Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 19:30

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:28:
[...]

Maar laten we eerlijk zijn, een 156station is geen toonbeeld van schoonheid...
Vind 't model mooier dan een gemiddelde Golf station om maar even wat te noemen anders. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:28:
[...]

Maar laten we eerlijk zijn, een 156station is geen toonbeeld van schoonheid...
Och, een Lancia Thema SW (gokje) is dat evenmin.
Dat is de kont van een Delta op een verlengd dak en een iets rechter staande achterruit.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zou een Brera JTD uit Duitsland halen. Zijn voor die prijs wel te vinden met weinig km's. Je mag ook mij van mijn waxinebrander afhelpen, kan ik weer een 6 pitter op gas gaan rijden.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

JaQ

GA!S schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:35:
Ik zou een Brera JTD uit Duitsland halen. Zijn voor die prijs wel te vinden met weinig km's. Je mag ook mij van mijn waxinebrander afhelpen, kan ik weer een 6 pitter op gas gaan rijden.
Wat heeft jouw waxinebrander gelopen ondertussen? (PM anders ff)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Inmiddels 132K, gekocht bij 85K in januari 2011.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

GA!S schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:35:
Inmiddels 132K, gekocht bij 85K in januari 2011.
mmm, ik wil eigenlijk onder de 100k kilometers blijven. Dat wordt 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:02:
[...]

Och, een Lancia Thema SW (gokje) is dat evenmin.
Dat is de kont van een Delta op een verlengd dak en een iets rechter staande achterruit.
Het is dan ook een Lybra SW geworden. Wat mij betreft een van de mooiste Stations in z'n prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@Pcosaurus; toegegeven, de kont van de Lybra SW is dan wel weer een stuk mooier. Maar daarvan snap ik de neus weer niet. Da's weer een vreemd afgeleide van Mercedes als je 't mij vraagt.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hey nog een Lybra ;)

Was hier ook niet iemand bezig geweest met FiatecuScan? Hij geeft bij mij aan dat mijn KM stand 48.000 is, een stuk lager dan de teller aangeeft, ben benieuwd of dat bij andere ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ing.Buttje heeft als ik 't goed is FiatecuScan.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Het Programma zelf is gratis, en met een Bluetooth ODBII dongle van 20 euro kan je je auto uitlezen, storingen resetten en tests laten uitvoeren, wel een grappig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Rev! schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:08:
Hey nog een Lybra ;)

Was hier ook niet iemand bezig geweest met FiatecuScan? Hij geeft bij mij aan dat mijn KM stand 48.000 is, een stuk lager dan de teller aangeeft, ben benieuwd of dat bij andere ook zo is.
Km stand van de ecu is altijd iets lager bij de meeste auto's.
Als de km stand op de ecu hoger is, dan op de teller dan is er gerommeld met je km teller.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:08:
Het Programma zelf is gratis, en met een Bluetooth ODBII dongle van 20 euro kan je je auto uitlezen, storingen resetten en tests laten uitvoeren, wel een grappig programma.
Nou, het programma is niet helemaal gratis, je krijgt dan de beperkte versie. Maar als je het lief vraagt wil ik je wel een trucje sturen om het gehele programma te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verschil van meer dan een ton is wel erg veel lijkt mij ;)

En Pcosaurus, dat is niet nodig ;)

Hoop trouwens dat je niet een 1.8 Lybra heb gekocht net als mij, want dan blijft het programma beperkt ondanks de full versie.

[ Voor 40% gewijzigd door Rev! op 20-04-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

lj_tree schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:29:
Iemand hier toevallig ervaring met een GT met Selespeed bak?
Ben er UITERMATE tevreden mee maar:
Het plastic plaatje onder de pook zit los (waar dus de sport/city knopjes op zitten
En het sport knopje werkt niet meer.

Volgens mij moet ik 2 clipjes hebben om dat paneeltje weer vast te zetten maar ik krijg ze online niet gevonden...en het knopje van sport werkt niet...ik kan geen los contact gevonden krijgen. Iemand enig idee?
stuur en chassisnummer naar tuynder, die kunnen je wel helpen ;)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even een xpost:

Zo. Vandaag voor voorAPK keuring geweest bij Auto Move. Ik hoorde al wat klapperen hier en daar dus rekende op minimaal 1(of 2) bovenste draagarmpje(s).

Dat word iets meer helaas. Ook maar bij Auto Move uit laten voeren ipv mijn standaard garage... APK is immers toch al over een week, en ze zitten ook een stuk dichterbij...:

Breng de auto woensdagavond voor:
2x wiellager voor
1 klein plekje roest (misschien 1cmx0,5cm) op de linker binnendorpel
1x bovenste / onderste draagarm links voor
1x stabistang rechtsachter
1x gebroken voor rechtsvoor (word door een gebruikte veerpoot vervangen ivm upgrades binnenkort)

Nadeel: Het kost geld
Voordeel: Ze rijd straks nog weer heerlijker

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bertus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:08:
Even een xpost:

Zo. Vandaag voor voorAPK keuring geweest bij Auto Move. Ik hoorde al wat klapperen hier en daar dus rekende op minimaal 1(of 2) bovenste draagarmpje(s).

Dat word iets meer helaas. Ook maar bij Auto Move uit laten voeren ipv mijn standaard garage... APK is immers toch al over een week, en ze zitten ook een stuk dichterbij...:

Breng de auto woensdagavond voor:
2x wiellager voor
1 klein plekje roest (misschien 1cmx0,5cm) op de linker binnendorpel
1x bovenste / onderste draagarm links voor
1x stabistang rechtsachter
1x gebroken voor rechtsvoor (word door een gebruikte veerpoot vervangen ivm upgrades binnenkort)

Nadeel: Het kost geld
Voordeel: Ze rijd straks nog weer heerlijker
Laatst ook voor de apk geweest en dat was ook weer een lekker bedrag :P Al waren de 4 nieuwe banden de grootste kostenpost (160 euro per stuk). Niet helemaal rekening mee gehouden, omdat ik dacht dat ze er nog wel doorheen kwamen. Verder nog een schokdemper vervangen. Dus qua aantal gebreken viel het nog mee :P Daarnaast nog preventief de distributieriem laten vervangen (maakte raar geluid) en olie ververst, dus daar was ik weer 1300 euro armer ;)

Heb een 156 uit 1999, dus sommigen zullen die investering misschien niet hebben gedaan. Hij rijdt echter nog super en als ik hem zou inruilen weet je nooit tegen wat voor verborgen gebreken je allemaal weer aanloopt.

Investering was het overigens ook zeker waard. Nieuwe banden is echt een groot verschil (stuurt een stuk strakker in verg. met de versleten cheape banden die erop zaten). En met nieuwe distributieriem loopt de motor fijner en met mooier geluid :)

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 21-04-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik ben 622,50 kwijt (volgens de offerte die ik kreeg). Is ook veel geld weer, maar zoals je zegt... Als je wat anders koopt koop je ook de ellende van een ander...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Maandag wordt de Alfa uitgelezen en gekeken wat het verlies aan vermogen kan zijn.

Foutmelding is mij bekend, maar ik laat het liever de handelaar zelf doen, zodat hij zelf zijn conclusies kan trekken. Heb wel voorzichtig aangegeven dat de problemen die ik heb aan de MAP sensor, de EGR klep of de Turbo ligt.

Mij benieuwen wat hij zegt.

Baal wel dat hij geen leenauto heeft.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41

KhaZ

Alfa Romeo

Naar wie breng je 'm?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Bertus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:20:
Ik ben 622,50 kwijt (volgens de offerte die ik kreeg). Is ook veel geld weer, maar zoals je zegt... Als je wat anders koopt koop je ook de ellende van een ander...
Goedkoper als Auto-Move word het niet, daar was ik ook vaste klant toen ik nog in die regio woonde. En ze doen hun werk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
De handelaar waar ik 6 mnd BOVAG heb :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

automove is inderdaad een van de weinige garages die fatsoenlijk aan een alfa kunnen sleutelen en je niet proberen een poot uit te draaien...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-50.jpg

Gister weer wat km's erbij gezet in de 156 met een retourtje Helmond - Brussel. :)
Motortje heeft nu bijna 1800 km gedraaid na inbouw, en loopt als een trein, met een beetje doorrijden zit je binnen no time op de 190km/h. O-)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Crap, handelaar heeft hem uit laten lezen, errors verwijderd en is gaan rijden. Hij kon de storing niet reproduceren. Zelfs op de snelweg niet. Heb ik weer 8)7

Balen, want daar kan ik nu niet zo veel mee. :+

Evengoed mooi dat ik er nu melding van gemaakt heb, mocht het straks terugkomen weten we meteen dat alleen uitlezen niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 23-04-2012 11:36 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:36

pinda powerrr

Slow down...

Reproduceren van een te hoge turbodruk is niet zo moeilijk.... Of gewoon dik in de toeren gaan, of in een te hoge versnelling op het gas gaan, dus 80 in z'n vijf en dan gas er op. Grote kans dat je weer kerstverlichting krijgt :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19
Bertus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:20:
Nogmaals... voor een beetje meer heb je de mijne met goede onderdelen, Eibach Pro kit, leer, en 17" Tristar ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
pinda powerrr schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:55:
Reproduceren van een te hoge turbodruk is niet zo moeilijk.... Of gewoon dik in de toeren gaan, of in een te hoge versnelling op het gas gaan, dus 80 in z'n vijf en dan gas er op. Grote kans dat je weer kerstverlichting krijgt :P
Dat laatste zou toch juist voorkomen moeten worden door een wastegate regeling? Of werkt dat niet zo op JTD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:36

pinda powerrr

Slow down...

Wastegates zitten niet op alle JTD's. Ik weet in ieder geval van de JTD 16v en 20v dat ze het niet hebben, de fase 3 8v trouwens ook niet.
Hoe het precies zit met de 2.4 10v weet ik niet exact, daar zijn ook weer verschillende uitvoeringen van.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
de fase 3 10v jtd motoren hebben turbos met variabele mechanische schoepen. Laat dat nou net het probleem zijn: Door de egr klep komt er veel roet in de turbo, wat een roetaanslag in de turbo veroorzaakt.

Heb hem net opgehaald en nog geen melding gehad, maar die komt nog wel. Zaterdag maar eens persoonlijk langs en bespreken hoe en wat.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Aah.. waarschijnlijk omdat de schoepenverstelling dan niet meer goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Zou maar zo kunnen. Kan je vrij eenvoudig zien.

Je kan vanaf boven (kap open, langs de radiator naar beneden kijken, zie je de turbo).
Aan de bovenzijde van de turbo zit de stang die gekoppeld is aan de stand van de schoepen. Daar moet je al een redelijke slag (ik meen uit 't hoofd +/- 1cm maar pin me er niet te veel op vast) kunnen zien.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

K! Injectie lampje brand en auto houd in, dat wordt op zijn minste een nieuwe lmm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
__1337__ schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:30:
Aah.. waarschijnlijk omdat de schoepenverstelling dan niet meer goed werkt?
Inderdaad.
Harry schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:57:
Zou maar zo kunnen. Kan je vrij eenvoudig zien.

Je kan vanaf boven (kap open, langs de radiator naar beneden kijken, zie je de turbo).
Aan de bovenzijde van de turbo zit de stang die gekoppeld is aan de stand van de schoepen. Daar moet je al een redelijke slag (ik meen uit 't hoofd +/- 1cm maar pin me er niet te veel op vast) kunnen zien.
Hoe bedoel je "een redelijke slag?" Ik zal eens kijken, moet die stang vrijuit kunnen bewegen of niet? :)

* KillaZ is niet zo bekend met turbo's

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:48:
[...]

Nogmaals... voor een beetje meer heb je de mijne met goede onderdelen, Eibach Pro kit, leer, en 17" Tristar ;)
Ik bied 700 :+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Je wilt alleen de Eibach en wielen? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Hij doet anders precies wat je zegt...
Hij biedt een beetje meer... :P

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:11:
[...]

Je wilt alleen de Eibach en wielen? :)
De wielen heb ik nog steeds interesse in ;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

De ex-155 van Rinaldo kan uit de startpost... :')

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155-sloop.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155-sloop2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/einde155.jpg

Is vandaag weggegaan met oud ijzer. Volgende sloperrrrrr stond alweer klaar namelijk. O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/sloper156-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/sloper156-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/sloper156-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/sloper156-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 05:11

Twhomp

Stayin' Alive

Mijn arme bella :'(

Maar ja, zo te zien heb je allemaal mooie onderdelen er vanaf geplukt d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
KillaZ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:24:
Hoe bedoel je "een redelijke slag?" Ik zal eens kijken, moet die stang vrijuit kunnen bewegen of niet? :)

* KillaZ is niet zo bekend met turbo's
Voor zover ik weet kan je deze niet zo met de hand bewegen (heb 't de monteur ook nooit gemonteerd zien doen namelijk). Mijn kennis van Turbo's is ook redelijk beperkt. D.w.z. ik weet dat ze stuk kunnen... Dat deed de turbo van mijn 2.4 JTD 10v (140pk) namelijk ook.

Maar dit is wat de monteur bij de dealer (die turbo's geloof ik tot z'n hobby rekende) mij vertelde. Ik weet alleen niet meer of je de auto alleen op contact hoefde te zetten, of dat je 'm ook moest starten. Ik geloof dat alleen contact al genoeg was. Staat me ook iets bij dat de 'arm' ongeveer een cm moet verdraaien.

Het armpje bovenop staat in 'uit' stand bv. / en 'aan' |

[ Voor 3% gewijzigd door Harry op 27-04-2012 10:11 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Harry schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:10:
[...]

Voor zover ik weet kan je deze niet zo met de hand bewegen (heb 't de monteur ook nooit gemonteerd zien doen namelijk). Mijn kennis van Turbo's is ook redelijk beperkt. D.w.z. ik weet dat ze stuk kunnen... Dat deed de turbo van mijn 2.4 JTD 10v (140pk) namelijk ook.

Maar dit is wat de monteur bij de dealer (die turbo's geloof ik tot z'n hobby rekende) mij vertelde. Ik weet alleen niet meer of je de auto alleen op contact hoefde te zetten, of dat je 'm ook moest starten. Ik geloof dat alleen contact al genoeg was. Staat me ook iets bij dat de 'arm' ongeveer een cm moet verdraaien.

Het armpje bovenop staat in 'uit' stand bv. / en 'aan' |
De 140 pk Turbo's hebben een wastegate begreep ik, maar ik zal even kijken! Thx _/-\o_

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Erg grondig bezig geweest, zelfs de achterschermen eraf gehaald. Ooit ook is gedaan bij een 155, wat een hels karwei.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Twhomp schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 01:14:
Mijn arme bella :'(

Maar ja, zo te zien heb je allemaal mooie onderdelen er vanaf geplukt d:)b
Heb bijna alles eraf gehaald wat bruikbaar was en wat ik nog niet had liggen. Alleen het interieur heb ik laten zitten. Geen plek voor en er was geen interesse in via de 155clubs en op marktplaats...
NoFearCreations schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:04:
Erg grondig bezig geweest, zelfs de achterschermen eraf gehaald. Ooit ook is gedaan bij een 155, wat een hels karwei.
Mwa heb er inmiddels wat handigheid in. Wat lastiger was, was het binnenscherm eruit slijpen. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/binnenscherm.jpg

Dingen rotten bij praktisch elke 155 weg en zijn net als de achterschermen niet meer nieuw te krijgen, en deze was nog redelijk goed, gaat nog van pas komen dus. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Specht op 27-04-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Vanmiddag even met de kin op de tenen gekeken (en geluisterd en aan gezeten) body off gerestaureerde Montreal. Ik zal eens vragen of ik er foto's van mag maken (of misschien dat ik -Sander- eens zo gek kan krijgen :) ).

De Montreal is beter dan toen deze uit de fabriek kwam. De onderkant is zo ont-zet-tend gaaf (de bovenkant kennen we, de onderkant is bij deze ook de moeite van het bekijken waard).

De eigenaar van deze Montreal heeft er nog 2 staan. Eigenlijk 3, maar de 3e is/wordt gesloopt.

Op dit moment zitten er al 1000 manuren in de Montreal. En dat is alleen carrosserie en technische opbouw. De deuren moeten er nog in, de bekleding wordt opnieuw gedaan. En alles zo goed als tutti-originale. Heel gaaf.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als ik het volgende product aankoppel achterin de radio, kan ik dan muziek luisteren vanaf m'n iPhone?

http://www.navishop.nl/au...-alfa-11119040-p-947.html

Betreft deze radio/cd-speler:
Afbeeldingslocatie: http://double-din.com/img/products/attachments_3_1519599882156_High.jpg

Deze kitjes zijn ook verkrijgbaar, maar gelijk wat duurder (wel meer mogelijkheden)
http://www.caraudio24.de/...O-CTAARUSB001::17724.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

Bommes

Capo del formaggio

Heeft je radio een aux in..??
voor je eerste linkje heb je die nodig.
en bij de 2de: staat je radio bij de mogelijkheden..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:44:
Heeft je radio een aux in..??
voor je eerste linkje heb je die nodig.
Dat is dus mijn vraag ;)
Bommes schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:44:
en bij de 2de: staat je radio bij de mogelijkheden..??
Ja die staat er bij, maar zoals ik vermeld, heb ik liever een goedkope / makkelijke oplossing bijvoorbeeld via de aux als dat mogelijk is.

[ Voor 43% gewijzigd door Cheesy op 28-04-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Snik snik ;(

Helaas moet ik afscheid nemen van m'n Alfa, ik heb besloten om kleiner (lees: 2x zuiniger) te gaan rijden. Ook met het oog op meer km's. Ik blijf Alfa-minded, want naast m'n toekomstige daily, wil ik hoe dan ook een 33 1.7 (16v/QV/S) voor de mooie zomer dagen. Wanneer hoe en de wat, geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door rlkz op 29-04-2012 19:29 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Waarom lepel je d'r geen gas in?

Heb een goed adres voor je waar ik, als we wel een 156 hadden gekocht, ik 't ook had laten inbouwen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanwaar is deze 156 gesloopt eigenlijk, vanwege motorschade ofzo? Ziet er nog wel aardig netjes uit, vrij luxe uitvoering met leer en alles? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Joopieboy schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:24:
[...]

Vanwaar is deze 156 gesloopt eigenlijk, vanwege motorschade ofzo? Ziet er nog wel aardig netjes uit, vrij luxe uitvoering met leer en alles? :)
Leer zit in mijn 156 inmiddels. ;)
Verder heeft deze sloper motorschade, lakschade en roest op de bodem, en geen apk.
En slopen in onderdelen levert simpelweg geld op, genoeg gasten die geen zin hebben om zelf op de sloop spul te gaan demonteren en het gewoon ophalen of per post willen hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 15:35
Harry schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:12:

Heb een goed adres voor je waar ik, als we wel een 156 hadden gekocht, ik 't ook had laten inbouwen.
^ met stom.

http://www.adrieschouten.nl/ik-rij-voordelig/ á € 1625,-
http://www.vialle.nl/lpg-producten/gasfx.html á € 1995,-

en met de huidige prijzen heb je het omslagpunt steeds eerder bereikt!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Harry schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:12:

ing._Buttje schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:26:
[...]

^ met stom.

http://www.adrieschouten.nl/ik-rij-voordelig/ á € 1625,-
http://www.vialle.nl/lpg-producten/gasfx.html á € 1995,-

en met de huidige prijzen heb je het omslagpunt steeds eerder bereikt!
Beide dank voor de tips. Ik heb alle opties overwogen, maar de Alfa gaat toch echt het veld ruimen...Het wordt even slikken zodra ik alle luxe ga missen (laat staan het vermogen!) maar de beslissing is na een klein half jaar wikken en wegen toch genomen met rekenen, afstrepen ed. En ja, het wordt een A label met een gemiddelde van ruim 1 op 20.

Die fun factor komt er wel weer ;)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ik snap het. :/ Ik vind zelf de 156 eigenlijk ook niet meer kunnen qua verbruik met de huidige prijzen. Als je 'gewoon' rijdt is 1 op 9 haalbaar, maar dat deed mijn 90 uit 1985 eigenlijk ook al, met wat meer moeite, maar toch. Ze zijn eigenlijk niet meer van deze tijd. Je zou een auto moeten hebben die zonder veel bijzondere moeite 1 op 15 doet, of beter zelfs. Anders is het eigenlijk niet meer verantwoord. Misschien dat een Mito dat red. Een Giulietta moet ik het ook nog zien doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-04-2012 16:19 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Rev! schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:08:
Waar heb je die dongle van 20 eu gevonden ?
Vind alleen maar duurdere dongels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ing._Buttje schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:18:
Ik snap het. :/ Ik vind zelf de 156 eigenlijk ook niet meer kunnen qua verbruik met de huidige prijzen. Als je 'gewoon' rijdt is 1 op 9 haalbaar, maar dat deed mijn 90 uit 1985 eigenlijk ook al, met wat meer moeite, maar toch. Ze zijn eigenlijk niet meer van deze tijd. Je zou een auto moeten hebben die zonder veel bijzondere moeite 1 op 15 doet, of beter zelfs. Anders is het eigenlijk niet meer verantwoord. Misschien dat een Mito dat red. Een Giulietta moet ik het ook nog zien doen.
Mjah, najah ik heb 1,5jaar met plezier gereden in de 156. Maar als je alles gaat meerekenen (wegenbelasting, verbruik, afschrijving, onderhoud, aantal km) dan wordt het plaatje er niet beter op. Dikke honderd euro voor een volle tank om vervolgens 500km +/- te kunnen rijden, mwah dat tikt leuk aan. En ja, die 1.8TS blokjes lusten ook wel een borrel :P

Had ik nou die 146 1.6TS nou maar gehouden, dat reed echt ontzettend leuk. O-)
Maar goed, dat is altijd achteraf... zucht

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Zaterdag het zwarte interieur geruild voor een mooi rood interieur. Het leer is echt in een onwijs mooie staat. Eerst naar Zandvoort gekacheld in de regen, maar gelukkig werd het droog.

Onderweg richting Zandvoort
Onderweg met z'n 3tjes

Hier nog het oude interieur, welke eigenlijk toch ook erg mooi was;

Het oude leer (1)

Het oude leer (2)

Tapijtje verwisseld, wat een klote klus!
Tapijtje leggen..

Maar het resultaat is erg mooi! De zijpanelen (voeteneinde) moet ik hier nog op maat maken, dus die zitten er hier nog niet netjes op.
Eind resultaat
Eindresultaat (incl. Deurpanelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Prachtig! rood leer in een GTV/Spider staat altijd goed. Mooie machine d:)b
Overigens, hoe vaak ik wel niet hoor, aaahhh bah! rood leer. Het is geen pimp auto... dan kijk ik ze nog een keer aan; in een Alfa kan en mag dat! :9

[ Voor 18% gewijzigd door rlkz op 30-04-2012 19:07 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Sick Nick

Drop the top!

Moet zeggen dat Alfa' inderdaad een van de weinige modellen heeft waarin rood leer mooi staat. In de SLK bijvoorbeeld ziet het er _niet_ uit omdat ze het meteen combineren met een half rood dashboard en deurpanelen.... Blij met m'n zwarte leer :P Toen ik nog een 146 Ti had nog getwijfeld om dat mooie cognaq leren interieur over te zetten maar uiteindelijk de het standaard intereur maar gehouden.

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/5316/cockpitwv7.jpg

Had ook wel wat, je kon in ieder geval goed lezen wat voor merk auto je reed want het stond echt overal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Specht schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:37:
[...]

Leer zit in mijn 156 inmiddels. ;)
Verder heeft deze sloper motorschade, lakschade en roest op de bodem, en geen apk.
En slopen in onderdelen levert simpelweg geld op, genoeg gasten die geen zin hebben om zelf op de sloop spul te gaan demonteren en het gewoon ophalen of per post willen hebben. :Y)
Mm bekende roestschade dus, erg zonde. :X En een bekend iets dat auto's in onderdelen meer opleven als compleet te verkopen, wel apart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Wie gaan er trouwens allemaal naar SSAR? Ik ga wss alleen zondag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zie dat het in Assen is, dan heb ik een AR....Is het weer in Assen ipv Zandvoort 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik ga waarschijnlijk beide dagen. Zondag op tijd naar huis i.v.m. voetbal :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik heb van het weekend trouwens geprobeerd de stang van de schoepenstelling te vinden, maar heb te weinig kaas gegeten van de turbo om zo 1-2-3 deze te vinden.

Het lampje brandde weer vanochtend, dus ik ga zaterdag maar weer langs de handelaar om te vragen of de monteur hem rijdend uit kan lezen, om zo alsnog er achter te komen dat de turbo niet goed werkt. 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Hier kun je wel wat informatie vinden over de werking .. en als je goed kijkt zie je een verstelling zitten, maar dat valt niet mee.

http://mysite.automotivec...ochargers%20Turbo%27s.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

mocht iemand zich afvragen waarom je voorzichtig moet zijn met airbags :+

http://fragg.me/video/russian-airbag-test

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenr3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:48
Dit hoort in een 18+ forum thuis, damn wat mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Ik ga even de standaard cliche vraag stellen als potentieel alfa koper. Waarom zijn alfa's relatief goedkoop in aanschaf 2e hands? heeft dit te maken met hogere onderhoudskosten of wat is hier de reden voor? (imago?)

Ik ben opzoek naar een diesel die tot 3K kost en een 147 past prima in dat kostenplaatje als je gaat zoeken kom je goede en slechte verhalen tegen dus ik weet het niet meer.

En is een 147 uit 2002/2003 van 2500 euro met +/- 250.000km op de teller uberhaupt nog de moeite waard om laat ik eens iets zeggen 2 jaar in verder te tokkelen (a 20-25.000 per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar tokkel je, mits netjes onderhouden, nog rustig even mee verder. Wel denk ik dat je voor 2500-3000 euro ook wel iets moet kunnen vinden rond de 2ton.

de 1.9jtd motoren zijn naar mijn ervaring erg betrouwbaar, heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, afgezien van het standaard onderhoud.

Je zou bij aanschaf even op kunnen letten of de distributie recent is gedaan, omdat dit een van de grotere kostenplaatjes is, echter is dat bij de diesels alsnog relatief goedkoop (zo'n 300 euro).

Wat een aanrader is om je kosten mooi te houden is een goede, goedkope alfa-gerichte garage of garagist te nemen. Zo is er vanuit de alfa 166 club een klusser die erg professioneel werk levert voor een mooi prijsje in Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Pls correct me if i'm wrong, maar een TS-blok op benzine zou toch geen last van backfire's moeten hebben?
Ik stond net weer langs de snelweg, het hele luchtinlaattraject is met een grote knal van het blok afgeschoten :z

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
"Its Alfa's, they do things you just are not ready for" ;)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

So true..
Ook fijn, volgas door de bocht (A59 - A2 waalwijk - eindhoven) en dan midden in de bocht ineens geen motor meer hebben.
Gelukkig had ik meer dan genoeg snelheid want ik moest eerst van de linker invoegstrook de snelweg op om daarna pas naar de rechterbaan te kunnen, toen de vluchtstrook op en nog bijna de rotonde boven aan afslag Rosmalen gehaald ook.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

c0ne schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:41:
Pls correct me if i'm wrong, maar een TS-blok op benzine zou toch geen last van backfire's moeten hebben?
Ik stond net weer langs de snelweg, het hele luchtinlaattraject is met een grote knal van het blok afgeschoten :z
Probleem met de ontsteking.... dat heeft niks met brandstof te maken (benzine/lpg) te maken als er iets mis of kapot is.

[ Voor 5% gewijzigd door Specht op 03-05-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Ok, ik dacht dat alleen oude gasinstallaties dat nog wel eens hadden. De ANWB'er vond het ook apart. Nah ja, hopen dat het meevalt en dat het met opnieuw vastschroeven verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

c0ne schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:34:
Ok, ik dacht dat alleen oude gasinstallaties dat nog wel eens hadden. De ANWB'er vond het ook apart. Nah ja, hopen dat het meevalt en dat het met opnieuw vastschroeven verholpen is.
Lijkt me sterk dat je met opnieuw vastschroeven van het probleem af bent?
Moet toch een oorzaak zijn voor een backfire, dus ergens in het ontstekingstraject is er iets niet goed.
Dus ik zou alles eerst is nalopen voordat je straks je hele blok in puin rijd. :')
Uit laten lezen, bougies/bougiekabels en bobines checken, injectoren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

c0ne schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:34:
als je backfires hebt (ik ga er nu vannuit dat je lpg hebt) dan lekken je injectoren en/of je distributie staat niet tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
__1337__ schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:52:
Zaterdag het zwarte interieur geruild voor een mooi rood interieur. Het leer is echt in een onwijs mooie staat. Eerst naar Zandvoort gekacheld in de regen, maar gelukkig werd het droog.

Onderweg richting Zandvoort
[afbeelding]

Hier nog het oude interieur, welke eigenlijk toch ook erg mooi was;

[afbeelding]

[afbeelding]

Tapijtje verwisseld, wat een klote klus!
[afbeelding]

Maar het resultaat is erg mooi! De zijpanelen (voeteneinde) moet ik hier nog op maat maken, dus die zitten er hier nog niet netjes op.
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtig zo'n GTV/Spider!

Ze zijn voor een "prikkie" op te pikken, maar van een D-riem wissel sla je stijl achterover....Zo jammer ;(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
Dat is inderdaad het jammere.. kijk maar hoeveel V6 TB's je voor 1-3k kan oppikken. Dit geeft een heel vervormd beeld op de markt als ik mijn TB wil verkopen voor 6-8k bijv.

Ik weet dat ze het waard is, gezien het onderhoud en alle moeite die ik er in heb gestopt. Maar de gemiddelde mens kijkt naar de KM stand en naar de prijs en vind het wel prima. De TB heeft gewoon een korte onderhoudsinterval, die bij die TB's zeker niet is gehanteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

flippy.nl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:42:
[...]
als je backfires hebt (ik ga er nu vannuit dat je lpg hebt) dan lekken je injectoren en/of je distributie staat niet tof.
Nee juist geen LPG, daarom vind ik het raar.
Specht schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:40:
[...]

Lijkt me sterk dat je met opnieuw vastschroeven van het probleem af bent?
Moet toch een oorzaak zijn voor een backfire, dus ergens in het ontstekingstraject is er iets niet goed.
Dus ik zou alles eerst is nalopen voordat je straks je hele blok in puin rijd. :')
Uit laten lezen, bougies/bougiekabels en bobines checken, injectoren etc.
Nou is het wel zo dat de eerste KMs normaal wat met inhouden/horten en stoten gaan en ik gister haast had en meteen op het gas gegaan ben. Ik denk dat 't daarom niet helemaal goed is gegaan.
Gewoon vastschroeven en kijken wat er gebeurt :P nou start de motor sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Goed... #alfaloos

80pk minder en naar 1 op 22 gemiddeld ipv 1 op 9.

...ik ga haar wel missen ;w

[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 04-05-2012 23:20 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
rlkz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:20:
Goed... #alfaloos

Wat heb je ervoor terug?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

rlkz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:20:
Goed... #alfaloos

Ai, gecondoleerd, ik vond dat een hele mooie uitvoering van de 156.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Harry schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 07:53:
[...]

Wat heb je ervoor terug?
Een up ;)

Reed verweg het beste v/d kleintjes
c0ne schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:43:
[...]

Ai, gecondoleerd, ik vond dat een hele mooie uitvoering van de 156.
Dank ;(

Vandaag nog even naar Spettacolo Sportivo 2012 geweest, wederom een bevestiging dat ik het ga missen.
Maar goed, nu 150km gereden en het ding geeft nog steeds aan dat de tank vol zit :o

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 19:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

rlkz schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:54:
[...]

Een up ;)

Reed verweg het beste v/d kleintjes
Welke uitvoering heb je gekocht? Gefeliciteerd iig! De brandstofprijs gaat alleen maar stijgen, dus wat dat betreft geen verkeerde keuze :) Het merk mist wel de emotie die Alfa wel heeft, maar ik houd het ook al weer 3 jaar bij het merk uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ik was 't merk na een jaar zat...

Ik weet niet hoe het bij de Golf geregeld is, maar bij de Passat loopt alles over die verrekte canbus...
En met mijn maandagmorgen combinatie voor auto's, hoe vaak als dat ding niet uitgelezen en gereset is 't afgelopen jaar.

Moet 't de Outlander nageven... ben nu 2.000km verder en heb nog geen probleem of foutmelding voorbij zien komen... nieuwe ervaring...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Het wordt weer tijd voor wat Alfa foto's. :P
156 is nog steeds te koop trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-n9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
Nog mensen naar Assen geweest vandaag?

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nette bella hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The fuck dubbel :X

[ Voor 63% gewijzigd door Joopieboy op 06-05-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 19:30

mambo No5

Bad Apple?

Specht schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:53:
156 is nog steeds te koop trouwens.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice, crémelederen interieur staat altijd goed imho. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Specht schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:53:
..
Ekte Ekte Alfa foto's!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OJYDfCU3SO6EzAzUkgtqGZUE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AMgKPJlnbuHE6JWJ00ijYW8D/full.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door c0ne op 06-05-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ArnoAG schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:36:
Nog mensen naar Assen geweest vandaag?
Jup, ben zaterdagmorgen even heen geweest. Even bij gekletst met een aantal mensen, was wel weer even leuk.

Blijft wat dat betreft toch echt wel 'mijn merk'. Heb me weer heerlijk lopen vergapen aan allerlei bijzondere AR's.
Zoonlief (net 6) heeft de klap van de molen ook meegekregen geloof ik.

Zouden we weggaan van huis, rent hij nog even naar binnen. Komt terug met een model van de 156 GTA. Die moest mee. :) (papa heeft immers geen AR meer en zonder AR daar aankomen, dat kon niet).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Ik hou marktplaats nu een paar dagen in de gaten. Wat me opvalt bij die alfas is dat ze vaak veel van eigenaar switchen meesten hebben 5-6! vorige eigenaren. Ik ontwijk zulke auto's altijd omdat dat vaak duid op achterstallig onderhoud maar ik kom er zelden een tegen met minder dan 3 vorige bezitters.

Is het trouwens nog een optie om naar een alfa op gas te kijken of zijn die minder betrouwbaar dan de diesels?

Voor de duidelijkheid ik kijk bij 147's

[ Voor 20% gewijzigd door haakjesluiten op 07-05-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Klopt idd wel.
Veel exemplaren wisselen nogal is van eigenaar.... op moment dat er dan iets aan "duur" onderhoud aankomt, of als er iets kapot is gegaan en vervangen is, dan worden ze vaak verkocht.

Exemplaren met weinig eigenaren (of van 1e eigenaar) zijn schaars, maar zeker wel te vinden.
Ik zie regelmatig zulke exemplaren opduiken die bij dealers of alfaspecialisten terecht komen na bijv. inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Crazyanz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:25:
Ik hou marktplaats nu een paar dagen in de gaten. Wat me opvalt bij die alfas is dat ze vaak veel van eigenaar switchen meesten hebben 5-6! vorige eigenaren. Ik ontwijk zulke auto's altijd omdat dat vaak duid op achterstallig onderhoud maar ik kom er zelden een tegen met minder dan 3 vorige bezitters.

Is het trouwens nog een optie om naar een alfa op gas te kijken of zijn die minder betrouwbaar dan de diesels?

Voor de duidelijkheid ik kijk bij 147's
Houd je ook de alfa-fora en de 147 club in de gaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Afgelopen donderdag de 156 verkocht. Zaterdag een vervanger gekocht. Een GT JTD met:

• Creme leder
• Bose
• Park control
• Etc...

Afbeeldingslocatie: http://www.van-dalfsen.com/alfagt.jpg

Gisteren naar Assen geweest. Relatief weinig bekenden gezien en gesproken. Ook het weer en de datum zijn niet in het voordeel van het SSAR en daarom vind ik het dit jaar niet zo geslaagd.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Specht schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:13:
Klopt idd wel.
Veel exemplaren wisselen nogal is van eigenaar.... op moment dat er dan iets aan "duur" onderhoud aankomt, of als er iets kapot is gegaan en vervangen is, dan worden ze vaak verkocht.

Exemplaren met weinig eigenaren (of van 1e eigenaar) zijn schaars, maar zeker wel te vinden.
Ik zie regelmatig zulke exemplaren opduiken die bij dealers of alfaspecialisten terecht komen na bijv. inruil.
2 vorige eigenaren hier.... *O*

@emphy: Mooie bella! Al vond ik hem wat krap zitten :) Veel plezier er mee in ieder geval.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ephy, geweldige wagen! Ik heb de selespeed variant met rode lederen bekleding...zal de vrouw es vragen wat mooie foto's te maken:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Oeh wat gaaf zo'n GT! Ook zwart met licht interieur, lekker!

Heb vorige week deze aux-in stekker gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://brain.pan.e-merchant.com/1/8/46340381/l_46340381.jpg
http://www.pixmania.nl/nl...abel-aux-jack-3-5-mm.html

Ik dacht dus deze kabels tegen te komen in m'n radio:
Afbeeldingslocatie: http://www.wilecoyote.it/english/images/Autoradio_1.jpg
Zie ook deze website: http://www.wilecoyote.it/english/installazione.htm

Ik kom echter dit tegen achterin m'n radio.
Kan ik dat ding op dezelfde plek pluggen, of doet 'ie het zeker niet. Nu kan ik 'm nog annuleren ;)
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/81c215fd.jpg

Vandaag ongelukje met blusser die uit bevestiging viel.
(ja ik weet het, poederblusser is niet optimaal voor elektronica)
https://fbcdn-sphotos-a.a...20102975_2082772011_o.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 07-05-2012 21:23 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 118 Laatste