Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

ephymerous schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:34:
[...]

Heb je 'm onder de stoel wel door gesoldeert? Anders blijf je resetten ;) Hoe bevalt de 156 verder?
Nee nog niets doorgesoldeert. Eerst maar is kijken wat ie doet als ik de melding reset. :P

Mwa 156 bevalt aardig en doet wat ie moet doen, namelijk door de pekel ploegen, ding stuurt goed en motorisch loopt ie prima, maar ik vind hem vooral te comfortabel eigenlijk, wat dat betreft rijd een standaard 155 met sportpakket veel beter imho. ;)
En verder zitten er nog wel wat kleine dingetjes aan die ik wil verbeteren. Zit ergens een rammeltje in dashboard, en 1 deurvak aan binnenzijde doet moeilijk (past niet lekker).
Verder ruik ik nog steeds een benzine luchtje, dus binnenkort wederom de hele achterbank er keer uit om benzinepomp nog is te checken en proberen met grondige schoonmaak beurt die benzinelucht definitief kwijt te raken.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 19:10
Ebayzo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:06:
Zo, APK is weer een jaartje verder met mijn 156 :)

Wel 800 euro lichter i.v.m. opknapbeurtje achterremmen, 4 nieuwe bandjes, nieuwe draagarmen voor incl. fusee kogels en wat ander klein spul. Maar draagarmen en bandjes stonden toch al op het verlanglijstje dus ik mag niet klagen.
Bizar, dat is bijna dezelfde rekening die en hetzelfde bedrag wat ik kreeg voor mijn 156 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33
Hoi,

Ik lees al een tijd mee in dit topic, maar nooit iets kunnen toevoegen omdat mijn auto kennis (nog) niet zo groot is. Ik heb sinds november een 145 1.8 die ik vandaag voor een apk heb gebracht. Helaas is deze afgekeurd op onderandere de hoeveelheid roest op de achter schijven. Zie foto's

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2i0q64o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/23wmmvd.jpg

Toen ik de auto gekocht heb zouden de achter schijven er net een paar maanden onder zitten. De roest zoals de nu te zien is op de foto was toen misschien net zo erg, misschien iets minder maar niet veel minder. Bij het APK station hebben ze aangeraden om de schijven of af te draaien of nieuwe te monteren. Maar lost dit het probleem wel op omdat de schijven nog zo goed als nieuw zijn. En wat zou de oorzaak kunnen zijn van de roest vorming. Met een paar flinke noodstops is het roest er niet af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

* Alfisti heeft ook last van de roestekever :(

Stomme beestje heeft een gaatje in mijn middendemper gevreten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
Alfisti, als je er niet op wil reageren prima, maar waarom ben je "Gebanned" van het 166 forum?

Mag ook via DM hoor.

@xantus: Ik moet zeggen dat ik ze erger heb gezien....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
Ik heb net nog even de binnenkant van de schijven bekeken. Hier is de roest ongeveer hetzelfde alleen de wel meer verspreid over de hele schijf. De lichte streep heeft daar meer roest lijnen door lopen. Zou dit kunnen komen doordat de schijven wel vervangen zijn, maar de blokken niet waardoor ze niet overal contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

welke randdebiel heeft wel de schijven vervangen maar niet de blokken? 8)7

druk er een setje nieuwe blokken op en rij ze ff in door een paar keer flink te remmen van hoge snelheid, dan slijten ze vrij snel in als de schijf al groeven heeft.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

flippy.nl schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:22:
welke randdebiel heeft wel de schijven vervangen maar niet de blokken? 8)7

druk er een setje nieuwe blokken op en rij ze ff in door een paar keer flink te remmen van hoge snelheid, dan slijten ze vrij snel in als de schijf al groeven heeft.
Precies mijn gedachte.. wel nieuwe schijven maar geen blokken = fail. :)
Maar ik zou er nu gewoon ook nieuwe schijven + blokken opzetten, achterzijde kost toch niet veel en dan weet je zeker dat het goed zit en weer hele tijd mee kan.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
Ik weet niet zeker of er geen nieuwe blokken op gezet zijn. Wat ik alleen nu zie is dat de blokken voor minsten twee keer zo dik zijn als achter. Naar schatting denk ik dat ze achter tussen de 1cm en 0.5cm zijn. Aangezien de schijven achter er nu 5000~6000km onder zitten en de schijven + blokken voor in ieder geval veel langer denk ik dat de schijven wel vervangen zijn, aangezien hier maar een klein opstaand randje op zit (1~2mm) in vergelijking met de schijven voor, en de blokken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

de achterremmen doen maar heel weinig, maar als je al bijna 2mm groef erin hebt zitten zijn die zoizo al versleten en moeten vervangen worden.

gewoon alles nieuw dus, schijven en blokken.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
Ik heb het even opgemeten om zeker te zijn. de groef is 0.3~0.4mm dus is minder dan geschat, maar dit is aan de binnen. Aan de buitenkant van het remvalk waar het roest zit is geen rand te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

KillaZ schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:23:
Alfisti, als je er niet op wil reageren prima, maar waarom ben je "Gebanned" van het 166 forum?

Mag ook via DM hoor.
Uhmm......166 forum? Daar ben ik nog nooit geweest zelfs.
Ik vrees dat dat iemand anders geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:35
Harry schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:31:
Ik weet dat Buttje werkt met de kabel van SanderQV. Die heeft een microswitch die voor de airbagcomputer omgezet moet worden). Ik weet niet of dit met FES ook nog nodig is overigens.

Voor zover ik weet gebruikt de airbagcomputer een fysiek andere poort op de iso-stekker.
Ik ben er nog niet aan geweest maar kon volgens mij alles uitlezen. Ik kon kiezen uit de 156 1.8 16v of 156 '02 1.8 16v .. die laatste heeft zelfs meer opties om uit te lezen.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

jick schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:39:
[...]

Bizar, dat is bijna dezelfde rekening die en hetzelfde bedrag wat ik kreeg voor mijn 156 :)
Haha, ach, bandjes moeten sowieso natuurlijk een keer en de draagarmen vervangen is volgens mij ook geen vreemd onderhoud ;)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfisti schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:53:
[...]

Uhmm......166 forum? Daar ben ik nog nooit geweest zelfs.
Ik vrees dat dat iemand anders geweest is.
Er was inderdaad een Alfisti op het 166 forum, absoluut een topkerel, door wat kinderachtigheden binnen de club allemaal in t honderd gelopen.

Ik denk dattie t over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Tsjah, wat wisselingen van de wacht hebben 't forum geen goed gedaan geloof ik...

In dat opzicht heb ik dan weer geen spijt dat ik de 166 verkocht heb. Heb zelf destijds met 't 164 forum/register trouwens ook de nodige fouten gemaakt. Heb bijgeleerd. Bemoei me er niet meer mee :P

Houd me in dat opzicht overigens helemaal niet meer bezig met enig club gebeuren.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

ing._Buttje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:05:
[...]

Ik ben er nog niet aan geweest maar kon volgens mij alles uitlezen. Ik kon kiezen uit de 156 1.8 16v of 156 '02 1.8 16v .. die laatste heeft zelfs meer opties om uit te lezen.
Nou toenstraks nog getest met FES en Alfaobd, beide programma's vinden geen airbag ecu.
Dus ik weet ook niet wat er precies voor airbag ecu inzit. Bouwjaar is 1998, dus dan zou het volgens mij altijd een Allied my97 airbag moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:41

JaQ

Precies waarom ik geen lid ben van de 166 club en het 166 register ook van een afstandje gade sla.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:47:
[...]

Er was inderdaad een Alfisti op het 166 forum, absoluut een topkerel, door wat kinderachtigheden binnen de club allemaal in t honderd gelopen.

Ik denk dattie t over heeft.
Inderdaad, maar dat is dus niet de alfisti op GOT.
Zonde, want van de items die hij postte wist hij behoorlijk wat van de 166!

Gelukkig heb ik zowel GOT als de 166 club :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@JaQ Gerben (Alfamaf) is geen gek figuur (166 register trekker). Die heeft vaak wel snel door wat goed en fout is. Ik ken hem al heel wat jaren. Die kijkt vaak eerst de kat wel uit de boom en handelt daarna wel als het echt nodig is.

@Killaz Alfisti = Hans toch?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

KillaZ schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:42:
[...]

Inderdaad, maar dat is dus niet de alfisti op GOT.
Zonde, want van de items die hij postte wist hij behoorlijk wat van de 166!

Gelukkig heb ik zowel GOT als de 166 club :)
Ah juistem :) Maar nee, ik heb geen 166 en de kans dat ik die ooit ook koop is erg klein ( te groot ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege verandering in inkomsten zodirect mijn 156 2,4JTD inruilen op een 166 3.0 V6 Super. Jeuj, eindelijk mn 3.0v6 166 terug onder de kont :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:54:
@JaQ Gerben (Alfamaf) is geen gek figuur (166 register trekker). Die heeft vaak wel snel door wat goed en fout is. Ik ken hem al heel wat jaren. Die kijkt vaak eerst de kat wel uit de boom en handelt daarna wel als het echt nodig is.

@Killaz Alfisti = Hans toch?
Alfisti op t 166 forum is/was niet hans nee. Maar inderdaad ook toendertijd afstand genomen van de 166club. Het verzamelen van enthousiastelingen is leuk, maar je moet er geen "geloof" van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
"Geloof" ?

Het klinkt als een sekte :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 06:41

JaQ

KillaZ schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:05:
"Geloof" ?

Het klinkt als een sekte :X
Nu je een 166 hebt hoor je er ook bij })

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Kak! Leiding bij koppelingscilinder is lek... dus de 156 verliest remvloeistof. :|
Morgen natuurlijk geen tijd voor om te repareren dus dan maar een flesje remvloeistof in de kofferbak... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Specht schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:37:
Kak! Leiding bij koppelingscilinder is lek... dus de 156 verliest remvloeistof. :|
Morgen natuurlijk geen tijd voor om te repareren dus dan maar een flesje remvloeistof in de kofferbak... :')
Ha, die van mij is net gefixxed. Ik moest de laatste dagen elke 2 dagen bijvullen :X Voor een V6 of JTD heb ik het slangetje nog nieuw liggen, verkeerd besteld bij Tuynder.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de ritjes van Maastricht-Rotterdam en retour hebben bij elkaar slechts 11uur geduurt gisteren ;(

Met dank aan de heerlijke sneeuw en temperaturen die t strooizout niet meer deden werken. Heeft wel wat leuke glijpartijtjes opgeleverd, gelukkig in een stuk thuis gekomen.

De 166 was boven verwachting; ze is werkelijk in smetteloze (uiterlijke) staat. Uiteraard wel hier en daar t kleine electronische probleempje om wat mee te spelen, maar that's part of the love zullen we maar zeggen. O+

Ze staat hier in ieder geval prachtig te wezen, zal later vandaag nog wat foto's toevoegen!

EDIT: Hierbij de beloofde foto's!

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V7FB6ZMN-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q4KA4CCU-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KFH4HHDM-D.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Nette auto! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog volledig in originele staat, volledig in Super uitvoering(elec+verwarmde stoelen, 6cd wisselaar, super-velgen, navi), geen enkele schade/kras/deuk te vinden. Ben er erg tevreden mee. Iets minder tevreden ben ik met een van de vorige eigenaren, welke het grijslederen interieur verwisseld heeft voor een stoffen interieur....

Achja, dan heb je er tenminste ook nog een projectje aan he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
No offence, maar waarom zou je leder vervangen voor stof?

WTF, mits dat leder in goede staat is, zou ik dat echt nooit doen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Leer glijd meer.... En stof is minder temperatuur gevoelig :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

En leer levert geld op.... dus leer los verkopen, goedkoop setje stof scoren en auto inruilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Bertus schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:43:
Leer glijd meer.... En stof is minder temperatuur gevoelig :)
Jup, d8 het al, maar kan er nu over meepraten :)

Onze beagle (=hond) gaat geregeld mee op de achterbank, maar het kleed bleef niet liggen .. ze gleed alle kanten op. Heb er nu anti-slip spul onder gelegd, nu is het klaar :)
Maar ook als je wat sportief aan het sturen bent, je bent je net wat meer aan het verhouden om op je plek te blijven .. en met deze kou duurt het even voor je echt lekker warm op je stoel zit.

Ach wie leer wil hebben moet pijn lijden, nou? :z

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Duurt het even?

Als ik ga krabben: Auto starten en stoelverwarming aan, tegen de tijd dat die huge ramen ijsvrij zijn kan ik met een warme kont gaan zitten O+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:43:
No offence, maar waarom zou je leder vervangen voor stof?

WTF, mits dat leder in goede staat is, zou ik dat echt nooit doen.
Ik ook niet, mijn vriendin daarentegen....

Achja, setje leer kopen in de toekomst en eff inbouwen, kat in t bakkie. Die 3.0V6 is wel weer heerlijk, ook al had de 2,4JTD ook geen tekort aan power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
KillaZ schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:33:
Duurt het even?

Als ik ga krabben: Auto starten en stoelverwarming aan ..
wheu 8)7

maargoed, de mijne staat dan wel weer binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Had mijn 166 ook Buttje ... bestuurders en passagiersstoel :) mis 't nu nog :)

@alexbrz; G3 of G2 navi?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:17:
Had mijn 166 ook Buttje ... bestuurders en passagiersstoel :) mis 't nu nog :)

@alexbrz; G3 of G2 navi?
Origineel G2, maar kwam er vanmiddag na het branden van het nieuwste G2 cdtje achter dat een van de vorige eigenaren deze voor een G3 gewisseld heeft. Kudo's aan die eigenaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
xpost vanaf het alfaforum :P

Ik rijd de laatste tijd wat meer vanwege mijn werk. Ben voor 2/3 dagen gedetacheerd naar een bedrijf in Veendam, dus een kleine 1000 km per maand extra. Heb er sinds half november al zo'n 6000 km op zitten :o.

Benzineverbruik: 1:11,2 gemiddeld
Olieverbruik: 1:6000 (toevallig gister mijn kannetje geleegd)

Het benzineverbruik valt wat tegen, maargoed, de pret die ik ervoor terugkrijg maakt het 100% goed :)

Daarnaast heb ik op 4 januari de auto laten chippen. Hij liep immers nog op 1.8 software. Deed het niet slecht, maargoed om het toch even knap te krijgen gelijk de Squadra software erin en een verse LMM. De oude deed nog maar 360 kg lucht meten, tov 408 voor een nieuwe. Moet de slang van LMM naar gasklep nog wel vervangen bedenk ik me net.

Verder een setje matten besteld voor de auto bij Alfisti. Bevallen erg goed en het rode randje staat erg hip :).

Verder rijd de auto gewoon super. Motor is sterk en lekker bij de les... Top!

Wensen:
-Huidige 17" velgen ruilen voor een setje Selespeeds of Sportpakketvelgen in 16"
-Setje bilstein B6 of B8 met een Eibach ProKit
-Verse draagarmen aan de bovenkant voor. Huidige piepen wat met deze kou.
-Wat meer inlaatgeluid. Ander inlegfilter? V6 Mod? Open lucht filter?
-Mooi einddempertje

Even wat foto's van gister (Wel vies, maargoed)

Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/420243_376767042339002_100000171296652_1659885_1141822853_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/403662_376767145672325_100000171296652_1659889_1457712303_n.jpg

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi kleurtje, zie je ook niet veel!

Die velgen vervangen zou inderdaad niet verkeerd zijn, het "sjonnie" gehalte van deze is wel wat hoog naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Bertus schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:55:
xpost vanaf het alfaforum :P
....
Wensen:
-Huidige 17" velgen ruilen voor een setje Selespeeds of Sportpakketvelgen in 16"
-Setje bilstein B6 of B8 met een Eibach ProKit
-Verse draagarmen aan de bovenkant voor. Huidige piepen wat met deze kou.
-Wat meer inlaatgeluid. Ander inlegfilter? V6 Mod? Open lucht filter?
-Mooi einddempertje
...
Rijd toch lekker he, ik heb met mijn 2.0TS nu 5K gereden maar 't rijd nog heerlijk. Benzineverbruik heb ik niet gemeten (ik wil het gewoon niet weten, kan me er alleen maar aan irriteren ;) ) maar dat is voor prive- en pleziergebruik ook niet zo nodig.
Mijn draagarmen piepen ook, ik heb zelf eigenlijk best wel wat interesse in de actie van Goofy op het 156club-forum. 200 euro voor de hele voorkant, inc. montage.

Verder al flink onderhoud gehad, eigenlijk meer als ik gehoopt had.
- voorste uitlaatdeel lek op het flexibel stuk
- Abs Sensor rv vervangen
- Slangetje naar de koppelingscilinder lek

Door het laatste euvel ging schakelen lastig, mijn vader heeft het wat "geforceerd" met het naar de garage brengen waardoor ik nu aardig wat speling op de pook heb. Dat moet te verhelpen zijn met een busje van een paar euro, dus binnenkort maar eens kijken of ik dat ook gefikst krijg.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:28:
Mooi kleurtje, zie je ook niet veel!

Die velgen vervangen zou inderdaad niet verkeerd zijn, het "sjonnie" gehalte van deze is wel wat hoog naar mijn smaak.
Eensch. Spaken zijn opzich niet verkeerd op de 156... maar deze wel naar mijn smaak. Mocht iemand interesse hebben: Roep maar :)

En @c0ne: De middelste / onderste armen zijn al vervangen vorig jaar, alleen de bovenste hoeven :)

Schakelen gaat opzich prima, alleen vind ik de bak wat moeilijk schakelen met deze kou. Ook 3-4 met hogere toeren lijkt ie zichzelf 'uit' de 3 te duwen... heel apart gevoel.

Misschien wel een revi-bak eronder als ik een keer de koppeling laat doen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bertus op 05-02-2012 13:03 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zo vandaag de lekkage aan koppelingsleiding gefixed. Toch wel handig zo'n 156 sloper waar allemaal bruikbaar spul opzit. :P

Inmiddels met uitlezen gemerkt dat de lambdasonde aan vervanging toe is, en guess what die heb ik ook nog eentje liggen. :+
Net als paar goede deurvangers en setje remschijven en blokken die er tzt nog keertje opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:51:
Origineel G2, maar kwam er vanmiddag na het branden van het nieuwste G2 cdtje achter dat een van de vorige eigenaren deze voor een G3 gewisseld heeft. Kudo's aan die eigenaar _/-\o_
Ik weet dat er origineel G2 in :) vandaar de vraag. :)
Schijnt dat je er ook navi software van ik geloof opel in kan doen. Even op 't forum van de 166club zoeken.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:42:
[...]

Ik weet dat er origineel G2 in :) vandaar de vraag. :)
Schijnt dat je er ook navi software van ik geloof opel in kan doen. Even op 't forum van de 166club zoeken.
Klopt. 2010 is helaas wel de meest recente werkende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Zal ik? :X
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/alfa-romeo/156/alfa-romeo-156-sedan-benzine-grijs-006--27191725-Medium.jpg

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik val niet in herhaling O-)

Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/alfa_romeo_156_sportwagon_2_4_jtd_beige_leer_94746971763199472.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/alfa_romeo_156_sportwagon_1_8_twin_spark_16v_edizione_limitata_94920523150818812.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.niot.net/niot_570/alfa%20romeo%20156%20gta%20sportwagon%20niot.net%20%288%29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.designercars.net/biler/AlfaRomeo-156Sportwagon-71047.jpg

shit .. toch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:36

pinda powerrr

Slow down...

Jouw knoppen van verwarming e.d. zien er wel héél anders uit als bij mij. Ik neem aan dat dit geen dual-zone airco is?

En om je vraag te beantwoorden: Katy Perry.....ik zou d'r doen 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ing._Buttje schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:13:
ik val niet in herhaling O-)

--- serie foto's ff weggehaald ---

shit .. toch :X
Ja, jouw schuld :P

Is een 2003 ph3 (nieuwe neus dus ook) 156 1.8TS progression, 127k op de teller waar dan eventueel gas ingebouwd moet gaan worden.

Eén van de kanshebbers.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
Die afschuwelijke carkit eruit halen? Ja, doen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dat is wel een koelkast idd :X
Harry schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:25:

Ja, jouw schuld :P

Is een 2003 ph3 (nieuwe neus dus ook) 156 1.8TS progression, 127k op de teller waar dan eventueel gas ingebouwd moet gaan worden.

Eén van de kanshebbers.
Eén groot voordeel ... je weet wat er allemaal mee kan komen :')

maar hij rijdt nog steeds :)

[ Voor 97% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-02-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
__1337__ nee man, 6310 d'r in. Nooit meer zo'n goede telefoon gehad als dat ding.

We zullen wel zien, heb nog wel wat meer auto's die ik wil bekijken. (niet AR's).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start vanochtend de 166, absoluut niets aan de hand. Even de vriendin naar school gebracht, parkeren om even de navi in te stellen om iets op te halen in de buurt, sta max 5min stil met lichten aan maar motor uit, accu leeg 8)7

Maar meteen een nieuwe erin gegooid. De vorige eigenaar had gelukkig netjes de codekaarten bijgeleverd zodat de navi en ICS meteen weer werkend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lol, jij hebt even eeen 100AH accu liggen?

Of heb je gewoon een nieuwe gekocht?

Mijn 74Ah houdt het verbazingwekkend genoeg nog prima in deze temperaturen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:09:
Lol, jij hebt even eeen 100AH accu liggen?

Of heb je gewoon een nieuwe gekocht?

Mijn 74Ah houdt het verbazingwekkend genoeg nog prima in deze temperaturen.
70Ah, ik heb de 3.0 V6. 100Ah ligt alleen in de 2,4JTD. Gekocht overigens, heb er helaas geen voorraadje van in de schuur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

UPDATE: Na ongeveer 2 weken heb ik mijn alfa terug.Conclusie was; Nokkenas mol, verder gelukkig geen enkele schade. Er zit een nieuwe krukas in, voor de zekerheid is alles gechecked, de motor gespoeld (met olie begrijp ik hieruit) en er is nieuwe olie en filter ingegaan.

Al dat voor een vriendenprijsje van 800 euro. En ik heb er een mooi muurornament bij (de kapotte nokkenas :P )

Heerlijk weer rondrijden met winterbanden en tractioncontrole itt alleen abs.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:49:
[...]

70Ah, ik heb de 3.0 V6. 100Ah ligt alleen in de 2,4JTD. Gekocht overigens, heb er helaas geen voorraadje van in de schuur 8)7
Ah duidelijk :)

Veel zaken (zoals Brezan) geven 74Ah aan bij het kenteken van de JTD, vreemd, want mijn Elearn zegt dat het gewoon 100Ah is.

Morgen naar Gorinchem voor een uitlijn sessie bij Angelo's *O*

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 01-10 05:11

Twhomp

Stayin' Alive

Zo, en toen waren er nog maar 2 155-bezitters in dit topic: mijn 155 gaat naar de eeuwige jachtvelden.

Dus Ephymerous en Specht, hou ze mooi ;)

Mochten er nog liefhebbers zijn voor koplamp-DTM-plaatjes (gemonteerd), ongeverfde spoiler (nieuw, los), skirts (los), een DTM-wisser (gemonteerd), esparco stabilisatiestang (gemonteerd), kachelmotor (nieuw, los) of deze velgen (los, hebben wel TLC nodig), dan kunnen die voor heel weinig/symbolisch bedrag opgehaald worden in Rijswijk (ZH) (stuur me een DM). Maandag bel ik de sloop om een afspraak te maken, dus wees er snel mee ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Wat is 't probleem met de 155 dan?

Blijft toch ook een mooi model.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Harry schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:43:
Wat is 't probleem met de 155 dan?

Blijft toch ook een mooi model.
Tsja, beetje genant verhaal: 2 jaar geleden in januari werkend/rijdend in mijn garage gezet en geschorst, omdat ik een baan kreeg met leaseauto. Nu wil ie niet meer starten en wil ik geen kosten maken om de wagen door de APK te krijgen.

Ik wil hem ook voor een vriendenprijsje (250 euro? Ik krijg 200 van de sloper) in zijn geheel verkopen, geen probleem. Alleen moet je dan wel met een autoambulance komen. Technisch perfect weggezet, waarschijnlijk nieuwe accu nodig. Voor de liefhebber is het een mooi projectje :Y

edit:
Verdere inquiries mogen via DM, want dit is geen tekoop-topic en eigenlijk heb ik het al genoeg vervuild zo :+

edit2:
@rlkz:
Tsja, in onderdelen verkopen levert misschien meer op, maar het is ook meer werk. En ik ben niet zo'n fan van 'geleur': elke keer weer iemand aan de deur voor iets, nee, dat is niet iets voor mij. Misschien, als ie naar de sloop gaat, haal ik wat specieke dingen er af die geen ruimte innemen (Alessio velgen, DTM-wisser, koplamplaten, esparco stabstang). Wie weet...

[ Voor 33% gewijzigd door Twhomp op 10-02-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Jammer v/d 155, kun je hem niet in onderdelen verkopen? levert je waarschijnlijk veel meer op.

Ik ben een probleem rijker..dynamo gaar ;(
rlkz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:06:
Week geleden nog last gehad van een vaag ?massa? probleem. Tijdens het remmen of het gebruik van de knipperlichten gingen mijn lampen dimmen. Tevens een leuke fluittoon bij het acceleren. Motor uit en opnieuw starten en het probleem is weg...
Garage heeft erook al naar gekeken, niks gevonden.

Leuk z'n onverklaarbaar probleem...althans, het is 3x voorgekomen tot nu toe, nog niet weer gehad tot op heden.
Garage dacht aan een massa probleem, dus ik rij weg na een afspraak te hebben gemaakt. Plots probleem weer aanwezig! gelijk terug gereden, zonder motor opnieuw te starten. Monteur erbij, alle mogelijke massa punten in auto gehad..99,9% kans dat het dus toch de spanningsregelaar is in de dynamo...zucht
Auto's :O

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Zal de misses eens aan kijken als die weer thuis is... accu, wat sapjes... moet toch wat mee te doen zijn.
(nu nog een excuus vinden om een 155 aan te schaffen... (leeftijd is issue, hebben al een 155 gehad, model is dus niet zo'n probleem :+ ))

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Twhomp schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:29:
Zo, en toen waren er nog maar 2 155-bezitters in dit topic: mijn 155 gaat naar de eeuwige jachtvelden.

Dus Ephymerous en Specht, hou ze mooi ;)

Mochten er nog liefhebbers zijn voor koplamp-DTM-plaatjes (gemonteerd), ongeverfde spoiler (nieuw, los), skirts (los), een DTM-wisser (gemonteerd), esparco stabilisatiestang (gemonteerd), kachelmotor (nieuw, los) of deze velgen (los, hebben wel TLC nodig), dan kunnen die voor heel weinig/symbolisch bedrag opgehaald worden in Rijswijk (ZH) (stuur me een DM). Maandag bel ik de sloop om een afspraak te maken, dus wees er snel mee ;)
Jammer man.
Hoeveel km heeft je 155 gelopen? En welke plaats staat ie? Een goed 2.0 blokje met niet al te veel km's vind ik op zich wel interessant. Meh... Den Haag is me te ver weg.

Volgens mij heeft Ephy ook geen 155 meer, dus dat maakt me dan de enige? :o

[ Voor 8% gewijzigd door Specht op 10-02-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ephy ook niet meer? Toe maar, je hebt een unieke wagen!

Blok/auto heeft 2329542 km gelopen. Op 224867 km distributieriem + rollen vervangen. Ze heeft ook een verse radiator en een 3rd partij nieuwe waterpomp (dus met metalen schoepen i.p.v. de OEM plastic schoepen die te snel slijten). Sportveren, Koni-geel en een onlangs vervangen uitlaatsysteem (2 jaar oud). Ophangarmen voor zijn al vervangen inclusief alle bushings. Versnellingsbak nog helemaal smooth. Verder altijd netjes warm gereden. De enige technische schade was een gescheurde carterpan (vorige eigenaar, kom je dan tegen bij het schoonmaken van het blok), dat is profi gefixt, waarbij de beugel op de carterpan die om de uitlaat zat achterwege is gebleven (imho een designfout). Ik heb kosten noch moeite bespaart toen ik er nog in reed, hij is altijd (zwart en wit ;)) in onderhoud geweest bij http://www.autoromeo.nl/ (goeie tent trouwens). Die verklaarde me altijd voor gek 8)7 Het enige wat minder aan de wagen is, is dat de lak op 2 plaatsen niet mooi meer is en 16 jaar aan winkelwagendeuken. Beetje TLC en een respray en je hebt een topper.

edit:
Hmm, reageren, ondertussen naar de KM-stand kijken en dan pas posten, dan loop je blijkbaar achter ;) Ik zie net je edit over dat het je te ver is.

[ Voor 6% gewijzigd door Twhomp op 10-02-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ja eigenlijk is het ook te ver..... maar op zich vind ik de specs wel interessant.
Het gaat mij sowieso dit weekend nooit lukken om wat te regelen... Weet je zeker dat het alleen de accu is?
Als je die zou kunnen opladen oid en de 155 rijd dan gewoon, dan wil ik er over na gaan denken om ergens komende week een keer naar Den haag te treinen en hem voor 250 mee te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Nog steeds geen nieuwe camera, wel een nieuwe telefoon. Dus kan ik eindelijk een eigen foto'tje van de GreenMachine laten zien. Misschien kan ook de OP worden aangepast? Daar staat nog steeds een 146 achter mijn naam :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E2fFuiYVFO5h6DgFPDLAL9xi/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@Specht, ik zou uit de buurt van Groningen moeten komen, dus wat afstand betreft :)
@c0ne mag ik de specs nog even? Dan zal ik 't voor je aanpassen.

Heb de TS op een paar puntjes al even aangepast. Zal binnenkort de rest van het topic nog even doorworstelen om te zien wat ik ( of rlkz ) nog meer gemist hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Harry op 12-02-2012 16:48 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Mij! :P

Inmiddels ook Alfa rijder ;)

Alfa 156 2.0 Twinspark

Je kunt deze foto wel gebruiken :) Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/390965_332108653471421_100000168661259_1561798_281263598_n.jpg

Ik heb trouwens de 17" ers geruild tegen een setje sportpakketvelgen.

Nu heb ik trouwens nog een setje 205/45/R16 Pzero Nero's liggen, alleen de maat voor die sportpakketters is 205/55... Iemand ervaring met 205/45 op deze velgen?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Idem, alleen nog een fatsoenlijke foto trekken als het wat beter weer is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Harry schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:41:
@Specht, ik zou uit de buurt van Groningen moeten komen, dus wat afstand betreft :)
@c0ne mag ik de specs nog even? Dan zal ik 't voor je aanpassen.

Heb de TS op een paar puntjes al even aangepast. Zal binnenkort de rest van het topic nog even doorworstelen om te zien wat ik ( of rlkz ) nog meer gemist hebben.
2.0TS uit '98, in '99 geimporteerd door een Oostenrijker.
Sportpakket en compleet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Het begint: Cruisecontrol dood :D :o

Snel even gechecked op kachelradiator smurrie, maar dat was nog helemaal droog. Alvast een doek er op gepropt, dat alvast gedaan.

Nu checken waar die cruisecontrol vandaan komt....
- Draadbreuk?
- Hendel stuk?
- Relais o.i.d. stuk?
- Weerstand o.i.d. stuk?

Zaterdag een vrije dag, dus dat wordt lekker klussen, moet draadbreuk achterin ook even fixen.

edit: Zal wel draadbreuk zijn..... -O-

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 13-02-2012 08:48 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 08:35:
Het begint: Cruisecontrol dood :D :o

Snel even gechecked op kachelradiator smurrie, maar dat was nog helemaal droog. Alvast een doek er op gepropt, dat alvast gedaan.

Nu checken waar die cruisecontrol vandaan komt....
- Draadbreuk?
- Hendel stuk?
- Relais o.i.d. stuk?
- Weerstand o.i.d. stuk?

Zaterdag een vrije dag, dus dat wordt lekker klussen, moet draadbreuk achterin ook even fixen.

edit: Zal wel draadbreuk zijn..... -O-
Dat is een draadbreuk waar de hendel scharniert. Bekend probleem bij de 166.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik zag het inderdaad op het 166 forum.

Helaas bestaat er geen soldeer apparaat op 12v :o :+

Zaterdag even aan de slag.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
KillaZ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:19:

niet?
Bron: http://www.eleshop.nl/mini-soldeerbout-12v-p-77.html
Mini soldeerbout 12V

Afbeeldingslocatie: http://www.eleshop.nl/images/product_01-90266-a.jpg

Mini soldeerbout 12V € 4,00

Mini soldeerbout 12V

Microsoldeerbout voor onder andere modelbouw, case-modding of automotive.

Ideaal voor gebruik op plaatsen waar geen 230V voorhanden is. Werkt uitstekend op een (auto) accu of een 12V voeding.

Gewicht: ca. 20g (superlicht)
Opwarmtijd: ca. 25 sec.
Soldeertemperatuur: ca. 340°C
Verbruik: 8W/12V gelijkspanning
Lengte: ca. 130mm

Met aansluitkabel, maar zonder stekker. Je kunt er zelf bijvoorbeeld een 12V-autostekker of molexplug aanmaken.
:P

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-02-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:55
Specht schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 00:31:
Ja eigenlijk is het ook te ver..... maar op zich vind ik de specs wel interessant.
Het gaat mij sowieso dit weekend nooit lukken om wat te regelen... Weet je zeker dat het alleen de accu is?
Als je die zou kunnen opladen oid en de 155 rijd dan gewoon, dan wil ik er over na gaan denken om ergens komende week een keer naar Den haag te treinen en hem voor 250 mee te nemen. :)
dan niet de de A12 nemen op de terugweg, want zonder APK langs de trajectcontrole lijkt me niet slim
(uberhaupt zonder apk de weg op ook niet overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:19:

Afbeeldingslocatie: http://www.budgetland.nl/images/kabelhaspel-verlengsnoer-25mtr-735424.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Het was een grapje! :D :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

dj1981 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:55:
[...]

dan niet de de A12 nemen op de terugweg, want zonder APK langs de trajectcontrole lijkt me niet slim
(uberhaupt zonder apk de weg op ook niet overigens).
Van de site van het OM:
Hoe zit het met privacy en trajectcontrole?
Weggebruikers die zich aan de snelheidslimiet houden, hebben niets te vrezen: de computer bewaart alleen de opnames van voertuigen die te hard hebben gereden. De volgende stappen zijn precies hetzelfde als bij bijvoorbeeld flitspaalbekeuringen: de gegevens worden automatisch doorgestuurd en de kentekenhouder krijgt een bekeuring van het CJIB. De privacy is dus niet meer of minder in het geding dan bij andere snelheidscontroles.
Ik maak me er niet zo druk over... er rijden toch al enorm veel auto's met verlopen apk, verlopen verzekering en valse kentekenplaten rond, dat ene ritje van mij kan er ook wel bij, en uiteraard ga ik de auto wel verzekeren.
Dus ik kan bevestigen dat, als ik de auto aan de praat krijg, ik de 155 van Rinaldo overneem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Laten we het hopen, maar dat komt vast goed, ze is rijdend weggezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Plaatje van iemand anders, maar wel aanbetaald vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://i631.photobucket.com/albums/uu38/Mybella156/Xles.jpg

Originele koplampen met lenzen en xenon. 3 Maart ophalen! Jeuj!!!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
het ziet er vaag uit ... B)

benieuwd hoe het er in het echt uit ziet als ze op de auto zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Even foto's gezocht :)

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/1399/zeedijk155108.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/4378/zeedijk155106.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/6373/zeedijk155107.jpg

Bij mijne worden de angel eyes niet aangesloten... Dat is me te kinky. Grootlicht blijft ook origineel en er komt 5000k xenon in :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ziet er kek uit! :)
Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien.

Dynamo van mij is ook weer gefixed, nieuwe spanningsregelaar. Wel een rib armer, maar Alfa'tje is weer blij en ik dus ook :)

I browse with Vivaldi

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155-blauw1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/155-blauw2.jpg

Alfa 155 van Rinaldo heeft een verhuizing gemaakt van west naar zuid nederland. :P

Heeft na 2 jaar stilstand wel z'n laatste ritje gemaakt, aangezien de motor eruit gaat en verkocht wordt samen met voorbumper en zijscherm...
Aantal onderdelen zullen ook hun weg vinden naar mijn 155 en/of gaan op de plank als reserve. En mocht er nog interesse zijn in een rollende koets zonder motor dan gaat ie ook nog in geheel weg. Zo niet, dan gaat ie uit elkaar en weg als oud ijzer.

• Bertus
  • Niet online
Nieuwe velgjes:

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/407472_387073501308356_100000171296652_1687801_711147658_n.jpg

Wel effe wat plekkies bijwerken, maar geen rare schades... tevreden!

Heeft ook een computer!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Blijft toch raar mijn mooie Bella niet meer te hebben. Maar goed: er zitten zoveel nieuwe en goede onderdelen op, dat het leegplukken zeer de moeite waard is. Blij dat iemand daar interesse in had, alles in één keer in de shredder was toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nondeju. Gister viel mijn stuurbekrachtiging weg. Even stilgezet en vloeistof checken...leeg! Bijvullen en gaan dacht ik...tot het gelijk weer op de grond lag aan de bestuurderskant.

Iemand ervaring mee? (Alfa 156)

Auto staat een beetje lullig en wil hem eigenlijk bij mijn vaste garage hebben maar moet dan wel een stukje rijden. Is dit mogelijk of is de pomp eventueel (tijdelijk) uit te schakelen zodat deze niet kapot draait? Of toch maar even sleepkabel en spieren kweken? :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Lijkt mij verstandig om te slepen.
Maar als al je vloeistof eruit is dan heb je wel een serieuze lekkage, hoop voor je dat de pomp niet al schade heeft opgelopen... drooglopen kunnen ze slecht tegen.

Kan overigens wel zeggen dat ik nog een gebruikte pomp en de complete leidingen heb liggen voor een 156. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Specht schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:57:
Lijkt mij verstandig om te slepen.
Maar als al je vloeistof eruit is dan heb je wel een serieuze lekkage, hoop voor je dat de pomp niet al schade heeft opgelopen... drooglopen kunnen ze slecht tegen.

Kan overigens wel zeggen dat ik nog een gebruikte pomp en de complete leidingen heb liggen voor een 156. :P
I'll keep that in mind.

Volgens mijn vaste garage kon de pomp wel iets hebben. Maar ga inderdaad liever slepen. Er is nog weinig mee gereden. Paar bochtjes op het industrie terrein waarna ik er eindelijk achter was wat er speelde. En na welgeteld 2 bochten was hij initieel leeg, daarna binnen een seconde weer leeg na het bijvullen terwijl hij stationair draaide.

Serieuze lekkage geeft me trouwens wel hoop dat het alleen een slang / leiding is. Begreep dat een kapot stuurhuis voornamelijk "lekt".

[ Voor 8% gewijzigd door Ebayzo op 17-02-2012 13:03 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Ebayzo schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:38:
Nondeju. Gister viel mijn stuurbekrachtiging weg. Even stilgezet en vloeistof checken...leeg! Bijvullen en gaan dacht ik...tot het gelijk weer op de grond lag aan de bestuurderskant.

Iemand ervaring mee? (Alfa 156)

Auto staat een beetje lullig en wil hem eigenlijk bij mijn vaste garage hebben maar moet dan wel een stukje rijden. Is dit mogelijk of is de pomp eventueel (tijdelijk) uit te schakelen zodat deze niet kapot draait? Of toch maar even sleepkabel en spieren kweken? :D
retourleiding van je stuurhuis, is een klein Z vormig stukje rubber leiding. haal de klemmen eraf en druk nieuwe erop, probleem opgelost ;)

ik neem aan dat je gewoon een TS motor hebt: trek de multiriem eraf. (sleutel 15 op spanner zetten en verlengen, veer is veel te sterk)

zonder de multiriem werkt je dynamo ook niet! dus zorg dat je niet ver hoeft te rijden (30 km is mogelijk met volle accu in goede staat), echter mag je absoluut geen verbruikers gebruiken. dus geen aanjagers, radio, koplampen of knipperlichten. als accu minder word en je zet je knipperlicht aan kakt het voltage in en slaat je motor af.

ga NIET rijden zonder olie in het systeem. de pomp zal overhit raken en volledig in de soep lopen en als je pech hebt de boel in de fik zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 17-02-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Hmm, dat ik hier nog niemand hierover heb zien praten :/

Afbeeldingslocatie: http://cdn.blogautomobile.fr/wp-content/uploads/2011/12/Alfa-Romeo-Giulia-SW-2013-2014-2015-ou-2020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.autozeitung.de/462x347/images/bildergalerie/2011/02/Alfa-Romeo-Giulia-SW-4R.jpg

Afbeeldingslocatie: http://blogautomobile.fr/wp-content/uploads/2010/02/guilia10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://monauto.files.wordpress.com/2011/08/giulia_sw_3_4_ar_g_schulte_image_photo_leader.jpg

en ik kwam deze nog tegen ..

Brob: http://www.flickr.com/photos/72007988@N04/6551279051/
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7031/6551279051_be5599f6a6_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7016/6551279225_116b1d215a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7001/6551278653_de6c38c45b_o.jpg

niet verkeerd :)

Met name van achter ... de voorkant vind ik te sw33t, mag veel agressiever, zoals de 159 !!

Afbeeldingslocatie: http://www.carondesktop.com/d/18362-2/Alfa-Romeo_159-TI_132.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-02-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 18:56

Paulus0013

pom pom

De voorkant is idd veel te sweet! Helemaal voor een grotere auto.

Verder lijkt het wel alsof ze hiermee de 13 in een dozijn auto achterna gaan met de lijnen.
Met name de sedan heeft wel iets van VAG in zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/424392_10150580631089858_625874857_9019449_1516061920_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/426561_10150580631009858_625874857_9019448_692446899_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/424832_10150580630939858_625874857_9019446_2066594056_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/428058_10150580645164858_625874857_9019495_1315617682_n.jpg

Mijn zitplaats ongeveer 6000km per maand...

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 17-02-2012 23:20 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
machtig ding :)

.. jammer van het gewicht en de dorstige motoren (t.o.v. de huidige generatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Iemand hier interesse in een set 17" originele OZ Superturismo GT velgen? 5x98 / 8J. Zijn wel opknappers :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Hmmm....

Probleem...

03-2005 VW Passat 1.9 TDI 220.000km blijven rijden
11-2003 AR 156 1.8TS 126.000km (nieuwe neus) + LPG inbouwen & trekhaak
01-2003 AR 156 2.0JTS 136.000km (oude neus) + LPG inbouwen (trekhaak heeft deze al).

Verschil tussen de 2 156's is 22pk, 10.000km en 't JTS blok & 1.000,- voordeel van de 2.0 versus de 1.8.

Selespeed van na 2001 is goed. Daarvoor hadden ze een fabricage fout.

Olie verbruik, hoe ernstig kan dit zijn met 136.000km? (kom je ook pas achter als je 'm hebt). Hetzelfde geld in mindere mate voor de 1.8.

De 2.0 is full options (alleen geen leer, verder tot aan stuurbediening compleet voor zover ik weet).

Doel is afrijden. (anders kan de lpg installatie ook never niet meer uit :P). 10.000km is een verschil van ongeveer 4 maand. (Rijd tussen de 30.000 en 35.000 p/j met 'mijn' auto, de andere 2e auto rijd ook nog eens een kleine 10.000km p/j)

Overweging om de Passat weg te doen, hij is best degelijk. Afgezien van het 2-massa vliegwiel en koppeling die onder garantie vervangen zijn, heb ik verder geen onkosten aan onderhoud gehad buiten een normale beurt. Aan de andere kant, de ervaring (niet zo specifiek de mijne, al hoewel ik het met de 166 ook gehad heb) is een kappende turbo rond de 250.000km. Grapje van 1.500 tot 2.000,- inclusief inbouw.

Ik ben zo bevooroordeeld als de pest wat betreft Alfa... Dat maakt dat ik ontzettend zit te twijfelen.
Eigenlijk wil ik heel graag een (semi) automaat (soms problemen met de linker knie, wat schakelen (koppelen) pijnlijk maakt), maar een 4-traps automaat zoals in de 156 is niet meer van deze tijd. De 159 vind ik te zwaar (probeer wegenbelasting + verzekering onder de 100,- p/m uit te komen :) , dat lukt met de 156)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 01-10 19:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik zou zelf voor de 1.8 met de nieuwe neus gaan, die 2.0 is een tussen model wel nieuwe type motor/dash maar oude buitenkant. Daarnaast weet je het met Selespeed nooit, het is geen probleemloos systeem en nu afgezet tegen DSG e.d zwaar achterhaald.

Ze hebben beide geen sportpakket dus wat dat betreft maakt dat de keuze ook niet makkelijker, wel heeft de 1.8 een slagje grotere velgen :)
Voor jou zou een grijze auto ook wel ideaal zijn,. hoef je niet zo op krasjes te letten en je kunt hem gerust smerig laten worden zonder dat je het heel erg ziet ;) :+

En dat verschil kun je er wel afkrijgen als je niks inruilt en een gasinbouw + trekhaak laat doen :)

Succes, ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Buttje was al even wezen kijken bij de 1.8. Hij meldde al dat er 1 knappe roestplek midden op het dak zit. Er blijkt nog een 2e op het dak te zitten niet al te ver bij de A-stijl vandaan. Beide stuiver grootte.

De Selespeed was tot 2001 niet te vertrouwen. Na 2001 is deze gemodificeerd en kom ik weinig gekke dingen meer tegen als ik de fora's volg. Je moet alleen geen vol automatische versnellingsbak verwachten. Dat is het niet. Het is een gerobotiseerde handbak. DSG werkt met een dubbele koppeling.

Die 1.000,- verschil ga ik er bij de 1.8 niet vanaf kletsen. Bedrijf in kwestie heeft 'm voor 4.250 op internet staan en voor 4.750,- op papier. (en dan hebben we het nog niet gehad over de eventuele garantie).

Velgmaat is niet zo belangrijk. In het geval van de selespeed worden de 16" winterbanden aangezien er in Coevorden nog 17" ligt :)

En een grijze auto die niet (optisch) zo snel smerig wordt??? Daar zijn de meningen over verdeelt. (als ik kijk hoe bizar ranzig de 206SW van een collega er uit zag na hetzelfde aantal km gereden te hebben en de (zwarte) passat.

BMW 535D

Pagina: 1 ... 15 ... 118 Laatste