingslocatie: http://static.productreview.com.au/pr.products/145732_dunlop_sp_sport_maxx_gt.jpg
Alle 3 hebben ze Kevlar in de wangen en dat zou helemaal super moeten zijn. Mijn ervaring met de Sport Maxx TT is dat de wangen dus heel erg slap zijn. Slapper dan de Dunlop SP9000 die ze moesten vervangen. Ik vond het 3x niks !!! Heb ze via marktplaats weer weggedaan.

[/expert] ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-02-2012 16:46 ]

• KillaZ
Helaas is rondom 4x hetzelfde de 1e 10K km niet aan de orde, de 166 is er net dus 4 nieuwe banden in 1 keer gaat hem niet worden. De spanner voor de multiriem, multiriem zelf en grote beurt moet ook nog gedaan worden.

Ik snap je opmerking though :)

K to the KillaZ

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik overweeg een 159 Jtdm te gaan aanschaffen. Budget zo rond de 10.000. Hebben jullie nog tips mbt zwakke punten of motoren?

Ik zit ook een beetje te kijken in hoeverre een 2008 facelift model haalbaar is, zijn er behalve uiterlijke veranderingen ook nog andere verbeteringen doorgevoerd?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sander schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:44:
Ik overweeg een 159 Jtdm te gaan aanschaffen. Budget zo rond de 10.000. Hebben jullie nog tips mbt zwakke punten of motoren?

Ik zit ook een beetje te kijken in hoeverre een 2008 facelift model haalbaar is, zijn er behalve uiterlijke veranderingen ook nog andere verbeteringen doorgevoerd?
Ik zou sowieso voor de JTDm 8v (120pk) gaan. Die heeft geen verstelbaar inlaattraject, dat gaat vaak stuk. Daarnaast vind ik hem een fijner karakter hebben dan de 150pk 16v versie. Verder tsja.. EGR klep, thermostaat.. Dan heb je t motorisch wel zo'n beetje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Timmert schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:44:
[...]

Ik zou sowieso voor de JTDm 8v (120pk) gaan. Die heeft geen verstelbaar inlaattraject, dat gaat vaak stuk. Daarnaast vind ik hem een fijner karakter hebben dan de 150pk 16v versie. Verder tsja.. EGR klep, thermostaat.. Dan heb je t motorisch wel zo'n beetje gehad.
Dat valt dan best mee, stuurhuis ook zwak punt las ik her en der?

Ben wel van plan richting een dealer of autobedrijf te gaan ivm garantie. Lijkt erop dat met dit budget een distinctive met ~120k wel moet gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19
[...]

Ik zeker niet... ik vind 'm te weinig vermogen hebben voor het gewicht. De 8v's gaan nog wel in de 200 kg (!) lichtere 156 maar in een 159? Fijn een 16v met Squadra kuur :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

[...]

8v is ondermaats voor de 159, hok is gewoon te zwaar voor zo'n lichte motor. 16v is beter in elkaar gezet en is beter berust op een eventueel chippie door het zwaardere vliegwiel. 8v heeft ook geen gang meer over op de snelweg, bij 180 is de sjeu er echt uit en dan ben je nog even bezig om er te komen. 16v is veel gerafinneerder en beter in staat om lange afstanden te rijden met nog een sprintje op de tijd.

de 136pk versie is eigenlijk de 150pk versie met een andere chip. mijn advies is om 1 van beide te zoeken en dan naar een GOEDE chipper te gaan (squadra bijvoorbeeld, niet naar de universele chipboer!) en dat ding dan laten chippen tot de 180pk, iets wat ie goed aankan. die motor word namelijk kunstmatig begrenst door de software op 136 of 150pk respectievelijk.
de 2 liters links laten liggen gezien die 2e hands nog te duur zijn ondanks de 200pk en 370nm die eruit geperst kan worden :9 .

zoek echter wel een 159 van na halverwege 2008, die zijn ongeveer 150kg lichter en scheelt weer aardig in de wegenbelasting. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 24-02-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
1.8 mpi 1405kg vs 1360kg = -45kg
1.9 JTS 1455kg vs 1410kg = -55kg
2.2 JTS 1465kg vs 1420kg = -55kg
1.9 JTD 1500kg vs 1455kg = -45kg
3.2 JTS 1655kg vs 1515kg = -140kg d:)b

ik wist niet dat ze na 2008 lichter waren geworden :)

Mocht ook wel. -O-

Mijn 156 1.8 16v is 1280kg .. dat is nog steeds 80kg minder dan de 159 1.8 mpi na 2008

0-100 doet de 156 in 9,4s vs 10,2s voor de 159 1.8 mpi en heeft evenveel pk's en 5 Nm minder.

En toch is de 159 zuiniger!
156: 1 op 11,8
159: 1 op 13,0
^gecombineerd verbruik

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-02-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

de 1.8mpi uit de 159 is ook een opelmotor en heeft totaal geen relatie met de oude TS motor en die motor was ook niet gemaakt voor economisch rijden wat ook verklaart dat een 13 jaar oude motor evenveel/meer vermogen levert dan een relatief modern blok van andere merken ;)

een collega op mijn oude werkplek had een nieuwe astra gekocht (2003) met een 1.8 blok erin die welgeteld 8pk of zo leverde (het meeste werd gedaan door de spoiler :F ) en die wou mijn toenderdijd al inmiddels 6 jaar oude italiaanse roestbak maar eens ff laten zien hoe ze in duitsland rollen. meneer had dus ff gemist dat zijn motorblok meer dan een derde minder aan pk's had dan de 144 (toendertijd al 155 na tuning) die ik had. ondanks dat de 156 100kg zwaarder was moet ik toch zeggen dat ik het bijna zielig vond voor die gozert toen ik hem verassend genoeg volledig aan stront reed met een simpel sprintje. maar echt zielig vond ik het pas toen hij 2 weken later kwam aangereden in een 156 1.9jtd _O-

[ Voor 58% gewijzigd door flippy op 24-02-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lol, die 2.4 JTD is echt een vreemd blok als je het mij vraagt. Ik reed vandaag een tijdje over de A12 met een betonnen barriere naast me, goed moment om eens te luisteren.
Ik was een 1.5 dci (precies niets dus) gewend, maar dit leek net een vrachtwaggel met zijn turbo geluid.

Daarnaast in 2 dagen bijna 500 km gereden (op en neer naar Arcen, met een omweg) en het is een heerlijke reisauto, maar heeft toch wat kuurtjes die ik nu niet kan plaatsen.

Zo werd het duidelijk dat het vliegwiel de ene keer wel, de andere keer niet trilt bij tussensprints, dit is voornamelijk in de 5e versnelling, maar is behoorlijk willekeurig. Ook de 6e versnelling heeft soms wat last van trillen. Wordt gefixt: Er komt een versterkt vliegwiel en koppeling in van JS tuning (kan 425 nm op papier hebben). Dan heb ik dat alvast geregeld voor als ik wat verder ga met de Alfa. Heb namelijk een hoop leuke dingen gezien die ik wel op de Alfa zou willen hebben....(lees 220 pk en 500 nm :9 )

Verder vond ik de turbo een lawaaaaaai maken, maar wel van het soort lawaai waar een liefhebber van kan smullen (puur opspoelen, niets ernstigs i.m.o.).
Oh ja, rond de 3500 heeft de Alfa soms, in de 5e versnelling en bij een warm blok, dat het oliedruk lampje gaat branden, schakelen of gas liften en het is weg.
Diezelfde handeling weer doen en het komt niet terug.
Is denk ik nog niet iets ernstigs, (pas 2 keer gehad sinds ik hem heb) maar wel iets om in de gaten te houden.
Oh....verder doet hij het goed hoor. :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Met een beetje mazzel rijd mijn pa binnenkort ook (weer) een Alfa 166.
Via via een 166 van eerste eigenaar gespot (oudere man), kleur zilvergrijs, 2.5 V6 met 120.000 km en verse distributie.
Heb de auto zelf nog niet gezien aangezien ik al bijna een week ziek in bed lig, maar ben benieuwd.
Betekend wel dat mijn 156 nu wel weg mag, zodat ik de 155 van mn pa over kan nemen als daily driver, want ja dat rijd toch wel een stukje fijner imho.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

@killaz:
blazen turbo: voel goed alle leidingen na of er geen olievlekken op zitten die een lekkage aangeven. goed met de handjes voelen.
mogelijkheid 2: haal de inlaatslang van de turbo eens los en voel of er speling op het asje zit (alle richtingen), een haartje (niet zichtbaar maar wel voelbaar) is toegestaan, als je echt beweging voelt dien je zo snel mogelijk je turbo te laten reviseren en aanpassen. na die aanpassing kan je trouwens nog wel voorbij de 220pk gezien dat de capaciteit vergroot en roet de versteller niet meer dicht.

turbo hoor je niet zo hard te horen namelijk. kan 2 dingen betekenen, hij is aan het slijten (en/)of hij is al door een goedkope tuningboer onder handen genomen, turboschade is dan zeker mogelijk gezien die lui meestal niet weten waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@flippy, zou je "niet horen" kunnen definiëren? Ik hoor namelijk een normaal turbogeluid c.q. aanzuiggeluid.
Het is meer dan mijn 1.5 dCi, maar of het zo heel slecht is....

Dat gezegd, ik zal zaterdag eens je tips meenemen!

Kapotte turbo zou onder Bovag vallen, dus dat zou even lastig zijn, maar niet onoverkomelijk.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

gewoon ff controleren, kost niks behalve je schone handen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Daarnet zette ik mijn Giulietta even in sportstand, en kreeg op mijn schermpje de gebruikte turbo-druk te zien in een mooi geanimeerde figuur. Nu had ik dat al gezien in brochures, maar het is de eerste keer dat dit gebeurt.

Daarnet nog eens geprobeerd, maar ik vind nergens hoe ik die informatie weer tevoorschijn tover...
Weet iemand hoe je bij dat schermpje geraakt? Gewoon in sportstand zetten is blijkbaar niet genoeg.
Toen het wel lukte heb ik blijkbaar per ongeluk een toets ingeduwd of zo, want mijn spraakherkenning was dan ook even aan het flippen, maar dus geen idee hoe ik dat gedaan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Als het goed is krijg je de turbo druk vanzelf te zien als je de sportstand inschakelt. Als dat niet zo is (en hij staat wel in D) dan kan je ook op het knopje 'trip' drukken en dan met de rechterdraaitoets op D1 zetten.

D2 geeft de G-meter weer. Ook een gave - maar o zo zinloze - feature. Dat schermpje laat de G krachten zien als je snoeihard een bocht doorgaat. Blijf wel op de weg letten trouwens :)

edit:ik ben bij het vorenstaande verhaal er wel vanuit gegaan dat je het grote scherm op het midden van het dashboard bedoelt en niet het schermpje tussen de tellers; daar zit namelijk verschil in.

[ Voor 19% gewijzigd door Dionysos op 01-03-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Schermpje tussen de tellers, ik heb geen GPS/middenconsolescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Over bandjes gesproken, mag voor mijn 90 voor de keuring ook achter andere aan. Deze lopen net iets aan max insturen. Helaas net een setje Parada's met velgen misgelopen |:( Nieuw heb ik voorlopig even geen geld voor ben ik bang, moet nog wat onderdeeltjes hebben om haar weer rijdend te krijgen. Blok gaat er hoogstwaarschijnlijk komende week in, dan nog paar dagen om onderstel weer tiptop te maken en sparen voor een LPG installatie... Zoals het er nu naar uitziet met de huidige benzineprijzen kan ik haar beter nog een paar maanden in de stalling laten en maar verder te prutsen om haar wat netter te maken.
ing._Buttje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:33:
- tegensturen

.. maar helaas ben je daar altijd te laat mee want je verwacht het niet!! Met RWD voel je het aankomen en heeft gas-los het gewenste effect .. kont komt in gareel. Bij FWD is je reactie ook gas-los .. maar dat verergert het juist! Dan komt de kont juist nog harder om je heen. Je zou volgas moeten geven, maar dat doe je toch niet..
Tot nu toe twee keer gehad dat de kont plotseling uitbrak bij een FWD. Beide keren rond de 80-90km/uur (zelfde klaverblad O-)) Je voelt het idd niet echt aankomen, merkte het omdat er 'iets' niet klopte en me stuur de andere kant op ging draaien. Hele vreemde ervaring, tijd gaat langzamer en ik keek met verbazing hoe mijn stuur de andere kant op draaide. Op zo'n moment is het heel belangrijk om de auto zijn weg te laten zoeken en subtiel verandering aan te brengen.
Beide keren kunnen redden door gas op dezelfde stand te houden, rustig tegensturen tot je niet verder uitbreekt en dan heel even iets extra tegensturen. En dan komt het moeilijke, verschilt per auto maar die van mij kwam, zeker laatste stukje, heel hard terug. Goed opletten dat je voorbanden continu precies de juiste hoek hebben in relatie met de kont zodat je niet de andere kant op spint. Eerste keer was vier gelijk banden, heel kort en makkelijk op te vangen. De tweede keer was met twee kneiterharde, smallere banden en hogere ET waarde achter in de regen. Toen ik dacht nu is het mooi bleef die doorgaan, uiteindelijk flink dwars zeker de helft van de afrit afgelegd tot ik hem aan het eind weer netjes recht kon zetten :o
Supergaaf maar ook heel erg spannend, zat daarna wel even met knikkende knietjes in de auto. Auto achter me hield opeens verdacht veel afstand :D

[ Voor 14% gewijzigd door Clithopias op 02-03-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Deze mag er ook wel wezen :9~
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2012/Carrozzeria_Touring_Superleggera_Disco_Volante_Concept.jpg

disco-volante-concept-2012

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Lensombouw:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h41wjh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/heXdzh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1MAqHh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gfEBfh.jpg

:)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi, heb een 147 en zoek een uitlaatsierstukje net als user donker11. Waar kun je die bestellen, en wat is de afmeting zodat 'ie niet te klein uitvalt?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k4iHFSXBkJPTqZk1Jg2EnVx8/full.jpg

Dus niet een sierstuk dat zo ver uitsteekt (als dit, als dat geen hele uitlaat is)

Dit is overigens mijn auto:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/DSC_0220.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Je zou eens kunnen kijken bij alfisti. Ik heb er daar wel een paar op zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Heeft hij niet gewoon een andere einddemper? Ik heb toen bij mijn 156JTD een V6 einddemper erop gezet omdat die standaard een mooi sierstuk had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mooi, heb de CSC eindpijp van Alfisti zojuist besteld.
Deze zou ook kunnen, is wat goedkoper, maar ben niet zeker of het mooi aansluit:
http://www.winparts.nl/14...al-117x85mm-l178mm-45-64-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
over parts gesproken, iemand die wat weet van http://arparts.nl ? :?

Ik heb ze een maand geleden eens gemaild ofzo maar nooit wat gehoord en hun 'team' bestaat ook alleen nog maar uit Wilbert Knops .. waar zijn de anderen?

jammer .. was een leuke club :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Leuk topic! Nooit eerder gezien :)

Ik ben tevens actief op:
Alfaforum.nl
Alfaromeo156club.nl
Alfaromeo166club.nl

Hier is die dan, mijn 166 :)

Enkele foto´s zijn dubbel. Ik kon niet kiezen tussen de normale en de HDR foto (hebben beiden wat).

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/voorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/achterkantgedraaid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/zijkant2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/zijkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/interieur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/voorr1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/voorlaag2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/voorlaag.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/voor3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/voor2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/poging2gimp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/open2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/motor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/kapopen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/foto5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/afstand.jpg

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
doe er alsjeblieft een nieuw logo op, voor de rest nette wagen! welkom d:)b

enne .. tis pas het 31ste draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mooie wagen :) Wel opvallend idd hoe snel die logootjes verkleuren. Zelfs al bij redelijk nieuwe Alfa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zo, dat is er weer 1 van het alfa166 forum :D

Nette wagen, op het logo na inderdaad. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Na 3 maanden wachten gister eindelijk mijn Mito op gehaald. Heb er nu pas 180km op de teller staan dus daar moet ik ik het weekend eens verandering in brengen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FjUWCUSexwrOFU4nKf2HdBEa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jZAjoBzlHS5oSu7dKPRUmfBO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19:55

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah feli! Mito's rijden doorgaans erg leuk maar ik vind het wel sterk afhangen van de motorisering, welke heb jij gekozen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Helaas is het een eco model. Het scheelt toch behoorlijk in de portemonnee om een 14% bijteller te rijden. Ik had graag wat meer vermogen gehad. Hij is gelukkig wel wat sneller dan de Punto evo die ik hiervoor had. De Mito is alleen niet echt zuinig. Ik heb nu met rustig rijden 1 op 16.5 gehaald. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Op basis van 180 km zou ik daaraan nog geen conclusies verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 19:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

En bovendien 1 op 16,5 voor een Alfa is toch best wel zuinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
-Sander- schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:13:
Wel als hij 1 op 28.5 moet kunnen halen.

Het verbruik zal vast wel wat beter worden als ik meer kilometers heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
-Sander- schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:13:
No Offence maar dat haal ik met mijn 166 JTD :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:48
KillaZ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:57:
[...]

No Offence maar dat haal ik met mijn 166 JTD :+
Maar jij rijdt ook diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Is die 14% eco Mito geen diesel?

My Bad

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nu het over logo's gaat.
Iemand nog een schildje over voor een 147 voorkant?
feep schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:25:
[...]
Wel als hij 1 op 28.5 moet kunnen halen.

Het verbruik zal vast wel wat beter worden als ik meer kilometers heb gemaakt.
Met m'n 147 heb ik gemiddeld 1 op 15 gehaald vorige week naar wintersport op winterbanden. Vond 't wel een nette score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
KillaZ schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:46:
Is die 14% eco Mito geen diesel?

My Bad
Die zijn er wel, maar als ik dat verbruik zo zie kan ik me bijna niet voorstellen dat dat een diesel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Rubenr3 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:03:
[...]

Die zijn er wel, maar als ik dat verbruik zo zie kan ik me bijna niet voorstellen dat dat een diesel is
Het is een 1.3 diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Cheesy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:00:
Nu het over logo's gaat.
Iemand nog een schildje over voor een 147 voorkant?
ik niet, maar check even of je het dunne blikken logo hebben moet of de dikke kunstof versie. Ik gok de eerste .. als je hem koopt krijg je dikwijls de tweede :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Rubenr3 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:03:
[...]

Muhahaha >:) :>

:+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De goede man (?) heeft 180 km gereden met deze auto. Laten we nu even nog met z'n allen niet over het vebruik vallen tot daar zo'n 4.000 km staat, accoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik doe ook 1 op 14 met een diesel..... :'(

Toch een nadeel van de 16v's vind ik, de 8 kleppers zijn zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:41

KhaZ

Alfa Romeo

Hmm, dan rij ik nog steeds goedkoper op LPG, 1 op 8 :P

[ Voor 4% gewijzigd door KhaZ op 08-03-2012 23:08 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
pinda powerrr schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:30:

Onze 159 met 1.9 8 klepper doet het niet veel beter. 1 op 14 of 1 op 15 doet 'ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 23:30

JaQ

Cheesy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:00:
Met m'n 147 heb ik gemiddeld 1 op 15 gehaald vorige week naar wintersport op winterbanden. Vond 't wel een nette score!
Heb net een 2 dagen een 147 (1.6 t-spark) van de garage mee gehad, maar daar haalde ik met een retourtje Utrecht 1:10 mee. Viel me flink tegen moet ik zeggen. Detail: 150 op de teller was volgens de boordcomputer 1:8 (dat haalt mijn 166 3.0 sportronic ook :)).

Anyway, de bella heeft weer nieuwe remschijven + blokken, draagarmen voor, fuseekogels op de achteras, kachelradiateur :X, uitlaat, radiateur :X, mistlampen (nu de bumper toch los moest) en APK. Ik kan er weer even tegen. Hoop dit jaar buiten een distributieriem geen grote kosten meer te maken.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Jammerdepammer. Geen 166 voor m'n pa voorlopig. Huidige eigenaar heeft besloten om hem "op" te rijden gezien de lage prijzen en onderhoud wat hij erin had zitten.

Er is wel een mogelijkheid dat mijn 156 verkocht gaat worden, maar dat hoor ik dit weekend. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
Teledials op laten knappen :). Ben er helemaal blij mee. Morgen een ritje met forumleden, dus dan schiet ik wel even wat betere pics :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UgfvEZl1hiR0Xt1OW2Wp9kpn/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:30:

Echter een ritje buiten de Randstad doet wonderen. Gister "even" tussendoor op en neer naar Brugge (BE) geweest, dus ruim 400 km. En dan kan het hok ineens wel zuinig rijden.
Nu schommel ik rond de 1 op 18/19.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:46:
[...]

Echter een ritje buiten de Randstad doet wonderen. Gister "even" tussendoor op en neer naar Brugge (BE) geweest, dus ruim 400 km. En dan kan het hok ineens wel zuinig rijden.
Nu schommel ik rond de 1 op 18/19.

8)7
Neem aan dat je een 159 16v bedoeld? Want wij rijden met 147 JTDm al ruim een jaar 1 op 17 gemiddeld. Op de snelweg richting de 1 op 19, bebouwde kom wat minder zuinig. Al met al dus gewoon fabrieksopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
via ar156c.nl:

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat een fout nummer zeg :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Die slak :D Lekker deuntje, dat wel...de tekst is een beetje
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_m0ljxzS5r91qbnggp.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door c0ne op 11-03-2012 17:39 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:59

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

iemand geïnteresseerd:
http://www.2dehands.be/au...tone-zomer-116473201.html

ook de Alfa 166 kan voor een spot prijs opgehaald worden (€750).
http://www.2dehands.be/au...-2-0ts-16v-113304706.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Sander schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Neem aan dat je een 159 16v bedoeld? Want wij rijden met 147 JTDm al ruim een jaar 1 op 17 gemiddeld. Op de snelweg richting de 1 op 19, bebouwde kom wat minder zuinig. Al met al dus gewoon fabrieksopgave.
Nee, 156 16v jtd. Feitelijk dezelfde motor dus.

Maar heb nog wat "issues" te verhelpen, waarmee ook de dorst wat minder zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
2 foto´s vergeten te plaatsen :)

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/zijdichtbij.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Barrrry/zij22.jpg

(velgen zijn te ruil voor iets lichters. Voorstellen via PM)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Die zwarte velgen maken hem wel echt MAFFIA. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mwa... eerder bepantserd tegen lekschieten of zo 8)7
Gauw weer zilver poedercoaten zeg ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FUUUUU,

Bij een warme motor, gaat op volkomen willekeurige momenten/inhaalacties het oliedruklampje branden bij gas geven en alleen boven de +/- 2500 toeren....Thank God voor the BOVAG garantie zullen we maar zeggen. :|

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

KillaZ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:56:
FUUUUU,

Bij een warme motor, gaat op volkomen willekeurige momenten/inhaalacties het oliedruklampje branden bij gas geven en alleen boven de +/- 2500 toeren....Thank God voor the BOVAG garantie zullen we maar zeggen. :|
Oliepomp? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lijkt mij niet, stomme ding heeft het op de terugweg totaal niet gedaan.
Oliedruk is vrij essentieel, I know, maar las dat het net zo goed de sensor kan zijn.

Ik houd mij in, vervang de olie zaterdag en laat hem volgende week bij de garage controleren.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Het duurde even maar de 3.0 heeft eindelijk gelopen. Was alleen snel over met de pret, na paar keer gas geven was het sputter, sputter dood... En nooit meer willen starten. Nouja, komt wel als de uitlaat eronder hangt want met alleen de spruitstukken is het oorverdovend. Liep ook niet heel mooi en gereageerde wat traag op het gas, misschien staat de ontsteking niet helemaal goed. Behoorlijk mee lopen klungelen.

Tweetal crappy telefoon foto's erbij, behoorlijk vies dankzij mijn buurman die met z'n boot bezig was... (en ze was al smerig toen ze stuk liep :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/476Afb101_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/784Afb102_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lol ik faal hard, het is het lampje van het inspuitsysteem en de motor gaat dus in de noodloop.

Kan dus van alles zijn....Even laten uitlezen dus :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Eindstuk van alfisti.net even gemonteerd
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage4.s3.amazonaws.com/e34b0dee6acd11e1abb01231381b65e3_7.jpg

Verder LED dagrijverlichting
Op foto rechts gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/p480x480/429968_323686924354665_100001400815576_902180_1713746582_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/p480x480/427016_323704071019617_100001400815576_902203_1809799248_n.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Cheesy op 14-03-2012 22:45 . Reden: Dyac ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Als de tekst nu wat beter was kon t nog wel wat hebben...t deuntje heeft wel iets. Tekst is om te huilen!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

KillaZ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:56:
FUUUUU,

Geen risico nemen inderdaad.

Zit er een oliedrukmeter in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:35:
[...]

Geen risico nemen inderdaad.

Zit er een oliedrukmeter in?
Nee helaas niet, maar zoals ik al zei faal ik hard: Het is het inspuitsysteem lampje en kan dus vanalles zijn.
Gelukkig niet oliedruk lampje :)

Beste is om even een garage te vinden die de Alfa uit kan lezen, dat zijn er in mijn omgeving niet veel.

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 16 ... 118 Laatste