Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 11:18

pinda powerrr

Slow down...

De ABS unit zit onder de kachelradiateur bij een 166. Dus als dat ding lekt, kun je je voor de kop slaan ivm verkeerde zuinigheid ;)

Waiting on the world to change

Verwijderd

JaQ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:25:
[...]

Volgens mij is die radiator een stuk goedkoper, ik heb "toevallig" een offerte liggen waar 126 ex. btw op staat voor de kachelradiator. Punt is niet het onderdeel maar de uren: 5 uur sleutelen volgens de werkplaatshandleiding :X

Je airbag unit gaat er aan als je radiotor (te veel) lekt, ook hoor ik verhalen over problemen met je centrale kabelboom. Dat laatste kan ik iig niet bevestigen. Eerst maar eens zo'n stoppend middeltje proberen? Daarmee hou ik het momenteel "droog". Zodra ik de eerste zoetige geur ruik, gaat mijn kachelradiator er uit.
Het kan meevallen, het kan desastreus zijn.

In other words, heb je er nou echt een gekocht waar het lekt? Dat zou echt een extreem risicovolle aankoop zijn.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

JaQ

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:48:
In other words, heb je er nou echt een gekocht waar het lekt? Dat zou echt een extreem risicovolle aankoop zijn.
Die van mij lekte niet toen ik 'm kocht, maar ik begon 2 weken geleden wat zoetigs te ruiken en vertrouw het niet (aankoop auto was in december 2010). Of bedoel je KillaZ?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

JaQ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:06:
[...]

Die van mij lekte niet toen ik 'm kocht, maar ik begon 2 weken geleden wat zoetigs te ruiken en vertrouw het niet (aankoop auto was in december 2010). Of bedoel je KillaZ?
Ik bedoelde uiteraard KilliZ.

Iets zoetigs ruiken, tjah. Niet direct een van de symptomen, maar het is gelukkig heel eenvoudig te checken door dat zijkantje even weg te halen.

Helaas zelf een keer op een meeting de desastreuse gevolgen meegemaakt, sporttronic V6 die weigerde te schakelen...

Daar sta je dan :'( Gelukkig niet mijn auto.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 17:07
Nope ik ga de 166 die ik op het oog heb vrijdag nog eens uitgebreid proefrijden, daar zit een bruggang en een remmentest bij :)

Ook haal ik het paneeltje even weg om de eventuele lekkage te checken.

Is het daar nat, doe ik het denk ik niet. De boordcomputer valt immers niet onder de Bovag garantie.

K to the KillaZ

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

laat de auto stationair goed warm lopen op staionair (fans moeten aanslaan) en ruik goed aan de luchtkanalen terwijl je de verwarming vol open draait (fan niet volluit zetten). als je koelvloeistof ruikt is dat een slecht teken...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• KillaZ
@Flippy: Als de boordcomputer nog droog is, dan is het een kwestie van de radiator vervangen toch? Wat, zelfs als je de airco niet laat af tappen, nog redelijk zelf te doen is. Zag in ieder geval een redelijke how to staan op het alfa 166 forum.

Verder vallen mij de onderdelen prijzen voor een 166 mee eerlijk gezegd.
Voorste draagarmen voor 90 pond in de UK is geen rib uit je lijf om een voorbeeld te geven.

Het 10v JTD blok is van wat ik hier lees en op het 166 forum een dijk van een blok, dus daar ben ik ook niet bang voor, zeker niet met een km stand van 126000 km. D-riem is bij 80K vervangen, dus die is over een halfjaar aan de beurt als ik hem zou kopen.

Verder zou ik wat betreft de onder de BOVAG garantie vallende zaken wel vertrouwen, dat is 6 maanden en in mijn geval 20~25K km. Als er dan echt iets stuk was komt het aan het licht.
Zoals ik al zei, de dealbreaker voor mij is de kachelradiator, maar gezien zijn historie (vermoedelijk jaar ~ halfjaar bij de Volvo dealer stil gestaan) lijkt mij deze in orde.
We zullen zien, 1 ding is zeker, ik ben nu al hooked aan de 166, wat reed dat lekker zeg :9

K to the KillaZ

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
KillaZ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:31:
...
Voorste draagarmen voor 90 pond in de UK is geen rib uit je lijf om een voorbeeld te geven.
...
Het 10v JTD blok is van wat ik hier lees en op het 166 forum een dijk van een blok, dus daar ben ik ook niet bang voor, zeker niet met een km stand van 126000 km. D-riem is bij 80K vervangen, dus die is over een halfjaar aan de beurt als ik hem zou kopen.
Je hebt telkens een bovenste en onderste draagarm nodig, dus waarschijnlijk komt er nog wel wat bij. Je kan echter ook powerflexbussen voor Mercedes persen in de draagarmen. Deze oplossing is heel wat goedkoper.

Met de distributie zou ik echter niet wachten, zeker niet als het blok een jaar heeft stilgestaan! Als de distributie knapt, dan is het dadelijk einde verhaal (+/- economisch totall loss).

[ Voor 3% gewijzigd door vanThijs op 19-01-2012 16:29 . Reden: Link powerflex toegevoegd ]

• KillaZ
Dan pers je dus mercedesrubbers (de powerflex artikelen) in de al bestaande draagarmen?
Ben niet zo bekend met de constructie, maar het rubber vervangen is dus de enige reden dat die armen vervangen worden toch?
Dan is jou oplossing inderdaad een stuk goedkoper. :)

K to the KillaZ

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
KillaZ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:31:
@Flippy: Als de boordcomputer nog droog is, dan is het een kwestie van de radiator vervangen toch? Wat, zelfs als je de airco niet laat af tappen, nog redelijk zelf te doen is. Zag in ieder geval een redelijke how to staan op het alfa 166 forum.

Verder vallen mij de onderdelen prijzen voor een 166 mee eerlijk gezegd.
Jup, je kan met wat freubelen redelijk makkelijk de kachelradiator vervangen.
In totaal heeft de 166 8 draagarmen. De bovenste voor kosten ongeveer een 70 tot 90 euro. De onderste zijn iets duurder. Voor de draagarmen achter ben je iets meer kwijt.
De JTD is i.d.d. een geweldig blok ( de 20v ook hoor ). Enige die wat risicovol kan zijn is de 136pk variant (alhoewel de turbo van mijn 140pk er ook vantussen ging) vanwege de turbo. De 150pk variant waar jij naar aan het kijken bent heeft v.z.i.w. geen turbo problemen. Zoek even na hoe lang geleden die 80k beurt geweest is en bepaal a.d.h.v. dat gegeven hoe het met de distributie gesteld kan zijn.
Verder zou ik wat betreft de onder de BOVAG garantie vallende zaken wel vertrouwen, dat is 6 maanden en in mijn geval 20~25K km. Als er dan echt iets stuk was komt het aan het licht.
Zoals ik al zei, de dealbreaker voor mij is de kachelradiator, maar gezien zijn historie (vermoedelijk jaar ~ halfjaar bij de Volvo dealer stil gestaan) lijkt mij deze in orde.
We zullen zien, 1 ding is zeker, ik ben nu al hooked aan de 166, wat reed dat lekker zeg :9
Het kostte mij 4000km (28 dagen) om de turbo de nek om te draaien... Dat was van te voren niet te merken tijdens de testrit van een uur waarbij ik alle rijstijlen de revu heb laten passeren. Daarnaast heb ik wel een redelijk zware rechter voet, maar heb bij de 166 eigenlijk nooit voorbij de 3.500rpm gereden (behalve in de 6 :P) en schakelde meestal tussen de 2.000 en 2.500rpm. Je kan heerlijk schakellui rijden overigens.

Eventueel kan je 'm bij squadra laten chippen naar ongeveer 180pk en nog wat meer Nmmetjes. :P

BMW 535D

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 12:38
Nm'tjes :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Harry
Mierenneukert ... :P

bij benzine zijn het Newtonmetertjes bij een diesel zijn het newtonMETERS :P

BMW 535D

• KillaZ
Harry schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:31:
[...]

Jup, je kan met wat freubelen redelijk makkelijk de kachelradiator vervangen.
In totaal heeft de 166 8 draagarmen. De bovenste voor kosten ongeveer een 70 tot 90 euro. De onderste zijn iets duurder. Voor de draagarmen achter ben je iets meer kwijt.
Ah duidlijk, dat wordt rubbers persen dus :o
[...]

De JTD is i.d.d. een geweldig blok ( de 20v ook hoor ). Enige die wat risicovol kan zijn is de 136pk variant (alhoewel de turbo van mijn 140pk er ook vantussen ging) vanwege de turbo. De 150pk variant waar jij naar aan het kijken bent heeft v.z.i.w. geen turbo problemen. Zoek even na hoe lang geleden die 80k beurt geweest is en bepaal a.d.h.v. dat gegeven hoe het met de distributie gesteld kan zijn.

[...]
Er is met 120K km een grote beurt geweest volgens mij, en de D-riem is 2,5 jaar geleden gedaan uit mijn hoofd, maar kan geen kwaad om de intervallen even te checken inderdaad.
Het kostte mij 4000km (28 dagen) om de turbo de nek om te draaien... Dat was van te voren niet te merken tijdens de testrit van een uur waarbij ik alle rijstijlen de revu heb laten passeren. Daarnaast heb ik wel een redelijk zware rechter voet, maar heb bij de 166 eigenlijk nooit voorbij de 3.500rpm gereden (behalve in de 6 :P) en schakelde meestal tussen de 2.000 en 2.500rpm. Je kan heerlijk schakellui rijden overigens.

Eventueel kan je 'm bij squadra laten chippen naar ongeveer 180pk en nog wat meer Nmmetjes. :P
Ah oh :o :+
Tja de turbo zou onder Bovag vallen volgens mij. We zullen zien.

Squadra is uiteindelijk wel een optie....volgend jaar, als ik de zomerbandjes op andere velgen heb en de D-riem in de zomer vervangen is. Squadra verandert ook de respons van het gaspedaal, wat voor mijn vriendin wel een must is denk ik. Anders heb ik geen BOB :+

God...Ik praat er al over alsof ik hem al heb gekocht :D O+

K to the KillaZ

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11 18:29

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hm, mijn eerste echte probleem met de alfa heeft zich voorgedaan.

Sinds een kilometer of 70, trilt de auto veel meer tijdens het gasgeven. Ook rookt hij wat meer als je eenmaal veel gas geeft. Lijkt niet meer of minder te zijn als de auto warm is. Tevens lijkt het of hij iets minder vermogen heeft.

Lijkt mij een injector die verstopt zit? Of dat vliegwiel ofzo? (iemand zoiets al eerder meegemaakt?)

[ Voor 6% gewijzigd door Denko op 20-01-2012 10:20 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 14:39
Wat voor kleur heeft de rook? Kan me wel voorstellen dat in combinatie met de kou en water/condens in je uitlaat er wel wat meer rook is (kan wel even duren voor je dat weg blaast). Trillen tijdens gasgeven klinkt mij als een homokineet die op z'n eindje loopt. Als het echt heel erg veel rook is (wit) of blauw dan moet je toch aan ernstige zaken gaan denken. Als het wel meevalt dan zou ik denken aan condens. Zijn je vloeistoffen op peil? Wat is het verbruik?

[ Voor 27% gewijzigd door __1337__ op 20-01-2012 10:24 ]

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

__1337__ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:22:
Wat voor kleur heeft de rook? Kan me wel voorstellen dat in combinatie met de kou en water/condens in je uitlaat er wel wat meer rook is (kan wel even duren voor je dat weg blaast). Trillen tijdens gasgeven klinkt mij als een homokineet die op z'n eindje loopt. Als het echt heel erg veel rook is (wit) of blauw dan moet je toch aan ernstige zaken gaan denken. Als het wel meevalt dan zou ik denken aan condens. Zijn je vloeistoffen op peil? Wat is het verbruik?
Even voor de duidelijkheid, het is een JTD 120PK uit 2004 (het oude model)
Nee, dit is echt constant kwa kleur zeg maar, de rook is wel "normaal" voor een diesel (kwa kleur dan) donkerbruin/zwart. Hij trilt ook alleen als je meer dan 60% gas geeft. Heeft niks met snelheid te maken denk ik. (30 in zijn 2 is trillen, in zijn 3 niet, op die manier)

Vloeistoffen zijn allemaal op peil, dat is er echt ingeslagen toen ik hem kocht met "EEN ALFA VERBRUIKT MEER OLIE DAN BENZINE enz enz (check het 1x per week, verbruikt 1 op 4000 olie ongeveer).

Geen enkele foutmelding op het dashboard ofzo. Dit is wel shit, want ik moet over 3 weken ermee op wintersport.

[ Voor 6% gewijzigd door Denko op 20-01-2012 10:37 ]

• __1337__
Merk je vermogensverlies? Zou ook je EGR klep kunnen zijn die vervuild is geraakt. Turbo speelt natuurlijk mee als je het gas in trapt :).

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik gok dat het vliegwiel/koppeling aan de beurt is.
De JTD diesels hebben dacht ik een dubbelmassavliegwiel wat na verloop van tijd door slijtage losser gaat zitten ofzo...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• KillaZ
Zo 2 uur gereden en even de brug op geweest bij een APK man.
De indruk:

- Motor loopt prima, geen krimp bij 170 en draagarmen zijn OK bevonden door de APK man
- Kachelradiator lekt niet, het is kurkdroog achter de bak dus dat zit goed
- Linkerachterportier sluit niet, is volgens mij een bekende kwaal --> wordt verholpen al zou ik hem kopen
- Achterklep sluit niet goed --> wordt verholpen
- Accu is snel leeg --> nieuwe accu als ik hem koop
- D-riem is in november 2007 vervangen --> er moet dus een nieuwe in, wat te onderhandelen is. Die €275 euro zou het probleem niet moeten zijn.

Bij de km stand die er nu is, is het dus een prima bak. Stuurt strak, goed vermogen en een prima prijs.

Nu het addertje, wij vermoeden dat de 2e eigenaar (de laatste) de Alfa als (behoorlijk dure) 2e auto heeft gehad. Korte ritjes en dergelijke.
Dit omdat de APK man na zijn rit opmerkte dat de koppeling wat slipt bij de overgang van zijn 2e naar de 3e versnelling. De koppeling zit er volgens hem dus aan te komen. Zijn uiteindelijke advies is: Niet kopen omdat je in het vooruitzicht een hoop gezeur gaat krijgen. Gebaseerd op zijn ervaringen met Alfa's in het algemeen en zijn voorliefde voor duitse auto's. Verder is hij wel een betrouwbare vent :+

Afijn, de koppeling even zelf getest (4e versnelling stilstand wegrijden --> afslaan = niet slippen) en de 166 sloeg af. Goed punt.

Komt nu mijn breekijzer: De auto is 5500 incl. 6 maanden BOVAG, de inruil van mijn CLIO, een APK en een grote beurt.

In het vooruitzicht --> Ruim 1200 euro voor de koppeling tussen nu en een jaar en de €275,- voor de D-riem.
De D-riem is mee te nemen in de onderhandeling, echter zit ik met de koppeling.

Wat is wijsheid? Kopen en de koppeling in het vooruitzicht nemen, of lekker laten staan en naar iets anders kijken.

Voor de duidelijkheid, het gaat om een Alfa 166 2.4 JTD uit 2003 met 150 pk en 126000 km.
Ik ga er 40 ~ 45 K km per jaar mee rijden en verwacht (lees: hoop) het een jaar of 4 a 5 uit te houden met de 166.

Wat is jullie gedachte?

K to the KillaZ

• Luuk
  • Niet online
Denko schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Even voor de duidelijkheid, het is een JTD 120PK uit 2004 (het oude model)
Nee, dit is echt constant kwa kleur zeg maar, de rook is wel "normaal" voor een diesel (kwa kleur dan) donkerbruin/zwart. Hij trilt ook alleen als je meer dan 60% gas geeft. Heeft niks met snelheid te maken denk ik. (30 in zijn 2 is trillen, in zijn 3 niet, op die manier)

Vloeistoffen zijn allemaal op peil, dat is er echt ingeslagen toen ik hem kocht met "EEN ALFA VERBRUIKT MEER OLIE DAN BENZINE enz enz (check het 1x per week, verbruikt 1 op 4000 olie ongeveer).

Geen enkele foutmelding op het dashboard ofzo. Dit is wel shit, want ik moet over 3 weken ermee op wintersport.
Wat is de kilometerstand?

Overigens is 1:4000 olie wel veel voor een JTD hoor, die dingen verbruiken normaalgesproken vrijwel geen druppel.

De 120PK JTD werd in 2004 trouwens nog niet geleverd. Je bedoeld waarschijnlijk de 115PK JTD.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk op 20-01-2012 15:49 ]

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

G-PHREAK schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:46:
[...]

Wat is de kilometerstand?

Overigens is 1:4000 olie wel veel voor een JTD hoor, die dingen verbruiken normaalgesproken vrijwel geen druppel.

De 120PK JTD werd in 2004 trouwens nog niet geleverd. Je bedoeld waarschijnlijk de 115PK JTD.
KM stand is 190K, en zou best kunnen dat het de 115PK is, op het kenteken staat 88KW (120pk) iig.
Ja, helaas particulier gekocht, dus toch maar vanavond langs de monteur om te kijken.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Alfisti

So macht Reisen Spaß

KillaZ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:27:

In het vooruitzicht --> Ruim 1200 euro voor de koppeling tussen nu en een jaar en de €275,- voor de D-riem.
De D-riem is mee te nemen in de onderhandeling, echter zit ik met de koppeling.
en de accu die ook niet echt goedkoop is voor een diesel.
Wat is jullie gedachte?
Die 5500 is met inruil van je clio al meegerekend? Wat voor clio is het? wat levert die Clio op als inruilwaarde?
Ik sta (nog) niet echt te juichen allemaal :$

• KillaZ
Accu zelf zag er nog aardig uit, maar dat zegt natuurlijk niet veel.

De inruil is een 10 jaar oude Clio 1.5 DCi 70 pk, die op 230K km loopt en toe is aan een grote beurt.
Daar krijg ik 1500 euro voor.
Prijs wordt dan 7000 incl. bovag, beurt en APK - 1500 Clio = 5500 euro.

Ik hoop de D-riem (grote beurt moet toch gedaan worden) er bij in te betrekken en op 5K uit te komen.

Wordt je daar iets warmer van? ;)

K to the KillaZ

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21

Alfisti

So macht Reisen Spaß

KillaZ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:05:

Ik hoop de D-riem (grote beurt moet toch gedaan worden) er bij in te betrekken en op 5K uit te komen.

Wordt je daar iets warmer van? ;)
Dat lijkt mij een heel stuk beter, ik begin zelfs warmte te voelen O+

:P

• KillaZ
Haha, zonder dollen. 6,5 K (zonder de inruil) voor een Alfa 166 met 126000 km, een grote beurt, apk en D-riem is geen slechte deal lijkt mij.

Een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.imageurlhost.com/images/704knitbxo7pmqwcdbzq_alfa.jpg

Als ik dan toch een smetpuntje mag voeren: Hij staat op winterbanden en de zomerbanden zijn er niet.

18 inch, deze maat, kaching! :P

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 20-01-2012 20:52 ]

K to the KillaZ

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Niks mis met die velgen!

En als je toch van plan bent om 40k te rijden en de koppeling heel misschien een beetje begint te komen, dan zou ik me er niet te druk om maken..
Ik kreeg ook te horen dat het vliegwiel er binnenkort uit zou knallen bij mijn 16v JTD, ben nu bijna een ton verder en nog steeds geen rare trillingen verder.
Kopen en ondertussen sparen voor onderhoud wat er mogelijk aan zit te komen. Komt het niet, mooi meegenomen. Don't fix it, till it's broken ;)

Beetje accu kost toch gauw €160 en de distri zou ik wel gelijk doen, ben je er maar vanaf. Neem wel gelijk de waterpomp mee, die gaan juist kapot door een nieuwe riem.

• KillaZ
Ik vind ze prachtig, de maat die er omheen ligt alleen niet ;) .

Is gewenning, ik kom van een Clio af he :o

K to the KillaZ

• Alfa Novanta
tis een grote auto, daar mogen wel grote velgen onder :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• flippy
  • Niet online

flippy

1200 voor een koppeling is redelijk stevig. een alfa specialist doet dat wel voor iets minder. maar gezien er een duur model vliegwiel inzit zou ik er wel rekening mee houden om die te vervangen als die slecht blijkt te zijn, dan kan je namelijk direct na de nieuwe koppeling naar squadra en kan je dat ding flink opfokken. WMI installatie erin en dan tokkel je nog rustig een GTA voorbij. (in stijl 8) )

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• KillaZ
Water Methanol is dat toch?

Ziek in een 2.4 jtd: 210 PK met massimo chip, na afstellen massimo en WMI op 230 en na toevoeging van de bio ethanol op 245 pk en 510 nm uitgekomen...... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i1224.photobucket.com/albums/ee369/Allerd/3e4d19d6.jpg

K to the KillaZ

• flippy
  • Niet online

flippy

KillaZ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:32:
Water Methanol is dat toch?

Ziek in een 2.4 jtd: 210 PK met massimo chip, na afstellen massimo en WMI op 230 en na toevoeging van de bio ethanol op 245 pk en 510 nm uitgekomen...... 8)7
yup, een gta hou je er niet mee bij van de lijn af (GTA heeft veel te lange versnellingen om dat te compenseren) maar op de snelweg is een GTA gewoon leuk voor in de spiegels want daar blijft ie :9
gedeelde reden waarom een opgefokte 2.4 niet sneller van de lijn is omdat de trekkracht word begrenst in de eerste 3 versnellingen om te voorkomen dat je de bak en diff gewoon volledig aan puin draait. zodra die begrenzing eraf is is er maar zeer weinig op de weg die tegen 500+nm opkan.

[ Voor 21% gewijzigd door flippy op 21-01-2012 14:35 ]

• KillaZ
:w Allemaal, ik mag mij nu officieel melden in dit topic.

Hij is gekocht, iets meer betaald dan verwacht (hij wilde niet de 1000 euro zakken die ik wilde) maar ben er erg blij mee!

Hij wordt volgende week gekeurd, krijgt een beurtje en een nieuwe D-riem, waarschijnlijk donderdag ophalen. :)

K to the KillaZ

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Crosspost uit HK Show je auto.
Had chromen spiegelkappen geplaatst want die erop zaten was aan 1 kant beschadigd
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/hwwuhg.jpg.
Met mijn zelfgespoten wintervelgen
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/rj07z6.jpg

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Welke winter?

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
.. en da's nou weer typisch GA!S :+

Maar idd, sta ik nou ook eens hip/meeloperig* te doen met 4 winterbanden onder me alfa heb je dit -O-

* doorhalen wat niet van toepassing is
KillaZ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:35:
:w Allemaal, ik mag mij nu officieel melden in dit topic.

Hij is gekocht, iets meer betaald dan verwacht (hij wilde niet de 1000 euro zakken die ik wilde) maar ben er erg blij mee!

Hij wordt volgende week gekeurd, krijgt een beurtje en een nieuwe D-riem, waarschijnlijk donderdag ophalen. :)
feli !!! *O*

[ Voor 121% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-01-2012 22:16 ]

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

UPDATE: Ok, mijn "monteur" heeft de motor eventjes kunnen bekijken. Hij denkt dat het iets met de inspuiting is (ben even de precieze benaming vergeten)

Maar hij wil het eerst laten uitlezen voordat hij verder gaat. Dus de alfa staat eventjes stil.
Een voordeel is wel, hij heeft gevonden waarom mijn auto zoveel olie verbruikt (1 op 4000). Komt door een rubbertje dat gescheurd is en daar lekte wat olie doorheen. Gelukkig een goedkope oplossing voor dat probleem.

Maarja, we zien wel. Ik hou jullie op de hoogte

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Mijn 156 heeft ook spontaan twee vervelende dingetjes:

• Ruitenwissermotor maakt weer lawaai, nieuwe is onderweg. Alvast bedankt Rainier :)
• Er lekt stuurbekrachtigingsolie. Geen idee waar, ik breng de auto vanavond weg.

XXXVI

• flippy
  • Niet online

flippy

ephymerous schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:37:
• Er lekt stuurbekrachtigingsolie. Geen idee waar, ik breng de auto vanavond weg.
klein leidingkje (Z vormig) bij het stuurhuis. is de leiding die naar de koelleiding gaa (lagedrukkant). meestal is het een kwestie van nieuwe slangklem erop gezien die orginele dingen hun houdvast verliezen als het rubber harder word...

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Of je hebt net zoveel geluk als ik had en kunnen alle leidingen vervangen worden omdat ze verrot zijn :X

Ik dacht eerst aan een lek stuurhuis, maar de leidingen waren gewoon verrot, heeft de garage "even" vervangen (net zoveel werk als een nieuw stuurhuis).

• Alfa Novanta
.. of dat zeggen ze en ondertussen zetten ze er een nieuwe slangklem erop gezien die orginele dingen hun houdvast verliezen als het rubber harder word... katsjiiing

:+

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-01-2012 20:41 ]

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

ephymerous schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:37:
[...]
Er lekt stuurbekrachtigingsolie. Geen idee waar, ik breng de auto vanavond weg.
[...]
Hmmm, daar heb ik ook vervelende ervaringen mee gehad. Het bleek een lekke leiding te zijn boven het linkerwiel. Tijdelijk opgelost door de leiding bij de breuk door te zagen en er flexibele slang met 4 slangklemmen op te zetten, het was na verloop van tijd ook daar weer gaan lekken, was één groot drama toen.
Door deze ervaring kan ik geen stuurbekrachtigingsolie meer ruiken.... :/

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• flippy
  • Niet online

flippy

ing._Buttje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:40:
.. of dat zeggen ze en ondertussen zetten ze er een nieuwe slangklem erop gezien die orginele dingen hun houdvast verliezen als het rubber harder word... katsjiiing

eehh, nee. die dingen rotten als de ziekte, ding stralen om de rot eraf te halen en opnieuw spuiten is zeer aan te bevelen als je het subframe een keer los hebt (als je de stabi moet vervangen of zo).

hier heb je de leiding in kwestie:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-SoHGLHC93zU/Tx30mOPqiPI/AAAAAAAAAwQ/oP0bx14gp2E/s800/DSC_6099.jpg

• ephymerous
flippy.nl schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:53:
[...]

klein leidingkje (Z vormig) bij het stuurhuis. is de leiding die naar de koelleiding gaa (lagedrukkant). meestal is het een kwestie van nieuwe slangklem erop gezien die orginele dingen hun houdvast verliezen als het rubber harder word...
Thx. Ik ga het doorgeven :)
pinda powerrr schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:12:
Of je hebt net zoveel geluk als ik had en kunnen alle leidingen vervangen worden omdat ze verrot zijn :X

Ik dacht eerst aan een lek stuurhuis, maar de leidingen waren gewoon verrot, heeft de garage "even" vervangen (net zoveel werk als een nieuw stuurhuis).
Dat soort dingen zou ik altijd even checken... nieuwe slangen zijn goed van gebruikte te onderscheiden :)
RomeoJ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:06:
[...]

Hmmm, daar heb ik ook vervelende ervaringen mee gehad. Het bleek een lekke leiding te zijn boven het linkerwiel. Tijdelijk opgelost door de leiding bij de breuk door te zagen en er flexibele slang met 4 slangklemmen op te zetten, het was na verloop van tijd ook daar weer gaan lekken, was één groot drama toen.
Door deze ervaring kan ik geen stuurbekrachtigingsolie meer ruiken.... :/
Dat moet je ook niet doen. Ik ben er ook proefondervindelijk bij een van mn 155s achtergekomen ;)

Fototje van afgelopen zaterdag.

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/409254_2766263748020_1000681896_32879345_197718241_n.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door ephymerous op 24-01-2012 09:09 ]

XXXVI

• KillaZ
Zijn dat GTA velgen?
Ziet er netjes uit!

K to the KillaZ

• Alfa Novanta
147 velgen

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Subframe's van 155 en 156 rotten inderdaad weg waar je bij staat, maar die op mijn 156 sloper was als nieuw. Gezien de staat van de rest van auto moet dat wel een nieuw exemplaar geweest zijn. Kortom die gaat dus fijn in de opslag voor de toekomst. :P

Mijn 156 gaat trouwens vrijdag naar de apk, en ervanuitgaande dat ie daar fluitend doorheen komt is ie daarna ook gelijk te koop. Ding hoeft niet weg maar als ik er iemand blij mee kan maken dan vind ik het ook mooi, ga ik wel weer op zoek naar een andere projectje. ;)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• ephymerous
Bericht van de garage, slang was aan de voorzijde kapot. Is een nieuwe opgezet. Ook direct APK laten doen en op een remslangetje na was de auto goed. Achterremblokken wel een aandachtpunt, die zijn bijna door de remvoering heen :)
KillaZ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:55:
Zijn dat GTA velgen?
Ziet er netjes uit!
Thanks. Het zijn Tristar's... die zie je veel onder 147's maar ik geloof dat ze ook als optie te bestellen waren onder de 156 :)

XXXVI

• KillaZ
En natuurlijk niet als 17" voor de 166 :+

Verdorie....

K to the KillaZ

• ephymerous
KillaZ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:02:
En natuurlijk niet als 17" voor de 166 :+

Verdorie....
Pers er 5x98 naven in... dat kan vast wel ;)

XXXVI

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

En zo staat mijn 156 er nu bij. Nu met zwart sport interieur ipv suf grijs lelijk interieur, carbon middenconsole en leuk pioneer radiootje (en speakers). Vrijdag naar de apk, hopenlijk komt ie zonder problemen erdoor.
Verder kan ik melden dat ie in principe te koop is, maar ook niet perse wegmoet ofzo. Motororisch is ie in topstaat dus als ik er geen leuk bedrag voor krijg blijft ie voorlopig. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-44.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-48.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/156-49.jpg

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 16:17
Heeft iemand nog een setje GTA velgen over die voor weinig weg kunnen? Mag optisch beschadigd zijn, als ze maar recht zijn :)

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 12:37

mambo No5

Bad Apple?

Specht schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 01:36:
En zo staat mijn 156 er nu bij. Nu met zwart sport interieur ipv suf grijs lelijk interieur, carbon middenconsole en leuk pioneer radiootje (en speakers). Vrijdag naar de apk, hopenlijk komt ie zonder problemen erdoor.
Verder kan ik melden dat ie in principe te koop is, maar ook niet perse wegmoet ofzo. Motororisch is ie in topstaat dus als ik er geen leuk bedrag voor krijg blijft ie voorlopig. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heuj, da's practisch hetzelfde interieur als in mijn alfa, op de radio na. :P * mambo No5 waardeert die sportstoelen wel. :Y

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Alfa Novanta
Heuj, dat was praktisch hetzelfde interieur als in mijn alfa, op de radio na. :P * Alfa Novanta waardeert het leer wel. :Y

/flauw :+

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

:P
Was me het dagje wel, eerst gezeik met Independer over een autoverzekering, kennelijk verlies je je schadevrije jaren als je een jaar lang zelf geen auto op naam en verzekerd hebt. Gelukkig nu via assurantiekantoor alsnog mn schadevrije jaren weer terug en fatsoenlijk verzekerd. :)

En toenstraks nog moeten stressen, tijdens uitgebreide proefrit had de benzinepomp ineens besloten om bovenop maar is lek te raken en daar benzine te gaan lekken, kortom hele auto stonk en ik ruik het nu nog. }:|
Dus achterbank eruit, kofferbak bekleding los, afdekkapje eraf, benzinepomp eruit, andere benzinepomp erin rammen (gelukkig liggen dankzij mn sloper), en hele meuk weer terugbouwen. Allemaal voor 6 uur zodat ik de alfa nog kon afgooien bij de garage voor apk keuring morgen. :')

Iniedergeval nu weer lekvrij.
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/benzinepomp2.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/benzinepomp.jpg

• KillaZ
Zo!

De bella is gehaald.

Kleine puntjes: Achterbak verlichting heeft een draadbreukje, Accu is maar 74A (is normaal volgens Brezan en dealer) en antenne mist.

Antenne is inmiddels voor 5 euro besteld, maar de accu wil ik graag naar 100Ah.
Ik heb er 1 gevonden van Coldax voor 130 euro inclusief verzenden, ik was echter benieuwd of het vervangen meer is dan de polen loskoppelen en de accu verwisselen? Begreep dat de ICS codes belangrijk zijn, die heb ik iig.

Daarnaast even wennen aan de gasprespons en het koppel. Zeker nu het zo geregend heeft!

Morgen maak ik even foto's!

K to the KillaZ

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wat is de standaard accu voor jouw 166? Mijn JTD 16v heeft er standaard een 60Ah accu inzitten, maar heb er zelf een 77Ah ingezet.
Ik vind €130 trouwens wel erg weinig voor zo'n accu, heb er zelf €160 voor neergelegd (Varta Silver Dynamic 77 Ah)
Het is lang niet altijd nodig om er extreem veel meer in te gooien. Tja, omdat het een diesel is, wil je wel een goed start amperage, maar verder "gebruik" je het niet of nauwelijks. Beetje meer is lekker, maar je hoeft niet te overdrijven ;)

Vervangen van een accu is idd niks meer dan de polen loskoppelen en vervangen! Zorg dat de klemmen goed om de polen heen zitten, evt een tikkie extra. Heb al eens gehad dat er eentje niet goed genoeg contact maakte, waardoor ik soms rare startproblemen had, duurde ff voordat ik die had gevonden trouwens 8) (door schade en schande wijs geworden :+ )

• KillaZ
JTD 16v? Dat is de 2.0 TS toch?

Volgens het Alfa 166 forum zijn er series geweest die er een 74AH accu in hadden, maar is dit later verhoogd naar 100AH.
Ik merk het ook wel met starten, duurt wat langer. :)

Coldax is een witmerk he, geen Varta in ieder geval ;) Die kost bij Brezan 215 euro in 100 Ah.

K to the KillaZ

• Harry
Pinda rijd een 147 meen ik, dus 1.9 JTD 16v kan prima ;)
edit:
Startpost even bekeken... 156 1.8TS

De 2.4 JTD heeft i.d.d. een 100Ah accu. Best een groot ding.

[ Voor 21% gewijzigd door Harry op 27-01-2012 10:10 ]

BMW 535D

• flippy
  • Niet online

flippy

met accu's is het nog altijd: groter = beter.

maar niet vergeten dat een grote goedkope accu nog altijd minder goed is dan een kleine goede. dus een 74ah van een high end serie is kwalitatief beter dan een budgetmodel met mooiere cijftertjes erop.

accu's onder de 150 euro moet je eigenlijk links laten liggen. (of rechts, maakt niet uit: als je ze maar laat liggen).

als je de cash hebt: AGM accu. worden tegenwoordig het meeste gebruikt in auto's met stop-start systeem en dat zijn accu's die ziek veel misbruik kunnen hebben. zeer gechikt voor zware motoren en kan tegen vaak starten zonder dat je accu slecht word (qua slijtage dan).

ik heb zelf een E39 van varta erin zitten (past NET) en het is gewoon bijna komisch hoe dat ding elke auto start waar die in of aan zit. zonder dat de lampjes of dash ook meer een beetje meegaat start ie gewoon, radio gaat niet uit enz enz enz.

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 27-01-2012 11:41 ]

• ephymerous
flippy.nl schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:39:
met accu's is het nog altijd: groter = beter.

maar niet vergeten dat een grote goedkope accu nog altijd minder goed is dan een kleine goede. dus een 74ah van een high end serie is kwalitatief beter dan een budgetmodel met mooiere cijftertjes erop.

accu's onder de 150 euro moet je eigenlijk links laten liggen. (of rechts, maakt niet uit: als je ze maar laat liggen).

als je de cash hebt: AGM accu. worden tegenwoordig het meeste gebruikt in auto's met stop-start systeem en dat zijn accu's die ziek veel misbruik kunnen hebben. zeer gechikt voor zware motoren en kan tegen vaak starten zonder dat je accu slecht word (qua slijtage dan).

ik heb zelf een E39 van varta erin zitten (past NET) en het is gewoon bijna komisch hoe dat ding elke auto start waar die in of aan zit. zonder dat de lampjes of dash ook meer een beetje meegaat start ie gewoon, radio gaat niet uit enz enz enz.
Ik heb een eigen merk Brezan met 2 jaar garantie. Heeft eerst 2 jaar dienst gedaan in de 155 V6, nu alweer 2 jaar in de 156. Kost me iets meer dan 50 euro.

XXXVI

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 12:09
Gisteren de troep aan de binnenkant van de lenzen weggepoetst (aanslag) en ik heb weer duidelijk zicht in het donker. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• KillaZ
Kan voor 70 euro (40% korting) een Accu Blue 90 super Plus halen, kijk wel ff....Is nu nog geen prioriteit.
Heb alweer 200 km gereden in de Alfa :>

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7141/6771090311_92ccccc18a_z.jpg
IMG_6067 by Killa_Z, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7141/6771089507_110deea260_z.jpg
IMG_6056 by Killa_Z, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7166/6771086849_04ba5e61a5_z.jpg
IMG_6041 by Killa_Z, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7018/6771086085_5f442624b2_z.jpg
IMG_6033 by Killa_Z, on Flickr

K to the KillaZ

• Daniel36
  • Laatst online: 01:27

Daniel36

vernieuwde formule

prachtige auto !

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Plus één :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• KillaZ
Rijdt ook lekker >:)

Wat een genot om hier mee naar mijn werk te gaan maandag, geen pijn in mijn rug, lekker stoelverwarming bij koude ochtendjes.

Alleen dat alarm word ik helemaal leip van. Op 1 of andere manier heeft die afstandbediening een hekel aan mij. :P

K to the KillaZ

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

JaQ

Fraaie velgen, die zou ik ook wel willen (passen helaas niet onder een v6 :( )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Alfa Novanta
jup, hij kan ze goed hebben :)

• KillaZ
Zooo, velgjes voor de winterbanden ook geregeld.

Komen van een 2.5 V6 af. Lijken op deze, maar hebben dat extra kleine gat niet.

Zit te denken om dan ze nu al te wisselen, dan kan ik de velgen die er nu op zitten lekker schoonmaken, zodat ze er met de lente er knap uit zien.

Ah we zien wel, nog 2 omdat het zo fijn zit:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7141/6771951065_4cec66f024_z.jpg
IMG_6079.jpg by Killa_Z, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6771950315_d1df009039_z.jpg
IMG_6075.jpg by Killa_Z, on Flickr

[ Voor 50% gewijzigd door KillaZ op 27-01-2012 19:43 ]

K to the KillaZ

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Harry schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:07:
Pinda rijd een 147 meen ik, dus 1.9 JTD 16v kan prima ;)
edit:
Startpost even bekeken... 156 1.8TS
Deze pinda staat helemaal niet in de startpost :+

Ik rijd in een 156 1.9 JTD 16v SW
inderdaad een 16 klepper diesel, dus géén TS! Niet vloeken, want zo'n drijfstanglager-vreter hoef ik nooit meer!!!

@KillaZ: prachtige auto! _/-\o_

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Vanmiddag voor m'n plezier en voor de zweedse gehaktballetjes :9 lekker een retourtje Eindhoven gemaakt. Helaas alweer m'n fototoestel vergeten, heb dus alleen maar GSM-pics..

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/Alfa_28-1-12-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/Alfa_28-1-12-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/alfa156-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/auto/alfa156-4.jpg

*O*
KillaZ schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:24:
Kan voor 70 euro (40% korting) een Accu Blue 90 super Plus halen, kijk wel ff....Is nu nog geen prioriteit.
Heb alweer 200 km gereden in de Alfa :>

[afbeelding]
IMG_6067 by Killa_Z, on Flickr

[afbeelding]
IMG_6056 by Killa_Z, on Flickr

[afbeelding]
IMG_6041 by Killa_Z, on Flickr

[afbeelding]
IMG_6033 by Killa_Z, on Flickr
Nette bak. :) Interieur ziet er vooral ook heel erg comfortabel uit.. :9

• KillaZ
Thx!

Dat is hij ook. Alleen jammer dat mijn multiriem begint te piepen, dat was weg bij het ophalen maar nu komt het weer terug. Wordt dus weer bellen naar de dealer, zit namelijk wel BOVAG garantie op en de D-riem is vervangen, dan zou dit gepiep ook duidelijk moeten zijn.

Zul je zien dat de riem en de spanner vervangen moeten worden a 190 euro 8)7

K to the KillaZ

• __1337__
mambo No5 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:25:
Vanmiddag voor m'n plezier en voor de zweedse gehaktballetjes :9 lekker een retourtje Eindhoven gemaakt. Helaas alweer m'n fototoestel vergeten, heb dus alleen maar GSM-pics..

[afbeelding]

*O*

[...]
Nette bak. :) Interieur ziet er vooral ook heel erg comfortabel uit.. :9
Wat is er met je voorste velg aan de hand? Die is een stuk goorder dan de rest of lijkt dat maar zo? :P

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Beide voorste velgen zijn inderdaad al behoorlijk smerig; alleen doordat de linkerkant in de schaduw staat lijkt deze veel donkerder. :)

• Harry
KillaZ schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:53:
Rijdt ook lekker >:)

Wat een genot om hier mee naar mijn werk te gaan maandag, geen pijn in mijn rug, lekker stoelverwarming bij koude ochtendjes.

Alleen dat alarm word ik helemaal leip van. Op 1 of andere manier heeft die afstandbediening een hekel aan mij. :P
Als het goed is heb je er een speciaal sleuteltje bij gekregen. In de kofferbak, rechts in dat 'vakje' heb je als het goed is een gaatje in de bekleding zitten (kan je vanaf bovenaf zien). Daaronder kan je middels die sleutel het alarm ook de nek omdraaien mocht je 'm helemaal beu zijn.

BMW 535D

• KillaZ
Speciale sleutel heb ik niet, maar ik heb een aftermarket systeem ingebouwd, klasse 3 volgens mij.
Alle boekjes zaten er bij, bleek dat ik elke keer op het verkeerde knopje drukte :|

Ook merkte ik dat ik op de velgen een "slotbout" (noemen ze dat zo?) heb, waarvan ik de dop niet heb.
Hij lijkt op een torx, maar is het niet.

Zal wel weer 20 euro kosten bij de alfa dealer 8)7

K to the KillaZ

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

UPDATE: Mijn nokkenas blijkt defect te zijn waardoor hij op 3 cilinders is gaan lopen. Hij gaat vanavond kijken of er verder nog meer schade is....lekker hoor :p

Hopelijk is het gewoon een nieuwe nokkenas, olie+filter en eventueel wat lagers vervangen...maar met mijn geluk kan ik vast weer zoeken naar een nieuwe motor.

• __1337__
Niet om je bang te maken, maar meestal kosten nieuwe nokkenassen best wat.. weet dat je voor een V6 12v al minimaal 1k kwijt ben incl. inbouw (bij een goed adresje)..

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

__1337__ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:05:
Niet om je bang te maken, maar meestal kosten nieuwe nokkenassen best wat.. weet dat je voor een V6 12v al minimaal 1k kwijt ben incl. inbouw (bij een goed adresje)..
Hehe, nee, ik heb de mazzel dat het "handarbeid" gratis gedaan wordt. En ik had eigenlijk al een beetje verwacht dat ik onder de 1000 euro niet wegkom hiermee. Hoop alleen dat het daarbij blijft.

• Alfa Novanta
Nokkenas stuk ?? Wheu .. ? 8)7

Het enige wat ik meegemaakt heb was dat een nok door de klepbeker heen gesleten was en lekker rechtstreeks op de klepsteel zat te ramme(le)n .. Dat werd nieuwe klep (dus kop er af! + inslijpen nieuwe klep op zitting), nieuwe klepbekker en andere nokkenas. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-01-2012 12:33 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 13:12

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik mag uit de startpost. Recentelijk is mijn 147 Q2 vervangen door een Lexus CT200h. Baden in Luxe, maar stiekem mis ik de Alfa af en toe wel eens voor een potje gooien en smijten.

• KillaZ
Fuck, de dop voor de slotbouten zijn onvindbaar.

Dat wordt zaterdag even creatief er af halen en vervangen voor slotbouten waar ik wel de dop van heb....Vraag ik mij toch af hoe ze de D-riem hebben gedaan, of hoe je daarvoor de rechtervoorwiel niet los te halen?
Iemand ervaringen met 2.5 V6 velgen op een JTD? Moet passen volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door KillaZ op 30-01-2012 14:36 ]

K to the KillaZ

• flippy
  • Niet online

flippy

voor een driem moet de wiel en een gedeelte van de kuip eruit anders kan je er niet bij.

afhankelijk van het model slotbout kan je gewoon snijdoppen halen, beetje bandenwisselboer heeft die dingen wel liggen maar ik adviseer het met klem om het zelf te doen, die bandenboeren hebben 0 respect voor andermans velgen. moker, snijdop en lang verlangstuk is al het gereedschap watje nodig hebt. eerst dop er goed eind erop slaan emt de moker, dan met verlengstuk een flinke arm maken zodat je hem in 1 ruk los kan trekken.

[ Voor 24% gewijzigd door flippy op 30-01-2012 15:08 ]

• KillaZ
Enige is dat je dan 4 doppen moet hebben toch?
Ik bel ook de dorpsgarage even, misschien hebben die een snijdop.

Anders laat ik mijn zwager er een moer op lassen --> 4 moeren en ik ben klaar. :)

K to the KillaZ

• Harry
KillaZ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:16:
Fuck, de dop voor de slotbouten zijn onvindbaar.

Dat wordt zaterdag even creatief er af halen en vervangen voor slotbouten waar ik wel de dop van heb....Vraag ik mij toch af hoe ze de D-riem hebben gedaan, of hoe je daarvoor de rechtervoorwiel niet los te halen?
Iemand ervaringen met 2.5 V6 velgen op een JTD? Moet passen volgens mij.
Velgen van de 2.5 en JTD zijn identiek.
Die van de 3.0 kunnen er ook op, maar hebben een andere ET of J waarde (ik weet nooit wat, wat is, ze staan in ieder geval iets verder naar buiten i.v.m. dikkere remklauwen)

BMW 535D

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://cache.jalopnik.com/assets/images/12/2012/01/8a633037f8e7bdd34961573a2d216eb1.jpg

only in America...

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
omfg :+

• flippy
  • Niet online

flippy

beter fapmateriaal:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-CkpX98nmWqg/TycMCKqIMCI/AAAAAAAAAx8/5KBYFw4fDfE/s800/DSC_6123.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-EC-564X5mZY/TycMDaGNjsI/AAAAAAAAAyE/NW16oM4I6Lc/s800/DSC_6124.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-iYWu894_zvw/TycLZ4gbGBI/AAAAAAAAAxM/JhTYW_B_y7Q/s800/DSC_6128.jpg

blokje zit bijna in elkaar, alleen nog spruitstuk van de achterste bank wrappen en monteren en wat kleine meuk en dan kan blok er wel in denk ik zo. :9

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik wil hem wel eens door die dichtgelaste deuren zien springen als ie haast heeft. :+

de betaler vervuilt

• Alfa Novanta
flippy.nl schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:56:
beter fapmateriaal:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

blokje zit bijna in elkaar, alleen nog spruitstuk van de achterste bank wrappen en monteren en wat kleine meuk en dan kan blok er wel in denk ik zo. :9
goed bezig! _/-\o_

• __1337__
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat is het betere werk!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

UPDATE: Gisteravond te totale rekening doorgekregen wat die kapotte nokkenas me gaat kosten.
Hij heeft de motor verder open gemaakt. Er was verder gelukkig geen schade te zien. Maar de nieuwe nokkenas, 1 stukje rubber waar er wat olie door lekte (verklaarde het iets verhoogde oliegebruik) lagertjes, klein materiaal enzo. Alles bij elkaar: 800 euro.

Alsnog lullig, maar ik vind het mega meevallen eigenlijk. Misschien komt het ook doordat ik op werk kwam en er een onverwachte bonus van 1100 euro lag :p

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Grrrrr ik krijg met FES m'n airbag lampje in de 156 maar niet gereset. Kreng wil maar niet inloggen in de airbag ecu. Terwijl ik toch echt de juiste gemodificeerde kabel en instellingen heb.
Of zou de airbag ecu simpelweg kapot zijn? :S :?

• Alfa Novanta
Hoe heb je de 'seriële' verbinding ingesteld? Baudrate niet te hoog? Anders wat lager zetten en latency op 'slow' ofzo. Wel precies het juiste type 156 geselecteerd? In FES zit ook een scan mogelijkheid om uit te laten lezen welke ECU's e.d. er in jouw auto zitten.

• flippy
  • Niet online

flippy

gebruik de scan om te zien welke plofzakcomputer je exact hebt.

als je erin zit en je hebt een interne fout kan je een nieuwe unit gaan zoeken, die fout krijg je er niet uit en je loopt een aanzienlijk risico dat ie niet plof zegt op het moment-supreme...

• KillaZ
Van het weekend lekker beunen, even de multiriem checken (piept, dus kan volgens velen een poelie zijn maar ook de spanner, even checken en dan volgende week vervangen wat er nodig is) en de draadbreuk in de achterklep. In het donker je laptoptas in de huge achterbak vinden is niet leuk. :P

Valt mij mee dat mijn 74Ah accu elke ochtend prima zijn werk doet, geen centje pijn. :)

K to the KillaZ

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

flippy.nl schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:07:
gebruik de scan om te zien welke plofzakcomputer je exact hebt.

als je erin zit en je hebt een interne fout kan je een nieuwe unit gaan zoeken, die fout krijg je er niet uit en je loopt een aanzienlijk risico dat ie niet plof zegt op het moment-supreme...
Volgens mij heb ik de snelheids instellingen etc goed ingesteld.
Met scannen vind ie alleen de abs en motor ecu. Geen airbag dus...
Lampje van airbag gaat als ik de motor start wel uit, om na 1-2 sec weer aan te springen.

• flippy
  • Niet online

flippy

Specht schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:08:
[...]

Lampje van airbag gaat als ik de motor start wel uit, om na 1-2 sec weer aan te springen.
probeer de kabel op een andere auto.
en als ie weer aanspringt is er iets echt niet goed. :S

• Harry
Ik weet dat Buttje werkt met de kabel van SanderQV. Die heeft een microswitch die voor de airbagcomputer omgezet moet worden). Ik weet niet of dit met FES ook nog nodig is overigens.

Voor zover ik weet gebruikt de airbagcomputer een fysiek andere poort op de iso-stekker.

BMW 535D

• ephymerous
Specht schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:08:
[...]

Heb je 'm onder de stoel wel door gesoldeert? Anders blijf je resetten ;) Hoe bevalt de 156 verder?

XXXVI

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Zo, APK is weer een jaartje verder met mijn 156 :)

Wel 800 euro lichter i.v.m. opknapbeurtje achterremmen, 4 nieuwe bandjes, nieuwe draagarmen voor incl. fusee kogels en wat ander klein spul. Maar draagarmen en bandjes stonden toch al op het verlanglijstje dus ik mag niet klagen.

Default blanke hetero

Pagina: 1 ... 14 ... 118 Laatste