Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Cheesy schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:45:
Eindstuk van alfisti.net even gemonteerd
[afbeelding]

Verder LED dagrijverlichting
Op foto rechts gemonteerd.

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar komt de led verlichting vandaan? Ik ben nog op zoek naar een verlichting die ik bij de xeon in kan plaatsen zodat er niet meer zoveel kleurverschil is. Ik heb al verschillende normale lampjes geprobeert maar niks komt er bij in de buurt.

Stukje op de uitlaat is echt een verbetering. Lijkt ook aardig op die van mij die er onder zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Cramthabam op 15-03-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Weet iemand hoe ik een voorlamp (dimlicht) in een alfa 147 er recht in krijg? :?

Ik ben niet technisch, maar ik ben inmiddels al wel dusdanig gevorderd dat ik zelf het lampje kan verwisselen. *O* Weliswaar met de nodige verwensingen en het duurt even, maar uiteindelijk na veel gepriegel krijg ik het clipje weer vast.

Maar nu reed ik vandaag voor de auto van mijn vriendin (de auto waar ik dus het lampje bij heb verwisseld) en ja hoor, het lampje dat ik heb verwisseld zit weer schuin. -O- Aan de ene kant denk ik, laat maar zitten; hij brandt en dat is voldoende, maar wellicht is het vervelend voor andere weggebruikers, dus misschien moet ik het toch nog maar een keer proberen. Bovendien wil ik niet verliezen van zo'n kutlampje. ;)

Ik probeer het lampje er altijd recht in te doen, maar omdat ik dan loop te klooien met de clipje, verschuift de lamp denk ik.

Beetje vaag opgeschreven,maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Cramthabam schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:46:
[...]

Waar komt de led verlichting vandaan? Ik ben nog op zoek naar een verlichting die ik bij de xeon in kan plaatsen zodat er niet meer zoveel kleurverschil is. Ik heb al verschillende normale lampjes geprobeert maar niks komt er bij in de buurt.

Stukje op de uitlaat is echt een verbetering. Lijkt ook aardig op die van mij die er onder zit.
Volgens mij heb ik dit setje: KLIK
Let wel dat je Canbus koopt, in verband met weerstand. Anders denkt boordcomputer dat lampje stuk is.
Ik heb er merkloze "Philips Blue Vision" naast, maar deze zijn een tikkeltje geler dan LED. Naast Xenon staat het denk ik erg mooi!
Dionysos schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:45:
Weet iemand hoe ik een voorlamp (dimlicht) in een alfa 147 er recht in krijg? :?
Toevallig dus die lampen er vorige week ingezet. Sindsdien seinen tegenliggers de hele tijd. Zojuist even gekeken, maar kon niets verkeerds ontdekken. Voor zekerheid toch opnieuw ingezet.
Omdat het erg krap is heb ik via het scherm van m'n iPhone gekeken, dat lukte vrij goed.

Komt er op neer dat ik eerst 1 kant vastmaak. Ondertussen lampje blijven aanduwen. Met wat gepriegel andere kant dan ook vastmaken. Het is eigenlijk niet zo moeilijk, maar je ziet niets en dat maakt het lastig.
Volgens mij zit 'ie er zo goed in:

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/dimlichtalfa147.jpg

Lukt losmaken trouwens goed? De 'truc' is om de bovenkant naar beneden te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ah thanks. Dit plaatje helpt al om een beter ' beeld ' te krijgen van hetgeen ik doe met mijn gepriegel.

Losmaken gaat redelijk.

Maar ik ben dus vrij druk met het ' haken ' dat het ik het lampje dan niet meer recht kan houden bij het vastmaken. Van het weekend maar weer even een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:36

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb erg goede ervaringen met DEZE webshop op Ebay.
Betrouwbare leds, goede levensduur en ook betrouwbare verkoper. Daarnaast heb ik altijd met iets met die leds van, ze worden gemaakt in China, dus waarom in NL een tientje meer betalen? Ga er maar niet van uit dat alle NL webshops ze allemaal "op bestelling" bij Philips oid laten maken 8)

De BaX9s die in een 156 hoort is ook mooi wit, niet blauwig, maar écht wit. Heb toevallig gisteren een paar setjes "warm white" besteld. Ben erg benieuwd, want ik wil met mijn xenon weer terug naar origineel 4300K. Het zal aan mijn ogen liggen ofzo, maar ben de 6000K beu en zie er te weinig mee, dus gewoon weer meer Lumens en weer Philips er in.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:35
Dionysos schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:45:

Ik ben niet technisch, maar ik ben inmiddels al wel dusdanig gevorderd dat ik zelf het lampje kan verwisselen. *O* Weliswaar met de nodige verwensingen en het duurt even, maar uiteindelijk na veel gepriegel krijg ik het clipje weer vast.

Maar nu reed ik vandaag voor de auto van mijn vriendin (de auto waar ik dus het lampje bij heb verwisseld) en ja hoor, het lampje dat ik heb verwisseld zit weer schuin. -O- Aan de ene kant denk ik, laat maar zitten; hij brandt en dat is voldoende, maar wellicht is het vervelend voor andere weggebruikers, dus misschien moet ik het toch nog maar een keer proberen. Bovendien wil ik niet verliezen van zo'n kutlampje. ;)

Ik probeer het lampje er altijd recht in te doen, maar omdat ik dan loopt te klooien met de clipje, verschuift de lamp denk ik.

Beetje vaag opgeschreven,maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. :)
Ik snap precies wat je bedoeld .. de laatste 3x APK keuring kwamen ze iedere keer weer over het lichtbeeld zeuren :N

Om toch te proberen hem er doorheen te krijgen ga je -op dat moment- de klemmetjes loshalen en aan de lamp draaien en prutsen tot die lijn in het afstelapparaat zo goed mogelijk is. Nou, dat viel nog niet mee. Inmiddels heb ik er dus ook nieuwe koplampen in gezet, maar zelfs nu is het lichtbeeld minder dan bij andere auto's waarbij het klik-klaar is! Neem de 145 van mijn moeder, no problem! .. like whut?! :?

Ik weet niet wat het is met deze units (zowel origineel als immitatie) maar je kunt met wat fantasie de lamp 360 graden ronddraaien in de fitting .. en nee, dan zit ie dus niet steeds recht erin -O-

Met goed licht erbij en kijken dat je het nokje boven houdt krijg ik hem er nu wel redelijk in, maar come on!! Dat moet iedere oma van 82 met 3 linkerhanden met 7,5 vingers in het donker bij windkracht 18 en een wolkbreuk at gun point van ome agent nog voorelkaar krijgen! Damn :(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Doen jullie het ' blokje met de aansluiting' er op en dan de clipjes vast of eerst lampje erin, clipjes vast en dan het 'blokje met de aansluiting' op de fitting?

Ik doe altijd het laatste, maar misschien verschuift ie dan nog een beetje?

Ik weet wel dat ik gekeken heb hoe de lamp erin zat voordat ik hem eruit haalde en naar mijn weten heb ik hem ook zo erin teruggeplaatst, maar kennelijk levert een paar mm toch een behoorlijk verschil op.

Je mist ook gewoon een extra polsgewricht wil je het enigzins soepel kunnen doen, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Buttje, nu moet je niet 't lichtbeeld van jouw lampen gaan vergelijken met de fisheye van de 145 hè. Da's wel een aardig verschil. Fisheye zijn wat dat betreft vaak al veel scherper in de lijn.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
plaatje GT bertone

dit is voor mij de enige echte alfa :) het was een junior met een 2 liter erin, webers, open uitlaat..wat kon ik daar lekker mee scheuren !

na mijn studie wil ik er absoluut weer een :D

[ Voor 23% gewijzigd door PZOOO op 19-03-2012 18:12 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Is dat de kelder van Aaldering Brummen?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Nee.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
PZOOO schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:53:
[afbeelding]

dit is voor mij de enige echte alfa :) het was een junior met een 2 liter erin, webers, open uitlaat..wat kon ik daar lekker mee scheuren !

na mijn studie wil ik er absoluut weer een :D
Pracht ding! :)

Ik kan niet wachten totdat het weer Mei is. SSAR en Viva Italia om de hoek! lekker even genieten van al het moois.

Over prachtig gesproken:

Alfa Romeo 33 1.7 IE Quadrifoglio Verde

Zoiets staat toch wel héél hoog op m'n wishlist :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Flink gepoetst
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mcyfio.jpg

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

motorblok zit erin *O*

Afbeeldingslocatie: http://65.imagebam.com/download/IvUZ43m6NHJu_5DrvksXeQ/18043/180421254/DSC_6148.jpg

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:36

Daniel36

vernieuwde formule

rlkz schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:06:
[...]

Pracht ding! :)

Ik kan niet wachten totdat het weer Mei is. SSAR en Viva Italia om de hoek! lekker even genieten van al het moois.

Over prachtig gesproken:

Alfa Romeo 33 1.7 IE Quadrifoglio Verde

Zoiets staat toch wel héél hoog op m'n wishlist :9
oef, ik moest even bijkomen na zoveel moois !
Mijn vader had in de jaren 80 twee 33's na elkaar, beide gewone 1.3 tjes helaas.
Wel in de showroom staan kwijlen bij de QV.
Wat een kar.

Alleen...die kleur he` ? Dat is geen rood natuurlijk >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel36 op 19-03-2012 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Zo, ik ga voor 16" voor de winterbanden. Verschil tussen 205 en 225 breed is gewoon enorm (+ 50 euro per band).
Mocht er iemand interesse hebben in 4 originele LM velgen voor alle uitvoeringen 166, DM dan even :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vriendin van mij heeft gister een 147 2.0 16v TS Selespeed uit 2001 gekocht. Altijd onderhouden bij Auto Zagato, G3 erin, 115.000 pas op de teller, en alle opties op leer na. Gaan hem zaterdag ophalen. Hele verbetering met de 95' Polo waar ze nu in rijdt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
NoFearCreations schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:52:
Vriendin van mij heeft gister een 147 2.0 16v TS Selespeed uit 2001 gekocht. Altijd onderhouden bij Auto Zagato, G3 erin, 115.000 pas op de teller, en alle opties op leer na. Gaan hem zaterdag ophalen. Hele verbetering met de 95' Polo waar ze nu in rijdt.
Ik heb een GT uit 2004 met een selespeed bak. Erg leuk speelgoed maar onwijs wennen in het begin! Het schakelen duurt nogal even en mevrouw heeft regelmatig minder dagje en dan zit rustig aan achteruit inparkeren er niet in! Das flink wennen in het begin. De dagen dat ze wel een goed humeur heeft is genieten! Niet te vergelijken met een CTC bak natuurlijk maar weinig te klagen.

Veel plezier ermee!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Iedereen bedankt voor de tips met het lampje verwisselen. Ik denk dat ik hem nu daadwerkelijk recht erin heb gekregen. De tip om het 'nokje' boven te houden, gecombineerd met de foto, werkte prima.

Zul je zien dat volgende week de andere lamp aan de beurt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zojuist 225/45/17 onder m'n 147 gegooid. Zit amper ruimte tussen band en een stang die aan veerpoot zit. Hoe heet dat ding? Velgen zij originele meerspaaks van een GTA. Iemand ervaring met 225's?
Ik moet eigenlijk per direct nieuwe banden er om doen ivm profiel. Morgen nog proefrijden, vanavond hoorde ik niets aanlopen. En anders moet ik de velgen helaas verkopen.

Edit: zou 215 passen? In principe wel neem ik aan? Of is het af te raden? Ervaringen?

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 19-03-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19
Cheesy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:20:
Zojuist 225/45/17 onder m'n 147 gegooid. Zit amper ruimte tussen band en een stang die aan veerpoot zit. Hoe heet dat ding? Velgen zij originele meerspaaks van een GTA. Iemand ervaring met 225's?
Ik moet eigenlijk per direct nieuwe banden er om doen ivm profiel. Morgen nog proefrijden, vanavond hoorde ik niets aanlopen. En anders moet ik de velgen helaas verkopen.

Edit: zou 215 passen? In principe wel neem ik aan? Of is het af te raden? Ervaringen?
215 45 17 is de normale maat. De afstand tussen de band en dat geval waar de veer op rust is een vaste afstand. Oftewel... dat gaat niet aanlopen ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad met m'n 156. Destijds velgen 17" gekocht waar nog banden omheen zaten, 225'ers. Alleen tussen de band en veerpoot kon nog geen vinger tussen. Na montage van Toyo T1-R 215/45/R17 wil het nu prima :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:55

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat gaat niet aanlopen, bij mij zit er bij originele bandenmaat ook een vingerdikte tussen maar het beweegt nauwelijks of niet.

Off-topic: vrijdag Powerflex onder de Delta en gelijk wat voorwielophangingsdelen laten stralen en coaten, zaterdag eindelijk leuke banden (Toyo T1-R) en een iets spannender uitlijning vooraan (eens kijken wat een half graadje meer negatief camber kan doen).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
.. en anders zet je er een dunne spoorverbreder tussen. Heb je een paar mm extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

ing._Buttje schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:50:
.. en anders zet je er een dunne spoorverbreder tussen. Heb je een paar mm extra.
Moet je wel even mee opletten dat met een spoorverbreder een thuiskomer waarschijnlijk niet meer past met de wielbouten. Op zich niet erg, maar als de spoorverbreder vastzit met 2 boutjes op de remschijf en je hebt daar geen gereedschap voor bij dan krijg je em er dus niet af, en das lullig als je op de vluchtstrook je band wil wisselen. :P
Gister toevallig ontdekt bij mn sloop 155. Zat ook een spacer op, ik dacht die laat ik wel zitten en zet de thuiskomer er wel overheen, maar dat ging dus niet.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dank voor de antwoorden! Hoorde niets aanlopen maar is geruststellende gedachte.

Staat nu bij de bandenboer om er weer origineel 215 op te doen. Hopelijk geen ABS-afwijking met achter. Anders maar 4 nieuwe banden.
Heb nog spacers liggen van nog geen cm. Maar die krijg je toch nooit netjes gecentreerd lijkt me? En volgens mij is het in vrijwel ieder land verboden als ik de berichten op internet lees.

De 225 hadden vandaag wel onwijs veel grip. Zijn bijna slicks. Wel veel meer last van spoorvorming en torquesteer vergeleken met de 195/45/15 die er om lagen.

Foto's houden jullie tegoed. Helaas nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Spacers verboden? Wat een onzin. Praktisch elke Porsche heeft standaard spacers af fabriek. Soms wel van 5 cm of dikker.
Dus een spacer van 0,5 of 1 cm om je velgen beter passend te krijgen is niks mis mee, als je maar fatsoenlijke wielbouten erbij neemt.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Specht schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:54:
Spacers verboden? Wat een onzin. Praktisch elke Porsche heeft standaard spacers af fabriek. Soms wel van 5 cm of dikker.
Dus een spacer van 0,5 of 1 cm om je velgen beter passend te krijgen is niks mis mee, als je maar fatsoenlijke wielbouten erbij neemt.
En de spacer en het wiel te centreren zijn :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ja dat is soms wel een punt. Die sleufgaten zijn geinig, maar krijg ze er eens goed op als het naafgat te ruim is .. :N
Afbeeldingslocatie: http://www.miataturbo.net/attachment.php?attachmentid=21818&dateline=1311461507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zon verbreden van Porsche heeft natuurlijk typegoedkeuring dus helemaal te vergelijken is het niet. Maar hoe het precies zit zou ik me in moeten verdiepen.

Tijd voor een foto.

Afbeeldingslocatie: http://1.2.3.9/bmi/i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/foto-19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
idd, maar dan moet je het wel goed doen :P

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/foto-19.jpg

http://1.2.3.9/bmi/i290.p.../ll256/Kees_B/foto-19.jpg

ip adres 1.2.3.9 vinnik wel heel bijzonder, belandt ergens in Australië op een dood spoor :+
1.2.3.9 IP address information
× Ip address info: 1.2.3.9 (1.2.3.9)
× Latitude: -27
× Longitude: 133
× Counry: Australia
× Region:
× City:
× Postal code:
× Hostname: Host 9.3.2.1.in-addr.arpa not found: 3(NXDOMAIN)
× IP decimal: 16909065
× IP hexadecimal: 0x01020309
× IP binary: 1.10.11.1001
× IP octal: 1.2.3.11

IP 1.2.3.9 whois

[Querying whois.arin.net]
[Redirected to whois.apnic.net]
[Querying whois.apnic.net]
[whois.arin.net]
#
# Query terms are ambiguous. The query is assumed to be:
# "n 1.2.3.9"
#
# Use "?" to get help.
#

#
# The following results may also be obtained via:
# http://whois.arin.net/res...howARIN=false&ext=netref2
#

NetRange: 1.0.0.0 - 1.255.255.255
CIDR: 1.0.0.0/8
OriginAS:
NetName: APNIC-1
NetHandle: NET-1-0-0-0-1
Parent:
NetType: Allocated to APNIC
Comment: This IP address range is not registered in the ARIN database.
Comment: For details, refer to the APNIC Whois Database via
Comment: WHOIS.APNIC.NET or http://wq.apnic.net/apnic-bin/whois.pl
Comment: ** IMPORTANT NOTE: APNIC is the Regional Internet Registry
Comment: for the Asia Pacific region. APNIC does not operate networks
Comment: using this IP address range and is not able to investigate
Comment: spam or abuse reports relating to these addresses. For more
Comment: help, refer to http://www.apnic.net/apni...earch2/abuse-and-spamming
RegDate:
Updated: 2010-07-30
Ref: http://whois.arin.net/rest/net/NET-1-0-0-0-1

OrgName: Asia Pacific Network Information Centre
OrgId: APNIC
Address: PO Box 3646
City: South Brisbane
StateProv: QLD
PostalCode: 4101
Country: AU
RegDate:
Updated: 2012-01-24
Ref: http://whois.arin.net/rest/org/APNIC

ReferralServer: whois://whois.apnic.net

OrgTechHandle: AWC12-ARIN
OrgTechName: APNIC Whois Contact
OrgTechPhone: +61 7 3858 3188
OrgTechEmail: search-apnic-not-arin@apnic.net
OrgTechRef: http://whois.arin.net/rest/poc/AWC12-ARIN

OrgAbuseHandle: AWC12-ARIN
OrgAbuseName: APNIC Whois Contact
OrgAbusePhone: +61 7 3858 3188
OrgAbuseEmail: search-apnic-not-arin@apnic.net
OrgAbuseRef: http://whois.arin.net/rest/poc/AWC12-ARIN

#
# ARIN WHOIS data and services are subject to the Terms of Use
# available at: https://www.arin.net/whois_tou.html
#

[whois.apnic.net]
% [whois.apnic.net node-2]
% Whois data copyright terms http://www.apnic.net/db/dbcopyright.html

inetnum: 1.2.3.0 - 1.2.3.255
netname: Debogon-prefix
descr: APNIC Debogon Project
descr: APNIC Pty Ltd
country: AU
admin-c: AR302-AP
tech-c: AR302-AP
mnt-by: APNIC-HM
mnt-routes: MAINT-AU-APNIC-GM85-AP
mnt-irt: IRT-APNICRANDNET-AU
status: ASSIGNED PORTABLE
changed: hm-changed@apnic.net 20110922
source: APNIC

role: APNIC RESEARCH
address: PO Box 3646
address: South Brisbane, QLD 4101
address: Australia
country: AU
phone: +61-7-3858-3188
fax-no: +61-7-3858-3199
e-mail: research@apnic.net
remarks: ++++++++++++++++++
remarks: + Address blocks listed with this contact
remarks: + are withheld from general use and are
remarks: + only routed briefly for passive testing.
remarks: +
remarks: + If you are receiving unwanted traffic
remarks: + it is almost certainly spoofed source
remarks: + or hijacked address usage.
remarks: + Wikipedia: IP address spoofing
remarks: + Wikipedia: Regional Internet registry
remarks: ++++++++++++++++++
nic-hdl: AR302-AP
tech-c: AH256-AP
admin-c: AH256-AP
mnt-by: MAINT-APNIC-AP
changed: hm-changed@apnic.net 20110822
source: APNIC

Scanning ports on 1.2.3.9

1.2.3.9 isn't responding on port 21 (ftp).
1.2.3.9 isn't responding on port 23 (telnet).
1.2.3.9 isn't responding on port 25 (smtp).
1.2.3.9 isn't responding on port 80 (http).
1.2.3.9 isn't responding on port 110 (pop3).
1.2.3.9 isn't responding on port 139 (netbios-ssn).
1.2.3.9 isn't responding on port 445 (microsoft-ds).
1.2.3.9 isn't responding on port 1433 (ms-sql-s).
1.2.3.9 isn't responding on port 1521 (ncube-lm).
1.2.3.9 isn't responding on port 1723 (pptp).
1.2.3.9 isn't responding on port 3306 (mysql).
1.2.3.9 isn't responding on port 3389 (ms-wbt-server).
1.2.3.9 isn't responding on port 5900 ().
1.2.3.9 isn't responding on port 8080 (webcache).

C:\Windows\system32>tracert 1.2.3.9

Traceren van de route naar 1.2.3.9 via maximaal 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms ************.************. [192.168.***.***]
2 13 ms 9 ms 7 ms ************.upc-f.chello.nl [***.***.***.***]
3 10 ms 9 ms 9 ms ************.net.upc.nl [***.***.***.***]
4 7 ms 7 ms 10 ms p5129.net.upc.nl [212.142.5.129]
5 92 ms 92 ms 91 ms nl-ams05a-rd2-xe-2-1-2-2364.aorta.net [84.116.24
4.57]
6 92 ms 95 ms 92 ms us-nyc01b-rd1-gi-2-0-0.aorta.net [84.116.130.26]

7 101 ms 94 ms 91 ms 84.116.135.113
8 91 ms 91 ms 92 ms 84.116.135.98
9 102 ms 96 ms 91 ms nyk-b3-link.telia.net [213.248.93.173]
10 96 ms 91 ms 209 ms nyk-bb1-link.telia.net [80.91.245.81]
11 93 ms 96 ms 143 ms nyk-b5-link.telia.net [213.155.135.19]
12 92 ms 93 ms 93 ms 192.205.36.109
13 123 ms 115 ms 121 ms cr1.n54ny.ip.att.net [12.122.81.106]
14 116 ms 118 ms 115 ms cr2.cgcil.ip.att.net [12.122.1.2]
15 115 ms 114 ms 118 ms cgcil401me3.ip.att.net [12.122.99.81]
16 120 ms 113 ms 113 ms 12.90.96.6
17 117 ms 118 ms 122 ms xe-0-0-0x76.aa3.mich.net [198.108.23.10]
18 123 ms 123 ms 125 ms vlan56.mitc-mdf-gigsw1.mich.net [198.108.22.139]

19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

[ Voor 105% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-03-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Haha weet ik veel. Kopiëren met iPhone van die link code werkte nie goed dus url uit adresbalk gepakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
OBD II kabel is binnen!

Even wat foutcodes verwijderd die opgeslagen waren, gelukkig niet hele zware foutcodes:
- EGR
- LMM
- Turbodruk

Die eerste twee komen vaker voor, die laatste houd ik even in de gaten.

EGR klep wordt toch afgedopt, maar ik vind de 18 euro die de plaatjes op moeten brengen bij js-tuning iets te veel van het goede.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 01:36

Daniel36

vernieuwde formule

Cheesy schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:45:
Haha weet ik veel. Kopiëren met iPhone van die link code werkte nie goed dus url uit adresbalk gepakt ;)
Weet ik n og niet wat er op die foto staat !
Eerste werk niett, tweede poging duurt zo lang dat ik al weer afgehaakt ben :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ing._Buttje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:39:
idd, maar dan moet je het wel goed doen :P

[afbeelding]

http://1.2.3.9/bmi/i290.p.../ll256/Kees_B/foto-19.jpg

ip adres 1.2.3.9 vinnik wel heel bijzonder, belandt ergens in Australië op een dood spoor :+

[...]
Niet teveel systeembeheer werk doen eh, in je vrije tijd :P

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
och .. paar minuutjes Google en een trace :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 29-09 09:51
Ga je het 916register alweer verlaten Richard? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
De 156 staat te koop. Ik heb wat opties maar ruil 'm het liefst in tegen een AR 147 1.9 JTD (liefst 16v). Ik ga namelijk meer kilometers maken omdat ik een nieuwe baan heb. :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22

Alfisti

So macht Reisen Spaß

__1337__ schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:40:
Ga je het 916register alweer verlaten Richard? :-(
Correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Wel begrijpelijk gezien je rugklachten :). Hoop dat je haar een beetje kan verkopen. Zal wel lastig genoeg worden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Van het weekend de GTV opgehaald van onderhoud:

- originele inlaatbuisklemmen (leuk voor galgje!)
- bougies NGK BPR6EIX (zie foto voor oude bougies na 15dkm)
- bougiekabelset (oude bougiekabel achter zat met tape. Bleek ook wel waarom, hij viel gelijk uit elkaar.. )
- kleine kvs lekkage
- kleine lekkage inlaattraject
- oliewissel + filter
- thermostaat (binnenwerk 24v)
- kleppen stellen

Nokken zijn nog helemaal glad (en dat met 155dkm, niet verkeerd voor een TB!)

En ze rijdt weer geweldig! Vooral die bougies en kabels merk je enorm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MRV081vc1HzTTti1vVx1PEKd/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gJHbfcA37IaQOyKntrBSgmka/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FVBZHX3Us2xkBR0L7yRTk298/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door __1337__ op 26-03-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Daniel36 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:38:
[...]

Weet ik n og niet wat er op die foto staat !
Eerste werk niett, tweede poging duurt zo lang dat ik al weer afgehaakt ben :F
Dan proberen we deze toch ;)
Heeft een bekende van me gemaakt in Düsseldorf:

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/Alfa_Romeo_147_1024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die V6 blijft een meesterwerk om te zien he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
En hij klinkt zo lekker he :).. hoop er nog lang van te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Iemand hier een idee of het oliefilter voor de 2.4 JTD 10v 150 pk met of zonder "terugloopklep" moet?

Belde naar Brezan en die hebben twee uitvoeringen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:05

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik zag laatst een 147 GTA rijden, kijk ik erin zie er een ouwe grijze man in. Lekker op zijn gemakje aan het cruisen op de snelweg!

Had ik niet gedacht bij een GTA :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Bron: http://www.nufoto.nl/foto...nd-tijdens-paasraces.html

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fza18au01t.jpg
paasraces :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-04-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

lichte zweerimpressie, ik weet dat jullie erg visueel zijn ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3Ujyz9DeeSQ/T4B3duhE6YI/AAAAAAAAA0o/4ZcSXy0R5V8/s800/DSC_6170.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-bn6HPCF3ia0/T4B3iJMwxoI/AAAAAAAAA0w/rv3IKrR5__M/s800/DSC_6175.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-pHFKCKtu9Qs/T4B3rD3sM8I/AAAAAAAAA04/U0xmxc72SSg/s800/DSC_6178.jpg

nog de lagerschalen op moment zetten (60nm +100graden was het toch?) en de pakking van de lange aandrijfas vervangen, er loopt olie uit, denk dat ie beschadigd is geraakt tijdens montage of zo, of er zit teveel olie in. (2 liter+beetje tsl)

het is dezelfde rood als de motor:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-phYXDk9bNtQ/T4B3tSk07TI/AAAAAAAAA1E/OU8I14JsXiA/s800/DSC_6180.jpg

morgen blanke lak erover en weer in elkaar zetten. ding is te zwaar icm de radiator, dus ik zet ze apart erin.

nieuwe stekker tussen de benzineinjectoren en de LPG kabelboom zodat men de motor kan verwijderen zonder de hele lpginstallatie te slopen:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-1b8uCcBowEE/T4B3sJBzD7I/AAAAAAAAA1A/YQwRglow0aU/s800/DSC_6181.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-3InHA4LVTAM/T4B32vVByxI/AAAAAAAAA1Y/_pt41YrdkvM/s800/DSC_6185.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-XnNMj6rak2I/T4B33jvHlAI/AAAAAAAAA1g/79X3EU-eCps/s800/DSC_6186.jpg

voortrein er grotendeels erin zodat ik kan plannen waar ik alles neerzet. immers komt oliefiter, luchtfilter en lpginstallatie allemaal op een andere plek:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Ot6T0QyonNY/T4B51cOAxxI/AAAAAAAAA1w/mzTjRadeoxg/s800/DSC_6188.jpg

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
erg nice hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Gaaf project inderdaad. Volg het met veel interesse :)

Op de 156 na ruim een week nog geen reactie gehad. Stiekem had ik dat wel verwacht omdat je overal ziet dat ze erg lang te koop staan. Binnenkort ruil ik 'm denk ik dan maar in.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ephymerous schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:58:
Gaaf project inderdaad. Volg het met veel interesse :)

Op de 156 na ruim een week nog geen reactie gehad. Stiekem had ik dat wel verwacht omdat je overal ziet dat ze erg lang te koop staan. Binnenkort ruil ik 'm denk ik dan maar in.
Same here voor mijn 156.
Althans wel 2 reacties gehad toen ie net te koop stond 2 maanden terug, maar aangezien de eerste geinteresseerde lambal (scarb clublid) niks meer liet horen, had geinteresseerde nummer 2 in de tussentijd al een andere auto gekocht. :X
Ik trek de mijne gewoon in onderdelen uit elkaar over 2-3 weken als ie niet verkocht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Maakt niet zoveel uit welk merk / type je wilt verkopen.

Het schiet in de eerste plaats niet op en in de 2e zijn de meeste auto's de afgelopen jaar ontzettend in waarde gedaald.

Heb m'n eigen nu uiteindelijk ook maar ingeruild, dat ging eenvoudiger dan de deurkrabbers voor een dubbeltje op de 1e rang.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik zit me een beetje te orienteren om te standaard fietspompen te gaan verbeteren.

Twijfel echter tussen Bilstein B6/B8 (B8 is voornamelijk korter, toch?) En dus de bijbehorende verlaging. Een cm of 4 leek me wel mooi aangezien de auto vrij hoog op zijn pootjes staat standaard.

Wat gebruiken jullie? Wat raden jullie aan? Een schroefset zou evt ook kunnen, maar voor het budget van zeg 650 euro waarvoor ik bilsteins / eibach veren heb, heb je niet echt een degelijke schroefset...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Veel mensen op het 166 forum hebben goede ervaringen met de B8.....Arjan van het 166 forum rijdt bijvoorbeeld met B8 en Novitec veren en is daar zeer te spreken over.

Mijn standaard 17" 166 velgen zijn nog niet verkocht, 2 maanden geleden (toen ik op zoek was) liepen 17" velgen storm.... :X :|

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Bertus schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 07:21:
Ik zit me een beetje te orienteren om te standaard fietspompen te gaan verbeteren.

Twijfel echter tussen Bilstein B6/B8 (B8 is voornamelijk korter, toch?) En dus de bijbehorende verlaging. Een cm of 4 leek me wel mooi aangezien de auto vrij hoog op zijn pootjes staat standaard.

Wat gebruiken jullie? Wat raden jullie aan? Een schroefset zou evt ook kunnen, maar voor het budget van zeg 650 euro waarvoor ik bilsteins / eibach veren heb, heb je niet echt een degelijke schroefset...
Rijd zelf met Bilstein B6, maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal.. achterkant is ook nog eens met 35 mm verlaagd. Moet zeggen dat het best prettig is, behalve als je een kuiltje tegenkomt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous

Koop dan gewoon mijn auto voor een beetje... heb je een Eibach Pro kit (dempers en veren), 17" met goede banden en een verse motor en een hele zwik goedkope reserve onderdelen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 10-04-2012 16:23 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:23:
[...]

Koop dan gewoon mijn auto voor een beetje... heb je een Eibach Pro kit (dempers en veren), 17" met goede banden en een verse motor en een hele zwik goedkope reserve onderdelen ;)
Gelukkig staat die knipoog erbij... anders had ik em wel gekocht

;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Die Intrax-set via Martijn Goorden is niet echt _heel_ veel duurder dacht ik. Ik geloof dat ik ooit ergens een prijs van rond de 950 euro heb opgevangen. Misschien kun je hem nog eens mailen voor een offerte.

Ik heb al wat aankomend onderhoud op het programma staan, maar ik ben ook aan het kijken geweest voor schokbrekers en veren. Ietsjes strakker en ietsjes lager zou mogen, maar 't heeft ook weer geen prioriteit.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
99 euro voor een setje schijven en blokken achter nieuw :D Die gaan op de plank, altijd bruikbaar.

Nu alleen die ***velgen nog kwijt. 2 maanden geleden gekocht voor de winterbanden, toen 4 keer naast een set gegrepen. Nu wil niemand mijn 17" velgen meer hebben. 8)7

Verdorie. :>

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Alfa 75 busso V6 in klokje rond: http://www.autoweek.nl/video/2846/klokje-rond-alfa-romeo-75

Mooi geluid is het toch :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

'Maserati gaat Alfa Romeo 4C bouwen'
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1eytp6b0j5c_800.jpg
Het leek er sterk op dat de Alfa Romeo 4C bij Dallara van de band zou rollen, maar de Fiat Group heeft anders beslist. Niemand minder dan Maserati gaat de sportauto bouwen!

KLIK
Geweldige auto imho! Ben benieuwd naar de productieversie.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik zou echt geen B8 nemen, veel te straf en niet confortabel meer. B6 is de grens voor normaal weggebruik. voor veren zijn er inmiddels dubbel progressief te krijgen met 35mm verlaging. die veren zijn met normaal rijden gewoon comfortabel maar worden steeds harder naarmate je ze verder indrukt. je kan dus ineens een heel stuk harder over een drempel zonder dat je de bodem pakt. je kan de veren vinden op ebay onder falco motorsport.
edit: even gekeken, veren staan er momenteel niet bij. als je een mailtje stuurt komt het wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 15-04-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Bam foutmelding P0235 binnen..... ;(

- Turbo stuk
- MAP sensor dood
- EGR dicht

Anyway, dat ding gaat naar de handelaar. Bel hem morgen wel even.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

KillaZ schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:20:
Bam foutmelding P0235 binnen..... ;(

- Turbo stuk
- MAP sensor dood
- EGR dicht

Das niet zo mooi...
En je doet de alfa weg? Wat voor bedrag krijg je er nog voor? (mag via pm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

KillaZ schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:20:
Damn, dat is erg vervelend!

Je had toch net een 166 aangeschaft als ik het goed gevolgd heb? Jammer dat je al zo snel met een flinke kostenpost zit..

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Zo dat is even een stuk minder zeg :|. Succes en hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hoho, hij gaat naar de handelaar....waar ik BOVAG garantie heb.

Daar valt de Turbo onder natuurlijk. ;)

Mijn fout, iets ongelukkig neergezet. :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

KillaZ schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:20:

LOL ok. :P

Ja de ex155 van Rinaldo is bijna kaal en rijp voor oud ijzer..... dus een nieuw sloop projectje behoort tot de mogelijkheden, al was het maar om de sloop van mn eigen 156 even uit te stellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Bertus schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:17:
[...]

Gelukkig staat die knipoog erbij... anders had ik em wel gekocht

;)
Die wil ik wel weghalen voor je hoor :>

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:13:
[...]

Die wil ik wel weghalen voor je hoor :>
Sorry :P Heb het geld niet voor een 2e rijdende Alfa :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 23:30

JaQ

KillaZ schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:20:

Je hebt tot op heden niet echt geluk met je 166...

Kogel is door de kerk, ik ga afscheid nemen van mijn 166 en inruilen voor een (0 prive, 100% zakelijke) frituur. Voor mijn gevoel worden de kosten onverantwoord hoog. Kan echter geen alfa vinden voor de juiste prijs (max 75k km, max 17500 ex btw), als dit zo blijft wordt het een mof vrees ik. Als de inruil te laag is, stal ik 'm wel ergens (geen zin in sjakies aan de deur)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Prijzen van gebruikte Alfa's lijken elke week verder te dalen.
156 en 147 GTA's worden nu voor 5000-7000 euro weggedaan. Vanaf 1500 euro koop je al een 916 GTV of Spider... En rijdende simpele 156's koop je al voor oud ijzer geld. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Maar als je zo'n 916 GTV koopt voor € 1.500, tel er maar gerust 3.000 bij voor achterstallig onderhoud. Zeker bij een V6 TB. Daar houden de mensen even geen rekening mee. Daarom vind je ze ook voor die belachelijk lage prijzen.

[ Voor 29% gewijzigd door __1337__ op 17-04-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Hetzelfde voor een 166: prijzen zijn ronduit om te huilen. Schandalig weinig wat er voor zo'n mooi kunstwerk wordt betaald. Echter mijn bella heeft 250k gedraaid, in dit tempo wordt half 2013 de 300k aangetikt. Vorig jaar ruim 8k aan onderhoud uitgegeven, gezien de hoeveelheid kilometers die ik draai zal het dit jaar weer die richting op gaan. In combinatie met 1:8.7 (bij 45k per jaar) wordt een beetje gortig. Het is verstandiger om dan een andere auto op te gaan zoeken.

Vandaar dat ik naar een jonge diesel "moet", als ik geen goede alfa kan vinden voor de juiste prijs / kwaliteit dan maar een 120d of zo die ik vervolgens enkel zakelijk ga rijden, want om nou voor mijn lol in een Duitse frituur te gaan rijden gaat me wat ver. Bovendien heb ik mijn vriendin vorig jaar een jonge v50 cadeau gedaan, om twee auto's prive te rijden die niet mijn persoonlijke voorkeur genieten gaat nog veel verder de verkeerde kant op.

Mogelijke opties qua Alfa zijn problematisch:
146 is er enkel met teruggedraaide kilometerstand te vinden in diesel onder de 100k, 159 is voor mij geen Alfa, Mito is wel erg klein om 45k per jaar in te rijden. Blijft over een GT (zelf 3 jaar gereden op diesel, met veel plezier overigens) of een Giulietta, de vraag is echter of ik die voor 17.5k ex btw op de kop kan tikken (al dan niet uit Duitsland) en met een normale diesel (zo'n 20% bijtellingstrut heb ik ook niet echt zin in). Vrees dat ik dus in een Duitser beland, de 166 inruil en over enige tijd een hobby Alfa in de garage zet (voor 3k kilometers per jaar aan puur vermaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
147 bedoel je neem ik aan?
Die is toch wel voor een mooie prijs te krijgen? :)

Over de 166, klop het even af, is dit het eerste echte euvel wat niet zo 1-2-3 te fixen is.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
@ JaQ: ik denk dat je een GT met gemak kan vinden voor 17,5k. Zijn niet meer zo heel duur in de aanschaf, en qua kilometerstanden ook helemaal niet zo gek.

Laatst trouwens proefgereden in een 147GTA, wat een beest is dat zeg. Rijd errug lekker. Toch zou ik qua stuurgedrag de 916 niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JaQ schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:45:
[...]

Je hebt tot op heden niet echt geluk met je 166...

Kogel is door de kerk, ik ga afscheid nemen van mijn 166 en inruilen voor een (0 prive, 100% zakelijke) frituur. Voor mijn gevoel worden de kosten onverantwoord hoog. Kan echter geen alfa vinden voor de juiste prijs (max 75k km, max 17500 ex btw), als dit zo blijft wordt het een mof vrees ik. Als de inruil te laag is, stal ik 'm wel ergens (geen zin in sjakies aan de deur)
Lastig, maar ietsje duurder wel 2010:
http://www.automondo.nl/d...9SW1.9JTDM120PKCENTENARIO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
3 posts boven je:
159 is voor mij geen Alfa

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

o. Ik vind ze wel mooi eigenlijk. Vooral met zo'n TI pakketje:
http://www.automondo.nl/details/203814/AlfaRomeo1592.2JTSTI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

KillaZ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:02:
147 bedoel je neem ik aan?
Die is toch wel voor een mooie prijs te krijgen? :)
147 inderdaad (146 is net te oud :) ). Mooie prijs lukt wel, maar ik ben wat alert op onderhoud na de 166. Ik betwijfel of de kilometerstanden van de 147's met < 100k wel kloppen.
__1337__ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:09:
ik denk dat je een GT met gemak kan vinden voor 17,5k. Zijn niet meer zo heel duur in de aanschaf, en qua kilometerstanden ook helemaal niet zo gek.
Diesel iets minder gemakkelijk dan benzine, maar ik zie inderdaad dat het zowaar lukt (stuk of 5 op autotrader). Dat is dan toch een optie.
Maar 159. Auto die niet echt stuurt als een Alfa, en typische niet-alfa kwalen kent met stuurbekrachtiging en stuurkolommen (bij n=2 in de kennissenkring). Styling van buiten is nog best aardig, van binnen al wat minder (beetje te veel audi naar mijn smaak, met die lelijke balk voor de bijrijdersstoel). Hoe dan ook, word ik niet echt blij van. En dat wil ik eigenlijk wel.

Als ik in een auto ga rijden waar ik toch niet echt blij van wordt en het een puur economisch vervoersmiddels wordt, dan valt deze dus af en komen er andere auto's die veel zuiniger, lichter en goedkoper in verzekering en onderhoud zijn (maar waar ik toch enigszins normaal 40k in kan rijden) in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Diesel GT's zijn inderdaad wat schaarser, maar ik denk dat als jij een verzoekje indient bij onze grote vriend Wim Prins dat hij snel iets voor je heeft gevonden.. en op autotrader kan je idd een hoop diesel GT's vinden. Heb ookal rondgekeken als ik meer kilometers moet maken. Let bij aanschaf wel op de draagarmen, maar dat merk je gauw genoeg wel met rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

JaQ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:28:
Maar 159. Auto die niet echt stuurt als een Alfa, en typische niet-alfa kwalen kent met stuurbekrachtiging en stuurkolommen (bij n=2 in de kennissenkring). Styling van buiten is nog best aardig, van binnen al wat minder (beetje te veel audi naar mijn smaak, met die lelijke balk voor de bijrijdersstoel). Hoe dan ook, word ik niet echt blij van. En dat wil ik eigenlijk wel.
niet alfa kwalen als in: betrouwbaar, niet roesten en weinig kuren zelfs voor duitse maatstaven?

mensen zeiken altijd die 159 af terwijl het een enorm goede auto is, qua bouwkwaliteit zit het in elkaar als een duitser en het rijd als een italiaan met de betroubaarheid van een jap. enigste puntje wat ze hebben is een slecht stuurhuis (met dank aan opel) en geen achterwielaandrijving. verder kan ik niet zoveel problemen bedenken, en dat voor iemand die al 10+ jaar in een 156 heeft gereden en rustig een paar kantjes vol kan kalken met gezeik die je met een 156 kan hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Er zijn wel veel bakproblemen met de 159/Brera serie. Schijnt dat het ligt aan de Opel bakken die gebruikt worden in o.a. de Insignia. Kijk maar eens op Alfaforum.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
En die 2.2JTS Opel-motor schijnt ook niet altijd even betrouwbaar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

flippy.nl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:40:
niet alfa kwalen als in: betrouwbaar, niet roesten en weinig kuren zelfs voor duitse maatstaven?

mensen zeiken altijd die 159 af terwijl het een enorm goede auto is, qua bouwkwaliteit zit het in elkaar als een duitser en het rijd als een italiaan met de betroubaarheid van een jap. enigste puntje wat ze hebben is een slecht stuurhuis (met dank aan opel) en geen achterwielaandrijving. verder kan ik niet zoveel problemen bedenken, en dat voor iemand die al 10+ jaar in een 156 heeft gereden en rustig een paar kantjes vol kan kalken met gezeik die je met een 156 kan hebben....
Typische niet alfa kwalen duidde ik, en dat ik het interieur niet super vind (wat ik overigens ook van de Brera vind). En ik vind 'm niet rijden als een alfa. Dat maakt 'm voor mij niet de juiste auto, niet de juiste emotie. Dat is voldoende reden voor mij om 'm over te slaan, maar voor iemand anders kan de wagen prima passen.

Als ik op rationele argumenten ga autorijden dan is Alfa niet de juiste keuze, dat weten we ondertussen allemaal toch al lang? (zegt iemand die 12 jaar alfa rijd, 2 maal 156, GT, 916 Spider & 166).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Als je het over dramatische afschrijving hebt:

Alfa Romeo Brera 3.2 jts Q4 Skywindow
60k nieuw in 2007! ;(

Maar ook de 156's worden nu voor weinig aangeboden, zelfs de facelifts zijn geen drol meer waard... :F

[edit]En nog twee Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4 Sky Window en Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4 SkyWindow TI

Ernstig 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door rlkz op 17-04-2012 16:28 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

rlkz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:23:
Als je het over dramatische afschrijving hebt:

Alfa Romeo Brera 3.2 jts Q4 Skywindow
60k nieuw in 2007! ;(

Maar ook de 156's worden nu voor weinig aangeboden, zelfs de facelifts zijn geen drol meer waard... :F

[edit]En nog twee Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4 Sky Window en Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q4 SkyWindow TI

Ernstig 8)7
Je begint je bijna af te vragen of er dan iets mis is met die Brera's?

Vallen die dingen uit elkaar na 150.000 km ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Schitterende wagens, erg mooi interieur ook met dat donkerblauw en beige. Zou er wel eentje willen hebben hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Heeft iemand wel eens een voorscherm vervangen?
Las op een alfa-forum volgorde wiel-binnenspatbord-bumper-voorscherm. Iemand ervaring met specifieke aandachtspunten?
Heb even snel gekeken maar vraag me nu al af hoe ik de bout loskrijg ter plaatse van scharnier motorkap...

Klusje klinkt eenvoudig, maar zal wel hele dag duren. Even mooi weer afwachten (en tijd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:53:
Heeft iemand wel eens een voorscherm vervangen?
Las op een alfa-forum volgorde wiel-binnenspatbord-bumper-voorscherm. Iemand ervaring met specifieke aandachtspunten?
Heb even snel gekeken maar vraag me nu al af hoe ik de bout loskrijg ter plaatse van scharnier motorkap...

Klusje klinkt eenvoudig, maar zal wel hele dag duren. Even mooi weer afwachten (en tijd...)
Valt afhankelijk van het model alfa waar we het hier over hebben erg mee? Heb het bij een 156 oude neus eens gedaan, viel eigenlijk reuze mee. Was met 3 uurtjes klaar, had wel de beschikking over een brug.

Recent mijn 166 3.0V6 24V 2002 ingeruild op een Lancia Lybra 2,4JTD. Meer kilometers gaan rijden en een bootje gekocht O+ dus er moet vaak spul mee, wat niet in de 166 kofferbak past.

Toch voelt het een beetje als vreemdgaan, een ander merk. Gelukkig bijna allemaal tzelfde als de alfa, zo'n lancia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bedoelde een 147 ;)
Oké, gewoon alles losdraaien en hopen dat het niet te vast zit. Heb vorige week ook een momentsleutel gekocht dus wielen kunnen ook mooi op moment terug gezet worden.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/418153_311558838900807_100001400815576_870280_1278555511_n.jpg

Owja, kit moet even losgemaakt worden t.p.v. onderdorpel.

[ Voor 34% gewijzigd door Cheesy op 17-04-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:02:
Bedoelde een 147 ;)
Oké, gewoon alles losdraaien en hopen dat het niet te vast zit. Heb vorige week ook een momentsleutel gekocht dus wielen kunnen ook mooi op moment terug gezet worden.
Te vast, dat gebeurd eigenlijk alleen bij je uitlaat hehe. Heb nog nooit iets niet losgekregen, behalve bij het vervangen van de voorpijpen van de 166 V6 (zijn er dus 2). Die bouten zitten na 2 ton wel volledig inelkaar geroest. Dat was uitboorwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:04:
[...]

Te vast, dat gebeurd eigenlijk alleen bij je uitlaat hehe. Heb nog nooit iets niet losgekregen, behalve bij het vervangen van de voorpijpen van de 166 V6 (zijn er dus 2). Die bouten zitten na 2 ton wel volledig inelkaar geroest. Dat was uitboorwerk.
Haha, ik hou van plaatjes ;)

Poging 1: sleutel uit kofferbak:
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage9.s3.amazonaws.com/ba49093271ee11e1b9f1123138140926_7.jpg

Poging 2: in allerijl gekochte sleutel bij Karwei (hadden geen kruis)
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage5.s3.amazonaws.com/f3d2cf8071f311e181bd12313817987b_7.jpg

Poging 3: slagmoersleutel:
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage8.s3.amazonaws.com/9fcb734e720a11e18bb812313804a181_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:59:
[...]

Toch voelt het een beetje als vreemdgaan, een ander merk. Gelukkig bijna allemaal tzelfde als de alfa, zo'n lancia.
Je had ook een 156 met dezelfde motor kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
JaQ schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:22:
Als ik op rationele argumenten ga autorijden dan is Alfa niet de juiste keuze, dat weten we ondertussen allemaal toch al lang? (zegt iemand die 12 jaar alfa rijd, 2 maal 156, GT, 916 Spider & 166).
Ach, een Duitse auto aanschaffen doe je even min op rationele gronden hoor.

Die spreekwoordelijke "deutsche grundlichkeit" is ook afkomstig van een ontzettend goede marketing.
Als ik kijk naar mijn eigen ervaringen met de Passat, maar ook als je diverse fora's leest, dan blijkt daar helemaal niet zoveel verschil te zitten tussen zo'n degelijke vw en een in de folder roestende Alfa.

Ik ga in ieder geval gewoon iets rijden dat ik leuk vind, dus weer iets heel anders :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nieuwe pagina, niet gezien.
Dit dan? http://suchen.mobile.de/a...e&negativeFeatures=EXPORT

Hou je 15.000,- over om vier jaar dat ding rijdend te houden, voor mijn gevoel moet dat lukken. Kan ook nog LPG in geloof ik.

[ Voor 31% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-04-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Iemand hier toevallig ervaring met een GT met Selespeed bak?
Ben er UITERMATE tevreden mee maar:
Het plastic plaatje onder de pook zit los (waar dus de sport/city knopjes op zitten
En het sport knopje werkt niet meer.

Volgens mij moet ik 2 clipjes hebben om dat paneeltje weer vast te zetten maar ik krijg ze online niet gevonden...en het knopje van sport werkt niet...ik kan geen los contact gevonden krijgen. Iemand enig idee?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:18:
[...]

Je had ook een 156 met dezelfde motor kunnen kopen ;)
Maar laten we eerlijk zijn, een 156station is geen toonbeeld van schoonheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Vind dat nog wel meevallen .... maar ik noem het dan ook geen station :Y)

Pagina: 1 ... 17 ... 118 Laatste